abonnement Unibet Coolblue
pi_158550320
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_158550400
Wat ook een leuke tegenwoordig is...
Even snel een cake bakken ofzo kan niet meer. Hij pakt direct zijn ikea keukenkruk/trapje en staat voor de keukenmachine en hij wil alles er in doen... Dus allea moet in een bakje dat hij het er in kan gooien
pi_158550551
"even snel iets doen" kan hier sowieso al niet meer sinds er uberhaupt kinderen zijn _O-

Maar goed, ik heb er geen problemen mee om mijn kinderen hierin te volgen. Zij zijn blij als ze de deur allemaal even dicht mogen doen en voor mij is het een kleine moeite. Op een gegeven moment is de lol er toch wel af en is het klaar. Dat ze niet altijd hun zin kunnen krijgen leren ze heus wel. Want dat krijgen ze ook niet altijd :)
pi_158552691
Hier ook zo van alles zelf willen doen bij beide kinderen (nou ja bij de oudste iets minder) maar soms willen ze beiden de deur open maken, alleen werkt het hier niet om de deur weer dicht te doen zodat de ander hem alsnog kan open maken. Ze willen dan gewoon allebei dat als eerste doen. Ik vind dat ooit best vermoeiend want dan komt er vaak een driftbui aan.. Of dat er niet meteen een driftbui komt maar dat de gene die eerst was het er bij de ander nog even in wrijft 'ik was lekker eerst..' Dat vind ik dan weer minder geslaagd..
pi_158552905
Oh dat is niet fijn inderdaad. Hier leeft dat sowieso minder, eerste, snelste, oudste oid. Maar "ik ook" was wel een van de eerste dingen die mijn meiden zeiden :')
pi_158553303
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 22:49 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook zo van alles zelf willen doen bij beide kinderen (nou ja bij de oudste iets minder) maar soms willen ze beiden de deur open maken, alleen werkt het hier niet om de deur weer dicht te doen zodat de ander hem alsnog kan open maken. Ze willen dan gewoon allebei dat als eerste doen. Ik vind dat ooit best vermoeiend want dan komt er vaak een driftbui aan.. Of dat er niet meteen een driftbui komt maar dat de gene die eerst was het er bij de ander nog even in wrijft 'ik was lekker eerst..' Dat vind ik dan weer minder geslaagd..
Oh ja dat is heel herkenbaar. Vooral de oudste heeft daar een handje van!
Bij mijn ouders in de flat mag de een het knopje voor de lift indrukken, de volgende het knopje om de lift dicht te doen, daarna mag de ander weer het knopje voor de verdieping indrukken en als laatste mag nummer 2 weer het knopje om de deur boven te openen indrukken (buiten de lift is dat) :') Dat werkt gelukkig wel. Hoewel het nu wel steeds minder wordt.
De oudste heeft minder de drang om alle deuren zelf te openen enzo.
De kerstboom is dan wel een dingetje waar ze nog wel ruzie om hebben, dus dat is nu het enige wat vaak wel dubbel gedaan wordt (maar dat is vooral omdat de jongste wat meer in die fase zit. Als zij als eerste is vindt oudste het wel best).

Maar ik ben wel opgehouden met alles uitdoen/dichtdoen, omdat er een kind boos wordt als hij/zij het niet zelf kan doen. Ik hou er rekening mee, maar ga je eerst nog andere dingen doen? Dan heb je pech, volgende keer weer een kans.
Die duidelijkheid helpt toch ook wel in de driftbuien erom merk ik.
pi_158561245


Na een brakke nacht is dit wel het mooiste begin van de dag.
Jan doet de nepkaarsjes voor mij aan en zegt: kijk mama, ik heb de maan voor je gehaald en alle mooie sterren (uit kleine beer kan niet slapen)
Wijst daarna naar de waxine lichthoudertjes en zegt hij: mama hartjes omdat ik van je hou 😍

En nu hopen dat Teun niet nog een keer het bed onder gespuugd heeft want zo gaat het beddengoed er wel snel door...
pi_158561294
Limone, ik voel een Natureluur-minimeet aankomen deze zomer! :D

Hier wordt ook mee geveerd waar mogelijk: kleine moeite voor ons, groot geluk voor hem. En ik weet uit ervaring dat het vanzelf minder wordt, en dat een kind daardoor absoluut niet leert dat het altijd zijn zin maar krijgt, maar vooral dat er wordt geluisterd naar zijn wensen en behoeftes :) Waar ik dan weer niet goed tegen kan is als hij alle tijd neemt voor het zelf in zijn autostoel klimmen door allerhande onzin aan te wijzen en expres op de stoel van grote broer gaat zitten etc terwijl ik in de kou en stortregen sta te wachten tot hij zit :')

Wij hebben een enerverende eerste helft van de kerstvakantie achter de rug. Sticker is in twee dagen tijd drie keer op zijn hoofd gevallen (hij is 2,5.. jeweetz) en heeft daardoor een deukje in zijn schedel wat gemonitord moet worden. Hij is verder oke, geen hersenschudding, maar die deuk kan - hoewel uitzonderlijk - problemen op gaan leveren. Dus wij beginnen 2016 met een bezoekje aan de neuroloog *O* En hij heeft ook de vijfde of de zesde ziekte, ik haal ze nooit uit elkaar, maar desondanks was kerst supertof en hebben we heel idyllisch cadeautjes uitgepakt terwijl we zelf gemaakte tapas aten en mijn oudste steeds maar riep hoe gelukkig hij is en hoe fijn het leven is O+
pi_158561348
Ach LE wat een naar bericht!
pi_158561567
Leuk om te lezen hoe er met 'het zelf doen' omgegaan wordt.
Ik heb zelf toch wel een beetje angst dat een kind leert altijd zijn/haar te krijgen als je altijd meeveert :@

L-e, wat schrikken zeg :*
pi_158562315
Jeetje L-E, dat is wel schrikken zeg. Maar wel goed dat het gemonitord wordt. Beterschap voor sticker! En fijn dat de kerst ondanks dat wel heel geslaagd was. Jouw oudste O+

Goitske, wat lief! O+

Omen, ik denk dat het wel mee valt hoor. Sowieso klinkt "je zin krijgen" best wel negatief. Als je het "behoeften volgen" noemt klinkt het een stuk positiever :D . Ik merk nu aan M dat ik hem veel beter dingen uit kan leggen nu hij een jaartje ouder is. Terwijl wij een jaar geleden ook met hem mee hebben geveerd.
pi_158562424
Ik denk dat het 'zijn zin niet krijgen', niet eens zo zeer mijn issue is. Dat weet hij heus wel, dat het niet altijd op zijn manier kan gaan, anders zou hij ook niet zo duidelijk op staan om dingen op zijn manier te doen. Het is vooral zo dat hij er echt heel veel moeite mee heeft, wanneer het anders gaat dan hij in zijn hoofdje heeft. De controlebehoefte is groot bij hem. En dat is prima, want het maakt hem vastberaden en precies, maar anderzijds kan de angst wanneer dingen niet zo gaan zoals als bedacht heeft hem ook enorm in de weg zitten. Ik wil hem niet leren dat hij niet altijd zijn zin kan kregen, ik wil hem leren dat áls het anders gaat dan hij graag wilde, dat moeilijk en naar is en dat je daar ook verdrietig om mag zijn, maar dat dat nare gevoel ook weer wegebt. En dat andere manier soms ook prima manieren zijn. En dat maakt hij natuurlijk ook best op het kdv mee maar dan is er minder ruimte en aandacht voor. Dus vind ik het prettig dat ik hem daarin kan begeleiden en hem kan helpen zijn gevoelens te benoemen. Het hangt ook erg van het kind af denk ik. Ik kan me voorstellen dat je een kind wat het moeilijk vindt om voor zichzelf op te komen en moeite heeft zijn behoeftes te uiten, laat oefenen met zelfstandig dingen bedenken en uitvoeren.

Jeetje L-E, wat ellendig -O- Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af, kleine brokkenpiloot. En wat een lief tafereeltje bij jullie thuis Goitske O+ M heeft dit jaar alle harten gestolen bij mijn Duitse schoonfamilie met zijn lekker fonetische "ieg liebe dieg" :+ O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158562474
Dat wilde ik idd nog zeggen Kyara, 'je zin krijgen' vind ik ook een onprettige zegswijze :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158562824
CS, dat is ook heel waar. Mijn meiden hebben het momenteel best zwaar op de psz. Laten over zich heen lopen en zo. Dus de hang naar controle is dan thuis groter.

Ieg liebe dieg O+ O+
pi_158562991
Wat sneu voor je meiden Kyara -O- Ze hebben thuis best haar op hun tanden toch? Maak je je er zorgen om of is het een kwestie van wennen?

Bijzonder is dat he, dat dat dan thuis zo duidelijk naar voren komt. M vindt het heel moeilijk als we op vakantie gaan, de fase van inpakken en bijna vertrekken. Hij wordt daar zo onrustig en baldadig van. Dit keer hadden we mijn moeder gevraagd hem even mee naar het bos te nemen terwijl wij inpakten (gouden greep overigens ^O^ ) En waar hij normaal gesproken altijd over bomen klautert, durfde hij nu niks. Angstig en vooral de controle willen houden, niets onverwachts doen. Omdat de onrust van vertrekken zo in zijn lijfje zit, probeert hij de omgeving en wat er gebeurt naar zijn hand te zetten. Ik vond het ook mooi dat mijn moeder dat zo herkende :Y (Als we eenmaal op pad zijn vindt hij het heerlijk trouwens, het is echt die fase voor we weggaan)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158569345
Schrikken zoiets LE.
Wat super fijn dat je oudste zo genoot van Kerst O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158569362
Oh Kyara, wat lastig lijkt me dat? Zitten ze eigenlijk in dezelfde groep op de psz?

Hier is regie ook wel een dingetje, maar zolang we hem de kleine dingen die Heel Belangrijk voor hem zijn zelf laten doen (zoals de autodeur dicht doen, wat er ook gebeurt mensen: STICKER DOET DE AUTODEUR DICHT OKE :') ) is hij daaromheen heel meegaand en flexibel. Voor zover die woorden van toepassing zijn bij peuters dan :P

Ik merk wel dat als we bij de grootouders van mijn man zijn (een heel andere generatie en dus heel andere zienswijze mbt kinderen en opvoeding: kinderen moeten opzitten en pootjes geven, eigenlijk), hij veel meer gaat compenseren omdat hij zich in de basis zo niet gezien en gehoord voelt, en alle onzin die hij bij ons laat gaan daar wél een issue wordt. Omdat hij de regie wil heroveren. Laatst zette mijn man hem in de auto ipv dat hij zelf in de autostoel klom. We hadden hem de kans gegeven, maar we konden niet heel lang wachten omdat ons andere kind ergens alleen op ons stond te wachten, hij is echt een dag lang boos en verdrietig op papa geweest. 'Ik zei dat ik niet wilde dat papa mij in de stoel zette. En papa deed het toch, papa deed iets wat ik niet wilde'. Ik kan me zo goed voorstellen hoe heftig dat is als je 2 bent. Hell, ik ben 34 28 en ik vind het nog steeds kut als ik nee zeg en papa doet ja :')
  zondag 27 december 2015 @ 16:03:56 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158570879
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 15:17 schreef L-E het volgende:Hell, ik ben 34 28 en ik vind het nog steeds kut als ik nee zeg en papa doet ja :')
_O-

En verder een :* voor je stickertje. Een deuk, allemachtig dat klinkt bizar zeg. Hopelijk stelt de neuroloog je gerust. En je oudste O+
pi_158579389
Jeetje LE dat was een ongelukkige val! Hopelijk valt het mee.

Die onrust voor vertrek (niet per se vakantie, ook op visite gaan, dierentuin, etc) herken ik ook heel erg!

Controle houden is hier ook wel een Ding. Hij is echt kapot van de onrustige decembertijd en dat maakt het 100x erger. Tel erbij op dat papa ook thuis is en die wat minder geduldig is dan ik (en sowieso sneller geneigd is om op de rem te trappen) en het feest is compleet.

Trending topic: herhaaldelijk iets doen wat niet mag (met speeltje op hoofd van broertje slaan, ik noem maar iets). Uitleggen dat dat niet fijn is. Dat het echt niet mag. Na 3x waarschuwen het speeltje dan maar even afnemen. 1000000x op repeat: MAAR IK WIL NOG MET -XXX- SPELEN!!!!!!! Bij uitleg waarom mama nu niet wil dat je ermee speelt, gewoon ontkennen dat je dat gedaan hebt. Wat niet erg helpt om speeltje terug te krijgen. Dit tot grote woede en frustratie bij peuter.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 27 december 2015 @ 20:44:30 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158579949
Och wat een feest der herkenning ook :')

Maar afpakken en dan onder voorwaarden (inclusief "afgesproken?") weer teruggeven werkt hier vooralsnog wel het beste.

Vanavond flink bonje met naar bed gaan (want ze moest nog schoonmaken :') ), maar na een fikse huilbui zaten we een boekje te lezen en begon ze in te zakken. Zegt ze ineens "ik ben toch wel een beetje moe hoor, ik ga zo wel in mijn bedje"

Mijn lieve schat O+
pi_158580299
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 11:19 schreef Clubsoda het volgende:
Wat sneu voor je meiden Kyara Ze hebben thuis best haar op hun tanden toch? Maak je je er zorgen om of is het een kwestie van wennen?
Ik maak me nog geen zorgen maar het is wel iets wat ik op de psz heb aangekaart. Want ik probeer ze thuis wel wat weerbaarder te maken maar omdat wij het gedrag op de psz niet herkennen van thuis is dat wel lastiger. Dus ik zit er nu bovenop dat ze daar ook op letten. Schijnt ook wel een tweelingdingetje te zijn. Omdat ze elkaar zo door en door kennen maar andere kindjes moeilijker kunnen "lezen". Dat werkt verwarrend. M kennen ze natuurlijk ook door en door en bij ander contact met andere kindjes ben ik er eigenlijk altijd bij.

L-E, ze zitten samen in een groep ja :Y Ik ga ze voorlopig ook niet uit elkaar halen, zoals het er nu naar uit ziet ook (nog) niet op de basisschool.

Oh Phaidra, herkenbaar!

En LB, afspraken maken lukt bij M heel goed maar mijn meiden houden zich niet aan afspraken }:|
  zondag 27 december 2015 @ 20:53:30 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158580455
quote:
2s.gif Op zondag 27 december 2015 20:50 schreef Kyara het volgende:
En LB, afspraken maken lukt bij M heel goed maar mijn meiden houden zich niet aan afspraken }:|
Oh, dat kan natuurlijk ook nog ja :')!

En bij dan consequent blijven volgt een driftbui zeker? -O-
pi_158580525
Yup :Y
  maandag 28 december 2015 @ 12:29:00 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_158597529
OUD / OUD Secret Valentine 2016 - l'amour tojours!

Spam! Ik ga vanavond trekken! :9 Mocht je nog mee willen doen!
disclaimer
pi_158598176
Om even jouw verhaal als voorbeeld te nemen L-E, ondanks dat ik het verdriet van je kind erin zie en ik de mijne ook het liefst zulk verdriet bespaar, vind ik het ook een mooie les. Omdat het zo knap is hoe zo'n jong kind zo helder en geweldloos kan verwoorden wat hij voelt en ervaart. Er zijn zoveel volwassenen die daar vreselijke moeite mee hebben. En dat hij vervolgens weet dat hij daarin erkend en gehoord wordt. En het leert allerlei belangrijke dingen over hoe zwaar je eigen belangen wegen in verhouding tot die van anderen, dat papa misschien zijn excuses aanbiedt omdat hij de grens overging etc. Dat zijn allemaal dingen die ik mijn kind niet wil onthouden. Niet dat ik denk dat jij dat wel zou willen hoor, maar meer in de algemene discussie over dit soort conflictsituaties :)

Herkenbaar ook Phaidra :Y Ik ben met M inmiddels zover dat we kunnen bespreken waarom hij soms toch iets doet waarvan hij weet dat ik het niet goed vind. Hij legt dan meestal uit dat hij het eigenlijk niet wilde doen maar dat zijn lijfje het dan toch doet. Of hij is in tranen omdat hij had beloofd nooit meer boos te doen tegen me (daar komt hij dan spontaan mee hè, niet dat ik mijn kind zoiets laat beloven :+ ) maar dat hij dat vergeten was en toch boos deed. En dat vind ik dan zo verdrietig voor hem, dat dingen hem soms zo overkomen ;( Ik neem hem dan vaak bij me en dan ademen we een paar keer diep in en uit om de boosheid weg te blazen en soms aai ik hem over zijn boze buik. Helpt vaak wel :Y

Kyara, dat klinkt heel aannemelijk. Het lijkt me ook best een moeilijke ontdekking dat er kindjes zijn die je niet zo goed snapt als je zusje of broer. Ik merk aan M ook wel dat hij zich best makkelijk laat overrulen door vreemde kindjes. Laat zich speelgoed afpakken of wegduwen als hij staat te wachten. Met kindjes op het kdv heeft hij dat niet, maar die kent hij ook al een aantal jaar

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 28-12-2015 20:19:37 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158599388
Ik kom hier alvast een beetje aanhaken. I wordt over een maand 2 en ik vind jullie verhalen herkenbaar en interessant om te lezen.

Ik zie ook dat I het soms lastig vindt voor zichzelf op te komen. Ze is snel een beetje geïntimideerd. Dat lijkt ze dan thuis te compenseren: na een paar dagen kdv is thuis alles 'mij' en gaat ze meteen slaan en gooien als iets niet lukt of als ze iets niet mag. Nu het vakantie is en ze een week niet op het kdv is geweest, is dit gedrag vrijwel verdwenen. Alleen af en toe, als ze moe is en ergens van baalt, gooit ze met iets.

Het is zo dat als I wel dit gedrag vertoont het vaak is na een voor mij ook drukke werkdag. Dan zie ik haar een paar uurtjes voor ze naar bed gaat en dan vind ik het zo jammer als het dan niet echt gezellig is, als ze me slaat etc. en mijn incasseringsvermogen is dan ook minder. Ik heb wel geleerd dat ik daar dan beter niet teveel op moet reageren. Ik herhaal natuurlijk wel op een rustige manier dat ze dat niet mag en dat ik het niet leuk vind, maar eerst ging ik er veel steviger tegenin. Nu weet ik dat het voor haar ook een reactie is van een dag op het kdv en dat het niet veel nut heeft om dan heel opvoedkundig te gaan doen tegen haar, dat maakt het meestal ook erger.

