Alle vergaderingen in de week van 21 Maart, ga nog even bedenken of ik er tijd aan wil plakken. Het is dan Pasen dus zou in principe mooi uitkomen maar ik ben eind feb/begin maart op vakantie en ben halverwege maart ook een paar dagen in NL om een praatje te geven, dus een weekendje thuis klinkt ook wel lekker.quote:
Maar het gaat hier om 5 tot 6 peerreviewed papers over 'several years' als ik het goed begrijp, dat vind ik echt geen irreëele eis.quote:Op donderdag 28 januari 2016 06:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Groot gelijk heeft ze. Tradities verschillen per cultuur en dan heb ik het niet alleen over verschillen in etniciteit. In ons type onderzoek is bijvoorbeeld het schrijven voor vaktijdschriften en het geven van lezingen aan mensen uit de praktijk belangrijk. Dat kunnen we tegenwoordig wel in Metis registreren ( ), maar voor onze aanstelling doet alleen het aantal publicaties in internationale, peer-reviewed tijdschriften ertoe. (Zelfs een Nederlands wetenschappelijk tijdschrift dat verder aan alle eisen voldoet, telt niet mee.)
Het is hoog tijd dat we van die uniforme normen afgaan. Ik zou er zelf geen rechtszaak van maken omdat je weet waar je aan begint als je een contract aangaat, maar alle andere wettelijke middelen om universiteiten onder druk te zetten om flexibeler om te gaan met prestatie-eisen juich ik toe.
Engelstalige boeken kunnen ook door iedereen worden gelezen. Sterker nog, als meer wetenschappers boeken schreven, zou er meteen iets aan de stortvloed aan artikelen worden gedaan waardoor meer publicaties daadwerkelijk worden gelezen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 17:03 schreef MissGump het volgende:
[..]
Maar het gaat hier om 5 tot 6 peerreviewed papers over 'several years' als ik het goed begrijp, dat vind ik echt geen irreëele eis.
Ik ben het met je eens dat het ook belangrijk is om je resultaten op andere manieren naar ander publiek te communiceren. Maar het is ook belangrijk om je resultaten schriftelijk te publiceren in internationale wetenschappelijke journals, want die publicaties kunnen door alle academici gelezen worden om op voort te borduren, en niet alleen door de enkeling die bij het praatje was of bijvoorbeeld Nederlands kan.
Klasse! Aanhouder wint.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:08 schreef Haushofer het volgende:
Proefschrift is nu trouwens opgestuurd, dus het lijkt nu eindelijk af
Dat is nogal een uitspraak. Kun je die toelichten?quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het enige werkelijk probleem dat ik zie, is het verdwijnen van peer review. Maar goed, peer review in de huidige vorm stelt vaak ook niet veel voor. Ik zie dan toch meer heil in transparantie (datasets delen, duidelijker zijn over methoden, een cultuur van meekijken binnen en tussen groepen) en in het internet (open access waardoor iedereen een lezer en een criticaster kan zijn).
In mijn vakgebied worden veel slechte reviews gegeven (waar vaak ook nog lang op gewacht moet worden) door reviewers die niet goed lezen of op trivialiteiten beslissen of een stuk door mag of niet en dan redenen zoeken bij dat oordeel. Ik ben nu zijdelings betrokken bij een special issue van wat - wederom in ons vakgebied - een goed aangeschreven tijdschrift is. Van één reviewer kwam vijf minuten (!) na een verzoek om te reviewen het oordeel terug. Dat was waardeloos en ging dan ook meteen de prullenmand in, maar niet elke editor gaat daar zorgvuldig mee om.quote:Op donderdag 28 januari 2016 19:57 schreef Shivo het volgende:
Dat is nogal een uitspraak. Kun je die toelichten?
Ik denk juist dat een gemeenschappelijke taal de culturele diversiteit en intellectualiteit in de wetenschap verbeterd. Ik zit bijvoorbeeld in een kleine europees netwerk in mijn vakgebied, ik ben heel blij dat iedereen daar niet alleen vast houdt aan zijn eigen taal anders komen we nergens in die groep met Duitsers, Polen, Nederlanders, Engelsen, Italianen, Zwitsers, etc. En doordat we allemaal een en dezelfde taal spreken kom ik juist heel veel te weten van de culturele diversiteit omtrent mijn onderwerp, en die zou ik nooit weten zonder gemeenschappelijke taal.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had het van de week nog met collega's over wat de keerzijde is van de oriëntatie op internationale tijdschriften. Met Engels als voertaal verdwijnen concepten in de eigen taal en wordt een Angelsaksisch raamwerk tot norm verheven. Dat is ontzettend jammer, vooral omdat we in Europa zo'n rijke intellectuele traditie hebben. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Duitsland.
Ah, dan ben je er een weekje voordat wij er zijn!quote:Op donderdag 28 januari 2016 16:57 schreef MissGump het volgende:
[..]
Alle vergaderingen in de week van 21 Maart, ga nog even bedenken of ik er tijd aan wil plakken. Het is dan Pasen dus zou in principe mooi uitkomen maar ik ben eind feb/begin maart op vakantie en ben halverwege maart ook een paar dagen in NL om een praatje te geven, dus een weekendje thuis klinkt ook wel lekker.
Luxeproblemen!
Ik snap niet zo goed waarom het schrijven van 6 peer reviewed artikelen in een aantal jaar de rest zou uitsluiten. Ik heb er meer dan zes geschreven over de afgelopen paar jaar, maar heb daarnaast bijvoorbeeld ook twee hoofdstukken voor twee boeken geschreven (waarvan 1 Nederlandstalig). Terwijl ik toch zelf juist veel meer artikelen lees dan boeken, omdat boeken vaak te algemeen blijven en snel verouderen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 18:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Engelstalige boeken kunnen ook door iedereen worden gelezen. Sterker nog, als meer wetenschappers boeken schreven, zou er meteen iets aan de stortvloed aan artikelen worden gedaan waardoor meer publicaties daadwerkelijk worden gelezen.
Het enige werkelijk probleem dat ik zie, is het verdwijnen van peer review. Maar goed, peer review in de huidige vorm stelt vaak ook niet veel voor. Ik zie dan toch meer heil in transparantie (datasets delen, duidelijker zijn over methoden, een cultuur van meekijken binnen en tussen groepen) en in het internet (open access waardoor iedereen een lezer en een criticaster kan zijn).
En ik zie niet in waarom artikelen een doel op zich zouden moeten zijn. Het doet me denken aan een uitspraak die ik ooit las van onderwijsfilosoof Gert Biesta: meten we wat we waarderen, of waarderen we wat we meten? Publicaties tellen is makkelijk en is vermoedelijk mede daardoor gaandeweg een indicator geworden voor wetenschappelijke kwaliteit. Maar laten we wel wezen: wetenschappelijke kwaliteit is veel complexer dan dat en laat zich er niet toe reduceren. Waarom zouden er niet andere indicatoren kunnen zijn van wetenschappelijke kwaliteit, indicatoren die op een veel lokaler niveau (bijvoorbeeld door je directe leidinggevende) worden bepaald in samenspraak met jou?quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:57 schreef MissGump het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom het schrijven van 6 peer reviewed artikelen in een aantal jaar de rest zou uitsluiten. Ik heb er meer dan zes geschreven over de afgelopen paar jaar, maar heb daarnaast bijvoorbeeld ook twee hoofdstukken voor twee boeken geschreven (waarvan 1 Nederlandstalig). Terwijl ik toch zelf juist veel meer artikelen lees dan boeken, omdat boeken vaak te algemeen blijven en snel verouderen.
Tja soms schrijf ik maanden niets en soms bereik ik hetzelfde in 5 minuten...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:50 schreef motorbloempje het volgende:
Eerst twee maanden zowat geen nuttig woord uit je toetsenbord krijgen en tegen heug en meug een hoofdstuk produceren, en nu in bijna twee dagen (met wat voorwerk, uiteraard!) een hoofdstuk schrijven.
Oh, academia.
Volgens mij de referentielijsten?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:00 schreef Operc het volgende:
Vraagje: Ik ben naar wat journals aan het kijken qua manuscript criteria en dan vooral lengte van het manuscript.
Nu staat er bij sommige journals bij de woordlimieten dat ze inclusief of exclusief ' references' zijn. Bedoelen ze daar de citaties in de tekst mee, of ook de referentielijsten?
ref lijstenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:00 schreef Operc het volgende:
Vraagje: Ik ben naar wat journals aan het kijken qua manuscript criteria en dan vooral lengte van het manuscript.
Nu staat er bij sommige journals bij de woordlimieten dat ze inclusief of exclusief ' references' zijn. Bedoelen ze daar de citaties in de tekst mee, of ook de referentielijsten?
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Volgens mij de referentielijsten?
Bedankt beide.quote:
Wat maakt dat nou uit. Ik zou met liefde "second fiddle" spelen voor mijn partner. Om in deze tijd nog de macho man te moeten uithangen is toch niet meer nodig.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik "ken" iemand die op de lijst staat. Leuk voor hem. Zijn vriendin is aangenomen bij Cambridge. Dan wordt je als man toch al snel een beetje second fiddle, maar hij heeft haar nou mooi weer een beetje ge-one-upt.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 16:26 schreef Shivo het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit. Ik zou met liefde "second fiddle" spelen voor mijn partner. Om in deze tijd nog de macho man te moeten uithangen is toch niet meer nodig.
Eens.quote:
letterlijk?quote:
whoeiquote:Op maandag 15 februari 2016 16:49 schreef Norrage het volgende:
Mijn promotie op het internet
http://www.uu.nl/agenda/p(...)p-en-het-antarctisch
Ja er is er na 3 jaar nog eentje toegevoegd omdat die zoveel heeft bijgedragenquote:Op maandag 15 februari 2016 16:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
whoei
Wat heb jij veel promotors
Tof!quote:Op maandag 15 februari 2016 16:49 schreef Norrage het volgende:
Mijn promotie op het internet
http://www.uu.nl/agenda/p(...)p-en-het-antarctisch
Irritant hè kwam denk door mijn TR...quote:Op maandag 15 februari 2016 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, laforest, geen topicnotes!!!!!!!!!!
*kras* Nu denk ik de hele tijd dat er een TR staat
Ja er wordt letterlijk een slang op me aangesloten die alle levenslust er uit zuigtquote:
Kost gewoon heel erg veel tijd, heb het enorm onderschat. De halve dag die ik er niet aan kwijt ben bestaat uit sorry emailtjes sturen aan mijn collaborators waarom ik nog niet gedaan heb wat ik zou moeten doen...quote:
Nice!quote:Op maandag 15 februari 2016 16:49 schreef Norrage het volgende:
Mijn promotie op het internet
http://www.uu.nl/agenda/p(...)p-en-het-antarctisch
Lesgeven kost gigantisch veel tijd, en omdat je op een bepaald tijdstip moet lesgeven, omdat er een klas vol mensen zit te wachten, zet het ook nog eens veel druk op de ketel.quote:Op maandag 15 februari 2016 20:20 schreef oompaloompa het volgende:
Kost gewoon heel erg veel tijd, heb het enorm onderschat. De halve dag die ik er niet aan kwijt ben bestaat uit sorry emailtjes sturen aan mijn collaborators waarom ik nog niet gedaan heb wat ik zou moeten doen...
oef dan zou het helemaal niet te doen zijnquote:Op dinsdag 16 februari 2016 01:19 schreef Lyrebird het volgende:
Hier in Japan is vragen stellen en opmerkingen uit den boze, en zit je tegen een klas vol zombies aan te kijken. Als je geluk hebt. Ik heb eens aan 100 Japanners les gegeven, en na 10 minuten was iedereen muv de voorste twee rijen in slaap gevallen.
Daar heeft mijn vakgebied weer last van omdat onze faculteit nu wil dat wij meer contacturen hebben. Alleen hebben wij geen lab om studenten in aan het werk te zetten en dus betekent het dat we nóg meer colleges moeten geven (zonder dat er extra tijd of geld voor vrijkomt).quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik moet zeggen dat ik lesgeven wel leuk vind maar ik geef veel meer praktijk les dus met studenten achter de microscoop of programmeren en dat vind ik prima te doen. Het lastigste is ze wakker te houden als het licht uit gaat in de microscoop ruimte, maar met boeiende samples lukt dat meestal wel
http://sp.nl/wetenschapquote:Het onderzoek gaat in op vragen als: Hoe staat het met de kwaliteit van het onderzoek en onderwijs? Zijn universiteiten voldoende democratisch? Is sprake van doorgeslagen rendementsdenken? Krijgen wetenschappers voldoende ruimte voor ongebonden onderzoek? Deelnemers krijgen alle ruimte om hun opvattingen toe te lichten.
Dank! Ingevuld.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:00 schreef robin007bond het volgende:
SP doet onderzoek naar wat er onder wetenschappers leeft en waar ze tegenaan lopen op de universiteit.
Zelfs als het niet je partij is, is het wellicht wel goed om je mening dan in ieder geval te geven zodat er wel rekening gehouden mee kan worden bij het maken van beleid etc. Maar als je het daardoor niet invult kan ik me dat ook goed voorstellen.
[..]
http://sp.nl/wetenschap
Gelukkig heb ik best een toffe en kleine klas (24 studenten) en is het een elective dus ze interacteren heel erg veel en vragen veel.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 01:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lesgeven kost gigantisch veel tijd, en omdat je op een bepaald tijdstip moet lesgeven, omdat er een klas vol mensen zit te wachten, zet het ook nog eens veel druk op de ketel.
En als je er nog iets voor terug zou krijgen... Wat reactie uit de klas, dat het idd. een gaaf vakgebied is of zo....
Hier in Japan is vragen stellen en opmerkingen uit den boze, en zit je tegen een klas vol zombies aan te kijken. Als je geluk hebt. Ik heb eens aan 100 Japanners les gegeven, en na 10 minuten was iedereen muv de voorste twee rijen in slaap gevallen.
Eigenlijk dit maar dan zonder de ontzettendquote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind onderwijs geven ontzettend leuk, maar wat niet meer leuk is, is hoezeer het onderzoek erdoor onder druk komt te staan.
En ik ga er van uit dat het volgend jaar wel minder zwaar zal zijn, het is vooral het maken dat veel tijd kost zonder slides of boek etc. en met 0.0 ervaring. (alhoewel ik volgend jaar meer klassen heb)quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:26 schreef speknek het volgende:
Loop je nou te klagen dat je 1 vak moet geven voor 24 studenten? .
Welk vak geef je?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
En ik ga er van uit dat het volgend jaar wel minder zwaar zal zijn, het is vooral het maken dat veel tijd kost zonder slides of boek etc. en met 0.0 ervaring. (alhoewel ik volgend jaar meer klassen heb)
Ik neem happily de verantwoordelijkheid op mezelf, te weinig ervaring, te weinig voorbereiding, etc. Maar op dit moment wordt ik er niet blij van en heb ik het onderschat.
Maakt 26 bijeenkomsten van 2 uur mijn geklaag iets acceptabeler?
Er is volgens mij niet eens 52 uur aan informatie in mijn vakgebied te bedenken...
Maar nogmaals ik weet dat ik geluk heb, en heb objectief niets te klagen, mijn verwachtingen waren alleen totaal verkeerd en daar heb ik nu last van.
CBquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan zit ik niet eens aan Berkeley .They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:41 schreef speknek het volgende:
Ik geef tien vakken. Ik werk 4 dagen in de week.
foto van mijn onderzoek:Aaaw sorrySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan zit ik niet eens aan Berkeley .
Wilde echt serieus niet impliceren dat ik het in absolute termen zwaar had, meer als waarschuwing voor nieuwelingen, whatever je denkt dat het gaat zijn, het is kutter
10 fulltime 6 ects vakken?
Ik krijg korting het eerste jaar maar ga volgend jaar naar 2.5 * 26 meetingen, maar dat is vermoed ik nu minder zwaar dan 1*26 plus creeren van scratch.
(please zeg me dat ik dit niet ook al onderschat )Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |