abonnement Unibet Coolblue
pi_158767434
Ik vind The Botanist van Bruichladdich wel lekker, maar best duur :{ .

pi_158771283
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bombay Sapphire is hier in D dit jaar bij Netto en bij Penny in de aanbieding geweest voor 10,99 voor een 0,7 fles plus een fles 1,25 liter Schweppes tonic.
Aanbiedingen in de gaten houden dus
Oh als iemand dit vind onder 17 euro (70cl) laat maar weten. Koop ik er meteen een aantal.
Heel mijn vriendenkring dringt graag Gin-Tonic maar prijs kan al snel oplopen als iedereen er op een avond zo'n 7 drinkt.


Bombay Sapphire is ook mijn favoriet, maar is best wel duur om zo gewoon als limonade binnen te kappen. Vandaar dat ik vroeg of er nog andere goeie Gins waren.
Cindy De Vuyst
pi_158781505
Vele zogenaamde "topmerken" kopen gewoon een gin extract en voegen dat achteraf toe aan een neutrale (lees goedkope) alcohol...

https://www.silvercloudes(...)ohol-baking-879.aspx

De betere merken en thuisstokers voegen hun zelf uitgekozen en gedoseerde toevoegingen al voor of juist tijdens het stoken toe.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 3 januari 2016 @ 05:24:46 #29
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158781518
also, drink et met komkommer.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zondag 3 januari 2016 @ 10:47:43 #30
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_158782768
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 3 januari 2016 @ 20:21:19 #31
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_158798120
Gins met een erg goede p/k verhouding en makkelijk bij de slijter in NL verkrijgbaar zijn die van Haymans. De goedkoopste is de London Dry Gin, ongeveer 17 euro per fles. Ze hebben ook andere varianten, gerijpt op eiken vat bijvoorbeeld en de cask strength versie, die zijn net wat duurder.

Een andere erg lekkere is de Dutch Courage Gin van Zuiddam.

De Damrak Gin (van Bols geloof ik) is OK, maar behoorlijk veel sinaasappel in de geur/smaak en weinig jeneverbes, en die laatste vind ik nou juist erg lekker. Is iets te zoet ook.

Heb ook wel eens de goedkope Gins van de supermarkt in Dld geprobeerd, maar die zijn niet te zuipen :r :r :r :r :r :r :r
pi_158812074
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 00:26 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben eens benieuwd welke jullie de beste gin vinden voor een redelijke prijs? Gin bestaat in een aantal varianten:
- Compound
- London Dry
- Distilled

Compound zijn de zeer goedkope gins, heel vaak huismerken van winkels. Die wil ik eigenlijk een beetje vermijden. Gins zijn naar mijn voorkeur dan ook te verkrijgen/te drinken van een London Dry. Voor deze ga je ook 12 euro en meer betalen voor een fles.
Distilled wordt dan in mijn ogen een beetje te duur en die mijd ik dan ook weer liever, omdat ik nu ook geen +80 euro aan een fles ga hangen.

Maar welke gins vinden jullie de beste?
In de Aldi hebben ze 2 soorten staan beiden van 10 euro/50cl, maar ik weet niet of die te drinken zijn? Het gaat om de merken Wellinghouse en Johnsen.
Verder zijn de Beefeaters (17 euro) en Gordon's (16 euro) misschien wel de goedkoopste? De Bombay Sapphire kost mij dan weer net iets teveel (24 euro).

Uiteraard speelt de tonic ook wel een grote rol. Je koop beter Light Tonic. Die bevat minder suiker waardoor je gin beter tot haar recht komt.
Maar welke gin is nu eigenlijk (prijs/kwaliteit) het beste om bij mijn Light Tonic te doen?

Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Elke gin-tonic staat of valt bij de keuze van welke tonic bij welke gin. De ene tonic is heerlijk bij gin 1 maar verpest het totaal bij gin 2. Koop eens wat verschillende tonics (bijvoorbeeld van Fevertree) en ga er eens wat mee experimenteren.
Van de "supermarkt gins" is de Bombay inderdaad het best. Maar als je een keer wat meer wilt uitgeven kan ik zeker de Bobby's gin uit Schiedam (garneren met wat sinaasappel en kruidnagel) aanraden of de wat zachtere Ginmare (met basilicum en zwarte peper) uit Spanje.
Koning.
pi_158814112
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:30 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Dit is echt de grootst mogelijke onzin. Elke gin-tonic staat of valt bij de keuze van welke tonic bij welke gin. De ene tonic is heerlijk bij gin 1 maar verpest het totaal bij gin 2. Koop eens wat verschillende tonics (bijvoorbeeld van Fevertree) en ga er eens wat mee experimenteren.
Van de "supermarkt gins" is de Bombay inderdaad het best. Maar als je een keer wat meer wilt uitgeven kan ik zeker de Bobby's gin uit Schiedam (garneren met wat sinaasappel en kruidnagel) aanraden of de wat zachtere Ginmare (met basilicum en zwarte peper) uit Spanje.
Ik koop altijd schweppes, de klassieker. Tuurlijk maakt de tonic ook uit, bagger tonic bestaat ook, of slechte combinaties zijn er natuurlijk ook.
  maandag 4 januari 2016 @ 12:53:49 #34
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_158815113
Met alle respect maar zodra je een gin gaat vermengen met tonic dan proef ik echt niet meer of ik een tonic van ¤16 heb of eentje van ¤35. Misschien kleine nuance verschillen...

