abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 3 januari 2016 @ 14:05:18 #1
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_158786395
Welkom in het pickup topic.

Met behulp van pickup leer je hoe je vrouwen kunt versieren. Niet iedereen is geboren als een Don Juan, dat is niet erg. Vrijwel iedereen kan dit leren. De manier waarop je dit doet is net zoals dat je elk andere ding zou leren: je gaat heel veel oefenen. Dat betekent veel uitgaan en veel vrouwen aanspreken.


Korte geschiedenis

Er zijn wereldwijd veel bedrijven die hier coaching in geven. Tot een jaar of 10 geleden ging dit uitsluitend om het daadwerkelijke versieren van vrouwen, je leerde veel trucjes over wat je moet zeggen, ''openingszinnen'', hoe je haar aan moet raken, lichaamstaal, etc. Mannen als Mystery, Style (het beruchte boek ''the game'') waren zeer populair.

Op een gegeven moment kwam men er achter dat goed zijn in het versieren van vrouwen niet zozeer iets is wat je doet, maar dat het gaat om de persoon die jij bent. Op het moment dat jij als een baas in het leven staat wordt vrouwen versieren natuurlijk.

Daarom wordt dit tegenwoordig wordt het steeds meer geïntegreerd met andere velden van persoonlijk ontwikkeling, zoals business, voeding & gezondheid, spiritualiteit. Eigenlijk zijn de twee niet meer los van elkaar te denken.

Huidige stand van zaken:

Pickup is heerlijk controversieel. De mensen die het niet doen zijn er over het algemeen erg negatief over. Ze vinden het manipulatief, het zou geweld aanzetten tot vrouwen. De mannen hebben geen respect voor vrouwen, en zijn raar en wanhopig. Zie hier:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/326855

Omdat er blijkbaar toch veel mannen zijn die moeite hebben om een leuke vrouw aan te trekken, zijn er wereldwijd veel bedrijven die hier coaching in geven. Kleine waarschuwing, hier zit ook veel onzin tussen, dus wees kritisch op de dingen die je ziet. Ik zal er twee opnoemen:

- RSD: Het grootste pickupbedrijf ter wereld. Online hebben ze vele video's staan die je gratis kunt kijken. Af en toe geven ze gratis speeches in verschillende steden door de wereld. Ze combineren vrouwen versieren met andere aspecten van persoonlijke ontwikkeling.

- Versiercoach, de grootste in Nederland. Dit is opgezet door Tim en Sander, die nu in budapest wonen. Je kunt vraagtekens zetten bij hun moraal en of je van hun technieken gelukkig wordt, maar ze zijn in ieder geval erg goed in het versieren van vrouwen.

Vrouwen versieren, hoe moet dat?


Hier wat video's die je op weg zullen helpen:


De beruchte Julien:



Hoe word je positiever en gelukkiger:


Motivatie:



Mocht je dit nu interessant vinden en hiermee willen beginnen, heb ik een paar tips:

1. Lees niet te veel theorie, begin snel met uitgaan en de theorie toepassen.
2. Verzamel zo snel mogelijk een groep mensen om je heen dezelfde doelen hebben. Een goede wingman kan ontzettend veel bijdragen aan je groei, bovendien maakt het de reis een stuk leuker.
3. ''Voelt het spannend, doe het toch''
4. Blijf zelf nadenken. Vrouwen zijn geen objecten, het zijn mensen. Laat ze beter achter dan je ze vind.

Goede boeken om te lezen over persoonlijke ontwikkeling en aantrekkingskracht:

1. David Deida - Way of the Superior man
2. Eckhart Tolle - The Power of Now & A New Earth
3. Stephen Covey - Seven habits of highly effective people
4. Anthony Robbins - Awaken the Giant within
5. Ayn Rand - The Fountainhead & Atlas Shrugged
6. Nathaniel Branden - Six Pillars of Selfesteem
7. Gay Hendricks - The Big Leap
8. Robert Greene - Mastery

Good luck! Stel gerust vragen.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 3 januari 2016 @ 14:06:49 #2
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_158786424
Daar is ie dan eindelijk: een fatsoenlijke OP *O*
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_158786455
Godverdomme is dit serieus? _O- jullie hebben boeken nodig om een griet te versieren??
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_158790370
Ayn Rand ja?
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 3 januari 2016 @ 22:30:57 #5
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_158804769
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:27 schreef probeer het volgende:
Ayn Rand ja?
Je kent het boek?
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_158810201
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 16:27 schreef probeer het volgende:
Ayn Rand ja?
Het verbaast mij eigenlijk niets dat je, om dit soort PUA-onzin voor jezelf te legitimeren, je toevlucht neemt tot de auteurs die veel ophebben met het individualisme. Zo kun je je eigen genot, succes en vermogens centraal stellen zonder al te veel waarde te hechten aan de gevolgen die jouw acties hebben voor de mensen waar je mee omgaat.

Zoals ze zelf schrijft:
quote:
My philosophy, in essence, is the concept of man as a heroic being, with his own happiness as the moral purpose of his life, with productive achievement as his noblest activity, and reason as his only absolute.
Dat past wel bij het zelfbeeld van veel PUA-figuren denk ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_158815611
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 06:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het verbaast mij eigenlijk niets dat je, om dit soort PUA-onzin voor jezelf te legitimeren, je toevlucht neemt tot de auteurs die veel ophebben met het individualisme. Zo kun je je eigen genot, succes en vermogens centraal stellen zonder al te veel waarde te hechten aan de gevolgen die jouw acties hebben voor de mensen waar je mee omgaat.

Zoals ze zelf schrijft:

[..]

Dat past wel bij het zelfbeeld van veel PUA-figuren denk ik.
Ik had inderdaad gehoopt dat wanneer TS het over zelfontwikkeling had, dat toch wat inhoudelijker zou zijn dan dat individualistische neo-kapitalistische gezever van Rand. Maar blijkbaar gaat het niet zozeer om zelfontplooiing, maar meer om het ontplooien van eigenschappen (of materialisme) die het goed doen bij vele vrouwen. En dan vervalt (voor mij iig) ook deze OP weer tot een 'wat kan ik doen om meer vrouwen te scoren', ipv het voorgestelde 'hoe kan ik zelf groeien zodat mijn uitstraling verbetert en ik aantrekkelijker wordt'.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 04-01-2016 13:21:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:46:19 #8
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_158853522
quote:
7s.gif Op maandag 4 januari 2016 06:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het verbaast mij eigenlijk niets dat je, om beter te worden in het versieren van vrouwen, te lezen van auteurs die veel ophebben met het individualisme. Zo kun je zelf verantwoordelijk nemen voor je eigen genot, succes en vermogens, zonder al te veel waarde te hechten aan wat anderen daar van vinden.

