abonnement Unibet Coolblue
pi_160809679
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:30 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik heb zo'n Audio Technica voor 90 piek gekocht, ik vind dat prima klinken.

Ik moet zeggen dat ik het ook niet nastreef om een audiofiel te zijn.
Dat zou ik ook niet doen als ik jou was, je geeft heel veel geld uit om vervolgens jezelf wijs te maken dat je iets hoort wat nog beter moet om zo je muziekbeleving te verpesten. Het is een negatief genoegen, die volledig op gebreken geconcentreerd is.

Ik ben het dan ook niet en leg me blijmoedig neer bij de subjectiviteit van de beleving. Maar juist daarom vind ik platenspelers ook leuk en ik maar heel even zonder gedaan omdat ik eerst niet doorhad dat het de luidsprekers en versterker waren die muziek zoveel beter deden klinken, en niet de platenspeler.

Maar vanaf eind jaren 90 tot 10 jaar terug wilde bijna niemand er nog een kopen, dus platenspelers waren extreem goedkoop. Als ik het me goed herinner heb ik toen voor 350 gulden een tweedehands Revox in uitstekende staat gekocht, inclusief een extra cartridge. Nu zou die aankoop richting 1000 euro gaan schat ik, de goeie tijd om platenspelers te kopen is voorbij.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 20 maart 2016 @ 16:34:22 #102
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160812376
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zou ik ook niet doen als ik jou was, je geeft heel veel geld uit om vervolgens jezelf wijs te maken dat je iets hoort wat nog beter moet om zo je muziekbeleving te verpesten. Het is een negatief genoegen, die volledig op gebreken geconcentreerd is.

Ik ben het dan ook niet en leg me blijmoedig neer bij de subjectiviteit van de beleving. Maar juist daarom vind ik platenspelers ook leuk en ik maar heel even zonder gedaan omdat ik eerst niet doorhad dat het de luidsprekers en versterker waren die muziek zoveel beter deden klinken, en niet de platenspeler.

Maar vanaf eind jaren 90 tot 10 jaar terug wilde bijna niemand er nog een kopen, dus platenspelers waren extreem goedkoop. Als ik het me goed herinner heb ik toen voor 350 gulden een tweedehands Revox in uitstekende staat gekocht, inclusief een extra cartridge. Nu zou die aankoop richting 1000 euro gaan schat ik, de goeie tijd om platenspelers te kopen is voorbij.
Herkenbaar, toen dj's allemaal overgingen op digitaal kon je voor een prikkie al die Sls opkopen. Moet je nu een kijken naar een tweedehands Sl. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  dinsdag 22 maart 2016 @ 23:20:17 #103
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_160876216
Ok ok beetje heel laat maar nu pas tijd om een beetje door de RSD releases te kijken.

http://recordstoreday.nl/(...)969-box-set-lpcdltd/

:9~ :9~ _O_ _O_ _O_

En de Star Wars: The Force Awakens PD is wel interessant :Y

Afgelopen zondag deze gekocht, eerste aanschaf in lange tijd

pi_160877948
De Aldi heeft aankomende vrijdag vinyl albums in de "aanbieding".
https://www.aldi.nl/aldi_lp_album_48_5_20421_28239.html

- 'Bad' - Michael Jackson
- 'Out among the stars' - Johnny Cash
- 'Highway 61 revisited' - Bob Dylan
- 'Let there be rock' - AC/DC
- 'Ten' - Pearl Jam
- 'The innocent and the wild' - Bruce Springsteen.
- 'Top Gun' (original motion picture Soundtrack)
- 'Lady in satin' - Billy Holiday
- 'Popular problems' - Leonard Cohen
- 'Elvis Presley' - Elvis Presley
- 'The cry of love' - Jimmy Hendrix
- 'Graceland' - Paul Simon

¤15,- per stuk.
  woensdag 23 maart 2016 @ 02:37:33 #105
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_160878967
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 00:34 schreef Qunix het volgende:
De Aldi heeft aankomende vrijdag vinyl albums in de "aanbieding".
https://www.aldi.nl/aldi_lp_album_48_5_20421_28239.html

- 'Bad' - Michael Jackson
- 'Out among the stars' - Johnny Cash
- 'Highway 61 revisited' - Bob Dylan
- 'Let there be rock' - AC/DC
- 'Ten' - Pearl Jam
- 'The innocent and the wild' - Bruce Springsteen.
- 'Top Gun' (original motion picture Soundtrack)
- 'Lady in satin' - Billy Holiday
- 'Popular problems' - Leonard Cohen
- 'Elvis Presley' - Elvis Presley
- 'The cry of love' - Jimmy Hendrix
- 'Graceland' - Paul Simon

¤15,- per stuk.

Had het gezien ja, sowieso even die Pearl Jam platen oppikken. ;)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_160879692
Ik heb wel een aardige lijst met dingen die ik mogelijk wel zo willen op RSD.

Maar 1 staat er wel boven aan:

Lush - Origami boxset



quote:
To coincide with Lush’s first live shows in almost twenty years a limited LP boxset, collecting the band’s five albums released between 1990 and 1996 on 4AD, will be released as part of Record Store Day on 16th April 2016.
Entitled Origami, the box contains the group's three albums Spooky (1992), Split (1994) and Lovelife (1996) and the singles compilations Gala (1990) and Topolino (1996). All have been out of print since the nineties except Topolino, which has never before been available on vinyl.
All five LPs are being pressed on a different colour of vinyl and will come housed in a beautiful laminated box as designed by long-time associate and former v23 collaborator Chris Bigg. Download codes for each album are also included in the boxset.
pi_160896497
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2016 02:37 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Had het gezien ja, sowieso even die Pearl Jam platen oppikken. ;)
Goeie tip.

Pearl Jam ook even halen
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:25:45 #108
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160896649
"The sale of vinyl albums in the U.S. brought in more money than the recording industry made from advertising on the free tier of services like YouTube and Spotify last year, according to the RIAA."

Leuk :)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 maart 2016 @ 21:58:12 #109
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_160898156
Leuke tip van ALDI. Kijkt of ik op tijd ben voor Pearl Jam.
pi_160898842
Wat denken jullie van deze platenspeler?

http://www.pickmyturntable.com/our-review-of-the-denon-dp-300f/
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 23 maart 2016 @ 22:57:19 #111
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_160900304
Niet zo handig om RSD en Mega platenbeurs op dezelfde dag te doen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 24 maart 2016 @ 08:58:35 #112
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_160904325
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 22:14 schreef MrSalazar het volgende:
Wat denken jullie van deze platenspeler?

http://www.pickmyturntable.com/our-review-of-the-denon-dp-300f/
Ziet er mooi uit maar zou niks voor mij zijn, omdat hij geen 10" en 78RPM kan afspelen. Kasabian heeft tot nu toe alles op 10" uitgebracht dus dan zou ik al hangen :)
Ik ben nog altijd erg tevreden met de Reloop RP-7000. Geweldig ding is dat, vooral in combinatie met de Ortofon 2M Orange cartridge.
pi_160904702
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 08:58 schreef RonB79 het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit maar zou niks voor mij zijn, omdat hij geen 10" en 78RPM kan afspelen. Kasabian heeft tot nu toe alles op 10" uitgebracht dus dan zou ik al hangen :)
Ik ben nog altijd erg tevreden met de Reloop RP-7000. Geweldig ding is dat, vooral in combinatie met de Ortofon 2M Orange cartridge.
Ik heb er een stuk of 5 (hoewel dat er natuurlijk wel meer zullen worden), dus vind het niet erg om dat even met de hand te doen. :) die 78 toeren-platen interesseren me echter geen zak. 0,0 kans dat ik er ooit een af wil spelen. Die muziek interesseert me echt niks. Die reloop is me iets te duur.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  vrijdag 25 maart 2016 @ 10:42:10 #114
25470 SoSolid
Danke danke
pi_160928578
Je kunt de naald toch handmatig op de 10" leggen lijkt me? Misschien gaat de naald alleen niet automatisch anar de 10" stand. Lijkt me anders heel vreemd omdat er technisch in het afspelen geen verschil in zit, begint alleen een stukje "later".
xxx
pi_160928803
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 21:25 schreef richolio het volgende:
"The sale of vinyl albums in the U.S. brought in more money than the recording industry made from advertising on the free tier of services like YouTube and Spotify last year, according to the RIAA."

Leuk :)
Niet zo heel verrassend. Aangezien spotify en youtube geen ruk betalen.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_160929260
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 10:42 schreef SoSolid het volgende:
Je kunt de naald toch handmatig op de 10" leggen lijkt me? Misschien gaat de naald alleen niet automatisch anar de 10" stand. Lijkt me anders heel vreemd omdat er technisch in het afspelen geen verschil in zit, begint alleen een stukje "later".
Ja kan gewoon. Iedere automatische platenspeler kun je ook handmatig bedienen. Ik snap sowieso de reactie van voorgaande user niet echt. Hij heeft een DJ-draaitafel. Die hebben niet eens die auto-shit. :{
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_160956452
Heb em gekocht. Geen zin om in elkaar te zetten.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 27 maart 2016 @ 13:52:24 #118
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160976078
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 13:13 schreef MrSalazar het volgende:
Heb em gekocht. Geen zin om in elkaar te zetten.
Bevalt het?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160976123
quote:
7s.gif Op zondag 27 maart 2016 13:52 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Bevalt het?
Nee. Ik zit de hele tijd te kutten met dat gewicht. De naald (of liever gezegd die cartridge) raakt de plaat aan. :(
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 27 maart 2016 @ 13:59:57 #120
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160976202
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160977713
quote:
Zal er eens naar kijken zo. :P Dank je.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_161007894
zojuist deze lp aangeschaft, zoals je kunt zien helaas wel een lelijke sticker op de hoes
tips om deze netjes te verwijderen?

pi_161021170
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 15:19 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Zal er eens naar kijken zo. :P Dank je.
Wat goed helpt is begrijpen wat je doet, en hij legt het maar half uit. Ik zou zeggen 'get into the groove', Als je het vooraanzicht van het element neemt en dat uitvergroot dan is de groef een V-vorm, en de naald een kleine u die daarin hangt. De afstelling dient om hem daar recht in het midden in te hangen, met een lage naalddruk, dus niet te hoog (te lage naalddruk), niet te laag (teveel naalddruk) en niet teveel naar de linker of rechterkant van de V.

Waar je fout zit is eigenlijk vrij makkelijk te horen. Linksboven in de V heb je namelijk de hoge tonen van de linker luidspreker, linksonder de lage tonen links, rechtsonder de lage tonen van de rechterluidspreker en rechtsboven de hoge tonen van de rechterluidspreker, mits je alle kabeltjes van de speler via de versterker en op de luidsprekers goed aangesloten hebt uiteraard.

Met het contragewicht stel je de naalddruk in, dus hoe hoog of hoe laag de naald in die V zit, met de antiskating of die meer links of meer rechts zit. Het is alleen een beetje pielen omdat de naaldruk ook weer de mate van skating beinvloedt en als je de ene wijzigt je de ander ook een beetje moet wijzigen. Dus doe de basisafstelling zonder plaat zoals in het filmpje, pak een plaat met duidelijke hoge en lage tonen die flink stereo is opgenomen, en ga luisteren of de naald goed in het midden zit en of die lichter kan. Pak wel track 2 of 3, omdat de naaldhoek verandert naar het eind van de plaat toe, en dat een licht verstorende factor kan zijn, en dan zit je op het gemiddelde dus veilig. Kraken de lage tonen aan beide kanten dan heb je te weinig naalddruk, kraakt links heb je te weinig antiskating staan enz.

Als je cartridge niet goed uitgelijnd is en de azimuth verkeerd dan kan dat het alsnog verstoren, maar doorgaans is dat niet geval.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:45:41 #124
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_161021634
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:08 schreef JaneDoe het volgende:
zojuist deze lp aangeschaft, zoals je kunt zien helaas wel een lelijke sticker op de hoes
tips om deze netjes te verwijderen?

[ afbeelding ]
Ziet eruit als zo'n dun stickertje, gaat ie er niet gewoon af?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:38:08 #125
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_161025557
Vroeg opgestaan en even bij de Aldi wezen shoppen, ik kwam rond 08:45 daar en er was gewoon al iemand in de bak aan het shoppen :')

Maar toch nog alles gevonden wat ik wilde:




Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')