abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 29 december 2015 @ 19:37:41 #1
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_158645763
Hallo.

Heb je zelf een persoonlijkheidsstoornis of ken je iemand met een persoonlijkheidsstoornis?
Of heb je vermoedens dat je er een hebt?
Hier kun je het allemaal kwijt.

Beknopte omschrijving van een persoonlijkheidsstoornis:
Een persoonlijkheidsstoornis is een langdurig patroon van afwijkende emoties en opvattingen.
Veel persoonlijkheidsstoornissen komen tot ontwikkeling door traumatische ervaringen in combinatie met erfelijke gevoeligheid.

Korte omschrijving van de verschillende persoonlijkheidsstoornissen (deze informatie komt van trimbos.nl, mens-en-samenleving.infonu.nl, psyonline.nl en psyq.nl):

.

Cluster A (vreemd en/of excentriek):

Paranoïde persoonlijkheidsstoornis
quote:
Paranoïde persoonlijkheidsstoornis (PPS) is een stoornis uit het cluster A.
Mensen met een paranoïde persoonlijkheidsstoornis zijn wantrouwend. Ze hebben een vastomlijnde manier van denken en handleen op basis van achterdochtige ideeën over anderen. Ze zijn ervan overtuigd dat hun visie op de wereld de juiste is en voelen zich bedreigd als anderen het anders zien. Ze zijn vaak koppig, ook als hun standpunt onjuist is. Dit kan soms op een waanidee lijken.
Verder voelen zij zich vaak kwetsbaar. Dit roept angst op. Die angst proberen ze te verminderen door te zoeken naar een oorzaak buiten zichzelf. De dreiging die zij voelen zetten zij om in woede om hun angst te verminderen.
Schizoïde persoonlijkheidsstoornis
quote:
De schizoïde persoonlijkheidsstoornis (SPS) is een stoornis uit het cluster A.
Mensen met een schizoïde persoonlijkheidsstoornis gedragen zich afstandelijk en hebben moeite om emoties te uiten. Ze leggen moeilijk contact en zijn vaak verlegen, teruggetrokken en stil. Ook doen zij veel dingen alleen en wonen vaak alleen.
Mensen met een schizoïde persoonlijkheidsstoornis halen weinig plezier uit activiteiten. Soms compenseren ze een gebrek aan contact met een rijke fantasiewereld. Over het algemeen is er geen sprake van verlies van contact met de werkelijkheid.
Schizotypische persoonlijkheidsstoornis
quote:
De schizotypische persoonlijkheidsstoornis (STPS) is een stoornis uit het cluster A.
Mensen met een schizotypische persoonlijkheidsstoornis gedragen zich in de ogen van anderen vaak bizar. Abnormale oogbewegingen en motorisch disfunctioneren zijn kenmerkend. Zij voelen zich ongemakkelijk in aanwezigheid van anderen en zijn wantrouwend. Zij hebben merkwaardige ideeën en overtuigingen.
.

Cluster B (dramatisch, emotioneel en/of impulsief):

Anti-sociale persoonlijkheidsstoornis
quote:
De antisociale persoonlijkheidsstoornis is een persoonlijkheidsstoornis met als belangrijkste kenmerk instabiliteit in denken, voelen en gedrag.
Hierdoor kan iemand stemmingswisselingen krijgen, instabiele relaties met anderen hebben, zich impulsief en antisociaal gedragen en snelle behoeftenbevrediging najagen.
De antisociale persoonlijkheidsstoornis (ASP) is één van de 10 persoonlijkheidsstoornissen en hoort tot de Cluster B persoonlijkheidsstoornissen.
Borderline persoonlijkheidsstoornis
quote:
Borderline persoonlijkheidsstoornis (kortweg: borderline) kenmerkt zich door sterke wisselingen in stemmingen, gedachten en gedrag.
Mensen met borderline zijn enorm impulsief, denken vaak zwart-wit, reageren extreem. Relaties zijn moeilijk te onderhouden, en wisselen ook sterk.
Er worden geen verschillende typen borderline persoonlijkheidsstoornissen onderscheiden.
Mensen met borderline kunnen echter wel verschillen in de mate waarin ze bepaald gedrag vertonen (zoals extraversie, neuroticisme).
Theatrale persoonlijkheidsstoornis
quote:
Mensen met een theatrale persoonlijkheidsstoornis vallen op door hun kleurrijk, extravert en dramatisch gedrag. Het zijn zeer emotionele mensen, die moeite hebben om lange diepgaande relaties aan te gaan. Zij staan graag in het middelpunt van de belangstelling. Ook hebben ze de neiging om door middel van uiterlijk vertoon te verleiden of de aandacht op te eisen.
Vragen om aandacht is het centrale thema van deze ziekte. Wanneer een lijder aan de stoornis niet in het middelpunt van de belangstelling staat, voelt hij zich al gauw ongemakkelijk. Hij gaat dan opvallend of seksueel uitdagend gedrag vertonen. Zijn gevoelsuitingen maken een oppervlakkige indruk, maar worden op een hoogdravende manier gebracht. Door vage bewoordingen en overdrijvingen doet de patiënt zich interessanter voor dan hij in feite is. Hij kan makkelijk in huilen uitbarsten of kwaad worden wanneer hij niet de aandacht en complimentjes krijgt waarop hij denkt recht te hebben. Zo'n woedeaanval duurt meestal niet lang.
Narcistische persoonlijkheidsstoornis
quote:
Deze mensen vinden zichzelf veel beter dan andere mensen. Ze vinden alleen zichzelf belangrijk en interesseren zich weinig in het lot van anderen. Wel willen ze graag dat andere mensen hen goed en belangrijk vinden.Deze mensen willen graag de macht hebben. Vaak kom je ze tegen in hoge posities in bijvoorbeeld het bedrijfsleven of de politiek. Hier is deze karaktertrek op een bepaalde manier handig. Deze mensen kunnen bijvoorbeeld honderden mensen zonder schuldgevoel ontslaan.
.

Cluster C (angstig en/of gespannen):

Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis
quote:
De ontwijkende persoonlijkheidsstoornis (OPS) wordt gekenmerkt door extreme verlegenheid en buitensporige angst voor afwijzing, vernedering of kritiek. Veel mensen vinden het eng om iemand aan te spreken of voelen zich onzeker in onbekende situaties. Wanneer deze angst zo extreem wordt dat iemand zich geheel terugtrekt en nergens aan meedoet zou er sprake kunnen zijn van een ontwijkende of vermijdende persoonlijkheidsstoornis.
Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis
quote:
De afhankelijke persoonlijkheidsstoornis (APS) wordt gekenmerkt door een buitengewone afhankelijkheid ten opzichte van anderen. Iedereen vindt het wel eens fijn verzorgd te worden of hulp te krijgen bij moeilijke beslissingen. Wanneer iemand altijd maar bevestiging nodig heeft, niet alleen kan zijn en altijd hulp en geruststelling nodig heeft om een besluit te nemen, zou er wel eens sprake kunnen zijn van een afhankelijke persoonlijkheidsstoornis.
Obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis
quote:
Mensen met deze stoornis houden van orde en regelmaat. Vaak willen ze alles op hun eigen manier doen. Ze zijn willen alles zo goed mogelijk doen, hierdoor kunnen ze moeilijk beslissen maken. Dit perfectionisme gaat zover dat er veel te veel tijd in hun werk gaat zitten. Ze kunnen zo de deadline niet altijd halen. Bovendien hebben deze mensen moeite met het tonen en uiten van hun emoties.
Deze stoornis is iets anders dan de obsessief-compulsieve stoornis.
Vaak denken deze mensen ook dat hun manier de enige is; ze kunnen moeilijk een advies van iemand anders aannemen.
.

P.S.: liever geen reacties over de zogenaamde labeltjescultuur, want met die reacties ben ik nu wel een beetje klaar en ze zijn bovendien beledigend tegenover psychiatrisch patienten.
soooo, da's mooi!
pi_158646649
Goh, ik herken me eigenlijk wel in alles, heb ik nu een Paranoïde Schizoïde Schizotypische
Anti-sociale Borderline Theatrale Narcistische Ontwijkende Afhankelijke Obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis?
  woensdag 30 december 2015 @ 09:37:48 #3
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_158664347
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:58 schreef tybo het volgende:
Goh, ik herken me eigenlijk wel in alles, heb ik nu een Paranoïde Schizoïde Schizotypische
Anti-sociale Borderline Theatrale Narcistische Ontwijkende Afhankelijke Obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis?
Alleen met labeltjes zult u waardig worden bevonden. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door LordofLeaves op 30-12-2015 09:38:15 (Typefout) ]
soooo, da's mooi!
pi_158664668
Ik herken zowat half-Nederland erin, en als je de laatste editie van de DSM erbij pakt, kan je eenvoudig op alle Nederlanders een labeltje plakken. _O-

Labeltjes. :')
Stel je voor dat je uit ervaring van mening bent dat de wereld niet zo in elkaar zit zoals de scholen en media/ANP-persbureau je 'dicteren', en/of je bent lekker jezelf in het leven, dan moet je oppassen voor de labeltjesplakkers want de 'Norm' ziet je als 'niet normaal'. Vaak krijg je dan nog pillen mee om als Zombie te gaan leven want dat is 'beter' volgens de 'experts'.
Nee, laat mij maar zijn zoals ik ben, daar ben ik gewoon gelukkig mee. :)
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
pi_158664764
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:58 schreef tybo het volgende:
Goh, ik herken me eigenlijk wel in alles, heb ik nu een Paranoïde Schizoïde Schizotypische
Anti-sociale Borderline Theatrale Narcistische Ontwijkende Afhankelijke Obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis?
quote:
10s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:03 schreef Core. het volgende:
Ik herken zowat half-Nederland erin, en als je de laatste editie van de DSM erbij pakt, kan je eenvoudig op alle Nederlanders een labeltje plakken. _O-

Labeltjes. :')
Stel je voor dat je uit ervaring van mening bent dat de wereld niet zo in elkaar zit zoals de scholen en media/ANP-persbureau je 'dicteren', en/of je bent lekker jezelf in het leven, dan moet je oppassen voor de labeltjesplakkers want de 'Norm' ziet je als 'niet normaal'. Vaak krijg je dan nog pillen mee om als Zombie te gaan leven want dat is 'beter' volgens de 'experts'.
Nee, laat mij maar zijn zoals ik ben, daar ben ik gewoon gelukkig mee. :)
Maar goed dat diagnoses door leken zelden kloppen. Je hebt alleen een persoonlijkheidsstoornis als de gedragingen pathologisch, pervasief en persisterend zijn. Dat is gelukkig niet zo bij de meeste mensen, zelfs al gedragen ze zich af en toe labiel of als een eikel.

