abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158834352
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:12 schreef Quyxz_ het volgende:
Wat is nou precies het probleem van die schroevendraaier? :?
Is een linksdraaiende schroevendraaier, Bekx is rechtshandig.
pi_158834353
Kama die helpt met blussen, mag dat wel i.v.m. de sancties? :P
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_158834378
Doet http://www.mammoetrallysport.com/ het bij jullie?
pi_158834383
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
Kamaz helpen blussen? Da ken nie
de russen betekent niet kamaz :P
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 4 januari 2016 @ 23:15:36 #180
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_158834399
quote:
3s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Is een linksdraaiende schroevendraaier, Bekx is rechtshandig.
Dat en alles op die wagen heeft rechtse draad dus heeft weinig zin.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_158834425
quote:
3s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:14 schreef Anne het volgende:
Doet http://www.mammoetrallysport.com/ het bij jullie?
jep
gr gr
pi_158834592
Voor mij is die Allard redelijk overbodig. Hij heeft bijna niets te melden en wat ie meldt, weten we eigenlijk al...
gr gr
pi_158834694
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:20 schreef Quyxz_ het volgende:
Voor mij is die Allard redelijk overbodig. Hij heeft bijna niets te melden en wat ie meldt, weten we eigenlijk al...
En bovendien
is hij
echt heel
irritant.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 4 januari 2016 @ 23:23:31 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158834698
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Hij leek ook echt :').

En Fles, PSM, zagen jullie dat. Dat was jullie afdeling _O-.
Goederentreinen :r :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158834804
quote:
8s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

En bovendien
is hij
echt heel
irritant.
En ik gok dat de Argentijnen zijn uitspraak ook niet op prijs stellen, met zijn Terrr-mahhssss riejooo hond-ooowww.
pi_158834856
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:25 schreef Anne het volgende:

[..]

En ik gok dat de Argentijnen zijn uitspraak ook niet op prijs stellen, met zijn Terrr-mahhssss riejooo hond-ooowww.
Peter Hanzel
gr gr
pi_158834874
Vorig jaar was er toch een andere kale mee?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 4 januari 2016 @ 23:27:07 #189
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_158834883
Ik vind hem prima :) Vind het oprecht wel een leuke gast.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 4 januari 2016 @ 23:27:19 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_158834889
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:25 schreef Anne het volgende:

[..]

En ik gok dat de Argentijnen zijn uitspraak ook niet op prijs stellen, met zijn Terrr-mahhssss riejooo hond-ooowww.
Ik wil het best beter doen hoor. GoedgenoegSpaans leer je in een week ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158834906
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:26 schreef DieselTank het volgende:
Vorig jaar was er toch een andere kale mee?
Nee, dezelfde als dit jaar.
pi_158834971
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:26 schreef DieselTank het volgende:
Vorig jaar was er toch een andere kale mee?
Tim/tom?
pi_158835032
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Tim/tom?
Daar hebben we nog weinig Live-Beelden van gezien, vanuit de buggy.
Dat betekent vast dat ze nog onderweg zijn :'). Volgens trackingdakar is dat ook zo, maar ik weet nu even niet meer hoe accuraat die info is.
pi_158836635
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:30 schreef Anne het volgende:

[..]

Daar hebben we nog weinig Live-Beelden van gezien, vanuit de buggy.
Dat betekent vast dat ze nog onderweg zijn :'). Volgens trackingdakar is dat ook zo, maar ik weet nu even niet meer hoe accuraat die info is.
ik zag op twitter voorbij komen dat er in ieder geval één binnen is.
pi_158836647
Paul Round binnen, zijn nu alle Nederlanders (op Vd Brink na :'( ) gefinisht *O*

Bed :z

edit: ow, wacht, nog een dagverslag tikken :')
pi_158836886
Tim Coronel binnen op 4:04:13 achterstand
Tom binnen op 4:34:53, aldus RTL GP
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158836999
Ten brinke naar p7 na het uitdelen van straftijden aan een paar mannen die sneller dan hem waren.
pi_158837066
Ten Brinke erg netjes gereden en had mazzel dat hij als eerste door de blubber mocht.

Van Loon is wijs en wacht zn kans af. Die top 15 zal nog goed geshuffeld worden al denk ik dat Loeb het wel strak zal houden.
pi_158838201
Coronelletjes al meteen weer een dikke achterstand, da's toch niet lekker op zo'n eerste dag hoor.
Van Loon zal wel rustig aan doen ja. Paar van dit soort gekkigheden en er vallen vanzelf wat risiconemers voor hem weg.
Schip ahoy!
pi_158839566
MARTIN VAN DEN BRINK ZIET TRUCK VOLLEDIG AFBRANDEN

TERMAS RIO HONDO - ,,Dit is echt ongelooflijk.´´ Martin van den Brink kan zijn oren en ogen nog nauwelijks geloven als hij terugdenkt aan de eerste echte etappe in de Dakar Rally 2016. ,,De remdruk van de truck viel weg en ineens stond de Renault in lichterlaaie.´´

De equipe van Mammoet Rallysport vond maandag zijn waterloo, nadat de truck van de Harskamper vlam vatte en totaal uitbrandde. Voor Martin van den Brink, Peter Willemsen en Richard Mouw kwam daarmee een vroegtijdig einde aan de Dakar Rally 2016.

Nadat de eerste etappe zondag werd afgelast wegens de hevige regenval begon Van den Brink maandag voortvarend aan de tweede etappe. In de openingsfase nestelde de Harskampse formatie zich vrij eenvoudig in de top tien. ,,Ton van Genugten is zevende geworden. Ik denk dat dat onze plaats was geweest,´´ aldus Van den Brink, nadat hij met zijn teamgenoten in een helikopter naar het bivak in Termas Rio Hondo was gebracht.

Op ongeveer 100 kilometer voor het einde van de proef over 387 kilometer ging het mis. ,,Ik voelde dat er geen remdruk meer was. In een bocht naar rechts raakten we een wal, ik kon de truck nog net op het pad houden en toen hoorden we ook iets. Monteur Richard Mouw ging vervolgens kijken en schreeuwde dat de linker achterkant in brand stond.´´
De Renault vatte razendsnel vlam. De rijders konden zich spoedig in veiligheid brengen, maar de vlammen maakten in rap tempo een einde aan de aspiraties van het team.

,,Hulp van Kamaz´´

De mannen van Mammoet Rallysport probeerden het vuur nog te blussen. ,,Maar dat is onbegonnen werk. Het is verbazingwekkend hoe snel dat dan gaat,´´ aldus Van den Brink. ,,We kregen hulp van Kamaz-rijder Dmitry Sotnikov. Dat was heel fijn, maar ook de Russen konden niets meer doen. Het is echt heel apart dat het zo snel gaat. We konden gewoon niets beginnen. Ik heb uiteindelijk nog maar een paar foto´s gemaakt,´´ aldus Martin, die zodoende van dichtbij zag dat zijn ´levenswerk´ tot aan de grond toe werd vernietigd. ,,Ja, dit is zuur en een flinke streep door de rekening. Het kost ons veel geld, maar aan de andere kant zijn we blij dat iedereen ongedeerd is gebleven,´´ zegt de Harskamper, die ironisch genoeg in zijn woonplaats lid is van de vrijwillige brandweer.

De Baar achttiende

Teamgenoot Pascal de Baar kon ook niets meer betekenen voor zijn kopman en vervolgde zijn weg naar de finish. De snelle assistent uit Beekbergen Baar bracht de tweede Renault van Mammoet Rallysport als achttiende over de streep. Zijn achterstand op winnaar Hans Stacey bedroeg 18 minuten en 34 seconden. De etappe van Villa Carlos Paz naar Termas Rio Hondo werd maandag ingekort wegens de hevige regenval van zondag. De proef telde niet de geplande 521 kilometer maar ´slechts´ 387 kilometer.

Warm onthaal

Nadat de figuurlijke wonden op het parcours gelikt waren, werden de mannen van Mammoet Rallysport per helikopter naar het bivak in Termas Rio Hondo gevlogen. Daar kregen Martin, Peter en Richard een warm onthaal. ,,In het bivak stonden alle mannen van de Mammoet serviceploeg ons op te wachten. Ook mensen van de teams van De Rooy, MAN en Riwald stonden klaar. Ja, op dat moment werd het wel een beetje emotioneel en moest ik een traantje wegpinken.´´

,,Ook dit hoort bij de Dakar Rally´´

Vandaag gaan de overgebleven vrachtwagenrijders op weg naar Jujuy. Zonder Martin van den Brink en zijn co-piloten. De Dakar Rally wacht op niemand. ,,Het is een keihard spel. Maar ook dit hoort bij de Dakar Rally. Je kunt er echt helemaal niets aan doen. We moeten uithuilen en opnieuw beginnen,´´ aldus Martin van den Brink. ,,We geven het niet op. We waren al bezig met de bouw van de nieuwe rallytruck. In 2010 vielen we in de eerste etappe uit door een ongeluk met de truck van Kolomy. Dat vond ik veel erger. Er is nu niemand gewond en we kunnen hier zelf niets aan doen.´´

Vandaag wacht de mannen van Mammoet Rallysport nog een pittig klusje. Een opdracht waar normaal gesproken hoofdsponsor Mammoet de hand niet voor omdraait. ,,We gaan terug naar de plaats waar de truck staat. Dat is zo´n 360 kilometer vanuit het bivak. We moeten de truck bergen en de rotzooi opruimen. Ja, dat hoort er ook bij. We willen het gebied netjes achterlaten,´´ aldus een teleurgestelde, maar uiterst realistische Martin van den Brink.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')