abonnement Unibet Coolblue
pi_163175551
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Omdat we er al aardig wat hebben die max een half uur duren ;) (en woensdagavond = spelletjesavond, vaak hebben we wel een uur of 2a3 om te vullen met spellen :P)
Kijk dan ook zeker naar de andere spellen die ik aanraadde. Vooral Machiavelli is heel leuk.
  maandag 20 juni 2016 @ 22:34:21 #102
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_163176840
Mr. Jack hebben we, maar vonden we best wel een miskoop :@

Ik heb een ze even opgezocht en doorgestuurd naar MrEend, we gaan eens kijken welke het mag worden. Momenteel zijn Mars2049, Agricola en O+ Carcassonne O+ wel ons meest gespeelde spellen.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 15:16:01 #103
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_163288396
Nou, tijdens de leessessie aan recensies en spelomschrijvingen van eerdere tips stuitte ik per toeval op De Friesche Velden. Bordspel voor 1-2 personen, duurt een uur. Besteld, net binnen en vanavond maar eens spelen :s)
  zondag 26 juni 2016 @ 00:18:44 #104
370431 drakin
vurig typje
pi_163302219
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 15:16 schreef douche-eendje het volgende:
Nou, tijdens de leessessie aan recensies en spelomschrijvingen van eerdere tips stuitte ik per toeval op De Friesche Velden. Bordspel voor 1-2 personen, duurt een uur. Besteld, net binnen en vanavond maar eens spelen :s)
Die wil ik ook nog steeds eens proberen. Toevallig kwam hier jaipur nog op tafel vandaag, deze kun je ook online uitproberen op yucata.de voor je eventueel besluit die wel of niet aan te schaffen.
Ook balloon Cup en tally ho en kahuna kun je daar doen. Allemaal 2 persoons spellen.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_163316227
Hebben jullie nog goede tips voor bord- en/of kaartspellen? Spellen die ik (wij :P) o.a. leuk vinden zijn Splendor, Dead of Winter en Machiavelli. Vrij breed, maar wellicht geeft dat een beeld. De Alchemist onlangs gekocht en die is ook heel gaaf!

Bonusvraag: Hoe is GoT LCG? Ik vind GoT heel gaaf maar twijfel een beetje over het spel..

Edit: Ik vind nu op MP een 1st edition spel van GoT card game. Er is dus ook al een 2'nd edition. Wat zijn precies de verschillen en is het nog raadzaam om 1 te halen of toch beter 2?

[ Bericht 18% gewijzigd door WaikikiWim op 27-06-2016 22:57:38 ]
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:10:48 #106
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163596676
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:07 schreef nickhguitar het volgende:
Hebben jullie nog goede tips voor bord- en/of kaartspellen? Spellen die ik (wij :P) o.a. leuk vinden zijn Splendor, Dead of Winter en Machiavelli. Vrij breed, maar wellicht geeft dat een beeld. De Alchemist onlangs gekocht en die is ook heel gaaf!

Bonusvraag: Hoe is GoT LCG? Ik vind GoT heel gaaf maar twijfel een beetje over het spel..

Edit: Ik vind nu op MP een 1st edition spel van GoT card game. Er is dus ook al een 2'nd edition. Wat zijn precies de verschillen en is het nog raadzaam om 1 te halen of toch beter 2?
De GoT LCG krijgt volgens mij prima recensies, en ik zou dan altijd 2nd edition halen persoonlijk.

Dead of Winter komt binnenkort met een losstaande uitbreiding.

Pandemic, heb je die?
Qua Machiavelli zou je Libertalia kunnen uitproberen?

Check anders ook bijvoorbeeld op youtube Tabletop, met Wil Wheaton?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 10:17:42 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163596768
Het is trouwens weer Pre-Essen tijd! Tijd om lijstjes te maken met dingen om in de gaten te houden.

Ik heb nu dit op de lijst staan, al meer dan ik had verwacht. :o!
This War of Mine
Bunny Kingdom
Near and Far
Terraforming Mars
Martians, a story of Civilization
First Martians: Adventures on the Red Planet
Colony
Dead of Winter: The Long Night
Caravan
King of New York Power Up!
Chronicles: Origins
Seafall
Anachrony
Star Trek Frontiers

Enkele Legacy games, wat coops en solo's, één uitbreiding.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_163636541
Ik ben op zoek naar een leuk spel voor tussen de 30 en 40 euro. Wij houden van spellen zoals "Shadows over Camelot", "Legenden van Andor", Mysterium, Codenames, Ticket to Ride, Sushi Go, Shadowhunters, Flash Point. Zoals te zien zijn we ook wel erg fan van cooperatieve spellen, maar dat is geen must.

Iemand hier nog een suggestie?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  zondag 10 juli 2016 @ 13:12:12 #109
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_163639163
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 10:17 schreef Dagonet het volgende:
Het is trouwens weer Pre-Essen tijd! Tijd om lijstjes te maken met dingen om in de gaten te houden.

Ik heb nu dit op de lijst staan, al meer dan ik had verwacht. :o!
This War of Mine
Bunny Kingdom
Near and Far
Terraforming Mars
Martians, a story of Civilization
First Martians: Adventures on the Red Planet
Colony
Dead of Winter: The Long Night
Caravan
King of New York Power Up!
Chronicles: Origins
Seafall
Anachrony
Star Trek Frontiers

Enkele Legacy games, wat coops en solo's, één uitbreiding.
Ja wij gaan met een groep van 8 naar Essen *O*. Zin in :s)
  zondag 10 juli 2016 @ 16:05:32 #110
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_163643762
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 10:49 schreef Rockfire het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuk spel voor tussen de 30 en 40 euro. Wij houden van spellen zoals "Shadows over Camelot", "Legenden van Andor", Mysterium, Codenames, Ticket to Ride, Sushi Go, Shadowhunters, Flash Point. Zoals te zien zijn we ook wel erg fan van cooperatieve spellen, maar dat is geen must.

Iemand hier nog een suggestie?
Battlestar Galactica, Dead of Winter, Resistance, T.I.M.E. Stories deel 1, Pandemic Legacy

En dat zijn dan alleen nog maar de coops, al dan niet met een verrader. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 13:26:49 #111
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_164811573
De BGG preview lijst van Essen staat online.

https://boardgamegeek.com/geeklist/193588/spiel-2016-preview

Seafall is van m'n wishlist af voorlopig, ik hoor en zie toch niet echt dingen die mij hoopvol stemmen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Eindredactie Games woensdag 24 augustus 2016 @ 16:42:52 #112
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164816406
quote:
Interessant. Toevallig al kunnen zien/spelen?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 18:20:12 #113
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_164818582
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef 2dope het volgende:

[..]

Interessant. Toevallig al kunnen zien/spelen?
Rahdo heeft een playthrough op z'n youtube. De ios versie is best tof, maar ik denk als bordspel beter? Omdat je dan met meerdere mensen werkt? Als app merk ik dat ik redelijk vaak dezelfde stappen doe, zeker in het begin.

http://www.youtube.com/pl(...)FbawwD4hAJ2Lz-IkCXGG
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Eindredactie Games woensdag 24 augustus 2016 @ 18:45:07 #114
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164819135
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Rahdo heeft een playthrough op z'n youtube. De ios versie is best tof, maar ik denk als bordspel beter? Omdat je dan met meerdere mensen werkt? Als app merk ik dat ik redelijk vaak dezelfde stappen doe, zeker in het begin.

http://www.youtube.com/pl(...)FbawwD4hAJ2Lz-IkCXGG
Tof, ff kijken.

Ik heb een vrij uitgebreide review geschreven van de 'next-gen'-versie (The Little Ones) van de game voor Xbox One. Ik vind het een heul sterke survivalgame, met als grote minpunt precies wat je zegt: na een aantal playthroughs weet je wel ongeveer wat je moet doen en wordt het meer een herhaling van zetten. Uiteindelijk lukte het me zelfs om 'overpowered' te worden, met een heel arsenaal wapens en een overvloed aan resources.

This War of Mine: The Little Ones

Een bordspelversie lijkt me erg tof met een mannetje of 4. Ik ben geen bordspelfanaat maar heb een tijdje terug ook meerdere keren Pandemie gespeeld (ook co-op) en dat is toch best wel lachen met een groepje.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 20:46:17 #115
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_164822477
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 18:45 schreef 2dope het volgende:

[..]

