abonnement Unibet Coolblue
pi_158603964
Hallo allen,

Een vraagje; mijn douchelicht is kapot(Zie username). Ik leef sindskort in een huurhuis met een trekschakelaar in de douche. Die heeft het echter met kerst begeven(geknapt). Vandaag belde ik de woningbouw, aangezien ik een serviceabonnement heb, en diende ik dus een reparatieverzoek in tot het vervangen van het touwtje. Aan de telefoon zei de zeer kribbige medewerker dat het geen nood was, dat ik maar een schemerlamp moest neerzetten en dat ze pas op 5 januari een vakman hebben om het te repareren. Na het gesprek besefte ik me pas dat die 'oplossing' natuurlijk levensgevaarlijk is. Mijn badkamer heeft geen raampjes, is 3 bij 3 en heeft geen andere lichtbronnen en is dus pikkedonker. Ook heb ik geen wasmachine of andere plankjes of verhogingen (net ingetrokken).
sterker nog; aangezien de verhuizing spontaan tot stand is gekomen (net uit huis) heb ik nieteens de financiën om een schemerlamp aan te schaffen.

Mijn vraag aan jullie; hebben ze gelijk? Hoeft dit geen spoedsituatie te zijn? Kan ik een spoedreparatie eisen?
pi_158604003
Is er nog een beetje touw over of is het touwtje helemaal weg?
pi_158604020
Kan je een knoopje maken?
pi_158604037
Zelf repareren een optie? Dat je hier een reparatieverzoek voor aanvraagt :')

Oh en kijk je huurcontract na. Vaak zijn kleine elektrische reparaties gewoon voor de huurder.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158604046
Is er geen stuk touw van de rollade over? Klein onderhoud is voor de huurder toch.
pi_158604110
Ken je iemand die een knoopje kan maken?
pi_158604143
Ik heb de trekschakelaar in mijn badkamer laatst vervangen. Is echt een fluitje van een cent, kost nog geen 15 euro en het enige wat je nodig hebt is een schroevendraaier en een tang of schaar. :)
pi_158604183
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:20 schreef Mr.Ping het volgende:
Ken je iemand die een knoopje kan maken?
_O-
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_158604201
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:21 schreef Tchock het volgende:
Ik heb de trekschakelaar in mijn badkamer laatst vervangen. Is echt een fluitje van een cent, kost nog geen 15 euro en het enige wat je nodig hebt is een schroevendraaier en een tang of schaar. :)
Ja maar... TS heeft een serviceabonnement.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_158604267
Wacht het probleem is toch niet serieus alleen een kapot touwtje? Wat bedoel je met "geknapt"?
  maandag 28 december 2015 @ 16:25:40 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158604271
Een spoedreparatie voor een geknapt touwtje? Je bent toch niet serieus he.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_158604453
Ik snap dat zelf repareren natuurlijk wordt geopperd, maar ik heb zelf geen 2 linkerhanden en heb het al bekeken. Het touwtje is intact, maar het plastic haakje in het doosje is gebroken. Het noodzakelijke onderhoud wat ik heb uitgevoerd in dit huis voordat ik hier introk is al extreem (kranen, verrotte deurposten, deuren met gaten) dus ik heb niet de neiging om voor elk wissewasje te bellen.

Ik ben ook een beetje huiverig op het vervangen van het kastje, dat ik straks als ik er uit ga ik kan bijlappen omdat er iets niet volgens de regeltjes is gegaan.
pi_158604521
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:25 schreef karr-1 het volgende:
Een spoedreparatie voor een geknapt touwtje? Je bent toch niet serieus he.....
Haha, nee meer een geknapt aansluitinkje van het touwtje. Verkeerd verwoord excuus.
pi_158604632
Maar genoeg over TS, de weet hij wel het verschil tussen een aardappel en een pak melk, a-technische randinfantiel. Het gaat me meer om het feit dat ik nu eigenlijk 10 dagen niet kan douchen en of ik hier bezwaar tegen kan maken.
pi_158604701
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef kapotdouchelicht het volgende:
Maar genoeg over TS, de weet hij wel het verschil tussen een aardappel en een pak melk, a-technische randinfantiel. Het gaat me meer om het feit dat ik nu eigenlijk 10 dagen niet kan douchen en of ik hier bezwaar tegen kan maken.
Bij de buren douchen, kan je meteen kennismaken met de nieuwe buurvrouw.
  maandag 28 december 2015 @ 16:40:48 #16
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_158604766
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef kapotdouchelicht het volgende:
Maar genoeg over TS, de weet hij wel het verschil tussen een aardappel en een pak melk, a-technische randinfantiel. Het gaat me meer om het feit dat ik nu eigenlijk 10 dagen niet kan douchen en of ik hier bezwaar tegen kan maken.
Je kunt dan toch even dat doosje openen en voor nu tijdelijk iets in elkaar knutselen dat je het licht wel aan kunt doen?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_158604767
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:31 schreef kapotdouchelicht het volgende:
Ik snap dat zelf repareren natuurlijk wordt geopperd, maar ik heb zelf geen 2 linkerhanden en heb het al bekeken. Het touwtje is intact, maar het plastic haakje in het doosje is gebroken. Het noodzakelijke onderhoud wat ik heb uitgevoerd in dit huis voordat ik hier introk is al extreem (kranen, verrotte deurposten, deuren met gaten) dus ik heb niet de neiging om voor elk wissewasje te bellen.

Ik ben ook een beetje huiverig op het vervangen van het kastje, dat ik straks als ik er uit ga ik kan bijlappen omdat er iets niet volgens de regeltjes is gegaan.
Oké, maar zo'n touwtje (met plastic haakje) kost iets van ¤1,50 bij een kluszaak en vervangen is nog geen twee minuten werk. :') Dus dan snap ik al helemaal niet waarom je voor grote dingen niet belt en zoiets pietluttigs wel.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:36 schreef kapotdouchelicht het volgende:
Het gaat me meer om het feit dat ik nu eigenlijk 10 dagen niet kan douchen en of ik hier bezwaar tegen kan maken.
Nee, dat kan niet. En als jij 10 dagen niet kunt douchen door een geknapt touwtje verdien je de douche ook niet om eerlijk te zijn. _O-
  maandag 28 december 2015 @ 16:50:37 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158605057
Gezellig douchen bij kaarslicht. Een waxinelichtje in een houdertje en er kan je weinig gebeuren.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 28 december 2015 @ 16:51:11 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_158605069
Dit kán niet serieus zijn...toch? Iemand? vertel me dat dit niet serieus is... :{ ;(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_158605167
Ik zou ook kribbig reageren. Zei ze nog iets over dat touwtje om je nek knopen?
pi_158605419
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
Dit kán niet serieus zijn...toch? Iemand? vertel me dat dit niet serieus is... :{ ;(
Je hebt ze er bij _O-

Idd, schemerlampje, bouwlampje, kaarsen, de mogelijkheden zijn eindeloos.
pi_158605476
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 16:50 schreef Lienekien het volgende:
Gezellig douchen bij kaarslicht. Een waxinelichtje in een houdertje en er kan je weinig gebeuren.
TS heeft niet eens iets om haar kont te krassen, laat staan dat ze kaarsjes kan kopen.

Ze heeft immers geen geld voor een nieuwe schemerlamp van 5 euro bij de action, ze zal ook wel geen andere schemerlampen hebben die ze tijdelijk in de badkamer kan zetten. Ze heeft ook geen wasmachine om zo'n lampje op te zetten, en vast ook geen andere tafel/kratje/doosje/stoel/whatever. Tjah, zelfredzaam is ze niet
pi_158605494
zaklamp-app op je smartphone installeren. Mocht het dan nog mis gaan zet dan de S.O.S. - morse-code aan op je app.
  maandag 28 december 2015 @ 17:13:14 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158605729
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:05 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

TS heeft niet eens iets om haar kont te krassen, laat staan dat ze kaarsjes kan kopen.

Ze heeft immers geen geld voor een nieuwe schemerlamp van 5 euro bij de action, ze zal ook wel geen andere schemerlampen hebben die ze tijdelijk in de badkamer kan zetten. Ze heeft ook geen wasmachine om zo'n lampje op te zetten, en vast ook geen andere tafel/kratje/doosje/stoel/whatever. Tjah, zelfredzaam is ze niet
Of de deur naar de gang open laten, met het licht op de gang aan. Als de badkamer 3 bij 3 is zal ze de gang wel niet zo snel nat douchen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158605782
nou ja, als het touwtje kapot is, is de beste reparatie een vervanging van de schakelaar.
als je dat zelf niet kunt/durft dan moet je inderdaad wachten het is geen prio reparatie
monteurs in de dure dagen komen alleen als er prioriteit is.
bijv kortsluiting in de meterkast ofzo.

makkelijkste oplossing is vragen in je vriendenkring of iemand een gewone schakelaar over heeft en deze kan monteren.
dan heb je geen touwtje maar wel een schakelaar ( al is het dan wel vrij hoog)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')