abonnement Unibet Coolblue
pi_159278877
Prachtige foto.
Jack does it in real time...
pi_159285416
Het lijkt erop dat KLM pech heeft met twee 747's. De BFR is achtergebleven in Chicago en de BFF staat al een dag langer op LAX. De KL643 wordt uitgevoerd door PH-AON.

[ Bericht 20% gewijzigd door inkjet op 21-01-2016 18:25:50 ]
--
  donderdag 21 januari 2016 @ 18:31:47 #153
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159286672
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:30 schreef Fiorano het volgende:
Enige foto ooit die genomen is van een Concorde met mach2. Genomen vanuit een Tornado


[ afbeelding ]
Mooi hoor.
  donderdag 21 januari 2016 @ 22:23:44 #154
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159294415


747 met een Space shuttle model.
quote:
The countdown is on to the grand opening of Houston's newest landmark — a $12 million, eight-story tall attraction dedicated to the largest single artifact saved from NASA's 30-year space shuttle program.

Independence Plaza, featuring the space agency's original Shuttle Carrier Aircraft — a modified Boeing 747 jumbo jet — topped by a full-scale model of a space shuttle orbiter, will open on Saturday (Jan. 23) at Space Center Houston, the visitor center for NASA's Johnson Space Center. A full day of special activities will celebrate the attraction, which has been almost four years in the making.
bron: http://www.space.com/3165(...)shuttle-exhibit.html
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 21 januari 2016 @ 23:26:41 #156
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159296227
Staat er al enige tijd dus.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159297187
Gisteren was het exact 40 jaar geleden dat de Concorde haar eerst commerciële vluchten maakte.

British Airways (G-BOAA) vertrok naar Bahrein en Air France (F-BVFA) via Dakar naar Rio.
Vertrokken beide nagenoeg tegelijk om 11:40 GMT (12:40 NL tijd).

Hier de BA kist vanaf Heathrow:





En hier de AF kist vanaf Aéroport de Paris-Charles de Gaulle:




AF in Rio:


  vrijdag 22 januari 2016 @ 04:28:03 #158
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159298911
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_159300014
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Waarschijnlijk niet nee.

Tim_the_Pilot twitterde op donderdag 21-01-2016 om 16:05:42 It's an interesting thought that prior to the Paris accident & 9/11, BA were hoping to fly #Concorde until 2006, it's 30th anniversary. reageer retweet
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_159306245
Op moment van posten is het exact 47 jaar geleden dat de eerste commerciële Boeing 747 vlucht landde op London Heathrow.

N733PA (6e gebouwde 747) "Clipper Young America" zou om 19:00 uur lokale tijd vanuit New York JFK vertrekken voor de 6 uur en 10 minuten durende vlucht naar Londen.
De introductie wordt geplaagd door problemen.
Haar zusterschip N735PA "Clipper Constitution" was op 12 januari al naar Londen gevlogen met Pan Am personeel en FAA ambtenaren aan boord. Die vlucht - wat de allereerste trans-atlantische vlucht voor de 747 was - was 3 uur vertraagd. Reden? Problemen met een van haar Pratt & Whitney JT9D motoren.

Ook de eerste commerciële vlucht heeft problemen.
Het laden van de vraagt had al 25 minuten vertraging gekost en ook een passagiersdeur wilde niet sluiten.
Uiteindelijk kon het toestel dan toch weg, maar slechts enkele minuten later was het al terug bij de gate.
Reden? Problemen met motor #4; een JT9D motor die oververhit raakte; vermoedelijk door een harde noordwestenwind die achterin de motor blies en hierdoor niet goed haar hitte kwijt kon.

Alle 362 passagiers en 20 crew gingen van boord.
De passagiers werden met 5 bussen naar een Italiaans restaurant in New Jersey gebracht waar ze het gezellig maakten. Daarna werden ze terug naar JFK gebracht.



Haar zusterschip N736PA "Clipper Victor" (11e gebouwde 747) werd hierop gereed gemaakt. Zij was door Pan Am al als backup geregeld voor de eerste vlucht en was de vorige dag aan de maatschappij geleverd.
30 passagiers haakten af; zij annuleerden hun vlucht of namen eerdere vluchten naar Londen.

Aan de gate op JFK:



Uiteindelijk vertrok N736PA - nu omgedoopt naar "Clipper Young America" omdat in alle publiciteit rond deze vlucht deze naam werd gebruikt - om 01:52 uur vanuit JFK; bijna 7 uur later dan gepland.
Aan boord 332 passagiers, 30 crew en bijna 14 ton cargo.




De vlucht was als nooit tevoren. Wanneer men de spiraaltrap opklom naar het bovendek kwam met in de lounge waar een musicus op de piano losging en men vrijuit de cockpit in kon en een praatje kon maken met de cockpitcrew.



