abonnement Unibet Coolblue
pi_158453401
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_158453691
Cassandra, hoe meer je er op gaat letten en het 'moet', hoe slechter het gaat, is mijn ervaring. Ik had altijd gedoe met kolven en toen ik fv in huis had gehaald ("want hij zal toch wat moeten eten") kon ik het loslaten en ging het beter. Dat pak heeft lang ongeopend in de kast gestaan. En zo werkt het voor mij nog steeds, ik kolf op het werk om ervoor te zorgen dat ik geen ongemak heb en als dat genoeg is, is het fijn en anders is het ook goed.
Edit: het staat er stommer dan ik het bedoel. Weinig kolven is niet fijn, kan me voorstellen dat je er van baalt. Maar geef de moed niet op!

Faptist: als jij liever 3x 130 geeft, zou ik dat zeker aangeven bij het kdv!

(Ik durfde niet de laatste post van het vorige topic te vullen, want dan moest ik een nieuwe maken en dat deed ik vanmiddag fout :@)
pi_158453796
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:03 schreef Hupje het volgende:
Cassandra, hoe meer je er op gaat letten en het 'moet', hoe slechter het gaat, is mijn ervaring. Ik had altijd gedoe met kolven en toen ik fv in huis had gehaald ("want hij zal toch wat moeten eten") kon ik het loslaten en ging het beter. Dat pak heeft lang ongeopend in de kast gestaan. En zo werkt het voor mij nog steeds, ik kolf op het werk om ervoor te zorgen dat ik geen ongemak heb en als dat genoeg is, is het fijn en anders is het ook goed.

Faptist: als jij liever 3x 130 geeft, zou ik dat zeker aangeven bij het kdv!
ik kolfte niet voor de voorraad :p meer om te helpen mijn borsten te legen,ik was een beetje geschrokken van de vele verstoppingen. Ik heb thuis kv staan voor als ik weg moet/wil en ik heb geen bv in voorraad.
pi_158453881
Hm, oja. Dan is het helemaal irritant. Heb je er last van?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:17:34 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158454368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 22:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik had vanavond rechts gegeven en daarna beide borsten gekolfd. Een whooping 20cc uit twee borsten, waarvan een niet gedronken was. Yeah :') ik hoop echt dat dat beter wordt. Heb ik de knoop doorgehakt werkt t kolfen tegen
kolven zegt niets over je productie! En je weet dat kolven in principe de vraag/aanbod constructie verstoort he? idealiter drinkt G. alles live, en kolf je niks. Dus om je productie recht te trekken zou ik gewoon even stoppen met kolven. en G vaker later drinken om de verstoppingen weg te krijgen (een baby drinkt effectiever dan dat jij kolft!)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158454598
Oh ik ken het probleem Cass.
Ik heb soms ook maar flesjes met 20 cc.. en dan wetende dat Ro de dag erna naar het kdv moet.. de stress!
ik sta dan dus meerdere keren na de nachtvoedingen op om te kunnen kolven :@

En djmo.. dat is makkelijk gezegd (<- komt weer stom over.. zo bedoel ik het niet).. maar ik werk 4 dagen per week en heb naar mijn weten geen andere optie dan te kolven om ro overdag aan haar melkbehoefte te kunnen voldoen.
Niet kolven > geen melk > geen voeding.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:34:00 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158455204
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:21 schreef faptist het volgende:
Oh ik ken het probleem Cass.
Ik heb soms ook maar flesjes met 20 cc.. en dan wetende dat Ro de dag erna naar het kdv moet.. de stress!
ik sta dan dus meerdere keren na de nachtvoedingen op om te kunnen kolven :@

En djmo.. dat is makkelijk gezegd (<- komt weer stom over.. zo bedoel ik het niet).. maar ik werk 4 dagen per week en heb naar mijn weten geen andere optie dan te kolven om ro overdag aan haar melkbehoefte te kunnen voldoen.
Niet kolven > geen melk > geen voeding.
dat is anders: dan vervang je de live voeding voor een kolfbeurt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158455208
Ik boek bij het kolven extra goed resultaten door naar een filmpje van mijn baby aan de borst te kijken. Heb een hele verzameling in mijn telefoon staan. Ook leuk voor later. O+

Ik kolf echt belachelijke hoeveelheden momenteel. Wolk krijgt nu soms gekolfde melk (ongeveer 2 keer per dag). We warmen dan 130 op maar meestal drinkt ze maar 30 dus dan moet de rest helaas weg want al opgewarmd. Daarnaast gebruik ik zo'n 200 cc per dag om af te romen, die room krijgt ze op een lepeltje.

We 'gebruiken' dus zo'n 460 cc per dag nu maar ik heb er nog niet eens mijn vriezer voorraad voor aan hoeven spreken, dat kolf ik zo bijeen in anderhalf keer. Ik hoor altijd over overproductie. De LK heeft daar niks over gezegd, ik moet gewoon doorgaan met kolven zoals ik doe. Wat zijn eigenlijk de nadelen van overproductie?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:35:52 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158455287
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:34 schreef LuDann het volgende:
Ik boek bij het kolven extra goed resultaten door naar een filmpje van mijn baby aan de borst te kijken. Heb een hele verzameling in mijn telefoon staan. Ook leuk voor later. O+

Ik kolf echt belachelijke hoeveelheden momenteel. Wolk krijgt nu soms gekolfde melk in een flesje (ongeveer 2 keer per dag). We doen er dan 130 in maar soms drinkt ze maar 30 dus dan moet de rest helaas weg want al opgewarmd. Daarnaast gebruik ik zo'n 200 cc per dag om af te romen, die room krijgt ze op een lepeltje.

We 'gebruiken' dus zo'n 460 cc per dag nu maar ik heb er nog niet eens mijn vriezer voorraad voor aan hoeven spreken, dat kolf ik zo bijeen in anderhalf keer. Ik hoor altijd over overproductie. De LK heeft daar niks over gezegd, ik moet gewoon doorgaan met kolven zoals ik doe. Wat zijn eigenlijk de nadelen van overproductie?
overproductie kan ook nadelig zijn voor de groei, omdat ze alleen met de magere voormelk haar dorst lest, maar niet de vettere achtermelk krijgt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158455448
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat is anders: dan vervang je de live voeding voor een kolfbeurt.
normaal drinkt hij twee borsten, hij wilde nu niet drinken, dan vervang ik de ene kolfbeurt toch ook voor een live voeding? Zoveel verschillende adviezen.. Dat is wat de lk aangaf, als hij niet wilde drinken aan een kant kon ik die kolfen

Nakolfen op rechts had idd niet gehoeven
pi_158455493
Ah oke. Ik denk dat ik wel richting overproductie ga nu.

Ik geef haar 1 borst per keer en die drinkt ze wel helemaal leeg. Alleen in de ochtend (rond een uur of 9 want Wolk wil vanaf 7 tot 11 meestal niks drinken) heb ik stuwing, dan kolf ik af (zo'n 300 cc). En ik kolf dan nog 1 keer als compensatie voor de keer dat ze afgekolfde melk krijgt.

Misschien die tweede keer kolven laten vallen?
pi_158455562
Hallelujah 300cc aan stuwing!

Met overproductie groeide G hier 500 gram per week. Inmiddels 250 gram per week. Schijnt nog ruim te zijn als ik de gemiddelde groei mag geloven.
pi_158455917
Mijn record is 340, maar dat is omdat mijn flesjes dan vol zitten. :P

Ik had tot een week of 3 geleden gewoon net genoeg en toen groeide Wolk nogal matig. Toen ging ze over op 8 nachtvoedingen en ik denk dat dat de boel enorm gestimuleerd heeft. Maar ze groeit wel beter.

Het loopt alleen een beetje de spuigaten uit nu, met het kolven. Het is een vicieuze cirkel, ik moet in de ochtend kolven want anders krijg ik een borstontsteking. Maar dat kolven zal weer stimuleren. Ik kan de melk nu goed gebruiken maar dit is een beetje over the top geloof ik.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 22 december 2015 @ 23:59:44 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158456203
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:52 schreef LuDann het volgende:
Mijn record is 340, maar dat is omdat mijn flesjes dan vol zitten. :P

Ik had tot een week of 3 geleden gewoon net genoeg en toen groeide Wolk nogal matig. Toen ging ze over op 8 nachtvoedingen en ik denk dat dat de boel enorm gestimuleerd heeft. Maar ze groeit wel beter.

Het loopt alleen een beetje de spuigaten uit nu, met het kolven. Het is een vicieuze cirkel, ik moet in de ochtend kolven want anders krijg ik een borstontsteking. Maar dat kolven zal weer stimuleren. Ik kan de melk nu goed gebruiken maar dit is een beetje over the top geloof ik.
elke keer iets korter kolven tot je van de kolfbeurt afbent, oftewel, de druk er af kolven in plaats van kolven tot je leeg bent. Daarmee leer je je borsten dat er minder vraag is, en dus is er minder productie.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158456241
Iets minder lang kolven dan leeg een idee? Dus stoppen bij 250cc bijv. En dan volgende week weer iets eerder stoppen.

-spuit elf - :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_158456352
Dat klinkt logisch. :Y

Ik heb morgen een belafspraak met de LK, zal het haar ook even voorleggen.
pi_158457040
Oh die goede oude tijd van het dubbelkolven. Toen had ik ook 300 cc.
Maar toen ro een maand of 4/5 werd ging dat drastisch maar beneden.

En thnx voor de opheldering Djmo :*
pi_158462315
Maar 4 nachtvoedingen gehad ( *O* ) en ze wilde wel drinken in de ochtend dus ik hoefde niet te kolven. Zo mag het vaker van mij. :P
pi_158462612
Kun je de slangetjes van een medela kolf uitkoken/steriliseren, of smelten ze dan?

Er komt geen melk in maar na drie jaar bewaren vind ik uitkoken wel een fris idee eigenlijk.
pi_158462814
Geen idee of ze tegen die temp kunnen, maar ze zijn niet gemaakt om uit te koken. Er blijft dan vocht in die slangetjes zitten en dat krijg je er maar lastig uit. En dan krijg je geen goed vacuüm meer of vocht in je motor.
pi_158463284
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:09 schreef Mineola het volgende:
Kun je de slangetjes van een medela kolf uitkoken/steriliseren, of smelten ze dan?

Er komt geen melk in maar na drie jaar bewaren vind ik uitkoken wel een fris idee eigenlijk.
Ik zou nieuwe kopen. Ik heb het eens geprobeerd, uitkoken maar wat Wup zegt klopt, dat water krijg je er niet meer goed uit.
pi_158467303
Water erin is superkut inderdaad. Ik heb al 3 keer nieuwe slangetjes gekocht omdat ik weleens in een slangetje overstroom. Krijg je er echt met geen mogelijkheid meer goed uit. :(
pi_158467890
Dat probleem had ik ook, vriend heeft uiteindelijk het slangetje drooggeblazen met de compressor.

Ik heb vandaag voor het eerst buitenshuis gevoed :@ *O* *stiekem beetje trots op mezelf* Ik was het niet van plan, J had kunnen wachten tot thuis, maar hij zag de fles van de andere baby en ging smakken. En toen dacht ik 'waarom ook niet?'.
pi_158468611
Wat goed Hupje! En, voor herhaling vatbaar? ;)
pi_158469387
No milk today
Blijf stug aanleggen en hij blijft stug proberen :) trots op mijn ventje
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158469501
Hoi, misschien weten sommigen van jullie nog het dramatische contact met cq begeleiding door de LK in de kraamweek van Jaap.

oa hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van de week kreeg ik een kerstgroet van de organisatie (nadat ik vorig jaar al een evaluatie formulier ontving, nota bene 1 jaar na dato!). Aangezien Jaap al weer bijna twee wordt, en er geen nieuwe baby's meer zullen komen die evt gevoed moeten worden, antwoordde ik:

Dank. Jullie ook. En graag verwijderen van de mailing list.

Tot mijn stomme verbazing ontving ik later op de avond dit bericht:

Bij deze.
Ik snap het ook. Ik weet dat ik bij jou een flinke steek heb laten vallen.
Dat spijt mij.

Ik was best geraakt. En wilde het toch met jullie delen.

Succes allemaal verder, voedende moeders! Toppers zijn jullie!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_158470005
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:43 schreef LuDann het volgende:
Wat goed Hupje! En, voor herhaling vatbaar? ;)
Ja, was prima te doen :)

Estrys, succes!

DJMomo, ik ben hier nieuw, dus ken je niet, maar hopelijk kun je hierdoor wat afsluiten.
pi_158470157
Ik heb ook in het openbaar gevoed. Eerste beste bistro ingelopen. Werd nog nagestaard door een vrouw aan de tafel naast mij maar heb net zo smerig terug gekeken. Rot op. G heeft rustig gedronken *O* En daarna de bank onder gespuugd :')
  zondag 27 december 2015 @ 22:17:50 #29
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158585235
yeah cassandra en hilmo aan het buitenvoeden! <3
Super!

Mijn gene is echt volledig weg.
Heck.. gisteravond zat ik zelfs tijdens het Triviant spelen te kolven! :Y)

En ik zit nog steeds te dubben hoe het nu moet na mijn vakantie. Ik weet dat ik deze vraag al meerdere keren heb gesteld, maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik kolf te weinig om haar dorst op het kdv te kunnen lessen, maar ik wil wel borstvoeding blijven geven.
Ik zal het dus moeten aanvullen, maar vraag me nog steeds af hoe ik dat dan zou moeten doen.
Ik kan bijvoeding geven in de vorm van Nutrilon (geef ik dan 1 of 2?), maar hoe introduceer je zoiets?
En hoe vaak geef je dat dan?
Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

Optie 1
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik kolf 1 x op mijn werk = 80 tot 100 ml.
Ik heb dan een tekort van zo'n 280 ml. Dit kan ik dan aanvullen met kunstvoeding (hoeveel en hoe?).

Optie 2
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik stop met kolven en geef Ro kunstvoeding op het kdv en hoop dat mijn melkproductie op gang blijft, zodat ik haar live kan blijven voeden.

Voor welke optie zouden jullie gaan?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 december 2015 @ 22:22:31 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158585436
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:17 schreef faptist het volgende:
yeah cassandra en hilmo aan het buitenvoeden! <3
Super!

Mijn gene is echt volledig weg.
Heck.. gisteravond zat ik zelfs tijdens het Triviant spelen te kolven! :Y)

En ik zit nog steeds te dubben hoe het nu moet na mijn vakantie. Ik weet dat ik deze vraag al meerdere keren heb gesteld, maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik kolf te weinig om haar dorst op het kdv te kunnen lessen, maar ik wil wel borstvoeding blijven geven.
Ik zal het dus moeten aanvullen, maar vraag me nog steeds af hoe ik dat dan zou moeten doen.
Ik kan bijvoeding geven in de vorm van Nutrilon (geef ik dan 1 of 2?), maar hoe introduceer je zoiets?
En hoe vaak geef je dat dan?
Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

Optie 1
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik kolf 1 x op mijn werk = 80 tot 100 ml.
Ik heb dan een tekort van zo'n 280 ml. Dit kan ik dan aanvullen met kunstvoeding (hoeveel en hoe?).

Optie 2
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik stop met kolven en geef Ro kunstvoeding op het kdv en hoop dat mijn melkproductie op gang blijft, zodat ik haar live kan blijven voeden.

Voor welke optie zouden jullie gaan?
Ro is toch ongeveer even oud als Michael? is water en of thee geen optie op het kdv zodat ze puur jouw melk als hoofdvoeding houdt? dan kun je zelfs wat je nog wél kolft opbouwen als vriezervoorraad
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158585531
Kun je eventueel nog 1x blijven kolven of trekt dat een te grote wissel voor je gevoel op je werk?

Ik merk dat Frits eerst ruim 450 ml dronk als ik er niet was en nu rond de 300 ml. Misschien doet Ro dat ook?

Als je het kolven ziet zitten dan zou ik dat nog volhouden. Wat ze tekort komt aanvullen met kv. Selvaria geeft sowieso kv er naast, zij kan je vast advies geven.
pi_158585729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:20 schreef DJMomo het volgende:
Hoi, misschien weten sommigen van jullie nog het dramatische contact met cq begeleiding door de LK in de kraamweek van Jaap.

oa hier:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
van de week kreeg ik een kerstgroet van de organisatie (nadat ik vorig jaar al een evaluatie formulier ontving, nota bene 1 jaar na dato!). Aangezien Jaap al weer bijna twee wordt, en er geen nieuwe baby's meer zullen komen die evt gevoed moeten worden, antwoordde ik:

Dank. Jullie ook. En graag verwijderen van de mailing list.

Tot mijn stomme verbazing ontving ik later op de avond dit bericht:

Bij deze.
Ik snap het ook. Ik weet dat ik bij jou een flinke steek heb laten vallen.
Dat spijt mij.

Ik was best geraakt. En wilde het toch met jullie delen.

Succes allemaal verder, voedende moeders! Toppers zijn jullie!
Ik weet dat inderdaad nog.
Mailtje is beetje laat maar voor jou wel bevestiging en erkenning denk ik?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 december 2015 @ 22:37:35 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158586110
hier trouwens weer een enorme productiedip. moet weer ongesteld worden, echt een uurlang mekkeren, drinken, mekkeren, drinken, niet slapen, .. 40cc fv en meer sliep als een blok :'( :') ik houd me maar voor dat het morgen weer beter gaat. Dit had ik vorige maand ook, en dat is ook weer rechtgekomen. waarschijnlijk heb ik morgen stuwing omdat meer zo veel probeerde te dringen. Als het zo blijft tijdens m'n menstruatieperiode ga ik toch eens aan de HA om domnogwat vragen om m'n productie op peil te houden in die dagen -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 27 december 2015 @ 22:38:07 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158586141
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:17 schreef faptist het volgende:
yeah cassandra en hilmo aan het buitenvoeden! <3
Super!

Mijn gene is echt volledig weg.
Heck.. gisteravond zat ik zelfs tijdens het Triviant spelen te kolven! :Y)

En ik zit nog steeds te dubben hoe het nu moet na mijn vakantie. Ik weet dat ik deze vraag al meerdere keren heb gesteld, maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik kolf te weinig om haar dorst op het kdv te kunnen lessen, maar ik wil wel borstvoeding blijven geven.
Ik zal het dus moeten aanvullen, maar vraag me nog steeds af hoe ik dat dan zou moeten doen.
Ik kan bijvoeding geven in de vorm van Nutrilon (geef ik dan 1 of 2?), maar hoe introduceer je zoiets?
En hoe vaak geef je dat dan?
Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

Optie 1
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik kolf 1 x op mijn werk = 80 tot 100 ml.
Ik heb dan een tekort van zo'n 280 ml. Dit kan ik dan aanvullen met kunstvoeding (hoeveel en hoe?).

Optie 2
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik stop met kolven en geef Ro kunstvoeding op het kdv en hoop dat mijn melkproductie op gang blijft, zodat ik haar live kan blijven voeden.

Voor welke optie zouden jullie gaan?
Ik ben altijd blijven kolven op mijn werk om mn productie op peil te houden (dus 3x zo lang het kon, en daarna nog in mn lunchpauze) 's avonds voor het slapengaan ook kolven, en dan gaf ik gewoon wat ik had bijeen gesprokkeld mee naar het kdv. Met de mededeling dat ze haar mochten bijvoeden als ze nog honger had :) En dat wisselde inderdaad per periode. Soms hadden ze dus ineens vriezervoorraad van mij, en soms kreeg ze flinke flessen kv erbij.
  zondag 27 december 2015 @ 22:45:35 #35
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158586532
djmo
Ro is nu 9 maanden. <3

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:24 schreef Cholula het volgende:
Kun je eventueel nog 1x blijven kolven of trekt dat een te grote wissel voor je gevoel op je werk?

Ik merk dat Frits eerst ruim 450 ml dronk als ik er niet was en nu rond de 300 ml. Misschien doet Ro dat ook?

Als je het kolven ziet zitten dan zou ik dat nog volhouden. Wat ze tekort komt aanvullen met kv. Selvaria geeft sowieso kv er naast, zij kan je vast advies geven.
Als ik meer ga kolven op mijn werk kan ik mijn werk niet doen. Ik ben dan te veel bezig met thuis en loop dan over van vermoeidheid.. vandaar maar 1 keer tijdens mijn lunchpauze.

Ladyblack
Wat bedoel je met bijvoeden? Kunstvoeding?
Jij gaf dus gewoon wat je had aan borstvoeding en wat er nog meer nodig was gaven zij bij aan kunstvoeding?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 december 2015 @ 22:47:24 #36
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158586610
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:45 schreef faptist het volgende:
djmo
Ro is nu 9 maanden. <3

[..]

Als ik meer ga kolven op mijn werk kan ik mijn werk niet doen. Ik ben dan te veel bezig met thuis en loop dan over van vermoeidheid.. vandaar maar 1 keer tijdens mijn lunchpauze.

Ladyblack
Wat bedoel je met bijvoeden? Kunstvoeding?
Jij gaf dus gewoon wat je had aan borstvoeding en wat er nog meer nodig was gaven zij bij aan kunstvoeding?
wat je ook nog kan doen, is kijken of ze één voeding willen vervangen voor een stuk fruit. Of brood. Dan heeft ze minder melk nodig, en kun jij het makkelijker met één keer kolven af.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 27 december 2015 @ 22:52:18 #37
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158586841
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:45 schreef faptist het volgende:
Ladyblack
Wat bedoel je met bijvoeden? Kunstvoeding?
Jij gaf dus gewoon wat je had aan borstvoeding en wat er nog meer nodig was gaven zij bij aan kunstvoeding?
Ja precies :Y ik deed gewoon wat ik kon (en daar had ik de luxe dat voor mij kolven op t werk wel prima was ;) ) en E kreeg wat ze nodig had :) No stress for nobody.
  zondag 27 december 2015 @ 22:55:29 #38
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158587007
djmo,
Voor mijn gevoel voelt dat een beetje als rekken ofzo.
En ik weet ook niet of ze dan genoeg vocht binnen krijgt.
Thee/ water krijg ik in ieder geval niet bij haar naar binnen.

ladyblack
Best goed idee eigenlijk. Ik ga het overwegen/proberen!
pi_158589881
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:45 schreef faptist het volgende:
djmo
Ro is nu 9 maanden. <3

[..]

Als ik meer ga kolven op mijn werk kan ik mijn werk niet doen. Ik ben dan te veel bezig met thuis en loop dan over van vermoeidheid.. vandaar maar 1 keer tijdens mijn lunchpauze.

Ladyblack
Wat bedoel je met bijvoeden? Kunstvoeding?
Jij gaf dus gewoon wat je had aan borstvoeding en wat er nog meer nodig was gaven zij bij aan kunstvoeding?
Ik bedoelde ook 1x per werkdag kolven.
Hoe bied je Ro haar water/thee aan? Het wil nog wel verschil maken of dat in een tuitbeker is of in een open beker.
Ik merk dat Frits op de dagen dat ik er niet ben meer eet, hij heeft dan ook minder bv nodig. Als ik wel beschikbaar ben komt hij veel vaker drinken, waarschijnlijk kleine slokjes.
pi_158589898
Ik kolf nog 1x op mijn werk en kolf net wel of net niet genoeg voor 1 voeding, terwijl J er 2 drinkt op het kdv. Heb ik ern complete voeding, dan geef ik die mee en is de andere voeding fv. Is het niet genoeg, dan krijgt hij 2x fv. Ik kolf nu met de insteek dat ik mijn borsten stimuleer en zo buiten werktijd bv kan geven. Dit geeft mij heel veel rust.
J had trouwens geen last van de overgang naar (gewone) fv, dronk het zo. Ik zou het wel uitproberen en eventueel laten wennen door eerst 50/50 aan te bieden in 1 fles.
  maandag 28 december 2015 @ 01:04:21 #41
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158591253
Cho
Misschien ligt het ook aan de soort thee hoor.
Ik heb groene thee geprobeerd en kamillethee, maar ze keek er niet eens naar. Draaide meteen haar hoofdje weg.
Dit had ik in het flesje gedaan waar ze ook haar afgekolfde melk uit krijgt.

Hupje,
Bedankt voor het delen van jouw manier. Geeft me meteen rust.
Gek is dat het. Soms komt het meteen op de goede manier binnen.
  maandag 28 december 2015 @ 06:50:39 #42
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158593076
Faptist, ik vul ook aan met kv. Hij krijgt even grote flessen kv als bv. 150 cc per fles in ons geval.
Ik verwacht niet dat Ro zal reageren op fv, ze is al wat ouder en bijvoeding (vast voedsel) gewend. Qua smaak misschien, maar volgens mij is dat nooit zo het probleem. Reageren op fv is meer iets wat speelt bij echt jonge baby's met onrijpe darmpjes.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158593200
Denk ik ook, dat heb ik bij oudere baby's die kv kregen niet vaak gehoord.
Water/thee uit een andere beker ging hier ook beter. En ook hier op het laatst 1x kolven en de rest nutrilon als het niet genoeg was. veel mensen hier ook die wel overdag stopten met kolven en waarbij de productie nog wel op peil bleef, volgens mij.
pi_158593423
Faptist: je zou ook kunnen kijken of ze ipv een voeding een bakje yoghurt zou willen, zeker op een opvangdag kan dat niet heel veel kwaad.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158593448
GA WEG MET BORSTVOEDING GEVE IN HET OPENBAAR :( :( :( :(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 december 2015 @ 08:16:01 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158593455
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:14 schreef CuteBiatch het volgende:
GA WEG MET BORSTVOEDING GEVE IN HET OPENBAAR :( :( :( :(
nee.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158593550
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:14 schreef CuteBiatch het volgende:
GA WEG MET BORSTVOEDING GEVE IN HET OPENBAAR :( :( :( :(
Heb je liever hysterisch huilende kinderen die honger lijden?
pi_158593616
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 08:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Heb je liever hysterisch huilende kinderen die honger lijden?
Ja. Ik hou van huilende kinderen })
pi_158593702
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 08:14 schreef CuteBiatch het volgende:
GA WEG MET BORSTVOEDING GEVE IN HET OPENBAAR :( :( :( :(
Waarom eigenlijk?
pi_158593741
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:17 schreef faptist het volgende:
yeah cassandra en hilmo aan het buitenvoeden! <3
Super!

Mijn gene is echt volledig weg.
Heck.. gisteravond zat ik zelfs tijdens het Triviant spelen te kolven! :Y)

En ik zit nog steeds te dubben hoe het nu moet na mijn vakantie. Ik weet dat ik deze vraag al meerdere keren heb gesteld, maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik kolf te weinig om haar dorst op het kdv te kunnen lessen, maar ik wil wel borstvoeding blijven geven.
Ik zal het dus moeten aanvullen, maar vraag me nog steeds af hoe ik dat dan zou moeten doen.
Ik kan bijvoeding geven in de vorm van Nutrilon (geef ik dan 1 of 2?), maar hoe introduceer je zoiets?
En hoe vaak geef je dat dan?
Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

Optie 1
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik kolf 1 x op mijn werk = 80 tot 100 ml.
Ik heb dan een tekort van zo'n 280 ml. Dit kan ik dan aanvullen met kunstvoeding (hoeveel en hoe?).

Optie 2
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik stop met kolven en geef Ro kunstvoeding op het kdv en hoop dat mijn melkproductie op gang blijft, zodat ik haar live kan blijven voeden.

Voor welke optie zouden jullie gaan?
Fap, ik ben toen F 9 maanden was voor optie 2 gegaan. De eerste weken was het lastig omdat hij de flesjes fv weigerde en 's nachts ging inhalen bij mij. Na een paar weken is dat wel gestabiliseerd; hij dronk de fv steeds beter (heb heel kort gemengd maar omdat ik niet meer kolfde was voorraad snel op), en de nachten werden toen ook beter.

Nu is F 19 maanden en doen we het nog steeds op een ochtend- en avondvoeding; m'n productie heeft het dus gewoon overleefd :+
pi_158593744
Fap ik zou kolven waar mogelijk en verder kunstvoeding bijgeven. Ze is nog te jong om op bijvoeding te draaien, melkvoeding is toch echt waar haar motor nog op draait.
  maandag 28 december 2015 @ 09:16:11 #52
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158593929
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 15:49 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb ook in het openbaar gevoed. Eerste beste bistro ingelopen. Werd nog nagestaard door een vrouw aan de tafel naast mij maar heb net zo smerig terug gekeken. Rot op. G heeft rustig gedronken *O* En daarna de bank onder gespuugd :')
Word je serieus smerig nagekeken ja? Of denk je dat? Ik heb echt zovaak buiten de deur gevoed en ben nooit raar aangekeken of erop aangesproken. Of je dat klopt niet, ik ben wel degelijk erop aangesproken: altijd complimenten en vertederde blikken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 28 december 2015 @ 09:17:28 #53
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158593943
quote:
12s.gif Op maandag 28 december 2015 08:48 schreef Cholula het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?
Jaloers want geen lieve baby zelf O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158594435
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 01:04 schreef faptist het volgende:
Cho
Misschien ligt het ook aan de soort thee hoor.
Ik heb groene thee geprobeerd en kamillethee, maar ze keek er niet eens naar. Draaide meteen haar hoofdje weg.
Dit had ik in het flesje gedaan waar ze ook haar afgekolfde melk uit krijgt.

Hupje,
Bedankt voor het delen van jouw manier. Geeft me meteen rust.
Gek is dat het. Soms komt het meteen op de goede manier binnen.
Hier is de hema-rietjesbeker een hit! Hij drinkt heel graag thee, meestal rooibos.

Ik kolf ook nog maar 1x op het werk, en haal daarmee net een voeding. Hij drinkt er nog 2 en krijgt dan sinds kort een flesje kv. We hebben dat langzaam geïntroduceerd, eerst een week half bv, half kv. Ook omdat hij wat gevoelig lijkt voor melkproducten. Toen dat goed ging, over op 1 hele fles per opvangdag. Ik zie een flesje kv nu gewoon als bijvoeding, en extra drinken, net als een boterham of thee. Niks mis mee imo, zeker niet als ze al ouder dan 9 maanden zijn. Ze mogen dan al zoveel eten!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158599516
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 22:17 schreef faptist het volgende:
yeah cassandra en hilmo aan het buitenvoeden! <3
Super!

Mijn gene is echt volledig weg.
Heck.. gisteravond zat ik zelfs tijdens het Triviant spelen te kolven! :Y)

En ik zit nog steeds te dubben hoe het nu moet na mijn vakantie. Ik weet dat ik deze vraag al meerdere keren heb gesteld, maar ik kom er gewoon niet uit.
Ik kolf te weinig om haar dorst op het kdv te kunnen lessen, maar ik wil wel borstvoeding blijven geven.
Ik zal het dus moeten aanvullen, maar vraag me nog steeds af hoe ik dat dan zou moeten doen.
Ik kan bijvoeding geven in de vorm van Nutrilon (geef ik dan 1 of 2?), maar hoe introduceer je zoiets?
En hoe vaak geef je dat dan?
Zoals ik het zie heb ik 2 opties:

Optie 1
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik kolf 1 x op mijn werk = 80 tot 100 ml.
Ik heb dan een tekort van zo'n 280 ml. Dit kan ik dan aanvullen met kunstvoeding (hoeveel en hoe?).

Optie 2
Ik voed Ro in de vroege ochtend, bij thuiskomst na het werken en savonds.
Ik stop met kolven en geef Ro kunstvoeding op het kdv en hoop dat mijn melkproductie op gang blijft, zodat ik haar live kan blijven voeden.

Voor welke optie zouden jullie gaan?
Ik heb het als volgt gedaan:
Ik kolfde 2 à 3x per dag en had bij lange na niet genoeg voor N. Op de dagen dat ik er niet was kreeg ze al mijn bv en dat aangevuld met kv (nu Nutrilon 2). Op de 4 dagen dat ik thuis was heb ik volledige bv gegeven en dit echt weken volgehouden. :) Na een tijdje begon het kolven zonder resultaat (140cc op een hele dag was het dieptepunt) me zo tegen te staan dat ik nog maar 1x kolfde midden op de dag en N. tijdens die andere twee voedingsmomenten thuis ook kv kreeg. Toen ging ik 2,5 dag weg bij N. (les/gala/kerstontbijt/dag Münster/etentje met collega's/bioscoop) en is mijn productie zo teruggelopen dat ik alleen nog maar 's ochtends en 's avonds voed. Ik had het uiteraard weer op kunnen bouwen, maar ik heb er voor gekozen om dat niet te doen. Als ik die dagen niet weg was geweest had ik N. nog zeker 60-70% bv kunnen geven en waarschijnlijk nog weken / maanden lang, maar ik weet niet of dat voor jou oké voelt.