Zoals ze zelf schrijft:

[..]

Dat past wel bij het zelfbeeld van veel PUA-figuren denk ik.
Heb je post even aangepast, klopt als een bus. Jezelf op nummer 1 zetten en voor jezelf leven dus.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_158853578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:46 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Heb je post even aangepast, klopt als een bus. Jezelf op nummer 1 zetten en voor jezelf leven dus.
A.K.A. de meest armoedige vorm van zelfontwikkeling.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:49:00 #10
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_158853595
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 13:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik had inderdaad gehoopt dat wanneer TS het over zelfontwikkeling had, dat toch wat inhoudelijker zou zijn dan dat individualistische neo-kapitalistische gezever van Rand. Maar blijkbaar gaat het niet zozeer om zelfontplooiing, maar meer om het ontplooien van eigenschappen (of materialisme) die het goed doen bij vele vrouwen. En dan vervalt (voor mij iig) ook deze OP weer tot een 'wat kan ik doen om meer vrouwen te scoren', ipv het voorgestelde 'hoe kan ik zelf groeien zodat mijn uitstraling verbetert en ik aantrekkelijker wordt'.
Als die niet goed past bij je overtuigingen kun je ook één van de andere 8 proberen. Ik zal inderdaad niet ontkennen dat de principes die erin naar voren komen er voor zorgen dat je aantrekkelijker word voor het andere geslacht.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:49:40 #11
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_158853613
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

A.K.A. de meest armoedige vorm van zelfontwikkeling.
Dat mag jij vinden, daarin verschillen wij dan van mening.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_158853647
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden, daarin verschillen wij dan van mening.
Dat verbaast me niks. Ik ben immers geen slicke PUA-boy.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:57:48 #13
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_159516404

lol.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pope-of-Dope op 30-01-2016 14:09:01 ]
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_159762881
ey heb jij een tribe/inner circle in Nederland?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:17:12 #15
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_159786371
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef GreekFreak het volgende:
ey heb jij een tribe/inner circle in Nederland?
Jup, in Den Haag. Is niet officieel deel meer van RSD, we hebben de groep sinds twee jaar kleiner en hechter gemaakt.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 13 februari 2016 @ 09:23:07 #16
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_159880589
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 9 april 2016 @ 17:53:41 #17
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_161307501

Wat serieuzere speech van hem. Leip gesproken. Good stuff om een keer op een rustige zondagmiddag te kijken.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:51:55 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_161310507
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

A.K.A. de meest armoedige vorm van zelfontwikkeling.
Wat is de meest rijke vorm van zelfontwikkeling?

Ik heb de memo met internationaal geldende standaard even gemist denk ik.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 20 mei 2016 @ 21:20:22 #19
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_162364950
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:37:26 #20
416020 K44S
The bearded man
pi_162369241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:17 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Jup, in Den Haag. Is niet officieel deel meer van RSD, we hebben de groep sinds twee jaar kleiner en hechter gemaakt.
Interessant wel. Wellicht iets voor mn vakantie
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zondag 22 mei 2016 @ 00:42:19 #21
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_162394462
Talks met m'n vriendin net, ze belt me omdat ze een inzicht kreeg. Het correleert zeer goed met mijn opvattingen. Voor de rest van het verhaal, met vrouwen bedoel ik vrouwelijke energie en met mannen mannelijke energie. Beide seksen kunnen beide soorten energie hebben.

Vrouwen zijn liefde. Het voornaamste doel van het vrouwelijke is dan ook liefde ontvangen. (Vrouwelijke) vrouwen geven vaak intieel veel liefde aan hun omgeving, omdat ze liefde willen ontvangen. (give and then receive). Dat resulteert erin dat ze zichzelf op de tweede plek zetten. Als ze vervolgens gekwetst worden, of doorkrijgen dat ze de liefde niet terug krijgen, zoeken ze naar manieren om de 'controle' terug te krijgen over hun leven: ze gaan overcompenseren op het materialistische gebied (Carrierevrouwen, obsessief mooi lichaam trainen, overdreven aandacht aan uiterlijk) .

Het overcompenseren wordt versterkt door het feit dat vrouwen zich niet bewust zijn van wat ze in een relatie geven. Het is namelijk niet tastbaar. Ze voegen onvoorstelbaar veel toe, maar dit is op energetisch vlak. Als man is het fantastisch om te zien hoe een vrouw één is met haar omgeving, met de energie om haar heen. Het blijft een soort mysterie om te zien hoe zorgzaam een vrouw bv met dieren omgaat. Als mannen snappen we er niets van, maar we worden erdoor gefascineerd. Dit is omdat het lijnrecht tegenover onze manier van handelen staat: wij handelen uit onze ego, hetgeen wat ons kunstmatig scheidt van onze omgeving. Waar vrouwen constant in verbinding staan met het leven, scheidt het ego ons hier juist vanaf.

Dan blijft nog steeds het probleem als vrouw zijnde dat je een man 'nodig' hebt om je om een diep niveau te vervullen. Hoe je dit in een relatie doet is om in plaats van controle proberen uit te oefenen, controle los te laten. In plaats van krampachtig de koers van de relatie zetten, laat ruimte over voor de man om initiatief te tonen. Op dat moment wil de man deze ruimte graag pakken om zijn visie te uitten en liefde te geven. Elke man wil graag 'de man' zijn voor zijn vrouw, maar ze moet hem er wel de ruimte voor geven. Als vrouw wil je niet focussen op wat je kan doen, maar wat je kunt zijn: één met wat is, je omgeving, de energie om je heen.

Op het moment dat zij ruimte geeft om liefde te ontvangen en de man de ruimte pakt om initiatief te tonen en liefde te geven heb je een succesvolle relatie.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 22 mei 2016 @ 18:57:50 #22
416020 K44S
The bearded man
pi_162412422
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 00:42 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Talks met m'n vriendin net, ze belt me omdat ze een inzicht kreeg. Het correleert zeer goed met mijn opvattingen. Voor de rest van het verhaal, met vrouwen bedoel ik vrouwelijke energie en met mannen mannelijke energie. Beide seksen kunnen beide soorten energie hebben.

Vrouwen zijn liefde. Het voornaamste doel van het vrouwelijke is dan ook liefde ontvangen. (Vrouwelijke) vrouwen geven vaak intieel veel liefde aan hun omgeving, omdat ze liefde willen ontvangen. (give and then receive). Dat resulteert erin dat ze zichzelf op de tweede plek zetten. Als ze vervolgens gekwetst worden, of doorkrijgen dat ze de liefde niet terug krijgen, zoeken ze naar manieren om de 'controle' terug te krijgen over hun leven: ze gaan overcompenseren op het materialistische gebied (Carrierevrouwen, obsessief mooi lichaam trainen, overdreven aandacht aan uiterlijk) .

Het overcompenseren wordt versterkt door het feit dat vrouwen zich niet bewust zijn van wat ze in een relatie geven. Het is namelijk niet tastbaar. Ze voegen onvoorstelbaar veel toe, maar dit is op energetisch vlak. Als man is het fantastisch om te zien hoe een vrouw één is met haar omgeving, met de energie om haar heen. Het blijft een soort mysterie om te zien hoe zorgzaam een vrouw bv met dieren omgaat. Als mannen snappen we er niets van, maar we worden erdoor gefascineerd. Dit is omdat het lijnrecht tegenover onze manier van handelen staat: wij handelen uit onze ego, hetgeen wat ons kunstmatig scheidt van onze omgeving. Waar vrouwen constant in verbinding staan met het leven, scheidt het ego ons hier juist vanaf.

Dan blijft nog steeds het probleem als vrouw zijnde dat je een man 'nodig' hebt om je om een diep niveau te vervullen. Hoe je dit in een relatie doet is om in plaats van controle proberen uit te oefenen, controle los te laten. In plaats van krampachtig de koers van de relatie zetten, laat ruimte over voor de man om initiatief te tonen. Op dat moment wil de man deze ruimte graag pakken om zijn visie te uitten en liefde te geven. Elke man wil graag 'de man' zijn voor zijn vrouw, maar ze moet hem er wel de ruimte voor geven. Als vrouw wil je niet focussen op wat je kan doen, maar wat je kunt zijn: één met wat is, je omgeving, de energie om je heen.

Op het moment dat zij ruimte geeft om liefde te ontvangen en de man de ruimte pakt om initiatief te tonen en liefde te geven heb je een succesvolle relatie.
Je maakt het me niet makkelijker met zulke metaforen en denkwijze.

Over energieën snap ik nog wel.
Voor de rest beetje bal.
Mijn probleem: Ik kan heel sociaal zijn, als ik vrouwen moet aanspreken met een goede reden (werk, "waar is de weg").

Voor de rest heb ik echt -beetje vreemd- geen flauw idee.
Zoals in de kroeg"Goh, kom je hier vaker?" . "wel saai he, dat je vriendin praat met die maat van mij... laat ze jou helemaal alleen".

Daardoor durf ik vrouwen niet aan te spreken.
Ik zit hier toch wel mee... niet om het feit om er iets meer uit te halen dan een 06-. Maar ook een leuk gesprek :{ .

En om eerlijk te zijn: Ik ben bezig met zelf ontplooiing. Ik speel sinds kort gitaar en werk bij een call center.

Vooralsnog, als mensen mij vragen: Zou je jezelf daten, dan zou ik eerlijk zeggen: Geen idee..... zo'n spannend leven heb ik niet.

Best naar, zo blijf ik in deze mindset hangen.

Ook zou ik eens van dat afhankelijke gevoel van aandacht krijgen bij de vrouwen,af willen.
Je hebt jongens daar lopen die vrouwen op af. Hoe doen die mannen dat? Ik bedoel, ik hoor regelmatig: Goh, een lange jongen is aantrekkelijk. Tot nu toe vrijwel nooit wat van gemerkt... alleen de opmerking: "Goh... jij bent lang.." als of ik dat zelf niet weet :')

Kort samen gevat: Of ik moet leren/ niet bang zijn om een gesprek te beginnen. Of ik wil van dat "ik wil een vriendin" gevoel af.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 23 mei 2016 @ 00:16:14 #23
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_162424521
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 18:57 schreef K44S het volgende:

[..]

Je maakt het me niet makkelijker met zulke metaforen en denkwijze.

Over energieën snap ik nog wel.
Voor de rest beetje bal.
Mijn probleem: Ik kan heel sociaal zijn, als ik vrouwen moet aanspreken met een goede reden (werk, "waar is de weg").

Voor de rest heb ik echt -beetje vreemd- geen flauw idee.
Zoals in de kroeg"Goh, kom je hier vaker?" . "wel saai he, dat je vriendin praat met die maat van mij... laat ze jou helemaal alleen".

Daardoor durf ik vrouwen niet aan te spreken.
Ik zit hier toch wel mee... niet om het feit om er iets meer uit te halen dan een 06-. Maar ook een leuk gesprek :{ .

En om eerlijk te zijn: Ik ben bezig met zelf ontplooiing. Ik speel sinds kort gitaar en werk bij een call center.

Vooralsnog, als mensen mij vragen: Zou je jezelf daten, dan zou ik eerlijk zeggen: Geen idee..... zo'n spannend leven heb ik niet.

Best naar, zo blijf ik in deze mindset hangen.

Ook zou ik eens van dat afhankelijke gevoel van aandacht krijgen bij de vrouwen,af willen.
Je hebt jongens daar lopen die vrouwen op af. Hoe doen die mannen dat? Ik bedoel, ik hoor regelmatig: Goh, een lange jongen is aantrekkelijk. Tot nu toe vrijwel nooit wat van gemerkt... alleen de opmerking: "Goh... jij bent lang.." als of ik dat zelf niet weet :')

Kort samen gevat: Of ik moet leren/ niet bang zijn om een gesprek te beginnen. Of ik wil van dat "ik wil een vriendin" gevoel af.
Is ook een beetje ''out there'', heb je ook niet zoveel aan als man zijnde (tenzij je in een relatie zit), meer geschreven vanuit vrouwelijk perspectief en omdat ik het zelf interessant vind.

Wellicht voelt het alsof je geen reden hebt om met haar te gaan praten. Maar als je vind dat ze er leuk uit ziet is dat reden zat. Best asociaal om zo een positieve gedachte over een persoon voor jezelf te houden, als iemand dat over jou denkt wil je dat toch ook graag horen.

Dat afhankelijke gevoel gaat alleen weg op het moment dat je overvloed in je leven hebt. Voordat je dat ervaren hebt kun je naar mijn mening ook nooit in een succesvolle lange termijn relatie zitten als man. Ga dus zsm meerdere vrouwen daten/scharrelen.

Je kan twee dingen doen als je een probleem hebt. Weglopen of confronteren. Optie 1 voelt op korte termijn beter, maar komt vroeg of laat weer terug. Als je karakter wilt ontwikkelen confronteer je shit wanneer je er tegenaan loopt.

