quote:Geschiedenis
V&D, voor 2007 ook bekend als Vroom & Dreesmann, is een Nederlands warenhuis en is eigendom van investeringsmaatschappij Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners). V&D is in 1887 opgericht door Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Vroom & Dreesmann heeft heden ten dage 62 filialen, verspreid over heel Nederland.
Aan het einde van de 19e eeuw waren er twee succesvolle zakenlieden in Amsterdam actief: Willem Vroom en Anton Dreesmann. Beiden hadden manufacturenzaken en waren Rooms-Katholiek. Vroom trouwde in 1883 met een zuster (Francisca Tombrock) van de vrouw (Helena Tombrock) van Dreesmann, wat hen zwagers maakte.
Dreesmann, en later ook Vroom, gebruikte in zijn winkel een voor die tijd ongebruikelijke strategie: lage en vaste prijzen tegen contante betaling. In die tijd was het namelijk gebruikelijk dat men altijd korting kreeg.
Aanvankelijk werkten Vroom en Dreesmann alleen samen op het gebied van inkopen, maar in 1887 leidde dit tot een verregaande samenwerking en de oprichting van het bedrijf Vroom & Dreesmann. Hun eerste zaak werd geopend aan de Weesperstraat. Vroom hield zich vooral bezig met de financiële zaken en de administratie, terwijl Dreesmann de inkoop en verkoop leidde.
V&D groeide snel en de beide ondernemers woonden al snel met hun families in panden aan de Amsterdamse grachten. Er werden in een hoog tempo nieuwe filialen in het hele land geopend: Rotterdam (1892), Den Haag (1893), Nijmegen (1895), Arnhem (1896), Haarlem (1896) en Utrecht (1898), Venlo (1912).
Aan het begin van de 20e eeuw werden alle filialen stuk voor stuk omgezet in NV's, maar de aandelen bleven in handen van de familie.
De keten maakte deel uit van hetzelfde concern als de Bijenkorf na een fusie tussen de moederbedrijven KBB (Koninklijke Bijenkorf Beheer) en Vendex (V&D) onder de naam Vendex KBB (later Maxeda). V&D werd (inclusief La Place) vervolgens in 2010 verkocht aan de huidige eigenaar: Sun European Partners (onderdeel van Sun Capital Partners).
Gedeeltes uit http://nl.wikipedia.org/wiki/V%26D
quote:19 januari
Alle werknemers van V&D moeten salaris inleveren. Het gaat om ''een structurele salarisbijdrage van 5,8 procent'' die per 1 februari wordt doorgevoerd.
V&D schrapt verder vijftig van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam. Dat maakt het warenhuisconcern maandag bekend.
De maatregelen zijn volgens het bedrijf nodig ''om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt''. Daarvoor moeten kosten structureel omlaag.
Naast het loonoffer streeft V&D ook naar verdere versobering van de arbeidsvoorwaarden. De vakbonden en ondernemingsraad zijn over de maatregelen geïnformeerd, aldus een woordvoerster.
Huurcontracten
Het bedrijf kondigt verder aan te gaan heronderhandelen over alle huurcontracten. Het doel is de huurlasten permanent te verlagen. V&D heeft 63 vestigingen in Nederland.
"Dit alles is nodig om de strategie van V&D te continueren en aan te laten sluiten bij de huidige trends en de marktontwikkelingen", aldus waanemend ceo Don Roach.
V&D leed in 2013 een nettoverlies van 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet beschikbaar.
Het concern maakt ook bekend John van der Ent per 1 maart 2015 tot nieuwe ceo te benoemen. Van der Ent was eerder directeur van Etam Groep en werkte ooit als bedrijfsleider bij V&D. Hij volgt Jacob de Jonge op, die in augustus vorig jaar plotseling vertrok. Roach nam hierop tijdelijk het roer over.
Buiten proportie
Martijn den Heijer, beestuurder bij CNV Dienstenbond, noemt de loonmaatregel "buiten proportioneel". Bovendien biedt het volgens hem "geen enkele structurele oplossing voor de problemen waar V&D mee kampt."
Hoewel de vakbondsman begrijpt dat er ingegrepen moet worden bij het warenhuis, zegt hij enorm geschrokken te zijn van de manier waarop. ''Het genoemde percentage is astronomisch en is een ramp voor het personeel, zeker voor de mensen in de lage loonschalen. Bovendien biedt het de werknemers geen enkele zekerheid op behoud van werk", aldus Den Heijer.
http://www.nu.nl/ondernem(...)laris-inleveren.html
quote:27 januari
Ruim honderd medewerkers van V&D stappen naar de rechter vanwege de salarisverlaging die hen is opgelegd door hun werkgever.
