abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158491182






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_158491250
Spotify heeft achter elke albumnaam en songtitel "Remastered" staan, wat ik storend vind in een tracklist. Het is echter wel sneller duidelijk dat voor '1' de 2015-versie er op staat, al staat daar dus vreemd genoeg ook "Remastered" in plaats van "Remixed". Nu ben ik niet zo bekend met Spotify, omdat ik een abonnement op Apple Music heb, maar vond het wel een verrassing dat ik gratis een heel album heb kunnen afluisteren zonder enige onderbreking van reclame.

Apple Music dan, waar ze naar mijn mening een aantal leuke afspeellijsten hebben aangemaakt. Hier geen "Remastered" in iedere tracknaam. Ik merkte tevens dat de pauzes tussen de nummers langer zijn bij Spotify dan bij Apple, maar mogelijk dat dat komt omdat ik geen abonnement heb op Spotify.

Google Music heeft een mooie animatie op de site ter gelegenheid van deze dag: https://amp.twimg.com/v/9269cad0-4cba-43e1-bae8-61487ebc9274

Ik merk in mijn omgeving opvallend genoeg veel enthousiasme hier voor. Men is er echt al lang aan gewend om muziek te kunnen streamen waar en wanneer je maar wilt en The Beatles was kennelijk de band die echt gemist werd.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  Moderator donderdag 24 december 2015 @ 10:37:35 #3
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_158491375
Zo fijn dat ze nu op Spotify staan O+. Ook voor alle playlists.

Nu Past Masters vol. 2 aan het luisteren :).
  donderdag 24 december 2015 @ 10:43:09 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158491456
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:30 schreef nomar83 het volgende:
Spotify heeft achter elke albumnaam en songtitel "Remastered" staan, wat ik storend vind in een tracklist. Het is echter wel sneller duidelijk dat voor '1' de 2015-versie er op staat, al staat daar dus vreemd genoeg ook "Remastered" in plaats van "Remixed". Nu ben ik niet zo bekend met Spotify, omdat ik een abonnement op Apple Music heb, maar vond het wel een verrassing dat ik gratis een heel album heb kunnen afluisteren zonder enige onderbreking van reclame.

Apple Music dan, waar ze naar mijn mening een aantal leuke afspeellijsten hebben aangemaakt. Hier geen "Remastered" in iedere tracknaam. Ik merkte tevens dat de pauzes tussen de nummers langer zijn bij Spotify dan bij Apple, maar mogelijk dat dat komt omdat ik geen abonnement heb op Spotify.

Google Music heeft een mooie animatie op de site ter gelegenheid van deze dag: https://amp.twimg.com/v/9269cad0-4cba-43e1-bae8-61487ebc9274

Ik merk in mijn omgeving opvallend genoeg veel enthousiasme hier voor. Men is er echt al lang aan gewend om muziek te kunnen streamen waar en wanneer je maar wilt en The Beatles was kennelijk de band die echt gemist werd.
Dat zal inderdaad liggen aan het feit dat je geen abonnement op Spotify heb. De pauze tussen nummers kan je dan immers zelf instellen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_158491831
Gisteravond op verjaardag met Spotify. Wachten wachten wachten en om 0:01 gelijk non stop The Beatles *O*
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  donderdag 24 december 2015 @ 11:21:56 #6
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_158492043
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:30 schreef nomar83 het volgende:
Spotify heeft achter elke albumnaam en songtitel "Remastered" staan, wat ik storend vind in een tracklist. Het is echter wel sneller duidelijk dat voor '1' de 2015-versie er op staat, al staat daar dus vreemd genoeg ook "Remastered" in plaats van "Remixed". Nu ben ik niet zo bekend met Spotify, omdat ik een abonnement op Apple Music heb, maar vond het wel een verrassing dat ik gratis een heel album heb kunnen afluisteren zonder enige onderbreking van reclame.

Apple Music dan, waar ze naar mijn mening een aantal leuke afspeellijsten hebben aangemaakt. Hier geen "Remastered" in iedere tracknaam. Ik merkte tevens dat de pauzes tussen de nummers langer zijn bij Spotify dan bij Apple, maar mogelijk dat dat komt omdat ik geen abonnement heb op Spotify.

Google Music heeft een mooie animatie op de site ter gelegenheid van deze dag: https://amp.twimg.com/v/9269cad0-4cba-43e1-bae8-61487ebc9274

Ik merk in mijn omgeving opvallend genoeg veel enthousiasme hier voor. Men is er echt al lang aan gewend om muziek te kunnen streamen waar en wanneer je maar wilt en The Beatles was kennelijk de band die echt gemist werd.
Deezer heeft ook geen problemen met loze toevoegingen aan de tracknamen.
  donderdag 24 december 2015 @ 21:20:38 #7
307888 GloomySundae
My hours are slumberless
pi_158505212
Ik luister ernaar op Spotify, ligt het aan mij of zijn het mono opnames? Bij Hey Bulldog hoor ik geen enkele gitaar.
pi_158529639
Een kerstcadeautje van Revolver TV, hun eindeloze stroom lijkt maar niet te temmen: http://www.dailymotion.co(...)d-ritchie-1967_music
pi_158564056
Hoorde net op het nieuws op de radio dat The Beatles in drie dagen tijd al miljoenen keren zijn gestreamd.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_158567671
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:12 schreef nomar83 het volgende:
Hoorde net op het nieuws op de radio dat The Beatles in drie dagen tijd al miljoenen keren zijn gestreamd.
Miljoenen is een understatement, volgens de Daily Mail zijn ze in 48 uur 50 miljoen keer beluisterd. De top 10:

1. Come Together (1.84 million)
2. Let It Be (1.55m)
3. Hey Jude (1.32m)
4. Love Me Do (1.31m)
5. Yesterday (1.23m)
6. Here Comes The Sun (1.23m)
7. Help! (1.22m)
8. All You Need Is Love (1.17m)
9. I Want To Hold Your Hand (1.1m)
10. Twist And Shout (940k)

http://www.dailymail.co.u(...)e-stream-online.html
  maandag 4 januari 2016 @ 11:34:51 #11
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_158813255
George Martin is gisteren 90 jaar geworden. Ik wist niet dat hij al zo oud was.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_158903970
En eergisteren 40 jaar geleden dat Mal Evans werd vermoord.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_158998773
Geweldig dat ze nu eindelijk op Spotify staan. Chille playlists ook.
  woensdag 27 januari 2016 @ 19:42:33 #14
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_159447284
De geruchten dat Paul McCartney dit jaar op Pinkpop staat duiken weer op.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_159457427
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 19:42 schreef Peter88Online het volgende:
De geruchten dat Paul McCartney dit jaar op Pinkpop staat duiken weer op.
Dat heeft zo'n jongen toch helemaal niet nodig... ;). Nee, zou mooi zijn voor de educatie van het Nederlandse publiek. En net zoals na de Stones na afloop ineens "wanneer komt-ie weer?!".

Maar begint voor de fan na 2009, 2012, twee keer 2015 een beetje overkill te worden. Hij mag de set dan wel volledig omgooien. (En de Beatles/solo-ratio flink bijstellen richting de laatste categorie...) Laatste tour speelde hij stuk of 10 tracks die in geen enkele set 3 jaar lang avond na avond thuishoren en nog eens 10 tracks die zo vastgeroest zitten dat je je gaat afvragen of hij serieus misschien wel gewoon te druk is om te repeteren. Ik hoop het vuur van de band weer eens te zien, zoals op 'Hi Hi Hi', en voorheen 'Letting Go' en 'Junior's Farm'.
pi_159458282
Persoonlijk liever een 'gewoon' concert, maar als hij naar PinkPop komt dan ga ik natuurlijk ook mijn best doen daar bij te zijn :)
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:05:18 #17
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_159462275
Als hij naar Pinkpop komt dan denk ik niet dat er veel aan zijn set gaat veranderen. Zeker op Pinkpop zijn het toch greatest hits shows die artiesten geven (ik vrees al voor de momenten dat hij minder bekende nummers gaat doen die ik als fan zijnde juist graag hoor).

Ik vrees ook dat hij op Pinkpop korter zou moeten spelen dan bij een regulier concert. Bruce Springsteen werd ook gekort naar 2 en een half uur, terwijl hij bij een regulier concert ook gerust een uur extra speelt.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_159462812
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 12:05 schreef Peter88Online het volgende:
Als hij naar Pinkpop komt dan denk ik niet dat er veel aan zijn set gaat veranderen. Zeker op Pinkpop zijn het toch greatest hits shows die artiesten geven (ik vrees al voor de momenten dat hij minder bekende nummers gaat doen die ik als fan zijnde juist graag hoor).

