SickPuppiesNeedLove2 | vrijdag 25 december 2015 @ 10:36 |
Achtergrond/Setting: (Alternatief) De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde. Behalve in de speciaal door Vault-tec gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen. De Nasleep: * Incl. fallout.wikia-links Fallout 1 en 2: Developer: Black Isle Studios Uitgever: Interplay Entertainment Jaar: (respectievelijk)1997 en 1998 Fallout: Tactics: Developer: Micro Forté Uitgever: Interplay Entertainment Jaar: 2001 Fallout 3 en 4: Developer en Uitgever: Bethesda Softworks Jaar: (respectievelijk) 2008 en 2015 Fallout 3 DLC: Operation Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout, Mothership Zeta Fallout 4 DLC: TBA Fallout: New Vegas: Developer: Obsidian Entertainment Uitgever: Bethesda Softworks Jaar: 2010 DLC: Dead Money, Honest Hearts, Oldworld Blues, Lonesome Road
Fallout-topicreeksen: - Fallout3 - Fallout: New Vegas BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES!
En tot slot : | |
44rdbei | vrijdag 25 december 2015 @ 11:36 |
PicoMMP | vrijdag 25 december 2015 @ 15:00 |
Wat is eigenlijk het hoogste charisma level dat je al dan niet tijdelijk kunt bereiken? | |
Mirel | vrijdag 25 december 2015 @ 15:14 |
10 is max, maar als je de bobblehead pas pakt nadat je 10 hebt wordt het definitief 11. Met kleding kan je het dan ook nog definitief hoger maken. Met daarboven op nog met drank tijdelijk nóg hoger. Ik schat rond de 16 of 17. | |
PicoMMP | vrijdag 25 december 2015 @ 15:36 |
Ik had 23 charisma met kleding, drank en drugs. Maar hoger kom ik helaas niet. Heb dus 33 mensen in m'n settlement, maar wil meer | |
SickPuppiesNeedLove2 | vrijdag 25 december 2015 @ 15:40 |
Bijna goed ... en da's alleen met kleding, met wat meds zou ik 't tijdelijk kunnen verhogen. Oeh... da's goed... | |
jogy | vrijdag 25 december 2015 @ 16:18 |
Ik heb 99 maar dat komt door een Mod. . | |
PicoMMP | vrijdag 25 december 2015 @ 16:38 |
Inmiddels 28 charisma, en 40 mensen in settlement. | |
SickPuppiesNeedLove2 | vrijdag 25 december 2015 @ 19:59 |
Zonder modjes ? Hoe heb je dat geflikt ? | |
PicoMMP | vrijdag 25 december 2015 @ 21:15 |
Zonder mods. Ik speel op de ps4. 10 CHR + Charisma bobblehead (+1) Party Boy/Girl perk level 2 (drank is dan dubbel CHR) Kleding: Reginald's suit (+3 CHR) Militia hat (+1) Fashionable glasses (+1) Consumables: Grape mentats (+5) Beer (+2) Dirty Wastelander (+2) Day Tripper (+3) X-cell (+2) Maakt alles bij elkaar 30 Charisma en dus 40 settlers. Ook nog geprobeerd verschillende Gwinnett biertjes (stout, ale, brew, etc.) proberen te stacken, maar dat had geen effect. | |
SickPuppiesNeedLove2 | vrijdag 25 december 2015 @ 21:19 |
Damn impressive.... en dan heb ik nog twee leg armor met +1 charisma, dus die hadden er dan ook nog bijgekund. Dan heb ik die drugs en drank toch onderschat. | |
Jolly_Reaper | vrijdag 25 december 2015 @ 21:44 |
Damn, 109 settlers in je kamp rondlopen. En ik raak al in de war als het er 20 zijn. (Wie doet er nou wat? ) | |
PicoMMP | vrijdag 25 december 2015 @ 22:36 |
Bij mij doen vrouwen in blauwe jurken het voedsel, mannen in tuxedo's de barretjes en weapons en vrouwen in rode jurken de overige winkels. | |
Jolly_Reaper | zaterdag 26 december 2015 @ 00:16 |
Ik heb ze allemaal bandanas gegeven, maar evengoed raak ik in de war. Ik wou dat het spel een item laat opgloeien oid als je naar een settler wijst die met dat item bezig is. Of hun voorhoofden tatoeëren! | |
Rickocum | zaterdag 26 december 2015 @ 01:19 |
Hadden ze (bethesda) echt veel beter kunnen aanpakken. Hiervoor hadden ze Fallout Shelter uitgebracht. Waar ook t overzicht niet altijd lekker was. Maar geef een "settler" gewoon een random naam en een overzicht in pipboy waar diegene op dat moment mee bezig is en je hebt t al een stuk minder lastig. Jammer dat ze het niet zo hebben aangepakt. | |
2Happy4U | zaterdag 26 december 2015 @ 07:59 |
Settlements doen sowieso niets behalve wat geld en eten/drinken elke paar ingame dagen genereren. | |
Vault-Boy | zondag 27 december 2015 @ 13:53 |
Dit vind ik Fallout games ook altijd super. Die holotapes die je kan vinden en waar een verhaal in zit. http://fallout.wikia.com/wiki/The_New_Squirrel. Zijn 3 holotapes die je kan vinden en dan heb je klein verhaaltje om te luisteren. Best grappig gedaan. | |
Mirel | zondag 27 december 2015 @ 14:18 |
Check ook de holotapes bij de Atom Cats Garage Geruchten over DLC dat het onderwater zou zijn: http://www.parentherald.c(...)nderwater-set-up.htm (dat filmpje is trouwens gewoon een gast die hetzelfde lult als wat in het artikel staat) Ander filmpje. En hier nog een artikel met nog 6 andere geruchten. Moet deze nog helemaal lezen maar ik denk dat een ander gerucht over de maan is. In het museum in Concord in het begin is er ergens een herdenkingssteen over een oorlog die de VS had op de maan. http://whatculture.com/ga(...)ssible-locations.php [ Bericht 14% gewijzigd door Mirel op 27-12-2015 14:27:20 ] | |
Gezicht | zondag 27 december 2015 @ 17:00 |
Loop ik rond bij the Castle, krijg ik weer van die typhus radiant quests door die radio aldaar | |
Radjan | zondag 27 december 2015 @ 18:12 |
Ik zit een beetje vast hier.
| |
Notorious_Roy | zondag 27 december 2015 @ 18:21 |
Haha, ik had precies hetzelfde.
| |
Radjan | zondag 27 december 2015 @ 18:27 |
Bedoel je in de kamer waar Shaun zit ? | |
Gezicht | zondag 27 december 2015 @ 18:28 |
Herkenbare struggle, ik heb daar een half uur rondgelopen met 0 idee wat ik moest doen. Je kunt gewoon door het glas met hem praten | |
Radjan | zondag 27 december 2015 @ 18:31 |
Tering joch reageert nergens op zal wel verwend zijn. | |
Notorious_Roy | zondag 27 december 2015 @ 18:32 |
Ja. En zorg dat je goed zit voor de MEGA PLOT TWIST | |
Radjan | zondag 27 december 2015 @ 18:49 |
WHOOOO die had ik ff niet zien aankomen. | |
Vault-Boy | zondag 27 december 2015 @ 19:05 |
Net aangekomen bij Vault 81. Ben benieuwd. Vaults zijn altijd wel tof om doorheen te gaan. | |
Radjan | zondag 27 december 2015 @ 19:29 |
Kan je ergens zien hoever je in het spel ben en vooral de main story ? | |
Citizen.Erased | zondag 27 december 2015 @ 19:45 |
| |
jogy | zondag 27 december 2015 @ 23:13 |
Je kan de speaker uitzetten met een schakelaar op de mast. | |
Vault-Boy | maandag 28 december 2015 @ 00:34 |
Godverdomme man wat is dat een kutmissie in Vault 81. Je hoeft maar aangeraakt te worden en je hebt die disease te pakken grrrrr. Al de 20e keer opnieuw gestart en nog steeds word ik telkens weer door eentje gebeten. | |
Jolly_Reaper | maandag 28 december 2015 @ 00:39 |
Zorg dat je geen follower bij je hebt, want door een bug krijg jij die ziekte wanneer je follower gebeten wordt. | |
Gezicht | maandag 28 december 2015 @ 00:41 |
Vanmiddag in Dunwich Borers geweest, een van de vetste locaties in het spel. Alleen jammer dat ze er dan geen quest of diepgaande lore (iig diepgaander dan die terminalas en flashbacks) aan vasthangen. | |
Joran-Joran | maandag 28 december 2015 @ 00:44 |
Als je nog een X-01 power armor zoekt; op deze locatie staat er sowieso een (mits je level 28+ bent). Incl. fusion core en fully upgraded (mk. III) Edit: voor die mk. III moet je level 36+ hebben lees ik nu
[ Bericht 7% gewijzigd door Joran-Joran op 28-12-2015 01:04:01 ] | |
Joran-Joran | maandag 28 december 2015 @ 01:03 |
Zocht jij nog een X-01 armor? Zie mijn post hierboven! [ Bericht 44% gewijzigd door Joran-Joran op 28-12-2015 01:19:21 ] | |
Fir3fly | maandag 28 december 2015 @ 01:09 |
Het bedrijf komt ook voor in Fallout 3. Dus als je meer achtergrond wil kun je dat nog eens spelen en naar hun hoofdkwartier gaan. Verder is de naam van het bedrijf een referentie naar een verhaal van Lovecraft. | |
Vault-Boy | maandag 28 december 2015 @ 01:33 |
Pffff lekker dan. Dacht al waarom heb ik steeds die disease terwijl ik echt niet geraakt ben. Nog best pittig maar gelukkig nu gehaald. En nu een eigen kamer in Vaul 81 | |
Mirel | maandag 28 december 2015 @ 01:38 |
Ik dacht dat je die -10hp sowieso krijgt wanneer je de quest doet. Idee achter de quest is om je de keuze te geven om de serum zelf te gebruiken of aan het zieke kind geven. | |
Vault-Boy | maandag 28 december 2015 @ 01:45 |
Naja ik heb niks opgelopen en heb dus die cure aan dat kind gegeven. Draait wel mooie muziek in die vault Ohja en een nieuwe follower | |
Jolly_Reaper | maandag 28 december 2015 @ 01:46 |
Nope, als je geen follower bij je hebt en zelf niet gebeten wordt dan kom je onder de ziekte uit. | |
44rdbei | maandag 28 december 2015 @ 01:46 |
Dat is vreemd... Ik ben er in 1 keer doorheen gelopen zonder geïnfecteerd te worden. Ik dacht eigenlijk dat je als buitenstaander van de vault sowieso niet geïnfecteerd kon worden. | |
Joran-Joran | maandag 28 december 2015 @ 02:50 |
Heb je die videokaart al gekregen? Bevalt ie? | |
Notorious_Roy | maandag 28 december 2015 @ 07:03 |
Het gaat om -10 HP, zo boeiend is dat niet toch? | |
Keltie | maandag 28 december 2015 @ 09:20 |
Was het in deel 3 ook niet zo'n flashbackgebeuren? Vet hoor Ben nu bijna level 50, moet nog een intensieve vriendschap, een grote blije settlement en 100 items craften. Dan uitspelen via de nucleair family variant (2de playthrough) en de platinum is binnen | |
Jolly_Reaper | maandag 28 december 2015 @ 10:46 |
Voor mij is het meer het feit dat je een permanent icoontje in je pipboy hebt staan die je er de rest van het spel aan herinnert dat je een ziekte mee draagt. Kleine kinderen gaan schijnbaar dood aan de ziekte maar de speler kan prima doorleven zo. Enige liefdesrelaties vinden het allemaal prima want schijnbaar is het niet besmettelijk. Hoe weten ze dat zo zeker? Zijn ze allemaal cum-laude afgestudeerd aan de Vault-Tec University of Medicine? Ik neem aan dat dat joch dus niet meer dan 10 hitpoints had. Gek, gezien kinderen niet dood te krijgen zijn. Immersion breaking. | |
44rdbei | maandag 28 december 2015 @ 11:00 |
Ja, heb ik ontvangen en eergisteren ingebouwd. Werkte niet in 1 keer, ik moest blijkbaar eerst de bios updaten maar duurde even voor ik dat door had. Ik heb er gisteren een uur mee gespeeld. Staat nu op ultra high en dat ziet er goed uit. Ook nog geen framedrops gezien, maar misschien komt dat nog. Tot zover zeer tevreden | |
Mirel | maandag 28 december 2015 @ 12:35 |
