abonnement Unibet Coolblue
pi_158663261
2015

31 december: sethiwe

2016

4 januari: Xanteh (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry ***
28 juni: Sull

03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel
28 juli: Fien10

5 augustus: Queens
9 augustus: ikke_84

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

pi_158663474
Jeej voor de knippers van Angela en Fien!

En Arja, wat leuk om te weten dat jullie een meisje krijgen. Nu mag je los met kopen.

Ik had die van de groente uit blik of pot ook nog niet gehoord. En ik heb al een paar keer stoofpeertjes uit een potje gehad. Volgens mij kan het net heel veel kwaad, maar vers is natuurlijk beter.

Ik ben vandaag alweer 20 weken! Het gaat echt zo snel! Als de tweede helft ook zo snel gaat heb ik binnen no time een baby. Kan me het nog steeds moeilijk voorstellen.
pi_158664046
Knippers! *O*

28wk vandaag... Hoe!?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158664364
Hallo dames :)

Poe hee, ineens post ik hier! Gisteren een dikke vette streep getest en sindsdien een beetje 'blown away'. Had het nog even niet (of even niet meer, dat is een langer verhaal) verwacht, maar ben natuurlijk erg blij, dat staat voorop :) De test was bijna overbodig, want de symptomen knallen eruit. Volgens mijn eigen berekening ben ik 5 wkn zwanger. En dan nu mijn reden om hier alvast (als kloontje ;) ) te posten, want wat nu? Ik heb even wat wijze raad nodig.

Ik geef elk jaar met oud en nieuw een feestje in een café voor familie en vrienden. Zo ook morgenvanavond. Bourgondisch als ik ben kennen weinig mensen mij zónder glaasje (en dan geen prik) in de hand. 1+1=2 :) Alleen: niemand (incl ouders en zus) weet het natuurlijk nog. Liefst zouden mijn man en ik het nog eventjes 'ons geheimpje' willen laten. Aan de andere kant kan ik mijn gezicht voor mijn ouders echt niet in de plooi houden, denk ik. Het voelt alleen zo absurd om het morgen meteen 'in the open' te gooien, terwijl we het zelf echt nog maar net weten en nog eventjes aan het idee moeten wennen. Wat een timing :D Wat zouden jullie doen?
pi_158664665
Gefeliciteerd Emelisse!
Is het misschien mogelijk dat je stiekem een alcoholvrije wijn of iets voor jezelf inschenkt?
pi_158664673
Allereerst: Van harte gefeliciteerd met je, zo te horen, bijzondere zwangerschap *O*

Je kunt een (halfvol) glas drank in je hand houden en dan tussendoor op een onbewaakt ogenblik een glaasje fris achterover slaan. Of bijv. druivensap nemen ipv wijn en dan wel in een wijnglas ;) (Ik lees hierboven dat alcoholvrije wijn ook bestaat tegenwoordig. Alcoholvrij bier of wijn is dus ook een goeie optie die minder opvalt!) En dan zelf halen of je man laten halen. Ook met je man afspreken dat als iemand je een glas geeft, dat hij die komt omwisselen. Jullie moeten elkaar dan wel een beetje in de gaten houden.
Eventueel kun je wel je ouders al inlichten, als je dat zelf fijn vindt natuurlijk. Ik heb het mijn eigen ouders beide keren ook heel vroeg vertelt, anderen pas wat later.
pi_158664906
Gefeliciteerd Emelisse! Ik denk dat ela wel wat nuttige tips heeft gegeven al, hopelijk kun je er wat mee! Wij hebben het onze ouders trouwens in hetzelfde weekend verteld als dat we er zelf achterkwamen, met 4 weken dus. Vonden wij zelf wel fijn, maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Jullie timing is idd wel bijzonder, lijkt me lastig om precies nu zo'n feest te hebben wanneer het nieuws bij jezelf misschien nog niet helemaal geland is...

Wat betreft groenten uit pot/blik: ik heb er niets over gehoord van mijn VK en vind het nergens als richtlijn terug. Dus ik trek me er niks van aan. Die paar keer dat wij een potje of blikje mais ergens bij gooien zal zo'n probleem niet geven denk ik :)
  woensdag 30 december 2015 @ 10:36:50 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158665196
Appelsap verdunt met water lijkt op witte wijn. :) In de meeste horecagelegenheden hebben ze nl geen alcoholvrije wijn en geen druivensap. Of bel even van te voren of ze wat kunnen inslaan voor je! Mijn ervaring is trouwens dat het niet echt opvalt dat je niet drinkt, tenzij je de hele avond met iemand aan 1 tafel zit.
Oh ja en als iemand wat voor je wilt halen kan je zeggen: doe maar even een cola'tje, zo dorst gekregen van dat dansen/praten/etc.! :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 30 december 2015 @ 10:42:31 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158665306
Ik kwam er achter dat ik zwanger was net voor zuip/sushi/chorizo/dans vakantie met vriendin. Half kotsend en moe op Schiphol toch maar verteld, want voor me houden en volhouden dat ik tijdelijk geen alcohol mocht met 'antibiotica' ging ik toch niet volhouden.
En daarna aan dichtbij staande familie verteld, omdat ik dat toch wel fijn vond. Ook als het mis gegaan was. Heb dus niet alcoholhoudende drankjes enzo hoeven neppen.
Maar iedereen maakt natuurlijk eigen afwegingen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158665332
Knipper gezien vanmorgen! *O* yay!

Gefeli emelisse! Ervaring is hier dat het een stuk minder opvalt dan je denkt, en mensen zullen als ze al iets opvallen ook niet zomaar vragen, toch?
  woensdag 30 december 2015 @ 10:44:15 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158665344
Tof, gefeliciteerd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 december 2015 @ 10:59:43 #12
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158665679
Gefeliciteerd emelisse *O*

Crump hoe fijn *O*

En van die potgroente nooit gehoord. Nu eten we dat bijna nooit maar zou me er ook niet druk om maken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158665761
Yeah Crump een knipper wat fijn *O* Gefeliciteerd! Hoe ver ben je nu?

Welkom Emelisse! Ik kwam er de dag voor een bruiloft achter en heb toen maar een blaasontsteking verzonnen, maar ik denk dat de tips die je net kreeg ook prima zullen werken!

Ik eet eigenlijk alleen heel soms een blikje mais of witte bonen in tomatensaus en ik had er ook nog nooit van gehoord dat dit niet goed zou zijn.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_158666207
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:43 schreef Crumpette het volgende:
Knipper gezien vanmorgen! *O* yay!

Gefeli emelisse! Ervaring is hier dat het een stuk minder opvalt dan je denkt, en mensen zullen als ze al iets opvallen ook niet zomaar vragen, toch?
Jee, wat fijn!!


En wat betreft dat opvallen dat je niet drinkt: ik had, toen ik op werk nog niks over de zwangerschap had verteld, een teambuilding met overnachting. Werkelijk iedereen ging aan de drank behalve ik. En het interesseerde eigenlijk niemand. Sommigen die dan vragen of je toch geen zin hebt in een drankje, maar als ik aangaf dat het voor mij niet hoefde was het klaar. Er is er 1 geweest die het zich wel heeft afgevraagd waarom ik godsnaam zou overnachten 'als ik toch niet ging drinken'. Wist hij veel dat dat was omdat ik 's avonds laat veel te moe was om nog terug te rijden :P
Nu moet ik wel zeggen dat ik al niet bekend sta als iemand die veel drinkt en ik onder niet-zwangere omstandigheden ook al regelmatig aangeef geen drankje te hoeven. Dus wellicht dat mensen er dan nog minder snel iets achter zoeken.

En achteraf denk ik dat sommigen toen mijn buik al gespot hadden en hun conclusies hadden getrokken, maar niemand heeft er ook maar iets over gezegd totdat ik het zelf bekend maakte :)
pi_158666251
Crumpette! Een knipper jeeeeee! Zo fijn he!

En arja, een meisje, ieeeeee! Dochters zijn cool. *O*

Hier ben ik ook plots al voorbij de 16 weken! Dat zijn nog eens serieuze getallen, ik vind het leuk! En er komt wat vorm in m'n buik! Morgen weer controle, ben ik steeds toch wel een dagje zenuwachtig over, maar dan vol vertrouwen 2016 in! O+
pi_158666337
Dat van die groenten uit blik- of glas... ofwel je nicht (? toch?) heeft het niet goed gehoord/onthouden, ofwel de verloskundige heeft de voorlichting niet helemaal goed gegeven. zie daar gelijk hoe moeilijk het is om goede voorlichting te geven terwijl je zo vreselijk weinig tijd hebt! Er is bij de meeste praktijken al geen tijd om uitgebreid in te gaan op dit onderwerp en dus wordt het niet besproken. En daarbij moet je ook maar hopen dat de ontvangende partij de juiste dingen onthoud en dat er geen indianenverhalen komen van 'mijn vk zegt dat ik geen groenten uit glas mag eten!'. Voor je het weet hebben we gezegd dat je beter helemaal geen groenten kunt eten en vooral door moet blijven roken :P

Aaaaanyroads... het gaat inderdaad om de hormoonverstorende stoffen. Er zijn toch echt wel behoorlijke aanwijzingen dat bepaalde stoffen invloed hebben op oa de hormoonhuishouding. Zowel van volwassenen als kinderen maar dus ook baby's en foetussen. En omdat die laatsten veel kleiner zijn is de impact veel groter. Stoffen waar het om gaat zijn oa BPA en Ftalaten etcetera. Er zijn gewoon goede folders voor zoals hier.
Het gaat dus juist niet om groenten uit glas! Maar juist de verpakkingen van plastic en daarnaast blik vormen een risico. Waar mogelijk liefst vers eten, en als je dan toch moet kiezen voor niet-vers dan het liefst uit glas of bijvoorbeeld vries-vers uit karton hoewel ook in die verpakkingen een coating schijnt te zitten vaak die niet okay is...

Wie meer wil lezen: hier staat info en staan een aantal linkjes verzameld, oa ook naar de uitzending van Zembla. http://www.verloskundigen(...)verstorende-stoffen/
:)
pi_158666341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 09:39 schreef Emelisse het volgende:
Hallo dames :)

Poe hee, ineens post ik hier! Gisteren een dikke vette streep getest en sindsdien een beetje 'blown away'. Had het nog even niet (of even niet meer, dat is een langer verhaal) verwacht, maar ben natuurlijk erg blij, dat staat voorop :) De test was bijna overbodig, want de symptomen knallen eruit. Volgens mijn eigen berekening ben ik 5 wkn zwanger. En dan nu mijn reden om hier alvast (als kloontje ;) ) te posten, want wat nu? Ik heb even wat wijze raad nodig.

Ik geef elk jaar met oud en nieuw een feestje in een café voor familie en vrienden. Zo ook morgenvanavond. Bourgondisch als ik ben kennen weinig mensen mij zónder glaasje (en dan geen prik) in de hand. 1+1=2 :) Alleen: niemand (incl ouders en zus) weet het natuurlijk nog. Liefst zouden mijn man en ik het nog eventjes 'ons geheimpje' willen laten. Aan de andere kant kan ik mijn gezicht voor mijn ouders echt niet in de plooi houden, denk ik. Het voelt alleen zo absurd om het morgen meteen 'in the open' te gooien, terwijl we het zelf echt nog maar net weten en nog eventjes aan het idee moeten wennen. Wat een timing :D Wat zouden jullie doen?
Gefeliciteerd! Ik ben koning drank verborgen houden. Ongeveer een half jaar gedaan. :') Je kan vooral de hele avond een biertje in je hand houden, niemand die checkt of je het echt drinkt! En als de barman niet bij je vriendengroep hoort gewoon alcoholvrij vragen. En een beetje burpen van alle drankoprispingen als je het serieuzere acteerwerk wil doen. :+
pi_158666575
Dankjewel voor jullie fijne reacties O+
Ik vrees dat ik er aan moet geloven en moet gaan faken vanavond. Als ik dan maar geen slok neem uit automatisme, want dat zou ik erg vinden. En als ik mijn (open boek) gezicht maar in de plooi houd. Alleen nu nog bedenken of ik het voor die tijd mijn directe familie (ouders + zus) wil vertellen op zo'n korte termijn. Dat moet dan nl. wel via de telefoon. Poe hee, meteen keuzes maken hoor, met zo'n pompoenpitje in je buik :+
pi_158666756
Crump, fijn, een knipper!

Emmelisse gefeliciteerd! Ik heb nooit rare blikken gehad als ik niet dronk, maar ik heb wel vaker een avondje geen zin in drank, dus men was het misschien van mij gewend. Enige moeilijke moment was met verjaardag van schoonmoeder, daar wordt altijd stevig gedronken, maar de oom die het meest van een wijntje houdt was zelf ziek en had geen zin in wijn, dus toen viel dat van mij al niet meer op.

Ik weet niet of er nog iemand moet rijden, misschien kun je het gooien op de bob zijn? Of idd zeggen dat je een antibioticakuurtje hebt? Of dat je nog een gigantische kater hebt van gisteren?

Ik moet even klagen hoor:

Mijn kiespijn avontuur gaat weer door. Laatst was een vulling afgebroken, waaronder een heel diep gat zat, dat door een waarnemend tandarts is gevuld. Ze zei dat als ik pijn kreeg ik terug moest naar mijn eigen tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Sinds kerst merk ik dat ik 's nachts kiespijn heb. Eerst niet zo erg, maar vannacht toch erg genoeg om de tandarts maar weer op te bellen.

Net langsgeweest, hij heeft op de kies getikt (deed heel erg pijn), op kou getest (voelde ik wel, maar deed geen pijn), en toen toch maar een foto gemaakt. Daar was geen ontsteking op te zien. Omdat mijn kauwspieren ook behoorlijk geïrriteerd lijken is nu het vermoeden dat de pijn door tandenknarsen en klemmen komt en krijg ik over twee weken een splint. Aan de ene kant vind ik het fijn dat er niets ontstoken was, maar nu zit ik dus nog wel minimaal twee weken met gigantische kiespijn. Ik neem liever ook geen twee weken paracetamol, dus ik baal behoorlijk. Slaap door die pijn ook al een paar dagen niet goed, dus ben ook een beetje cranky hierdoor.
pi_158666901
Emelisse gefeliciteerd!!
Ik heb een blaasonsteking verzonnen in het begin bij een vriendengroep.
Gezien ik die ook serieus vaak heb zochten ze er totaal niets achter en zat ik braaf aan de cola en sapjes die avond.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158666906
Een knipper betekent een hartje dat klopt op de echo?

quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:44 schreef lunamatic het volgende:
Crump, fijn, een knipper!

Emmelisse gefeliciteerd! Ik heb nooit rare blikken gehad als ik niet dronk, maar ik heb wel vaker een avondje geen zin in drank, dus men was het misschien van mij gewend. Enige moeilijke moment was met verjaardag van schoonmoeder, daar wordt altijd stevig gedronken, maar de oom die het meest van een wijntje houdt was zelf ziek en had geen zin in wijn, dus toen viel dat van mij al niet meer op.

Ik weet niet of er nog iemand moet rijden, misschien kun je het gooien op de bob zijn? Of idd zeggen dat je een antibioticakuurtje hebt? Of dat je nog een gigantische kater hebt van gisteren?

Ik moet even klagen hoor:

Mijn kiespijn avontuur gaat weer door. Laatst was een vulling afgebroken, waaronder een heel diep gat zat, dat door een waarnemend tandarts is gevuld. Ze zei dat als ik pijn kreeg ik terug moest naar mijn eigen tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Sinds kerst merk ik dat ik 's nachts kiespijn heb. Eerst niet zo erg, maar vannacht toch erg genoeg om de tandarts maar weer op te bellen.

Net langsgeweest, hij heeft op de kies getikt (deed heel erg pijn), op kou getest (voelde ik wel, maar deed geen pijn), en toen toch maar een foto gemaakt. Daar was geen ontsteking op te zien. Omdat mijn kauwspieren ook behoorlijk geïrriteerd lijken is nu het vermoeden dat de pijn door tandenknarsen en klemmen komt en krijg ik over twee weken een splint. Aan de ene kant vind ik het fijn dat er niets ontstoken was, maar nu zit ik dus nog wel minimaal twee weken met gigantische kiespijn. Ik neem liever ook geen twee weken paracetamol, dus ik baal behoorlijk. Slaap door die pijn ook al een paar dagen niet goed, dus ben ook een beetje cranky hierdoor.

Wat enorm vervelend van je kies. Ook typisch dat het alleen 's nachts is. Kun je intussen misschien al iets doen ipv de 'splint'?

En over het 'faken': ik ben degene die dit soort feestjes organiseert, in een biercafé ook nog eens. Als ik geen rondje geef of een biertje drink, kijken mensen me al raar aan. Begrijp me niet verkeerd: ik ben geen zuiplap, want het is nooit veel dat ik drink. Meer een fijnproever ;) Het wordt dus een flinke uitdaging, maar ik zal jullie vertellen of het is gelukt ;)
pi_158670386
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:51 schreef Emelisse het volgende:
Een knipper betekent een hartje dat klopt op de echo?

[..]

Wat enorm vervelend van je kies. Ook typisch dat het alleen 's nachts is. Kun je intussen misschien al iets doen ipv de 'splint'?

En over het 'faken': ik ben degene die dit soort feestjes organiseert, in een biercafé ook nog eens. Als ik geen rondje geef of een biertje drink, kijken mensen me al raar aan. Begrijp me niet verkeerd: ik ben geen zuiplap, want het is nooit veel dat ik drink. Meer een fijnproever ;) Het wordt dus een flinke uitdaging, maar ik zal jullie vertellen of het is gelukt ;)
Ben benieuwd ;) en hoe goed kennen wij jou?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158670422
Welkom emelisse. Ik had kort na de positieve test een etentje met 3 vriendinnen waar altijd de nodige flessen wijn doorheen gaan. En ik had normaal zeker de carpaccio of steak tartare besteld, dus ik heb het gewoon verteld en dat was leuk.

Crumpette super dat je het hartje zag knipperen O+
pi_158673434
Crumptette een knipper O+

Net gebeld door de vk, hcg lag op 7500 dus rond de 6/7 weken zwanger. Dat klopt dan wel. Nu mag ik een afspraak maken voor een echo voor eind januari. Nog een maand spannend!
  woensdag 30 december 2015 @ 15:34:08 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158673829
Heel goed nieuws Nazil *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158678995
Wat goed nazil!

Ik ben vandaag bij de dokter geweest, omdat ik diverse knobbels en onregelmatigheden in mijn borsten heb. Heel waarschijnlijk heeft dit met hormonen te maken en littekenweefsel van mijn borstverkleining ooit, maar de dokter stuurt me toch door voor een echo waarvan ik dan ook meteen de uitslag krijg en als ze het niet vertrouwen meteen een punctie.

Ik ben eigenlijk niet erg bang dat het kanker is, maar al die onderzoeken en onzekerheden vind ik kut. Plus dat mijn borsten al pijnlijk zijn als je er naar kijkt. En ik was juist blij dat ik niet meer medisch ben.
En ik wil terug op mijn roze wolk ;(
pi_158679243
Fijn dat je bevestiging hebt Nazil!

Dat lijkt me inderdaad niet prettig Arja! Sterkte met de onderzoeken!
pi_158680670
Jeetje wat gaat dit topic toch snel, hou het amper bij.. Maar in elk geval welkom Emelisse, hopelijk kan je het nog even verborgen houden. En een knipper voor Crumpette *O* (Ik krijg trouwens honger van je avatar :D). Nazil ook goed nieuws! Fijne geruststelling!

Lunamatic, brr, dat klinkt niet fijn, kiespijn is zo rot. Hopelijk helpt die splint straks! Misschien helpt een afspraak bij de kaakfysio tussendoor om de pijn iets te verlichten (als die eerder kan dan over twee weken natuurlijk)? Mijn man heeft vroeger ook veel geklemd met zijn kaken en massage door de kaakfysio gaf bij hem vrijwel direct verlichting als het echt erg vast zat.. Plus oefeningen waarmee je het minder kan maken/houden :)

Hier staan de laatste meubels klaar om in elkaar gezet te worden, alleen nog een fijne luie stoel en de babykamer is gewoon af :o Wel nog details en kleine dingen, maar het begint allemaal wel echt een kamer te worden nu. Ben zo blij met hoe het tot nu toe is O+
pi_158680739
Jeetje Arja, wat rot die onzekerheid en onderzoeken weer :N Fijn dat je niet heel erg bang bent, maar toch wel een heel nare onzekerheid.. Ik hoop snel uitsluitsel en geruststelling voor je, dat je maar snel die roze wolk weer op kan :*
pi_158681617
Dat klinkt vervelend Arja! Hopelijk een goede uitslag en dan snel terug naar je roze wolk!

Ono: fijn dat het kamertje bijna af is!

Nazil: fijn dat je bevestiging hebt!

Luna: wat vervelend van die kiespijn. En dat je nog zo lang moet wachten voordat je je splint hebt -O-

Wij gaan zo naar een voorlichting en rondleiding in het kraamhotel waar ik wil bevallen, ben benieuwd! En nog 1 nachtje slapen en dan zie ik mini weer O+ En als het goed is weten we dan ook of het een jongen of een meisje is :D
pi_158682260
Oh wat leuk miss. Heb je een voorgevoel?

Een rondleiding bij het kraamhotel. Ik ben echt nog helemaal niet bezig met de bevalling. Ik begrijp nog niet eens helemaal dat ik echt zwanger ben. Maae misschien moet ik me er maar eens in gaan verdiepen, dan wordt het ook wat echter.
pi_158682591
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:00 schreef Arja het volgende:
Oh wat leuk miss. Heb je een voorgevoel?

Een rondleiding bij het kraamhotel. Ik ben echt nog helemaal niet bezig met de bevalling. Ik begrijp nog niet eens helemaal dat ik echt zwanger ben. Maae misschien moet ik me er maar eens in gaan verdiepen, dan wordt het ook wat echter.
Dat had ik wel maar inmiddels geen idee meer.. We zullen het zien morgen!

Ik vind zelf bijna 17 weken ook wel wat vroeg voor zo'n rondleiding. Maar het kan alleen op de laatste woensdag van de maand en nu hadden we tijd, dus dan maar meteen nu. De bevalling is verder ook nog steeds een ver-van-mijn-bed show, dus ben benieuwd hoe ik het ervaar vanavond :P
  woensdag 30 december 2015 @ 20:18:09 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158685239
Ik heb tot 30 weken mijn kop in het zand gestoken mbt bevallen, maar inmiddels ben ik 30+6 dus eh... :') Volgende afspraak bij de vk moest ik mijn bevalplan maar eens bekeken hebben :o

Verder goed nieuws voor Emelisse, welkom! En een knipper voor Crump, jeeeej! *O* En een goeie uitslag voor Nazil, dat geeft moed voor de echo ^O^

Arja, verdorie -O- dat volgt wel snel op de euforie van je mooie echo.... kruip maar gauw weer op je wolk hoor, die zit prima! :*
  woensdag 30 december 2015 @ 20:19:18 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158685302
Ohja Luna wat klote van je kies!!! :'( ik werd ook enorm cranky van al die pijn en paracetamol een tijdje terug.... maar hier heeft de 2e wortelkanaalbehandeling gelukkig geholpen dus ik kan inmiddels echt weer normaal eten _O_
pi_158687101
Iemand voor mij een voorbeeld van zo'n plan? Of waar ik zoiets vinden kan?

Ik zit nu bij Jaya the Cat O+
Tweede concert voor bro, musicale opvoeding kan niet vroeg genoeg beginnen ;)
En idd zit! De grond is even mijn VIP plaats, ga zo proberen een barkruk te bemachtigen. Buik vooruit :Y
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158689556
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb tot 30 weken mijn kop in het zand gestoken mbt bevallen, maar inmiddels ben ik 30+6 dus eh... :') Volgende afspraak bij de vk moest ik mijn bevalplan maar eens bekeken hebben :o

Verder goed nieuws voor Emelisse, welkom! En een knipper voor Crump, jeeeej! *O* En een goeie uitslag voor Nazil, dat geeft moed voor de echo ^O^

Arja, verdorie -O- dat volgt wel snel op de euforie van je mooie echo.... kruip maar gauw weer op je wolk hoor, die zit prima! :*
Echt? Had je nu juist niet al veel eerder de behoefte om je goed voor te bereiden, zeker omdat je het nu graag anders wilt dan vorige keer?

Ik ben er zelf al een tijdje heel bewust mee bezig, vanaf het begin eigenlijk al. Het voelt voor mij juist heel zen en natuurlijk om me heel rustig steeds meer daarop voor te bereiden en voor open te gaan stellen. Zoals mijn lichaam dat ook doet en mijn babytje daar ook naar toe groeit. Ik vind het fijn om van alles te lezen, te visualiseren, op mijn gemakje uit te zoeken en zo O+
  woensdag 30 december 2015 @ 21:37:11 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158689848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:32 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Echt? Had je nu juist niet al veel eerder de behoefte om je goed voor te bereiden, zeker omdat je het nu graag anders wilt dan vorige keer?
Mja, opzich weet ik wel wat ik anders wil dan de vorige keer ja! Maar tot een week of 30 leef ik in de gelukkige bubbel dat dat nog heeeeeel lang duurt ;)

Maar ik kijk er niet tegenop hoor, heb er op een bepaalde manier best zin in, met de kennis en ervaring die ik nu heb :Y
pi_158689940
:) Het zal toch wel komen, dus waarom het niet omarmen inderdaad!
  woensdag 30 december 2015 @ 21:39:25 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158689996
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:38 schreef elamanilo het volgende:
:) Het zal toch wel komen, dus waarom het niet omarmen inderdaad!
Heb jij nog speciale plannen tov de vorige keer? Want die was heel mooi toch?
pi_158690236
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:39 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Heb jij nog speciale plannen tov de vorige keer? Want die was heel mooi toch?
Vorige keer was het eigenlijk al heel sereen inderdaad, mijn plannen zijn daarin weer gelijkend, ik wil weer in bad en ik wil dochter er ook bij en hypnobirthing ook. Maar ik wil me bijvoorbeeld ook nog verder verdiepen in het vlotter geboren laten worden van de placenta en acupressuur tijdens de weeen. En andere voorbereidingen, zoals iemand leren hoe mijn camera werkt :D En nog een heleboel dingen wel!
pi_158691600
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:38 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Dat klinkt vervelend Arja! Hopelijk een goede uitslag en dan snel terug naar je roze wolk!

Ono: fijn dat het kamertje bijna af is!

Nazil: fijn dat je bevestiging hebt!

Luna: wat vervelend van die kiespijn. En dat je nog zo lang moet wachten voordat je je splint hebt -O-

Wij gaan zo naar een voorlichting en rondleiding in het kraamhotel waar ik wil bevallen, ben benieuwd! En nog 1 nachtje slapen en dan zie ik mini weer O+ En als het goed is weten we dan ook of het een jongen of een meisje is :D
Was de rondleiding interessant?

Ik doe even een +1, net snel beetje bij gelezen.

Kop in het zand van LB ken ik nog, zei vanochtend nog tegen (8> dat ik nog niet aan bevallen toe was, moest nog een aantal dingen doen. Maar na een turbo bevalling kwam vanmiddag om 15.05 onze dochter thuis te wereld O+.
  woensdag 30 december 2015 @ 22:11:26 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158691748
Oh wow!!!!! Sethiwe toch ook nog in 2015!! :o Gefeliciteerd!! *O*

Gaat alles goed met jullie? Details please O+
pi_158691803
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:09 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Was de rondleiding interessant?

Ik doe even een +1, net snel beetje bij gelezen.

Kop in het zand van LB ken ik nog, zei vanochtend nog tegen (8> dat ik nog niet aan bevallen toe was, moest nog een aantal dingen doen. Maar na een turbo bevalling kwam vanmiddag om 15.05 onze dochter thuis te wereld O+.
Gefeliciteerd *O*
S. 2014
J. 2016
pi_158691817
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:09 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Was de rondleiding interessant?

Ik doe even een +1, net snel beetje bij gelezen.

Kop in het zand van LB ken ik nog, zei vanochtend nog tegen (8> dat ik nog niet aan bevallen toe was, moest nog een aantal dingen doen. Maar na een turbo bevalling kwam vanmiddag om 15.05 onze dochter thuis te wereld O+.
Wow, das snel! Gefeliciteerd! *O*
pi_158691850
Gefeliciteerd met jullie kleine meisje Sethiwe! *O*
pi_158691942
Gefeliciteerd Sethiwe!
pi_158692205
Gefeliciteerd Sethiwe! *O*
  woensdag 30 december 2015 @ 22:22:13 #48
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158692390
Gefeliciteerd !!!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158692918
Myrr gefeliciteerd met je jochie, wat een prachtige naam! *G* Hoeveel weegt hij?

Sethiwe, van harte gefeliciteerd met je dochter! *O* Ik ben benieuwd naar de stats en haar naam, ga je die nog delen? :)
pi_158693218
Dat was dan snel ineens! Gefeliciteerd Sethiwe! *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')