Dat bevestigt FNV-bestuurder Niels Suijker dinsdag na berichtgeving van de Volkskrant.
Volgens FNV-bestuurslid Niels Suijker gaat "een overgrote meerderheid van de leden zeker procederen tegen deze eenzijdige maatregel van V&D".
Dat werd maandagavond duidelijk tijdens verschillende bijeenkomsten die in het land georganiseerd waren voor de medewerkers. Deze week staan ook nog bijeenkomsten op de planning in Utrecht, Deventer, Rotterdam en Weert.
Suijker verwacht dan ook nog meer aanmeldingen. Hij wil vanuit de bond een collectieve procedure gaan regelen. Die zal wel pas opgestart worden als de loonstrookjes van volgende maand op de deurmat liggen. Het loonoffer bij V&D wordt per 1 februari doorgevoerd.
Loonstrookjes
De medewerkers zijn van plan om direct na het ontvangen van de loonstrookjes van februari de gang naar de rechter te maken. De vakbonden De Unie, FNV en CNV, waar de medewerkers bij aangesloten zijn, lieten weten juridische ondersteuning te verlenen. Mogelijk wordt een collectieve zaak aangespannen.
Alle medewerkers van V&D moeten per 1 februari 5,8 procent van hun salaris inleveren. Verder schrapt het bedrijf 50 van de 450 arbeidsplaatsen op het service center in Amsterdam.
Volgens de warenhuisketen zijn de maatregelen nodig "om te kunnen concurreren met nieuwe aanbieders en de groeiende onlinemarkt". Daarvoor moeten kosten structureel omlaag. V&D wil naast het korten van de medewerkers ook dat de huurlasten omlaag gaan.
V&D, eigendom van de investeringsmaatschappij Sun Capital, draait al een paar jaar met verlies. In 2013 liep het nettoverlies op tot 42 miljoen euro op een omzet van 619 miljoen euro. Cijfers over 2014 zijn nog niet bekend.
http://www.nu.nl/ondernem(...)e-lager-salaris.html
quote:30 januari
Vastgoedeigenaar IEF Capital neemt juridische stappen tegen warenhuis V&D. Het bedrijf eist dat V&D vier toplocaties ontruimt als er geen huur betaald wordt. Het gaat om panden in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Maastricht.
De huur wordt door V&D meestal voor de eerste van de maand betaald. Vandaag is de huur niet overgemaakt naar in ieder geval drie eigenaren van samen meer dan vijftien panden. V&D liet eerder al weten niet van zins te zijn de huur de komende maanden over te maken. Het bedrijf staat er slecht voor en vroeg ook werknemers al om een loonoffer.
"Enige oplossing"
IEF Capital heeft de afgelopen week een voorstel gedaan waarbij V&D vierkante meters inlevert in ruil voor huurverlaging. De vastgoedeigenaar laat weten dat de Amerikaanse aandeelhouder van V&D die afspraak niet ziet zitten.
In een verklaring schrijft het bedrijf: "IEF Capital betreurt dit zeer en ziet geen andere oplossing dan in een kort geding ontruiming van haar winkels te vorderen. Het financiële belang is erg groot voor IEF Capital en zij wenst zo snel mogelijk in staat te zijn de panden aan andere partijen te verhuren om de schade voor IEF Capital zoveel mogelijk te beperken."
V&D is teleurgesteld over de stap van IEF Capital.
"Buitenproportionele vraag"
Ook andere eigenaren willen net als IEF Capital komende week juridische stappen ondernemen als betaling uitblijft. De eigenaar van Elizen Vastgoed eist dat V&D zijn verplichtingen nakomt: "Wij hebben ons in ons bijna 50-jarige bestaan nog nooit geconfronteerd gezien met zo'n buitenproportionele vraag."
Komende week komen eigenaren van panden waar V&D in huist bijeen om te praten over hoe ze met de opstelling van het warenhuis kunnen omgaan.
http://nos.nl/artikel/2016351
quote:Facts & Figures
V&D bestaat sinds 1887 en is inmiddels uitgegroeid tot een begrip. Met 63 vestigingen op A-locaties, een webshop, ruim tienduizend medewerkers, een warenhuisbreed assortiment met meer dan 4.000 shop-in-shops en per jaar zo’n 100 miljoen bezoekers is V&D het grootste warenhuis van Nederland.