Wat ik wel moeilijk vind, is dat ik voor de kerstvakantie dacht dat ik een heel assertieve en erg temperamentvolle bijna-peuter had, maar nu ik weer dagen achter elkaar met haar ben, zie ik wat een ontzettend lief en redelijk kind ik eigenlijk heb. :@ . We hebben het zo gezellig samen. *; . Maar daardoor ga ik ook ineens twijfelen aan dat ik vier dagen werk en of ik niet liever meer met haar wil zjn. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158611657
Franny, dat laatste is heel herkenbaar. Om die reden ben ik toen mijn Oudste drie was een stuk minder gaan werken. Ik had net mijn droombaan binnen gehaald en ik was er dolgelukkig mee, maar mijn kind moest er echt veel voor inleveren, ik herkende hem niet meer terug. Ik vond het een enorm ingewikkeld besluit om te nemen, omdat ik vond dat mijn persoonlijke (en financiële) ontwikkeling ook bijdroegen aan zijn welzijn maar toen de kogel door de kerk was voelde ik echt alleen maar rust, én ik had mijn kind weer terug. Hier pakte dat dus heel goed uit, maar needless to say is mijn kind niet jouw kind etc etc.

Hij is bijna acht en nog steeds reageert hij heel heftig als de verbinding weg valt, en die verbinding is gewoon wat lastiger terug te vinden als er weinig tijd met elkaar is, is mijn ervaring. Het is een van de redenen dat ik vanuit huis werk nu.
pi_158613116
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:56 schreef Clubsoda het volgende:
Om even jouw verhaal als voorbeeld te nemen L-E, ondanks dat ik het verdriet van je kind erin zie en ik de mijne ook het liefst zulk verdriet bespaar, vind ik het ook een mooie les. Omdat het zo knap is hoe zo'n jong kind zo helder en geweldloos kan verwoorden wat hij voelt en ervaart. Er zijn zoveel volwassenen die daar vreselijke moeite mee hebben. En dat hij vervolgens weet dat hij daarin erkend en gehoord wordt. En het leert allerlei belangrijke dingen over hoe zwaar je eigen belangen wegen in verhouding tot die van anderen, dat papa misschien zijn excuses aanbiedt omdat hij de grens overging etc. Dat zijn allemaal dingen die ik mijn kind niet wil onthouden. Niet dat ik denk dat jij dat wel zou willen hoor, maar meer in de algemene discussie over dit soort conflictsituaties :)

Herkenbaar ook Phaidra :Y Ik ben met M inmiddels zover dat we kunnen bespreken waarom hij soms toch iets doet waarvan hij weet dat ik het goed ging. Hij legt dan meestal uit dat hij het eigenlijk niet wilde doen maar dat zijn lijfje het dan toch doet. Of hij is in tranen omdat hij had beloofd nooit meer boos te doen tegen me (daar komt hij dan spontaan mee hè, niet dat ik mijn kind zoiets laat beloven :+ ) maar dat hij dat vergeten was en toch boos deed. En dat vind ik dan zo verdrietig voor hem, dat dingen hem soms zo overkomen ;( Ik neem hem dan vaak bij me en dan ademen we een paar keer diep in en uit om de boosheid weg te blazen en soms aai ik hem over zijn boze buik. Helpt vaak wel :Y

Kyara, dat klinkt heel aannemelijk. Het lijkt me ook best een moeilijke ontdekking dat er kindjes zijn die je niet zo goed snapt als je zusje of broer. Ik merk aan M ook wel dat hij zich best makkelijk laat overrulen door vreemde kindjes. Laat zich speelgoed afpakken of wegduwen als hij staat te wachten. Met kindjes op het kdv heeft hij dat niet, maar die kent hij ook al een aantal jaar
Ik hou zo van jouw wijze bijdragen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158613400
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:56 schreef Clubsoda het volgende:
Om even jouw verhaal als voorbeeld te nemen L-E, ondanks dat ik het verdriet van je kind erin zie en ik de mijne ook het liefst zulk verdriet bespaar, vind ik het ook een mooie les. Omdat het zo knap is hoe zo'n jong kind zo helder en geweldloos kan verwoorden wat hij voelt en ervaart. Er zijn zoveel volwassenen die daar vreselijke moeite mee hebben. En dat hij vervolgens weet dat hij daarin erkend en gehoord wordt. En het leert allerlei belangrijke dingen over hoe zwaar je eigen belangen wegen in verhouding tot die van anderen, dat papa misschien zijn excuses aanbiedt omdat hij de grens overging etc. Dat zijn allemaal dingen die ik mijn kind niet wil onthouden. Niet dat ik denk dat jij dat wel zou willen hoor, maar meer in de algemene discussie over dit soort conflictsituaties :)

Helemaal mee eens. Dat onze kinderen zo goed emoties kunnen verwoorden vind ik ook echt een meerwaarde, die voortvloeit uit hoe wij met hen communiceren. Het kdv gaf het ons nog terug dat ze zo blij zijn dat hij communicatief zo sterk is: dat maakt dat ze goed kunnen inspringen op wat hij nodig heeft (dat schijnt bij andere kindjes wel eens erg zoeken te zijn). Geeft mij ook erg veel rust om te weten dat ze zelf hun behoeftes kunnen aangeven als wij niet in de buurt zijn om daar op toe te zien.
pi_158613643
Hoe bevalt het kdv hem L-E?
Fijn dat hij zich zo goed kan verwoorden O+

Hier verstopte ze zich net in de kast en wilde de deur dicht doen. Maar haar vinger zat er nog tussen. Heel verdrietig peutertje :'(
Gelukkig kon ze wel haar vingers nog goed bewegen en nadat haar vinger even onder de kraan geweest was, ging het weer beter.
pi_158613877
Oh Omen, wat pijnlijk ;( (Oudste heeft ooit zijn vingers gekneusd op die manier.)

Het kdv was de eerste maand een hit. En toen kwam de dag dat de vaste leidster er niet was, maar iemand die voor hem nieuw was, en sindsdien gaat het een stuk lastiger. (Mijn man bracht hem toen weg en wist niet dat zij nieuw was omdat hij hem nooit weg brengt, anders hadden we in overleg er langer bij gebleven oid) Ik heb hem een keer weer mee naar huis genomen, omdat hij heel duidelijk aangaf dat hij niet wilde, de keren daarna ging het afscheid wel een tikje moeilijker dan de eerste maand, maar hij heeft het er wel erg leuk en is altijd vol verhalen en is stapelverliefd op juf Mirjam O+
pi_158614806
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 19:42 schreef L-E het volgende:
Franny, dat laatste is heel herkenbaar. Om die reden ben ik toen mijn Oudste drie was een stuk minder gaan werken. Ik had net mijn droombaan binnen gehaald en ik was er dolgelukkig mee, maar mijn kind moest er echt veel voor inleveren, ik herkende hem niet meer terug. Ik vond het een enorm ingewikkeld besluit om te nemen, omdat ik vond dat mijn persoonlijke (en financiële) ontwikkeling ook bijdroegen aan zijn welzijn maar toen de kogel door de kerk was voelde ik echt alleen maar rust, én ik had mijn kind weer terug. Hier pakte dat dus heel goed uit, maar needless to say is mijn kind niet jouw kind etc etc.

Hij is bijna acht en nog steeds reageert hij heel heftig als de verbinding weg valt, en die verbinding is gewoon wat lastiger terug te vinden als er weinig tijd met elkaar is, is mijn ervaring. Het is een van de redenen dat ik vanuit huis werk nu.
Lijkt me ook heel lastig, inderdaad, zo'n beslissing. Ik ben er niet van overtuigd dat het hier echt tot zoiets gaat leiden, hooguit dat ik iets minder zou gaan werken en/of mijn vriend. Het was de twee weken voor de kerstvakantie ook wel even heel hectisch, waarbij ik nog een weekend weg ben geweest met vriendinnen. Het had duidelijk een weerslag op ons allebei. Ik ben in mei, toen I 16 maanden was 10 dagen weggeweest voor mijn werk. Daar leek I toen nauwelijks last van te hebben, maar dat ligt nu dus wel anders, ze heeft veel meer besef van wie er is en wie niet en waarom (als mijn vriend een uurtje gaat hardlopen, zegt ze om de tien minuten: "papa weg! papa hardlopuh!" Maar wat vooral heel belangrijk is om weer te merken is hoe leuk en gezellig we het samen hebben. Het wordt echt met het ouder worden alleen maar leuker, vind ik (ik voel me soms net zo'n man waarvan wordt gezegd dat ie niet zoveel heeft met baby's. Ik heb dat ook, ik vond het eerst half jaar met I helemaal niet zo heel leuk, maar nu O+ . De communicatie die ik nu met haar heb, de interactie. O+ .) Dat maakt dat ik in een soort opwelling denk: ach, ik wil dit gewoon de hele tijd!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158627009
Kyara, lastig. Ellie laat ook 'over zich heen lopen' - ze geeft vooral de anderen ruimte. Maar dat is vanaf begin af aan al, dus het is voor ons wel herkenbaar. Inmiddels hebben we het gevoel dat ze andere kinderen niet echt snapt, wat jij ook zegt - ze lijkt niet te kunnen wat ze willen met dat geren en gedoe. Tegelijkertijd kan ze met de juf en volwassenen en oudere kinderen die met haar praten, wel overweg. Vind het heel moeilijk om te bedenken hoe we haar daarin kunnen ondersteunen.

L-E, wat sneu voor Sticker! Hopelijk geneest het goed. Wel heel mooi dat hij zich zo kan uiten, wat hebben jullie hem toen uitgelegd?
Ellie geeft ook heel duidelijk aan wat ze wil en nodig heeft, al is dat vaak nog lastig omdat ze een stuk jonger is. Maar soms kunnen dingen echt even niet als zij wil - hoe leg je dat dan uit en blijf je bij haar gevoel?

[ Bericht 27% gewijzigd door Cwen op 29-12-2015 09:44:30 ]
Home is where the O+ is...
pi_158627309
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:27 schreef Cwen het volgende:
Kyara, lastig. Ellie laat ook 'over zich heen lopen' - ze geeft vooral de anderen ruimte. Maar dat is vanaf begin af aan al, dus het is voor ons wel herkenbaar. Inmiddels hebben we het gevoel dat ze andere kinderen niet echt snapt, wat jij ook zegt - ze lijkt niet te kunnen wat ze willen met dat geren en gedoe. Tegelijkertijd kan ze met de juf en volwassenen en oudere kinderen die met haar praten, wel overweg. Vind het heel moeilijk om te bedenken hoe we haar daarin kunnen ondersteunen.
Oh dat is wel lastig inderdaad. Maar Ellie is ws HB toch? Dan lijkt het ook wel logisch dat ze meer aansluiting vindt bij oudere kinderen. Ik denk dat jullie voor jezelf heel goed moeten bedenken dat je wil bereiken met de psz en in hoeverre jullie psz dat kan geven.

Ik denk wel dat het hier anders is omdat jullie Ellie er wel in herkennen. Mijn meiden vinden spelen met andere kinderen wel heel leuk en dat gaat ook prima als ik in de buurt ben. Dan geven ze ook aan wat ze wel en niet willen. Maar zodra ik uit de buurt ben dan klappen ze dicht. Ze praten wel en doen wel mee maar ze blijven op de psz rustig de hele ochtend kleien terwijl ze thuis na 2 minuten al vragen om iets anders.

Ze vinden het wel heel leuk. Ik observeer ze soms wel even als ik ze ophaal en ze mij nog niet gezien hebben en dan zijn ze leuk aan het spelen, ook met andere kinderen. J vertelt ook stralend wat ze allemaal heeft gedaan en zo. Denk ook wel dat ze zich veilig voelen.

Maar het zit echt in hoe te reageren als een ander kindje iets doet wat jij niet leuk vindt en je mening geven, en dan niet alleen als iemand ernaar vraagt. En dat zijn dingen die thuis prima gaan of als ik in de buurt ben.
pi_158627410
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:23 schreef L-E het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dat onze kinderen zo goed emoties kunnen verwoorden vind ik ook echt een meerwaarde, die voortvloeit uit hoe wij met hen communiceren. Het kdv gaf het ons nog terug dat ze zo blij zijn dat hij communicatief zo sterk is: dat maakt dat ze goed kunnen inspringen op wat hij nodig heeft (dat schijnt bij andere kindjes wel eens erg zoeken te zijn). Geeft mij ook erg veel rust om te weten dat ze zelf hun behoeftes kunnen aangeven als wij niet in de buurt zijn om daar op toe te zien.
En denk dat dat voor mij nu ook een beetje is wat mij dwars zit bij de meiden op het psz. Maar helemaal mee eens. Ik merk bij M ook dat hij weet dat hij dingen kan aangeven en dat er naar hem geluisterd wordt (bij M betekent dat overigens niet dat we daar altijd rekening mee houden maar dat komt vooral omdat hij net dat zetje in de rug nodig heeft).
pi_158627668
Ik vind het zo bijzonder hoe sommige peuters zich kunnen uiten.
Hier hadden we vanochtend een peuter die helemaal overstuur was. Maar hij kon me niet vertellen wat er was. Na anderhalf uur ben ik er toch achtergekomen. Hij was bang voor een ongelukje (we zijn bezig met zindelijkheidstraining). Hij vond Mjjn belofte niet boos te worden niet genoeg, want hij vindt het zelf zo erg. Dus de luier zit weer om (stiekem zonde, gisteren slechts 1 ongelukje gehad!), maar volg je kind ;)

Ow liet op het kdv in het begin ook heel erg over zich heen lopen. De leidsters hebben toen zich daar wel voor ingezet. Ze hebben hem de "stop hou op" geleerd, de juf roepen ipv huilen en hij mag een stoel in een hoekje zetten en dan mag niemand hem storen.
Nu is hij de oudste (scheelt een half jaar met oudste na hem) en duidelijk de grootste dus het probleem is voorlopig weg.
Maar we hebben nu wel een definitieve schoolkeus gemaakt met dit in ons achterhoofd. Hij komt in een instroomgroep met kinderen vanaf januari.
pi_158645360
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:27 schreef Cwen het volgende:
L-E, wat sneu voor Sticker! Hopelijk geneest het goed. Wel heel mooi dat hij zich zo kan uiten, wat hebben jullie hem toen uitgelegd?
Ellie geeft ook heel duidelijk aan wat ze wil en nodig heeft, al is dat vaak nog lastig omdat ze een stuk jonger is. Maar soms kunnen dingen echt even niet als zij wil - hoe leg je dat dan uit en blijf je bij haar gevoel?
Uitgelegd dat we begrijpen dat hij het niet leuk vindt dat we iets tegen zijn zin in doen, dat hij daar boos en verdrietig en teleurgesteld over mag zijn, maar dat we die keus maken omdat ons andere kind op dat moment ergens boos en verdrietig en teleurgesteld in zijn eentje stond te zijn en dat we graag voor iedereen in dit gezin zorgen en dat er daarom heel soms dingen gebeuren die niet leuk zijn. En dat is eigenlijk wat we altijd doen: gevoelens benoemen en erkennen, en uitleggen waarom we doen wat we doen. Soms kunnen dingen inderdaad gewoon niet, maar per situatie bekijken we dan wat de achterliggende wens is en of we daar op kunnen inspringen op een manier zodat hij zich wel gehoord voelt maar we hetgeen onmogelijk is toch kunnen omzeilen. (Hij heeft het er met papa naderhand nog uitgebreid over gehad, en hoewel hij aangaf ons besluit wel te begrijpen vond hij het toch heel onprettig dat er over zijn grens heen was gegaan.)
pi_158646860
Ik vind het heel bijzonder als een kind zelf aangeeft, vooral ook op een kdv, wat z'n behoeftes zijn. Het is ontzettend lastig om je als kind bewust te zijn van wat je nodig hebt, toch?

Voor mijn gevoel, en als ik kijk naar hoe ik met I omga, is het niet meer dan logisch dat I de ruimte krijgt om haar gevoel en mening duidelijk te maken, maar het is ook logisch dat wij als ouders altijd de eindbeslissing nemen en bepalen in hoeverre haar wil (op dat ene moment) ook kan geschiedde. Dat communiceer ik op een zo simpel mogelijke manier naar haar toe. Het is eigenlijk niet heel anders dan hoe ik dat bijvoorbeeld met leerlingen in de klas doe :D . ('ja, ik begrijp dat jij dat wilt en prima dat je het zegt, maar dat kan niet omdat etc.')

Kinderen hebben natuurlijk moeite om naar het 'grotere plaatje' te kijken, te overzien wat er allemaal mee speelt. Dus dat moeten ze nog leren, maar dat kan ook pas als die hersenen daaraan toe zijn. :D .

Cwen, ik zie bij I ook iets dergelijks. Niet zo dat ze het vooral met oudere kinderen of met volwassenen kan vinden, maar wel dat ze niet goed raad weet met wild gedoe van andere kinderen en zich dan afzijdig houdt. Het verbaast me niet, want mijn vriend en ik zitten ook zo in elkaar en waren als kinderen ook zo. Ik heb bijvoorbeeld zelf nog herinneringen van mijn tijd op de peuterspeelzaal en de kleuterschool. Ik vermeed toen bepaalde speelplekken (zoals de 'poppenhoek') omdat het daar altijd vechten was om het speelgoed en kinderen druk deden. Ik vond dat niet leuk, want ik wilde daar eigenlijk best spelen maar voelde me geïntimideerd. Achteraf denk ik dat ik toen wat meer begeleid had kunnen worden, tegelijkertijd denk ik dat het niet zoveel had uitgemaakt. Ik hield gewoon niet van die manier van spelen. Ik vond toch mijn weg wel en had wel gewoon vriendjes/vriendinnetjes, met wie ik dan ging kleuren of andere spelletjes ging doen; vaak kinderen die ook wat rustiger waren en bijvoorbeeld snel waren met leren lezen. Het is vooral van belang om er op toe te zien dat Ellie wel de dingen doet die zij graag wil doen, dat ze zich daarin niet belemmerd of afgeremd voelt en dat je goed nagaat bij haar in hoeverre zij zich veilig voelt en het naar haar zin heeft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158647106
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2015 09:53 schreef Kyara het volgende:

[..]

En denk dat dat voor mij nu ook een beetje is wat mij dwars zit bij de meiden op het psz. Maar helemaal mee eens. Ik merk bij M ook dat hij weet dat hij dingen kan aangeven en dat er naar hem geluisterd wordt (bij M betekent dat overigens niet dat we daar altijd rekening mee houden maar dat komt vooral omdat hij net dat zetje in de rug nodig heeft).
OMG ik besef me nu dat jouw oudste bijna naar school gaat. Zie je het zitten?
pi_158647749
Ik probeer ook met Riley altijd te praten over de gevoelens. Wat ik best wel moeilijk vind soms. Vooral als het om mijn gevoelens benoemen gaat.
Wel vind ik het heel fijn om te merken dat ze weet dat ze haar boosheid kwijt kan bij. Dan kruipt ze op mijn schoot om uit te huilen O+
  dinsdag 29 december 2015 @ 22:00:19 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158651769
Ja mooi eigenlijk wel he, dat je je eigen gevoelens ook even wat meer analyseert omdat je het anders nou eenmaal ook niet je kind kunt leren!

