abonnement Unibet Coolblue
pi_159277886
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het verboden zou moeten worden, want net als Reya ben ik van mening dat promovendi (en alle andere meerderjarige werknemers) in beginsel handelingsbekwame volwassenen zijn die geen bescherming van overheidswege zouden moeten krijgen tegen de veronderstelde slechtheid van de werkgever.

Maar ik vind het wel immoreel. Het is de zoveelste bezuinigingsmaatregel die past in het 'flexibele schil'-beleid van universiteiten. Van een (semi-)publieke instantie verwacht je toch meer.
Helemaal mee eens. :)
  donderdag 21 januari 2016 @ 13:26:17 #77
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159279355
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het verboden zou moeten worden, want net als Reya ben ik van mening dat promovendi (en alle andere meerderjarige werknemers) in beginsel handelingsbekwame volwassenen zijn die geen bescherming van overheidswege zouden moeten krijgen tegen de veronderstelde slechtheid van de werkgever.

Maar ik vind het wel immoreel. Het is de zoveelste bezuinigingsmaatregel die past in het 'flexibele schil'-beleid van universiteiten. Van een (semi-)publieke instantie verwacht je toch meer.
Ergens is het ook wel paradoxaal dat dergelijke projecten vaak gelanceerd worden door mensen die zelf in hun baan vastgebeiteld zijn. Flexibiliteit is leuk, zolang we het zelf maar niet hoeven te zijn.
pi_159304985
Woeiii eindelijk weer eens een paper uit de publicatie molen! Heb er geen belangrijke auteurspositie op maar het is wel geaccepteerd in Nature Communications :+
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_159362245
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  zondag 24 januari 2016 @ 18:52:01 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159362422
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
Vluchten voor SF zijn geboekt! :D

Straks maar eens beginnen aan de grove versie van het paper
wanneer ging je dan, ik ga in april :)

en op je spoiler hierboven... nee niet meegemaakt maar ze van tevoren verteld dat die 250 pagina's echt niet zomaar geschreven zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159362806
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159363623
We vliegen 26 maart, en zit tot 2 april daar, daarna naar de parken Yosemite etc.

En ik heb 't ze verteld, maar toch zijn ze teleurgesteld, en dat vind ik zo jammer. Nou ja, nog 8 maandjes doorbijten!
Ja doei.
  maandag 25 januari 2016 @ 10:31:39 #83
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159375655
Ik blijf me verbazen over de kloof tussen de academische wereld en de private sector (en ook een deel van de publieke sector) qua arbeidsvoorwaarden. In de academische wereld denkt men blijkbaar dat je voor je plezier op een houtje gaat bijten.
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 10:38:42 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159375794
quote:
2s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:31 schreef Reya het volgende:
Ik blijf me verbazen over de kloof tussen de academische wereld en de private sector (en ook een deel van de publieke sector) qua arbeidsvoorwaarden. In de academische wereld denkt men blijkbaar dat je voor je plezier op een houtje gaat bijten.
Aan de andere kant doen we in academia ook niet veel meer dan geld opmaken en in de private sector komt er geld in het laatje.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 25 januari 2016 @ 16:37:35 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159385037


Zelfde paper in verschillende journals... :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159404293
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 26-01-2016 12:16:04 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159441392
Zojuist te horen gekregen dat ik ook in SFO zit eind maart, nog even en heel het topic zit er :D
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_159441555
:D! Zeker niet de AAG? Of wel :P
Ja doei.
pi_159442332
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
:D! Zeker niet de AAG? Of wel :P
Nope, weet niet eens wat het is!

Mijn positie is industry-funded door een bedrijf dat in SF zit.

En ik ga nu zo gauw ik een vliegticket heb de Alcatraz by night tour boeken want die wil ik niet weer mislopen!
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_159442463
Welke dagen ben jij er? :P
Ja doei.
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:36:39 #91
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_159448968
Vinden jullie wel eens een artikel waarin je eigenlijk vindt dat je geciteerd had moeten worden?

