abonnement Unibet Coolblue
pi_158794532
quote:
PVV-leider Geert Wilders reageerde zojuist via Twitter op uitlatingen die Kamerlid Khadija Arib (PvdA) deed in tv-show Buitenhof. Zij is een "nepkandidaat" voor de functie van parlementscheffin, tweette hij.

"Een Kamervoorzitter met een dubbele nationaliteit die de vrijheid v meningsuiting om zeep wil helpen?", vraagt de blondharige patriot zich af. "Ongeschikt", zo luidt zijn harde oordeel

In een vooruitblik op de functie had Arib vandaag in Buitenhof strenge censuur in de Tweede Kamer aangekondigd. De sociaaldemocrate stelde dat zij, in een eventuele rol als Binnenhofbazin, Wilders hard zou aanpakken mocht hij zich opnieuw bezondigen aan de term 'nepparlement'.

geertwilderspvv twitterde op zondag 03-01-2016 om 14:26:41 Een Kamervoorzitter met een dubbele nationaliteit die de vrijheid v meningsuiting om zeep wil helpen? #nepkandidaat https://t.co/souAdGt8HG reageer retweet
Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)at_tweet_wilder.html

Helemaal met Wilders eens in deze, Arib is niet geschikt en dat om meerdere redenen. :)
pi_158794580
Arib is vooringenomen en heeft een dubbele nationaliteit. Lijkt me genoeg om deze mevrouw niet aan te stellen. Wat Wilders vindt doet er niet toe.
pi_158794658
Arib is een leuke vrouw. Ik zou haar best als tante willen.
5 Ferrari's op videoband!
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 3 januari 2016 @ 19:02:07 #4
206731 Mortaxx
Doomer
pi_158794671
Een lakei van de koning van Marokko de scepter laten zwaaien in het parlement :')
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_158794758
Wilders heeft wel ballen. Als er iemand belangen van andere landen behartigt is het Wilders wel.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 3 januari 2016 @ 19:06:10 #6
206731 Mortaxx
Doomer
pi_158794831
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wilders heeft wel ballen. Als er iemand belangen van andere landen behartigt is het Wilders wel.
gutmensch die Nederland een ander land vindt gespot
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_158794870
De dubbele nationaliteit als argument aanvoeren, vind ik belachelijk. Zeker uit de mond van iemand die zelf met een buitenlandse vrouw is getrouwd.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:10:35 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158794979
Wat is het probleem precies dan?

Laat deze mevrouw het maar proberen, als t niks is merken we dat vanzelf wel.
pi_158794981
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wilders heeft wel ballen. Als er iemand belangen van andere landen behartigt is het Wilders wel.
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat ie een vagina heeft inplaats van ballen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_158794994
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
De dubbele nationaliteit als argument aanvoeren, vind ik belachelijk. Zeker uit de mond van iemand die zelf met een buitenlandse vrouw is getrouwd.
Als zijn vrouw onderdeel uitmaakt van het democratische stelsel heb je een punt.
pi_158795024
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik het idee dat ie een vagina heeft inplaats van ballen.
Je bedoeld anus ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_158795033
Ik vind dat Arib eigenlijk niet eens in het Parlement mag zitten, het hebben van een dubbele nationaliteit zorgt voor problemen. Waar ligt hun loyaliteit eigenlijk? Waarom doen zij niet afstand van hun Marokkaanse en Turkse paspoorten, zelfs al kunnen zij hun nationaliteit niet verwijderen dan kunnen ze tenminste minimaal een gebaar maken naar de Nederlandse bevolking waarin zij duidelijk maken dat zij loyaal zijn aan Nederland en niet aan Marokko en Turkije.
pi_158795046
Maar goed, een sociaal democrate die censuur aankondigt is natuurlijk wel een beetje krom.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:13:40 #14
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158795087
Je moet gewoon de waarheid kunnen zeggen als een nepparlement een nepparlement is.

Het moet zo moeilijk zijn aan te tonen dat je geen nepparlement bent als je dat niet bent. Aangezien ze dat niet lukt zijn ze een nepparlement.

Prutsers.
pi_158795375
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat Arib eigenlijk niet eens in het Parlement mag zitten, het hebben van een dubbele nationaliteit zorgt voor problemen. Waar ligt hun loyaliteit eigenlijk? Waarom doen zij niet afstand van hun Marokkaanse en Turkse paspoorten, zelfs al kunnen zij hun nationaliteit niet verwijderen dan kunnen ze tenminste minimaal een gebaar maken naar de Nederlandse bevolking waarin zij duidelijk maken dat zij loyaal zijn aan Nederland en niet aan Marokko en Turkije.
Je doet net alsof alle landen tegenstanders van elkaar zijn. Net alsof we in oorlog met Marokko zijn. Daarbij heeft ze gewoon de eed of belofte afgelegd.
pi_158795429
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat Arib eigenlijk niet eens in het Parlement mag zitten, het hebben van een dubbele nationaliteit zorgt voor problemen. Waar ligt hun loyaliteit eigenlijk? Waarom doen zij niet afstand van hun Marokkaanse en Turkse paspoorten, zelfs al kunnen zij hun nationaliteit niet verwijderen dan kunnen ze tenminste minimaal een gebaar maken naar de Nederlandse bevolking waarin zij duidelijk maken dat zij loyaal zijn aan Nederland en niet aan Marokko en Turkije.
Vaak is het zodat ze later blijkbaar terug kunnen gaan naar hun oorspronkelijk land hoorde ik.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:23:37 #17
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158795455
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:21 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je doet net alsof alle landen tegenstanders van elkaar zijn. Net alsof we in oorlog met Marokko zijn. Daarbij heeft ze gewoon de eed of belofte afgelegd.
Dan hoop ik maar dat ze zich op haar Nederlandse paspoort aan die eed houdt. >:)
pi_158795459
Die de vrijheid van meningsuiting om zeep wil helpen?

(Witteman) Als Geert Wilders zegt, u bent een nep-voorzitter van een nep-parlement.
> Dat zal ik niet accepteren.
Wat betekent dat dat u het niet zal accepteren?
> Dat ik daar iets van zeg ... dat je elkaar waardig moet behandelen.
Daar trek ik met niets van aan, zeg hij.
> Daar ga ik eerlijk gezegd wel van uit. Toch vind ik het als Kamervoorzitter van belang om daar een opmerking over te maken.
Heeft u nog ander gereedschap?
> U bedoelt dat ik hem het woord ga ontnemen?
Bijvoorbeeld.
> Een reglement van orde is heilig, en met heilige middelen moet je zuinig omgaan. Ik ga denk ik dat niet doen.

En verder:

> Het gaat niet alleen om de PVV ...
pi_158795486
Tja, de gebruikelijke oprisping van de onderbuik van de boze mensen.
Het gaat er om of mevrouw geschikt is voor dit werk. Haar dubbele nationaliteit is natuurlijk heel eng voor de PVV maar doet natuurlijk totaal niet ter zake.
pi_158795487
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat Arib eigenlijk niet eens in het Parlement mag zitten, het hebben van een dubbele nationaliteit zorgt voor problemen. Waar ligt hun loyaliteit eigenlijk? Waarom doen zij niet afstand van hun Marokkaanse en Turkse paspoorten, zelfs al kunnen zij hun nationaliteit niet verwijderen dan kunnen ze tenminste minimaal een gebaar maken naar de Nederlandse bevolking waarin zij duidelijk maken dat zij loyaal zijn aan Nederland en niet aan Marokko en Turkije.
En waar ligt de loyaliteit van de blonde nageboorte? Bij Nederland of bij het Beloofde land?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158795676
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat Arib eigenlijk niet eens in het Parlement mag zitten, het hebben van een dubbele nationaliteit zorgt voor problemen. Waar ligt hun loyaliteit eigenlijk? Waarom doen zij niet afstand van hun Marokkaanse en Turkse paspoorten, zelfs al kunnen zij hun nationaliteit niet verwijderen dan kunnen ze tenminste minimaal een gebaar maken naar de Nederlandse bevolking waarin zij duidelijk maken dat zij loyaal zijn aan Nederland en niet aan Marokko en Turkije.
Ze leggen de eed of belofte af, veel meer loyaliteit kun je toch niet eisen. Het is eigenlijk een schandaal dat men dan zonder onderbouwing aan die eed gaat twijfelen.
pi_158795683
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
De dubbele nationaliteit als argument aanvoeren, vind ik belachelijk. Zeker uit de mond van iemand die zelf met een buitenlandse vrouw is getrouwd.
Eens met Elf.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:34:38 #23
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_158795972
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
De dubbele nationaliteit als argument aanvoeren, vind ik belachelijk. Zeker uit de mond van iemand die zelf met een buitenlandse vrouw is getrouwd.
Wat heeft zijn vrouw ermee te maken?
  zondag 3 januari 2016 @ 19:57:05 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158796931
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:59 schreef Homey het volgende:
Arib is vooringenomen en heeft een dubbele nationaliteit. Lijkt me genoeg om deze mevrouw niet aan te stellen. Wat Wilders vindt doet er niet toe.
Dubbele nationaliteit :o OH MIJN GOD :o Wat erg :o :'( :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158797382
Wat is een nep-parlement eigenlijk? Een parlement waarin iedere joker zomaar een eigen partijtje kan beginnen door zich gewoon af te splitsen, zoals Geert Wilders dat deed? Zetels opbouwen, mee-regeren, oh pardon, gedogen, en dan geen woord vuilmaken hoe het democratisch bestel in Nederland anders moet zolang hij het spelletje meespeelt?

Maar nee, Geert Wilders loopt weg, ziet zijn beleid niet gerealiseerd worden en gaat dan termen gebruiken als nep-parlement. Donder eens op zeg. :r
  zondag 3 januari 2016 @ 20:14:01 #26
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_158797782
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:21 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je doet net alsof alle landen tegenstanders van elkaar zijn. Net alsof we in oorlog met Marokko zijn. Daarbij heeft ze gewoon de eed of belofte afgelegd.
En ook tussen 2 vingers gespuugd?
pi_158797924
quote:
2s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:06 schreef skrn het volgende:
Wat is een nep-parlement eigenlijk?
Een parlement die steeds minder invloed kan uitoefenen op de eigen wet- en regelgeving en op het landsbestuur, omdat de beweegruimte aanzienlijk is beperkt door vele internationale verdragen en omdat een ander parlement (het Europees Parlement) en een ondemocratisch instituut (de Europese commissie) het steeds meer voor het zeggen krijgt. Een nepparlement klinkt best aardig in zo'n geval, al zou ik zelf eerder spreken over een 'spek-en-bonen-parlement'.
pi_158797928
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:34 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Wat heeft zijn vrouw ermee te maken?
Was het niet zo er NLse soldaten ontslagen zijn omdat ze een partner hadden waar NL geen inlichtingen mee deelt?
Al is Wilders' vrouw Hongaarse, zitten gewoon bij de NAVO. Zal wel geen probleem zijn lijkt me.
Gidi Markuszower is wel door de PVV van de kieslijst gehaald omdat zijn loyaliteit niet zuiver was. Is nu overigens wel gewoon senator.
pi_158798466
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat Arib eigenlijk niet eens in het Parlement mag zitten, het hebben van een dubbele nationaliteit zorgt voor problemen. Waar ligt hun loyaliteit eigenlijk?
Elk mens heeft meerdere loyaliteiten. Familie, vrienden, werkgevers, clubs, aandelen, belangen.
Dat geldt voor elke politicus . En voortdurend zijn er spanningen tussen die loyaliteiten en het politieke werk. Maar politici verbergen dat.

Er zaten en zitten meer mensen in het parlement met meer dan 1 nationaliteit. Mij is niks bekend van grote problemen met die mensen.
Selectief mensen op grond van hun afkomst of een tweede nationaliteit verdacht maken is a bit walgeliijk.

In 2015 waren er wel veel VVD-politici in het nieuws omdat ze handelen vanuit een of andere loyaliteit naar vrienden toe, of de eigen portemonnee, een werkkring. .
Dat is problematisch, dat wel.
pi_158798525
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een parlement die steeds minder invloed kan uitoefenen op de eigen wet- en regelgeving en op het landsbestuur, omdat de beweegruimte aanzienlijk is beperkt door vele internationale verdragen en omdat een ander parlement (het Europees Parlement) en een ondemocratisch instituut (de Europese commissie) het steeds meer voor het zeggen krijgt. Een nepparlement klinkt best aardig in zo'n geval, al zou ik zelf eerder spreken over een 'spek-en-bonen-parlement'.
yip...

Wilders is de grootste nep-parlementariër.
Als hij toch nep is, dan is het niet erg , als hij verdwijnt uit het Binnenhof.
Trap hem er uit.... en wie zeurt dat dit niet democratisch... who cares.. het is toch allemaal nep
  zondag 3 januari 2016 @ 20:32:20 #31
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_158798598
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:02 schreef Mortaxx het volgende:
Een lakei van de koning van Marokko de scepter laten zwaaien in het parlement :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_158798858
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:34 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Wat heeft zijn vrouw ermee te maken?
Als Wilders een punt maakt van het hebben van een dubbele nationaliteit, dan mag hij er ook wel even fijntjes op worden gewezen dat hij zelf met een buitenlandse vrouw is getrouwd.

Wilders maakt een punt van iets dat totaal geen punt is. Mensen die als Kamerlid worden geïnstalleerd, leggen een eed af; dat moet voldoende zijn.
pi_158799043
quote:
2s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:06 schreef skrn het volgende:
Wat is een nep-parlement eigenlijk? Een parlement waarin iedere joker zomaar een eigen partijtje kan beginnen door zich gewoon af te splitsen, zoals Geert Wilders dat deed? Zetels opbouwen, mee-regeren, oh pardon, gedogen, en dan geen woord vuilmaken hoe het democratisch bestel in Nederland anders moet zolang hij het spelletje meespeelt?

Maar nee, Geert Wilders loopt weg, ziet zijn beleid niet gerealiseerd worden en gaat dan termen gebruiken als nep-parlement. Donder eens op zeg. :r
Wilders bereikt niks. Hij is populair in de peilingen, hij zegt waar het op staat (soms terecht, soms enorm doorgeslagen en doordravend), maar hij bereikt werkelijk helemaal niks. Hij staat in de top-4 van langstzittende Kamerleden. Hij zit er al meer dan 17 jaar.

De ineffectiviteit van Wilders is zijn grote, zwakke plek. En hij heeft dat voor een groot deel aan zichzelf te danken. Nederland kreeg de gedroomde rechtse regering in 2010 (ook al was daar nauwelijks een mandaat van de kiezer voor; VVD, CDA en PVV hadden samen niet eens 50 procent van de stemmen). Wilders was zelf degene die uit het Catshuis wegliep.
pi_158799431
Wilders :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_158799572
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:48 schreef danos het volgende:
Wilders :')
pi_158799608
waar ligt die clown zn loyaliteit eigenlijk, NL of Israel.

vershcrikkelijke debiel blijft het.
pi_158799663
Een nep-parlement is een parlement dat regelmatige besluiten neemt die rechtstreeks tegen het belang van de Staat der Nederlanden ingaan. Een parlement dat het Nederlandse belang niet heilig heeft verklaard. Een parlement dat wanneer het om de ultieme keuze gaat tussen nationaal belang en Europees belang voor het Europees belang kiest. Een parlement dat het volk verraad. Een parlement waar een fractievoorzitter probeert om het land onder vreemde heerschappij te brengen.

Dát is een nepparlement. Een fopparlement dat niet meer de belangen van het Nederlandse volk vertegenwoordigt en zo snel mogelijk monddood moet worden gemaakt via de stembus.
  zondag 3 januari 2016 @ 21:04:50 #38
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_158800360
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wilders heeft wel ballen. Als er iemand belangen van andere landen behartigt is het Wilders wel.
Eens wel.

Bij de PVV wappert de Israëlische vlag en hij krijgt geld van extremistische gristenen uit de VS die geloven dat de aarde plat is en de maan van kaas, want zo staat het in de bijbel of zo. :')

Maar Arib is wel een naar mens, dat heeft echter niets met haar nationaliteit van doen, meeste Marokkanen vind ik wel tof, maar zij is gewoon naar, een soort heks. Volgens mij is ze in Marokko ook niet erg geliefd.
pi_158800397
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wilders bereikt niks. Hij is populair in de peilingen, hij zegt waar het op staat (soms terecht, soms enorm doorgeslagen en doordravend), maar hij bereikt werkelijk helemaal niks. Hij staat in de top-4 van langstzittende Kamerleden. Hij zit er al meer dan 17 jaar.

De ineffectiviteit van Wilders is zijn grote, zwakke plek. En hij heeft dat voor een groot deel aan zichzelf te danken. Nederland kreeg de gedroomde rechtse regering in 2010 (ook al was daar nauwelijks een mandaat van de kiezer voor; VVD, CDA en PVV hadden samen niet eens 50 procent van de stemmen). Wilders was zelf degene die uit het Catshuis wegliep.
Wilders wil geen verantwoordelijkheden, dat is duidelijk te merken. Al meer dan 17 jaar, opmerkelijk.

Wat betreft de kamervoorzitter, ik denk dat er wel betere kandidaten te vinden zijn. Iemand die loyaal is aan een andere koning lijkt me niet geschikt. De vrouw van Wilders heeft er niets mee te maken want die bekleedt geen politieke functie.