Onderaan staan nog wat tweaks die voor mij nieuw zijn: http://wccftech.com/fallo(...)ov-219-support-more/ Dat van de interval naar 1 zetten was algemeen bekend maar dat onderaan dus niet De vergelijkimages zijn best handig. | |
44rdbei | maandag 28 december 2015 @ 14:57 |
Thanks, staan goede tips in. | |
Kokoswater | dinsdag 29 december 2015 @ 14:50 |
Eindelijk heb ik het gevoel een beetje goed bezig te zijn. Combat shotgun Klopt het dat de vendors al je legendary weapons en kogels maar voor een spotprijsje aannemen? En dan vaak ook niet eens genoeg geld hebben om je uit te betalen? Mijn geld groeit veel te langzaam, omdqat ik steeds kogels nodig heb. De missie "Dig Site" was echt om te huilen, de ene legendary enemy na de andere (mijn buddies deden het meeste werk omdat mijn kogels op waren). Ik speel op hard trouwens, dus misschien is dit wel normaal. Ook zoek ik nog een goed heavy weapon (eventueel goed na modden). Laatst vond ik een missile launcher bij een super mutant maar dat ding is ook te slecht voor woorden. | |
2dope | dinsdag 29 december 2015 @ 15:13 |
Prijzen bij vendors zijn afhankelijk van je charisma, perks en dergelijke. Je kunt ook zo'n stripboekreeks/skill books vinden die je betere prijzen geeft. Verder kun je voordat je een vendor aanspreekt een heleboel kledingstukken gebruiken die je +2 CHR geven, brillen voor +1, en consumables nuttigen (veelal alcoholische versnaperingen) die je +1 of +2 CHR geven. Scheelt alweer heel wat. Voor eenvoudig geld verdienen: 1. Unlock een paar grote, goede settlements 2. Zorg voor de basics (genoeg water/stroom/defense/recruitment beacon) 3. Bouw de hele teringbende vol met Muttfruit-boompjes (probeer praktische rijen te maken) 4. Zet een paar (ammo/weapon) vendors neer op diezelfde settlements 5. Eens per, dnno, 24 uur ofzo even je settlements checken en Muttfruit oogsten 6. Muttfruit inleveren bij vendor in ruil voor ammo Je 'eigen' vendors kun je evt. nog in investeren zodat ze meer te besteden hebben. | |
Kokoswater | dinsdag 29 december 2015 @ 15:28 |
Ik heb 8 charisma, moet genoeg zijn toch? In settlements heb ik (nog) niet echt interesse. Ik doe het wel met quest mony en wapens die ik verkoop. Maar bedankt voor je antwoord | |
ioko | dinsdag 29 december 2015 @ 15:41 |
Wat wel goed kan helpen is om in één settlement water purifiers te zetten, een aantal. Je kunt dan elke 24 (ingame) uur een aantal purified water halen in de workbench. Hiermee kun je jezelf healen en als je er genoeg hebt, ook verkopen. Bescherm de purifiers wel, ze kunnen worden aangevallen. Je moet ze trouwens in water zetten, dus het kan niet overal. | |
2dope | dinsdag 29 december 2015 @ 16:14 |
Is ook een manier inderdaad, hoewel Muttfruits veel sneller gaat Je moet er wel even een paar uur in investeren, maar als 't eenmaal draait heb je gewoon een steady income. Op den duur had ik een stuk of 8 settlements die alleen naar Muttfruits verbouwden. Ik kon per oogstronde bij iedere settlement in ieder geval 100+ Muttfruits (sommige wel 300) ophalen die iets van 5 caps per stuk opleveren. | |
Q. | dinsdag 29 december 2015 @ 19:08 |
Mijn Spectacle City begint toch best wel tof te worden. | |
Maraca | dinsdag 29 december 2015 @ 19:08 |
Wauw | |
Mirel | dinsdag 29 december 2015 @ 19:09 |
Ik heb nooit iets met settlements gedaan, dus ik ben benieuwd hoeveel caps de vendors daar kunnen hebben. De 800 in Diamond City en Goodneighbor vind ik altijd zo weinig. Zou graag in bulk veel kogels die ik niet gebruik willen verkopen maar dat lukt niet altijd | |
Q. | dinsdag 29 december 2015 @ 19:11 |
Er kan nog meer bij. Gelukkig komen er weer wat vrije dagen aan. | |
Notorious_Roy | dinsdag 29 december 2015 @ 19:12 |
Nice | |
Eerin | dinsdag 29 december 2015 @ 19:15 |
Even een keer een andere settlement dan Starlight, Castle of Sanctuary. Nog niet af, moet nog wat zinvols verzinnen voor de opslagruimtes. | |
Q. | dinsdag 29 december 2015 @ 19:22 |
Settlements bouwen is echt het tofste onderdeel van het spel. Alle quests heb ik al lang gedaan. Inmiddels level 80 en alleen nog maar die stomme radiant quests te doen dus dan maar bouwen. | |
Q. | dinsdag 29 december 2015 @ 19:34 |
Ik heb inmiddels wel ALLE bomen bij alle settlements gescrapt dus ik moet nu hout gaan kopen om verder te kunnen bouwen. | |
Maraca | dinsdag 29 december 2015 @ 19:34 |
Er is zeker nog niks bekend over wat de season pass eigenlijk inhoudt he? | |
Notorious_Roy | dinsdag 29 december 2015 @ 19:45 |
Nope. Daarom is het ook achterlijk dat ie er überhaupt al is. | |
Maraca | dinsdag 29 december 2015 @ 19:46 |
Ja maar koop hem pas als ik weet wat ik ga krijgen | |
Notorious_Roy | dinsdag 29 december 2015 @ 20:06 |
Terecht. Heb voor Witcher ook geen Season Pass gekocht, al lijkt die wel de moeite te zijn. | |
Q. | dinsdag 29 december 2015 @ 20:19 |
Ik was net begonnen met de eerste DLC van Witcher 3 toen Fallout 4 uit kwam. Geen andere game meer aangeraakt sindsdien. | |
2dope | dinsdag 29 december 2015 @ 20:23 |
Oh hell yeah. Net klaar met HoS, geniaal weer. | |
Joran-Joran | dinsdag 29 december 2015 @ 22:09 |
Is dit op dat eiland? Zo ja, hoe maak je daar een settlement..? | |
Notorious_Roy | dinsdag 29 december 2015 @ 22:12 |
HoS is echt geweldig. Daar moet je echt eens verder mee hoor | |
LTVDK | dinsdag 29 december 2015 @ 23:40 |
De stroom aanzetten
| |
Jolly_Reaper | woensdag 30 december 2015 @ 11:54 |
"een paar" | |
Q. | woensdag 30 december 2015 @ 12:07 |
Ik heb inmiddels grote plannen voor een mooie settlement op Starlight Drive In maar ik ben bang dat ik al snel tegen de maximale omvang aan ga lopen. PS4 dus niet te fixen met mods. | |
Gezicht | woensdag 30 december 2015 @ 12:24 |
Volgens mij is er wel iets van een bug dat als je wapens uit je inventory dropt en weer oppikt in je settlement je de maximale omvang kan vergroten, ook op PS4. | |
Q. | woensdag 30 december 2015 @ 12:29 |
Tof, ik zal eens googlen. Gevonden! https://www.reddit.com/r/(...)eliminating_the_max/ | |
Rickocum | woensdag 30 december 2015 @ 14:03 |
Moet die verdomme nog steeds uitspelen (vanilla dan) | |
2dope | woensdag 30 december 2015 @ 14:11 |
Mijn GOTY, mos def. (/rent weg, want heiligenschennis in dit topic) | |
Gezicht | woensdag 30 december 2015 @ 14:17 |
Mwa, vind Fallout 4 ook geen GotY eigenlijk. Toch wel een gevalletje overhyped. | |
Vault-Boy | woensdag 30 december 2015 @ 16:39 |
Man ik moet echt een keer verder gaan met de MQ. Moet nog steeds naar DC gaan Maarja ik was en ben nog druk met bepaalde zones af te gaan. Zone 1 en 2 heb ik helemaal doorzocht en nu ben ik met zone 3 bezig Maar toch wil ik nu een keer wel verder gaan, anders heb ik heel de map verkent voordat ik een keer naar DC ben geweest haha | |
LangeJan | woensdag 30 december 2015 @ 17:36 |
Dat met die map verkennen. Ik heb het andersom gedaan en ben toch een beetje geschrokken, Heb eerst de MQ gedaan via een bepaald pad in de hoop later nog een shitload aan sidequests te mogen doen. Helaas is dit praktisch niet aan de orde. Dit itt FO3 en Vegas, waar ik voor mijn gevoel nog steeds niet klaar mee ben en gemiddeld elk jaar nog eens een playthrough aan waag. FO4 voelt een stuk leger aan. Een willekeurige ervaring, In Fallout 3 was het nog zo vet om bv. die oude knar haar viool terug te vinden, of zo af en toe vanuit een Terminal een quest voorgeschoteld te krijgen. Mis ik die quests nou gewoon? Of zijn ze er niet. Om tijd te vullen ga ik geen settlement bouwen oid. Hadden ze die functionaliteit maar gebruikt voor meer diepgang in de game. | |
Q. | woensdag 30 december 2015 @ 18:30 |
Ik mis de quests ook hoor, ze zijn er gewoon niet. Met Skyrim kostte het mij 3 jaar om op dit punt uit te komen waar ik nu zit. FO4 heeft gewoon veel minder. | |
Keltie | woensdag 30 december 2015 @ 19:02 |
Ah, ik dacht even dat ik m'n game had gesloopt maar iedereen lijkt hier last van te hebben. Had al zo'n vermoeden toen ik de trophylist bekeek; die van FO3 is in mijn herinnering veel uitgebreider qua SQ trophies.. Is iemand het gelukt om zo'n Settlement op max happiness te krijgen? Ben met The Castle bezig maar ik lijk niet boven de 84 uit te komen, ik mag alleen niet meer bouwen | |
Vault-Boy | woensdag 30 december 2015 @ 19:24 |
Lees en hoor dat helaas vaker ja. Ken je toch wel zien dat de wereld, settlements bouwen en de hoofdpersonen met een stem hun prioriteiten hadden bij Bethesda. | |
bjorntju | woensdag 30 december 2015 @ 20:37 |
Hoewel ik Fallout 4 wel erg vet vind, moet ik ook zeggen dat ik er zeker wat meer van had verwacht. Zoals hierboven al veel gezegd wordt valt het qua quests best wel tegen. Volgens Steam heb ik 83 uur gespeeld, maar mijn save game zegt 66 uur. (kan wel kloppen omdat deaths en reloads etc. niet worden meegeteld). Maar ik heb het gevoel dat ik het meeste wel gezien heb. Ik heb nog wel een aantal quests open staan, maar dat is vooral fetch quest geneuzel. Meeste quests die ik heb gedaan zijn vrij forgettable. De wereld zelf vind ik wel super gemaakt en zit helemaal vol met dingen om te ontdekken. Maar ik ben er uiteindelijk een stuk sneller op uitgekeken dan ik had verwacht. In Fallout New Vegas heb ik meer dan 100+ uur zitten (goed, dat is wel incl. DLC, dus zeg maar rond de 70 á 80 uur zonder DLC). En dan spreek ik dus over de gametime die op mijn savegame staat. Als ik het reloaden van savegames en het doodgaan ook meetel dan kom ik bij New Vegas wel op een speeltijd van 150+ uur denk ik, en dat is dan van één character. De wereld van New Vegas is aardig kleiner en ook nog eens minder dense dan die van FO:4, maar vooral dankzij de vele quests in die game, die ook nog eens van een veel hoger niveau zijn dan die van Fallout 4 heb ik daar uiteindelijk toch meer plezier uit kunnen halen. Ik had liever gehad dat ze het base building in FO:4 eruit hadden gehaald en de development resources die daarmee dan vrijkomen hadden besteed door wat meer aandacht te geven aan de quests. Sowieso zie ik het nut niet echt in van het base builden. Heel leuk een fort maken enzo, maar als je defense hoog genoeg is wordt je praktisch toch nooit aangevallen en voor de rest zie ik het nut er niet echt van in. Misschien leuk om wat crops te verbouwen maar daar houd het wel een beetje mee op. Voordat de game uitkwam had ik verwacht dat als je settlements bouwt je er ook wat voor terug keeg, bijvoorbeeld bonussen voor je character of unieke perks. Of misschien wat leuke quests (dus niet die random generated rommel) als je settlement boven een x settlers komt of wat dan ook. Nu kan je wel een settlement op 100% happiness hebben maar afgezien van een achivement krijg je er volgens mij niks voor terug. Gelukkig is het grotendeels optioneel dus veel last ervan had ik niet, maar als ze het beter uitgewerkt hadden kon het zoveel beter zijn. Ook zijn bijna al je settlers gewoon van die standaard NPC's die niks nuttigs te zeggen hebben. Was leuk geweest als elke settlement een aantal unieke NPC's had die een leuk verhaal te vertellen hebben en ook wat leuke quests gaven. Ach, hopen op een Fallout gemaakt door Obsidian dan maar Heb wel erg veel plezier beleeft aan FO:4 en een van mijn favoriete games dit jaar. | |
