quote:Geschiedenis
V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.
Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.
Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.
Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.
V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).
Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.
De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).
Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:19 januari
Alle werknemers van V&D moeten salaris inleveren. Het gaat om ''een structurele salarisbijdrage van 5,8 procent'' die per 1 februari wordt doorgevoerd.
V&D schrapt verder vijftig van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam. Dat maakt het warenhuisconcern maandag bekend.
De maatregelen zijn volgens het bedrijf nodig ''om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt''. Daarvoor moeten kosten structureel omlaag.
Naast het loonoffer streeft V&D ook naar verdere versobering van de arbeidsvoorwaarden. De vakbonden en ondernemingsraad zijn over de maatregelen geïnformeerd, aldus een woordvoerster.
Huurcontracten
Het bedrijf kondigt verder aan te gaan heronderhandelen over alle huurcontracten. Het doel is de huurlasten permanent te verlagen. V&D heeft 63 vestigingen in Nederland.
"Dit alles is nodig om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en de marktontwikkelingen", aldus waanemend ceo Don Roach.
V&D leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar.
Het concern maakt ook bekend John van der Ent per 1 maart 2015 tot nieuwe ceo te benoemen. Van der Ent was eerder directeur van Etam Groep en werkte ooit als bedrijfsleider bij V&D. Hij volgt Jacob de Jonge op, die in augustus vorig jaar plotseling vertrok. Roach nam hierop tijdelijk het roer over.
Buiten proportie
Martijn den Heijer, beestuurder bij CNV Dienstenbond, noemt de loonmaatregel "buiten proportioneel". Bovendien biedt het volgens hem "geen enkele structurele oplossing voor de problemen waar V&D mee kampt."
Hoewel de vakbondsman begrijpt dat er ingegrepen moet worden bij het warenhuis, zegt hij enorm geschrokken te zijn van de manier waarop. ''Het genoemde percentage is astronomisch en is een ramp voor het personeel, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk", aldus Den Heijer.
http://www.nu.nl/ondernem(...)laris-inleveren.html
quote:27 januari
Ruim honderd medewerkers van V&D stappen naar de rechter vanwege de salarisverlaging die hen is opgelegd door hun werkgever.
Dat bevestigt FNV-bestuurder Niels Suijker dinsdag na berichtgeving van de Volkskrant.
Volgens FNV-bestuurslid Niels Suijker gaat "een overgrote meerderheid van de leden zeker procederen tegen deze eenzijdige maatregel van V&D".
Dat werd maandagavond duidelijk tijdens verschillende bijeenkomsten die in het land georganiseerd waren voor de medewerkers. Deze week staan ook nog bijeenkomsten op de planning in Utrecht, Deventer, Rotterdam en Weert.
Suijker verwacht dan ook nog meer aanmeldingen. Hij wil vanuit de bond een collectieve procedure gaan regelen. Die zal wel pas opgestart worden als de loonstrookjes van volgende maand op de deurmat liggen. Het loonoffer bij V&D wordt per 1 februari doorgevoerd.
Loonstrookjes
De medewerkers zijn van plan om direct na het ontvangen van de loonstrookjes van februari de gang naar de rechter te maken. De vakbonden De Unie, FNV en CNV, waar de medewerkers bij aangesloten zijn, lieten weten juridische ondersteuning te verlenen. Mogelijk wordt een collectieve zaak aangespannen.
Alle medewerkers van V&D moeten per 1 februari 5,8 procent van hun salaris inleveren. Verder schrapt het bedrijf 50 van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam.
Volgens de warenhuisketen zijn de maatregelen nodig "om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt". Daarvoor moeten kosten structureel omlaag. V&D wil naast het korten van de medewerkers ook dat de huurlasten omlaag gaan.
V&D, eigendom van de investeringsmaatschappij Sun Capital, draait al een paar jaar met verlies. In 2013 liep het nettoverlies op tot 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet bekend.
http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
quote:30 januari
Vastgoedeigenaar IEF Capital neemt juridische stappen tegen warenhuis V&D. Het bedrijf eist dat V&D vier toplocaties ontruimt als er geen huur betaald wordt. Het gaat om panden in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht.
De huur wordt door V&D meestal voor de eerste van de maand betaald. Vandaag is de huur niet overgemaakt naar in ieder geval drie eigenaren van samen meer dan vijftien panden. V&D liet eerder al weten niet van zins te zijn de huur de komende maanden over te maken. Het bedrijf staat er slecht voor en vroeg ook werknemers al om een loonoffer.
"Enige oplossing"
IEF Capital heeft de afgelopen week een voorstel gedaan waarbij V&D vierkante meters inlevert in ruil voor huurverlaging. De vastgoedeigenaar laat weten dat de Amerikaanse aandeelhouder van V&D die afspraak niet ziet zitten.
In een verklaring schrijft het bedrijf: "IEF Capital betreurt dit zeer en ziet geen andere oplossing dan in een kort geding ontruiming van haar winkels te vorderen. Het financiële belang is erg groot voor IEF Capital en zij wenst zo snel mogelijk in staat te zijn de panden aan andere partijen te verhuren om de schade voor IEF Capital zoveel mogelijk te beperken."
V&D is teleurgesteld over de stap van IEF Capital.
"Buitenproportionele vraag"
Ook andere eigenaren willen net als IEF Capital komende week juridische stappen ondernemen als betaling uitblijft. De eigenaar van Elizen Vastgoed eist dat V&D zijn verplichtingen nakomt: "Wij hebben ons in ons bijna 50-jarige bestaan nog nooit geconfronteerd gezien met zo'n buitenproportionele vraag."
Komende week komen eigenaren van panden waar V&D in huist bijeen om te praten over hoe ze met de opstelling van het warenhuis kunnen omgaan.
http://nos.nl/artikel/2016351
quote:Facts & Figures
V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.
1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog
Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250
http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
Ook een enorme afname van het aantal winkels in de tussentijd. Vendex was een gigantische kolos op winkelgebied maar een groot deel van die formules is na afsplitsing zelf ook op de fles gegaan. Retail zoals V&D het voert maar ook een Dixons, Scapino, Konmar of andere keten is gewoon achterhaald. Teveel personeel en te weinig onderscheidendheid.quote:Op dinsdag 29 december 2015 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van een omzet van 15 miljard gulden naar 619 miljoen euro is wel enorm
Zeker als het automatisch gaatquote:
Vandaar de naam van het apparaatquote:Op dinsdag 29 december 2015 10:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als iets goed kan tellen, is het wel een computer
Als dat distributiecentrum vol ligt met onbetaalde producten dan verbaast het me niets als de leveranciers het weer komen halen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 10:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Distribitiecentrum ligt nog aardig vol hoor.