Wat je ook besluit, succes. :*
pi_158602113
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 09:16 schreef Chanty het volgende:

[..]

Word je serieus smerig nagekeken ja? Of denk je dat? Ik heb echt zovaak buiten de deur gevoed en ben nooit raar aangekeken of erop aangesproken. Of je dat klopt niet, ik ben wel degelijk erop aangesproken: altijd complimenten en vertederde blikken.
of dat zo is of dat dat mijn gevoel was is achteraf zo moeilijk vast te stellen :p
Ik heb er in ieder geval maling aan, voed steeds makkelijker in het bijzijn van vreemden én bekenden.

Ik moest vanmiddag mijn spiraaltje plaatsen. Gelijk gevraagd of de ha mijn melkblaar wilde doorprikken, deze zat er al weken. Nou daar kwam gewoon iets hards uit? In ieder geval geen vloeibare melk. Of zou melk indrogen na zo'n tijd?

Ik durf het bijna niet te zeggen maar.. Sinds t laatste consult, hebben we twee huilbuien gehad, verder alleen maar fijne voedingsmomenten! *O*
pi_158604987
Ja, dat wordt eerst kwark. En misschien daarna schokbeton :D
pi_158606618
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:48 schreef WupWup het volgende:
Ja, dat wordt eerst kwark. En misschien daarna schokbeton :D
Ja toch wel. Ha had t blijkbaar nooit meegemaakt, haar eerste reactie was, dat is geen blaar, dat is een puist. :')
Maar goed ik ben er van af.
  maandag 28 december 2015 @ 20:52:42 #59
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158614935
melkblaar? ik geloof niet dat ik daar op wil googlen :')

en bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen dat het bij zo velen van jullie goed is gegaan met de productie.

Ik zie kv nu ook als bijvoeding. Op dagen dat ik thuis ben zal ze het niet krijgen, maar voor de opvang zal ik dus wel moeten.
ik denk dat ik voor een huismerk ga van kruidvat of ah/jumbo.
Volgens teh internetz zit er vrij weinig verschil in de potten behalve de prijs dus ik ga het gewoon eens proberen.
Ik laat wel weten hoe het gaat !
pi_158616340
Is niets meer als een wit puntje hoor ;) maar hij is weer terug ;(
pi_158617470
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 20:52 schreef faptist het volgende:
melkblaar? ik geloof niet dat ik daar op wil googlen :')

en bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen dat het bij zo velen van jullie goed is gegaan met de productie.

Ik zie kv nu ook als bijvoeding. Op dagen dat ik thuis ben zal ze het niet krijgen, maar voor de opvang zal ik dus wel moeten.
ik denk dat ik voor een huismerk ga van kruidvat of ah/jumbo.
Volgens teh internetz zit er vrij weinig verschil in de potten behalve de prijs dus ik ga het gewoon eens proberen.
Ik laat wel weten hoe het gaat !
Volgens vrienden schuimde de melk van kruidvat heel erg, Etos beviel ze beter in elk geval. Verder zelf geen ervaring mee. :)
  maandag 28 december 2015 @ 21:55:49 #62
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158617925
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Is niets meer als een wit puntje hoor ;) maar hij is weer terug ;(
Is het geen klier van Montgomery?
Dan komt er ook een soort talg uit .
pi_158618064
Goed week maken met een warme natte lap erop (zoogkompres bijv) en dan voeden of kolven. Of na een lange warme douche met een ruwe handdoek erlangs.
  maandag 28 december 2015 @ 21:59:41 #64
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158618106
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 21:44 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Volgens vrienden schuimde de melk van kruidvat heel erg, Etos beviel ze beter in elk geval. Verder zelf geen ervaring mee. :)
Crap. Etos is weer een extra winkel die ik dan zou moeten bezoeken, :')
Zingt Nightmare before Christmas liedje " Whats this. whats this..
I want it, oh, I want it, Oh, I want it for my own, I've got to know, I've got to know, What is this place that I have found? What is this?"

Oftewel.. ik ben een soort ekstertje en bij elk glimmend dingetje word ik afgeleid :')
pi_158618254
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:55 schreef faptist het volgende:

[..]

Is het geen klier van Montgomery?
Dan komt er ook een soort talg uit .
Maar dat zit op je tepelhof. Een melkblaar zit op het uiteinde van een melkkanaal, je tepel dus.
pi_158618269
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 21:59 schreef faptist het volgende:

[..]

Crap. Etos is weer een extra winkel die ik dan zou moeten bezoeken, :')
Zingt Nightmare before Christmas liedje " Whats this. whats this..
I want it, oh, I want it, Oh, I want it for my own, I've got to know, I've got to know, What is this place that I have found? What is this?"

Oftewel.. ik ben een soort ekstertje en bij elk glimmend dingetje word ik afgeleid :')
Etos/AH is precies dezelfde, maar dan een andere verpakking. Ik vind persoonlijk Jumbo fijner, maar dat is een gevoel.
pi_158618549
Nee het is een blaar op mijn tepel. Hij zit op meerdere uitgangen, een is open, je ziet m met melk vullen en heel langzaam leeg lopen via t geprikte gaatje. En drinken is nu niet pijnloos meer. Yeah :') hopelijk drinkt G m kapot vandaag of morgen een kan ie genezen
  maandag 28 december 2015 @ 22:48:33 #68
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158620049
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Nee het is een blaar op mijn tepel. Hij zit op meerdere uitgangen, een is open, je ziet m met melk vullen en heel langzaam leeg lopen via t geprikte gaatje. En drinken is nu niet pijnloos meer. Yeah :') hopelijk drinkt G m kapot vandaag of morgen een kan ie genezen
Oh. wist niet eens dat dit kon joh.
Jij magische vrouw!

madameC
Jumbo wordt het hier ook.
Makkelijker met boodschappen doen gezien ik hier elke dag langs kom.
Maarre begin ik dan met pak 1 of 2?
pi_158624520
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 22:48 schreef faptist het volgende:

[..]

Oh. wist niet eens dat dit kon joh.
Jij magische vrouw!

madameC
Jumbo wordt het hier ook.
Makkelijker met boodschappen doen gezien ik hier elke dag langs kom.
Maarre begin ik dan met pak 1 of 2?

1 is tot 6 maanden, 2 is vanaf 6 maanden (tot 10 dacht ik, maar kan je gerust langer geven).

Wij zijn vorige week begonnen met kv. We hadden van de kraamweek nog een kleinverpakking nutrilon en die gingen er goed in maar is nu op. Vanaf volgende week wordt het AH-voeding. Voorlopig enkel de ene fles per week die ik niet genoeg kolf plus wanneer ik lang van huis ben. Of misschien 2 flessen zodat ik weer wat voorraad op kan bouwen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_158625979
Ik dacht dat als je bv geeft met kv erbij, je voor die kv gewoon nr1 kunt blijven gebruiken? Dat heeft mijn uk in ieder geval de hele tijd gekregen als aanvulling als ik niet genoeg gekolfd had (totdat we met zo'n 14 maanden overstapten op koemelk).

Hier is de bv helemaal klaar trouwens, ze hoeft niet meer en het is goed zo O+ Maar voor het dutje overdag en het slapengaan 's avonds wenst madam nog wel een fles koemelk :)
pi_158628085
In nummer 1 zit alles ja. Nummer 2 is uitgevonden, zodat ze reclame kunnen maken voor babykunstvoeding. De samenstelling is wel iets anders, je mag er minder van geven. (dan denk ik, er zal dus meer rotzooi in zitten :X ) Wij hebben de oudste toentertijd ook nummer 1 gegeven van 8 tot 12 maanden.
pi_158643975
Iemand tips tegen tepelkluiven? Ik vind voeden helemaal niet meer leuk zo. :'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158647932
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:57 schreef Krisvc het volgende:
Iemand tips tegen tepelkluiven? Ik vind voeden helemaal niet meer leuk zo. :'(
Vinger in de aanslag om meteen af te koppelen.
Verder geen tips, sorry!

Kokosolie als het gaat bloeden, dat vind ik het prettigst.
  woensdag 30 december 2015 @ 21:04:41 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158687993
Meh, lastig, afbouwen... Kuiken gaat nu voor de tweede avond op rij zonder bv naar bed en ik mis het gewoon gewoon beetje ;( :').
Misschien ben ik er toch nog niet zo aan toe om te stoppen (en op andere momenten ben ik er weer heel erg klaar mee :'))
KuikenGuppy
pi_158688173
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:04 schreef Burdie het volgende:
Meh, lastig, afbouwen... Kuiken gaat nu voor de tweede avond op rij zonder bv naar bed en ik mis het gewoon gewoon beetje ;( :').
Misschien ben ik er toch nog niet zo aan toe om te stoppen (en op andere momenten ben ik er weer heel erg klaar mee :'))
Dubbele gevoelens dus :* Geef je nog wel de ochtendvoeding?

Oh en geef je kuiken nu iets anders te drinken voor hij gaat slapen?
ik denk ook weleens aan stoppen :+
  woensdag 30 december 2015 @ 21:10:23 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158688343
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:07 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dubbele gevoelens dus :* Geef je nog wel de ochtendvoeding?

Oh en geef je kuiken nu iets anders te drinken voor hij gaat slapen?
ik denk ook weleens aan stoppen :+
Ja, 's ochtends wel O+. Hoewel ik daar soms ook wel van baal en mijn man soms stuur, dan vraagt hij er niet om. In de middag valt hij bij mij alleen maar im slaap aan de borst, de GO legt hem zo op bed en dan gaat hij slapen :? (en dan voel ik me wel eens in de maling genomen dat hij dat bij mij vertikt...).
Maar, ja, hij krijgt nu warme koemelk voor het slapen.
KuikenGuppy
pi_158690931
Is ook een dingetje, afbouwen. Ik had bij de oudste last van nursing agitation en ben daarom gestopt, maar dan idd toch blijven twijfelen he :') Herkenbaar dus. Ik wil nu in elk geval tot 2 jaar en dan mag het van mij klaar zijn. Nog anderhalve maand dus.
pi_158693236
Hmm snap wat je bedoeld Burdie :{ Wel fijn dat hij in de ochtend niet vraagt om de borst als hij deze niet krijgt.

Je hebt dit niet voor niets besloten hè dus niet twijfelen aan jezelf :* Plus dat als je je over een week oid bedenkt is het je productie vast wel weer zo op te krikken is...

Als ik er niet ben of niet kan voeden dan krijgt F een fles (200/4), ik kan ook vast wel over naar koemelk maar ben daar een beetje te lui voor :@ Geen magnetron dus dan zal ik in een pannetje moeten opwarmen terwijl ik de fles gewoon maak met heet kraanwater....
pi_158726155
Over iets minder dan een maand wordt I twee jaar en ik merk dat de belangstelling langzaam maar zeker minder wordt. Ze zegt nog wel vaak, ook als we ergens op bezoek zijn, ineens: borstje drinken! Maar dan wel met een lachje erbij, ze bedoelt het dan niet echt serieus. Als ze dan ander drinken aangeboden krijgt, vindt ze het prima. Wat ik heel fijn vind, is dat ze heel liefdevol doet over het 'borstje drinken' ook al heeft ze de behoefte niet meer zo. En als ze nog bij me drinkt, is het vooral om de knusheid. 's Avonds na een drukke dag nog even bij mama zitten. Dat laatste was altijd het moment dat ze echt wilde drinken, maar de laatste week hoeft dat ook niet meer zo. Gewoon lekker tegen me aan zitten, is ook heel fijn. Ik denk dus dat het vanzelf binnen nu en een maand tot een einde komt. De ochtendvoedingen in bed wil ze sinds twee weken ook niet meer. Ik vind het prima en vooral zo geweldig dat het de afgelopen twee jaar op een fijne manier is gegaan en in goede samenwerking. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158727541
quote:
7s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Hmm snap wat je bedoeld Burdie :{ Wel fijn dat hij in de ochtend niet vraagt om de borst als hij deze niet krijgt.

Je hebt dit niet voor niets besloten hè dus niet twijfelen aan jezelf :* Plus dat als je je over een week oid bedenkt is het je productie vast wel weer zo op te krikken is...

Als ik er niet ben of niet kan voeden dan krijgt F een fles (200/4), ik kan ook vast wel over naar koemelk maar ben daar een beetje te lui voor :@ Geen magnetron dus dan zal ik in een pannetje moeten opwarmen terwijl ik de fles gewoon maak met heet kraanwater....
Gewoon koude melk? :@ of zeg ik dan iets geks...

Edit: of koude karnemelk? Mrlle vond dat na kv veel lekkerder dan gewone melk!
Kwak
pi_158732223
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 23:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gewoon koude melk? :@ of zeg ik dan iets geks...

Edit: of koude karnemelk? Mrlle vond dat na kv veel lekkerder dan gewone melk!
Koude melk of yoghurt blieft hij niet. Optimel weer wel volgens oma :')

Karnemelk heb ik nog nooit geprobeerd (nooit in huis) maar dat valt dus wel te proberen!
pi_158739854
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 11:14 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Koude melk of yoghurt blieft hij niet. Optimel weer wel volgens oma :')

Karnemelk heb ik nog nooit geprobeerd (nooit in huis) maar dat valt dus wel te proberen!
als hij yoghurt lust acht ik de kans best groot!
Kwak
  vrijdag 1 januari 2016 @ 18:33:58 #83
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158741146
Fijn dat het zo vanzelf afbouwt Franny O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158867627
Ik merk nu hoeveel impact genoeg drinken op je productie heeft. Mijn kolfopbrengst liep wat terug en het leek me goed om meer te gaan drinken, door werkdrukte schiet het er soms bij in. En ja opbrengst snel weer omhoog, gelukkig!
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:11:12 #85
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158873590
Ik merk het ook meteen als ik minder drink. Maar ik merk ook dat ik een luchtweginfectie heb en te lui ben om naar de huisarts te gaan en omdat ik eigenlijk geen antibiotica wil.

En waar ik altijd bang voor ben gebeurde vandaag: ik ben een onderdeel van m'n kolf vergeten. Kan gelukkig nog wel enkelzijdig kolven. Ga voor de zekerheid denk ik maar een handkolf op werk leggen, thuis kolf ik toch nooit.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_158873907
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:11 schreef Mariposas het volgende:
Ik merk het ook meteen als ik minder drink. Maar ik merk ook dat ik een luchtweginfectie heb en te lui ben om naar de huisarts te gaan en omdat ik eigenlijk geen antibiotica wil.

En waar ik altijd bang voor ben gebeurde vandaag: ik ben een onderdeel van m'n kolf vergeten. Kan gelukkig nog wel enkelzijdig kolven. Ga voor de zekerheid denk ik maar een handkolf op werk leggen, thuis kolf ik toch nooit.
Oei, irritant. Het is ook zoveel om aan te denken. Althans 's ochtends met onwakker hoofd. Ik heb tot nu toe alleen een keer flesjes vergeten, toen kon ik gelukkig wel de stuwing wegkolven.
pi_158896546
Minder drinken = minder opbrengst, check! Had ik gister ook toevallig.
En het vergeten van een item is ook mijn angst. Zat er ook al aan te denken om een handkolf neer te leggen maar vond het iets te voorbarig. Yolo :D

Vraagje. Ik ben weer aan het werk na mijn verlof en kolf tot nu toe in twee keer genoeg voor drie voedingen, waarvoor hoera! Maar is dit niet nadelig voor mijn productie? Of kan ik toch beter drie keer kolven voor een zo goed mogelijke nabootsing van een niet-werkdag?

Mijn baby is vier maanden, ik werk vier dagen en ik heb nog niet het idee dat hij ontevreden is als hij weer kan drinken 's avonds. Ook 's nachts niet opeens extra voedingen. Kortom, het lijkt vooralsnog heel goed te gaan. Even aankijken maar of dat zo blijft en eventueel toch naar drie keer, indien nodig?
pi_158897714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:07 schreef Mineola het volgende:
Minder drinken = minder opbrengst, check! Had ik gister ook toevallig.
En het vergeten van een item is ook mijn angst. Zat er ook al aan te denken om een handkolf neer te leggen maar vond het iets te voorbarig. Yolo :D

Vraagje. Ik ben weer aan het werk na mijn verlof en kolf tot nu toe in twee keer genoeg voor drie voedingen, waarvoor hoera! Maar is dit niet nadelig voor mijn productie? Of kan ik toch beter drie keer kolven voor een zo goed mogelijke nabootsing van een niet-werkdag?

Mijn baby is vier maanden, ik werk vier dagen en ik heb nog niet het idee dat hij ontevreden is als hij weer kan drinken 's avonds. Ook 's nachts niet opeens extra voedingen. Kortom, het lijkt vooralsnog heel goed te gaan. Even aankijken maar of dat zo blijft en eventueel toch naar drie keer, indien nodig?
Dat vergeten van onderdelen (de flesjes :') ) is mij ook al eens overkomen.
Meteen daarna zette ik de tas daarom maar de avond ervoor klaar met nog 4x controlfreakerig checken voor vertrek en extra onderdelen op werk in mijn la gegooid.

Ik kolfde net als jij Mineola, maar dan 3 dagen per week.
Hier in het begin geen nadelige gevolgen alleen op den duur moest ik wel op mijn vrije dagen bij laten tanken om de productie ook echt op gang te houden en in de late avond nog eens extra kolven.
Volgende keer zou ik wel meer op 3x proberen te mikken als het lukt met werk.
pi_158898584
Minder productie bij zelf te weinig drinken heb ik ook wel gemerkt, minder volle borsten en dochter wil vaker drinken.

Fijn, Mineola dat je 3 voedingen in 2x kolft.
Hoelang ben je nu weer aan het werk?

Mariposas, een luchtweginfectie, naar! Beterschap.

Ik kolf nu om de dag zo ongeveer voor vriezervoorraad. Ik zit nu bijna op 2 liter! :D

's nachts is de melk productie aangepast, merk ik sinds een aantal dagen, wat mooi zeg hoe goed je lichaam dat kan regelen. Voorheen had ik na +/- 6 uur stuwing, nu pas met 9 uur. Dochter slaat tegenwoordig de nachtvoeding over.
Die stuwing zorgde er steeds voor dat ik wakker werd, terwijl dochter lekker doorsliep. :|W
pi_158910708
Balen, een onderdeel vergeten!
Ik pak, net als BlueEyes, 's avonds al in zodat ik niks vergeet.

Ik had twee weken niet gekolfd vanwege die vakantie en ik moet er deze week echt weer even aan wennen. Ik zou het echt niet missen als het niet meer hoefde. Maar 12u niet voeden of kolven op een werkdag red ik niet.
pi_158913650
Ik haalde de kolfspullen mijn tas, waste ze af, en legde het meteen weer klaar voor de volgende dag. Daardoor nooit iets vergeten maar dit kostte wel bijna net zoveel energie als het kolven zelf :P

Mooi hoe zich dat aanpast hè Jantina!

Na een tijdlang één nachtvoeding zijn het er nu soms weer twee. Aan de ene kant wil ik daar wel echt vanaf met ruim 13 maanden, aan de andere kant kost het maar een paar minuten en slaapt ze altijd meteen weer in. Erheen gaan voor een knuffel en slokje water helpt niet genoeg en geven we dan ook vrij snel weer op. Benieuwd of ze toch vanzelf gaat doorslapen of dat ze dat inmiddels dan wel al gedaan had.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:33:01 #92
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158917467
Kolfonderdeel vergeten
Oh heb ik ook een keer gehad. Was ik mijn schelpen vergeten.
Wat deden mijn borsten pijn tijdens het werken en niemand die de onderdelen kon komen brengen.
Wat voelde ik me toen ellendig.
Fijn dat het bij jou nog op te lossen was :)
pi_158917692
Ik ben twee keer een onderdeel vergeten. Gelukkig kon ik één keer op en neer naar huis (200km) en één keer was er de superheld SQ.
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:41:29 #94
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158917757
Als ik om 20:00 mijn laatste slok wijn naar binnen heb gegoten (mijn eerste wijntje sinds 18 maanden) moet ik dan echt 4 uur wachten voordat de alcohol uit de melk is?

2 uur per glas , lees ik op borstvoeding.com
Houden jullie je daar ook aan?
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:42:31 #95
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158917788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef Cholula het volgende:
Ik ben twee keer een onderdeel vergeten. Gelukkig kon ik één keer op en neer naar huis (200km) en één keer was er de superheld SQ.
Ik kan me dat nog herinneren!
Fok! OUD O+
pi_158918187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:41 schreef faptist het volgende:
Als ik om 20:00 mijn laatste slok wijn naar binnen heb gegoten (mijn eerste wijntje sinds 18 maanden) moet ik dan echt 4 uur wachten voordat de alcohol uit de melk is?

2 uur per glas , lees ik op borstvoeding.com
Houden jullie je daar ook aan?
Ik heb afgelopen kerst 2 uur aangehouden idd. Voelde wel een beetje kort, ik leek nog wat woozy van de wijn.
pi_158919984
:W. Ik heb mogelijk last van overproductie. Alweer of nog steeds.

Baby symptomen die passen zijn iig;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tips, plan van aanpak? Borstvoeding punt com advies volgen afdoende? (Blokvoeden en 1x pd leegkolven geloof ik).
pi_158920887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 01:40 schreef hetzusjevan het volgende:
:W. Ik heb mogelijk last van overproductie. Alweer of nog steeds.

Baby symptomen die passen zijn iig;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tips, plan van aanpak? Borstvoeding punt com advies volgen afdoende? (Blokvoeden en 1x pd leegkolven geloof ik).
een goede lk benaderen :Y
pi_158921991
Eens! En mocht dat financieel niet uitkomen, kun je de VBN of LLL bellen.
Als het goed is stellen ze dan een hoop vragen over je voedingsbeleid nu 😉
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_158923158
Niet op eigen houtje gaan blokvoeden, eerst een lactatiekundige laten bevestigen dat je overproductie hebt. Blokvoeden is namelijk productie afbouwen.
pi_158923547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:41 schreef faptist het volgende:
Als ik om 20:00 mijn laatste slok wijn naar binnen heb gegoten (mijn eerste wijntje sinds 18 maanden) moet ik dan echt 4 uur wachten voordat de alcohol uit de melk is?

2 uur per glas , lees ik op borstvoeding.com
Houden jullie je daar ook aan?
Hier ook de 2 uur aangehouden met oud en nieuw.
pi_158924267
Hier wegens getimede flesweigering en compleet overstuur zijn maar anderhalf uur met oud en nieuw. Maar hij doet t nog *O*
  vrijdag 8 januari 2016 @ 21:06:00 #103
409579 LuDann
All the way
pi_158940222
@ zusje: ik zou echt een LK benaderen. Het is echt lastig om zelf in te schatten wat er aan de hand is.

Ik heb weer een telefonisch consult met Stefan Kleintjes gehad, omdat Wolk zoveel spuugt geef ik nu 1 borst per voeding. Hij denkt dat ze te veel krijgt. Hij heeft verder niks gezegd over overproductie maar ik vraag me af of dat er misschien toch al die tijd al wat mee te maken heeft. Het helpt wel met het spugen maar voelt een beetje tegennatuurlijk omdat we zoveel moeite doen om haar aan te laten komen.

Ik heb vandaag melk weg moeten gooien. -O- Ik heb een koeltasje waar 4 flesjes in gaan, als ze allemaal volledig gevuld zijn is dat 4 x 170 ongeveer (680 ml :o ). Ik had met 3 keer kolven meer melk dan er in mijn flesjes past.

Hoe zit dat eigenlijk met net gekolfde melk bij gekoelde melk (in tasje met koelelement) doen? Dat mag eigenlijk niet? Ik heb het wel gedaan namelijk.

Oh en dan nog iets, als ik een dag lang kolf ipv live voed dan gaan ondanks dat toch mijn borsten nogal zeer doen. Die pijn gaat alleen over met live voeden. Herkennen jullie dit? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik een weekendje weg kan ofzo, als het na 10 uur al zo'n zeer doet.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 januari 2016 @ 21:10:50 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158940403
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:06 schreef LuDann het volgende:
Ik heb weer een telefonisch consult met Stefan Kleintjes gehad, omdat Wolk zoveel spuugt geef ik nu 1 borst per voeding. Hij denkt dat ze te veel krijgt. Hij heeft verder niks gezegd over overproductie maar ik vraag me af of dat er misschien toch al die tijd al wat mee te maken heeft. Het helpt wel met het spugen maar voelt een beetje tegennatuurlijk omdat we zoveel moeite doen om haar aan te laten komen.
ook met overproductie kunnen ze te weinig aankomen! klinkt raar, maar het is echt zo.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 8 januari 2016 @ 21:46:07 #105
409579 LuDann
All the way
pi_158941804
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:10 schreef DJMO het volgende:

[..]

ook met overproductie kunnen ze te weinig aankomen! klinkt raar, maar het is echt zo.
Ja, dat heb ik wel eens ergens gelezen. Iets met te veel magere melk binnenkrijgen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 januari 2016 @ 21:49:01 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158941925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:46 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik wel eens ergens gelezen. Iets met te veel magere melk binnenkrijgen?
hoe het precies zit weet ik niet, maar dan krijgen ze inderdaad te veel voormelk, zijn dan al verzadigd en krijgen niet de vettere melk. Borstvoeding is er op afgestemd om eerst de ergste dorst te lessen, en daarna de honger en zuigbehoefte te stillen. Als je dochter dus al van die voormelk helemaal volzit, zal ze je borst ook niet leegdrinken (iets wat nu dus tegengegaan wordt door maar één borst te geven). Moet je ook blokvoeden van Stefan? En je kan hem met vragen ook altijd mailen he! Dan krijg je altijd een heel uitgebreid antwoord terug met duidelijke uitleg. Als je 't mailadres niet hebt, kan ik het je wel geven :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 8 januari 2016 @ 21:58:56 #107
409579 LuDann
All the way
pi_158942282
Nee, hij heeft niks gezegd over blokvoeden. Dat is natuurlijk nogal een heftige maatregel ook. Ik heb zijn mailadres, misschien mail ik hem wel even met de vraag of hij denkt aan overproductie.
pi_158954838
Als je eerst 2 borsten gaf en nu over gaat op 1 per voeding is dat al een vorm van blokvoeden natuurlijk.

Wb gekolfde melk bij afgekoelde, voorkeur heeft om melk pas bij elkaar te doen als het dezelfde temperatuur heeft ivm bacteriegroei.

De pijn die je beschrijft, kom dat van de kolf, of het niet leeg kunnen kolven? (dat je dus na verloop van tijd stuwing krijgt) Als het het eerste is, staat het vacuüm te hoog? Zijn de borstschilden te klein of te groot?
Is het het tweede, helpt borstcompressie? Hoe vaak krijg je een tsr, zou een syntocinonspray kunnen helpen?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zaterdag 9 januari 2016 @ 12:58:02 #109
409579 LuDann
All the way
pi_158955463
Ja, ik gaf eerst 2 borsten. Nu geef ik 1 borst en probeer dan na een minuut of 5 diezelfde borst weer aan te bieden (maar vaak wil ze hem niet).

Ah ik snap het. Ik denk dat als ik de melk dan invries en zorg dat ik die als eerst komende voeding gebruik het wel kan dan? Want anders moet ik die melk ook weggooien (meer flesjes meenemen is echt geen optie, ik sleep al een behoorlijke rugtas mee).

Ik weet niet zo goed waar de pijn van is. Ik heb het niet van 1 keer kolven, het bouwt echt op gedurende de dag. ik denk dan dus het niet leeg kunnen kolven? Hoewel ik ook weer niet echt iets van stuwing merk en best flinke hoeveelheden kolf. Ik voel duidelijk mijn eerste tsr en vermoed dat ik er daarna nog wel 1 heb, maar die voel ik niet, die zie ik meer. Dan gaat ze melk weer sneller stromen. Na 9 tot 12 minuten is het 'op' en dan stop ik ook met kolven.
pi_158988043
Heeft iemand ervaring met lanoline zalf? Heb je veel nodig per smeerkeer en kun je een tube lang bewaren? (De vraag of ik een kleine of grote tube zal aanschaffen met het oog op meerdere kindjes over enkele jaren).
pi_158989191
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:00 schreef Rawedni het volgende:
Heeft iemand ervaring met lanoline zalf? Heb je veel nodig per smeerkeer en kun je een tube lang bewaren? (De vraag of ik een kleine of grote tube zal aanschaffen met het oog op meerdere kindjes over enkele jaren).
Mits je met gewassen handen of schoon hulpstukje de zalf uit de tube haalt, is 'ie een paar jaar goed te bewaren :) Ik gebruik per smeerkeer per kant ongeveer een speldenknop (als 't niet minder is)
pi_158991762
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 17:37 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Mits je met gewassen handen of schoon hulpstukje de zalf uit de tube haalt, is 'ie een paar jaar goed te bewaren :) Ik gebruik per smeerkeer per kant ongeveer een speldenknop (als 't niet minder is)
Dank :)
pi_159021947
Even een vraagje, ben ruim anderhalve week geleden bevallen en geef borstvoeding. Bij mijn eerste heb ik ook borstvoeding gegeven en had ik een kolf (medela swing) geleend van een vriendin. Mijn vriendin heeft de kolf nu zelf nodig, kortom ik moet er nu zelf een aanschaffen. Hebben jullie ervaringen met een electrischekolf? Wat zijn de voor en nadelen van die kolf.
Ik wil graag dubbelzijdig kolven, maar vind die van medela wel erg prijzig. Nu zag ik al wat andere kolven, bv ameda of ardo calypso, heeft iemand daar ervaring mee?
pi_159022247
Gefeliciteerd Sethiwe!
Ik heb de Ardo. Prima kolf en ze hebben een prettige klantenservice.
Extra pluspunt vind ik dat er batterijen in kunnen en je dus niet vast zit aan een stopcontact (met mijn werk af en toe best handig )
pi_159023067
Ik heb een dubbelzijdige ameda, niets op aan te merken, maar heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Heb even de Medela freestyle getest, maar ik kreeg daar toen niets mee gekolfd.

Mag ik even jompelen?
Sinds het bezoek van de lk vlak voor kerst hebben we welgeteld vier huilbuien aan de borst gehad, de overige voedingen lopen prima. Hij heeft ook al ruim een maand geen kunstvoeding gehad. Ik vind het heerlijk om hem op volledige bv te hebben, en ben best trots gezien onze opstart problemen. As woensdag zitten we op de eerste mijlpaal!
Het enige wat ik minder vind is dat mijn borsten behoorlijk gevoelig zijn, ik kan gewoon niet pijnloos paardrijden -O- maar als dat alles is..

En op de eerste werkdag 380cc in totaal gekolfd, een beste score als ik t mag geloven :D
pi_159024203
Goede opbrengst Cassandra!
Gebruik je een goede sportbeha (ShockAbsorber bijvoorbeeld ) bij het paardrijden?

Sinds de kerst is mijn kolfrecht afgelopen en ik maakte me daar eerst een beetje zorgen over. Hoe moet ik nou genoeg melk regelen en dat soort dingen.
Vervolgens drinkt uk overdag krap 300ml en ik kolf ik in de lunch en op de terugweg ruim 400 ml. We gaan nog even door met de bv geloof ik. O+
  maandag 11 januari 2016 @ 20:56:47 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159024582
Fijn, Cassandra O+
KuikenGuppy
pi_159024882
Vraagje; mijn baby (nu 10 weken) is 's avonds nogal van het clusteren tussen 19 en 23. Soms ligt ie bijna continue aan mn borst. Weet iemand vanaf wanneer dat clusteren doorgaans minder wordt?
pi_159025002
Hi Sillie, zo ging het bij mij de eerste tijd ook. Ik geloof tot ongeveer 10 weken. Toen was het 's avonds ook nog wel vaak aan de borst maar niet meer urenlang. Het is best zwaar he? Ik vond het wel heftig, ook het gevoel dat ze zo onverzadigbaar zijn en je het idee krijgt dat het nooit genoeg is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 11 januari 2016 @ 21:09:23 #120
409579 LuDann
All the way
pi_159025018
Cassandra, wat fijn dat het zo goed ging met kolven en met de borstvoeding in het algemeen! Dikke pluim voor jou hoor, wat goed dat je hebt doorgezet. Ik hoop dat je nog lang met plezier zult voeden.

