abonnement Unibet Coolblue
pi_163165482

Mijn verwachtingen zijn zelden zo laag gespannen geweest als voor dit project, maar laten we hopen op een paar kruimels voor de fans.
pi_163284073

Commercial voor Pure McCartney. Bij ons nog niet op de buis gezien.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zaterdag 25 juni 2016 @ 11:04:34 #178
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_163284289
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 10:41 schreef nomar83 het volgende:

Commercial voor Pure McCartney. Bij ons nog niet op de buis gezien.
Bij ons is er wel een andere commercial voor Pure McCartney op tv, maar deze is mooier.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_163338831
Oke, dus als je met een paar miljonairs wat geld bij elkaar legt voor een goed doel ('Children in Need' in dit geval), dan krijg je interessant concert bij je diner. Niet slecht.

25-06-2016 Foxbridge Golf Club, Billingshurst,UK
01. A Hard Day's Night
02. Can't Buy Me Love
03. Honey Hush
04. Looking for Changes
05. Let Me Roll It
06. 1985
07. Let 'Em In
08. Don't Let the Sun Catch You Crying
09. We Can Work It Out
10. Every Night
11. Love Me Do
12. Blackbird
13. Here Today
14. Eleanor Rigby
15. Great Day
16. Midnight Special
17. It's So Easy
18. Something
19. Band on the Run
20. Back in the U.S.S.R.
21. Let It Be
22. Hey Jude
23. Birthday
24. Drive My Car
25. Golden Slumbers
26. Carry That Weight
27. The End
28. Her Majesty

Uiteindelijk blijkt het gewoon een mix te zijn van middag- en avond-concert, ik bedoel soundcheck + concert ;) Maar wel 10 nummers minder.
pi_163339686
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:51 schreef awijmans het volgende:
Oke, dus als je met een paar miljonairs wat geld bij elkaar legt voor een goed doel ('Children in Need' in dit geval), dan krijg je interessant concert bij je diner. Niet slecht.

25-06-2016 Foxbridge Golf Club, Billingshurst,UK
01. A Hard Day's Night
02. Can't Buy Me Love
03. Honey Hush
04. Looking for Changes
05. Let Me Roll It
06. 1985
07. Let 'Em In
08. Don't Let the Sun Catch You Crying
09. We Can Work It Out
10. Every Night
11. Love Me Do
12. Blackbird
13. Here Today
14. Eleanor Rigby
15. Great Day
16. Midnight Special
17. It's So Easy
18. Something
19. Band on the Run
20. Back in the U.S.S.R.
21. Let It Be
22. Hey Jude
23. Birthday
24. Drive My Car
25. Golden Slumbers
26. Carry That Weight
27. The End
28. Her Majesty

Uiteindelijk blijkt het gewoon een mix te zijn van middag- en avond-concert, ik bedoel soundcheck + concert ;) Maar wel 10 nummers minder.
Zo, zo, zo frustrerend. Andermaal bewijs dat hij het gemakkelijk kan. Waarom zit het er dan zo ingebakken bij hem dat hij bang is dat het publiek wegloopt als hij één avond 'Bluebird' speelt ipv 'You Won't See Me'...
pi_163360971
De setlist van hierboven blijkt bogus te zijn, het was gewoon een selectie van liedjes die hij op dit moment op tour speelt.
pi_163361142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 04:44 schreef Aisumasen het volgende:
De setlist van hierboven blijkt bogus te zijn, het was gewoon een selectie van liedjes die hij op dit moment op tour speelt.
Zelfde bron: http://www.setlist.fm/set(...)ngland-1bffadd4.html

01. A Hard Day's Night
02. Save Us
03. I've Got a Feeling
04. My Valentine
05. Nineteen Hundred and Eighty-Five
06. In Spite of All the Danger
07. Love Me Do
08. FourFiveSeconds
09. Lady Madonna
10. Ob-La-Di, Ob-La-Da
11. Band on the Run
12. Back in the U.S.S.R.
13. Hey Jude
14. Birthday

En dan is het ineens een stuk minder indrukwekkend. Zeker voor kaartjes van duizenden euro's per stuk. Maar wel voor het goede doel.

http://www.examiner.com/a(...)arity-at-tiny-uk-pub

[ Bericht 7% gewijzigd door awijmans op 28-06-2016 09:33:30 ]
pi_163638937
A recent Q&A with Paul in which he discusses the song selection for "Pure McCartney. An excerpt ...

