abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 18 februari 2016 @ 18:11:03 #176
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_160021680
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kleurrijk pixelig blaadje?

Het is wel wit :@
Ja, ziet er toch niet uit zo?
9lUbdyV.png
Monkey killing monkey killing monkey. Over pieces of the ground.
Silly monkeys give them thumbs. They make a club.
And beat their brother, down. How they survive so misguided is a mystery.
pi_160023763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:03 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

oh uiteraard, voor zijn geld is het een leuk ding, verwacht er ook niet te veel van, hoef geen 1080P film op een 60inch scherm te laten zien ermee :)

maar iets van 300 dollar vind ik overdreven voor een dashcam :)
Hij kost ex.btw 222,- euro met een 64 GB kaartje.
Ik vond het echt zonde om een ander model in mijn nieuwe auto te hangen, deze zit tegen de rand van de ruit en zie je bijna niet.
pi_160024052
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:15 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

niet een beetje een erg duur dingetje? $305,- :{

heb nu mijn Sjineze Action camera als dash cam, werkt prima, maar is wel lomp.... (SJCAM SJ4000)
dan is dat inderdaad wel een mooiere behuizing, maar voor die prijs........
wtf :D wil je in 4k 60fps opnemen of zo XD

die dashcam kost meer dan mijn auto joh _O-

naja dat ook weer niet maar you get the picture :P
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160457913
Dikke schop, want ik heb een kwestie waar volgens mij iedereen mee zit. Bij de meeste camera's is het kiezen tussen een breed blikveld of details. Het wordt duidelijk als je het beeld vergelijkt met je eigen zicht. De dashcam geeft een nogal vertekend beeld, de groothoeklens zorgt ervoor dat heel veel beeld rondom maar een paar meter beslaan en dat de rest (dus tot kilometers ver) in het midden van het beeld zijn gepropt. Objecten lijken verder weg en kentekens die je met het blote oog nog prima kunt lezen zijn op beeld niet meer dan een geel streepje. Zijn er camera's (of lenzen) die dit probleem niet hebben? (en natuurlijk het liefst zonder in te leveren van de kijkhoek)
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_160458019
Hoe doen jullie het met opslag van filmpjes?

Na iedere rit het kaartje eruit en op de pc/laptop zetten of het geheugen wissen als er niets bijzonders is gebeurd?

En hoe groot geheugen is nodig voor laten we zeggen 2 uur rijden?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 6 maart 2016 @ 09:04:20 #181
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_160458096
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 08:51 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

Na iedere rit het kaartje eruit en op de pc/laptop zetten of het geheugen wissen als er niets bijzonders is gebeurd?

2gb is genoeg voor 2 uur. Ik heb er een 32gb kaart in maar ik haal hem er pas uit als er iets gebeurd is. Verder overschrijft hij zichzelf automatisch
pi_160458130
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

2gb is genoeg voor 2 uur. Ik heb er een 32gb kaart in maar ik haal hem er pas uit als er iets gebeurd is. Verder overschrijft hij zichzelf automatisch
Ok 1 gig per uur dus dat is makkelijk rekenen :)
En geheugenkaarten zijn niet zo duur meer gelukkig.

Schrijft elke dashcam automagisch over of moet je hier op letten bij aanschaf en instellen? :?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_160458157
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 08:51 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

Ik lock de bestanden. Als het interessant genoeg is stop ik even en pak ik m'n wifi-mediareader (Kingston Mobilelite) om de beelden veilig te stellen op m'n telefoon én op m'n nas. Ik zou zelfs onderweg met iMovie een filmpje op Youtube kunnen zetten.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
  zondag 6 maart 2016 @ 11:36:46 #184
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_160459582
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 09:09 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Ok 1 gig per uur dus dat is makkelijk rekenen :)
En geheugenkaarten zijn niet zo duur meer gelukkig.

Schrijft elke dashcam automagisch over of moet je hier op letten bij aanschaf en instellen? :?
Dit is volgens mij standaard ingesteld. Je kan alleen instellen de resolutie, en of hij 2,5 of 10 minuut blokken opneemt.
pi_160460631
Ik neem op in blokken van 2 minuten en de interessante filmpjes lock ik. 1 keer per week zet ik de gelockte filmpjes over en knip al het overbodige uit de 2 minutenblokken
pi_160460853
Ik lock helemaal niks, zorgt voor een vervelende klik en duw in het filmpje. Ik haal gewoon de kaart binnen 5 uur rijden er uit en neem hem mee naar binnen.
1GB per uur klopt trouwens absoluut niet bij 1080p. Bij mij is 32GB exact 5 uur, dus 6,4GB per uur.
En tipje: aangezien SD kaartjes super goedkoop zijn, koop er 2 (van 32GB) doe er 1 in de camera en 1 in een vakje in je auto. Als je dan die ene uit je camera haalt om mee naar binnen te nemen doe je gelijk die andere in je camera. Zo zit je nooit met een lege camera. Toen ik nog maar 1 kaart had reed ik regelmatig weg van huis, te laat beseffend dat mijn enkele kaartje nog in de computer zat. Met een 2e kaartje voorkom je dat dus.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 6 maart 2016 @ 13:10:42 #187
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_160461018
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:00 schreef delano.888 het volgende:
Ik lock helemaal niks, zorgt voor een vervelende klik en duw in het filmpje. Ik haal gewoon de kaart binnen 5 uur rijden er uit en neem hem mee naar binnen.
1GB per uur klopt trouwens absoluut niet bij 1080p. Bij mij is 32GB exact 5 uur, dus 6,4GB per uur.
En tipje: aangezien SD kaartjes super goedkoop zijn, koop er 2 (van 32GB) doe er 1 in de camera en 1 in een vakje in je auto. Als je dan die ene uit je camera haalt om mee naar binnen te nemen doe je gelijk die andere in je camera. Zo zit je nooit met een lege camera. Toen ik nog maar 1 kaart had reed ik regelmatig weg van huis, te laat beseffend dat mijn enkele kaartje nog in de computer zat. Met een 2e kaartje voorkom je dat dus.
Je hebt gelijk excuus. 1 gb per 10 minuten bij mij.

Ik ga binnenkort een 64gb kaartje proberen. Zou theoretisch niet werken
pi_160714639
Ik heb het al eens eerder gehad over het veiligstellen van dashcambestanden. Voor als je je kaartje af moet geven aan een autoriteit bij een aanrijding. Ik heb net dit ding binnengekregen:
http://m.aliexpress.com/i(...)ail2mobilesitedetail
EDUP-EP-3701-Wifi-Disk-APP-Wi-Fi-Disk-Portable-Wireless-Storage-Device-with-one-USB.jpg_640x640.jpg
En het werkt goed met een iPhone, zo kun je je bestanden kopiëren en sta je niet met lege handen als de politie je cam vordert. Nog een voordeel: Je zou ook meteen de beelden online kunnen zetten als je dat zou willen.
pi_160904201
Hebben jullie ook een dashcam achter? Waar plaatsen jullie deze? Want ik vind hem bij de achterruit al snel onhandig in het zicht hangen.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:59 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb het al eens eerder gehad over het veiligstellen van dashcambestanden. Voor als je je kaartje af moet geven aan een autoriteit bij een aanrijding. Ik heb net dit ding binnengekregen:
http://m.aliexpress.com/i(...)ail2mobilesitedetail
[ afbeelding ]
En het werkt goed met een iPhone, zo kun je je bestanden kopiëren en sta je niet met lege handen als de politie je cam vordert. Nog een voordeel: Je zou ook meteen de beelden online kunnen zetten als je dat zou willen.
Hoe werkt dit?

Laatst een situatie gehad, dan denk ik hoe krijg je het voor elkaar om mij niet te zien?

pi_160904238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:40 schreef De-Hamster het volgende:
Hebben jullie ook een dashcam achter? Waar plaatsen jullie deze? Want ik vind hem bij de achterruit al snel onhandig in het zicht hangen.
ik heb hem rechts naast / achter mijn spiegel hangen, in het midden van de ruit zeg maar, en iets naar links gedraait.
hij steekt er iets onder uit maar niet viel en hangt naar mijn inzien daar ook niet in de weg,
pi_160904267
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:45 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ik heb hem rechts naast / achter mijn spiegel hangen, in het midden van de ruit zeg maar, en iets naar links gedraait.
hij steekt er iets onder uit maar niet viel en hangt naar mijn inzien daar ook niet in de weg,
Nee dat snap ik, ik bedoelde ook specifiek de dashcam voor vanuit de achterruit te filmen. De voorcamera heb ik ook op die plek ongeveer.
pi_160904281
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:49 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Nee dat snap ik, ik bedoelde ook specifiek de dashcam voor vanuit de achterruit te filmen. De voorcamera heb ik ook op die plek ongeveer.
8)7 sorry ik slaap nog :z heb dat gedeelte over achter over het hoofd gezien :%
maar een achteruitkijk cam heb ik (nog) niet.
pi_160904762
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:40 schreef De-Hamster het volgende:
Als je het mij zou vragen (ik heb geen cam achter): Laag in de rechterhoek, een beetje naar links gedraaid. Daar gebeurt het meestal.
quote:
[..]

Hoe werkt dit?
Met een app, je sluit het ding aan op een accupack of andere stroombron, je steekt de cam op de usb-poort en koppelt 'm via wifi (het wordt een accesspoint). Heb je je video's gedownload, dan importeer je ze in iMovie op je foon (met Android ben ik niet bekend, maar het schijnt hetzelfde te werken)
quote:
Laatst een situatie gehad, dan denk ik hoe krijg je het voor elkaar om mij niet te zien?

"Renault-rijder" Even kijken...
Nee, ik ben het niet. Ik heb zo'n bejaarde Scénic gezinsbak uit 2002...
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:43:08 #194
454519 MrBradge
Nu met YouTube kanaal
pi_161133850
Heb sinds een kleine 1,5 maand een dashcam (Mio Mivue 358) Schiet best oke beelden, lekker compact dingetje. Maar wat mij énorm irriteert is:

Hij heeft heel vaak de neiging om tijdens het opnemen vast te lopen, dan stopt het knipperende lampje wat aangeeft dat 'ie opneemt met knipperen en blijft op "rec" Staan (En het lampje blijft rood) Maar er gebeurd niets meer.
Reset haalt niets uit, power indrukken haalt niets uit, dan moet ik de dashcam van het stroom halen en met rust laten totdat 'ie leeg is en dan kan ik weer filmen en is het wéér de vraag hoelang hij het deze keer volhoud.

Nou heb ik dingen gelezen over dat geheugenkaarten groter dan een x aantal GB problemen kunnen geven? Maar dit lijkt mij best vreemd. Zo`n groot kaartje heb ik niet (32GB)

Nou is mijn vraag, wát zou ik hier tegen kunnen doen? En hebben meer mensen hier ook last van met andere dashcams?

Ik gebruik een 32GB SDHC kaart Class 10.
Heb de nieuwste firmware geinstalleerd.
Formatteer de kaart altijd via de Dash Cam zelf.
Voor al je updates, muziekfilmpjes, dashcamfilmpjes en vlogs:
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCBGlTPTcXbCC3VnULJsHNug" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/channel/UCBGlTPTcXbCC3VnULJsHNug</a>
pi_161137596
Zit de cam permanent geïnstalleerd? Dan zouden er nadelige invloeden kunnen zijn. Denk aan condensvocht. Anders zou stof van de luchtstroom van de voorruitontwaseming een mogelijkheid kunnen zijn.

Maar dan zou je je Mio open moeten schroeven. Dan moet je een keuze maken ivm de garantie. Hou oud is je cam? Lamaar. 1,5 maand. Misschien kun je dan beter van je garantie gebruik maken.

Laatste aanvulling: heb je al een ander kaartje geprobeerd? En eentje van 16 GB?

[ Bericht 12% gewijzigd door Ridocar op 03-04-2016 07:28:05 ]
  zondag 3 april 2016 @ 08:51:04 #196
425529 Mr.Ping
ping ping
pi_161137866
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:43 schreef MrBradge het volgende:
Heb sinds een kleine 1,5 maand een dashcam (Mio Mivue 358) Schiet best oke beelden, lekker compact dingetje. Maar wat mij énorm irriteert is:

Hij heeft heel vaak de neiging om tijdens het opnemen vast te lopen, dan stopt het knipperende lampje wat aangeeft dat 'ie opneemt met knipperen en blijft op "rec" Staan (En het lampje blijft rood) Maar er gebeurd niets meer.
Reset haalt niets uit, power indrukken haalt niets uit, dan moet ik de dashcam van het stroom halen en met rust laten totdat 'ie leeg is en dan kan ik weer filmen en is het wéér de vraag hoelang hij het deze keer volhoud.

Nou heb ik dingen gelezen over dat geheugenkaarten groter dan een x aantal GB problemen kunnen geven? Maar dit lijkt mij best vreemd. Zo`n groot kaartje heb ik niet (32GB)

Nou is mijn vraag, wát zou ik hier tegen kunnen doen? En hebben meer mensen hier ook last van met andere dashcams?

Ik gebruik een 32GB SDHC kaart Class 10.
Heb de nieuwste firmware geinstalleerd.
Formatteer de kaart altijd via de Dash Cam zelf.
Zat er een kaartje bij de cam toen je hem kocht, anders daar eens mee testen en dan retour sturen.
  zondag 3 april 2016 @ 10:30:39 #197
454519 MrBradge
Nu met YouTube kanaal
pi_161138809
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 07:20 schreef Ridocar het volgende:
Zit de cam permanent geïnstalleerd? Dan zouden er nadelige invloeden kunnen zijn. Denk aan condensvocht. Anders zou stof van de luchtstroom van de voorruitontwaseming een mogelijkheid kunnen zijn.

Maar dan zou je je Mio open moeten schroeven. Dan moet je een keuze maken ivm de garantie. Hou oud is je cam? Lamaar. 1,5 maand. Misschien kun je dan beter van je garantie gebruik maken.

Laatste aanvulling: heb je al een ander kaartje geprobeerd? En eentje van 16 GB?
Ik heb nog geen ander kaartje geprobeerd. Heb hem gekocht van een maatje van mij, en die zei dat 'ie nooit problemen had met vastlopen, en dat 'ie een kaartje van 4GB gebruikte.

Ik heb hem na afloop eigenlijk altijd in m`n dashboardkastje liggen.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCBGlTPTcXbCC3VnULJsHNug" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/channel/UCBGlTPTcXbCC3VnULJsHNug</a>
  maandag 11 april 2016 @ 17:59:19 #198
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161353552
Mooi moment om vol in de ankers te gaan :')

maandag 11 april 2016 @ 19:38:02 #199
454519 MrBradge
Nu met YouTube kanaal
pi_161355599
Dit is ook zo`n handig harrie :')
pi_161358467
En wat doet ie verkeerd dan behalve een klein stukje verdrijvingsvlak meepakken?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')