Stimmt, maar als ik zie hoe druk het daar is gaat ie binnenkort weer plat.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
In Amsterdam bestaat het gewoon nog. Net als in talloze andere steden volgens hun site.
Al is het 4,7 miljoen verlies, dit bedrijf is gewend 10% rendement te maken.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:18 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Dankzij uitstel van betaling loopt het niet verder op. 10.000 man geen salaris geven. 26 panden gratis huren. Leveranciers de rambam laten krijgen. Maar wel vele artikelen op voorraad die een waarde vertegenwoordigen.
Die 47 miljoen is voor hen echt geen 47 miljoen. En wat er overblijft boeken ze af en krijgen ze nog belastingkorting voor ook.
Gemiddeld zal je op 500 p/m2 uitkomen.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Stimmt, maar als ik zie hoe druk het daar is gaat ie binnenkort weer plat.
Stond vandaag in de krant dat ze op een plek zitten die 1100 euro per m2 kost, daar moet je heel wat overhemden voor verkopen wil je dat vol kunnen houden.
quote:Op woensdag 23 december 2015 10:23 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kan nog steeds. Maar niet op dit punt.
In dit artikel van een decennium geleden las ik dat ze ¤2500/m2 omzet draaiden.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Stimmt, maar als ik zie hoe druk het daar is gaat ie binnenkort weer plat.
Stond vandaag in de krant dat ze op een plek zitten die 1100 euro per m2 kost, daar moet je heel wat overhemden voor verkopen wil je dat vol kunnen houden.
Precies. Mensen maken volgens mij tegenwoordig veel meer een keuze: bij dit product wil ik het allergoedkoopste, bij dit product wil ik het allerbeste.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vroeger was de V&D luxe voor de lage en middenklasse.
Tegenwoordig heeft elke Nederlander een iPhone, merkkleding en drinkt cappuccino i.p.v. koffie.
Het probleem is denk ik ook niet dat het middensegment uitgehold is, maar dat mensen veel selectiever winkelen en het gewone niet bijzonder genoeg is.
Het zou mij niet verbazen als ze gewoon 10% pakken door allerlei wazige constructies en voordeeltjes.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Al is het 4,7 miljoen verlies, dit bedrijf is gewend 10% rendement te maken.
Dat gaat ze niet lukken op de V&D.
Maar wie zegt, dat de gedane investeringen, eigen geld van Sun is? Ze kunnen ook dit ook elders weer lenen met de voorwaarde dat ze iet verantwoordelij zijn voor terugbetaling.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In zoverre is elke eigenaar 100% verantwoordelijk voor z'n bezit.
Dat wil niet zeggen dat ze hier gelukkig van worden. De rente op leningen of het dividend is nog onvoldoende binnen, voor zo'n huis als Sun Capital natuurlijk een onfortuinlijke bleeder.
Akkoord.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:27 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als ze gewoon 10% pakken door allerlei wazige constructies en voordeeltjes.
Daarom heeft de Bijenkorf ook geen last van dit gedoetje.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies. Mensen maken volgens mij tegenwoordig veel meer een keuze: bij dit product wil ik het allergoedkoopste, bij dit product wil ik het allerbeste.
Pot verwijt de ketel?quote:Op woensdag 23 december 2015 10:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Akkoord.
Als jij, niet gehinderd door bronnen, al een mening hebt, wie ben ik dan om m'n best te doen ze omver te trekken.
De Bijenkorf is dan ook het voorbeeld van een bedrijf wat wel goed anticipeert op veranderingen. Lees dit maar eens:quote:Op woensdag 23 december 2015 10:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Daarom heeft de Bijenkorf ook geen last van dit gedoetje.
quote:De Bijenkorf heeft zowel zijn identieke omzet als nettowinst vorig jaar zien toenemen. De vergelijkbare omzet nam met zes procent toe tot 572 miljoen euro, waar de winst groeide van acht tot bijna elf miljoen euro. Dat laat ceo Giovanni Colauto weten aan Het Financieele Dagblad.
De Bijenkorf maakte in 2013 de keuze om vijf van de twaalf vestigingen te sluiten. De winkels in Arnhem en Enschede zijn inmiddels overgedaan aan Primark, terwijl de warenhuizen in Den Bosch, Breda en Groningen in het voorjaar van 2016 sluiten. "Van die strategie plukken wij nu al de vruchten", aldus Colauto. Wanneer de gesloten vestingen meegerekend worden, daalde de omzet vorig jaar met 1,8 procent. “Dat betekent dat de omzet van die filialen voor het grootste deel al gecompenseerd wordt door verkopen online en in onze andere filialen."
Onderdeel van de premium experience strategie is ook een investering van 25 miljoen euro, zes miljoen meer dan in 2013. Zo zet de Bijenkorf fors in op de integratie van online en offline verkopen, zegt de ceo. Steeds meer medewerkers worden uitgerust met tablets. “Het scheelt procenten omzet, dus gaan we dat overal invoeren."
Verder steekt de warenhuisketen elk jaar een miljoen euro extra in het opleiden van personeel. De Bijenkorf kan op dat gebied veel leren van zijn zusterbedrijven uit de Selfridges Group, stelt Colauto. De Nederlandse retailer heeft volgens hem iemand van Louis Vuitton aangesteld om het serviceniveau verder te verbeteren.
Bron: RetailNews
Wel eens van gutter oil gehoord?quote:Op woensdag 23 december 2015 08:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ook weer niet bizar goedkoop. Heb in China wel eens zo'n maaltijd gehad voor pakweg 1,50 Euro.
De vraag is tegenwoordig ook een beetje wat men dan anders aanbiedt dan de ander. Alles lijkt op elkaar.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Stimmt, maar als ik zie hoe druk het daar is gaat ie binnenkort weer plat.
Stond vandaag in de krant dat ze op een plek zitten die 1100 euro per m2 kost, daar moet je heel wat overhemden voor verkopen wil je dat vol kunnen houden.
De vraag van de markt is anders geworden, maar er is nig steeds vraag naar goedkoop, gemiddeld en premium.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vroeger was de V&D luxe voor de lage en middenklasse.
Tegenwoordig heeft elke Nederlander een iPhone, merkkleding en drinkt cappuccino i.p.v. koffie.
Het probleem is denk ik ook niet dat het middensegment uitgehold is, maar dat mensen veel selectiever winkelen en het gewone niet bijzonder genoeg is.
De manager gaat voor werktijd persoonlijk bij iedereen thuis langs.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe gaat zoiets dan, moeten ze dan op kantoor komen via een conference call
Vermoed dat ze een telefoonnummer hebben gekregen waar ze op kunnen inbellen.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe gaat zoiets dan, moeten ze dan op kantoor komen via een conference call
De VD in tilburg heeft 7000 m^2 dus alleen al aan huur zou dat dan 3.5 miljoen op jaarbasis kosten. Daar moet dan toch een flinke omzet tegenover staan wil je dat terug verdienen.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gemiddeld zal je op 500 p/m2 uitkomen.
quote:Op woensdag 23 december 2015 10:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De manager gaat voor werktijd persoonlijk bij iedereen thuis langs.
Of je staat ineens voor een dichte deur. Zo ging dat volgens mij bij Megapool.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe gaat zoiets dan, moeten ze dan op kantoor komen via een conference call
Als ze zo inefficiënt zouden werken, mogen ze van mij wel failliet jaquote:Op woensdag 23 december 2015 10:40 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De manager gaat voor werktijd persoonlijk bij iedereen thuis langs.
Vroeger waren al die panden van de V&D zelf. Die Amerikaanse investeringsmaatschappij heeft alles toen (goedkoop) opgekocht, van de beurs gehaald en de panden verkocht voor meer geld dan ze betaald hebben voor het bedrijf! Toen moest alles wel gehuurd worden, en dat heeft de V&D ook genekt.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De VD in tilburg heeft 7000 m^2 dus alleen al aan huur zou dat dan 3.5 miljoen op jaarbasis kosten. Daar moet dan toch een flinke omzet tegenover staan wil je dat terug verdienen.
Whehe, doet me denken aan een leuk jurkje dat ik zag bij V&D. Had 2 in mijn handen die echt, echt identiek aan elkaar waren met uitzondering van de maat. Toen viel het mij ineens op dat 1 label dressire had staan en de ander Liv. Beiden V&D merken. Prijsverschil was gigantisch (die van Liv was goedkoper). Toen was ik er wel een beetje klaar mee Niet gekocht dusquote:Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.
In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.
Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Al last van een haperende wifi verbinding met al die lampjes?quote:Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.
In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.
Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Ja hier ook, lampje kapot? Even bij de Action kijken of ze ze daar hebben. Snijplankjes? Zo'n gekleurde set in een grijze houder, zes euro bij de Action en 12 bij V&D en Blokker. Precies dezelfde. Enveloppen, papier voor de printer, pennen? Scheelt ruim de helft met de Bruna.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.
In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.
Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Raar is dat. Je kon het goedkoper krijgen, maar toen hoefde je het niet meer!quote:Op woensdag 23 december 2015 10:44 schreef Maraca het volgende:
[..]
Whehe, doet me denken aan een leuk jurkje dat ik zag bij V&D. Had 2 in mijn handen die echt, echt identiek aan elkaar waren met uitzondering van de maat. Toen viel het mij ineens op dat 1 label dressire had staan en de ander Liv. Beiden V&D merken. Prijsverschil was gigantisch (die van Liv was goedkoper). Toen was ik er wel een beetje klaar mee Niet gekocht dus
Dat Bruna niet failliet is, verbaasd me. Wat een veel te dure winkelquote:Op woensdag 23 december 2015 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja hier ook, lampje kapot? Even bij de Action kijken of ze ze daar hebben. Snijplankjes? Zo'n gekleurde set in een grijze houder, zes euro bij de Action en 12 bij V&D en Blokker. Precies dezelfde. Enveloppen, papier voor de printer, pennen? Scheelt ruim de helft met de Bruna.
Sorry, had misschien moeten zeggen dat die van Dressire wel paste, maar die van Liv niet (waren verschillende maten)quote:Op woensdag 23 december 2015 10:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Raar is dat. Je kon het goedkoper krijgen, maar toen hoefde je het niet meer!
Maar heel veel dingen daar zijn precies dezelfde merken als in andere winkels. Die fietsenolie is gewoon Kroon olie, in hetzelfde busje. Geen enkel verschil, behalve dat de prijs maar 40% is.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:47 schreef Mystikvm het volgende:
Waarom ik niet bij Action koop is omdat ik geen goedkope rommel uit het buitenland wil. Het is goedkoper, maar vaak wel van mindere kwaliteit. Het gaat eerder stuk, dus moet ik weer van die rommel kopen.
Ik koop liever iets wat duurder is, maar wel "lokaal" geproduceerd (lees: niet in lagelonenlanden). Ik ben mij er van bewust dat niet iedereen zich dit kan permitteren. Kun je het wel, dan doe je er goed aan niet bij Action te kopen. Niets van dat geld blijft in onze economie achter, en dus hol je de middenklasse nog verder uit.
Nee, ik heb ze gebruikt om de boom in de patio mee te versieren!quote:Op woensdag 23 december 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Al last van een haperende wifi verbinding met al die lampjes?
Dan wordt er dus bespaard op de overhead. De winstmarge bij een andere winkel zal echt niet veel groter zijn, maar die kunnen zich niet veroorloven om megamagazijnen met enorme voorraden in te kopen, of om personeel met kutcontracten aan te nemen die om het minste of geringste ontslagen zullen worden.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar heel veel dingen daar zijn precies dezelfde merken als in andere winkels. Die fietsenolie is gewoon Kroon olie, in hetzelfde busje. Geen enkel verschil, behalve dat de prijs maar 40% is.
Lekker veel goedkope teringzooi. Wat een armoe.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.
In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.
Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Maar dat is 1. Bar weinig en 2. Amper te controleren.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:47 schreef Mystikvm het volgende:
Ik koop liever iets wat duurder is, maar wel "lokaal" geproduceerd (lees: niet in lagelonenlanden). Ik ben mij er van bewust dat niet iedereen zich dit kan permitteren. Kun je het wel, dan doe je er goed aan niet bij Action te kopen. Niets van dat geld blijft in onze economie achter, en dus hol je de middenklasse nog verder uit.
Heb je daar wel een bron van, anders wordt Gsbordur weer boos en is het ongefundeerde laster.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vroeger waren al die panden van de V&D zelf. Die Amerikaanse investeringsmaatschappij heeft alles toen (goedkoop) opgekocht, van de beurs gehaald en de panden verkocht voor meer geld dan ze betaald hebben voor het bedrijf! Toen moest alles wel gehuurd worden, en dat heeft de V&D ook genekt.
Aaaand .... it's gone !!!quote:Op woensdag 23 december 2015 09:55 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Van de eigen website van V&D:
[..]
Het zou mij echt verbazen als je pakje op de post gaat
Nee, meer gewoon van de veranderende smaken en wensen.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Symptoom van een slinkende middenklasse?
Dat klopt, ik leef het principe ook niet tot op de letter na. Hierboven werd het voorbeeld gegeven van snijplankjes. Als ik er eentje nodig heb, ga ik naar een kookspeciaalzaak of online winkel voor kookaccessoires en koop ik zo'n houten plank die 6 keer zo duur is, maar wel een leven lang mee gaat.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar dat is 1. Bar weinig en 2. Amper te controleren.
Mooi principe, dat wel.
Ik denk dat de grote winst er vooral in zit dat ze enorme omzet draaien.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dan wordt er dus bespaard op de overhead. De winstmarge bij een andere winkel zal echt niet veel groter zijn, maar die kunnen zich niet veroorloven om megamagazijnen met enorme voorraden in te kopen, of om personeel met kutcontracten aan te nemen die om het minste of geringste ontslagen zullen worden.
Dat is hoe het geld verdiend wordt. Ik begrijp heel goed dat het aanlokkelijk is om er te kopen, maar ik doe het zelf liever niet.
Overigens is dit geen oordeel. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze met hun geld doen. Mijn beweegreden hoeft niet de beweegreden van iemand anders te zijn.
Wat denk je van het rookverbod en alcoholverbod voor <18 dat heeft de disco horeca branche ook niet echt goed gedaan.quote:Op woensdag 23 december 2015 10:57 schreef Hexagon het volgende:
Het is hetzelfde probleem waarom bijvoorbeeld discotheken verdwijnen. Ook die boden een sort compromisproduct waar tegenwoordig niemand meer blij van word.
Snel je bonnen verzilveren dan!quote:Op woensdag 23 december 2015 10:58 schreef KingRadler het volgende:
er zijn mensen die een kado kaart van V&D hebben gekregen bij het kerstpakket zal deze nog werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |