De terugtocht is vrij, geen controle geen verplichting.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:24 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wel een even aantal overtochten hoop ik? Anders moet je aan de overkant blijven en koop je een kat in de zak.
Wees gerust het is een bedrijf wat is opgericht door en voor zijn aandelhouders, de lokale bevolking was/is de aandeelhouders van dit bedrijf.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:29 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Nou ja, als ze je aanbieden aandelen te kopen, zou ik achterdochtig worden.
De redenen hiervoor zijn namelijk:
1. het gaat slecht met de zaak, en doordat jij aandelen koopt is er weer geld om de boel te redden of schulden te betalen.
2. jij als mede-aandeelhouder zal je geld kwijt zijn.
Hoeveel dividend schuift dat?quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:32 schreef Born2trade het volgende:
Gaat zeker om TESO? De veerboot naar Texel heeft namelijk altijd gratis retourvaarten
Geenquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Hoeveel dividend schuift dat?
De koers zegt niks, het is een niet beurs genoteerd aandeel dus het is vooral wat de gek er voor geeft.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:40 schreef Born2trade het volgende:
Heb je informatie over de koers van de afgelopen jaren? Ik kwam dit namelijk tegen: http://www.texel-plaza.nl/nieuws/artikel/050625/2013-03-20/
Het is dus een investering die riskant is en je waarschijnlijk alleen moet doen als je Texel een warm hart toedraagt
Als het op termijn goedkoper is, waarom zou je het dan niet doen?!quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De koers zegt niks, het is een niet beurs genoteerd aandeel dus het is vooral wat de gek er voor geeft.
Op de lionveiling is er recentelijk een aandeel voor 8000 euro over de toonbank gegaan.
Ik wil hem kopen omdat ik een vakantiewoning heb op texel(die binnen 5 jaar gaat dienen als hoofdwoning) en omdat de jaarlijkse gratis overtochten op termijn goedkoper zijn.
Die keuze had ik allang gemaakt Ik opende dit topic eigenlijk om te weten te komen hoe het zit met aandelenregisters, andere zijn offtopic gemaakt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 01:06 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Als het op termijn goedkoper is, waarom zou je het dan niet doen?!
Voor een 5 retourtickets betaal ik nu 118 euro.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 00:24 schreef Mark het volgende:
Je kunt idd een rekensommetje maken of je het geld eruit gaat halen door je besparing op betaalde overtochten. Hoeveel zou je moeten betalen en hoeveel betaal je nu?
Is dit je kloon ofsoquote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:11 schreef icloud het volgende:
[..]
Die keuze had ik allang gemaakt Ik opende dit topic eigenlijk om te weten te komen hoe het zit met aandelenregisters, andere zijn offtopic gemaakt.
Een kloon kun je delete, een trouwring nietquote:
Het is vooral een investering in een perfecte boot voorziening.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:24 schreef miro86 het volgende:
Terugverdientijd van 20 jaar is wel erg slecht.
Met dit verschil dat je na 20 jaar nog steeds dat aandeel hebt dat je (hopelijk) te gelde kunt maken.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:24 schreef miro86 het volgende:
Terugverdientijd van 20 jaar is wel erg slecht.
Dat is helemaal niet natuurlijk. De texelstroom moet betaald worden door de reizigers en de winst zou de aandeelhouders moeten toevallen. Maar volgens mij wordt er dus uberhaupt geen winst gemaakt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 03:47 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het is vooral een investering in een perfecte boot voorziening.
De texelstroom word natuurlijk betaald door de aandeelhouders
Het sommetje is natuurlijk iets anders.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 02:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Voor een 5 retourtickets betaal ik nu 118 euro.
Omdat zowel mijn vrouw als ik een aandeel kopen en wij onze zetel naar texel verhuizen hebben wij recht op 2*10 ritten met de wagen.
20 ritten kosten normaal 318(15 rittenkaart) + 118(5 ritten kaart) is 436 euro.