Ik vrees ook dat hij op Pinkpop korter zou moeten spelen dan bij een regulier concert. Bruce Springsteen werd ook gekort naar 2 en een half uur, terwijl hij bij een regulier concert ook gerust een uur extra speelt.
Hij zal sowieso de eerstvolgende tour (Brazilië…) de bekende '5 Beatles-liedjes eruit, 5 andere Beatles-liedjes erin, alle fan-favorieten op de schop, eerder gespeelde solo-liedjes erin'-truc doen, omdat de ‘Out There’-tour ondertussen ver over de houdbaarheidsdatum heen is en het er op lijkt dat ze die na 2,5 jaar eindelijk hebben uitgezwaaid eind vorig jaar. De ‘Up & Coming’-tour in al haar schoonheid en opwinding duurde amper een jaar, de ‘On The Run’-tour ook nog geen anderhalf jaar. Geef hem groot gelijk dat hij niet meer om de haverklap een nieuwe tournaam verzint, want de inhoud van de show blijft toch grotendeels dezelfde.

Festival-sets voegt hij de 6 songs in de 2 toegiften vaak samen tot 5 songs in één, schrapt hij ruig genoeg tegenwoordig zelfs ‘Yesterday’ en 'The Long and Winding Road' en verder in de reguliere set wat nieuwere songs en gelukkig wat ‘scraping the barrel’ Beatles-songs zoals 'All Together Now' e’n Lovely Rita’.
pi_159512352
Paul op Pinkpop zou ook betekenen dat er nog enkele optredens in Europa komen. En daar wordt dan de complete setlist gespeeld ipv en verkorte 2uur+1kwartier festivalversie. Met Pinkpop covert hij ook het westen van Duitsland, Belgie en Luxemburg, dus echt dichtbij in Europe zal het dan niet zijn.

We zullen zien. Ik ben geen festival liefhebber. Die drukte, die dronken mensen die zich helemaal niet voor muziek interesseren. Aan de andere kant is het 'educatie voor Nederland' deel dan wel weer goed.

Er zijn ook enkele hints dat Paul in Zuid Amerika en (eindelijk) Australië langs gaat. En Norrd Amerika zal hij ook dit jaar niet overslaan. Wordt een druk jaar dan. Afwachten wanneer de eerste aankondigingen komen. 17 februari is in ieder geval de perspresentatie van Pinkpop.
pi_159514320
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 10:06 schreef awijmans het volgende:
Paul op Pinkpop zou ook betekenen dat er nog enkele optredens in Europa komen. En daar wordt dan de complete setlist gespeeld ipv en verkorte 2uur+1kwartier festivalversie. Met Pinkpop covert hij ook het westen van Duitsland, Belgie en Luxemburg, dus echt dichtbij in Europe zal het dan niet zijn.

We zullen zien. Ik ben geen festival liefhebber. Die drukte, die dronken mensen die zich helemaal niet voor muziek interesseren. Aan de andere kant is het 'educatie voor Nederland' deel dan wel weer goed.

Er zijn ook enkele hints dat Paul in Zuid Amerika en (eindelijk) Australië langs gaat. En Norrd Amerika zal hij ook dit jaar niet overslaan. Wordt een druk jaar dan. Afwachten wanneer de eerste aankondigingen komen. 17 februari is in ieder geval de perspresentatie van Pinkpop.
Ja, dat is de reden waarom hij simpelweg dezelfde set kan blijven spelen: hij cirkelt zo rond de territoria dat tegen de tijd dat een setlist van een tour alweer muf begint te worden er altijd nog wel landen zijn waar hij een redelijk nieuwe set kan neerzetten in vergelijking met de vorige keer aldaar. Spanje, Portugal, Oost-Europa, hebben hem allemaal 12 (!) jaar niet gezien. Zelfs Duitsland, na 2009 enkel Keulen, geloof ik. Dus in de praktijk zou hij gemakkelijk de meest recente set weer van stal kunnen halen. De hoop dat de non-casual fan ooit live geprikkeld zal worden heb ik definitief opgegeven in 2007, toen hij een paar fan-only, kleine zalen, deed, en... alsnog dezelfde Beatles-heavy set neerzette zonder enige verrassende solo-track. Anno 2016 is 'Temporary Secretary' de eerste non-Beatles-gerelateerde 80's-track die hij met de band op tour deed, en zelfs die moest (in Engeland) worden ingepakt in een onzinverhaaltje over hoe hip de song is. En blijven de 90's op tournee nog altijd beperkt tot 'Calico Skies' en 'Flaming Pie', terwijl hij met de huidige band ondertussen een stuk of 500 gigs op tournee zal hebben gedaan. Ja, paar maanden terug 'Looking For Changes' gerepeteerd, gesoundcheckt en uitgevoerd... op een miljonairsgala, om daarna nooit meer terug te komen. Dat zegt genoeg.

Tracks van de solo-albums na de initiële tour: 'Ram' 2, waarvan 1 één leg in Amerika en de ander slechts op verzoek. 'Wild Life', 'London Town', 'Back To The Egg', 'Pipes Of Peace', 'Press To Play', 'Flowers In The Dirt': gewoon NUL. Gemiddeld 30-40 gigs in het jaar. 'Red Rose Speedway', 'Speed Of Sound', 'Tug Of War', 'Off The Ground', meerendeel wereldwijde nummer 1-albums: 1 per album in totaal, en alleen de mega solo-hits. De albums uit de 00's na de originele tour? 'Dance Tonight'. Of nog één, wil je de veelzeggend aangekondigde - "having fun? we'll soon fix that...!" - eenmalige versie van 'Fine Line' in 2008 meetellen. En The Beatles? 'All Together Now', 'Lovely Rita', 'Mr. Kite', 'Ob-La-Di', élke avond. En 'For No One', 'Here, There & Everywhere' en 'Penny Lane' al 10+ jaar niet.

Ik weet zeker dat hij wel degelijk rekening houdt met locaties qua setlist. Voor deze tournee nooit dezelfde opener twee keer achter elkaar, en als hij song A en B afwisselt en de vorige keer A heeft gedaan, doet hij de volgende keer B. Zo kon ik eind 2011 heel gemakkelijk uitkienen hoe ik 2 keer een andere set - hoe beperkt ook - kon horen. Zie ook de plots volledig opgeschudde toegift en de (wederom zeer beperkte, maar) gloednieuwe en spannende toevoegingen toen hij relatief snel terugkwam in Engeland, Scandinavië en Nederland afgelopen zomer.

Des te meer redenen dat ik het vaak ook níét begrijp. De hele afgelopen tour dezelfde opener, zelfs de dagen achter elkaar, is met een Beatles nummer 1-hit die hij voor het eerst op tour doet nog wel te overzien. Maar neem 'Got To Get You Into My Life': bijna altijd in Nederland gespeeld, deze tour eindelijk eens gedropt, nummers als 'Your Mother Should Know', 'One After 909', 'Good Day Sunshine' op tournee gedaan, nooit of 25 jaar niet gedaan en... voor Nederland na 3 jaar 'Got To Get You Into My Life' terug, en niets van de andere te horen. Dat is wat voor de fan het meest ergerlijk is: hij soundcheckt nota bene al die songs op de dag zelf, plus 'Hope Of Deliverance', 'Penny Lane', 'Letting Go', enz. Echt geen enkele reden dat hij ‘Let Me Roll It’, ‘Paperback Writer’, noem ze maar op, niet een keertje kan laten zitten voor iets waar de non first-timers ook blijer van worden.

Maar goed, de tournee: Nederland ligt zo centraal en kan zonder enige moeite in een flits een gig faciliteren - in bv. Zuid-Amerika komt z'n team eerst grondig de locaties inspecteren, haha - dat we afgelopen jaren veel geluk hebben gehad en ook daardoor de show iets vaker gezien hebben dan andere landen/staten. En daarom kan ik ook vanuit een luxepositie zo klagen, haha...

Het is trouwens ook weer niet zo dat zoals bij de meeste andere acts veel geografische of logistieke logica in zijn tourdata zit. In 2012 deed hij Rotterdam, Zurich en Antwerpen puur zodat een benefietconcert in de Royal Albert Hall gewaarborgd kon worden, maar dat waren dus ook maar 3 gigs. In 2013 deed hij ook slechts 3 EU gigs in het midden van de gebruikelijke Noord-Amerikaanse tour. En vorig jaar ging hij heen-en-weer van festivalgigs in Amerika naar arena's in Europa en terug.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 13:44:51 #21
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_159516188
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:06 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, dat is de reden waarom hij simpelweg dezelfde set kan blijven spelen: hij cirkelt zo rond de territoria dat tegen de tijd dat een setlist van een tour alweer muf begint te worden er altijd nog wel landen zijn waar hij een redelijk nieuwe set kan neerzetten in vergelijking met de vorige keer aldaar. Spanje, Portugal, Oost-Europa, hebben hem allemaal 12 (!) jaar niet gezien. Zelfs Duitsland, na 2009 enkel Keulen, geloof ik.
In 2011 ben ik nog naar een concert van hem in Keulen geweest ;),
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_159517807
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 13:44 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

In 2011 ben ik nog naar een concert van hem in Keulen geweest ;),
Haha, ik ook, dat zeg ik daarom ook :P. Grote markt (no pun), enkel Keulen in 2011 en rest van het land niet meer sinds 2009.
pi_159535320
Uit de nieuwsbrief van Paul:

quote:
(Now, between you and us, we don't have any confirmation on those tour dates just yet, but remember to keep checking back to Paul's website. We promise that as soon as they're confirmed, we will announce them there.)
Zal dus wel vrij snel bekend worden... zolang het maar in Europa is, waar precies is minder belangrijk voor mij :Y
pi_159620124
Paul is de komende tijd in de studio te vinden met Gregg Kurstin (deed onder andere 25 van Adele), opnemen van nummers zal tussen de concerten door plaatsvinden. Klinkt goed allemaal :D

http://www.thesun.co.uk/s(...)er-Greg-Kurstin.html
pi_159620824
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:15 schreef awijmans het volgende:
Paul is de komende tijd in de studio te vinden met Gregg Kurstin (deed onder andere 25 van Adele), opnemen van nummers zal tussen de concerten door plaatsvinden. Klinkt goed allemaal :D

http://www.thesun.co.uk/s(...)er-Greg-Kurstin.html
Blijft natuurlijk The Sun, maar het is duidelijk dat hij altijd wel studio-periodes heeft. Ook veel sessies bekend (bijvoorbeeld stuk of 20 tracks met Geoff Emerick circa 2009) waar verder niets of nauwelijks van is uitgekomen. 'New' kwam ook op mij over als een ratjetoe als verzameling van sessies door de jaren heen. Hij moet echt een goudmijn in het archief hebben, zeker als je ziet dat hij z'n slechtste eigen criticus is, en de beste songs uit sessies vaak de plaat niet halen.

Sowieso eerst 'High In The Clouds' (http://www.rollingstone.c(...)mated-film-20150520), lijkt me. Maar als dit zal uitdraaien op een nieuw pop/rock album, hoop ik persoonlijk op een producer die hem weer uit z'n comfort-zone kan halen, met een uniforme sound en vijfsterren-resultaat als gevolg, zoals Nigel Godrich op 'Chaos And Creation In The Backyard'. Al ligt de kracht van McCartney post-'Driving Rain' misschien juist dat hij op zoveel fronten bezig is, met zeer interessante resultaten tot gevolg. Ik zou willen dat hij zijn onuitputtelijke creativiteit ook weer iets meer op het podium zou laten zien.
pi_159930781
quote:
En ook op Werchter :).
pi_159931549
quote:
99s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En ook op Werchter :).
Ik zit in China tijdens Pinkpop, dus nu maar een kaartje voor Werchter besteld ^O^

Zullen vast wel meer concerten bijkomen in Europa voor juni :Y
  maandag 15 februari 2016 @ 16:44:09 #30
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_159938932
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 11:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zit in China tijdens Pinkpop, dus nu maar een kaartje voor Werchter besteld ^O^

Zullen vast wel meer concerten bijkomen in Europa voor juni :Y
Het lijkt mij inderdaad niet dat het bij deze twee datums zal blijven.

Het is nu even twijfelen wat te doen aankomende zaterdagochtend. Vorige keren bij de voorverkoop van Pinkpop (zeker toen Bruce Springsteen en de Stones er optraden) stagneerde de online verkoop van Ticketmaster en was het zo'n beetje verstandiger om in de vroege ochtend bij de fysieke verkooppunten in de rij te liggen.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_160020211
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:44 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Het lijkt mij inderdaad niet dat het bij deze twee datums zal blijven.

Het is nu even twijfelen wat te doen aankomende zaterdagochtend. Vorige keren bij de voorverkoop van Pinkpop (zeker toen Bruce Springsteen en de Stones er optraden) stagneerde de online verkoop van Ticketmaster en was het zo'n beetje verstandiger om in de vroege ochtend bij de fysieke verkooppunten in de rij te liggen.
Als je de reacties bekijkt op facebook van Pinkpop na de perspresentatie zijn veel mensen zwaar terleurgesteld in het programma en haken zelfs af. Of gaan maar 1 dag en dan niet 12 juni. Mogelijk toch een kans om te gaan....... Voor wie wil.

Ik twijfel. Ik wil uiteraard een concert van Paul zien, maar heb absoluut geen zin in een festival. Ik ben heel benieuwd wat er tussen 12 en 30 juni nog bij komt. "summer festivals 2016" staat er op pm.com. Ik zie wel enkele mogelijke festivals in Scandinavie (waaronder Roskilde als enige grote festival), Frankrijk, Spanje die Paul zou kunnen aandoen.

Maar eigenlijk hoop ik op een los concert van Paul, hoewel ik niks verwacht in de buurt. Nederland/Belgie en omstreken is al gecoverd. Parijs als dichtsbijzijnde stad? Daar is hij vorig jaar al geweest. Duitsland? Of is dat te dichtbij NL. Zuid Europa is al een tijd niet aan de beurt geweest, opties? Geruchten? Het is nog even afwachten. Maar ik verwacht zeker meer concerten. Paul zal zijn band & crew niet een maand bezig houden met maar 2 concerten.
  zondag 21 februari 2016 @ 11:58:28 #32
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_160087952
We zijn er weer bij in Landgraaf *O*. Ik ben wel benieuwd of dit een hele nieuwe tournee zal worden, en misschien ook weer wat andere nummers. Kan haast toch niet anders na 2x Ziggo Dome vorig jaar?
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  ESF Reporter zondag 21 februari 2016 @ 12:32:17 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_160088690
Ik ben er ook weer bij. *O*
Volgens mij zijn PP en Werchter de enige twee shows. Ze worden gecombineerd met een (privé?)-optreden in Engeland. De crew gaat in de tussentijd naar huis. Voor zover ik weet blijft het daarbij.
pi_160101933
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:32 schreef Cee het volgende:
Ik ben er ook weer bij. *O*
Volgens mij zijn PP en Werchter de enige twee shows. Ze worden gecombineerd met een (privé?)-optreden in Engeland. De crew gaat in de tussentijd naar huis. Voor zover ik weet blijft het daarbij.
Waar baseer je dat op? Meestal doet hij geen losse concerten zo ver uit elkaar, ik verwacht er nog wel wat extra Europese concerten tussen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrBadGuy op 21-02-2016 20:59:41 ]
  ESF Reporter zondag 21 februari 2016 @ 21:47:41 #35
87554 Cee
Welluk?
pi_160104193
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Meestal doet hij geen losse concerten zo ver uit elkaar, ik verwacht er nog wel wat extra Europese concerten tussen.
Via een vriend van me, die werkt voor 'm. Hij woont in de VS en gaat tussen de shows door naar huis. Tenminste, zo staat het nu nog in z'n planning. :)
pi_160104359
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:47 schreef Cee het volgende:

[..]

Via een vriend van me, die werkt voor 'm. Hij woont in de VS en gaat tussen de shows door naar huis. Tenminste, zo staat het nu nog in z'n planning. :)
Ok klinkt idd wel als een goede bron ;) ik hoop ook nog wel op een normaal concert, maar ik ben al lang blij dat hij al weer zo snel terug is in Europa :)
  ESF Reporter zondag 21 februari 2016 @ 21:55:20 #37
87554 Cee
Welluk?
pi_160104451
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:52 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ok klinkt idd wel als een goede bron ;) ik hoop ook nog wel op een normaal concert, maar ik ben al lang blij dat hij al weer zo snel terug is in Europa :)
Is een goede bron, ik wist begin vorige maand al dat ie Pinkpop ging doen maar mocht echt nog niks zeggen (dat is lastig! ). Maar mocht ie nog hinten dat zijn verblijf in Europa verlengd moet worden dan zal ik 't doorgeven. Denk dat dat wel mag. :)
  maandag 22 februari 2016 @ 11:08:50 #38
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_160113233
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:55 schreef Cee het volgende:

[..]

Is een goede bron, ik wist begin vorige maand al dat ie Pinkpop ging doen maar mocht echt nog niks zeggen (dat is lastig! ). Maar mocht ie nog hinten dat zijn verblijf in Europa verlengd moet worden dan zal ik 't doorgeven. Denk dat dat wel mag. :)
Mocht die bron dat dan wel aan jou vertellen? Of is die bron eigenlijk z'n boekje te buiten gegaan? :P
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_160155288
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:08 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Mocht die bron dat dan wel aan jou vertellen? Of is die bron eigenlijk z'n boekje te buiten gegaan? :P
Pocherij joh, iedereen kan zeggen dat -ie iets wist zonder dat het te controleren valt,
  ESF Reporter dinsdag 23 februari 2016 @ 20:25:49 #41
87554 Cee
Welluk?
pi_160155370
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 11:08 schreef Peter88Online het volgende:

[..]

Mocht die bron dat dan wel aan jou vertellen? Of is die bron eigenlijk z'n boekje te buiten gegaan? :P
Die mocht dat wel vertellen.
...denk ik. :D Hij geeft aan wanneer hij weer voor z'n werk in de buurt is zodat we met hem af kunnen spreken en dan trek ik m'n conclusies. :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:23 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Pocherij joh, iedereen kan zeggen dat -ie iets wist zonder dat het te controleren valt,
Joh, ik zou niet weten waarom ik voor de lol zoiets zou verzinnen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Cee op 23-02-2016 20:32:45 ]
pi_160465948
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 16:50 schreef awijmans het volgende:

[..]

Als je de reacties bekijkt op facebook van Pinkpop na de perspresentatie zijn veel mensen zwaar terleurgesteld in het programma en haken zelfs af. Of gaan maar 1 dag en dan niet 12 juni. Mogelijk toch een kans om te gaan....... Voor wie wil.

Ik twijfel. Ik wil uiteraard een concert van Paul zien, maar heb absoluut geen zin in een festival. Ik ben heel benieuwd wat er tussen 12 en 30 juni nog bij komt. "summer festivals 2016" staat er op pm.com. Ik zie wel enkele mogelijke festivals in Scandinavie (waaronder Roskilde als enige grote festival), Frankrijk, Spanje die Paul zou kunnen aandoen.

Maar eigenlijk hoop ik op een los concert van Paul, hoewel ik niks verwacht in de buurt. Nederland/Belgie en omstreken is al gecoverd. Parijs als dichtsbijzijnde stad? Daar is hij vorig jaar al geweest. Duitsland? Of is dat te dichtbij NL. Zuid Europa is al een tijd niet aan de beurt geweest, opties? Geruchten? Het is nog even afwachten. Maar ik verwacht zeker meer concerten. Paul zal zijn band & crew niet een maand bezig houden met maar 2 concerten.
Festivals blijven er ondertussen niet veel meer van over, tenzij hij echt álles af wil gaan en een volgend jaar Hurricane, Reading/Leeds en dergelijke gaat doen. Lijkt me parels voor de zwijnen, en voor publiek en artiest niet passend. Al is het feit dat hij festivals doet om eerder al genoemde redenen heel tof, en het is voor hem handig hoe hij met dezelfde show toch een totaal ander publiek kan trekken. Tot 2009 was het enige festival wat hij ooit had gedaan Glastonbury, toen kwam de multi-miljoen Coachella-deal, jaar later Isle Of Wight... en sinds 2013 is het elke zomer vaste prik in Amerika, waar vorig jaar Roskilde bijkwam als Europees uitstapje (die heeft hij dus al gedaan, 'Good Day Sunshine' als toevoeging, die hij niet effe in Amsterdam kon doen een maand eerder.)

Wat betreft planning en eventuele andere Europese gigs, dat heb ik een paar posts eerder al uitgeschreven: in de zomer bouwt hij z'n gigs om de festivals heen, en er zit geen enkele lijn in. Ga niet uit van 'logica' in zijn schema, haha! Zie vorig jaar: (Centraal-)Europese tournee, week daarna 3 arena-gigs om het Firefly Festival in Amerika heen, week later terug naar Europa om 2 gigs in Scandinavië te doen om de grote vis Roskilde-festival nog meer rendabel te maken, en aan het eind van de maand weer terug naar Amerika voor één festival-gig, het prestigieuze Lollapalooza. Dus, uitgaande van de posts boven mij, voor de rest blijkbaar nog niets gepland in juni/juli, en ik weet niet of dat gaat veranderen. In ieder geval geen kans dat hij een zaal ook maar een beetje in de buurt doet na vorig jaar en met mega-gages voor Werchter en Pinkpop, die toch al opvallend dichtbij elkaar liggen, en nog altijd niet uitverkocht zijn. Hij heeft nu heel wat jaren de kans gehad om Spanje, Portugal weer eens te doen, waarom dit jaar dan wel ineens… Australië staat al 23 jaar niet meer op zijn wereldkaart.

Noord en Zuid-Amerika gaat nog wel gebeuren, hoe kan het ook anders. Over iets meer dan een maand opent hij de nieuwe tour hoogstwaarschijnlijk al aan de westkust van Amerika, aankondiging aanstaande.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:32 schreef Cee het volgende:
Ik ben er ook weer bij. *O*
Volgens mij zijn PP en Werchter de enige twee shows. Ze worden gecombineerd met een (privé?)-optreden in Engeland. De crew gaat in de tussentijd naar huis. Voor zover ik weet blijft het daarbij.
Ja, die benefietgig in Londen is al maanden bekend ( http://www.paulmccartney.(...)dren-in-need-in-2016 ), wat al wel wat weg gaf over zijn tourschema. Aan de andere kant zegt dat dus ook weer geen fluit, want hij vliegt heen en weer zonder enige structuur in het schema als het moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 06-03-2016 16:39:59 (link was stuk) ]
  zondag 6 maart 2016 @ 18:29:01 #43
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_160469205
Al iemand hiervan iets gezien of gehoord? Zo ja; is het de moeite waard?

“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_160482309
Blijkbaar ga ik ook naar pinkpop. Ik houd niet van Festivals, dus ik had geen kaarten gekocht. Nu heb ik 2 kaarten gekregen. Dan is het toch zonde om niet te gaan :P

Met 12, 25, 30 juni als optredens in Europa is er nog maar heel weinig ruimte om even naar USA te gaan. Meestal wordt er voor de overzeese reis een week uitgetrokken. Als ik Paul was zou ik nog wat in Europa zoeken in juni.

@aisu, dus jij verwacht in mei nog een tour in West-USA?
pi_160482451
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 07:42 schreef awijmans het volgende:
Blijkbaar ga ik ook naar pinkpop. Ik houd niet van Festivals, dus ik had geen kaarten gekocht. Nu heb ik 2 kaarten gekregen. Dan is het toch zonde om niet te gaan :P

Met 12, 25, 30 juni als optredens in Europa is er nog maar heel weinig ruimte om even naar USA te gaan. Meestal wordt er voor de overzeese reis een week uitgetrokken. Als ik Paul was zou ik nog wat in Europa zoeken in juni.

@aisu, dus jij verwacht in mei nog een tour in West-USA?
April en mei, absoluut. McCartney laat nooit ruimte over voor planning van fans, en ik geloof dat ze al 13 april van start willen, dus vandaag aankondiging, deze week kaartverkoop? In Zuid/Latijns-Amerika leek - instabiele politiek/crisis? Zika-virus? Moord/overval op Stones-geldjongen? - alles afgeblazen, maar nu staat Argentinië toch weer op de geruchtenlijst voor mei, voor het eerst in 6 jaar. Juli zou dan weer voor Midden-Amerika ingepland zijn.
pi_160535219


George Martin RIP
  woensdag 9 maart 2016 @ 09:43:31 #47
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_160536670
Weer iemand minder in de Beatlesfamilie. ;(

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_160540372
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 16:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Festivals blijven er ondertussen niet veel meer van over, tenzij hij echt álles af wil gaan en een volgend jaar Hurricane, Reading/Leeds en dergelijke gaat doen. Lijkt me parels voor de zwijnen, en voor publiek en artiest niet passend. Al is het feit dat hij festivals doet om eerder al genoemde redenen heel tof, en het is voor hem handig hoe hij met dezelfde show toch een totaal ander publiek kan trekken. Tot 2009 was het enige festival wat hij ooit had gedaan Glastonbury, toen kwam de multi-miljoen Coachella-deal, jaar later Isle Of Wight... en sinds 2013 is het elke zomer vaste prik in Amerika, waar vorig jaar Roskilde bijkwam als Europees uitstapje (die heeft hij dus al gedaan, 'Good Day Sunshine' als toevoeging, die hij niet effe in Amsterdam kon doen een maand eerder.)

Wat betreft planning en eventuele andere Europese gigs, dat heb ik een paar posts eerder al uitgeschreven: in de zomer bouwt hij z'n gigs om de festivals heen, en er zit geen enkele lijn in. Ga niet uit van 'logica' in zijn schema, haha! Zie vorig jaar: (Centraal-)Europese tournee, week daarna 3 arena-gigs om het Firefly Festival in Amerika heen, week later terug naar Europa om 2 gigs in Scandinavië te doen om de grote vis Roskilde-festival nog meer rendabel te maken, en aan het eind van de maand weer terug naar Amerika voor één festival-gig, het prestigieuze Lollapalooza. Dus, uitgaande van de posts boven mij, voor de rest blijkbaar nog niets gepland in juni/juli, en ik weet niet of dat gaat veranderen. In ieder geval geen kans dat hij een zaal ook maar een beetje in de buurt doet na vorig jaar en met mega-gages voor Werchter en Pinkpop, die toch al opvallend dichtbij elkaar liggen, en nog altijd niet uitverkocht zijn. Hij heeft nu heel wat jaren de kans gehad om Spanje, Portugal weer eens te doen, waarom dit jaar dan wel ineens… [..]
...omdat het dus 12 jaar geduurd heeft :P!



Grootschalige Noord-Amerikaanse tournee zou over anderhalf uur worden aangekondigd, maar ik kan me voorstellen dat het nu niet gepast is om met veel enthousiasme een nieuwe tournee aan te kondigen.
pi_160540861
RIP, droevig nieuws maar gelukkig een zeer mooie leeftijd gehaald (in goede gezondheid naar mijn weten).
pi_160542565
"As with the launch of every new Paul McCartney tour, One On One promises to unveil a dazzling re-designed set, dozens of classics from the most beloved catalog in popular music, spanning Paul's entire career--as a solo artist, member of Wings and of course as a Beatle—and no shortage of surprises.

The One On One Tour will debut a brand new production, as always utilizing state of the art audio and video technology and to ensure an unforgettable experience from every seat in the house. Employing massive screens, lasers, fireworks and, of course, a staggering selection of the best songs ever written or performed, every Paul McCartney show promises a once in a lifetime evening that transcends and elevates the potential of live music"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')