Omdat men door de wisseling van vliegtuigen de cateringspullen niet kon overbrengen naar het tweede toestel werd een lopend buffet georganiseerd. Men stond in de gangpaden in de rij; schepte op wat men wilde en liep weer terug naar hun stoel.



Om 14:02 uur lokale tijd landde het grootste toestel uit de geschiedenis (op dat moment) in Londen. Vier minuten nadat het toestel tot stilstand was gekomen liepen de eerste passagiers het toestel al uit.
De eerste commerciële vlucht met de nieuwe Boeing 747 zat er op.



Gezagvoerder Robert M. Weeks met een aantal van zijn crewleden.

De terugvlucht was ook problematisch; een probleem met een deur zorgde voor 4.5 uur vertraging...
Op 2 juli 1970 kwam de eerste 747 naar Schiphol: N737PA "Clipper Red Jacket" vanuit New York.

N736PA heeft een bewogen geschiedenis; slechts enkele maanden na deze vlucht werd zij op 2 augustus 1970 op weg naar Cuba gekaapt; de eerste kaping van een 747. Hierbij vielen geen slachtoffers.
En slechts 7 jaar na deze eerste vlucht werd zij verwoest bij de Tenerife ramp op 27 maart 1977.
335 van haar 396 inzittenden overleefden de ramp niet.

  vrijdag 22 januari 2016 @ 20:02:04 #161
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_159312622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 04:28 schreef flipsen het volgende:
Stel dat dat ongeluk bij Parijs niet gebeurd zou zijn... Zouden ze dan nu nog vliegen? Persoonlijk denk ik eigenlijk van niet, zal te duur zijn geworden, te weinig vraag. Of zie ik dat verkeerd?
Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.

Na het ongeluk in Parijs zijn de Concordes gemodificeerd, maar vlak nadat die goedgekeurd werden, kwam 9/11....

De vaste groep premiumreizigers haakten massaal af, vooral bij Air France. British Airways kon/wilde nog wel doorvliegen, maar voor Air France werd het te duur. Air France stopte ermee, waardoor Airbus met het onderhoudsprogramma stopte, omdat dat veel te duur werd voor een gehalveerde vloot. Geen onderhoudsprogramma = einde verhaal.

Het zou me niks verbazen dat zonder 9/11 de Concordes gewoon door waren blijven vliegen tot aan de kredietcrisis. Bankiers hadden geld zat om lekker door te blijven vliegen (en eventueel geluidsnormen af te kopen).

[ Bericht 2% gewijzigd door OEM op 22-01-2016 20:21:15 ]
pi_159314475
Morgen komt Etihad weer met de A340-600 naar Schiphol. Hierna komt deze alleen volgende week zaterdag nog een keer. Geplande aankomst is om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

  PR/Manusje van alles vrijdag 22 januari 2016 @ 21:50:08 #163
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_159315986
Mooi lang toestel die 340 :9
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:06:11 #164
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159320266
Bruut. Zal wel polder of zwanenburg worden?

Btw; A340 freighter, ik geloof dat Airbus veel a340s zelf opslaat? Ze bieden sinds kort het a330 freighter converter aan zou dat iets zijn voor toekomstige A340s? :Y

[ Bericht 38% gewijzigd door Woods op 23-01-2016 01:54:28 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159325629
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 21:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mooi lang toestel die 340 :9
Langste commerciële vliegtuig ter wereld totdat de 747-8 kwam.
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:06 schreef Woods het volgende:
Btw; A340 freighter, ik geloof dat Airbus veel a340s zelf opslaat? Ze bieden sinds kort het a330 freighter converter aan zou dat iets zijn voor toekomstige A340s? :Y
Nee, lijkt me niet. Er zijn al meerdere malen conversion-plannen geweest maar geen is aangeslagen.

Daarnaast wordt de vraag naar freighters steeds minder; immers in de nieuwe toestellen gaat al zoveel mee onderin dat men die steeds minder nodig heeft.
Boeing probeert het nog uit te houden met de 747-8F (onlangs bekend geworden dat ze eind dit jaar de productie verlagen naar 0.5 747's per maand) maar het is maar de vraag of dat succesvol gaat zijn.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:58:14 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_159326360
Oei, deze mag op de lijst van verjaardagswensen :D

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 13:44:57 #167
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159327162


Airbus heeft eenmalig een A340-8000 gebouwd voor de prins van Brunei. Het is afgeleid van de reguliere A340-200 maar dan met -300 trekjes.Het bereik was het belangrijkste aspect van grofweg 15.000 km (8000nm). Om dit te bereiken kreeg het grotere brandstoftanks en een verhoogd MTOW van 275 TON wat gelijk is aan de -300. Het geheel wordt aangedreven door CMF56-5C4 die ook op de -300E te vinden zijn. Kwam als 204e van de band in november 1998 maar werd direct bij aflevering al bij Lufhansa Technik in Hamburg geparkeerd. Het is in 2007 overgenomen door Saudi Arabian VIP.