1887 Oprichting V&D met Vroom & Dreesmann ‘Magazijn de zon’ in Amsterdam
1927 V&D introduceert eerste huis-aan-huis magazine van Nederland
1972 Oprichting Vendex
1987 Oprichting La Place
1999 Fusie met KBB, ontstaan van Vendex KBB
2004 Investeerdersgroep (waaronder KKR, Alpinvest, Permira) nieuwe eigenaar Vendex KBB
2006 Naamswijziging van Vendex KBB naar Maxeda
2007 Start rebranding V&D
2008 Start vd.nl
2010 Nieuwe eigenaar van V&D: Sun European Partners
2011 Start bouw nieuw distributiecentrum te Nieuwegein
2012 125 jaar V&D
2013 Opening 63ste V&D vestiging, V&D Vlaardingen
2014 Start V&D Blog
Aantal vestigingen: 63 en een webshop
Aantal werknemers: 10.000
Aantal distributiecentra: 1
Aantallen bezoekers per jaar: 10 miljoen bezoekers
Aantal A-merken shop-in-shops: meer dan 4.000 merken
Aantal La Place Restaurants, La Place Café’s en La Place Express: ruim 250
http://www.vd.nl/content_page.jsf?page=algemeen_factsfigures_page
Dit kan ik me eigenlijk niet meer herinneren. Wanneer is het Jorisplein gebouwd?quote:Op woensdag 23 december 2015 21:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is idd een hele vreemd gevormde winkel geworden sinds het Jorisplein gebouwd is.
Vroeger was het gewoon het hoofdgedeelte, de begane grond en kelder een stukje naar de Hellestraat (maar kleiner dan nu) en bij de horloges links was een doorgang naar een soort fietsen een tentengedeelte (waar in de winter de kerstmeuk wel stond), op de plek waar nu zo ongeveer de passage naar het Jorisplein is.
Als ze dan ook gelijk een supermarkt onderin de kelders bouwen, hoef je niet eens meer na je werk nog helemaal langs de AH fietsen/rijden. Kan je dat gewoon gelijk vanuit je werk meenemen. En dan ook gelijk misschien wat kleding, scheelt ook weer tijd. Ow, wacht...quote:Op woensdag 23 december 2015 22:07 schreef Fer het volgende:
Nog een oplossing, gebouwen ombouwen tot kantoren en dan La Place houden als bedrijfsrestaurant.
Rond 2000 ongeveer volgens mij.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit kan ik me eigenlijk niet meer herinneren. Wanneer is het Jorisplein gebouwd?
Ik denk dat een soort grote shop in shop bij de meeste filialen de beste kans maakt, wat dat betreft heeft Vanderveen in Assen dat bijtijds gedaan, dat is al jaren één grote shop-in-shop terwijl het vroeger een zelfstandig warenhuis was (waarbij V&D als "concurrent" aan de overkant van het plein zit).quote:Op woensdag 23 december 2015 22:07 schreef Fer het volgende:
Nog een oplossing, gebouwen ombouwen tot kantoren en dan La Place houden als bedrijfsrestaurant.
Helemaal als een groot deel van je personeel al een jaar of 35 in dienst is.... die zijn duur.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:32 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat V&D een doorstart maakt met enkel de winkels in de grote steden. Failliet is een handige manier om van personeel af te komen natuurlijk.
Zeker, voor hen is het erg zuur. Maar ik denk dat het de enige manier is om het merk V&D nog te kunnen laten voortbestaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helemaal als een groot deel van je personeel al een jaar of 35 in dienst is.... die zijn duur.
Ze schijnen wel de best betaalde verkoopmedewerkers van de winkelstraat te zijn geweest.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helemaal als een groot deel van je personeel al een jaar of 35 in dienst is.... die zijn duur.
Als je vanaf 1980 je jaarlijkse verhogingen en inflatieaanpassingen hebt gehad dan zullen ze idd op een heel aardig salaris voor een verkoopmedewerker zitten.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze schijnen wel de best betaalde verkoopmedewerkers van de winkelstraat te zijn geweest.
