abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 januari 2016 @ 11:19:04 #251
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159301749
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Istanbul is dan ook enorm divers. O+.

Ik wil nog steeds een rondreis door Turkije doen, maar het gevaarlijke verkeer daar houdt me tegen om dat met de auto te doen.

Hm, Porto/Lissabon lijkt me wel een leuke.
Gewoon met de bus gaan. Bijna overal gaat een bus naar toe en het is vrij goedkoop. Gewoon verblijfplek per stad zoeken en gaan :s)
pi_159301893
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Gewoon met de bus gaan. Bijna overal gaat een bus naar toe en het is vrij goedkoop. Gewoon verblijfplek per stad zoeken en gaan :s)
Ja, daar zit ik inderdaad ook aan te denken. Probleem is alleen dat je zoiets niet (weken) van tevoren kan plannen, en eigenlijk in Turkije moet doen. Of nou ja, dat was mijn conclusie toen ik probeerde te boeken voor de zomer op de websites van busmaatschappijen. Op zich geen probleem, maar wel minder gedoe als dat allemaal van tevoren vaststaat.

Ander probleem dit jaar is dat de Ramadan valt op de vakantieperiode (begin juni t/m begin juli), dat komt ook niet echt goed uit (i.v.m. agenda reisgezelschap).

Waar zouden jullie trouwens allemaal naartoe reizen als je 2 weken in Turkije zou verblijven? Welke provincies e.d. zouden jullie voorkeur hebben?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2016 11:27:31 ]
pi_159302068
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik inderdaad ook aan te denken. Probleem is alleen dat je zoiets niet (weken) van tevoren kan plannen, en eigenlijk in Turkije moet doen. Of nou ja, dat was mijn conclusie toen ik probeerde te boeken voor de zomer op de websites van busmaatschappijen. Op zich geen probleem, maar wel minder gedoe als dat allemaal van tevoren vaststaat.

Ander probleem dit jaar is dat de Ramadan valt op de vakantieperiode (begin juni t/m begin juli), dat komt ook niet echt goed uit (i.v.m. agenda reisgezelschap).

Waar zouden jullie trouwens allemaal naartoe reizen als je 2 weken in Turkije zou verblijven? Welke provincies e.d. zouden jullie voorkeur hebben?
Adana, Adiyaman, Diyarbakir, Dersim/Tunceli etc. Ik weiger naar het Westen te gaan.
pi_159302352
Zou graag naar het oosten willen, maar door de huidige situatie richt ik me vooral op het noorden (Karadeniz) en het binnenland (anadolu).
pi_159304914
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:53 schreef zarGon het volgende:
Zou graag naar het oosten willen, maar door de huidige situatie richt ik me vooral op het noorden (Karadeniz) en het binnenland (anadolu).
Durf je Tunceli? Prachtig als je van natuur houdt.

Karadeniz is ook mooi. Nichtje woont in Kastamonu, mooi daar.

zou denk rondreis doen. Van A naar B ofzo.
pi_159304924
Wtf is wrong met Diyanet? Heb al 8 keer gebeld, maar er wordt niet opgenomen. Na 4/5 keer overgaan wordt er vanzelf opgehangen. :r Turkse organisaties :r Idiots
Protège moi de mes désirs.
pi_159304987
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waar zouden jullie trouwens allemaal naartoe reizen als je 2 weken in Turkije zou verblijven? Welke provincies e.d. zouden jullie voorkeur hebben?
Gewoon lekker in Adana blijven.
Van de zomer ga ik wel naar Hatay en Nevsehir.
Protège moi de mes désirs.
pi_159305728
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wtf is wrong met Diyanet? Heb al 8 keer gebeld, maar er wordt niet opgenomen. Na 4/5 keer overgaan wordt er vanzelf opgehangen. :r Turkse organisaties :r Idiots
Turken en zaken :')
  vrijdag 22 januari 2016 @ 17:14:24 #259
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_159309292
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, daar zit ik inderdaad ook aan te denken. Probleem is alleen dat je zoiets niet (weken) van tevoren kan plannen, en eigenlijk in Turkije moet doen. Of nou ja, dat was mijn conclusie toen ik probeerde te boeken voor de zomer op de websites van busmaatschappijen. Op zich geen probleem, maar wel minder gedoe als dat allemaal van tevoren vaststaat.

Ander probleem dit jaar is dat de Ramadan valt op de vakantieperiode (begin juni t/m begin juli), dat komt ook niet echt goed uit (i.v.m. agenda reisgezelschap).

Waar zouden jullie trouwens allemaal naartoe reizen als je 2 weken in Turkije zou verblijven? Welke provincies e.d. zouden jullie voorkeur hebben?
Bussen gaan bijna dagelijks overal naar toe wat betreft grotere steden. Sowieso richting Kastamonu dagelijks meerdere bussen volgens mij. Gewoon een belletje geven dan kan je van alles plannen.

Istanbul -> Ankara -> Trabzon/Kastamonu/ergens anders in het noorden -> Kapadokya -> Konya of als je meer strand wilt Antalya, daarna richting Izmir en weer terug in Istanbul.

Voor Kapadokya zou ik wat meer tijd uittrekken dan de rest denk ik :P
pi_159328487
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:12 schreef zarGon het volgende:
Haha, zat te kijken naar Amsterdam/Rotterdam naar Marrakech. Boh, je komt sneller aan in Istanbul en nog goedkoper ook.
Rome is altijd goed.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_159328708
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 13:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wtf is wrong met Diyanet? Heb al 8 keer gebeld, maar er wordt niet opgenomen. Na 4/5 keer overgaan wordt er vanzelf opgehangen. :r Turkse organisaties :r Idiots
wat is je vraag?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_159329462
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:27 schreef zarGon het volgende:

[..]


Waar zouden jullie trouwens allemaal naartoe reizen als je 2 weken in Turkije zou verblijven? Welke provincies e.d. zouden jullie voorkeur hebben?
Ik lees mee, want ik wil deze zomer (of vlak voor de zomer) op de motor naar Turkije. Lekker rondreizen. :Y

Anderhalf jaar geleden heb ik een week lang rondgereden (west- en zuidkust), leuke ervaring. :s) Autorijden is niet zo eng als het lijkt, al zou ik je niet willen aanraden om in Istanbul rond te rijden. _O-
pi_159330603
wie kent MBTI? als je het niet kent, kan ik me voorstellen dat ------> mind is blown, zoals het bij mij was een paar weken terug nadat ik verder ging googlen met het resultaat, give it a go! voor mij heeft het ervoor gezorgd dat ik veel dingen mbt mezelf/mijn gedrag kon plaatsen

http://www.loomancoaching.nl/nl/persoonsvoorkeuren-test

ben een INFP overigens
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_159330674
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:54 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik lees mee, want ik wil deze zomer (of vlak voor de zomer) op de motor naar Turkije. Lekker rondreizen. :Y

Anderhalf jaar geleden heb ik een week lang rondgereden (west- en zuidkust), leuke ervaring. :s) Autorijden is niet zo eng als het lijkt, al zou ik je niet willen aanraden om in Istanbul rond te rijden. _O-
Verkeer in Istanbul :r
Op 1 dag paar keer op het nippertje net geen ongeluk gehad :r
pi_159332305
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 16:46 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Verkeer in Istanbul :r
Op 1 dag paar keer op het nippertje net geen ongeluk gehad :r
Ik heb maar één keer in Istanbul gereden: auto opgehaald @ Bağdat Caddesi (Suadiye) en direct de snelweg op. Maar man, man, man... Dat stukje tot de snelweg was een nachtmerrie. _O-
pi_159332425
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 16:46 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Verkeer in Istanbul :r
Op 1 dag paar keer op het nippertje net geen ongeluk gehad :r
Tegen een hond aangereden. Aanrader. Not.
pi_159339300
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat is je vraag?
Moest wat dingen aanpassen. Mn iban en mn naam. Overal sta ik ingeschreven met mijn aangetrouwde naam, maar zij gebruiken mijn: voornaam, aangetrouwde naam en meisjesnaam. :') Heb dat even recht gezet, na 18 keer bellen.
Protège moi de mes désirs.
pi_159340681
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 14:01 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Gewoon lekker in Adana blijven.
Van de zomer ga ik wel naar Hatay en Nevsehir.
Geen idee waarom, maar Adana trekt me totaal niet. De hele zuidkust (waaronder Adana) doet me weinig.

Nevşehir dan weer wel, maar dan vooral door Kapadokya.
pi_159341137
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 17:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Bussen gaan bijna dagelijks overal naar toe wat betreft grotere steden. Sowieso richting Kastamonu dagelijks meerdere bussen volgens mij. Gewoon een belletje geven dan kan je van alles plannen.

Istanbul -> Ankara -> Trabzon/Kastamonu/ergens anders in het noorden -> Kapadokya -> Konya of als je meer strand wilt Antalya, daarna richting Izmir en weer terug in Istanbul.

Voor Kapadokya zou ik wat meer tijd uittrekken dan de rest denk ik :P
Dacht aan Samsun, Trabzon, Pamukkale en Kapadokya. :P.

Maar zoiets wordt wellicht te krap voor twee weken, hm. Ik heb veels te weinig van Turkije gezien en wil dus zoveel mogelijk zien.
pi_159341314
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:06 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

Rome is altijd goed.
Si. Maar ik ben al in Italië geweest, en dat maakt Rome al meteen wat minder spannend dan bijvoorbeeld Porto of zo. Al ben ik nog niet in Rome geweest.

Wat vond jij zo leuk aan Rome?
pi_159341379
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Moest wat dingen aanpassen. Mn iban en mn naam. Overal sta ik ingeschreven met mijn aangetrouwde naam, maar zij gebruiken mijn: voornaam, aangetrouwde naam en meisjesnaam. :') Heb dat even recht gezet, na 18 keer bellen.
Je hebt dus doorgegeven dat je je meisjesnaam niet meer wil gebruiken?

Waarom? :P. Allebei lijkt me leuker.
pi_159341535
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 15:54 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ik lees mee, want ik wil deze zomer (of vlak voor de zomer) op de motor naar Turkije. Lekker rondreizen. :Y

Anderhalf jaar geleden heb ik een week lang rondgereden (west- en zuidkust), leuke ervaring. :s) Autorijden is niet zo eng als het lijkt, al zou ik je niet willen aanraden om in Istanbul rond te rijden. _O-
Ik ben vooral bekend met het verkeer in/rondom Istanbul, en dat is wat het zo afschrikkend voor mij maakt. Tel daarbij op dat je elke dag wel een nieuwsbericht over verkeersdoden hoort... Meh.

Het valt denk ik hartstikke mee als je eenmaal uit Istanbul bent, maar toch voel ik een weerstand. Maar een auto maakt het zoveel gemakkelijker...

Is een motor niet enorm vermoeiend op de langere afstanden?
pi_159341770
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 21:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dacht aan Samsun, Trabzon, Pamukkale en Kapadokya. :P.

Maar zoiets wordt wellicht te krap voor twee weken, hm. Ik heb veels te weinig van Turkije gezien en wil dus zoveel mogelijk zien.
Pamukkale is ook wel nice ja :Y
Ze nemer daar wel steeds meer en meer maatregelen tho omdat toeristen daar alles slopen.
pi_159341774
Ik ben nu een kaart van de landen waar ik ben geweest aan het inkleuren. Heb je landen waar je doorheen hebt gereist ook 'bezocht'?
pi_159341809
Overigens heb ik eigenlijk geen idee wat je in de steden in het noorden kan gaan doen :P

Je kan dan volgens mij beter checken of je naar kleine dorpjes in de bergen kan, waar natuur nog ecte natuur is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')