Tof, ff kijken.

Ik heb een vrij uitgebreide review geschreven van de 'next-gen'-versie (The Little Ones) van de game voor Xbox One. Ik vind het een heul sterke survivalgame, met als grote minpunt precies wat je zegt: na een aantal playthroughs weet je wel ongeveer wat je moet doen en wordt het meer een herhaling van zetten. Uiteindelijk lukte het me zelfs om 'overpowered' te worden, met een heel arsenaal wapens en een overvloed aan resources.

This War of Mine: The Little Ones
Oeh, nice, morgen op het werk eens even rustig lezen!

quote:
Een bordspelversie lijkt me erg tof met een mannetje of 4. Ik ben geen bordspelfanaat maar heb een tijdje terug ook meerdere keren Pandemie gespeeld (ook co-op) en dat is toch best wel lachen met een groepje.
Dan kan ik je Pandemic Legacy ook aanraden, max 4 spelers, minimaal 12 keer spelen, maximaal duurt het verhaal 24 potjes, waarbij je elke keer wel permanente veranderingen aan het spel maakt. Sterk verhaal best wel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 3 september 2016 @ 10:25:24 #116
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165053269
M'n lijst blijft schuiven en dingen. Er zijn wat dingen af die volgend jaar pas komen bijvoorbeeld.

Geïnteresseerd, pending reviews en spelen op Essen.
Ave Roma
Airlines
London Dread
Networks
Colony
Haru Ichiban
Small Star Empires
Kanagawa
Rent a Hero
Sea Clouds
Snowblind
Mystic Vale
In the Name of Odin
Simurgh
Plus Ultra
Caravan
Guilds of London
Guilds
Sola Fide - The Reformation
Jorvik
Terraforming Mars

Uitgesteld tot na Essen, waarschijnlijk
First Martians: adventures on the red planet

Uitbreidingen en zekerheden
3 Wishes
Celestia - a little help
King of New York Power Up
Welcome back to the dungeon
7 Wonders Duel - Pantheon
Love Letter Premium

Dit is natuurlijk veel en veel te veel, dus er wordt zeker nog wel in gesneden. :Y).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165065442
Ik heb voor de 3e keer een geeklist gemaakt op BGG :') https://boardgamegeek.com(...)ists-list-spiel-2016

De lijst verschuift zo nu en dan wat. Dit kan komen door de prijs die bekend wordt gemaakt, of soms omdat er een filmpje van is verschenen. Dit jaar ga ik wel proberen niet teveel spellen te halen. Ik ben nu nog bezig de backlog van de vorige Essen weg te werken :')
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_165065474
Moet ook nog een lijst maken van wat ik allemaal in Essen wil bekijken. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_165088402
Sinds een jaartje ongeveer kijk ik vrij regelmatig op Kickstarter en heb daar inmiddels de eerste 2 spellen ontvangen

Hird: Een simpel tactiekspelletje wat ik vooral om het thema en de eenvoud heb gehaald. Elke beurt mag je je vikingen op het bord zetten of verplaatsen over het bord. Uiteindelijk kun je op een verschillend aantal wijzen je tegenstander min of meer schaakmat zetten.

Jewels: Een heel gaaf kaartspelletje welke heerlijk wegspeelt. In vrijwel hetzelfde thema als het bekende spel Splendor wordt ook dit spel gespeeld. Je bent een handelaar en je reist van stad naar stad om verschillende gems te kopen. Deze kun je verderop weer verkopen voor meer geld, of je kunt ze sparen om zo de benodigdheden te krijgen voor verscheidene juwelen (en deze zijn uiteraard nog weer meer waard!). Onderweg heb je uiteraard naast andere handelaren juwelen ook random events, monsters en andere spelers. Gaaf spelletje!

Ik wacht nog (vol ongeduld :P) op Watchmen of Destiny en Scuttle!

Edit: Ohjah, voor ik het vergeet. Ik heb nog een vrij grote collectie Game of Thrones kaarten (LCG) liggen. Iemand hier nog interesse in toevallig? Wil de hele collectie eigenlijk wel verkopen in 1 koop.
pi_165100155
Ik ga dit jaar ook eens een of twee daagjes kijken, mijn eerste keer naar Spiel :)

Op mijn gemakje de preview op BGG maar eens doorkijken, in het begin van het lijstje leken me:
• Exiled siege
• Of Dreams and Shadows
• Power Grid - the card game
• Power Grid expansion - High Voltage

al interessant :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_165386446
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in een dikke shitload aan GoT LCG 1ste edition kaarten? en dan bedoel ik echt een dikke lading kaarten :P
pi_165946769
Kick O-)
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 21:01 schreef sasquatsch het volgende:
Moet ook nog een lijst maken van wat ik allemaal in Essen wil bekijken. :)
En al gelukt?

Mijn 'megalijst' bevat nu:
• Exiled siege
• Of Dreams and Shadows
• Power Grid - the card game
• Power Grid expansion - High Voltage
• Ave Roma
• Tichu booster (Tichu/Taipan expansion)

Volgens de huidige planning ga ik zaterdag, en waarschijnlijk zondag op en neer naar Essen. Zijn er al mensen die gisteren al geweest zijn? Ik hoorde van 1 iemand dat 1 dag wel voldoende zou zijn? Lijkt me niet toch? Als het zo groot is en je hier en daar wellicht wat wilt spelen?

We zouden eigenlijk met 4 gaan, maar 1 persoon kan niet op zaterdag, dus gaan we of met 3 op zaterdag al, of als iedereen hier de ervaring heeft dat 1 dag voldoende is, zouden we ook kunnen beslissen alleen die zondag te gaan...
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_165946807
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:14 schreef ace_eleven het volgende:
Kick O-)

[..]
Volgens de huidige planning ga ik zaterdag, en waarschijnlijk zondag op en neer naar Essen. Zijn er al mensen die gisteren al geweest zijn? Ik hoorde van 1 iemand dat 1 dag wel voldoende zou zijn? Lijkt me niet toch? Als het zo groot is en je hier en daar wellicht wat wilt spelen?
'hier en daar wat spelen' ligt helemaal aan de drukte en populariteit; wij hadden meestal een lijstje met spellen die wel wilden spelen en dat werd dan over 4 dagen verspreid omdat allemaal op 1 dag niet ging lukken.
Meestal was het 1 dag de must-haves bij elkaar shoppen en wat spelen en de rest van de dagen rondslenteren en demo's doen.

Dit jaar ga ik weer eens een keer niet even geen trek in.
London Dread en de King of Tokyo-uitbreiding haal ik wel online :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_165948372
Ik ben gisteren geweest en zou zondag ook gaan, maar dat laat ik vallen. Geen geweldige releases naar mijn smaak dit jaar en vooral veel duitstalig helaas.

De beurs is iets ruimer opgezet door weer een stuk hal er bij te pakken dus drukte viel mee. Als je een spel wilt spelen hoef je niet lang te wachten (vrije tafels blijven zeldzaam in hal 1 en 3). Zaterdag en zondag zal het wel weer iets drukker zijn.

Mijn bescheiden aankopen: celestia uitbreiding, multiuniversum en fields of green met kickstarter stretch goals.

Thuis Mechs vs Minions kunnen bestellen die deze maand nog geleverd wordt en ook Time Stories scenario 3 en 4 had de post langsgebracht.
pi_165948916
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 10:38 schreef portie het volgende:
Ik ben gisteren geweest en zou zondag ook gaan, maar dat laat ik vallen. Geen geweldige releases naar mijn smaak dit jaar en vooral veel duitstalig helaas.
Had de laatste jaren sowieso het idee dat dat erger werd.
Voor iets wat 'internationale spieltage' heet is het wel erg gericht op de Duitse markt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_165950993
Ik ben op zoek naar Coop bordspellen. Ik speel wel eens met mensen die er niet tegen kunnen om van iemand anders te verliezen.

Momenteel zijn we bezig met Andor + het noorden uitbreiding, maar dit spel zal snel afgelopen zijn.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:08:17 #127
370431 drakin
vurig typje
pi_165951043
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:05 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben op zoek naar Coop bordspellen. Ik speel wel eens met mensen die er niet tegen kunnen om van iemand anders te verliezen.

