abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158807664
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:48 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Maar voor de rest vind je je beroep wel leuk? ;)

Trouwens, we hadden daar laatst een gesprek over in de docentenkamer. Zeg jij "Ik ga naar het werk" of "Ik ga naar school" als je het over je beroep hebt? Of bijvoorbeeld: "Ik ben nog wat aan het doen voor het werk" versus "Ik ben nog wat aan het doen voor school"?
Dat varieert. Als ik erheen ga, zeg ik vaak wel dat ik naar school ga. Maar als ik 's avonds nog aan de slag moet, zeg ik dat ik nog moet werken, of dat ik werk te doen heb. Wat was jullie theorie hierover dan? Dat 'school' impliceert dat je meer betrokken bent, of je het werk voor je plezier doet of zoiets?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158807779
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:59 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik kan dat dus niet :D.

Ik moest op gesprek komen omdat ik mijzelf 'te ongenuanceerd' had geuit. Ik ben anti-policor en laat dat ook (vooral) op de uni duidelijk merken.
Wat had je precies gedaan, als ik vragen mag?
pi_158808123
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 23:59 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Ik kan dat dus niet :D.

Ik moest op gesprek komen omdat ik mijzelf 'te ongenuanceerd' had geuit. Ik ben anti-policor en laat dat ook (vooral) op de uni duidelijk merken.
'anti-policor' komt dan ook wel verdomd vaak neer op ongenuanceerd geblaat, hoewel ik de context hier niet ken. Overigens niet wegnemend dat de lerarenopleiding een verschrikking is.
  maandag 4 januari 2016 @ 07:01:06 #29
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_158810283
Ik zeg werk, omdat ik nog studeer denk ik...

Dus ik ga naar werk op maa/di/woe/vrij en naar school op donderdag!

Overigens vind ik het woord policor al zum kotzen en ook niet passen bij een docent. Een docent moet juist nuance brengen. Ik vind ook echt niet dat je openbaar als docent dingen als "minder Marokkanen" moet kunnen zeggen, eveneens als een politieagent dat niet kan.
  maandag 4 januari 2016 @ 18:55:07 #30
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_158824107
quote:
2s.gif Op maandag 4 januari 2016 00:03 schreef Franny_G het volgende:
Dat varieert. Als ik erheen ga, zeg ik vaak wel dat ik naar school ga. Maar als ik 's avonds nog aan de slag moet, zeg ik dat ik nog moet werken, of dat ik werk te doen heb. Wat was jullie theorie hierover dan? Dat 'school' impliceert dat je meer betrokken bent, of je het werk voor je plezier doet of zoiets?
Nee, we hadden niet echt een theorie. Kwam gewoon terloops ter sprake.
.
pi_158824892
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158831499
ik zeg altijd dat ik een moeilijkere inhaaltoets maak.

Het is wat je zegt, vaak dezelfde leerlingen. Ik probeer er scherp op te zijn en het te melden (logboek, mentor). Zodra ze te horen krijgen dat je ze door hebt gaat het nog wel eens beter.

Ik heb nu twee leerlingen en die hebben voor 90% exact hetzelfde opgeschreven.
3 verschillende kantjes, precies dezelfde vragen beantwoord.
berekeningen getal voor getal hetzelfde, regel voor regel. zelfde decimalen etc.

de kopieerder heeft een grafiek die onmogelijk zo te tekenen is zoals hij hem heeft getekend, ja wel als je hem hebt afgekeken.
helaas heeft de surveillant niet echt opgelet en niets gezien.
En het zijn ook nog eens 2 mentorleerlingen van me.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 20:51 schreef tfgk1 het volgende:

[..]

Ja het zijn ook vaak dezelfde leerlingen die elke toetsweek 1 of meerdere dagen ziek zijn. Heb daar altijd wel wat moeite mee. De leerlingen valt het ook op en vaak gaat het toch gewoon om wat extra tijd te nemen voor de voorbereiding of misschien de hoop dat de docent dezelfde toets geeft. Probleem is dat je de echt zieke leerling ook geen kans wil ontnemen, maar veel ouders dekken bij ons gewoon het kind.

Dus maak ik altijd maar een totaal andere toets.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_158831665
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:06 schreef merry77 het volgende:
ik zeg altijd dat ik een moeilijkere inhaaltoets maak.

Het is wat je zegt, vaak dezelfde leerlingen. Ik probeer er scherp op te zijn en het te melden (logboek, mentor). Zodra ze te horen krijgen dat je ze door hebt gaat het nog wel eens beter.

Ik heb nu twee leerlingen en die hebben voor 90% exact hetzelfde opgeschreven.
3 verschillende kantjes, precies dezelfde vragen beantwoord.
berekeningen getal voor getal hetzelfde, regel voor regel. zelfde decimalen etc.

de kopieerder heeft een grafiek die onmogelijk zo te tekenen is zoals hij hem heeft getekend, ja wel als je hem hebt afgekeken.
helaas heeft de surveillant niet echt opgelet en niets gezien.
En het zijn ook nog eens 2 mentorleerlingen van me.

[..]

Toh vind ik dat altijd lastig hoor, ben door mijn wiskundedocent in de derde klas eens met een 1 opgezadeld omdat ik bij mijn vriendin zou hebbennafgekeken, ook vanwege een rare grafiek met fouten. We zaten alleen letterlijk diagonaal van elkaar aan uiteinden van het klaslokaal tijdens de toets.

Toen heeft de conrector het teruggedraaid O-)

Maar goed, dit klinkt wel als erg veel toevallige overlappingen :+
Kwak
  maandag 4 januari 2016 @ 23:31:30 #34
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158835053
quote:
14s.gif Op donderdag 31 december 2015 16:53 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik begin na de vakantie bij mijn nieuwe baan: een vmbo b/k school in een achterstandswijk in Rotterdam.
Wel ervaring binnen het vmbo, (bijna) geen ervaring met deze doelgroep. Vind het spannend...
Succes en veel plezier.
Ob of bb?
Vind daar zo veel verschil tussen zitten op b/k.
Hoe is je eerste dag gegaan?


quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:48 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Maar voor de rest vind je je beroep wel leuk? ;)

Trouwens, we hadden daar laatst een gesprek over in de docentenkamer. Zeg jij "Ik ga naar het werk" of "Ik ga naar school" als je het over je beroep hebt? Of bijvoorbeeld: "Ik ben nog wat aan het doen voor het werk" versus "Ik ben nog wat aan het doen voor school"?
Ik ben een "ik ga naar school / ik moet nog wat doen voor school- type".
Wat zegt dat over mij? :P
En wat zegt het over fok gezien dit topic niet onder werk te vinden is, maar bij school en studie? :P

Dit is de eerste keer dat ik dit topic bezoek en kom gelijk mijn leed delen.. Moet het even kwijt, want lig er van wakker. Zucht..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158839161
quote:
13s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:17 schreef Franny_G het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vreselijk. Dat zal er behoorlijk inhakken.
pi_158839167
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:31 schreef faptist het volgende:

[..]

Succes en veel plezier.
Ob of bb?
Vind daar zo veel verschil tussen zitten op b/k.
Hoe is je eerste dag gegaan?

[..]

Ik ben een "ik ga naar school / ik moet nog wat doen voor school- type".
Wat zegt dat over mij? :P
En wat zegt het over fok gezien dit topic niet onder werk te vinden is, maar bij school en studie? :P

Dit is de eerste keer dat ik dit topic bezoek en kom gelijk mijn leed delen.. Moet het even kwijt, want lig er van wakker. Zucht..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wbt je spoiler: ook al heftig. Ik zou denk ik die moeder uitnodigen voor ern gesprek, eventueel met zoon erbij, om te bespreken wat de beste benadering is.
pi_158840045
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 06:41 schreef Bleie het volgende:

[..]

Wbt je spoiler: ook al heftig. Ik zou denk ik die moeder uitnodigen voor ern gesprek, eventueel met zoon erbij, om te bespreken wat de beste benadering is.
En ik vind het al heel goed dat je met je leidinggevende overlegt over hoe om te gaan met dit soort mails! Zo hoort dat. Je bent een team en je collega's zijn er ook om jou te ondersteunen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158840086
quote:
13s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:17 schreef Franny_G het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och. ;(

