abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 januari 2016 @ 19:57:19 #26
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158742870
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 18:37 schreef Zoë23 het volgende:
Boefje is het chanty :Z hoe gaat het slapen in het grotere bed?
S.ara sliep met 14mnd ook al in een peuterbed..zie ik nu met E en S echt niet gebeuren :D ze zijn zo anders.

GM O+ goooo S!
Hoeveel mnd is ze nu?
E doet pogingen tot 1 stap :+maar laat zich in elkaar zakken als pudding haha.
Op zich prima alleen sinds hij ziek is geweest is het drama en zijn we zo een uur bezig hem in slaap te krijgen. Maar op zich vindt hij het bed tof, totdat de slaapzak aan gaat. Ook al met dekentje geprobeerd maar dan is het alleen dolle pret.

Vrienden die hier waren met oud en nieuw hebben een dochter die 3 maanden ouder is. Zelfs op een onbekende plek leggen ze haar gewoon in bed, zeggen welterusten en ze gaat slapen. Kan ik best jaloers op zijn en dan denk ik: wat doen we toch verkeerd? :{

Pfff 2-4 keer Skittles, hoop dat jouw nachten binnenkort ook nachten worden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158743346
Pfoeh ik ben blij dat iedereen op bed ligt hier. T was vandaag niet te genieten, behalve toen we even buiten aan het wandelen waren, maar dat doe je natuurlijk ook niet de hele dag. :+ T is ook echt een buitenkind, hij zou het liefst de hele dag buiten rommelen, hoe viezer hoe beter. Niets was vandaag goed, het was eigenlijk de hele dag gooien, duwen, slaan en zelfs proberen om me te bijten. -O- Ik hoop dat morgen een gezelligere dag wordt met T. Gelukkig was S wel blij en vrolijk, anders was het helemaal zo'n sneu begin van het nieuwe jaar want L had ook al haar dag niet. :')
pi_158744168
Hier ook chaggodreumes vandaag Nikki :X hazeslaapjes en dan pas eind van de middag een goeie tuk dus nu niet naar bed willen. En veel huilepieps. Die middagslaap moet er echt af / vroeg in de middag worden geloof ik... Gisteren overal doorheen getukt na een tuk van 10-14 :')

Verder heel veel gelezen, goeie en slechte nachten, een nieuw jaar met een grijs randje voor SQ :* , Zoë en Nikki die stappen zetten, stappende Saar, A'tje op vakantie die alles bewondert O+ oh en Krijgerrr met PMS (*boks*).

Ik heb een paar voornemens voor mezelf en een voor ons als gezin/het huis, doe er al jaren niet aan maar nu voelt het goed.

Voor mezelf:
1. me minder druk maken, dingen niet zo erg vinden, niet de hele wereld willen overtuigen of helpen en niet denken voor anderen. Een beetje blijer zijn met het leven en alle mooie dingen die er zijn.
2. elke maand een boek lezen. voor de lol.
3. de tv vaker uit laten.

Voor ons met zijn allen:
1. elke maand er een keer met zijn tweetjes en een keer met zijn drietjes op uit (minimaal)
2. gestructureerder leven qua eten/schoonmaken/opruimen (ik heb een lijstje en een agenda daarvoor).

Ik stel geen afvaldoelen, gezondheidsdoelen die samenhangen met gewichtsverlies zijn voor mij eerder schadelijk dan goed. ik kan me beter richten op liever voor mezelf zijn en meer structuur, dan volgt beter leven ook namelijk, en ooit wellicht dat gewicht.

dus ik ga nu niet roepen dat ik een SQ ga doen, al lijkt dat me wel een awesome bijverschijnsel van goei mijn maaltijden/boodschappen plannen en meer goed zorgen voor mezelf :7. en als ik al 30 kilo afval moet er daarna eigenlijk nog 30 af, dus ja, dat soort getallen.... ik moet er maar niet teveel aan denken
Kwak
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:52:45 #29
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158744423
Stevig lijstje kwak. Ook niet te streng zijn voor jezelf als je niet overal in slaagt :* hoop dat het lukt en dat je weer wat beter in je vel komt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158744454
GM haha een echt dametje :D

Skittles
-O- dat is wel pittig idd.
S.ara heeft dat nog steeds..wil in mama's armen slapen. Wel fijn dat ze kan uitleggen wat ze voelt en dat ze mijn uitleg ook begrijpt (ik blijf ook niet bij E en S tot ze slapen en dat ziet/begrijpt peuter nu.) maargoed bij een dreumes is dat nog lastig.

Chanty
Ziekte kan alles weer omgooien ja -O- Jammer.
Je gedachten zijn herkenbaar. Nichtje slaapt ook overal (en sliep altijd zomaar) maar nu is nichtje bijv elke dag 5u al klaarwakker en slaapt peuter uit tot 8 of 9uur. Elk kind zijn fases? (en dan heb je nog kinderen die gewoon bijna altijd goed slapen)
Ik denk ook weleens :+ wat doe ik verkeerd?
Peuter snachts nog wakker..( regelmatig )
E en S snachts wakker ( een paar x speen en 1x fles )

Maargoed..ooit! Slapen ze vast wel een hele nacht.

NIKKI
Oei dat klinkt niet zo gezellig.
Wel leuk om te lezen dat T en S zo verschillend zijn.
pi_158744609
Komt vast goed kwak! :*
Mooi lijstje voor het komende jaar :)
pi_158744780
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 20:52 schreef Chanty het volgende:
Stevig lijstje kwak. Ook niet te streng zijn voor jezelf als je niet overal in slaagt :* hoop dat het lukt en dat je weer wat beter in je vel komt
oh nee, zeker niet!

het is meer iets om in mijn achterhoofd te hebben als ik merk dat ik ergens weer knorrig over loop te doen, thuis, en op internet, op school ook. gewoon even ademen, tot vijf tellen en denken "is dit nou echt zo belangrijk?".

en de huisroutine is expres errrg low-expectation en langzaam opbouwend. ken mezelf, anders heb ik er na een dag alweer genoeg van. :')
Kwak
pi_158744915
Pittige voornemens kwak, Herken er stom genoeg wel het eea in...

Niet quoten please.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_158745126
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Pittige voornemens kwak, Herken er stom genoeg wel het eea in...

Niet quoten please.
*knip*
ken je het boek "Perfect moeders bestaan niet" van Diana Koster? zij is vrouwencoach én verloskundige. het boek heeft praktische oefeningen en ervaringsverhalen, met theorie erbij. gaat juist over het vinden van die balans, en het vinden van jezelf als je dat kwijt lijkt te zijn als je moeder bent geworden...

misschien niet stevig genoeg omdat je al wat onder de riem hebt zogezegd, maar misschien ook wel, juist omdat het niet direct de medische molen is? te krijgen via bol.com en je kunt alvast wat lezen op de site van diana koster als je daarheen gaat.

ik heb hem ook maar nog niet serieus genoeg mee aan de slag geweest. staat wel op de planning

en verder :* voor je spoiler
Kwak
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:10:52 #35
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158745182
Kan hier ook nog wel wat huisroutine gebruiken, met name ten aanzien van huishouden en administratie :') ik dacht dat dat vast beter wordt als je een kind hebt maar niet dus en geloof ook niet dat kind nr 2 dat gaat veranderen dus moet zelf maar meer mijn best doen :+ maar wat jij zegt: low expectations :@

Hoe gaat het nu met wel eigenlijk? Laatste dat ik gelezen had is dat het weer wat beter ging. Je hebt nu natuurlijk ff vakantie, zie je er tegenop weer te starten of gaat dat weer beter daar?

Ik schijt zelf trouwens 7 kleuren voor het starten met de nieuwe baan maandag. Nieuwe mensen, nieuwe omgeving en TOTAAL nieuwe werkzaamheden. Ik heb een haat-liefdeverhouding met nieuwe dingen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:13:15 #36
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158745276
Oh gm je faalt echt niet :* ook jij moet maar wat liever naar jezelf zijn. Kijk hoe blij saar met je is?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158745398
Kwak jij ook al een niet zo vrolijk jongetje. ;( Het erge van gefrustreerde, huilende en zeurende kindjes is dat ik er zelf ook een beetje gefrustreerd van word aan het einde van de dag. Dan ben ik serieus blij als ze eindelijk op bed liggen en het stil is in huis. Ik weet wel dat zij er niets aan kunnen doen, maar als er de hele dag aan elk been een jongetje heeft gehangen en ik werkelijk geen stap heb kunnen zetten zonder gelijk een blèrend kind te hebben dan is mijn energie aan het einde van de dag echt op. :@

Mooie voornemens Kwak. En zelfs al lukt het niet helemaal, het feit dat je er je best voor doet is genoeg. Je bent je er in ieder geval bewust van en dat is over het algemeen het begin van verandering in positieve zin. :) Heel veel succes het komende jaar.

Chanty wat Zoë zegt, geen enkel kind is gelijk. Jij hebt toevallig een kind waarvan slapen niet zijn beste skill is, iemand anders heeft weer een kind dat zich nooit zelf kan vermaken etc.
pi_158745484
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:10 schreef Chanty het volgende:
Kan hier ook nog wel wat huisroutine gebruiken, met name ten aanzien van huishouden en administratie :') ik dacht dat dat vast beter wordt als je een kind hebt maar niet dus en geloof ook niet dat kind nr 2 dat gaat veranderen dus moet zelf maar meer mijn best doen :+ maar wat jij zegt: low expectations :@

Hoe gaat het nu met wel eigenlijk? Laatste dat ik gelezen had is dat het weer wat beter ging. Je hebt nu natuurlijk ff vakantie, zie je er tegenop weer te starten of gaat dat weer beter daar?

Ik schijt zelf trouwens 7 kleuren voor het starten met de nieuwe baan maandag. Nieuwe mensen, nieuwe omgeving en TOTAAL nieuwe werkzaamheden. Ik heb een haat-liefdeverhouding met nieuwe dingen :')
ohja, weer een nieuwe baan :o komt vast goed! joekndoeit!

enneh kom ik weer met een boek aan :+ maar hier gaat het beter sinds ik wat ben gaan doen met "aan de slag met de huishoudcoach" van els jacobs. echt heel laagdrempelig, langzame opbouw met wekelijkse opdrachtjes waarmee er routine in komt terwijl je bestaande chaos wegwerkt. vaak gaat het fout als je in een keer alles wilt opruimen of schoonmaken maar het nog een te grote zooi is en alles half af blijft liggen (herkenbaar)...
Kwak
pi_158745611
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ken je het boek "Perfect moeders bestaan niet" van Diana Koster? zij is vrouwencoach én verloskundige. het boek heeft praktische oefeningen en ervaringsverhalen, met theorie erbij. gaat juist over het vinden van die balans, en het vinden van jezelf als je dat kwijt lijkt te zijn als je moeder bent geworden...

misschien niet stevig genoeg omdat je al wat onder de riem hebt zogezegd, maar misschien ook wel, juist omdat het niet direct de medische molen is? te krijgen via bol.com en je kunt alvast wat lezen op de site van diana koster als je daarheen gaat.

ik heb hem ook maar nog niet serieus genoeg mee aan de slag geweest. staat wel op de planning

en verder :* voor je spoiler
Ik ga eens even kijken naar dat boek. Thanks :*

En chanty ook bedankt, R. zegt ook vaak,kijk nou gewoon eens naar Saar, Voor haar ben jij de perfecte moeder.... :'(
S. 2014
J. 2016
pi_158745848
GM :*

Huishouddingen... met mijn 40+ uur per week werk en mijn man die 32 uur werkt wil ik eigenlijk wel een huishoudster/iemand die komt strijken, maar mijn man wil dat niet. Ik heb me voorgenomen om als ik nog eens een leuke loonsverhoging krijg toch eens te kijken of ik mijn man kan ompraten. Het zou me echt wel wat rust brengen geloof ik.

Chanty spannend je nieuwe baan. Komt vast wel goed toch? Wel heel fijn dat je iets tofs gevonden hebt. ^O^

Over nieuwe banen gesproken... ik heb er ook één waarschijnlijk. :o Weg van mijn vertrouwde plek en supertoffe afdeling. Ik ga een stapje hoger en aan de slag als business consultant, betere carrièrekansen dan met wat ik nu doe. Wel bij hetzelfde bedrijf, dat dan weer wel. Alleen de praktische zaken staan een overstap nog in de weg, dus 99% zeker dat ik het ga doen.
pi_158745911
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Mijn goede voornemen is om wat meer mee te posten hier :D
November en December zijn zó'n drukke maanden geweest en ik heb mijn handen zo vol gehad met werk, huis, gezin, ziek zijn (elkaar allemaal om de beurt aansteken en dan weer van voren af aan opnieuw }:| ) dat het er allemaal niet van gekomen is. Maar ik kan er weer tegenaan :D

Ik heb wel heel veel meegelezen tussendoor, dus hopelijk haak ik zo weer aan.

In het bijzonder even een :* voor GM en SQ. En spannend Chanty, succes!

Mijn kleine meiske is zo groot geworden plotseling O+ Ze snapt ineens zoveel, ze begint nu meer woordjes te leren ('baby' O+ en 'drinken', wat is dat fijn, dat ze gewoon een keer met taal uit kan leggen wat er aan de hand is), en ze rent het liefst de hele dag het huis door. Ze roert in haar potjes en pannetjes en iedereen mag proeven O+ Ze knuffelt zo graag en danst heel schattig. Mamma is weer verliefd :D
Maar het kan af en toe ook zo'n monsterlijk dreumespubertje zijn zeg, nondeju :P Draaaama's, gillen, pérse niet willen eten, slapen, verschonen. En echt overal aanzitten wat niet mag. Soms ben ik een dag alleen maar aan het mopperen, corrigeren, alternatieven aan te bieden en te smeken :P

Het gezinsleven is dus precies zoals verwacht inmiddels _O-
Tot zover mijn update :D
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:32:12 #42
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158745994
Nikki mijn kind slaapt moeilijk, eet weinig en kan zichzelf moeilijk vermaken :') en zijn temperament komt ook steeds meer om de hoek kijken. Meltdowns jeey! Na het meemaken van dat andere kindje toch weer het besef dat Lucas niet de makkelijkste is, en nee zeker ook niet de moeilijkste :+

Kwak op zich krijg ik het hier prima op orde in een aantal uurtjes (lang leve bezoek), alleen bijhouden lukt me nooit zo goed. En dan heb ik mezelf weer als ik weer langer bezig ben met alles schoonmaken en opruimen. Weet niet of zo'n boek dus helpt, moet gewoon af en toe door de weeks na het werk ook een schoonmaakdoekje oid pakken :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 1 januari 2016 @ 21:35:45 #43
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158746089
Nikki tof! Gefeliciteerd alvast. En knap hoe jij dat allemaal doet zonder hulp in het huishouden. Hem sowieso nooit begrepen hoe jij alles doet, naast jou ben ik echt een faalhaas eerste klas :+

Dyre klinkt herkenbaar ja, zolang ze vrolijk zijn zijn ze heerlijk O+ maar als ze hun dag niet hebben :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158746654
Mijn goede voornemen was juist om een schoonmaakster te gaan regelen dit jaar :+

GM, goed dat je het herkent en er wat mee gaat doen :*

Wat een hoop kindjes uit hun hum! Zou het door die ontregelende feestdagen komen?? Hopelijk komen ze morgen weer met het juiste been uit bed ;)

Hier een heftige dag, vriendin heeft een kindje gekregen maar dat blijkt niet gezond. Ik maak me al zorgen, ik kan niet eens indenken hoe het voor haar en haar man moet zijn ;(
pi_158746733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 21:32 schreef Chanty het volgende:
Nikki mijn kind slaapt moeilijk, eet weinig en kan zichzelf moeilijk vermaken :') en zijn temperament komt ook steeds meer om de hoek kijken. Meltdowns jeey! Na het meemaken van dat andere kindje toch weer het besef dat Lucas niet de makkelijkste is, en nee zeker ook niet de moeilijkste :+

Kwak op zich krijg ik het hier prima op orde in een aantal uurtjes (lang leve bezoek), alleen bijhouden lukt me nooit zo goed. En dan heb ik mezelf weer als ik weer langer bezig ben met alles schoonmaken en opruimen. Weet niet of zo'n boek dus helpt, moet gewoon af en toe door de weeks na het werk ook een schoonmaakdoekje oid pakken :')
Chanty zo is het maar net. Al geloof ik best dat het je af en toe opbreekt, maar dat is niet meer dan logisch. Ik heb eigenlijk alleen het niet zo goed kunnen vermaken, maar dan wel gelijk x2. Dat is ook de reden dat ik het nu wat lastiger vind dan toen ze nog baby waren. Toen had ik best af en toe tijd voor huishouddingen, nu is dat veel minder en dat trek ik slecht, want dan moet ik alles in de avond doen. Een rommelig huis is bij mij een rommelig hoofd en daar word ik echt niet blij van.