Jolly_Reaper | woensdag 30 december 2015 @ 20:43 |
Yeap. Big pain in the arse. Ik zou voorstellen: Maak een aparte savegame, zorg dat je veel settlers hebt (ik had er 25, 10 charisma en 2 kledingstukken voor +5 charisma), laat er 4 voedsel verbouwen (24 food voor 25 settlers, daar gingen ze bij mij niet over zeuren), zet er 1 achter een general goods shop, 1 achter een bar, 1 achter een clothing shop en de rest achter een clinic. Armor en weapon shop niet gebruiken want die doen niks voor hen. Moeten allemaal van die grote shops zijn, dus de perks heb je dus ook nodig hiervoor. Vervolgens zal je happiness langzaam klimmen -zolang je in de settlement blijft-, want ze vinden het leuk wanneer je in de buurt bent. Als je weg gaat daalt de happiness. Zo had ik na continu slapen en wachten in m'n settlement uiteindelijk 100 happiness. Heel Sanctuary was volgestouwd met clinics. En toen had ik de laatst ontbrekende achievement en heb m'n oude savegame weer geladen. Ik weet niet wat Bethesda aan het snuiven was toen ze deze achievement verzonnen. Edit: Uiteraard ook voldoende water en bedden hebben. | |
OMG | woensdag 30 december 2015 @ 20:57 |
Volgens de save games heb ik nu bijna 6 dagen gespeeld, dus toch al bijna 150 uur (en settlement bouwen is denk ik nog geen 10 uur geweest), en ik ben pas net met Railroad en BoS dingen begonnen. Denk dat ik de prijs van m'n Pip-Boy Edition er wel uit heb. Qua quests leek het af en toe wat mager omdat ik maar 3 echte quests in m'n lijst had naast de "help settlements x" en een random fetch quest. Maar ik vond ze allemaal wel leuk, net als terminals lezen. Willekeurige dingen als Reeb Marina waar de ene broer gek werd van het geslurp van de ander en Mr Handy's gebruikten om elkaar te doden vond ik bijvoorbeeld toch wel hilarisch. En de Arlen Glass dingetjes. En vast nog wel een berg dingen die niet direct als quest worden bestempeld. Binnenkort maar eens die 100% happiness proberen te halen. | |
PicoMMP | woensdag 30 december 2015 @ 21:33 |
Die 100% had ik met één settler gehaald . Ging vrij simpel. | |
Q. | woensdag 30 december 2015 @ 22:25 |
Settlements bouwen is echt zwaar verslavend. Resultaat van vandaag: | |
Joran-Joran | donderdag 31 december 2015 @ 01:45 |
Nieuw kleurtje voor power armor. Ik noem hem Gordon
| |
Keltie | donderdag 31 december 2015 @ 10:59 |
Heb nu Red Rocket eens gepakt: 7 Bedden, 6 Settlers, 6 Mutfruits, 5 tier 3 clinics. 3 waterpompen. 1 settler is tuinman, de rest doktor. Zit nu net boven de 90, wat een hel. Vannacht om 1u begonnen met bouwen, om half 4 maar gestopt | |
Mirel | donderdag 31 december 2015 @ 11:57 |
Je had niet eens mijn vraag beantwoord | |
Q. | donderdag 31 december 2015 @ 12:51 |
Was er een vraag? | |
Q. | donderdag 31 december 2015 @ 12:51 |
Geen idee. Maar je kan er een hele stapel naast elkaar zetten dus bij elkaar genoeg. | |
Keltie | donderdag 31 december 2015 @ 13:10 |
Zo, eindelijk Morgen opnieuw beginnen voor het Nucleair Family einde en dan is'ie Platinum | |
Vault-Boy | donderdag 31 december 2015 @ 13:48 |
Ik maak gewoon op tijd een save en dan start ik daar telkens mee om de verschillende eindes te halen. Weet iemand nog die site waar je ze laten zien wanneer je precies moet saven om alle factions in 1 playthrough te kunnen doen? Zag toen een duidelijk plaatje met alle missies erop, maar die ben ik helaas vergeten op te slaan. | |
The_Substitute | donderdag 31 december 2015 @ 14:06 |
Ik kan me onze discussie nog herinneren. Ben dus blij dat ik 'm niet gekocht heb. Dit was dus precies wat ik verwachtte. | |
bjorntju | donderdag 31 december 2015 @ 14:56 |
Had gehoopt dat er ook daadwerkelijk een verhaalreden voor was zoals voor de launch gezegd was maar dat viel toch wel tegen. Er is dan wel een verhaal reden voor maar verder dan "rebuild the Minuteman" gaat het niet. Ze zeiden toen ook dat je je basis goed moest verdedigen voor raider attacks, maar in mijn 80 uur speeltijd heeft nog niemand Sanctuary aangevallen omdat de defense hoog genoeg is Wel wat andere random settlements welke ik negeer, maarja boeie dat een aantal settlers dood gaan. Maar het was allemaal toch optioneel dus ik besteedde er bijna geen tijd aan. Maar had liever gehad dat ze het of wat beter hadden uitgewerkt, of de development ressources ergens anders aan besteedde. Maar de reden waarom ik erg uitkeek naar Fallout 4 was toch vooral het exploren en dat is weer super Heb nog steeds erg veel plezier aan de game beleefd en waarschijnlijk wel mijn GOTY Bethesda blijft een kleine studio met 100 man maar dat mogen ze van mij wel eens uit gaan breiden. Games worden steeds complexer en groter en dan moet het personeel ook meegroeien. Heb het gevoel dat ze soms te veel hooi op de vork nemen. Had trouwens ook graag wat meer Vaults gezien. De Vaults die erin zitten zijn er maar een paar, en qua verhaal ook een stuk minder dan in de vorige games. | |
wc-eend | donderdag 31 december 2015 @ 15:09 |
Ik ben nog niet zo lang bezig maar merk echt dat ik een hoarder ben haha... ik gebruik red rocket als uitvalsbasis en heb nu een lijntje met sanctuary waar ik een klein huisje heb en een paar mensen... Vanaf morgen maar beginnen met questen | |
The_Substitute | donderdag 31 december 2015 @ 15:54 |
Dat was ook mijn punt toen. Ze zouden in plaats van hun games alleen maar groter maken en proberen vol te proppen, zich moeten focussen op een paar mechanics en die goed uitwerken. Dat was het grote probleem met Skyrim. Zo veel dingen te doen, maar alles doet er niet toe. Waardoor dus in wezen alles optioneel is. Hier hetzelfde punt. Misschien i.p.v. het team vergrootten, kunnen ze beter hun werelden kleiner maken en/of focussen op replaywaarde. Een groter team betekent ook grotere kosten en wellicht ook minder ontwikkelingstijd (meer tijdsdruk) als gevolg daarvan. Een kleinere wereld betekent ook dat het eindresultaat makkelijker bugvrij kan worden gemaakt. Steeds grotere werelden in games is geen vooruitgang. Beter uitgewerkte mechanics (slimmere AI e.d.) wel. | |
ems. | donderdag 31 december 2015 @ 16:07 |
Het 'probleem' wat ik ervaar met de fallout games van bethesda is dat er voor mijn gevoel zo weinig aandacht wordt besteed aan degelijke karakterontwikkeling voor zowel de hoofdpersoon als alle npc's die je tegenkomt. Het zijn geen persoonlijkheden, maar stuk voor stuk allemaal typetjes waardoor je nooit echt het gevoel hebt dat er interactie tussen jou en hen plaatsvindt. Het klinkt als een vergezochte vergelijking maar allround doet het me denken aan de star wars prequels. Er gebeurt heel veel, maar je weet nooit echt waarom het gebeurt. Er zijn geen verklaringen, maar vooral een hoop gegevens. Irrationaliteit en onlogica gaan hand in hand en hoewel daar best een vermakelijke game uitkomt is het daardoor nergens echt memorabel te noemen. Als ik dan bijvoorbeeld kijk naar een game zoals Witcher 3 dan is het een wereld van verschil. Het kan best je game niet zijn (en ook witcher heeft genoeg kritiekpuntjes) maar de interactie die plaatsvindt tussen de verschillende persoonlijkheden die je tegenkomt zijn daadwerkelijk boeiend en ergens op gebaseerd en je hebt het idee dat je met echte acteurs te maken hebt in plaats van figuranten die een stukje tekst voorlezen van het script. Dat ben ik met je eens maar ik ben niet van mening dat dat het dilemma is van fallout 4. De wereld kan prima gigantisch en interessant zijn zoals diverse andere games wat mij betreft al succesvol bewezen hebben. In mijn ogen is het gewoon bethesda, en dan specifieker het team dat het verhaal en de wereld vorm moet geven, die er met de pet naar gooit en niet de omvang die funest is. Kernachtig samengevat: Het spel is zo onpersoonlijk. En dat is nou juist iets dat ik hoopte dat ze enigszins recht wisten te zetten met een voiced (en dus enigszins vastgelegde) hoofdpersoon. | |
Keltie | donderdag 31 december 2015 @ 20:23 |
Dat had ik ook gedaan. Ben alleen dit einde vergeten. Kreeg die avond die Fallout update en werd toen pas geconfronteerd met bugs, dus in de snelheid een stapje vergeten | |
LangeJan | vrijdag 1 januari 2016 @ 15:11 |
Heeft iemand in de eindcredits gezien wie er verantwoordelijk is voor de spelling in de dialogen, dialoog opties en terminals enzo? Die mogen ze ook een klap in zijn nek geven | |
Keltie | zaterdag 2 januari 2016 @ 09:04 |
Vind de dialogen vergeleken met FO3 toch kutter. Dat voiceacting vind ik geen meerwaarde en de korte samenvattingen zijn ruk. Met de terminals heb ik eigenlijk geen problemen? | |
Bevestigingsmail | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:47 |
Heb een beetje wat al eerder gezegd is maar dan veel vroeger.. Ben nu level 25 maar het is een stuk minder nu. Eerste weken tot in de nacht gespeeld terwijl ik vroeg op moest, maar nu doe ik het alleen als ik me verveel. Het voelt als herhaling. Desondanks vind ik deze variant van 'open wereld' geweldig. Goed uitgewerkt. | |
Jolly_Reaper | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:49 |
Sommige terminals bevatten uiteraard expres misspellingen, ivm analfabete raiders die hun dagboek er op bijhouden e.d. Ik kan me even niet voor de geest halen of het zo triest gesteld was met de spelling. Wellicht omdat er al genoeg dingen in het spel zitten waar ik me aan erger. | |
Keltie | zaterdag 2 januari 2016 @ 10:54 |
Eigenlijk erger ik mij alleen aan Preston. Die gast snapt niet dat hij mijn bitch is ipv ik zijn babe Ook blijft die Dude opmerkingen plaatsen dat hij de Railway wel tof vind, maar die heb ik uitgemoord | |
