abonnement Unibet Coolblue
pi_158959589


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama

  zaterdag 9 januari 2016 @ 16:52:49 #2
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158961284
Middag. Drukek dag vandaag ivm dat de vrijdag er ook bij zat. Wel prima weertje (Y)
Overigens nog een verlaat kadootje gekregen van een wijkbewoner:


quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:03 schreef gelestipjes het volgende:
Hier net een mail ontvangen dat de extra tijd toch niet gecompenseerd hoeft te worden met de uitgevallen dagen, maar dat je de extra tijd gewoon door mag geven. Zullen wel veel klachten over het originele plan zijn binnen gekomen.
Ik hoorde het vanochtend van mijn collega. De +-tijd werd eerst afgekeurd en nu kreeg die vanochtend een telefoontje dat het nu wel is goed gekeurd.
Ja, maar..... de di,wo en do staan nu op blank en de vrijdag is gewoon de normale tijd en mijn plustijd is daar afgekeurd.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:02:38 #3
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158961570
Zojuist de mail gelezen en je moet je plustijd per email doorgeven.

Prikbordnieuws omtrent deze bij de mail bijgevoegd.

[ Bericht 43% gewijzigd door Pietertje71 op 09-01-2016 20:45:46 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158970902
Een oepsje vandaag :') had 2 wijken, en kon ze allebei tegelijk mee nemen. Dus alle folders in het bakje voorop. Kwam ik bij mijn 2e wijk, eerste 15 adressen gelopen, en toen zag ik bij het pakken van een nieuwe bundel dat die wijk 2 folders had ipv 1. En omdat alles met de AH folder naar boven lag, had ik dat niet gezien en had ik het eerste stukje dus alleen AH bezorgd :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 januari 2016 @ 23:38:30 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158973033
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 08:18 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Het grootste probleem is dat de post veel te laat aangeleverd wordt,veel mensen kunnen niet een andere werkzaamheid erbij doen,met de problematiek van de afgelopen week zit je nog zwaarder.
Postaanlevering moet weer terug naar max 9 uur s morgens,maximale meldingstijd calamiteiten ook naar 9uur,dan weet je waar je aan toe bent.
Ik snap jouw punt, maar dat is gewoonweg niet meer mogelijk. Om die tijden te halen zou je en het proces een heel stuk moeten vervroegen en veel meer personeel aan moeten nemen en in veel grotere gebouwen moeten zitten, omdat alle wijken vroeg klaar moeten zijn. Het is een economische afweging om dat niet te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 10 januari 2016 @ 05:04:43 #6
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158977465
Mogguh.
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 23:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik snap jouw punt, maar dat is gewoonweg niet meer mogelijk. Om die tijden te halen zou je en het proces een heel stuk moeten vervroegen en veel meer personeel aan moeten nemen en in veel grotere gebouwen moeten zitten, omdat alle wijken vroeg klaar moeten zijn. Het is een economische afweging om dat niet te doen.
Oké, welke TC of manager zit er achter het account van Peterselieman.
Kom op...WIE!? }:|

;)

Ook ik begrijp de opzet om de voorbereider/pbz eerder te laten beginnen, maar het is hier ook weer en begrijpelijk een geld-kwestie wat dan weer resulteert in een onbetaalbare postzegel.
Maar met de aanschaf van de nieuwe en meer SMXen zou het mogelijk zijn. Meer en beter gesorteerde post resulteert in minder werk voor de voorbereiding.

Buiten dat om komen er steeds meer tracers binnen PostNL.
Ik zie nog wel verschijnen dat elke bak en posttas, en in sommige gevallen zelfs poststukken, dit ook zullen krijgen.
Mede hierdoor kan men bijhouden welke wijken eerder/optijd/later klaar zijn, wat wellicht aanrijtijden van de chauffeur bestellen kan betekenen. Icm met een GPS-track/traces op je telefoon....
Maar dan moet alles wel op rolletjes verlopen ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietertje71 op 10-01-2016 05:58:42 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158977883
Wat die abbo betreft voor 8 euro en de 'gratis' smart phone. Mag dat wel verplicht gesteld worden? Dat vraag ik me af... Bovendien hebben de meeste mensen al een abbonement of prepaid en er zijn er ook die bewust geen app hebben geinstalleerd, zoals ik.
pi_158978300
Ach die foon en app, ik wacht het wel af, misschien dat ze het natuurlijk verloop zo een handje willen helpen... Ik heb de app een paar keer geprobeerd deze week en weet niet voor wie het handig moet zijn, voor mij in elk geval niet. Hoop gedoe en dan moet je nog zelf je looptijd bijhouden.

Trouwens die scooterpiet heeft het wel de hele week al geschopt tot de top 3 van 'laatste reacties' op mijnpostnl, lijkt of ze in plaats van een update maar een ouwe backup van stal hebben gehaald, beter dan die advertenties die niet in het frame passen.
pi_158979082
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 05:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

[..]

Oké, welke TC of manager zit er achter het account van Peterselieman.
Kom op...WIE!? }:|

;)

Ook ik begrijp de opzet om de voorbereider/pbz eerder te laten beginnen, maar het is hier ook weer en begrijpelijk een geld-kwestie wat dan weer resulteert in een onbetaalbare postzegel.
Maar met de aanschaf van de nieuwe en meer SMXen zou het mogelijk zijn. Meer en beter gesorteerde post resulteert in minder werk voor de voorbereiding.

Buiten dat om komen er steeds meer tracers binnen PostNL.
Ik zie nog wel verschijnen dat elke bak en posttas, en in sommige gevallen zelfs poststukken, dit ook zullen krijgen.
Mede hierdoor kan men bijhouden welke wijken eerder/optijd/later klaar zijn, wat wellicht aanrijtijden van de chauffeur bestellen kan betekenen. Icm met een GPS-track/traces op je telefoon....
Maar dan moet alles wel op rolletjes verlopen ;)
En nu is het zo dat het autobedrijf eerst nog brengritten heeft in de vroege ochtend, daarna beginnen de depotritten. Dan zouden ze dat ook weer allemaal moeten omgooien..
  zondag 10 januari 2016 @ 11:02:16 #10
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158979383
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 10:46 schreef bikkie het volgende:

[..]

En nu is het zo dat het autobedrijf eerst nog brengritten heeft in de vroege ochtend, daarna beginnen de depotritten. Dan zouden ze dat ook weer allemaal moeten omgooien..
Dat doet het autobedrijf bij jullie dus :)
Hier zijn het chauffeurs bezorgen die de depots in de dorpen bevoorraden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158979919
De dorpen hier ook inderdaad. Die depots/steunpunten liggen meestal op de bezorgroute waar de chauffeur bezorgen ook moet zijn.
De grotere depots (met een loop of 20) worden vanuit ab gedaan met meestal een grotere (klep)wagen. Die vertrekken dus pas na de brengritten die door diezelfde chauffeur / subco van het ab uitgevoerd worden.

In de toekomst als er echt nog weinig post is, zie ik het wel gebeuren dat alles in een rit meegaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door bikkie op 10-01-2016 11:43:39 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 08:04:37 #12
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159004885
Mogguh :)

Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159004942
Mogguh Pietertje! Leuke brievenbus!

Wie heeft er zin in koffie?
pi_159005378
quote:
6s.gif Op maandag 11 januari 2016 08:08 schreef Globetrottertje het volgende:
Mogguh Pietertje! Leuke brievenbus!

Wie heeft er zin in koffie?
Lekker, doe mij maar een bakje, Globetrottertje.

(om vast in de stemming te komen voor de nieuwe werkweek)

[ Bericht 3% gewijzigd door zombo op 11-01-2016 08:58:05 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 09:10:46 #15
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159005682
Zo belachelijk als je dit als pbz per scooter soms in je hoofd hebt en heel afentoe een beetje, dus niet alleen in je hoofd,hoorbaar meezingt.....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159005729
Hahahaha dus ik ben niet de enige die dat doet.... dat neurieën.. :-)

Okee.. wie melk en wie suiker?

*loopt ondertussen met de koffiekan rond* LOL
  maandag 11 januari 2016 @ 09:15:18 #17
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159005751
Och man, ik heb hele discussies, grappen en grollen en een MP3 speler in mijn hoofd...en daar buiten ;)

O ik pas voor de koffie want ik heb al genoeg op :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159012275
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 09:28 schreef zombo het volgende:
, lijkt of ze in plaats van een update maar een ouwe backup van stal hebben gehaald, beter dan die advertenties die niet in het frame passen.
Ohw dat neem ik terug, of ze lezen mee en hebben het snel verbeterd ;) Zie MijnPostNL
  maandag 11 januari 2016 @ 14:10:58 #19
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159012715
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.

Ik blijf er bij dat het jammer is, je deze niet gewoon kan laten uitbetalen.
Voorheen werden deze uren gewoon als extra gewerkte tijd weggeschreven.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159012843
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.

Ik blijf er bij dat het jammer is, je deze niet gewoon kan laten uitbetalen.
Voorheen werden deze uren gewoon als extra gewerkte tijd weggeschreven.
Dat kan wel. Vorig jaar heeft mijn admi dit allemaal als gewerkte tijd geboekt :)
Vraag maar eens na zou ik zeggen...
  maandag 11 januari 2016 @ 14:24:27 #21
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_159013120
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:15 schreef bikkie het volgende:

[..]

Dat kan wel. Vorig jaar heeft mijn admi dit allemaal als gewerkte tijd geboekt :)
Vraag maar eens na zou ik zeggen...
Maar het mag niet.
pi_159013233
Hij heeft er gewoon schijt aan gelukkig.
  maandag 11 januari 2016 @ 14:40:17 #23
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159013565
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:54 schreef zombo het volgende:

[..]

Ohw dat neem ik terug, of ze lezen mee en hebben het snel verbeterd ;) Zie MijnPostNL
Ik heb contact met een ontwikkelaar(Marco) in deze.
Ik blijf problemen hebben met dat de GPS-locatie niet kan worden vastgesteld.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 11 januari 2016 @ 14:41:07 #24
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_159013596
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar het mag niet.
Klopt.
Mijn TC heeft het , in overleg met mij, zelf als extra tijd bijgeboekt.
Ik heb het nu weer gevraagd.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_159013728
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Letten we allemaal even op dat je openstaande vakantieuren die je nog hebt staan VOOR 1 juli 2015 opneemt!?
In de wet staat dat de wettelijke vakantie die je niet opneemt, vervalt op 1 juli van het volgende jaar. We hebben dat zo ook in de cao en de arbeidsvoorwaarden vastgelegd. Het is je eigen verantwoordelijkheid of je vakantie opneemt en wanneer. Het bedrijf mag je niet verplicht ‘met vakantie sturen’. Maar PostNL moet je wel in staat stellen gebruik te maken van jouw vakantierechten. We willen je er dan ook op wijzen dat je op tijd van je vakantierechten gebruikmaakt.

Ik blijf er bij dat het jammer is, je deze niet gewoon kan laten uitbetalen.
Voorheen werden deze uren gewoon als extra gewerkte tijd weggeschreven.
Als niemand meer verlof opneemt, ontstaat er overbezetting. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')