Momenteel zijn we bezig met Andor + het noorden uitbreiding, maar dit spel zal snel afgelopen zijn.
nisyros van Sunny Games is een leuk coop spel.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_165952012
Gister deze besteld ...

http://na.leagueoflegends(...)-vs-minions#overview

Als je ziet wat er in de doos zit geloof je niet dat dit slechts 75 euro kost.
pi_165962595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:14 schreef ace_eleven het volgende:
Kick O-)

[..]

En al gelukt?

Mijn 'megalijst' bevat nu:
• Exiled siege
• Of Dreams and Shadows
• Power Grid - the card game
• Power Grid expansion - High Voltage
• Ave Roma
• Tichu booster (Tichu/Taipan expansion)

Volgens de huidige planning ga ik zaterdag, en waarschijnlijk zondag op en neer naar Essen. Zijn er al mensen die gisteren al geweest zijn? Ik hoorde van 1 iemand dat 1 dag wel voldoende zou zijn? Lijkt me niet toch? Als het zo groot is en je hier en daar wellicht wat wilt spelen?

We zouden eigenlijk met 4 gaan, maar 1 persoon kan niet op zaterdag, dus gaan we of met 3 op zaterdag al, of als iedereen hier de ervaring heeft dat 1 dag voldoende is, zouden we ook kunnen beslissen alleen die zondag te gaan...
Ja. 3 A4'tjes aan spellen die ik wilde bekijken. Vandasg geweest en uiteindelijk 3 spellen gekocht.

London Dread, Jorvik en In the name of Odin. Terraforming Mars was helaas al uitverkocht.

En ik vind 1 dag wel voldoende. Het was vandaag aardig druk. Drukker dan vorig jaar imho en dat zal in het weekend alleen maar meer zijn.

1 dag is voor mij ook wel genoeg om alles te zien en een aantal spellen te spelen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_165962658
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:04 schreef Young_David het volgende:
Gister deze besteld ...

http://na.leagueoflegends(...)-vs-minions#overview

Als je ziet wat er in de doos zit geloof je niet dat dit slechts 75 euro kost.
Wordt in december in mijn spellenclub verwacht dus die zal ik dan ook wel spelen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_165964507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:05 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben op zoek naar Coop bordspellen. Ik speel wel eens met mensen die er niet tegen kunnen om van iemand anders te verliezen.

Momenteel zijn we bezig met Andor + het noorden uitbreiding, maar dit spel zal snel afgelopen zijn.
Pandemie: niet al te lastig qua regels en leuk/spannend.
Flash Point: beetje vergelijkbaar met Pandemie, maar dan brandweerthema
Mistfall: RPG die niet al te eenvoudig is
Defenders of the Realm: RPG met niet al te veel of lastige regels
Hanabi: kaartspel dat anders is dan anders :D
The Grizzled: kaartspel met WO I (!) thema

Deze schieten me zo in eerste instantie te binnen.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:33:57 #132
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165964517
Vandaag dag 2 en laatste dag. Drukte was vooral merkbaar in de file, vanochtend hebben we over de laatste 500 meter meer dan een half uur gedaan, gisteren was helemaal een ramp; een stuk van vier kilometer kostte ons bijna twee uur...

Aangeschaft:
Terraforming Mars
Edenia (soort Tsuro met wat meer competitie)
Mystic Vale
King of New York Power Up
7 Wonders Duel Pantheon, gesigneerd
Mythe
And then we held hands...
They Who Were 8
Kanagawa
3 Wishes
Celestia expansion
Between Two Cities (wilden we vorig jaar al maar was toen niet beschikbaar toen wij er waren)
Een nieuwe Dice Tower bij de Dice Tower, en daar ook maar een Machi Koro promo meegenomen
Een paar oorbellen bij de vrouw van Rahdo
Love Letter Premium
Tides of Madness

Gespeeld daar:
Tides of Madness, 7 Wonders Duel, And Then etc, Diamant, Kanagawa, Edenia, Hop!, Le petit Prince: build me a planet, Schotten Totten, They Who Were 8. En nog bij een hele zooi gekeken.

Wat we eigenlijk wilden testen was geen doorkomen aan, Innis, Cry Havoc, Scythe, Terraforming Mars.

Stronghold had niet echt veel demoruimte helaas.

Cry Havoc halen we hoogstwaarschijnlijk wel, die was toch een stuk duurder op de beurs dan online, 8 promokaarten zijn mij geen twintig euro waard.

Redelijk goed gescoord qua promos, dat sowieso. Bij Iello moet je nu spellen spelen om promo's te verdienen, dat is wel interessant dan. :P

Volgend jaar een hotel op loopafstand.

Oh, en we waren nog bij de The Dice Tower live show vandaag, erg vermakelijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:36:53 #133
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_165964570
Als je één dag gaat moet je, denk ik, wel een heel stuk gerichter gaan. Met een dag extra heb je wat meer tijd om tegen dingen aan te lopen die ook gewoon tof zijn. Zo kwamen we dit jaar bijv Edenia tegen en vorig jaar Celestia.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_165964759
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 08:14 schreef ace_eleven het volgende:
Kick O-)

[..]

En al gelukt?

Mijn 'megalijst' bevat nu:
• Exiled siege
• Of Dreams and Shadows
• Power Grid - the card game
• Power Grid expansion - High Voltage
• Ave Roma
• Tichu booster (Tichu/Taipan expansion)

Volgens de huidige planning ga ik zaterdag, en waarschijnlijk zondag op en neer naar Essen. Zijn er al mensen die gisteren al geweest zijn? Ik hoorde van 1 iemand dat 1 dag wel voldoende zou zijn? Lijkt me niet toch? Als het zo groot is en je hier en daar wellicht wat wilt spelen?

We zouden eigenlijk met 4 gaan, maar 1 persoon kan niet op zaterdag, dus gaan we of met 3 op zaterdag al, of als iedereen hier de ervaring heeft dat 1 dag voldoende is, zouden we ook kunnen beslissen alleen die zondag te gaan...
Ik ben donderdag geweest. Meer dagen kon ik helaas niet. Eén dag was gewoon te weinig. De oppervlakte en het aanbod zijn gewoon te groot geworden. Vroeger lukte het me nog wel om een lijstje te maken, alles te zien/kijken/paar rondjes spelen en dan nog 2 uurtjes overhouden om wat willekeurig rond te lopen en te neuzen. De afgelopen twee jaar heb ik hele stukken hal niet eens gezien.

Dit jaar heb ik alleen nog spellen op mijn lijst gezet van uitgevers die hier in Nederland of zelfs Europa geen of weinig distributie hebben. Voornamelijk indie dus. De rest zie ik 'thuis' wel, op het Spellenspektakel, Spel, Zuiderspel of bij vrienden of de spellenclub.

Het begon er al mee dat we om 9.00 de snelweg afreden, Essen in. Daar stonden we al vrij snel in de file. Met nog 3 auto's voor ons te gaan ging P5 dicht. Toen met veel moeite richting P9 en die ging dicht toen we er zo'n 20 meter vandaan waren. Uiteindelijk werd iedereen door de politie doorverwezen naar P10. Daar hebben we vervolgens op de pendelbussen staan wachten, maar die stonden denk ik ook in de file. Drama dat verkeer. Nog nooit zo erg meegemaakt. En we waren nog best vroeg! Enfin, om 11.15 uur waren we eindelijk binnen. Daar konden we aansluiten bij de volgende 2 wachtrijen: de kassa en de toiletten.

Dus dat snoepte al wat tijd af van de dag. Meteen doorgelopen naar de verste hal, want hal 3 (waar je binnenkomt) was retedruk. Bleek een goede keuze. We zijn toen van achteren naar voren gaan werken, met de hallen en we hebben toch nog het een en ander kunnen aanspelen en/of de regeluitleg kunnen horen. Om 18.15 hadden we eindelijk onze lijstjes afgewerkt.

Ik zie dat je Of Dreams and Shadows op je lijst heb. Die heb ik gekocht. Geen idee of er nog exemplaren zijn. We kwamen rond 12.30 op donderdag bij de stand van dat spel aan. Het was hun eerste Essen, en ze hadden maar 100 exemplaren meegenomen. Intussen waren er nog maar 68, waarvan 26 gereserveerd. Ik heb er maar meteen eentje meegenomen, voordat ze op waren. Het spel hebben we vanavond gespeeld, en we vonden hem uitstekend geslaagd. Gaan we zeker nog een aantal keren vaker spelen.

De buit uiteindelijk:

- Not Alone
- Of Dreams and Shadows
- The Grizzled
- Burke's Gambit
- kickstarter Mistfall: Heart of the Mists opgehaald

Dus inderdaad de grote titels en de bekende/grote uitgevers overgeslagen.
pi_165966228
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:53 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ik ben donderdag geweest. Meer dagen kon ik helaas niet. Eén dag was gewoon te weinig. De oppervlakte en het aanbod zijn gewoon te groot geworden. Vroeger lukte het me nog wel om een lijstje te maken, alles te zien/kijken/paar rondjes spelen en dan nog 2 uurtjes overhouden om wat willekeurig rond te lopen en te neuzen. De afgelopen twee jaar heb ik hele stukken hal niet eens gezien.
Ben de afgelopen 8 jaar geweest, dat laatste probleem was er altijd al wel (mede door de opzet) zelfs op dag 4 kwamen mensen van onze spellengroep nog aanzetten met spellen die we nergens op de beurs hadden gezien.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_165966837
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 07:19 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ben de afgelopen 8 jaar geweest, dat laatste probleem was er altijd al wel (mede door de opzet) zelfs op dag 4 kwamen mensen van onze spellengroep nog aanzetten met spellen die we nergens op de beurs hadden gezien.
Nee, dat klopt. Maar met 'alles zien' bedoelde ik meer: 'over alle paden gelopen zijn'. Dat lukt me dus gewoon niet meer. Hele stukken hal helemaal niet eens doorheen gelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morri2 op 15-10-2016 09:31:02 ]
  zondag 16 oktober 2016 @ 21:51:14 #137
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_166001227
Essen was dit jaar 174000 bezoekers, zo'n 14000 meer dan vorig jaar...
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_166057053
Zo, ook maar even een verslagje dan maar. Ik vond het immens groot ja :)
Was mijn eerste keer Essen, dus geen vergelijkingsmateriaal, qua drukte. Ik heb in 2 dagen tijd bijna alle paden wel af kunnen lopen en hier en daar wat kunnen spelen, maar wat een ontzettende overload aan informatie, waren na de 1e dag al doodmoe om een uur of 16:00 (bijna alleen maar rondlopen en kijken). Uiteindelijk de tweede dag iets meer speeltijd genomen, en een stuk meer ontspannen doorgekomen.

Mijn trophylist:
Cards against Humanity - leuk voor op tafel bij borrelavonden
Tichu-booster - (uitbreiding van Tichu/Taipan, een erg vermakelijk kaartspel), helaas alleen in Duits
Brawling Barons - van 1 van de stands waar Terraforming Mars was uiverkocht. Klein kaartspelletje, (gesigneerd)
Small star empire - kort competitief spel waar je met raketten galaxy area control moet afdwingen
Not Alone - asymmetrisch kaartspel waar een creature (1 speler) jaagt op een groep survivors (max 6 andere spelers) die na een spacecraft-crash wachten op een rescue. Bevalt goed, creature wint voorlopig nog steeds (gesigneerd)
Dokmus - leuke puzzelachtige competitive workerplacement game (gesigneerd)
T.I.M.E. stories - co-op mysterieurs verhaal oplossen
Scythe - resource gathering/ competitive game

Verder waren Ave Roma, Terraforming Mars en nog een paar spellen wel al uitverkocht alvorens ik er was. 'Of dreams and shadows' ben ik helemaal niet tegengekomen. Ik weet wel dat ik voor een volgende keer iets beter moet uitzoeken en echt een lijstje moet maken wil ik dingen niet missen. Toch een beetje onderschat. Al met al wel mooi weekendje geweest. :)

Verder is er binnen de groep nog: Mistfall, Heroes, Virus, Fields of Green, 4 Gods, Diplomacy (wilde iemand in zijn collectie hebben, kennen het spel wel al lang) en een bier-kaartspellletje gekocht, en volgens mij nog een paar die ik vergeet. Dus we hebben wel wat te spelen de komende tijd :D
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_166059172
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 14:10 schreef ace_eleven het volgende:
Mijn trophylist:
Not Alone - asymmetrisch kaartspel waar een creature (1 speler) jaagt op een groep survivors (max 6 andere spelers) die na een spacecraft-crash wachten op een rescue. Bevalt goed, creature wint voorlopig nog steeds (gesigneerd)
T.I.M.E. stories - co-op mysterieurs verhaal oplossen
Scythe - resource gathering/ competitive game
Not Alone had ik op goed geluk gepreordered. Een impulsaankoop die achteraf goed is geweest. Intussen twee keer gespeeld en dat beviel goed. Een keer winst voor het Monster, en een keer voor de Hunted.
T.I.M.E. Stories vorig jaar ook al eens gespeeld, en het basisscenario gedaan. Leuk spel, alleen totaal niet herspeelbaar. We moeten met ons groepje het volgende scenario (van de uitbreiding) nog steeds eens spelen.
Scythe...Verlekkerd naar gekeken, maar was me iets te duur om die, met alleen wat spelregeluitleg, op de gok zomaar even te kopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 14:10 schreef ace_eleven het volgende:
'Of dreams and shadows' ben ik helemaal niet tegengekomen. Ik weet wel dat ik voor een volgende keer iets beter moet uitzoeken en echt een lijstje moet maken wil ik dingen niet missen. Toch een beetje onderschat.
Misschien niet gevonden omdat ze compleet uitverkocht waren, en de stand leeg? :o

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 14:10 schreef ace_eleven het volgende:
Verder is er binnen de groep nog: Mistfall, Virus,
Virus twijfel ik nog even over. Die klonk goed, maar die heb ik even overgeslagen omdat die straks hier in Nederland best goed te krijgen is. Ik wacht de reviews even af. Maar ik vond hem in eerste instantie goed klinken.

Ik hoop dat de tweede versie van Mistfall gekocht is: Mistfall: Heart of the Mists. Begrijp me niet verkeerd: de allereerste (oude) Mistfall is uitstekend, maar het spelregelboekje was een drama. Dingen stonden niet goed uitgelegd, of stonden op onlogische plekken. De nieuwe (Heart of the Mists) heb ik nu, en ook al twee keer gespeeld, en die is qua regelboek een STUK beter. En ze hebben de gameplay een beetje gestroomlijnd door de (nogal willekeurige) tijdslijnkaarten te schrappen en ook het lootsysteem wat logischer te maken. Ik zou zeker de nieuwe spelregels downloaden inkijken als je de oude hebt. Maar ik vind hoe dan ook, oude of nieuwe versie, Mistfall een topper.
pi_166060971
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 15:53 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Not Alone had ik op goed geluk gepreordered. Een impulsaankoop die achteraf goed is geweest. Intussen twee keer gespeeld en dat beviel goed. Een keer winst voor het Monster, en een keer voor de Hunted.
T.I.M.E. Stories vorig jaar ook al eens gespeeld, en het basisscenario gedaan. Leuk spel, alleen totaal niet herspeelbaar. We moeten met ons groepje het volgende scenario (van de uitbreiding) nog steeds eens spelen.
Scythe...Verlekkerd naar gekeken, maar was me iets te duur om die, met alleen wat spelregeluitleg, op de gok zomaar even te kopen.
Tjsa, ik heb het ook niet proefgespeeld, wie weet hapt ie ook wel wat te vaak stof voor het geld wat ie kost, maar ik wilde nog wel een groot complex bordspel op de kop tikken. Deze zag er wel erg gaaf uit, de gameplay leek me erg interessant, andere mensen die het proefgespeeld hadden gaven er erg goede feedback op, en online reviews waren erg positief, dus ja, gokje gewaagd :P
quote:
[..]

Misschien niet gevonden omdat ze compleet uitverkocht waren, en de stand leeg? :o
Zou kunnen, al wist ik de stand ook niet, dus kan het ook gewoon gemist hebben ;)
quote:
[..]

Virus twijfel ik nog even over. Die klonk goed, maar die heb ik even overgeslagen omdat die straks hier in Nederland best goed te krijgen is. Ik wacht de reviews even af. Maar ik vond hem in eerste instantie goed klinken.
De aankoper had het spel singleplayer even geprobeerd, zei dat het voelde als crossover van continue D&D battle phase met Pandemic. Volgens hem wel leuk, maar ook een zwaar spel om te spelen, en met vrij veel regels die hem in den beginne wel een beetje te veel werden :P
quote:
Ik hoop dat de tweede versie van Mistfall gekocht is: Mistfall: Heart of the Mists. Begrijp me niet verkeerd: de allereerste (oude) Mistfall is uitstekend, maar het spelregelboekje was een drama. Dingen stonden niet goed uitgelegd, of stonden op onlogische plekken. De nieuwe (Heart of the Mists) heb ik nu, en ook al twee keer gespeeld, en die is qua regelboek een STUK beter. En ze hebben de gameplay een beetje gestroomlijnd door de (nogal willekeurige) tijdslijnkaarten te schrappen en ook het lootsysteem wat logischer te maken. Ik zou zeker de nieuwe spelregels downloaden inkijken als je de oude hebt. Maar ik vind hoe dan ook, oude of nieuwe versie, Mistfall een topper.
Hearts of the Mist ja, ben benieuwd, klonk ook wel goed :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_166061154
Scythe heb ik met mijn spelgroep al een aantal keer gespeeld en bevalt goed.

Time Stories vorig jaar na Essen al een paar keer gedaan inclusief uitbreidingen.

Ave Roma was al voor Essen beschikbaar in mijn spelgroep, maar moet ik nog spelen.

En gisteren alsnog Terraforming Mars aangeschaft. Dus die komt binnenkort op tafel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 19 oktober 2016 @ 19:24:33 #142
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_166064195
Sinds thuiskomst zaterdagmiddag al ettelijke keren nieuwe aanwinsten gespeeld (veel two player) waaronder Edenia een keer of vier, 3 Wishes twee keer, Kanagawa een keer of zes, 7 Wonders Duel Pantheon 5 keer ofzo, etc etc.

De verrassing voor mij is They Who Were 8 dat echt een brainburner kan zijn. En het ziet er schitterend uit.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 11:53:07 #143
370431 drakin
vurig typje
pi_166078320
Ik ben niet geweest -O-

Wel ander top weekend gehad :Y

Maar paar weken terug deze binnen gekregen: https://www.boardgamegeek(...)ver-been-so-much-fun

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_166364439
Spiel 2016 was leuk.



Ik heb Airlines gehaald.
Gesigneerde kickstarter limited editie voor 5 spelers.

Erg leuk spel, maar verrekte ingewikkeld in het begin :)


Verder heb ik de test versie van King Polymon gespeeld van het Franse bedrijf Elemon Games. Wel leuk. Beetje combinatie van schaken, stratego en pokemon. Ziet er superschattig uit, maar ook bij dit spel zijn er zoveel dingen waar je op moet letten dan winnen echt nadenken is. Komt eind maart 2017 uit waarschijnlijk.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_166364880
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:05 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben op zoek naar Coop bordspellen. Ik speel wel eens met mensen die er niet tegen kunnen om van iemand anders te verliezen.

Momenteel zijn we bezig met Andor + het noorden uitbreiding, maar dit spel zal snel afgelopen zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:05 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben op zoek naar Coop bordspellen. Ik speel wel eens met mensen die er niet tegen kunnen om van iemand anders te verliezen.

Momenteel zijn we bezig met Andor + het noorden uitbreiding, maar dit spel zal snel afgelopen zijn.
Room25 was ook erg leuk. Alleen speelt wel een van de spelers een guard en werkt de groep tegen.
pi_166367870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:05 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben op zoek naar Coop bordspellen. Ik speel wel eens met mensen die er niet tegen kunnen om van iemand anders te verliezen.

Momenteel zijn we bezig met Andor + het noorden uitbreiding, maar dit spel zal snel afgelopen zijn.
Mijn vriend en ik spelen met zeer veel plezier Zombicide Black Plague. Full coop, ook solo te spelen en zo moeilijk te maken als je zelf wil. Het hebben van de Kick Starter editie met veel extra's helpt daarbij wel mee.

En ook Mechs vs Minions komt toch zeker wel 1 keer per week op tafel.
Spel met veel humor, niet al te steile leercurve en mooi artstyle.
pi_166368384
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:30 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Mijn vriend en ik spelen met zeer veel plezier Zombicide Black Plague. Full coop, ook solo te spelen en zo moeilijk te maken als je zelf wil. Het hebben van de Kick Starter editie met veel extra's helpt daarbij wel mee.

En ook Mechs vs Minions komt toch zeker wel 1 keer per week op tafel.
Spel met veel humor, niet al te steile leercurve en mooi artstyle.
Aah ja, zombiecide stond al op ons lijstje met boardgames die we eens zouden gaan bekijken als we klaar zijn met andor.

Ghost stories ook. Iemand daar een mening over?
pi_166736306
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 13:05 schreef Gutanoth het volgende:
Ik ben op zoek naar Coop bordspellen. Ik speel wel eens met mensen die er niet tegen kunnen om van iemand anders te verliezen.

Ik zoek ook zoiets, met als extra regel dat het een vrij simpele uitleg moet zijn.

Met de kerst (9 personen) doen we vaak een spelletje en het leek mij wel leuk om iets nieuws te proberen. Saboteur uitleg duurde eigenlijk al te lang :X Ik dacht aan Flick em up, heeft iemand hier ervaring mee?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166736916
Codenames of Codename Pictures een optie?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 18 november 2016 @ 22:31:58 #150
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_166746409
Concept?
Spyfall?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_166868710
Black stories heb ik maar gekocht
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  zaterdag 3 december 2016 @ 13:13:15 #152
134538 chansadres
Black & White
pi_167071238
Vandaag een mooie deal gemaakt voor 100 euro:
Alhambra: Family Box (Origineel spel + 4 uitbreidingen + Granada)
Avonturenland
Small World
Kahuna
Asterix und Obelix - Das große Abenteuer

Een mooie kerst in het vooruitzicht!

Andere spellen die deze week binnen kwamen:
Fearsome Floors
Carcassonne Amazone
El Grande
Cartagena
Jurassic Park
Trivial Pursuit
Scrabble
Mastermind
Yahtzee

De laatste vier moest ik afnemen met El Grande voor een tientje :D

[ Bericht 43% gewijzigd door chansadres op 03-12-2016 13:20:07 ]
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_167138366
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:13 schreef chansadres het volgende:
Vandaag een mooie deal gemaakt voor 100 euro:
Alhambra: Family Box (Origineel spel + 4 uitbreidingen + Granada)
Avonturenland
Small World
Kahuna
Asterix und Obelix - Das große Abenteuer

Een mooie kerst in het vooruitzicht!

Andere spellen die deze week binnen kwamen:
Fearsome Floors
Carcassonne Amazone
El Grande
Cartagena
Jurassic Park
Trivial Pursuit
Scrabble
Mastermind
Yahtzee

De laatste vier moest ik afnemen met El Grande voor een tientje :D
Dat zijn er veel! :D

Van het weekend nog Risk gedaan, blijft een bazenspel! O+
  dinsdag 6 december 2016 @ 11:29:44 #154
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167139044
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 december 2016 10:49 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat zijn er veel! :D

Van het weekend nog Risk gedaan, blijft een bazenspel! O+
Ik denk dat je zo ongeveer de laatste ter wereld bent die dat nog durft te zeggen :D

Er is leuker en beter te vinden. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167139060
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:29 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik denk dat je zo ongeveer de laatste ter wereld bent die dat nog durft te zeggen :D

Er is leuker en beter te vinden. :P.
Verder ook niet zoveel ervaring :P
Welke is dan vergelijkbaar en leuker?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 11:30:50 ]
  dinsdag 6 december 2016 @ 11:33:32 #156
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167139133
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

Verder ook niet zoveel ervaring :P
Welke is dan vergelijkbaar en leuker?
Ik zou bijvoorbeeld Kemet proberen denk ik, die staat heel hoog aangeschreven:

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167139305
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2016 11:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik zou bijvoorbeeld Kemet proberen denk ik, die staat heel hoog aangeschreven:

Nah, stomme poppetjes :P Wil wel beetje realistische oorlog.
  dinsdag 6 december 2016 @ 12:05:53 #158
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167139826
Risk Legacy, waarbij je door het spelen van het spel het bord veranderd door middel van stickers, doorgescheurde kaartjes, extra regels, dat soort dingen.

https://boardgamegeek.com/boardgame/105134/risk-legacy

Maar Kemet is wel érg, érg goed hoor.