Zelfdiagnoses :')
pi_158664776
De OP is trouwens een beetje achterhaald. DSM 5 heeft een aantal stoornissen gewijzigd.
pi_158664799
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:37 schreef LordofLeaves het volgende:
P.S.: liever geen reacties over de zogenaamde labeltjescultuur, want met die reacties ben ik nu wel een beetje klaar en ze zijn bovendien beledigend tegenover psychiatrisch patienten.
Ik ben van mening dat de experts in de Psych.branche de term 'labeltjescultuur' en /of 'labeltjes' een probleem vinden. Niet zozeer de 'patient'. ;)

Rest mij de volgende vraag; bent U (OP) in opleiding in de Psych.branche, of bent U 'ervaringsdeskundige' vanuit het oogpunt van de 'patient'?
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  woensdag 30 december 2015 @ 10:41:28 #8
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_158665283
quote:
3s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:12 schreef Core. het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de experts in de Psych.branche de term 'labeltjescultuur' en /of 'labeltjes' een probleem vinden. Niet zozeer de 'patient'. ;)

Rest mij de volgende vraag; bent U (OP) in opleiding in de Psych.branche, of bent U 'ervaringsdeskundige' vanuit het oogpunt van de 'patient'?
Ik heb de OP niet geschreven, heb alleen de reeks voortgezet. Ben ik een ervaringsdeskundige... Niet echt, alleen een patiënt.
soooo, da's mooi!
  woensdag 30 december 2015 @ 10:42:38 #9
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_158665308
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Maar goed dat diagnoses door leken zelden kloppen. Je hebt alleen een persoonlijkheidsstoornis als de gedragingen pathologisch, pervasief en persisterend zijn. Dat is gelukkig niet zo bij de meeste mensen, zelfs al gedragen ze zich af en toe labiel of als een eikel.

Zelfdiagnoses :')
Mooi gezegd. Je slaat de spijker op z'n roestige kop! ^O^
soooo, da's mooi!
pi_158697771
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 19:37 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ik zal het eens gaan doorspitten. Tof dat je dit wilde plaatsen. :)
Geen dank, wie weet heb je er wat aan.
Het lijkt allemaal zo simpel....totdat je het moet gaan toepassen ;-)
pi_158698143
Hulde voor de OP! Ik wist niet dat er zo'n breed scala aan persoonlijkheidsstoornissen waren. Ben door de OP weer een stuk wijzer geworden. Dank!
pi_158704128
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 00:24 schreef CyberTijn het volgende:
Hulde voor de OP! Ik wist niet dat er zo'n breed scala aan persoonlijkheidsstoornissen waren. Ben door de OP weer een stuk wijzer geworden. Dank!
Zijn er ook niet meer. Afhankelijke en ontwijkende zijn samengevoegd, bijvoorbeeld.
  donderdag 31 december 2015 @ 10:09:16 #13
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_158704324
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 00:15 schreef Czarina het volgende:

[..]

Geen dank, wie weet heb je er wat aan.
Het lijkt allemaal zo simpel....totdat je het moet gaan toepassen ;-)
Al zou ik er niets aan hebben, dan is het alsnog interessant om te lezen. Ik geloof meteen dat het lastig is om het toe te passen, maar wie heeft gezegd dat het makkelijk zou zijn?
soooo, da's mooi!
pi_158781523
quote:
10s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:03 schreef Core. het volgende:
Ik herken zowat half-Nederland erin, en als je de laatste editie van de DSM erbij pakt, kan je eenvoudig op alle Nederlanders een labeltje plakken. _O-

Labeltjes. :')
Stel je voor dat je uit ervaring van mening bent dat de wereld niet zo in elkaar zit zoals de scholen en media/ANP-persbureau je 'dicteren', en/of je bent lekker jezelf in het leven, dan moet je oppassen voor de labeltjesplakkers want de 'Norm' ziet je als 'niet normaal'. Vaak krijg je dan nog pillen mee om als Zombie te gaan leven want dat is 'beter' volgens de 'experts'.
Nee, laat mij maar zijn zoals ik ben, daar ben ik gewoon gelukkig mee. :)
Een diagnose wordt alleen gesteld als de kenmerken zodanig ernstig zijn dat het iemands leven ernstig beperkt. Het is heel fijn voor je dat jij gelukkig bent met hoe je bent. Geen reden dus om bij de hulpverlening aan te kloppen. Voor mij en veel anderen is dat anders. De juiste diagnose heeft mij naar de juiste hulp gebracht en samen met medicatie leidt ik nu een tamelijk zinvol leven. En niet als een zombie, ik voel me alleen maar een zombie als ik mijn medicatie niet slik.

Omdat er bij psychiatrische aandoeningen en zeker bij persoonlijkheidsstoornissen heel veel vooroordelen bestaan snap ik heel goed waarom er in de OP staat om niet weer over de zogenaamde labeltjescultuur te beginnen. Alsof veel labeltjes niet terecht zijn. Alsof wij aanstellers zijn. Dat is niet alleen kwetsend maar ook zo zinloos. Vind je dat de criteria in de DSM niet kloppen, of dat ze niet goed worden toegepast door behandelaars? Schrijf dan een beargumenteerd stuk aan de professionals en laat de cliënten met rust.
  maandag 4 januari 2016 @ 10:29:11 #15
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_158812048
Vooral het woord aanstellers word zo vaak gebruikt. Alsof wij 'genezen' kunnen worden door een simpele schop onder de kont. Ikzelf ben ook niet zo van de labeltjes, maar het schept in veel situaties wel wat meer duidelijkheid. Ik snap best dat veel mensen zich herkennen in de vele omschrijvingen uit de DSM, maar zitten zij dan ook vast in een onleefbaar leven?
soooo, da's mooi!
  maandag 4 januari 2016 @ 10:44:23 #16
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_158812360
We moeten goed voor ogen houden. Dat deze labels, vrij oud zijn. Niet heel oud maar de psychologie/psychiatrie is een erg jonge wetenschap.

Dat deze labels oud zijn betekend dat ze opvielen en werden neergezet zoals ze werden opgemerkt. Bepaalde mensen vertoonde zulk en zulk gedrag.

Afijn sommige zeggen dat sommige cultuur bepaald zijn,maar dat neemt je problematiek niet weg. Dus je zit een nog mee.

Het grote probleem met labeltjes is dat de psychologie alle richting kwijt is en labels zo doet veralgemeniseren, dat iedereen wel iets heeft uit de DSM. Dat is echter niet het probleem van cliënten die stoornissen hebben waar onderzoek naar is gedaan en die door de jaren heen goed in kaart zijn gebracht.

Aldus kan ik mij goed voorstellen dat mensen zich zorgen maken als iedereen straks een label heeft of dingen zo algemeen zijn omschreven dat iedereen wel in aanmerking komt. Dit ligt echter niet in onze handen en het zij zo.

Dus inderdaad heb je problemen met labeltjes studeer psychiatrie en ga met andere critici binnen dat vak ten strijde trekken. Tegen waarschijnlijk de zakkenvullers van de psychische wereld.
Liefde voor God
pi_158840923
Ik heb momenteel het gevoel alsof ik tegen een zenuwinzinking aanzit. Ik loop op m'n tandvlees.
Heftige dingen meegemaakt de afgelopen 2 weken en daarnaast moest ik m'n scriptie afronden. Morgen inleveren. Hopelijk zakt de spanning snel.
pi_158843635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:01 schreef appelsap het volgende:
Ik heb momenteel het gevoel alsof ik tegen een zenuwinzinking aanzit. Ik loop op m'n tandvlees.
Heftige dingen meegemaakt de afgelopen 2 weken en daarnaast moest ik m'n scriptie afronden. Morgen inleveren. Hopelijk zakt de spanning snel.
Het komt goed, echt *; En anders heb je mn nummer he :Y
pi_158844023
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:17 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Het komt goed, echt *; En anders heb je mn nummer he :Y
Awww lief! O+ :*
Heb m'n scriptie net maar meteen laten afdrukken, inbinden en ingeleverd. Scheelt weer wat spanning.
Bij de copyshop had ik sjans en werd ik nog gematst. Ik hoefde maar voor 1 exemplaar te betalen terwijl ik er 3 had. Dat is dan wel weer leuk. :P
pi_158844378
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:36 schreef appelsap het volgende:

[..]

Awww lief! O+ :*
Heb m'n scriptie net maar meteen laten afdrukken, inbinden en ingeleverd. Scheelt weer wat spanning.
Bij de copyshop had ik sjans en werd ik nog gematst. Ik hoefde maar voor 1 exemplaar te betalen terwijl ik er 3 had. Dat is dan wel weer leuk. :P
Dat zijn de leuke dingen he ;) En bedenk je even dat je gewoon je fucking scriptie af hebt! Nog maar even en dan heb je die opleiding afgerond en dat ondanks alle tegenslagen. Je bent sterk en je komt er wel *;
pi_158850306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 10:01 schreef appelsap het volgende:
Ik heb momenteel het gevoel alsof ik tegen een zenuwinzinking aanzit. Ik loop op m'n tandvlees.
Heftige dingen meegemaakt de afgelopen 2 weken en daarnaast moest ik m'n scriptie afronden. Morgen inleveren. Hopelijk zakt de spanning snel.
Afstuderen is sowieso al een stressvolle tijd, ook voor "gewone" mensen. En als je dan ook nog allerlei heftige dingen meemaakt is het extra moeilijk. Dus ik snap je gevoel heel goed, maar ik wil wel even zeggen dat ik het echt super goed van je vindt dat je het af hebt en dat je hopelijk ondanks alle tegenslagen je diploma binnenkort hebt! ^O^

Ik heb zelf al een hele tijd niet gepost hier, maar er waren ook veel heftige dingen in mijn leven, vooral qua vriend/familie en mijn gezondheid. In augustus had ik al aangegeven dat ik weer terug wilde naar de deeltijd omdat de revalidatie van mn vriend de goede kant op ging. Maar door allerlei miscommunicatie en misverstanden heb ik nu pas 11 februari mijn behandelplanbespreking en kan ik pas eind februari/maart starten :o :(

Ik heb al die tijd wel elke week 3 kwartier individueel PMT gehad, en daar heb ik ook wel heel veel aan gehad. Maar ik baal er gewoon ontzettend van dat het dan meer dan een half jaar moet duren voordat ik weer met die deeltijd kan beginnen. Dat ik weer een jaar vol therapie heb, en nog een jaar "buiten de samenleving" sta voor mn gevoel. Elk jaar hoop ik weer dat dat het laatste jaar zal zijn dat ik volledig in therapie ben, maar al jaren achter elkaar komt dat dus niet uit ;(
En ik word er gewoon zo ontzettend moedeloos van. Ik ben nu 11 jaar in therapie, waarvan de laatste 4 jaar volledig, dus zonder studie of werk ernaast. Ik ben eergisteren 29 geworden, en heb naast de HAVO geen andere opleiding afgerond.