Wat je trouwens zegt over ''lang'' zijn, ik herken het. Ben zelf iets onder de 2m, en kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat het zeker geen garantie voor vrouwen in je leven is. Het grappige is dat nu ik m'n zaken op een rijtje heb voor mezelf, een guy van m'n studie laatst tegen me zei dat hij ''jaloers'' op me was omdat meisjes overal naar me keken. Kwam volgens hem door m'n looks :')
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  maandag 23 mei 2016 @ 09:04:06 #24
416020 K44S
The bearded man
pi_162427269
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 00:16 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Is ook een beetje ''out there'', heb je ook niet zoveel aan als man zijnde (tenzij je in een relatie zit), meer geschreven vanuit vrouwelijk perspectief en omdat ik het zelf interessant vind.

Wellicht voelt het alsof je geen reden hebt om met haar te gaan praten. Maar als je vind dat ze er leuk uit ziet is dat reden zat. Best asociaal om zo een positieve gedachte over een persoon voor jezelf te houden, als iemand dat over jou denkt wil je dat toch ook graag horen.

Dat afhankelijke gevoel gaat alleen weg op het moment dat je overvloed in je leven hebt. Voordat je dat ervaren hebt kun je naar mijn mening ook nooit in een succesvolle lange termijn relatie zitten als man. Ga dus zsm meerdere vrouwen daten/scharrelen.

Je kan twee dingen doen als je een probleem hebt. Weglopen of confronteren. Optie 1 voelt op korte termijn beter, maar komt vroeg of laat weer terug. Als je karakter wilt ontwikkelen confronteer je shit wanneer je er tegenaan loopt.

Wat je trouwens zegt over ''lang'' zijn, ik herken het. Ben zelf iets onder de 2m, en kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat het zeker geen garantie voor vrouwen in je leven is. Het grappige is dat nu ik m'n zaken op een rijtje heb voor mezelf, een guy van m'n studie laatst tegen me zei dat hij ''jaloers'' op me was omdat meisjes overal naar me keken. Kwam volgens hem door m'n looks :')
Juist ja. Dus: omdenken ipv nadenken.

Dus je vindt het aso als ik denk: die dame wil vast niet met mij daten... Tenslotte sta ik er behoorlijk saai bij zonder drank... en dansen jaag ik mensen weg. ( ;) )-dit denk ik dan met een knipoog-.

Over dat confronteren: het is niet dat ik er van weg loop. Het is zelfs zo dat ik de situatie bekijk en niet weet hoe hier op te reageren.

Ik word altijd verlegen als een dame tegen mij begint te praten. Dit vat ik dan ook direct op als flirten.

Terwijl ik dan indd zelf geen vrouwen aanspreek omdat ik geen goed gespreksonderwerp weet. Maar die tip over dr uiterlijk is zo stom(en moeilijk) niet.

Ik moet gewoon meer ballen kweken om het te doen. Dan loop ik maar een blauwtje (mooi blauw is niet lelijk).

En ja... ik lees het ook zo vaak "oh ja... lange mannen zijn zoooooooh aantrakkelijk".

En ja ik heb mn looks mee.. het is alleen wat ik uitstraal.

Ps: over dat overvloed.

Veel klopt er in mn leven. Er zijn hooguit 2 dingen die niet op kortte termijn kunnen worden behandeld.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 23 mei 2016 @ 09:37:32 #25
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_162427811
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:04 schreef K44S het volgende:

[..]

Juist ja. Dus: omdenken ipv nadenken.

Dus je vindt het aso als ik denk: die dame wil vast niet met mij daten... Tenslotte sta ik er behoorlijk saai bij zonder drank... en dansen jaag ik mensen weg. ( ;) )-dit denk ik dan met een knipoog-.

Over dat confronteren: het is niet dat ik er van weg loop. Het is zelfs zo dat ik de situatie bekijk en niet weet hoe hier op te reageren.

Ik word altijd verlegen als een dame tegen mij begint te praten. Dit vat ik dan ook direct op als flirten.

Terwijl ik dan indd zelf geen vrouwen aanspreek omdat ik geen goed gespreksonderwerp weet. Maar die tip over dr uiterlijk is zo stom(en moeilijk) niet.

Ik moet gewoon meer ballen kweken om het te doen. Dan loop ik maar een blauwtje (mooi blauw is niet lelijk).

En ja... ik lees het ook zo vaak "oh ja... lange mannen zijn zoooooooh aantrakkelijk".

En ja ik heb mn looks mee.. het is alleen wat ik uitstraal.

Ps: over dat overvloed.

Veel klopt er in mn leven. Er zijn hooguit 2 dingen die niet op kortte termijn kunnen worden behandeld.
Inderdaad. Als jij een vrouw er leuk uit vind zien mag ze dat best weten. Daarna komt er vast wel iets in je hoofd op. Wat helpt is om 5 standaard vragen/statements in je hoofd te hebben zodat het ''ik weet niet wat ik moet zeggen probleem'' opgelost is. Die kunnen dan fungeren als tijdelijke zijwieltjes totdat je lekker in de flow zit.

Voor mij heeft het een jaar geduurd voordat ik m'n eerste chick mee naar huis nam, na 1,5 jaar date ik meerdere vrouwen, vervolgens op innerlijk gebied aan de slag gegaan en nu na 4 jaar een fantastische vriendin. Deze problemen gaan niet van de één op andere dag weg, maar stapje voor stapje dichterbij komen is oh zo leuk:)

Een mantra dat je aan kunt houden voor het komende jaar (en hopelijk de rest van je leven): ''Voelt het spannend, doe het toch''. Met alles in je leven. In het begin een beetje eng, maar je voelt je er al snel veel beter door.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  maandag 23 mei 2016 @ 18:13:59 #26
416020 K44S
The bearded man
pi_162440593
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:37 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Inderdaad. Als jij een vrouw er leuk uit vind zien mag ze dat best weten. Daarna komt er vast wel iets in je hoofd op. Wat helpt is om 5 standaard vragen/statements in je hoofd te hebben zodat het ''ik weet niet wat ik moet zeggen probleem'' opgelost is. Die kunnen dan fungeren als tijdelijke zijwieltjes totdat je lekker in de flow zit.

Voor mij heeft het een jaar geduurd voordat ik m'n eerste chick mee naar huis nam, na 1,5 jaar date ik meerdere vrouwen, vervolgens op innerlijk gebied aan de slag gegaan en nu na 4 jaar een fantastische vriendin. Deze problemen gaan niet van de één op andere dag weg, maar stapje voor stapje dichterbij komen is oh zo leuk:)

Een mantra dat je aan kunt houden voor het komende jaar (en hopelijk de rest van je leven): ''Voelt het spannend, doe het toch''. Met alles in je leven. In het begin een beetje eng, maar je voelt je er al snel veel beter door.
Thx! Dit tankt weer vertrouwen.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_162442051
quote:
Ik heb de helft bekeken en dit is geen afzeikpost maar ik zie oprecht niet in wat hier nu inzicht geeft en wat vernieuwend is.
  zondag 12 juni 2016 @ 23:16:01 #28
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_162963564
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:37 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

....................... date ik meerdere vrouwen, vervolgens op innerlijk gebied aan de slag gegaan en nu na 4 jaar ........................................

Wat bedoel je, jullie, er mee met de uitdrukking "op innerlijk gebied aan de slag te gaan".
Kan je misschien ook een concreet voorbeeld noemen?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 13 juni 2016 @ 00:52:33 #29
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_162965887
Daarmee bedoel ik: op het gebied van waarden, overtuigingen, identiteit, en missie. Dingen als zelfvertrouwen, een hoger doel in je leven vinden, weten wie je bent en waar je voor staat als man zijnde.

Een concreet voorbeeld, afgelopen jaar was ik zeer perfectionistisch. Zeer kritisch op mezelf en bang om fouten te maken. Het hield me tegen om initiatieven te nemen, omdat ze nog niet perfect zijn. Dat heb ik opgelost door meerdere maanden dagelijks met het concept van zelfacceptatie aan de slag te gaan. Daarnaast heb ik in een vroeg stadium een aantal initiatieven (een carriere evenement organiseren en personal trainer worden in de gym) de wereld in geholpen zonder dat ik ze perfect op een rijtje had. Op dit moment is de faalangst vrijwel weg, falen hoort bij het leven en het houdt me niet meer tegen om de dingen te doen die ik wil doen, of in ieder geval in veel mindere mate.

Zo zijn er nog vele andere dingen geweest. Pickup maakt je er bewust van en geef je tools (of iig verwijzingen naar de juiste bronnen) om ze op te lossen. één voor één identificeer je ze en ga je er mee aan de slag. Uiteindelijk groei je zo stapje voor stapje naar de persoon die je wilt zijn.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  maandag 13 juni 2016 @ 22:07:08 #30
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_162990538
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:12 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Ik heb de helft bekeken en dit is geen afzeikpost maar ik zie oprecht niet in wat hier nu inzicht geeft en wat vernieuwend is.
Dit is gewoon leuk om te zien en een reminder om je shit op orde te krijgen, als je praktischere dingen wilt hebben zijn er genoeg video's over beschikbaar. Kijk eens naar de introductiefilmpjes (julien manifesto bv) in de openingspost (behalve de eerste, dat is introductie) als je meer inhoudelijke dingen wilt zien.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:31:47 #31
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_163004558
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 00:52 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Daarmee bedoel ik: op het gebied van waarden, overtuigingen, identiteit, en missie. Dingen als zelfvertrouwen, een hoger doel in je leven vinden, weten wie je bent en waar je voor staat als man zijnde.

Een concreet voorbeeld, afgelopen jaar was ik zeer perfectionistisch. Zeer kritisch op mezelf en bang om fouten te maken. Het hield me tegen om initiatieven te nemen, omdat ze nog niet perfect zijn. Dat heb ik opgelost door meerdere maanden dagelijks met het concept van zelfacceptatie aan de slag te gaan. Daarnaast heb ik in een vroeg stadium een aantal initiatieven (een carriere evenement organiseren en personal trainer worden in de gym) de wereld in geholpen zonder dat ik ze perfect op een rijtje had. Op dit moment is de faalangst vrijwel weg, falen hoort bij het leven en het houdt me niet meer tegen om de dingen te doen die ik wil doen, of in ieder geval in veel mindere mate.

Zo zijn er nog vele andere dingen geweest. Pickup maakt je er bewust van en geef je tools (of iig verwijzingen naar de juiste bronnen) om ze op te lossen. één voor één identificeer je ze en ga je er mee aan de slag. Uiteindelijk groei je zo stapje voor stapje naar de persoon die je wilt zijn.
Pffff, zo bewust bezig zijn met jezelf, neen, dat heb of ben ik niet, ook niet geweest.
Ik "leef" gewoon, deed wel opleidingen en werkte jaren in de hulpverlening.
(Perfectionist ben ik nooit geweest, en faalangst ken ik nauwelijks).
En de rest, brengt je het leven wel.
Maar natuurlijk ieder zijn eigen keuze. Ieder zijn eigen weg.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 18:24:37 #32
416020 K44S
The bearded man
pi_163011136
Toch maar van de zotte dat ik gemotiveerd moet worden door van die pua filmpjes ?!

Ik blijf beetje boel steken bij het "gemis"gevoel. Terwijl ik hier dolgraag vanaf wil :(.
Tenslotte wil ik me focussen op andere dingen.
Hobby's heb ik zat, werk vrij veel en vrienden heb k genoeg.

[ Bericht 33% gewijzigd door K44S op 14-06-2016 18:30:48 ]
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  vrijdag 17 juni 2016 @ 16:49:54 #33
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_163090499
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:31 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Pffff, zo bewust bezig zijn met jezelf, neen, dat heb of ben ik niet, ook niet geweest.
Ik "leef" gewoon, deed wel opleidingen en werkte jaren in de hulpverlening.
(Perfectionist ben ik nooit geweest, en faalangst ken ik nauwelijks).
En de rest, brengt je het leven wel.
Maar natuurlijk ieder zijn eigen keuze. Ieder zijn eigen weg.
Prima toch. Als je niets mist in je leven is er ook geen reden om dingen te veranderen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 18:24 schreef K44S het volgende:
Toch maar van de zotte dat ik gemotiveerd moet worden door van die pua filmpjes ?!

Ik blijf beetje boel steken bij het "gemis"gevoel. Terwijl ik hier dolgraag vanaf wil :(.
Tenslotte wil ik me focussen op andere dingen.
Hobby's heb ik zat, werk vrij veel en vrienden heb k genoeg.
Zo gek vind ik het niet. Rolmodellen of mensen die inspireren vind ik nauwelijks in m'n dagelijks leven. Zeker in de Nederlandse cultuur is normaal vaak al gek genoeg.

Als vrouwen het enige is wat je mist lijkt de oplossing me niet heel ingewikkeld ;) Het is niet speciaals, gewoon een skillset waarvoor je veel moet oefenen. Net als gitaar spelen.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_163091243
Heb je echt zoveel moeite met "rolmodellen" vinden? Beter gezegd, mensen die je inspireren?
Is dat dan niet meer iets wat over jouw beeld gaat ipv dat het waar is?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 17 juni 2016 @ 17:26:27 #35
416020 K44S
The bearded man
pi_163091354
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Prima toch. Als je niets mist in je leven is er ook geen reden om dingen te veranderen.

[..]

Zo gek vind ik het niet. Rolmodellen of mensen die inspireren vind ik nauwelijks in m'n dagelijks leven. Zeker in de Nederlandse cultuur is normaal vaak al gek genoeg.

Als vrouwen het enige is wat je mist lijkt de oplossing me niet heel ingewikkeld ;) Het is niet speciaals, gewoon een skillset waarvoor je veel moet oefenen. Net als gitaar spelen.
Ik vind "gek" voor Nederlandse begrippen nog veel te bekrompen.

Maar wellicht dat ik altijd het laatste woord wil hebben, erg bijdehand kan zijn en juist opzoek ga naar mn grenzen.

Bij dames blijft dit vaak haken omdat ik niet precies weet wat ik wil als het gaat om liefde.

Vlotte babbel heb ik zeker. .maar ik ben snel de interesse kwijt als het neer komt op:"goh.. en wat voor hobby's heb jij?".


Vragen zoals :" wat is jouw lievelingswoord?" Zijn veel 'spannender'


Goed.. ik kan hier lang en breed over lullen maar ik heb al een mooie spiegel op het werk voor gekregen :
Had vandaag gewoon netjes een stropdas om een overhemd. Kortom: netjes!

Dus collega:"zo. .jij ziet er netjes uit! "
Ik:" ja...Vind ik leuk en wellicht is er nog een leuke dame die me spontaan aanspreekt"
Collega:" dus jij denkt dat je met die geile stropdas meteen een chick tegen komt en je aanspreekt omdat je er zo leuk uit ziet?"

Ik bedacht me toen dat dat best een opmerkelijke verwachting is.


Wat ik hier allemaal mee wil zeggen: het zou eens leuk zijn als de dame het initiatief toont ipv dat ik het doe.

En ik moet mijn intentie en denkbeeld maar eens gaan veranderen als het simpel weg niet werkt zoals ik hoop/denk dat het werkt.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zaterdag 18 juni 2016 @ 02:35:55 #36
456432 Kamina
Tenacious!
pi_163104102
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 16:49 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Als vrouwen het enige is wat je mist lijkt de oplossing me niet heel ingewikkeld ;) Het is niet speciaals, gewoon een skillset waarvoor je veel moet oefenen. Net als gitaar spelen.
Ja man, vrouwen zijn het instrument naar voldoening!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:26 schreef K44S het volgende:
Goed.. ik kan hier lang en breed over lullen maar ik heb al een mooie spiegel op het werk voor gekregen :
Had vandaag gewoon netjes een stropdas om een overhemd. Kortom: netjes!

Dus collega:"zo. .jij ziet er netjes uit! "
Ik:" ja...Vind ik leuk en wellicht is er nog een leuke dame die me spontaan aanspreekt"
Collega:" dus jij denkt dat je met die geile stropdas meteen een chick tegen komt en je aanspreekt omdat je er zo leuk uit ziet?"

Ik bedacht me toen dat dat best een opmerkelijke verwachting is.

Wat ik hier allemaal mee wil zeggen: het zou eens leuk zijn als de dame het initiatief toont ipv dat ik het doe.

En ik moet mijn intentie en denkbeeld maar eens gaan veranderen als het simpel weg niet werkt zoals ik hoop/denk dat het werkt.
Inderdaad, dat is een goede spiegel.

De vraag is, wat doe je maandag aan naar werk, en waarom?

[ Bericht 22% gewijzigd door Kamina op 18-06-2016 02:42:08 ]
1 + 1 = blauw
  zaterdag 18 juni 2016 @ 09:48:40 #37
416020 K44S
The bearded man
pi_163105360
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 02:35 schreef Kamina het volgende:

[..]

Ja man, vrouwen zijn het instrument naar voldoening!

[..]

Inderdaad, dat is een goede spiegel.

De vraag is, wat doe je maandag aan naar werk, en waarom?
Apenpak natuurlijk. Dan willen de chicks natuurlijk wél mijn banaan
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  zaterdag 18 juni 2016 @ 12:02:54 #38
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_163107160
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 00:52 schreef Pope-of-Dope het volgende:

Een concreet voorbeeld, afgelopen jaar was ik zeer perfectionistisch. Zeer kritisch op mezelf en bang om fouten te maken. Het hield me tegen om initiatieven te nemen, omdat ze nog niet perfect zijn. Dat heb ik opgelost door meerdere maanden dagelijks met het concept van zelfacceptatie aan de slag te gaan. Daarnaast heb ik in een vroeg stadium een aantal initiatieven (een carriere evenement organiseren en personal trainer worden in de gym) de wereld in geholpen zonder dat ik ze perfect op een rijtje had. Op dit moment is de faalangst vrijwel weg, falen hoort bij het leven en het houdt me niet meer tegen om de dingen te doen die ik wil doen, of in ieder geval in veel mindere mate.

Zo zijn er nog vele andere dingen geweest. Pickup maakt je er bewust van en geef je tools (of iig verwijzingen naar de juiste bronnen) om ze op te lossen. één voor één identificeer je ze en ga je er mee aan de slag. Uiteindelijk groei je zo stapje voor stapje naar de persoon die je wilt zijn.
Wel een heel perfectionistische manier om van perfectionisme af te komen. Maar perfectionistische mensen hebben het voordeel, ze hebben hun zaakjes prima geregeld. Heeft, ook voor hun omgeving, partners, gezin, werk(!) dus (ook) zijn goede kanten. Alleen, vaak hebben perfectionisten daar zelf last van, en wel zodanig dat dat ook lichamelijke klachten meebrengt. Migraine komt bv vaak voor bij perfectionistische mensen.

Komt zomaar een gedachte bij mij op, als nu alle mensen perfectionisten zouden zijn, hadden we dan een perfekte wereld. Of net niet, het tegenovergestelde dus. Omdat voor perfecttionisten ook de kleine details belangrijk zijn zijn ze misschien veel sneller ge-irriteerd door anderen, door anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 18-06-2016 12:13:32 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 18 juni 2016 @ 12:22:06 #39
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_163107506
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:21 schreef erodome het volgende:

Heb je echt zoveel moeite met "rolmodellen" vinden? Beter gezegd, mensen die je inspireren?

Inderdaad, je kunt altijd mij nog als rolmodel nemen. Er zit geen auteursrecht of merken bescherming op mij, en ik vraag ook geen geld.

^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 18 juni 2016 @ 12:36:44 #40
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_163107724
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:26 schreef K44S het volgende:

[..]

Bij dames blijft dit vaak haken omdat ik niet precies weet wat ik wil als het gaat om liefde.

Vragen zoals :" wat is jouw lievelingswoord?" Zijn veel 'spannender'

Wat ik hier allemaal mee wil zeggen: het zou eens leuk zijn als de dame het initiatief toont ipv dat ik het doe.

eerste regel: volgens mij weet je WEL wat je precies wil, nl. sex!

tweede regel: weet niet wat daar spannend aan is. Ik vraag altijd als eerste vraag: heb je je schaamhaar geschoren. Dan is ze of boos (so what, stuk chagrijn)) of ze lacht en je het ijs is gebroken en ze weet ook meteen waar je op uit bent. Spaar je uren geneuzel mee uit!
Kun je uit haar reactie niets opmaken en vraagt ze bv "waarom vraag je dat?" dan moet je improviseren en bv zeggen: omdat ik amateur kutjeskapper ben.

Regel 3: ja, dream on. dat zijn de one percenters, dus 1 op de 100. Dat betekent dus dat je bij een op de 100 sexpartnerinnen dat een keer zult meemaken.

M vr gr

:W :W

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 18-06-2016 12:39:42 (puntjes op de "i" gezet.) ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 20 juni 2016 @ 17:49:08 #41
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_163167761
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 12:02 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Wel een heel perfectionistische manier om van perfectionisme af te komen. Maar perfectionistische mensen hebben het voordeel, ze hebben hun zaakjes prima geregeld. Heeft, ook voor hun omgeving, partners, gezin, werk(!) dus (ook) zijn goede kanten. Alleen, vaak hebben perfectionisten daar zelf last van, en wel zodanig dat dat ook lichamelijke klachten meebrengt. Migraine komt bv vaak voor bij perfectionistische mensen.

Komt zomaar een gedachte bij mij op, als nu alle mensen perfectionisten zouden zijn, hadden we dan een perfekte wereld. Of net niet, het tegenovergestelde dus. Omdat voor perfecttionisten ook de kleine details belangrijk zijn zijn ze misschien veel sneller ge-irriteerd door anderen, door anders.
Hahah. Interessante gedachtegang. Iedereen is perfect en niemand die er meer van kan genieten ;)

Perfectionisme betekent dat je extreem hoge standaarden aan jezelf stelt en je slecht voelt als je niet aan deze standaard voldoet. Met dat eerste deel, hoge standaarden, is niets mis, het is zelfs goed als je iets wilt bereiken in je leven. Het enige nare deel is het tweede, dat je gestresst wordt op het moment dat het een keer niet lukt.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  maandag 20 juni 2016 @ 17:55:34 #42
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_163167876
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:21 schreef erodome het volgende:
Heb je echt zoveel moeite met "rolmodellen" vinden? Beter gezegd, mensen die je inspireren?
Is dat dan niet meer iets wat over jouw beeld gaat ipv dat het waar is?
In mijn dagelijks leven zie ik idd zeer weinig mensen waar ik van onder de indruk ben. Heb wel een hoge pet op van de meeste vrienden van me en m'n vriendin, maar het heeft jaren geduurd voordat ik ze ontmoet heb. Onder de indruk zijn is natuurlijk altijd subjectief, dus dat heeft ook met het beeld wat ik van mezelf heb te maken.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  maandag 20 juni 2016 @ 18:04:48 #43
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_163168074
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 17:26 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik vind "gek" voor Nederlandse begrippen nog veel te bekrompen.

Maar wellicht dat ik altijd het laatste woord wil hebben, erg bijdehand kan zijn en juist opzoek ga naar mn grenzen.

Bij dames blijft dit vaak haken omdat ik niet precies weet wat ik wil als het gaat om liefde.

Vlotte babbel heb ik zeker. .maar ik ben snel de interesse kwijt als het neer komt op:"goh.. en wat voor hobby's heb jij?".

Vragen zoals :" wat is jouw lievelingswoord?" Zijn veel 'spannender'

Goed.. ik kan hier lang en breed over lullen maar ik heb al een mooie spiegel op het werk voor gekregen :
Had vandaag gewoon netjes een stropdas om een overhemd. Kortom: netjes!

Dus collega:"zo. .jij ziet er netjes uit! "
Ik:" ja...Vind ik leuk en wellicht is er nog een leuke dame die me spontaan aanspreekt"
Collega:" dus jij denkt dat je met die geile stropdas meteen een chick tegen komt en je aanspreekt omdat je er zo leuk uit ziet?"

Ik bedacht me toen dat dat best een opmerkelijke verwachting is.

Wat ik hier allemaal mee wil zeggen: het zou eens leuk zijn als de dame het initiatief toont ipv dat ik het doe.

En ik moet mijn intentie en denkbeeld maar eens gaan veranderen als het simpel weg niet werkt zoals ik hoop/denk dat het werkt.
Wat leesfok al zegt, het overgrote deel van de mannen wil gewoon neuken, ik denk niet dat jij een uitzondering bent.

Het zou ook leuk zijn als ik nooit meer hoefde te werken en toch elke maand 10.000 euro betaald kreeg, gewoon omdat ik zo een aardige jongen ben. Helaas werkt de realiteit anders en zal ik moeten werken voor m'n geld.

Met betrekking tot je pak/overhemd. Dat is een uiting van wie er in dat pak zit, geen substituut. Je kunt nog zo'n mooi huis, auto, horloge, pak aan hebben, maar als het van binnen niet goed zit zal je er ten eerste niet van kunnen genieten, en ten tweede zullen vrouwen er niet voor vallen (op een klein deel na waarvan je je kunt afvragen of dat het soort vrouw is wat je in je leven wilt hebben).
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_163168111
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 17:55 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

In mijn dagelijks leven zie ik idd zeer weinig mensen waar ik van onder de indruk ben. Heb wel een hoge pet op van de meeste vrienden van me en m'n vriendin, maar het heeft jaren geduurd voordat ik ze ontmoet heb. Onder de indruk zijn is natuurlijk altijd subjectief, dus dat heeft ook met het beeld wat ik van mezelf heb te maken.
Misschien dan toch eens wat verder naar buiten treden, zaken opzoeken die je interesseren bv en daar mensen ontmoeten/zien die je kunnen inspireren.
Er zijn echt veel mensen, op allerlei gebieden, die een inspiratiebron zijn. Je hoeft alleen maar rond te kijken en naar buiten te treden.

Zo is 1 van mijn inspiratiebronnen 1 van de beste (horse) instructeurs die Europa te bieden heeft. Mevrouw zit in een rolstoel, daar sta je dan als "gewone sterveling" met je prutsmoesjes, het regende, had een snotneus ;) Alle smoesjes weggevaagd voordat je ze over je tong hebt laten rollen ;)
Mevrouw pakt gewoon jouw paard over en laat even zien dat jouw paard meer kan dan je ooit gedacht had. Maar vooral, mevrouw is echt een heel positief mens die iedereen wie ze les geeft achterlaat met een goed gevoelen natuurlijk met de aankomende maanden zat om te doen, je boordevol ideeen zit.

Nu is dit dan echt "mijn ding", daar vind ik dus mijn inspiratiebronnen. Maar zo heb je op zo'n beetje elke gebied wel rolmodellen. Vast ook wel in deze hoek, mensen die een positieve bijdrage leveren en anderen inspireren om ook "meer" eruit te halen.
Zoek daar dus actief naar, dan vindt je die mensen vanzelf en zal je merken dat rond zo'n mens er vaak veel meer mensen zijn aan wie je je op kan trekken en die je stimuleren het beste uit jezelf te halen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 20 juni 2016 @ 18:11:45 #45
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_163168241
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Misschien dan toch eens wat verder naar buiten treden, zaken opzoeken die je interesseren bv en daar mensen ontmoeten/zien die je kunnen inspireren.
Er zijn echt veel mensen, op allerlei gebieden, die een inspiratiebron zijn. Je hoeft alleen maar rond te kijken en naar buiten te treden.

Zo is 1 van mijn inspiratiebronnen 1 van de beste (horse) instructeurs die Europa te bieden heeft. Mevrouw zit in een rolstoel, daar sta je dan als "gewone sterveling" met je prutsmoesjes, het regende, had een snotneus ;) Alle smoesjes weggevaagd voordat je ze over je tong hebt laten rollen ;)
Mevrouw pakt gewoon jouw paard over en laat even zien dat jouw paard meer kan dan je ooit gedacht had. Maar vooral, mevrouw is echt een heel positief mens die iedereen wie ze les geeft achterlaat met een goed gevoelen natuurlijk met de aankomende maanden zat om te doen, je boordevol ideeen zit.

Nu is dit dan echt "mijn ding", daar vind ik dus mijn inspiratiebronnen. Maar zo heb je op zo'n beetje elke gebied wel rolmodellen. Vast ook wel in deze hoek, mensen die een positieve bijdrage leveren en anderen inspireren om ook "meer" eruit te halen.
Zoek daar dus actief naar, dan vindt je die mensen vanzelf en zal je merken dat rond zo'n mens er vaak veel meer mensen zijn aan wie je je op kan trekken en die je stimuleren het beste uit jezelf te halen.
Doe ik al genoeg hoor, naar rolmodellen zoeken. Zeg niet dat ze er niet zijn, alleen dat het goed zoeken is. Mensen die hun leven op elk vlak (spiritueel, relationeel, financieel, carriere, sociaal, gezondheid) op orde hebben zijn zeldzaam. Owen van RSD vind ik daar een mooi voorbeeld van, vandaar mijn reactie op K44S.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  maandag 20 juni 2016 @ 18:24:35 #46
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_163168548
Ik begrijp je niet, je hebt mij toch (als rolmodel).

*O*
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 20 juni 2016 @ 18:39:32 #47
416020 K44S
The bearded man
pi_163168882
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:11 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Doe ik al genoeg hoor, naar rolmodellen zoeken. Zeg niet dat ze er niet zijn, alleen dat het goed zoeken is. Mensen die hun leven op elk vlak (spiritueel, relationeel, financieel, carriere, sociaal, gezondheid) op orde hebben zijn zeldzaam. Owen van RSD vind ik daar een mooi voorbeeld van, vandaar mijn reactie op K44S.
Rolmodellen heb ik niet nodig (je moet tenslotte je eigen ik maken ipv idolen na jagen).

Maar goed.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_163169167
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:39 schreef K44S het volgende:

[..]

Rolmodellen heb ik niet nodig (je moet tenslotte je eigen ik maken ipv idolen na jagen).

Maar goed.
Niet geheel hiermee eens.
Natuurlijk moet je je eigen "ik" maken, maar het is meer dan fijn wat inspiratiebronnen te hebben, mensen die je steunen in jezelf verbeteren, die je stimuleren meer uit jezelf te halen door een vb te zijn, of door zo heel af en toe even te helpen door ook een schouder onder je doel te zetten.

Zonder mijn inspiratiebronnen en leraren was ik er ook wel gekomen op ten duur, heb geen probleem met zelfvertrouwen en ben bereid veel te leren. Maar het had vele malen langer geduurd, er hadden dan veel momenten van twijfel en terug naar de tekentafel geweest.
Mijn inspiratiebronnen en leraren hebben me laten zien waar ik heen kon en hoe ik daar kon komen. Ze hebben me de valkuilen laten zien die voor vrijwel iedereen op hun pad liggen (en hoe ik daar omheen kon lopen ipv in zou vallen). Ik heb door hun het wiel niet opnieuw uit hoeven te vinden, maar kon op hun schouders staan en kon daardoor hoger reiken dan ik ooit alleen had kunnen doen.

Het is goed om stevig op je eigen benen te staan en daar de meeste kracht uit te putten. Maar het is onzinnig om steeds het wiel opnieuw uit te vinden als zoveel je al voor zijn gegaan en je op hun schouders kan staan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163169482
Ja leuk allemaal, maar is er nog ge-nightgamed dit weekend?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 18:30:00 #50
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_163440452
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:39 schreef K44S het volgende:

[..]

Rolmodellen heb ik niet nodig (je moet tenslotte je eigen ik maken ipv idolen na jagen).

Maar goed.
Als jij een gekochte ikea-kast in elkaar wilt zetten, wil je er dan je eigen ikea-ik van maken of pak je gewoon de handleiding en zet je hem zo snel en efficient mogelijk in elkaar? Het tweede lijkt me een stuk handiger.

Je kunt altijd zelf het wiel proberen uit te vinden maar als jij iemand kent die ervaring heeft in wat jij wilt bereiken kan hij je veel sneller naar die plek brengen dan dat je dat zelf kan.

Persoonlijk denk ik dat dit jouw grootste probleem is op dit moment:

quote:
Bij dames blijft dit vaak haken omdat ik niet precies weet wat ik wil als het gaat om liefde.


Je kunt het ook positief bekijken, zolang je geen idee hebt maakt het allemaal niet uit ;-)
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')