abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159244130
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dan zal over niet al te lang de Markramer ook wel volgen.
Die kom ik echt nooit tegen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159244187
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:39 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
Huilen :'(
Wat is hier om te huilen aan, actie 2,22 gulden?
pi_159244464
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:49 schreef KingRadler het volgende:
Winkels lijken op elkaar.

voeg gewoon alle Blokker sub winkels samen.

Bart Smit word Intertoys
Marskramer word Blokker
Xenos en Bazaar samenvoegen

ga zo maar door
http://www.retailwatching(...)nen-met-dweilen.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159244692
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hebben die een andere waarde van de munt dan?
Die hebben, hopelijk, iets meer achter de hand dan de gemiddelde starter. Het is niet voor niets dat de meeste starters al binnen een jaar weer failliet zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159244803
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die hebben, hopelijk, iets meer achter de hand dan de gemiddelde starter. Het is niet voor niets dat de meeste starters al binnen een jaar weer failliet zijn.
Volgens mij raakt dat ook een keer op, ik denk zelfs dat ze al jaren teren op wat ze achter de hand hadden?
Maar zoals ik al vaker aan gegeven heb ik denk dat er nog veel meer gaan omvallen het zal denk ik, een echo zijn van heb ik jou daar!
pi_159247210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 23:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij raakt dat ook een keer op, ik denk zelfs dat ze al jaren teren op wat ze achter de hand hadden?
Maar zoals ik al vaker aan gegeven heb ik denk dat er nog veel meer gaan omvallen het zal denk ik, een echo zijn van heb ik jou daar!
Hoeveel meer kunnen er nog problemen krijgen? Volgens mij is inmiddels praktisch alles in de problemen van het gemiddelde winkelcentrum... afgezien van de Action.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 20 januari 2016 @ 07:26:54 #207
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159247228
je moet vandaag bij de Xenos werken dat is ook geen pretje
pi_159247359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:26 schreef KingRadler het volgende:
je moet vandaag bij de Xenos werken dat is ook geen pretje
Nee hoor, ik ben vandaag vrij.

Oh en ik werk ook niet bij Xenos.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 20 januari 2016 @ 08:05:00 #209
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159247415
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben vandaag vrij.

Oh en ik werk ook niet bij Xenos.
dan heb je het goed meer tijd op FOK besteden ;)
pi_159247709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 07:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Hoeveel meer kunnen er nog problemen krijgen? Volgens mij is inmiddels praktisch alles in de problemen van het gemiddelde winkelcentrum... afgezien van de Action.
Mediamarkt, BCC, scheer en foppen, telecomwinkels, Bruna, Hema, Sting, Kijkshop, er zijn nog zat winkels die nu al problemen hebben of nog kunnen krijgen.
Tap tap tap
pi_159247864
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mediamarkt, BCC, scheer en foppen, telecomwinkels, Bruna, Hema, Sting, Kijkshop, er zijn nog zat winkels die nu al problemen hebben of nog kunnen krijgen.
Ja, dat bedoel ik met 'praktisch alles al in de problemen' :)

BCC loopt idd al een paar jaar slecht,
Mediamarkt toevallig vandaag een bericht over op nu;
http://www.nu.nl/beurs/40(...)-dieper-in-rood.html

Weg met de ketens, op naar webshops en kleine zelfstandigen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:18:08 #212
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159248079
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik met 'praktisch alles al in de problemen' :)

BCC loopt idd al een paar jaar slecht,
Mediamarkt toevallig vandaag een bericht over op nu;
http://www.nu.nl/beurs/40(...)-dieper-in-rood.html

Weg met de ketens, op naar webshops en kleine zelfstandigen.
bericht is van 20 mei?
pi_159248558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:18 schreef KingRadler het volgende:

[..]

bericht is van 20 mei?
o excuus. zag de 20e staan :')
wil niet zeggen dat het niet relevant is als je de verliezen in dat artikel bekijkt.
Mediamarkt is, wat ik er zie, ook meer en meer een 'kijken kijken niet kopen' winkel geworden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 20 januari 2016 @ 09:53:11 #214
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159248573
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

o excuus. zag de 20e staan :')
wil niet zeggen dat het niet relevant is als je de verliezen in dat artikel bekijkt.
Mediamarkt is, wat ik er zie, ook meer en meer een 'kijken kijken niet kopen' winkel geworden.
probleem van Mediamarkt is gewoon dat online prijzen niet gelijk zijn met winkelprijzen.
dat maakt de winkel kapot.
pi_159248609
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:53 schreef KingRadler het volgende:

[..]

probleem van Mediamarkt is gewoon dat online prijzen niet gelijk zijn met winkelprijzen.
dat maakt de winkel kapot.
Komt omdat het franchisenemers zijn, elke vestiging kan dus zijn eigen prijzen bepalen (binnen een marge).
Daarnaast kunnen ze op veel vlakken echt niet op prijs concurreren met de rest. Het is allang niet meer zo interessant om daar iets te kopen dan 15/16 jaar geleden toen het net opkwam.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159249109
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 09:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

o excuus. zag de 20e staan :')
wil niet zeggen dat het niet relevant is als je de verliezen in dat artikel bekijkt.
Mediamarkt is, wat ik er zie, ook meer en meer een 'kijken kijken niet kopen' winkel geworden.
Ik zie in datzelfde artikel ook stijgende like-for-like omzetten. Dat kunnen veel andere ketens niet zeggen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 12:08:57 #217
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159251087
quote:
Bankroet V&D drukt stemming consumenten'

Het faillissement van winkelketens als V&D, drogist DA en schoenengigant Macintosh zet de stemming van consumenten stevig onder druk. Volgens ING heeft het Nederlandse consumentenvertrouwen een ,,flinke tik'' gekregen.

Uit een peiling van de bank blijkt dat consumenten nu weer ,,net zo somber'' zijn over de staat van de economie als afgelopen zomer. Het sentiment ten aanzien van de arbeidsmarkt daalde zelfs naar het niveau van bijna een jaar terug. Het economisch bureau van ING wijt dat laatste aan de duizenden retailbanen die door de bankroeten op de tocht staan.

Wat bij de terugval in het vertrouwen ook sterk meespeelt, zijn de dalende beurskoersen. Beleggers maken zich wereldwijd zorgen om zaken als de economische problemen in China en de lage olieprijs. ING gaat vooralsnog uit van een tijdelijke dip. De vooruitzichten voor de economie zijn nog altijd gunstig, aldus de bank.
  woensdag 20 januari 2016 @ 17:13:57 #218
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159259132
Rond 18.30 uur word er een persbericht verstuurd in zake Xenos. Het personeel is daarvoor al ingelicht.
pi_159259260
De website doet het in ieder geval nog.
Tap tap tap
pi_159259954
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:13 schreef KingRadler het volgende:
Rond 18.30 uur word er een persbericht verstuurd in zake Xenos. Het personeel is daarvoor al ingelicht.
Dat er nog niemand gelekt heeft ergens en wij het nog niet weten. :'(
  woensdag 20 januari 2016 @ 17:51:13 #221
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159260171
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 17:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat er nog niemand gelekt heeft ergens en wij het nog niet weten. :'(
ik hou Twitter in de gaten nog steeds niks.
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:28:26 #222
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159261192
Half 7 :o
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159261223
Twitter doet het niet.
Tap tap tap
  woensdag 20 januari 2016 @ 18:31:59 #224
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159261254
250 ontslagen?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159261506
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:31 schreef Zelfscanner het volgende:
250 ontslagen?
Yup. En gaan meer inzetten op online. Dat laatste vind ik wat laat...
pi_159262332
Ze hadden toch net online webshop opgezet :?

Maar ja daar was xenos rijkelijk te laat mee
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:26:34 #228
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159262713
dit is niet de oplossing er gaan meer ontslagen volgen. De Winkels formule moet compleet anders.
pi_159262759
Rare actie van Blokker. Beter sluit je de verliesgevende filialen van Xenos.

Volgens mij zijn er genoeg Xenos winkels die wel goed draaien. In de Randstad zie ik op zaterdag altijd drukke gevulde Xenos filialen... En qua boventallig moet mee vallen. Je moet net geen vergrootglas gebruiken om een medewerker te vinden...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 20 januari 2016 @ 19:57:54 #230
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159263639
En er kunnen beter blokkers verdwijnen. Of Bart Smit die naast de Intertoys zit. (Amstelveen :') )
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 20 januari 2016 @ 21:31:53 #231
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159266935
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:57 schreef Zelfscanner het volgende:
En er kunnen beter blokkers verdwijnen. Of Bart Smit die naast de Intertoys zit. (Amstelveen :') )
naast wtf
pi_159267634
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:14 schreef F1gamer het volgende:
Ze hadden toch net online webshop opgezet :?

Maar ja daar was xenos rijkelijk te laat mee
Action heeft geen webshop
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_159268228
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:53 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Action heeft geen webshop
Behoeven ze die dan?
Als ik er kom is het stampevol daar dat weet ik wel, ga er wel eens kijken en meestal kom ik niet zonder iets naar buiten.
Wat me bij andere winkels wel lukt!
pi_159269142
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:27 schreef Godshand het volgende:
Rare actie van Blokker. Beter sluit je de verliesgevende filialen van Xenos.

Volgens mij zijn er genoeg Xenos winkels die wel goed draaien. In de Randstad zie ik op zaterdag altijd drukke gevulde Xenos filialen... En qua boventallig moet mee vallen. Je moet net geen vergrootglas gebruiken om een medewerker te vinden...
Niet eenvoudig
Hoewel het sluiten van winkels het gat onderaan de streep opvult – en investeerders (tijdelijk) tevreden stelt – moet er niet lichtzinnig over de beslissing worden gedacht. Niet alleen resulteren sluitingen in een lagere omzet en het verschuiven van marktaandeel naar de concurrent, het is niet altijd eenvoudig of goedkoop om een huurcontract voortijdig te eindigen. Ook verliezen merken een distributiepunt, vooral nu consumenten steeds meer online bestellingen in de winkel ophalen.

Een delicate kwestie, zegt Michael Burden, directeur van adviesorganisatie Excess Space Retail Services. “Ik denk niet dat er retailers zijn die erg haast hebben om winkels te sluiten.” Zo kwam Aeropostale in 2014 overeen dat het 5,5 miljoen dollar aan naheffingen zou betalen, wat meer is dan de netto-huurkosten. Ook Sears gaf aan dat het in het derde kwartaal zes miljoen dollar kosten heeft gemaakt voor winkelsluitingen.

Bron
pi_159275591
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:53 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Action heeft geen webshop
Ik bedoelde de xenos
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_159276007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:37 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ik bedoelde de xenos
Ik denk dat hij bedoelt dat veel winkels een omzetdaling wijten aan het shoppen op internet. Action laat zien dat een winkelketen ook succesvol kan zijn zonder webshop.
pi_159276478
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:27 schreef Godshand het volgende:
Rare actie van Blokker. Beter sluit je de verliesgevende filialen van Xenos.
Er gaan er ook een aantal dicht.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_159276490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:55 schreef Soho het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt dat veel winkels een omzetdaling wijten aan het shoppen op internet. Action laat zien dat een winkelketen ook succesvol kan zijn zonder webshop.
Webshop zou ook geen verplichting moeten zijn, je kunt beter geen webshop hebben dan een slechte.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 21 januari 2016 @ 11:17:29 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159276520
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:16 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Webshop zou ook geen verplichting moeten zijn, je kunt beter geen webshop hebben dan een slechte.
Is het een verplichting dan?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159276561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is het een verplichting dan?
Ik merk dat het wel een verwachting is van veel mensen.
In onze winkel krijgen we die vraag ook vaak en dat hoor ik van meer ondernemers.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:31:22 #241
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159279508
quote:
Couturier Mart Visser (47) heeft op eigen initiatief zijn overeenkomst met V&D beëindigd. De modemaker die ruim vijf jaar zijn confectie exclusief verkocht in de fysieke en digitale winkels van het warenhuis, gaat zelfstandig verder met zijn webwinkel martvisser.nl.

,,Het contract met V&D zou in juli dit jaar aflopen,” vertelt Mart Visser. ,,Maar het plotselinge faillissement van het warenhuis en het steeds wisselende bestuur, drie in vierenhalf jaar tijd, heeft mij ertoe gezet om het proces te versnellen en op eigen kracht verder te gaan.”

In twee weken stelde Visser een team samen om zijn nieuwe platform gestalte te geven. “Kijk, ik ben ontwerper. Ik wil creëren en mijn werk op mensen zien. Op een gegeven moment vond ik dat ik te hard moest vechten om de collecties in de winkels van V&D en ook Karstadt te houden. Daarom heb ik besloten om zelf, zonder investeerder verder te gaan.”

,,Ik ben een gezond bedrijf, had genoeg vlees op het bot”, vervolgt hij. ,,Als er vervolgens zoiets groots als een faillissement gebeurt waarbij je voor 2.5 ton het schip in gaat, krijg je zakelijk een knauw. Voor de eerste keer in de 23 jaar dat ik mijn modehuis run, heb ik een boekjaar met een negatief saldo afgesloten. Dat raakt je.”

Maar in plaats van bij de pakken neer te zitten, ontwierp Visser een volledig nieuwe collectie bestaande uit suède jurken, leren jasjes en sierlijke rokken die vanaf 15 maart via zijn site te koop is. ,,De huidige collectie valt onder de V&D-inboedel en ligt onder curatele, daar kan ik naar fluiten. Gelukkig heb ik een groot netwerk en kon ik me beroepen op leveranciers, ateliers en agenten die me hebben geholpen.”

Visser zegt voldoende kennis te hebben om zijn confectie zelf aan de man te brengen. ,,In de vierenhalf jaar dat ik samen met V&D heb gewerkt heb ik veel geleerd over retail en weet ik ook hoe kleding online geladen moet worden. Wel ben ik anders gaan ontwerpen.

Voor het warenhuis moest ik er steeds rekening mee houden hoe een kledingstuk op de hanger eruit zag en heb ik pakketten zoals een rok met een topje ontworpen. Nu kan ik ook dat ene mooie jurkje maken, omdat ik het op de site kan laten zien hoe het beweegt.”
Zijn beslissing heeft geen invloed op zijn couturehuis. Visser: “Dat staat los van elkaar. De haute couture collectie show ik op 6 maart in Amsterdam.”
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2016 @ 17:56:31 #242
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159285842
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 08:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mediamarkt, BCC, scheer en foppen, telecomwinkels, Bruna, Hema, Sting, Kijkshop, er zijn nog zat winkels die nu al problemen hebben of nog kunnen krijgen.
Klopt en wat die ketens stuk voor stuk zijn vergeten is heel simpel: De Klant!
En die klant heeft inmiddels voldoende alternatieven en is er wel klaar mee. Terecht.

Neem bijvoorbeeld een BCC. Niemand helpt je, niemand geeft advies waar je iets aan hebt of vertelt je iets wat je niet zelf al op de doos had gelezen, niemand wéét ook maar iets van de producten die ze verkopen, aanbod is matig en de prijzen hoog.

Hun belofte dat ze de prijzen dagelijks aan de concurrent aanpassen is een leugen. Bovendien voert BCC vrijwel uitsluitend nét weer even andere typenummers dan bijvoorbeeld de Mediamarkt, zodat ze vrijwel nooit prijsverlagingen hoeven door te voeren.

Tsja, dan komt de rekening een keer. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159298717
quote:
13s.gif Op donderdag 21 januari 2016 17:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Klopt en wat die ketens stuk voor stuk zijn vergeten is heel simpel: De Klant!
En die klant heeft inmiddels voldoende alternatieven en is er wel klaar mee. Terecht.

Neem bijvoorbeeld een BCC. Niemand helpt je, niemand geeft advies waar je iets aan hebt of vertelt je iets wat je niet zelf al op de doos had gelezen, niemand wéét ook maar iets van de producten die ze verkopen, aanbod is matig en de prijzen hoog.

Hun belofte dat ze de prijzen dagelijks aan de concurrent aanpassen is een leugen. Bovendien voert BCC vrijwel uitsluitend nét weer even andere typenummers dan bijvoorbeeld de Mediamarkt, zodat ze vrijwel nooit prijsverlagingen hoeven door te voeren.

Tsja, dan komt de rekening een keer. :{
BCC ben ik al een hele tijd niet binnen geweest. Het zit op een industrie terrein en daar kom ik eigenlijk nooit.

Bruna koop ik alleen wenskaarten en postzegels, en soms wat anders kleins maar meer niet.

Hema kom ik nog wel eens maar zij zullen echt een hoop moeten doen om bij de tijd te blijven. Ik weet niet of alle winkels omgebouwd gaan worden naar dat Parijs concept maar dat zal hopelijk weer wat boost geven. Sting draait dacht ik wel goed?

Kijkshop zit aan de onderkant van de markt, altijd als ik even kom snuffelen is er wel volk binnen. Of dat ook kopend volk is, is een tweede.

Halfords is dan weer jammer. Ik heb geen auto maar je zult toch ergens je autoshampoo, spons en busje vet moeten halen? Lijkt me niet dat je dat op internet besteld? Misschien hebben de bouwmarkten (een deel) van dat assortiment nog liggen.

Ik denk dat de Blokker ook erg moet opfrissen. Sommige filialen was in 10 jaar bijna niks aan gebeurd. En dat op een A locatie.

[ Bericht 10% gewijzigd door W00fer op 22-01-2016 03:27:38 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:53:10 #244
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_159299418
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:08 schreef KingRadler het volgende:

'Bankroet V&D drukt stemming consumenten'

Het faillissement van winkelketens als V&D, drogist DA en schoenengigant Macintosh zet de stemming van consumenten stevig onder druk. Volgens ING heeft het Nederlandse consumentenvertrouwen een 'flinke tik' gekregen.

[..]
Ja heb nachtenlang wakker gelegen :')

Voor het personeel vind ik het klote en misschien dat ze bij ING in tranen zijn vanwege openstaande rekeningen ofzo, mijn consumentenvertrouwen heeft nergens last van.

Het postkantoor zit hier in de DA. Ligt een pakketje van mij, donderdagavond is koopavond, top, kan ik het ophalen. Sta om kwart over acht voor een dichte deur. De hele winkelstraat is tot 9 uur open, DA doet om 8 uur de deuren dicht...
Met 50 meter verder een kruidvat die wel open is (en steevast tien procent goedkoper is).
Man man, en het gek vinden dat je kuttoko het loodje legt.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_159299442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:53 schreef Rica het volgende:

[..]

Ja heb nachtenlang wakker gelegen :')

Da's altijd de reactie als er wat verdwijnd. Hetzelfde hier toen kenmerkende boekhandel op omvallen stond.
'och, zo zonde... da's zo'n mooie/leuke winkel'
'kocht je er ooit wat?'
'nee, ik haal alles bij bol,da's goedkoper'
'...'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:45:43 #246
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_159300371
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Da's altijd de reactie als er wat verdwijnd. Hetzelfde hier toen kenmerkende boekhandel op omvallen stond.
'och, zo zonde... da's zo'n mooie/leuke winkel'
'kocht je er ooit wat?'
'nee, ik haal alles bij bol,da's goedkoper'
'...'
De halve winkelstraat hier staat volgens mij op omvallen. December was net als vorig jaar belabberd en toen ik er gisteravond was, helemaal uitgestorven.

De enige die echt altijd goed loopt is de Action. Altijd veel klanten. Kruidvat doet het ook wel goed. Maar bijvoorbeeld kledingwinkels, shoeby ed, ik begrijp niet hoe die rondkomen. Winkel voor printerinkt en randapparatuur, tis sneu gewoon. Winkeltje met schrijfwaren en tijdschriften, ik hoop voor hen dat ze het voor hobby doen.

Zou het wel jammer vinden als er echt heel veel over kop gaan maar wat je zegt klopt. Online is gewoon goedkoper en in veel gevallen ook makkelijker. Op boodschappen na haal ik bijna alles online.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:51:30 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159300450
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Da's altijd de reactie als er wat verdwijnd. Hetzelfde hier toen kenmerkende boekhandel op omvallen stond.
'och, zo zonde... da's zo'n mooie/leuke winkel'
'kocht je er ooit wat?'
'nee, ik haal alles bij bol,da's goedkoper'
'...'
Boeken zijn bij BOL niet goedkoper, er is in NL boekprijsbinding.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:54:53 #248
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159300504
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boeken zijn bij BOL niet goedkoper, er is in NL boekprijsbinding.
boekprijsbinding mogen ze van mij afschaffen goed voor concurrentie
  vrijdag 22 januari 2016 @ 09:56:14 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159300528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:54 schreef KingRadler het volgende:

[..]

boekprijsbinding mogen ze van mij afschaffen goed voor concurrentie
Eens, ook goed voor de lezer. In de UK is geen boekprijsbinding en er wordt veel meer gelezen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159300583
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boeken zijn bij BOL niet goedkoper, er is in NL boekprijsbinding.
Goed, boeken en bol was geen goed voorbeeld qua prijs.
maar qua levering krijg je het sneller via bol dan via de boekhandel, ook al krijgen beiden direct vanuit het centraal boekhuis geleverd...
Boekhandel besteld; duurt 2 dagen en wordt bij de boekhandel geleverd.
Klant besteld hetzelfde en heeft het de volgende dag thuis...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_159301032
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eens, ook goed voor de lezer. In de UK is geen boekprijsbinding en er wordt veel meer gelezen.
Bookdepository O+
Tap tap tap
pi_159301586
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:54 schreef KingRadler het volgende:

[..]

boekprijsbinding mogen ze van mij afschaffen goed voor concurrentie
Sterker nog: Nederland is al meerdere keren door Europa op de vingers getikt vanwege de vaste boekenprijs. En maar in stand blijven houden... Slaat nergens op.
pi_159301593
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 10:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bookdepository O+
Wat uiteindelijk ook van Amazon is :+.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:14:07 #254
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159301666
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Sterker nog: Nederland is al meerdere keren door Europa op de vingers getikt vanwege de vaste boekenprijs. En maar in stand blijven houden... Slaat nergens op.
Net als BPM. In D is er trouwens ook een boekprijsbinding en stervende boekwinkels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:15:41 #255
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159301701
dat BoekenVoordeel nog steeds bestaat
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:17:14 #256
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159305344
De schappen zijn al aardig leeg bij de V&D

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)n-blijven-leeg.dhtml
  vrijdag 22 januari 2016 @ 14:52:21 #257
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159306065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:17 schreef KingRadler het volgende:
De schappen zijn al aardig leeg bij de V&D

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)n-blijven-leeg.dhtml
:D
'Voel je thuis'
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_159306175
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als BPM. In D is er trouwens ook een boekprijsbinding en stervende boekwinkels
Ook al heeft de UK geen minimale boekenprijs ook daar zijn de boekhandels aan het uitsterven.

http://www.telegraph.co.u(...)-for-first-time.html
  vrijdag 22 januari 2016 @ 15:03:33 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_159306266
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook al heeft de UK geen minimale boekenprijs ook daar zijn de boekhandels aan het uitsterven.

http://www.telegraph.co.u(...)-for-first-time.html
Tsja, natuurlijk nog wel een verschil of alle boekwinkels het moeilijk hebben (NL) of zgn. "onafhankelijke" boekwinkels (UK).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_159306429
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 15:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tsja, natuurlijk nog wel een verschil of alle boekwinkels het moeilijk hebben (NL) of zgn. "onafhankelijke" boekwinkels (UK).
Ook bij de grote boekenketens in de UK heeft al een flinke shakeout plaats gevonden.

http://www.theguardian.co(...)to-close-20-branches

En zo zijn er nog wel meer berichten over de wat grotere boekenketens in de UK te vinden.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 15:32:12 #261
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159306803
Boekenverkoop stijgt met 3,5%

Is het boekenvak op de weg terug?

quote:
Boekenverkoop 2015 stijgt voor het eerst sinds 2008. Uit de cijfers van KVB-SMB/GfK blijkt dat de omzet in 2015 een stijging zag van 3,5% vergeleken bij die van 2014.

Het is het eerste jaar sinds 2008 dat de omzet van de boekenverkoop weer substantieel stijgt. De Kerstperiode was een van de beste perioden van het jaar: er werd 15% meer omgezet dan tijdens de kerstperiode 2014. Er zijn 39 miljoen boeken over de toonbank gegaan in 2015, een stijging van 4,8 % ten opzichte van 2014.

De genoemde cijfers zijn inclusief omzet en afzet in e-boeken, welke in afzet een aandeel van 6,5 % hebben (in 2014 was dit 5,4%).


[ Bericht 5% gewijzigd door KingRadler op 22-01-2016 15:37:46 ]
pi_159307869
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:17 schreef KingRadler het volgende:
De schappen zijn al aardig leeg bij de V&D

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)n-blijven-leeg.dhtml
Die van Enschede was nog goed vol. Geen lege schappen of afdelingen gezien.

Iedereen loopt waarschijnlijk gelijk door naar de La Place.
pi_159310241
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:17 schreef KingRadler het volgende:
De schappen zijn al aardig leeg bij de V&D

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)n-blijven-leeg.dhtml
Niet helemaal eerlijk, daar was eerst de shop-in-shop van Dixons.

Ik was vanmiddag bij V&D Utrecht en heb deze tekenwaren met aardige korting kunnen scoren. Van het Zwitsers merk Caran d'Ache, normaal rond de 20 euro voor viltstiften en rond de 45 euro voor waspastels.



De potloden van dit merk had ik al eerder met korting in de webshop.

In de winkel zijn ze nog niet afgeprijsd.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 18:07:27 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159310290
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook al heeft de UK geen minimale boekenprijs ook daar zijn de boekhandels aan het uitsterven.

http://www.telegraph.co.u(...)-for-first-time.html
Laat zien dat de boekprijsbinding vooral de consument benadeeld en niet de boekwinkels beschermt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159310657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:03 schreef Mylene het volgende:

[ afbeelding ]

De potloden van dit merk had ik al eerder met korting in de webshop.

In de winkel zijn ze nog niet afgeprijsd.
Dan laat je ze toch ermee zitten of niet?
pi_159310798
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 07:53 schreef Rica het volgende:

[..]

Ja heb nachtenlang wakker gelegen :')

Voor het personeel vind ik het klote en misschien dat ze bij ING in tranen zijn vanwege openstaande rekeningen ofzo, mijn consumentenvertrouwen heeft nergens last van.

Het postkantoor zit hier in de DA. Ligt een pakketje van mij, donderdagavond is koopavond, top, kan ik het ophalen. Sta om kwart over acht voor een dichte deur. De hele winkelstraat is tot 9 uur open, DA doet om 8 uur de deuren dicht...
Met 50 meter verder een kruidvat die wel open is (en steevast tien procent goedkoper is).
Man man, en het gek vinden dat je kuttoko het loodje legt.
Dan vergeet je er wel even bij de te zeggen dat Kruidvat (A.S. Watson) wurgcontracten heeft met de fabrikanten waarbij het voor hen alleen nog maar interessant is om 2=1 te verkopen en dat dit ook zijn effect heeft op de salarissen van het (in mijn ogen) laag opgeleide personeel.

Kruidvat is leuk, maar geen drogisterij vind ik. Meer een discounter zoals er al zoveel zijn. Vergeet ook niet dat een paar jaar terug Kruidvat nog een best lelijke uitstraling had. Dat is wel wat opgekalefaterd maar ze verkochten ineens tablets / kinderspeelgoed en allerlei dingen waarvan je denkt huh?!
Etos is bijvoorbeeld voor cosmetica e.d. een fijnere winkel met een breder assortiment.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159310835
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:15 schreef KingRadler het volgende:
dat BoekenVoordeel nog steeds bestaat
Sterker nog, die lui doen het behoorlijk goed. Als de rolluiken omhoog gingen stonden er altijd al mensen te wachten. Ik werkte er naast.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 22 januari 2016 @ 18:42:07 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159310893
Boekenvoordeel, is dat zo een toko die partijen boeken opkopen en verramschen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159310976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Boekenvoordeel, is dat zo een toko die partijen boeken opkopen en verramschen?
Vaak B partijen ja. Soms een ezelsoor. Wel een hoop korting.

Als dit de V&D in Den haag is is dat toch wel ernstig:

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)is-de-volgende.dhtml

Dat zijn geen lege schappen meer, dat is gewoon een deel van de winkel wat je heel snel uit het zicht van het publiek moet onttrekken. Zet er schermen voor oid maar dit zo laten staat echt niet.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 22 januari 2016 @ 18:52:18 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159311108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:45 schreef W00fer het volgende:

[..]

Vaak B partijen ja. Soms een ezelsoor. Wel een hoop korting.

Als dit de V&D in Den haag is is dat toch wel ernstig:

http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)is-de-volgende.dhtml

Dat zijn geen lege schappen meer, dat is gewoon een deel van de winkel wat je heel snel uit het zicht van het publiek moet onttrekken. Zet er schermen voor oid maar dit zo laten staat echt niet.
Welnee, hang prijzen aan de schappen, verkoop de verkoopmeubels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_159311247
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welnee, hang prijzen aan de schappen, verkoop de verkoopmeubels
Lijkt me niet als je in een doorstart door wilt met de inventaris. Anders kun je dat ook allemaal weer tegen forse nieuwprijzen gaan aanschaffen.

Ergens is dat dubbel, je zou zeggen maak er een ALDI van, stamp alle resterende voorraad op pallets en verkoop het voor bijna nop, dan kun je de resterende schuldenberg verkleinen. Wat men nu lijkt te doen is tijd rekken totdat er een nieuwe eigenaar opstaat.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159311457
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:58 schreef W00fer het volgende:

[..]

Lijkt me niet als je in een doorstart door wilt met de inventaris. Anders kun je dat ook allemaal weer tegen forse nieuwprijzen gaan aanschaffen.

Ergens is dat dubbel, je zou zeggen maak er een ALDI van, stamp alle resterende voorraad op pallets en verkoop het voor bijna nop, dan kun je de resterende schuldenberg verkleinen. Wat men nu lijkt te doen is tijd rekken totdat er een nieuwe eigenaar opstaat.
Alleen denk ik dat de rekeningen wel doorlopen, al liggen die volgens mij niet meer waar ze eerst lagen?
Liggen die niet bij de curator of het UWV nou?

En als ze daar liggen betalen we dan niet met zijn alle ervoor?
Dan hang er maar snel een prijskaartje aan wat mij betreft.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2016 19:10:41 ]
pi_159311498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:58 schreef W00fer het volgende:

[..]

Lijkt me niet als je in een doorstart door wilt met de inventaris. Anders kun je dat ook allemaal weer tegen forse nieuwprijzen gaan aanschaffen.

Ergens is dat dubbel, je zou zeggen maak er een ALDI van, stamp alle resterende voorraad op pallets en verkoop het voor bijna nop, dan kun je de resterende schuldenberg verkleinen. Wat men nu lijkt te doen is tijd rekken totdat er een nieuwe eigenaar opstaat.
Op dit moment hanteert V&D (of eigenlijk de curatoren) haar normale opruimingsprocedure. De afgeprijsde collectie loopt erg goed, waarom zou je het weg doen voor laten we zeggen 90% korting als je de artikelen nog prima kan verkopen voor 50% - 70% korting? Op deze manier blijft er juist meer geld over voor de schuldeisers. Een echte leegverkoop voor bijna nop kan in februari ook nog, moet je eens zien hoe snel de winkels dan helemáál leeg zijn. Alles wat je voor die tijd nog voor een normale opruimingsprijs verkoopt is alleen maar in het voordeel van de schuldeisers.
pi_159311899
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:11 schreef Soho het volgende:

[..]

Op dit moment hanteert V&D (of eigenlijk de curatoren) haar normale opruimingsprocedure. De afgeprijsde collectie loopt erg goed, waarom zou je het weg doen voor laten we zeggen 90% korting als je de artikelen nog prima kan verkopen voor 50% - 70% korting? Op deze manier blijft er juist meer geld over voor de schuldeisers. Een echte leegverkoop voor bijna nop kan in februari ook nog, moet je eens zien hoe snel de winkels dan helemáál leeg zijn. Alles wat je voor die tijd nog voor een normale opruimingsprijs verkoopt is alleen maar in het voordeel van de schuldeisers.
Ik denk dat die 75+ % korting verkoop vermeden wordt om de band met de leveranciers niet te slopen. Als je doorstart heb je hen weer nodig. Als je hun spullen voor een dumpprijs op de markt brengt EN je betaald hen er geen fluit voor dan lijkt het me dat ze in het vervolg geen zaken meer met je willen doen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159312035
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 18:37 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dan vergeet je er wel even bij de te zeggen dat Kruidvat (A.S. Watson) wurgcontracten heeft met de fabrikanten waarbij het voor hen alleen nog maar interessant is om 2=1 te verkopen en dat dit ook zijn effect heeft op de salarissen van het (in mijn ogen) laag opgeleide personeel.

Kruidvat is leuk, maar geen drogisterij vind ik. Meer een discounter zoals er al zoveel zijn. Vergeet ook niet dat een paar jaar terug Kruidvat nog een best lelijke uitstraling had. Dat is wel wat opgekalefaterd maar ze verkochten ineens tablets / kinderspeelgoed en allerlei dingen waarvan je denkt huh?!
Etos is bijvoorbeeld voor cosmetica e.d. een fijnere winkel met een breder assortiment.
Kruidvat heeft echt geen slecht salaris hoor, het is hoger dan in menig andere winkel. En een drogist bij Kruidvat heeft de zelfde diploma's als die van de DA. Er loopt alleen wat meer personeel rond en ook meer zonder diploma's of met alleen een Verkoop in Drogisterij-diploma.

En juist door de branchevreemde producten doet Kruidvat het nu nog heel erg goed. Klanten staan er 's ochtends voor in de rij en blijven elke week komen. Ik kom echt niet elke week in de DA, wat moet ik daar?
pi_159312264
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:37 schreef Nazil het volgende:

[..]

Kruidvat heeft echt geen slecht salaris hoor, het is hoger dan in menig andere winkel. En een drogist bij Kruidvat heeft de zelfde diploma's als die van de DA. Er loopt alleen wat meer personeel rond en ook meer zonder diploma's of met alleen een Verkoop in Drogisterij-diploma.

En juist door de branchevreemde producten doet Kruidvat het nu nog heel erg goed. Klanten staan er 's ochtends voor in de rij en blijven elke week komen. Ik kom echt niet elke week in de DA, wat moet ik daar?
Branchevervreemding doet je core product geen goed. Mensen hebben het ook een hele tijd bizar gevonden dat je een computer kon kopen naast de pakken melk in de Aldi. Inmiddels weten we niet anders, maar het lijkt me bij Kruidvat meer een kunstgreep dan daadwerkelijk toevoegen aan hun productgamma. Kwikfit verkoopt toch ook geen flessen Fanta "omdat je er toevallig bent" ?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159312386
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:47 schreef W00fer het volgende:

[..]

Branchevervreemding doet je core product geen goed. Mensen hebben het ook een hele tijd bizar gevonden dat je een computer kon kopen naast de pakken melk in de Aldi. Inmiddels weten we niet anders, maar het lijkt me bij Kruidvat meer een kunstgreep dan daadwerkelijk toevoegen aan hun productgamma. Kwikfit verkoopt toch ook geen flessen Fanta "omdat je er toevallig bent" ?
Kijk eens wat er tegenwoordig verkocht word in een tankstation, daar dacht ik nog niet aan vroeger wat er tegenwoordig te vinden is!
En er zijn er ook nog die het er daar kopen, terwijl een stukje in de stad, het stukken goedkoper is.
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 19:55:13 #278
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159312446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Boeken zijn bij BOL niet goedkoper, er is in NL boekprijsbinding.
Kan best, maar BOL heeft wel vrijwel alles. Een beetje Bruna of Primera hebben met wat geluk net de top 25 liggen. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159312501
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:31 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik denk dat die 75+ % korting verkoop vermeden wordt om de band met de leveranciers niet te slopen. Als je doorstart heb je hen weer nodig. Als je hun spullen voor een dumpprijs op de markt brengt EN je betaald hen er geen fluit voor dan lijkt het me dat ze in het vervolg geen zaken meer met je willen doen.
Dat zou goed mee kunnen wegen. Er wordt in ieder geval ook rekening gehouden met de beeldvorming naar consumenten en eventuele kopers van V&D. Als je nu al de hele boel leeg verkoopt terwijl je nog een aantal weken te gaan hebt communiceer je dat het over en klaar is met V&D. Door de normale opruimingsprocedure te hanteren houd je de winkel zo interessant mogelijk voor de klant en geïnteresseerde bieders en kweek je meer vertrouwen die je nodig hebt voor een doorstart.
pi_159312614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:57 schreef Soho het volgende:

[..]

Dat zou goed mee kunnen wegen. Er wordt in ieder geval ook rekening gehouden met de beeldvorming naar consumenten en eventuele kopers van V&D. Als je nu al de hele boel leeg verkoopt terwijl je nog een aantal weken te gaan hebt communiceer je dat het over en klaar is met V&D. Door de normale opruimingsprocedure te hanteren houd je de winkel zo interessant mogelijk voor de klant en geïnteresseerde bieders en kweek je meer vertrouwen die je nodig hebt voor een doorstart.
Zouden die zich niet allang gemeld hebben als ze interesse erin hadden?
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 20:09:06 #281
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159312803
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:47 schreef W00fer het volgende:
Kwikfit verkoopt toch ook geen flessen Fanta "omdat je er toevallig bent" ?
Ja hoor, bij de Praxis staat zelfs een display met kattenvoer. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159312876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zouden die zich niet allang gemeld hebben als ze interesse erin hadden?
Ja, natuurlijk. Zoals je de afgelopen weken in de media en ook in deze topicreeks hebt kunnen lezen waren er zo'n 70 geïnteresseerden. Hieruit hebben de curatoren ca. 10 serieuze partijen gekozen die tot afgelopen zondag de kans hebben gekregen om een bod te doen op (delen van) V&D en/of La Place. Inmiddels hebben de curatoren dit teruggebracht naar 5 partijen waar ze nog mee in gesprek zijn. In een later stadium blijven er hier 3 van over, waarvan één partij V&D over wil nemen, één partij La Place en één partij die beiden wil kopen. Dat deze gesprekken nu gaande zijn betekent natuurlijk niet dat het geen reet meer uitmaakt hoe de winkels eruit zien. Waar zou jij meer voor over hebben, een gesloten winkelketen die de komende paar weken leeg staat of een keten waar de komende tijd nog 1,5 miljoen klanten bezoekers per week over de vloer komen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Soho op 22-01-2016 20:24:03 ]
pi_159312946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:11 schreef Soho het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Zoals je de afgelopen weken in de media en ook in deze topicreeks hebt kunnen lezen waren er zo'n 70 geïnteresseerden. Hieruit hebben de curatoren ca. 10 serieuze partijen gekozen die tot afgelopen zondag de kans hebben gekregen om een bod te doen op (delen van) V&D en/of La Place. Inmiddels hebben de curatoren dit teruggebracht naar 5 partijen waar ze nog mee in gesprek zijn. In een later stadium blijven er hier 3 van over, waarvan één partij V&D over wil nemen, één partij La Place en één partij die beiden wil kopen. Dat deze gesprekken nu gaande zijn betekent natuurlijk niet dat het geen reet meer uitmaakt hoe de winkels eruit zien. Waar zou jij meer voor over hebben, een gesloten winkelketen die de komende paar weken leeg staat of een keten waar de komende tijd nog 1,5 miljoen klanten over de vloer komen?
Is niet moeilijk te beantwoorden of niet, die 1,5 miljoen wat mij betreft maar ik moet het eerst nog zien, dan geloof ik het misschien of bedoel je bezoekers?
pi_159313098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is niet moeilijk te beantwoorden of niet, die 1,5 miljoen wat mij betreft maar ik moet het eerst nog zien, dan geloof ik het misschien of bedoel je bezoekers?
Bezoekers inderdaad ;)
pi_159313946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kijk eens wat er tegenwoordig verkocht word in een tankstation, daar dacht ik nog niet aan vroeger wat er tegenwoordig te vinden is!
En er zijn er ook nog die het er daar kopen, terwijl een stukje in de stad, het stukken goedkoper is.
Het aantal tankstations met shop is ook sterk in daling vanwege overvallen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_159314872
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja hoor, bij de Praxis staat zelfs een display met kattenvoer. :)
Dierenartikelen zijn al jaren onderdeel van het assortiment. Dat noem ik niet een branchevreemd product. Wel een Praxis die C kwaliteit scooters verkoopt.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 22 januari 2016 @ 22:30:37 #287
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_159317418
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja hoor, bij de Praxis staat zelfs een display met kattenvoer. :)
En de Gamma hier verkoopt 6packs coca-cola met de vermelding dat ze goedkoper zijn dan de AH.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 22 januari 2016 @ 22:48:11 #288
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_159318018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 22:30 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En de Gamma hier verkoopt 6packs coca-cola met de vermelding dat ze goedkoper zijn dan de AH.
Gamma verkoopt ook fietsen
  vrijdag 22 januari 2016 @ 23:50:44 #289
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159319902
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 20:09 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja hoor, bij de Praxis staat zelfs een display met kattenvoer. :)
Alleen het zelfde blik is bij de supermarkt 50 cent goedkoper :')
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 22 januari 2016 @ 23:51:32 #290
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159319919
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 22:48 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Gamma verkoopt ook fietsen
Of pakken wasmiddel :') __!
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 22 januari 2016 @ 23:52:25 #291
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159319937
Over 10 jaar hout laten zagen bij de kruidvat :7
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:03:22 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159320192
Hoe autistisch moet je zijn dat je je erover opwind dat de gamma wasmiddel, kattenvoer of fietsen verkoopt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:03:50 #293
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159320206
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:47 schreef W00fer het volgende:
Kwikfit verkoopt toch ook geen flessen Fanta "omdat je er toevallig bent" ?
Bij benzinepompen doen ze het al jaren ;)
So we just called him Fred
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:04:14 #294
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159320217
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe autistisch moet je zijn dat je je erover opwind dat de gamma wasmiddel, kattenvoer of fietsen verkoopt?
Het hoort gewoon niet. Net als een auto of uggs bij de mediamarkt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:04:44 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159320228
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 19:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Kan best, maar BOL heeft wel vrijwel alles. Een beetje Bruna of Primera hebben met wat geluk net de top 25 liggen. :{
Dus?
Ook daarom koop je online!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:05:59 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159320260
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:04 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Het hoort gewoon niet. Net als een auto of uggs bij de mediamarkt.
Het is een winkel. Winkels verkopen dingen.
Christ
Het hoort niet, echt, autisme.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:08:06 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_159320316
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:04 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Het hoort gewoon niet. Net als een auto of uggs bij de mediamarkt.
Het is toch een winkel? Daar kan je spullen in verkopen. :)
En of dat nou fietsen, eieren, planken of verse vis is, maakt dan toch niet uit?
So we just called him Fred
  zaterdag 23 januari 2016 @ 00:12:36 #298
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_159320416
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het is toch een winkel? Daar kan je spullen in verkopen. :)
En of dat nou fietsen, eieren, planken of verse vis is, maakt dan toch niet uit?
Het gaat mij meer om in welke categorie ze zich neerzetten.

Mediamarkt is electronica.
Gamma is een bouwmarkt.

Stel er mag geen supermarkt op een woonboulevard. Vervolgens gaat de MM die spullen verkopen...
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2016 @ 07:07:22 #299
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159323225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe autistisch moet je zijn dat je je erover opwind dat de gamma wasmiddel, kattenvoer of fietsen verkoopt?
Wie windt zich daarover op? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2016 @ 07:15:49 #300
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159323233
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:12 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om in welke categorie ze zich neerzetten.

Mediamarkt is electronica.
Gamma is een bouwmarkt.

Stel er mag geen supermarkt op een woonboulevard. Vervolgens gaat de MM die spullen verkopen...
Nou, als er één winkel helemaal los gaat qua branche-vervaging, is het wel de MediaMarkt. Daar staan inderdaad fietsen, schoenen en bakken met allesreinigers en keukendoekjes. Nou ja, ze doen maar. Ze voelen natuurlijk ook wel aan dat we voor hun oorspronkelijke core business, elektronica, allang online gaan.

Waar zo'n winkel dan uiteindelijk naartoe wil blijft wel wat vaag. Misschien wordt élke grote keten wel een soort Kruidvat of dure variant van Action, om nog íets te verdienen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')