E had dus 2 weken geleden blijkbaar even een heel moeilijk punt, waarbij ik enorm botste met haar. En de lucht is weer geklaard en het gaat nu weer zo fijn O+ Ze heeft gewoon -net als ik hier lees- een enorme hang naar controle, en inspraak, en regels. En aangezien ze zich daar ook wel aan houdt, is het vooral soms even meeveren als ze iets wil rekken in het avondritueel ofzo, want daarna gaat het dan allemaal van een leien dakje O+

Verder merk ik dat ze heel veel bezig is met sociale dingen. We krijgen steeds dingen te horen over ruzietjes die zich op het kdv af hebben gespeeld. Dus daar probeer ik dan maar op in te haken, hoe ze daar mee om kan gaan. Maargoed, ik hoor van de leidsters ook dat ze zich de kaas niet van het brood laat eten, dus daar hoef ik in elk geval niet bang voor te zijn.
pi_158653374
Ik hoorde dat I bij de "binnenste speeltuin" een auto van een 9-jarig meisje had afgetroggeld :'). Zij had er twee en daar was hij het niet mee eens. Nog niet eens 1 meter lang hè! _O-. Dus ik maak me niet echt zorgen over zijn zelfredzaamheid.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158654978
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 20:10 schreef L-E het volgende:

[..]

OMG ik besef me nu dat jouw oudste bijna naar school gaat. Zie je het zitten?
Ja, na de vakantie nog 2 ochtenden wennen en daarna vanaf dinsdag voor het echie. Op zich zie ik het wel zitten. Denk dat hij daar wel op zijn plek gaat zijn en heb een goed gevoel bij school en de juffen. Maar het geeft wel wat uitdagingen omdat hij nog niet zindelijk is.

LadyBlack, ja E. regelt het allemaal wel O+

Phaidra :D
pi_158668121
quote:
17s.gif Op maandag 28 december 2015 20:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik hou zo van jouw wijze bijdragen!
Dankje, wat lief O+

Verder stop ik mijn vingers in mijn oren over bijna naar school gaan *lalalala* :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158675630
We keken laatst samen naar het Monte Carlo circus op tv (vonden ze alledrie helemaal fantastisch). En daar was ook Hans Klok. Dus toen Hans weer een assistente tevoorschijn had getoverd riep M meteen "en daar is Grietje Klok!"

_O-
  woensdag 30 december 2015 @ 16:32:47 #46
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_158676431
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 12:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dankje, wat lief O+

Verder stop ik mijn vingers in mijn oren over bijna naar school gaan *lalalala* :+
Ik zit me er juist op te verheugen dat jullie allemaal naar het kleutertopic komen *;

En LE, eigenlijk moet je in het kleutertopic komen vertellen over je oudste! Want wat je over hem schrijft is zo herkenbaar , maar ik reageer hier nooit omdat het in dit topic eigenlijk over peuters hoort te gaan :@
Oude (on)bekende.
pi_158677696
Ons peutertje is helemaal in z'n nopjes met onze verrassing cq quality time met papa vandaag. Een treinreis en ook nog met de bus naar huis. Hij is er nog vol van. Zo leuk O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 30 december 2015 @ 21:38:54 #48
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_158689960
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 16:32 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik zit me er juist op te verheugen dat jullie allemaal naar het kleutertopic komen *;

En LE, eigenlijk moet je in het kleutertopic komen vertellen over je oudste! Want wat je over hem schrijft is zo herkenbaar , maar ik reageer hier nooit omdat het in dit topic eigenlijk over peuters hoort te gaan :@
+1 en +1 ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_158731540
Gelukkig nieuwjaar *O*

Hoe ging de jaarwisseling bij de peuters en (bijna)kleuters?
Riley werd wakker en heeft voor het eerst de jaarwisseling wakker meegemaakt. Nog even voor de deur gekeken en ze vond het vuurwerk super mooi.
Om een uur lag ze op bed en even voor achten was ze weer wakker.
Vandaag nieuwjaar wensen bij familie en daar ook eten. O+
  vrijdag 1 januari 2016 @ 10:17:47 #50
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158731724
Gelukkig nieuwjaar!

Klinkt heerlijk Omen!

Nora heeft ook voor het eerst vuurwerk gekeken. Vanaf 22.00u sliep ze heel onrustig (ze heeft waterpokken -O- ) en toen ze om 23.50u huilend wakker werd hebben we d'r maar uit bed gehaald om even vuurwerk te kijken.

Ze vond het heel mooi, maar toen er 15 minuten later vlak voor ons raam vuurwerk was vond ze het toch iets te spannend en wilde ze weer (samen) naar bed.

Rest van de nacht was helaas ook erg onrustig en om 05.15 was ze al weer klaarwakker :O

Maar het had wel iets om met z'n drietjes het nieuwe jaar in te luiden O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158731735
Ellie besloot om 23.58 toch maar te gaan slapen, om om 0.05 weer uit bed te komen voor het vuurwerk. Ze vond het prachtig! Uiteindelijk ging ze om 02.15 weer slapen en was ze om 09.15 wakker... We maken er een rustig dagje van met ons avondkind _O-

Gelukkig Nieuwjaar allemaal! *O*
Home is where the O+ is...
  vrijdag 1 januari 2016 @ 13:05:27 #52
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158733187
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wij hadden gisteren vrienden op bezoek, totaal 9 volwassenen en 7 kinderen. Het ging echt boven verwachting goed. Baby lag om 19.30 op bed en sliep overal doorheen, en met de peuters en kleuters hebben we om 21.00u kindernieuwjaar gevierd, met sterretjes en bubbelsap. Ze vonden het allemaal prachtig. Daarna alle kinderen op bed gelegd, en ze hebben allemaal overal doorheengeslapen *O*
Het was zo gezellig dat wij zo rond 4.00u pas in bed lagen :o
pi_158733679
Gelukkig nieuwjaar!

Hier om 21.00 uur een mega spuugsessie van een van mijn meiden. Echt heel sneu. Dus die moest nog in bad, beiden mee naar beneden genomen, bed verschoond etc. Daarna weer naar bed zonder problemen en ze hebben ook door het vuurwerk heen geslapen. Bijna kleuter hebben we om 23.45 uur wakker gemaakt en die heeft rond gestuiterd van raam naar raam om het vuurwerk te kijken. Vond het helemaal fantastisch, stond echt met zijn neus tegen het raam O+ Volgend jaar maken we de meiden ook wakker.
pi_158734203
Ow wou niet wakker gemaakt worden zei hij.
Toen vriendje tegen hem had gezegd dat hij ons mocht roepen als hij toch wakker werd van het geknal, had hij gezegd: ik wil niet wakker worden. Ik wil slapen :D

Dus hij heeft overal doorheen geslapen ;)

Nu is het huis alweer kerstboomvrij, hebben we al 1 bezoekje gehad en gaan we zo nog even langs de omaoma's.

Gelukkig nieuw jaar iedereen!
pi_158738168
Gelukkig nieuwjaar. Geen gespuug meer gehad kyara?

Sac heeft overal doorheen geslapen.
pi_158753995
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Kyara ow fijn om daar het jaar mee af te sluiten/beginnen -O-

De jongens logeren met oud en nieuw bijna altijd bij opa en oma die wonen 9 hoog dus hoor je minder (bij ons in de straat is het een aantal jaren ruig er aan toe gegaan met de jaarwisseling)
Ze hebben alleen Jan uit bed gehaald vind ik minder geslaagd maar so be it....

Verder heeft Jan op oudjaarsdag besloten zindelijk te worden en gaat nu dag 3 in zonder luier, tot nu toe geen ongelukjes. Snachts heeft hij wel een luier nog *O*
pi_158754543
Gelukkig nieuwjaar allemaal! :*
pi_158754590
Nee, toen het er eenmaal uit was, was het ook goed. Al eet ze nu wel weer wat minder maar dat kan ze zelf heel goed aangeven. Het is wel steeds J die de spuugincidentjes heeft.

Gisteravond riep D "mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!, ik heb ook gespuugd. Mag ik nu in bad? Ga jij het opruimen en ga ik naar het Zandkasteel kijken. Okey?" :')

Wat fijn Goitske! Goede start van het nieuwe jaar!
  zaterdag 2 januari 2016 @ 10:37:44 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158755064
Mijn grote zoon is vandaag jarig, alweer 3 *O* :'( O+
Hij is nu trots met papa de taart ophalen bij de Hema (chocoladefototaart) in z' speciale verjaardagsshirt (met 'I am 3' erop) en vanmiddag zit t hele huis vol met opa's en oma's.


En dan kan morgen eindelijk die kerstboom eruit, het huis aan kant, en kan de rust terugkeren _O_
pi_158755461
Gefeliciteerd MM! Leuk he, dt ze dan zo bewust jarig zijn O+

Hier gaat morgen de boom eruit en dan volgende week de slingers tot eind januari :D
pi_158755568
Wij hebben de boom al weg gedaan, mooiste moment van december O+
pi_158755638
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:18 schreef L-E het volgende:
Wij hebben de boom al weg gedaan, mooiste moment van december O+
Echt ook al in december :D

Hoe waren jullie kerstdagen en jaarwisseling LE? Moeilijke dagen of juist een warme familiecocon? Of juist allebei? :*
pi_158755703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:18 schreef L-E het volgende:
Wij hebben de boom al weg gedaan, mooiste moment van december O+
Hier ook in december, 2de kerstdag gingen weer de lampjes kapot dus na 2 dagen zonder lampjes de boom afgetuigd en naar buiten
pi_158756078
Mm gefelicitaart *O*
pi_158756357
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

Echt ook al in december :D

Hoe waren jullie kerstdagen en jaarwisseling LE? Moeilijke dagen of juist een warme familiecocon? Of juist allebei? :*
We waren er klaar mee :D

Feestdagen waren prima! Niet extra lastig ofzo, gewoon fijne mensen en goed eten en tofheid :)

Mm: van harte!
pi_158756422
Goitske, wat een goed begon van het jaar. Een zindelijk kindje *O*

MM, gefeliciteerd me je peuter *O*

Hier gaan de Kerstspullen deze week weg :D
  zaterdag 2 januari 2016 @ 21:59:52 #67
378192 -mandy-
I am who I am
pi_158772600
Gelukkig nieuwjaar!

Gefeliciteerd Mm!

Wat goed van Jan Goitske!

Met zindelijkheid gaat het hier ook de goede kant op. Morgen eens kijken hoe het zonder luier gaat. Plasjes in de luier worden minder en minder.

En waar hij in april nauwelijks praatte, doet hij nu ook al aan 3 en 4 woord-zinnetjes en gaat zijn woordenschat ook vlot vooruit. :) *;
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_158781624
Ik reageer hier nog maar weinig waarvoor vast sorry!

Iemand misschien tips hoe je een peuter die helemaal in paniek raakt van overgeven rustig te houden? Zodra ze voelt dat ze moet spugen word ze helemaal wild en probeerd het allemaal binnen te houden wat dus niet lukt. Ik ben al de hele nacht in de weer en weet het even niet meer. Ze houd namelijk echt niks binnen
pi_158781644
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 21:59 schreef -mandy- het volgende:
Gelukkig nieuwjaar!

Gefeliciteerd Mm!

Wat goed van Jan Goitske!

Met zindelijkheid gaat het hier ook de goede kant op. Morgen eens kijken hoe het zonder luier gaat. Plasjes in de luier worden minder en minder.

En waar hij in april nauwelijks praatte, doet hij nu ook al aan 3 en 4 woord-zinnetjes en gaat zijn woordenschat ook vlot vooruit. :) *;
Mandy succes! Hier deed hij hem zelf af en sinds dien alleen snachts nog een luier die is ook echt nog nodig
pi_158781645
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 07:08 schreef aapieannie het volgende:
Ik reageer hier nog maar weinig waarvoor vast sorry!

Iemand misschien tips hoe je een peuter die helemaal in paniek raakt van overgeven rustig te houden? Zodra ze voelt dat ze moet spugen word ze helemaal wild en probeerd het allemaal binnen te houden wat dus niet lukt. Ik ben al de hele nacht in de weer en weet het even niet meer. Ze houd namelijk echt niks binnen
Sorry geen tips
pi_158781651
Meestal vraag ik me af of mijn opvoeding effect heeft... Maar gisteren dacht ik het valt nog wel mee
Er kwam hier visitie die Jan nog niet kende ik zeg geef je nog even een handje? Hij loopt er naar toe geeft een handje en zegt ik ben Jan!
pi_158781789
MM, nog gefeliciteerd!

Goitske, dat is fijn om te zien dan!

Aapie, dat is vervelend, dat ze zo angstig is. Hopelijk is het beestje snel uit haar lijf.
Hier ook geen tips helaas.
  zondag 3 januari 2016 @ 10:02:04 #73
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_158782249
Nog gefeliciteerd MM!

En aapieannie. Beterschap met de kleine. Ik heb ook geen tips voor je helaas.... Wel heb ik ze altijd geleerd dat als ze moeten spugen dat ze dan naar de wc lopen. Zo klein als ze zijn, en dat lukt gelukkig.

Hier gaat de kerstboom er van de week ook uit. Ben wel beetje klaar met die zooi allemaal. C zegt dat de boom moet blijven, vind ze leuk "Kersemis" . San pakt ze zelf kadootjes in en legt ze onder de boom, om ze vervolgens een paar uur later weer zelf uit te pakken :P Geweldig

Over 2 maanden is ze alweer 4. Omg. Zal binnenkort wel een uitnodiging krijgen in te oefenen op school denk ik
pi_158782520
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 07:08 schreef aapieannie het volgende:
Ik reageer hier nog maar weinig waarvoor vast sorry!

Iemand misschien tips hoe je een peuter die helemaal in paniek raakt van overgeven rustig te houden? Zodra ze voelt dat ze moet spugen word ze helemaal wild en probeerd het allemaal binnen te houden wat dus niet lukt. Ik ben al de hele nacht in de weer en weet het even niet meer. Ze houd namelijk echt niks binnen
Geen tips, raak zelf in paniek dus aan mij heb je in zo'n geval niks...
Maar mss afleiden met een verhaaltje? Uitleggen wat er gebeurt?
Home is where the O+ is...
pi_158785341
Ik heb zo ook geen tips uit ervaring ofzo. Maar ik zou denk ik uitleggen wat er gebeurt en haar een emmer geven waar ze in kan spugen, misschien dat ze het dan ook minder erg vind?
Misschien dat er ook boekjes zijn over ziek zijn die je haar kunt voorlezen? Maar daar heb je nu niets aan.
Beterschap voor haar, hopelijk stopt het spugen snel
pi_158790084
Bedankt voor het meedenken in iedergeval. Ik heb een emmer staan maar dat vind ze ook eng. Ik hou haar nu maar gewoon vast en troost haar tijdens het spugen.
We zijn inmiddels bezig met schone kleding nummer 10. Ze vraagt gelukkig wel steeds om drinken maar ook gewoon water houd ze niet binnen.. arm mupke.
  zondag 3 januari 2016 @ 16:34:12 #77
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_158790551
Probeer een een nipje lauwe cola ieder kwartiertje.

Was jaren geleden een tip van de kinderarts hier omdat daar een stofje in zit wat de maag kalmeert. Onze jongste kreeg het in het ziekenhuis toen het infuus niet snel genoeg aansloeg.
If you can dream it, you can do it...
pi_158792880
Aapie ik weet dat het advies bij (veel) braken is vooral vocht toedienen. Want dat is het belangrijkste.

Mijn dreumes mag dan wel wat jonger zijn als jouw kleintje. Maar wij hebben in mei 2 weken een brakend jochie gehad en onlangs weer twee weken. Dit gebeurde vooral 's nachts dus ik kan me de hel van telkens weer verschonen/kind in bad/ bed schoonmaken levendig voorstellen. Wij gaven dreumes in het begin bij het braken ook iedere keer wat water te drinken want dat zou goed zijn en je wilt niet dat je kind uitdroogt blablabla. Maar dat kwam er vervolgens net zo hard weer uit. Op een gegeven moment hebben we hem gewoon niks gegeven zodat zijn maag wat rust zou krijgen. En het braken werd daardoor ook stukken minder. Overdag dronk hij wel goed en gek genoeg braakte hij dan ook niet. Hij is ook panisch voor de emmer. Wij hebben hem altijd maar vast gehouden/beetje scheef en lieten hem braken op een badhanddoek. Ja het geeft zooi en je blijft wassen maar dan was hij niet zo panisch.

Verder geen tips. Ik hoop dat het snel over is!
pi_158792898
En cola wil idd ook weleens helpen. Ten tijde van mijn zwangerschap heb ik daar liters van gedronken in de beginperiode om de misselijkheid tegen te gaan (wel cola light, vind gewone cola niet lekker).
pi_158796377
De witte aquarius werkt hetzelfde als ORS maar is niet zo vies.

Mijn peuter maakt wel duidelijk wat ze wil gesprekje van gisteren:
Sac;"sac wil lievelingstoets" pakt bakje en lepeltje zie vervolgens mijn toetje en zegt:'sac hoeft lievelingstoet niet meer sac wil toet mama. Die lust sac wel"

En schuift zo haar toetje aan de kant.

Vanmorgen had ze het voor elkaar gekregen om met haar pink tussen de deur van het speelgoedoventje te komen. Ze zat echt vast hij was wat ontveld en ze heeft wel een uur haar hand helemaal stijf gehouden terwijl ze bij mij op schoot zat. Hij is niet gebroken naar ons idee maar vertelde wel regelmatig dat ze zich pijn gedaan had.
  zondag 3 januari 2016 @ 19:51:09 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158796681
Blauwe aquarius toch?
Dat heb ik de mijne vorig weekend gevoerd in ieder geval :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158796738
Any sportdrankje will do. 8-)
  zondag 3 januari 2016 @ 19:57:49 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158796970
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:52 schreef Limone het volgende:
Any sportdrankje will do. 8-)
Goed om te weten want ik had manlief de deur uitgestuurd met de boodschap specifiek blauwe te halen.
Braaf als ie is kwam hij daar mee thuis :7
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158798170
Ik moest van de dokter destijds eentje halen met isotone of rehydration erop. Er zijn ook bij met alleen suikers, maar je moet degene hebben die ook zorgen dat het vocht opgenomen wordt..
pi_158802174
O das nog een fijne tip. Ors blieven ze hier ook niet .. ook niet die met een sinaasappelsmaakje
pi_158806025
Bedankt allemaal!

Twinkle ik ben inderdaad maar gestopt met drinken geven. Ze ligt nu alweer een poosje te slapen. Fingers crossed voor aankomende nacht!
pi_158806158
Ik hoop op een rustigere nacht voor jullie appieannie. Zo sneu dit ook....
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158810466
Hoe is het gegaan AA? Wel heel erg naar zeg.