Mijn huidige nr 1 game is Star Wars: Rebellion, maar dat is twee spelers en ik weet niet of dat wat voor je zou zijn.

Wat speel je nog meer voor spellen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167139965
quote:
14s.gif Op [url=hgoed hoor.
ttp://forum.fok.nl/topic/2271307/2/100#p167139826]dinsdag 6 december 2016 12:05[/url] schreef Dagonet het volgende:

Mijn huidige nr 1 game is Star Wars: Rebellion, maar dat is twee spelers en ik weet niet of dat wat voor je zou zijn.

Zit daar nog over te twijfelen, al is het alleen maar omdat er zo weinig nog gespeeld wordt. Lijkt me wel erg tof :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_167140061
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:05 schreef Dagonet het volgende:
Risk Legacy, waarbij je door het spelen van het spel het bord veranderd door middel van stickers, doorgescheurde kaartjes, extra regels, dat soort dingen.

https://boardgamegeek.com/boardgame/105134/risk-legacy

Maar Kemet is wel érg, érg goed hoor.

Mijn huidige nr 1 game is Star Wars: Rebellion, maar dat is twee spelers en ik weet niet of dat wat voor je zou zijn.

Wat speel je nog meer voor spellen?
Die Legacy klinkt tof ja!
Star Wars ook, maar die is gelijk weer 100 euro ;(
  dinsdag 6 december 2016 @ 12:23:51 #161
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167140226
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:11 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zit daar nog over te twijfelen, al is het alleen maar omdat er zo weinig nog gespeeld wordt. Lijkt me wel erg tof :)
Het is een event game, waar je een avondje of middag omheen bouwt want het duurt wel een paar uur.

Maar als je het twee keer per jaar speelt dan vind ik het het geld al waard eigenlijk. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 6 december 2016 @ 12:25:52 #162
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167140270
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:15 schreef Leonos het volgende:

[..]

Die Legacy klinkt tof ja!
Star Wars ook, maar die is gelijk weer 100 euro ;(
Pandemic Legacy is nog toffer :P Maar dat is cooperatief, dan kan je beter eerst gewoon Pandemie spelen, kijken of dat wat voor je is. ;).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167140457
https://www.bol.com/nl/p/pandemic-nl-bordspel/9200000028227197/

Ga deze denk halen! Samen met mijn dinnetje ruzie maken! O+
  dinsdag 6 december 2016 @ 13:09:05 #164
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167141086
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:35 schreef Leonos het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/pandemic-nl-bordspel/9200000028227197/

Ga deze denk halen! Samen met mijn dinnetje ruzie maken! O+
Het is niet eens ruzie maken, want je speelt samen. :P.

Bol is over het algemeen niet het goedkoopst, en ik weet niet waar je woont maar als je een goede spellenwinkel hebt is dat altijd aan te raden. Dat is namelijk ook een goede plek om andere spelers te leren kennen.

Het is wel een hele goede keuze, en één van de betere spellen die je ook makkelijk aan nieuwere spelers kan uitleggen.

Hier heb je een playthrough, voor een goede indruk (ze maken soms wat foutjes qua regels, en elk spel is sowieso verschillend)


[ Bericht 14% gewijzigd door Dagonet op 06-12-2016 13:18:14 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167142282
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2016 13:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het is niet eens ruzie maken, want je speelt samen. :P.

Bol is over het algemeen niet het goedkoopst, en ik weet niet waar je woont maar als je een goede spellenwinkel hebt is dat altijd aan te raden. Dat is namelijk ook een goede plek om andere spelers te leren kennen.

Het is wel een hele goede keuze, en één van de betere spellen die je ook makkelijk aan nieuwere spelers kan uitleggen.

Hier heb je een playthrough, voor een goede indruk (ze maken soms wat foutjes qua regels, en elk spel is sowieso verschillend)
Een ekte FOK!er komt uiteraard niet in een winkel ;)
Zal het filmpje binnenkort eens doorkijken, thanks! ^O^
  dinsdag 6 december 2016 @ 14:19:27 #166
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167142716
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:04 schreef Leonos het volgende:

[..]

Een ekte FOK!er komt uiteraard niet in een winkel ;)
Zal het filmpje binnenkort eens doorkijken, thanks! ^O^
Nou ben ik een behóórlijk ekte FOK!ker...

Maar het is sowieso ook elders goedkoper te krijgen. :P.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_167143058
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou ben ik een behóórlijk ekte FOK!ker...

Maar het is sowieso ook elders goedkoper te krijgen. :P.
Weet ik hoor :*
  dinsdag 6 december 2016 @ 19:53:21 #168
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_167151428
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou ben ik een behóórlijk ekte FOK!ker...

Maar het is sowieso ook elders goedkoper te krijgen. :P.
www.budgetspelen.nl kijk ik altijd, qua webshops hebben die de goedkoopste wel. Soms ook wel leuke aanbiedingen, gok dat er zo voor Kerst nog wel wat moois komt :)

Pandemic lijkt me ook wel gaaf, maar de spellenkast is voorlopig wel weer vol genoeg met spellen die nog te weinig gespeeld zijn. :+
pi_167396373
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 december 2016 14:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou ben ik een behóórlijk ekte FOK!ker...

Maar het is sowieso ook elders goedkoper te krijgen. :P.
Het beste is bordenspellenvergelijk.nl Om te zoeken dus. Ik vind hem persoonlijk beter dan budgetspellen.nl of hoe het heet.
pi_167699136
Gisteren Twilight Struggle: Deluxe Edition op de kop kunnen tikken. Die gaan we dit weekend eens uit proberen :D
Van de Kerstman uit Amerika heb ik Boss Monster gekregen. Handig, een zus in Amerika die voor de kerst over komt vliegen. _O_
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 29 december 2016 @ 10:06:38 #171
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167699679
Nice!

Wij hebben met Kerst een uitbreiding voor Imperial Assault (kom nou op met die app!), Cry Havoc en Imperial Settlers (met Atlantis uitbreiding) gescoord.

Vandaag de insert van broken token besteld voor Imperial Settlers. :P.

Cry Havoc sinds kerst 1 keer gespeeld en Imperial Settlers nu 4 keer. Beide vallen goed in de smaak! :9.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 29 december 2016 @ 10:10:40 #172
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_167699745
Even een vraagje.

Ik was gisteren Carcassonne aan het spelen maar ben speelstukken kwijt van uitbreidingen. Kan ik die ergens bestellen?

En heeft iemand ergens misschien een ultiem regelboek of uiltiem puntentelling?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_167699767
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:10 schreef trigt013 het volgende:
Even een vraagje.

Ik was gisteren Carcassonne aan het spelen maar ben speelstukken kwijt van uitbreidingen. Kan ik die ergens bestellen?

En heeft iemand ergens misschien een ultiem regelboek of uiltiem puntentelling?
999 Games heeft volgens mij een goede service. Ooit een spel tweedehands gekocht, dat niet compleet was. Tegen een kleine bijdrage en verzendkosten deden ze stukken gewoon nasturen
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  donderdag 29 december 2016 @ 10:27:18 #174
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_167700042
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:10 schreef trigt013 het volgende:

En heeft iemand ergens misschien een ultiem regelboek of uiltiem puntentelling?
Voor regels kan je het beste even hier kijken
https://boardgamegeek.com(...)es?pageid=1&sort=hot

Waarschijnlijk moet je even een accountje aanmaken voor je een bestand mag downloaden, maar da's zo gedaan.

Dit is de directe link naar de Nederlandse regels, laatst bijgewerkt 2 jaar geleden:
https://boardgamegeek.com(...)lete-gamerules-dutch
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 29 december 2016 @ 10:46:18 #175
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_167700453
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Voor regels kan je het beste even hier kijken
https://boardgamegeek.com(...)es?pageid=1&sort=hot

Waarschijnlijk moet je even een accountje aanmaken voor je een bestand mag downloaden, maar da's zo gedaan.

Dit is de directe link naar de Nederlandse regels, laatst bijgewerkt 2 jaar geleden:
https://boardgamegeek.com(...)lete-gamerules-dutch
Helemaal goed. ^O^ Ik heb tevens 999 games een mailtje gestuurd. Dus even afwachten.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_167701010
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2016 10:27 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Voor regels kan je het beste even hier kijken
https://boardgamegeek.com(...)es?pageid=1&sort=hot

Waarschijnlijk moet je even een accountje aanmaken voor je een bestand mag downloaden, maar da's zo gedaan.