Plus dat V&D in de tijd dat de omzet 15 miljard gulden was nog werkelijk een warenhuis was, nu is het echt weinig meer dan een luxe Blokker en C&A combinatie.quote:Op dinsdag 29 december 2015 10:20 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ook een enorme afname van het aantal winkels in de tussentijd. Vendex was een gigantische kolos op winkelgebied maar een groot deel van die formules is na afsplitsing zelf ook op de fles gegaan. Retail zoals V&D het voert maar ook een Dixons, Scapino, Konmar of andere keten is gewoon achterhaald. Teveel personeel en te weinig onderscheidendheid.
In 2008 pas een webwinkel openen als miljoenenbedrijfquote:2008 Start vd.nl
Toch liep de webwinkel nog best aardig.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
In 2008 pas een webwinkel openen als miljoenenbedrijf
Maar het blijft een tikkie aan de late kant. Als in: een jaar of 10 te laatquote:Op dinsdag 29 december 2015 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toch liep de webwinkel nog best aardig.
Klopt vooral omdat dit soort winkels een flinke stap voor hadden t.o.v webwinkels, met name zaken als distributie, naamsbekendheid en kapitaal.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het blijft een tikkie aan de late kant. Als in: een jaar of 10 te laat
Vroegah gingen we op donderdagavond naar Arnhem en ook naar de V&D, dat was een hele belevenis voor een klein CL'etjequote:Op dinsdag 29 december 2015 11:44 schreef KingRadler het volgende:
vroeger was V&D heel belangrijk voor een centrum.
De Slegte vond ik altijd een bezoek waard.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vroegah gingen we op donderdagavond naar Arnhem en ook naar de V&D, dat was een hele belevenis voor een klein CL'etje
wanneer was dat jaren 90quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vroegah gingen we op donderdagavond naar Arnhem en ook naar de V&D, dat was een hele belevenis voor een klein CL'etje
Jep, veel mensen denken dat een webwinkel om IT gaat, maar het gaat om distributie, logistiek, naamsbekendheid, betrouwbaarheid, service.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt vooral omdat dit soort winkels een flinke stap voor hadden t.o.v webwinkels, met name zaken als distributie, naamsbekendheid en kapitaal.
Die fascinatie kwam later.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De Slegte vond ik altijd een bezoek waard.
bol.com is tegenwoordig van Ahold. Ik weet niet of Bertelsmann er nog veel mee te maken heeft. Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Postorderbedrijven waren er ook niet snel en goed genoeg bij. Zelf een reus als Bertelsmann is er alleen nog maar in NL en dat is omdat amazon de NL markt te klein vind.
In mei kwamen de nieuwe schoolspullen en dan altijd even snuffelenquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:10 schreef KingRadler het volgende:
eind jaren 90 toen ik naar de Schoolcampus ging das was toen een grote afdeling.
daar is nu niks meer van over.
Maar vooral met de verkeerde spullen neem ik aan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 10:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Distribitiecentrum ligt nog aardig vol hoor.
Misschien met spul dat voor een knallend prijzencircus bedoeld was?quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:22 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Maar vooral met de verkeerde spullen neem ik aan?
Echte klappers liggen er niet, die waren er trouwens ook nauwelijks.
Yep, er is plaats voor iedereen, maar daar hoeven we geen land vol van.quote:
als het Internet eens wereldwijd plat ligt. en danquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:33 schreef MMXMMX het volgende:
Lang leve de internet winkels Ik koop zelfs de honden en katten brokjes online.
En meestal word het nog gratis thuis bezorgt ook
Kijk nu naar een winkel keten als coolblue
Ze bezorgen ook gewoon op zondag en met sommige artikelen kan je zelfs
op de dag van bestelling het spul in huis krijgen door middel van een koerier
Meestal zijn er ook nog websites die je helpen de goedkoopste winkel te vinden.
En juist dat levert weer concurrentie op
een blog in 2014quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
In 2008 pas een webwinkel openen als miljoenenbedrijf
Je moet natuurlijk niet brokjes gaan bestellen op het laatste moment bijvoorbeeld als ze op zijnquote:Op dinsdag 29 december 2015 12:43 schreef KingRadler het volgende:
[..]
als het Internet eens wereldwijd plat ligt. en dan
zal ook nooit gebeuren de hele Wereld economie draait om Internet.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:50 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk niet brokjes gaan bestellen op het laatste moment bijvoorbeeld als ze op zijn
Altijd er voor zorgen dat je een voorraadje hebt
Trouwens wanneer was het dat het Internet wereldwijd plat lag ?
Ik heb het ontstaan van het internet meegemaakt en kan me eigenlijk niet een wereld wijde storing herinneren
Waar koop jij de kattenbrokken? Ik koop ze altijd bij zoo+quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:33 schreef MMXMMX het volgende:
Lang leve de internet winkels Ik koop zelfs de honden en katten brokjes online.
En meestal word het nog gratis thuis bezorgt ook
Kijk nu naar een winkel keten als coolblue
Ze bezorgen ook gewoon op zondag en met sommige artikelen kan je zelfs
op de dag van bestelling het spul in huis krijgen door middel van een koerier
Meestal zijn er ook nog websites die je helpen de goedkoopste winkel te vinden.
En juist dat levert weer concurrentie op
http://www.ranzijn.nl/ of https://www.petsplace.nl/quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:59 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Waar koop jij de kattenbrokken? Ik koop ze altijd bij zoo+
Als er daadwerkelijk een wereldwijde storing is, hebben we grotere problemen dan dat we geen schoenen meer kunnen bestellen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:43 schreef KingRadler het volgende:
[..]
als het Internet eens wereldwijd plat ligt. en dan
Ondanks dat je in het begin alleen vooruit kon betalen en een lange levertijd hadquote:Op dinsdag 29 december 2015 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toch liep de webwinkel nog best aardig.
MedicAnimal is er ook nog.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:06 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
http://www.ranzijn.nl/ of https://www.petsplace.nl/
Dat soort winkels
Vooruitbetalen vertik ik tegenwoordig Ben er één keer bijna mee het schip ingegaan. Bedrijven zullen waarschijnlijk ook niet dol zijn op achteraf betalenquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ondanks dat je in het begin alleen vooruit kon betalen en een lange levertijd had
Het was voor mij reden om VD.nl te mijden Zeker de combinatie vond ik erg risicovol. Maar betaal eigenlijk altijd alles via Paypal als die mogelijkheid er is.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vooruitbetalen vertik ik tegenwoordig Ben er één keer bijna mee het schip ingegaan. Bedrijven zullen waarschijnlijk ook niet dol zijn op achteraf betalen
Ik pak nu ook steeds vaker de creditcard als het niet anders kan. Mocht er gezeik zijn, is je bestelling verzekerd.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:17 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het was voor mij reden om VD.nl te mijden Zeker de combinatie vond ik erg risicovol. Maar betaal eigenlijk altijd alles via Paypal als die mogelijkheid er is.