Sethiwe, ik ben heel tevreden over de Spectra 9 borstkolf. Compact, maakt niet veel herrie, gaat lang mee op de accu. Dubbelzijdig voor maar 110 euro. Hier heb ik hem vandaan:

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d274.html#p2707

Cholula ook al zo'n goed nieuws. O+
pi_159025775
quote:
2s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:08 schreef Franny_G het volgende:
Hi Sillie, zo ging het bij mij de eerste tijd ook. Ik geloof tot ongeveer 10 weken. Toen was het 's avonds ook nog wel vaak aan de borst maar niet meer urenlang. Het is best zwaar he? Ik vond het wel heftig, ook het gevoel dat ze zo onverzadigbaar zijn en je het idee krijgt dat het nooit genoeg is.
Ik vind het ook nogal pittig ja. Het geeft me ook het gevoel dat ik 's avonds de deur niet uit kan en ik zou eigenlijk wel weer is willen sporten oid...
pi_159026915
Dat is inderdaad vrij lastig, even een avondje er tussenuit. Enige voordeel is dat je dus met goed excuus kunt bankhangen en series kijken. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159044557
Dank jullie voor de adviezen. Allemaal een andere kolf en allemaal tevreden, alle opties zijn nog open ;-).
Spectra 9 ken ik niet, ga ik mij in verdiepen.

Cassandra mooie opbrengst voor een eerste dag, hopelijk houd je het vast.

Cholula fijn dat je toch door kan gaan, ondanks dat je kolfrecht verlopen is.

Sillie clusteren is wel zwaar, als het elke avond is.
pi_159044753
Ik vond in het begin bv ook heel beklemmend, die afhankelijkheid van mij en het gevoel dat dat nooit meer ophoudt. Maar het wordt na verloop van tijd echt beter en makkelijker :)
pi_159062120
Willen jullie even meedenken?

L. (6 maanden) komt tegenwoordig ipv 1 keer 's nachts minstens 3 of 4 keer. Ook 's avonds komt ze een keer extra voor een voeding. Ik heb eigenlijk nooit meer stuwing en mijn kolfopbrengst loopt terug (350 op een dag met 3 keer kolven ipv 450). Ik heb dus het idee dat mijn productie misschien terugloopt. Ik zorg ervoor dat ik minstens 2 liter water op een dag drink en minstens 8 voedingsmomenten heb. Kan ik er iets anders aan doen om m'n productie weer op te krikken?

Ik heb ergens in m'n achterhoofd dat ik haar best als ze 's avonds rond een uur of 12 komt een fles kunstvoeding zou kunnen geven omdat ze dan misschien beter doorslaapt, maar volgens mij help ik m'n productie daar alleen maar meer mee om zeep. Ik vind het alleen een heel naar idee dat ik niet genoeg melk heb en ze dus continu honger heeft.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159062647
Heel de voedingsperiode heb je te maken met vraag-aanbod en je kind groeit maar door, dus de vraag om melk wordt steeds groter. Tot ze substantiële hoeveelheden vast voedsel gaan eten. Dus wat je schrijft klopt: geef kunstvoeding bij en de kloof tussen vraag en aanbod wordt alleen maar groter. Andersom geldt ook: verhoog de vraag en er zal meer aanbod komen. Vaker voeden of kolven.
Ik vond het zelf steeds de lastigste periode zo tussen zes en acht maanden, want ze hebben veel voeding nodig en eten nagenoeg geen andere voeding. Maar goed, gaat ook vanzelf weer voorbij en achteraf is het toch altijd weer snel gegaan ;)
pi_159062686
Met minstens 8 voedingen denk ik niet dat je productie echt terugloopt en ze honger heeft. Als ze ('s nachts) vaker komt krikt ze zelf je productie al op als het goed is.

Ik denk zelf eerder aan meer behoefte aan mama of inhalen wat ze overdag minder drinkt, doordat ze meer oog voor haar omgeving heeft, meer indrukken moet verwerken. Drinkt ze overdag nog goed? Want je hebt met deze leeftijd wel het 'hee een lamp! liep papa nou langs? oooh de kat! wat een tof geluidje!!!!'.

Je lagere kolfopbrengst kan veel oorzaken hebben. Ongesteld, L. drinkt misschien minder overdag, al dan niet vanwege bijvoeding (krijgt ze dat al, zo ja hoeveel? vervangt dat al een voeding?). Minder vraag -> minder aanbod. Ik zou geen fles geven 's nachts, daarmee verstoor je dat principe van vraag en aanbod. Balen dat ze zo vaak komt, dat wel, maar daarmee regelt ze zelf dat ze genoeg krijgt.
pi_159062797
Is dat normaal ja, tussen de zes en acht maanden zoveel komen 's nachts? En gaat het daarna voorbij? Ketel heeft het namelijk ook heel erg nu (hij is vrijdag zeven maanden), en ik word er horendol van. Maar als het een faaaaase is, vind ik dat wel geruststellend.
pi_159062995
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:47 schreef lunapuella het volgende:
Is dat normaal ja, tussen de zes en acht maanden zoveel komen 's nachts? En gaat het daarna voorbij? Ketel heeft het namelijk ook heel erg nu (hij is vrijdag zeven maanden), en ik word er horendol van. Maar als het een faaaaase is, vind ik dat wel geruststellend.
Alles is een fase ;)..
De een duurt alleen maar 2 dagen en de ander 7 maanden :').

Hopelijk weer snel naar het oude ritme!
♥ J & S
pi_159063024
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 10:01 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Alles is een fase ;)..
De een duurt alleen maar 2 dagen en de ander 7 maanden :').

Hopelijk weer snel naar het oude ritme!
Haha, ja ik verwacht niet dat hij dit nog op zijn 18e nog doet. ;) Maar als het bijvoorbeeld nog een maandje duurt, dan is dat nog wel te doen...
pi_159063056
Als er iets is dat N. me geleerd heeft is het dat baby's geen machines zijn met een duidelijke handleiding. Het kan zijn dr je kindje met stipt 8 maanden weer minder komt, het kan ook doorgaan tot hij 1,5 jaar oud is en alles daar tussenin en ook langer dan dat. :P

Wij hebben destijds N. wel een fles kv gegeven voor het slapengaan, maar de drempel was hier niet zo hoog omdat N. als ik er niet was sowieso een flesje kv kreeg omdat ik nooit meer dan 250cc (meestal maar 200) op een hele werkdag gekolfd kreeg, ondanks compressie, neusspray en voldoende drinken. -O-

Ze sliep van dat flesje niet de hele nacht door, maar kwam 1 à 2 keer ipv 3 à 4 en naast het flesje (kleintje van 90cc meestal) dronk ze die voeding ook gewoon beide borsten nog.

Ik voed nog steeds 's ochtends en 's avonds, ik ben zo blij dat het gelukt is ondanks dat gedoe vorige maand. O+ Acht maanden al. O+
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:07:39 #132
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159063066
Hier precies hetzelfde met zoveel voedingen. Maar dat is hier eigenlijk altijd al zo geweest. Ik heb ook wel het idee dat het :r mamahonger :r is of dat hij het nodig heeft om weer te gaan slapen als hij wakker wordt, want we hebben ook een paar keer een papfles geprobeerd maar ik merkte totaal geen verschil. Ook merk ik dat er niet super veel gedronken wordt maar dat het snel overgaat in sabbelen. Dat duurt gerust een half uur. Daar word ik 'à-nachts echt horendol van, na een tijdje koppel ik wel los En dan is het vaak even huilen. Eigenlijk vind ik het meest frustrerende van de nachtvoedingen dat mijn man lekker doorslaapt terwijl ik aan het voeden ben. En dan ook nog zegt dat hij matig geslapen heeft. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:09:43 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159063098
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:39 schreef Mineola het volgende:
Want je hebt met deze leeftijd wel het 'hee een lamp! liep papa nou langs? oooh de kat! wat een tof geluidje!!!!'.
Ohja! :D _O-

De rest van de bijdrage was superzinnig, maar ik moest hier even heel hard om lachen O+

Verder heb ik loeizere en gezwollen tepels sinds een paar dagen :X Links is de halve tepel ook wat lichter van kleur. Ben benieuwd wat er allemaal aan de gang is :?
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:16:25 #134
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159063186
N. (5 mnd) leert sinds een week om ook zonder borst in slaap te vallen. Tot nu toe was het altijd drinken tot ze in slaap viel, en dat kon soms wel een uur duren. Maar nu laat ze vaak los en gaat dan met dr handjes spelen tot ze slaapt :) en als ze wakker wordt hoef ik haar alleen maar aan de tiet te laten ruiken en slaapt ze weer.
Er zijn nog steeds wel 2 echte nachtvoedingen, maar de tijden verschillen enorm, soms om 1 uur en 5 uur, soms om 3.30 en 6. Maar ook dan drinkt ze maar 5-10 minuten.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159063413
LB herkenbaar! Vorige zwangerschap had ik hetzelfde en nu ook weer. Het pigment in mijn tepelhof verplaatst zich, of wordt zichtbaar/donkerder op sommige plekken en lichter op andere plekken. Daar waar het donkerder wordt, is het ook 'dikker'. Ik heb zo'n streep op mijn buik, maar ook onder mijn tepels, naar beneden :D
Mijn tepels zijn al een poosje extreem gevoelig ook, de douchestraaltjes er per ongeluk tegen en ik spring een meter de lucht in :') maar mijn kleine grote dame drinkt ook nog steeds..... :X
Ze drinkt nu 1, hooguit 2 keer per dag. Daar kan ik nog net doorheen bijten omdat ik haar dat nog zo graag wil geven, meer lukt echt niet spijtig genoeg. Het voelt een beetje alsof ze op mijn tepels kauwt de hele tijd ;( Ben benieuwd of dat nog weer beter gaat naar het einde toe..

Nachtvoedingen hebben we hier gehad tot 2 jaar en 4 maanden, maar co-sleeping, dus we deden dat zo ongeveer in ons slaap en ik was er na zo'n tijd allang en breed aan gewend. Sterker nog, ik slaap nu nog steeds 'in fases', ik word een paar keer per nacht eventjes wakker. Soms moet ik plassen, nu met de zwangerschap ;)
Ik herken het wel dat ze toen ze jonger was eerst een poosje 1 nachtvoeding had en dat het er later toch weer meer werden. Dat was in de periode dat ze overdag minder (vaak) ging drinken. Toch nog echt die huid-op-huid met mama inhalen 's nachts O+ Tussen 8 en 12 maanden is bijv. ook een periode waarin je kindje heel erg bezig is met hechten, dus ook logisch dat je kindje dan veel 'bonding' nodig heeft en 's nachts dus inhaalt als het (precies in die tijd) overdag minder aan de borst gaat, als je er zelf niet bent of je kindje naar de opvang gaat oid.

De ene voeding die hier nu per dag is, is met slapen gaan 's avonds. De tweede soms 's middags met slapen gaan. Ik vond en vind het juist erg fijn dat ze zo lekker veilig en geborgen bij mij, op het meest veilige plekje voor haar, in slaap kan vallen O+ Ik voel me dan ook altijd zo'n oermoeder die haar kindje zo beschermend tegen zich aan heeft.
pi_159063568
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga gewoon lekker zo door als ik nu doe en zal misschien 's avonds nog een keertje extra kolven (al moet ik wel even heel diep graven voor de energie daarvoor, kolven is zó niet mijn hobby). Afgeleid is ze ook continu, maar ik heb niet het idee dat ze daar minder door drinkt. Hoogstens wat langer en minder efficiënt. Maargoed, daar heb ik geen klagen over, een lange drinkbeurt duurt 10 minuten.

Ze krijgt ook bijvoeding. Verschilt heel veel wat ze binnen krijgt. We bieden 's ochtends fruit aan, 's middags een broodkorst en 's avonds groente. De ene keer eet ze een hele peer (dan vind ik het ook niet gek als ze minder drinkt) de andere keer krijgt ze 3 broodkruimels binnen.

En fijn om te weten dat het herkenbaar is. Man heeft deze week nachtdienst en dan valt het me allemaal even extra zwaar. Normaal doe ik de nachten ook alleen, maar het is toch fijn om te weten dat je dan met z'n twee bent als het nodig is. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159063586
Ik heb ook een vraag:

Ik ben een beetje zoekende naar W.'s hongersignalen, ik dacht dat ik die redelijk onder de knie had, maar ik gooi ze denk ik toch door elkaar met vermoeidheidssignalen. Vooral de ochtenden zijn rommelig; W. drinkt om
7 uur en slaapt dan nog wat door en komt dan vaak rond half 9 weer. Voorheen legde ik 'm dan maar aan en hij drinkt dan wel (vaak wel heel
onrustig) en valt weer in slaap en komt dan om 10 uur weer. Om 10 uur bied ik een fles gekolfde melk aan, die weigert 'ie dan dus, maar gisteren viel 'ie na een half uurtje proberen met zijn fles en verschonen etc. weer in slaap.
Nu heb ik wel een baby die eenmaal aangelegd altijd drinkt, zelfs al is de vorige voeding 10 minuten geleden, dus daarop af gaan lukt niet echt.

Dus, vandaag besloot ik het is anders te doen: 7:00 gevoed, om half 9 kwam 'ie weer, maar nu niet aangelegd maar wat met 'm gespeeld en gebabbeld (vond ie ook prima, huilen deed ie niet). Daarna even met de wagen naar buiten, daarin heeft 'ie wat gemoppert (maar dat doet 'ie toch wel als 'ie moe is) daarin viel 'ie weer in slaap en nu slaapt 'ie nog...

Maar goed; de vragen: bij echte honger slaapt een baby toch niet weer zo lang? En hoe lang laat een baby doorgaans tussen 2 voedingen met 10 weken? We zitten hier nu vaak nog op elke anderhalf a 2 uur in de ochtend en elke 2,5 uur later op de dag. Maar goed, das dus meegenomen dat ik denk ik te vaak aanleg :{ ..
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:12:49 #138
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159064090
Ik zou alleen op basis van het aantal voedingen niet zeggen dat het er te veel zijn, elke 1,5 a 2 uur is wel normaal. Het verder slapen ook. het is lastig beoordelen op afstand
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:17:16 #139
409579 LuDann
All the way
pi_159064169
Sterkte Kris! Ik hoop dat het snel weer wordt als voorheen.

Sillie, volgens mij kun je niet echt te veel aanleggen. Hij groeit goed en geeft niet veel over toch? Dan zou ik het zo laten. Je kunt namelijk wel te weinig aanleggen en dat lijkt me veel risicovoller. Maar mogelijk spreekt hier mijn eigen ervaring mee, met mijn baby die moeilijk wil aankomen ben ik wat meer bedacht daarop.
pi_159064440
Ik herken het, sillie, ook dat vond ik een lastige. Ik denk dat je vooral kunt letten op hoe je baby drinkt. Ik merkte bijvoorbeeld dat mijn kind de bv vaak gebruikte om in slaap te vallen. Dus dan was het twee minuutjes drinken en verder snurken en sabbelen. Maar als je kind op het moment dat je aanlegt echt goed gaat drinken, dan lijkt het me dat hij echt behoefte heeft.

Vaak aanleggen is inderdaad helemaal geen probleem, behalve als het voor jou te veel wordt, denk ik, of als je het slapen en bv geven graag meer van elkaar wil loskoppelen (dat wilde ik op een gegeven moment wel graag omdat ik soms uren met haar zat en het wegleggen zo moeilijk werd).

Dit zijn trouwens gewoon echt best lastige keuzes, naar mijn idee, bij het geven van bv: volg je je kind volledig, en ga je ook altijd in op de mamahonger, stel je jezelf volledig ''dienstbaar" op, of probeer je toch ook wat te sturen en soms ergens een grens te trekken?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159064723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:17 schreef LuDann het volgende:
Sterkte Kris! Ik hoop dat het snel weer wordt als voorheen.

Sillie, volgens mij kun je niet echt te veel aanleggen. Hij groeit goed en geeft niet veel over toch? Dan zou ik het zo laten. Je kunt namelijk wel te weinig aanleggen en dat lijkt me veel risicovoller. Maar mogelijk spreekt hier mijn eigen ervaring mee, met mijn baby die moeilijk wil aankomen ben ik wat meer bedacht daarop.
Nou, dat overgeven doet 'ie dus wel fors sinds 'ie zo vaak komt :{ , ik heb soms echt hele doorweekte hydrofielen door het spugen; meestal kort na een voeding.

Overigens werd W. kort na mijn post hier wakker, niet eens huilend, maar ik vond een vrolijk lachende, op zijn handje sabbelende baby in bed.. Weer zijn fles aangeboden, ging er nu achter elkaar in.. Ik denk dat mijn baby alleen bij echt honger zn fles drinkt.
pi_159064841
Franny: hier is het vaak heel onrustig drinken. Aanhappen, loslaten, weer aanhappen, trappelen, met zijn hoofdje draaien, krauwen met zijn nageltjes.. Als ik hem dan loshaal en even sus valt 'ie vaak in slaap. Volgens mij is 'ie zich dan gewoon enorm aan het verzetten, om maar wakker te blijven..
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:53:34 #143
409579 LuDann
All the way
pi_159064970
Hmm, spugen is misschien wel een teken dat hij teveel binnen krijgt. Wat Franny zegt, lastig dit.
pi_159065061
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 11:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou, dat overgeven doet 'ie dus wel fors sinds 'ie zo vaak komt :{ , ik heb soms echt hele doorweekte hydrofielen door het spugen; meestal kort na een voeding.

Overigens werd W. kort na mijn post hier wakker, niet eens huilend, maar ik vond een vrolijk lachende, op zijn handje sabbelende baby in bed.. Weer zijn fles aangeboden, ging er nu achter elkaar in.. Ik denk dat mijn baby alleen bij echt honger zn fles drinkt.
Zou het niet beter op elkaar af te stemmen zijn als je geen flessen tussendoor geeft? Als je toch met hem thuis bent?
Kwak
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:02:16 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159065136
Waarom bied je een fles aan, Sillie?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:11:00 #146
409579 LuDann
All the way
pi_159065304
Ik zou ook stoppen met die fles, maar dat is al eerder besproken in het babytopic.
pi_159065340
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:02 schreef Mariposas het volgende:
Waarom bied je een fles aan, Sillie?
Als "oefening" voor straks als ik weer ga werken, maar ik ben nog aan 't twijfelen of ik dat blijf doen. Als 'ie 'm gewoon drinkt loopt het wel prima zo..

Kwak: de inhoud van die fles kolf ik vlak voor de voeding en ik leg hem daarna nog een keer aan ook, 't is dus niet dat die fles een voeding vervangt oid, tis meer dat ik het anders aanbiedt..
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:20:06 #148
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159065513
Maar het haalt wel een momentje mamahonger weg en dat kan zich weer uiten door vaker te willen drinken er na. Spugen hangt heel erg af van hoe het spugen gaat of het komt door overvoeding, of gewoon een mondje terug geven ivm maagklepje dat nog niet dicht zit ook dat hoeft niet iets te zeggen..

Ik zou kijken hoe het gaat als je gewoon een weekje volledig mee gaat in alles zonder fles.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159065989
Fles zou ik ook mee stoppen, dat 'oefenen' heeft weinig tot geen nut.

Verder kan onrustig drinken ook te maken hebben met boertjes die dwars zitten (was voor mij op een gegeven moment een eye-opener.. het bleek dat mijn baby vaak lang deed over boertjes die eruit moesten en dat zat haar dwars tijdens het drinken).

Daarnaast: kan juist het geven van die fles niet ervoor zorgen dat hij meer spuugt omdat hij dan misschien sneller dan aan de borst veel binnenkrijgt? En dan inderdaad toch snel weer aan de borst willen, omdat hij het gewoon fijn vindt om dicht bij jou te zijn. Waardoor het maagje teveel te verduren krijgt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159098211
Het komt je kolfopbrengst niet ten goede als er ict'ers met een loper het kolfhok ik komen lopen terwijl je aan het kolven bent. :(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 14 januari 2016 @ 14:50:40 #151
409579 LuDann
All the way
pi_159098424
Oh wat irritant Kris. Fijn ook, dat ze niet nadenken of er misschien een reden is dat het hok op slot zit. :(

Ik heb ook een aantal keer het kolven moeten onderbreken omdat er iemand binnenkwam die de ruimte wel kon reserveren en dus voorrang had. Ik loop helemaal vast dan, komt niks meer uit daarna.
pi_159098486
Argh krisvc, dat is idd niet fijn. Hopelijk zijn ze zich een rotje geschrokken }) :P
pi_159098789
Ach, achteraf kan ik er ook wel om lachen. Hij werd knalrood en vroeg nog of hij dan toch een doos mocht pakken. Welja joh, je hebt nu toch alles al gezien. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:08:15 #154
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159098852
Oh dat is niet handig! Bezet-bordje op de deur en een bordje 'lactatieruimte' (cq. opslagruimte :') ) *
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:10:20 #155
409579 LuDann
All the way
pi_159098905
Ach, in het kader van borstvoeding normaliseren heb je je taak weer gedaan Kris. :P
pi_159098912
D'r hangt een mooi bordje op de deur. 'Textielruimte' :P Waar dus ook de servers voor alle computers staan waardoor het standje Syberië is. Nooit problemen met harde tepels. ^O^ Het is dat of in het archief gaan zitten. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:12:58 #157
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159098966
Textielruimte? :?

Wij hebben een plaid in ons hokje O+ (wat ik alleen niet zo hygiënisch vind, dus ik gebruik 'm nooit).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159098998
Ik had destijds op het voorraadhok die niet op slot kon een broefje geplakt dat ik zat te kolven en binnenkomen niet gewenst was.
Vrouwen bleven er ver weg van, het waren de mannen die het niet begrepen op de een of andere manier :')
pi_159099117
Hahaha kris!

Hier een keurig bordje 'kolfkamer'. Maar hoezo zou je even kloppen idd, voordat je de deur openmaakt voor de schoonmaakploeg :( oh hai meneer van interne dienst!
pi_159099160
Ik zou dat flesje het raam uitflikkeren, Sil. En bij twijfel gewoon de borst aanbieden. Drinkt ie, dan had ie honger, drinkt ie niet, dan had ie geen honger. Met de borst kun je nooit teveel geven.
pi_159099284
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:12 schreef Mariposas het volgende:
Textielruimte? :?

Wij hebben een plaid in ons hokje O+ (wat ik alleen niet zo hygiënisch vind, dus ik gebruik 'm nooit).
:Y

Opslag voor bewijsstukken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens opslagruimte voor het Sint- en Pietenpak. Leuk uitzicht tijdens het kolven.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:28:53 #162
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159099317
Kolven in een trouwjurk O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159108553
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 14:41 schreef Krisvc het volgende:
Het komt je kolfopbrengst niet ten goede als er ict'ers met een loper het kolfhok ik komen lopen terwijl je aan het kolven bent. :(
:{ nee...
pi_159108784
Bij mij kon de deur niet op slot (...) dus gebarricadeerd met stoel en ook een briefje op de deur, werkte wel.
Gelukkig vond je het niet al te erg, krisvc :P

Ik blijf maar een beetje met hetzelfde zitten, wil graag afbouwen, of in ieder geval van de nachtvoeding(en) af, en naast dat het moeilijk is (geef het steeds gauw op) voelt het toch ook een beetje stom dat ik het zelf wil, en niet wacht tot zij er aan toe is, het is niet alsof ik hele nachten aan het voeden ben. Nou ja, en zo blijft het maar zo als het gaat..
pi_159109077
Het opslaghok waar ik kolf als ik buitenshuis werk heeft veel nadelen, maar het voordeel is wel dat er maar één sleutel van is. En die neem ik mee om het hok van binnenaf af te sluiten wanneer ik kolf.
pi_159109601
Het douchehok waar ik kolf kan gelukkig ook van binnen op slot.
En twee wasbakken en ik kan na het sporten douchen en meteen kolven.
Mijn kolfparadijs. O+
pi_159109832
Mijn kolfhok kon wel van binnen op slot, maar ondanks een briefje op de deur met daarop duidelijk de tijden waarop ik er in zat heb ik toch regelmatig de deurklink vast moeten grijpen en BEZET moeten roepen toen ik weer een sleutel van. uiten in het sleutelgat hoorde gaan. Ik was altijd maar blij dat het dan collega's waren en geen leerlingen. :X Hoewel die keer dat er leerlingen op de gang verstoppertje aan het spelen waren terwijl ik aan het kolven was ook zwaar a-relaxt was. :')
pi_159109957
Waar ik eigenlijk voor kwam: hoeveel drinken kindjes van 9+maanden overdag aan moedermelk?
Frits drinkt nu tussen 5.30 en 18.00 ongeveer 200ml, met moeite. Hij weigert de fles, dus nu biedt mijn man het aan in een bekertje en op een lepel (want lepels zijn tof volgens Frits).
Ik denk dat hij het 's nachts inhaalt bij mij.
Ik kolfde vandaag 500ml, ik weet dat kolfhoeveelheden niets zeggen over hoeveel hij echt drinkt live.

Samenvatting:
Hoeveel drinken 9+maanders aan moedermelk en hebben jullie tips om hem toch mijn melk te laten drinken?
pi_159110075
Hier was het met 9 maanden gedaan met de fles.
In een rietjesbeker ging het er nog in en uiteindelijk soms in een gewoon glas nog.
Maar verder werd alleen the real thing nog geaccepteerd :')
Kortom op dagen dat ik er niet was (ben) dan alleen water/ sap en de rest werd (wordt) bij mij getankt.
Heb er zelf uiteindelijk niet teveel nadruk op gelegd en het maar geaccepteerd. Hij at verder prima gewoon eten namelijk.
pi_159110144
Ja hoi! Flestopic gekickt dan hier ook maar even mijn neus laten zien.

Tips en Tricks?
Bij O. ging het heel snel fout met borstvoeding door extreem veel pijn. (Doorbloeding is slecht in mijn tepels blijkbaar dus gevalletje Renanu-nogwattes)

Toen ging het helaas mis doordat het zh mij meteen maar aan het kolven zette zonder de zh-lactatiekundige in te schakelen... en ook de kraamzorg ga die tip niet. Toen ik thuis dus na 2wk wel een lactatiekundige op bezoek had was ik al te ver heen qua pijn en afbouwen.

Na een week pijn en kloten met tepelhoedjes, kolven, ijs, fohnen, smeren en heel veel tranen ben ik gaan afbouwen omdat O ook te veel afviel. Ik had heel veel voeding en heb daardoor nog wel 2 mnd 2x per dag live kunnen voeden en daarna nog een maand 1x per dag tot het echt op was.
Deze voedingen deden ook pijn maar door het langere herstel ertussen ging dat nog net.

Nu dus mij voorgenomen een nieuwe poging te doen. Wetend dat mijn zh zelf lactatiekundige in huis hebben en de kraamzorg ook.

Maar dus benieuwd of er nog tips zijn behalve zsm een lactatiekundige in schakelen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:06:29 #171
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159110374
Lamb, ik weet dat in elk geval DaviniaHR ervaring heeft met Raynauds, dus zij kan wellicht wat tips geven. Ik zou zelf denken aan misschien wollen zoogcompressen, en misschien je borst wat voorverwarmen voor je gaat aanleggen?
pi_159111626
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:57 schreef BlueEyes het volgende:
Hier was het met 9 maanden gedaan met de fles.
In een rietjesbeker ging het er nog in en uiteindelijk soms in een gewoon glas nog.
Maar verder werd alleen the real thing nog geaccepteerd :')
Kortom op dagen dat ik er niet was (ben) dan alleen water/ sap en de rest werd (wordt) bij mij getankt.
Heb er zelf uiteindelijk niet teveel nadruk op gelegd en het maar geaccepteerd. Hij at verder prima gewoon eten namelijk.
Zit ik dan met mijn 6 liter aan melk. :')
Hij eet ook prima, dus ik wil me er ook niet echt druk over maken.
pi_159111706
Kolf je dat in een keer Cho? :o
pi_159111765
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:42 schreef Cholula het volgende:

[..]

Zit ik dan met mijn 6 liter aan melk. :')
Hij eet ook prima, dus ik wil me er ook niet echt druk over maken.
Welcome to my world :D
Ik ben nogsteeds pannenkoeken aan het bakken met melk van afgelopen jaar juni/juli :')
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:51:48 #175
409579 LuDann
All the way
pi_159111999
Ik lees even mee voor de tips mbt Raynauds.

Cholula, als Frits vooral 's nachts veel drinkt stimuleert dat je productie enorm. Wolk heeft een week of 4 lang zeker 8 voedingen per nacht gedaan en ik kolf nu 680 cc per dag. Zelfs nu ze al een week of 2 terug is naar 3 of 4 nachtvoedingen.
  donderdag 14 januari 2016 @ 22:52:27 #176
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_159112027
U riep? ;)
Raynaud was inderdaad flink dramatisch. :X
Ik kan je sowieso wollen zoogcompressen aanraden. Dat is wel symptoombestrijding, maar houdt je tepels altijd warm, waardoor de bloedstroom daar op gang blijft en je dus minder (heftige) krampen krijgt.
(En hou je benen warm. Ik kreeg enorme reactie op tocht bij mijn onderbenen. Maar misschien ben ik daarin dam weer gek.)
Verder, direct een ibclc lactatiekundige erbij. En mss nu al een consult om echt in detail te laten uitleggen hoe een goede hap eruit ziet op jouw borst en specifieke tips hoe je de baby het best aan kan leggen, gegeven jouw bouw en cupvorm/maat.
Ik wist alles van gekrulde lipjes en grote hap en zo. En toch ging dat precies helemaal niet goed...

Helpt dit? Anders heb je me op Facebook, dus kunnen we daar ook chatten. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_159112929
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Kolf je dat in een keer Cho? :o
_O-
):O
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:18:56 #178
409579 LuDann
All the way
pi_159113073
Wup. :D :')

Raynauds klinkt trouwens echt heel erg naar bij jullie. Ik heb wel pijn, maar niet zo'n pijn als jullie omschrijven. LK dacht wel aan Raynauds maar misschien is het toch wat anders dan. Maar goed, op zich kan ik er wel mee leven dus misschien maar niet teveel aandacht aan schenken.

Ik hoop van harte dat het dit keer anders zal verlopen, Lamb!
pi_159113076
Ik kolf dat in 2x Cassandra. 1x in mijn lunchpauze en 1x om half vijf. In 1x zou niet echt goed zijn denk ik.

Dat mijn productie door Frits zijn nachtelijke aanhappraktijken nogal gestimuleerd wordt had ik inderdaad door.

Ik kijk hoeveel hij drinkt als hij een jaar is en tot die tijd blijf ik in de lunchpauze kolven. Misschien laat ik mijn kolfsessie aan het einde van de werkdag wel zitten. Tijdens de lunch haalde ik vanmiddag 350ml en dat is genoeg.
pi_159113224
Ik dacht dat het over die 6 liter ging 8)7 :')
pi_159113276
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 23:23 schreef WupWup het volgende:
Ik dacht dat het over die 6 liter ging 8)7 :')
Dat zou helemaal niet best zijn! ):O
  donderdag 14 januari 2016 @ 23:26:23 #182
409579 LuDann
All the way
pi_159113296
In 2 keer. :o Wow. :D

Ik doe het in 3 keer.

En 6 liter per keer. _O- Zou wat zijn. Ben je meteen klaar voor een week of wat.
pi_159113924
Ja, ik vind die opbrengsten sowieso zeer indrukwekkend. _O_ .

Whaaa, over twee weken heb ik gewoon de WHO-norm gehaald.
Echt nooit nooit gedacht dat ik het zo lang zou volhouden.

Daarom nog even een mooie nieuwsberichtje. Ik vond het echt ontroerend. (Sowieso elk nieuws waar een huilende baby genoemd wordt, maar goed 8)7 ;( ).

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)g-en-redt-haar-leven

quote:
Een politieagente in Colombia heeft een heldendaad verricht na de vondst van een achtergelaten baby. Het kindje was ondervoed en onderkoeld. De agente twijfelde geen moment en gaf het kindje de borst.

Het kindje werd gevonden door de 59-jarige Edinora Jimenez, terwijl ze sinaasappelen aan het verzamelen was. Ze hoorde gehuil, maar dacht eerst dat het een kat was. Tot ze dichterbij kwam. Het kindje lag op een afgelegen plek in het bos.

Net zelf moeder
Agente ​Luisa Fernanda Urrea werd oproepen om naar de plek te komen waar de pasgeboren baby gevonden was​. De agente was net zelf moeder geworden. Toen ze aankwam, besloot ze direct om het kindje te voeden. "Ik ben net moeder, heb melk en herkende wat dit arme kleine wezentje nodig had."
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 januari 2016 @ 00:15:06 #184
409579 LuDann
All the way
pi_159114424
Wat goed Franny, gefeliciteerd vast met die mijlpaal! *O*

Ja, dat verhaal, schitterend. Dat arme babytje. Het deed me denken aan Salma Hayek die in Afrika een baby die bijna omkwam van de honger aanlegde en voedde. Ik was daar heel erg van onder de indruk.
pi_159116562
Dat je later kan zeggen op school, ik heb aan de tieten van Salma Hayek gezeten (8>

Vandaar dat mijn kolf opbrengst zo mager is. Ik heb een doorslaapbaby. Mijn borsten zijn wel afgestemd, in de ochtend kolfde ik links 50 en rechts 70, in mijn pauze was dat precies andersom.
pi_159118671
Ooh franny, ik las dat vanmorgen idd, en ik schoot ook vol. Mooi berichtje!
pi_159118858
Ik kreeg er ook tranen in m'n ogen van O+
pi_159126961
Ik kolf 3 dagen per week 1x per dag. Vanwege de tijd stop ik de spullen zonder schoonmaken terug in de tas; thuis maak ik ze schoon (afspoelen, sopje, afspoelen, steriliseren). 2x wordt de melk de volgende dag gedronken, de derde portie staat een aantal dagen in de koelkast (of wordt direct ingevroren bij thuiskomst).
Is het steriliseren (nog) elke dag nodig? Wat doen jullie?
pi_159128533
Ik gooide de zut in de vaatwasser na een dag werken.
pi_159128630
Dat inderdaad. Steriliseren eigenlijk alleen als er toch een pannetje op het vuur ging om nieuwe speentjes oid uit te koken.

Ik voed eigenlijk alleen nog 's ochtends en 's avonds liggend in bed, maar vanochtend was er geen tijd omdat N. besloot uit te slapen, dus ik deed vanmiddag uit mijn werk weer eens een poging op de bank. Nou, het kan beter worstelvoeding heten, N. kronkelde en draaide met mijn tepel in haar mond echt alle kanten op. Het zag er zo komisch uit dat ik hardop moest lachen en toen liet ze ook even los om naar me te grijnzen. :D Dit soort momenten wil ik eigenlijk nog helemaal niet missen, hopelijk kunnen we nog een tijdje zo door. *;
pi_159128924
Ik kolf drie keer per dag, sop t twee keer helemaal uit met heet water en de derde keer doe ik t thuis
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:04:58 #192
409579 LuDann
All the way
pi_159129322
Dat klinkt heel schattig Selvaria. O+

Ik spoel mijn spullen af met alleen water overdag. Mijn man wast het 's avonds dan af en steriliseert het, elke dag dat ik het gebruikt heb.
pi_159129998
Was er niet ook iets met votamineB-zoveel wat kon helpen bij Raynauds? :?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_159132593
Spoel het overdag af met heet water en 's avonds in de vaatwasser idd.
pi_159134320
Je kan beter met koud afspoelen, dacht ik. Anders stollen de eiwitten. Eigenlijk eerst met koud en dan met warm.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 22:15:53 #196
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159135099
Dat geldt volgens mij vooral voor textiel, kan me niet echt voorstellen dat eiwitten zich blijven hechten aan plastic als je dit met heet water en sop schoonmaakt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159137260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 22:15 schreef Mariposas het volgende:
Dat geldt volgens mij vooral voor textiel, kan me niet echt voorstellen dat eiwitten zich blijven hechten aan plastic als je dit met heet water en sop schoonmaakt.
Dat eiwit verhaal weet ik niet, maar onze kraamhulp zei dat we tussendoor moesten afspoelen met koud water (de kolfspullen en flessen) en dan 1 keer per dag afwassen of in de vaatwasser..
  vrijdag 15 januari 2016 @ 23:22:25 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159137702
Eerst koud afspoelen heb ik ook in het ziekenhuis geleerd. Nu is een ziekenhuis doorgaans niet de meest betrouwbare bron maar goed.

Lamb, hopelijk gaat het deze keer wel goed! Misschien inderdaad vooraf een consult met een gecertificeerde lk doen? Tof dat je het weer gaat proberen!
  maandag 18 januari 2016 @ 11:19:38 #199
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159197343
Weet iemand welke drinkflessen die je bij een Etos of Kruidvat kan kopen passen op de medela swing? :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zucht x 1000 :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 18 januari 2016 @ 11:38:25 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_159197676
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:19 schreef Mariposas het volgende:
Weet iemand welke drinkflessen die je bij een Etos of Kruidvat kan kopen passen op de medela swing? :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zucht x 1000 :')
Gewoon die goedkope Etos huismerk babyflessen! Paste op de Ardo, en de medela flessen pasten ook op mijn ardo, dus zal allemaal wel standaard maat zijn.
Wel een beetje onhandig ja :+
disclaimer
  maandag 18 januari 2016 @ 11:41:57 #201
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159197763
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 11:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gewoon die goedkope Etos huismerk babyflessen! Paste op de Ardo, en de medela flessen pasten ook op mijn ardo, dus zal allemaal wel standaard maat zijn.
Wel een beetje onhandig ja :+
Ah, thnx! ^O^ Dan ga ik die straks maar even in de pauze kopen. En dan hier op werk als reserve neerleggen. En nog even een flesje water voor mezelf kopen nu ik m'n drinkfles vandaag moet missen. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159199094
Het schijnt dat die supermarktflessen waar je verse jus d'orange in kan persen ook passen ;)
pi_159199401
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:39 schreef WupWup het volgende:
Het schijnt dat die supermarktflessen waar je verse jus d'orange in kan persen ook passen ;)
Die stond laatst idd bij VBN op Facebook. Incl reactie van Jumbo voor wat betreft invriezen en verwarmen in de fles zelf.
  maandag 18 januari 2016 @ 12:51:25 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159199410
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 12:39 schreef WupWup het volgende:
Het schijnt dat die supermarktflessen waar je verse jus d'orange in kan persen ook passen ;)
Die zijn alleen niet bpa-vrij.
(Volgens melkpunt)
KuikenGuppy
pi_159199830
Beetje een vraag ter info; hoeveel melk drinken jullie kleintjes gedurende een werkdag? En in hoeveel voedingen verdeeld?
  maandag 18 januari 2016 @ 13:09:02 #206
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159199863
De etos flessen waren vroeger geen match met mijn swing..
De drbrown flessen wel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159199957
Silliegirl, J dronk in het begin vaak 3x 150cc, nu meestal 2x 170cc. Hij krijgt om 6.15u dan zijn ochtendvoeding en om 18.00u haal ik hem weer op.
  maandag 18 januari 2016 @ 13:17:51 #208
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159200052
Dr. Brown's fles past idd erg goed op de Swing. Ik heb nu 2 Etos flesjes gekocht. Het past, maar niet geweldig. Voorzichtig aandraaien tot een bepaald niveau, want anders draaien ze door. Maar het was een stuk goedkopere optie dan 2 x een Dr. Brown fles kopen. Ik zag ook die medela bewaarzakjes, dat was ook nog een optie, maar ik loop daar gigantisch mee te prutsen rechtstreeks aan de kolf bevestigd.

BPA-vrij: houden jullie daar w.b. je eigen producten dan ook rekening mee? En kijk je ook of het Bisphenol S vrij is?

Sillie: ik begon met 3 x 130 cc. Nu 3 x 150 cc, en heel af en toe 4 x 150 cc.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 18 januari 2016 @ 13:20:39 #209
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159200118
Ja dat was het idd , ze draaien door! en houz e vast tijdens het kolven want ze vallen er als ze heel vol zijn dan dus soms daardoor ook af :( ja die zakjes aan de kolf vind ik ook onhandig,
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159200175
3x 160 Sillie. Kwestie van uitproberen.
pi_159200359
Hoeveelheid wisselt heel erg. Bij de GO drinkt hij standaard 120/130 cc, maar dan maar 2 keer.
Bij het KDV drinkt hij 3x 80-100. Wat ik heel irritant vindt bij het KDV is dat ze wat ik mee geef, ook in de fles doen. Met als gevolg dat hij vanochtend bijv. 40 cc heeft laten staan. Dat kan weggegooid worden. Maar goed.. Zolang ik nog steeds meer kolf als hij drinkt is het niet zo'n ramp.. Maar toch zonde.. (hoeveel moeite is het om 80cc in de fles te gieten, en bij honger nog een beetje.

Ik heb ontdekt dat ik met enkelzijdig kolfen, veel meer kolf. Ik zat voorheen op 50/60cc per borst. Als ik enkelzijdig kolf, krijg ik er zelfs 100cc uit. Maar aan een kant, de tweede kant blijft steken op een schamele 50cc, waarschijnlijk vanwege matige tsr. Maar de opbrengst is nu wel 140/150 per keer tegenover de 120 dus dat is wel mooi meegenomen.
  maandag 18 januari 2016 @ 13:42:46 #212
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159200642
Ik zou daar toch meer achteraan gaan, zeggen hoeveel per keer ze op mogen warmen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 18 januari 2016 @ 15:21:51 #213
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159202612
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:20 schreef Moppert het volgende:
Ja dat was het idd , ze draaien door! en houz e vast tijdens het kolven want ze vallen er als ze heel vol zijn dan dus soms daardoor ook af :( ja die zakjes aan de kolf vind ik ook onhandig,
Dank voor het advies. Gedaan. Alleen toen stootte ik er tegenaan. 120 cc op m'n broek en de grond :') ;(

Het grotere flesje blijft trouwens wél goed zitten.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159204829
Sinds een paar dagen heb ik 1 gevoelige tepel. Ik dacht eerst dat het gevoelig was omdat J had gebeten, maar het blijft. Aanhappen is pijnlijk, daarna gaat het goed zolang hij drinkt en niet loslaat. Ook tussen de voedingen door is het gevoelig. Ik zie niks bijzonders aan mijn tepel (het puntje was de laatste tijd al wit, maar toen had ik geen klachten) en bij J is niks te zien. De andere kant is pijnvrij.
Klinkt dit als spruw of moet ik ergens anders aan denken?
  maandag 18 januari 2016 @ 17:05:30 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_159204965
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 15:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dank voor het advies. Gedaan. Alleen toen stootte ik er tegenaan. 120 cc op m'n broek en de grond :') ;(

Het grotere flesje blijft trouwens wél goed zitten.
sorry voor het kutadvies ;(
disclaimer
pi_159206059
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 16:58 schreef Hupje het volgende:
Sinds een paar dagen heb ik 1 gevoelige tepel. Ik dacht eerst dat het gevoelig was omdat J had gebeten, maar het blijft. Aanhappen is pijnlijk, daarna gaat het goed zolang hij drinkt en niet loslaat. Ook tussen de voedingen door is het gevoelig. Ik zie niks bijzonders aan mijn tepel (het puntje was de laatste tijd al wit, maar toen had ik geen klachten) en bij J is niks te zien. De andere kant is pijnvrij.
Klinkt dit als spruw of moet ik ergens anders aan denken?
ik heb een blaar, ook een wit puntje. Negen van de tien keer voel ik niets. Maar soms is t ook pijnlijk bij drinken, gisteren zelfs erna. Dan staat ie op knappen of zit er al een barst in. Heb dit al twee maanden
pi_159206659
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 23:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat eiwit verhaal weet ik niet, maar onze kraamhulp zei dat we tussendoor moesten afspoelen met koud water (de kolfspullen en flessen) en dan 1 keer per dag afwassen of in de vaatwasser..
Ja, precies. Dat werd hier ook gezegd. Zo doe ik het dus ook; en bij ons gaat het einde dag gewoon de vaatwasser in.
pi_159220055
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:50 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik heb een blaar, ook een wit puntje. Negen van de tien keer voel ik niets. Maar soms is t ook pijnlijk bij drinken, gisteren zelfs erna. Dan staat ie op knappen of zit er al een barst in. Heb dit al twee maanden
Ik heb geen blaar, het topje van mijn tepel is bleek, zeg maar.
pi_159220570
Klinkt als Raynauds Hupje.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 19 januari 2016 @ 08:38:12 #220
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159220946
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 07:41 schreef Morretje het volgende:
Klinkt als Raynauds Hupje.
Kan dat zo laat nog beginnen? Hupjes zoon is iets van 8 maanden ofzo?
Ik heb het zelf ook vaak (dochter is nu 5,5 maand); eigenlijk is mijn linkertepel altijd wel een beetje pijnlijk, vooral bij het aanhappen. Hoe erg het is varieert per keer. Na het drinken is de tepel eerst wit en daarna is het middenstuk donkerrood.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159221341
Raynauds denk ik niet, ik had eerder nooit klachten.
Maar misschien is het bijten in combinatie met een droge huid (heb ik veel last van met dit weer) wel gewoon de oorzaak. Voor de zekerheid smeer ik de komende dagen maar miconazol en dan kijk ik wel hoe het gaat.
pi_159221840
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 13:17 schreef Mariposas het volgende:

Sillie: ik begon met 3 x 130 cc. Nu 3 x 150 cc, en heel af en toe 4 x 150 cc.
:o zoveel!? En ging dat dan ook altijd op?

Ik had gister een afspraak in 't ziekenhuis dus W. even bij een oppas gebracht. Hij kreeg daar 1 voeding, ik had een fles van 120 ml meegegeven, maar hij drinkt dan maar 80 op.. Hij is dan wel tevreden voor een uur of 2,5 a 3.. Maarja; nou weet ik niet wat 'ie dan een volgende voeding zou doen, want die kreeg 'ie weer gewoon bij mij.

Ik maak me daar wel zorgen om, als ik weer ga werken en hij op een dag maar 3x 80 gaat drinken dan krijgt 'ie toch te weinig binnen?

Nahjah, on the upside; hij dronk uit z'n fles bij de oppas. *O*
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:46:59 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159221962
Sillie, hij tankt echt wel bij hoor, als ie op een opvangdag te weinig zou drinken.

E dronk meestal 3x 60cc toen ze net ging (bij 12 weken oud dus), en later werd dat soms 100...
Pas veel later werden het echt flessen van 150 ofzo. Verschilt dus heel erg!

Ik had wel een kdv dat superzuinig was met mijn met moeite gekolfde melk, daar was ik heel blij mee O+ Ze warmden niet teveel bv op, en gaven soms een beetje kv als ze twijfelden of het wel honger was.
pi_159223022
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 08:38 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Kan dat zo laat nog beginnen? Hupjes zoon is iets van 8 maanden ofzo?
Ik heb het zelf ook vaak (dochter is nu 5,5 maand); eigenlijk is mijn linkertepel altijd wel een beetje pijnlijk, vooral bij het aanhappen. Hoe erg het is varieert per keer. Na het drinken is de tepel eerst wit en daarna is het middenstuk donkerrood.
Ja hoor, het is niet meer of minder dan het verkrampen van bloedvaatjes, je kunt het ook in vingers/tenen/oren/neus krijgen.
Voorkomen dat je tepel koud wordt, dus meteen weer inpakken, goed laten aanhappen scheelt soms ook wel, en wol dragen schijnt aangenaam te zijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 19 januari 2016 @ 10:50:08 #225
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159223230
Sillie, je merkt het vanzelf wel wat hij gaat drinken. Geef gewoon melk mee en je merkt het vanzelf. Dat hij nu een keer een fles van 80 cc drinkt, betekent niet dat nu vaststaat dat hij op een dag opvang/oppas 3 x 80 cc zal drinken. En zo wel, dan is dat toch ook prima? Dan zal hij misschien wat extra bijtanken bij jou 's-avonds (of 's-nachts :X :P ). Neem vooral niet mijn baby als graadmeter want dat is gewoon een flinke hongerige man. Flessen gaan ook eigenlijk altijd wel op.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159223680
Hier vaak ook maar zo'n 80ml als er een keer een flesje ingaat ipv de borst. Echter, toen ze een keer langere tijd moest overbruggen zonder de borst, bleek ze over die periode wel een stuk meer te drinken. Dus een keer een flesje zegt niets over hoe dat straks zal zijn op een complete werkdag. Gewoon genoeg meegeven. Ik denk dat ik begin met 3x150 mee te geven en vraag te doseren, niet 150 ineens. Of 4 flesjes van 110ml.

Ben ook heeeeel benieuwd hoe het hier zal gaan straks.
  woensdag 20 januari 2016 @ 11:48:52 #227
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159250692
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

sorry voor het kutadvies ;(
nee hoor, want het grote flesje (van 250 ml) past wel goed! :) Alleen dat kleine flesje van 120 ml draait door.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 20 januari 2016 @ 12:53:58 #228
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159252076
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 09:40 schreef silliegirl het volgende:
Ik maak me daar wel zorgen om, als ik weer ga werken en hij op een dag maar 3x 80 gaat drinken dan krijgt 'ie toch te weinig binnen?

