abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158462813
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

[..]

Dacht al, ben ik nu gek? :P
Kan nog steeds. Maar niet op dit punt.
pi_158462820
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In Amsterdam bestaat het gewoon nog. Net als in talloze andere steden volgens hun site.
Stimmt, maar als ik zie hoe druk het daar is gaat ie binnenkort weer plat.
Stond vandaag in de krant dat ze op een plek zitten die 1100 euro per m2 kost, daar moet je heel wat overhemden voor verkopen wil je dat vol kunnen houden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 23 december 2015 @ 10:24:08 #203
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158462821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:18 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dankzij uitstel van betaling loopt het niet verder op. 10.000 man geen salaris geven. 26 panden gratis huren. Leveranciers de rambam laten krijgen. Maar wel vele artikelen op voorraad die een waarde vertegenwoordigen.

Die 47 miljoen is voor hen echt geen 47 miljoen. En wat er overblijft boeken ze af en krijgen ze nog belastingkorting voor ook.
Al is het 4,7 miljoen verlies, dit bedrijf is gewend 10% rendement te maken.
Dat gaat ze niet lukken op de V&D.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:24:54 #204
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158462835
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Stimmt, maar als ik zie hoe druk het daar is gaat ie binnenkort weer plat.
Stond vandaag in de krant dat ze op een plek zitten die 1100 euro per m2 kost, daar moet je heel wat overhemden voor verkopen wil je dat vol kunnen houden.
Gemiddeld zal je op 500 p/m2 uitkomen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:25:22 #205
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158462842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kan nog steeds. Maar niet op dit punt.
:D :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158462856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, zie ook mijn edit :P
Wat editten wij lekker zeg :P
  woensdag 23 december 2015 @ 10:27:03 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158462866
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Stimmt, maar als ik zie hoe druk het daar is gaat ie binnenkort weer plat.
Stond vandaag in de krant dat ze op een plek zitten die 1100 euro per m2 kost, daar moet je heel wat overhemden voor verkopen wil je dat vol kunnen houden.
In dit artikel van een decennium geleden las ik dat ze ¤2500/m2 omzet draaiden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_158462868
quote:
15s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Vroeger was de V&D luxe voor de lage en middenklasse.
Tegenwoordig heeft elke Nederlander een iPhone, merkkleding en drinkt cappuccino i.p.v. koffie.
Het probleem is denk ik ook niet dat het middensegment uitgehold is, maar dat mensen veel selectiever winkelen en het gewone niet bijzonder genoeg is.
Precies. Mensen maken volgens mij tegenwoordig veel meer een keuze: bij dit product wil ik het allergoedkoopste, bij dit product wil ik het allerbeste.
pi_158462871
quote:
15s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Al is het 4,7 miljoen verlies, dit bedrijf is gewend 10% rendement te maken.
Dat gaat ze niet lukken op de V&D.
Het zou mij niet verbazen als ze gewoon 10% pakken door allerlei wazige constructies en voordeeltjes.
pi_158462913
quote:
15s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In zoverre is elke eigenaar 100% verantwoordelijk voor z'n bezit.
Dat wil niet zeggen dat ze hier gelukkig van worden. De rente op leningen of het dividend is nog onvoldoende binnen, voor zo'n huis als Sun Capital natuurlijk een onfortuinlijke bleeder.
Maar wie zegt, dat de gedane investeringen, eigen geld van Sun is? Ze kunnen ook dit ook elders weer lenen met de voorwaarde dat ze iet verantwoordelij zijn voor terugbetaling.

Denk bijvoorbeeld aan de achtergestelde obligaties van DSB.
.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:29:16 #211
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158462915
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:27 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als ze gewoon 10% pakken door allerlei wazige constructies en voordeeltjes.
Akkoord.
Als jij, niet gehinderd door bronnen, al een mening hebt, wie ben ik dan om m'n best te doen ze omver te trekken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:29:47 #212
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158462927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies. Mensen maken volgens mij tegenwoordig veel meer een keuze: bij dit product wil ik het allergoedkoopste, bij dit product wil ik het allerbeste.
Daarom heeft de Bijenkorf ook geen last van dit gedoetje.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_158462937
quote:
12s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Akkoord.
Als jij, niet gehinderd door bronnen, al een mening hebt, wie ben ik dan om m'n best te doen ze omver te trekken.
Pot verwijt de ketel?

Kom eens met je bronnen voor 10% en dat het hun eigen geld is?
pi_158462966
quote:
12s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Daarom heeft de Bijenkorf ook geen last van dit gedoetje.
De Bijenkorf is dan ook het voorbeeld van een bedrijf wat wel goed anticipeert op veranderingen. Lees dit maar eens:
http://www.retailnews.nl/(...)ieuwe-strategie.html
quote:
De Bijenkorf heeft zowel zijn identieke omzet als nettowinst vorig jaar zien toenemen. De vergelijkbare omzet nam met zes procent toe tot 572 miljoen euro, waar de winst groeide van acht tot bijna elf miljoen euro. Dat laat ceo Giovanni Colauto weten aan Het Financieele Dagblad.

De Bijenkorf maakte in 2013 de keuze om vijf van de twaalf vestigingen te sluiten. De winkels in Arnhem en Enschede zijn inmiddels overgedaan aan Primark, terwijl de warenhuizen in Den Bosch, Breda en Groningen in het voorjaar van 2016 sluiten. "Van die strategie plukken wij nu al de vruchten", aldus Colauto. Wanneer de gesloten vestingen meegerekend worden, daalde de omzet vorig jaar met 1,8 procent. “Dat betekent dat de omzet van die filialen voor het grootste deel al gecompenseerd wordt door verkopen online en in onze andere filialen."

Onderdeel van de premium experience strategie is ook een investering van 25 miljoen euro, zes miljoen meer dan in 2013. Zo zet de Bijenkorf fors in op de integratie van online en offline verkopen, zegt de ceo. Steeds meer medewerkers worden uitgerust met tablets. “Het scheelt procenten omzet, dus gaan we dat overal invoeren."

Verder steekt de warenhuisketen elk jaar een miljoen euro extra in het opleiden van personeel. De Bijenkorf kan op dat gebied veel leren van zijn zusterbedrijven uit de Selfridges Group, stelt Colauto. De Nederlandse retailer heeft volgens hem iemand van Louis Vuitton aangesteld om het serviceniveau verder te verbeteren.

Bron: RetailNews
  woensdag 23 december 2015 @ 10:32:56 #215
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158462980
Als ze de webshop sluiten dan kan het niet meer lang duren voor het helemaal omvalt.

quote:
7s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ook weer niet bizar goedkoop. Heb in China wel eens zo'n maaltijd gehad voor pakweg 1,50 Euro.
Wel eens van gutter oil gehoord? :P
pi_158463002
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Stimmt, maar als ik zie hoe druk het daar is gaat ie binnenkort weer plat.
Stond vandaag in de krant dat ze op een plek zitten die 1100 euro per m2 kost, daar moet je heel wat overhemden voor verkopen wil je dat vol kunnen houden.
De vraag is tegenwoordig ook een beetje wat men dan anders aanbiedt dan de ander. Alles lijkt op elkaar.
pi_158463003
quote:
15s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Vroeger was de V&D luxe voor de lage en middenklasse.
Tegenwoordig heeft elke Nederlander een iPhone, merkkleding en drinkt cappuccino i.p.v. koffie.
Het probleem is denk ik ook niet dat het middensegment uitgehold is, maar dat mensen veel selectiever winkelen en het gewone niet bijzonder genoeg is.
De vraag van de markt is anders geworden, maar er is nig steeds vraag naar goedkoop, gemiddeld en premium.

Maar Primark en Action is beter in goedkoop. Bol.com beter is het midden segment en de duurdere spullen haal je rechtstreeks bij de website van het merk, de outlet store of bij dat dure boetiekje in die hippe wijk.

Je kunt hier niet zo snel de markt de schuld geven. V en D is geen FRS.
.
pi_158463094
Zozo. stonden blijkbaar 20(!) mensen te wachten bij de V&D vanochtend.
vast voor het ontbijt bij de LaPlace

http://www.bd.nl/regio/de(...)-den-bosch-1.5569076
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 23 december 2015 @ 10:39:04 #219
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158463104
hoe gaat zoiets dan, moeten ze dan op kantoor komen via een conference call
pi_158463119
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe gaat zoiets dan, moeten ze dan op kantoor komen via een conference call
De manager gaat voor werktijd persoonlijk bij iedereen thuis langs.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 23 december 2015 @ 10:40:01 #221
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158463120
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe gaat zoiets dan, moeten ze dan op kantoor komen via een conference call
Vermoed dat ze een telefoonnummer hebben gekregen waar ze op kunnen inbellen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158463134
quote:
15s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gemiddeld zal je op 500 p/m2 uitkomen.
De VD in tilburg heeft 7000 m^2 dus alleen al aan huur zou dat dan 3.5 miljoen op jaarbasis kosten. Daar moet dan toch een flinke omzet tegenover staan wil je dat terug verdienen.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:40:39 #223
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158463137
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De manager gaat voor werktijd persoonlijk bij iedereen thuis langs.
;)
pi_158463140
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:39 schreef KingRadler het volgende:
hoe gaat zoiets dan, moeten ze dan op kantoor komen via een conference call
Of je staat ineens voor een dichte deur. Zo ging dat volgens mij bij Megapool.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:42:46 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463188
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.

In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.

Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:42:58 #226
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158463192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De manager gaat voor werktijd persoonlijk bij iedereen thuis langs.
Als ze zo inefficiënt zouden werken, mogen ze van mij wel failliet ja :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 december 2015 @ 10:43:51 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463215
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De VD in tilburg heeft 7000 m^2 dus alleen al aan huur zou dat dan 3.5 miljoen op jaarbasis kosten. Daar moet dan toch een flinke omzet tegenover staan wil je dat terug verdienen.
Vroeger waren al die panden van de V&D zelf. Die Amerikaanse investeringsmaatschappij heeft alles toen (goedkoop) opgekocht, van de beurs gehaald en de panden verkocht voor meer geld dan ze betaald hebben voor het bedrijf! Toen moest alles wel gehuurd worden, en dat heeft de V&D ook genekt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:44:53 #228
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158463231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.

In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.

Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Whehe, doet me denken aan een leuk jurkje dat ik zag bij V&D. Had 2 in mijn handen die echt, echt identiek aan elkaar waren met uitzondering van de maat. Toen viel het mij ineens op dat 1 label dressire had staan en de ander Liv. Beiden V&D merken. Prijsverschil was gigantisch (die van Liv was goedkoper). Toen was ik er wel een beetje klaar mee :P Niet gekocht dus
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158463252
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.

In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.

Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Al last van een haperende wifi verbinding met al die lampjes?
pi_158463265
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.

In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.

Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Ja hier ook, lampje kapot? Even bij de Action kijken of ze ze daar hebben. Snijplankjes? Zo'n gekleurde set in een grijze houder, zes euro bij de Action en 12 bij V&D en Blokker. Precies dezelfde. Enveloppen, papier voor de printer, pennen? Scheelt ruim de helft met de Bruna.
Tap tap tap
pi_158463295
Waarom ik niet bij Action koop is omdat ik geen goedkope rommel uit het buitenland wil. Het is goedkoper, maar vaak wel van mindere kwaliteit. Het gaat eerder stuk, dus moet ik weer van die rommel kopen.

Ik koop liever iets wat duurder is, maar wel "lokaal" geproduceerd (lees: niet in lagelonenlanden). Ik ben mij er van bewust dat niet iedereen zich dit kan permitteren. Kun je het wel, dan doe je er goed aan niet bij Action te kopen. Niets van dat geld blijft in onze economie achter, en dus hol je de middenklasse nog verder uit.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:48:09 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463303
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Whehe, doet me denken aan een leuk jurkje dat ik zag bij V&D. Had 2 in mijn handen die echt, echt identiek aan elkaar waren met uitzondering van de maat. Toen viel het mij ineens op dat 1 label dressire had staan en de ander Liv. Beiden V&D merken. Prijsverschil was gigantisch (die van Liv was goedkoper). Toen was ik er wel een beetje klaar mee :P Niet gekocht dus
Raar is dat. Je kon het goedkoper krijgen, maar toen hoefde je het niet meer!

Dat had ik ook een keer bij de Intratuin. Toen zag ik een lamp die ik mooi vond voor op de slaapkamer. Met een subtiel geborduurde kap.
Toen ik naar de prijs keek zag ik dat hij maar 8 euro kostte, inclusief snoer. Dat vond ik wel heel weinig. Zou het wel een goede lamp zijn? Toen zag ik ook nog dat er een enorme stapel van die lampen stond onder de tafel waarop zij stond. Wel 120 stuks of zo. Toen wilde ik die lamp dus niet meer.
Had de lamp 25 euro gekost en hadden ze er hooguit 4, dan had ik waarschijnlijk wel gekocht. Raar hoe dat werkt, maar gevoelsmatig wilde ik hem niet meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:48:10 #233
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158463304
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja hier ook, lampje kapot? Even bij de Action kijken of ze ze daar hebben. Snijplankjes? Zo'n gekleurde set in een grijze houder, zes euro bij de Action en 12 bij V&D en Blokker. Precies dezelfde. Enveloppen, papier voor de printer, pennen? Scheelt ruim de helft met de Bruna.
Dat Bruna niet failliet is, verbaasd me. Wat een veel te dure winkel :r
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 december 2015 @ 10:48:36 #234
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158463322
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Raar is dat. Je kon het goedkoper krijgen, maar toen hoefde je het niet meer!
Sorry, had misschien moeten zeggen dat die van Dressire wel paste, maar die van Liv niet :P (waren verschillende maten)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 december 2015 @ 10:48:57 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463330
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:47 schreef Mystikvm het volgende:
Waarom ik niet bij Action koop is omdat ik geen goedkope rommel uit het buitenland wil. Het is goedkoper, maar vaak wel van mindere kwaliteit. Het gaat eerder stuk, dus moet ik weer van die rommel kopen.

Ik koop liever iets wat duurder is, maar wel "lokaal" geproduceerd (lees: niet in lagelonenlanden). Ik ben mij er van bewust dat niet iedereen zich dit kan permitteren. Kun je het wel, dan doe je er goed aan niet bij Action te kopen. Niets van dat geld blijft in onze economie achter, en dus hol je de middenklasse nog verder uit.
Maar heel veel dingen daar zijn precies dezelfde merken als in andere winkels. Die fietsenolie is gewoon Kroon olie, in hetzelfde busje. Geen enkel verschil, behalve dat de prijs maar 40% is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:50:42 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463368
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Al last van een haperende wifi verbinding met al die lampjes?
Nee, ik heb ze gebruikt om de boom in de patio mee te versieren!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158463390
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar heel veel dingen daar zijn precies dezelfde merken als in andere winkels. Die fietsenolie is gewoon Kroon olie, in hetzelfde busje. Geen enkel verschil, behalve dat de prijs maar 40% is.
Dan wordt er dus bespaard op de overhead. De winstmarge bij een andere winkel zal echt niet veel groter zijn, maar die kunnen zich niet veroorloven om megamagazijnen met enorme voorraden in te kopen, of om personeel met kutcontracten aan te nemen die om het minste of geringste ontslagen zullen worden.

Dat is hoe het geld verdiend wordt. Ik begrijp heel goed dat het aanlokkelijk is om er te kopen, maar ik doe het zelf liever niet.

Overigens is dit geen oordeel. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze met hun geld doen. Mijn beweegreden hoeft niet de beweegreden van iemand anders te zijn.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:51:32 #238
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158463394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.

In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.

Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Lekker veel goedkope teringzooi. Wat een armoe.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_158463436
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:47 schreef Mystikvm het volgende:

Ik koop liever iets wat duurder is, maar wel "lokaal" geproduceerd (lees: niet in lagelonenlanden). Ik ben mij er van bewust dat niet iedereen zich dit kan permitteren. Kun je het wel, dan doe je er goed aan niet bij Action te kopen. Niets van dat geld blijft in onze economie achter, en dus hol je de middenklasse nog verder uit.
Maar dat is 1. Bar weinig en 2. Amper te controleren.
Mooi principe, dat wel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 23 december 2015 @ 10:55:19 #240
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158463488
Detailhandel verliest twee iconen

Als V&D en Macintosh geen doorstart maken, verliest de detailhandel twee iconen. In veel binnensteden zal de leegstand oplopen, wat afbreuk doet aan de aantrekkingskracht op het winkelend publiek, aldus Detailhandel Nederland woensdag in een reactie op de financiële problemen bij de warenhuisketens.

'Dit zal een enorme uitdaging vormen voor gemeenten om hun binnensteden vitaal te houden. Het benadrukt de noodzaak om retaildeals te sluiten. In deze deals, die worden gesloten met de winkeliers, kunnen afspraken worden gemaakt over het aanpakken van leegstand en bijvoorbeeld het verlagen van parkeertarieven', stelt Guido van Woerkom, voorzitter van de winkeliersvereniging.

bron: VK
pi_158463516
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vroeger waren al die panden van de V&D zelf. Die Amerikaanse investeringsmaatschappij heeft alles toen (goedkoop) opgekocht, van de beurs gehaald en de panden verkocht voor meer geld dan ze betaald hebben voor het bedrijf! Toen moest alles wel gehuurd worden, en dat heeft de V&D ook genekt.
Heb je daar wel een bron van, anders wordt Gsbordur weer boos en is het ongefundeerde laster. :X
.
pi_158463535
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Van de eigen website van V&D:

[..]

Het zou mij echt verbazen als je pakje op de post gaat :)
Aaaand .... it's gone !!!
  woensdag 23 december 2015 @ 10:57:13 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158463537
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Symptoom van een slinkende middenklasse?
Nee, meer gewoon van de veranderende smaken en wensen.

Het is hetzelfde probleem waarom bijvoorbeeld discotheken verdwijnen. Ook die boden een sort compromisproduct waar tegenwoordig niemand meer blij van word.
pi_158463539
Ik hoorde laatst een verhaal over de primark dat ze daar op de grond gevallen kleding stukken niet eens meer opnieuw in de rekken hangen maar meteen bij het vuil gooien omdat het te duur zou zijn dit weer op te hangen en te controleren. Over bizarre consumptiemaatschappij gesproken.
pi_158463546
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:52 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar dat is 1. Bar weinig en 2. Amper te controleren.
Mooi principe, dat wel.
Dat klopt, ik leef het principe ook niet tot op de letter na. Hierboven werd het voorbeeld gegeven van snijplankjes. Als ik er eentje nodig heb, ga ik naar een kookspeciaalzaak of online winkel voor kookaccessoires en koop ik zo'n houten plank die 6 keer zo duur is, maar wel een leven lang mee gaat.

Dikke kans dat die gewoon van Scandinavisch hout gezaagd is, en niet van in elkaar geperste snippers, of van plastic uit Vietnam.

Zeker weten doe je het nooit, natuurlijk.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:58:06 #246
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158463559
er zijn mensen die een kado kaart van V&D hebben gekregen bij het kerstpakket zal deze nog werken
  woensdag 23 december 2015 @ 10:58:38 #247
202348 Susi
Temple of Love
pi_158463570
Godzijdank heb ik twee weken terug voor 75 euro V&D-bonnen aan handdoeken gekocht.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:58:39 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan wordt er dus bespaard op de overhead. De winstmarge bij een andere winkel zal echt niet veel groter zijn, maar die kunnen zich niet veroorloven om megamagazijnen met enorme voorraden in te kopen, of om personeel met kutcontracten aan te nemen die om het minste of geringste ontslagen zullen worden.

Dat is hoe het geld verdiend wordt. Ik begrijp heel goed dat het aanlokkelijk is om er te kopen, maar ik doe het zelf liever niet.

Overigens is dit geen oordeel. Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze met hun geld doen. Mijn beweegreden hoeft niet de beweegreden van iemand anders te zijn.
Ik denk dat de grote winst er vooral in zit dat ze enorme omzet draaien.
Als ik in een gewone winkel kijk, dan komen daar tegenwoordig misschien 10 klanten per uur, die ieder voor 20? euro afrekenen? Dat is dan 200 euro omzet, dus 1600 euro op een dag. Laten ze een marge hebben op de verkoopprijs van 25%, is dat 400 euro. Daar moeten dan personeelskosten, huur, stookkosten, belastingen en alles van betaald worden.
Bij de Action draaien de kassa's permanent op volle toeren. Ook zitten ze vaak in een matig pand op een C-locatie. Maar een omzet draaien, dat gaat nergens meer over. Misschien wel 60.000 euro per dag. Dan hoeft die marge natuurlijk veel minder hoog te zijn. Ik denk dat daar vooral het verschil in zit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158463574
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:57 schreef Hexagon het volgende:

Het is hetzelfde probleem waarom bijvoorbeeld discotheken verdwijnen. Ook die boden een sort compromisproduct waar tegenwoordig niemand meer blij van word.
Wat denk je van het rookverbod en alcoholverbod voor <18 dat heeft de disco horeca branche ook niet echt goed gedaan.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:59:00 #250
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463577
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:58 schreef KingRadler het volgende:
er zijn mensen die een kado kaart van V&D hebben gekregen bij het kerstpakket zal deze nog werken
Snel je bonnen verzilveren dan!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158463622
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat de grote winst er vooral in zit dat ze enorme omzet draaien.
Als ik in een gewone winkel kijk, dan komen daar tegenwoordig misschien 10 klanten per uur, die ieder voor 20? euro afrekenen? Dat is dan 200 euro omzet, dus 1600 euro op een dag. Laten ze een marge hebben op de verkoopprijs van 25%, is dat 400 euro. Daar moeten dan personeelskosten, huur, stookkosten, belastingen en alles van betaald worden.
Bij de Action draaien de kassa's permanent op volle toeren. Ook zitten ze vaak in een matig pand op een C-locatie. Maar een omzet draaien, dat gaat nergens meer over. Misschien wel 60.000 euro per dag. Dan hoeft die marge natuurlijk veel minder hoog te zijn. Ik denk dat daar vooral het verschil in zit.
Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Als je weet dat je veel verkoopt, kun je het product dumpen. Denk wel dat ze ook schaalvoordeel hebben. Als je weet dat je per dag 1000 van die potjes olie kan verkopen, kun je het goedkoper inkopen dan de concurrent die er misschien dertig per dag verkoopt.

Andere winkels zijn vooral gewoon te duur, als je het vergelijkt met Action. Dat betekent niet dat de directie meer in hun zakken stopt, maar dat hun overhead te hoog is.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:01:14 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158463627
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:42 schreef LXIV het volgende:
Ketens zoals de V&D hebben gewoon geen kans meer.
Er zijn 2 mogelijkheden. Of je koopt online, of je gaat naar de Action.
Nu heb ik zelf (in principe) een hekel aan de formule Action, maar het scheelt nu eenmaal zo ontzettend veel. Pak een busje olie voor je fietsketting. Normaal kocht ik dat bij de fietsenmaker voor 8 euro. Bij de Action staan ze voor 2,50. Precies hetzelfde verder! En dat geldt wel voor meer artikelen. Gisteren kerstlampjes gekocht. Bij de Xenos hadden we er 2x80 voor 14 euro. Naderhand kwamen we bij de Action, zagen we er 240 voor 10 euro. Hebben we 3x240 gekocht en die van de Xenos weer teruggeruild.

In de dichtstbijzijnde grote plaats (Boxtel), zie je ook de een na de andere winkel wegtrekken. Overal is het uitgestorven in de winkels. Behalve bij de Action. Daar hebben ze 6 kassa's en voor iedere kassa een rij. Het is meer dan de helft goedkoper, dus alle huisvrouwen gaan daar kopen.

Jarenlang hebben we bij winkels als de V&D gewoon teveel betaald. Artikelen gingen 2x over de kop of meer. Nu trapt niemand daar nog in.
Wat ook scheelt is dat het 20 jaar geleden nog "not done" was om je in die cheap ass winkels te vertonen. Dat deden alleen de paupers.

Dat is ook al lang niet zo scherp meer.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:01:28 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463630
quote:
10s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lekker veel goedkope teringzooi. Wat een armoe.
Dat dacht ik ook altijd en daarom wilde ik ook nooit meer naar de Action. Terwijl alle huisvrouwen met pittige kapsels in de buurt er heel enthousiast over waren.
Totdat ik er een keer kwam, en zag dat het voor een groot deel dezelfde spullen waren als in andere winkels, alleen echt heel veel goedkoper. Toen was ik om.

Als ik 40 euro kan besparen door in een minder mooie winkel mijn dingen te halen, dan vind ik dat toch snel verdiend.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:01:48 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat ook scheelt is dat het 20 jaar geleden nog "not done" was om je in die cheap ass winkels te vertonen.

Dat is ook al lang niet zo scherp meer.
Dat klopt ook. In Duitsland is de Aldi zelfs hip.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158463642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat klopt, ik leef het principe ook niet tot op de letter na. Hierboven werd het voorbeeld gegeven van snijplankjes. Als ik er eentje nodig heb, ga ik naar een kookspeciaalzaak of online winkel voor kookaccessoires en koop ik zo'n houten plank die 6 keer zo duur is, maar wel een leven lang mee gaat.

Dikke kans dat die gewoon van Scandinavisch hout gezaagd is, en niet van in elkaar geperste snippers, of van plastic uit Vietnam.

Zeker weten doe je het nooit, natuurlijk.
Net zo'n grote kans dat het uit dezelfde scandinavische fabriek komt, maar dat het 'mindere' kwaliteit hout is.
Zelfde met het textiel bij de Wibra, Hema en H&M. Komt allemaal uit dezelfde fabrieken.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 23 december 2015 @ 11:02:46 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463655
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Als je weet dat je veel verkoopt, kun je het product dumpen. Denk wel dat ze ook schaalvoordeel hebben. Als je weet dat je per dag 1000 van die potjes olie kan verkopen, kun je het goedkoper inkopen dan de concurrent die er misschien dertig per dag verkoopt.

Andere winkels zijn vooral gewoon te duur, als je het vergelijkt met Action. Dat betekent niet dat de directie meer in hun zakken stopt, maar dat hun overhead te hoog is.
Ik denk zelfs dat de directie van de Action het meest in haar zakken stopt! Die andere winkels maken geen winst meer.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:04:39 #257
202348 Susi
Temple of Love
pi_158463684
Ik vind het maar een slap excuus, dat de omzetdaling in het najaar komt door het zachte weer. Tuurlijk heeft dat invloed, maar het is wel idioot dat een RvB dat als oorzaak aanwijst.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:06:02 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463714
In Boxtel staan nu dus in sommige straten al 1 op de 3 winkels leeg. Dat geeft een verpauperd gevoel en maakt het niet aantrekkelijk naar deze winkelstraten toe te gaan.
Ze kunnen denk ik beter alle winkels bij elkaar midden in het centrum zetten, en de winkels die verder buiten het centrum liggen ombouwen tot woonruimte oid.
Als straks de helft van de winkels leeg staat en die panden gaan verpauperen, dan komt er helemaal niemand meer naar de stad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:06:30 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463721
quote:
10s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:04 schreef Susi het volgende:
Ik vind het maar een slap excuus, dat de omzetdaling in het najaar komt door het zachte weer. Tuurlijk heeft dat invloed, maar het is wel idioot dat een RvB dat als oorzaak aanwijst.
Als het koud was geweest, dan kwam het door het koude weer. Hoezo zou zacht weer slecht zijn voor de omzet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:07:05 #260
202348 Susi
Temple of Love
pi_158463727
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als het koud was geweest, dan kwam het door het koude weer. Hoezo zou zacht weer slecht zijn voor de omzet?
Omdat we dan geen sjaals en handschoenen kopen bij V&D
pi_158463740
Alleen V&D in Arnhem is winstgevend geweest, heeft in de Telegraaf gestaan.
pi_158463750
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Net zo'n grote kans dat het uit dezelfde scandinavische fabriek komt, maar dat het 'mindere' kwaliteit hout is.
Zelfde met het textiel bij de Wibra, Hema en H&M. Komt allemaal uit dezelfde fabrieken.
Textiel is nu eenmaal heel erg moeilijk 'eerlijk' in te kopen. Ik laat kleding wel eens herstellen door kledingherstellers om te voorkomen dat ik weer nieuwe meuk moet kopen. Niet omdat ik armlastig ben, maar ik vind het zonde om weer wegwerpartikelen te kopen waar niemand in onze economie iets aan verdient.

Wat betreft die andere snijplanken of die ene hele dure, bij die ene hele dure kan ik vaak wel zien wie de fabrikant is. Het is beter te herleiden dan een naamloos plastic plankje bij de Action. Natuurlijk kun je op die laatste ook prima snijden, maar ze verbuigen, slijten als een malle en na een jaar of drie moet je weer nieuwe kopen. Van die dure kan ik aan de verkoper vragen wie de fabrikant is, kan ik bij de fabrikant waarschijnlijk wel terugvinden waar het hout vandaan komt en wat het productieproces is.

Ja, die kunnen mij ook voorliegen. Echter denk ik dan maar dat het op de lange termijn voordeliger is om niet teveel leugens over de oorsprong van je producten te verspreiden. Verzwijgen is beter dan liegen. Dus als het ergens staat, ga ik er van uit dat het niet te ver bezijden de waarheid is.
pi_158463765
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:06 schreef LXIV het volgende:
In Boxtel staan nu dus in sommige straten al 1 op de 3 winkels leeg. Dat geeft een verpauperd gevoel en maakt het niet aantrekkelijk naar deze winkelstraten toe te gaan.
Ze kunnen denk ik beter alle winkels bij elkaar midden in het centrum zetten, en de winkels die verder buiten het centrum liggen ombouwen tot woonruimte oid.
Als straks de helft van de winkels leeg staat en die panden gaan verpauperen, dan komt er helemaal niemand meer naar de stad.
Niet alleen dat als het niet is dat er veel leegstaat dan is het wel het parkeer beleid, hier is het voor 1 uurtje dacht ik 5 euro voor parkeren?
pi_158463776
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:06 schreef LXIV het volgende:
In Boxtel staan nu dus in sommige straten al 1 op de 3 winkels leeg. Dat geeft een verpauperd gevoel en maakt het niet aantrekkelijk naar deze winkelstraten toe te gaan.
Ze kunnen denk ik beter alle winkels bij elkaar midden in het centrum zetten, en de winkels die verder buiten het centrum liggen ombouwen tot woonruimte oid.
Als straks de helft van de winkels leeg staat en die panden gaan verpauperen, dan komt er helemaal niemand meer naar de stad.
Ik kom zelf uit Boxtel en ken het probleem daar. Te hoge huur voor de winkelpanden en rampzalig beleid vanuit de gemeente zorgen voor de grote leegstand. Schijndel 15km verderop heeft wel een bruisend centrum (en niet eens een station).

Het plan in Boxtel was om alle middenstand rondom de markt te gaan zetten waardoor het feitelijke centrum zich beperkt tot 200m2 zo ongeveer, of dat nu zo'n goed plan is?
Daarnaast is er veel middenstand waarvoor het totaal niet interessant is om daar te gaan zitten (waaronder onze winkel).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 23 december 2015 @ 11:10:05 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463783
quote:
11s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:07 schreef Susi het volgende:

[..]

Omdat we dan geen sjaals en handschoenen kopen bij V&D
Ok. Ook geen zwembroeken zeker? Maar met zacht weer zouden mensen misschien wel eerder geneigd zijn naar de stad te gaan.
Werk jij bij V&D?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:10:13 #266
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158463789
vroeger waren mensen die met een Albert Heijn zak naar de Aldi gingen omdat ze zich schaamde om buiten met een Aldi zak te lopen.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:11:26 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_158463810
Nou lekker dan. Ga ik speciaal naar de stad om mijn gister gekregen V&D cadeaukaart in te wisselen nemen ze deze niet meer aan.
pi_158463814
http://www.telegraaf.nl/b(...)ls_later_open__.html

In sommige vd accepteren ze cadeaubonnen niet meer en mag ruilen ook niet meer.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 23 december 2015 @ 11:12:40 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463832
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik kom zelf uit Boxtel en ken het probleem daar. Te hoge huur voor de winkelpanden en rampzalig beleid vanuit de gemeente zorgen voor de grote leegstand. Schijndel 15km verderop heeft wel een bruisend centrum (en niet eens een station).

Het plan in Boxtel was om alle middenstand rondom de markt te gaan zetten waardoor het feitelijke centrum zich beperkt tot 200m2 zo ongeveer, of dat nu zo'n goed plan is?
Daarnaast is er veel middenstand waarvoor het totaal niet interessant is om daar te gaan zitten (waaronder onze winkel).
Ik denk dat het wel een goed plan is om alles te centreren. Nu is het te uitgestrekt en staat er te veel leeg.
Daarnaast zijn de mensen in Boxtel wel el cheapo (no offense, kom zelf uit Liempt en heb ik Boxtel gewoond). Een duurdere zaak loopt er slecht. Gisteren was ik nog bij De Rechter (die villa bij de Zwanenbrug waar nu een andere eigenaar in zit). Die loopt nu wel, maar er zijn ook veel Boxtelnaren die bang zijn er naar binnen te gaan omdat het er chique uitziet van de buitenkant en de koffie wel eens 10 cent duurder kan zijn. Terwijl dat niet eens zo is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158463844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:48 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat Bruna niet failliet is, verbaasd me. Wat een veel te dure winkel :r
Hier is hij al wel weg uit de winkelstraat.
Tap tap tap
pi_158463880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel een goed plan is om alles te centreren. Nu is het te uitgestrekt en staat er te veel leeg.
Daarnaast zijn de mensen in Boxtel wel el cheapo (no offense, kom zelf uit Liempt en heb ik Boxtel gewoond). Een duurdere zaak loopt er slecht. Gisteren was ik nog bij De Rechter (die villa bij de Zwanenbrug waar nu een andere eigenaar in zit). Die loopt nu wel, maar er zijn ook veel Boxtelnaren die bang zijn er naar binnen te gaan omdat het er chique uitziet van de buitenkant en de koffie wel eens 10 cent duurder kan zijn. Terwijl dat niet eens zo is.
Wij hebben de DHZ-zaak in de stationsstraat. Het parkeerbeleid vanuit de gemeente en het omzetten van het verkeer van 2-richting naar 1-richting merken we al.
Verhuizen naar de markt heeft geen zin, dan kunnen we de zaak direct sluiten.
En zo zijn er veel en veel meer.
Daarnaat willen ze de stationsstraat winkel-vrij hebben (lekker uitnodigend als je uit het station komt) en zou met dat nieuwe plan de wandelpromenade ook geen winkels meer hebben.
Dan loop je vanaf het station door 2.5km aan 'woonwijk' voordat je bij winkels uitkomt.
Lijkt mij geen goed plan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158463883
quote:
10s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:04 schreef Susi het volgende:
Ik vind het maar een slap excuus, dat de omzetdaling in het najaar komt door het zachte weer. Tuurlijk heeft dat invloed, maar het is wel idioot dat een RvB dat als oorzaak aanwijst.
Het zal misschien wel hebben meegespeeld, maar dan zouden veel meer kledingzaken in de problemen gekomen moeten zijn. Ik was er gister nog en als ik nu lees dat ze kapot gaan ondanks de nieuwe frissere collectie dan snap ik niet waar ze het over hebben. De collectie is weinig veranderd sinds een jaar geleden en de winkel is rommeliger naar mijn idee. Van alles een beetje in plaats van een paar dingen goed doen. Een schoenenafdeling met 10 paar schoenen werkt gewoon niet. Een Jack&Jones hoek met zeer beperkte keuze terwijl er aan hetzelfde plein 2 Jack&Jones winkels zitten, Een speelgoedhoek met nauwelijks keuze terwijl de blokker, Bart Smit en Intertoys vlakbij zitten enz enz.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 23 december 2015 @ 11:18:28 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158463950
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wij hebben de DHZ-zaak in de stationsstraat. Het parkeerbeleid vanuit de gemeente en het omzetten van het verkeer van 2-richting naar 1-richting merken we al.
Verhuizen naar de markt heeft geen zin, dan kunnen we de zaak direct sluiten.
En zo zijn er veel en veel meer.
Daarnaat willen ze de stationsstraat winkel-vrij hebben (lekker uitnodigend als je uit het station komt) en zou met dat nieuwe plan de wandelpromenade ook geen winkels meer hebben.
Dan loop je vanaf het station door 2.5km aan 'woonwijk' voordat je bij winkels uitkomt.
Lijkt mij geen goed plan.
Ze kunnen je toch niet verplichten te verhuizen? Maar denk je zelf niet dat het voorkomen van te veel leegstand belangrijk is om aantrekkelijk te blijven?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_158463967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze kunnen je toch niet verplichten te verhuizen? Maar denk je zelf niet dat het voorkomen van te veel leegstand belangrijk is om aantrekkelijk te blijven?
De zaak van mijn ouders mocht zestien jaar geleden ook opbokken omdat het centrum op de schop ging.
Tap tap tap
pi_158463976
Ik was laatst op zoek naar een schoen bij de Bijenkorf. Ben toen naar de winkel gegaan en dan zie je een stuk of 10 schoenen staan en daar moet je het dan mee doen. Ga je naar de online store heb je opeens de keuze uit honderden schoenen die allemaal netjes de volgende dag binnen zijn met mogelijkheid tot retour.

Hetzelfde geldt een beetje voor V&D. Kijk eens hoe goed bol.com draait. In de winkelstraat is echt alleen maar ruimte voor de pauperwinkels en de exclusieve winkels.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:21:23 #276
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158464003
Facebook van V&D is wel vermakelijk nu
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 december 2015 @ 11:22:47 #277
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158464029
Wie zag dit niet aankomen.
pi_158464033
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze kunnen je toch niet verplichten te verhuizen? Maar denk je zelf niet dat het voorkomen van te veel leegstand belangrijk is om aantrekkelijk te blijven?
Verplichten niet, maar hoe meer er verhuizen hoe minder doorloop er is hoe minder klanten je krijgt etc etc.
Daarnaast hebben ze die nieuwe winkelpromenade gebouwd bij de markt en krijgen ondernemers die daarin zitten subsidie om de huur te betalen terwijl ze voor de rest de huren van de winkelpanden niet aanpassen.

In Den Bosch wordt leegstand verbloemd met pop-up stores en tijdelijke winkels om het niet te laten verpauperen. In Boxtel staan sommige panden gewoon al jaren leeg.
Het beetje winkel wat je hebt proberen te centreren op een halve vierkante kilometer gaat je niet redden.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 23 december 2015 @ 11:24:23 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_158464059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Verplichten niet, maar hoe meer er verhuizen hoe minder doorloop er is hoe minder klanten je krijgt etc etc.
Daarnaast hebben ze die nieuwe winkelpromenade gebouwd bij de markt en krijgen ondernemers die daarin zitten subsidie om de huur te betalen terwijl ze voor de rest de huren van de winkelpanden niet aanpassen.

In Den Bosch wordt leegstand verbloemd met pop-up stores en tijdelijke winkels om het niet te laten verpauperen. In Boxtel staan sommige panden gewoon al jaren leeg.
Het beetje winkel wat je hebt proberen te centreren op een halve vierkante kilometer gaat je niet redden.
Ze hebben ook precies op het verkeerde moment bijgebouwd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:24:50 #280
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158464064
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:30 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Pot verwijt de ketel?

Kom eens met je bronnen voor 10% en dat het hun eigen geld is?
quote:
Sun Capital investeert nog eens 47 miljoen euro in V&D

Eigenaar Sun Capital investeert nog eens 47 miljoen euro in warenhuis V&D. De Britse investeringsmaatschappij verlengt ook de looptijd van de financiering van twee naar vier jaar om de keten van 62 warenhuizen meer tijd te geven er weer bovenop te komen. Sun Capital stak afgelopen februari al 60 miljoen euro in de onderneming nadat het private-equitybedrijf ook al 105 miljoen euro in de onderneming stopte voor de financiële problemen begonnen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-47-miljoen-euro]nrc[/url][/sub]
Mean van 10% return bij US Leveraged Buy-outs.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_158464079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:11 schreef F1gamer het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ls_later_open__.html

In sommige vd accepteren ze cadeaubonnen niet meer en mag ruilen ook niet meer.
Oei. Dan is het wel echt over en uit lijkt me.
pi_158464080
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:21 schreef Maraca het volgende:
Facebook van V&D is wel vermakelijk nu
God, al die mensen die nog op bestellingen zitten te wachten, sommige uit november :X
Tap tap tap
pi_158464081
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:55 schreef KingRadler het volgende:
Detailhandel verliest twee iconen

Als V&D en Macintosh geen doorstart maken, verliest de detailhandel twee iconen. In veel binnensteden zal de leegstand oplopen, wat afbreuk doet aan de aantrekkingskracht op het winkelend publiek, aldus Detailhandel Nederland woensdag in een reactie op de financiële problemen bij de warenhuisketens.

'Dit zal een enorme uitdaging vormen voor gemeenten om hun binnensteden vitaal te houden. Het benadrukt de noodzaak om retaildeals te sluiten. In deze deals, die worden gesloten met de winkeliers, kunnen afspraken worden gemaakt over het aanpakken van leegstand en bijvoorbeeld het verlagen van parkeertarieven', stelt Guido van Woerkom, voorzitter van de winkeliersvereniging.

bron: VK
De parkeertarieven moeten zeker omlaag. De parkeerkosten zijn vaak hoger dan de bezorgkosten bij een online bestelling. Waarom zou ik dan nog naar de stad gaan? De pandeigenaren doen er ook goed aan als ze de huurprijzen verlagen. Doen ze dit niet, dan kunnen ze binnenkort geen huurder meer vinden.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:25:32 #284
202348 Susi
Temple of Love
pi_158464082
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Ook geen zwembroeken zeker? Maar met zacht weer zouden mensen misschien wel eerder geneigd zijn naar de stad te gaan.
Werk jij bij V&D?
Nee.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:26:16 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_158464097
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:23 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Verplichten niet, maar hoe meer er verhuizen hoe minder doorloop er is hoe minder klanten je krijgt etc etc.
Daarnaast hebben ze die nieuwe winkelpromenade gebouwd bij de markt en krijgen ondernemers die daarin zitten subsidie om de huur te betalen terwijl ze voor de rest de huren van de winkelpanden niet aanpassen.

In Den Bosch wordt leegstand verbloemd met pop-up stores en tijdelijke winkels om het niet te laten verpauperen. In Boxtel staan sommige panden gewoon al jaren leeg.
Het beetje winkel wat je hebt proberen te centreren op een halve vierkante kilometer gaat je niet redden.
Een stad als Den Bosch trekt ook nog voldoende volk en is voorzienend voor de region. Zo'n centrum is minder kwetsbaar.

Het zijn vooral periferiestadjes die ernstig moeten gaan nadenken over wat ze met hun centrum gaan doen.
pi_158464111
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:11 schreef Sunri5e het volgende:
Nou lekker dan. Ga ik speciaal naar de stad om mijn gister gekregen V&D cadeaukaart in te wisselen nemen ze deze niet meer aan.
Zoals verwacht. Helaas.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:27:22 #287
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158464112
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

God, al die mensen die nog op bestellingen zitten te wachten, sommige uit november :X
Ja, daar schrok ik ook wel even van. Heel raar ook, heb veel bij V&D besteld, Ook nog begin december, maar echt nooit problemen gehad. Altijd alles keurig op tijd ontvangen :? Maar voor die mensen is het wel zuur ja.

Doelde meer op dit soort pareltjes:
quote:
FANTASTISCHE SERVICE BIEDEN JULLIE !!!!!
Ik heb al ruim een uur aan de telefoon gehangen om er alleen maar achter te komen of er een bepaald product op voorraad is !!
Belachelijk dat ik iedere keer opnieuw het 0900 nr moet bellen vervolgens weet ik het hoelang moet wachten en dan weer nee te horen !!
En dan maar weer opnieuw bellen want ze kunnen de voorraad van andere winkels niet zien??
Ben ondertussen ook al in drie winkels geweest en nergens word ik normaal geholpen.
Echt top jullie service !!!!
En op mails of privé berichten via Facebook krijg ik ook geen antwoord !!!!
10 minuten geleden gepost _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 december 2015 @ 11:28:56 #288
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158464148
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De VD in tilburg heeft 7000 m^2 dus alleen al aan huur zou dat dan 3.5 miljoen op jaarbasis kosten. Daar moet dan toch een flinke omzet tegenover staan wil je dat terug verdienen.
Klopt. V&D zou zo'n 1800-2000 euro omzet p/m2 halen.
Daarom moeten ze ook van overtollige meters af. Maar die willen ze het liefst afstaan op de goedkoopste plekken en niet direct aan de straat.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_158464156
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Daar kun je wel eens gelijk in hebben. Als je weet dat je veel verkoopt, kun je het product dumpen. Denk wel dat ze ook schaalvoordeel hebben. Als je weet dat je per dag 1000 van die potjes olie kan verkopen, kun je het goedkoper inkopen dan de concurrent die er misschien dertig per dag verkoopt.

Andere winkels zijn vooral gewoon te duur, als je het vergelijkt met Action. Dat betekent niet dat de directie meer in hun zakken stopt, maar dat hun overhead te hoog is.
De action koopt ook overgebleven partijen op in heel Europa. Ik heb er een keer Poolse Hellman's mayonaise gekocht. Daardoor kunnen ze de prijzen ook drukken.
pi_158464179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:27 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, daar schrok ik ook wel even van. Heel raar ook, heb veel bij V&D besteld, Ook nog begin december, maar echt nooit problemen gehad. Altijd alles keurig op tijd ontvangen :? Maar voor die mensen is het wel zuur ja.
Volgens mij heb ik in november ook gewoon wat besteld. Wel opgehaald in de winkel, misschien maakt dat nog verschil.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:30:54 #291
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158464185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:47 schreef Mystikvm het volgende:
Waarom ik niet bij Action koop is omdat ik geen goedkope rommel uit het buitenland wil. Het is goedkoper, maar vaak wel van mindere kwaliteit. Het gaat eerder stuk, dus moet ik weer van die rommel kopen.

Ik koop liever iets wat duurder is, maar wel "lokaal" geproduceerd (lees: niet in lagelonenlanden). Ik ben mij er van bewust dat niet iedereen zich dit kan permitteren. Kun je het wel, dan doe je er goed aan niet bij Action te kopen. Niets van dat geld blijft in onze economie achter, en dus hol je de middenklasse nog verder uit.
Action is bij uitstek een Nederlandse winkel, met Nederlandse handel, restpartijen, hoofdkantoor en distributiecentra.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:32:15 #292
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_158464210
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, meer gewoon van de veranderende smaken en wensen.

Het is hetzelfde probleem waarom bijvoorbeeld discotheken verdwijnen. Ook die boden een sort compromisproduct waar tegenwoordig niemand meer blij van word.
Het grappige is dat bioscopen en koffie- of broodzaakjes het juist beter doen dan ooit.
De ene commodity is de andere dus niet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:32:32 #293
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158464214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik in november ook gewoon wat besteld. Wel opgehaald in de winkel, misschien maakt dat nog verschil.
Ik heb het toen wel thuis laten bezorgen :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 december 2015 @ 11:33:48 #294
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158464229
Maar ik snap niet waarom ze geen duidelijkheid geven over de webshop bestellingen. Overal geven ze aan wat wel en niet meer mogelijk is, behalve de webshop (los van dat hij nu is gesloten). Pleur gewoon op de website "nanana pech gehad" of "je krijgt het". Klaar :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 23 december 2015 @ 11:34:39 #295
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_158464246
bij ons is het zo dat de Horeca het beter doet dan de winkeltjes.
er word gewoon korter gewinkeld en meer op terras gezeten.
pi_158464262
La Place was al niet veel maar is inmiddels ook aardig verpauperd. Natuurlijk wel leuk dat je voor 4 euro kan dineren maar dan moet je wel de capaciteit hebben om te leveren. Lijkt nu meer een gaarkeuken op tijden dat je daar voor bijna 4 euro een maaltijd kan halen. Niet echt goed voor je uitstraling als winkel. Alternatieven als een salade schiet dan weer niet op, zelfs de grootste variant is zijn prijs totaal niet waard.
pi_158464270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een stad als Den Bosch trekt ook nog voldoende volk en is voorzienend voor de region. Zo'n centrum is minder kwetsbaar.

Het zijn vooral periferiestadjes die ernstig moeten gaan nadenken over wat ze met hun centrum gaan doen.
Wat voor parkeer beleid kunnen ze in die stad?
pi_158464287
Wat erg dat zelfs ruilen in de winkels niet meer mag, als ik de berichten moet geloven.
  woensdag 23 december 2015 @ 11:38:06 #299
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158464301
quote:
15s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:37 schreef -Strawberry- het volgende:
Wat erg dat zelfs ruilen in de winkels niet meer mag, als ik de berichten moet geloven.
Of de cadeaubonnen mogen gebruiken :{ Zeker met de kerstpakketten is dat zuur
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158464306
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 11:36 schreef Ericr het volgende:
La Place was al niet veel maar is inmiddels ook aardig verpauperd. Natuurlijk wel leuk dat je voor 4 euro kan dineren maar dan moet je wel de capaciteit hebben om te leveren. Lijkt nu meer een gaarkeuken op tijden dat je daar voor bijna 4 euro een maaltijd kan halen. Niet echt goed voor je uitstraling als winkel. Alternatieven als een salade schiet dan weer niet op, zelfs de grootste variant is zijn prijs totaal niet waard.
Ik wilde er een keertje gebruik van maken, in de V&D zelf allemaal posters, in La Place zelf is het nergens te vinden. Naar gevraagd en daar hadden ze het niet. Superhandig.
Tap tap tap
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')