Jammergenoeg zijn er ook webshops die extra kosten in rekening brengen als je Paypal gebruikt in plaats van IDEAL. Maar goed, als het om een groot bedrag gaat neem ik dat maar voor liefquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik pak nu ook steeds vaker de creditcard als het niet anders kan. Mocht er gezeik zijn, is je bestelling verzekerd.
Wat belachelijk is als je een grote speler bent, maar als kleine speler kan ik het wel begrijpenquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:20 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jammergenoeg zijn er ook webshops die extra kosten in rekening brengen als je Paypal gebruikt in plaats van IDEAL. Maar goed, als het om een groot bedrag gaat neem ik dat maar voor lief
Zoals bij All4Games?quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:35 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Wat belachelijk is als je een grote speler bent, maar als kleine speler kan ik het wel begrijpen
Ja, maar die deed dat ook. IDEAL betalen was gratis en Paypal was extra bijbetalen. Was uiteindelijk een duur grapje voor veel mensenquote:
Ik weet niet hoeveel die vroeg voor PayPal. Maar je draagt als shop een x bedragje af aan Paypal.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:39 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, maar die deed dat ook. IDEAL betalen was gratis en Paypal was extra bijbetalen. Was uiteindelijk een duur grapje voor veel mensen
Dacht een euro ofzo? Maar die deed het natuurlijk om zoveel mensen met IDEAL te laten betalenquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:40 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel die vroeg voor PayPal. Maar je draagt als shop een x bedragje af aan Paypal.
Kan nog veel zijn voor sommigequote:Op dinsdag 29 december 2015 13:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dacht een euro ofzo? Maar die deed het natuurlijk om zoveel mensen met IDEAL te laten betalen
Paypal meneer zei tegen mij dat V&D binnen een bepaalde termijn moet bewijzen dat ze het verstuurd hebben. En dat konden ze doen door middel van een T&T code. Die hebben jullie dan toch ook?quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:44 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Kan nog veel zijn voor sommige
En tsja.. je hebt van die lamlullen die elke keer op lompe manier proberen te bewijzen dat iets wat wel is geleverd toch niet is afgeleverd en dan mag je ze weer terug betalen.
Die boeken bij V&D zijn sowieso lachwekkend Heb nog nooit een klant gezien bij die afdelingquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:47 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit op de rand van 2016 nog in voorraad hebt als V&D is er wat mis..
Je hebt gelijk, maar intussen heeft bol duidelijk meer omzet dat V&D, zonder allemaal dure panden in de binnensteden en groeien ze enorm snel, maar alleen nog maar in Nederland actief zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
bol.com is tegenwoordig van Ahold. Ik weet niet of Bertelsmann er nog veel mee te maken heeft. Ik denk het niet.
Bij pakketjes wel ja, echter verkopen wij vooral cd's en die kunnen zo makkelijk door brievenbussen. Dus daar zit nooit een track & trace bij. Enige wat wij kunnen bewijzen is dat ze het magazijn hebben verlaten.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:46 schreef Maraca het volgende:
[..]
Paypal meneer zei tegen mij dat V&D binnen een bepaalde termijn moet bewijzen dat ze het verstuurd hebben. En dat konden ze doen door middel van een T&T code. Die hebben jullie dan toch ook?
En Belgie.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar intussen heeft bol duidelijk meer omzet dat V&D, zonder allemaal dure panden in de binnensteden en groeien ze enorm snel, maar alleen nog maar in Nederland actief zijn.
Je kan toch ook een T&T code aanvragen voor brievenbuspost? Wel duurder, maar dat is een kosten/baten analyse die je dan moet makenquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:50 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Bij pakketjes wel ja, echter verkopen wij vooral cd's en die kunnen zo makkelijk door brievenbussen. Dus daar zit nooit een track & trace bij. Enige wat wij kunnen bewijzen is dat ze het magazijn hebben verlaten.
Je hebt hoop ik wel een code van je pakketdienst?quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:50 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Bij pakketjes wel ja, echter verkopen wij vooral cd's en die kunnen zo makkelijk door brievenbussen. Dus daar zit nooit een track & trace bij. Enige wat wij kunnen bewijzen is dat ze het magazijn hebben verlaten.
Mja, 't komt niet vaak voor hoor, zo actief is die shop ook weer niet . En als het voorkomt is het vooral bij buitenlanders rond de middellandse zeequote:Op dinsdag 29 december 2015 13:52 schreef Maraca het volgende:
[..]
Je kan toch ook een T&T code aanvragen voor brievenbuspost? Wel duurder, maar dat is een kosten/baten analyse die je dan moet maken
Tuurlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt hoop ik wel een code van je pakketdienst?
* Maraca gaat bestellenquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:53 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Mja, 't komt niet vaak voor hoor, zo actief is die shop ook weer niet . En als het voorkomt is het vooral bij buitenlanders rond de middellandse zee
[..]
Tuurlijk.
Zeker. En dat ze geen 10.000 man (wtf ) in dienst hebben, scheelt ook nogal voor het bedrijfsresultaat.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar intussen heeft bol duidelijk meer omzet dat V&D, zonder allemaal dure panden in de binnensteden en groeien ze enorm snel, maar alleen nog maar in Nederland actief zijn.
Ik bedoel maar.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. En dat ze geen 10.000 man (wtf ) in dienst hebben, scheelt ook nogal voor het bedrijfsresultaat.
Is Amazon dan goedkoper? Zijn Hollanders niet te veel gewend aan hun eigen merk?quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedoel maar.
Ahold heeft 350 miljoen betaald voor bol, en het gaat dit jaar waarschijnlijk over de 800 miljoen aan omzet met producten waar meer marge op zit dan op supermarkt producten. Een van de betere aankopen van Ahold.
Er is maar 1 risico voor Bol, dat is de mogelijkheid dat Amazon de NL markt op komt met meer dan alleen ebooks.
Amazon tolereert geen concurrentie. Als Amazon z'n zinnen op een land zet, is het in no time de enige relevante webshop.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is Amazon dan goedkoper? Zijn Hollanders niet te veel gewend aan hun eigen merk?
dat doen ze al dat gaat via Duitsland.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedoel maar.
Ahold heeft 350 miljoen betaald voor bol, en het gaat dit jaar waarschijnlijk over de 800 miljoen aan omzet met producten waar meer marge op zit dan op supermarkt producten. Een van de betere aankopen van Ahold.