Verscheidene A342's hebben improvement packages ondergaan welke resulteerde in een bereik van 15.000km / 8000nm door kleine aanpassen. Deze exemplaren krijgen het type A340-213X.

Conviasa uit Venezuela is de enige operator van de laatste A340-200.
Volgens mij is deze nog niet voorbij gekomen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Woods op 23-01-2016 13:52:40 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159327995
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 13:44 schreef Woods het volgende:
Conviasa uit Venezuela is de enige operator van de laatste A340-200.
You might wanna double-check that ;)

Blijft wel een aparte verschijning.
  Moderator zaterdag 23 januari 2016 @ 14:41:44 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159328088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:02 schreef OEM het volgende:

[..]

Parijs was inderdaad niet de killer, maar New York wel.

Na het ongeluk in Parijs zijn de Concordes gemodificeerd, maar vlak nadat die goedgekeurd werden, kwam 9/11....

De vaste groep premiumreizigers haakten massaal af, vooral bij Air France. British Airways kon/wilde nog wel doorvliegen, maar voor Air France werd het te duur. Air France stopte ermee, waardoor Airbus met het onderhoudsprogramma stopte, omdat dat veel te duur werd voor een gehalveerde vloot. Geen onderhoudsprogramma = einde verhaal.

Het zou me niks verbazen dat zonder 9/11 de Concordes gewoon door waren blijven vliegen tot aan de kredietcrisis. Bankiers hadden geld zat om lekker door te blijven vliegen (en eventueel geluidsnormen af te kopen).
Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?

Zou Parijs-NY nog wel een route zijn geweest? Ik denk dat er dan ook wel veel zou worden gevonden op Singapore, Taiwan of Peking?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159328183
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat heeft de 11 september te maken dan met verminderde belangstelling voor het vliegen met de Concordes?

Economische crisis, crisis in de luchtvaart..
pi_159328416
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:41 schreef derLudolf het volgende:
Zou Parijs-NY nog wel een route zijn geweest? Ik denk dat er dan ook wel veel zou worden gevonden op Singapore, Taiwan of Peking?
"Klein" probleem; al die routes gaan over land en dichtbevolkte gebieden en wanneer je daar met supersonische snelheid overheen vliegt vinden de mensen dat niet echt prettig.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 15:02:56 #172
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_159328438
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 14:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

You might wanna double-check that ;)

Blijft wel een aparte verschijning.
Ik had het van hun website geplukt maar die is niet vernieuwd naar het blijkt want sinds oktober 2015 hebben ze een 747-400 in hun vloot. Vele eigenaren :s) zal daar morgen een trivia over schrijven.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_159332102
quote:
'Surinam Airways wil af van 'nieuwe' A340'
PARAMARIBO - De 'nieuwe' Airbus A340 van Surinam Airways (SLM) is amper een maand in dienst bij SLM maar de luchtvaartmaatschappij wil naar verluidt nu al van het toestel af, meldt de Times of Suriname. Volgens de krant vindt de luchtvaartmaatschappij dat de zeventien jaar oude A340-313 niet voldoet.

Volgens de krant merken passagiers op dat de zitruimte in het toestel beperkter is dan in de vorige A340. Het wordt lastig voor SLM om het vliegtuig daadwerkelijk van de hand te doen, want de A340 is voor een periode van vijf jaar geleased. Dit contract is volgens de krant waterdicht. Ook voor de Surinaamse regering is het duidelijk dat SLM niet zomaar van het toestel af kan. "Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om af te komen van het vliegtuig", aldus minister Andojo Rusland van Transport Communicatie & Toerisme.

Indien het leasecontract wordt opengebroken, gaat dit mogelijk financiële gevolgen hebben voor de luchtvaartmaatschappij. Dit kan SLM niet gebruiken. Los daarvan is het voor de luchtvaartmaatschappij niet makkelijk om een ander geschikt toestel te vinden. Zo is bijvoorbeeld de Boeing 777 geen optie, omdat het bedrijf niet beschikt over een ETOPS-certificaat.

Het toestel met registratie PZ-TCR wordt ingezet op de route tussen Paramaribo en Amsterdam. Voordat het toestel bij SLM terecht kwam, heeft het gevlogen voor China Southwest Airlines en Air China.
:')
  zaterdag 23 januari 2016 @ 18:07:52 #174
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159332823
:')

Omdat passagiers merken dat er minder ruimte is?
  zaterdag 23 januari 2016 @ 18:27:11 #175
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_159333328
dsajet twitterde op zaterdag 23-01-2016 om 18:07:54 KL876 van BKK-AMS uitgeweken naar Warschau. Man zou geprobeerd hebben deur te openen. Man van boord in WAW @rtvnh https://t.co/YCBxn37764 reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')