abonnement Unibet Coolblue
pi_165468980
https://www.kickstarter.c(...)ehous?ref=nav_search _O_
ik ga em denk ik backen..

quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:44 schreef Holy_Goat het volgende:
Beste lego-ers

Ik ben nu 32 en het is voor mij toch wel een jaar of 10 geleden dat ik lego heb aangeraakt. Dat was toen ik een prototype moest maken tijdens het begin van mijn studie. Proof of concept gemaakt in lego: awsome! Voeger wel heel veel met lego gespeeld'

Nu ben ik afgestudeerd (TuDelft, werktuigbouwkunde, computer vision) en vind ik dat ik mijzelf mag trakteren op een grote mooie doos technisch lego.

De vraag is alleen: welke!
Eigenlijk wil ik de 8043 waarvan ik nog steeds spijt heb dat ik die al kwijlend in de intertoys een aantal jaar geleden niet gekocht heb. Maar ik begrijp ook dat die absoluut niet meer te verkrijgen is tenzij je 500¤ wil uitgeven.
http://www.bricklink.com/(...)page?S=8043-1#T=S&O={}
190 voor een gebouwd model incl box en handleiding.. ;)
quote:
[ afbeelding ]

Optie 2 is nu de 42030 (200 euro, 1600+ stukjes) welke er bruut uitziet. Ik ben er alleen al zo lang uit dat ik er achter kom dat er steeds minder pneumatiek in de modellen zit. Klopt dit?
als je pneumatiek zoekt, is de 42043 Mercedes-Benz Arocs 3245 wellicht een beter model:
http://brickset.com/sets/42043-1/Mercedes-Benz-Arocs-3245

ja er wordt niet echt veel pneumatiek gebruikt, volgens mij hebben ze een hele tijd ook problemen ermee gehad ofzo?
quote:
[ afbeelding ]

Optie 3 is een duurdere (350 euro, 601 pieces) maar heel vette optie: mindstorms EV3 , de 31313 set. Uiteraard kun je hier heel veel mee maar ik vermoed dat ik toch heel snel door het bouwen heen ben: maar 600 stukjes! Ook al kun je uiteraard limitless mogelijkheden onderzoeken met het programmeren (zo zou ik wel eens een plotter willen bouwen oid)
die moet je imho kopen als je echt wil programmeren en niet zozeer bouwen. het is wel handig om wat andere modellen te hebben zodat je inderdaad meer stukjes tot je beschikking hebt.
grote voordeel is echt die mindstorms gebeuren..
quote:
[ afbeelding ]

Optie 4 (42055) is ook een hele valide optie alhowel hij misschien vetter is om te bouwen dan wat je er aan interactie mee kunt hebben: de excavator. Bijna 4.000 stukjes! Voor 200 euro een top prijs. Maarja, geen remotes, en maar 1 motor. Wel de grootste doos EVER van wel 6 kilo. Wel veel bouwplezier.
leuk bouwprojectje, aantal leuke technieken om alles op 1 motor te kunnen aansturen
quote:
[ afbeelding ]

Mis ik nog vette opties? Ik ben uiteraard vooral op zoek naar: hoe lang duurt het om het te bouwen? Hoeveel lol kan ik er aan hebben? Hoe vet vind mijn neefje van 6 het? (das ook belangrijk want ga het bij hun thuis bouwen samen met neefje) kan ik er veel meer dingen mee bouwen (daarom wel vet dat er remotes zijn mss)....

Vragen, vragen... Voor de prijs van een 31313 kun je iig wel die 42030 EN de 42055 kopen. Kun je altijd mss een ander jaar de EV3 of tegen die tijd een EV4 kopen voor als mn neefje het leuk bijkt te vinden en later mss ook programmeren wil leren....