En nu dus al jaren in therapie en daarnaast doe ik wel een thuiscursus ( 1 afgerond en 1 nu mee bezig) maar dat is meer om een beetje bezig te blijven dan dat ik daar echt wat mee kan hierna. Dus ik weet ook gewoon echt niet wat ik moet als ik wel klaar ben met therapie. Want ik kan heel goed leren, heb HBO-niveau, maar ik redde het dus gewoon niet vanwege mn psychische problematiek. Maar studeren zit er nu dus niet meer in ( prestatiebeurs is kwijtgescholden, moet nog wel mn lening terugbetalen, vanaf dit jaar ;( )

Dus ik zie het gewoon zo somber in, ben heel gelukkig met mijn vriend en ons appartementje, maar zolang ik nog in therapie ben en geen normale baan heb, zullen we verder geen stappen kunnen maken en bijvoorbeeld kunnen verhuizen. En door die studieschuld en een andere toeslag waar ik geen recht meer op heb, wordt het financieel ook steeds lastiger met mn uitkering. En ik zou gewoon zo graag mn eigen geld willen verdienen en vooruit kunnen in mn leven. Maar ik zit nu al jaren vast voor mn gevoel en door al die stomme miscommunicatie en wachtlijsten duurt het alleen maar langer allemaal :(

*einde gezeur*
pi_158855361
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:36 schreef appelsap het volgende:

[..]

Awww lief! O+ :*
Heb m'n scriptie net maar meteen laten afdrukken, inbinden en ingeleverd. Scheelt weer wat spanning.
Bij de copyshop had ik sjans en werd ik nog gematst. Ik hoefde maar voor 1 exemplaar te betalen terwijl ik er 3 had. Dat is dan wel weer leuk. :P
*O* Scriptie ingeleverd scheelt zo ontzettend veel stress. *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_158866307
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:42 schreef Sylvana het volgende:

Hee! Niet zo focussen op wat niet wil lukken en kijken naar wat wel goed gaat of wat je nog kan veranderen ;) Zo lang je maar een persoonlijke groei doormaakt, en dat is zo, komt het echt wel goed. Wat betreft dat gevoel van buiten de maatschappij vallen, zou het misschien een idee zijn om op zoek te gaan naar vrijwilligerswerk wat binnen je mogelijkheden zit? En als dat te hoogdrempelig is, dagbesteding?

Heb zelf ook lang niet gepost, al zei ik zoiezo niet heel veel maar las ik wel mee. Het gaat eigenlijk wel een stuk beter met een dip hier en daar. Ik ben een aantal maanden geleden overgegaan naar zorgprogramma adhd en ben daar tot nu toe een stuk meer bij gebaat dan angst en stemming. Mijn nieuwe behandelaren benadrukken vaak dat het bij mij niet om een 100% ontwijkende/afhankelijke persoonlijkheidsstoornis gaat maar om "trekken van". Deze zouden dan voortkomen uit mijn onbehandelde AD(H)D en het negatieve zelfbeeld wat dit over lange tijd heeft veroorzaakt. Met medicatie merk ik zoiezo dat ik veel meer uit mijn schulp kom en veel makkelijker mee kan komen met de rest. Ik loop vaak tegen dingen aan die spanning oproepen, maar doorbreek wel veel barrieres.

Veel uitdagingen aangegaan, van nieuwe vrienden maken tot in mijn eentje rondstruinen op evenementen tussen horden mensen. Voorbeelden van de afgelopen tijd zijn dan weer de stap om eindelijk, ondanks de angst, wat leuke profielfoto's van mezelf op FB te zetten, en zelfs de sprong genomen om tinder te proberen :@ . Oud en nieuw ook met een vriendengroep die ik minder goed ken uitgeweest en dat ging ook super. Onlangs de herkeuringsbrief van de uwv gehad maar het leverde eigenlijk weinig spanning op, in contrast met wat het vroeger met me gedaan zou hebben. Aangegeven dat ik wel met ze in gesprek wil gaan, als ze me de juiste handvaten kunnen bieden om geleidelijk in te stromen richting een halve werkweek. Nog geen idee wat ik kan of wil, of wat ze me kunnen bieden, maar ik merk dat ik aan meer uitdaging toe ben. Even afwachten wat hun reactie is.

Ik heb nu nog maar een uur in de week thuisbegeleiding en dat bevalt prima, ik heb een goeie klik met de begeleider. Dagbesteding gaat wisselend maar dat heeft nog steeds een beetje te maken met een collega/vriendin waar ik een crush op had/heb. Had ik al eerder wat over gepost. Het gevecht van rationeel vs gevoelsmatig in dit is killing geweest. Heeft me ook erg bezig gehouden in de vakantie, omdat ze een date had en ik erg jaloers was. Heb dat nu wel los kunnen laten en besproken met begeleiding, we waren het er wel over eens dat ik beter meer afstand kan nemen van haar. Ook vriendschappelijk, omdat ze me enorm triggert soms.

Eindelijk de knoop doorgehakt om me op te geven voor een cursus ervaringsdeskundigheid die hopelijk ergens halverwege het jaar zal starten. Daarnaast ga ik een assertiviteitstraining volgen en adhd mindfulness. Al met al zijn er een hoop positieve dingen in het vooruitzicht.
pi_158902196
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 09:44 schreef Aeth het volgende:

[..]

Hee! Niet zo focussen op wat niet wil lukken en kijken naar wat wel goed gaat of wat je nog kan veranderen ;) Zo lang je maar een persoonlijke groei doormaakt, en dat is zo, komt het echt wel goed. Wat betreft dat gevoel van buiten de maatschappij vallen, zou het misschien een idee zijn om op zoek te gaan naar vrijwilligerswerk wat binnen je mogelijkheden zit? En als dat te hoogdrempelig is, dagbesteding?

Dankjewel, ja dat moet ik idd mezelf voor blijven houden, dat er ook dingen goed gaan en ik persoonlijk wel groei doormaak. Ik ga dus weer beginnen met 3 dagen therapie en dat is dan naast alles privé wel intensief genoeg. Maar daarna is het de bedoeling dat ik de reïntegratiegroep van 1 dag in de week ga doen en dan gaan we ook kijken naar vrijwilligerswerk etc.

En wat fijn dat het bij jou zo positief gaat allemaal en je zulke stappen zet! Echt goed van je dat je zo uit je comfortzone komt en die dingen die je noemt toch maar doet! Succes met je cursussen enzo ^O^
pi_159317949
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en hoop hier steun en begrip te vinden!

Na 2 jaar vol met testen en gesprekken met de GGZ is nu eindelijk duidelijk geworden waar ik last van heb.

Schizotypische persoonlijkheidsstoornissen en psychosen.
En plots werd de knop omgedraaid..
pi_159320204
Hallo en welkom hier :)
Hoe vond je het een diagnose te krijgen?
Ik vond dat zelf wel heel erg fijn. Het beestje heeft een naam, je kunt gericht hulp gaan zoeken.
Maar sommigen vinden zo'n "label" zwaar om mee te dealen.
  maandag 25 januari 2016 @ 09:35:58 #27
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_159374737
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 00:03 schreef Czarina het volgende:
Hallo en welkom hier :)
Hoe vond je het een diagnose te krijgen?
Ik vond dat zelf wel heel erg fijn. Het beestje heeft een naam, je kunt gericht hulp gaan zoeken.
Maar sommigen vinden zo'n "label" zwaar om mee te dealen.
Dat is wel waar. Acceptatie is vaak de eerste stap in het genezingsproces.
soooo, da's mooi!
pi_159485202
Hoe gaat het hier met iedereen?
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:49:10 #29
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_159498444
Mwoah, ik heb geen idee. Ben heel erg leeg van binnen en emotieloos. Kan ook best fijn zijn.
soooo, da's mooi!
pi_159508136
Ik zit een beetje op de automatische piloot geloof ik.
Gaat redelijk dus
pi_159518350
Welkom toekomstofverleden. Hoe voel je je daarbij? Best heftige diagnose.

Sylvana, ondanks het lange traject ben jij wel heel goed bezig. Ik snap heel goed dat het frustrerend is, maar aan de andere kant ben je pas 29. Je zal in de toekomst (als het lichamelijk en psychisch mogelijk is) nog lang zat moeten/kunnen werken. Met een beetje geluk kunnen ze je straks bij het UWV daar bij helpen! Ik gun het je in ieder geval wel.
pi_159518589
Ook nog even een egopost. :@
Ik ben afgelopen week officieel afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en nog cum laude ook. Daarnaast gaat mijn scriptie voorgedragen worden voor een prijs van de hogeschool. :D
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat het zo positief zou eindigen. Ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat ik zou gaan afstuderen. Met heel wat tranen heb ik teruggekeken op de afgelopen jaren. Van dieptepunt naar hoogtepunten nu.
Het allerleukste vind ik dat mijn zoon van bijna 9 apetrots op mij is. O+
pi_159558906
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:44 schreef appelsap het volgende:
Ook nog even een egopost. :@
Ik ben afgelopen week officieel afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en nog cum laude ook. Daarnaast gaat mijn scriptie voorgedragen worden voor een prijs van de hogeschool. :D
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat het zo positief zou eindigen. Ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat ik zou gaan afstuderen. Met heel wat tranen heb ik teruggekeken op de afgelopen jaren. Van dieptepunt naar hoogtepunten nu.
Het allerleukste vind ik dat mijn zoon van bijna 9 apetrots op mij is. O+
pi_159710514
Wauw Appelsap dat heb je goed gedaan!!
Je mag trots zijn op jezelf ook
pi_159713454
Gefeliciteerd!

En hoe is het verder hier met iedereen?
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_159715807
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:42 schreef Vimbavimba het volgende:
Gefeliciteerd!

En hoe is het verder hier met iedereen?
Geen idee eigenlijk. Voel me wel goed, maar ik heb ook het gevoel dat ik op geleende bowlingschoenen loop. Er zit een luchtje aan en ik kan ze zo moeten inleveren, mijn goed voelen is dus geleend en niet uit mezelf gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:27:58 ]
  maandag 8 februari 2016 @ 23:02:41 #37
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_159769237
Wat weten jullie omtrent borderline en het heel erg terugtrekken en op jezelf willen zijn alsmede alle fysieke contact uit de weg gaan? Wat kan ik doen om iemand die hier last van heeft te helpen of te ondersteunen?
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_159778715
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 23:02 schreef imikethat het volgende:
Wat weten jullie omtrent borderline en het heel erg terugtrekken en op jezelf willen zijn alsmede alle fysieke contact uit de weg gaan? Wat kan ik doen om iemand die hier last van heeft te helpen of te ondersteunen?
Proberen een vertrouwensband op te bouwen. Ook als diegene zich terugtrekt toch af en toe een berichtje sturen bijvoorbeeld. Ik vind het dan zelf altijd fijn om te weten dat anderen er zijn en aan je denken.
Ook dingen uit je eigen leven delen. Kunnen heel simpele dingen zijn, gewoon vertellen als je wat leuks gedaan hebt, of iets grappigs hebt meegemaakt.
Grenzen met betrekking tot fysiek contact respecteren!
pi_159868492
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:44 schreef appelsap het volgende:
Ook nog even een egopost. :@
Ik ben afgelopen week officieel afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en nog cum laude ook. Daarnaast gaat mijn scriptie voorgedragen worden voor een prijs van de hogeschool. :D
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat het zo positief zou eindigen. Ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat ik zou gaan afstuderen. Met heel wat tranen heb ik teruggekeken op de afgelopen jaren. Van dieptepunt naar hoogtepunten nu.
Het allerleukste vind ik dat mijn zoon van bijna 9 apetrots op mij is. O+
Wauw wat ontzettend goed zeg, gefeliciteerd! Daar kun je echt trots op zijn en leuk dat je zoontje ook zo apetrots is! :D

Hier gaat het helaas niet zo goed ;(
Ik heb gisteren behandelplanbespreking gehad om weer terug te gaan naar de deeltijd waar ik mee was gestopt na het ongeluk van mn vriend. Heb in augustus al aangegeven dat ik terug wilde, nou pas behandelplanbespreking gehad en ze weten nog niet eens wanneer ik kan beginnen :(

Heb tot de eerste week van januari wel individueel PMT gehad, maar dat hield daarna ook op omdat ik geopereerd wordt en ze het beter vonden dat ik stopte zodat mn PMT'ster en ik "los" van elkaar konden komen voor ik haar weer als therapeute in de deeltijd krijg. Maar nu zit ik dus al 5 weken helemaal zonder therapie en gaat het weer erg bergafwaarts ;(
Zowel qua depressie als contact met anderen ( ruzie in een groepsapp gehad waar ik nu uit ben) en ik zeg weer veel afspraken af en isoleer mezelf steeds meer.