Die tip van de aquarius ga ik ook even onthouden
  maandag 4 januari 2016 @ 07:51:33 #89
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158810492
Ouch Fr, dat klinkt echt heel pijnlijk :X

Aapie, ik hoop dat je nu een rustige nacht had en ze zich al weer wat beter voelt vandaag.
Kijk alleen wel een beetje uit met geen drinken geven. Als ze niet meer spuugt is het goed, maar als ze ondanks dat alsnog blijft spugen dan liever wel water (of liever nog ors) geven.
Nora heeft als dreumes een keer 14 uur lang elk half uur (op een gegeven moment elk kwartier) gespuugd. De hap vond het uiteindelijk wel een goed idee dat we langskwamen :') Gelukkig was ze niet uitgedroogd, ik had na elke spuugbeurt 5cc water (later ors) met een spuitje ingegeven en ondanks dat dat er vrij snel weer uit kwam werd er blijkbaar toch voldoende opgenomen.

Sowieso weet ik uit eigen ervaring dat overgeven met iets in je maag beter is dan een lege maag *ril*
Al zou ik er niet gelijk iets te eten in stoppen ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158812856
De nacht is hier heel goed gegaan! Kaylee lag zelf om 7 uur in bed. Toen ik zelf om 10 uur ging nog even bij haar gekeken en ze lag heerlijk te slapen dus heb haar lekker laten liggen. Heb haar net om half 10 wakker gemaakt, ze is nog niet helemaal de oude maar tot nu toe zit het water wat ze heeft gedronken er nog in *O*
Ze wil alleen nog niet eten maar dat vind ik niet zo erg, eerst maar eens kijken hoe ze op drinken blijft reageren
  maandag 4 januari 2016 @ 17:41:26 #91
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158822250
Gelukkig gaat het beter Aapie!


Whehe, hier net de invloed van tv ondervonden.

Tijdens het eten zei Nora heel spontaan: 'bedankt voor het eten, mama'. Ik dacht wat netjes :o
Zegt ze 2 minuten later 'mag ik een pakje openmaken?'

Dat is dus een scene uit de kerstfilm van Casper en Emma die we met kerst hebben gekeken _O-
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158822438
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:41 schreef Sylver_ het volgende:
Gelukkig gaat het beter Aapie!


Whehe, hier net de invloed van tv ondervonden.

Tijdens het eten zei Nora heel spontaan: 'bedankt voor het eten, mama'. Ik dacht wat netjes :o
Zegt ze 2 minuten later 'mag ik een pakje openmaken?'

Dat is dus een scene uit de kerstfilm van Casper en Emma die we met kerst hebben gekeken _O-
Och, nog niet zo slecht toch? ;)
Zo zegt Aiden "ja, graag", als ik bijv. vraag of hij iets wilt drinken of eten.
En als het smaakt is het: " Hmm, verrukkelijk!"
Met dank aan Peppa Pig. :P
pi_158823294
Haha wat grappig!
Kaylee komt niet verder als lekker al zwaaiend met haar hand naast haar oor en heel hard nee gillen als ze niet wil eten!
pi_158823976
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Och, nog niet zo slecht toch? ;)
Zo zegt Aiden "ja, graag", als ik bijv. vraag of hij iets wilt drinken of eten.
En als het smaakt is het: " Hmm, verrukkelijk!"
Met dank aan Peppa Pig. :P
Nu weet ik waar Féline het van heb :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_158825598
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Nu weet ik waar Féline het van heb :')
Ik kijk stiekem ook nogal eens mee dus kon precies achterhalen waar het vandaan kwam. :P
Die aflevering met de pannenkoeken bakken! :9
  maandag 4 januari 2016 @ 20:10:21 #96
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158826742
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Och, nog niet zo slecht toch? ;)
Zo zegt Aiden "ja, graag", als ik bijv. vraag of hij iets wilt drinken of eten.
En als het smaakt is het: " Hmm, verrukkelijk!"
Met dank aan Peppa Pig. :P
Haha, gelukkig wel nette zinnen idd :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158828695
Waar Peppa al njet goed voor is. ;).
Billie vroeg vandaag of ik m'n gezicht dicht wilde doen toen ik begon te zingen :').

Wie van hier geeft een kinderfeestje bij de 4e verjaardag? :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158829095
Wij niet in elk geval. Gewoon 1 feestje voor alledrie met zowel volwassenen als kinderen.

Mijn bijna kleuter ging vandaag voor de allerlaatste keer naar het kdv :'( Toen ik hem op kwam halen riep hij "mama, nu ben ik 4. Kijk het staat op mijn muts. Gaan we nu taart eten?" Gelukkig heb ik nog een weekje 3 peuters in huis.....

en morgen weer een hele dag alleen met 3 met slecht weer. Dus waar ik nu nog sentimenteel ben, ben ik morgenavond dolgelukkig dat er in elk geval eentje volgende week naar school gaat :D
pi_158830784
Oh, en ik wilde ook nog even wat tweelingdingetjes delen. Ze gaan steeds meer samenspannen. En dat is tegelijkertijd }:| en O+

In de auto vond M (zit in het midden) iets eng. D buigt langs M om aan J te vragen "wij vinden het niet eng he?"

En vanavond werd er weer flink gekeet en gelachen in bed. Toen ving ik een gesprek op waarvoor ze me gingen roepen: voor een slokje water of voor een pleister. :|W Ik heb beide maar meegenomen toen ze me riepen >:)
  maandag 4 januari 2016 @ 22:00:12 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158831264
OMG Kyara die meiden van jou.... :X :') O+

En wat leuk om ook die andere tv-fragmentjes te horen :D E deed laatst een stetoscoop op mn bolle babybuik, om 'even het hartje te luisteren'. Dus ik dacht; onthouden van het bezoek aan de verloskundige. Zegt ze ineens "Je mag alles vertellen hoor, aan je dokter!" _O- (uit: de speelgoeddokter, haar favoriete serie atm). Vandaag mocht ik haar ook geen E noemen, want ze was de poppendokter!

Oh en ze ligt in haar nieuwe grote bed op dr nieuwe grote kamer te slapen! :o Zomaar, hartstikke goed ineens over gegaan! Ze heeft zelf geholpen dr bedje in elkaar te schroeven, zelf de voorleesstoel de kamer ingesjouwd, de boekjes overgebracht.... en nou slaapt mn baby in dr grote meidenkamer O+
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:27:26 #101
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158840440
Haha, het levert wel leuke verhalen op Kyara :D

E. in een groot bed! Wat een stap weer, he.
Als het goed is komt volgende week vrijdag ook Nora's nieuwe bed. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Ze kijkt al wel uit naar haar Hello Kitty dekbed die ze zelf heeft uitgezocht :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158840996
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 19:51 schreef laziness het volgende:
Blauwe aquarius toch?
Dat heb ik de mijne vorig weekend gevoerd in ieder geval :D
Als er maar rehydration op staat. Ik heb de witte gedronken tijdens mijn zwangerschappen. Als ik het nu al ruik ga ik kokhalzen.
pi_158841071
Kyara je meiden O+
E. in groot bed wat een stap he? en wat zijn ze weer klein in zo'n groot bed althans dat vind ik.

Sac is ook helemaal in de gloria met d'r ip en anneke dekbedovertrek (jip en Janneke)
pi_158841657
Aapie, wat sneu dat je peuter zo in paniek raakt van spugen. Gelukkig dat het nu weer beter lijkt te gaan :*

Goitske, fijn als je soms ineens ziet dat de opvoeding wel effect heeft. O+

Ferrari, die Sac is inderdaad heel duidelijk :D
Hoe gaat het met haar pink nu? :*

Sylver en Venco. Wat leuk dat napraten van scenes uit een serie :D O+

Kyara, die bijna kleuter van jou :D
Ik hoop dat je vandaag een rustige dag krijgt O+
En die tweelingdingetjes. Geweldig gewoon _O-

Lb, hoe heeft E geslapen vannacht?
En dat ze de poppendokter genoemd wil worden :D

Gisteren een momentje dat je ziet dat gevoelens erkennen soms ineens werkt.
Riley zag in de kast een chocolade kerstman staan. En die wilde ze hebben (zo'n 15 minuten voor bedtijd). En die mocht ze niet. Dus ik uitleg geven. Zij verdrietig. Dus ik benoemde dat ook: "Je bent echt verdrietig dat je hem niet mag hè?" Ze gaf nog een snikje na ter bevestiging en nam me toen mee aan mijn hand om iets anders te doen
pi_158842151
Lief dat je het vraagt omen. Met haar pink gaat het goed niks meer te zien.
Gisteren zei ze ook nog: "sac niet papa best vriend sac mama beste vriend"

Mijn schoonmoeder zegt altijd tegen Ean dat mijn vriend haar best vriend is en Ean zegt dan nee dat kan niet papa is een jongen en meisjes kunnen alleen maar meisjes beste vriendjes hebben. En Sac neemt dat dus over.

Ze zit sinds gisteren op het kdv daarvoor go en moet nog erg wennen en ik voel mij dan zo schuldig, en had het gisteren ook niet naar mijn zin op mijn werk. Sterker nog ik heb er niet heel veel zin meer in maar ja niet werken is geen optie.

Wat was Riley makkelijk te overtuigen hier wordt er dan mee gegooid of geslagen en heel hard huilen i.c.m. stampvoeten.
pi_158842223
Haha. Zo reageert Riley dus ook meestal. En zo begon het ook. Huilen en boos zijn. Daarom vond ik het morgen zo mooi dat ze zich gehoord voelde toen ik haar gevoelens benoemde.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 20:55:42 #107
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158857567
Nou, het meisje heeft gewoon keurig de hele nacht geslapen! Ik heb uiteindelijk gisteren nog een tijdje bij haar gezeten, maar dat was meer omdat ze nog te wakker was denk ik. Vanavond hebben we het boekje al in bed gelezen, en toen is ze gewoon heerlijk gaan liggen en fluisterde ze al half in slaap "welterusten mama" O+

Missie geslaagd! *O*

Ze ligt nog wel in slaapzak trouwens, die vindt ze heerlijk.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 21:02:54 #108
378192 -mandy-
I am who I am
pi_158857803
Wat leuk LB! In het grote meiden bed ... dan gaat het echt ineens snel!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 21:55:06 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_158859431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 20:55 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, het meisje heeft gewoon keurig de hele nacht geslapen! Ik heb uiteindelijk gisteren nog een tijdje bij haar gezeten, maar dat was meer omdat ze nog te wakker was denk ik. Vanavond hebben we het boekje al in bed gelezen, en toen is ze gewoon heerlijk gaan liggen en fluisterde ze al half in slaap "welterusten mama" O+

Missie geslaagd! *O*

Ze ligt nog wel in slaapzak trouwens, die vindt ze heerlijk.
Ooh wat goed!
pi_158941724
Whoehoe wat goed van E!
Hier ook langzaam aan het nadenken over een ander bedje. Afgelopen week wil Kaylee overal slapen behalve in haar eigen bed... vriend vind het nog niet nodig maar ik vind het zielig als ze zo in paniek raakt als ik alleennal zeg kom we gaan naar bed...

Als ik morgen wat ben opgeknapt maar even bij ikea neuzen!
pi_158942193
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:43 schreef aapieannie het volgende:
Whoehoe wat goed van E!
Hier ook langzaam aan het nadenken over een ander bedje. Afgelopen week wil Kaylee overal slapen behalve in haar eigen bed... vriend vind het nog niet nodig maar ik vind het zielig als ze zo in paniek raakt als ik alleennal zeg kom we gaan naar bed...

Als ik morgen wat ben opgeknapt maar even bij ikea neuzen!
Ook ziek geworden?
Home is where the O+ is...
pi_158944822
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:55 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ook ziek geworden?
Ik blijf bij de wc logeren denk ik :Y)
  zaterdag 9 januari 2016 @ 08:50:39 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_158952177
Beterschap AA!

Wat een rust hier! Ik heb nog even 3 peuters in huis. 2 daarvan worden straks opgehaald om bij opa en oma te gaan logeren. Even quality time met bijna kleuter.
pi_158952311
Echt een rust inderdaad

Beterschap Aapie:*

En gezellig Kyara. Geniet ervan O+

Hier een luie ochtend die te vroeg begon (kwart over 6). Maar wel heerlijk relaxed. Nog een tijd op bed gelegen en nu nog in pyjama beneden. Ik houd van zulke ochtenden O+
pi_158952712
Ik had jullie nog helemaal geen gelukkig nieuwjaar gewenst! *O* Dat het maar een mooi jaar mag worden voor alle peuters! Bij Omen begint het gelukkig goed met een pyjama-zaterdag, heerlijk is dat he? O+

Beterschap Aapie! En ik zag een groot bed voor LB's meisje, wat knus O+ Wij hebben het kindloze deel van de kerstvakantie ook besteed aan het opknappen van M's kamer. Het werd een iets groter project dan gedacht :') Met nieuw gestucte wanden, meubeltjes opgeknapt, alles geschilderd en behangen en een reusachtig grotemensenbed waar m'n purkje bijna in verdwijnt O+ Maar hij is er heel blij mee.

Wat fijn Kyara om een beetje tijd met je grote te hebben. Hou houdt hij zich onder het naar schoolgaan? Heeft hij zijn eerste echte dag al gehad? Mijn M was gisteren voor het eerst wennen en ik merkte dat wel aan zijn humeur de laatste week. Hij vindt het erg spannend. Hij wilde ook niet in de klas blijven en moest een beetje huilen maar de kindjes waren zo lief voor hem. Het jongetje naast hem in de kring was zachtjes zijn been aan het aaien omdat hij een beetje verdrietig was *; Toen juf eenmaal begon te praten was hij gefascineerd en konden wij rustig gaan en na afloop vertelde hij dat het heel fijn had gevonden O+ Volgende week weer. Ik vond het best een stap, mijn kuikentje voor het eerst naar school :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158952865
Ahw, al die grote peuters die bijna naar school gaan O+
  zaterdag 9 januari 2016 @ 10:24:12 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158952997
Whoa ja dat lijkt me ook een enorme stap hoor! Vier jaar lijkt vanuit dit topic al zo groot, maar vergeleken bij al die schoolkinderen is t natuurlijk nog maar zó klein! O+

Wat leuk dat je dames weer gaan logeren Kyara. Vinden zij vast de bom, en lijkt me voor M ook even fijn in deze tijd!
pi_158953059
Geniet ervan kyara! En je meiden gezellig bij opa en oma!

Omen lekker pyjama ochtend! Doen wij ook!

Voel me gelukkig beter als gister, kaylee heeft wel de halve nacht in ons bed geslapen en is nu chagerijnig denk ik. Ze is al de hele ochtend om alles aan het huilen
pi_158953216
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 10:24 schreef LadyBlack het volgende:
Whoa ja dat lijkt me ook een enorme stap hoor! Vier jaar lijkt vanuit dit topic al zo groot, maar vergeleken bij al die schoolkinderen is t natuurlijk nog maar zó klein! O+

Wat leuk dat je dames weer gaan logeren Kyara. Vinden zij vast de bom, en lijkt me voor M ook even fijn in deze tijd!
Nou! Op het kdv is hij de oudste, er zijn nog twee petite meisjes van wat maanden jonger en verder alle maar verse peutertje dus daar torent hij boven iedereen uit. En in zo'n kleuterklas (verticale groep dus 1 en 2 gemengd) is hij dan weer echt zo'n gupje. Maar het voelt wel heel fijn allemaal, ook dat hij al een haakje met zijn naam bij de kapstok had bijvoorbeeld. Maakt de overgang wat makkelijker (vooral voor moeders :') )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 11:22:20 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_158953636
Ja, ik vind het echt een enorme stap. Het voelt ook echt als het einde van een tijdperk. Zijn tijd op het kdv zit erop en nu begint hij weer als kleintje op zo'n grote school. En dan het idee dat hij 12 is al hij weer van school af komt :X Maar hier ook al een stoel met zijn naam erop bij het kennismakingsgesprek dus daar was hij ook erg van onder de indruk (en wij ook! Zo fijn om te merken dat je kind welkom is en dat hij er al bij hoort).

M begint dinsdag echt, dan is hij 4. Maar hij blijft wel halve dagen gaan voorlopig.

CS, wat fijn dat jouw M het leuk heeft gehad en dat de andere kindjes ook zo begaan zijn. Mijn M is ook al onder de hoede van het meisje naast hem genomen. Leuk meisje. Heeft hij wel een goede aan denk ik.
pi_158956629
Lekker quality time met M Kyara geniet ervan. En bijna echt naar school wat zijn ze dan weer klein he?

Ik heb gisteren de uitslag van endoscopie gehad. Deze kreeg ik om te zien of de herstel operatie na de schade van mijn zwangerschappen helemaal goed gegaan was. Nu was het al een rotonderzoek maar de uitslag vond ik ook niet zo leuk. Nu nog het volgende onderzoek en afspraak afwachten om te kijken hoe nu verder.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:10:21 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_158957364
Oh bah, FR wat naar. Wat hebben ze bij de herstel operatie precies gedaan eigenlijk?
pi_158957504
Anti-reflux operatie

Synoniemen

Nissen fundoplicatie

De anti-reflux operatie is een operatie die uitgevoerd kan worden bij mensen met ernstige reflux klachten die veroorzaakt worden door een middenrifsbreuk (= hernia diafragmatica).
Reflux is het terugstromen van maaginhoud naar de slokdarm. Ernstige refluxklachten kunnen ontstaan door een middenrifsbreukje. Een middenrifsbreukje is een te wijde opening in het middenrif. Het middenrif is een spierplaat, die de borstholte scheidt van de buikholte. In het middenrif zit een opening, waar de slokdarm doorheen gaat. Als deze opening wijder is dan noodzakelijk, spreken we van een middenrifsbreukje

Tijdens de operatie wordt de bovenkant van de maag losgemaakt van de milt en de lever. Het deel van de maag dat in de borstholte ligt wordt teruggetrokken in de buikholte. De overgang van de maag naar de slokdarm wordt vrijgemaakt. De chirurg maakt vervolgens een plooi van de bovenkant van de maag. Deze plooi wordt als een manchet onder de slokdarm doorgedraaid en vastgehecht.

De operatie vindt meestal via een kijkoperatie (laparoscopie) plaats. Het kan ook via een gewone operatie (klassieke operatie) worden uitgevoerd.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 14:23:07 #124
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_158957783
Klinkt naar zeg. Maar de operatie zelf is niet goed gegaan? Heb je nog steeds klachten?
pi_158957948
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158959248
FR. Hopelijk vinden ze iets dat heel makkelijk op te lossen is..