Nou ja, het is niet alsof ze advies geven oid. Ze rekenen gewoon af. Dat kan iemand van 16 ook. Beter nog, elke keer als ik een vraag heb halen ze toch de filiaalmanager erbijquote:Op woensdag 23 december 2015 22:44 schreef Zelfscanner het volgende:
Zet lekker 16 jarige neer.
Dan heb je je 3e ondergang binnen de kortste tijd
Nooit verraderquote:Op woensdag 23 december 2015 22:46 schreef Zelfscanner het volgende:
De regering moet online shoppen verbieden
Klinkt dan wel idioot, maar mensen moeten dan wel naar de echte winkel. En eindelijk weer moeite doen om het juiste te vinden.
6 verdiepingen, medelijden met de manager.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet alsof ze advies geven oid. Ze rekenen gewoon af. Dat kan iemand van 16 ook. Beter nog, elke keer als ik een vraag heb halen ze toch de filiaalmanager erbij
3quote:Op woensdag 23 december 2015 22:47 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
6 verdiepingen, medelijden met de manager.
Het klinkt niet idioot, het is gewoon idioot.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:46 schreef Zelfscanner het volgende:
De regering moet online shoppen verbieden
Klinkt dan wel idioot, maar mensen moeten dan wel naar de echte winkel. En eindelijk weer moeite doen om het juiste te vinden.
quote:Op woensdag 23 december 2015 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het klinkt niet idioot, het is gewoon idioot.
Winkels moeten gewoon iets te bieden hebben dat je online niet zo gemakkelijk krijgt.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:46 schreef Zelfscanner het volgende:
De regering moet online shoppen verbieden
Klinkt dan wel idioot, maar mensen moeten dan wel naar de echte winkel. En eindelijk weer moeite doen om het juiste te vinden.
Advies, service, blowjobsquote:Op woensdag 23 december 2015 22:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Winkels moeten gewoon iets te bieden hebben dat je online niet zo gemakkelijk krijgt.
Mooie nick. Die dingen ook maar verbieden? Ze gaan maar mooi langs de cassierequote:Op woensdag 23 december 2015 22:47 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
6 verdiepingen, medelijden met de manager.
Opper eens iets?quote:Op woensdag 23 december 2015 22:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Winkels moeten gewoon iets te bieden hebben dat je online niet zo gemakkelijk krijgt.
Tegenwoordig online chats, gratis nummer bellen of zelf je moeilijkste vraag per whatsapp stellen.quote:
Bij advies is het dan weer minder als een deel vervolgens online het geadviseerde product elders goedkoper bestelt.quote:
Of maatwerkproducten. verrassend aanbod, knappe kassameisjes etc.quote:
De regering moet jou verbieden.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:46 schreef Zelfscanner het volgende:
De regering moet online shoppen verbieden
Klinkt dan wel idioot, maar mensen moeten dan wel naar de echte winkel. En eindelijk weer moeite doen om het juiste te vinden.
Dit is het punt dus.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:58 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
De regering moet jou verbieden.
De wereld veranderd, wen daar maar aan.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:00 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Dit is het punt dus.
De mensen die de winkelstaat verkloten willen niks van verandering weten.
De winkelstraten in NL lijken allemaal op elkaar, overal dezelfde ketenwinkels.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:01 schreef Perrin het volgende:
Een winkelstraat is geen doel op zich he? Bovendien hing de eenheidsworst mij en veel anderen de keel uit. Wie weet komt er ruimte voor leuke kleinschalige en innoverende alternatieven.
Dingen die bijvoorbeeld in de winkel op maat gemaakt worden lijkt me zoiets. Dan zal er toch echt een fysiek persoon aan te pas moeten komen en het is zeker iets dat mensen graag willen ivm exclusiviteit.quote:
En ze moeten weer een gamepod met Megadrive+Sonic 2 plaatsenquote:Op woensdag 23 december 2015 23:01 schreef Zelfscanner het volgende:
V&D, terug met de naaimachine afdeling. Naaien kan niet online
Nee. Straks is alles online en dan gaan we massaal klagen dat we fysieke winkels willenquote:Op woensdag 23 december 2015 23:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De wereld veranderd, wen daar maar aan.
Dan komen er vanzelf nieuwe winkels dus.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:04 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Nee. Straks is alles online en dan gaan we massaal klagen dat we fysieke winkels willen
Wie weet is dat over 10 jaar helemaal weg en heeft elke stad weer zijn eigen leuke kleine winkeltjes.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De winkelstraten in NL lijken allemaal op elkaar, overal dezelfde ketenwinkels.
Wat is jouw probleem?quote:Op woensdag 23 december 2015 23:04 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Nee. Straks is alles online en dan gaan we massaal klagen dat we fysieke winkels willen
Of andere leuke tentjes met lekker eten, goede koffie, etc.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wie weet is dat over 10 jaar helemaal weg en heeft elke stad weer zijn eigen leuke kleine winkeltjes.
Zelf dingen naaien kan ook al bijna niet meer uit, voor de prijs van een lapje stof en 2 ritsen koop je 3 jurkjes bij de Primark....quote:Op woensdag 23 december 2015 23:01 schreef Zelfscanner het volgende:
V&D, terug met de naaimachine afdeling. Naaien kan niet online
Het nageslacht straks moeten vertellen wat wij mensen allemaal hebben aangericht.quote:
Zelfscanners vooral.... zelfscannen is toch een beetje de online afrekenen variant in de supermarkt natuurlijkquote:Op woensdag 23 december 2015 23:07 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Het nageslacht straks moeten vertellen wat wij mensen allemaal hebben aangericht.
In Groningen heb je ook zoiets: MijnTafel. Kunnen lokale ondernemers en particulieren een tafeltje huren, verkoopt de winkel hun spullen (er wordt geregistreerd van wie wat is) en krijgt de lokale ondernemer de opbrengst. Is een combi van een betere tweedehands winkel en lokale specialiteiten. En steeds weer verrassend Heb daar zelf bijvoorbeeld een potje honing van een imker gekocht.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:07 schreef Perrin het volgende:
In het oosten, ik geloof Nijverdal, kwam ik een leuk concept tegen waar mensen schapruimte huurden om hun eigen spullen te verkopen.
Veel tweedehands spullen, maar ook handgemaakte dingen, heel afwisselend.
Zal je steeds meer zien ook.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfscanners vooral.... zelfscannen is toch een beetje de online afrekenen variant in de supermarkt natuurlijk
Leuk concept!quote:Op woensdag 23 december 2015 23:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
In Groningen heb je ook zoiets: MijnTafel. Kunnen lokale ondernemers en particulieren een tafeltje huren, verkoopt de winkel hun spullen (er wordt geregistreerd van wie wat is) en krijgt de lokale ondernemer de opbrengst. Is een combi van een betere tweedehands winkel en lokale specialiteiten. En steeds weer verrassend Heb daar zelf bijvoorbeeld een potje honing van een imker gekocht.
http://groningen.mijntafel.nl/
En toch bespaart het personeel... dus weer een baan minder.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:19 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Zal je steeds meer zien ook.
Echter, een tijdje was het idee om personeel daarmee te besparen. Maar nu moet je de scanner aan de kassamiep geven.
Zelfscanners brengen het pleziertje van in de rij staan bij het lekkerste kassameisje in gevaar.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:07 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Het nageslacht straks moeten vertellen wat wij mensen allemaal hebben aangericht.
Wat je in Amsterdam genoeg had, en allemaal niet overleefdenquote:Op woensdag 23 december 2015 23:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
In Groningen heb je ook zoiets: MijnTafel. Kunnen lokale ondernemers en particulieren een tafeltje huren, verkoopt de winkel hun spullen (er wordt geregistreerd van wie wat is) en krijgt de lokale ondernemer de opbrengst. Is een combi van een betere tweedehands winkel en lokale specialiteiten. En steeds weer verrassend Heb daar zelf bijvoorbeeld een potje honing van een imker gekocht.
http://groningen.mijntafel.nl/
De eerste AH's heb je al zonder kassameisjes. En veel sneller dat het gaat (not.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfscanners brengen het pleziertje van in de rij staan bij het lekkerste kassameisje in gevaar.
Waar bespaar je personeel? Ze zitten er immers nog steeds om je scanner aan te pakken.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En toch bespaart het personeel... dus weer een baan minder.
En dan straks bij de zelfscan kassa in de rij staanquote:Op woensdag 23 december 2015 23:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfscanners brengen het pleziertje van in de rij staan bij het lekkerste kassameisje in gevaar.
Wie weet worden dit soort initiatieven ook in Amsterdam levensvatbaarder als de vaste lasten van detailhandelaren omlaag gaan?quote:Op woensdag 23 december 2015 23:25 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Wat je in Amsterdam genoeg had, en allemaal niet overleefden
Hoeveel? Als er nu één personeelslid zit (dat ondertussen ook nog andere dingen doet), waar anders twee caissières zouden zitten, dan bespaar je al één personeelslid.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:26 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Waar bespaar je personeel? Ze zitten er immers nog steeds om je scanner aan te pakken.