How involved did you get in the song selection?

To tell you the truth, this was an idea that was put to me by one of my girls in my New York office, who I respect and is sort of a great music fan and connoisseur. She said, I’ve been listening and putting together playlists and I think it would be great to do this. So she came up with the first playlist. Then I got involved.

What’s her name?

Her name is Nancy Jeffries.

I want to lodge just one complaint with Nancy Jeffries. “Flowers in the Dirt.” I could go on and on about what’s wonderful about that album. And there’s not a song from it.

You know why, because it’s about to be reissued. It’s our next big box set. We’re working on that at the moment. So she would avoid that.

Will it be released in its entirety? There are all those songs you wrote and recorded with Elvis Costello, many of them not officially released.

That’s one of the real exciting things. Those demos. We’re releasing them as part of this package. I’m not sure I’m supposed to be telling you this. . . . It’s great that you’re a fan of “Flowers in the Dirt.” Cause you’ve got a real nice release coming out. We showed it all to Elvis, and he was just tickled pink.

https://www.washingtonpos(...)711fd2125_story.html
pi_163830934
De Ron Howard live-documentaire moet natuurlijk gepaard gaan met een langverwachte audio release van de live-opnames van The Beatles. Waarschijnlijk morgen later deze week de aankondiging van Hollywood Bowl, nooit eerder op CD/digitaal uitgebracht, inclusief bonus-materiaal.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 19-07-2016 01:00:15 ]
pi_163849405
Pre-order voor Hollywood Bowl nu op Amazon: http://amzn.to/29QokDE

Release op 9 september.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_163853785
Mooi. Wel een dilemma: de originele configuratie heeft z’n gebreken, maar het blijft wel een Beatles “core” album. 1977, groots gepresenteerd, #1 in Engeland, #2 in Amerika, miljoenen keren verkocht, geproduceerd door George Martin, een echte Beatlles-release, nog John Lennon-approved… George Martin zei in 1977 dat Lennon “delighted” was. Overigens kon McCartney het niets schelen, Ringo was er niet enthousiast over en George Harrison zei realistisch dat het historisch gezien belangrijke opnames waren maar als album niet zo goed en dat het net als een bootleg klonk.

De ruwe tapes zijn kurkdroog, en het originele album uit 1977 verzuipt in galm om het een beetje een live-feeling te geven en te redden wat er te redden viel. Er zijn behoorlijk wat problemen met de originele opnames, van microfoons die hele nummers niet aan stonden tot de onoverkomelijke “lekkage” van gegil, een drone die je doet verlangen naar de vuvuzela’s op het WK voetbal in 2010.

“Core catalogue”, plekje in de geschiedenis, Lennon-approved of niet, ik denk dus niet dat ze het originele album gaan honoreren en ze het simpelweg vanaf de bodem hebben opgebouwd, misschien zelfs wel met een andere song-selectie gezien The Beatles net een soort hondenjaren hadden en één jaar een decennium aan progressie was, en het gepingpong tussen 1964 en 1965 soms wel erg dissonant is. Daarover gesproken, kun je je dat voorstellen: 'Rubber Soul' uitgebracht, 'Revolver' vers in de winkels met o.a. 'Tomorrow Never Knows'... en op tour openen met 'Rock And Roll Music', eindigen met 'Long Tall Sally'. Andere tijden.

Maar, een volledig nieuwe versie van - hoe primitief dan ook - de enige volledige multi-track opnames van een publiekelijke Beatles live-show: eigenlijk moet dat ook wel in 2016. Geluid-technisch is de mix van ‘Baby’s In Black’ van de ‘Real Love’-single bijvoorbeeld al superieur, en we zijn nu nog 20 jaar verder. Ik hoop alleen dat ze wegblijven van elementen uit andere opnames invliegen om het te polijsten, zoals ze op de ‘1’ Blu-Ray hebben gedaan bij de live-opnames, en wat helaas ook in de Ron Howard-docu gaat gebeuren.

Daarover gesproken, er zijn een heeeeleboel beelden van TV-ploegen en zogenoemde amateurs van de Hollywood Bowl-shows, en vele bootlegs hebben die al netjes aan elkaar geplakt inclusief meerdere camera-standpunten om een volledige compositie te maken van in ieder geval de eerste show(s), dus dat moet echt uit historisch oogpunt wel meegenomen worden in de aanstaande documentaire. Al vrees ik voor het ergste: 10 seconden bekende beelden met studio-versies, onderbroken door Whoopi Goldberg die vertelt over wat The Beatles voor haar betekenen.

Trouwens 3 maanden geleden eens een kijkje genomen bij de Hollywood Bowl. Kun je gewoon binnenlopen overdag. Een paar locals deden hun oefeningen op de ellenlange trappen, en de suppoost van dienst tipte dat je vanaf de bovenste rijen het Hollywood-teken kan zien. Echt een cultureel erfstuk, met een hoog picknick-gehalte in de positieve zin. Moet je eens voorstellen, een halve eeuw geleden, The Beatles daar zien! Wat een toffe plek, en wat een geschiedenis.
pi_163862641
Is er een tracklist bekend welke nummers er precies op Hollywood Bowl staan? Is het het 1977 album remasterd? Of een nieuwe mix? En alles?
pi_163863620
Volgens de geruchten de originele tracklist met 4 bonustracks. Ik verwacht wel dat ze het e.e.a gemixt hebben - de mix van (ik geloof) Baby's In Black op de b-kant van Real Love klinkt ook anders (beter) dan de LP.
Bleuh.
pi_163873696
Toch wel jammer dat het dan nog niet compleet is. Ik heb het even naast elkaar gelegd. Van alle nummers die gespeeld zijn en wat er straks uitkomt (1977 tracklist + 4 bonus tracks), dan missen er alsnog nog 4 nummers. In theorie passen waarschijnlijk alle 3 (klopt toch?) concerten compleet op 1 CD. Waarom dat niet gewoon doen? Tja, ze willen geen dubbele nummers op 1 CD. Jammer dan. Gemiste kans.
pi_163875556
De cover:
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_163875821
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 11:07 schreef nomar83 het volgende:
De cover: [ afbeelding ]
Ik haat opgewarmd cabaret, maar...

"Wat een gedrócht!"
pi_163879067
Normaal ben ik wel fan van artwork van 'recente' Beatles-releases (Anthology, BBC, One, Love) - maar met de 1+ set (blauw op rood, WTF?) en deze hoes laten ze toch wel een steekje vallen inderdaad :D
Bleuh.
pi_163880223
Artwork is een uitsnede van de poster voor de documentaire, waarbij de titel van Eight Days A Week er zelfs groter opstaat dan de naam van het album. Overigens, technisch is de titel anders dan het 1977 album (dat was 'The Beatles at the Hollywood Bowl' en deze heet 'Live at the Hollywood Bowl'). Maar het design werkt niet voor een cd/lp-hoes, dat ze dat zelf niet zien is onbegrijpelijk.

Press announcement:

quote:
The Beatles’ Companion Album to New Ron Howard-Directed Feature Documentary Presents Remixed and Mastered Recordings from Three Hollywood Bowl Concerts.

Preorder The Beatles: Live At The Hollywood Bowl:
Amazon.com: CD
Amazon.com: 180g Vinyl LP

Apple Corps Ltd. and Universal Music Group are pleased to announce global release plans for The Beatles: Live At The Hollywood Bowl, a new album that captures the joyous exuberance of the band’s three sold-out concerts at Los Angeles’ Hollywood Bowl in 1964 and 1965. A companion to The Beatles: Eight Days A Week – The Touring Years, Academy Award®-winner Ron Howard’s authorized and highly anticipated documentary feature film about the band’s early career, The Beatles: Live At The Hollywood Bowl will be released worldwide on CD and for digital download and streaming on September 9, followed by a 180-gram gatefold vinyl LP on November 18. The album includes a 24-page booklet with an essay by noted music journalist David Fricke, and its cover art features a sunny photo taken on August 22, 1964 by The Beatles’ then-U.S. tour manager, Bob Bonis, as John, Paul, George and Ringo boarded a chartered flight from Seattle Tacoma Airport to Vancouver, BC for their first concert in Canada.

Documenting The Beatles’ Hollywood Bowl concerts on tape was no easy feat, as producer Sir George Martin explained in his album notes for 1977’s The Beatles At The Hollywood Bowl: “The chaos, I might almost say panic, that reigned at these concerts was unbelievable unless you were there. Only three track recording was possible; The Beatles had no ‘fold back’ speakers, so they could not hear what they were singing, and the eternal shriek from 17,000 healthy, young lungs made even a jet plane inaudible.”

While The Beatles: Live At The Hollywood Bowl references the long out of print 1977 album, it is an entirely new release, directly sourced from the original three track tapes of the concerts. To preserve the excitement of the shows while unveiling the performances in today’s best available clarity and quality, GRAMMY Award® winning producer Giles Martin and GRAMMY Award® winning engineer Sam Okell have expertly remixed and mastered the recordings at Abbey Road Studios, including the thirteen tracks from the original album produced by Giles’ father, plus four additional, previously unreleased recordings from the momentous concerts.

“A few years ago Capitol Studios called saying they’d discovered some Hollywood Bowl three track tapes in their archive,” says Giles Martin. “We transferred them and noticed an improvement over the tapes we’ve kept in the London archive. Alongside this I’d been working for some time with a team headed by technical engineer James Clarke on demix technology, the ability to remove and separate sounds from a single track. With Sam Okell, I started work on remixing the Hollywood Bowl tapes. Technology has moved on since my father worked on the material all those years ago. Now there’s improved clarity, and so the immediacy and visceral excitement can be heard like never before. My father’s words still ring true, but what we hear now is the raw energy of four lads playing together to a crowd that loved them. This is the closest you can get to being at the Hollywood Bowl at the height of Beatlemania. We hope you enjoy the show…”

Featuring rare and exclusive footage, Ron Howard’s The Beatles: Eight Days A Week – The Touring Years is based on the first part of The Beatles’ career (1962-1966) – the period in which they toured and captured the world’s acclaim. The film is produced with the full cooperation of Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono Lennon and Olivia Harrison. The Beatles: Eight Days A Week – The Touring Years touches on the band’s Hollywood Bowl concerts and includes footage of the “Boys” performance featured on The Beatles: Live At The Hollywood Bowl.

White Horse Pictures’ GRAMMY Award®-winning Nigel Sinclair, Scott Pascucci, and Academy Award® and Emmy Award®-winner Brian Grazer of Imagine Entertainment are producing with Howard. Apple Corps Ltd.’s Jeff Jones and Jonathan Clyde are serving as executive producers, along with Imagine’s Michael Rosenberg and White Horse’s Guy East and Nicholas Ferrall.

Following a world premiere event in London on September 15, the film will roll out theatrically worldwide with release dates set in the U.K., France and Germany (September 15); the U.S., Australia and New Zealand (September 16); and Japan (September 22). In the U.S., Hulu is the presenting partner for Abramorama’s theatrical release of the film, which will be available to stream exclusively to Hulu subscribers beginning September 17. Studiocanal and PolyGram Entertainment are also anchor partners on the film, having acquired U.K., France, Germany and Australia and New Zealand rights. For more information about the film, visit www.thebeatleseightdaysaweek.com.

The Beatles: Live At The Hollywood Bowl track list:

1. Twist and Shout [30 August, 1965]
2. She’s A Woman [30 August, 1965]
3. Dizzy Miss Lizzy [30 August, 1965 / 29 August, 1965 – one edit]
4. Ticket To Ride [29 August, 1965]
5. Can’t Buy Me Love [30 August, 1965]
6. Things We Said Today [23 August, 1964]
7. Roll Over Beethoven [23 August, 1964]
8. Boys [23 August, 1964]
9. A Hard Day’s Night [30 August, 1965]
10. Help! [29 August, 1965]
11. All My Loving [23 August, 1964]
12. She Loves You [23 August, 1964]
13. Long Tall Sally [23 August, 1964]
14. You Can’t Do That [23 August, 1964 – previously unreleased]
15. I Want To Hold Your Hand [23 August, 1964 – previously unreleased]
16. Everybody’s Trying To Be My Baby [30 August, 1965 – previously unreleased]
17. Baby’s In Black [30 August, 1965 – previously unreleased]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_163881408
Met wat kleine wijzigingen zou het er al iets beter uit zien

Bleuh.
pi_163898088
Dit is dus hoe ze eerder besproken "dilemma" hebben opgelost. De integriteit van het originele George Martin-project behouden, de originele tracklist, de originele keuzes van opnames tot op de dagen en edits aan toe, veel pluimen voor de 1977-release in het persbericht, met extra onuitgebracht materiaal achteraan als "bonus". Met dit compromis kan ik wel leven, maar het is jammer dat het automatisch oplevert dat Beatles live-nummers pur sang als 'Baby's In Black' en 'You Can't Do That' nu wederom geen onderdeel zijn van het "album", en dat het qua sequentie betekent dat het ná klassieke Beatles-afsluiter ‘Long Tall Sally’ nu als album afsluit met een nummer dat nooit op die plek heeft gestaan. Het 1977-album trachtte een ultieme compilatie van een mid-60’s Beatles-show te creëren, met 13 songs en iets langer dan een half uurtje, en McCartney kondigt het zelfs zoals gewoonlijk af met dat het het laatste liedje is. En inderdaad missen we nu alsnog ‘You Can't Do That’, ‘If I Fell’, ‘I Feel Fine’, ‘I Wanna Be Your Man’ en ‘I’m Down’. Gelukkig zijn de originele ruwe tapes al sinds de 90's gebootlegged. Die slapback stadion-galm was een leuk idee om de rauwe tapes een beetje ruimtelijkheid te geven, maar blij dat we daar nu van af zijn, zeker aangezien de Hollywood Bowl verre van een stadion is.

'Baby's In Black' is overigens niet “unreleased” zoals het in het persbericht staat, en al verschenen op de ‘Real Love’-single, een zeer goede performance. En erg jammer dat de opnames nu gedegradeerd zijn tot "companion to” een film door Ron Howard, puur voor de tijdelijke marketing-push. Al helemaal vergezocht aangezien er maar één liedje op deze collectie overeen komt met de opnames gebruikt in de film. Zelfde verhaal met de afschuwelijke cover, werkt inderdaad als filmposter, niet als vierkant. Een live-album hoes zonder dat de bandleden op een podium staan of ook maar in de buurt van hun instrumenten zijn?

Uiteindelijk zal het een bevredigende release zijn, mits de mix goed is aangepakt. Het blijft redelijk revolutionair en ongelofelijk tijdrovend, elementen van een mono-spoor of tape uit elkaar trekken tot stereo. Soms werkt het fantastisch als de frequenties van elementen in een mix genoeg uit elkaar liggen, check YouTube fan-mixen van Buddy Holly’s ‘Everyday’ bijvoorbeeld. Soms werkt het heel goed, zoals wat ze in 2013 met ‘Good Vibrations’ hebben gedaan. En soms werkt het helemaal niet, zoals op opnames waar bijvoorbeeld de galm van de vocalen in hetzelfde vaarwater als de bas zit, en zo zijn er nog wel tientallen voorbeelden te bedenken. Het feit dat ze dit hebben aangedurfd geeft me vertrouwen in een goed resultaat, maar ik zie uit naar wanneer we het kunnen horen om dat bevestigd te krijgen. Want respect voor Giles Martin, maar hij heeft geen goed oor voor details. Ik vind ‘Love’ van alweer 10 jaar terug een vrijwel foutloze remix, maar sindsdien heeft hij heel wat dingen slordig aangepakt. Van het missen van een compleet piano-spoor op ‘A Day In The Life’, de verkeerde edit piece op ‘Eight Days A Week’ die het gehele uitro uit de maat laat lopen en het verkeerd editen van de break in ‘The Ballad Of John & Yoko’ op de ‘1’ Blu-Ray, tot aan het niet verbloemen van McCartney’s gemist noot op ‘If I Fell’ op de AHDN Blu-Ray. Hoe komen die dingen door quality control? Ik vrees dat ik het antwoord al kan raden.

Brian Kehew, co-auteur van Recording The Beatles gaf afgelopen maandagavond een lezing bij het Grammy Museum in LA, en zei onder andere het volgende: “This (update) has been taken from the original tapes and there was some really special computer work to isolate the single instruments on their own tracks now. While (the music) was (originally) mixed together with all the guitars lumped on top of each other, it is possible now to separate out different singers, different instruments onto different tracks from a single track. So it’s been redone – a new, supposedly beautiful mix of the Hollywood Bowl.” "Supposedly", want hij heeft het eindresultaat zelf nog niet gehoord.

En ook bijzonder, in de originele liner notes van de 1977-uitgave is een leugentje om de legende gepleegd. Ik heb deze naar wat nu blijkt mythe daarna nog zo vaak gehoord en gelezen, weet je met de kennis van nu gelijk welke hoog-van-de-toren-blazers geen idee hebben waar ze over lullen en gewoon het 1977-boekje napraatten - *kuch* Steve Hoffman *kuch*. “I was told by someone (on the project) that along the way they found out the audience noise was fake. On the (1977) version, somebody had tried to enhance (the audience) by bringing it up, but if you listen to Paul’s open mike or if you listen to John’s, it’s not that crazy. They’re in the Hollywood Bowl, which is outside, and people are shrieking, but it’s not inside like the Ed Sullivan Theater. So (Capitol) wanted the feeling probably of being in the audience where people are screaming around you. So the (reissue) is a realistic version, a great-sounding supposedly and super-rocking version of the Hollywood Bowl show.”

Hij vertelde ook dat in een memo uit 1977 John Lennon het album “The Beatles – Live at the Hollywood Bowl” wilde laten heten. Capitol gaf geen fuck om wat de originele artiesten zouden willen, en nadat ze een jaar eerder al Lennon’s aanbod om de ‘Rock 'n' Roll Music’-compilatie hoes te ontwerpen hadden afgeslagen en in de plaats daarvan het smakeloze 50’s-revival ontwerp hadden gebruikt - “[it] looks like a Monkees reject!” - sloegen ze ook dit advies in de wind en lieten ze het woordje “live” weg. Dit is nu hersteld op de aankomende release.
pi_163921590
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 13:36 schreef PimD het volgende:
Normaal ben ik wel fan van artwork van 'recente' Beatles-releases (Anthology, BBC, One, Love) - maar met de 1+ set (blauw op rood, WTF?) en deze hoes laten ze toch wel een steekje vallen inderdaad :D
Niemand ziet die hoes meer tegenwoordig. Iedereen download het album (il)legeaal.

(ok, ik koop/wil ook nog altijd een fysiek exemplaar, net als velen)
pi_163978902
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 07:57 schreef awijmans het volgende:

[..]

Niemand ziet die hoes meer tegenwoordig. Iedereen download het album (il)legeaal.

(ok, ik koop/wil ook nog altijd een fysiek exemplaar, net als velen)
Luisteren naar een compleet album is ook al aardig uit de tijd geloof ik. :P
Maar coverart is nog altijd belangrijk. Ik vind het iig vreselijk om een grijze muzieknoot te zien staan waar het beeldmerk van de plaat hoort.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_163990797
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:43 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Luisteren naar een compleet album is ook al aardig uit de tijd geloof ik. :P
Maar coverart is nog altijd belangrijk. Ik vind het iig vreselijk om een grijze muzieknoot te zien staan waar het beeldmerk van de plaat hoort.


Ik ook!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')