Er is maar 1 risico voor Bol, dat is de mogelijkheid dat Amazon de NL markt op komt met meer dan alleen ebooks.
Welja joh, laten we gewoon alle Nederlandse bedrijven lekker aan Amerika uitleveren..quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:25 schreef KingRadler het volgende:
Amazon had Bol moeten kopen en nu is het te laat.
quote:Op donderdag 24 december 2015 17:35 schreef Vallon het volgende:
Zal vast al 's zijn gezegd, dat V&D in handen is van een stel op geldbeluste psychopaten.
Afgelopen jaar was er ook al op de NPO een leuke documentaire omtrent dit soort investeringsbedrijven. Concerns worden opgekocht, uiteengesplitst, opgeklopt en de verliesgevende delen worden in een faillissement gedumpt. Saillant detail is dat banken, verhuurders en leveranciers per definitie onder druk worden gezet.
V&D (Maxeda) is ooit opgekocht door Sun Capital, Was destijds en is nu weer leesvoer. Die 160 stropdasloze-pakken hebbben wel verstand van wurg-investeringen maar niet van winkels. Leuke Win-Win promo in het licht can V&D is Bij een Win-Win situatie heb ik altijd onmiddellijk de gedachte .... and who's fucked....
Dit inderdaadquote:Op dinsdag 29 december 2015 09:25 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is inmiddels wel overduidelijk dat Sun Capital nooit de intentie heeft gehad om van V&D een goed draaiend bedrijf te maken.
Ze trekken die 47 miljoen toch niet terug? Ik dacht dat ze juist daar bovenop nog 12 miljoen moesten storten en dat dit de grens was. En die sale, tja. Zo is de mens nu eenmaal en je kunt hopen en wensen wat je wilt, maar je hebt er toch geen invloed op.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:02 schreef BdR het volgende:
[..]
[..]
Dit inderdaad
De geldproblemen hebben volgens mij weinig met de winkelformule of concurrentie van webshops te maken. Sun Captial kocht V&D eind 2011, deze zomer stopten ze nog ¤47 miljoen in V&D voor de komende 4 jaar, maar nu wordt opeens al het geld terug getrokken.. Een zeer rare gang van zaken. Daar zouden wat mij betreft kamervragen over gesteld mogen worden.
Ik werk niet bij V&D ofzo, maar ik snap niet sommigen zich zo verkneukelen over een mogelijk faillissement, terwijl Sun Captial er met het geld vandoor gaat en Nederland met de puinzooi laat zitten (sociaalplan, schuldsaneringen, leegstand etc). In mijn omgeving hoorde ik ook al wat mensen die stiekem hoopten op een uitverkoop om goedkoop wat spulletjes te scoren Stelletje aasgieren.
Wat ik niet begrijp is dat er geen boter bij de vis gedaan kan worden. Nee verkopen is zo'n beetje het ergste wat er is. Niet alleen loop je omzet mis, maar ook blijven klanten ergens een lange tijd weg waar ze nee hebben gehoord (eigen ervaring als verkoper). Appelbeignets is een lastig product. Als je teveel inkoopt zit je met voorraad die je weg kan gooien, als je te weinig inkoopt heb je klagers. Van de andere kant kun je juist hier nu geld op binnenhalen, het zal als warme broodjes verkopen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:47 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Als je dit op de rand van 2016 nog in voorraad hebt als V&D is er wat mis..
[ afbeelding ]
En de oliebollenfabrikant vertrouwt het ook niet meer..
Beiden in het drukke filiaal Utrecht.
Amazon krijgt de Nederlandse markt niet zo snel in handen aangezien ze aan allerlei regelgeving moeten voldoen mbt werknemers, wat ze helemaal niet willen. Kijk maar naar Primark wat eigenlijk ook niet kan voor die prijs. Ik heb geruchten gehoord dat ze daar na een jaar ook veel meiden buitenflikkeren omdat het anders een catfight zou zijn en Primark het liefst weer vers volk binnen heeft staan tegen de laagste lonen. Eigenlijk moeten we dat soort bedrijven helemaal niet op de Nederlandse "ons ben zuunig" consument loslaten. Ze parasiteren de markt kapot tot prijzen waar niet voor te werken valt en who knows wat voor arbeidsomstandigheden er allemaal achter schuil gaan.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:33 schreef Ceased2Be het volgende:
Zo interessant is nederland ook niet voor Amazon. Boeken hebben een vaste prijs en de rest gaat allemaal via 3e partijen (hetzelfde als bij bol inmiddels).
Amazon kan beter de NL markt bedienen vanuit Duitsland en Engeland.
I know, maar die praktijken even buiten beschouwing gelaten; wat is de meerwaarde van een Nederlandse Amazon naast Bol? De digitale diensten van Amazon (ebooks / Amazon Prime) zijn wellicht nog interessant te noemen, maar alle fysieke goederen?quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:52 schreef W00fer het volgende:
[..]
Amazon krijgt de Nederlandse markt niet zo snel in handen aangezien ze aan allerlei regelgeving moeten voldoen, wat ze helemaal niet willen. In Duitsland en Engeland kunnen medewerkers nog uitgebuit worden door ze 10 uurs diensten te laten draaien of met allerlei smerige truukjes in te huren als (op papier) tijdelijke medewerkers en daarna ze zonder pardon buiten te gooien en weer nieuwe aan te nemen. Er zijn allerlei regelgevingen waar Amazon geen zin in heeft. Bovendien als ze dat zouden flikken is Nederland te klein. Kijk maar naar Primark wat eigenlijk ook niet kan voor die prijs. Ik heb geruchten gehoord dat ze daar na een jaar ook veel meiden buitenflikkeren omdat het anders een catfight zou zijn en Primark het liefst weer vers volk binnen heeft staan tegen de laagste lonen.
Ze hebben een groot aanbod (onoverzichtelijk groot ). De supermarkten kunnen wel inpakken als er ook luiers (duur) koffie (duur) en op termijn zelfs food wordt aangeboden.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
I know, maar die praktijken even buiten beschouwing gelaten; wat is de meerwaarde van een Nederlandse Amazon naast Bol? De digitale diensten van Amazon (ebooks / Amazon Prime) zijn wellicht nog interessant te noemen, maar alle fysieke goederen?
Dat is idd het fundamentele probleem van doorgeschoten kapitalisme en "vrije" marktwerking.quote:Op dinsdag 29 december 2015 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Amazon tolereert geen concurrentie. Als Amazon z'n zinnen op een land zet, is het in no time de enige relevante webshop.
Sun heeft er sinds de koop al dik 250 miljoen in gestopt. Dat krijgen ze bij een faillissement niet terug. Ze gaan dus niet met geld er vandoor..quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:02 schreef BdR het volgende:
[..]
[..]
Dit inderdaad
De geldproblemen hebben volgens mij weinig met de winkelformule of concurrentie van webshops te maken. Sun Captial kocht V&D eind 2011, deze zomer stopten ze nog ¤47 miljoen in V&D voor de komende 4 jaar, maar nu wordt opeens al het geld terug getrokken.. Een zeer rare gang van zaken. Daar zouden wat mij betreft kamervragen over gesteld mogen worden.
Ik werk niet bij V&D ofzo, maar ik snap niet sommigen zich zo verkneukelen over een mogelijk faillissement, terwijl Sun Captial er met het geld vandoor gaat en Nederland met de puinzooi laat zitten (sociaalplan, schuldsaneringen, leegstand etc). In mijn omgeving hoorde ik ook al wat mensen die stiekem hoopten op een uitverkoop om goedkoop wat spulletjes te scoren Stelletje aasgieren.
Investeringen in winkels, voorraad, andere schulden aflossen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:12 schreef W00fer het volgende:
250 miljoen, je vraagt je af waar dat allemaal gebleven is.
Dan was er dus veel meer nodig om het echt op te frissen. Die 250 was meer noodzaak dan echt opfrissingsbudget. Raar dat ze dan in februari zeiden dat het echt anders werd als er geen geld voor was...quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Investeringen in winkels, voorraad, andere schulden aflossen.
Daar was die 47 miljoen toch voor? Alleen toen werd het een warme winter en ging het allemaal misquote:Op dinsdag 29 december 2015 17:20 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dan was er dus veel meer nodig om het echt op te frissen. Die 250 was meer noodzaak dan echt opfrissingsbudget. Raar dat ze dan in februari zeiden dat het echt anders werd als er geen geld voor was...
Wat dan wel zonder (noemenswaardige) meerkosten snel kan worden afgeleverd of worden opgehaald in centraal opgestelde afgiftecentra. Ons blijft zuuunig.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:57 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ze hebben een groot aanbod (onoverzichtelijk groot ). De supermarkten kunnen wel inpakken als er ook luiers (duur) koffie (duur) en op termijn zelfs food wordt aangeboden.
Of een soort buizenpost door het riool. Dan bestel je wat op een website en binnen een paar minuten plopt 't zo je toilet uit.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat dan wel zonder (noemenswaardige) meerkosten snel kan worden afgeleverd of worden opgehaald in centraal opgestelde afgiftecentra. Ons blijft zuuunig.
Ik zie het reeds helemaal voor me:
• Wat boodschappen klikken die binnen een paar uur worden bezorgd en/of door mij (lopend/op de fiets) met een code uit het luik/kist van een (buurt)afgiftepunt kan worden gepakt. Technisch gezien zeer goed mogelijk om die last-mile naar de consument te kunnen afsluiten.
• Boodschappen die je sneller moet hebben worden zonodig per drone (vliegend/rijdend) afgeleverd waar je je bevind of worden meegegeven aan een in de buurt rijdende koerier.
Ik ruik het maar voorzie dat het zal gaan stinken. In Almere kunnen ze niet eens het (afval)vuil door een pijp krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of een soort buizenpost door het riool. Dan bestel je wat op een website en binnen een paar minuten plopt 't zo je toilet uit.
Dat is inderdaad rapquote:Op dinsdag 29 december 2015 17:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
DA failliet verklaard. Dat ging snel...
Duidelijk dat er ook niks meer aan te doen was. Verwacht dat de franchisers zich bij andere inkooporganisatie aansluiten. Benieuwd wat met de naam op de gevel gebeurt (als in: hoe snel die weg is...).quote:
Kortzichtig doemdenken.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is idd het fundamentele probleem van doorgeschoten kapitalisme en "vrije" marktwerking.
Je kan niet meer spreken over vrije marktwerking wanneer een klein bedrijf (laat staan starter) moet opboksen tegen een (te) kapitaalkrachtige concurrent die (opzettelijk) onder de prijs kan werken.
Wie/wat de prijs bepaald, is een heel lastige. Er zijn we wat manieren om de juiste prijs te bepalen maar die komen allemaal samen in een vorm van controlerend (overheids)toezicht. Je komt vervolgens in een dwangparadox.
Bedrijven zijn zo groot dat zij ook (in feite) de wet bepalen. Wanneer er al concurrentie is, wordt dat minzaam toegestaan zodat de "grote" bedrijven nog net geen monopolisten zijn.
Bedrijven zouden maar tot een bepaalde grootte mogen (en kunnen) groeien.
Overstijgen ze een bepaald marktaandeel of grootte, dan moet dat bedrijf (verticaal) worden opgesplitst. Ik word redelijk nerveus van bedrijven of organisaties die zo groot zijn dat ze het BNP van een individueel land makkelijk overstijgen.
Ook triest is dat puur op financiën gerichte bedrijven, feitelijk eigenaar kunnen worden van ketens. Die ketens worden vervolgens markttechnisch gedwongen om met "rare" constructies, financieel gezien een (on)gezonde winst te blijven maken.
In licht van V&D, denk ik dat menig oudere middenstander roept: boontje komt om z'n loontje. Het warenhuisconcept heeft indertijd ook veel winkeliers noodzakelijkerwijs de nek omgedraaid. Datzelfde gebeurd nu (opnieuw) door shoppingmalls (feitelijk etalage/galerijen) & webwinkels.
Winkelen zal (straks) neerkomen op een all2in1 beleving en veel minder dan om zaken aan te (moeten) schaffen.
Menig ondernemer (en medewerker) krabbelt zich achter z'n oren omtrent een zeer onzekere toekomst.
Je hebt toch ook Dio drogisterijen misschien kunnen ze zich daar bij aansluiten.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Duidelijk dat er ook niks meer aan te doen was. Verwacht dat de franchisers zich bij andere inkooporganisatie aansluiten. Benieuwd wat met de naam op de gevel gebeurt (als in: hoe snel die weg is...).
Ze hebben het nog lang uitgehouden.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
DA failliet verklaard. Dat ging snel...
quote:Bron Wiki:
De 266 franchisewinkels onder beheer van zelfstandige ondernemers worden niet direct geraakt door de problemen van het moederbedrijf. Bij het hoofdkantoor en de 7 winkels waarvoor het uitstel wel geldt, werken 212 mensen.
Daar zijn in 2014 al veel DA-franchisers naar overgestapt, dus zou idd kunnen. Of Kruidvat. Heb je iig een grote club achter zitten (Watson).quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:45 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Je hebt toch ook Dio drogisterijen misschien kunnen ze zich daar bij aansluiten.
Ik zal wel ouderwets zijn, maar de 'moderne' retail is ook nog verre van ideaal imho. Met veel online en dus bezorgproblematiek: niet thuis zijn, bij buren afgeleverd (die dan weer niet thuis zijn als je 't daar op wil halen) of als dat niet mag nog een keer aanbieden: weer niet thuis, dan zelf op moeten halen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:44 schreef KingRadler het volgende:
je mag het niet zeggen het is goed dat de hele retail word wakker geschud.
Onzin, Amazon betaald in D keurig CAO maar de vakbonden (die maar een klein deel van het personeel vertegenwoordigen) willen de detailhandels cao voor orderpickers (het zijn magazijn medewerkers) en daarom staken ze daar regelmatig. Heeft tot gevolg dat amazon de magazijnen naar buitenland verplaatst.quote:Op dinsdag 29 december 2015 16:52 schreef W00fer het volgende:
[..]
Amazon krijgt de Nederlandse markt niet zo snel in handen aangezien ze aan allerlei regelgeving moeten voldoen mbt werknemers, wat ze helemaal niet willen.
Kijk zelfquote:Op dinsdag 29 december 2015 14:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Is Amazon dan goedkoper? Zijn Hollanders niet te veel gewend aan hun eigen merk?
Zeker, een mooie zaak.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:44 schreef KingRadler het volgende:
je mag het niet zeggen het is goed dat de hele retail word wakker geschud.
Achjee, vakbonden. *ril*quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:02 schreef KingRadler het volgende:
De vakbond CNV Vakmensen organiseert woensdagavond om 19.30 uur in het regiokantoor in Drachten een bijeenkomst voor medewerkers van V&D, DA en Macintosh.
Deze drie bedrijven worden door een faillissement bedreigd en het personeel zit in grote onzekerheid.
CNV Vakmensen wil antwoord geven op diverse vragen als het werkelijk mis gaat met de bedrijven. Ook mensen die geen lid zijn van CNV Vakmensen zijn welkom.
Dit word een pijnlijke avond.
Misschien dat ze nog even vlug gaan staken naderhand.quote:
Ik vergeet de Op=Op nog en de Action waar je ook terecht kan voor goedkope shampoo en dergelijke. En de V&D had het wat luxere segment (althans de laatste keer dat me dat opviel in een V&D een aantal jaar terug).quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Woah, de DA failliet
Ik vind sowieso dat er wel erg veel van die drogisterijketens zijn. Je hebt in dit dorp al een Kruidvat, Trekpleister, DA, Douglas, Etos en een DIO. En dan kan je bij de supermarkt ook gewoon terecht voor je shampoo en scheerschuim.
Ik herken je uitgangspunt en ik was zeker niet aan het doemdenken. Ik stelde ook vast dat de wereld van gisteren niet meer die van morgen zal zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2015 17:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Kortzichtig doemdenken.
Winkelen gaat zeker veranderen ja, dat kan je jammer vinden, maar in het algemeen gaat de consument erop vooruit.
Een typisch Nederlands voorbeeld is de AH die de kaasboer en slager zo'n beetje de nek om heeft gedraaid. Boodschappen doen is hierdoor letterlijk eenheidsworst geworden. Echter, tegelijkertijd profiteert de consument: enorme keus, goede kwaliteit en lage prijzen.
Veder zijn er tegenwoordig inderdaad vele grote bedrijven die de staatsschuld van België moeiteloos zouden kunnen dragen. Echter, het speelveld is desondanks competitiever dan ooit. Ook grote bedrijven kunnen binnen enkele jaren ver afglijden. Kijk eens naar Nokia of in mindere mate Microsoft. Dit kan je alleen voorkomen door
op allerlei fronten steeds sneller te innoveren, en daar zal de klant uiteindelijk weer van profiteren.
Samenvatting: grote bedrijven, ja. Relatief weinig spelers: ja. Maar ondanks alles is de noodzaak tot innovatie zeer hoog wat onherroepelijk zal leiden tot lage prijzen voor een steeds betere dienstverlening op allerlei fronten.
En dat klanten meer zijn dan hinderpalen die je echter wel nodig hebt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:04 schreef KingRadler het volgende:
bedrijven moeten gaan snappen dat consumenten bepalen hoe wij consumeren en niet andersom.
Dan is het ook niet vreemd dat er vroeg of laat één omvalt.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:19 schreef Isabeau het volgende:
Woah, de DA failliet
Ik vind sowieso dat er wel erg veel van die drogisterijketens zijn. Je hebt in dit dorp al een Kruidvat, Trekpleister, DA, Douglas, Etos en een DIO. En dan kan je bij de supermarkt ook gewoon terecht voor je shampoo en scheerschuim.
En dat terwijl ze bijna weg waren.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:46 schreef jcdragon het volgende:
En dan zie je in het nieuws dat een Miss Etam naar de beurs gaat. Zo kan het dus wel.
http://www.nu.nl/beurs/41(...)tam-goedgekeurd.html
Niet onomstreden constructie via die lege beurshuls.quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:46 schreef jcdragon het volgende:
En dan zie je in het nieuws dat een Miss Etam naar de beurs gaat. Zo kan het dus wel.
http://www.nu.nl/beurs/41(...)tam-goedgekeurd.html
Miss Etam is dit jaar toch ook nagenoeg failliet gegaan?quote:Op dinsdag 29 december 2015 19:46 schreef jcdragon het volgende:
En dan zie je in het nieuws dat een Miss Etam naar de beurs gaat. Zo kan het dus wel.
http://www.nu.nl/beurs/41(...)tam-goedgekeurd.html
De vakbond heeft dan ook niet meer dan gelijk. Amazon wil meer dan het onderste uit de kan.quote:Op dinsdag 29 december 2015 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onzin, Amazon betaald in D keurig CAO maar de vakbonden (die maar een klein deel van het personeel vertegenwoordigen) willen de detailhandels cao voor orderpickers (het zijn magazijn medewerkers) en daarom staken ze daar regelmatig. Heeft tot gevolg dat amazon de magazijnen naar buitenland verplaatst.
Bedankt vakbond
De vakbonden doen meer dan alleen staken, zoals straks ws. onderhandelen over sociaal plan. Of had jij liever gezien dat alle 10.000 werknemers zich als makke schapen de bijstand in lieten flikkeren? En al het overgebleven geld via curatoren naar Sun Capital...quote:
Als niemand meer lid wordt van een vakbond dan kunnen ze niet veel nee. Maar als puntje bij paaltje komt, zoals nu bij V&D, wil iedereen natuurlijk wel weer meeliften.. tja lekker makkelijkquote:Op dinsdag 29 december 2015 18:44 schreef Injetta het volgende:
De rol van de vakbonden vind ik tegenwoordig behoorlijk dubieus. Nauwelijks strijdlust, meer voor de werkgevers dan de medewerkers.
Natuurlijk roept V&D dat de omzet goed is. Maar een paar dagen goede omzet redden het bedrijf niet.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:10 schreef W00fer het volgende:
Ja het winkellandschap veranderd, ja wie weet heeft V&D het aan zichzelf te danken maar nee de omzet is nog goed bij V&D (was net op het journaal) en dan is het triest dat er 10.000 mensen moeten vrezen voor hun baan, om nog maar niet te spreken over de toeleveranciers.
Klopt. Wellicht was het in 2012 afstoten van de helft beter geweest. Dan hadden de fondsen daarvan gebruikt kunnen worden om iig 5 vd 10 duizend man aan werk te houden in 2016.quote:Op dinsdag 29 december 2015 20:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Natuurlijk roept V&D dat de omzet goed is. Maar een paar dagen goede omzet redden het bedrijf niet.
Bij de Action hebben ze gewoon dezelfde merken shampoo als bij de DAquote:Op dinsdag 29 december 2015 18:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vergeet de Op=Op nog en de Action waar je ook terecht kan voor goedkope shampoo en dergelijke. En de V&D had het wat luxere segment (althans de laatste keer dat me dat opviel in een V&D een aantal jaar terug).
en bij de Op=Op krijg je 3 voor 5 euro ipv 1 voor 3,50 en dergelijke. Van hetzelfde product.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:07 schreef LXIV het volgende:
Bij de Action hebben ze gewoon dezelfde merken shampoo als bij de DA
Eerst was ik altijd tegen de Action, omdat ik een hekel heb aan winkels die veel goedkope troep dumpen. Overbodige consumptie en slecht voor het milieu dacht ik.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
en bij de Op=Op krijg je 3 voor 5 euro ipv 1 voor 3,50 en dergelijke. Van hetzelfde product.
Op basis van 1 slechte ervaring het hele stadscentrum met tig winkeliers afwijzenquote:Op dinsdag 29 december 2015 20:55 schreef George_Zina het volgende:
Tja, ik kan veel winkels ook niet serieus nemen. Een paar maanden nog een bestelling willen doen voor strips bij een strippenwinkel in Utrecht! Het zou goed komen. Prima, ik wil wel 2 weken wachten (veel te lang, maar vooruit). Niks gehoord! Uiteindelijk maar via Ebay besteld: een bestelling uit Canada en de andere uit UK. Ik had die via de UK binnen 2 dagen en die uit Canada deed 1,5 week over. De strippenwinkel belde mij een kleine 2 weken geleden pas op (2/3 maanden na mijn bestelling in hun winkel). Het heeft zo lang geduurd dat ik het helemaal vergeten was en niet wist wat ik mee maakt toen ze mij belden! Waar zijn jullie dan godverdomme mee bezig, eikels? En ik was al een type die weinig in de binnenstad komt. Dit was bijna de doodsteek. Houdt het voortaan bij het net.
Het internet heeft gewoon veel te veel voordelen waar weinig middenstand tegen kunnen opboksen: vrijheid om te winkelen wanneer het uitkomt, beschikbaarheid aan producten en uitgebreide assortiment. Alleen supermarkten ontspringen de dans maar als een man a la Steve Jobs opstaat dan krijgen velen het ook moeilijk. Laten we de boekenwinkels nemen: die hebben alleen maar massatitels in hun assortiment. Als je een speciale titel zoekt dan ben je aangewezen op het internet of je moet naar Amsterdam rijden (hell met torenhoge parkeerprijzen) om daar in wat unieke boekwinkeltjes te kunnen snuffelen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:18 schreef W00fer het volgende:
[..]
Op basis van 1 slechte ervaring het hele stadscentrum met tig winkeliers afwijzen
Vergeet ook niet de tig nadelen. Niet kunnen leveren op momenten dat het jou uitkomt, tegenover meteen in je handen hebben na het pinnen, iemand moeten hebben die de pakketjes aanneemt als jij aan het werk bent (of je moet ze bij AH of een postkluis laten afleveren en er weer speciaal langs om het op te halen), niet iets vastpakken voordat je het koopt (kans dat je een boek met een ezelsoor thuis krijgt omdat Jantje de magazijnpipo hem uit zijn handen heeft laten flikkeren voordat hij hem in de verzenddoos stopte) en geen contact met medewerkers om iets te vragen qua tips over producten, maar vertrouwen op een of ander dom algorithme wat zegt "andere mensen kochten ook". De schandalig slechte online chat klantenservice van Amazon die nog te dom is om te poepen enz enz.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:32 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Het internet heeft gewoon veel te veel voordelen waar weinig middenstand tegen kunnen opboksen: vrijheid om te winkelen wanneer het uitkomt, beschikbaarheid aan producten en uitgebreide assortiment. Alleen supermarkten ontspringen de dans maar als een man a la Steve Jobs opstaat dan krijgen velen het ook moeilijk. Laten we de boekenwinkels nemen: die hebben alleen maar massatitels in hun assortiment. Als je een speciale titel zoekt dan ben je aangewezen op het internet of je moet naar Amsterdam rijden (hell met torenhoge parkeerprijzen) om daar in wat unieke boekwinkeltjes te kunnen snuffelen.
Helemaal eens met je argumenten Ik koop grote dingen graag online, maar de rest het liefst in een fysieke winkel. Vooral iets als boeken! Die wil je vasthouden En in andere boeken snuffelen om te kijken of dat niet ook interessant is. Grote dingen kopen we online omdat we geen auto hebben. Ik heb wel eens gezegd als winkels nou eens een service hadden van daar kopen en dan op een afgesproken tijdstip later op de dag thuisbezorgd krijgen dan zou dat al ideaal zijn! Maar zo ver ik weet biedt geen enkele winkel die speciale service. Ook als je gewoon gaat shoppen, dan heb je op een gegeven moment gewoon geen zin om meer tassen te dragen en dus stop je met winkelen. Als al die winkels je gekochte spul later bij je thuis zouden bezorgen, dan is dat 'probleem' ook uit de wereld. nu lijkt het net of ik van winkelen hou en veel koop, maar het tegendeel is waar maar aan tassen sjouwen heb ik wel een hekel!quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:41 schreef W00fer het volgende:
Vergeet ook niet de tig nadelen. Niet kunnen leveren op momenten dat het jou uitkomt, meteen in je handen hebben na het pinnen, iemand moeten hebben die de pakketjes aanneemt als jij aan het werk bent (of je moet ze bij AH of een postkluis laten afleveren en er weer speciaal langs om het op te halen), niet iets vastpakken voordat je het koopt (kans dat je een boek met een ezelsoor thuis krijgt omdat Jantje de magazijnpipo hem uit zijn handen heeft laten flikkeren voordat hij hem in de verzenddoos stopte) en geen contact met medewerkers om iets te vragen qua tips over producten, maar vertrouwen op een of ander dom algorithme wat zegt "andere mensen kochten ook".
Overigens is het pech dat je naar Amsterdam moet rijden. Er zijn ook gemeenten met wél schappelijke parkeertarieven.
Als je in Amsterdam moet zijn, kun je een hele dag voor minder dan 5 euro parkeren. Zolang je de voorwaarden van P+R maar goed leest. Snap dat geklaag over parkeertarieven in Amsterdam nooit zo. Zeker als iemand een hele dag in Amsterdam is,quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:41 schreef W00fer het volgende:
[..]
Overigens is het pech dat je naar Amsterdam moet rijden. Er zijn ook gemeenten met wél schappelijke parkeertarieven.
Ik wilde net zeggen, als je iets bij Media Markt koopt kun je het toch door hun "power service" laten bezorgen op een door jou gewenst tijdstip?quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal eens met je argumenten Ik koop grote dingen graag online, maar de rest het liefst in een fysieke winkel. Vooral iets als boeken! Die wil je vasthouden En in andere boeken snuffelen om te kijken of dat niet ook interessant is. Grote dingen kopen we online omdat we geen auto hebben. Ik heb wel eens gezegd als winkels nou eens een service hadden van daar kopen en dan op een afgesproken tijdstip later op de dag thuisbezorgd krijgen dan zou dat al ideaal zijn! Maar zo ver ik weet biedt geen enkele winkel die speciale service. Ook als je gewoon gaat shoppen, dan heb je op een gegeven moment gewoon geen zin om meer tassen te dragen en dus stop je met winkelen. Als al die winkels je gekochte spul later bij je thuis zouden bezorgen, dan is dat 'probleem' ook uit de wereld. nu lijkt het net of ik van winkelen hou en veel koop, maar het tegendeel is waar maar aan tassen sjouwen heb ik wel een hekel!
Mijn ervaring van vroeger met witgoedwinkels is dan ook vooral negatief. Thuis laten bezorgen kostte meer, was onzeker wanneer het dan zou komen en er werd moeilijk gedaan over een trap. Bij CoolBlue bestaat dat allemaal niet.
Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:49 schreef George_Zina het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd hoe de winkelstraten over 10 a 20 jaar uit zien? Wat gaan de Nederlandse gemeenten ondernemen tegen de leegstand? Ideeën?
Ah kijk, die heeft het wel begrepen. Laat ik dat nou net een erg onprettige winkel vinden, dan bestel ik net zo lief onlinequote:Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef W00fer het volgende:
Ik wilde net zeggen, als je iets bij Media Markt koopt kun je het toch door hun "power service" laten bezorgen op een door jou gewenst tijdstip?
Van het woord provinciestadje krijg ik de kriebels. Alsof alles buiten Amsterdam niet teltquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.
Gemeentes snappen het geloof ik ook nog niet helemaal. In Assen gingen ze vorig jaar van gratis parkeren in de binnen stad naar betaald parkeren. En ze zijn nu aan het praten over een gigaoutlet iets buiten de stad (zo'n Batavia zoals in Lelystad). Maar dat is dan echt de doodsteek voor een heleboel winkels in zo'n provinciestadje.
BCC dan. Je zeurt... Ga naar binnen, zeg dat je Samsung model X wasmachine wil hebben en klaar. Het is geen rocket science.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah kijk, die heeft het wel begrepen. Laat ik dat nou net een erg onprettige winkel vinden, dan bestel ik net zo lief online
Nou ja, echt groot is het niet hoorquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:53 schreef W00fer het volgende:
Van het woord provinciestadje krijg ik de kriebels. Alsof alles buiten Amsterdam niet telt
Ik kende iemand die er werkte en zei dat hij de leugens die hij klanten moest vertellen zat was Dat is alles.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:54 schreef W00fer het volgende:
BCC dan. Je zeurt... Ga naar binnen, zeg dat je Samsung model X wasmachine wil hebben en klaar. Het is geen rocket science.
Afgaan op 1 opinie en daarom je aankoopbesluit veranderenquote:Op dinsdag 29 december 2015 21:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kende iemand die er werkte en zei dat hij de leugens die hij klanten moest vertellen zat was Dat is alles.
Inderdaad, totaal geen visie. Het moet toch niet heel moeilijk zijn om inwoners van gemeenten mee te laten denken in klankbordgroepen etc. Die zijn niet zo vastgeroest aan regels en denken wat meer out of the box.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee, ik zie alleen hier alleen in de hoofdstraat al 17 panden leeg staan (paar weken geleden geteld). En nu zijn ze een gigantische parkeergarage aan het bouwen, een miljoenen project van de gemeente (terwijl er echt voldoende parkeergelegenheid is). Ik zou het wel heel spijtig vinden als bijna alle winkels weg gingen omdat mensen alleen komen kijken en online kopen.
Gemeentes snappen het geloof ik ook nog niet helemaal. In Assen gingen ze vorig jaar van gratis parkeren in de binnen stad naar betaald parkeren. En ze zijn nu aan het praten over een gigaoutlet iets buiten de stad (zo'n Batavia zoals in Lelystad). Maar dat is dan echt de doodsteek voor een heleboel winkels in zo'n provinciestadje.
Gut, wat is jouw probleem? Zelf ondernemer? Ik zeg nog dat ik veel liever naar gewone winkels ga hoor En voor de rest is je overdrijving beeldschoon.quote:Op dinsdag 29 december 2015 21:56 schreef W00fer het volgende:
Afgaan op 1 opinie en daarom je aankoopbesluit veranderen
Dit is nou precies waarom die winkels kapot gaan. Allemaal hear say en véél te kieskeurig bij het winkelen.
Als het niet op een rode loper komt met gratis thuisbezorging 3 hoog achter over 16 kleine kuttrappen dan maak je de winkelier maar kapot door het online voor 2 tientjes minder te kopen...
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gut, wat is jouw probleem? Zelf ondernemer? Ik zeg nog dat ik veel liever naar gewone winkels ga hoor En voor de rest is je overdrijving beeldschoon.
En voor veel mensen is 2 tientjes wel een significant bedrag.
Uit nieuwsgierigheid heb je een eigen winkel of werk je in detailhandel ?quote:Op dinsdag 29 december 2015 22:08 schreef W00fer het volgende:
[..]
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is zo zielig. Iedere winkelier ziet zulk volk liever gaan dan komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |