abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:09:19 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158984818
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: SilverSjoiis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: MaJo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fuchsia_roze
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Barreltje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Saarah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: BobbyMcGee
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: gridjuh
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: mamiemoe
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AcaBella
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ViviRAWRS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wolken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Peacefull
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gewoonmezelf87
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ooi86
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
Soof
Twinkle

Handige links:
Foliumzuur
ZwangerWijzer
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
SPOILER: Zwangerschapsmultivitaminen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 11-01-2016 21:20:40 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:10:00 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158984839
Sorry had niet door dat ik hem sloot :@ Als er dingen in de OP aangepast moeten worden, let me know!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 januari 2016 @ 15:11:45 #3
269689 crew  Viv
pi_158984887
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:01 schreef MaJo het volgende:
Vanochtend is het doorgebroken dus dit wordt de zevende ronde met clomid. Ik ga er weer voor *O*
Dag 1 van nieuwe ronde, nieuwe kansen! *O*

Mijn NOD is morgen. :o Gisteravond had ik het idee ongesteld te worden (lichte krampjes), maar so far so good.
pi_158984916
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:10 schreef MaJo het volgende:
Sorry had niet door dat ik hem sloot :@ Als er dingen in de OP aangepast moeten worden, let me know!
Mijn NOD mag naar 30 januari aub.

Succes met de nieuwe ronde!!
pi_158985066
7e rondes zijn goed Majo ;) :*
S. 2014
J. 2016
pi_158985087
fijn dat je menstruatie er is, MaJo! Duidelijkheid is fijn :)
Wat doet Clomid precies?

Ik ben weer zen na een baalochtend. Beetje relativeren helpt :Y Alhoewel ik het wel fijn zou vinden als mijn cycli wat normaler werden. Ze zijn nu al 9 maanden extreem onregelmatig.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 15:23:46 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158985273
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:11 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dag 1 van nieuwe ronde, nieuwe kansen! *O*

Mijn NOD is morgen. :o Gisteravond had ik het idee ongesteld te worden (lichte krampjes), maar so far so good.
Precies *O*

Oeh spannend! Heb je er een goed gevoel over? Wanneer mag je testen van jezelf?

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:12 schreef Saarah het volgende:

[..]

Mijn NOD mag naar 30 januari aub.

Succes met de nieuwe ronde!!
Aangepast en thanks!

quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
7e rondes zijn goed Majo ;) :*
En ook symbolisch aangezien ik 7-7 jarig ben O+

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:18 schreef BobbyMcGee het volgende:
fijn dat je menstruatie er is, MaJo! Duidelijkheid is fijn :)
Wat doet Clomid precies?

Ik ben weer zen na een baalochtend. Beetje relativeren helpt :Y Alhoewel ik het wel fijn zou vinden als mijn cycli wat normaler werden. Ze zijn nu al 9 maanden extreem onregelmatig.
Clomid zorgt ervoor dat ik een eisprong heb. Als ik het niet zou slikken weet je nooit wanneer de eisprong er is en kun je erg lange cycli krijgen (mijn langste was 100 dagen).

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Hoe lang zijn je cycli nu precies? Misschien toch eens naar laten kijken door een gyn!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 januari 2016 @ 15:51:27 #8
269689 crew  Viv
pi_158986019
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:23 schreef MaJo het volgende:
Oeh spannend! Heb je er een goed gevoel over?
Ik dacht gisteravond dus ongesteld te worden en had deze ronde al afgeschreven, maar wie weet!
quote:
Wanneer mag je testen van jezelf?
Dat weet ik dus niet. Als ik hier zie hoe een positieve test soms binnen een paar dagen gevolgd wordt door een bloeding, dan heb ik liever een "late menstruatie" dan dat ik bewust meemaak dat het een miskraam is. :@ Misschien dat ik een week na NOD test, als ik dan nog niet ongesteld ben. Ik heb nog geen testen in huis, dus ik hoef mijn nieuwsgierigheid niet te bedwingen. :Y)
pi_158986160
Best een goed argument om geen zwangerschapstesten in huis te halen :Y Hoeveelste ronde was het bij jou Vivi? De tweede toch? Spannend hoor :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:23 schreef MaJo het volgende:

[..]

Clomid zorgt ervoor dat ik een eisprong heb. Als ik het niet zou slikken weet je nooit wanneer de eisprong er is en kun je erg lange cycli krijgen (mijn langste was 100 dagen).

Fijn dat je je weer wat beter voelt! Hoe lang zijn je cycli nu precies? Misschien toch eens naar laten kijken door een gyn!
Mijn cycli zijn nu 58, 52, 70, 32 en 60 and counting. Er valt geen pijl op te trekken dus. Ik denk dat als het een jaar duurt (dat is in april), ik een keer naar de huisarts ga. Afgezien van een zeldzame breakdown zoals vanochtend heb ik best nog wat geduld. Ik heb ook nog niet zo'n zin in medische toestanden. Ik wil ook nog een cyclus met een wat gevoeliger thermometer meten. Daar begin ik de volgende ronde mee. Tot nu toe kan ik nog geen enkele lijn in mijn temperatuurcurves ontdekken, dus misschien heb ik geen eisprong.

Hoe lang ga jij aan de clomid voordat de volgende stap begint?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 januari 2016 @ 16:00:34 #10
269689 crew  Viv
pi_158986260
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:56 schreef BobbyMcGee het volgende:
Best een goed argument om geen zwangerschapstesten in huis te halen :Y Hoeveelste ronde was het bij jou Vivi? De tweede toch? Spannend hoor :)
Derde ronde vanaf einde pilgebruik, maar de eerste keer met een concrete NOD, dat maakt het wel spannender!
pi_158986356
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Derde ronde vanaf einde pilgebruik, maar de eerste keer met een concrete NOD, dat maakt het wel spannender!
Spannend inderdaad, ik duim! ^O^
pi_158986939
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vertel je t ook al zo vroeg aan de kinderen?

Edit: Dat staat er lekker bot, zo bedoel ik het niet, maar wat als het misgaat? Lijkt mij zo heftig voor Djenna..
Goede en terechte vraag. Ik weet het niet, tis een beetje een gewetenskwestie denk ik.
Ik heb mijzelf van tevoren de vraag gesteld: aan wie vertel ik dit nieuws? En 'durf' ik aan hen ook te vertellen ALS het mis gaat? (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik ben van mijn positieve ik uitgegaan in deze denk ik. Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed gaat.Ja, de kans bestaat inderdaad dat het mis gaat. Maar dan vertel ik dat denk ik ook gewoon tegen haar in Jip en Janneke taal. Of ze het echt begrijpt dat ik nu zwanger ben, en of ze (mocht het mis gaan) begrijpt dat het mis is gegaan, dat denk ik eerlijk gezegd niet. Het zal pas tastbaar voor haar worden (net zoals bij mannen) op het moment dat die buik gaat groeien denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158986952
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:10 schreef MaJo het volgende:
Sorry had niet door dat ik hem sloot :@ Als er dingen in de OP aangepast moeten worden, let me know!
Je mag mij er wel in zetten als je wilt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158987280
Ha twinkle, typisch dat je plannetje dan niet helemaal werkt omdat D niet meewerkt :D Leuk dat het zo'n verrassing was!
pi_158988667
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:30 schreef Unihipili het volgende:
Op welk(e) tijdstip(pen) doe je ze? En meermaals per dag? Let je ook op andere symptomen (zoals slijm, baarmoedermond)?
Inmiddels heb ik positieve ovulatietesten :)

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik dacht gisteravond dus ongesteld te worden en had deze ronde al afgeschreven, maar wie weet!

[..]

Dat weet ik dus niet. Als ik hier zie hoe een positieve test soms binnen een paar dagen gevolgd wordt door een bloeding, dan heb ik liever een "late menstruatie" dan dat ik bewust meemaak dat het een miskraam is. :@ Misschien dat ik een week na NOD test, als ik dan nog niet ongesteld ben. Ik heb nog geen testen in huis, dus ik hoef mijn nieuwsgierigheid niet te bedwingen. :Y)
Daar had ik het ook net over. Het is onze eerste ronde, dus we hebben hier allemaal voor het eerst over. Mijn vriend heeft zoiets van, test pas als je al 3 dagen overtijd bent, ik wil eigenlijk gewoon testen als het mag van de gebruiksaanwijzing... Haha, nog maar even over nadenken :)
pi_158988896
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Goede en terechte vraag. Ik weet het niet, tis een beetje een gewetenskwestie denk ik.
Ik heb mijzelf van tevoren de vraag gesteld: aan wie vertel ik dit nieuws? En 'durf' ik aan hen ook te vertellen ALS het mis gaat? (als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik ben van mijn positieve ik uitgegaan in deze denk ik. Ik ga er gewoon vanuit dat alles goed gaat.Ja, de kans bestaat inderdaad dat het mis gaat. Maar dan vertel ik dat denk ik ook gewoon tegen haar in Jip en Janneke taal. Of ze het echt begrijpt dat ik nu zwanger ben, en of ze (mocht het mis gaan) begrijpt dat het mis is gegaan, dat denk ik eerlijk gezegd niet. Het zal pas tastbaar voor haar worden (net zoals bij mannen) op het moment dat die buik gaat groeien denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk. Lijkt me ook lastige idd. Wij gaan voor nummer 2, en dat snapt Saar toch nog niet :P
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 januari 2016 @ 17:26:35 #17
269689 crew  Viv
pi_158988923
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:17 schreef Ooi86 het volgende:
Daar had ik het ook net over. Het is onze eerste ronde, dus we hebben hier allemaal voor het eerst over. Mijn vriend heeft zoiets van, test pas als je al 3 dagen overtijd bent, ik wil eigenlijk gewoon testen als het mag van de gebruiksaanwijzing... Haha, nog maar even over nadenken :)
Lastig hè? -O- Aan de ene kant wil ik dus liever niet zo'n emotionele roller coaster van positief testen en kort daarop een miskraam, aan de andere kant is het nuttig om te weten dat het wel gelukt was om spontaan zwanger te worden.
pi_158989007
Majo, je mag mij er wel inzetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_158989646
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:25 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, want je bent natuurlijk pas klaar als je er van beide soorten een hebt idd 8)7 :D
Leuk wel, ze zo verrassen :)
pi_158991293
Twinkle, gefeliciteerd!! *O*

Hier 3 dagen voor nod. Het is nu precies 2 weken na mijn berekende eisprong. Heb al dagen endopijn, maar geen buikpijn of rugpijn. Maar nu las ik dat er toch vrouwen zijn die toch endopijn bleven houden tijdens een zwangerschap, dus nu weet ik niet zo goed meer wat ik ervan moet denken :') _O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 januari 2016 @ 19:19:39 #21
269689 crew  Viv
pi_158991752
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:04 schreef AcaBella het volgende:
Hier 3 dagen voor nod. Het is nu precies 2 weken na mijn berekende eisprong.
Dan is vandaag toch je NOD? :? Of heb je ervaren dat het bij jou langer duurt van eisprong tot ongesteldheid?
  zondag 10 januari 2016 @ 19:29:43 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_158992094
Over het testmoment: ik testte echt 7 dagen na mijn 'nod', op cyclusdag 31 waar ik 'normaal' (lees, 1 normale cyclus na een miskraam) een cyclus van 24 dagen heb. Niet bepaald te vroeg. Ik weet dat ons genetisch materiaal elkaar kan vinden maar streepjes zijn altijd nuttige info en zeker als je het voor het eerst probeert. Zón ramp is een (1) vroege mk of chemische zwangerschap nou ook weer niet. Bij mij kwam ie wat harder aan omdat ik al een miskraam had gehad afgelopen jaar en omdat het op oudjaarsdag kwam en vlak na een lunch met iemand die wél een kind krijgt rond mijn uitgerekende datum :P
pi_158992903
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 19:19 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dan is vandaag toch je NOD? :? Of heb je ervaren dat het bij jou langer duurt van eisprong tot ongesteldheid?
Vorige cyclus werd ik 17 dagen na mn positieve ovulatietest ongesteld :Y Dit is pas mijn 2e cyclus, dus of dat normaal is? Geen idee :D
pi_158993747
Maaj ik wil ook wel in de OP :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb verder weinig toe te voegen. Wij zitten nu op het wachtbankje, toch best wel spannend. Ik merk alleen dat mijn enthousiasme van afgelopen zomer weggeëbd is en dat ik steeds minder trouw foliumzuur slik bijvoorbeeld. Mede doordat ik al zoveel pillen per dag moet slikken, dat ik die minipilletjes een beetje over het hoofd lijk te zien. Hebben meer dames daar last van?
pi_158993995
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:22 schreef Mamiemoe het volgende:
Maaj ik wil ook wel in de OP :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb verder weinig toe te voegen. Wij zitten nu op het wachtbankje, toch best wel spannend. Ik merk alleen dat mijn enthousiasme van afgelopen zomer weggeëbd is en dat ik steeds minder trouw foliumzuur slik bijvoorbeeld. Mede doordat ik al zoveel pillen per dag moet slikken, dat ik die minipilletjes een beetje over het hoofd lijk te zien. Hebben meer dames daar last van?
:Y Ik ben altijd al een ramp met pillen slikken en foliumzuur is daar geen uitzondering op :@ _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')