Nogal wat gewauwel, maar laten we duidelijk zijn. Voor mij maakt het aantal inhaalacties en dergelijke niet uit. Mijn problemen met de F1 zit hem in de regelgeving. Al deze onzin is juist gekomen omdat men meer inhaalacties wilden dan in de 2000s. Dat is slechts gedeeltelijk gelukt maar voor het grootste gedeelte hebben we Ferrari ingeruild voor Red Bull en daarna Mercedes (hoewel Mercedes een flink stuk dominanter is dan de vorige twee).quote:Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.
En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.
Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.
Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.
Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.
quote:Sauber will not introduce its 2016 car until the second pre-season test, and is instead planning to begin the winter period with its 2015-spec machine, the team has explained to GPUpdate.net.
Spanish Grand Prix host venue the Circuit de Barcelona-Catalunya will host a reduced number of two pre-season tests in 2016, the first taking place from February 22-25, and the second from March 1-4.
Sauber intends to run last year's C34 at the first test, featuring the team's 2016 livery, and its C35 at the second gathering, the final on track action before the season opener in Australia on March 20.
A late change to the testing schedule, brought on by the Melbourne event being moved forward in a revised calendar issued last September, has impacted preparations up and down the grid.
Sauber will again field Felipe Nasr and Marcus Ericsson during the 2016 season.
In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 05:43 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet zo simpel als dat, maar dat beweer ik ook niet. Ik zeg dan ook nergens dat er minder downforce moet komen. Maar nu komt er alleen maar meer downforce bij en daar ben ik geen fan van.
En het is niet eerder het omgekeerde. Want in de eerder jaren 2000 werd er echt niet meer ingehaald dan nu. Dus als jij alleen een simpele conclusie wil trekken 'de vleugels zijn kleiner en ik zie niet meer inhaalacties, dus werkt het niet', kan je dat andersom ook rustig zeggen. Want met grotere vleugels was het ook niet meer inhalen.
Het is een pakket van maatregelen waar je naar moet kijken en dan nog is het lastig. Overigens vind ik het probleem helemaal niet zo groot als anderen. Er is een hoop gepapegaai in mijn ogen, maar de F1 is nu niet saaier dan in 2005, in 2000, of in de jaren 90. Inhalen is altijd lastig geweest, welke regels er ook waren. Dat geeft ook niet, het hoeft ook niet simpel te zijn. Het wordt nu alleen extra geaccentueerd om Merc zo dominant is. Dan wordt er altijd gemopperd.
Er zijn altijd saaie, gemiddelde en spectaculaire races geweest. Op TouTube kan je hele races zien die Jackie Stewart van kop af won en de rest volgt in slagorde. Ook in de jaren 80 met Senna en Prost en zo. Ook in 88 waren er totale demonstaties, maar als we nu terugkijken zeggen we massaal dat 88 zo'n legendarisch jaar was. Tja... nostalgie doet gekke dingen met een geheugen. De fenomenale F1 waarbij er iedere ronde wordt ingehaald is een mythe, die heeft nooit bestaan en zullen we ook nooit zien.
Waarmee ik overigesn niet wil zeggen dat het niet beter kan. Maar het wordt imo allemaal zo overdreven.
Naja in 88 en 89 was de dominantie van McLaren natuurlijk net zo groot als Merc nu, alleen toen had je met die strijd tussen Prost en Senna natuurlijk al van nature een extra dimensie. De strijd tussen Hamilton en Rosberg geeft (vooralsnog) een stuk minder vuurwerk omdat Rosberg niet echt aan kan haken. Als Alonso bv naar Hamilton zou rijden, zou er waarschijnlijk minder gemopperd worden op de dominantie.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de jaren 80 had je in beeld zo'n plattegrondje van het circuit met gekleurde stipjes waar de coureurs zaten, en dan was het spannend wanneer het ene stipje naar het andere toekroep, want wie weet kon die dan misschien wel een inhaalpoging doen. Meestal was de wedstrijd al afgelopen voordat die stipjes tussen dezelfde bochten zaten.