Dat komt doordat mensen boven de veertig het niet snappen.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:26 schreef donald_dick het volgende:
[..]
De eerste AH's heb je al zonder kassameisjes. En veel sneller dat het gaat (not.
Nope. Ik was laatst bij een AH in Assen. Na het scannen hang je de scanner in een paal. Scan je je bonuskaart vervolgens bij de betaalpaal. Je kunt eventueel een steekproef krijgen. Na betalen krijg je een bon. Die laat je weer scannen voor het poortje en weg ben jequote:Op woensdag 23 december 2015 23:26 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Waar bespaar je personeel? Ze zitten er immers nog steeds om je scanner aan te pakken.
En dat je toch moet controleren of er niet allerlei spul onafgerekend naar buiten gaatquote:Op woensdag 23 december 2015 23:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat komt doordat mensen boven de veertig het niet snappen.
Alleen bij AH. Jumbo, Deka en zo niet.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:32 schreef Housekeeper het volgende:
[..]
Nope. Ik was laatst bij een AH in Assen. Na het scannen hang je de scanner in een paal. Scan je je bonuskaart vevolgens bij de betaalpaal. Je kunt eventueel een steekproef krijgen. Na betalen krijg je een bon. Die laat je weer scannen voor het poortje en weg ben je
Dat jij dat niet weet met jouw username, onderschrift en UI
Zit er een trap en lift aan de hellestraat kant?quote:Op woensdag 23 december 2015 21:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik realiseerde me in de lift van V&D Amersfoort pas dat die lift er nog precies hetzelfde uitzag als toen mijn oudste 22 jaar geleden in de wandelwagen zat....
Verder vind ik dat glas in lood boven de roltrappen prachtig, er zijn best wat dingen in die winkel die gewoon mogen blijven zoals ze zijn, de trappen en lift in het hoofdgebouw bijvoorbeeld, en de trappen en lift in het stuk aan de Hellestraat, die bij LaPlace boven uitkomen weer niet
Kwestie van tijd. Het is een simpel rekensommetje: derving vs personeelskosten.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:34 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Alleen bij AH. Jumbo, Deka en zo niet.
Het werkt alleen sneller als je meer dan 15 stuks aan boodschappen hebt. Daaronder zijn de controlecomputers veels te traag.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat komt doordat mensen boven de veertig het niet snappen.
iemand moet de scanners weer terugplaatsen, mensen lastig vallen voor controles en domme vragen beantwoordenquote:Op woensdag 23 december 2015 23:32 schreef Housekeeper het volgende:
[..]
Nope. Ik was laatst bij een AH in Assen. Na het scannen hang je de scanner in een paal. Scan je je bonuskaart vervolgens bij de betaalpaal. Je kunt eventueel een steekproef krijgen. Na betalen krijg je een bon. Die laat je weer scannen voor het poortje en weg ben je
Dat jij dat niet weet met jouw username, onderschrift en UI
Nee, het gaat net zoals bij de XL waar je met een scanner betaalt. Er staat volgens mij iemand die steekproefsgewijs mensen controleert. Bij de XL ben ik een paar keer achter elkaar de sjaak geweest en bij de xl kun je ook alleen naar buiten door de barcode op de bon bij het paaltje te scannen. Maar die AH to go's zijn klein, krap en chaotisch en hysterisch en iedereen heeft haast, dus dat is een beetje een rommeltje.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dat je toch moet controleren of er niet allerlei spul onafgerekend naar buiten gaat
Ja helemaal zonder personeel kan het natuurlijk nietquote:Op woensdag 23 december 2015 23:37 schreef donald_dick het volgende:
[..]
iemand moet de scanners weer terugplaatsen, mensen lastig vallen voor controles en domme vragen beantwoorden
Ja, precies. Op het station koopt iedereen een of twee dingen en willen ze gewoon hun trein halen. Als er dan iemand voor je loopt te kloten duurt het al te lang.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Het werkt alleen sneller als je meer dan 15 stuks aan boodschappen hebt. Daaronder zijn de controlecomputers veels te traag.
Gelukkig maarquote:Op woensdag 23 december 2015 23:39 schreef Housekeeper het volgende:
[..]
Ja helemaal zonder personeel kan het natuurlijk niet
Living on the edge.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:41 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Oh jij hebt echt wat besteld bij V&D waar je op wacht
Ow, dan moet je toch je zakje ophangen en dan 1 voor 1 scannen? Dat systeem zie ik steeds vaker in Amerika en ik snap er de ballen vanquote:Op woensdag 23 december 2015 23:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, precies. Op het station koopt iedereen een of twee dingen en willen ze gewoon hun trein halen. Als er dan iemand voor je loopt te kloten duurt het al te lang.
In Engeland een paar jaar geleden lopen kloten snapte er geen zak van. Maar daar zie je het ook steeds meer, zelfs bij de Boots.
Hier in Eindhoven iets soortgelijks geweest. Niet overleefd.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
In Groningen heb je ook zoiets: MijnTafel. Kunnen lokale ondernemers en particulieren een tafeltje huren, verkoopt de winkel hun spullen (er wordt geregistreerd van wie wat is) en krijgt de lokale ondernemer de opbrengst. Is een combi van een betere tweedehands winkel en lokale specialiteiten. En steeds weer verrassend Heb daar zelf bijvoorbeeld een potje honing van een imker gekocht.
http://groningen.mijntafel.nl/
ik wilde gisteravond iets van 170 euro bestellen, maar ik moest kakken en daarna ben ik gaan douchen en straal vergeten. Werd om 3 uur wakker en toen herinnerde ik het mij ineens, maar ik wilde mijn vrouw niet wakker maken en ben maar gaan doortukken om vervolgens een lege website aan te treffen.quote:
Ze kan beter wat onder de armen meenemen.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:41 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Oh jij hebt echt wat besteld bij V&D waar je op wacht
Jumbo heeft dat ook.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:34 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Alleen bij AH. Jumbo, Deka en zo niet.
Juist, schijten gaat altijd voor.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:44 schreef donald_dick het volgende:
ik wilde gisteravond iets van 170 euro bestellen, maar ik moest kakken en daarna ben ik gaan douchen en straal vergeten. Werd om 3 uur wakker en toen herinnerde ik het mij ineens, maar ik wilde mijn vrouw niet wakker maken en ben maar gaan doortukken om vervolgens een lege website aan te treffen.
Weet ik het, het was in zo'n mini Tesco op een station, chaos alom, als je je bewoog stootte je een rek chips om, er lagen overal plastic tasjes en bonnetjes, ik moest de boodschappen eerst op een soort weegschaal aan de linkerkant leggen en dan scannen en rechts in het tasje doen, maar daar had iemand anders z'n rotzooi al neergelegd en er lagen al allemaal tasjes die je dan uit elkaar moest halen, en dan pakte dat ding m'n pas niet en ondertussen willen er mensen langs die lopen te duwen en te zuchten en komt er zo'n knakker die amper Engels kan kijken wat het probleem is. Bij de grotere winkels ging het de vorige keer beter.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ow, dan moet je toch je zakje ophangen en dan 1 voor 1 scannen? Dat systeem zie ik steeds vaker in Amerika en ik snap er de ballen van
O dat heb ik ook altijd, dan ben ik aan het opruimen ofzo en moet ik naar de wc. En die avond vraag ik me af waarom m'n tas en schoenen op de wc staan maar die was ik dus net aan het opruimen toen ik moest.quote:Op woensdag 23 december 2015 23:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik wilde gisteravond iets van 170 euro bestellen, maar ik moest kakken en daarna ben ik gaan douchen en straal vergeten. Werd om 3 uur wakker en toen herinnerde ik het mij ineens, maar ik wilde mijn vrouw niet wakker maken en ben maar gaan doortukken om vervolgens een lege website aan te treffen.
scheiten is belangrijk. the circle of life!quote:Op woensdag 23 december 2015 23:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O dat heb ik ook altijd, dan ben ik aan het opruimen ofzo en moet ik naar de wc. En die avond vraag ik me af waarom m'n tas en schoenen op de wc staan maar die was ik dus net aan het opruimen toen ik moest.
Het is een systeemwinkel. De maatschappij gaat ten onder zonder V&D. Bailout! Sun Capital onteigenen en van V&D het Rijksstaatswarenhuis maken. Want het is een grondrecht dat elke middelgrote stad een warenhuis heeft!quote:
Ben benieuwd hoe snel hij die actie weer afblaast.quote:Eindhovenaar start actie om V&D-cadeaubonnen om te ruilen voor kortingsbonnen
EINDHOVEN - Ferry van den Broek uit Eindhoven heeft woensdag een speciale ruilactie op touw gezet voor V&D-cadeaubonnen. Dat meldde hij aan Omroep Brabant.
Van den Broek is raadslid in Eindhoven en tevens oprichter van het bedrijf MysteryDining. Bij dat bedrijf kun je een verrassingsmenu bestellen in een onbekend restaurant.
Het raadslid zegt dat iedereen een V&D-bon bij zijn bedrijf kan omwisselen voor een kortingsbon van MysteryDining met dezelfde waarde. Hij doet dit op eigen initiatief; er zijn geen afspraken gemaakt met V&D.
Actie om naamsbekendheid
De V&D-bonnen kunnen tot 10 januari worden omgewisseld. Een dag later worden alle kortingsbonnen naar de klanten gestuurd, zegt Van den Broek. Vervolgens kunnen er etentjes worden geboekt.
Tegen Omroep Brabant zei Van den Broek dat hij met de actie is begonnen om zo naamsbekendheid te krijgen met zijn bedrijf. Hij geeft niet aan hoeveel bonnen hij kan omwisselen; de Eindhovenaar kijkt naar eigen zeggen hoe de actie loopt.
Tsja je geld krijg je nu ook al niet meer terug. En ik denk dat je qua garantie bij de fabriek terecht kunt ofzo. (Hoop ik voor je in ieder geval.)quote:Op donderdag 24 december 2015 00:10 schreef bombmannl het volgende:
Net een horloge gekocht bij V&D dinsdag . Ga 'm maar terugbrengen denk ik i.v.m. garantie bij faillissement.
Meoah bij mij had je de afgelopen jaren alleen keus tussen hoofddoek A, B of C dus dat zal ik niet zo missenquote:Op woensdag 23 december 2015 23:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfscanners brengen het pleziertje van in de rij staan bij het lekkerste kassameisje in gevaar.
Jaquote:Op woensdag 23 december 2015 23:35 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Zit er een trap en lift aan de hellestraat kant?
quote:Op donderdag 24 december 2015 00:13 schreef Operc het volgende:
[..]
Tsja je geld krijg je nu ook al niet meer terug. En ik denk dat je qua garantie bij de fabriek terecht kunt ofzo. (Hoop ik voor je in ieder geval.)
Voor ¤ 230 zal het wel een fatsoenlijk merk zijn geweest, dus dan kun je voor garantie gewoon bij de fabrikant of importeur terecht.quote:Op donderdag 24 december 2015 00:45 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Anders leuk ¤230 door me neus geboord
Nog nooit gezien in al die jaren ik ga altijd naar boven via die trapgat om de lift. Met verzakte treden of roltrap.quote:Op donderdag 24 december 2015 00:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja
En nee, die is niet nieuw, die zit er al minimaal 35 jaar (maar ik denk langer).
Op het station doe ik het altijd. Maar dan heb je een paar dingen. In supermarkt heb ik helemaal geen zin om met zo'n zelfscanner rond te lopen of zelf alles te gaan scannen Daar schiet ik toch niets mee opquote:Op woensdag 23 december 2015 23:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, het gaat net zoals bij de XL waar je met een scanner betaalt. Er staat volgens mij iemand die steekproefsgewijs mensen controleert. Bij de XL ben ik een paar keer achter elkaar de sjaak geweest en bij de xl kun je ook alleen naar buiten door de barcode op de bon bij het paaltje te scannen. Maar die AH to go's zijn klein, krap en chaotisch en hysterisch en iedereen heeft haast, dus dat is een beetje een rommeltje.
Ze hadden gewoon meer kleuren kussentjes in het assortiment moeten opnemen. Plus een verkoopcursus natuurlijk - iets van 'doe en denk richting klant'.quote:Op donderdag 24 december 2015 01:39 schreef Injetta het volgende:
Een uitstraling en service van een Zeeman, prijzen van een Bijenkorf. Dure merkkleding willekeurig op rekken gesodemieterd. Een wirwar van artikelen ongestructureerd verspreid. Personeel die niks weet, en klanten liever ziet gaan als komen en net zo ordinair en onbeschoft is als dat van het GVB.
En dan de schuld geven aan internet en de warme zomer.....
Daar is geen redden meer aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |