abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 06:37:14 #76
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159220375
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.

Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Als de dominantie dit jaar nog voortduurt is het de langste in de geschiedenis..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_159221418
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Jack does it in real time...
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 10:47:55 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_159223194
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:15 schreef DeeBee het volgende:
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Dominant noem ik alleen periodes waarin teams over minimaal 8 races meer dan de helft van de wedstrijd winnen, beginnend en eindigend met de overwinning van het team. Zowel de Red Bull als de Ferrari-dominantie werd een jaar onderbroken (RB domineerde 2011 en het latere deel van 2010 en alleen Ferrari kwam in de buurt van 3 jaar, van Italië 2000 tot de laatste race van 2002), in respectievelijk 2003 en 2012 kon in de eerste helft van het seizoen iedereen winnen. Als dat ook geldt voor de eerste helt van dit seizoen en alsnog wint Hamilton het kampioenschap zou ik daar ook vrede mee hebben, gezien de voorgaande jaren.

Verder had je nog de McLarens en de Williamsen rond 1990, maar dat was ook steeds 2 jaar. 3 jaar domineren, dwz 3 seizoenen achter elkaar meer dan de helft van de overwinningen meenemen is alleen Ferrari gelukt, maar daar zat wel een héél slechte periode in 2000 in..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:47:37 #79
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_159225505
Lewis sleept in 2016 gewoon zijn 4de titel binnen.

Maar laten we wel wezen in 2006 werd hij al een groot talent genoemd en zou hij de titels wel even aan elkaar rijgen.
Anno 2013 was daar eventjes behoorlijk weinig van terecht gekomen. Zelfs zonder hegemonie van Red Bull had Lewis ook niet zomaar een titel binnen gesleept.

Maar goed hij staat wel qua talent in het rijtje: Alonso en Vettel.
En ook zijn keuze naar Mercedes te gaan (las ergens dat het op aangeven van Red Bull was) leek toen ook een slechte maar pakte ook goed uit.
Geluk is geen toeval maar dat dwing je wel af.

Als de regels veranderen ben ik benieuwd waar iedereen staat.
Ze zouden de regels eens per 5 jaar moeten veranderen want nu kruipt Ferrari (gelukkig) dichterbij maar doordat weer alles op de schop gaat kan zelfs een Renault in 1x weer vooraan staan. En is kan Ferrari weer van vooraf aan beginnen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_159226525
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:15 schreef DeeBee het volgende:
Langste uit de geschiedenis misschien nog niet, maar 32 zeges in de laatste 38 is nogal triest. :')

En wat hier gezegd wordt klopt helemaal, het gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen heeft voor een heel andere situatie gezorgd dan in vorige periodes van dominantie. Mercedes gaat ook komend seizoen 'gewoon' ziekelijk domineren...
Er is helemaal geen gebrek aan mogelijkheden om te ontwikkelen. In een jaar kun je een halve motor vervangen, dus aankomend jaar kan een team met een volledig andere motor aan de start staan dan twee jaar geleden. En ook gedurende het seizoen kunnen ze de motor blijven ontwikkelen. En Ferrari is afgelopen seizoen dichter bij Mercedes gekomen door onder andere hun compressor groter te maken, iets wat Honda voor dit jaar ook gaat doen. En zullen waarschijnlijk dit seizoen ook dichter bij komen (of zelfs gelijkwaardig zijn) omdat ze gewoon meer winst kunnen pakken ten opzichte van Mercedes die al dichter bij de optimale oplossing zit. Het is te hopen dat ook Renault en Honda dit jaar een betere motor hebben en dichter bij komen dan vorig jaar. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Of dat gerechtvaardigd is zullen we wel zien.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 januari 2016 @ 18:31:54 #81
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159234337
Ik ben voor meer ontwikkelen en meer testen. Maar wel op een manier dat alle teams daar wat bij te winnen hebben en niet dat teams met 4 keer het budget dus ook min of meer per definitie vele malen meer voor elkaar krijgen. Winst van teams moet komen uit talent en bijzondere ideeen van de engineers. Dat je met geld meer gedaan krijgt (je kunt immers ook de beste engineers in dienst nemen) zal altijd zo blijven, maar momenteel hebben de kleinere teams niet eens de kans wat te proberen. Sommige teams hebben niet eens het geld om op een testdag te verschijnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159236309
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.
Teamgenoten uit de baan duwen, met illegale bandendruk rijden, stiekem zijn motorsettings veranderen, het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.

quote:
Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.

Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
Hamilton lijkt iets meer snelheid te hebben, maar soms toch ook weer niet. Maar daar moet hij het wel van hebben, want hij als hij echt onder druk komt en de mantel der liefde niet meer helpt dan bleek het altijd weer een klein kind.

quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 20:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Zo slecht zijn die regels niet. In twee jaar zou je een volledig nieuwe motor op de baan kunnen brengen, dus als de motoren nog zo slecht zijn als die van Renault en Honda vorig jaar zijn ze gewoon niet waardig om in de F1 te zijn. Ferrari heeft afgelopen jaar al flinke stappen gemaakt ten opzichte van het jaar ervoor (en is een van de weinige teams die daadwerkelijk dichter bij is gekomen). Ook dit jaar verwacht ik dat ze stappen maken en dichterbij Mercedes komen, em misschien zelfs gelijkwaardig zullen zijn.
Twee jaar geleden was de techniek volledig nieuw, de grootste technische verandering sinds de jaren 50. Die is dus totaal niet uitontwikkeld, dat is allemaal onontgonnen terrein. Dat betekent dat er grotere winst is te boeken met doorontwikkeling en dat een seconde helemaal niet veel tijd hoeft te kosten om in te lopen. Maar omdat de mogelijkheden voor ontwikkeling begrensd zijn, duurt die dominantie veel langer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159238425
tgruener twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 20:25:39 Just a formality: The comeback of refuelling has been rejected at Geneva. #AMuS #F1 reageer retweet
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159238518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

Teamgenoten uit de baan duwen, met illegale bandendruk rijden, stiekem zijn motorsettings veranderen, het wordt allemaal met de mantel der liefde bedekt.
Hij heeft nog nooit op een illegale manier Rosberg uit de baan gedrukt, hij racet hard, maar keurig binnen de regels. Ik zou niet één incident weten waar hij straf verdiende.

Overigens ga ik er vanuit dat als je van lief inhalen houdt en pittig racen verafschuwd, je er nog altijd moeite mee hebt dat Rosberg na Spa 2014 geen straf heeft gekregen.

De andere dingen die je noemt gelden ook voor Rosberg, die deed het zelfs nog eerder, dus ik zie het punt niet.

quote:
Hamilton lijkt iets meer snelheid te hebben, maar soms toch ook weer niet. Maar daar moet hij het wel van hebben, want hij als hij echt onder druk komt en de mantel der liefde niet meer helpt dan bleek het altijd weer een klein kind.

Geen idee waar je het over hebt. Mentaal gezien is Hamilton vele malen sterker dan Rosberg. Het kleinkind gehalte is bij Rosberg dan weer groter. Dat was immers de pettensmijter, Hamilton niet.
pi_159238534
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:39 schreef sasquatsch het volgende:
tgruener twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 20:25:39 Just a formality: The comeback of refuelling has been rejected at Geneva. #AMuS #F1 reageer retweet
mooi.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 20:47:27 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159238707
-O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159238829
Ahh de meningen zijn alweer verdeeld zie ik.

Dat is natuurlijk ook wel het mooie van meningen. Dat ze verdeeld kunnen zijn. Zegmaar. _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159238853
verdeelt
verdeeld
verdeeldt

Ja whatever. De meningen verschillen }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 20:52:11 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_159238893
Je had het gewoon goed
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_159239462


leuk man dat refuelling
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_159240546
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020. Ook gaan er meer standaardonderdelen gebruikt worden voor de motoren om de kosten te drukken.

[ Bericht 20% gewijzigd door sasquatsch op 19-01-2016 22:58:21 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_159241034
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020. Ook gaan er meer standaardonderdelen gebruikt worden voor de motoren om de kosten te drukken.
:') :r

Stelletje nono's ! Maak er lekker een FormuleCupje van joh. Standaard onderdelen, een nog grotere rem op de innovatie :{w
pi_159241486
Ik vind het allemaal niet zo spannend om eerlijk te zijn. Dat de klantenmotoren goedkoper moesten was een no-brainer. Dat goedkoper worden niet altijd samengaat met innoveren is ook helder. Uiteindelijk zit er een hell of a lot aan verschil tussen Mercedes en McLaren ondanks een redelijk gelijk budget. Blijkbaar is er dus nog genoeg te winnen voor de constructeurs en fabrikanten.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:31:44 #94
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159242776
quote:
Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_159242899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:31 schreef twiFight het volgende:

[..]

Die link gaat bij mij naar heel iets anders?
Jup. Linkt naar een plaatje van een Renault RS01.

Hier een link:
http://www.gppits.net/nie(...)voor_klantenmotoren/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:41:38 #96
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_159243121
Thanks. Nou ja, niet zoveel schokkends. Dat motoren relatief gezien veel te duur waren was al duidelijk. Ik meen me te herinneren dat het procentueel gezien al snel twee keer zoveel uit het budget van de kleinere teams kost dan voorheen.

Toch zie ik graag de tijd terug van meerdere leveranciers en ook leveranciers zonder klantenteams. Maar dat is in de huidige tijd niet echt reeel denk ik.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:50:48 #97
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:35 schreef sasquatsch het volgende:
FIA en motorleveranciers akkoord over goedkopere motoren.

De prijs voor de motoren zou vanaf 2018 in moeten gaan en in ruil blijven de huidige motorenregels gelden tot 2020.
Tot 2020, tjonge. Ze zijn nu al achterhaald als de neten :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:51:07 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243456
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:45 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:') :r

Stelletje nono's ! Maak er lekker een FormuleCupje van joh. Standaard onderdelen, een nog grotere rem op de innovatie :{w
Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159243541
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ga WEC kijken. Alleen maar innovatie. En beter racen.
Dat vind jij. Het is gewoon anders. Dat je het ene kijkt sluit het andere kijken ook niet uit.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 22:53:57 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159243552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 22:53 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dat vind jij. Het is gewoon anders. Dat je het ene kijkt sluit het andere kijken ook niet uit.
Ok.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')