Een inhaalactie is ook veel mooier als die moeilijker is. Het probleem van de huidige F1 is de dominantie van Mercedes. Dergelijke dominantie is wel eens eerder voorgekomen, zij het niet vaak, verschil was echter dat de andere teams alles konden doen om de achterstand in te halen. Nu mag dat niet meer, en dat rekt de dominantie.
Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb ook weinig vertrouwen in dat team. Ze boeren alleen maar achteruit
Indd, Manor en Haas hebben meer ingrediënten in huis het in de subtop te kunnen waarmaken. Voor Manor een behoorlijke stap, maar niet ondenkbaar.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
Manor wel, nieuwe mercedes motor + top ontwerper. die gaan wel stappen maken. Misschien in het begin nog niet maar later in het seizoen wel.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd, Manor en Haas hebben meer ingrediënten in huis het in de subtop te kunnen waarmaken. Voor Manor een behoorlijke stap, maar niet ondenkbaar.
Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Naja in 88 en 89 was de dominantie van McLaren natuurlijk net zo groot als Merc nu, alleen toen had je met die strijd tussen Prost en Senna natuurlijk al van nature een extra dimensie. De strijd tussen Hamilton en Rosberg geeft (vooralsnog) een stuk minder vuurwerk omdat Rosberg niet echt aan kan haken. Als Alonso bv naar Hamilton zou rijden, zou er waarschijnlijk minder gemopperd worden op de dominantie.
Haas gaat het zelfs beter doen dan Lotus en misschien wel STR verwacht ik. Betere motor en minstens gelijkwaardig chassis waar mede door Ferrari (als vermomde Dallara medewerkers) aan is gewerkt.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:38 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik voorspel dan ook dat Sauber de rode lantaarn gaat dragen komend jaar, nog achter Manor en Haas.
Zo slecht zijn die regels niet. In twee jaar zou je een volledig nieuwe motor op de baan kunnen brengen, dus als de motoren nog zo slecht zijn als die van Renault en Honda vorig jaar zijn ze gewoon niet waardig om in de F1 te zijn. Ferrari heeft afgelopen jaar al flinke stappen gemaakt ten opzichte van het jaar ervoor (en is een van de weinige teams die daadwerkelijk dichter bij is gekomen). Ook dit jaar verwacht ik dat ze stappen maken en dichterbij Mercedes komen, em misschien zelfs gelijkwaardig zullen zijn.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.
Maar voor maakt het ook wel uit dat die dominantie toen echt verdiend was, hoe irritant ik die ook vond, terwijl je nu weet dat die sneller ingelopen had kunnen worden wanneer de andere teams alleen natuurlijke begrenzingen hadden aan hun tempo van doorontwikkeling. Nu heb ik het idee dat een dominantie van 1 jaar een derde jaar in wordt getild door de regels.
Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoveel scheelt het helemaal niet, het heeft er ook mee te maken dat eigenlijk niemand erg betrokken is bij Rosberg buiten zijn eigen familie. Hij heeft geen land achter zich of een andere fanbasis. Het team heeft zijn voorkeur en die is niet voor Rosberg, en de Fia laat Hamilton ook overal mee wegkomen, dus dan wordt het ook nooit een groots gevecht. Senna en Prost hadden beide hun sporen al verdiend buiten een superieure auto, dat is dan ook echt een titanenstrijd, deze twee niet.
Kan. Maar van alle teams is Haas veruit het lastigste in te schatten dus zover wil ik nog niet gaan.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Haas gaat het zelfs beter doen dan Lotus en misschien wel STR verwacht ik. Betere motor en minstens gelijkwaardig chassis waar mede door Ferrari (als vermomde Dallara medewerkers) aan is gewerkt.
Denk dat Rosberg sowieso niet de mentaliteit heeft van een toptalent/strijder.. Hij praat zich via de pers steeds weer opnieuw moed in, die hij vervolgens weer niet weet waar te maken. Wat mij betreft, mocht hij ooit kampioen worden, dan is het eerder doordat zijn directe concurrentie pech heeft gehad, op mentaal vlak denk ik dat hij jongens als Perez, Nasr en Maldonado boven zich heeft staan.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:14 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het team heeft helemaal geen voorkeur voor Hamilton. Verder laat de FIA Hamilton helemaal niet overal mee wegkomen, ik zou in ieder geval niet weten wat Hamilton de afgelopen twee jaar verkeerd heeft gedaan anders dan gewoon racen.
Een groot gevecht wordt het niet omdat het juist wel veel scheelt. Niet zozeer in snelheid over een ronde, maar wel in bijna alle andere factoren zoals racend vermogen, omgang met druk, consistente snelheid in de race. In alles is Hamilton net een stapje beter, in sommigen zelfs twee stapjes.
Rosberg is in snelheid een toprijder, maar in heel veel andere factoren een subtopper. Daarom is het verschil in tijd niet groot, maar in resultaat immens. Doordat het een verschil is in natuurlijke aanleg is het een schijnstrijd. Want een verschil in natuurlijke aanleg is niet te overbruggen.
Wat waarschijnlijk meespeelt is dat Hamilton Rosberg al sinds het karten vaak verslaat dan andersom. Zo weet Hamilton dus dat hij uiteindelijk gewoon beter is en Rosberg ook. Die wetenschap houdt Rosberg mentaal in zijn greep en sterkt Hamilton juist.quote:Op maandag 18 januari 2016 20:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat Rosberg sowieso niet de mentaliteit heeft van een toptalent/strijder.. Hij praat zich via de pers steeds weer opnieuw moed in, die hij vervolgens weer niet weet waar te maken. Wat mij betreft, mocht hij ooit kampioen worden, dan is het eerder doordat zijn directe concurrentie pech heeft gehad, op mentaal vlak denk ik dat hij jongens als Perez, Nasr en Maldonado boven zich heeft staan.
Hamilton laat m net zo lang staan totdat Rosberg eieren voor zijn geld kiest.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Spa '14 te ver weg?quote:Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Daar geloof ik ook niet meer in. Wanneer je sinds je jeugd door iemand verslagen wordt dan ben je gewoon de mindere. In alles waarschijnlijk.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Sommigen kunnen het op het hoogste podium omdraaien, maar dat zie ik Rosberg niet meer doen
Daar geloof ik niet in. Hamilton laat zich echt niet afschrikken omdat Rosberg één keer ballen toont en ook niet als hij het twee of drie keer doet. Hamilton rijdt zoals hij rijdt en vecht zoals hij vecht en dat is op het randje, altijd, wat een ander ook doet. Dat doet hij tegen Alonso of Vettel ook.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:55 schreef opreis het volgende:
Rosberg zou het kunnen winnen als hij weer zn kwalificatie vorm t.o.v Hamilton terug vind en zich niet steeds in de eerste ronde buiten de baan zou laten drukken. Als hij hem bij de eerste keer gewoon zou laten staan denkt hamilton wel twee keer na om hem zo te passeren.
Maar ik zie het niet gebeuren eigenlijk
Als ik Lewis zijn teamgenoot was en hij versloeg me al sinds jongs af aan in eigenlijk alles wat we deden dan zou ikquote:Op maandag 18 januari 2016 22:46 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Daar geloof ik ook niet meer in. Wanneer je sinds je jeugd door iemand verslagen wordt dan ben je gewoon de mindere. In alles waarschijnlijk.
Zou wel een bazenactie zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 02:15 schreef twiFight het volgende:
Als Rosberg Hamilton van zijn game af wil brengen moet hij Nicole Scherzinger palen en daar een foto van doorsturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |