Voor Misterrrr-e (maar ook voor andere geinteresseerden):
https://docs.google.com/s(...)4/edit#gid=999161401Zijn kanaal:
https://www.youtube.com/user/hwkabro/playlistsSamengevat/geenzinomtelezen/geenzinomtekijken/ikhaatzijnstem, de snelste auto's per klasse, getest op Cutting Coroners, wat een rondje is met lange rechte stukken, maar ook veel bochten;
Snelste staat vooraan, als er auto's achter staan dan zijn die nagenoeg even snel.
Compacts: Rhapsody/Panto/Blista/Issi
Coupes: Zion/Felon/Exemplar
Muscle: Dominator/Dukes/BlackFin
Off-road: Bifta/Blazer/Dune Buggy/Sanchez
Sanchez is altijd sneller dan de rest, er van uitgaande dat je niet door een hufter expres van je brommer gereden wordt en zoveel mogelijk wheelies maakt.
Als je geen wheelies maakt kun je misschien beter een ander voertuig pakken, want alleen wheelies maken het verschil. Wheelies rule.
Sedans: Schafter V12 (Armoured), vermoedelijk een bug gezien de normale Schafter V12 in een andere race categorie zit (Sports). De standaard Schafter staat als 2e in deze lijst en is VIER seconden LANGZAMER. Oftewel, met een Schafter V12 (Armoured) win je gewoon alles in Sedan races. (De Tailgater waar ik in rij is 6 seconden langzamer.) De rest van de ACHTENTWINTIG sedans in deze klasse tellen dus gewoon niet mee. Zonde.
Note to self: Straks even een andere Sedan kopen.
Sports: Elegy RH8/Jester (Race)/Massacro (Race)/Massacro (Standaard)
Sports Classics: Stirling GT (niet te verwarren met de
Stinger GT)
De volgende in de lijst is de Z-Type, 4 seconden langzamer. Wel veel sneller op rechte stukken.
Stirling GT doet het vergeleken bij andere Sports Classics gewoonweg veel beter in de bochten.
De band die je achterop kan doen geldt als een spoiler voor meer grip. Don't ask.
Super: T20/Osiris/Zentorno/Entity XF/Turismo R
De Adder is het snelst in het rechtdoor gaan maar eindigt bijna als laatste op een bochtig circuit. Omdat geen spoiler. Spoilers rule.
SUVs: Huntley S
Alle Baller varianten volgen hem op, maar zijn al een seconde langzamer. Wat er verder in de lijst staat, inclusief mijn Rocoto
, is waardeloos.
Utility: Caddy of Custom Faggio.
In Broughy1322's lijst staat een Sadler als snelste, maar ik twijfel of je die kunt kiezen tijdens utility races. Heb hem in het verleden wel eens gezien tijdens een Utility race, maar vermoed dat R* hem er uit heeft gehaald. Het is immers gewoon een pickup.
Vans: Gang Burrito; De andere 15 vans tellen niet mee in deze race.
Motoren: Bati 801/Akuma
Hakuchou is het snelst op rechte stukken, stuurt echter voor geen meter.
Eerder al gezegd, maar als je wheelies maakt ga je sneller. Alleen oppassen dat je niet op je bek gaat.
Als je niet durft te wheeliën, of het te bochtig is, dan kun je voorover leunen voor een ietsiepietsie extra snelheid.
Andere tips/bevindingen door Broughy1322;
- Off-road banden werken geweldig op alle auto's; je hebt vrijwel geen last meer van stoepranden en andere hobbels. Je rijdt er even snel mee als andere banden en kan meestal straffeloos hobbels/stoepranden meepakken.
Het staat alleen gruwelijk lelijk. Evengoed heeft mijn Panto off-road banden, want een autootje van 5 kilo kan dat heel goed gebruiken.
- Spoilers rule. Het type spoiler maakt niet uit, duurder/groter is niet beter. Standaard spoilers die al op een auto zitten bij aankoop/diefstal werken echter niet dankzij R*'s programmeer kunsten. De standaard spoiler op een Kuruma bijv. zou je moeten vervangen met een andere spoiler.
- Armour maakt je auto langzamer maar maakt het nemen van bochten wel makkelijker.
Effecten zijn echter verwaarloosbaar.
- Carbon onderdelen maken je auto lichter en dus sneller, maar de effecten zijn ook hier minimaal.
En nog wat onbelangrijks maar evengoed leuke weetjes:
- Een auto met 4 personen er in is langzamer dan een auto met 1 persoon. Hoe meer personen, hoe langzamer. Overal aan gedacht, die rocksterren.
Op de motor is dit veel merkbaarder. Je bent veel langzamer en kan minder goed bochten maken. Daarom heb ik meestal liever niet dat iemand bij me achterop zit.
En wat persoonlijke tips, niet persé gericht aan Misterrrr-e, en ik ben geen expert (had gister echt wel een lucky streak), maar evengoed, onderstaande kan het een en ander leuker maken naar mijn mening:
Blijf rustig en concentreer je alleen op je eigen rijen. Als iemand je inhaalt, ga niet stressen en rij gewoon geconcentreerd verder. Lekker op de weg letten en niet op degene die voor je rijdt. Je komt hem wel weer tegen.
Ik 'rage' ook wel eens (I'm only human), en dat gaat
altijd fout. Ik eindig dan altijd tegen een muur of paal of rij van een berg af.
Als er 1 of andere kamikaze piloot achter je rijdt, kies er voor om hem voor te laten gaan. Liever dat 'ie zich tegen een paal doormidden rijdt dan dat 'ie je achterkant raakt en je een halve slag draait.
Neem een bocht liever te langzaam dan te snel. Geloof het of niet, maar ik rij over het algemeen erg langzaam in de bochten. Maar liever dat dan een paal of muur rammen want dat kost je meer tijd.
Doe sportief. Ga niet expres mensen van de weg af rijden. Soms gebeurt het per ongeluk, heb ik zelf ook last van (zoals gister met die baksteen SUVs), maar iemand expres andersom op de weg zetten of hem van z'n brommer afrijden is kinderachtig. Gebruik de slipstream om jezelf voorbij je voorganger te catapulteren. Het is wel zo dat de ander niet expres in de weg moet gaan rijden natuurlijk. Als iemand je niet door laat dan vraagt hij er uiteindelijk om.