Marsenal | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:22 |
Ik ben zelf redelijk positief over fallout als geheel, kijk al uit naar een tweede playthrough. De npcs zijn zwak, dat zeker, en je krijgt te veel companions, en het ontbreken van een hardcore mode is eeuwig zonde, maar al met al heb ik er nog steeds veel plezier mee. Ben dan ook wel verslaafd aan het bouwen en legendary loot zoeken. Ik vraag me wel af wat er met de dlcs gaat gebeuren, als iedereen level 80 is als de eerste uitkomt. Krijgen we alleen maar dlcs met albino alpha deathclaws? | |
Mirel | zaterdag 2 januari 2016 @ 12:23 |
Je ziet het ook vaak bij terminals van mensen waarvan het niet zou hoeven. Iemand op een kantoor van een gewoon bedrijf of een persoonlijk dagboek van iemand. Bij raiders, ok. Maar niet bij gewone mensen. | |
Q. | zaterdag 2 januari 2016 @ 13:46 |
Nee, want de gemiddelde persoon kan zo goed spellen? Zeker na het einde van de wereld? | |
Jolly_Reaper | zaterdag 2 januari 2016 @ 13:47 |
Mensen die op een kantoor werken of dagboeken bijhouden zijn ook niet altijd perfecte spellers. Ik stoor me er pas aan als de dialogen spelfouten hebben of een professioneel terminal programma fouten bevat. Ik ben er bang voor. Een aantal Fallout 3 DLC's zaten volgepropt met vijanden die maar niet dood wilden gaan. Die energy shield aliens bijvoorbeeld, en Broken Steel introduceerde juist die albino scorpions en mutant overlords. Da's Bethesda's manier om een spel moeilijker te maken schijnbaar: Meer hitpoints. | |
LangeJan | zaterdag 2 januari 2016 @ 18:05 |
Vandaag een speedrun (alsnog een uurtje of 7) gedaan met nieuwe character genaamd OIga (heel dik met een gebroken neus en paardestaartjes). M.u.v. de minigun in het begin het hele questverloop niet 1 kogel afgevuurd. Dus alleen melee combat met een Bladed Tire Iron, die ik bij een workbench maar voor het gemak "Hakkie" had genoemd Wel fucking frusterend soms. Omdat je lang niet overal bij kan komen en als je sprint je AP op zijn als je bij je vijand in de buurt bent. | |
Mirel | zondag 3 januari 2016 @ 00:56 |
Ik zeg juist dat ik het bij raiders wel verwacht. Maar iemand op een kantoor baan niet. Maar ik meen me te herinneren dat je van die doorgedraaide personen hebt die een terminal hadden, vanwege wat dan ook, in 3 of NV. Daarin viel het me niet op. Maar hier zijn er toch echt wel gewoon normale terminals van een of andere kantoor knaap waar dan een spelfout of gewoon ook een typefout in zit. | |
OMG | zondag 3 januari 2016 @ 01:15 |
Als je op de gemiddelde kantoor computer kijkt zul je nooit dt foutjes vinden of iets dergelijks? Ik moest laatst eens door wat code van een paar jaar terug en vond toch een paar typfouten in m'n commentaar hier en daar. Een "intervenetion" vond ik niet eens zo'n hele rare typfout voor "intervention" toen ik 'm tegenkwam op een terminal in de game. | |
Keltie | zondag 3 januari 2016 @ 10:14 |
Ik krijg af en toe van collega's mail die je gewoon hardop moet lezen voordat je weet wat ze bedoelen. Is toch niet erg? Als je op een school werkt? | |
Q. | zondag 3 januari 2016 @ 10:31 |
Jij werkt zeker niet op een kantoor? Ik zie dat soort dingen elke dag. | |
Mirel | zondag 3 januari 2016 @ 12:26 |
Het is meer dat het dan toch wel vaker zou moeten voorkomen. Op deze manier lijkt het voor mijn gevoel meer een ongelukje van de bethesdaschrijver in kwestie | |
Marsenal | zondag 3 januari 2016 @ 20:24 |
Realistisch gesimuleerd, dus | |
Joran-Joran | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:28 |
Stil hier, afgezien van een 13 posts overspannende discussie over spelling is men uitgespeeld? | |
Fir3fly | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:36 |
Ik heb nog wel gespeeld. Ik ga nu echt de game uitspelen en daarna opnieuw beginnen met wat mods enzo . Ook heb ik New Vegas weer opgestart (met 200 mods ofzo ). Blijft geniaal. | |
Joran-Joran | dinsdag 5 januari 2016 @ 00:55 |
Haha ja herkenbaar.. Ben net pas een beetje 'echt' begonnen met de main quest voor m'n gevoel (vandaag voor het eerst The Institute bezocht) maar wel al level 52 Hopelijk komen die mods een beetje snel naar de consoles. | |
TigerXtrm | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:01 |
Ik moet het verhaal nog uitspelen maar ik kan mezelf er niet meer toe zetten. Verhaal begint nu gewoon te saai en voorspelbaar te worden dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb. Met dank aan Bethesda's geweldige schrijfwerk Ben nu BioShock Infinite aan het spelen op 1999 mode | |
Q. | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:03 |
Heb de game al weken uit maar ben nog wel steeds aan het bouwen. Alhoewel dat ook voor geen meter opschiet nu ik nergens meer hout heb en die alleen nog maar van die irritante Moe in DC kan kopen, 100 per 24 uur. | |
Gezicht | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:09 |
Ik ben er toch al een week of 3 op uitgekeken. Ben in de kerstvakantie nog begonnen met een nieuwe character om de BoS questline te doen maar daar had ik na Concord al niet meer veel zin in. Slechte replaywaarde wat mij betreft, erg jammer. | |
aeque | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:12 |
Is een lootrun specifiek voor wood geen optie voor je? Genoeg junk te vinden wat gemaakt is uit hout. | |
Q. | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:24 |
Ja, eens kijken waar ik die het beste kan vinden en wat de beste lootbare items zijn daarvoor. | |
Citizen.Erased | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:33 |
Ik heb New Vegas nog nooit uitgespeeld bedenk ik me net. | |
aeque | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:40 |
Als je sowieso al door de game loopt kun je ook wood als specifiek component aanvinken om te zoeken. | |
Mirel | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:19 |
Hout is vrij makkelijk. Ga naar een settlement waar je de mogelijkheid hebt om te bouwen. In bouw modus alle rondliggende boomstammen en meubels scrappen en je hebt binnen no-time genoeg hout. | |
Q. | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:22 |
Die zijn alllllllllemaal al op bij mij. En dan? | |
Jolly_Reaper | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:39 |
Je kan materiaal highlighten zodat de resources die je zoekt worden gemarkeerd. Als je naar je pipboy gaat en naar junk, dan moet je dacht ik op 'c' drukken om de components te laten zien. Dan kun je op 'wood' klikken als je iets van hout bij je hebt en deze met een toets markeren. Naderhand zal alles in je omgeving wat hout bevat duidelijk zichtbaar zijn. | |
Mirel | dinsdag 5 januari 2016 @ 12:46 |
Oh dus het kan ook zo? Ik highlighte altijd door in het menu te gaan van wat ik wil maken (bijv. wapenmod in een weapon bench) en dan aanvinken. Op deze manier kan je het dus doen als je het helemaal niet in je inventory hebt. Ik heb trouwens altijd standaard bij elke run gewoon alles leeggeroofd en in 1 bench gedumpt. Heb genoeg onderdelen voor vrijwel alles | |
Q. | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:12 |
Als je een beetje hele grote settlements wil bouwen zoals ik doe heb je echt HEEL VEEL nodig. Zoveel loot is er niet in het hele spel. | |
Jolly_Reaper | dinsdag 5 januari 2016 @ 14:50 |
De hoofdreden waarom ik gewoon godmode aan zet tijdens het bouwen. Lekker doorbouwen zonder dat geneuzel van materiaal verzamelen. Ik kan wel wat leukers verzinnen dan een post-apocalyptische vuilnisman te spelen. | |
Q. | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:35 |
Kan niet op de PS4. | |
Jolly_Reaper | dinsdag 5 januari 2016 @ 20:41 |
| |
Kokoswater | woensdag 6 januari 2016 @ 00:34 |
Ik zit nu tegen het einde aan. Maar goed ook, want ik begin het nu wel zat te worden hoor. Al die basissen met vijanden die ik al tien keer heb vermoord, elke keer weer lockpicking, terminal hacking, junk collecting en inventory management. Ik skip nu zelfs de dialogen, en dat is toch een teken dat ik een spel goed zat ben. Het doet me een beetje denken aan de eerste Mass Effect wat onder andere dit betreft. En dat is een RPG uit 2008... Het zat voor mij altijd op de grens van eentonigheid. Het was nog leuk genoeg, ik geef het spel denk ik een 8/10, maar nu wil ik gewoon de laatste missies doen. . Eigenlijk vind ik alle factions kut. Vraag over the Institute
| |
aeque | woensdag 6 januari 2016 @ 07:42 |
Zo, eindelijk klaar met de main story en het lot van the commonwealth bepaald. Nu nog even de savegames doorlopen voor de andere facties maar dat was het dan ook wel. Ik moet zeggen dat het een beetje teleurstelt wat je nog allemaal na het voltooien van de main quest kunt doen. | |
PicoMMP | woensdag 6 januari 2016 @ 08:48 |
Klopt. Ben nu met m'n tweede game bezig en ben vooral veel side quests aan het doen en daarnaast veel Base building. Bezig met een 20 verdiepingen tellende flat En ben power armors aan het sparen. | |
aeque | woensdag 6 januari 2016 @ 09:00 |
Ik ga alleen nog voor de trophies nu, al zal de 100% happiness wel een uitdaging worden gok ik. | |
PicoMMP | woensdag 6 januari 2016 @ 09:58 |
Dat was de eerste die ik had volgens mij | |
Jolly_Reaper | woensdag 6 januari 2016 @ 11:32 |
Geen uitdaging, wel verschrikkelijk irritant. | |
Keltie | woensdag 6 januari 2016 @ 17:05 |
Dat vond ik de kutste | |
Fir3fly | woensdag 6 januari 2016 @ 20:22 |
Dan doe je het toch niet? | |
Jolly_Reaper | woensdag 6 januari 2016 @ 20:33 |
Ik heb het al gedaan, daarom weet ik dat het irritant is. Sowieso een beetje overbodige opmerking van je, niet? | |
Ypmaha | vrijdag 8 januari 2016 @ 18:29 |
Ben net begonnen, maar ik ben echt fucking slap en zwak. Ik dacht dat het een goed idee was om sterker te worden door makkelijke vijanden te doden, maar die slopen mij vaak. Ze muteren ofzo en dan worden ze heel sterk? Hoe word ik nou sterker? | |
Mirel | vrijdag 8 januari 2016 @ 19:08 |
Levelen en investeren in bepaalde defensieve of aanvallende perks. | |
Joran-Joran | vrijdag 8 januari 2016 @ 23:43 |
Bouwen levert XP op. Daarnaast beetje sidequests doen, en je wapens modden (dus investeren in de Gun Nut perk). | |
Vault-Boy | zaterdag 9 januari 2016 @ 19:33 |
Vind de patches wel erg lang duren. We hebben er pas 1 gehad op de PS4 sinds de release, maar er is nog zat te fixen. | |
Kalebatz | zondag 10 januari 2016 @ 03:52 |
Van de week de U.S.S. Constitution quest gedaan.