De normale veiling prijs voor een aandeel ligt tussen de 4 en 5 k dus samen 9000 euro
dat betekend dat je in 20 jaar uit de kosten bent, er van uitgaande dat ik over 30 jaar per kist naar de wal word gebracht reis ik dan 30 jaar voor niks.
Er word meer dan gnoeg winst gedraaid, er word geen dividend betaald dat klopt.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:40 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet natuurlijk. De texelstroom moet betaald worden door de reizigers en de winst zou de aandeelhouders moeten toevallen. Maar volgens mij wordt er dus uberhaupt geen winst gemaakt.
En waar gaat de winst dan naartoe?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:04 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Er word meer dan gnoeg winst gedraaid, er word geen dividend betaald dat klopt.
Als je het jaarverslag 2013/2014 bekijkt dan staan ze er zeer gied voor.
De algemene reserve, dat is wat ik zeg ondermeer de texelstroom zal daar van betaald worden, links of rechtsom moet je geld reserveren voor een nieuwe bootquote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:06 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
En waar gaat de winst dan naartoe?
Word meestal toegevoegd aan de statutaire reserve.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 11:06 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
En waar gaat de winst dan naartoe?
Toepasselijke typo.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:01 schreef Merode32 het volgende:
Hallo,
Ik heb een aanbod gekregen om een aantal aandelen in een bekende veerboot bedrijft te kopen.
Nu geeft dat recht op een x aantal gratis overtochten op voorwaarden dat je staat ingeschreven in het aandelenregister.
Hoe werkt zoiets? Ik moet zowiezo langs de notaris voor de overdracht, regelt die ook meteen de inschrijving?
Het is de enige veerverbinding en toen in 2008 de mogelijkheden werden bekeken om de teso een concessie te geven stond het hele eiland op zijn kop, en is er massaal gedemonstreerd.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:14 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Toepasselijke typo.
Zoals de berekening is ziet het er wel gunstig uit. Het zou wel ongunstig zijn zodra het bedrijf er op welke manier dan ook er mee kapt.
Dit dus.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is de enige veerverbinding en toen in 2008 de mogelijkheden werden bekeken om de teso een concessie te geven stond het hele eiland op zijn kop, en is er massaal gedemonstreerd.
Ik denk dat het bedrijf over 150 jaar nog steeds bestaat.
Ik ben totaal niet bekend in deze regio, maar mogen er ook geen andere veerboot bedrijven zich melden en gaan concurreren met hen?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 12:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit dus.
De noodzaak van oversteek zal altijd blijven bestaan, en door de eilanders zelf zal elk ander initiatief worden opgeblazen.
Het ergste wat kan gebeuren is denk ik dat na een paar magere jaren als de buffers (welke zeer groot zijn trouwens) zijn opgegeten er een bijdrage per aandeelhouder word gevraagd. Vooralsnog geven de cijfers daar geen enkele aanleiding toe. Ook een overname is uitgesloten omdat geen 1 partij meer dan 250.000,- waarde aan aandelen mag bezitten, uitgaande van 5000,- per aandeel is dat 1,37% van de aandelen.
Veel veiliger aandelen dan dit zijn er niet.
Dan zal men nog steeds contracten moeten weten te sluiten voor de aanlegsteigers en overige voorzieningen. Of zelf een enorme investering moeten doen (mits men daar al de vergunningen voor krijgt) Totaal niet interessant vooral omdat je de eilandbewoners niet achter je weet te krijgen, die door de opzet best wel strakke prijzen weten te hanteren.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:03 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet bekend in deze regio, maar mogen er ook geen andere veerboot bedrijven zich melden en gaan concurreren met hen?
De aanlegsteigers zijn van rijkswaterstaat, doordat de teso als enige een dienstencontract heeft en geen concessie zijn ze vrij zeker van hun zaak.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 14:22 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan zal men nog steeds contracten moeten weten te sluiten voor de aanlegsteigers en overige voorzieningen. Of zelf een enorme investering moeten doen (mits men daar al de vergunningen voor krijgt) Totaal niet interessant vooral omdat je de eilandbewoners niet achter je weet te krijgen, die door de opzet best wel strakke prijzen weten te hanteren.