Afgelopen zomer heb ik een stuk gepubliceerd over een bepaalde biomarker bij nierziekten. Die marker is op dit moment een redelijk hot item, omdat men ook veel bezig is met de behandeling van een afwijking eraan. Nu verscheen er vandaag een review in hetzelfde blad als waar mijn stuk in staat over precies dat onderwerp, en alle relevante stukken zijn geciteerd, behalve de mijne. Ik heb het vermoeden dat ik eruit ben gelaten omdat ik tegenstrijdige resultaten had (waar iedereen een associatie vond, vond ik die niet).

Toch stom :(
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  woensdag 27 januari 2016 @ 20:42:57 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_159449151
Alleen maar. Zelfs een paar keer gehad dat een stel wetenschappers precies mijn onderzoek dunnetjes over hebben gedaan, en dan naar een aantal oudere papers verwijzen. Hallo! Als je mijn onderzoek zo interessant vindt kun je in google op mijn naam klikken en zien wat ik nog meer heb gedaan. Sowieso, als je weet dat iemand ermee bezig is, kun je best even kijken of diegene het niet al af heeft gemaakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_159455465
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:36 schreef Pluizel het volgende:
Vinden jullie wel eens een artikel waarin je eigenlijk vindt dat je geciteerd had moeten worden?

Afgelopen zomer heb ik een stuk gepubliceerd over een bepaalde biomarker bij nierziekten. Die marker is op dit moment een redelijk hot item, omdat men ook veel bezig is met de behandeling van een afwijking eraan. Nu verscheen er vandaag een review in hetzelfde blad als waar mijn stuk in staat over precies dat onderwerp, en alle relevante stukken zijn geciteerd, behalve de mijne. Ik heb het vermoeden dat ik eruit ben gelaten omdat ik tegenstrijdige resultaten had (waar iedereen een associatie vond, vond ik die niet).

Toch stom :(
Nog niet (zou ook vrij lastig worden op dit moment). Wel meegemaakt dat Team A precies publiceerde waar ik mee bezig was waardoor mijn paper geen nut meer had (review) en vervolgens een Team B dat ook nog eens publiceert door te doen alsof ze het paper van Team A niet hebben gelezen. Had ik misschien ook kunnen doen, maar echt integer vind ik dat dan weer niet.
pi_159455523
Oh en trouwens:

quote:
A professor of indigenous ancestry who lost a tenure bid due to a lack of peer-reviewed publications is claiming the university was biased in discounting her "nontraditional" scholarship.

A former professor at the University of British Columbia who lost her tenure bid because of a poor publication record is arguing that the university discriminated against her in discounting the nontraditional scholarship she did as an indigenous woman. The case is moving forward after British Columbia’s Human Rights Tribunal rejected the university's request to dismiss the complaint filed by Lorna June McCue, a former UBC assistant professor of law who is of Ned’u’ten ancestry.
“The complainant states that peer review for nontraditional indigenous scholars, like her, goes beyond traditional journals to include publication in nontraditional journals and oral dissemination,” tribunal member Norman Trerise wrote in a 71-page decision allowing the case to proceed. “The complainant states that her approach to scholarship is based on her Aboriginal identity, and for her community, the oral dissemination of knowledge is comparable to the dissemination of knowledge through written publications. The complainant states that her oral scholarship was not considered or weighed appropriately by the university, in that a significant amount of her work was excluded because of the way she does her work as an indigenous female scholar.”
UBC, a leading research university, argues that it was “as flexible as possible” in evaluating McCue, but says her “output fell far short of any reasonable standards for granting tenure.”
In his decision, issued Jan. 15, Trerise summarized UBC’s position that McCue was “reckless with her career” and that she did not take advantage of reductions in teaching and administrative duties granted to give her time to focus on publishing.

“They say the evidence demonstrates that she was repeatedly and explicitly warned over several years that she had not been meeting the standard required for meeting promotion at the Faculty of Law,” Trerise wrote of UBC's position. “They say that she had been told that she was to produce five to six significant and original peer-reviewed papers well in advance of her application for tenure and promotion, but she produced none.” (McCue maintains she produced two.) “They say she was explicitly told not to focus on book chapters and conferences and to focus on peer-reviewed papers. They say that Ms. McCue ignored that direction, refused the formal mentoring put in place to assist her in meeting the standard and that she was irresponsible when she chose to ignore those warnings.”

“UBC says that it was only at the 11th hour, after Ms. McCue received the Faculty Committee’s letter of concern respecting the material that she had presented, that she asked UBC to redefine and reinterpret the standard so that all of her work ‘would count.’ They say that this would require not merely a more liberal interpretation of the standard but an abdication from the standard,” Trerise wrote.

“UBC says that the evidence is that none of the complainant’s work, when viewed in the most generous light, met the standard interpreted in the broadest possible way.”
McCue, meanwhile, objects to what she describes as the university's failure to count her community-based research as scholarship.

“Ms. McCue points out that the evidence establishes that she was hired to perform a role of carrying out academic and community-based research to develop a program, connect with indigenous peoples and engage with them in their communities, and identify their legal needs so that the university can be involved in connecting faculty, students and indigenous communities together,” Trerise wrote.

“Ms. McCue says that the evidence establishes that she got penalized for continuing to do her work in that fashion and that the university began to factor out her specialized work when assessing her achievement. She says that in ignoring her work in the indigenous community and paying attention only to the traditional law approach to assessment, UBC was trying to change who she was.”
“Ms. McCue’s position, succinctly stated, is that there is nothing in the standard that requires five to six significant peer-reviewed publications in her curriculum vitae in order to be successful in her tenure and promotion application. She also says that there is nothing in the standard that requires a 40-40-20 approach to evaluating scholarship, teaching and service” (in which scholarship and teaching together account for 80 percent of the weight granted to the tenure decision and service the other 20 percent).

According to Trerise, McCue argued for a more “fluid and flexible” approach to weighing her scholarship, teaching and service achievements. In a letter McCue wrote to her dean, excerpted in Trerise’s decision, she suggested that her service contributions were undervalued and proposed that “my activities that are scholarly and teaching in nature, but which may have been conducted under my service hat, be measured as evidence for meeting the criteria for scholarly activities and teaching.”

Trerise’s decision notes that the conclusions of the faculty committee charged with reviewing McCue’s tenure bid “seem to have been equivocal” in regards to her teaching, while her colleagues found she met the established criteria for service. The faculty committee recommended against tenure, a decision upheld at higher levels of the university, based on its assessment of the quality and quantity of her scholarship.
A UBC spokeswoman declined to comment on the case on Tuesday. McCue could not be reached for comment.

In his Jan. 15 decision, Trerise did not reach a judgment about McCue’s claim of discrimination but merely concluded that “the evidence is present which could allow Ms. McCue’s complaint to succeed and that it would be inappropriate, in any event, to end this matter without a full examination of the evidence of both parties.”

Ultimately at issue, Trerise wrote, will be whether cultural traits associated with McCue’s indigenous identity contributed to her failure to meet the university’s tenure and promotion standard.
UBC argues that McCue’s decision not to publish in peer-reviewed venues was her choice. According to Trerise's summary, university officials point to McCue’s own admission that “there is nothing about indigeneity that prevents an indigenous person from having the capability of meeting the university’s requirements. They also point to the fact that each and every one of the three indigenous witnesses called to support Ms. McCue’s case had, in order to establish their own educational credentials, met such standards. Further, UBC relies on evidence from those witnesses that there are good reasons for peer-reviewed publication in terms of the ability to disseminate information which it is important to the indigenous community be disseminated. Ms. McCue answers by submitting that, while she may have chosen not to publish in the Western sense, that choice was driven by her indigeneity and that UBC should have responded to her requests that the criteria that make up the standards for UBC be re-evaluated to overcome her difficulties with them.”

Trerise concludes that “there is evidence which supports Ms. McCue’s argument that her choices were compelled by her identity as an indigenous woman. There is evidence before the tribunal to support that Ms. McCue is an indigenous person and that the communication patterns of indigenous persons are quite different than that of much of the population of North America which is not indigenous. That indigenous communication style, on the evidence, is one of an oral tradition rather than a tradition of writing. It is one of an oral tradition to the point that even the communication of the results of research into community issues is or can be accomplished orally rather than by a written report. Ms. McCue’s evidence suggests that she places herself very much in that oral tradition. The evidence of [two supporting witnesses] Dr. [Frances] Henry and Dr. [Jo-Ann] Archibald supports that adherence to an indigenous communication style is often necessary to carry out research in the indigenous community.”

“It also supports that, for indigenous scholars, there can be significant compromise involved in meeting the traditional research and publication requirements required for tenure and promotion in the university environment,” Trerise wrote. “While this is not a systemic complaint, Ms. McCue has, in her evidence, set out that, for her personally, meeting those requirements would constitute a substantial compromise. As she has put it, it would require her to be a round peg in a square hole.”
Bron: https://www.insidehighere(...)eviewed-publications

Tsja. :X
pi_159456522
Klinkt alsof deze onderzoeker niet aan de voorwaarden van UBC wilde voldoen, maar aan haar eigen voorwaarden. Tsja.
Jesus saves but death prevails.
pi_159457491
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:36 schreef Pluizel het volgende:
Vinden jullie wel eens een artikel waarin je eigenlijk vindt dat je geciteerd had moeten worden?
Dat overkomt helaas iedereen. Vaak is het onkunde, soms zijn er mensen die jou niet leuk vinden, en je expres niet citeren.

Er is iemand in mijn vakgebied die bij bijna ieder praatje op een conferentie opstaat, en zegt dat de spreker vergeten is om werk van hem te citeren. Het is niet mijn stijl, zo kom je toch over als een ouwe zeur.

Oud collega's die beter zouden moeten weten, en werk van de concurrentie wel citeren en werk van oud collega's vergeten, daar heb ik dan weer wel moeite mee. Doe verdomme je werk, houd je literatuur een beetje bij, ook als het niet direct je eigen vakgebied is. Die wil ik nog wel eens een e-mailtje sturen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_159457630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 01:08 schreef Shivo het volgende:
Klinkt alsof deze onderzoeker niet aan de voorwaarden van UBC wilde voldoen, maar aan haar eigen voorwaarden. Tsja.
Groot gelijk heeft ze. Tradities verschillen per cultuur en dan heb ik het niet alleen over verschillen in etniciteit. In ons type onderzoek is bijvoorbeeld het schrijven voor vaktijdschriften en het geven van lezingen aan mensen uit de praktijk belangrijk. Dat kunnen we tegenwoordig wel in Metis registreren ( :') ), maar voor onze aanstelling doet alleen het aantal publicaties in internationale, peer-reviewed tijdschriften ertoe. (Zelfs een Nederlands wetenschappelijk tijdschrift dat verder aan alle eisen voldoet, telt niet mee.)

Het is hoog tijd dat we van die uniforme normen afgaan. Ik zou er zelf geen rechtszaak van maken omdat je weet waar je aan begint als je een contract aangaat, maar alle andere wettelijke middelen om universiteiten onder druk te zetten om flexibeler om te gaan met prestatie-eisen juich ik toe.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_159457976
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 20:36 schreef Pluizel het volgende:
Vinden jullie wel eens een artikel waarin je eigenlijk vindt dat je geciteerd had moeten worden?

Afgelopen zomer heb ik een stuk gepubliceerd over een bepaalde biomarker bij nierziekten. Die marker is op dit moment een redelijk hot item, omdat men ook veel bezig is met de behandeling van een afwijking eraan. Nu verscheen er vandaag een review in hetzelfde blad als waar mijn stuk in staat over precies dat onderwerp, en alle relevante stukken zijn geciteerd, behalve de mijne. Ik heb het vermoeden dat ik eruit ben gelaten omdat ik tegenstrijdige resultaten had (waar iedereen een associatie vond, vond ik die niet).

Toch stom :(
Ja. Maar bedelen om citaties heb ik eigenlijk nooit gedaan. Dergelijke mailtjes komen op mij meestal ook wat sneu over, zeker als het van die oude rotten uit het vak betreft. :P
-
pi_159457984
Proefschrift is nu trouwens opgestuurd, dus het lijkt nu eindelijk af :P *O*
-
pi_159458080
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 08:08 schreef Haushofer het volgende:
Proefschrift is nu trouwens opgestuurd, dus het lijkt nu eindelijk af :P *O*
goed nieuws!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')