Dit is de directe link naar de Nederlandse regels, laatst bijgewerkt 2 jaar geleden:
https://boardgamegeek.com(...)lete-gamerules-dutch
Let er vooral op dat de regels ooit zijn aangepast

Origineel:
Per stad wordt het aantal aanliggende boeren geteld en de winnaar krijgt dan 4 punten voor die stad.
Nieuw:
Per weiland krijgt degene met de meeste boeren 3 punten per stad in dat weiland.

Ook telde vroeger een kleine stad (2 tegels) voor 2 punten ipv 4, en volgens mij is deze regel ook ooit geschrapt.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_167701026
Gisteren wederom Mechs vs Minions gespeeld. 1ste keer een instantt wipe (nieuwe speler erbij), 2de ronde een mooie win. Dit blijft voor mij een geweldige game. Zo mooi uitgevoerd, lekker wat chaos en frustratie. heerlijk gewoon.
pi_168729006
Vandaag 7 Wonders Duel en Hive besteld. Die eerste omdat het gewoon een erg goed spel lijkt te zijn en die tweede voor op vakantie *O*
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
  dinsdag 7 februari 2017 @ 09:59:19 #179
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168729053
7 Wonders Duel is ook erg goed, en de Pantheon uitbreiding geeft je nog veel meer mogelijkheden erbij, dus hou die ook in de gaten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_168978442
Die Dutch east Indies Kickstarter van Duiker (Martin Looij) gaat best lekker. Vergeet niet, het is een nederlandse spellenmaker, een jonge gast die dit toch maar even doet. Zit na een dag of 3 op 75%.
Gaat het dus wel halen. Maar eigenlijk wil hij voor de 15.000 euro gaan.

Afijn, we zien wel.

Oja, linkje, kun je zien wat het is ;
https://www.kickstarter.c(...)indies-0/description
pi_169008865
Van de week JumboJet van mijn zus gekregen.. :D

Niet dat ik echt veel aan bordspellen doe (totaal niet eigenlijk), maar 2e hands en volgens mij mis ik wat geld. Voornamelijk 100.000tjes en ook de 5.000tjes zijn er erg weinig van.

Iemand die het spel aangebroken en incompleet heeft ? :@

Ik heb trouwens de versie met plastic vliegtuigjes.. Op pootjes, waarschijnlijk 1 van de laatste versies.



M'n tante had het spel nog met houten blokjes _O_
  donderdag 9 maart 2017 @ 08:39:49 #182
134538 chansadres
Black & White
pi_169387208
Paar weken terug het spel The Networks op de kop kunnen tikken voor 35 euro. Tweedehands dacht ik. Haal ik het op. Nog gloednieuw in de folie. Had hij hem gebacked maar nooit gespeeld en ging toch niet op tafel. :D
Ik twijfelde tweedehands of tweede druk. Maar de maker heeft bekend gemaakt dat de oplage kleiner is dan verwacht. Dus een derde druk is al in de maak. Dit weekend gaat het spel op tafel. Benieuwd! Ook zal Jaipur eindelijk eens op tafel komen. Die ligt hier al een maand te verstoffen :')

Afgelopen week rondje kringloop gedaan. De score was Transfer, De Bezeten Fles en dit bazenspel:

Compleet voor 1 euro. Blijft toch een uitdagende game, zeker voor zijn leeftijd.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_174085749
Modiphius heeft een opruiming in hun eigen webshop. Thunderbirds the boardgame is flink afgeprijsd. Met de kortingscode thunderbirdsarego kwam ik uit rond de 30 euro inclusief verzending. En dan krijg je gratis alle uitbreidingen erbij. Ik had dit Leacock spel nog niet in de collectie dus meteen besteld!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zaterdag 30 september 2017 @ 08:05:07 #184
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_174086001
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 06:37 schreef chansadres het volgende:
Modiphius heeft een opruiming in hun eigen webshop. Thunderbirds the boardgame is flink afgeprijsd. Met de kortingscode thunderbirdsarego kwam ik uit rond de 30 euro inclusief verzending. En dan krijg je gratis alle uitbreidingen erbij. Ik had dit Leacock spel nog niet in de collectie dus meteen besteld!
Is het aan te raden voor 2 spelers?
pi_174086039
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:05 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Is het aan te raden voor 2 spelers?
Ik zal eerlijk zijn. Ik heb geen idee want ik heb het spel ook pas net besteld :D
Maar in de Nederlandse retailwinkels ligt het spel nog voor een dikke 60 euro. Zonder uitbreidingen.
Voor de 30 euro word hij ook nog aan de deur gebracht. Hij wordt trouwens vanuit Engeland verstuurd dus ook geen import belasting. Ik heb het risico genomen en zal een berichtje plaatsen als hij binnen is. Ik hoorde dat de kortingscode niet lang geldig is. Hij is er namelijk omdat vandaag internationale Thunderbirds dag is.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 15 oktober 2017 @ 23:37:34 #186
370431 drakin
vurig typje
pi_174442717
quote:
6s.gif Op donderdag 9 maart 2017 08:39 schreef chansadres het volgende:
Paar weken terug het spel The Networks op de kop kunnen tikken voor 35 euro. Tweedehands dacht ik. Haal ik het op. Nog gloednieuw in de folie. Had hij hem gebacked maar nooit gespeeld en ging toch niet op tafel. :D
Ik twijfelde tweedehands of tweede druk. Maar de maker heeft bekend gemaakt dat de oplage kleiner is dan verwacht. Dus een derde druk is al in de maak. Dit weekend gaat het spel op tafel. Benieuwd! Ook zal Jaipur eindelijk eens op tafel komen. Die ligt hier al een maand te verstoffen :')

Afgelopen week rondje kringloop gedaan. De score was Transfer, De Bezeten Fles en dit bazenspel:
[ afbeelding ]
Compleet voor 1 euro. Blijft toch een uitdagende game, zeker voor zijn leeftijd.
Die is leuk ^O^

Jaipur heb ik op yucata.de leren spelen, en vorig jaar voor mijn verjjaardag ontvangen, erg leuk 2 persoonsspel :Y
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_175303720
Weet iemand of er nog grote hits/must-haves zijn gepresenteerd op Spiel 2017?

Ik ben nog op zoek naar een nieuw enigszins complex bordspel als cadeau voor een vriend van mij, leek me wel leuk om een nieuw spel te geven, maar kon niet zo goed vinden wat nou erg goed ontvangen spellen zijn van de editie van dit jaar :@
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_175311756
Heeft iemand ervaring met een van de volgende spellen:
- Mansions of Madness (2nd edition)
- Through the ages, a new story of civilization
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_175323561
Ik heb MoM 2nd.
pi_175324591
Haaij ik ben gek op de ticket to ride spellen. Nu zag ik bij bol dat Nordic countries in de aanbieding is. Alleen heb ik die nog nooit gespeeld. Weet iemand of het wat is?
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 26 november 2017 @ 22:51:34 #191
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_175329522
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 18:53 schreef ace_eleven het volgende:
Weet iemand of er nog grote hits/must-haves zijn gepresenteerd op Spiel 2017?

Ik ben nog op zoek naar een nieuw enigszins complex bordspel als cadeau voor een vriend van mij, leek me wel leuk om een nieuw spel te geven, maar kon niet zo goed vinden wat nou erg goed ontvangen spellen zijn van de editie van dit jaar :@
Altiplano was heul snel uitverkocht, net als Photosynthesis. Merlin van Stefan Feld werd goed ontvangen. Wat volgens mij redelijk snel ging, maar waar ik nog niets over gehoord heb verder is The Gaia Project (vervolg op Terra Mystica).

Transatlantic, van de ontwerper van Concordia, werd naar uitgekeken maar viel over het algemeen tegen.

Ex Libris en Pulsar 2849 gingen ook snel.

Pandemic Legacy season 2 en Charterstone laat ik even buiten beschouwing, wellicht wil je geen legacy game geven :P

Sowieso gingen er veel spellen heel snel over de toonbank.

Zelf zijn we thuisgekomen met Charterstone, Pandemic Legacy s2, Alien Artifacts, Alexandria, Iunu, Tiny Epic Quest, Concordia + Salsa, Photosynthesis en een uitbreiding voor Terraforming Mars (plus nog wat dingen die we bij Kerst weggeven).