Los van Wilders verder, maar zijn opmerking wat betreft een nepparlement is ergens wel waar. Daarom reageerde iedereen zo giftig. Behartigen de kamerleden wel de belangen van de Nederlandse burger? Of van een andere mogendheid (partij DENK, Wilders zelf?, PvdA?), multinationals (VVD) of de EU (D66). Welke petten hebben de kamerleden allemaal op?
  zondag 3 januari 2016 @ 21:07:00 #40
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_158800450
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
De dubbele nationaliteit als argument aanvoeren, vind ik belachelijk. Zeker uit de mond van iemand die zelf met een buitenlandse vrouw is getrouwd.
Geert zelf half Indo met oorspronkelijk zwart haar en een Hongaarse vrouw, een Israelische vlag en Muricaans geld. En woonachtig in Limburg ook nog eens.

Weinig Hollands aan deze man.
  zondag 3 januari 2016 @ 21:08:02 #41
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_158800492
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik het idee dat ie een vagina heeft inplaats van ballen.
Laten we hopen dat daar geen beelden van zijn, gewoon voor ieders gemoedsrust. :P
  zondag 3 januari 2016 @ 21:11:03 #42
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_158800622
quote:
2s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:24 schreef 99.999 het volgende:
Tja, de gebruikelijke oprisping van de onderbuik van de boze mensen.
Het gaat er om of mevrouw geschikt is voor dit werk. Haar dubbele nationaliteit is natuurlijk heel eng voor de PVV maar doet natuurlijk totaal niet ter zake.
Inderdaad.

Ik mag haar niet, maar dat heeft niets met haar afkomst van doen. Ze is gewoon een slechte politica, maar het is zwak van Wilders om het op haar afkomst te gooien. Er zijn voldoende legitieme wijzen haar aan te pakken, maar Wilders is zwak en pakt haar op iets waar ze niets aan kan doen.
pi_158802288
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:11 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Inderdaad.

Ik mag haar niet, maar dat heeft niets met haar afkomst van doen. Ze is gewoon een slechte politica, maar het is zwak van Wilders om het op haar afkomst te gooien. Er zijn voldoende legitieme wijzen haar aan te pakken, maar Wilders is zwak en pakt haar op iets waar ze niets aan kan doen.
Als ik Wilders was dan zou ik blij zijn met deze nepkandidate. Een kwestie van tijd dat ze gaat blunderen of er op een andere wijze niks van bakt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_158804046
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Een parlement die steeds minder invloed kan uitoefenen op de eigen wet- en regelgeving en op het landsbestuur, omdat de beweegruimte aanzienlijk is beperkt door vele internationale verdragen en omdat een ander parlement (het Europees Parlement) en een ondemocratisch instituut (de Europese commissie) het steeds meer voor het zeggen krijgt. Een nepparlement klinkt best aardig in zo'n geval, al zou ik zelf eerder spreken over een 'spek-en-bonen-parlement'.
Ja, maar dat was niet uit de toespraak van Geert Wilders te halen. Geen irrelevant parlement dus maar een parlement dat niet luistert naar het volk. Onverschillig meer dan nep.
  zondag 3 januari 2016 @ 22:31:03 #45
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_158804772
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Geert zelf half Indo met oorspronkelijk zwart haar en een Hongaarse vrouw, een Israelische vlag en Muricaans geld. En woonachtig in Limburg ook nog eens.

Weinig Hollands aan deze man.
Komt hij weer hoor.......

Detering....
pi_158804838
Geert Wilders is weer zurig,altijd wat om aandacht te krijgen.
pi_158805038
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Geert zelf half Indo met oorspronkelijk zwart haar en een Hongaarse vrouw, een Israelische vlag en Muricaans geld. En woonachtig in Limburg ook nog eens.

Weinig Hollands aan deze man.
Hoe weet je dat Geert zwart haar heeft eigenlijk?
Hij is niks half. Mogelijk heeft hij een paar procent Indonesische voorouders, that's it.
Hij is gewoon een Nederlandse zak.
pi_158805219
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:52 schreef Confetti het volgende:
Een nep-parlement is een parlement dat regelmatige besluiten neemt die rechtstreeks tegen het belang van de Staat der Nederlanden ingaan. Een parlement dat het Nederlandse belang niet heilig heeft verklaard. Een parlement dat wanneer het om de ultieme keuze gaat tussen nationaal belang en Europees belang voor het Europees belang kiest. Een parlement dat het volk verraad. Een parlement waar een fractievoorzitter probeert om het land onder vreemde heerschappij te brengen.

Dát is een nepparlement. Een fopparlement dat niet meer de belangen van het Nederlandse volk vertegenwoordigt en zo snel mogelijk monddood moet worden gemaakt via de stembus.
tjonge... wat een simplistisch verhaal.
Het Nederlandse belang = dat Europese landen goed samenwerken, geen ruzie maken, geen oorlog.
En wat is de ultieme keuze ? Noem dat eens. .
En welke fractievoorzitter probeert Nederland onder welke vreemde overheersing te brengen ?
  zondag 3 januari 2016 @ 22:46:44 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158805374
Wat doet iemand met een ander paspoort dat het Nederlandse in de Nederlandse volkvertegenwoordiging? En dan nog dit soort uitspraken en voornemens ook.

Ow wacht, het is pvda...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158805403
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

tjonge... wat een simplistisch verhaal.
Het Nederlandse belang = dat Europese landen goed samenwerken, geen ruzie maken, geen oorlog.
En wat is de ultieme keuze ? Noem dat eens. .
En welke fractievoorzitter probeert Nederland onder welke vreemde overheersing te brengen ?
Flauwekul. Het Nederlandse belang loopt niet altijd een op een met het Europees belang. Een voorbeeld van een ultieme keuze is de beslissing om de Euro in te stappen en nog veel erger, het steunen van een bankenunie waardoor de Staat een gigantisch risico gaat lopen.

Verder doel ik natuurlijk op Alexander Pechtold. De man die openlijk een Europese Superstaat steunt. Dat soort figuren horen helemaal niet thuis in een parlement dat de belangen van de Nederlandse Staat dient te behartigen. Mussert kreeg er de doodstraf voor.
  zondag 3 januari 2016 @ 22:48:26 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158805428
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:32 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Geert Wilders is weer zurig,altijd wat om aandacht te krijgen.
Nee. De rest probeert op hem de aandacht te leggen, zodat hun eigen falen uit de aamdacht blijft.

Hoeveel staat pvda in de laatste peilingen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158805454
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. De rest probeert op hem de aandacht te leggen, zodat hun eigen falen uit de aamdacht blijft.

Hoeveel staat pvda in de laatste peilingen?
Geen idee.
pi_158805578
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Geert zelf half Indo met oorspronkelijk zwart haar en een Hongaarse vrouw, een Israelische vlag en Muricaans geld. En woonachtig in Limburg ook nog eens.

Weinig Hollands aan deze man.
Een Nederlander kan geen zwart haar hebben?

Geert zonder zwart haar, maar met krullen.
pi_158805685
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:47 schreef Confetti het volgende:

[..]

Flauwekul. Het Nederlandse belang loopt niet altijd een op een met het Europees belang. Een voorbeeld van een ultieme keuze is de beslissing om de Euro in te stappen en nog veel erger, het steunen van een bankenunie waardoor de Staat een gigantisch risico gaat lopen.
Ik zeg ook niet dat het een op een loopt. Maar een goede samenwerking met andere landen die onderling goed samenwerken is echt wel Nederlands belang. Economisch, dan wel de vrede in dit kleine continent. En dat is investeren... in tijd, arbeid, geld.
Een Europese munt is verdomd handig. Bespaart veel kosten , handel drijven en betalen gaat vlotter. Bedrijven blij, mensen blij.
Bedoel je die overstap naar de Euro met ultieme keuze? Dat werd gedaan redenerend vanuit het Nederlands belang. Dat deden andere landen ook. Men vond dat eigen belang.
Ook met een eigen Nederlandse munt en eigen systeembank is er een risico met van alles en nog wat..
Dat "gigantische" is overdreven. Dat gaat uit van een vooroordeel .
  zondag 3 januari 2016 @ 22:56:52 #55
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_158805702
Wat een impulsief politiek correct gedoe weer: vrouwlijk en 'getint'.
Fade to Black
  zondag 3 januari 2016 @ 23:00:26 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158805825
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Geen idee.
Retorische vraag. Volgens mij op nog minder dan gl.
Damn, om dan weer een beetje boven jan te komen, moet je wel dit soort huilie's wat geleerde woordjes bij de inburgeringscursus op tv laten doen. Beetje zieltjes winnen op die linkerflank.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 januari 2016 @ 23:01:39 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158805865
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:56 schreef Achterhoker het volgende:
Wat een impulsief politiek correct gedoe weer: vrouwlijk en 'getint'.
Dubbel pp. Die zit er echt niet om een zo goed cv. Beetje posterchild van de pvda natuurlijk. Alle kenmerken zijn aanwezig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158805894
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Retorische vraag. Volgens mij op nog minder dan gl.
Damn, om dan weer een beetje boven jan te komen, moet je wel dit soort huilie's wat geleerde woordjes bij de inburgeringscursus op tv laten doen. Beetje zieltjes winnen op die linkerflank.
Politici,je weet toch!!
  zondag 3 januari 2016 @ 23:04:54 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158805959
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:02 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Politici,je weet toch!!
Exact. Geen volksvertegenwoordiging, maar politici.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158806033
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact. Geen volksvertegenwoordiging, maar politici.
Meer partijen zijn beter dan 2(zoals in VS bvb). :+
  zondag 3 januari 2016 @ 23:14:35 #61
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158806273
Wilders mag ongezien de tyfus krijgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 januari 2016 @ 23:19:12 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158806425
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:14 schreef Ringo het volgende:
Wilders mag ongezien de tyfus krijgen.
Pvda, d66 en gl ook. Gewoon dood, begraven en vergeten. Nietsnuttige partijtjes die constructief helemaal niets toevoegen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 3 januari 2016 @ 23:23:26 #63
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158806550
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
De dubbele nationaliteit als argument aanvoeren, vind ik belachelijk. Zeker uit de mond van iemand die zelf met een buitenlandse vrouw is getrouwd.
En ondanks zijn Nederlandse nationaliteit zich meer inzet voor Israel dan voor Nederland.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 3 januari 2016 @ 23:24:56 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_158806593
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:12 schreef JubaUrbicus het volgende:
Ik vind dat Arib eigenlijk niet eens in het Parlement mag zitten, het hebben van een dubbele nationaliteit zorgt voor problemen. Waar ligt hun loyaliteit eigenlijk? Waarom doen zij niet afstand van hun Marokkaanse en Turkse paspoorten, zelfs al kunnen zij hun nationaliteit niet verwijderen dan kunnen ze tenminste minimaal een gebaar maken naar de Nederlandse bevolking waarin zij duidelijk maken dat zij loyaal zijn aan Nederland en niet aan Marokko en Turkije.
Waar ligt de loyaliteit van Wilders, bij Nederland of bij Israel? Van welk land hangt er een enorme vlag op hun fractiekantoor?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_158806701
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:24 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waar ligt de loyaliteit van Wilders, bij Nederland of bij Israel? Van welk land hangt er een enorme vlag op hun fractiekantoor?
Zelfs op zijn twitterfoto heeft Wilders een keppeltje op. Als hij nou nog klompen aan had...
pi_158806757
Ik denk dat Arib een prima Kamervoorzitter zou zijn, maar snap de bezwaren van de PVV wel enigszins, al is de manier waarop ze die naar voren brengen weer van het niveau 0.
  zondag 3 januari 2016 @ 23:33:41 #67
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158806847
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:19 schreef Red_85 het volgende:

Pvda, d66 en gl ook. Gewoon dood, begraven en vergeten. Nietsnuttige partijtjes die constructief helemaal niets toevoegen.
Precies, en de VVD, brallende kankergezwellen zijn het. CDA, mooiweerchristenen, sterf gauw jullie. CU, SP, Thieme, rest van het zootje, weg ermee. Alleen de mannenbroeders van de SGP aan de macht, sinds eeuwen Hollands glorie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158807953
Arib is een soort Tara Sing Varma pre-rolstoel maar dan met een minder goed verstaanbaar accent.
pi_158809825
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:30 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik denk dat Arib een prima Kamervoorzitter zou zijn, maar snap de bezwaren van de PVV wel enigszins, al is de manier waarop ze die naar voren brengen weer van het niveau 0.
PVV baalt sowieso van iedere geslaagde ingeburgerde allochtoon.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_158809828
quote:
14s.gif Op zondag 3 januari 2016 21:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Geert zelf half Indo ....

Weinig Hollands aan deze man.
Indonesie .... nog het grootste moslim land ook :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_158809940
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
De dubbele nationaliteit als argument aanvoeren, vind ik belachelijk. Zeker uit de mond van iemand die zelf met een buitenlandse vrouw is getrouwd.
Zijn vrouw werkt als volksvertegenwoordiger?
pi_158810441
-Arib groeide op in Marokko, in de buurt van Casablanca, ze was enig kind.
-Ze was mede-oprichter van de Marokkaanse Vrouwenvereniging in Nederland.
-Begin 2006 presenteerde ze een voorstel om onnodige babysterfte in Nederland, met name onder allochtone vrouwen, te voorkomen.
-Nadat ze in november 2006 niet was herkozen in de Kamer werd Arib lid van een werkgroep die het Conseil Consultatif des Droits de l’Homme, een raad voor de mensenrechten in Marokko, moet adviseren over een nieuw Marokkaans migratiebeleid.
-Begin 2010 kwam zij eveneens in opspraak, omdat ze een congres in Marrakech had bijgewoond op kosten van de CMME,[6] de Marokkaanse Hoge Raad voor Marokkanen in het buitenland.

Boeken:
-Marokkaanse vrouwen in Nederland, 1992
-Couscous op zondag : een familiegeschiedenis, 2009
-Allah heeft ons zo gemaakt : liefde tussen vrouwen, 2011, met een inleiding over islam en homoseksualiteit.

-Heeft een dubbele nationaliteit en praat met een Marokkaans accent.

Typisch Nederlands. :')
pi_158810454
Dus Arib is vierde generatie en spreekt nog steeds met een Marokkaans accent :')

[X] Ongeschikt
pi_158810486
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 07:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dus Arib is vierde generatie en spreekt nog steeds met een Marokkaans accent :')

[X] Ongeschikt
Waarschijnlijk kwam ze met haar ouders naar Nederland en heeft ze kleinkinderen. Ik weet niet wie dat vierde generatie noemt maar ik zou het zo niet noemen.
pi_158810545
Een dubbele nationaliteit binnen het nationaal belangrijkste orgaan blijf ik toch vreemd vinden. Uiteraard sluit het niets uit over loyaliteit maar het draagt zeker niet bij.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 4 januari 2016 @ 08:03:22 #76
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158810549
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:21 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je doet net alsof alle landen tegenstanders van elkaar zijn. Net alsof we in oorlog met Marokko zijn. Daarbij heeft ze gewoon de eed of belofte afgelegd.
Die eed stelt idd erg veel voor ja :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158810571
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 07:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dus Arib is vierde generatie en spreekt nog steeds met een Marokkaans accent :')

[X] Ongeschikt
Wilders heeft ook een raar accent. Ongeschikt.

Man man man, niveautje weer hoor van je...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158810586
Waarom praat en stemt de PVV eigenlijk nog mee in een nepparlement? Beetje verspilde moeite lijkt me.

Die EU van binnenuit slopen komt ook al jaren niets van. Heeft de EU PVV eigenlijk al wetsvoorstellen ingediend die voorzien in het overdragen van bevoegdheden van de EU aan de lidstaten?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158812886
Ach, de PVV is toch ook een neppartij.
pi_158812922
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 07:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dus Arib is vierde generatie en spreekt nog steeds met een Marokkaans accent :')

[X] Ongeschikt
Arib is een 2e generatie Marokkaan en haar kleinkinderen zijn 4e generatie Marokkaanse 'Nederlanders'. Misschien moet je iets aan je gehoor doen.
pi_158812923
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 03:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

PVV baalt sowieso van iedere geslaagde ingeburgerde allochtoon.
PVV en IS zijn eigenlijk een 'match made in heaven'.

IS heeft onlangs al gezegd dat de opkomst van extreem-rechts in Europa een bewuste doelstelling van hun is, omdat dan hopelijk de moslims worden weggepest en naar het Midden-Oosten, in de handen van IS worden gedreven.
pi_158813018
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:02 schreef Mortaxx het volgende:
Een lakei van de koning van Marokko de scepter laten zwaaien in het parlement :')
Echt?
  maandag 4 januari 2016 @ 11:22:22 #83
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_158813029
Alles wat je niet bevalt maar nep noemen is niet een sterk argument denk ik?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 4 januari 2016 @ 11:23:20 #84
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158813041
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:22 schreef Megumi het volgende:
Alles wat je niet bevalt maar nep noemen is niet een sterk argument denk ik?
Zo heb je ook nep Jappaners :Y)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158813056
En de GBL is een nep jood.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158813073
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:15 schreef Igen het volgende:

[..]

PVV en IS zijn eigenlijk een 'match made in heaven'.

IS heeft onlangs al gezegd dat de opkomst van extreem-rechts in Europa een bewuste doelstelling van hun is, omdat dan hopelijk de moslims worden weggepest en naar het Midden-Oosten, in de handen van IS worden gedreven.
Klopt, daarnaast zie je ook wat, wellicht ongewilde, overeenstemmingen in doelen en programma. Zo zijn beide voor hard straffen en kledingwetten om maar eens wat te noemen.
  maandag 4 januari 2016 @ 11:27:44 #87
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_158813114
quote:
2s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:23 schreef skrn het volgende:
Die de vrijheid van meningsuiting om zeep wil helpen?

(Witteman) Als Geert Wilders zegt, u bent een nep-voorzitter van een nep-parlement.
> Dat zal ik niet accepteren.
Wat betekent dat dat u het niet zal accepteren?
> Dat ik daar iets van zeg ... dat je elkaar waardig moet behandelen.
Daar trek ik met niets van aan, zeg hij.
> Daar ga ik eerlijk gezegd wel van uit. Toch vind ik het als Kamervoorzitter van belang om daar een opmerking over te maken.
Heeft u nog ander gereedschap?
> U bedoelt dat ik hem het woord ga ontnemen?
Bijvoorbeeld.
> Een reglement van orde is heilig, en met heilige middelen moet je zuinig omgaan. Ik ga denk ik dat niet doen.

En verder:

> Het gaat niet alleen om de PVV ...
Typisch de GBL, alles opblazen en daar dan mee scoren.

Het grootste deel van Wilders' retoriek laat zich kenmerken door stroman-redeneringen. Let maar eens op.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_158813115
Een paspoort is slechts een reisdocument en heeft werkelijk niets met loyaliteit te maken. Een hoop mensen met enkel een Nederlands paspoort waren fout in de oorlog, terwijl mensen met een Pools paspoort voor onze vrijheden streden. Allemaal onmogelijk natuurlijk binnen de PVV-theorie waarin een paspoort zogenaamd alleszeggend is over wie jij bent als persoon. En laten we ook niet doen alsof je plotseling compleet verandert wanneer je een paspoort inlevert of voor de xenofobe bühne een statement maakt dat je er graag vanaf zou willen.

De eis stellen dat je in Nederland moet wonen is dan veel logischer; in tegenstelling tot welk paspoort je in je broekzak hebt creëert dat nog daadwerkelijk een prikkel om het hier 'beter te maken'. Dat zeg ik tussen haakjes, want hoe kan een voorzitter van de TK Nederland precies beter/slechter maken? Ze is de persoon die de namen opnoemt bij een stemming..

Verder lijkt die Arib me compleet ongeschikt als Kamervoorzitter, maar niet vanwege dat paspoort zeg. Dommig gelul is dat.

quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 07:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dus Arib is vierde generatie en spreekt nog steeds met een Marokkaans accent :')

[X] Ongeschikt
Ik ken honderdste generatie luitjes in Nederland die nog altijd met een Fries of Gronings accent praten. Je punt?

Overigens is ze tweede generatie..

[ Bericht 15% gewijzigd door Kaas- op 04-01-2016 11:34:32 ]
pi_158813186
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 08:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die eed stelt idd erg veel voor ja :')
Daarentegen stelt afstand doen van een paspoort waar je geen afstand van kan doen wel heel veel voor :')
  maandag 4 januari 2016 @ 11:31:52 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158813199
Wie zijn/waren de andere kandidaten eigenlijk?
pi_158813219
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Kaas- op 04-01-2016 11:33:25 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 11:35:30 #92
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158813267
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Daarentegen stelt afstand doen van een paspoort waar je geen afstand van kan doen wel heel veel voor :')
Demonstratief retour afzender?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158813298
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:31 schreef Twiitch het volgende:
Wie zijn/waren de andere kandidaten eigenlijk?
Enkel een CDA-vrouwtje, maar een oppositiekandidaat zal normaal gesproken geen kans maken.
pi_158813315
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Enkel een CDA-vrouwtje, maar een oppositiekandidaat zal normaal gesproken geen kans maken.
Boosma ook nog toch?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158813323
Khadija Arib op de plek van voorzitter van de tweede kamer. Ik zie het niet zitten.
pi_158813390
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Boosma ook nog toch?
Nope, de PVV heeft (nog) geen kandidaat maar enkel kritiek op zij die wel kandidaat zijn. Je verwacht het niet.
pi_158813407
Ik begrijp Wilders niet, als het een nepparlement is dan zou met zijn redenering Arib er juist prima passen als voorzitter.
  maandag 4 januari 2016 @ 11:48:43 #98
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_158813497
Arib hoort niet eens thuis in de Tweede Kamer, laat staan als voorzitter! Wat een grap. Wat zijn we als Nederland toch laag gezonken dat we iemand met een Marokkaans paspoort zo'n functie te geven. :'(
  maandag 4 januari 2016 @ 11:50:08 #99
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_158813524
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 07:43 schreef Braindead2000 het volgende:

-Allah heeft ons zo gemaakt : liefde tussen vrouwen, 2011, met een inleiding over islam en homoseksualiteit.
Dus het is nog een pot ook? Wat een feest. :r
pi_158813561
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus het is nog een pot ook? Wat een feest. :r
Dat is inderdaad een hele goede reden om iemand niet te vertrouwen. Allah is trots op je.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 4 januari 2016 @ 11:52:29 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158813568
Geert Wilders heeft ook een nepmening
pi_158813587
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:15 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Arib is een 2e generatie Marokkaan en haar kleinkinderen zijn 4e generatie Marokkaanse 'Nederlanders'. Misschien moet je iets aan je gehoor doen.
Haar taalvaardigheden vallen wel heel, heel vies tegen voor een zogenaamd goed geïntegreerd iemand die het zover heeft geschopt in de politiek. Maar daar heeft de PvdA wel vaker een handje van.
pi_158813609
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:50 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus het is nog een pot ook? Wat een feest. :r
Ijzersterk argument.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 4 januari 2016 @ 11:59:53 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158813719
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Haar taalvaardigheden vallen wel heel, heel vies tegen voor een zogenaamd goed geïntegreerd iemand die het zover heeft geschopt in de politiek. Maar daar heeft de PvdA wel vaker een handje van.
Er komt in ieder geval niet van die onaangepaste tokkietaal uit zoals bij menig PVV'er het geval is.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:02:46 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158813811
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er komt in ieder geval niet van die onaangepaste tokkietaal uit zoals bij menig PVV'er het geval is.
Dreigen iemand de mond te snoeren omdat die mening je niet aanstaat en dan gaan zwaaien met 'reglementen', is in mijn ogen best dictatoriaal.
3 slagen erger dan 'tokkie'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158813826
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er komt in ieder geval niet van die onaangepaste tokkietaal uit zoals bij menig PVV'er het geval is.
Een kamervoorzitster die nog geen fatsoenlijke volzin weet te formuleren :') . Hoe nep wil je het hebben. Is dat het beste wat dit land te bieden heeft? Ik denk dat ze zelfs in Marokko lachen als ze dit horen.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:04:10 #107
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158813844
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze leggen de eed of belofte af, veel meer loyaliteit kun je toch niet eisen. Het is eigenlijk een schandaal dat men dan zonder onderbouwing aan die eed gaat twijfelen.
Gaat niet alleen om haar hoor. Grootste deel van de politici zitten daar om er wetten doorheen te douwen waar ze profijt van krijgen als ze stoppen en gaan werken voor de grote bedrijven die zoveel profijt hebben van die doorgedrukte wetten. Het is daar gewoon een grote corrupte bende, iedereen wantrouwd politici. Met of zonder eed.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:04:18 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158813852
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dreigen iemand de mond te snoeren omdat die mening je niet aanstaat en dan gaan zwaaien met 'reglementen', is in mijn ogen best dictatoriaal.
3 slagen erger dan 'tokkie'.
Ik ben het wel eens dat ze niet zo moeilijk moeten doen over nepparlement. Wordt veel teveel opgeblazen.

Laat ze zeggen "je bent zelf nep!" en klaar ermee.
pi_158813859
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een kamervoorzitster die nog geen fatsoenlijke volzin weet te formuleren :') . Hoe nep wil je het hebben. Is dat het beste wat dit land te bieden heeft? Ik denk dat ze zelfs in Marokko lachen als ze dit horen.
Vervelend he, succesvolle mensen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158813870
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dreigen iemand de mond te snoeren omdat die mening je niet aanstaat en dan gaan zwaaien met 'reglementen', is in mijn ogen best dictatoriaal.
3 slagen erger dan 'tokkie'.
Waar dreigt ze dan met de mond snoeren? Ze zegt juist dat ze dat niet gaat doen.
Je hebt er werkelijk commentaar op dat iemand gaat zeggen het niet ok te vinden?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:05:13 #111
117098 Hathor
Effe niet
pi_158813875
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben het wel eens dat ze niet zo moeilijk moeten doen over nepparlement. Wordt veel teveel opgeblazen.

Laat ze zeggen "je bent zelf nep!" en klaar ermee.
Zijn haarkleur is dat sowieso.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_158813877
Het gezeur over een dubbele nationaliteit snap ik nooit zo, van mij mag iemand 4 paspoorten hebben, het gaat er om of je geschikt bent voor een functie.

En die Arib is dat niet overigens.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 4 januari 2016 @ 12:06:44 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158813911
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een kamervoorzitster die nog geen fatsoenlijke volzin weet te formuleren :') . Hoe nep wil je het hebben. Is dat het beste wat dit land te bieden heeft? Ik denk dat ze zelfs in Marokko lachen als ze dit horen.
Ik zou overigens op die Van Toorenburg stemmen als ik daar zat. Denk ook niet dat Arib de beste keus is.
pi_158813918
quote:
11s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:05 schreef Ronaldsen het volgende:
Het gezeur over een dubbele nationaliteit snap ik nooit zo, van mij mag iemand 4 paspoorten hebben, het gaat er om of je geschikt bent voor een functie.

En die Arib is dat niet overigens.
Of ze geschikt is is nu net iets wat Wilders blijkbaar niet belangrijk vindt, die wil gewoon kunnen schelden en beledigen ook al staat in de regels dat dat niet mag.
pi_158813920
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vervelend he, succesvolle mensen?
Ik werk er liever zelf hard voor dan dat ik er alleen maar zit om mijn afkomst. Het is geen toeval dat dit soort lieden altijd bij de PvdA opduiken. De allochtonen van andere partijen zijn veel bekwamer. De PvdA heeft Albayrak, Kuzu en dit geval :')
pi_158813993
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Haar taalvaardigheden vallen wel heel, heel vies tegen voor een zogenaamd goed geïntegreerd iemand die het zover heeft geschopt in de politiek. Maar daar heeft de PvdA wel vaker een handje van.
Ze is in haar jeugd ook in Marokko opgegroeid, wat verwacht je anders? Zelfs Abutaleb heeft een Marokkaans accent, alleen hij kan dat accentje beter verbergen.
pi_158814105
Surinamers van de 4e of 5e generatie spreken ook vaak de Nederlandse taal met een accent, Molukkers en andere indo volkeren ook. We moeten nou ook weer niet doen alsof de Marokkanen de enigen zijn die Nederlands met een accent spreken.
pi_158814155
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:14 schreef JubaUrbicus het volgende:
Surinamers van de 4e of 5e generatie spreken ook vaak de Nederlandse taal met een accent, Molukkers en andere indo volkeren ook. We moeten nou ook weer niet doen alsof de Marokkanen de enigen zijn die Nederlands met een accent spreken.
Hagenezen en Limburgers ook.

Mij gaat het erom of ze inhoudelijk geschikt is voor haar baan.
Welke dubbele nationaliteit ze heeft, interesseert me niet zo.
Make my day!
pi_158814296
Het nadeel van bv een Marokkaanse nationaliteit is natuurlijk dat zij mocht zij een beslissing nemen die tegen de belangen van Marokko ingaat zij een Marokkaanse aanklacht wegens landverraad aan de broek kan krijgen.
pi_158814468
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Het nadeel van bv een Marokkaanse nationaliteit is natuurlijk dat zij mocht zij een beslissing nemen die tegen de belangen van Marokko ingaat zij een Marokkaanse aanklacht wegens landverraad aan de broek kan krijgen.
Geef eens een voorbeeld van wat een voorzitter voor beslissingen zou kunnen nemen die tegen het belang van Marokko ingaan?
En daarnaast, al zou ze zo'n aanklacht aan haar broek krijgen, wat zou dat uitmaken?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_158814560
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van wat een voorzitter voor beslissingen zou kunnen nemen die tegen het belang van Marokko ingaan?
En daarnaast, al zou ze zo'n aanklacht aan haar broek krijgen, wat zou dat uitmaken?
Dat is natuurlijk aan de Marokkaanse aanklager, je zou het laten uitspreken van Wilders over Marokkanen al als een aanklacht waardig kunnen zien.
Een aanklacht is natuurlijk wat vervelend als je bv na je pensioen eens op visite wil gaan bij je familie te Marokko.
De kans dat het zal gebeuren lijkt mij klein maar het is zeker mogelijk.
pi_158814762
Ik vond het trouwens erg vreemd dat Arib alle kans kreeg in Buitenhof om zich te profileren terwijl haar tegenkandidaat Van Toorenburg dat niet kreeg.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:41:41 #123
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158814791
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:40 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vond het trouwens erg vreemd dat Arib alle kans kreeg in Buitenhof om zich te profileren terwijl haar tegenkandidaat Van Toorenburg dat niet kreeg.
Dat zijn (partij)politieke spelletjes waar de burger niet bij gebaat is.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158814865
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:41 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat zijn (partij)politieke spelletjes waar de burger niet bij gebaat is.
Ik had graag van Buitenhof gehoord waarom deze merkwaardige opzet.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:46:06 #125
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_158814901
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:44 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik had graag van Buitenhof gehoord waarom deze merkwaardige opzet.
Geen idee. Ik volg de politiek amper meer op televisie.
Allemaal volksverlakkers zijn het.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_158814973
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van wat een voorzitter voor beslissingen zou kunnen nemen die tegen het belang van Marokko ingaan?
En daarnaast, al zou ze zo'n aanklacht aan haar broek krijgen, wat zou dat uitmaken?
De dreiging is er, dat is al erg genoeg. Het is natuurlijk sowieso belachelijk dat Nederland meewerkt aan de imperialistische spelletjes van Marokko en Turkije door mogelijk te maken dat Nederlanders in Nederland onder buitenlands strafrecht vallen, maar in het geval van volksvertegenwoordigers en kabinetsleden is dat helemaal idioot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158814981
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:44 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik had graag van Buitenhof gehoord waarom deze merkwaardige opzet.
Burgers stemmen niet op de voorzitter, dus wat boeit het? Tijdens de verkiezingen krijgen alle kandidaten een kans om hun zegje te doen in het parlement. Bovendien weet je helemaal niet of de tegenkandidaat niet ook nog (in een ander programma) aan bod zal komen.

Hoe dan ook, niet zo boeiend aangezien het niet burgers maar medeparlementariers zijn die beslissen wie de voorzitter wordt. En dan eigenlijk enkel de PvdA en VVD samen.
  FOK!fotograaf maandag 4 januari 2016 @ 12:51:26 #128
842 Zorro
Z
pi_158815046
Er hoort gewoon een VVD-er te zitten. En zodra bij de volgende verkiezingen een andere partij de grootste is, hoort er iemand van die partij te komen. Hoe moeilijk kun je het maken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_158815049
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:49 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Burgers stemmen niet op de voorzitter, dus wat boeit het? Tijdens de verkiezingen krijgen alle kandidaten een kans om hun zegje te doen in het parlement. Bovendien weet je helemaal niet of de tegenkandidaat niet ook nog (in een ander programma) aan bod zal komen.

Hoe dan ook, niet zo boeiend aangezien het niet burgers maar medeparlementariers zijn die beslissen wie de voorzitter wordt. En dan eigenlijk enkel de PvdA en VVD samen.
Politici kijken ook naar Buitenhof. Overigens zal na de domme tweet van Wilders de kamer waarschijnlijk weer in de gebruikelijke kramp schieten en zal ze het wel worden.
pi_158815129
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:34 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk aan de Marokkaanse aanklager, je zou het laten uitspreken van Wilders over Marokkanen al als een aanklacht waardig kunnen zien.
Een aanklacht is natuurlijk wat vervelend als je bv na je pensioen eens op visite wil gaan bij je familie te Marokko.
De kans dat het zal gebeuren lijkt mij klein maar het is zeker mogelijk.
De vraag is inderdaad in hoeverre zij waarde hecht aan haar tweede paspoort. Afhankelijk van het antwoord op die vraag kunnen er situaties ontstaan waar haar persoonlijke belang zal prevaleren boven dat van de tweede kamer.

Dat haar publieke gedragingen mogelijke gevolgen hebben voor ontvangst in haar tweede thuisland lijkt me evident.
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:40 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vond het trouwens erg vreemd dat Arib alle kans kreeg in Buitenhof om zich te profileren terwijl haar tegenkandidaat Van Toorenburg dat niet kreeg.
Het was een behoorlijk PR-verhaal zonder enige kritische vragen maar wel met mooie voorzetjes.
pi_158815198
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:17 schreef agter het volgende:

[..]

Hagenezen en Limburgers ook.

Mij gaat het erom of ze inhoudelijk geschikt is voor haar baan.
Welke dubbele nationaliteit ze heeft, interesseert me niet zo.
Juist, haar geschiktheid lijkt me het enige relevante criterium.
pi_158815219
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Het nadeel van bv een Marokkaanse nationaliteit is natuurlijk dat zij mocht zij een beslissing nemen die tegen de belangen van Marokko ingaat zij een Marokkaanse aanklacht wegens landverraad aan de broek kan krijgen.
Die aanklacht mogen ze indienen, ik neem aan dat Nederland daar haar (diplomatieke) consequenties richting Marokko aan verbindt. Geen erg relevant bezwaar dus.
pi_158815225
NSB'ers, dat waren goede lui want die hadden enkel een Nederlands paspoort mensen. ^O^

Je denkt toch zeker niet dat mensen met Poolse of Canadese paspoorten iets voor Nederland zouden kunnen betekenen? :')
pi_158815493
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dreigen iemand de mond te snoeren omdat die mening je niet aanstaat en dan gaan zwaaien met 'reglementen', is in mijn ogen best dictatoriaal.
3 slagen erger dan 'tokkie'.
kom eens met een fragment waarin ze dat zegt...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158815657
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Zorro het volgende:
Er hoort gewoon een VVD-er te zitten. En zodra bij de volgende verkiezingen een andere partij de grootste is, hoort er iemand van die partij te komen. Hoe moeilijk kun je het maken.
Zodat de voorzitter de VVD kan bevoordelen in het debat en mee kan helpen met doofpotten op door de VVD gekaapte ministeries zoals bij Van Miltenburg?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:21:43 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158815774
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:40 schreef Dutchguy het volgende:
Ik vond het trouwens erg vreemd dat Arib alle kans kreeg in Buitenhof om zich te profileren terwijl haar tegenkandidaat Van Toorenburg dat niet kreeg.
Ach zoveel nut heeft het ook niet. De kamerleden weten wel wie beide dames zijn.
  maandag 4 januari 2016 @ 13:22:37 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158815799
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Zorro het volgende:
Er hoort gewoon een VVD-er te zitten. En zodra bij de volgende verkiezingen een andere partij de grootste is, hoort er iemand van die partij te komen. Hoe moeilijk kun je het maken.
De VVD heeft het voorlopig wel even verbruid met deze functie
  maandag 4 januari 2016 @ 14:02:29 #138
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158816909
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Waar dreigt ze dan met de mond snoeren? Ze zegt juist dat ze dat niet gaat doen.
Je hebt er werkelijk commentaar op dat iemand gaat zeggen het niet ok te vinden?
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

kom eens met een fragment waarin ze dat zegt...
quote:
In een vooruitblik op de functie had Arib vandaag in Buitenhof strenge censuur in de Tweede Kamer aangekondigd. De sociaaldemocrate stelde dat zij, in een eventuele rol als Binnenhofbazin, Wilders hard zou aanpakken mocht hij zich opnieuw bezondigen aan de term 'nepparlement'.
Dat ruikt toch naar censuur. De vooringenomenheid en het dreigement alleen al.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!fotograaf maandag 4 januari 2016 @ 14:05:17 #139
842 Zorro
Z
pi_158816975
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zodat de voorzitter de VVD kan bevoordelen in het debat en mee kan helpen met doofpotten op door de VVD gekaapte ministeries zoals bij Van Miltenburg?
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De VVD heeft het voorlopig wel even verbruid met deze functie
Het gaat niet om de VVD, het gaat erom dat gewoon de grootste partij de voorzitter moet leveren. Wie dat ook is. Zoals eigenlijk ook gebruikelijk is, hoewel de uitzonderingen op die ongeschreven regel bijna groter zijn dan de regel zelf :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 4 januari 2016 @ 14:06:23 #140
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_158817011
Wilders O+
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_158817031
quote:
12s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:58 schreef Kaas- het volgende:
NSB'ers, dat waren goede lui want die hadden enkel een Nederlands paspoort mensen. ^O^

Je denkt toch zeker niet dat mensen met Poolse of Canadese paspoorten iets voor Nederland zouden kunnen betekenen? :')
De Canadezen en Polen voerden ook alleen maar bevelen uit van hun eigen leider. Je denkt toch niet dat ook maar één Canadees de bevelen van Wilhelmina of de Nederlandse regering heeft opgevolgd? Mensen zijn territoriumbeesten.
pi_158817108
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat ruikt toch naar censuur. De vooringenomenheid en het dreigement alleen al.
Is het censuur of is het gewoon het bewaken van de fatsoensnormen in het parlement? Iemand mag ook van Arib ongetwijfeld betogen dat ze van mening zijn dat het parlement slecht functioneert maar het maakt nogal uit hoe je het brengt.
Het parlement is niet direct de plek voor straatvechters.
  maandag 4 januari 2016 @ 14:18:49 #143
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_158817250
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:02 schreef Red_85 het volgende:
Dat ruikt toch naar censuur. De vooringenomenheid en het dreigement alleen al.
Vroeger op het schoolplein had je ook van dat soort kinderen. Provoceren, zuigen, irriteren, het bloed onder je nagels vandaan halen... En als je ze dan een keer aanpakt huilend naar de juf rennen zodat jij straf krijgt.

Daar doet die discussie me wel een beetje aan denken. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_158817261
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:05 schreef Zorro het volgende:

[..]

[..]

Het gaat niet om de VVD, het gaat erom dat gewoon de grootste partij de voorzitter moet leveren. Wie dat ook is. Zoals eigenlijk ook gebruikelijk is, hoewel de uitzonderingen op die ongeschreven regel bijna groter zijn dan de regel zelf :')
Ik vind dat echt onzin. Het heeft natuurlijk praktische voordelen dat het iemand van een grote fractie is, maar de grootste partij zit meestal in de regering en zoals Van Miltenburg heeft aangetoond is het een risico voor de controlerende taak van de kamer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158817364
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is het censuur of is het gewoon het bewaken van de fatsoensnormen in het parlement? Iemand mag ook van Arib ongetwijfeld betogen dat ze van mening zijn dat het parlement slecht functioneert maar het maakt nogal uit hoe je het brengt.
Het parlement is niet direct de plek voor straatvechters.
Wat mij betreft heeft ze zich met die opmerking al gediskwalificeerd als voorzitter. Ze zegt niet de microfoon uit te gaan zetten, maar er wel iets van te zeggen. Maar de taak van een voorzitter hierin is nou juist om te bepalen of de orde in het debat daarmee verstoord is of dat het gewoon gezegd kan worden. Een voorzitter moet daarover natuurlijk niet gaan debatteren met een kamerlid dat de orde respecteert, en als dat kamerlid die schendt dan moet die gecorrigeerd.

Net als Van Miltenburg geldt ook voor haar dat de voorzitter het leiden van het debat gescheiden moet houden van zelf debatteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158817401
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind dat echt onzin. Het heeft natuurlijk praktische voordelen dat het iemand van een grote fractie is, maar de grootste partij zit meestal in de regering en zoals Van Miltenburg heeft aangetoond is het een risico voor de controlerende taak van de kamer.
De best gekwalificeerde moet die baan krijgen. Normale sollicitatie procedure.
Niet de grootste partij of allerlei bijverzonnen argumenten.
Make my day!
pi_158817429
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat mij betreft heeft ze zich met die opmerking al gediskwalificeerd als voorzitter. Ze zegt niet de microfoon uit te gaan zetten, maar er wel iets van te zeggen. Maar de taak van een voorzitter hierin is nou juist om te bepalen of de orde in het debat daarmee verstoord is of dat het gewoon gezegd kan worden. Een voorzitter moet daarover natuurlijk niet gaan debatteren met een kamerlid dat de orde respecteert, en als dat kamerlid die schendt dan moet die gecorrigeerd.

Net als Van Miltenburg geldt ook voor haar dat de voorzitter het leiden van het debat gescheiden moet houden van zelf debatteren.
Er iets van zeggen kan heel goed deel zijn van het leiden van het debat. De microfoon uitzetten zonder er iets van te zeggen zorgt enkel maar voor meer gedoe.
pi_158817502
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat ruikt toch naar censuur. De vooringenomenheid en het dreigement alleen al.
quote:
Witteman) Als Geert Wilders zegt, u bent een nep-voorzitter van een nep-parlement.
> Dat zal ik niet accepteren.
Wat betekent dat dat u het niet zal accepteren?
> Dat ik daar iets van zeg ... dat je elkaar waardig moet behandelen.
Daar trek ik met niets van aan, zeg hij.
> Daar ga ik eerlijk gezegd wel van uit. Toch vind ik het als Kamervoorzitter van belang om daar een opmerking over te maken.
Heeft u nog ander gereedschap?
> U bedoelt dat ik hem het woord ga ontnemen?
Bijvoorbeeld.
> Een reglement van orde is heilig, en met heilige middelen moet je zuinig omgaan. Ik ga denk ik dat niet doen.


En verder:

> Het gaat niet alleen om de PVV ...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158817539
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:26 schreef agter het volgende:

[..]

De best gekwalificeerde moet die baan krijgen. Normale sollicitatie procedure.
Niet de grootste partij of allerlei bijverzonnen argumenten.
Het is geen "normale procedure" omdat het gaat om een benoeming door de kamer. Kamerleden mogen stemmen wie ze willen. En daarbij staat het hen vrij om welk argument dan ook te gebruiken. Of ze nu partijpolitiek zijn of dat men een hekel heeft aan pakweg vrouwen of Marokkanen en daarom op een ander wil stemmen.
Een normale procedure kan eigenlijk alleen als je de voorzitter geen deel wilt laten zijn van de kamer.
pi_158817541
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er iets van zeggen kan heel goed deel zijn van het leiden van het debat. De microfoon uitzetten zonder er iets van te zeggen zorgt enkel maar voor meer gedoe.
Als je ingrijpt mag je best uitleggen waarom. Maar een voorzitter grijpt in of grijpt niet in, als er geen reden is om in te grijpen is moet je als voorzitter ook je mond houden en het debat laten gaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158817570
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je ingrijpt mag je best uitleggen waarom. Maar een voorzitter grijpt in of grijpt niet in, als er geen reden is om in te grijpen is moet je als voorzitter ook je mond houden en het debat laten gaan.
uit de post van Erodome

quote:
Witteman) Als Geert Wilders zegt, u bent een nep-voorzitter van een nep-parlement.
> Dat zal ik niet accepteren.
Wat betekent dat dat u het niet zal accepteren?
> Dat ik daar iets van zeg ... dat je elkaar waardig moet behandelen.
Daar trek ik met niets van aan, zeg hij.
> Daar ga ik eerlijk gezegd wel van uit. Toch vind ik het als Kamervoorzitter van belang om daar een opmerking over te maken.
Heeft u nog ander gereedschap?
> U bedoelt dat ik hem het woord ga ontnemen?
Bijvoorbeeld.
> Een reglement van orde is heilig, en met heilige middelen moet je zuinig omgaan. Ik ga denk ik dat niet doen.

En verder:

> Het gaat niet alleen om de PVV ...
Is dit werkelijk zo'n verkeerde benadering? Volgens mij is het niet erg onredelijk.
pi_158817839
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

uit de post van Erodome

[..]

Is dit werkelijk zo'n verkeerde benadering? Volgens mij is het niet erg onredelijk.
Het is misschien gematigd, billijk, genuanceerd, halfslachtig, besluiteloos, weifelend, compromisziek of halfbakken te noemen, maar redelijk betekent wat anders. De rede strekt zich namelijk ook uit over de taak van de voorzitter, en het geven van haar mening in een debat hoort daar niet bij. Haar taak hierin is de orde in het debat bewaren, dat noopt tot een ingreep of noopt niet tot een ingreep, een van beide.

Als je bij een T-splitsing rechtdoor rijdt heb je ook niet de gulden middenweg gevonden, maar een weiland of bebouwing. Een onvermogen op een van de twee geboden opties te kiezen moet niet met redelijkheid verward worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158817897
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is misschien gematigd, billijk, genuanceerd, halfslachtig, besluiteloos, weifelend, compromisziek of halfbakken te noemen, maar redelijk betekent wat anders. De rede strekt zich namelijk ook uit over de taak van de voorzitter, en het geven van haar mening in een debat hoort daar niet bij. Haar taak hierin is de orde in het debat bewaren, dat noopt tot een ingreep of noopt niet tot een ingreep, een van beide.

Als je bij een T-splitsing rechtdoor rijdt heb je ook niet de gulden middenweg gevonden, maar een weiland of bebouwing. Een onvermogen op een van de twee geboden opties te kiezen moet niet met redelijkheid verward worden.
Altijd alles als zwart of wit zien is leuk maar zo werkt de echte wereld niet.
pi_158818009
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Altijd alles als zwart of wit zien is leuk maar zo werkt de echte wereld niet.
Vaak niet, maar als daartoe bekwame mensen een reglement maken dan zal dat dikwijls in een limitatief aantal opties voorzien, dikwijls 2. Iemand die het handhaven van een dergelijk reglement wordt toevertrouwd moet dat kunnen herkennen en in staat zijn om een keuze tussen die twee opties te maken. Ingewikkelder is het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158818109
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat ruikt toch naar censuur. De vooringenomenheid en het dreigement alleen al.
Ah, dus hard aanpakken is direct censuur?

Nee, sorry, dit is niet acceptabel als fragment. Als je iemand van censuur wilt beschuldigen moet je ook met harde bewijzen komen en niet met een algemene uitspraak die van alles kan betekenen.

Graag een beter fragment.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158818116
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vaak niet, maar als daartoe bekwame mensen een reglement maken dan zal dat dikwijls in een limitatief aantal opties voorzien, dikwijls 2. Iemand die het handhaven van een dergelijk reglement wordt toevertrouwd moet dat kunnen herkennen en in staat zijn om een keuze tussen die twee opties te maken. Ingewikkelder is het niet.
Ik snap dat je graag een binair denkkader hanteert maar je snapt toch wel dat dit in een omgeving waarin men,, soms gepassioneerd, in debat gaat met elkaar niet altijd werkbaar is?
pi_158818155
"Hard aanpakken" is niet eens door haar gezegd mensen, dat maakt dat Powned-bericht er van.
pi_158818157
Wie is de PVV kandidaat voor die post eigenlijk?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158818169
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:56 schreef Nielsch het volgende:
Wie is de PVV kandidaat voor die post eigenlijk?
Martin Bosma _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158818184
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Martin Bosma _O_
Die is geen kandidaat.
pi_158818188
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Martin Bosma _O_
Mooi, laat hem het maar doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158818234
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die is geen kandidaat.
Oh, zijn naam werd wel nadrukkelijk genoemd.

Houd me er verder nauwelijks mee bezig. Vind het persoonlijk weinig interessant wie scheidsrechtertje mag spelen in de Kamer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 januari 2016 @ 14:59:23 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158818243
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:57 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die is geen kandidaat.
Wel verkiesbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158818253
Kees van der Staaij leek me een mooie, maar zo'n kleine fractie gaat natuurlijk geen Kamerlid afstaan.
pi_158818275
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, zijn naam werd wel nadrukkelijk genoemd.

Houd me er verder nauwelijks mee bezig. Vind het persoonlijk weinig interessant wie scheidsrechtertje mag spelen in de Kamer.
Voorlopig hebben enkel Arib en Van Toorenburg aangegeven het te willen doen.
pi_158818282
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:59 schreef Kaas- het volgende:
Kees van der Staaij leek me een mooie, maar zo'n kleine fractie gaat natuurlijk geen Kamerlid afstaan.
je mag die positie gewoon opvullen he, je fractie wordt er niet kleiner van...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158818316
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je mag die positie gewoon opvullen he, je fractie wordt er niet kleiner van...
Dit klopt niet, de voorzitter blijft lid van de TK (er komt geen vervanger) dus je hebt 1 persoon minder om debatten te voeren. Voor zo'n kleine fractie is dat dodelijk.
  maandag 4 januari 2016 @ 15:03:03 #168
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158818339
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

je mag die positie gewoon opvullen he, je fractie wordt er niet kleiner van...
Nee toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 4 januari 2016 @ 15:03:37 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158818350
quote:
De voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal is een van de 150 leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal en is verkozen om de vergaderingen van de Tweede Kamer te leiden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorzitter_van_de_Tweede_Kamer
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158818442
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit klopt niet, de voorzitter blijft lid van de TK (er komt geen vervanger) dus je hebt 1 persoon minder om debatten te voeren. Voor zo'n kleine fractie is dat dodelijk.
ah okee, dat wist ik niet...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 4 januari 2016 @ 15:07:47 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158818458
edit, Kaas was me voor
pi_158818617
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik snap dat je graag een binair denkkader hanteert maar je snapt toch wel dat dit in een omgeving waarin men,, soms gepassioneerd, in debat gaat met elkaar niet altijd werkbaar is?
Ik snap dat de voorzitter niet deelneemt aan het debat, maar het leidt. Dat is al meer dan 150 jaar werkbaar, en niet alleen in de Tweede Kamer, alleen nu we met de domste en meest partijpoitieke generatie politici ooit zitten, zou het ineens een probleem zijn. Dan lijkt het mij geen kwestie van werkbaarheid maar ligt het probleem bij de werkende in kwestie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158819299
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 18:57 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Bron: http://www.powned.tv/nieu(...)at_tweet_wilder.html

Helemaal met Wilders eens in deze, Arib is niet geschikt en dat om meerdere redenen. :)
Als je denkt dat strenge censuur de oplossing is dan ben je niet alleen ongeschikt om een parlementsvoorzitster te worden, je bent dan tevens ongeschikt om een parlementariër te worden. Vervelende meningen en slecht onderbouwde meningen bestrijd je niet met censuur maar met argumenten. Of dat Wilders wel of niet een goed punt had met de qualificatie nepparlement laat ik in het midden, een goed functionerend parlement is in staat om met argumenten te onderbouwen dat het geen nepparlement is. Censuur zorgt ervoor dat een confrontatie en onderbouwing achterwege blijven terwijl het sentiment ondertussen sterker wordt.
Arib is blijkbaar zo'n knuffelallochtoon die er aan de haren bij is gesleept. Jammer, vooral voor mensen zoals Aboutaleb die het wel goed doen en die zich meer moet bewijzen dankzij deze groep mensen. :X
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158819418
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wilders heeft wel ballen. Als er iemand belangen van andere landen behartigt is het Wilders wel.
Ook daar zit een kern van waarheid in. Daarom: de confrontatie aangaan en over en weer met argumenten komen. Wilders heeft goede punten, mensen die dit aankaarten hebben een goed punt. Follow the money. Dat is trouwens ook van toepassing op de andere partijen in Nederland. Kijk naar wie partij X financieren en je weet wiens belangen partij X behartigt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 januari 2016 @ 15:48:10 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158819515
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als je denkt dat strenge censuur de oplossing is dan ben je niet alleen ongeschikt om een parlementsvoorzitster te worden, je bent dan tevens ongeschikt om een parlementariër te worden. Vervelende meningen en slecht onderbouwde meningen bestrijd je niet met censuur maar met argumenten. Of dat Wilders wel of niet een goed punt had met de qualificatie nepparlement laat ik in het midden, een goed functionerend parlement is in staat om met argumenten te onderbouwen dat het geen nepparlement is. Censuur zorgt ervoor dat een confrontatie en onderbouwing achterwege blijven terwijl het sentiment ondertussen sterker wordt.
Arib is blijkbaar zo'n knuffelallochtoon die er aan de haren bij is gesleept. Jammer, vooral voor mensen zoals Aboutaleb die het wel goed doen en die zich meer moet bewijzen dankzij deze groep mensen. :X
Ach, aan de andere kant zijn er genoeg mensen die censuur helemaal geweldig vinden in Nederland. Bij de PVV heb je er een heleboel die de loftrompet opsteken voor de censuurwetten van de Poolse regering
NWS / 'Europees protest' op Poolse radio tegen nieuwe mediawet

Ook die Mogen hun vertegenwoordiging hebben in de kamer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hexagon op 04-01-2016 15:53:50 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 15:51:55 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158819623
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah, dus hard aanpakken is direct censuur?

Nee, sorry, dit is niet acceptabel als fragment. Als je iemand van censuur wilt beschuldigen moet je ook met harde bewijzen komen en niet met een algemene uitspraak die van alles kan betekenen.

Graag een beter fragment.
Als je al die vooringenomenheid hebt, heb je geen beter fragment nodig. Dan ben je bij voorbaat al ongeschikt voor de functie. Daar gaat het hier om, niet of er een fragmentje beschikbaar is, niels.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158820141
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik snap dat de voorzitter niet deelneemt aan het debat, maar het leidt. Dat is al meer dan 150 jaar werkbaar, en niet alleen in de Tweede Kamer, alleen nu we met de domste en meest partijpoitieke generatie politici ooit zitten, zou het ineens een probleem zijn. Dan lijkt het mij geen kwestie van werkbaarheid maar ligt het probleem bij de werkende in kwestie.
Volgens mij is het ook al 150 jaar de traditie dat men niet direct naar de zwaarste middelen probeert te grijpen als er nog redelijke alternatieven beschikbaar zijn.
De wereld is niet zo simpel zwart-wit als jij graag zou willen zien...
pi_158820331
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je al die vooringenomenheid hebt, heb je geen beter fragment nodig. Dan ben je bij voorbaat al ongeschikt voor de functie. Daar gaat het hier om, niet of er een fragmentje beschikbaar is, niels.
oftewel, je hebt helemaal geen bewijs, je roept maar wat en blaat lekker de Wilders kliek na :')

Zo kennen we onze PVV'ers weer ^O^: ondoordacht en niet onderbouwd schreeuwen en janken

Maar leg eens uit: waarom zou een voorzitter niks mogen zeggen tegen iemand die hetgeen wat zij / hij voorzit maar nep vindt?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 4 januari 2016 @ 16:29:45 #179
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158820481
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

oftewel, je hebt helemaal geen bewijs, je roept maar wat en blaat lekker de Wilders kliek na :')

Zo kennen we onze PVV'ers weer ^O^: ondoordacht en niet onderbouwd schreeuwen en janken

Maar leg eens uit: waarom zou een voorzitter niks mogen zeggen tegen iemand die hetgeen wat zij / hij voorzit maar nep vindt?
Ja en Pablo Escobar was ook geen bewezen drugsbaron toen hij de politiek in wilde, maar iedereen wist wel hoe het echt zat.

Het enige wat naivelingen als jij kunnen doen is schreeuwen dat nergens bewijs voor is en dat het daarom allemaal niet waar is.

Verder hebben we gewoon vrijheid van meningsuiting een voorzitter mag daar wat van vinden maar geen woord ontnemen.
pi_158820783
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Demonstratief retour afzender?
Stelt natuurlijk ook niets voor. En het blijft een onzinnige gedachte dat je niet trouw aan Marokko en Nederland zou kunnen zijn.
pi_158820801
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:29 schreef BarryOSeven het volgende:

Verder hebben we gewoon vrijheid van meningsuiting een voorzitter mag daar wat van vinden maar geen woord ontnemen.
Volgens mij is het juist de taak van de voorzitter om parlementsleden zo nu en dan het woord te ontnemen om het debat in goede banen te leiden. Waar heb je anders een voorzitter van de vergadering voor?
pi_158820995
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en Pablo Escobar was ook geen bewezen drugsbaron toen hij de politiek in wilde, maar iedereen wist wel hoe het echt zat.

Het enige wat naivelingen als jij kunnen doen is schreeuwen dat nergens bewijs voor is en dat het daarom allemaal niet waar is.

Verder hebben we gewoon vrijheid van meningsuiting een voorzitter mag daar wat van vinden maar geen woord ontnemen.
Ik vraag alleen maar een fragment waarin deze mevrouw heeft gezegd dat ze Wilders het woord gaat ontnemen zoals alle kansloze PVV huilies daar nu over janken. Tot nu toe is er enkel een fragment geweest dat waarin ze zegt dat ze Wilders het woord niet gaat ontnemen, dus blijkbaar mis ik iets.

En nee, de twitterfeed van Greet telt niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 4 januari 2016 @ 17:04:02 #183
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_158821341
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook daar zit een kern van waarheid in. Daarom: de confrontatie aangaan en over en weer met argumenten komen. Wilders heeft goede punten, mensen die dit aankaarten hebben een goed punt. Follow the money. Dat is trouwens ook van toepassing op de andere partijen in Nederland. Kijk naar wie partij X financieren en je weet wiens belangen partij X behartigt.
Financieringsinformatie zou eigenlijk gewoon openbaar beschikbaar moeten zijn, incl uitgaven verantwoording.
pi_158821914
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Financieringsinformatie zou eigenlijk gewoon openbaar beschikbaar moeten zijn, incl uitgaven verantwoording.
Dat ben ik met je eens, voor mij is daar niet eens een discussie over mogelijk. Daarnaast zou ik graag strengere financiële spelregels zien:
- maximumbedragen voor campagnes (die lager liggen dan wat nu gemiddeld wordt besteed)
- maximumbedragen die je als gif mag ontvangen als partij
...
Maatregelen die ervoor zorgen dat campagnes zo inhoudelijk mogelijk zijn en dat macht nooit gekocht kan worden door rijke individuen of bedrijven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158822020
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vraag alleen maar een fragment waarin deze mevrouw heeft gezegd dat ze Wilders het woord gaat ontnemen zoals alle kansloze PVV huilies daar nu over janken. Tot nu toe is er enkel een fragment geweest dat waarin ze zegt dat ze Wilders het woord niet gaat ontnemen, dus blijkbaar mis ik iets.

En nee, de twitterfeed van Greet telt niet.
Ik vind het helemaal niet interessant hoe de PVV-achterban hierop reageert, het gaat er om of dat deze mevrouw geschikt is voor deze functie, daar mag je rustig vraagtekens bij plaatsen. Het groterr probleem, waar we het m.i. over zouden moeten hebben, is dat we in Nederland de gewoonte hebben om deze functie te geven aan politieke lichtgewichten (mensen die zich in de politiek nog weinig hebben bewezen en die niet hebben aangetoond een groot talent te hebben voor het bestuur). Waarom doen wij zo luchtig over de rol van parlementsvoorzitter? Zou het feit dat die partij 1 iemand minder beschikbaar heeft voor het echte parlementswerk (commissies, debatten voeren...) ermee te maken hebben? Zo ja, dan kan je dat prima oplossen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 januari 2016 @ 17:46:21 #186
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158822375
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is het juist de taak van de voorzitter om parlementsleden zo nu en dan het woord te ontnemen om het debat in goede banen te leiden. Waar heb je anders een voorzitter van de vergadering voor?
Je zou ook onderscheid kunnen maken tussen iemand onderbreken vanuit ordeverstoring en vanuit een persoonlijke mening.

Als eerlijk voorzitter ga je niet iemand het woord ontnemen omdat dit persoon wat vind waar jij het niet mee eens bent, dat is gewoon ondemocratisch en een slag in het gezicht van het vrije woord.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 04-01-2016 18:14:03 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 17:47:42 #187
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158822411
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vraag alleen maar een fragment waarin deze mevrouw heeft gezegd dat ze Wilders het woord gaat ontnemen zoals alle kansloze PVV huilies daar nu over janken. Tot nu toe is er enkel een fragment geweest dat waarin ze zegt dat ze Wilders het woord niet gaat ontnemen, dus blijkbaar mis ik iets.

En nee, de twitterfeed van Greet telt niet.
Daar ben ik het wel mee eens, dit heb ik ook niet gezien. Er werd wel op gedoeld. Ben wel van mening dat als ze dit gaat uitvoeren er een grote rel mag ontstaan. Het moet niet veel gekker meer worden. Je mag met een strafblad de kamer in, maar als je woord de voorzitter niet zint dan mag je niet spreken.

Verder kunnen we onderhand ook wel eens even stoppen met de generalisatie "kansloze PVV huilies"

Als er een club in de tweede kamer kansloos is, is het inmiddels de VVD wel. Laten we het gewoon bij PVV en VVD en de rest houden.
pi_158822546
Geert heeft gelijk.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_158822566
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je zou ook onderscheid kunnen maken tussen iemand onderbreken vanuit ordeverstoring
Het parlement een nepparlement noemen of de voorzitter een nepvoorzitter is dan ook ordeverstoring in het parlement. Nogal logisch dat de voorzitter dan op enige wijze in moet grijpen. Bij voorkeur door degene die over de schreef gaat tot de orde te roepen.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:56:40 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_158822599
Moet een voorzitter ingrijpen als het ene Kamerlid het andere beledigt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_158822629
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:56 schreef Janneke141 het volgende:
Moet een voorzitter ingrijpen als het ene Kamerlid het andere beledigt?
Dat mag ik toch hopen van niet. De snelheid waarmee de beledigings-levensstijl nu hip wordt is het zometeen al beledigend om het met iemand oneens te zijn :P
Conscience do cost.
pi_158822711
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:56 schreef Janneke141 het volgende:
Moet een voorzitter ingrijpen als het ene Kamerlid het andere beledigt?
Ligt eraan op de manier waarop de belediging wordt geuit, denk ik. In Engeland kunnen ze op een vrij nette manier iemand flink beledigen. Misschien is het in de regel niet juist maar dat vind ik dan toch minder storend dan wanneer Geert weer eens van leer trekt.
pi_158822757
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Ligt eraan op de manier waarop de belediging wordt geuit, denk ik. In Engeland kunnen ze op een vrij nette manier iemand flink beledigen. Misschien is het in de regel niet juist maar dat vind ik dan toch minder storend dan wanneer Geert weer eens van leer trekt.
Maar een beetje dom schelden maakt hem zo lekker volks.
  maandag 4 januari 2016 @ 18:09:33 #194
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_158822880
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar een beetje dom schelden maakt hem zo lekker volks.
Ben nu wel benieuwd naar die scheldkanonnades. Filmpje?
pi_158823297
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en Pablo Escobar was ook geen bewezen drugsbaron toen hij de politiek in wilde, maar iedereen wist wel hoe het echt zat.

Het enige wat naivelingen als jij kunnen doen is schreeuwen dat nergens bewijs voor is en dat het daarom allemaal niet waar is.

Verder hebben we gewoon vrijheid van meningsuiting een voorzitter mag daar wat van vinden maar geen woord ontnemen.
Ik heb daarentegen de aflevering van buitenhof gezien en weet dat de claim uit de OP dat Arib zou hebben gezegd dat ze censuur zou toepassen onjuist is. Integendeel zelfs, ze zei expliciet dat ze niet zou censureren omdat ze de vrijheid van meningsuiting hoog in het vandaal had.

Powned liegt gewoon, maar haar achterban slikt dat uiteraard gewoon voor zoete koek. Vervolgens is dit soort omdraaiing van de bewijslast natuurlijk hilarisch. Ik kan jou vragen om te bewijzen dat je geen pedofiel bent, maar dat gaat jou ook niet lukken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 04-01-2016 18:48:15 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158823843
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je al die vooringenomenheid hebt, heb je geen beter fragment nodig. Dan ben je bij voorbaat al ongeschikt voor de functie. Daar gaat het hier om, niet of er een fragmentje beschikbaar is, niels.
Het gaat erom of dit persoon wel gesteld heeft Wilders de mond te willen snoeren.
Wat dus niet het geval is, integendeel zelfs.

Daarom werd er gevraagd naar een fragment, om te kunnen zien wat er werkelijk is gezegd.
Maar alhoewel het gewraakte fragment al op pagina 2 stond en ik het nog even herhaald heb blijf je gewoon bij de bewering dat ze hem de mond wil snoeren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158823872
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb daarentegen de aflevering van buitenhof gezien en weet dat de claim uit de OP dat Arib zou hebben gezegd dat ze censuur zou toepassen. Integendeel zelfs, ze zei expliciet dat ze niet zou censureren omdat ze de vrijheid van meningsuiting hoog in het vandaal had.

Powned liegt gewoon, maar haar achterban slikt dat uiteraard gewoon voor zoete koek. Vervolgens is dit soort omdraaiing van de bewijslast natuurlijk hilarisch. Ik kan jou vragen om te bewijzen dat je geen pedofiel bent, maar dat gaat jou ook niet lukken.
http://www.npo.nl/buitenhof/03-01-2016/VPWON_1250215
Zie de uitzending van Buitenhof. Begin te kijken op 9.30 minuten ...
Ze zegt... als voorzitter wel tegen Wilders zeggen dat nepparlement roepen niet kan, maar zal hem niet het woord ontnemen.
Natuurlijk zal Wilders of een andere PVV'er dit gaan brallen als ze voorzitter wordt.

Overigens praat ze prima Nederlands . Wie daar over valt is een pietlut

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 04-01-2016 19:05:28 ]
pi_158825131
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:56 schreef Janneke141 het volgende:
Moet een voorzitter ingrijpen als het ene Kamerlid het andere beledigt?
Als het buiten de "etiquette" van de kamer gaat lijkt me dat niet helemaal onlogisch. Dat heeft men immers onderling zo afgesproken.
pi_158825746
Op Nu.nl stonden ook van die absurde reacties zoals 'ze heeft een accent, dus ze kan geen goede kamervoorzitter zijn'. Wat verwacht je van iemand die pas op haar 15e emigreert? :')
En mensen vinden haar soms niet geschikt als kamervoorzitter vanwege haar nationaliteit, net als toen Aboutaleb werd gekozen als burgemeester.
Dus als Marokkanen problemen veroorzaken en crimineel zijn is dat onwenselijk maar wanneer ze goed bezig zijn en hoge posities bereiken is dat ook onwenselijk. Tsja wat wil je nou dan :P
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_158825922
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij is het ook al 150 jaar de traditie dat men niet direct naar de zwaarste middelen probeert te grijpen als er nog redelijke alternatieven beschikbaar zijn.
Die zijn er niet.

quote:
De wereld is niet zo simpel zwart-wit als jij graag zou willen zien...
De wereld bestaat niet alleen uit mensen die niet in staat zijn tot het maken van onderscheid en dan maar pseudo-genuanceerd wat gaan sputteren. De voorzitter hoort een uitspraak van een kamerlid, stelt vast dat dit het ordelijk verloop van het debat niet verstoort, en houdt dus zijn mond. Of de voorzetter stelt vast dat er een uitspraak wordt gedaan die wel in strijd is met het reglement van orde, en dan roept die dat kamerlid tot de orde. Zo ingewikkeld is het niet.

De vaststelling en de interpretatie van wat kan en niet kan in de kamer is dan weer niet zo heel eenvoudig, maar dat is geen reden om niet te kiezen en te gaan aanmodderen met halfbakken gesputter.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_158826127
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je zou ook onderscheid kunnen maken tussen iemand onderbreken vanuit ordeverstoring en vanuit een persoonlijke mening.

Als eerlijk voorzitter ga je niet iemand het woord ontnemen omdat dit persoon wat vind waar jij het niet mee eens bent, dat is gewoon ondemocratisch en een slag in het gezicht van het vrije woord.

Hij heeft een wel erg simplistische interpretatie. Ja, een voorzitter mag iemand onderbreken maar niet om iemand de mond te snoeren, wel om het debat in goede banen te leiden. Eisen dat een fractievoorzitter zijn excuses aanbiedt of de woorden terugneemt (ze heeft blijkbaar nog niet geleerd dat afgedwongen excuses niets waard zijn :')) omdat hij spreekt over een nepparlement heeft daar weinig mee te maken. Ga er inhoudelijk op in of negeer het maar ga niet als klein kindje eisen dat iemand zijn woorden terugneemt. Het is al gezegd, het staat op 'camera', get over it. Censuur is sowieso taboe. Wijs er als voorzitter op dat iemand niet inhoudelijk reagereert op een ander, dat de discussie offtopic aan het geraken is (ze zullen het daar niet zo noemen maar dat gebeurt daar natuurlijk ook) etc. , daarvoor mag je een spreker wel onderbreken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 04-01-2016 20:08:10 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158826439
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:56 schreef Janneke141 het volgende:
Moet een voorzitter ingrijpen als het ene Kamerlid het andere beledigt?
Dat hangt van allerlei factoren af. Het gaat er denk ik om of dat het wel of niet met de inhoud van het debat of het politieke werk te maken heeft, hoe vaak dat beledigen gebeurt, of dat de belediging enigszins hout snijdt (het maakt verschil of dat je een ongemakkelijk waarheid hardop zegt en hierbij tactloos bent of dat je iemand een paardenlul noemt) etc.
In dit geval ging het om een disqualificatie van het parlement, je kan als voorzitter ofwel het langs je heen laten gaan ofwel vragen om een onderbouwing indien deze disqualificatie inhoudelijk iets met het onderwerp van debat te maken had.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Ligt eraan op de manier waarop de belediging wordt geuit, denk ik. In Engeland kunnen ze op een vrij nette manier iemand flink beledigen.
Ja, daar zijn ze erg goed in. Ik heb de indruk dat die politici sowieso meer eloquent zijn dan die van ons.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158827017
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij heeft een wel erg simplistische interpretatie. Ja, een voorzitter mag iemand onderbreken maar niet om iemand de mond te snoeren, wel om het debat in goede banen te leiden. Eisen dat een fractievoorzitter zijn excuses aanbiedt of de woorden terugneemt (ze heeft blijkbaar nog niet geleerd dat afgedwongen excuses niets waard zijn :')) omdat hij spreekt over een nepparlement heeft daar weinig mee te maken. Ga er inhoudelijk op in of negeer het maar ga niet als klein kindje eisen dat iemand zijn woorden terugneemt. Het is al gezegd, het staat op 'camera', get over it. Censuur is sowieso taboe. Wijs er als voorzitter op dat iemand niet inhoudelijk reagereert op een ander, dat de discussie offtopic aan het geraken is (ze zullen het daar niet zo noemen maar dat gebeurt daar natuurlijk ook) etc. , daarvoor mag je een spreker wel onderbreken.
Maar pop,zeggen dat je iets niet waardeerd en men waardig met elkaar in debat moet is toch geen censuur?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_158827447
Dit geschreeuw past natuurlijk wel binnen de trend van deze beweging waarin men vaak lijkt te denken dat weerwoord krijgen in plaats van instemmend gejuich de vrijheid van meningsuiting aantast.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158827646
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
Overigens praat ze prima Nederlands
Ze maakt netjes haar de-het fouten. Klinkt niet bijzonder intelligent en Wilders heeft haar autoriteit al ondermijnd voordat ze überhaupt de positie verworven heeft. Prima voorzitter voor de relatief korte tijd die dit kabinet nog moet uitzitten. Geen goede voorzitter, maar laten we wel wezen, ze volstaat. Net als die PVV'er Bosma trouwens, ook hij volstaat. Ik zou ze geen van beiden een volle kabinetsperiode willen zien voorzitten echter.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158828389
Mensen die zeiken op de- en het-foutjes. Als je niet als jong kind het Nederlands eigen hebt kunnen make , komt dat er gewoon heel moeilijk in.
pi_158828802
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:51 schreef Zorro het volgende:
Er hoort gewoon een VVD-er te zitten. En zodra bij de volgende verkiezingen een andere partij de grootste is, hoort er iemand van die partij te komen. Hoe moeilijk kun je het maken.
Dat spreekt niet vanzelf. De VVD heeft al de Eerste Kamervoorzitter mogen leveren.
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 14:26 schreef agter het volgende:

[..]

De best gekwalificeerde moet die baan krijgen. Normale sollicitatie procedure.
Niet de grootste partij of allerlei bijverzonnen argumenten.
De kamer is democratisch. Niet technocratisch. Anders heb je weinig reden om geen buitenstaanders voor de functie uit te nodigen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158828844
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:48 schreef skrn het volgende:
Mensen die zeiken op de- en het-foutjes. Als je niet als jong kind het Nederlands eigen hebt kunnen make , komt dat er gewoon heel moeilijk in.
Als voorzitter lijkt het me gewoon erg belangrijk om foutloos de Nederlandse taal te beheersen. Dat staat ook in menig mbo-functie, foutloze beheersing van het Nederlands in woord en geschrift.
pi_158829147
Ja ik vind dat gezeur. Als mensen maar duidelijk zijn en me niet vervelen.
pi_158829206
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als voorzitter lijkt het me gewoon erg belangrijk om foutloos de Nederlandse taal te beheersen. Dat staat ook in menig mbo-functie, foutloze beheersing van het Nederlands in woord en geschrift.
Dan is het gros van de FOK!kers waarschijnlijk werkloos.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158829379
Arib spreekt toch foutloos Nederlands? Er vielen me in elk geval geen taalfouten op tijdens dat interview in Buitenhof.

De PVV had altijd Louis Bontes in de fractie. Die spreekt ontzettend belabberd Nederlands, maar bij hem maakt het de klagers niet uit. Zal het misschien gewoon enkel zijn vanwege het kleurtje en vanwege de PvdA?
  maandag 4 januari 2016 @ 21:16:30 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_158829408
Nah ja, zij wordt het vast niet meer, al te veel beschadigd. Zoals ook Martin Bosma het niet wordt ondanks goeie kritieken. Zal wel een CDA'er worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_158829473
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:10 schreef skrn het volgende:
Ja ik vind dat gezeur. Als mensen maar duidelijk zijn en me niet vervelen.
Andere mensen niet. En het is toch wel dat soort elitair volk dat een TK-voorzitter moet breidelen. Alle argumenten tegen haar benoeming vind ik persoonlijk tot zo ver onzin, maar als ze niet goed met deze kritieken om weet te gaan, dan zie ik haar ook geen stand houden tegenover de kamer. We zullen zien.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158829488
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:16 schreef Ringo het volgende:
Nah ja, zij wordt het vast niet meer, al te veel beschadigd. Zoals ook Martin Bosma het niet wordt ondanks goeie kritieken. Zal wel een CDA'er worden.
Dat zou ik niet zeggen. Het kabinet wist vantevoren al wel dat deze discussie weer zou gaan leven onder PVV'ers, dus het is geen verrassing voor ze. En ze is ook niet beschadigd; wanneer Wilders tegen je is, is dat doorgaans een compliment onder alle anderen.
pi_158829490
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:15 schreef Kaas- het volgende:
Arib spreekt toch foutloos Nederlands? Er vielen me in elk geval geen taalfouten op tijdens dat interview in Buitenhof.

De PVV had altijd Louis Bontes in de fractie. Die spreekt ontzettend belabberd Nederlands, maar bij hem maakt het de klagers niet uit. Zal het misschien gewoon enkel zijn vanwege het kleurtje en vanwege de PvdA?
Het is inderdaad hilarisch dat het hier plotseling stikt van de taalpuristen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158829567
Sowieso Kamerleden zonder Goois accent. :')
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158829700
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is inderdaad hilarisch dat het hier plotseling stikt van de taalpuristen.
Hallo, ik solliciteer niet naar het kamervoorzitterschap. Het is een hoge functie waarbij het mij logisch lijkt dat je je goed kan uitdrukken in de Nederlandse taal.

Sommige mensen vinden het wel prima als er af en toe een foutje inzit en het niet goed te volgen is vanwege de intonatie.
pi_158829824
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hallo, ik solliciteer niet naar het kamervoorzitterschap. Het is een hoge functie waarbij het mij logisch lijkt dat je je goed kan uitdrukken in de Nederlandse taal.

Sommige mensen vinden het wel prima als er af en toe een foutje inzit en het niet goed te volgen is vanwege de intonatie.
Je had het over 'menig mbo-functie'. Vandaar mijn opmerking.

Verder ben ik niet bekend met de taalbeheersing van deze dame.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158829991
Maar goed we praten over een baam dat moet worden opgevuld door iemand uit een selectie van slechts 150 man, dat een weerspiegeling is van het volk.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:34:17 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158830119
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

oftewel, je hebt helemaal geen bewijs, je roept maar wat en blaat lekker de Wilders kliek na :')

Zo kennen we onze PVV'ers weer ^O^: ondoordacht en niet onderbouwd schreeuwen en janken

Wat staat er dan in het originele nieuwsbericht? 'Strenge censuur' meen ik te lezen toch?

Tevens vind ik het een beetje raar dat als je een wat rechtsere mening hebt, je direct geframed wordt als racistische xenofobe pvv'er. Weet je nog wat er gezegd is een tijdje terug? 'De multiculturelisten frustreren het islamdebat door hun tegenstanders als racisten te betuttelen'.
quote:
Maar leg eens uit: waarom zou een voorzitter niks mogen zeggen tegen iemand die hetgeen wat zij / hij voorzit maar nep vindt?
Gaat het hier niet om. Het gaat om het direct paraat hebben van 'strenge censuur' en vooringenomenheid. Dat jij met het 'bronnetjes' gelul meegaat, prima, jou ding. Ik vind dat niet nodig richting iemand die zich bij voorbaat al zo opstelt richting politieke tegenstanders.

Wegwezen, next.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158830153
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je had het over 'menig mbo-functie'. Vandaar mijn opmerking.

Verder ben ik niet bekend met de taalbeheersing van deze dame.
Als het zelfs bij mbo-functies gevraagd wordt, lijkt me dat het voor kamervoorzitterschap ook wel gevraagd mag worden.
pi_158830239
Alsof er mbo'ers zijn die foutloos Nederlands spreken.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:38:11 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158830296
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Het gaat erom of dit persoon wel gesteld heeft Wilders de mond te willen snoeren.
Wat dus niet het geval is, integendeel zelfs.

Daarom werd er gevraagd naar een fragment, om te kunnen zien wat er werkelijk is gezegd.
Maar alhoewel het gewraakte fragment al op pagina 2 stond en ik het nog even herhaald heb blijf je gewoon bij de bewering dat ze hem de mond wil snoeren.
Het gaat er om dat ze bij voorbaat met censuur aan komt schijten. Ik heb het over de voor ingenomenheid die niet hoort. En al eerder aan gegeven, of er nu een fragmentje bij moet van jullie, geef ik geen flikker om. Dat persoon is besmet met vooringenomenheid.

Maar o o o, hier moet weer een bronnetje bij natuurlijk, anders mag je niet mee doen in de discussie :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158830349
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als het zelfs bij mbo-functies gevraagd wordt, lijkt me dat het voor kamervoorzitterschap ook wel gevraagd mag worden.
Maar waar gaat het nou precies om? Ze maakt wel eens fouten als ze praat, of gaat het om door haar geschreven teksten?

Ik weet namelijk niet of je wel eens naar een Kamerdebat hebt geluisterd, maar de heren en dames politici maken geregeld fouten als ze praten. Dat doen we allemaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158830355
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat staat er dan in het originele nieuwsbericht? 'Strenge censuur' meen ik te lezen toch?

Tevens vind ik het een beetje raar dat als je een wat rechtsere mening hebt, je direct geframed wordt als racistische xenofobe pvv'er. Weet je nog wat er gezegd is een tijdje terug? 'De multiculturelisten frustreren het islamdebat door hun tegenstanders als racisten te betuttelen'.

[..]

Gaat het hier niet om. Het gaat om het direct paraat hebben van 'strenge censuur' en vooringenomenheid. Dat jij met het 'bronnetjes' gelul meegaat, prima, jou ding. Ik vind dat niet nodig richting iemand die zich bij voorbaat al zo opstelt richting politieke tegenstanders.

Wegwezen, next.
Ze stelt helemaal geen censuur voor, dat is een leugen uit het Powned-bericht die compleet uit de lucht is gegrepen want ze zei niets dat daarop duidt in de Buitenhof-uitzending. Dat je een andere mening hebt is echt niet erg, maar je zou wel iets kritischer met je bronnen om mogen gaan voordat je je mening op leugens baseert.
pi_158830359
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:34 schreef Red_85 het volgende:

Tevens vind ik het een beetje raar dat als je een wat rechtsere mening hebt, je direct geframed wordt als racistische xenofobe pvv'er. .
Zeker is dat raar en heel zeldzaam.
Dit slachtoffergedoe gebeurt vooral in de fantasieën van ongenuanceerde rechtse types.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:40:47 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158830397
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeker is dat raar en heel zeldzaam.
Nee, dat is standaard bij iedere discussie. Maar jij moet natuurlijk weer een 'bronnetje' hebben, ik zou zeggen, kijk alle topics maar na zou ik zeggen met immigratie en mocro's als onderwerp.
quote:
Dit slachtoffergedoe gebeurt vooral in de fantasieën van ongenuanceerde rechtse types.
Als er eentje hier de gefrustreerde slachtoffer uithangt, ben jij het. Al 3 seizoenen in het zp topic. Mondje dicht dus, hypocrietje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_158830497
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:34 schreef Red_85 het volgende:
Tevens vind ik het een beetje raar dat als je een wat rechtsere mening hebt, je direct geframed wordt als racistische xenofobe pvv'er.
Een rechtse mening hebben maakt je geen xenofobische PVV'er. Ik ben op heel veel vlakken rechts, maar dat neemt niet weg dat ik op de PVV schijt. En dat geldt voor veel meer rechtsen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 januari 2016 @ 21:44:24 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158830554
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een rechtse mening hebben maakt je geen xenofobische PVV'er. Ik ben op heel veel vlakken rechts, maar dat neemt niet weg dat ik op de PVV schijt. En dat geldt voor veel meer rechtsen.
Hier nog een, daarom is het niet minder irritant.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 januari 2016 @ 21:44:33 #230
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158830559
Uberhaupt weer een vrouw en weer iemand uit de stal van pvda of vvd is gewoon ongewenst.

Een man, bij voorkeur van een kleine middenpartij lijkt me een prima keuze.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158830568
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waar gaat het nou precies om? Ze maakt wel eens fouten als ze praat, of gaat het om door haar geschreven teksten?

Ik weet namelijk niet of je wel eens naar een Kamerdebat hebt geluisterd, maar de heren en dames politici maken geregeld fouten als ze praten. Dat doen we allemaal.
Ze maakt duidelijk fouten die met haar accent te maken hebben. De/het fouten, maar ook haar klemtonen zorgen ervoor dat ze onduidelijk praat. Ik heb nooit een tekst van haar gelezen, maar ik vermoed dat daar ook met regelmaat taalfouten inzitten.

Kijk, bij gelijke geschiktheid zou je gewoon een kandidaat moeten nemen die zich beter uit kan drukken in de Nederlandse taal.

Overigens maak ik me helemaal niet zo'n zorgen om de taalfouten van de voorzitter, het parlement is toch al een zooitje, wordt toch al niet serieus genomen. Daar kan best nog wel een matige kamervoorzitster bij. Wat mij meer zorgen baart is haar dubbele nationaliteit, de koning van Marokko ziet haar nog steeds als een onderdaan. Dat alleen al, kan al zorgen voor de schijn van belangenverstrengeling.
  maandag 4 januari 2016 @ 21:45:30 #232
168739 Red_85
'echt wel'
pi_158830605
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:44 schreef Proximo het volgende:
Uberhaupt weer een vrouw en weer iemand uit de stal van pvda of vvd is gewoon ongewenst.

Een man, bij voorkeur van een kleine middenpartij lijkt me een prima keuze.
Hij moet dan wel donker zijn natuurlijk. Anders is het niet eerlijk en beginnen er nog steeds wat policor roepertjes te mauwen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 4 januari 2016 @ 21:47:59 #233
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_158830743
Als er iemand 'nep' is dan is het Geert Wilders wel. Je zogenaamd voordoen als een outsider in de politiek terwijl hij zelf al jaren onderdeel is van 'de elite' en van de 'Haagse kaasstolp'. En bovendien heeft hij jarenlang bij de VVD vertoefd.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_158830762
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze maakt duidelijk fouten die met haar accent te maken hebben. De/het fouten, maar ook haar klemtonen zorgen ervoor dat ze onduidelijk praat. Ik heb nooit een tekst van haar gelezen, maar ik vermoed dat daar ook met regelmaat taalfouten inzitten.

Kijk, bij gelijke geschiktheid zou je gewoon een kandidaat moeten nemen die zich beter uit kan drukken in de Nederlandse taal.

Overigens maak ik me helemaal niet zo'n zorgen om de taalfouten van de voorzitter, het parlement is toch al een zooitje, wordt toch al niet serieus genomen. Daar kan best nog wel een matige kamervoorzitster bij. Wat mij meer zorgen baart is haar dubbele nationaliteit, de koning van Marokko ziet haar nog steeds als een onderdaan. Dat alleen al, kan al zorgen voor de schijn van belangenverstrengeling.
Oké.

Geen idee waarom je ons dan loopt te vermoeien met een of ander lulverhaal over haar taalbeheersing, maar goed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 4 januari 2016 @ 21:51:06 #235
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158830878
quote:
13s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
Als er iemand 'nep' is dan is het Geert Wilders wel. Je zogenaamd voordoen als een outsider in de politiek terwijl hij zelf al jaren onderdeel is van 'de elite' en van de 'Haagse kaasstolp'. En bovendien heeft hij jarenlang bij de VVD vertoefd.
Geert en pvv zijn geen onderdeel van een regenteske elite die al sinds 1945 de lakens uitdeelt, dat maakt hem een outsider.

Wie morgen voor de PVDA in de kamer gaat zitten maakt deel uit van een kaasstolp elite, evenzeer als een lid wat daar al 10 jaar zit.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158830899
Arib is een slechte voorzitter omdat ze geen overwicht, charisma of humor heeft. Maar een accentje hebben de meeste Kamerleden wel en een paspoort is slechts een reisdocument.

Hopelijk zijn er straks meer kandidaten, maar dat zal wel niet want de PvdA mag nu van het kabinet.
pi_158830990
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oké.

Geen idee waarom je ons dan loopt te vermoeien met een of ander lulverhaal over haar taalbeheersing, maar goed.
Je snapt wel meer niet. Zoals dat de meerderheid van de fokkers werkloos zou zijn omdat er in mbo-functies gevraagd kan worden naar een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

Ik lig niet wakker van deze kwestie. Maar vind wel dat de voorzitter van de tweede kamer goed Nederlands moet spreken, en niet het koeterwaals van mevrouw Arib.
pi_158831017
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:51 schreef Kaas- het volgende:
Arib is een slechte voorzitter omdat ze geen overwicht, charisma of humor heeft. Maar een accentje hebben de meeste Kamerleden wel en een paspoort is slechts een reisdocument.

Hopelijk zijn er straks meer kandidaten, maar dat zal wel niet want de PvdA mag nu van het kabinet.
Nou heb ik veel van haar voorgangers daar ook niet op kunnen betrappen, dus wat betreft is ze prima geschikt. :P
Overigens gaf ze zelf aan in het interview in buitenhof niet daadwerkelijk een Marokkaans paspoort te bezitten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158831088
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou heb ik veel van haar voorgangers daar ook niet op kunnen betrappen, dus wat betreft is ze prima geschikt. :P
Overigens gaf ze zelf aan in het interview in buitenhof niet daadwerkelijk een Marokkaans paspoort te bezitten.
Heeft ze afstand genomen van de Marokkaanse nationaliteit (in hoeverre dat kan, symbolisch) of is ze haar paspoort gewoon kwijt?
pi_158831093
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou heb ik veel van haar voorgangers daar ook niet op kunnen betrappen, dus wat betreft is ze prima geschikt. :P
Overigens gaf ze zelf aan in het interview in buitenhof niet daadwerkelijk een Marokkaans paspoort te bezitten.
Gerdi Verbeet had dat in mijn ogen wel degelijk en Frans Weisglas ook.
pi_158831161
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je snapt wel meer niet. Zoals dat de meerderheid van de fokkers werkloos zou zijn omdat er in mbo-functies gevraagd kan worden naar een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

Ik lig niet wakker van deze kwestie. Maar vind wel dat de voorzitter van de tweede kamer goed Nederlands moet spreken, en niet het koeterwaals van mevrouw Arib.
Dat vind jij niet. Het is slechts een gelegenheidsargument.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158831174
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:56 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Gerdi Verbeet had dat in mijn ogen wel degelijk en Frans Weisglas ook.
Gerdi Verbeet had het charisma van een kleuterjuf. Weisglas van een notoire alcoholist.

Ben het voor de verandering met Monolith eens.
pi_158831194
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vind jij niet. Het is slechts een gelegenheidsargument.
Hoezo?
pi_158831229
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:44 schreef Proximo het volgende:
Uberhaupt weer een vrouw en weer iemand uit de stal van pvda of vvd is gewoon ongewenst.
Waarom?

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:44 schreef luxerobots het volgende:
Wat mij meer zorgen baart is haar dubbele nationaliteit, de koning van Marokko ziet haar nog steeds als een onderdaan. Dat alleen al, kan al zorgen voor de schijn van belangenverstrengeling.
Vertel ben je dan tenniste wel zo consequent om principieel aan de loyaliteit van de huidige koningin te twijfelen?
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158831238
Maar goed, waar hebben het over? Over iemand die scheidsrechtertje mag spelen in de Tweede Kamer. Lekker interessant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158831282
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:59 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Waarom?

[..]

Vertel ben je dan tenniste wel zo consequent om principieel aan de loyaliteit van de huidige koningin te twijfelen?
Zo consequent ben ik wel, toch is er een verschil, de functie van Maxima is meer ceremonieel dan politiek.
  maandag 4 januari 2016 @ 22:01:53 #247
155616 Proximo
For god, king & country
pi_158831341
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:59 schreef Repelsteeltju het volgende:

Waarom?

Omdat het stuivertje wisselen tussen deze partijen vooral de status quo in stand houdt die hun goed uitkomt.

Wat is er op tegen dat de CU of de dierenpartij eens een keer de voorzitter moet leveren?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_158831342
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gerdi Verbeet had het charisma van een kleuterjuf. Weisglas van een notoire alcoholist.
Dit betekent iets anders dan wat jij denkt dat dit betekent, over Nederlandse taalbeheersing gesproken.
pi_158831403
Ik ken overigens niemand die loyaal is aan de Nederlandse koning, wat zijn of haar paspoort ook is. Maar goed...
pi_158831419
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heeft ze afstand genomen van de Marokkaanse nationaliteit (in hoeverre dat kan, symbolisch) of is ze haar paspoort gewoon kwijt?
Nee, volgens mij heeft ze nooit een nieuwe aangevraagd. Geen idee of ze ooit symbolisch afstand heeft genomen van haar Marokkaanse nationaliteit, maar ik vermoed van niet. Op welke wijze dat relevant zou zijn voor een kamervoorzitterschap is mij eerlijk gezegd ook een raadsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158831473
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:01 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dit betekent iets anders dan wat jij denkt dat dit betekent, over Nederlandse taalbeheersing gesproken.
Wat bedoel je met dit? En hoe weet jij wat ik denk dat iets betekent?
pi_158831474
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, volgens mij heeft ze nooit een nieuwe aangevraagd. Geen idee of ze ooit symbolisch afstand heeft genomen van haar Marokkaanse nationaliteit, maar ik vermoed van niet. Op welke wijze dat relevant zou zijn voor een kamervoorzitterschap is mij eerlijk gezegd ook een raadsel.
Snap je dat dan niet? Wanneer ze voor de bühne roept dat ze zich geen Marokkaan meer voelt, wordt ze spontaan een compleet ander mens.
  Forum Admin maandag 4 januari 2016 @ 22:07:00 #253
232445 crew  Specularium
pi_158831527
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:03 schreef Kaas- het volgende:
Ik ken overigens niemand die loyaal is aan de Nederlandse koning, wat zijn of haar paspoort ook is. Maar goed...
Iedereen is fan van Willy_1967.
pi_158831539
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, volgens mij heeft ze nooit een nieuwe aangevraagd. Geen idee of ze ooit symbolisch afstand heeft genomen van haar Marokkaanse nationaliteit, maar ik vermoed van niet. Op welke wijze dat relevant zou zijn voor een kamervoorzitterschap is mij eerlijk gezegd ook een raadsel.
Goed mogelijk dat ze haar in Marokko zien als een Marokkaanse staatsburger en dat ze vanuit daar invloed op haar willen uitoefenen.

Het is de schijn van belangenverstrengeling, net zoals dat een rechter de schijn van belangenverstrengeling moet voorkomen.
pi_158831610
quote:
14s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:05 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Snap je dat dan niet? Wanneer ze voor de bühne roept dat ze zich geen Marokkaan meer voelt, wordt ze spontaan een compleet ander mens.
Maar ze wordt dan nog steeds uitgekotst door dezelfde figuren nu een probleem maken van haar dubbele nationaliteit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158831690
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ze wordt dan nog steeds uitgekotst door dezelfde figuren nu een probleem maken van haar dubbele nationaliteit.
Die mensen zoeken dan wel een nieuwe reden waar je publiekelijk mee wegkomt om de persoon met het kleurtje ongeschikt te vinden ja.
pi_158831709
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Goed mogelijk dat ze haar in Marokko zien als een Marokkaanse staatsburger en dat ze vanuit daar invloed op haar willen uitoefenen.

Het is de schijn van belangenverstrengeling, net zoals dat een rechter de schijn van belangenverstrengeling moet voorkomen.
Ze is al 17 jaar lid van de tweede kamer. Je weet wel, dat orgaan dat stemt over wetten enzo.
Waarom er bij het feit dat ze een de facto symbolische functie kan krijgen opeens over dubbele loyaliteit of belangenverdediging wordt geklaagd is mij een volstrekt raadsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158831717
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:12 schreef Hathor het volgende:
Maar goed, een sociaal democrate die censuur aankondigt is natuurlijk wel een beetje krom.
Dit vind ik het probleem. Wilders is best een idioot, maar hij is gekozen volksvertegenwoordiger en is best een slimme kerel.

Als de rest van het parlement niet met een beetje argumenten kunnen laten zien waarom ze geen nepparlement is en zo Wilders keihard de hoek in schoppen in het debat dan zijn ze ook een fucking nepparlement. Het is een beetje triest: ; Mama, Geertje noemt ons nep! Help!'.

Het hele probleem met de opkomst van Wilders is niet zijn briljante visie of oplossingen voor problemen, maar dat hij de enige is die nog een beetje naar een deel van het volk luistert. De rest is helemaal van het padje af en vertegenwoordigt een kleine elite van droomdenkers op de UvA en de grachtengordel, wat milieufreaks of de kapitalistische elite... maar de rest wordt amper nog vertegenwoordigd.

Een voorzitter van de 2e kamer met een dubbel paspoort, onduidelijke loyaliteit wegens lidmaatschap van een adviesorgaan aan de Marokkaanse koning... en in het algemeen weinig politieke wapenfeiten.... Dat gaat Wilders echt niet tegenhouden...Het enige dat Wilders gaat stoppen zijn politici die luisteren naar hun achterban en op basis van hun visie en idealen daar een consistent beeld bij kunnen schetsen. Nu waait bij iedereen het jasje afhankelijk van de wind...
Whatever...
pi_158831759
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze is al 17 jaar lid van de tweede kamer. Je weet wel, dat orgaan dat stemt over wetten enzo.
Waarom er bij het feit dat ze een de facto symbolische functie kan krijgen opeens over dubbele loyaliteit of belangenverdediging wordt geklaagd is mij een volstrekt raadsel.
Als voorzitter heb je natuurlijk wel wat invloed op het debat, een subtiele invloed, maar wel een duidelijke. Ongewenst als je een zo duidelijk partijdig type hebt zitten als voorzitter. Die moet toch op zijn minst de schijn van partijdigheid niet hebben, ongeacht het feit dat ze een politieke kleur heeft.
Whatever...
pi_158831790
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Die mensen zoeken dan wel een nieuwe reden waar je publiekelijk mee wegkomt om de persoon met het kleurtje ongeschikt te vinden ja.
Van mij mag een blanke albino kamervoorzitter worden of een roetzwarte negroïde medeburger. Maar wel graag zonder dubbel paspoort en met een goede beheersing van het Nederlands.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 04-01-2016 22:34:18 ]
pi_158831864
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als voorzitter heb je natuurlijk wel wat invloed op het debat, een subtiele invloed, maar wel een duidelijke. Ongewenst als je een zo duidelijk partijdig type hebt zitten als voorzitter. Die moet toch op zijn minst de schijn van partijdigheid niet hebben, ongeacht het feit dat ze een politieke kleur heeft.
Ik zie niet in waarom ze partijdig zou zijn. Maar goed, ik heb het interview in buitenhof dan ook daadwerkelijk gezien in plaats van enkel het stukje revisionisme van Powned uit de OP te lezen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158831882
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:59 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, waar hebben het over? Over iemand die scheidsrechtertje mag spelen in de Tweede Kamer. Lekker interessant.
'Een minister-president is letterlijk de minister die de vergaderingen van de gezamenlijke ministers leidt.'

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:01 schreef Proximo het volgende:

[..]

Omdat het stuivertje wisselen tussen deze partijen vooral de status quo in stand houdt die hun goed uitkomt.

Wat is er op tegen dat de CU of de dierenpartij eens een keer de voorzitter moet leveren?
Het CU moet vaak met drie kamerleden doen wat het CDA somtijds met dertig doet.
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Van mij mag een blanke albino kamervoorzitter worden of een roetzwart negroïde medeburger. Maar wel graag zonder dubbel paspoort en met een goede beheersing van het Nederlands.
Wat jij vindt dat wel en niet mag is volkomen irrelevant voor de kliek van toch wel de middenmoot van de machtigste mensen in Nederland.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_158831908
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als voorzitter heb je natuurlijk wel wat invloed op het debat, een subtiele invloed, maar wel een duidelijke. Ongewenst als je een zo duidelijk partijdig type hebt zitten als voorzitter. Die moet toch op zijn minst de schijn van partijdigheid niet hebben, ongeacht het feit dat ze een politieke kleur heeft.
Als een Kamervoorzitter zich op die wijze manifesteert, dan is hij of zij duidelijk ongeschikt en zal die persoon die functie niet lang bekleden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158831987
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als een Kamervoorzitter zich op die wijze manifesteert, dan is hij of zij duidelijk ongeschikt en zal die persoon die functie niet lang bekleden.
Lijkt me nogal lastig om te verbergen wanneer je tijdens een debat over het uitkeringsverdrag met Marokko telkens de microfoon uitzet wanneer er een PVV'er bij staat. Dat is namelijk de enige manier waarop zij de belangen van de Marokkaanse koning nog een beetje zou kunnen dienen als voorzitter van de TK.
pi_158832014
quote:
Marokko betaalde reis Marrakech PvdA'er Khadija Arib

De Hoge Raad van Migranten heeft de reis van PvdA-Kamerlid Khadija Arib naar een congres in Marrakesh betaald. Dit is een Marokaanse overheidsinstantie. Op de website van Arib stond dat de reis door een andere organisatie was betaald.

Dat meldt de Volkskrant.

Verdoezeld
De vereniging Stem van Marokkaanse Democraten-Nederland bracht de handelingen van Arib aan het licht. Zij zeggen dat Arib de invloed van de Marokkaanse overheid bewust heeft verdoezeld.

De Hoge Raad van Migranten heeft als afkorting CCME, net als de Churches Commission for Migrants in Europe, de instelling die tot voor kort op Arib's website genoemd werd als geldschieter. 'Een medewerker heeft verkeerd gegoogled,' verklaart Arib.

Het congres dat de van oorsprong Marokkaanse Arib op kosten van Marokko bezocht ging over vrouwen en migratie en had plaats in december 2009.

Tegen partijlijn
De in januari aangescherpte partijlijn van de PvdA is om reizen zelf te betalen, tenzij het om Kamerreizen gaat. Zowel vice-fractievoorzitter Jeroen Dijsselbloem als Arib zelf vinden achteraf dat ze de kosten zelf had moeten betalen.

Arib vindt de timing van de ophef opvallend. Zondag mogen PvdA'ers stemmen over de kieslijstvolgorde. Ze staat op plaats dertig, volgens de peilingen komt ze daarmee net of net niet in de Kamer.

Lange arm
Marokko wordt door veel Europese landen bekritiseerd omdat het veel invloed op de geëmigreerde bewoners probeert uit te oefenen. Zo behoudt iemand ten allen tijde de Marokkaanse nationaliteit en schrijft de Marokkaanse overheid babynamen voor.

Kamerlid Khadija Arib kwam in 2007 ook in opspraak omdat zij zitting had in de Marokkaanse Raad voor de Mensenrechten, een orgaan dat adviseerde aan de Marokkaanse koning. PVV-Kamerlid Geert Wilders diende een motie in waarin hij eiste dat Arib uit de raad zou stappen, maar die haalde geen meerderheid. http://www.elsevier.nl/Po(...)rib-ELSEVIER263868W/
Je reis laten betalen door Marokko. Vind dat toch wel link, vaak geldt het principe: ''voor wat, hoort wat''.
pi_158832079
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Lijkt me nogal lastig om te verbergen wanneer je tijdens een debat over het uitkeringsverdrag met Marokko telkens de microfoon uitzet wanneer er een PVV'er bij staat. Dat is namelijk de enige manier waarop zij de belangen van de Marokkaanse koning nog een beetje zou kunnen dienen als voorzitter van de TK.
Ze zet de microfoon uit, ontbindt daarna de Tweede Kamer, pleegt vervolgens een coup en draagt tot slot de macht over aan de koning van Marokko.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_158832196
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom ze partijdig zou zijn. Maar goed, ik heb het interview in buitenhof dan ook daadwerkelijk gezien in plaats van enkel het stukje revisionisme van Powned uit de OP te lezen.
Wat is dat voor een rare ad hominem.

Arib zit in een commissie van de Marokkaanse koning, ik vind dat erg ongewenst voor een voorzitten van de tweede kamer. En ja, ik wil graag dat dat iemand is met enkel loyaliteit aan de Nederlandse staat.

Ik heb verder niets van Powned, ben gewoon geen fan van Arib, mag dat niet van jou ofzo?
Whatever...
pi_158832243
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als een Kamervoorzitter zich op die wijze manifesteert, dan is hij of zij duidelijk ongeschikt en zal die persoon die functie niet lang bekleden.
Hopelijk. Liever nog wordt zo iemand niet gekozen.
Whatever...
pi_158832331
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat is dat voor een rare ad hominem.

Arib zit in een commissie van de Marokkaanse koning, ik vind dat erg ongewenst voor een voorzitten van de tweede kamer. En ja, ik wil graag dat dat iemand is met enkel loyaliteit aan de Nederlandse staat.

Ik heb verder niets van Powned, ben gewoon geen fan van Arib, mag dat niet van jou ofzo?
Ik denk dat ze inmiddels wel uit die commissie is.
pi_158833173
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat is dat voor een rare ad hominem.

Arib zit in een commissie van de Marokkaanse koning, ik vind dat erg ongewenst voor een voorzitten van de tweede kamer. En ja, ik wil graag dat dat iemand is met enkel loyaliteit aan de Nederlandse staat.

Ik heb verder niets van Powned, ben gewoon geen fan van Arib, mag dat niet van jou ofzo?
Ze zit niet in een commissie voor de Marokkaanse koning. Ze heeft ooit tijdelijk en onbetaald in een werkgroep gezeten die de raad van mensenrechten in Marokko adviseerde. Hoe dat haar verder partijdig maakt is mij een raadsel.
Bovendien zijn nevenfuncties vrij gangbaar in de tweede kamer, zie dit lijstje:
http://www.tweedekamer.nl(...)ies_04-01-2016_0.pdf

Bovendien hebben we het over partijdigheid, oftewel het feit dat ze partijpolitiek een rol zou laten spelen. Loyaliteit aan Nederland is feitelijk nog weer een andere kwestie, al is die casus ook niet bijzonder sterk in dit geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158833298
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze zit niet in een commissie voor de Marokkaanse koning. Ze heeft ooit tijdelijk en onbetaald in een werkgroep gezeten die de raad van mensenrechten in Marokko adviseerde. Hoe dat haar verder partijdig maakt is mij een raadsel.
Bovendien zijn nevenfuncties vrij gangbaar in de tweede kamer, zie dit lijstje:
http://www.tweedekamer.nl(...)ies_04-01-2016_0.pdf

Bovendien hebben we het over partijdigheid, oftewel het feit dat ze partijpolitiek een rol zou laten spelen. Loyaliteit aan Nederland is feitelijk nog weer een andere kwestie, al is die casus ook niet bijzonder sterk in dit geval.
Voor alle voorzittersgeldt dat ze lid zijn van een partij en daar toch boven zullen moeten staan, dat is mijn commentaar niet. Maar wel dat ik niet zeker weet of ze 100% loyaal is aan Nederland. Er zijn een aantal Marokkaanse zaken geweest met haar. Ik vind haar niet echt de beste kandidaat. Sowieso vind ik dat de PvdA momenteel beter even zou kunnen 'dimmen' gezien hun enorme aanhang....
Whatever...
pi_158833628
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Voor alle voorzittersgeldt dat ze lid zijn van een partij en daar toch boven zullen moeten staan, dat is mijn commentaar niet. Maar wel dat ik niet zeker weet of ze 100% loyaal is aan Nederland. Er zijn een aantal Marokkaanse zaken geweest met haar. Ik vind haar niet echt de beste kandidaat. Sowieso vind ik dat de PvdA momenteel beter even zou kunnen 'dimmen' gezien hun enorme aanhang....
Ik vind haar niet zo'n geschikte kandidaat, maar dit soort randzaken als '100% loyaal aan Nederland' vind ik vrij irrelevant. Zoals ik al eerder aangaf lijkt de ironie van het gezeur over vermeende loyaliteit met betrekking tot een vrij symbolische functie en feit dat mevrouw al 17 jaar kamerlid is veel mensen te ontgaan. Als je haar loyaliteit wilt beoordelen zou ik eens in haar stemgedrag in de tweede kamer duiken. Is ze ooit van de partijlijn afgeweken ten faveure van de koning van Marokko? Ik kan het mij niet herinneren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158833901
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind haar niet zo'n geschikte kandidaat, maar dit soort randzaken als '100% loyaal aan Nederland' vind ik vrij irrelevant. Zoals ik al eerder aangaf lijkt de ironie van het gezeur over vermeende loyaliteit met betrekking tot een vrij symbolische functie en feit dat mevrouw al 17 jaar kamerlid is veel mensen te ontgaan. Als je haar loyaliteit wilt beoordelen zou ik eens in haar stemgedrag in de tweede kamer duiken. Is ze ooit van de partijlijn afgeweken ten faveure van de koning van Marokko? Ik kan het mij niet herinneren.
Ik vind haar ook niet zo geschikt.
Whatever...
pi_158833991
De PvdA/VVD baantjesmachine is misselijk makend. Gerdi Verbeet was een prima voorzitter, van Miltenburg bakte er niets van. Er is vast wel ergens een geschikte D66'er, PVV'er, SP'er, CDA'er of zelfs Groenlinks'er te vinden voor deze post. Dit voelt weer als een geforceerde incompetente kandidaat. Vergeet ook niet dat zij een rol gaat spelen in het onderzoek van de commissie stiekem, je wilt daar nu niet iemand van de regeringspartijen neerzetten en zeker niet iemand die banden heeft met hoofdverdachte Diederik.
pi_158834144
Even resumerend:

Mevrouw drukt zich soms in gebrekkig Nederlands uit.
Mevrouw heeft naast de Nederlandse nationaliteit de Marokkaanse.
Mevrouw heeft de Marokkaanse koning geadviseerd omtrent mensenrechten.
Mevrouw heeft een reisje naar Marokko laten betalen door de Marokkaanse overheid.

Daarnaast vind ik dat ze een intelligentie en charisma mist. Het is mijn mening, maar erg geschikt vind ik haar niet (wie eigenlijk wel?).

Kortom, ze lijkt me niet de meest geschikte kandidaat.
pi_158834598
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:09 schreef luxerobots het volgende:
Even resumerend:

Mevrouw drukt zich soms in gebrekkig Nederlands uit.
Mevrouw heeft naast de Nederlandse nationaliteit de Marokkaanse.
Mevrouw heeft de Marokkaanse koning geadviseerd omtrent mensenrechten.
Mevrouw heeft een reisje naar Marokko laten betalen door de Marokkaanse overheid.

Daarnaast vind ik dat ze een intelligentie en charisma mist. Het is mijn mening, maar erg geschikt vind ik haar niet (wie eigenlijk wel?).

Kortom, ze lijkt me niet de meest geschikte kandidaat.
Welke kandidaat dan wel?
Make my day!
pi_158835595
Ik vind het sowieso heel dom van haar dat ze die uitspraken in Buitenhof heeft gedaan. Ik denk dat ze hiermee haar kansen heeft verspeelt. Ze had kunnen weten dat Wilders erover zou vallen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_158835652
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:48 schreef maryen65 het volgende:
Ik vind het sowieso heel dom van haar dat ze die uitspraken in Buitenhof heeft gedaan. Ik denk dat ze hiermee haar kansen heeft verspeelt. Ze had kunnen weten dat Wilders erover zou vallen
Die valt over alles waar een kleurtje aan zit.
Moet ze nu Wilders gaan pleasen ?
Make my day!
pi_158835689
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:50 schreef agter het volgende:

[..]

Die valt over alles waar een kleurtje aan zit.
Moet ze nu Wilders gaan pleasen ?
Nee dat bedoel ik niet, maar het word nu wel heel groot gemaakt
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_158835707
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:48 schreef maryen65 het volgende:
Ik vind het sowieso heel dom van haar dat ze die uitspraken in Buitenhof heeft gedaan. Ik denk dat ze hiermee haar kansen heeft verspeelt. Ze had kunnen weten dat Wilders erover zou vallen
Ze heeft niets spannends gezegd in dat interview en daarbij had ze toch al nooit de steun van de PVV gekregen. Welke kansen moet ze precies verspeeld hebben?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158835759
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze heeft niets spannends gezegd in dat interview en daarbij had ze toch al nooit de steun van de PVV gekregen. Welke kansen moet ze precies verspeeld hebben?
Ik weet wat ze heeft gezegd, heb Buitenhof gekeken. Omdat het nu zo groot gemaakt word dat politici om de meute tevreden te houden een ander kiezen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2016 @ 23:53:05 #282
230491 Zith
pls tip
pi_158835760
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 22:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe weet je dat Geert zwart haar heeft eigenlijk?
Hij is niks half. Mogelijk heeft hij een paar procent Indonesische voorouders, that's it.
Hij is gewoon een Nederlandse zak.
Vind hem ook niet echt indisch lijken.




quote:
Wilders' moeder is geboren in de West-Javaanse stad Soekaboemi.
Maar die komt blijkbaar van een indish0nederlandse familie, dus het is niet 50/50.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_158835810
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:53 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik weet wat ze heeft gezegd, heb Buitenhof gekeken. Omdat het nu zo groot gemaakt word dat politici om de meute tevreden te houden een ander kiezen
Wordt het groot gemaakt? Ik zie het niet echt breed uitgemeten worden in de media.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158835907
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wordt het groot gemaakt? Ik zie het niet echt breed uitgemeten worden in de media.
Ik weet niet of het met journaal is geweest ik lees het op FB en nu.nl. En hier dan :P
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_158836678
Ze lijkt me niet geschikt, maar echt typisch kleuter Greet weer die haar op 'Marokkaan zijn' pakt en niet op de inhoud. Wat een niveau, ik sla m'n diarree nog hoger aan.
pi_158840119
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gaat er om dat ze bij voorbaat met censuur aan komt schijten. Ik heb het over de voor ingenomenheid die niet hoort. En al eerder aan gegeven, of er nu een fragmentje bij moet van jullie, geef ik geen flikker om. Dat persoon is besmet met vooringenomenheid.

Maar o o o, hier moet weer een bronnetje bij natuurlijk, anders mag je niet mee doen in de discussie :')
Daar gaat het dus niet om, dat is gewoon niet gezegd.
Er is juist geen roep om censuur geweest, ze zegt juist het tegenovergestelde.
Er wordt haar gevraagd of ze maatregelen zou nemen dan, waarop ze nee antwoord.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:09:40 #287
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158840203
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:50 schreef agter het volgende:

[..]


Moet ze nu Wilders gaan pleasen ?
Nee. Ze had als kandidaat voor een neutrale functie in de kamer haar mond moeten houden en niet specifiek één persoon of partij eruit moeten lichten. Nu heeft ze al een zweem van partijdigheid over haar heen hangen. Dat kan niet.
pi_158840205
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je reis laten betalen door Marokko. Vind dat toch wel link, vaak geldt het principe: ''voor wat, hoort wat''.
Tja, Greet laat zich graag in de watten leggen door conservatieve Israëliërs en Amerikaen, maar brult wel het hardste over dubbele loyaliteiten. :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:20:54 #289
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158840361
Don't take a knife to a gunfight. Geert kan het haar veel moeilijker maken dan zij hem. Laat ze maar elke keer die microfoon uitzetten als geert "over de schreef gaat". Wie denk je dat daar van profiteert?
pi_158840669
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:09 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nee. Ze had als kandidaat voor een neutrale functie in de kamer haar mond moeten houden en niet specifiek één persoon of partij eruit moeten lichten. Nu heeft ze al een zweem van partijdigheid over haar heen hangen. Dat kan niet.
Haar woedt gevraagd hoe zij als voorzitter op een recent incident in de kamer gereageerd zou hebben waar de voormalige voorzitter op haar handelen veel commentaar kreeg.
Wat had ze dan moeten doen, niet antwoorden?
pi_158840683
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Tja, Greet laat zich graag in de watten leggen door conservatieve Israëliërs en Amerikaen, maar brult wel het hardste over dubbele loyaliteiten. :D
Dit
Dubbele standaard, anyone?
Make my day!
pi_158840693
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Don't take a knife to a gunfight. Geert kan het haar veel moeilijker maken dan zij hem. Laat ze maar elke keer die microfoon uitzetten als geert "over de schreef gaat". Wie denk je dat daar van profiteert?
Daarom zegt ze ook dat ze dergelijke vergaande maatregelen probeert te voorkomen door het netjes te bespreken. Dit is echt spijkers op laag water zoeken...
pi_158840802
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Don't take a knife to a gunfight. Geert kan het haar veel moeilijker maken dan zij hem. Laat ze maar elke keer die microfoon uitzetten als geert "over de schreef gaat". Wie denk je dat daar van profiteert?
Ze zei nota bene expliciet dat ze dit niet zou doen, maar de werkelijkheid doet er zoals gewoonlijk weer niet toe in dit soort topics.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 januari 2016 @ 10:06:08 #294
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158841007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ze zei nota bene expliciet dat ze dit niet zou doen, maar de werkelijkheid doet er zoals gewoonlijk weer niet toe in dit soort topics.
Maar ze zat wel stoer te verkondigen dat ze het hard aan zou pakken. Jij bent geen fan van Wilders maar je moet toch wel toegeven dat Wilders niet snel met een bek vol tanden staat. Wat is hard aanpakken? "Meneer Wilders het is niet netjes om zo over het parlement te spreken"?
pi_158841038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar ze zat wel stoer te verkondigen dat ze het hard aan zou pakken. Jij bent geen fan van Wilders maar je moet toch wel toegeven dat Wilders niet snel met een bek vol tanden staat. Wat is hard aanpakken? "Meneer Wilders het is niet netjes om zo over het parlement te spreken"?
Zoiets, ja. Wat verwacht jij eigenlijk dat ze gaat doen? Haar kromzwaard pakken en Geert aanvallen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_158841264
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar ze zat wel stoer te verkondigen dat ze het hard aan zou pakken. Jij bent geen fan van Wilders maar je moet toch wel toegeven dat Wilders niet snel met een bek vol tanden staat. Wat is hard aanpakken? "Meneer Wilders het is niet netjes om zo over het parlement te spreken"?
Dat zijn in het parlementaire wereldje inderdaad al vrij harde woorden. Je moet het niet gaan vergelijken met een kroeggevecht.
pi_158841456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Maar ze zat wel stoer te verkondigen dat ze het hard aan zou pakken. Jij bent geen fan van Wilders maar je moet toch wel toegeven dat Wilders niet snel met een bek vol tanden staat. Wat is hard aanpakken? "Meneer Wilders het is niet netjes om zo over het parlement te spreken"?
Ach Wilders steekt graag z'n standaardtirades af, ook als ie gewoon wordt klemgeluld, dus wat dat betreft staat hij inderdaad 'niet snel met een bek vol tanden'. Wat de relevante daarvan verder is voor een ordentelijk verloop van een kamerdebat volgens het reglement van orde zie ik zo snel niet. Zoals beschreven in artikel 58 lid 2 is het aan de voorzitter om het volgende te doen:

quote:
Indien een lid of een minister beledigende uitdrukkingen gebruikt, de orde verstoort, de geheimhouding niet in acht neemt als bedoeld in hoofdstuk XIIA, de vertrouwelijkheid niet in acht neemt als bedoeld in hoofdstuk XIIB of instemming betuigt met dan wel aanspoort tot onwettige handelingen, wordt hij door de Voorzitter vermaand en in de gelegenheid gesteld de woorden die tot de waarschuwing aanleiding hebben gegeven, terug te nemen.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 januari 2016 @ 10:59:06 #298
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158842001
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zoiets, ja. Wat verwacht jij eigenlijk dat ze gaat doen? Haar kromzwaard pakken en Geert aanvallen?
Dat zou ook zijn voordelen kunnen hebben. Aangezien er zoveel Nederlanders zijn die totaal geen vertrouwen meer hebben in de politiek creëer je met het cordon sanitaire en een voorzitter die Geert het zwijgen oplegt een soort twee partijen stelsel: Je stemt op Geert of de rest.
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zijn in het parlementaire wereldje inderdaad al vrij harde woorden. Je moet het niet gaan vergelijken met een kroeggevecht.
Ja in het parlementaire wereldje maar daar maakt Geert noch de kiezer deel van uit.
pi_158842098
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat zou ook zijn voordelen kunnen hebben. Aangezien er zoveel Nederlanders zijn die totaal geen vertrouwen meer hebben in de politiek creëer je met het cordon sanitaire en een voorzitter die Geert het zwijgen oplegt een soort twee partijen stelsel: Je stemt op Geert of de rest.

[..]

Ja in het parlementaire wereldje maar daar maakt Geert noch de kiezer deel van uit.
Nonsens Wilders is al decennia actief in de politiek en weet prima wat de omgangsvormen horen te zijn in het parlement.
Maar goed, het is wel duidelijk dat je weer niet weet waar je over praat.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:08:46 #300
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_158842162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach Wilders steekt graag z'n standaardtirades af, ook als ie gewoon wordt klemgeluld, dus wat dat betreft staat hij inderdaad 'niet snel met een bek vol tanden'. Wat de relevante daarvan verder is voor een ordentelijk verloop van een kamerdebat volgens het reglement van orde zie ik zo snel niet. Zoals beschreven in artikel 58 lid 2 is het aan de voorzitter om het volgende te doen:

[..]

bron
En als hij nou elke keer een motie indient:

De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat het parlement uit ruggengraatloze baantjesjager bestaat
overwegende, dat het parlement slaafs de orders uit Brussel afwacht en uitvoert
overwegende, dat ze het Nederlandse volk minachten
verzoekt het kabinet onderzoek te doen of dit parlement nog wel echt genoemd mag worden
en gaat over tot de orde van de dag.

Mag dat wel?
pi_158842588
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En als hij nou elke keer een motie indient:

De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat het parlement uit ruggengraatloze baantjesjager bestaat
overwegende, dat het parlement slaafs de orders uit Brussel afwacht en uitvoert
overwegende, dat ze het Nederlandse volk minachten
verzoekt het kabinet onderzoek te doen of dit parlement nog wel echt genoemd mag worden
en gaat over tot de orde van de dag.

Mag dat wel?
Vast wel, maar dat wordt wel erg kinderachtig, zeker aangezien niemand in de Kamer vergeten is dat Wilders zelf ook al jarenlang lid uitmaakt van diezelfde groep ruggengraatloze baantjesjagers voor hij er kritiek op begon te hebben met zijn PVV.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')