Spannend hè, bijna verse kleuters..
Hier ging de eerste week op school vliegend. Alsof hij nooit anders heeft gedaan. Regelt vanaf de eerste dag alles met de juf. Ook met juf afgesproken dat ze zou bellen als het niet zou gaan. Maar hij heeft ook de drie lange dagen(ma-di-do) vol gemaakt. Alleen even een kleine terugval in de zindelijkheid, vast toch wat van de moeheid.
pi_158960181
FR, klinkt heftig. Sterkte :*
pi_158963142
Fr heel veel beterschap met alles :* .. erg heftig lijkt me
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:17:04 #129
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158964945
Fr, dat klinkt naar, ik hoop dat er een oplossing komt!
En verse kleuters, leuk, en spannend ;)

Mijn eigen peuter gaat morgen met oma naar het theater, naar Thomas de Trein. Maar ik heb 2 leenkinders :o En ik ben me mentaal aan het voorbereiden, ik mag morgen op 2 meisjes passen, 2 en 4 jaar oud, dochters van een vriendin. Help, meisjes, hoe werkt dat? Ik denk dat ik maar met de oudste een taart ga bakken, en hoop dat de jongste wil slapen (ze komen van 12-4, dus middagslaaptijd).
pi_158965101
Heb je kleurtjes mm? Knutselen/stempelen ed doen ze hier graag.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:31:05 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158965347
Ik ken ze best goed, en t zijn geen typische rustige knutselmeisjes ;) Maar mochten ze wel willen, ik heb alles in huis: stiften, potloden, krijt, verf, vingerverf, klei, supersand, stempels, stickers... Maar ik denk dat de jongste liever met J's auto's speelt...
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:38:52 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_158967195
He bah FR, heel naar. Sterkte!

MM, lekker laten spelen met het beschikbare speelgoed. Speelgoed van een ander is weer nieuw en altijd leuk. En hier spelen ze ook met alles. M met de poppen, buggy's en tutu's en de meiden met auto's.
pi_158978295
FR, wat naar! Hopelijk kunnen ze het nog oplossen en kan je kwaliteit van leven verhoogd worden.

Grote bedden, bijna-kleuters... Wat een boel stappen hier! *O*
Home is where the O+ is...
  zondag 10 januari 2016 @ 13:08:17 #134
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158981621
Nou, de leenpeuter en kleuter zijn er hoor. De kleine ligt lekker in bed (D. bedje toe!), de grote speelt met de vrachtauto's en treinbaan. En ik heb gewoon tijd om op de bank te zitten, want J is dus bij oma, en F. slaapt :o
pi_158996246
Hallo :W Ik ga hier ook maar eens proberen mee te lezen.
Mats is ruim een week geleden 2 geworden en ineens is er al een hoop veranderd.
Is t normaal dat nu ze 2 zijn ze ineens geen avond eten meer willen? En een middag slaapje is ook zooo 2015. Ik vind het wel even schakelen hoor :@

FR wat balen zeg. Ik weet nog wel dat je zo ziek was tijdens je zwangerschap. Hopelijk kunnen ze wat voor je doen.

MM hoe vond je zoontje het bij Thomas? Lijkt me zo leuk om naar zulke dingen te kunnen gaan.
  zondag 10 januari 2016 @ 21:42:40 #136
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158996487
Ikke, welkom! Jammer van t middagslaapje. J heeft dat ook een tijdje gehad vorig jaar, maar slaapt nu nog steeds regelmatig 's middags (als ie voor 7 uur 's ochtends wakker is, anders wil ie vaak niet). Hij lijkt t ook echt nodig te hebben, want ligt elke avond gewoon om 7 uur ook weer in bed. En dat eten is herkenbaar helaas. Hier nog geen verbetering.

Thomas de Trein was een grooooooot succes. Volgens oma had ie het geweldig naar z'n zin gehad, en z'n even oude vriendinnetje ook. Hij was er zelf ook helemaal vol van, want 'de trein was kapot mama'! 'En er was een circus!' O+
pi_159005049
Welkom ikke! Herkenbaar van het eten. Wij blijven wel aanbieden maar als ze niet wilt dan niet..

Mm fijn dat j het zo leuk heeft gehad! Heb jij ook een leuke dag gehad met de meisjes?

Kyara gefeliciteerd met je grote *O*

Fr klinkt naar. Hoop dat er nog wat mee gedaan kan worden.

Kaylee heeft vanacht in haar nieuwe bed geslapen en werd om half 7 wakker vanmorgen *O* ze bleef erin zitten en roepen naar ons tot ze in de gaten had dat ze er zelf uit kon hihi
pi_159005292
Welkom ikke

Wat leuk dat J zo genoten heeft MM.
Heb jij ook een leuke dag gehad?

Kyara, gefeliciteerd met M. *G* Hoe is het om een kleuter in huis te hebben ?

Aapie. Fijn dat de nacht in de peuterbed goed ging.
Riley roept nu nog steeds als ze wakker wordt en blijft dan netjes in haar bed zitten :D
pi_159005297
Welkom Ikke! Gefeliciteerd met je peuter!

Dag Kyara! Gefeliciteerd met je kleuter!
( ;) Ok, je mag blijven, nog merendeel peuters in huis ;) )

Femke slaapt nog steeds in een ledikant... :@ Binnenkort maar eens iig een zijkant eruit halen dat het een 'normaal' bedje wordt...
  maandag 11 januari 2016 @ 08:44:36 #140
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_159005332
Noor ook hoor Shandaly..

Kyara, gefeliciteerd! *O*
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_159005462
Kyara gefeliciteerd
pi_159005469
Shandaly daar hoef je geen :@ voor te doen toch! Ik had kaylee ook liever nog in het ledikant gehad maar zij wilde er zelf niet meer in slapen. De zijkanten konden hier helaas niet eruit zonder dat het bedje heel onstabiel werd dus vandaar nu al een groter bedje
pi_159005743
Kyara, gefeliciteerd met je kleuter! Welkom in de wondere wereld van basisscholen en speeldates.
pi_159005771
Gefeliciteerd Kyara met je kleuter! *O* wat vliegt de tijd toch!

Shandaly, de voornaamste reden om de zijkant eruit te halen was omdat ik het tillen zo zwaar vond worden. Ik heb snel last van m'n rug. Maar verder, als het nog past en jij en Femke het niet lastig dan is het toch prima?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 11 januari 2016 @ 09:20:33 #145
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159005823
Kyara gefeliciteerd!

Ik heb gisteren ook een leuke dag gehad met de meisjes. Ze waren heel lief (ik heb ze wel eens anders gezien ;)) en hebben lekker gespeeld. En de taart die ik et de oudste heb gebakken was erg lekker :Y)
pi_159007667
Hier ook nog een ledikantje hoor. Al zijn we wel aan het zoeken naar een peuterbedje voor Eline. Al heeft ze momenteel wel momenten dat ze niet graag naar bed wil en denk ik dat ze er uit komt als ze dat kan terwijl ze in het ledikantje na een minuutje mopperen toch lekker gaat slapen vaak. Maar goed. We dat merken we dan wel :P

Kyara gefeliciteerd met je grote!
pi_159012454
Wat leuk Mm dat het zn geslaagde dag was. Hoe oud is jou zoontje?

Kyara gefeliciteerd met je kleuter

Peuterbedjes. Ik vind het zo knap dat ze erin blijven liggen. Die van ons zou er direct uit stappen. Ik denk dat we hem maar tot zijn 16e in de ledikant laten liggen :')
Fijn dat de eerste nacht goed is gegaan met Kaylee ^O^

Over dat avond eten. Wij bieden het wel gewoon aan en maken er ook geen probleem van als hij niet wil. Hij moet blijven zitten tot wij het op hebben en dan krijgt hij wel een toetje. En die gaat er natuurlijk wel in. Maar bieden jullie dan savonds nog wat aan? Fruit of een bakje yoghurt ofzo? Tot nu toe heb ik dat niet gedaan en hij slaapt gelukkig ook gewoon door snachts maar ben zo bang dat hij wakker gaat worden van de honger. En wat doe je dan?
Zo gek om van een alles etende dreumes naar een alles weigerende peuter te gaan.
  maandag 11 januari 2016 @ 14:23:35 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159013093
Dank voor de felicitaties!

Vanochtend klein gevierd met opa en om's erbij. Cadeaus gekregen, taart gegeten, feestmuts op, dat idee. Was leuk O+ En morgen naar school.

Maar heb nog 2 peuters over dus ik blijf nog even ;)

Mijn meiden zijn afgelopen september over gegaan naar een peuterbed. Hier was de voornaamste reden dat ze niet meer in een slaapzak wilden en de eenpersoonsdekbedden echt te mega waren voor in een ledikant.

Qua eten weigeren heb ik s avonds eigenlijk nooit meer iets aangeboden. Toetje is hier eigenlijk altijd gewone volle yoghurt dus als ze niks of weinig eten dan geef ik ze een wat voller bakje yoghurt of nog iets van fruit erdoor of zo.
pi_159013443
:D gefeliciteerd met je kleuter Kyara! *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_159014843
Kyara, van harte gefeliciteerd met M *O*
pi_159017270
Hier nemen we altijd nog een stuk fruit na het eten. Dus als er niks gegeten is schil in een half appeltje extra of ze pikt de helft van mijn banaan in.

Wel grappig trouwens, sinds het cb adviseerde naar het audiologisch centrum te gaan voor haar spraak, begint ze ineens te kletsen joh! En doordat ze nu ineens zo goed praat is het kwijlen ook echt een stuk minder geworden! Zo grappig om dat verband te zien
  maandag 11 januari 2016 @ 17:08:57 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159017942
J is vorige week 3 geworden ikke.

Wij geven na het avondeten toetje (yoghurt of kwark) en verder niks. J is nog nooit wakker geworden van de honger. Op een gegeven moment groeien ze ook gewoon minder hard hè. We hebben hier als regel dat J een hapje moet proeven van de verschillende dingen op zn bord (anders is het meteen 'ik vind dat niet lekker'). Bord leegeten hoeft niet.
  maandag 11 januari 2016 @ 20:22:21 #153
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159023537
Kyara van harte gefeliciteerd met M.! *O* Omg, een kleuter!

Welkom Ikke! En nog gefeliciteerd met je peuter *O*
Nora heeft ook een kleine periode gehad dat ze niks (nieuws) wilde eten. Ik maak niks anders voor haar, maar zorg wel dat we rauwkost erbij hebben (komkommer, tomaatjes) waarvan ik weet dat ze dat iig lekker vindt. En fruit mag altijd, een banaan vult ook wel aardig :)

Bah FR, dat klinkt niet fijn. Hopelijk is het goed te behandelen.

Aapie wat fijn dat ze ineens grote sprongen heeft gemaakt met het praten!

Nora doet mee met de overstap naar een groot bed. Gisteren voor het eerst. Ik kan nog niet zeggen dat het een betere nacht was, maar er is iig meer ruimte voor mij :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159023683
Kyara, gefeliciteerd met je grote *O* *O* *O*!! M een kleuter, een heel nieuwe levensfase! En jij bent niet langer die moeder-met-3-peuters, hoera! :+ ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 11 januari 2016 @ 20:31:27 #155
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159023822
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:26 schreef Phaidra het volgende:
Kyara, gefeliciteerd met je grote *O* *O* *O*!! M een kleuter, een heel nieuwe levensfase! En jij bent niet langer die moeder-met-3-peuters, hoera! :+ ;)
_O-

Gefeliciteerd met je knappe grote Kyara! *G*
  maandag 11 januari 2016 @ 20:44:21 #156
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159024173
Verder gaan er veel kindjes naar een groter bedje ineens! :D E ging vooral omdat we straks haar bedje willen gebruiken als cosleeper, ze had zelf nog totaal geen moeite met haar ledikant :N
Maarrrrr ze is wel heel blij in haar nieuwe kamer en dr nieuwe bedje O+

Ikke, nog gefeliciteerd ook! Wel pittig als de middagslaapjes ineens over lijken :')
Van honger is E nog nooit wakker geworden, en ze heeft bij vlagen echt wel dagen dat ze nauwelijks wat eet 's avonds. Ik ben ervan overtuigd dat ze het zelf wel regelt. Ze geeft het duidelijk aan als ze iets niet lust, en vertelt dan ook wel dat ze bijvoorbeeld een banaan wil eten. En als ze gewoon geen honger heeft, is dat meestal ook wel duidelijk (klieren met eten, of niet eens aan tafel willen komen). Dan hoeft ze van mij ook niet.
pi_159026130
Bedankt voor de tips ^O^
Ik heb hem vanavond een grotere bak yoghurt en een banaan gegeven na het eten.
Hier helpt het helaas niet om te zeggen dat hij 1 hap moet proeven want dan hebben we het tegen de muur aan zitten (hij kan echt super goed gooien :+ )
Maar het is natuurlijk ook wel logisch dat ze minder eten als ze niet meer zo hard groeien.

Mm jij dan ook nog gefeliciteerd met J

Aapie wat fijn dat het heeft geholpen om naar een audiologisch centrum te gaan. Grappig dat het ook effect heeft op het kwijlen.

Nora ook naar een groot bed met plek voor mama, heel fijn :D als je er dan toch naast moet liggen dan kan je maar beter goed liggen.

LB ik denk idd ook dat ze het zelf goed kunnen regelen. Ik word er alleen wel een beetje onzeker van omdat het zo van de 1 op de andere dag veranderd is. Maar jullie stellen me gerust ^O^
pi_159029328
Gefeliciteerd Kyara! *O*

Wat leuk al die kleintjes die uit hun ledikantje gaan. Eva ook al een tijdje, die is 1 keer zelf uit bed gekomen maar roept ons nu altijd als ze wakker is en uit bed wil. Of huilen dan, dat is namelijk iedere nacht. :Z
E.
pi_159033562

Sac houdt er aparte slaaphoudingen op na.

En dan piepen dat ze d'r doekjes kwijt is.
pi_159034063
Die houding is heel bekend, fr! _O-

Kyara, alsnog gefeliciteerd met M! *G*
Zie nu pas dat mijn vorige reactie niet geplaatst is, grr.

Ikke, welkom! Eten is hier geen punt, verschilt enorm. Maar voor veel peuters is eten een 'controle'dingetje - ze kunnen zelf kiezen wat ze wanneer eten en experimenteren daar onbewust mee. Ook groeien ze idd minder snel - al zijn koolhydraatrijke dingen vaak wel in trek (pasta met kaas enzo) omdat ze die stoffen blijkbaar nodig hebben.
Home is where the O+ is...
pi_159034084
Ze kan zo terug het wiegje in. Grote bed is overbodig.
pi_159034332
Spark, :*

Ferrari. O+

Ik bracht net Riley naar het kinderdagverblijf. En ze viel op het parkeerterrein. Het ergste vond ze dat ze vies was.
Dus even handje gewassen en andere broek aangetrokken
pi_159036919
Aaah fr dat ziet er lief uit! Kaylee ligt ook vaak zo op haar buik.

Omen sneu dat ze viel maar wel grappig dat ze zich alleen druk maakte om haar vieze handen!
pi_159046240
FR Wat schattig zo O+ ... heeft ze van die doekjes om langs haar neus te wrijven om in slaap te komen? Mijn jongste heeft dat namelijk :Y .. Liggen echt een stuk of 5 van die dingen in zijn bed zodat er altijd wel 1 in de buurt ligt :+
pi_159046977
Ze wrijft er niet mee. Er zit een lusje aan voor een speen dan houdt ze vast en dan stopt ze d'r duim in d'r mond.

Omen Riley is een echte dame. Schoon moet je zijn.
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:32:38 #166
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159061508
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Gefeliciteerd Kyara! *O*

Wat leuk al die kleintjes die uit hun ledikantje gaan. Eva ook al een tijdje, die is 1 keer zelf uit bed gekomen maar roept ons nu altijd als ze wakker is en uit bed wil. Of huilen dan, dat is namelijk iedere nacht. :Z
Hier hetzelfde idd.
Al moest ze vannacht huilen omdat ze zichzelf vast had gedraaid in de dekens. Ze moet nog even oefenen met dekens, is toch heel anders dan een slaapzak :P

Bekende slaaphouding, FR O+

Awwh Riley, maar ik snap het wel hoor, is ook niks om je zo vies te moeten vertonen :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 13 januari 2016 @ 07:38:26 #167
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159061543
Ohja, ik vroeg me nog af of jullie nog traphekjes hebben?

Boven hebben we er nooit 1 gehad en beneden is hij al een half jaar weg. Ze kan in principe prima traplopen en ik verwacht niet dat ze, als ze al uit bed komt 's nachts, naar beneden zou gaan. Ik moet nu ook altijd overal mee naar toe, zou het wel erg 'out of character' vinden als ze ineens in d'r eentje naar beneden zou gaan.
Toch vraag ik me een beetje af of ik nu heel erg onverantwoord bezig ben :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159061570
Sinds onze verhuizing (ruim een jaar geleden) hebben wij geen traphekjes in huis. Ook als ze boven spelen gaat dat helemaal prima, er is nog maar één persoon hier in huis ooit van de trap gevallen (en dat was papa ;) )

Ik heb geen idee hoe avontuurlijk Femke gaat zijn als ze straks haar bed uit kan. Haar broer is in elk geval nog nooit verder geweest dan de badkamer; hij is nog nooit zelf naar beneden gelopen of naar boven naar zolder.
pi_159061624
Hier geen traphekje op de slaapverdieping; ze durft de trap niet af en wacht altijd. Haar slaapksamerdeur doe ik 's nachts dicht en krijgt ze nog niet open. Op zolder heb ik er wel een, maar nu je 't zegt - erg nuttig is 'ie niet :D.
Home is where the O+ is...
pi_159061638
Beetje (heel) laat maar toch nog gefeliciteerd met je kleuter Kyara!

Ow vindt het ook verschrikkelijk als hij vies is Omen. Hij vraagt ook vaak om een nieuwe broek als er een vlekje op zit :') .... Maar een schone luier wilt hij dan weer niet he :')

Geen traphekjes voor Ow hier meer. Hij mag ook zelf de trap op en af en hij doet dat ook heel rustig en beheerst. De traphekjes staan er nog wel voor m'n dreumes ;)

Oh en drie jaar geleden kreeg ik vandaag rugpijn.. Heel veel rugpijn. en m'n vriendje was toen niet thuis, dus ik durfde de vk niet te bellen :').
pi_159061672
Hier ook geen traphekjes meer. Kyan kan prima zelf de trap op en af en doet dat eigenlijk ook overdag. Ik blijf er ook niet meer bij.

In de nacht komen mijn kinderen nooit zelf uit bed, maar roepen nog steeds.
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:21:11 #172
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159061822
Ah gelukkig, toch niet de enige met geen traphekje meer :)

Loj, Ow (bijna) jarig?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:23:16 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159061837
Oh ik heb echt nog wel een traphekje bovenaan de trap. E is best heel voorzichtig, maar ik ben een schijterd met trappen en t idee dat ze ineens beneden ligt, brrrr ;(

Mijn viend is trouwens nog erger, die wil ook niet hebben dat ze alleen naar boven loopt :D
pi_159061842
Hier nog wel een traphekje. ze komt niet haar bedje uit maar hij hangt er gewoon nog. Ze heeft al eens een vrijwillige salto de trap af gemaakt, dat heb ik liever niet nog eens..
pi_159061859
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 08:21 schreef Sylver_ het volgende:
Ah gelukkig, toch niet de enige met geen traphekje meer :)

Loj, Ow (bijna) jarig?
Vrijdag inderdaad!
Hij is zo slim, vanochtend zei hij: mama moet ik nu 2 nachtjes slapen en krijg ik dan de dierentuin (van playmobile) O+
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:30:32 #176
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159061895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 08:23 schreef LadyBlack het volgende:
Oh ik heb echt nog wel een traphekje bovenaan de trap. E is best heel voorzichtig, maar ik ben een schijterd met trappen en t idee dat ze ineens beneden ligt, brrrr ;(

Mijn viend is trouwens nog erger, die wil ook niet hebben dat ze alleen naar boven loopt :D
Haha, mijn man heeft hetzelfde :)
Hij en een vriendin van mij vinden het idee van geen traphekje boven dus erg eng, vandaar dat ik ging twijfelen.

Oeh, Ow bijna 3! En krijgt hij de dierentuin? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159061901
Hier sinds bijna een jaar geen traphekje meer. We hebben ze na de verhuizing niet meer opgehangen. Luuk loopt prima de trap op en af.
Hij komt in de ochtend zelf wel uit bed maar komt z'n kamer niet af. Hij slaapt in een groot bed, maar nog wel in de slaapzak. Hij wil echt nog niet zonder.

Eten is drama hier, hij heeft een tijd ( zo ongeveer een jaar) alleen rijstwafel en kale pasta met kaas gegeten. Geen brood, geen groente. Nu begint ie iets beter te eten. Hij eet wat brood, 1 op de dag. En er gaat nu ook wortel in en wat rijst gisteren.
Hij krijgt wel vitamine pillen. Van de week bij t cb zag z'n lijntje op de curve er meer dan prima uit.
*poef* nu is het weg
pi_159061969
Wij hebben nog wel een traphekje, maar die staat in de deuropening van de kamer van Rosalie. Ze ging nogal eens aan de wandel op onprettige tijden.

Eergisteravond hadden we ook zoiets. Vaak wordt ze rond 22.30 onrustig en vind ik haar verward zittend in bed. Dan is ze even haar plekje kwijt.
Dat was eergisteren ook zo alleen bleek ze niet in bed te zijn.
Mijn hart schoot in mijn keel toen ik haar zag: zittend op haar knietjes, hoffd gebogen en haren langs haar gezicht, precies in het midden van haar kamervloer.

Ik was even bang dat ze met grote zwarte ogen ineens op zou kijken. Brrrrr.
Het was echt zo'n horrorfilm scenario.
  woensdag 13 januari 2016 @ 08:42:10 #179
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159062012
Oh danic, ik zag ook gelijk een scene van The Ring ofzo voor me :o

Traphekje in de deuropening heb ik ook overwogen, maar aangezien ik er nog wel een paar keer per nacht heen moet lijkt me dat erg onhandig.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159062204
Echt danic, ik zou zeven kleuren poepen :D

Hier ook geen traphekje. Eva kan heel goed zelf de trap op en af lopen en gaat niet naar beneden of boven zonder toestemming. Hopelijk blijft dat even zo.

Gos omen, dat ze vieze handjes het ergste vond. Heel herkenbaar trouwens, dat wel.
E.
pi_159062372
Loj, wat leuk dat hij het zo goed weet.
Riley is ook bezig met jarig zijn (over 10 dagen) en weet nu dat ze drie wordt. Alleen iedereen die voor haar jarig is wordt ook drie :D

Ik heb wel een traphekje boven aan de trap. Zelfde reden als LB.

Danic. Dat is echt bijna een scène uit een griezelfilm. Ik zou ook even bang zijn voor grote zwarte ogen
pi_159062406
Hier nog wel een traphekje. We zijn een half jaar geleden verhuisd en hij kreeg toen ook een peuterbed waar hij zelf uit kon (en dat meteen ook deed). Ik doe het hekje 's nachts nog altijd dicht, hoewel hij alleen naar onze kamer loopt en die is naast de zijne.

Overdag is het hekje open. Hij loopt zelf de trap op en af en speelt ook boven als ik beneden ben en andersom. Het hekje zou op zich wel weg kunnen inmiddels, maar met een baby erbij vind ik het ook wel fijn dat peuter niet zomaar naar hem kan lopen om 'gezellig bij baby te gaan slapen' of zoiets terwijl ik de was ophang of zo.

Danic, dat klinkt idd als een horrorfilm, zeker met die mooie grote ogen van je dochters :o

Edit: naar zolder hebben we ook een hekje. Wat Kyara zegt, ik wil niet dat hij daar zelf naar toe gaat en het is wel aanlokkelijk omdat daar het overtollige speelgoed ligt, en dat is uiteraard veel boeiender dan wat er beneden ligt.

[ Bericht 14% gewijzigd door Mineola op 13-01-2016 09:42:16 ]
pi_159062519
Brrr Danic!

Hier een traphekje naar de zolder. Ik wil niet dat ze daar zonder toezicht heen gaan. Het traphekje boven aan de trap is weg maar ik sluit niet uit dat we die weer terugzetten als de kinderen s nachts zindelijk worden. De trap zit namelijk net naast de badkamer deur en 1 misstap in de nacht en je ligt beneden.

Voor nu is het wel handig dat kleuter s ochtends naar beneden kan gaan om zijn boterham uit de koelkast te pakken, te ontbijten en daarna weer naar boven te komen. (en dat deed hij ook als peuter dus ontopic :P )
pi_159062652
Ja, hij krijgt voor z'n verjaardag de grote dierentuin van playmobile. Ben alleen nog druk aan het verzinnen waar ik het neer moet zetten, Js is er echt nog te klein voor.

Ah bah Danic, dat klinkt echt eng!

Ow is nu opeens bang van het donker, niet handig in de winter :')
pi_159064799
Hier hangt nog wel een traphekje maar is momenteel niet in gebruik. Jelle kan hem zelf ook openmaken maar gaat s nachts ook nooit naar beneden of zo (behalve als hij wakker wordt als wij nog beneden zijn maar dat is maar zelden) hij gaat eerst naar de zolder waar wij slapen en dan gaat hij ooit zelf naar beneden (meestal met toestemming of een hmmhmm van ons als hij dat zegt ;) )

Overdag gaan ze wel eens zelf boven spelen en dat mogen ze wat mij betreft ook, ze zijn allebei voorzichtig op de trap.

Traphekje hangt nog wel even omdat Eline binnenkort over gaat naar een peuterbed en ik weet niet wat zij dan gaat doen als ze s nachts wakker zou worden. Al denk ik dat ze eerst nog een haakje op de deur krijgt zodat de deur alleen op een kiertje kan. Hadden we bij Jelle eerst ook. En dan als ze s nachts zindelijk wordt het hekje nog even een tijdje ofzo.

(Al zou ik het niet erg vinden als het hekje weg kan, zit best in de weg op onze bovenverdieping..)
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:57:02 #186
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159065039
Hier geen traphekje meer sinds we verhuisd zijn. Toen was ze bijna 3, maar toen ze nog wel een traphekje had in haar deuropening bij het andere huis, klom ze er gewoon overheen....

Hier nu elke dag de vraag ofdat ze al jarig is, want ze wil naar school... Zal blij zijn als ze eindelijk mag
pi_159070444
Ik ben echt een overbeschermde moeder en schijtlijster als ik jullie zo hoor :@
Hier boven aan de trap wel een traphekje. Beneden niet want er zit een deur in de gang die de kamer afsluit van de trap.

Djenna gaat de laatste tijd wel wat vaker alleen de trap op en af om bijvoorbeeld haar pop te halen boven. Maar ik vind het toch altijd een beetje tricky eerlijk gezegd :@
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:57:21 #188
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159071127
Ik vind het verschil tussen een tweejarige en een drie-of bijna vierjarige peuter ook wel heel groot hoor met dit soort dingen. Bij ons nog wel een traphekje, maar dat is vaak open. J mag nu ook alleen naar boven en beneden. Het hekje gaat eigenlijk alleen dicht als ik aan het douchen ben, en hij boven speelt. Hij rent namelijk nogal heen en weer, en ik wil niet dat ie uitglijdt en van de trap stuitert... Vorig jaar waren de hekjes echt nog gewoon dicht.

J gaat trouwens niet uit bed 's ochtend's (of 's nachts), hij blijft in bed liggen en roept ons. We hebben m nog steeds niet verteld dat ie er ook uit kan (hij heeft al sinds mei een gewoon eenpersoonbed). Is eigenlijk wel makkelijk zo, want hij loopt dus ook niet bij F de kamer op als die slaapt ^O^
pi_159071233
Wij hebben dus een traphekje bij Jan zijn slaapkamer hij weet wel dat hij zn bed uit kan en gaat wel naar teun

Verder boven en beneden bij de trap. Teun kan net zelf op z'n billen de trap af hij is ruim anderhalf dus echt nodig. Jan is in oktober 3 geworden en zou op zich best zonder kunnen
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:27:56 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159076653
Ja met nog een dreumes (of baby) in huis lijkt me een traphekje wel handig.

Wij hebben 'm dus nooit boven gehad. Het begon met uitstelgedrag omdat de muur daar zo ontzettend moeilijk te boren is, maar ik was er al vrij snel achter dat Nora niet zo'n waaghals is en niet zomaar de trap af zou durven. Nog steeds wil ze meestal getild worden en ze wil sowieso een handje voor het eerste stapje.

Beneden is hij weg sinds ze 2 is, maar eigenlijk hebben we die ook nooit nodig gehad. Als ze naar boven wil moet ik ook mee.
Gisteren was ze voor het eerst zelf naar boven gegaan en riep direct 'ben zelluf boven. Even baby halen', maar wilde vervolgens de trap af gedragen worden :)


De Frozen-manie is hier toch ook ineens toegeslagen sinds ze de film bij opa en oma heeft gezien.
Nu heeft ze op een uitje met papa een Anna pop gekregen. Zelf gekozen, maar eigenlijk wil ze Elsa ook wel.
Dus nu zegt ze tegen de Anna pop 'waar is jouw zusje? Nog in winkel? In doosje?', om dan met een ander stemmetje te doen alsof Anna zegt 'ik mis mijn zuhusje <insert nephuil>' _O-

En ze heeft een lievelingsliedje uit Frozen. Dan rent ze ineens de kamer uit, doet de deur dicht en dan hoor ik haar van achter de deur zingen 'zullen we een sneeuwpop maken' :D

Maar jeetje wat pikken ze dit snel op zeg, zo vaak heeft ze die film helemaal niet gezien :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159081285
Hier vinden ze Frozen echt geen bal aan :D Vooral de Aristokatten zijn favoriet. Bambi en Finding Nemo hebben inmiddels afgedaan, Lion King moeten ze ook niets van hebben. Soms wel Lady & The Tramp en Merlijn de Tovenaar.
pi_159081512
Frozen kent ze uit haar hoofd, dus die is even niet leuk meer. Het is nu vooral Nijntje de Film - die overigens echt tenenkrommend is. Maar ja, alles voor je kind _O-

Vanmiddag zijn we voor het eerst naar peuterdans geweest. Wat een succes! Ellie deed meteen mee, rende uitgebreid rondjes en deed dansjes. Heel leuk om te zien! Ze kan zo in haar hoofd zitten, maar dit is duidelijk een fysieke fase :D.
Home is where the O+ is...
pi_159081929
Oh ik zou echt geen traphekje in een deuropening willen, lijkt me zo naar als mijn kind niet zelf zijn kamer uit kan. Verder hier al vrij lang geen traphekje meer. Hij kan zelf goed lopen, bovendien ging hij zich er de bovenste treden juist aan vasthouden en er aan hangen alsof het een klimrek was, dus de veilige meerwaarde was daarmee ook wel weg :')

Een gat in zijn hoofd vallen doet Stick gewoon door zijn hoofd achterover te knallen tegen een trede aan, daar hielp ook geen traphekje bij :')
pi_159083284
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 07:38 schreef Sylver_ het volgende:
Ohja, ik vroeg me nog af of jullie nog traphekjes hebben?

Boven hebben we er nooit 1 gehad en beneden is hij al een half jaar weg. Ze kan in principe prima traplopen en ik verwacht niet dat ze, als ze al uit bed komt 's nachts, naar beneden zou gaan. Ik moet nu ook altijd overal mee naar toe, zou het wel erg 'out of character' vinden als ze ineens in d'r eentje naar beneden zou gaan.
Toch vraag ik me een beetje af of ik nu heel erg onverantwoord bezig ben :@
Wij hebben alleen een traphekje bovenaan de trap waar peuter slaapt en ook de badkamer zit (2e verdieping). Al zeker een jaar doen we het hekje niet meer helemaal dicht. Hij kan idd prima traplopen (ook achteruit :')). Weghalen vind ik wat tricky, op deze manier valt hij niet zomaar naar beneden als hij slaapwandelt of zich verstapt, maar kan hij wel zelf naar beneden als hij wil.

Maar nu baby zich kan voortbewegen, zit hij weer vaker dicht natuurlijk. Weghalen is wat dat betreft ook geen optie ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159083320
Hoe gaat het daar mee LE? Wanneer hebben jullie die afspraak?

Leuk Cwen! Wij gaan ook weer beginnen binnenkort O+
pi_159083541
Die hadden we vandaag. En dat waren we vergeten :@ dus ik moet m verzetten. Maar hij maakt het prima, dus ik verwacht geen gekkigheid :)
pi_159083907
Oeps....fijn dat het verder gewoon goed gaat. Maar wel goed dat ze het nog even extra checken.
pi_159084348
Wel heel stom. Maar het is zo druk en heftig geweest, en gisteren was ik de hele dag weg voor onderzoeken in Maastricht waardoor mijn man zijn vrije dag van woensdag had omgeruild met dinsdag en in alle hectiek heeft niemand ook maar een keer de agenda gecheckt. Niemand! Dat gaat ons geld kosten ;(
pi_159085202
Wij hebben ook nooit een trapjekje gehad. We zijn altijd bij hem en we hebben de klink van zijn kamerdeur omhoog gezet. Zo kan hij niet in zijn 1tje 's nachts ineens lopen ronddwalen en zo van de trap af vallen.
Hij kan dus niet zelf zijn kamer in en uit maar dat hoeft nu eigenlijk ook niet.
Wij horen hem toch wel als hij hulp nodig heeft of als er wat is. :)
Hij mag niet alleen boven blijven maar wel even een knuffel pakken of iets.

Aiden kijkt overigens graag tekenfilm met dieren. Frozen vond hij vooral leuk vanwege die sneeuwpop. Hij kan het ook wel redelijk volgen en reageert er ook op.
Nijntje is even klaar, Peppa is een groooote hit. Hij pikt er ook steeds meer van op.
Lion King en Kungfu Panda waren vd week ook een succes.
Film kijken is wel heerlijk nu hoor. Beide plezier aan en even rust. :@
pi_159085826
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:08 schreef L-E het volgende:
Wel heel stom. Maar het is zo druk en heftig geweest, en gisteren was ik de hele dag weg voor onderzoeken in Maastricht waardoor mijn man zijn vrije dag van woensdag had omgeruild met dinsdag en in alle hectiek heeft niemand ook maar een keer de agenda gecheckt. Niemand! Dat gaat ons geld kosten ;(
Ai. Ook echt de afspraak gemist? Niet dat je er vanochtend nog achter kwam of zo? En onderzoeken voor jou, was dat ivm hellp?
pi_159088489
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:27 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben ook nooit een trapjekje gehad. We zijn altijd bij hem en we hebben de klink van zijn kamerdeur omhoog gezet. Zo kan hij niet in zijn 1tje 's nachts ineens lopen ronddwalen en zo van de trap af vallen.
Hij kan dus niet zelf zijn kamer in en uit maar dat hoeft nu eigenlijk ook niet.
Wij horen hem toch wel als hij hulp nodig heeft of als er wat is. :)
Hij mag niet alleen boven blijven maar wel even een knuffel pakken of iets.

Aiden kijkt overigens graag tekenfilm met dieren. Frozen vond hij vooral leuk vanwege die sneeuwpop. Hij kan het ook wel redelijk volgen en reageert er ook op.
Nijntje is even klaar, Peppa is een groooote hit. Hij pikt er ook steeds meer van op.
Lion King en Kungfu Panda waren vd week ook een succes.
Film kijken is wel heerlijk nu hoor. Beide plezier aan en even rust. :@
Dan is pim en pom de film echt een Aanrader. Die vond ik zelf ook nog leuk.
pi_159089902
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 00:03 schreef As1981 het volgende:

[..]

Dan is pim en pom de film echt een Aanrader. Die vond ik zelf ook nog leuk.
Staat die op Netflix? :P
Bedankt voor de tip!
pi_159091018
Riley vindt de liedjes van Frozen leuk. Laatst wilde ik de film met haar kijken en dat was na vijf minuten al genoeg.

L-e, :*
  donderdag 14 januari 2016 @ 08:08:33 #204
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159091199
Ja, een hele film is ook een beetje te veel gevraagd hier hoor. Met kerst lukte het wel, maar dat was op het einde van een drukke dag en vond ze het wel lekker om zo'n tijd rustig om schoot te zitten.

Laatst was ze ziek, toen hebben we 2 dagen kleine stukjes gekeken.

Whoeps, LE. Gelukkig gaat het wel goed met Sticker.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159091941
Jan heeft een beetje de frozen tic op gedaan bij de gastouder. Loopt hij door huis ik ben prinses Elza... Eerste keer dacht ik van huh prinses Elza maar meisje bij de gastouder is er gek van _O-
Ik heb de film nooit gezien.
Hier is het madagascar, ice age, monsters en co, pinguïns van madagascar en Turbo (de slak)
pi_159092521
quote:
2s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ai. Ook echt de afspraak gemist? Niet dat je er vanochtend nog achter kwam of zo? En onderzoeken voor jou, was dat ivm hellp?
Ja, echt gemist ja. Een no-show, ik ben het ;(

Ja, ik doe mee aan Queen of hearts (http://www.queen-of-hearts.eu/deelnemers/) en er is een gewone screening gedaan om te kijken of er ergens onderliggend iets mis is wat het verloop van de laatste twee zwangerschappen kan verklaren. Ik verwacht niet dat er iets uit komt, maar het is maar goed om gedaan te hebben. Het was wel idioot zwaar, het begon om 7:30 dus we moesten om 4 uur opstaan en ik moest nog de hele ochtend nuchter zijn ook, tot aan 13:30 :') ;( !

Sticker is fan van Julius. En van zijn grote broer, maar die is er soms niet, dus dan kijken we Netflix bij gebrek aan beter.
pi_159092803
Klinkt als een zware lange dag le, hopenlijk heb je er wel wat aan gehad!

Kaylee heeft momenteel nijntje op nummer 1 staan. Als ik aan het koken ben gaat ze al op haar stoel bij de tv zitten. Toen ze ziek was wel films aangezet maar ze heeft er niet echt aandacht voor.

Wat een rot weer vandaag zeg! Na het slapen maar eens de verfspullen tevoorschijn toveren als het zo blijft
pi_159092864
Hier ook echt niet de aandachtspanne voor een lange film hoor. Anderhalf uur is ook best een zit als je zo klein bent.

Verven is een goed idee! Voor kerst heeft Sticker klei gehad om ijsjes mee te maken, wat een succes! Ik denk dat we voor zijn verjaardag ook het cupcake-klei-dingen maar op de lijst zetten :)

Op deze stralende dag gaan wij naar papa z'n werk om met papa te lunchen. Ik wil niet, maar we hebben het afgesproken met Stick, dus ik kan er echt niet onderuit. Papa zijn werk is een uur reizen, rip aan mijn kapsel ;(
pi_159092942
Ohja kleien kan ook nog. Succes met de reis. Dat de zon maar gauw tevoorschijn komt!
pi_159092958
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 01:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Staat die op Netflix? :P
Bedankt voor de tip!
Oh dat weet ik niet. Wij hebben pas sinds deze maand netflix maar deze film hebben we op dvd.
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:44:58 #211
378192 -mandy-
I am who I am
pi_159093068
Dora en bumba zijn hier grote favoriet.

Traphekje hebben we sinds het begin van de kerstvakantie niet meer, en dat gaat goed.
We hebben wel de afspraak dat als hij alleen naar beneden gaat, hij op zijn buik de trap af gaat. Vooruit kan ook wel, maar dan wil hij te snel, en dat vind ik eng.

D heeft vanochtend heel dapper zijn speen voor overdag weggegeven aan 'baby in de buik' van de buurvrouw.
Speentjes zijn voor baby's en hij is al groot. En nu krijgt een ander baby'tje zijn speen zogezegd.
We hadden het er met hem over een tijdje geleden en hij vond het een goed idee, en zo is het ook concreter voor hem dan aan sinterklaas weggeven of opsturen naar andere kindjes met de post.
Zijn speenkoord heeft ie mooi in de vensterbank gelegd als aandenken.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_159095429
Ik lees wel veel mee, maar post eigenlijk bijna nooit meer.
Nu heb ik een vraag en die kan ik toch wellicht het beste hier, stellen.

Afgelopen dinsdag is Dex geopereerd aan zijn neusamandelen en heeft hij buisjes gekregen.
Nu kregen wij te horen dat we 2 weken niet mochten zwemmen en het daarna weer wel mocht.

Is het nog aan te raden om wellicht toch oordoppen aan te laten meten? Of hoe doen jullie dit met de kleintjes die buisjes hebben?
pi_159095588
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:47 schreef ymme het volgende:
Ik lees wel veel mee, maar post eigenlijk bijna nooit meer.
Nu heb ik een vraag en die kan ik toch wellicht het beste hier, stellen.

Afgelopen dinsdag is Dex geopereerd aan zijn neusamandelen en heeft hij buisjes gekregen.
Nu kregen wij te horen dat we 2 weken niet mochten zwemmen en het daarna weer wel mocht.

Is het nog aan te raden om wellicht toch oordoppen aan te laten meten? Of hoe doen jullie dit met de kleintjes die buisjes hebben?
Ik heb vroeger buisjes gehad en mocht absoluut geen oordoppen gebruiken. Geen idee of dat het algemene advies is of specifiek voor mijn situatie. Ik zou even de assistente bellen, die weet dit soort dingen ook wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159095700
Ik heb een maand geleden een permanente buis gekregen en ik mag idd ook geen oordoppen meer in. Weet alleen niet goed waarom want dat ben ik vergeten te vragen
pi_159095865
We kregen inderdaad te horen dat oordoppen niet nodig waren.
Daar er nooit bewezen is dat dit beter zou zijn...

Maar ja, ik denk dan maar zo. Er zit een buisje in elk oor, niet dat er zwemwater of iets dergelijks doorheen gaat. (Als dat al überhaupt kan).
pi_159098830
Ik mocht (mag) geen oordoppen omdat die vacuüm kunnen trekken en dan mijn trommelvlies kan scheuren (afwijking, erg dun bij mij). Ik kan me ook voorstellen dat het vacuüm het buisje mee naar buiten kan trekken. Dat wil je niet. Aan de andere kant zit er een klein gaatje in het buisje, waardoor vacuüm juist niet snel wordt verkregen (maar er kan prut in zitten). Door het minuscule gaatje zou dan in theorie ook water door het binnenoor in kunnen komen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159108591
Maar na 2 weken mag hij weer zwemmen toch? Anders zou ik gewoon even bellen voor overleg.

Le was de lunch gezellig??

Kaylee is stuk vandaag, de hele week is het al strijd om te slapen smiddags, dus ik had mij ingesteld op in 5 minuten de schildertafel klaar zetten en kind weer uit bed plukken. Heeft ze van 12 tot half 4 liggen knorren... _O- daarna alsnog met haar geverfd, ze vond het leuk maar wel elke keer als er verf op haar handje kwam mama bah. Maar goed dat we niet gingen vingerverven dan
pi_159108719
Ik heb het na de buisjes bij oudste nagevraagd of hij buisjes moest. Vriend zei al dat dat niet hoefde (had de arts blijkbaar al gezegd bij de eerste afspraak, maar had ik niet gehoord :')). En dat was dus niet nodig.

Maar bij twijfel zou ik het dus navragen.
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:59:14 #219
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159110134
Dochter van een vriendin heeft ook buisjes gekregen en die mocht ook geen oordoppen, weet alleen niet waarom niet. Na 2 weken is ze overigens zonder problemen weer gaan zwemmen.

Echt een peuter he, aapie. Je verwacht het 1 en ze doen het ander ;)
Grappig dat ze verf op haar handjes zo erg vond. Nora tekent/verft/schminkt/krijt het liefst zichzelf. Daarom vind ik buitenshuis verven altijd wel leuk, want dan maakt ze echt een tekening op papier. Thuis wil ze liever op haar handjes (buik/gezicht/benen/mama/pop) verven. Met die instelling verven we dan ook thuis - vingerverf met een kwastje en stiften die goed van lichaamsdelen te poetsen zijn :P

Mandy wat goed van D.! Wat fijn dat dat werkt. Heeft hij 's nachts nog wel een speen?

Heeft je kapsel het een beetje gered, LE?
Ik zie dan gelijk een jaren 50 kaspel voor me die uren in de krulspelden heeft gezeten onder zo'n kap .. Klopt dat een beetje?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159110919
Bahbahbah,
Ow z'n cadeautje is kwijt geraakt in de post! Ik zit echt te janken nu..
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:27:10 #221
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159111032
Ah nee! Dat is echt niet tof! :( ;(
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159112739
Oh Loj. Niet tof :*
pi_159112907
Nee echt he!

En juist vandaag zei hij nog: ik wil een fiets met trappers :'(
En als het nou mijn fout was! Nu wordt het dus op z'n verjaardag bellen met Bart Smit en hopen we een nieuw fietsje krijgen en niet ons geld kwijt zijn :'(

Stom he, waar je je druk om kan maken :@
Drie jaar geleden lag ik te wachten tot ze me van het ctg zouden afhalen... Want dat zouden ze om 11 uur doen... (En dat werd half 4 :') )
pi_159117144
Nou. Ik vind dit niet stom hoor. :*

Gefeliciteerd met je grote zoon *G*
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:34:52 #225
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159118930
Loj van harte gefeliciteerd met Ow! *G*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:23:05 #226
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159119847
O, Loj wat stom. Snapt Ow dat z'n kadootje later komt? Of had je nog iets kleins als backup? Iig gefeliciteerd! *G* En als t goed is krijg je gewoon je geld terug hoor. Risico ligt bij de verzender (Bart Smit dus?), en die moeten zorgen dat t bij jou komt (je geld of de fiets)...
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:44:54 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159120331
Loj gefeliciteerd met Ow!
Hopelijk komt alles goed met het fietsje :*
pi_159120707
Gefeliciteerd met Ow! *G*
pi_159120988
Gefeliciteerd met ow.

Danic dat lijkt mij ook eng om te zien.
pi_159124794
Dank dank!
Het is net toch nog goedgekomen (lag bij iemand een straat verderop, die redelijk onverwacht al beviel :) )

En we hadden nu toch, maar oma's cadeau (Playmobile dierentuin) gegeven zelf. Dan geeft oma zondag maar het fietsje!

Zo en nu gaan we verder spelen!
pi_159124928
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 15:14 schreef Loj het volgende:
Dank dank!
Het is net toch nog goedgekomen (lag bij iemand een straat verderop, die redelijk onverwacht al beviel :) )

En we hadden nu toch, maar oma's cadeau (Playmobile dierentuin) gegeven zelf. Dan geeft oma zondag maar het fietsje!

Zo en nu gaan we verder spelen!
Fijn loj. De oplossing als dat het goed kwam.

Nog gefeliciteerd!!!
pi_159125494
Gefeliciteerd met Ow!

Jan moest vandaag voor de ogentest herkansing en wonder boven wonder deed hij het super goed!
Vanmorgen nadat ik had gezegd dat we naar het CB moesten voor de test was hij super dwars, huilde om alles etc zo spannend vond hij het.
Gelukkig hadden we de wijkverpleegkundige waarbij Jan over het algemeen de testen heel goed doet dus hij deed het nu ook! 1x twijfelde hij even en zei hij heel zachtjes eendje en dat was goed dus ze herhaalde een paar plaatjes van die regel die noemde hij zo op .
Dus geslaagd voor de test heeft goed zicht kon tm regel 4 ofzo 5 had hij de ene keer wel goed andere keer niet dus ik mag niet klagen!
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:51:17 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159126735
Eind goed, al goed Loj! Fijn!

Fijn dat het goed ging Goitske! En meteen bedankt voor de reminder. Mijn meiden moeten donderdag. Ik zal eens even de plaatjes met ze doornemen. Kijken wat ze er van gaan maken :')
pi_159126881
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:51 schreef Kyara het volgende:
Eind goed, al goed Loj! Fijn!

Fijn dat het goed ging Goitske! En meteen bedankt voor de reminder. Mijn meiden moeten donderdag. Ik zal eens even de plaatjes met ze doornemen. Kijken wat ze er van gaan maken :')
Bij ons deden ze de vaas niet, testeb eerst ook of het kind de plaatjes weet en hoe ze ze noemen

Jan zegt bijv ketelfluit ipv fluitketel en wolf ipv hond
  vrijdag 15 januari 2016 @ 17:15:58 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159127145
Ik vind vooral die sleutel nogal... nostalgisch. M vond dat een kerk en de hond was een ijsbeer :D

De vaas vond ik zelf dan weer een kan :D
pi_159127618
Vaas noemde ik ook kan
pi_159128089
Loj, gelukkig dat alles goed is gekomen.

Fijn dat de ogentest nu goed ging Goitske.

Ik heb nog geen oproep gehad. Volgende week maar bellen :D
pi_159128774
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:05 schreef Omentielvo het volgende:
Loj, gelukkig dat alles goed is gekomen.

Fijn dat de ogentest nu goed ging Goitske.

Ik heb nog geen oproep gehad. Volgende week maar bellen :D
Ik kreeg ook geen oproep dus maar eens gevraagd hoe het zat toen ik voor teun moest komen
pi_159129288
Ik zag de sleutel ook voor een kerk aan en zo heb ik het Djenna aangeleerd. Dat was ook prima ^O^

Goitske fijn dat ie glansrijk voor de test geslaagd is ^O^

Ahh Loj fijn opgelost zo dan voor de kleine grote man ^O^

Djenna gaat sinds 2 weken overdag met ondergoed door het leven en zonder pamper. Wat super gaat overigens. Nu had ik haar vanmiddag in bed gelegd zonder luier .. Ik was het vergeten want normaliter doe ik haar altijd een pamper om als ze gaat slapen. Ruim 2 uur later, toen ze wakker was, haalde ik haar droog uit bed :o ... geluk bij een ongeluk?
Of moet ik de gok maar gewoon nemen en dit ook structureel doorzetten?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:06:37 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159129357
Hier geen ogentest met plaatjes (want te ouderwets) maar gelijk de rondjes met een hap eruit als ze 3,5 zijn. Hebben jullie een extra/ vroege afspraak Kyara, dat je binnenkort al mag?
pi_159129485
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zag de sleutel ook voor een kerk aan en zo heb ik het Djenna aangeleerd. Dat was ook prima ^O^

Goitske fijn dat ie glansrijk voor de test geslaagd is ^O^

Ahh Loj fijn opgelost zo dan voor de kleine grote man ^O^

Djenna gaat sinds 2 weken overdag met ondergoed door het leven en zonder pamper. Wat super gaat overigens. Nu had ik haar vanmiddag in bed gelegd zonder luier .. Ik was het vergeten want normaliter doe ik haar altijd een pamper om als ze gaat slapen. Ruim 2 uur later, toen ze wakker was, haalde ik haar droog uit bed :o ... geluk bij een ongeluk?
Of moet ik de gok maar gewoon nemen en dit ook structureel doorzetten?
Oooh fijn dat het zo goed gaat!
Jan is overdag zindelijk sinds 31 dec. Als ik hem laat plassen en hij valt in slaap dan is hij wel droog. Als hij van te voren drinken heeft gehad dan hev ik de kans dat hij nat is.... Dus tja...
pi_159129511
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:06 schreef mousemicky het volgende:
Hier geen ogentest met plaatjes (want te ouderwets) maar gelijk de rondjes met een hap eruit als ze 3,5 zijn. Hebben jullie een extra/ vroege afspraak Kyara, dat je binnenkort al mag?
Die krijgt hij als hij 4 is. Ik moet wel zeggen dat onze jongens extra gecheckt worden voor de ogen. Ik heb zelf een lui oog maar dat is vanaf de geboorte al zij hebben tot nu toe er geen tekenen van
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:47:58 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159131885
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 19:06 schreef mousemicky het volgende:
Hier geen ogentest met plaatjes (want te ouderwets) maar gelijk de rondjes met een hap eruit als ze 3,5 zijn. Hebben jullie een extra/ vroege afspraak Kyara, dat je binnenkort al mag?
Nee hoor, gewoon de 3 jaar afspraak.

De rondjes met de hap eruit is hier gewoon bij de afspraak van 3,9 maanden. Ik denk dat ze bij jou dan de 2 afspraken combineren?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:28:57 #244
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159135555
Hier idd geen 3 jaar afspraak, alleen 3,5. Bezuinigingsmaatregel gok ik? Ik vind t wel prima iig, maak over J's ontwikkeling absoluut geen zorgen. Behalve dan over de werking van zn oren, want t wisselt nogal hoe goed ie luistert :+ :(
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:09:22 #245
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159137162
Het verschilt per cb inderdaad. De 18 maanden afspraak is ook bij veel bureaus geschrapt maar ons cb houdt gewoon het reguliere schema aan. Ik vind het zelf nu wel prettig dat hun ogen gecheckt worden, zeker nu grote broer een bril heeft en een lui oog komt ook in de familie voor.
pi_159143120
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:28 schreef mousemicky het volgende:
Hier idd geen 3 jaar afspraak, alleen 3,5. Bezuinigingsmaatregel gok ik? Ik vind t wel prima iig, maak over J's ontwikkeling absoluut geen zorgen. Behalve dan over de werking van zn oren, want t wisselt nogal hoe goed ie luistert :+ :(
Apeldoorn heeft ook het nieuwe schema, mijn kinderen volgen wel het oude schema ivm de ogen controle. Ik sta altijd binnen no time buiten want ze doen het goed

Mijn schoonzusjes volgen met hun dochter het nieuwe schema
pi_159143350
Ik zou een afspraak krijgen voor de ogen rond 3 jaar. Nu heb ik nog niets gehoord, maar ze zijn hier sowieso niet zo snel. Verder ben ik benieuwd, Ow is nogal eigenwijs. Als hij geen zin heeft doet hij het niet ;)

Nog bedankt voor de felicitaties gisteren. We zijn 's avonds nog lekker pannenkoeken gaan eten op zijn verzoek. Vanmiddag gaan we op zoek naar taart (ik ben vergeten taart te bestellen, Argh :@ ) en we willen nu zo nog iets leuks gaan doen (binnenspeel ofzo :') )
pi_159143583
Loj nog gefeliciteerd met ow!

Hier ook geen 18 maanden afspraak gehad geloof ik. Over 2 maanden heb ik weer contact met ze ivm kaylee haar spraak maar dat trekt zich nu ineens helemaal recht. Nu mag ze met 3 jaar weer.
pi_159143662
Bij ons is de 18 maanden afspraak alleen als je in een risicogroep valt. Zo had ik hem bij m'n peuter wel, omdat hij te vroeg geboren was (maar met 14 maanden liep en praatte hij al, alleen was/is hij een beetje licht) maar bij Js krijg ik hem niet, ondanks dat Js nog niet liep (nu een klein beetje dan) en nog niet praatte bij z'n 14 maanden afspraak :')
pi_159143805
Ik heb de 18 maanden afspraak met de meiden niet gedaan maar dat was vooral omdat we een week later naar de kinderarts moesten ivm het follow up programma en dat vond ik ook wat overdreven.

Maar ik ga graag naar het cb, ik vind het daar altijd wel gezellig :D
pi_159150192
Oproep!

Zoals jullie wellicht weten ben ik bezig met een (nieuw) prematurenpakket samen te stellen voor hier op Fok!
Het oude pakket is helaas nog niet boven water.
Heb je nog rompers, pakjes, broekjes, shirts, mutsjes, sokken, oid in maat 44 (of kleiner) en je bent bereid dit beschikbaar te stellen voor in het pakket, stuur me dan even een PM.
pi_159158573
Loj, nog gefeliciteerd!

Ik heb zo'n hekel aan de laatste kiezen... Kind is niet te genieten van de pijn :(.
Home is where the O+ is...
pi_159167672
Ahhh Cwen. :*

Riley slaapt bij mijn ouders. Ik zou een avondje bij mijn neven en nichten gaan. Helaas werd ik zo beroerd dat ik na een uur al naar huis moest gaan en ben ik bijna meteen naar bed gegaan.
En werd ik om 6 uur al wakker. }:|
pi_159167687
Beterschap Omen!

Hier ook gewoon kut! Was vrijdag Js ziek, vandaag vriendje. En ook echt buikgriep... Dus kan geen mensen ontvangen eigenlijk. En Ow heeft het maar over de mensen die komen vandaag en de cadeautjes die hij krijgt. Echt m'n hart breekt, hoe moet ik hem
Dat ooit uitleggen.....

Dit is echt zo kut :'( :'(

we kijken om 10 uur of het nog zo slecht gaat en dan nemen we een echte beslissing. Oh en dan heb ik ook echt geen minuut geslapen vannacht... Maargoed cola, heel veel cola vandaag en dat overleef ik wel.
pi_159167784
Oh Loj, dat is echt kut zeg. Arme jij en arme Ow :*
pi_159167908
Beterschap omen!

Loj ook beterschap daar, heb je eventueel de mogenlijkheid het feestje bij je ouders te vieren? Is ook niet leuk natuurlijk maar dan kan het misschien toch doorgaan..
pi_159168056
Loj, vriendje gewoon boven in bed laten en mensen vragen om jou te ondersteunen bij het feestje? Beterschap, en nog gefeliciteerd!
pi_159168340
Nou, we gaan het toch maar laten doorgaan. Vriendje heeft sinds vanochtend niet meer gekotst (lekker verhaal ;) ).

Hij voelt zich wel heel slap en heeft duidelijk vocht tekort, dus is veel aan het drinken.

Ik probeer idd nu m'n moeder te bereiken of ze eerder kan komen en kan helpen.
Bah, wat een pech verjaardag voor Ow zeg. Juist nu hij het zo door heeft. Ik vind t zo zielig....

Tnx voor de lieve reacties, had echt ff enorm zelfmedelijden :@
pi_159169197
Loj, hopelijk wordt het een leuke verjaardag. Kans is dat hij weinig van het ziek zijn van zijn vader meekrijgt en enorm geniet van alle cadeaus en visite. Veel plezier vandaag :*
pi_159175285
Onze zoon is net twee geworden, dus kan net in dit topic :P
Sinds onze verhuizing (half december 2015) slaapt onze zoon niet meer 's middag. Hiervoor sliep hij altijd een uurtje of 2 - 2,5 's middags. Nu helemaal niet meer :{ Staat heel de tijd druk in bed, maar we zien aan hem dat hij eigenlijk nog wel moe is...
Tuurlijk heeft een verhuizing een impact op een kleintje maar in eens niet meer slapen, das vreemd. 's Avonds gaat slapen best goed, hij is eigenlijk best wel moe dan. Iemand nog een tip?
pi_159181213
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 15:23 schreef geelkuikentje het volgende:
Onze zoon is net twee geworden, dus kan net in dit topic :P
Sinds onze verhuizing (half december 2015) slaapt onze zoon niet meer 's middag. Hiervoor sliep hij altijd een uurtje of 2 - 2,5 's middags. Nu helemaal niet meer :{ Staat heel de tijd druk in bed, maar we zien aan hem dat hij eigenlijk nog wel moe is...
Tuurlijk heeft een verhuizing een impact op een kleintje maar in eens niet meer slapen, das vreemd. 's Avonds gaat slapen best goed, hij is eigenlijk best wel moe dan. Iemand nog een tip?
Je ziet het vaker hoor van een lange ruk naar ineens niets meer. Trekt hij het verder wel zonder slaapje?

Als dat niet zo is zou je bv een stukje kunnen autorijden om hem in slaap te krijgen.

Mijn kinderen stopte beide met 18 maanden met slapen. De jongste trok dat iets minder goed bij lange dagen. Als ik wist dat we bv weg moesten of een lange dag hadden ging ik een stukje met hem rijden tot hij in slaap viel en bracht ik hem daarna slapend naar zijn bed.
Overdag slapen betekende hier altijd later naar bed namelijk.
  zondag 17 januari 2016 @ 19:03:48 #262
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159181460
Bij J was t een fase rond 2 jaar. Ging vanzelf weer over, hij slaapt nu weer regelmatig lang 's middags (is net 3). Alle kinderen zijn anders, en slapen is nu net een van die dingen die je niet kunt afdwingen. Hier helpt bij niet willen slapen 's middags even naar buiten gaan als ie moe wordt, om m er doorheen te trekken.
  zondag 17 januari 2016 @ 19:30:22 #263
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159182470
Hier zijn ineens nachten van 14 uur de bom :o :? Normaal gesproken slaapt E vaak een uur of 11, of 12. Maar nu.... heb ik haar al een aantal keer na het eten af kunnen voeren naar boven waar ze zich als een mak schaapje in bed laat leggen, soms zelfs zonder liedje of boekje. En gisteren was ze zelfs na een banaan om 17:15 op de bank in slaap gevallen; kon ik haar slapend overleggen en heeft ze tot half 8 vanochtend geslapen 8)7

Vandaag hangerig, snel huilerig en een beetje verhoging, dus ik weet niet wat er allemaal aan het broeien is, maar ze is er maar druk mee.
pi_159197269
Loj hopenlijk een fijne dag geweest!

Lb hier is het juist omgekeerd. Waar ze eerst prima een nacht van 14 uur maakte is ze u standaart om 5 uur wakker. Dan ligt ze nog wel even bij ons maar dat is om kwart voor 6 ook echt wel klaar... tot ik gister bedacht dat ze het misschien wel koud had omdat ik haar deken net niet lekker kan instoppen.vanacht dus weer een slaapzak aangehad en ik schrok om half 8 wakker :D
pi_159199091
Och Lohj, dat lees ik nu pas, wat een pech! Hebben jullie nog wel iets van de dag kunnen maken?

AA, dat klinkt heel bekend! :Y Hier ook nog een slaapzak onder het dekbed.

LB, beterschap dan. Hier ook een ziekige, en nog steeds veel tandenpijn.
Home is where the O+ is...
pi_159199193
Luuk had vannacht een pseudo kroep aanval. Wat is dat naar zeg. Ik had dat nog nooit eerder gezien. Hij wilde pertinent niet naar de badkamer om te stomen, hij is doodsbenauwd voor de douche. Hij wilde een handje van ons en werd toen langzamerhand rustiger. Had nog wel een onrustige ademhaling. Mijn man heeft vannacht bij Luuk op de kamer geslapen. Luuk was vanmorgen heel verbaasd dat z'n vader bij m op de kamer lag. Wist niks meer van z'n benauwdheid en hoesten.
*poef* nu is het weg
pi_159200844
Ja naar is dat he KJ :{
Hier hebben beide kinderen er last van. Ik houd tegenwoordig bij hoe vaak want voor mijn gevoel was het echt vaak. Maar laatste keer was Djenna eind november. Wij hebben ooit dexamethason (?) voorgeschreven wat we bij zon aanval toedienen en dan slaapt iedereen binnen een half uur weer.
Stomen werkt hiet niet. Naar buiten gaan wel maar dan komt het weer terug.

[ Bericht 8% gewijzigd door Twinkle20 op 18-01-2016 13:57:20 ]
pi_159205553
Och KJ, zo naar! Hier heeft ze dat soms, maar ze raakt gelukkig tot dusver niet in paniek. Stomen werkt hier wel, al wil ze dan het liefst aan de borst :?.
Home is where the O+ is...
pi_159210684
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2016 18:54 schreef As1981 het volgende:

[..]

Je ziet het vaker hoor van een lange ruk naar ineens niets meer. Trekt hij het verder wel zonder slaapje?

Als dat niet zo is zou je bv een stukje kunnen autorijden om hem in slaap te krijgen.

Mijn kinderen stopte beide met 18 maanden met slapen. De jongste trok dat iets minder goed bij lange dagen. Als ik wist dat we bv weg moesten of een lange dag hadden ging ik een stukje met hem rijden tot hij in slaap viel en bracht ik hem daarna slapend naar zijn bed.
Overdag slapen betekende hier altijd later naar bed namelijk.
Hij trekt het niet geweldig zonder slaapje. 's avonds wegleggen in z'n bedje en hij is gelijk vertrokken maar altijd na een uur heel hard huilen (als hij dus overdag niet geslapen heeft) en na wat knuffelen gaat het wel weer en slaapt weer.

Een stukje autorijden vindt hij helemaal geweldig, lekker om zicht heen kijken. Slapen, ho maar.
Jammer genoeg werkt dat niet.
pi_159264592
*poof*

[ Bericht 99% gewijzigd door Spirit82 op 20-01-2016 21:35:07 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_159265251
Spirit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:52:42 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159265658
Och Spirit, dat is ook superheftig, ik snap helemaal dat dat er even uit moet :*

En ik vroeg me al af hoe t met je was!
pi_159265800
Spirit, echt superheftig. :*
pi_159266697
Spirit, wat verdrietig ;( :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159267062
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 20:52 schreef LadyBlack het volgende:
Och Spirit, dat is ook superheftig, ik snap helemaal dat dat er even uit moet :*

En ik vroeg me al af hoe t met je was!
Superlief! Hier gaat eigenlijk alles ontzettend goed O+ Isa praat met kabouters, we hebben al een poosje niks meer van spook en walvis gehoord gelukkig en als we slaap kindje slaap zingen, loopt buiten een ijskoe. Wat wil een mens nog meer!! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_159267312
En dank jullie wel voor de lieve reacties. Soms helpt alleen neerpennen en op post klikken al enorm :@ Maar ik vind het ook superfijn dat jullie het begrijpen. En idd wat je zegt Kyara, als je zelf een kindje hebt, raakt het je gewoon recht in je hart.

Ik ga weer eens bijlezen want ik ben toch wel erg benieuwd hoe het met jullie is, ook al zie ik al veel voorbij komen op facebook :D

Loj, nog gefeliciteerd met Ow!! :*
Sarcasme. Herken het.
pi_159268858
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 21:43 schreef Spirit82 het volgende:
En dank jullie wel voor de lieve reacties. Soms helpt alleen neerpennen en op post klikken al enorm :@ Maar ik vind het ook superfijn dat jullie het begrijpen. En idd wat je zegt Kyara, als je zelf een kindje hebt, raakt het je gewoon recht in je hart.

Ik ga weer eens bijlezen want ik ben toch wel erg benieuwd hoe het met jullie is, ook al zie ik al veel voorbij komen op facebook :D

Loj, nog gefeliciteerd met Ow!! :*
:*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_159269104
Klinkt heerlijk Spirit! IJskoe O+

Ik heb vandaag 3 kinderen onder hun bed vandaan getrokken. Eerst de meiden, J sliep al bijna maar D vond het blijkbaar niet lekker liggen en zojuist lag Midas in de lade onder zijn bed, half onder zijn bed "mamaaaaa, ik wil weer in mijn bedje liggen" :')

het is vanavond "slaap onder je bed avond". Ik zal straks eens uitproberen of dat nu echt zo leuk is
  woensdag 20 januari 2016 @ 22:35:36 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159269128
OMG Kyara, the visual _O-
pi_159274247
Kyara _O-

Spirit, ik heb het gemist, maar sterkte.
Fijn te horen dat het goed met jullie gaat verder.

Hier nog steeds tandjesmisère. Piepen in haar slaap, huilen, en als we er dan een pijnstiller in doen gaat het weer even... We zien ze wel steeds wat verder doorkomen, maar wat een krengen zeg! Nog 2... Of misschien 1... (Boven kan ik niet goed zien). Is dat normaal zoveel last van die tanden?
Home is where the O+ is...
  donderdag 21 januari 2016 @ 10:07:50 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159275033
Waren het de laatste kiezen Cwen? Daar hoor ik wel altijd horrorverhalen over, al viel het hier wel mee. Maar kiezen zijn sowieso nasty.
pi_159275883
En hoe beviel het slapen onder je bed kyara? :D
Haha volgens mij is het nooit saai bij jullie thuis.

Loj nog gefeliciteerd met Ow.

Cwen hier zijn alle kiezen al door en de laatst waren het minst heftig. Ze hebben er wel het langst over gedaan om echt helemaal door te komen. Hopelijk gaat het bij jullie sneller.

Geelkuikentje. Hier hebben we het zelfde gehad net na zijn verjaardag. Heeft ongeveer 2 weken geduurd maar nu slaapt hij weer 3 uur in de middag. We moeten tegenwoordig wel zijn slaapkamer deur open laten staan en ik rommel dan nog wat boven en dan valt hij in slaap. Als ik naar beneden ga voordat hij slaapt dan gaat hij roepen of raakt in paniek.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 21-01-2016 13:16:06 ]
pi_159278239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 10:07 schreef LadyBlack het volgende:
Waren het de laatste kiezen Cwen? Daar hoor ik wel altijd horrorverhalen over, al viel het hier wel mee. Maar kiezen zijn sowieso nasty.
Ja, zijn de laatste, de 4 allerachterste.
Home is where the O+ is...
pi_159291488
Sterkte met de kiezen cwen. Ik mocht vandaag eens even goed voelen in t mondje van kaylee maar hier nog niet onderweg. Ik dachf van wel wegens overmatig kwijlen maar dat is sinds ze goed praat ook weg. Ben benieuwd!

Kyara the visual van slapen onder je bed _O- heb je het zelf nog getest??

Hier word er sinds het weekend ineens niet meer geslapen smiddags. Ik probeer het nog wel want op de opvang slaapt ze zo nog 3 uur. Resulteert thuis wel in een enorm tegendraads opstandig kind vanaf een uur of 5. Vandaag lag ze ook alweer kwart over 6 erin omdat ze gewoon te moe is.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 07:37:48 #285
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159299344
Bah wat vervelend dat die laatste kiezen zoveel last geven, Cwen. Hopelijk zijn ze er snel door.

Nora had ook een periode rond haar tweede verjaardag dat ze niet meer 's middags wilde slapen. Maar dat veranderde ook ineens weer.
Daarna hebben we nog een tijdje gehad dat ze eigenlijk niet wilde, maar als ik er bij ging liggen ze toch nog minstens een uur sliep.

Nu sinds deze maand wil ze echt niet meer 's middags slapen en ze trekt het ook ineens prima de hele dag. Ik denk dat ze nu (met 2,5 jaar) wel toe is aan het dutje overslaan.
Op het kdv slaapt ze nog wel 's middags, maar dat is misschien ook vermoeiender dan thuis. Als we ergens naartoe gaan (binnenspeeltuin, museum, dierentuin) valt ze op de terugweg in de auto ook altijd in slaap, maar dat kan ik me wel voorstellen na flink te hebben gespeeld en nieuwe indrukken te hebben opgedaan.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159299564
Kan maar zo hoor dat de dames er aan toe zijn niet meer te slapen smiddags. Ik vind het zelf ook niet erg want dan hebben we weer wat meer vrijheid. Vriendje moet er nog wel heel erg aan wennen. Die word ook boos op haar dat ze gewoon moet gaan slapen blabla. Niet dat het zin heeft want ze gaat zich gewoon weer proberen aan te kleden hah
  vrijdag 22 januari 2016 @ 08:35:07 #287
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159299636
Haha, grappig dat ze zich dan ook weer gaat aankleden, aapie :)

Ik moest er eerst ook even aan wennen. Ik ging altijd het avondeten voorbereiden als ze sliep, dat kon ineens niet meer.

In het begin trok ze het ook echt nog niet, dan was ze vanaf 16.30 vooral veel aan het huilen. Dat vond ik zelf wel erg frustrerend en zei dan wel eens tegen haar dat als ze 's middags nou gewoon even slaapt, dan voelt ze zich nu niet zo ellendig :( Maar luisteren ho maar ;)

Nu ze het wel een hele dag volhoudt vind ik het wel fijn, idd meer vrijheid.
En het eten voorbereiden doen we nu samen O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159300798
Haha ja dat aankleden! Ik wist helemaal niet dat ze dat kon dus ik stond wel even achter mn oren te krabben. Ik kleedde haar namelijk om in pyjama om weer te gaan slapen. Nou had ze van de week die uitgedaan, haar trui weer aangedaan en haar laarzen, ze miste alleen nog haar broek want die was ze kwijt haha _O-

Vandaag is ze weer naar het kdv dus tijd voor mij om wat te gaan doen... de bank zit alleen zo lekker
pi_159324410
Er is er 1 jarig hoera hoera
dat kun je wel zien dat is...

R I L E Y !

Omentielvo, van harte gefeliciteerd!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_159325446
Gefeliciteerd Omen!!
Home is where the O+ is...
  zaterdag 23 januari 2016 @ 12:30:28 #291
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159325971
Hoera voor Riley! 3 is een hele mooie leeftijd, dan ben je al heel groot, aldus J.

Je is klaar voor de carnaval. Hij gaat als oranje Gruffalo _O-
pi_159326907
Omen gefeliciteerd met riley! *O*
  zaterdag 23 januari 2016 @ 17:56:07 #293
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159332568
Gefeliciteerd Riley! *O*


Wat een schattige Gruffalo O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159342927
Dank jullie. Ze was zich vandaag zo bewust van het jarig zijn. Ze heeft zo ontzettend genoten. O+
  maandag 25 januari 2016 @ 12:02:56 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159377730
Kyara, gefeliciteerd met je meisjes! *O* *O* x *O* *O* *O*
pi_159377812
Omen nog gefeliciteerd met Riley
Kyara gefeluciteerd met je meiden.

Sac lag gisteren om 18:30 in bed tot vanmorgen 06:00 en 's middags had ze ook al even geslapen.

Dan moet natuurlijk niet in je eigen bed maar in dat van je zus.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:09:31 #297
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_159377874
Gaaf pak MM!

En kyara en omen (nog) gefeliciteerd !
pi_159380214
Omen en Kyara ik had het al op Facebook gezet maar ook hier nog gefeliciteerd met jullie kroost *O*

We waren gisteren naar Sesamstraat en het was echt zoooo gaaf. Tegen alle verwachtingen in ging Djenna met Elmo, Tommie Bert & Ernie op de foto. Echt super lief. Ze vond het helemaal geweldig. 's Avonds in bed nog hele verhalen dus dikke aanrader ^O^

MM dat pak!! Hoe gaaf is dat :D _O_

Reminds me dat ik ook nog op jacht moet naar een pak voor op de peuterspeelzaalviering.

Djenna gaat hier 's middags ook nog even naar bed rond 15 uur. Doen we dat niet, dan is het daarna echt drama. Niet luisteren, broertje duwen en speelgoed afpakken etc. Overal om huilen. Dus denk dat ze het echt nog even nodig heeft.
pi_159386254
Omen, nog gefeliciteerd met Riley! *O*

Kyara, jij gefeliciteerd met je peutermeisjes *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 25 januari 2016 @ 17:46:04 #300
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_159386724
Waren je meiden ook jarig, Kyara?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_159388270
Kyara, gefeliciteerd met je meisjes *O* *O*

Mm dat pak is echt zo gaaf O+

Twinkle. Gaaf zeg. Ik zag de foto's en filmpjes op Facebook O+

Ferrari, slapen in het bed van zus :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')