Maar als je moet kiezen en geld speelt een rol dan gewoon Bombay Sapphire met een goede tonic van Fentimans en geen Schweppes.
pi_158815250
Die tonic-snobs hier _O-
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158815411
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:53 schreef Strychnos het volgende:
Met alle respect maar zodra je een gin gaat vermengen met tonic dan proef ik echt niet meer of ik een tonic van ¤16 heb of eentje van ¤35. Misschien kleine nuance verschillen...

Maar als je moet kiezen en geld speelt een rol dan gewoon Bombay Sapphire met een goede tonic van Fentimans en geen Schweppes.
Kijk dit kan natuurlijk ook.. Ik had het meer over een verschil van de 20 cent tonic en schweppes. Tonic van 35 gaat wel wat ver hoor!
  maandag 4 januari 2016 @ 13:32:46 #37
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_158816079
Van Schweppes heb je ook de premium tonics die meer smaak hebben als de indian tonic.

mijn top 5
GinMare
Copperhead
Uppercut
Forrest Gin
The Bottanist;
  maandag 4 januari 2016 @ 15:15:12 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158818635
De speciaal voor de Librije gemaakte:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 januari 2016 @ 15:16:27 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158818658
quote:
11s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:15 schreef golfer het volgende:
De speciaal voor de Librije gemaakte:

[ afbeelding ]
Heerlijk hoe commercieel Sjonnie is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 januari 2016 @ 15:17:27 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_158818685
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

Heerlijk hoe commercieel Sjonnie is
Je, een hele winkel vol eigen spullen heeft ie. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 januari 2016 @ 15:31:39 #41
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_158819102
Overpriced meuk van Sjonnie
  maandag 4 januari 2016 @ 15:38:02 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158819262
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:31 schreef Strychnos het volgende:
Overpriced meuk van Sjonnie
Het zijn niet de gekken die het maken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158831973
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 20:21 schreef wiijntje het volgende:
Gins met een erg goede p/k verhouding en makkelijk bij de slijter in NL verkrijgbaar zijn die van Haymans. De goedkoopste is de London Dry Gin, ongeveer 17 euro per fles. Ze hebben ook andere varianten, gerijpt op eiken vat bijvoorbeeld en de cask strength versie, die zijn net wat duurder.

Een andere erg lekkere is de Dutch Courage Gin van Zuiddam.

De Damrak Gin (van Bols geloof ik) is OK, maar behoorlijk veel sinaasappel in de geur/smaak en weinig jeneverbes, en die laatste vind ik nou juist erg lekker. Is iets te zoet ook.

Heb ook wel eens de goedkope Gins van de supermarkt in Dld geprobeerd, maar die zijn niet te zuipen :r :r :r :r :r :r :r
Thanks
Cindy De Vuyst
pi_158832058
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:53 schreef Strychnos het volgende:
Met alle respect maar zodra je een gin gaat vermengen met tonic dan proef ik echt niet meer of ik een tonic van ¤16 heb of eentje van ¤35. Misschien kleine nuance verschillen...

Maar als je moet kiezen en geld speelt een rol dan gewoon Bombay Sapphire met een goede tonic van Fentimans en geen Schweppes.
Die indruk heb ik ook. Ik proef ook geen verschil na het mengen met Tonic. Tenzij je heel veel gin gaat bijkappen zodat ie lekker straf is.
Naar het schijnt ligt dat aan de suikers, daarom dus een Light Tonic.
Cindy De Vuyst
  maandag 4 januari 2016 @ 22:50:10 #45
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_158833234
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:53 schreef Strychnos het volgende:
Met alle respect maar zodra je een gin gaat vermengen met tonic dan proef ik echt niet meer of ik een tonic van ¤16 heb of eentje van ¤35. Misschien kleine nuance verschillen...

Maar als je moet kiezen en geld speelt een rol dan gewoon Bombay Sapphire met een goede tonic van Fentimans en geen Schweppes.
Eens. Dat bedoelde ik ook eerder in dit topic. Ik weet niet wat jullie met jullie gin doen, maar ik drink het met tonic. En ik heb vaak genoeg gin tonic besteld (vakantie, thuis) en zelf gekocht, dat verschil is er niet/niehiel. :').

Hoe drinkt de rest het dan?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 januari 2016 @ 22:54:41 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158833443
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Eens. Dat bedoelde ik ook eerder in dit topic. Ik weet niet wat jullie met jullie gin doen, maar ik drink het met tonic. En ik heb vaak genoeg gin tonic besteld (vakantie, thuis) en zelf gekocht, dat verschil is er niet/niehiel. :').

Hoe drinkt de rest het dan?
In cocktails, als je het puur drinkt is de meerprijs voor een mooie gin wellicht de moeite waard, maar in een long island Iced tea is het onzin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_158835017
Ik drink mijn gin gewoon met Tonic, wel een goede bodem gin natuurlijk(>35cc). De Bombay Sapphire is bijvoorbeeld gewoon zachter dan Gordon's welke een sterkere nasmaak heeft.
42 is the Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything.
pi_158841366
Mijn favoriet is op dit moment de Napue Gin uit Finland. Volle gin maar tegelijk ook lekker zacht. Zowel puur als in een gin-tonic (met wat grapefruit) echt heerlijk. _O_
Koning.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 12:19:32 #49
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_158843683
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 05:24 schreef One_conundrum het volgende:
also, drink et met komkommer.
Ook eens een gin cocktail gehad met snijboon, verrassend lekker
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_158843789
Deze twee moet je ook eens proberen:





Beiden naast gewoon met tonic ook erg lekker in een cocktail! O+.
Karma is a fucking bitch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')