Ik had ook geen al te beste eerste dag. De werkdruk is gewoon erg hoog en zo'n eerste dag na een rustige vakantie maakt het des te duidelijker dat van balans tussen werk en privé (en onderwijs en onderzoek) ook in het nieuwe jaar geen sprake zal zijn. M'n lief vindt dat ik ander werk moet gaan zoeken omdat er geen uitzicht op verbetering is, maar ik wil mijn collega's niet in de steek laten en ben juist zoveel aan het opbouwen. Ik heb bovendien geen flauw idee wat ik anders zou willen/kunnen doen. :{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:05:41 #39
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_158852512
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:31 schreef faptist het volgende:
Hoe zouden jullie reageren?
Doe ik er dan echt verstandig aan om haar zoon te negeren op school? (Rugzakleerling. Auti. ADHD)
Heftig verhaal hoor! Pfff... Maar als ik het goed begrijp mag jij van haar niet met haar zoon erover praten? En dan krijg je het verwijt dat je niet goed helpt? Als hij mij vijf keer per dag zou op zoeken, dan zou ik moeder gewoon negeren en met zoon in gesprek gaan. Of - als je niet erover mag praten van haar - het tóch doen. Wandelingetje maken en laat hem maar vertellen. Tenminste, als ik het verhaal goed begrepen heb. Het gaat mij dan om de leerling. Díe moet zich prettig en gehoord voelen. En ja, dan trek ik soms mijn eigen plan...
.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:27:13 #40
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158853046
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:05 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Heftig verhaal hoor! Pfff... Maar als ik het goed begrijp mag jij van haar niet met haar zoon erover praten? En dan krijg je het verwijt dat je niet goed helpt? Als hij mij vijf keer per dag zou op zoeken, dan zou ik moeder gewoon negeren en met zoon in gesprek gaan. Of - als je niet erover mag praten van haar - het tóch doen. Wandelingetje maken en laat hem maar vertellen. Tenminste, als ik het verhaal goed begrepen heb. Het gaat mij dan om de leerling. Díe moet zich prettig en gehoord voelen. En ja, dan trek ik soms mijn eigen plan...
Ik pak het precies zo aan zoals je het nu omschrijft.
Maar ik vind het wel moeilijk nu ik weet dat moeder bereid is mij persoonlijk aan te vallen. Ik hoor haar nu op de achtergrond ofzo. Snap je wat ik bedoel? Ik ben opeens een beetje bang op hoe hij ons gesprek thuis na verteld en hoe ze dan reageert/ wat voor mail ik nu weer krijg.
Een maand of 2 geleden heb ik aan de klas uitgelegd wat autisme is en om daar wat nuance in aan te brengen verteld over mijn broertje die ook autist is. Hoe het was om met hem op te groeien. Wat er anders was en hoe hij kon reageren / kwaad kon worden / zichzelf niet kon wapenen / traag reageert en vooral erg zacht praat, omdat hij wil dat je goed luistert/hij de enige is die aandacht krijgt wanneer je met hem praat.
Vooral met het doel om de leerlingen te laten zien dat geen een autist hetzelfde is.
Moeder maakt mijn broertje dus belachelijk in de mail, mijn manier van praten.. Eigenlijk mijn hele manier van zijn... Ik vind dat verschrikkelijk.. Neem het te persoonlijk op.

Gisteren (pre mail) had hij geen drinken bij zich (draaaaamaaaaa... stuiteren in de klas, huilen, want nu kon hij zijn medicijnen niet innemen) en heb ik een flesje spa voor hem gekocht uit de automaat. Vandaag smeet hij het geld op mijn bureau en schreeuwde hij dat hij heus niet gek was. En ook niet kansloos zodat ik voor hem spa moest kopen. Ik hoorde duidelijk moeder in zijn woorden dus vroeg of hij even wilde zitten, zodat we konden praten. Zo gezegd, zo gedaan. Allemaal weer opgelost, maar ik schrok er wel van.

Maar goed..
Ik ga morgen met gesprek met de zorgcoordinator en mijn leidinggevende. Waarschijnlijk gaat het erop uitdraaien dat ik in gesprek ga met moeder en een van bovengenoemde.
Kijk er al naar uit :{
  dinsdag 5 januari 2016 @ 18:58:31 #41
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_158853885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 18:27 schreef faptist het volgende:
Maar ik vind het wel moeilijk nu ik weet dat moeder bereid is mij persoonlijk aan te vallen. Ik hoor haar nu op de achtergrond ofzo. (...) Moeder maakt mijn broertje dus belachelijk in de mail, mijn manier van praten.. Eigenlijk mijn hele manier van zijn... Ik vind dat verschrikkelijk.. Neem het te persoonlijk op.
Ik vind dat die moeder wel héél vreemd reageert! Dit lijkt me ook iets voor de teamleider om op te pakken. Als moeder van een autistisch kind ga je toch geen ander autistisch kind belachelijk maken? Zit ze in een ontkenningfase of zo? Misschien heeft ze zelf ook wel autistische trekjes...

quote:
Gisteren (pre mail) had hij geen drinken bij zich (draaaaamaaaaa... stuiteren in de klas, huilen, want nu kon hij zijn medicijnen niet innemen) en heb ik een flesje spa voor hem gekocht uit de automaat. Vandaag smeet hij het geld op mijn bureau en schreeuwde hij dat hij heus niet gek was. En ook niet kansloos zodat ik voor hem spa moest kopen. Ik hoorde duidelijk moeder in zijn woorden dus vroeg of hij even wilde zitten, zodat we konden praten. Zo gezegd, zo gedaan. Allemaal weer opgelost, maar ik schrok er wel van.
Veel geduld hebben inderdaad en de uitspraken filteren. Wie weet wat moeder hem thuis ingefluisterd heeft. Maar dan nog vind ik haar rol in het verhaal een beetje dubieus, hoor...

quote:
Ik ga morgen met gesprek met de zorgcoordinator en mijn leidinggevende. Waarschijnlijk gaat het erop uitdraaien dat ik in gesprek ga met moeder en een van bovengenoemde. Kijk er al naar uit :{
Succes. Misschien het gesprek voeren met én teamleider én zorgcoördinator. Wellicht van te voren al een dichtgetimmerd handelingsplan maken zodat moeder niets te zeuren heeft.
.
pi_158854599
De meeste manier is inderdaad om dit allemaal te bespreken met leidinggevende en zorgcoördinator, zodat jij in ieder geval over alles open bent en je niet in je eentje beslissingen neemt. Dan heb je dus altijd 'dekking'. Ik denk ook dat de problematiek van deze leerling teveel is om voor een mentor op te lossen. Ik zou de begeleiding dus zoveel mogelijk overlaten aan deskundigen binnen en buiten de school en met jezelf, je leidinggevende en de leerling + moeder hele duidelijke afspraken maken over wat jouw begeleiding inhoudt. Bijvoorbeeld twee keer per week een gesprek (en niet vijf keer op een dag etc.). Duidelijkheid geven over wat jij als mentor wel/niet kan doen, en dat afstemmen is volgens mij cruciaal.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158854952
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 08:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Och. ;(

Ik had ook geen al te beste eerste dag. De werkdruk is gewoon erg hoog en zo'n eerste dag na een rustige vakantie maakt het des te duidelijker dat van balans tussen werk en privé (en onderwijs en onderzoek) ook in het nieuwe jaar geen sprake zal zijn. M'n lief vindt dat ik ander werk moet gaan zoeken omdat er geen uitzicht op verbetering is, maar ik wil mijn collega's niet in de steek laten en ben juist zoveel aan het opbouwen. Ik heb bovendien geen flauw idee wat ik anders zou willen/kunnen doen. :{
Ik heb een beetje dezelfde ervaring. Mijn werk levert mij ook teveel stress op, vind ik, en de balans is hier vaak ook zoek. Het lastigste vind ik eigenlijk nog dat ik zo 'geleefd' word, vast zit in een bepaald systeem, en daarnaast een enorm verantwoordelijkheidsgevoel heb. Het begint me na tien jaar onderwijs echt te benauwen (dat is ook wel een beetje story of my life, op den duur benauwt alles mij :') ).

Het is voortdurend hollen en stilstaan (piekmomenten en vakanties), waarbij ik zelf zo weinig grip heb op deze zaken. Ik ben dus ook heel hard aan het nadenken, maar weet net als jij ook niet goed wat dan anders. Ja, schrijven, een soort Annejet van der Zijl worden. En/of zelf cursussen gaan ontwikkelen voor volwassenen. Of nog wat meer op didactisch gebied mezelf gaan ontwikkelen en daar mijn werk van maken (al is dat dus heel lastig). Maar om dat te doen, heb ik tijd en ruimte nodig. Dus denk dat ik komende twee jaar minder ga werken en mezelf dan bezig ga houden met investeren in een nieuwe stap.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158855155
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:33 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik heb een beetje dezelfde ervaring. Mijn werk levert mij ook teveel stress op, vind ik, en de balans is hier vaak ook zoek. Het lastigste vind ik eigenlijk nog dat ik zo 'geleefd' word, vast zit in een bepaald systeem, en daarnaast een enorm verantwoordelijkheidsgevoel heb. Het begint me na tien jaar onderwijs echt te benauwen (dat is ook wel een beetje story of my life, op den duur benauwt alles mij :') ).

Het is voortdurend hollen en stilstaan (piekmomenten en vakanties), waarbij ik zelf zo weinig grip heb op deze zaken. Ik ben dus ook heel hard aan het nadenken, maar weet net als jij ook niet goed wat dan anders. Ja, schrijven, een soort Annejet van der Zijl worden. En/of zelf cursussen gaan ontwikkelen voor volwassenen. Of nog wat meer op didactisch gebied mezelf gaan ontwikkelen en daar mijn werk van maken (al is dat dus heel lastig). Maar om dat te doen, heb ik tijd en ruimte nodig. Dus denk dat ik komende twee jaar minder ga werken en mezelf dan bezig ga houden met investeren in een nieuwe stap.
Zo herkenbaar, op je rusteloosheid na. Het is bij mij ook deels een kwestie van veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Er worden aan het begin van het jaar taken afgesproken, er komen tussendoor steeds klussen bij, iemand moet het doen en dus zeg ik ja. Ik moet natuurlijk gewoon vaker 'nee' zeggen. Maar het ligt niet alleen aan mij. De VSNU en allerlei commissies hebben allang duidelijk gemaakt dat de werkdruk voor universitair docenten te hoog is. Intussen verandert er niets en wordt die werkdruk nog steeds hoger.

Ik heb er vandaag een paar uur voor uitgetrokken om een plan B te maken. Ik kwam er toch nog vrij snel uit wat ik dan zou willen doen. Hopelijk brengt jouw plan je ook goede ideeën! Ik heb instanties verzameld waar ik zou willen werken en zoektermen opgesteld die voor mij interessant zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_158873865
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zo herkenbaar, op je rusteloosheid na. Het is bij mij ook deels een kwestie van veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Er worden aan het begin van het jaar taken afgesproken, er komen tussendoor steeds klussen bij, iemand moet het doen en dus zeg ik ja. Ik moet natuurlijk gewoon vaker 'nee' zeggen. Maar het ligt niet alleen aan mij. De VSNU en allerlei commissies hebben allang duidelijk gemaakt dat de werkdruk voor universitair docenten te hoog is. Intussen verandert er niets en wordt die werkdruk nog steeds hoger.

Ik heb er vandaag een paar uur voor uitgetrokken om een plan B te maken. Ik kwam er toch nog vrij snel uit wat ik dan zou willen doen. Hopelijk brengt jouw plan je ook goede ideeën! Ik heb instanties verzameld waar ik zou willen werken en zoektermen opgesteld die voor mij interessant zijn.
Ook hier veel herkenning. Ik heb zojuist de kinderen voor de tv geparkeerd omdat er gisteravond een deadline was voor het inleveren van een eindopdracht, waar ik morgenochtend om 8.30 uur feedback op moet geven, en heb twee uur zitten werken. Ik heb het alleen maar gered omdat een paar studenten het niet hadden ingeleverd.

Ik ga de werkdruk ook niet volhouden, denk ik, maar helemaal weg wil ik ook niet, dus voorlopig is mijn oplossing om minder te werken op de hogeschool en daarnaast te freelancen.
pi_158881215
de kopieerder heeft een grafiek getekend die je onmogelijk zo kan tekenen met de getallen in de gegeven tabel.
die grafiek is tot stand gekomen door 4 andere punten en dit was het doorgetrokken eindpunt.
dus een niet bestaand punt.

quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 22:10 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Toh vind ik dat altijd lastig hoor, ben door mijn wiskundedocent in de derde klas eens met een 1 opgezadeld omdat ik bij mijn vriendin zou hebbennafgekeken, ook vanwege een rare grafiek met fouten. We zaten alleen letterlijk diagonaal van elkaar aan uiteinden van het klaslokaal tijdens de toets.

Toen heeft de conrector het teruggedraaid O-)

Maar goed, dit klinkt wel als erg veel toevallige overlappingen :+
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_158882124
Ik moet zeggen dat ik die rusteloosheid en het geleefde al herken in mijn lio-jaar, en met mij nog wel een aantal lio's van mijn jaar. De kerstvakantie zorgde er echt voor dat ik ben gaan nadenken over wat ik nou eigenlijk wil en hoe, want zoals het ging, was het precies verkeerd. De sleur van het schoolwerk en vooral het gedoe eromheen vind ik vrij vermoeiend en vooral oninspirerend; het slaat mijn idealisme een beetje kapot. Ik denk nu na over wat ik er 'later' naast zou kunnen doen, zodat alles een beetje in balans blijft. Misschien twee dagen lesgeven en drie dagen uitgeverswerk o.i.d. Ik heb in ieder geval meer afwisseling nodig en iets waarin ik mijn ambitie beter kwijt kan.

Ben nu al drie dagen vrij (school in het noorden) en ik vind het toch wel een beetje treurig hoe prettig ik dit vind :P al mis ik mijn leerlingen wel, want het zijn schatjes en het lesgeven zelf is leuk. De vergaderingen, handelingsplannen, besprekingen, opdrachten (voor de uni) en het gemiep en gemier erom heen is gewoon minder. Maar misschien is dat bij andere banen ook wel zo en heb ik gewoon niet genoeg ervaring om dat te zien.
pi_158882572
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 23:31 schreef faptist het volgende:

[..]

Succes en veel plezier.
Ob of bb?
Vind daar zo veel verschil tussen zitten op b/k.
Hoe is je eerste dag gegaan?

Bedankt! Klas 1, 2 en 3. Gaf op m'n vorige school ook 4ejaars leerlingen les en die mis ik nu al :').
Ik heb besloten dat ik de komende tijd vooral ga inzetten op het opbouwen van een band met deze leerlingen, ik heb al gemerkt dat ze daar ontzettend gevoelig voor zijn. Ze hebben een half jaar lang geen les gehad in mijn vak en dat is heel vervelend, maar om gelijk volle kracht vooruit aan de bak met ze te gaan, gaat niet werken.
De eerste paar dagen waren zwaar, maar ik ben niet ontevreden over hoe mijn lessen verlopen tot nu toe.

quote:
[..]

Dit is de eerste keer dat ik dit topic bezoek en kom gelijk mijn leed delen.. Moet het even kwijt, want lig er van wakker. Zucht..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjongejonge wat een klotesituatie zeg. Kan me goed voorstellen dat je hier wakker van ligt, maar het kinkt wel alsof je het hartstikke goed aanpakt hoor! Ik hoop dat je een teamleider hebt die bereid is om het voor je op te nemen, want 1-op-1 met deze vrouw praten lijkt me geen beginnen aan...
  woensdag 6 januari 2016 @ 21:14:05 #49
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158883765
quote:
11s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:42 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Bedankt! Klas 1, 2 en 3. Gaf op m'n vorige school ook 4ejaars leerlingen les en die mis ik nu al :').
Ik heb besloten dat ik de komende tijd vooral ga inzetten op het opbouwen van een band met deze leerlingen, ik heb al gemerkt dat ze daar ontzettend gevoelig voor zijn. Ze hebben een half jaar lang geen les gehad in mijn vak en dat is heel vervelend, maar om gelijk volle kracht vooruit aan de bak met ze te gaan, gaat niet werken.
De eerste paar dagen waren zwaar, maar ik ben niet ontevreden over hoe mijn lessen verlopen tot nu toe.

[..]

Sjongejonge wat een klotesituatie zeg. Kan me goed voorstellen dat je hier wakker van ligt, maar het kinkt wel alsof je het hartstikke goed aanpakt hoor! Ik hoop dat je een teamleider hebt die bereid is om het voor je op te nemen, want 1-op-1 met deze vrouw praten lijkt me geen beginnen aan...
Heel slim! Dat zou ook mijn advies zijn. Zeker wanneer je midden in het jaar begint.
Geef jezelf de tijd om je plek te vinden. Je klinkt enthousiast dus ik denk dat het wel goed gaat komen <3

Enne die heb ik hoor. Dankjewel!
pi_158892478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:21 schreef Bleie het volgende:

Ik ga de werkdruk ook niet volhouden, denk ik, maar helemaal weg wil ik ook niet, dus voorlopig is mijn oplossing om minder te werken op de hogeschool en daarnaast te freelancen.
Waarin wil je gaan freelancen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')