| |
Q. | zondag 10 januari 2016 @ 10:16 |
Ja, die is awesome! | |
Q. | zondag 10 januari 2016 @ 10:16 |
Ik heb twee radiant quests die ik niet af kan maken, eentje omdat een te redden synth ergens in de vloer zit en andere omdat een BoS unit onder water zit en ik hem daar niet af kan maken. | |
itchycoo | zondag 10 januari 2016 @ 21:59 |
Haha die is heerlijk, ik heb 'em vanavond gedaan.
| |
#ANONIEM | zondag 10 januari 2016 @ 22:36 |
Van de week maar eens dit spelletje oppikken | |
SickPuppiesNeedLove2 | zondag 10 januari 2016 @ 22:52 |
Echt zo'n beetje alles wat je schiet en aan quests doet levert XP op en volgens de omschrijving helpt 't als je meer in Intelligence investeert (ik heb nog nooit met weinig INT gespeeld dus weet niet of dat veel scheelt), bovendien heb je ook nog een Idiot Savant Perk die ook bij simpele acties je XP verdubbelt of trippelt... en dat tikt soms hard aan. | |
2Happy4U | zondag 10 januari 2016 @ 22:52 |
Je krijgt per 1 int 3% meer experience. | |
Vault-Boy | zondag 10 januari 2016 @ 22:53 |
Ja zulke dingen zijn echt vervelend. Ik had dat ook bijvoorbeeld met die quest bij Abernathy. Als je eerst die locket vind en dan pas bij die farm komt dan krijg je nooit goed die quest in je log en mis je dus een hoop xp. Best jammer zulke dingen. Vind wat dat betreft Bethesda best slecht hoor. Kijk bijvoorbeeld naar CD Projekt voor The Witcher 3 (ik heb hem nog niet gespeeld). Die kwamen best snel met patches en even later een hele grote patch. Waarom kunnen hun dat dan wel en Bethesda weer niet. Nee de community gaat het maar lekker oplossen | |
Jungle_Jim | zondag 10 januari 2016 @ 23:42 |
the witcher 3 had ook wel heel veel meer (performance) bugs dan fallout 4.. | |
Vault-Boy | maandag 11 januari 2016 @ 01:08 |
Ah ok dat wist ik niet. Heb dat spel nog niet gespeeld, maar dat spel is nu toch wel aardig gefixt toch?
| |
MMaRsu | maandag 11 januari 2016 @ 12:32 |
Van Bethesda tijdig patches verwachten | |
Jungle_Jim | maandag 11 januari 2016 @ 12:40 |
ja nu wel, na 6 maanden draaide hij pas echt soepel op mn ps4 | |
Marsenal | donderdag 14 januari 2016 @ 14:33 |
Is er hier iemand die een legendary assault rifle heeft kunnen vinden? Ik heb nu van alle wapens die ik gebruik een legendary versie, maar mijn assault rifle is nog erg gewoontjes. Een violent ofzo zou wel leuk zijn natuurlijk. | |
Vault-Boy | donderdag 14 januari 2016 @ 14:53 |
Ik had gister een automatische wapen gevonden met explosive kogels. Doet maar 30 damage ofzo, maar toch is het super handig bij veel enemies die op je afstormen Of een 10mm pistol met unlimited ammo Hoe spelen jullie eigenlijk? Ik probeer zoveel mogelijk sneakend te spelen. Mijn 10mm pistol met unlimited ammo is bijvoorbeeld ook silent gemaakt. [ Bericht 16% gewijzigd door Vault-Boy op 14-01-2016 14:59:58 ] | |
Marsenal | donderdag 14 januari 2016 @ 15:01 |
Was dat een assault rifle? Of misschien een combat rifle? Het is net alsof ze niet kunnen droppen bij mij. Ik ben nog niks tegengekomen met Unlimited ammo. Mijn eerste legendary vind was een violent 10mm, 25% limb damage. Die ownt keihard met een silencer erop. | |
Vault-Boy | donderdag 14 januari 2016 @ 15:28 |
Submachine gun. Ja een ghoul had een 10mm pistol met unlimited ammo zodat je nooit meer hoeft te laden. Best handig | |
OMG | donderdag 14 januari 2016 @ 15:50 |
Echt unlimited ammo, of unlimited ammo capacity? Wat betreft die laatste heb ik alleen de Limitless Potential, dat laser wapen wat je niet hoeft te herladen. | |
ioko | donderdag 14 januari 2016 @ 15:55 |
Ik heb nog niets unlimited (level 28). Heb ook een paar settlements 'afgestoten'. Het kostte me veel te veel tijd om 12 settlements te onderhouden. Dus ik heb er een paar leeg gemaakt en de settlers naar de andere settlements laten gaan. | |
Vault-Boy | donderdag 14 januari 2016 @ 16:48 |
Volgens mij inderdaad capacity ja. Maar dan nog handig dat je niet hoeft te herladen. 10mm ammo vind je toch zat. | |
Vault-Boy | donderdag 14 januari 2016 @ 16:51 |
Wat ik trouwens echt een gemiste kans vind is dat je met local leader (supply lines) wel junk voor je settlements deelt, maar weer niet de spullen voor je wapen en armor mods. Nu moet ik alsnog elke keer naar sanctuary terug lopen puur voor mijn armor en wapens te modden. | |
Kalebatz | vrijdag 15 januari 2016 @ 01:51 |
Heb een shitload aan legendary wapens verzameld. Ook een assault rifle met 50% extra damage tegen humans. Die is wel lekker. Verder gebruik ik het meest de Deliverer en Overseers Guardian. Verder bij me: Kellog's Gun, Fusil Terrible, Old Faithfull, The Last Minute, Spray 'n Pray. Geen mêlee of granaten, doe ik niet aan. Inmiddels lvl 53 en nog niet eens in the glowing sea geweest 😂 | |
Kalebatz | vrijdag 15 januari 2016 @ 01:52 |
Alles wat je in je workbench flikkert wordt toch gedeeld? Ik heb dat allemaal nog noet gedaan haha | |
Fir3fly | vrijdag 15 januari 2016 @ 01:54 |
Wat? Mods maken gebruik van hetzelfde materiaal dus dan doe je iets fout. | |
Jungle_Jim | vrijdag 15 januari 2016 @ 09:05 |
maar die materialen worden niet automatisch uit je workbench gehaald oid, zoiets heb ik ergens gelezen. | |
ioko | vrijdag 15 januari 2016 @ 09:36 |
Stel je wilt Vegetable starch maken in the Castle, waar je geen water hebt, en dat water is wel in sanctuary dan zal je in het menu zien dat hij (met een supply line) dat water daar weghaalt. Dit water is echter niet zichtbaar in de workbench van Castle. | |
Citizen.Erased | vrijdag 15 januari 2016 @ 11:06 |
Ik stel progressie in de main quest ook ernstig uit. Bij New Vegas heb ik het einde van de main quest nooit gehaald zelfs | |
Vault-Boy | vrijdag 15 januari 2016 @ 14:25 |
Ik kan toch echt niet mijn spullen gebruiken voor weapon/armor mods in andere settlements met een supplyline. Of ik doe wat fout maar vind dat toch wel jammer. Het scheelt zo erg als je alles lekker kan dumpen in je verschillende of vaste settlements en niet steeds naar 1 settlement moet lopen puur om je wapens en armor te modden. Ik laat de MQ ook nog liggen ja haha. Wat ik al eerder zei, ik doe echt per zone alles af en dan zo de quests wat ik tegenkom in iedere zone. Best handig zo'n guide erbij dan weet je ook of er ergens een magazine, bobblehead etc ligt. Ik gebruik die guide ook echt puur voor locaties hoor en niet voor andere dingen. Want wil ook geen spoilers lezen. Tot nu toe heb ik alles kunnen vinden wat er te vinden valt qua magazines etc. Wat dat beteft heb ik spijt dat ik dat nooit bij Fallout 3 heb gedaan. Bedoel heb tot de dag van vandaag nog lang niet alle locaties, bobbleheads, magazines en ga zo maar door. | |
Kalebatz | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:36 |
Ik loot elke locatie helemaal leeg, pas daarna pak ik er soms een guide bij of ik geen belangrijke dingen ben vergeten zoals bobbleheads etc. Fusion cores zouden ook schaars zijn, maar ik draag amper power armor dus ik heb er dik 150 nu. Scrounger perk helpt daar ook bij, laatst 5 gevonden in een ammo locker! Verder verzuip ik in de ammo en wapens, welke ik allemaal gebruik om traders te ontdoen van caps. Zie net dat ik ruim 120 uur gespeeld heb. Nog maar 3 fusion cores verbruikt😂 | |
Q. | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:54 |
Ik gebruik Fusion Cores vooral in mn Gattling Laser. | |
Q. | vrijdag 15 januari 2016 @ 17:56 |
Zo, MQ net voor de 2e keer uitgespeeld, nu compleet anders, vrouwelijk personage en met Institute ending ipv Railroad. Was ook best tof. | |
itchycoo | vrijdag 15 januari 2016 @ 21:06 |
Ik trek ondertussen niet eens meer mijn power armor uit als ik in mijn settlement aan het bouwen ben. Heb ondertussen tegen de 60 cores en ze zijn doorgaans in overvloed te koop bij de verschillende vendors, zelfs bij de shops die ik zelf heb gebouwd. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 16 januari 2016 @ 20:51 |
Ik wil m'n lampen laten branden. Er staat een generator, welke met een draad is verbonden aan een schakelaar en daar boven een lamp. Maar die kut lamp gaat niet aan | |
Jolly_Reaper | zondag 17 januari 2016 @ 00:16 |
Ik zou de schakelaar aanzetten. Als 'ie aan staat, lamp even opnieuw plaatsen. Die lampjes werken niet altijd even lekker, naar mijn ervaring. | |
SickPuppiesNeedLove2 | zondag 17 januari 2016 @ 12:12 |
Dan moet je zo'n power conduit in de buurt plaatsen (en verbinden). http://i.kinja-img.com/ga(...)3379959453384488.png Klopt, dan moet je ze gewoon even terug in je inventory 'storen' en opnieuw plaatsen, dan doen ze het weer (als ze binnen bereik staan). | |
Chuck-N0rr1s | zondag 17 januari 2016 @ 15:03 |
Die conduct deed het hem | |
Citizen.Erased | zondag 17 januari 2016 @ 16:04 |
Ik zit weer op een punt waar ik helemaal opnieuw wil beginnen. Ben nog niet eens naar Glowing Sea geweest en level 24 maar heb niet zo'n zin om met de MQ verder te gaan. | |
Vault-Boy | zondag 17 januari 2016 @ 16:35 |
Haha dat ken ik maar al te goed ja. Ik ben nu al met Fallout 4 al zo vaak weer opnieuw begonnen omdat ik het toch net weer anders wilde doen. Nu heb ik wel mijn zin gevonden en blijf ik wel doorgaan met dit character, maar in Fallout 3 had ik dat ook. Ik stel de MQ ook zolang mogelijk uit. Ik wil eerst zoveel mogelijk ontdekken en dan kom je sowieso wel side missies tegen die ik kan doen, maar de MQ wacht ik echt nog mee. Ben daardoor ook nog steeds niet in Diamond City geweest, terwijl ik al level 22 ben. Dat is echt nog maar het begin van de hele MQ reeks missies. | |
LethalNinja | zondag 17 januari 2016 @ 23:05 |
Fallout 4 dan net uitgespeeld, iets van 180 uur op de klok. Heb wel echt het gevoel dat Fallout 4 veel minder quests heeft dan Fallout 3. Alleen die random gegenereerde quests komen terug. AL 4 kidnappins gehad van Covenant (altijd zelfde poppetje die moet worden bevrijd van het zelfde gebouwd etc )... Ik kijk nu wel uit naar DLC oid..... Character is btw level 50, uitgespeeld op hard | |
Vault-Boy | maandag 18 januari 2016 @ 23:03 |
Verdomme weer een kutbug. Verdomme Bethesda | |
boik | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:41 |
het is maar een kutspel, skyrim gooi ik nog regelmatig aan met meer dan 270uur op de teller (1 personage) FO daarentegen ben ik helemaal klaar mee na 100uur. kijk het over een maandje nog eens aan met die creation kit maar het heeft 0 replay value voor mij, terwijl ik FO3 meerdere keren opnieuw beginnen om over skyrim nog maar niet te beginnen | |
Ceased2Be | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:43 |
Gezien het feit dat m'n pipboy edition al meer dan een maand te koop staat delen meer mensen jouw mening Heb het ook niet meer opgestart na m'n eerste playthrough. Misschien weer eens kijken wat de eerste DLC nog aan leven toevoegt. | |
Q. | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:43 |
Het enige wat Fallout 4 nog de moeite waard maakt na het uitspelen is het bouwen van settlements. Maar dat moet wel je ding zijn. Ik vind het gelukkig heel tof dus ik haal er wat meer uit. Maar idd Skyrim heb ik minimaal 5x zoveel tijd in gestoken. Makkelijk. Terwijl ik bij FO4 ook al makkelijk op 100+ uur zit. Nu maar wachten op de DLC. Hopen dat die genoeg toevoegt. | |
Ceased2Be | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:45 |
Dat had leuk geweest als het daadwerkelijk nut had. Ze hebben daarin dezelfde fout gemaakt als Ubisoft met hun Assassin's Creed franchise waar je je boot / basis uit kunt bouwen; als je het *hele* spel door kunt komen zonder ook maar 1 keer naar om te kijken is het een nutteloze toevoeging. | |
boik | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:46 |
kijk dat ik er meer dan 100uur heb ingestoken wil natuurlijk wel zeggen dat het niet volkomen kut was, maar tegen skyrim of zelfs FO3 kan het gewoon niet. terwijl ik juist zo hyped was over de looks en die settlements | |
Fir3fly | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:51 |
! | |
Q. | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:51 |
Het is leuk. Dat is het nut. Je kan wat fijne rustpunten bouwen in de wereld waar je je veilig kan voelen. Dat vind ik wel een toevoeging. | |
Ceased2Be | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:52 |
Ik heb er ook meer dan 100 uur in zitten, vooral omdat ik 2 verschillende speelstijlen wilde proberen enzo. maar de 400+ uur in Skyrim gaat dit niet halen iig. | |
Ceased2Be | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:52 |
Als je sanctuary helemaal negeert wordt het ook niet aangevallen, veilig genoeg voor me | |
boik | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:53 |
lees je ook de rest voordat je weer overhaast reageert? | |
Faeroer | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:54 |
Het verhaal is dan ook lineair als de pestEnige replay value is mods, welke er nog niet buiten wat textures en TESedit hackups kunnen zijn. Daar komt nog eens bij dat Skyrim al tig jaar aan mod development achter zich heeft, en eer dat FO4 daar komt zitten we een flink tijdje verder. Gaat een DLC'tje echt niets aan veranderen. | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:58 |
Qua uren die ik erin gestoken heb is Fallout 4 het bedrag wel waard maar het blijft een teleurstellend vlak verhaal, de rest er om heen is heel leuk gedaan, ik heb ook geen enkel makke met de voice acting maar het lijkt er wel op dat ze resources gebruikt hebben voor die settlement creation onzin die ze wat mij betreft beter hadden kunnen gebruiken voor diepte. Dan die settlement builder als eerste betaalde DLC met daadwerkelijk enig effect op het verhaal ipv dan dat het een soort minigame is zoals nu. FO4 heeft uiteindelijk een 7- gekregen waar FO 3 en NV pas begonnen bij de 8,5. Vermakelijk maar niet (zo) geweldig (als die andere twee) | |
Fir3fly | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:06 |
Waarom zou je 100 uur steken in een spel dat je kut vindt? [ Bericht 6% gewijzigd door 2dope op 21-01-2016 13:48:38 ] | |
Fir3fly | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:07 |
Ok. | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:07 |
Jup. | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:09 |
Komt er op neer dat ik een eventuele FO5 niet blind zal gaan kopen. | |
boik | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:11 |
Kappen [ Bericht 6% gewijzigd door 2dope op 21-01-2016 13:48:53 ] | |
PicoMMP | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:27 |
Het is inderdaad jammer dat settlements niets toevoegen aan de MQ. Heb een paar settlements met 40 settlers, maar je hebt niks aan die gasten. In tegendeel... Zou leuk zijn als je een leger zou kunnen maken. Met 40 man de Wasteland in | |
Keltie | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:29 |
! [ Bericht 16% gewijzigd door 2dope op 21-01-2016 13:49:09 ] | |
Ceased2Be | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:34 |
Precies, of dat de sterkte van de basis en de bezetting daarvan ervoor zouden zorgen dat je stukken wasteland terugneemt van raiders / supermutants e.d. dat je een grote kolonie/safezone kunt maken. Maar nu maakt het helemaal niets uit, heb 1 keer nu een melding gehad dat ze werden aangevallen, melding genegeerd en heb geen enkele consequentie ervaren van die actie. En dat is gewoon jammer, het is nu een half-bakken optie die naast de rest van het spel bestaat terwijl er veel meer mogelijk mee is. | |
Mani89 | dinsdag 19 januari 2016 @ 12:40 |
Ik heb het na een week elke dag spelen ook niet meer aangeraakt. Ik voelde geen enkele replay value nadat ik de main story uit had. En ik heb Fallout 3, en NV wel 10 keer opnieuw uitgespeeld. | |
boik | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:23 |
Kappen [ Bericht 17% gewijzigd door 2dope op 21-01-2016 13:49:30 ] | |
boik | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:25 |
ja precies, zo zonde ik was zo blij toen ik het nieuws hoorde en heb wel genoten van het spel maar heb het naar 1x wel gezien idd. hopen dat bethesda en de modders de geschiedenis weer waar gaan maken en er toch nog iets heel tofs van gaan maken | |
Fir3fly | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:33 |
Waarom zou je dat uberhaupt doen? Nooit zomaar dingen kopen. | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:36 |
Het geeft alleen aan dat Fallout van de voor mij uiterst zeldzame status 'blind kopen' (volgens mij staat stond het daar in z'n eentje) naar de rest van de spellen is gezakt. Dus is het voor mij een teleurstelling geweest vergeleken met de twee voorgaande spellen. | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:40 |
Oh en het is een 'teleurstelling' relatief aan de voorgaande delen, als het mijn eerste Fallout was geweest had ik dit niet gehad. Beetje vergelijkbaar met dat je kunstliefhebber bent en een oud meesterwerk koopt maar de Nachtwacht gaat aan je neus voorbij dus moet je genoegen nemen met De storm op het meer van Galilea. | |
Fir3fly | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:40 |
Alleen maar goed toch, wordt je ook niet weer teleurgesteld. | |
Keltie | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:41 |
Reageer niet zo overdreven [ Bericht 23% gewijzigd door 2dope op 21-01-2016 13:49:46 ] | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 13:47 |
Ja, weer wat meer eelt op mijn ziel. | |
Jungle_Jim | dinsdag 19 januari 2016 @ 14:54 |
Fallout 3 had ook een kutverhaal. Ik vermaak me nog steeds met de enorm uitgebreide wereld. | |
ems. | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:38 |
Zelfde hier. Ik was zelfs zo gek om zo'n season pass te preorderen. Dat gaat dus niet meer gebeuren bij de volgende Bethesda game. Niet dat het een slecht spel is verder. Het is alleen zo middelmatig allemaal. Als ik het zou moeten benoemen zou ik zeggen dat er simpelweg geen passie (meer) in zit. En dat gebrek aan passie slaat over op mij. Ik heb het spel al 3 weken niet aangeraakt en kan me ook echt niet motiveren om het uit te spelen. Ik wacht denk ik gewoon lekker alle DLC af en werp dan nog eens een blik naar de game Gelukkig beginnen dergelijke open world rpg's steeds meer opgemerkt worden door ontwikkelaars die nog wel gemotiveerd zijn om er wat van te maken dus wat dat betreft hoef ik me niet te vervelen | |
Jungle_Jim | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:46 |
Het enige mindere eraan vind ik de dialoogopties, verder is het wmbt ver boven gemiddeld | |
ems. | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:49 |
Ik vind de game ook bovengemiddeld, anders had ik em in de eerste plaats nooit gespeeld. Ik vind hem alleen in vergelijking met de oudere Bethesda-titels ondergemiddeld | |
Q. | dinsdag 19 januari 2016 @ 15:51 |
Ik ben weer helemaal in de Witcher 3, wat een diepgang, passie en liefde zit er in dat spel, niet normaal. Vergeleken daarmee stelt FO4 echt niets voor. | |
Jungle_Jim | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:04 |
ik vond the witcher erg saai toen ik op ongeveer 3/4e zat. De wereld van fallout vind ik veel indrukwekkender. De dialogen en gwent van the witcher waren wel vet. | |
ems. | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:11 |
Vooral hoe elke karakter die je tegenkomt daadwerkelijk een persoonlijkheid lijkt te hebben is iets wat ik mis in Fallout. Genoeg aan te merken op the Witcher maar karakters en ontwikkeling daarvan is wat mij betreft een voorbeeld voor de rest van de gameswereld. | |
SickPuppiesNeedLove2 | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:34 |
Ik ben 't wel met je eens dat het verhaal van F4 niet zo sterk is als dat van F3 maar dat neemt niet weg dat ik althans F4 nog steeds elke cent waard vind en ik wederom de volgende F5 ongezien een half jaar vantevoren zou voor-bestellen. Dat neemt niet weg dat je natuurlijk wel kritiek mag hebben en daar is best wat op aan te merken bij F4, maar alle plussen en minnend bij elkaar optellend kom ik toch nog steeds uit op een dikke hit waar ik achterlijk veel tijd aan verspeeld heb (met veel plezier). Mijn belangrijkste kritiek voor F4 zou zijn dat veel spelelementen niet erg uitgewerkt lijken te zijn, zoals . | |
Kalebatz | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:39 |
Heeft iemand een idee hoe ik Abbott aan kan spreken? Heb een miscellanious missie waarbij ik Abbott moet spreken, maar elke keer zegt ie dat ie druk is en geen tijd heeft. Niet dat het allemaal heel boeiend is, maar dan is de missie weg uit het lijstje 😂 | |
Eerin | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:04 |
Man, dat schilderij is prachtig. En exclusiever :p maar snap wat je bedoelt. Het is mijn eerste fallout en ik vind hem wel prima, al speel ik hem nu ook nog maar eens in de twee/drie weken. | |
SickPuppiesNeedLove2 | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:10 |
Hmm.. raar, hij zou eigenlijk met je moeten praten... heb je ook de muur/the wall al eens bekeken ? Misschien dat dat eerst nodig is... ik gok maar... als dat niet werkt zul je misschien met de oplossing van z'n quest aan moeten komen. Maar dat hou ik nog even voor me. Even verder gekeken, ik geloof dat je Oberland station om een of andere reden eerst moet hebben 'geholpen' voordat Abbott actief wordt. ( Zie ook hier : http://www.gamefaqs.com/boards/164592-fallout-4/72847874?page=1 ) [ Bericht 10% gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op 19-01-2016 17:15:15 ] | |
jogy | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:18 |
Het is zeker elke euro waard geweest, voor de volle honderd procent hoor. Het is alleen gezakt van 'legendarisch leuk' naar 'tof'. that's all. En ik heb liever niets te doen dan die kutte radiants. Ik voel me nu net zo'n jankmuil in een serie-reeks die zijn onvrede over een serie blijft uiten maar het wel blijft kijken . Kusje voor Fallout verder. | |
Keltie | dinsdag 19 januari 2016 @ 17:30 |
Smaak hey.. Heb The Witcher ook maar dat geld had ik net zo goed in de Linge kunnen gooien, vond het helemaal niets | |
Kalebatz | dinsdag 19 januari 2016 @ 18:11 |
Thanks, had ik ook allemaal al bedacht. Ga eens even kijken zo of ze in oberland mijn hulp nodig hebben. | |
Marsenal | dinsdag 19 januari 2016 @ 23:00 |
Ik heb mij beseft dat ik er hetzelfde in sta, ondertussen. Een mod die een soort survivalmode toevoegt in combinatie met andere restricties die het spel moeilijker maken, zouden een betere spelervaring opleveren. Daar wacht ik nog wel even op. Maar verder lijken originele quests dun bezaaid, en mis ik het lone wanderer gevoel van de vorige delen een beetje. Ik weet niet eens meer waar ik al mijn companions heb gevonden en gelaten, zo veel zijn het er. Je krijgt ze ook best gauw achter elkaar, als je een beetje de quests volgt zoals ze je toegespeeld worden. Al met al is F4 niet zo'n heel sterk deel in de serie, en dat is jammer. Maar goed, nog steeds de zes tientjes meer dan waard, alleen al vanwege de uren die er al in zitten, en ik speel het nog steeds. Wil natuurlijk wel iedere steen gekeerd hebben. | |
boik | woensdag 20 januari 2016 @ 14:50 |
Kappen [ Bericht 13% gewijzigd door 2dope op 21-01-2016 13:50:22 ] | |
ems. | woensdag 20 januari 2016 @ 14:54 |
Mwa, niet per se smaak. Zoals ik al zei, er is genoeg op the Witcher aan te merken en ik begrijp achter elkaar dat het niet je game is. Neemt niet weg dat ze bepaalde aspecten zo belachelijk goed hebben uitgevoerd dat na het spelen van Witcher 3 Fallout 4 een beetje voelt als een stap terug in de tijd. Zeker wat betreft verhaal en karakters. Mijn hoop was dan ook dat Bethesda the Witcher had gebruikt als motivatie om het 'beter' te doen. | |
Vault-Boy | donderdag 21 januari 2016 @ 01:25 |
Lol die racetrack met al die robots en dat muziekje erbij | |
Keltie | donderdag 21 januari 2016 @ 10:01 |
He beseft dat je een gevalletje pot verwijt de ketel bent? [ Bericht 15% gewijzigd door 2dope op 21-01-2016 13:50:31 ] | |
Keltie | donderdag 21 januari 2016 @ 10:03 |
Geniaal. Snap alleen niet wat je er kan\ moet doen. Ben er nu 2x geweest, heb een zelf destruct button gevonden en een kluissleutel maar volgens mij geen kluis | |
boik | donderdag 21 januari 2016 @ 10:34 |
ten eerste wat is nou de vraag? en ten tweede leg het eens uit, hoezo ben ik een gevalletje pot verwijt de ketel? ik geef mijn mening over een spel, wordt ervoor uitgescholden dus, ik scheld terug om te laten zien dat het juist een averechts effect heeft. maar ja als je je ze graag uit wil spreken tegen mij en niet tegen degene die begint te schelden is dat je goed recht, laat alleen maar zien wat voor rare kijk jij op de wereld hebt. [ Bericht 5% gewijzigd door 2dope op 21-01-2016 13:50:50 ] | |
Keltie | donderdag 21 januari 2016 @ 10:49 |
Iemand noemt je een idioot. Jij begint dat persoontje stijf te schelden. Ik reageer met " " omdat je reactie buitenproportioneel en extreem kinderachtig is. Daarop besluit jij mij uit te schelden. Pot verwijt de ketel dat'ie zwart ziet. | |
boik | donderdag 21 januari 2016 @ 11:03 |
dat stijf schelden wss natuurlijk om kracht bij te zetten dat dat helemaal niet nodig en dat t nergens op slaat. dat jij op mij reageert en niet op degene die begint met schelden, dacht ik ik zal je ook maar idioot noemen want dat vind je blijkbaar normaal? maar ja laten we deze discussie maar stoppen, totaal offtopic en de schelder zelf heeft er niet eens meer op gereageerd dus die zal wel snappen dat het idd geen nut gehad heeft. | |
Keltie | donderdag 21 januari 2016 @ 11:30 |
Ik vind iets niet leuk dus ga dat doen om aan te tonen dat ik het niet leuk vind De "schelder" heeft ingezien dat er een kern van waarheid in zijn gebruikte krachtterm zit. | |
boik | donderdag 21 januari 2016 @ 12:12 |
-weg- [ Bericht 99% gewijzigd door STING op 24-01-2016 13:36:39 ] | |
PicoMMP | donderdag 21 januari 2016 @ 12:39 |
Spelfoutentopic | |
Vault-Boy | donderdag 21 januari 2016 @ 13:21 |
Gezellig hier | |
2dope | donderdag 21 januari 2016 @ 13:51 |
Eens Gratis voor iedereen! | |
#ANONIEM | vrijdag 22 januari 2016 @ 15:01 |
Ik ga binnenkort fall out kopen | |
Kalebatz | zondag 24 januari 2016 @ 23:15 |
| |
Vault-Boy | maandag 25 januari 2016 @ 01:38 |
Zo even een avondje in The Glowing Sea gehangen. Best mooi gebied en je krijgt toch wel een beetje het Fallout 3 gevoel terug. Nu alleen nog een keer zone 6 exploren en dan eindelijk samen met de neighbourhood zones ook de main quest starten. | |
Luuksor | maandag 25 januari 2016 @ 23:17 |
Hey guys! Nieuw in de serie, nieuw in de game. Paar vaagjes: - Welke faction raden jullie aan? - Welke companions? - Wat voor volgorde, veel side quests of main rammen? | |
Kalebatz | maandag 25 januari 2016 @ 23:32 |
Hoi, dit moet je eigenlijk lekker zelf gaan ontdekken! Persoonlijk vind ik het leuk om af te wisselen, een stukje main quest en vervolgens een paar dagen locaties ontdekken, looten, sidequests en andere interessante dingen. Beetje bouwen als je zin hebt. De rest ontdek je vanzelf, companions kom je daardoor vanzelf wel tegen. Dit vind ik wel een beetje de kracht van het spel. | |
Mirel | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:41 |
Speel het gewoon hoe je zelf wil. | |
Bosbeetle | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:44 |
hmm ik begrijp uit dingen op internet dat in fallout 1 je als je perongeluk de verkeerde perks gekozen hebt (zon speech perk waarin je dingen zegt zonder ze te snappen) je niet meer de eindbaas kunt laten opgeven... jammer Verder wel een erg tof spel zeg... | |
jogy | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:48 |
- minutemen en dan zo veel mogelijk quests van Preston Garvey aannemen. Zeker na dat je 'the castle' hebt over genomen. Die hebben de meeste diepgang. - Minutemen - zo veel mogelijk sidequests van preston. | |
2dope | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:49 |
Bezig met een charisma-playthrough? Dat is wel tricky ja. En nu zijn je combat skills niet toereikend om 'm neer te krijgen? | |
Bosbeetle | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:54 |
Geen idee eigenlijk ik ben gewoon maar gaan spelen, speel het voor het eerst heb niet echt een tactiek Ik denk trouwens dat ik een heel eind kom om hem neer te halen. | |
Gezicht | dinsdag 26 januari 2016 @ 10:58 |
Die laatste quest wat je van Preston krijgt is wel ziek ja. | |
2dope | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:01 |
Hoe ver ben je dan? | |
jogy | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:05 |
Die subtiele opbouw ernaartoe ook. Eigenlijk best briljant. | |
Bosbeetle | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:06 |
Laatste stukkie (de baas) military base is kapot meeste quests zijn gedaan ben level 13 (geloof ik) | |
2dope | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:11 |
Meeste quests gedaan is wel een bold statement Maar de 'eindbaas' al wel ontmoet dus? | |
Bosbeetle | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:31 |
Nouja erg veel laat ik het zo zeggen. En inderdaad eindbaas ontmoet, alle upgrades bij de brotherhood of steel gekocht... maarja dus niet heel specifiek op 1 skill gemikt. | |
2dope | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:47 |
Nice. Succes dan maar Ga je 2 daarna ook nog doen? | |
Bosbeetle | dinsdag 26 januari 2016 @ 11:48 |
Denk het wel ben nu maar aan planescape torment begonnen.. Misschien dat ik fallout 1 nog wel een keer ga doen en dan meer op mijn skill tree letten | |
2dope | dinsdag 26 januari 2016 @ 12:22 |
Manusje-van-alles werkt niet echt inderdaad. In ieder geval qua combat moet je ergens een focus hebben. Wat voor mij altijd goed werkte is bijv. melee (super sledge) of unarmed (power fist) in combinatie met de (start-)perk Heavy Handed, een boel AP (hoge agility, evt. action boy-perk) en investeren in bonus HtH damage-perk (volgens mij 5 in totaal) en later de bonus HtH attack (=minder AP nodig voor HtH). Ik had dan al redelijk vroeg in de game een power fist met lompe damage, die maar 2 AP per mep kost, i.c.m. heroic agility = 10 AP dus 5 klappen per beurt. Ik nam als tag-skills meestal small guns, unarmed en speech. Omdat je op den duur toch graag wat meer damage op afstand wil kunnen doen, wachtte ik altijd tot de tag!-perk voorbij kwam. Daarmee kun je dan een vierde tag-skill unlocken, daar pakte ik dan big guns of energy weapons. Dan kom je met gatling minigun en improved plasma rifle een heel eind. | |
TigerXtrm | dinsdag 26 januari 2016 @ 14:33 |
Opnieuw begonnen met Fallout 4 op Survival en met een hele zooi mods De mods willen nog niet allemaal lekker werken, maar na wat gepruts komt dat vast wel goed Ik ga bezig met een stealth/melee/sniper build. | |
Luuksor | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:44 |
Begrijp ik ook wel, maar met een kleine thuis beperkte tijd om te spelen dus ik wil de ervaring maximaliseren | |
Drankster | dinsdag 26 januari 2016 @ 20:47 |
Belachelijk hoe lang het duurt voordat deze game fatsoenlijk patchen. | |
Vault-Boy | dinsdag 26 januari 2016 @ 21:26 |
Komen ook geen patches meer. De community mag het allemaal weer lekker oplossen. | |
Citizen.Erased | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:27 |
Wat zijn de meest notable issues dan? | |
Mirel | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:28 |
Kan het even niet zo snel zeggen, maar ik eens iets wat anders voor je. Een settlement heeft onze hulp nodig, kan je even gaan kijken? | |
Citizen.Erased | dinsdag 26 januari 2016 @ 22:30 |
Alles met settlements laat ik links liggen. Zal me daarom wel niet storen. | |
Mirel | dinsdag 26 januari 2016 @ 23:06 |
Vandaar. | |
Drankster | dinsdag 26 januari 2016 @ 23:35 |
| |
Marsenal | woensdag 27 januari 2016 @ 11:32 |
Met het redden van settlements en het bowlen met roman houd ik eigenlijk geen tijd meer over voor mijn gezin. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 27 januari 2016 @ 12:35 |
| |
itchycoo | woensdag 27 januari 2016 @ 13:01 |
| |
Vault-Boy | woensdag 27 januari 2016 @ 14:02 |
Ik laat ze nu ook al gaan. Word er echt gek van om in korte tijd steeds weer die settlements te moeten redden. Ik dacht trouwens dat ik de enige was, maar er zijn best veel mensen die dat hele snelle respawnen ook haten. Ik vind dat echt qua immersion zo slecht dat veel dingen in de wereld al na geeneens een dag alweer terug (enemies, loot, deuren dicht, terminals dicht) zijn. Mocht van mij wel iets langer duren. Zo voelt het best nutteloos aan eigenlijk. Kijk enemies vind ik nog niet echt een probleem. Je moet maar zo denken dat er een nieuwe gang is komen kijken en de plek heeft overgenomen. Maar dingen als pre-war money, ammo, deuren, terminals die precies op dezelfde manier en plek weer terug zijn in nog geen dag. Dat is gewoon 10x niks. Daarom hoop ik dat zulke mods ook naar de PS4 komen: http://www.nexusmods.com/(...)d_id%3D3414830&pUp=1 | |
OMG | woensdag 27 januari 2016 @ 14:50 |
Vind die deuren, terminals, pre war money, etc. niet zo'n punt. Makkelijke kleine beetjes XP, resources, etc. Settlements ben ik nu wel mee gestopt, maar ik ben nu ook doelbewust met een einddoel bezig; de BoS lijn uitspelen. Vorige week m'n savegames opgeschoond, een stel nieuwe saves gemaakt voor The Molecular Level, en toen alleen maar op de BoS gaan focussen. Daarna speel ik 'm per groep vanaf The Molecular Level weer uit. | |
Vault-Boy | woensdag 27 januari 2016 @ 22:56 |
Ik wil ook nog wel weten wanneer je nou echt saves moet maken om alles in 1 playthrough te doen. Lol die Idiot Savant perk | |
TigerXtrm | donderdag 28 januari 2016 @ 11:28 |
Mass Fusion is de point of no return voor de Brotherhood (of Institute). 1 of 2 quests daarna is de point of no return voor de Railroad. | |
larry_flynt | zaterdag 30 januari 2016 @ 09:39 |
Ik kan kan mijn hommie de detective nergens meer vinden.. Jullie enig idee waar hij uit kan hangen? | |
Notorious_Roy | zaterdag 30 januari 2016 @ 09:52 |
Heb je 'm weggestuurd naar een van je settlements? Misschien een lopende missie waar je 'm ergens moet ontmoeten (memory den)? | |
larry_flynt | zaterdag 30 januari 2016 @ 09:58 |
Nope.... Ik les op internet dat veel mensen dit hebben en dat je hem kwijt bent als je hem na dangerous minds weg stuurt.... | |
Gezicht | zaterdag 30 januari 2016 @ 10:37 |
Als je op PC speelt kun je een "track follower" mod installeren waarmee je hem terug kan vinden, en anders gewoon console commands natuurlijk. | |
Vault-Boy | maandag 1 februari 2016 @ 20:23 |
Mocht tijd worden. https://bethesda.net/#en/(...)update/2016/02/01/70 | |
Vault-Boy | maandag 1 februari 2016 @ 20:27 |
Bethesda staat dit jaar weer op de E3 | |
De_Dakgoot | maandag 1 februari 2016 @ 21:32 |
American truck simulator early access get hype | |
larry_flynt | maandag 1 februari 2016 @ 23:12 |
Geen oplossing voor Valentine helaas favoriete sidekick | |
Ceased2Be | dinsdag 2 februari 2016 @ 08:37 |
Fixed an issue where the player could get stuck exiting the cryopod Werd ook tijd, dat heeft me 3 restarts gekost. | |
Vault-Boy | dinsdag 2 februari 2016 @ 15:44 |
Ah dan maak ik gewoon een duidelijke save met een herkenbare screenhot (PS4) voordat ik die missie echt start. Dan ga ik vanuit daar steeds een andere factie helpen en dan de laatste keer echt mijn keuze als ending. Denk persoonlijk wel de Brotherhood of Steel of The Institute. Die 2 lijken me sowieso al tof. In Fallout 3 vond ik de Brotherhood of Steel ook tof, en heb zo'n idee dat de Brotherhood of Steel ook een canon ending is voor Fallout 4. | |
Citizen.Erased | woensdag 3 februari 2016 @ 19:14 |
Ik heb BoS nooit leuk gevonden. In Fallout 3 was het om die reden ook frustrerend dat je redelijk aan ze vast zat. Ik denk dat ik in Fallout 4 voor Railroad zal gaan. Maar ik stel de voortgang in de main quest nu wel serieus uit. | |
Luuksor | woensdag 3 februari 2016 @ 20:05 |
BoS is mij te rechtlijnig met Synths, zelfde eigenlijk voor Institute. Voorlopig conbineer ik Railroad met Minutemen. Zijn er nog echte can't miss items in de andere factions? | |
Vault-Boy | vrijdag 5 februari 2016 @ 00:06 |
Zo eindelijk in Diamond City aangekomen | |
Keltie | zondag 7 februari 2016 @ 00:26 |
Zo, Platinum trophy is binnen.. Nu weer verder met m'n eerste playthrough | |
ems. | zondag 7 februari 2016 @ 00:34 |
| |
Vault-Boy | zondag 7 februari 2016 @ 14:50 |
Sorry hoor | |
Mirel | zondag 7 februari 2016 @ 22:39 |
Pimpen met je alternatieve questverloop. 'eindelijk' impliceert dat je er op zat te wachten en je er nu eindelijk bent. | |
Jungle_Jim | zondag 7 februari 2016 @ 23:36 |
Lekker janken | |
Bluurgh | maandag 8 februari 2016 @ 19:43 |
Hoe zit het eigenlijk met die legendary dingen, ik heb nu een normale sniper met 74 damage en een legendary met 66 damage en "does 25% more damage". Doet die dan eigenlijk 82,5 damage of kan ik beter die normale gebruiken? | |
Drankster | maandag 8 februari 2016 @ 19:47 |
Nee, legendary is dan beter. | |
Vault-Boy | maandag 8 februari 2016 @ 19:55 |
Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik de vrouwelijke voice actor veel beter vind klinken. Normaal speel ik niet echt met vrouwelijke characters, maar ik vind die man na een tijdje echt te saai klinken. Zij zegt het allemaal net iets meer emotioneler wat beter in de wereld past. | |
Drankster | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:04 |
1.03 is live op PS4. | |
Q. | dinsdag 9 februari 2016 @ 15:15 |
Nu nog DLC en ik ga het weer spelen. Of betere radiant quests. |