abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 6 januari 2016 @ 05:32:12 #176
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158864912
Mogguh :)

Hier is het nogsteeds flink koud, vriest het flink en maar is de ijsdikte minder dan gisteren. Er geldt nu code oranje. Gisteren was het violet en rood.
Ze zijn nu bezig met strooien en mijn buurman waagt vandaag, met zijn scooter,weer een rit naar zijn werk(binnendoor en +12km verder). Gisteren kwam die al naar 5 minuten terug omdat het niet te doen was.
quote:
:+
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 23:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, tenzij de omstandigheden morgen nog zo extreem gevaarlijk zijn, maar dan zullen ze dat ongetwijfeld pas ergens halverwege morgenvroeg gaan beslissen.
Ik zie daar wel iets in namelijk. Hoewel het weer voor donderdag nu ook weer niet wordt zoals eerder werd voorspeld :{
Maar goed vaak helpen ellenlange vergaderingen om tot de conclusie te komen dat in dit geval een naar mijn mening, makkelijkere oplossing kan worden uitgevoerd.:
Zet een (huur)auto in voor de scooterwijken en in mijn geval zou ik samen met de fietsende collega haar wijk ook kunnen doen, en verder samen ook mijn wijken.
Deze op de vroege donderdagochtend doen(de post van dinsdag en woensdag. Dan op vrijdag de post van donderdag en vrijdag en zaterdag weer ieder zijn/haar eigen route ^O^

Maar de praktijk zal zijnd at donderdag voro 3 dagen aan post weggebracht zal worden. Wellicht en hopelijk, zal voor de scooterwijk(en) een gedeelte door de chauffeur bezorgen worden meegenomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 06-01-2016 05:40:39 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158865001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 05:32 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh :)

Hier is het nogsteeds flink koud, vriest het flink en maar is de ijsdikte minder dan gisteren. Er geldt nu code oranje. Gisteren was het violet en rood.
Ze zijn nu bezig met strooien en mijn buurman waagt vandaag, met zijn scooter,weer een rit naar zijn werk(binnendoor en +12km verder). Gisteren kwam die al naar 5 minuten terug omdat het niet te doen was.

[..]

:+

[..]

Ik zie daar wel iets in namelijk. Hoewel het weer voor donderdag nu ook weer niet wordt zoals eerder werd voorspeld :{
Maar goed vaak helpen ellenlange vergaderingen om tot de conclusie te komen dat in dit geval een naar mijn mening, makkelijkere oplossing kan worden uitgevoerd.:
Zet een (huur)auto in voor de scooterwijken en in mijn geval zou ik samen met de fietsende collega haar wijk ook kunnen doen, en verder samen ook mijn wijken.
Deze op de vroege donderdagochtend doen(de post van dinsdag en woensdag. Dan op vrijdag de post van donderdag en vrijdag en zaterdag weer ieder zijn/haar eigen route ^O^

Maar de praktijk zal zijnd at donderdag voro 3 dagen aan post weggebracht zal worden. Wellicht en hopelijk, zal voor de scooterwijk(en) een gedeelte door de chauffeur bezorgen worden meegenomen.
Maar het is nu code oranje toch? Dan zou je denken dat het nu, of althans later deze ochtend wel te doen moet zijn. En ik neem aan dat geen enkele wijk in je regio rondgebracht is. Dus alles laten staan tot donderdag is dan zeker niet wenselijk want wie moeten dat dan allemaal wegbrengen? Twee keer op een dag lopen is niet praktisch want velen zullen daar geen zin in hebben plus dat kan alleen voor bezorgers, postbodes moeten immers eerst voorbereiden anders hebje daar onderbezetting. En velen zullen zich dan vast beroepen op die "niet meer dan 5 uur op straat" regel. Ik denk niet dat er genoeg extra bezorgers zijn om dat dan op te lossen.Dus zodra het enigszins mogelijk is zullen ze de bezorging vast wel weer starten
pi_158865312
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:02 schreef gelestipjes het volgende:

En velen zullen zich dan vast beroepen op die "niet meer dan 5 uur op straat" regel.
Als die regel bij de voorziene kerstdrukte al niet aangehouden werd, dan bij calamiteiten zoals gisteren helemaal niet. Ik vrees dat het even doorbuffelen is voor de woensdagbezorgers.
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:30:12 #179
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158865429
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 07:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar het is nu code oranje toch? Dan zou je denken dat het nu, of althans later deze ochtend wel te doen moet zijn. En ik neem aan dat geen enkele wijk in je regio rondgebracht is. Dus alles laten staan tot donderdag is dan zeker niet wenselijk want wie moeten dat dan allemaal wegbrengen? Twee keer op een dag lopen is niet praktisch want velen zullen daar geen zin in hebben plus dat kan alleen voor bezorgers, postbodes moeten immers eerst voorbereiden anders hebje daar onderbezetting. En velen zullen zich dan vast beroepen op die "niet meer dan 5 uur op straat" regel. Ik denk niet dat er genoeg extra bezorgers zijn om dat dan op te lossen.Dus zodra het enigszins mogelijk is zullen ze de bezorging vast wel weer starten
Ik zeg ook niet dat het moet, maar als mogelijke optie kan worden gebruikt.
Niets doen is stilstand.
Gisteren is er voor zover ik weet geen één postauto vertrokken vanuit een depot hier in de regio.
Alles laten staan tot donderdag is een mogelijke optie. Maar zoals je al aangeeft als het enigzins mogelijk is zal de bezorging wel weer starten. Als men vandaag ook niet kan leveren/bezorgen, blijft jhet ook staan t/m donderdag.
Mijn voorstel om vandaag bij twijfel, de scooterroute(s) en /of gedeeltelijk de looproutes met een postnl-auto rond te brengen lijkt mij nogsteeds geen verkeerde optie.
Het zijn allemaal opties. Of dat te verwezenlijken is, weet ik niet, maar nogmaals: niets doen en afwachtend en vooral ook laat reageren is naar mijn mening ook geen goede optie.

Overigens is het code rood hier. Maar dat schommelt sinds gisteravond.
Code rood omdat er regen/natte sneeuw (onderweg) is, en het vriest althans hier, nogsteeds aardig :)

De 5uur op straat-regel kan naar mijn mening worden opgelost door wijken te combineren en met een of meer postnl-auto('s) te bezorgen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:32:47 #180
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158865464
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:16 schreef zombo het volgende:

[..]

Als die regel bij de voorziene kerstdrukte al niet aangehouden werd, dan bij calamiteiten zoals gisteren helemaal niet. Ik vrees dat het even doorbuffelen is voor de woensdagbezorgers.
Als de post van gisteren niet zo veel was en het vandaag een typische daldag is en het wordt op tijd geleverd, ben ik wellicht voordat het voorspelde slechte weer(regen/natte sneeuw) begint, weer thuis.

De pakketbezorger(kennis van mij) van gisteren gaf al aan om 15:30 te stoppen en vandaag te bekijken hoe het weer is.
Dan maar mensen die hin pakketjes niet op tijd krijgen, en een paar dagen drukker dan normaliter te hebben :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 6 januari 2016 @ 09:20:25 #181
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158865950
Uit de vacature-emails:
http://www.vacaturesbijpostnl.nl/vacature/teamleider/

Wat ik niet zo 'begrijp' is het volgende stukje:
De teamleider is verantwoordelijk voor de coaching, ontwikkeling, begeleiding en aansturing van een team agents en voor het realiseren van alle operationele activiteiten en targets voor een opdrachtgever. Voor dit project is de opdrachtgever Eneco.
Werk je dan nu intern voor ENECO en wat is de gedachte er achter? Gerichte marketing oid?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158866011
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 09:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Uit de vacature-emails:
http://www.vacaturesbijpostnl.nl/vacature/teamleider/

Wat ik niet zo 'begrijp' is het volgende stukje:
De teamleider is verantwoordelijk voor de coaching, ontwikkeling, begeleiding en aansturing van een team agents en voor het realiseren van alle operationele activiteiten en targets voor een opdrachtgever. Voor dit project is de opdrachtgever Eneco.
Werk je dan nu intern voor ENECO en wat is de gedachte er achter? Gerichte marketing oid?
Teamleider van een projectgroep neem ik aan dan?

Al iets gehoord over wel of niet werken vandaag?
  woensdag 6 januari 2016 @ 09:31:17 #183
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158866085
Nope het is hier nog stil.
Buiten miezert het en icm vriezen is het al weer aardig glad aan het worden.

Ik heb een whatsapp-bomb met mijn TC met de tekst: En? Weet je al wat?
:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158866140
Wat ik begrepen heb is dat er bij ons gisteren alleen de rouw en medische post is bezorgd. We hebben wel een beperkt aantal haalritten uitgevoerd. Ik hoop dat het vandaag wat beter gaat want anders wordt het morgen wel heel veel.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2016 @ 09:36:17 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158866163
Ga er maar vanuit dat ook vandaag in bepaalde delen van het land er geen bezorging plaats zal vinden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158866249
quote:
14s.gif Op woensdag 6 januari 2016 09:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ga er maar vanuit dat ook vandaag in bepaalde delen van het land er geen bezorging plaats zal vinden
Ik zit gelukkig nog net aan de goede kant van de vorstgrens (aan de frontlinie).

Webcare zegt dit:
PostNL twitterde op woensdag 06-01-2016 om 08:08:53 Weer een dag met #ijzel! Onze postbezorgers kunnen voorlopig de straat niet op. Pakketten bezorgen lukt deels wel, maar met vertraging. reageer retweet
pi_158866838
Is hier toevallig iemand met 2 dienstverbanden bij postnl?
Vroeg mij af of het mogelijk is om naast het pbz contract nog een contract chauffeur bezorgen/autobedrijf te hebben of is dit onmogelijk te combineren?
pi_158866968
Hier inmiddels wel bericht gekregen dat we vandaag geen post bezorgen.
pi_158866996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:15 schreef bikkie het volgende:
Is hier toevallig iemand met 2 dienstverbanden bij postnl?
Vroeg mij af of het mogelijk is om naast het pbz contract nog een contract chauffeur bezorgen/autobedrijf te hebben of is dit onmogelijk te combineren?
Zou kunnen dat het per vestiging verschilt, maar in mijn area mag het in ieder geval absoluut niet, net zo goed als dat je geen contract pbz en een contract voorbereider mag hebben.
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:23:40 #190
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158867013
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:15 schreef bikkie het volgende:
Is hier toevallig iemand met 2 dienstverbanden bij postnl?
Vroeg mij af of het mogelijk is om naast het pbz contract nog een contract chauffeur bezorgen/autobedrijf te hebben of is dit onmogelijk te combineren?
Zo ver ik weet, is het alleen met toestemming mogelijk.
In mijn geval moest ik ontslag nemen als pbz om als (pakket) chauffeur (bezorgen) aan de gang te kunnen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:25:07 #191
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158867049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:21 schreef gelestipjes het volgende:
Hier inmiddels wel bericht gekregen dat we vandaag geen post bezorgen.
Ik wacht nog met smart op het verlossende berichtje.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:26:52 #192
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158867091
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158867117
Ik zit in het rood, maar net te horen gekregen dat de post gewoon bezorgd wordt. Ben benieuwd ;)
pi_158867122
Hm, hier is er zo te zien nog niet zoveel aan de hand :o

Weet iemand of het klopt dat je voor een 'mentor' dienst geen extra tijd door kan geven? Gisteren een collega een nieuwe route laten zien, wilde even de uitloop doorgeven maar ik kan niets invoeren. Normaal zou dat nog vandaag de hele dag moeten kunnen, dus ik vermoed dat het wat met het type dienst te maken heeft. Mijn collega geeft de tijd ook wel door (die heeft de wijk zelf op het rooster staan), maar dat is natuurlijk geen garantie dat ik die tijd ook krijg ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158867189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:23 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zou kunnen dat het per vestiging verschilt, maar in mijn area mag het in ieder geval absoluut niet, net zo goed als dat je geen contract pbz en een contract voorbereider mag hebben.
jammer...
wat ik hier wel vaker zie is dat een chauffeur wordt ingeleend om post te bezorgen, maar een postbezorger mag absoluut niet chaufferen. ik zou zeggen, een pbz is goedkoper dus laat die lekker rondrijden...
pi_158867222
quote:
groen! werk jij in die paarse vlek?
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:35:53 #197
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158867269
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:28 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik zit in het rood, maar net te horen gekregen dat de post gewoon bezorgd wordt. Ben benieuwd ;)
Succes!
Ik moet bij gladheid thuis blijven...van mijn vrouw :+ :') ....mompelde iets met geen goede overlijdensverzekering }:|
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 januari 2016 @ 10:36:03 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158867273
Met die kleurenkaart moet ik hier aan denken

_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:36:33 #199
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158867288
quote:
10s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:36 schreef Peterselieman het volgende:
Met die kleurenkaart moet ik hier aan denken

_O-
Nou istie weer rood.... ^O^ _O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:38:50 #200
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158867323
Net een berichtje:De verwachting is dat er vandaag geen post wordt bezorgd.
De definitieve melding volgt om 12:00 uur
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')