Oh, Azul en Dragon Castle, die deden het ook erg goed, als je nog iets abstracts met tegeltjes zoekt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dagonet op 26-11-2017 23:02:57 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 26 november 2017 @ 22:54:45 #192
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_175329620
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 19:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Haaij ik ben gek op de ticket to ride spellen. Nu zag ik bij bol dat Nordic countries in de aanbieding is. Alleen heb ik die nog nooit gespeeld. Weet iemand of het wat is?
Is voor max 3 spelers en is er erg op gericht om elkaar dwars te zitten. Het is een heel stuk gemener dan andere landkaarten.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 27 november 2017 @ 06:56:52 #193
134538 chansadres
Black & White
pi_175331903
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 22:51 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Altiplano was heul snel uitverkocht, net als Photosynthesis. Merlin van Stefan Feld werd goed ontvangen. Wat volgens mij redelijk snel ging, maar waar ik nog niets over gehoord heb verder is The Gaia Project (vervolg op Terra Mystica).

Transatlantic, van de ontwerper van Concordia, werd naar uitgekeken maar viel over het algemeen tegen.

Ex Libris en Pulsar 2849 gingen ook snel.

Pandemic Legacy season 2 en Charterstone laat ik even buiten beschouwing, wellicht wil je geen legacy game geven :P

Sowieso gingen er veel spellen heel snel over de toonbank.

Zelf zijn we thuisgekomen met Charterstone, Pandemic Legacy s2, Alien Artifacts, Alexandria, Iunu, Tiny Epic Quest, Concordia + Salsa, Photosynthesis en een uitbreiding voor Terraforming Mars (plus nog wat dingen die we bij Kerst weggeven).

Oh, Azul en Dragon Castle, die deden het ook erg goed, als je nog iets abstracts met tegeltjes zoekt.
De Nederlandse Altiplano staat trouwens aangekondigd voor volgend jaar via White Goblin. Ook de 2e editie van Habitats raakte snel uitverkocht. Die worden echter niet meer bijgedrukt.
In december komt mijn kickstarter binnen van Alexandria. Dat leek me een tof spel.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  dinsdag 28 november 2017 @ 01:42:57 #194
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_175353391
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 06:56 schreef chansadres het volgende:

[..]

De Nederlandse Altiplano staat trouwens aangekondigd voor volgend jaar via White Goblin. Ook de 2e editie van Habitats raakte snel uitverkocht. Die worden echter niet meer bijgedrukt.
In december komt mijn kickstarter binnen van Alexandria. Dat leek me een tof spel.
Ik vind Alexandria tof, maar volgens mij is het beter met meer dan twee spelers, ook zou het spel gebaat zijn bij een grotere variatie aan karakters.

Elk karakter heeft een echt eigen speelwijze, dat dan weer wel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_175365254
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 22:51 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Altiplano was heul snel uitverkocht, net als Photosynthesis. Merlin van Stefan Feld werd goed ontvangen. Wat volgens mij redelijk snel ging, maar waar ik nog niets over gehoord heb verder is The Gaia Project (vervolg op Terra Mystica).

Transatlantic, van de ontwerper van Concordia, werd naar uitgekeken maar viel over het algemeen tegen.

Ex Libris en Pulsar 2849 gingen ook snel.

Pandemic Legacy season 2 en Charterstone laat ik even buiten beschouwing, wellicht wil je geen legacy game geven :P

Sowieso gingen er veel spellen heel snel over de toonbank.

Zelf zijn we thuisgekomen met Charterstone, Pandemic Legacy s2, Alien Artifacts, Alexandria, Iunu, Tiny Epic Quest, Concordia + Salsa, Photosynthesis en een uitbreiding voor Terraforming Mars (plus nog wat dingen die we bij Kerst weggeven).

Oh, Azul en Dragon Castle, die deden het ook erg goed, als je nog iets abstracts met tegeltjes zoekt.
Bedankt voor de reply, zag het vandaag eigenlijk pas. Ben nu voor Mansions of Madness gegaan, maar ben sowieso wel blij met een overzichtelijk lijstje van de Spiel highlights. Ga ik zelf waarschijnlijk nog wel het een en anders van aanschaffen :P

Momenteel lijken Pulsar 2849 en Alien artefacts me nog het meest aan te spreken. Het idee van Charterstone ook wel, maar die artwork staat me niet zo aan ( :@ )

Vorig jaar greep ik naast Terraforming Mars, maar achteraf twijfelde ik of dat nou wel zijn verwachting waar kon maken. Bij het lezen van de reviews lijkt het me wel een beetje solistisch spel, met wat weinig interactie met de andere spelers, of klopt dat beeld helemaal niet, of wordt dat aangepakt met die huidige uitbreiding? Ik vind Agricola bijvoorbeeld ook te weinig interactie (overigens nog nooit met uitbreiding gespeeld)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 29 november 2017 @ 02:41:50 #196
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_175374577
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 17:42 schreef ace_eleven het volgende:

Vorig jaar greep ik naast Terraforming Mars, maar achteraf twijfelde ik of dat nou wel zijn verwachting waar kon maken. Bij het lezen van de reviews lijkt het me wel een beetje solistisch spel, met wat weinig interactie met de andere spelers, of klopt dat beeld helemaal niet, of wordt dat aangepakt met die huidige uitbreiding? Ik vind Agricola bijvoorbeeld ook te weinig interactie (overigens nog nooit met uitbreiding gespeeld)
Als je het kaarten kopen via de draft methode uit de regels speelt dan wordt het spel al een stuk minder solistisch omdat je veel meer aan het kijken bent wat je zelf wil houden en wat je door laat gaan naar je tegenstanders. Er is niet heel veel confrontatie en directe interactie, maar genoeg passive aggressiveness als je dat wil.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 2 december 2017 @ 07:53:11 #197
134538 chansadres
Black & White
pi_175442421
Sinterklaas zal dit jaar veel bordspellen brengen:
Berenpark
Camel-Up (Met mat)
Doolhof: Jacht op de Schat
Fabelfruit
Kung-Fu
Regenwormen (Tin editie)

Waar ik benieuwd naar ben is mijn Engelstalige versie van The Quest of El Dorado. Maar daarop moet ik nog wachten tot kerst.

Bij de boekenvoordeel hadden ze ook nog Stephenson's Rocket en De Paleizen van Carrara liggen. Die gingen dus ook mee. En ook nog de Kickstarter van de tweede editie van Habitats moet snel gespeeld gaan worden. Heb het maar druk mee :'(
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_175449271
Hier staat al sinds de dag dat we hem binnen hadden (nu 2 weken geleden) bijna elke avond Gloomhaven op tafel.
Wat een heerlijk spel!

Ik heb bij rpg's altijd zo veel last van keuzestress. Ben altijd bang de verkeerde keuze te maken en daardoor het personage 'verkeerd' te ontwikkelen. Maar dat heb ik nu helemaal niet. Ook het feit dat het een legacy-game is draagt eerder bij aan de feestvreugde dan dat het mijn keuzestress triggert.

Het is gewoon fijn spannend om niet van te voren te weten wat je gaat aantreffen in het te spelen scenario en welke gevolgen het winnen van een scenario, of een gemaakte keuze bij een event heeft...
pi_175630481
Zo, Mijn Mansions of Madness zal weg moeten nu Fallout gaat komen. Mijn portemonee trekt maar 2FFG games met uitbreidingen en ik heb Descent 2nd ook al.
  zondag 10 december 2017 @ 20:52:14 #200
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175631082
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 14:20 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier staat al sinds de dag dat we hem binnen hadden (nu 2 weken geleden) bijna elke avond Gloomhaven op tafel.
Wat een heerlijk spel!

Ik heb bij rpg's altijd zo veel last van keuzestress. Ben altijd bang de verkeerde keuze te maken en daardoor het personage 'verkeerd' te ontwikkelen. Maar dat heb ik nu helemaal niet. Ook het feit dat het een legacy-game is draagt eerder bij aan de feestvreugde dan dat het mijn keuzestress triggert.

Het is gewoon fijn spannend om niet van te voren te weten wat je gaat aantreffen in het te spelen scenario en welke gevolgen het winnen van een scenario, of een gemaakte keuze bij een event heeft...
Is het een spel duidelijk voor gevorderden of kan het ook als een beetje gateway spel gebruikt worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')