Wat hebben jullie hier voor idee bij?
zie boven.... :P

de 8110: Mercedes-Benz Unimog U 400 is ook een leuke met wat pneumatiek. (maar mogelijk erg duur, check weer bricklink)
  woensdag 21 september 2016 @ 13:12:01 #202
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_165469774
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:44 schreef Holy_Goat het volgende:
Mis ik nog vette opties? Ik ben uiteraard vooral op zoek naar: hoe lang duurt het om het te bouwen? Hoeveel lol kan ik er aan hebben? Hoe vet vind mijn neefje van 6 het? (das ook belangrijk want ga het bij hun thuis bouwen samen met neefje) kan ik er veel meer dingen mee bouwen (daarom wel vet dat er remotes zijn mss)....
Welkom terug uit je 'dark age' periode zoals AFOL's dat noemen :P

De 42030 is een hele mooie basisset waarmee je gelijk alle power functies en motoren in huis haalt. Het is een prachtige set die ook erg leuk om te bouwen is. Zoals hierboven ook al is aangegeven is de 42043 Acros Truc een hele mooie set als het om pneumatic gaat.

De 42055 BWE is op papier een interessante set en vooral een goede value for money set als je nog weinig Lego Technic onderdelen hebt. Ik heb hem zelf gebouwd maar ik vond het eigenlijk tegenvallen. De set is echt enorm groot en zet je niet zomaar neer. Functies zijn redelijk uitgewerkt maar het scheppenwiel werkt verre van feilloos.

Wat verder een aanrader is is de 42054 Claas tractor. Vind hem verreweg de mooiste set en bevat zeer veel details. Verder is het een erg interessante build en heeft ie meer dan genoeg functies.

Mocht je interesse hebben in de 42055, ik zet hem binnenkort in de verkoop O-)
pi_165470097
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:12 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Welkom terug uit je 'dark age' periode zoals AFOL's dat noemen :P

De 42030 is een hele mooie basisset waarmee je gelijk alle power functies en motoren in huis haalt. Het is een prachtige set die ook erg leuk om te bouwen is. Zoals hierboven ook al is aangegeven is de 42043 Acros Truc een hele mooie set als het om pneumatic gaat.

De 42055 BWE is op papier een interessante set en vooral een goede value for money set als je nog weinig Lego Technic onderdelen hebt. Ik heb hem zelf gebouwd maar ik vond het eigenlijk tegenvallen. De set is echt enorm groot en zet je niet zomaar neer. Functies zijn redelijk uitgewerkt maar het scheppenwiel werkt verre van feilloos.

Wat verder een aanrader is is de 42054 Claas tractor. Vind hem verreweg de mooiste set en bevat zeer veel details. Verder is het een erg interessante build en heeft ie meer dan genoeg functies.

Mocht je interesse hebben in de 42055, ik zet hem binnenkort in de verkoop O-)
Ik denk dat ik toch eerst voor de 42030 ga dan. Wellicht daarna een leuke pneumatic set. Die 8043 durf ik niet direct 2 hands te kopen eigenlijk. Vind m wel hel gaaf maarja....
31313 komt later wel, en vermoedde al dat de 42055 tegen zou vallen...
pi_165470328
die prijzen van de 10196 :'( waarom heb ik hem toendertijd niet gewoon gekocht voor 250 euro :(

misschien sprokkel ik hem in stukjes bij elkaar...
pi_165477389
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:49 schreef mschol het volgende:
die prijzen van de 10196 :'( waarom heb ik hem toendertijd niet gewoon gekocht voor 250 euro :(

misschien sprokkel ik hem in stukjes bij elkaar...
Tha fuck? Bijna 1k?
pi_165478247
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:41 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Tha fuck? Bijna 1k?
1200 minimaal als je binnen de eu wilt shoppen volgens mij
pi_165484372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:14 schreef mschol het volgende:

[..]

motorset 8293 heeft niet wat deze trein nodig heeft:

[..]

de 88000 kan je ook vervangen voor de 8878, die laatste is oplaadbaar maar moet je wel een lader voor bijkopen..
88002 en 88000 zijn beide verplicht nodig toch? en dan 8884 en 8879 zijn optioneel? :)
pi_165485552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 23:03 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

88002 en 88000 zijn beide verplicht nodig toch? en dan 8884 en 8879 zijn optioneel? :)
je kan, denk ik, theoretisch wel zonder, maar hem dan stil zetten is wat lastiger dan gewoon met een remote te doen :P

al vraag ik mij af wat dat ding doet.. gaat hij full speed of heeft hij echt de throttle van de remote nodig...
pi_165488465
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 23:52 schreef mschol het volgende:

[..]

je kan, denk ik, theoretisch wel zonder, maar hem dan stil zetten is wat lastiger dan gewoon met een remote te doen :P

al vraag ik mij af wat dat ding doet.. gaat hij full speed of heeft hij echt de throttle van de remote nodig...
even met lego gebeld, de remote is inderdaad optioneel! De trein rijdt dan maar op 1 stand (de snelste). Ik heb de twee items besteld, als het echt onhandig is bestel ik de remote er gewoon later bij :)
pi_165488827
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 09:08 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

even met lego gebeld, de remote is inderdaad optioneel! De trein rijdt dan maar op 1 stand (de snelste). Ik heb de twee items besteld, als het echt onhandig is bestel ik de remote er gewoon later bij :)
^O^

hoop dat lego vandaag mijn pirate chess set verstuurd, maar helaas weet je het nooit bij lego (orders die meerdere dagen stil liggen is geen uitzondering bij mij)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165490699
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 09:39 schreef mschol het volgende:

[..]

^O^

hoop dat lego vandaag mijn pirate chess set verstuurd, maar helaas weet je het nooit bij lego (orders die meerdere dagen stil liggen is geen uitzondering bij mij)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mijn legotrein was er erg snel! incl gratis setje spiderman en dat draakje, dus die twee al in elkaar gezet aangezien ik met de trein nog ff moet wachten :P
pi_165600465
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:33 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

mijn legotrein was er erg snel! incl gratis setje spiderman en dat draakje, dus die twee al in elkaar gezet aangezien ik met de trein nog ff moet wachten :P
hij is uiteindelijk zaterdag binnen gekomen, gewoon erg jammer dat een order 2 dagen stil ligt in een magazijn..

iets anders:
Elke keer als ik een model klaar heb denk ik weer dat ik ergens allerlei stappen heb gemist, zoveel reserve onderdelen zitten erbij, het lijkt erop alsof lego er meer bij is gaan doen over de jaren..
Dit bleef over na de big ben:
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 september 2016 @ 13:35:46 #213
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_165600915
afgelopen weekend deze gekocht. :D

Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 27 september 2016 @ 13:40:43 #214
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_165601029
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:49 schreef mschol het volgende:
die prijzen van de 10196 :'( waarom heb ik hem toendertijd niet gewoon gekocht voor 250 euro :(

misschien sprokkel ik hem in stukjes bij elkaar...
Een hele aardige investering als je die 10 dozen op zolder hebt liggen... Gebeurt dit met alle sets of zijn dit sets die bij uitgifte al gelimiteerd in oplage waren? Is er een manier om te achterhalen welke sets uiteindelijk over de kop gaan? Wil hier best 10 dozen 42055 laten verstoffen voor een aantal jaren ;)
pi_165601203
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:40 schreef Coelho het volgende:

[..]

Een hele aardige investering als je die 10 dozen op zolder hebt liggen... Gebeurt dit met alle sets of zijn dit sets die bij uitgifte al gelimiteerd in oplage waren? Is er een manier om te achterhalen welke sets uiteindelijk over de kop gaan? Wil hier best 10 dozen 42055 laten verstoffen voor een aantal jaren ;)
het is volgens mij koffiedik kijken wat de prijzen na normale roulatie gaan doen

het genoemde model heeft 6 stukjes canvas en een unieke sound brick die al aardig wat waard zijn
de 42055 bestaat uit zowat alleen maar uit niet unieke onderdelen, dat loopt dus niet echt op qua prijs gok ik
pi_165601472
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2016 20:19 schreef mschol het volgende:

[..]

1200 minimaal als je binnen de eu wilt shoppen volgens mij
_O-

Zal maar niet vertellen dat ik hem voor noppes had
pi_165601516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:40 schreef Coelho het volgende:

[..]

Een hele aardige investering als je die 10 dozen op zolder hebt liggen... Gebeurt dit met alle sets of zijn dit sets die bij uitgifte al gelimiteerd in oplage waren? Is er een manier om te achterhalen welke sets uiteindelijk over de kop gaan? Wil hier best 10 dozen 42055 laten verstoffen voor een aantal jaren ;)
Blijft altijd gokken natuurlijk, maar sowieso doen de meeste 10000-nummers het wel goed op de markt. Ook die Lego-IDEAS-sets zullen wel wat waard blijven omdat ze een beperkte oplage hebben.
pi_165601695
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:59 schreef RonnieJamesDio het volgende:

[..]

_O-

Zal maar niet vertellen dat ik hem voor noppes had
kadootjes zijn leuk..
ach, als ik hem optijd had gekocht was ik maar 250 kwijt geweest
ik heb gelukkig een ander model staan die ruwweg 2300 euro waard is.. :+
pi_165622664
https://shop.lego.com/en-NL/Doctor-Who-21304
doctor who set is "retiring soon"

vermoedelijk na september niet meer te krijgen..
  woensdag 28 september 2016 @ 13:54:30 #220
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_165623741
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 11:33 schreef HyrulePrincess het volgende:

[..]

mijn legotrein was er erg snel! incl gratis setje spiderman en dat draakje, dus die twee al in elkaar gezet aangezien ik met de trein nog ff moet wachten :P
twee spidermans! Lego 10697 45,38 bij de makro deze week.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_165623799
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:54 schreef bork het volgende:

[..]

twee spidermans! Lego 10697 45,38 bij de makro deze week.
had ik ook gezien, maar het kleuren pallet staat mij een beetje tegen ;(
  woensdag 28 september 2016 @ 22:11:46 #222
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
  zondag 9 oktober 2016 @ 17:10:27 #223
132605 kawotski
Il Dottore
pi_165854698
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 22:16 schreef Tokus het volgende:
blijkbaar is er een nep-Lego maker die ook de modular gebouwen namaakt...

heel jammer.

Ik zou er pas problemen mee hebben wanneer lego de modulars gewoon zou blijven produceren. Nu gaan sommige modulars rustig voor het viervoudige over de toonbank op marktplaats etc. Dan is het leuk als je de chinees kunt krijgen. Het blijft een kopie maar niet 1 op 1.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_165855344
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 17:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik zou er pas problemen mee hebben wanneer lego de modulars gewoon zou blijven produceren. Nu gaan sommige modulars rustig voor het viervoudige over de toonbank op marktplaats etc. Dan is het leuk als je de chinees kunt krijgen. Het blijft een kopie maar niet 1 op 1.
het lijkt nauwelijks wat te schelen t.o.v. 1:1
ik zou er geen moeite mee hebben als lego de modulairs langer produceert, dan blijven de prijzen tenminste nog een beetje normaal en hoef je hem niet a-la minute te halen..
pi_165863377
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 17:45 schreef mschol het volgende:

[..]

het lijkt nauwelijks wat te schelen t.o.v. 1:1
ik zou er geen moeite mee hebben als lego de modulairs langer produceert, dan blijven de prijzen tenminste nog een beetje normaal en hoef je hem niet a-la minute te halen..
Dit is toch met de huidige modulairs wel zo, dat er meer van wordt geproduceerd? Heb niet het idee dat bijvoorbeeld Palace Cinema ooit veel waard gaat worden in vergelijking met Green Grocer ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')