Ik had bijvoorbeeld van de week een voorlichtingsbijeenkomst over vrijwilligerswerk als taalcoach, maar had dat toch afgezegd ;( Over 2 weken begint de basistraining en ik kan opzich nog wel instromen. Maar nu twijfel ik toch opeens weer ontzettend, terwijl ik eerst heel enthousiast was...
Ik probeer er wel tegen te vechten, maar het wordt steeds lastiger ;(

Ook omdat ik de paar uur die ik wel uit bed ben op een dag meteen nuttig moet besteden van mezelf dan. Maar nu toch maar iedere dag proberen ook wat leuks te doen, voor het helemaal alleen maar somber en negatief is. Dus vanmiddag ingrediënten voor een cheesecake gekocht en dan ga ik die morgen bakken :9
Dus toch elke dag maar proberen wat lichtpuntjes te vinden en niet nog verder af te glijden dat ik die deeltijd weer op het spel zet omdat ik te depressief ben.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 12-02-2016 20:33:00 ]
pi_159892817
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wauw wat ontzettend goed zeg, gefeliciteerd! Daar kun je echt trots op zijn en leuk dat je zoontje ook zo apetrots is! :D

Hier gaat het helaas niet zo goed ;(
Ik heb gisteren behandelplanbespreking gehad om weer terug te gaan naar de deeltijd waar ik mee was gestopt na het ongeluk van mn vriend. Heb in augustus al aangegeven dat ik terug wilde, nou pas behandelplanbespreking gehad en ze weten nog niet eens wanneer ik kan beginnen :(

Heb tot de eerste week van januari wel individueel PMT gehad, maar dat hield daarna ook op omdat ik geopereerd wordt en ze het beter vonden dat ik stopte zodat mn PMT'ster en ik "los" van elkaar konden komen voor ik haar weer als therapeute in de deeltijd krijg. Maar nu zit ik dus al 5 weken helemaal zonder therapie en gaat het weer erg bergafwaarts ;(
Zowel qua depressie als contact met anderen ( ruzie in een groepsapp gehad waar ik nu uit ben) en ik zeg weer veel afspraken af en isoleer mezelf steeds meer.

Ik had bijvoorbeeld van de week een voorlichtingsbijeenkomst over vrijwilligerswerk als taalcoach, maar had dat toch afgezegd ;( Over 2 weken begint de basistraining en ik kan opzich nog wel instromen. Maar nu twijfel ik toch opeens weer ontzettend, terwijl ik eerst heel enthousiast was...
Ik probeer er wel tegen te vechten, maar het wordt steeds lastiger ;(

Ook omdat ik de paar uur die ik wel uit bed ben op een dag meteen nuttig moet besteden van mezelf dan. Maar nu toch maar iedere dag proberen ook wat leuks te doen, voor het helemaal alleen maar somber en negatief is. Dus vanmiddag ingrediënten voor een cheesecake gekocht en dan ga ik die morgen bakken :9
Dus toch elke dag maar proberen wat lichtpuntjes te vinden en niet nog verder af te glijden dat ik die deeltijd weer op het spel zet omdat ik te depressief ben.
Bedankt! En ik afgelopen week ook nog te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een fantastische baan met super goede vooruitzichten in de toekomst. Feeesttttt!!

Wat ontzettend balen dat het bij jou ineens minder gaat. Onduidelijkheid is ook echt killing... Zeker als het om jouw toekomst gaat. Weten ze daar ook dat het dit met jou doet?
Waarom weten ze nog niet wanneer je kan beginnen, wachtlijsten ofzo..?

Heb je de cheesecake nog gebakken? Misschien iemand uitnodigen om het op te komen eten?
Afzonderen en ruzie maken dat ken ik wel ja.. Heel lastige gevoelens als je in zo'n periode zit.

Over het vrijwilligerswerk. Heb je geen zin meer door de depressieve gevoelens of twijfel je of je het wel leuk genoeg vindt?
pi_159893605
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:07 schreef appelsap het volgende:

[..]

Bedankt! En ik afgelopen week ook nog te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een fantastische baan met super goede vooruitzichten in de toekomst. Feeesttttt!!

Wat ontzettend balen dat het bij jou ineens minder gaat. Onduidelijkheid is ook echt killing... Zeker als het om jouw toekomst gaat. Weten ze daar ook dat het dit met jou doet?
Waarom weten ze nog niet wanneer je kan beginnen, wachtlijsten ofzo..?

Heb je de cheesecake nog gebakken? Misschien iemand uitnodigen om het op te komen eten?
Afzonderen en ruzie maken dat ken ik wel ja.. Heel lastige gevoelens als je in zo'n periode zit.

Over het vrijwilligerswerk. Heb je geen zin meer door de depressieve gevoelens of twijfel je of je het wel leuk genoeg vindt?
Dat is helemaal goed nieuws dan, gefeliciteerd! *O*
En ja idd wachtlijsten. En ja ik heb verteld wat het met me doet en dat het steeds slechter gaat hoe langer ik moet wachten, maar toen zei ze dat ik zo juist in de slachtofferrol ging zitten :{
En wbt dat vrijwilligerswerk, allebei. Ik wilde heel graag bij het project waarbij je thuis bij gezinnen de taalontwikkeling van kinderen gaat stimuleren. Maar dat project loopt helaas niet zo goed, dus nou is het dan met volwassenen en dat vind ik toch minder leuk.
Ik heb idd de cheesecake gebakken. Net een stukje gehad en hij is echt lekker :9

pi_159942782
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 15:44 schreef appelsap het volgende:
Ook nog even een egopost. :@
Ik ben afgelopen week officieel afgestudeerd als hbo-verpleegkundige en nog cum laude ook. Daarnaast gaat mijn scriptie voorgedragen worden voor een prijs van de hogeschool. :D
Ik had een paar jaar geleden niet gedacht dat het zo positief zou eindigen. Ik ben er sowieso nooit vanuit gegaan dat ik zou gaan afstuderen. Met heel wat tranen heb ik teruggekeken op de afgelopen jaren. Van dieptepunt naar hoogtepunten nu.
Het allerleukste vind ik dat mijn zoon van bijna 9 apetrots op mij is. O+
*O* Geweldig! Van harte gefeliciteerd! *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_160024194
En vandaag kreeg ik opeens een brief in de bus dat ik aanstaande dinsdag kan beginnen met de deeltijd! Eindelijk! ^O^

Het rooster en de therapeuten zijn nog hetzelfde als de vorige keer. Maar een nieuwe groep cliënten is toch altijd weer spannend. Ik hoop dat het een fijne groep is waar ik in word opgenomen. En dat ik een behandeling nou eindelijk eens kan afmaken ipv steeds voortijdig moet stopen. Zodat ik een keer verder kan met mn leven ipv alleen therapie.
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:03:11 #44
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_160028643
Wat fijn dat er een plek voor je is Sylvana. Heel veel succes.
pi_160029955
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:03 schreef Luchtbel het volgende:
Wat fijn dat er een plek voor je is Sylvana. Heel veel succes.
Dankje! :*
pi_160044114
Fijn sylvana!! Succes dinsdag en ik hoop dat jij je daardoor ook weer snel wat prettiger gaat voelen.
pi_160047248
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 16:25 schreef appelsap het volgende:
Fijn sylvana!! Succes dinsdag en ik hoop dat jij je daardoor ook weer snel wat prettiger gaat voelen.
Dankje :) Vandaag gaat het opeens een stuk beter qua energie/stemming dan de afgelopen dagen. Alsof er door het nieuws van gisteren weer licht aan het eind van de tunnel te zien is ofzo :D
pi_160176468
Na 1.5 dag kwam mn therapie vandaag al weer ten einde omdat er een kruisverband is ontdekt (ik heb online contact met iemand die familie is van een groepsgenootje) Dus ik zit weer thuis en moet nu wachten tot er in een andere groep plek is. Dus ik ben behoorlijk overstuur en overdonderd nu :'( Want ik was zo blij dat ik eindelijk kon beginnen...
pi_160181318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:47 schreef Sylvana het volgende:
Na 1.5 dag kwam mn therapie vandaag al weer ten einde omdat er een kruisverband is ontdekt (ik heb online contact met iemand die familie is van een groepsgenootje) Dus ik zit weer thuis en moet nu wachten tot er in een andere groep plek is. Dus ik ben behoorlijk overstuur en overdonderd nu :'( Want ik was zo blij dat ik eindelijk kon beginnen...
Zijn ze zo streng? Ik vind dat onzin, de kans is zo groot dat je op die manier een connectie met iemand in een groep hebt omdat je over het algemeen met mensen uit je eigen regio zit.
Hebben ze niet eerst aan jou en de groepsgenoot gevraagd of jullie het als probleem zien?

Bij de groep waarin ik zat was een meisje dat ik direct kende, van vrijwilligerswerk. Bovendien had ik bij haar vriendinnen in de klas gezeten en sprak ik die nog wel eens. Maar wij bleven beide in de groep, er werd geen punt van gemaakt. Er was mij gevraagd of ik het erg vond en haar waarschijnlijk ook. Ik weet niet wat er zou zijn gebeurd als een van ons wel had aangegeven het niet prettig te vinden, omdat we op dezelfde dag waren gestart. Eerlijk gezegd vond ik het niet fijn, maar ik zag het ook niet echt als een groot probleem.
Sowieso had bijna iedereen (volgens mij was ik de enige uitzondering) in die groep elkaar als vriend op Facebook :') Ik vond dat raar. Zo waren er ook twee die samen gingen winkelen. Het mocht 'officieel' niet. Maar ook dat vond ik raar. Je kunt toch niet voor anderen gaan bepalen met wie ze om mogen gaan?

Anyway, wat naar voor je dat je plotseling toch niet kan beginnen. Heb je enig idee hoe lang je nu weer moet wachten? En krijg je tot die tijd individuele gesprekken of helemaal niets?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160181486
En appelsap: nog gefeliciteerd *O* Wat goed van je!
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160181866
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:36 schreef kuolema het volgende:

[..]

Zijn ze zo streng? Ik vind dat onzin, de kans is zo groot dat je op die manier een connectie met iemand in een groep hebt omdat je over het algemeen met mensen uit je eigen regio zit.
Hebben ze niet eerst aan jou en de groepsgenoot gevraagd of jullie het als probleem zien?

Bij de groep waarin ik zat was een meisje dat ik direct kende, van vrijwilligerswerk. Bovendien had ik bij haar vriendinnen in de klas gezeten en sprak ik die nog wel eens. Maar wij bleven beide in de groep, er werd geen punt van gemaakt. Er was mij gevraagd of ik het erg vond en haar waarschijnlijk ook. Ik weet niet wat er zou zijn gebeurd als een van ons wel had aangegeven het niet prettig te vinden, omdat we op dezelfde dag waren gestart. Eerlijk gezegd vond ik het niet fijn, maar ik zag het ook niet echt als een groot probleem.
Sowieso had bijna iedereen (volgens mij was ik de enige uitzondering) in die groep elkaar als vriend op Facebook :') Ik vond dat raar. Zo waren er ook twee die samen gingen winkelen. Het mocht 'officieel' niet. Maar ook dat vond ik raar. Je kunt toch niet voor anderen gaan bepalen met wie ze om mogen gaan?

Anyway, wat naar voor je dat je plotseling toch niet kan beginnen. Heb je enig idee hoe lang je nu weer moet wachten? En krijg je tot die tijd individuele gesprekken of helemaal niets?
Dankje voor je reactie. Ja dat is het juist, zij heeft er dus wel een probleem mee. Dus dan is het voor mij exit omdat ik nieuw ben en zij al maanden in de groep zit.
Nee ik heb geen idee hoe lang ik met wachten nu en of er nu wel iets van overbrugging mogelijk is. Ik geloof dat in die andere groep een andere PMT-therapeute is. Dus misschien dat ik dan weer bij mn oude therapeute terecht kan waar ik vorige maand ben gestopt (omdat ik haar nu weer in groep zou hebben en we zo los konden komen van individuele relatie)
Hopelijk morgen meer duidelijkheid idd.
En wbt Facebook is de regel bij ons ook dat je elkaar niet mag toevoegen zolang 1 iemand nog in de groep zit en mag je idd ook niet individueel afspreken met elkaar. Ze zijn echt streng daarin ook.
pi_160182205
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie. Ja dat is het juist, zij heeft er dus wel een probleem mee. Dus dan is het voor mij exit omdat ik nieuw ben en zij al maanden in de groep zit.
Nee ik heb geen idee hoe lang ik met wachten nu en of er nu wel iets van overbrugging mogelijk is. Ik geloof dat in die andere groep een andere PMT-therapeute is. Dus misschien dat ik dan weer bij mn oude therapeute terecht kan waar ik vorige maand ben gestopt (omdat ik haar nu weer in groep zou hebben en we zo los konden komen van individuele relatie)
Hopelijk morgen meer duidelijkheid idd.
En wbt Facebook is de regel bij ons ook dat je elkaar niet mag toevoegen zolang 1 iemand nog in de groep zit en mag je idd ook niet individueel afspreken met elkaar. Ze zijn echt streng daarin ook.
Ah ja dan begrijp ik het enigszins. Ik hoop voor je dat je wel gauw vervangende hulp krijgt en dat je weer bij je oude PMT-therapeute terecht kunt.

Weet jij ook waarom die regels er zijn? Ik begrijp het namelijk niet.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160182541
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ah ja dan begrijp ik het enigszins. Ik hoop voor je dat je wel gauw vervangende hulp krijgt en dat je weer bij je oude PMT-therapeute terecht kunt.

Weet jij ook waarom die regels er zijn? Ik begrijp het namelijk niet.
Dankjewel en ja ze zeggen dat ze zo willen voorkomen dat je bondjes in de groep krijgt. Maar het is toch altijd al zo dat het beter met de 1 klikt dan met de ander. Dus groepjes krijg je toch wel. Maar ze zijn dan bang dat er toch over de groep gepraat wordt etc. Of dat je dan dingen met elkaar deelt die je in de groep moet delen volgens hun.
  donderdag 25 februari 2016 @ 18:47:48 #54
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_160208997
Ik kreeg vandaag te horen dat de startende groep voor Vers training is wegbezuinigd. Mogelijk start er een nieuwe groep pas na de zomer. Lekker dan.
soooo, da's mooi!
pi_160209699
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik kreeg vandaag te horen dat de startende groep voor Vers training is wegbezuinigd. Mogelijk start er een nieuwe groep pas na de zomer. Lekker dan.
Dat is ook balen zeg :(
Wat moet je tot die tijd dan?
Stomme bezuinigingen, echt niet normaal meer -O-

Mijn hoofdbehandelaar zou vandaag bellen maar heeft dat niet gedaan. Nog geen duidelijkheid dus :(
En morgen een gesprek wordt dus ook niet wat. Heel fijn hoor uit de groep gezet worden en dan aan je lot worden overgelaten :(
Als ze morgenmiddag nog niet heeft gebeld er maar weer zelf achteraan :{
pi_160212438
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankjewel en ja ze zeggen dat ze zo willen voorkomen dat je bondjes in de groep krijgt. Maar het is toch altijd al zo dat het beter met de 1 klikt dan met de ander. Dus groepjes krijg je toch wel. Maar ze zijn dan bang dat er toch over de groep gepraat wordt etc. Of dat je dan dingen met elkaar deelt die je in de groep moet delen volgens hun.
Oké, ik vind het nog steeds onzin :Y
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 18:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Ik kreeg vandaag te horen dat de startende groep voor Vers training is wegbezuinigd. Mogelijk start er een nieuwe groep pas na de zomer. Lekker dan.
Jij ook al zo'n tegenvaller :( Waarin zal de nieuwe groep dan anders zijn?
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is ook balen zeg :(
Wat moet je tot die tijd dan?
Stomme bezuinigingen, echt niet normaal meer -O-

Mijn hoofdbehandelaar zou vandaag bellen maar heeft dat niet gedaan. Nog geen duidelijkheid dus :(
En morgen een gesprek wordt dus ook niet wat. Heel fijn hoor uit de groep gezet worden en dan aan je lot worden overgelaten :(
Als ze morgenmiddag nog niet heeft gebeld er maar weer zelf achteraan :{
Dat is niet fijn :{.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160215984
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankjewel en ja ze zeggen dat ze zo willen voorkomen dat je bondjes in de groep krijgt. Maar het is toch altijd al zo dat het beter met de 1 klikt dan met de ander. Dus groepjes krijg je toch wel. Maar ze zijn dan bang dat er toch over de groep gepraat wordt etc. Of dat je dan dingen met elkaar deelt die je in de groep moet delen volgens hun.
Bij de groepstherapie die ik hrb gehad was de reden dat er dan onderling dingen kunnen worden besproken die eigenlijk in de therapie horen en die dan een groot deel vd groep niet meekrijgt. Dan mist er een puzzelstuk, zeg maar.

@sylvana: wat een tegenvallers zo zeg :( sterkte, hopelijk krijg je nog bericht voor t weekend.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 26 februari 2016 @ 10:53:42 #58
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_160225707
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat is ook balen zeg :(
Wat moet je tot die tijd dan?
Stomme bezuinigingen, echt niet normaal meer -O-

Mijn hoofdbehandelaar zou vandaag bellen maar heeft dat niet gedaan. Nog geen duidelijkheid dus :(
En morgen een gesprek wordt dus ook niet wat. Heel fijn hoor uit de groep gezet worden en dan aan je lot worden overgelaten :(
Als ze morgenmiddag nog niet heeft gebeld er maar weer zelf achteraan :{
Tot die tijd volg ik therapie één op één, zeg maar. Ik baal er ontzettend van. Krijg het idee alsof het allemaal niet meer gaat helpen of er nog toe gaat doen.

Lullig voor je dat je de groep uit bent gezet. Dat zoiets gebeurt...
soooo, da's mooi!
  vrijdag 26 februari 2016 @ 10:55:21 #59
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_160225743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:55 schreef kuolema het volgende:

[..]

Oké, ik vind het nog steeds onzin :Y

[..]

Jij ook al zo'n tegenvaller :( Waarin zal de nieuwe groep dan anders zijn?

[..]

Dat is niet fijn :{.
De groep zal niet anders zijn, ze hebben ijskoud personeel wegbezuinigd. Eerst zouden ze mij overzetten naar PsyQ, maar ook daar hebben ze een tekort ( lees geen behoefte ) aan bekwame mensen.
soooo, da's mooi!
pi_160281124
Ik heb het goed verneukt, mijn leven heeft totaal geen balans meer. Moet mijn leven gaan veranderen maar weet nog niet hoe. Heb geen nergens meer zin in, heb ik een leuke dag waar ik echt mezelf kan zijn moet ik weer terug naar de dagen waar ik dat niet kan. Ik voel geen enkel band meer met deze wereld, alleen in fantasie kan ik mij volledig laten gaan. Het werkelijke leven is saai, ik besta maar. Het is alsof je je hele leven op water en brood leeft maar af en toe eens taart krijgt, zo nu en dan. Als je dan terug moet naar de water en brood dagen is alles klote.

Eigenlijk is het niet eens klote ik kan er prima op leven, maar toch zou ik liever willen dat het altijd taart was. Maja fuck it, ik had meer plezier vandaag in met een sponsje mijn thee-eieren schoon te schrobben dat ik heb als ik nu zou gaan gamen of zo. Maar ach morgen weer een dag.
pi_160693202
Dankjulliewel nog :*
Ik heb na 2 weken een gesprek met mn eigen behandelaar gehad en toen is besloten dat ik dan maar naar een andere groep moet.
Kreeg ik vandaag een brief.
Ik heb 18 mei!!! pas gesprek met de behandelaar van de andere groep waar ik nu heen moet -O-
Dus voordat ik dan echt kan beginnen duurt nog langer :'(

Krijg in de tussentijd wel 1x in de week een overbruggingsgesprek met de socio van die groep. Maarja had toch echt gehoopt dat ik niet heel lang hoefde te wachten tot ik kon instromen, maar helaas dus :{

Argo hoe gaat het nou bij jou? Je laatste berichtje klonk niet erg goed :*
pi_160797855
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 20:45 schreef Sylvana het volgende:
Dankjulliewel nog :*
Ik heb na 2 weken een gesprek met mn eigen behandelaar gehad en toen is besloten dat ik dan maar naar een andere groep moet.
Kreeg ik vandaag een brief.
Ik heb 18 mei!!! pas gesprek met de behandelaar van de andere groep waar ik nu heen moet -O-
Dus voordat ik dan echt kan beginnen duurt nog langer :'(

Krijg in de tussentijd wel 1x in de week een overbruggingsgesprek met de socio van die groep. Maarja had toch echt gehoopt dat ik niet heel lang hoefde te wachten tot ik kon instromen, maar helaas dus :{

Argo hoe gaat het nou bij jou? Je laatste berichtje klonk niet erg goed :*
Psychologie bureaucratie.

Hmm beetje last van angstaanvallen. Het gaat ietsjes beter hoewel mijn situatie niet veel veranderd is. Dit hele leven ik kan het niet goed behappen. Er stroomt een soort van onzekerheid door dit leven. Een vorm van niet weten, dit en alle kleur die mijn stoornis uit het leven trekt. Wat is er nog? Nu heb ik daarover nagedacht maar het laat mijn hersenen smelten. Altijd heb ik geworsteld met mezelf en mijn incompetentie. Nu merk ik echter dat ik nergens goed in ben, lichamelijk en psychisch gehandicapt ben. Het doet me pijn dit te schrijven maar ik ben bang dat ik vuilnis ben. Een gefaalde wafel die je je hond niet eens geeft. Het doet best pijn om dit zo over mezelf te schrijven, maar veranderen kan ik het niet.
pi_160801603
Wafels O+
pi_160802811
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 23:08 schreef Argo het volgende:

[..]

Psychologie bureaucratie.

Hmm beetje last van angstaanvallen. Het gaat ietsjes beter hoewel mijn situatie niet veel veranderd is. Dit hele leven ik kan het niet goed behappen. Er stroomt een soort van onzekerheid door dit leven. Een vorm van niet weten, dit en alle kleur die mijn stoornis uit het leven trekt. Wat is er nog? Nu heb ik daarover nagedacht maar het laat mijn hersenen smelten. Altijd heb ik geworsteld met mezelf en mijn incompetentie. Nu merk ik echter dat ik nergens goed in ben, lichamelijk en psychisch gehandicapt ben. Het doet me pijn dit te schrijven maar ik ben bang dat ik vuilnis ben. Een gefaalde wafel die je je hond niet eens geeft. Het doet best pijn om dit zo over mezelf te schrijven, maar veranderen kan ik het niet.
Waaruit blijkt dan volgens jou dat je nergens goed in bent?
pi_160804759
@Argo. Het klinkt allemaal erg depressief wat je nu schrijft. Probeer er eens over na te denken of het echt klopt dat je niks kan, niks waard bent en dat het niet meer goedkomt.

Ik ben de laatste die zal beweren dat het makkelijk is. Persoonlijkheidsproblematiek zit zo diep geworteld dat je niet zomaar van destructief gedrag afkomt. Voor iemand die aan zulke problemen lijdt, verandert het allemaal veel te langzaam en blijf je elke keer weer tegen dezelfde problemen aanlopen. Maar de meeste mensen kunnen wel veranderen en stukje bij beetje zal je kwaliteit van leven toch toenemen. Je moet alleen geduld hebben.

Probeer ook ondanks dat het allemaal zo frustrerend voelt het toch positiever te benaderen. Wanneer je in de negatieve modus blijft hangen, vreet dat bij jou veel energie. Het is veel moeilijker om dingen te doen wanneer je tegen jezelf blijft zeggen dat het toch niet gaat veranderen of dat je het toch niet kan. En wanneer het moeilijker is, geef je het ook sneller op en is het opnieuw bevestigend voor je negatieve zelfbeeld. Dit betekent niet dat je kromme bananen moet rechtbuigen en moet ontkennen dat je problemen hebt. Maar mensen die succes hebben in het leven, benaderen dingen vaak lichter en positiever en gaan bij zichzelf er vanuit dat dingen hen wel lukken. Probeer daarvan te leren.

En de psychische hulpverlening biedt idd vaak niet voldoende. Ik weet hoe frustrerend dat is, maar blijf zoeken naar wie of wat je wel helpt, want je bent niet de enige op de hele wereld met problemen en er zijn mensen die weten hoe je eruit kan komen.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 19:15:26 #66
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_160939201
Eindelijk is het zo ver. M'n psych had voorzichtig gepolst of ik nog mocht instromen in een beginnende groep van Vers training bij het GGZ in m'n eigen woonplaats. Het licht sprong op groen (ze waren begonnen op 15 maart) en komende dinsdag heb ik m'n eerste dag dat ik mee mag doen. Ben zeer benieuwd. :) Gelukkig zijn het allemaal mensen van mijn eigen leeftijd.
soooo, da's mooi!
pi_160939595
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:15 schreef LordofLeaves het volgende:
Eindelijk is het zo ver. M'n psych had voorzichtig gepolst of ik nog mocht instromen in een beginnende groep van Vers training bij het GGZ in m'n eigen woonplaats. Het licht sprong op groen (ze waren begonnen op 15 maart) en komende dinsdag heb ik m'n eerste dag dat ik mee mag doen. Ben zeer benieuwd. :) Gelukkig zijn het allemaal mensen van mijn eigen leeftijd.
Wat fijn! Veel succes! ^O^

Hier ook goed nieuws wat dat betreft, ik kan 4 april al beginnen met de andere deeltijd groep *O*
  zondag 27 maart 2016 @ 18:40:42 #68
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_160981838
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 19:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat fijn! Veel succes! ^O^

Hier ook goed nieuws wat dat betreft, ik kan 4 april al beginnen met de andere deeltijd groep *O*
Dank je. :) Aan de ene kant heb ik er erg veel zin in, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer eng worden. Het komt nu wel erg dichtbij. Weet niet zo goed wat ik nu moet verwachten.

Fijn om te horen dat je nu met een andere groep mag meedraaien. Jij ook veel succes! :)
soooo, da's mooi!
pi_161312687
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 22:45 schreef Toekomst_of_verleden het volgende:
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en hoop hier steun en begrip te vinden!

Na 2 jaar vol met testen en gesprekken met de GGZ is nu eindelijk duidelijk geworden waar ik last van heb.

Schizotypische persoonlijkheidsstoornissen en psychosen.
Nou, welkom. Ik ga dat traject net in.....

Die onzin gaat me ondertussen mijn baan kosten... niet dat ik er een keus in heb, maar toch.
pi_161313202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:57 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:

[..]

Nou, welkom. Ik ga dat traject net in.....

Die onzin gaat me ondertussen mijn baan kosten... niet dat ik er een keus in heb, maar toch.
Sterkte man vieze kutzooi dat het is.
  dinsdag 12 april 2016 @ 22:32:28 #71
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_161387044
Ik sta op dit moment (na 9 maanden wachten) op een wachtlijst van 5 maanden.
Jullie tips om de tijd door te komen?;).
Kheb een ontwijkende en afhankelijke persoonlijkheidsstoornis gediagnosticeerd gekregen.
  woensdag 13 april 2016 @ 09:44:53 #72
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_161394512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:32 schreef OliverNelsonRemix het volgende:
Ik sta op dit moment (na 9 maanden wachten) op een wachtlijst van 5 maanden.
Jullie tips om de tijd door te komen?;).
Kheb een ontwijkende en afhankelijke persoonlijkheidsstoornis gediagnosticeerd gekregen.
Tuinieren. Geeft een hoop zelfvoldoening.
soooo, da's mooi!
pi_161478254
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 18:40 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Dank je. :) Aan de ene kant heb ik er erg veel zin in, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer eng worden. Het komt nu wel erg dichtbij. Weet niet zo goed wat ik nu moet verwachten.

Fijn om te horen dat je nu met een andere groep mag meedraaien. Jij ook veel succes! :)
Dankje nog! Hoe gaat het bij jou met je VERS-training nu, al een beetje gewend?
Hier gaat het goed! Ik ben inmiddels 2 weken bezig in mijn nieuwe groep op therapie en ik voel me al aardig op mijn gemak :) De groep is echt fijn dus dat helpt me echt heel erg om al dingen te delen, goed mee te doen etc. Dus ipv de kat uit de boom te kijken en veel te vermijden doe ik gewoon goed mee en zet ik zelfs al stapjes ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:32 schreef OliverNelsonRemix het volgende:
Ik sta op dit moment (na 9 maanden wachten) op een wachtlijst van 5 maanden.
Jullie tips om de tijd door te komen?;).
Kheb een ontwijkende en afhankelijke persoonlijkheidsstoornis gediagnosticeerd gekregen.
Wat rot dat je nog zolang moet wachten!
Ik heb zelf ook heel veel moeten wachten tussen behandelingen door. Het belangrijkste is dat je een dagstructuur volhoudt. Dus elke dag op een normale tijd opstaan, ook al heb je verder geen afspraken. Maar zoek een hobby, zorg dat afspraken bij instanties 's ochtends zijn zodat je wat hebt om uit bed te komen, probeer toch af te spreken met vrienden/familie, ga een eind wandelen/fietsen/tuinieren, naar de bibliotheek oid. Je moet jezelf echt bezig zien te houden want als je de hele dag in bed en op de bank gaat hangen dan gaat het echt snel in een neerwaartse spiraal is mijn ervaring ;(
  zondag 17 april 2016 @ 21:26:10 #74
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_161506497
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 22:13 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dankje nog! Hoe gaat het bij jou met je VERS-training nu, al een beetje gewend?
Hier gaat het goed! Ik ben inmiddels 2 weken bezig in mijn nieuwe groep op therapie en ik voel me al aardig op mijn gemak :) De groep is echt fijn dus dat helpt me echt heel erg om al dingen te delen, goed mee te doen etc. Dus ipv de kat uit de boom te kijken en veel te vermijden doe ik gewoon goed mee en zet ik zelfs al stapjes ^O^

Ik zit inmiddels in m'n derde week en begin het steeds leuker te vinden. Groep is gezellig, psychologen weten waar ze over praten. Kans is groot dat ik de rit uit ga zitten.

Fijn om te horen dat het bij jou ook zo goed gaat. :) Je doet het prima!
soooo, da's mooi!
pi_162174491
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 21:26 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Ik zit inmiddels in m'n derde week en begin het steeds leuker te vinden. Groep is gezellig, psychologen weten waar ze over praten. Kans is groot dat ik de rit uit ga zitten.

Fijn om te horen dat het bij jou ook zo goed gaat. :) Je doet het prima!
Mooi dat het bij jou ook zo goed gaat! Inmiddels zijn we al weer heel wat weken verder ;)
Hoe lang duurde het bij jou ook al weer?
Ik heb al 6 van de 18 weken gehad, niet normaal hoe snel het gaat! :o
Maar het gaat nog steeds goed, al is het wel erg heftig nu ik echt veel begin te delen en ook veel meer emoties voel. Dat is aan de ene kant natuurlijk goed, maar aan de andere kant maakt het het ook wel extra zwaar soms ;)

Er gebeurt helaas privé ook van alles waardoor het extra heftig is. Maar wel fijn dat ik daar nu dan bij therapie over kan delen en steun bij kan krijgen. Nu nog leren om dat ook zelf te vragen en te accepteren, want dat vind ik soms wel moeilijk. Ben toch gewend om alles alleen te doen.
Maar ik vind deze groep wel echt superfijn omdat hij zo gestructureerd is qua schematherapie. Dus achteraf misschien toch maar beter dat ik nu deze groep doe ipv die andere.

Hoe is het het met de rest? :)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:36:41 #76
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_162187034
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:04 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mooi dat het bij jou ook zo goed gaat! Inmiddels zijn we al weer heel wat weken verder ;)
Hoe lang duurde het bij jou ook al weer?
Ik heb al 6 van de 18 weken gehad, niet normaal hoe snel het gaat! :o
Maar het gaat nog steeds goed, al is het wel erg heftig nu ik echt veel begin te delen en ook veel meer emoties voel. Dat is aan de ene kant natuurlijk goed, maar aan de andere kant maakt het het ook wel extra zwaar soms ;)

Er gebeurt helaas privé ook van alles waardoor het extra heftig is. Maar wel fijn dat ik daar nu dan bij therapie over kan delen en steun bij kan krijgen. Nu nog leren om dat ook zelf te vragen en te accepteren, want dat vind ik soms wel moeilijk. Ben toch gewend om alles alleen te doen.
Maar ik vind deze groep wel echt superfijn omdat hij zo gestructureerd is qua schematherapie. Dus achteraf misschien toch maar beter dat ik nu deze groep doe ipv die andere.

Hoe is het het met de rest? :)
Ik zit nu alweer in m'n achtste week en het gaat redelijk. Vind het van tijd tot tijd nog weleens lastig om alle opdrachten (huiswerk) te maken. Het valt mij wel op dat er veel mensen tussen zitten die echt een 'anger managment ' probleem hebben terwijl ik dat niet heb. Ik begin wel steeds meer dingen te relativeren en dat zegt al heel wat. Veel dingen zijn in het echt niet zo erg als dat ze altijd in je hoofd blijken te zijn. :)

Goed om te horen dat je het in je huidige groep zo fijn hebt. Zo zie je maar weer dat een gemotiveerde groep een hoop met je kan doen. Wel jammer dat het privé niet lekker gaat, hopelijk trekt dat weer bij.
soooo, da's mooi!
pi_162276747
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 22:32 schreef OliverNelsonRemix het volgende:
Ik sta op dit moment (na 9 maanden wachten) op een wachtlijst van 5 maanden.
Jullie tips om de tijd door te komen?;).
Kheb een ontwijkende en afhankelijke persoonlijkheidsstoornis gediagnosticeerd gekregen.
Ik heb ook ontwijkend. Ken geen mensen die dat hebben. Waar loop jij tegenaan? Ik zelf vind het moeilijk om mensen te ontmoeten. En dan de eerste tijd. Ben ook gevoelig
FOK! is net een groot tijdschrift
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:34:48 #78
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162276877
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:32 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ik heb ook ontwijkend. Ken maar bijna geen mensen die dat hebben. Waar loop jij tegenaan? Ik zelf vind het moeilijk om mensen te ontmoeten. En dan de eerste tijd. Ben ook gevoelig
Heey,

Leuk dat je iets stuurt. Eerste contact vind je lastig?

Ik heb soms last met sociaal contact, naar buiten gaan, een eigen identiteit hebben, emoties herkennen. En soms helemaal niet, gaat het juist weer heel goed, lijkt het alsof ik nergens last van heb.
pi_162288315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:34 schreef OliverNelsonRemix het volgende:

[..]

Heey,

Leuk dat je iets stuurt. Eerste contact vind je lastig?

Ik heb soms last met sociaal contact, naar buiten gaan, een eigen identiteit hebben, emoties herkennen. En soms helemaal niet, gaat het juist weer heel goed, lijkt het alsof ik nergens last van heb.
Ja. Vooral de eerste tijd. Alsof ik moet 'wennen' aan mensen.
Ja ik ook naar buiten gaan, en ik me ook alsof ik nog niet weet wie ik echt ben.
Hoe heb jij ermee om leren gaan?
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 18 mei 2016 @ 10:51:59 #80
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162289663
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:41 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ja. Vooral de eerste tijd. Alsof ik moet 'wennen' aan mensen.
Ja ik ook naar buiten gaan, en ik me ook alsof ik nog niet weet wie ik echt ben.
Hoe heb jij ermee om leren gaan?
Hoe oud ben je?

Ik weet nu wanneer ik kan beginnen met behandeling, over 1,5e maand. Dus het valt mee. Ik hoop eigenlijk dat ik gefixt wordt :D . Anders hoeft het wat mij betreft eigenlijk niet meer:p.

Tijdens de wachttijd heb ik langzaam aan mensen gevonden waar ik het aan verteld heb, waarbij sommigen het snapten of me in ieder geval het beste toewensten. Dat was fijn.
Verder probeer ik op dit moment goed te doorgronden wat voor mij mijn blokkades zijn.

Over het algemeen zit ik periodes dagen binnen en soms gaat het veel beter en onderneem ik dingen. Ik woon alleen, dus dat maakt me soms wel eenzaam.

[ Bericht 2% gewijzigd door OliverNelsonRemix op 18-05-2016 10:57:11 ]
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:28:10 #81
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_162299106
ik weet niet of het specifiek een stoornis is maar maak moeilijk contact met mensen.

mijn vertrouwen in mensen is zo hard gedeukt.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:11:43 #82
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162300168
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:28 schreef sararaats het volgende:
ik weet niet of het specifiek een stoornis is maar maak moeilijk contact met mensen.

mijn vertrouwen in mensen is zo hard gedeukt.
In principe is social anxiety niet hetzelfde als een persoonlijkheidsstoornis, maar het kan wel een gevolg zijn.

Je hebt hiervoor nooit hulp gehad?
pi_162300870
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 10:51 schreef OliverNelsonRemix het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?

Ik weet nu wanneer ik kan beginnen met behandeling, over 1,5e maand. Dus het valt mee. Ik hoop eigenlijk dat ik gefixt wordt :D . Anders hoeft het wat mij betreft eigenlijk niet meer:p.

Tijdens de wachttijd heb ik langzaam aan mensen gevonden waar ik het aan verteld heb, waarbij sommigen het snapten of me in ieder geval het beste toewensten. Dat was fijn.
Verder probeer ik op dit moment goed te doorgronden wat voor mij mijn blokkades zijn.

Over het algemeen zit ik periodes dagen binnen en soms gaat het veel beter en onderneem ik dingen. Ik woon alleen, dus dat maakt me soms wel eenzaam.
Ik ben 26. En jij?

Welke behandeling krijg je? Maar je moet jezelf ook de tijd geven om te wennen aan de behandelaar.

Dat alleen zitten herken ik. Heb je overdag wel hobby's en dergelijke want haal uit de context dat je niet werkt?
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:24:04 #84
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162302415
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:41 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ik ben 26. En jij?

Welke behandeling krijg je? Maar je moet jezelf ook de tijd geven om te wennen aan de behandelaar.

Dat alleen zitten herken ik. Heb je overdag wel hobby's en dergelijke want haal uit de context dat je niet werkt?
Nee dat klopt. Ik probeer mezelf bezig te houden. Kheb een chatroom gevonden met anderen met een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Dat scheelt wel. Het is heel fijn om mensen te spreken die je klachten herkennen.

Ik krijg schematherapie. Net als anderen in dit topic zag ik net. Ik heb me al behoorlijk ingelezen en heb er goed vertrouwen in dat dit mij kan helpen. Ben 28 trouwens.

Hoe vind je het om op internet je verhaal te doen?
pi_162302847
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:24 schreef OliverNelsonRemix het volgende:

[..]

Nee dat klopt. Ik probeer mezelf bezig te houden. Kheb een chatroom gevonden met anderen met een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Dat scheelt wel. Het is heel fijn om mensen te spreken die je klachten herkennen.

Ik krijg schematherapie. Net als anderen in dit topic zag ik net. Ik heb me al behoorlijk ingelezen en heb er goed vertrouwen in dat dit mij kan helpen. Ben 28 trouwens.

Hoe vind je het om op internet je verhaal te doen?
Ja dat snap ik. Fijn dat je mensen hebt gevonden waarmee je kan praten.
Oh schematherapie ken ik niet maar schijnt goed te helpen.

Oh 28 scheelt bijna niks met mij dus.

Ja, ik vind het wel spannend aan de ene kant maar je bent hier vrij anoniem dat scheelt.

Hoe ervaar jij het verhaal doen hier?
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:38:26 #86
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162303077
Vooral in het begin vond ik het heel lastig. En ben me nog altijd heel erg bewust van wat ik wel en niet deel. Maar stapje voor stapje komt daar wel steeds meer bij. Zoals mijn leeftijd bijvoorbeeld:P.

De mensen hier zijn niet altijd even 'considerate'. In de algemene topics worden er best veel harde opmerkingen gemaakt. Maar er zijn ook veel mensen waar ik heel veel aan gehad heb :).
pi_162303235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:38 schreef OliverNelsonRemix het volgende:
Vooral in het begin vond ik het heel lastig. En ben me nog altijd heel erg bewust van wat ik wel en niet deel. Maar stapje voor stapje komt daar wel steeds meer bij. Zoals mijn leeftijd bijvoorbeeld:P.

De mensen hier zijn niet altijd even 'considerate'. In de algemene topics worden er best veel harde opmerkingen gemaakt. Maar er zijn ook veel mensen waar ik heel veel aan gehad heb :).
Ja , dat is wel zo. Hier is het toch minder vind ik zelf maja. Blijft toch achter een beeldscherm
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:45:04 #88
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162303388
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:41 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ja , dat is wel zo. Hier is het toch minder vind ik zelf maja. Blijft toch achter een beeldscherm
Nouja, je kunt me ook een PM sturen, als je je daar goed bij voelt. Dan vind ik het ook wel makkelijker om te vertellen hoe mijn situatie is:p.

Krijg je op dit moment therapie?
pi_162303494
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:45 schreef OliverNelsonRemix het volgende:

[..]

Nouja, je kunt me ook een PM sturen, als je je daar goed bij voelt. Dan vind ik het ook wel makkelijker om te vertellen hoe mijn situatie is:p.

Krijg je op dit moment therapie?
Ja is goed. Ook omdat het op slowchatten lijkt :p
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_162303902
PM lukt me niet. Hij verstuurd hem niet
FOK! is net een groot tijdschrift
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:09:34 #91
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162304442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:56 schreef Vimbavimba het volgende:
PM lukt me niet. Hij verstuurd hem niet
Kun je replyen?
pi_162474250
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162492371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:28 schreef sararaats het volgende:
ik weet niet of het specifiek een stoornis is maar maak moeilijk contact met mensen.

mijn vertrouwen in mensen is zo hard gedeukt.
Het maakt niet uit hoe je het beestje noemt; als je een probleem hebt, heb je een probleem.

In welke zin zou je ermee geholpen willen en/of kunnen worden?
pi_162492837
Gisteren mijn eerste evaluatie al gehad :o
Toen ik aan de beurt was moest ik eerst zelf vertellen hoe ik het vind gaan. Dus verteld dat ik de eerste 8 weken echt heel snel vond gaan, dat ik me al heel snel vertrouwd voelde in de groep, dat ik het heel fijn vond hoe ze me vorige week (na een incident waar ik hier niet over uitwijd) steunden, ook al voelde het nog erg onwennig om die steun te krijgen en dat ik echt op de juiste plek zit nu.

Daarna gingen mn groepsgenoten om de beurt vertellen wat zij van me vonden. Ze vinden me gelukkig een fijne groepsgenoot, ze vinden me slim, kan goed uit mn woorden komen. Ze zeiden dat ik hard werk en al goed mijn ruimte inneem ( al mag het soms nog wel wat eerder/langer)
Ze vinden dat ik me al goed kwetsbaar heb opgesteld, dat ik al veel gedeeld heb, open ben, en dat mensen zich ook bij mij vertrouwd voelen.

Als opbouwende feedback kreeg ik dat ik mezelf wel meer waardering mag geven, minder gestructureerd mag worden (controle loslaten), dat ik liever voor mezelf mag zijn, minder veeleisend, meer voor mezelf mag opkomen, meer trots op mezelf mag zijn, mijn boosheid meer naar anderen mag uiten ipv alleen boos op mezelf zijn, de theorie in de praktijk moet omzetten en dat ik meer gebruik van de groep mag maken nog.

Vanuit de therapeuten kreeg ik te horen dat ik goed geland ben in de groep, dat ik goede vragen stel en dat ze tevreden zijn met de vooruitgang.

En ze hadden nog besproken over EMDR, omdat ik bepaalde trauma's toch nog niet goed verwerk lijk te hebben. Maar ze willen eerst nog wat anders proberen. Er is namelijk ook een E-health module waarbij je schrijfopdrachten krijgt om dingen te verwerken. Dat is wel E-health, maar wel met een psycholoog die ook in onze groep een blok deed ( gisteren nam ze alleen afscheid) Dus binnenkort heb ik dan met haar een gesprek en hoor ik er meer over. Dus ik weet nu nog niet echt wat ik er van moet vinden, omdat ik niet weet wat het precies inhoudt.

Maar de evaluatie viel me gelukkig heel erg mee en ik heb geen hele verrassende dingen gehoord. Ik was wel echt opgelucht toen het achter de rug was. Het gaat dus heel goed, maar er zijn ook nog wel genoeg dingen om aan te werken dus ;)
Terwijl de groep feedback gaf mocht je niet reageren en dat was wel goed in mijn geval, omdat ik anders al snel in de verdediging schiet. En ik ben daarna niet bestraffend naar mezelf geweest ^O^

Misschien heeft het gewoon zo moeten zijn dat ik uit die andere groep gegooid ben toen ;)
pi_162495955
Lekker dan, intake gesprek pas 23 augustus. En dat al na 9 weken wachttijd tot ze contact op namen. En ik wil zo graag weten wtf er nou aan de hand is.
pi_162496127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:31 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
Lekker dan, intake gesprek pas 23 augustus. En dat al na 9 weken wachttijd tot ze contact op namen. En ik wil zo graag weten wtf er nou aan de hand is.
Bizar. Ik kon na 2 weken al terecht.
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:46:15 #97
399061 kuolema
vermaledijd
pi_162500167
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:39 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Hangt er van af wat zo'n terugval inhoudt lijkt me. Misschien helpt in je eentje een stuk wandelen in een rustige omgeving, of hard rennen of sporten om wat spanning kwijt te raken. Daar heb je bijna altijd wel de mogelijkheid toe. Tenzij je lichaam iets mankeert.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:06 schreef Sylvana het volgende:
Gisteren mijn eerste evaluatie al gehad :o
Toen ik aan de beurt was moest ik eerst zelf vertellen hoe ik het vind gaan. Dus verteld dat ik de eerste 8 weken echt heel snel vond gaan, dat ik me al heel snel vertrouwd voelde in de groep, dat ik het heel fijn vond hoe ze me vorige week (na een incident waar ik hier niet over uitwijd) steunden, ook al voelde het nog erg onwennig om die steun te krijgen en dat ik echt op de juiste plek zit nu.

Daarna gingen mn groepsgenoten om de beurt vertellen wat zij van me vonden. Ze vinden me gelukkig een fijne groepsgenoot, ze vinden me slim, kan goed uit mn woorden komen. Ze zeiden dat ik hard werk en al goed mijn ruimte inneem ( al mag het soms nog wel wat eerder/langer)
Ze vinden dat ik me al goed kwetsbaar heb opgesteld, dat ik al veel gedeeld heb, open ben, en dat mensen zich ook bij mij vertrouwd voelen.

Als opbouwende feedback kreeg ik dat ik mezelf wel meer waardering mag geven, minder gestructureerd mag worden (controle loslaten), dat ik liever voor mezelf mag zijn, minder veeleisend, meer voor mezelf mag opkomen, meer trots op mezelf mag zijn, mijn boosheid meer naar anderen mag uiten ipv alleen boos op mezelf zijn, de theorie in de praktijk moet omzetten en dat ik meer gebruik van de groep mag maken nog.

Vanuit de therapeuten kreeg ik te horen dat ik goed geland ben in de groep, dat ik goede vragen stel en dat ze tevreden zijn met de vooruitgang.

En ze hadden nog besproken over EMDR, omdat ik bepaalde trauma's toch nog niet goed verwerk lijk te hebben. Maar ze willen eerst nog wat anders proberen. Er is namelijk ook een E-health module waarbij je schrijfopdrachten krijgt om dingen te verwerken. Dat is wel E-health, maar wel met een psycholoog die ook in onze groep een blok deed ( gisteren nam ze alleen afscheid) Dus binnenkort heb ik dan met haar een gesprek en hoor ik er meer over. Dus ik weet nu nog niet echt wat ik er van moet vinden, omdat ik niet weet wat het precies inhoudt.

Maar de evaluatie viel me gelukkig heel erg mee en ik heb geen hele verrassende dingen gehoord. Ik was wel echt opgelucht toen het achter de rug was. Het gaat dus heel goed, maar er zijn ook nog wel genoeg dingen om aan te werken dus ;)
Terwijl de groep feedback gaf mocht je niet reageren en dat was wel goed in mijn geval, omdat ik anders al snel in de verdediging schiet. En ik ben daarna niet bestraffend naar mezelf geweest ^O^

Misschien heeft het gewoon zo moeten zijn dat ik uit die andere groep gegooid ben toen ;)
Goed bezig ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:31 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
Lekker dan, intake gesprek pas 23 augustus. En dat al na 9 weken wachttijd tot ze contact op namen. En ik wil zo graag weten wtf er nou aan de hand is.
Waarvan is het een intake? Voor een onderzoek? Of een specifieke behandeling? Want als het dat eerste is, kan het best zijn dat je daarna weer op een wachtlijst komt voor behandeling.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_162507447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:46 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hangt er van af wat zo'n terugval inhoudt lijkt me. Misschien helpt in je eentje een stuk wandelen in een rustige omgeving, of hard rennen of sporten om wat spanning kwijt te raken. Daar heb je bijna altijd wel de mogelijkheid toe. Tenzij je lichaam iets mankeert.

[..]

Goed bezig ^O^

[..]

Waarvan is het een intake? Voor een onderzoek? Of een specifieke behandeling? Want als het dat eerste is, kan het best zijn dat je daarna weer op een wachtlijst komt voor behandeling.
Intake persoonlijkheidsstoornissen bij Altrecht. Ik weet het niet precies. Ik weet alleen dat wanneer het gebeurt ik iemand tot op het bot verbaal afzaag, zonder dat ik het zelf door heb. Daarna ga ik vrolijk verder, heb ik niks door 2-3 dagen lang en dan besef ik ineens wat ik nu eigenlijk gedaan heb.

En het maakt geen hol uit of je nu een vreemde, een goede vriend, of familie bent. En het is iets van de laatste tijd en ik heb geen idee hoe ik het stopzet. Ondertussen hebben mijn moeder, vrienden die me opvangen, mijn directe chef en de directeur en de HR manager op mijn werk de volle laag gekregen. Ik kan het niet uitleggen........... en het is hartstikke eng. Maar als ik rustig ben ben ik gewoon mezelf en zie je niks. Dus niemand begrijpt het of wil het begrijpen...
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:57:29 #99
455509 OliverNelsonRemix
Niemand is gelijkwaardig.
pi_162512084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 07:28 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:

[..]

Intake persoonlijkheidsstoornissen bij Altrecht. Ik weet het niet precies. Ik weet alleen dat wanneer het gebeurt ik iemand tot op het bot verbaal afzaag, zonder dat ik het zelf door heb. Daarna ga ik vrolijk verder, heb ik niks door 2-3 dagen lang en dan besef ik ineens wat ik nu eigenlijk gedaan heb.

En het maakt geen hol uit of je nu een vreemde, een goede vriend, of familie bent. En het is iets van de laatste tijd en ik heb geen idee hoe ik het stopzet. Ondertussen hebben mijn moeder, vrienden die me opvangen, mijn directe chef en de directeur en de HR manager op mijn werk de volle laag gekregen. Ik kan het niet uitleggen........... en het is hartstikke eng. Maar als ik rustig ben ben ik gewoon mezelf en zie je niks. Dus niemand begrijpt het of wil het begrijpen...
Hoi Sander,

Wat heftig en vervelend dat je zo lang moet wachten.
Bij mij heeft het ook onredelijk lang geduurd. Echt verschrikkelijk naar.
Neem deze tijd in ieder geval om na te gaan wat er nou precies gebeurt.
Ik heb zelf last gehad van paniek aanvallen en dan heb je dus hetzelfde. Gewoon geen idee wat er gebeurt en achteraf ook niet.
Wellicht kun je eens inlezen wat borderline is, want daar lijkt het op.

Wat bedoel je met 'niemand wil het begrijpen?'.
Denk je dat de oorzaak in je jeugd ligt?
pi_162512230
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 07:28 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:

[..]

Intake persoonlijkheidsstoornissen bij Altrecht. Ik weet het niet precies. Ik weet alleen dat wanneer het gebeurt ik iemand tot op het bot verbaal afzaag, zonder dat ik het zelf door heb. Daarna ga ik vrolijk verder, heb ik niks door 2-3 dagen lang en dan besef ik ineens wat ik nu eigenlijk gedaan heb.

En het maakt geen hol uit of je nu een vreemde, een goede vriend, of familie bent. En het is iets van de laatste tijd en ik heb geen idee hoe ik het stopzet. Ondertussen hebben mijn moeder, vrienden die me opvangen, mijn directe chef en de directeur en de HR manager op mijn werk de volle laag gekregen. Ik kan het niet uitleggen........... en het is hartstikke eng. Maar als ik rustig ben ben ik gewoon mezelf en zie je niks. Dus niemand begrijpt het of wil het begrijpen...
Ik heb je even een DM gestuurd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')