Komt neer op zo'n 3,55% per jaar. Wel beter dan een spaarrekening maar zeker niet goed voor een aandeel met diens risico.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 08:39 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Met dit verschil dat je na 20 jaar nog steeds dat aandeel hebt dat je (hopelijk) te gelde kunt maken.
Welk risico?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:19 schreef miro86 het volgende:
[..]
Komt neer op zo'n 3,55% per jaar. Wel beter dan een spaarrekening maar zeker niet goed voor een aandeel met diens risico.
Market risk, credit risk, liquidity risk etc etc. Alle risico's die je tegenkomt bij het investeren in de eigen vermogen van een relatief klein bedrijf.quote:
Volgens de teso staan die overtochten op je persoonlijke naam, iedereen die 1 aandeel heeft, kan dus zijn 10 overtochten claimen.quote:Op zondag 10 januari 2016 01:07 schreef Cybersijp het volgende:
Aandeel moet via de notaris overgeschreven worden , per aandeel krijg je 10 auto-overtochten en ik meen 25 voetgangers overtochten , en al heb je tig aandelen je hebt maar voor een aandeel stemrecht .
Kwestie van rekenen voor je, als je op Texel zelf gaat wonen betaal je nl nog maar 12,65 voor een retour met de auto
Dat kun je ook nog eens automatisch overlaten maken , pas nadat je er gebruik van hebt gemaakt. Moet wel eerst een auto incasso voor komen , maar dat kun je op het kantoor van de T.E.S.O regelen .
Je kan een hoop zeggen over de teso maar het is "onze" boot, en heeft zijn nieuwe schip "texelstroom" handje contantje betaald in pecunia. En das uniek in de wereld !
Daar gaat de winst heen , t.e.s.o heeft goed materiaal, dienstboten varen twintig jaar en gaan aan wal of worden verkocht .
Nee ik, en met mijn de rest van de texelaars zijn dr blied mee
En voor de texelaars onder ons: "welkom thuis"
je krijgt een pas, en of je nu meerdere of maar een aandeel hebt je krijgt maar 1x de overtochten.quote:Op zondag 10 januari 2016 01:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Volgens de teso staan die overtochten op je persoonlijke naam, iedereen die 1 aandeel heeft, kan dus zijn 10 overtochten claimen.
Dat op rekening is toch alleen voor grootverbruikers volgens de website?
Dat klopt dus niet met de informatie die ze zelf geven, iedereen met 1 aandeel op zijn naam heeft recht op 10 persoonlijke auto overtochten, zo staat het ook in het regelement.quote:Op zondag 10 januari 2016 01:40 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
je krijgt een pas, en of je nu meerdere of maar een aandeel hebt je krijgt maar 1x de overtochten.
automatisch betalen is voor iedereen te fixen, willen ze graag juist . Hebben niet voor niets drie automaten neer gezet aan betonville kant
Precies wat hij dus beweerd.quote:Op zondag 10 januari 2016 01:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet met de informatie die ze zelf geven, iedereen met 1 aandeel op zijn naam heeft recht op 10 persoonlijke auto overtochten, zo staat het ook in het regelement.
Een man en vrouw die allebei 1 aandeel bezitten hebben volgens de klantenservice recht op 2x10 persoonlijke overtochten.
Dus als je spreid over man en vrouw 20quote:Op zondag 10 januari 2016 13:12 schreef Cybersijp het volgende:
Klopt toch? per persoon maar een keer de 10 overtochten
De herrie was volgens mij vooral omdat de EVT de krenten uit de pap viste.quote:Op zondag 10 januari 2016 16:36 schreef Cybersijp het volgende:
Echt een bedrijf om trots op te zijn , er zijn zo goed als geen kleine N.V 's meer , alles is B.V . De enige veerdienst in deze vorm wereldwijd die van de bewoners zelf is (daarom gaf het op Terschelling ook zo'n herrie met doeksen dat de EVT daar ook voor zichzelf begon . Doeksen is een rederij die marktprijzen vraagt voor zijn tickets(want er moet geld verdient worden na aftrek van alle kosten ).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |