abonnementen ibood.com bol.com
pi_159320204
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo en welkom hier :)
Hoe vond je het een diagnose te krijgen?
Ik vond dat zelf wel heel erg fijn. Het beestje heeft een naam, je kunt gericht hulp gaan zoeken.
Maar sommigen vinden zo'n "label" zwaar om mee te dealen.
  maandag 25 januari 2016 @ 09:35:58 #27
339901 LordofLeaves
verdwaald op route 24/25.
pi_159374737
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:03 schreef Czarina het volgende:
Hallo en welkom hier :)
Hoe vond je het een diagnose te krijgen?
Ik vond dat zelf wel heel erg fijn. Het beestje heeft een naam, je kunt gericht hulp gaan zoeken.
Maar sommigen vinden zo'n "label" zwaar om mee te dealen.
Dat is wel waar. Acceptatie is vaak de eerste stap in het genezingsproces.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 08:41:08 #28
285512 Argo
Kim Jong Un wil een buurthuis
pi_159485202
Hoe gaat het hier met iedereen?
My work hath not yet warmed me
The blood I drop is more medicinal than dangerous to me
If any of you think brave death outweights bad life
Let him alone, or so many so minded, follow me
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:49:10 #29
339901 LordofLeaves
verdwaald op route 24/25.
pi_159498444
Mwoah, ik heb geen idee. Ben heel erg leeg van binnen en emotieloos. Kan ook best fijn zijn.
pi_159508136
Ik zit een beetje op de automatische piloot geloof ik.
Gaat redelijk dus
pi_159518350
Welkom toekomstofverleden. Hoe voel je je daarbij? Best heftige diagnose.

Sylvana, ondanks het lange traject ben jij wel heel goed bezig. Ik snap heel goed dat het frustrerend is, maar aan de andere kant ben je pas 29. Je zal in de toekomst (als het lichamelijk en psychisch mogelijk is) nog lang zat moeten/kunnen werken. Met een beetje geluk kunnen ze je straks bij het UWV daar bij helpen! Ik gun het je in ieder geval wel.
pi_159518589
Ook nog even een egopost. :@
Ik ben afgelopen week officieel afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en nog cum laude ook. Daarnaast gaat mijn scriptie voorgedragen worden voor een prijs van de hogeschool. :D
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat het zo positief zou eindigen. Ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat ik zou gaan afstuderen. Met heel wat tranen heb ik teruggekeken op de afgelopen jaren. Van dieptepunt naar hoogtepunten nu.
Het allerleukste vind ik dat mijn zoon van bijna 9 apetrots op mij is. O+
pi_159558906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:44 schreef appelsap het volgende:
Ik ben afgelopen week officieel afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en nog cum laude ook. Daarnaast gaat mijn scriptie voorgedragen worden voor een prijs van de hogeschool. :D
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat het zo positief zou eindigen. Ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat ik zou gaan afstuderen. Met heel wat tranen heb ik teruggekeken op de afgelopen jaren. Van dieptepunt naar hoogtepunten nu.
pi_159710514
Wauw Appelsap dat heb je goed gedaan!!
Je mag trots zijn op jezelf ook
pi_159713454
Gefeliciteerd!

En hoe is het verder hier met iedereen?
FOK! is net een groot tijdschrift
  zaterdag 6 februari 2016 @ 23:27:23 #36
285512 Argo
Kim Jong Un wil een buurthuis
pi_159715807
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:42 schreef Vimbavimba het volgende:
Gefeliciteerd!

En hoe is het verder hier met iedereen?
Geen idee eigenlijk. Voel me wel goed, maar ik heb ook het gevoel dat ik op geleende bowlingschoenen loop. Er zit een luchtje aan en ik kan ze zo moeten inleveren, mijn goed voelen is dus geleend en niet uit mezelf gekomen.
My work hath not yet warmed me
The blood I drop is more medicinal than dangerous to me
If any of you think brave death outweights bad life
Let him alone, or so many so minded, follow me
  maandag 8 februari 2016 @ 23:02:41 #37
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_159769237
Wat weten jullie omtrent borderline en het heel erg terugtrekken en op jezelf willen zijn alsmede alle fysieke contact uit de weg gaan? Wat kan ik doen om iemand die hier last van heeft te helpen of te ondersteunen?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_159778715
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:02 schreef imikethat het volgende:
Wat weten jullie omtrent borderline en het heel erg terugtrekken en op jezelf willen zijn alsmede alle fysieke contact uit de weg gaan? Wat kan ik doen om iemand die hier last van heeft te helpen of te ondersteunen?
Proberen een vertrouwensband op te bouwen. Ook als diegene zich terugtrekt toch af en toe een berichtje sturen bijvoorbeeld. Ik vind het dan zelf altijd fijn om te weten dat anderen er zijn en aan je denken.
Ook dingen uit je eigen leven delen. Kunnen heel simpele dingen zijn, gewoon vertellen als je wat leuks gedaan hebt, of iets grappigs hebt meegemaakt.
Grenzen met betrekking tot fysiek contact respecteren!
pi_159868492
quote:
Wauw wat ontzettend goed zeg, gefeliciteerd! Daar kun je echt trots op zijn en leuk dat je zoontje ook zo apetrots is! :D

Hier gaat het helaas niet zo goed ;(
Ik heb gisteren behandelplanbespreking gehad om weer terug te gaan naar de deeltijd waar ik mee was gestopt na het ongeluk van mn vriend. Heb in augustus al aangegeven dat ik terug wilde, nou pas behandelplanbespreking gehad en ze weten nog niet eens wanneer ik kan beginnen :(

Heb tot de eerste week van januari wel individueel PMT gehad, maar dat hield daarna ook op omdat ik geopereerd wordt en ze het beter vonden dat ik stopte zodat mn PMT'ster en ik "los" van elkaar konden komen voor ik haar weer als therapeute in de deeltijd krijg. Maar nu zit ik dus al 5 weken helemaal zonder therapie en gaat het weer erg bergafwaarts ;(
Zowel qua depressie als contact met anderen ( ruzie in een groepsapp gehad waar ik nu uit ben) en ik zeg weer veel afspraken af en isoleer mezelf steeds meer.

Ik had bijvoorbeeld van de week een voorlichtingsbijeenkomst over vrijwilligerswerk als taalcoach, maar had dat toch afgezegd ;( Over 2 weken begint de basistraining en ik kan opzich nog wel instromen. Maar nu twijfel ik toch opeens weer ontzettend, terwijl ik eerst heel enthousiast was...
Ik probeer er wel tegen te vechten, maar het wordt steeds lastiger ;(

Ook omdat ik de paar uur die ik wel uit bed ben op een dag meteen nuttig moet besteden van mezelf dan. Maar nu toch maar iedere dag proberen ook wat leuks te doen, voor het helemaal alleen maar somber en negatief is. Dus vanmiddag ingrediŽnten voor een cheesecake gekocht en dan ga ik die morgen bakken :9
Dus toch elke dag maar proberen wat lichtpuntjes te vinden en niet nog verder af te glijden dat ik die deeltijd weer op het spel zet omdat ik te depressief ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 12-02-2016 20:33:00 ]
pi_159892817
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wauw wat ontzettend goed zeg, gefeliciteerd! Daar kun je echt trots op zijn en leuk dat je zoontje ook zo apetrots is! :D

Hier gaat het helaas niet zo goed ;(
Ik heb gisteren behandelplanbespreking gehad om weer terug te gaan naar de deeltijd waar ik mee was gestopt na het ongeluk van mn vriend. Heb in augustus al aangegeven dat ik terug wilde, nou pas behandelplanbespreking gehad en ze weten nog niet eens wanneer ik kan beginnen :(

Heb tot de eerste week van januari wel individueel PMT gehad, maar dat hield daarna ook op omdat ik geopereerd wordt en ze het beter vonden dat ik stopte zodat mn PMT'ster en ik "los" van elkaar konden komen voor ik haar weer als therapeute in de deeltijd krijg. Maar nu zit ik dus al 5 weken helemaal zonder therapie en gaat het weer erg bergafwaarts ;(
Zowel qua depressie als contact met anderen ( ruzie in een groepsapp gehad waar ik nu uit ben) en ik zeg weer veel afspraken af en isoleer mezelf steeds meer.

Ik had bijvoorbeeld van de week een voorlichtingsbijeenkomst over vrijwilligerswerk als taalcoach, maar had dat toch afgezegd ;( Over 2 weken begint de basistraining en ik kan opzich nog wel instromen. Maar nu twijfel ik toch opeens weer ontzettend, terwijl ik eerst heel enthousiast was...
Ik probeer er wel tegen te vechten, maar het wordt steeds lastiger ;(

Ook omdat ik de paar uur die ik wel uit bed ben op een dag meteen nuttig moet besteden van mezelf dan. Maar nu toch maar iedere dag proberen ook wat leuks te doen, voor het helemaal alleen maar somber en negatief is. Dus vanmiddag ingrediŽnten voor een cheesecake gekocht en dan ga ik die morgen bakken :9
Dus toch elke dag maar proberen wat lichtpuntjes te vinden en niet nog verder af te glijden dat ik die deeltijd weer op het spel zet omdat ik te depressief ben.
Bedankt! En ik afgelopen week ook nog te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een fantastische baan met super goede vooruitzichten in de toekomst. Feeesttttt!!

Wat ontzettend balen dat het bij jou ineens minder gaat. Onduidelijkheid is ook echt killing... Zeker als het om jouw toekomst gaat. Weten ze daar ook dat het dit met jou doet?
Waarom weten ze nog niet wanneer je kan beginnen, wachtlijsten ofzo..?

Heb je de cheesecake nog gebakken? Misschien iemand uitnodigen om het op te komen eten?
Afzonderen en ruzie maken dat ken ik wel ja.. Heel lastige gevoelens als je in zo'n periode zit.

Over het vrijwilligerswerk. Heb je geen zin meer door de depressieve gevoelens of twijfel je of je het wel leuk genoeg vindt?
pi_159893605
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:07 schreef appelsap het volgende:

[..]

Bedankt! En ik afgelopen week ook nog te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een fantastische baan met super goede vooruitzichten in de toekomst. Feeesttttt!!

Wat ontzettend balen dat het bij jou ineens minder gaat. Onduidelijkheid is ook echt killing... Zeker als het om jouw toekomst gaat. Weten ze daar ook dat het dit met jou doet?
Waarom weten ze nog niet wanneer je kan beginnen, wachtlijsten ofzo..?

Heb je de cheesecake nog gebakken? Misschien iemand uitnodigen om het op te komen eten?
Afzonderen en ruzie maken dat ken ik wel ja.. Heel lastige gevoelens als je in zo'n periode zit.

Over het vrijwilligerswerk. Heb je geen zin meer door de depressieve gevoelens of twijfel je of je het wel leuk genoeg vindt?
Dat is helemaal goed nieuws dan, gefeliciteerd! *O*
En ja idd wachtlijsten. En ja ik heb verteld wat het met me doet en dat het steeds slechter gaat hoe langer ik moet wachten, maar toen zei ze dat ik zo juist in de slachtofferrol ging zitten :{
En wbt dat vrijwilligerswerk, allebei. Ik wilde heel graag bij het project waarbij je thuis bij gezinnen de taalontwikkeling van kinderen gaat stimuleren. Maar dat project loopt helaas niet zo goed, dus nou is het dan met volwassenen en dat vind ik toch minder leuk.
Ik heb idd de cheesecake gebakken. Net een stukje gehad en hij is echt lekker :9

2016-02-13%2020.20.39.jpg
pi_159942782
quote:
*O* Geweldig! Van harte gefeliciteerd! *O*
Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_160024194
En vandaag kreeg ik opeens een brief in de bus dat ik aanstaande dinsdag kan beginnen met de deeltijd! Eindelijk! ^O^

Het rooster en de therapeuten zijn nog hetzelfde als de vorige keer. Maar een nieuwe groep cliŽnten is toch altijd weer spannend. Ik hoop dat het een fijne groep is waar ik in word opgenomen. En dat ik een behandeling nou eindelijk eens kan afmaken ipv steeds voortijdig moet stopen. Zodat ik een keer verder kan met mn leven ipv alleen therapie.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:03:11 #44
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_160028643
Wat fijn dat er een plek voor je is Sylvana. Heel veel succes.
pi_160029955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Luchtbel het volgende:
Wat fijn dat er een plek voor je is Sylvana. Heel veel succes.
Dankje! :*
pi_160044114
Fijn sylvana!! Succes dinsdag en ik hoop dat jij je daardoor ook weer snel wat prettiger gaat voelen.
pi_160047248
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:25 schreef appelsap het volgende:
Fijn sylvana!! Succes dinsdag en ik hoop dat jij je daardoor ook weer snel wat prettiger gaat voelen.
Dankje :) Vandaag gaat het opeens een stuk beter qua energie/stemming dan de afgelopen dagen. Alsof er door het nieuws van gisteren weer licht aan het eind van de tunnel te zien is ofzo :D
pi_160176468
Na 1.5 dag kwam mn therapie vandaag al weer ten einde omdat er een kruisverband is ontdekt (ik heb online contact met iemand die familie is van een groepsgenootje) Dus ik zit weer thuis en moet nu wachten tot er in een andere groep plek is. Dus ik ben behoorlijk overstuur en overdonderd nu :'( Want ik was zo blij dat ik eindelijk kon beginnen...
pi_160181318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:47 schreef Sylvana het volgende:
Na 1.5 dag kwam mn therapie vandaag al weer ten einde omdat er een kruisverband is ontdekt (ik heb online contact met iemand die familie is van een groepsgenootje) Dus ik zit weer thuis en moet nu wachten tot er in een andere groep plek is. Dus ik ben behoorlijk overstuur en overdonderd nu :'( Want ik was zo blij dat ik eindelijk kon beginnen...
Zijn ze zo streng? Ik vind dat onzin, de kans is zo groot dat je op die manier een connectie met iemand in een groep hebt omdat je over het algemeen met mensen uit je eigen regio zit.
Hebben ze niet eerst aan jou en de groepsgenoot gevraagd of jullie het als probleem zien?

Bij de groep waarin ik zat was een meisje dat ik direct kende, van vrijwilligerswerk. Bovendien had ik bij haar vriendinnen in de klas gezeten en sprak ik die nog wel eens. Maar wij bleven beide in de groep, er werd geen punt van gemaakt. Er was mij gevraagd of ik het erg vond en haar waarschijnlijk ook. Ik weet niet wat er zou zijn gebeurd als een van ons wel had aangegeven het niet prettig te vinden, omdat we op dezelfde dag waren gestart. Eerlijk gezegd vond ik het niet fijn, maar ik zag het ook niet echt als een groot probleem.
Sowieso had bijna iedereen (volgens mij was ik de enige uitzondering) in die groep elkaar als vriend op Facebook :') Ik vond dat raar. Zo waren er ook twee die samen gingen winkelen. Het mocht 'officieel' niet. Maar ook dat vond ik raar. Je kunt toch niet voor anderen gaan bepalen met wie ze om mogen gaan?

Anyway, wat naar voor je dat je plotseling toch niet kan beginnen. Heb je enig idee hoe lang je nu weer moet wachten? En krijg je tot die tijd individuele gesprekken of helemaal niets?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160181486
En appelsap: nog gefeliciteerd *O* Wat goed van je!
Why are you wearing that stupid man suit?
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')