Ik ben wat schoonmaken betreft wel heel blij zijn met mijn ene zoon, die deelt mijn opruimdrift. O+ S wil altijd maar wat graag helpen, zegt "ohoh" als hij rommel ziet en ruimt het dan op en hij stofzuigt het huis op zijn manier (hij heeft zo'n kinder Miele :D). En trots dat hij is als hij mag helpen stofzuigen. O+

Dyre heerlijk zo'n kokend dreumesje. Die ontwikkeling gaat echt ineens hard hè?! O+

Fazz wat een naar bericht. ;( :*
pi_158747087
Pfoe Fazz, dat is ook wel heftig. Is het heel ernstig?

Chanty, ik heb echt precies hetzelfde met het huishouden. Dat blijft hier de hele week liggen en op donderdagavond ben ik op mezelf aan het mopperen dat ik mijn eigen huis niet eens bij kan houden en snelsnel moet stofzuigen/poetsen/alles in de kasten proppen, want oma komt op vrijdag oppassen :')

Oja, ik had me helemaal voorgesteld hoe ik met mijn dreumesje in haar slaapzak van achter het raam naar het vuurwerk zou kijken met nieuwjaar, mijmerend over het komend jaar enzo, heel romantisch allemaal. Maar ze heeft overal doorheen gesnurkt :D

Vandaag nog even wat sterretjes voor haar afgestoken in de achtertuin, maar dat was toch anders :P
  vrijdag 1 januari 2016 @ 23:42:41 #47
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158750284
Heftig Fazz, dat drukt je weer met de neus op de feiten ;(

Nikki wel ideaal zo'n opruimerig kind O+

En precies dat ja dyre (zonder oma maar gewoon ander bezoek). En dan is het weer netjes en denk ik: nu hou ik het bij.... _O- mijn bureau is ook zo'n never ending story. Heb ik het eindelijk leeg geruimd en neem ik mee voor om nu niks meer erop te deponeren. Een week later is mijn bureau alweer niet meer zichbaar... :') ik weet echt niet HOE ik dat doe. Maar blijkbaar heb ik er niet genoeg last van anders had ik mezelf al wel gebeterd. Ik kijk al uit naar de nesteldrang :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158752671
Oh jongens, mijn voornemen is ook om meer te genieten en minder alles zwaar op me te nemen en dat heb ik in praktijk gebracht door vanavond tot 01.30 in de kroeg te hangen met mijn beste vriendin. *; .

Verder vind ik het zo mooi hoe hier elke keer eerlijk geschreven wordt door iedereen.

Kwak, ik snap soms erg wat je beschrijft, ik gun het je erg dat het lukt allemaal. Verschil tussen theorie en praktijk is soms zo lastig he.

Fazz, pffff wat heftig en hopelijk komt het toch goed of valt het mee?

Oh Nikki, jij moet echt hulp hebben in het huishouden. NU meteen! :* .

GM, zorg goed voor jezelf. Dat is zo belangrijk.

Chanty, jij bent zo'n lieve moeder, je doet niets fout! En veel succes maandag, wat spannend!

OK, nu ga ik maar eens slapen, :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158753731
Oh, een schoonmaakster zou ik zo graag willen en onze buurvrouw heeft het ook al aangeboden, maar m'n vriend wil het niet zo. Het is hier niet smerig, maar de grote dingen blijven wat mij betreft gewoon te lang liggen, zoals een keer goed onze slaapkamer stofzuigen achter en onder het bed. We hebben katten die ook op de slaapkamer komen en er liggen volgens mij vijf reservekatten in die kamer :')

Maar ik ben toch iets te goed in mezelf voorrang geven :P Ik heb de afgelopen twee weken heerlijk meegeslapen overdag ipv gepoetst dus ja.

En verder nog een :* voor iedereen die het nodig heeft.
pi_158753783
Franny schrijft precies wat ik ook zou willen zeggen, dus +1!

:* voor Kwak en GM en Fazz

En ohhh dat huishouden ;( Bijhouden vind ik zooo lastig, alleen beneden stofzuigen gaat goed omdat smurf dat het einde vindt en ik 'm daar dus een groot plezier mee doe :D Ik wil ook heel graag weer een huishoudhulp, maar we moeten eerst meer verdienen en een aantal andere dingen van onze priolijst fiksen -O-

Verder gaat het wel goed hier. Lichamelijk steeds beter, dus voor het geestelijk deel komt ruimte (gister heeeeel hard gehuild, dat lucht op). J is vrij t/m maandag, dat is ook heel fijn O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')