Nee, dat halen ze gewoon in!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159252536
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 12:53 schreef Moppert het volgende:

[..]

Nee, dat halen ze gewoon in!
Dan krijg ik alsnog slapeloze nachten dus }:|
  woensdag 20 januari 2016 @ 13:15:48 #230
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159252635
Of clusteravonden O+

Heerlijk, je kindje ophalen van het kdv en dan samen op de bank ploffen en bijkomen van je werkdag *;
pi_159252718
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:11 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dan krijg ik alsnog slapeloze nachten dus }:|
valt heel erg mee. G drinkt 220/300 op een dag, bij de go maar in twee keer, en kdv in drie keer. Tussen negen en tien de laatste voeding, en een nachtvoeding hier. Hij haalt het meestal rond half zeven savonds in, dan valt hij in slaap bij me, en laat niet los. In zijn slaap drinkt hij verder, en dat meestal een uur lang. Maar ik heb m niet vaker in de nacht hoeven voeden.
pi_159252737
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 13:15 schreef LadyBlack het volgende:
Of clusteravonden O+

Heerlijk, je kindje ophalen van het kdv en dan samen op de bank ploffen en bijkomen van je werkdag *;
dit ja O+
Ik probeer altijd eerst snel te eten, en dan lekker samen op de bank O+
pi_159262404
Een dreumes die sneuneusje is want gekneusd voetje/beentje die heel goed te troosten is met borst O+
Helaas moest hij ineens niezen tijdens het drinken en had hij nog half een tepel in zijn snaveltje :X
Ik heb een piercegaatje :')
pi_159263520
Auuuu! :'(
pi_159290017
Is het ook echt zo dat je kind als het een uur aan de borst hangt, nog drinkt?
Ik heb nog nooit een uur lang de borst gegeven. Ze valt wel vaak in slaap en zuigt dan nog wel, maar heb niet het idee dat 't echt drinken is? Misschien is dat dus wel zo... :? Ik koppel in elk geval af dan. Misschien maar eens 's avonds langer laten "hangen".

Dochter drinkt de laatste tijd ook vaker 1 borst dan 2. Voorheen dronk ze er steevast 2, ook 's nachts, maar dat doet ze ook niet meer. Ik weet eigenlijk niet wat hierin normaal is?
  donderdag 21 januari 2016 @ 20:41:19 #236
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159290394
Hoe oud is ze Jantina? N. drinkt sinds ze 4,5 maand is ook steeds maar 1 borst. En dan maar 5 minuten lang. Soms een uur later de andere, soms pas 4 uur later.
Ik voed haar vaak in slaap, soms dronk ze dan echt een uur voordat ze sliep. Nu laat ze vaak lange pauzes ertussen, waarin ze met haar handjes speelt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159290633
Morgen is ze precies 3 maanden.
Ik vraag me af of het verband houdt met het niet meer doorslapen 's nachts. Waar ze eerst een tijd 6 tot 8 uur achtereen sliep. Slaapt ze er nu amper 4.
De voeding die er nu weer bijgekomen is, maakt dat ze 8 voedingsmomenten per dag heeft.

Overdag wil ze die andere borst vaak niet. Tenminste; als ik deze aanbied dan hapt ze aan, om vervolgens na 1 slok of precies wanneer de melk komt weer los te laten, enzovoorts. Dus ik neem aan dat het geen honger meer is.

Hier zijn de voedingen inderdaad ook vrij kort. 5 tot 10 minuten schat ik.
pi_159334935
Ik zit er over te denken of ik wil stoppen met kolven op mijn werk, maar weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken...

Ik ben 12 uur weg en kolf dan 1 keer (in mijn middagpauze), dat gaat goed. Als ik thuis ben, voed ik in die tijd 2 keer. Maar als J per ongeluk een keer doorslaapt en 12 uur tussen twee voedingen laat, moet ik kolven door de stuwing.
Ik sta voor de klas en kan dus niet zomaar het kolfmoment steeds een stukje opschuiven.
Kan ik het beste die voedingen thuis ook gaan afbouwen? En hoe pak ik het het beste aan met het kolven?
pi_159337062
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 19:16 schreef Hupje het volgende:
Ik zit er over te denken of ik wil stoppen met kolven op mijn werk, maar weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken...

Ik ben 12 uur weg en kolf dan 1 keer (in mijn middagpauze), dat gaat goed. Als ik thuis ben, voed ik in die tijd 2 keer. Maar als J per ongeluk een keer doorslaapt en 12 uur tussen twee voedingen laat, moet ik kolven door de stuwing.
Ik sta voor de klas en kan dus niet zomaar het kolfmoment steeds een stukje opschuiven.
Kan ik het beste die voedingen thuis ook gaan afbouwen? En hoe pak ik het het beste aan met het kolven?
steeds minder lang kolfen een optie?
pi_159342699
Hoe oud is J, Hupje?

Zo rond 9 maanden merken moeders vaak dat hun productie flexibeler wordt. Meestal zie je dan, dat productie niet meteen, of geleidelijker instort als er minder gevraagd wordt, of dat er flinke stuwing is. Als je rond die termijn zit, zou ik die voedingen thuis er juist in laten, en evt met de kolfmomenten steeds minder kolven en kijken hoe dat gaat.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_159349915
J is 9,5 maand oud. Ik kan inderdaad wel proberen om steeds minder minuten te kolven. Dan merk ik inderdaad vanzelf of dat gaat of dat ik thuis ook de middagvoedingen moet afbouwen.
Dankjewel!
pi_159359707
Sinds een week heb ik vreselijke kiespijn (morgen tandarts). Kans bestaat dat ik een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan :( Ik geef volledige bv en vraag me af of de verdoving/pijnstillers dan in de melk terecht komen - en zo ja, of het dan onverstandig is om nog bv te geven. Nu durf ik - behalve 2 paracetamol direct na de voeding - al niets te slikken tegen de pijn, want wil niet dat A dat binnen krijgt. Iemand ervaring hiermee?
  zondag 24 januari 2016 @ 16:50:06 #243
409579 LuDann
All the way
pi_159359874
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:41 schreef Aerenia het volgende:
Sinds een week heb ik vreselijke kiespijn (morgen tandarts). Kans bestaat dat ik een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan :( Ik geef volledige bv en vraag me af of de verdoving/pijnstillers dan in de melk terecht komen - en zo ja, of het dan onverstandig is om nog bv te geven. Nu durf ik - behalve 2 paracetamol direct na de voeding - al niets te slikken tegen de pijn, want wil niet dat A dat binnen krijgt. Iemand ervaring hiermee?
Veruit de meeste medicatie kan gewoon samen met borstvoeding. Omdat er meestal geen onderzoek gedaan is naar borstvoeding nemen farmaceutische fabrikanten het zekere voor het onzeker en raden gebruik af. Artsen gaan hierin vaak mee, maar als je je inleest blijkt dat stoppen met borstvoeding meestal helemaal niet hoeft. Op borstvoeding.com staat een uitgebreide lijst met medicatie en hun risico factor:

https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html

Gewone ibuprofen kan wel hoor, ik geloof niet dat er heftigere pijnstilling dan dat bij een tandarts wordt voorgeschreven?
pi_159360102
Dank LuDann. Als je die site bekijkt lijkt het inderdaad zo te zijn dat je de meeste medicijnen gewoon "veilig" kan gebruiken als je bv geeft. Vraag me dan alleen af waarom de tandarts telefonisch had doorgegeven dat ik max 3 dagen 3x ibuprofen mocht gebruiken als ik bv wilde blijven geven. Kreeg zo de indruk dat het toch wel degelijk wordt afgeraden.
  zondag 24 januari 2016 @ 17:10:47 #245
409579 LuDann
All the way
pi_159360291
De meeste artsen en tandartsen hebben geen verstand van borstvoeding en slaan er maar een slag naar. Ik geloof niet dat tandartsen in hun opleiding ook maar iets over borstvoeding wordt geleerd.
pi_159360394
Wat LuDann zegt inderdaad. Ik moest vorig een gaatje laten vullen zonder verdoving, want de tandarts had géén idee of het kon met bv.
pi_159360687
Dat is ook mijn schrikbeeld: dat ie een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving wil gaan uitvoeren :')
pi_159360843
Een verdoving bij de tandarts kan samen met borstvoeding hoor! :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 24 januari 2016 @ 17:35:22 #249
409579 LuDann
All the way
pi_159360872
Locale verdoving is naar mijn weten Lidocaine. In die lijst waar ik net naar linkte staat die onder L2. Ik zou zelf wel staan op een verdoving bij een wortelkanaalbehandeling.

Mijn dochter is met 4 maanden een heel potje lidocaine smeersel voorgeschreven toen ze hand-mond-voetziekte had, om in haar mond te smeren. Als dat kan lijkt me dat een injectie bij de tandarts ook geen probleem is.
pi_159360878
Ja, dat las ik achteraf ook. :')
  zondag 24 januari 2016 @ 17:40:45 #251
409579 LuDann
All the way
pi_159361004
Buhhh, dat lijkt me echt heel vervelend. :X
pi_159361459
Nah, dat gaatje vullen viel wel mee. Vond vooral zijn complete onwetendheid vervelend.
pi_159407286
Haaaai, ik breek even in met een klein vraagje hoor :)
Ik heb een tweeling van bijna 16maand. Ze krijgen nu alleen voor het slapen gaan nog 1 'voeding' (paar slokken is het meestal maar).
A.s. Vrijdag ben ik een dagje uit en ben ik waarschijnlijk pas laat weer thuis en missen ze die voeding dus. Kan dat kwaad voor m'n productie? Het is niet veel meer maar ik ben er nog niet aan toe helemaal te stoppen :@
Ik heb geen kolf meer, maar misschien kan ik met de hand een beetje afkolven als ik thuis ben ofzo..
pi_159407808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 14:12 schreef Pluizje het volgende:
Haaaai, ik breek even in met een klein vraagje hoor :)
Ik heb een tweeling van bijna 16maand. Ze krijgen nu alleen voor het slapen gaan nog 1 'voeding' (paar slokken is het meestal maar).
A.s. Vrijdag ben ik een dagje uit en ben ik waarschijnlijk pas laat weer thuis en missen ze die voeding dus. Kan dat kwaad voor m'n productie? Het is niet veel meer maar ik ben er nog niet aan toe helemaal te stoppen :@
Ik heb geen kolf meer, maar misschien kan ik met de hand een beetje afkolven als ik thuis ben ofzo..
Nee, daar kan je productie als het goed is wel tegen
  dinsdag 26 januari 2016 @ 18:38:24 #255
409579 LuDann
All the way
pi_159414197
Hmpf, bij het KDV klooien ze nog steeds een beetje met de voedingen. Wolk dronk een tijdje best grote voedingen, elke 3 uur zo'n 160 cc. Nu is dat sinds ze een maand thuis is gebleven rond de Kerst meer naar een BV schema gegaan. De oma's geven elke 2 uur 80 cc, dat gaat veel beter.

Nu heb ik al 2 keer aangegeven dat ik op het KDV ook graag zou zien dat ze niet zulke grote voedingen krijgt, dus ik geef dan ook zakjes van 80 mee tegenwoordig. Maar ze proberen haar telkens toch 160 te geven (ze krijgt dit niet op) en vinden het maar vreemd dat ze elke 2 uur komt. De leidsters kijken nogal op de klok en denken niet aan honger al na 2 uur.

Ik vroeg hoe dat dan ging bij de andere kindjes die BV krijgen, blijkt dat dat er maar 2 op een groep van 28 zijn, beiden jonger dan Wolk. Daar stond ik wel van te kijken, dat het er zo weinig zijn. Hebben jullie dezelfde ervaring?
pi_159414578
Bij mijn kdv zijn er ook niet veel bvkindjes.
De leidsters begonnen met 80 tot 100ml en als dat niet genoeg was (en dat was het ook niet) warnden ze wat meer op.
Werken ze met een schriftje? Misschien kun je het daar nog een keer in aangeven?
pi_159415181
LuDann, meer voedingen over de dag had te maken met het aankomen stimuleren toch?

Hier zijn het tegenwoordig 9/10 voedingen op een dag, een paar weken terug waren het er nog 7.

Omdat ze nu ook vaak maar 1 borst drinkt, heb ik van het CB de tip gekregen om juist meer op de klok te kijken, dus pas na +/- 4 uur weer aanleggen. Dat zou uiteindelijk dan ook weer moeten leiden tot langer slapen in de nacht.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 19:46:03 #258
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159416120
Broomhexine, wel of niet gebruiken?
Farmacotherapeutisch Kompas Azegt nee, borstvoeding.com niets, bijsluiter zegt overleg met arts, en andere bijsluiters zeggen weer dat het gebruik veilig is icm borstvoeding. -O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159417109
LuDann hier ook verschil van mening. Op het kdv, maandag, drinkt hij 3X 100-120cc. Bij de go drinkt hij twee keer 150-160cc, ze verwacht dat hij binnenkort grotere flessen zal drinken. Zoveel krijg ik niet gekolfd. Maar hij schijnt na 100cc nog niet verzadigd te zijn. Ik snap niet waarom hij dat op het kdv wel drinkt. Zelf leg ik nog steeds braaf om de drie uur aan, omdat dat wordt aangeraden. Maar G spuugt heel erg veel bij mij, dus misschien leg ik m toch te veel aan. Ik snap t niet meer.

Ben nu zo uit t ritme dat G niet altijd even goed drinkt, vanochtend had hij totaal geen honger dus rechts had ie niet uit gedronken, die stond dus van elf tot negen op knappen, leeggekolfd, en vandaag een grote pijnlijke verstopping die G niet weg drinkt, en ik ook niet weggekolfd krijg :{ zometeen over de hete douche masseren en nogmaals de kolf erop.

Ik kolf op werkdagen tussen de 380/450cc, als G meer gaat drinken moet ik aanvullen met kv. Maar mij lijkt dat zoveel voor een baby van 15 weken oud?
pi_159418281
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 16:50 schreef LuDann het volgende:

[..]

Veruit de meeste medicatie kan gewoon samen met borstvoeding. Omdat er meestal geen onderzoek gedaan is naar borstvoeding nemen farmaceutische fabrikanten het zekere voor het onzeker en raden gebruik af. Artsen gaan hierin vaak mee, maar als je je inleest blijkt dat stoppen met borstvoeding meestal helemaal niet hoeft. Op borstvoeding.com staat een uitgebreide lijst met medicatie en hun risico factor:

https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html

Gewone ibuprofen kan wel hoor, ik geloof niet dat er heftigere pijnstilling dan dat bij een tandarts wordt voorgeschreven?
Oxazepam staat als veilig, dat is de reden dat ik bijna drie jaar geleden abrupt met de borstvoeding moest stoppen. Heb toen alles nagelezen en overal stond dat het absoluut niet mocht. Wat een verandering in 3 jaar :o
E.
pi_159418516
Oh wacht, ik keek toen onder andere hier http://www.poppoli.nl/medicatie/
Daar mag het nog steeds niet. En volgens bijsluiters ook niet. Rare verschillen eigenlijk..
E.
pi_159418558
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 18:38 schreef LuDann het volgende:
Hmpf, bij het KDV klooien ze nog steeds een beetje met de voedingen. Wolk dronk een tijdje best grote voedingen, elke 3 uur zo'n 160 cc. Nu is dat sinds ze een maand thuis is gebleven rond de Kerst meer naar een BV schema gegaan. De oma's geven elke 2 uur 80 cc, dat gaat veel beter.

Nu heb ik al 2 keer aangegeven dat ik op het KDV ook graag zou zien dat ze niet zulke grote voedingen krijgt, dus ik geef dan ook zakjes van 80 mee tegenwoordig. Maar ze proberen haar telkens toch 160 te geven (ze krijgt dit niet op) en vinden het maar vreemd dat ze elke 2 uur komt. De leidsters kijken nogal op de klok en denken niet aan honger al na 2 uur.

Ik vroeg hoe dat dan ging bij de andere kindjes die BV krijgen, blijkt dat dat er maar 2 op een groep van 28 zijn, beiden jonger dan Wolk. Daar stond ik wel van te kijken, dat het er zo weinig zijn. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Hier geen bv zoals je weet maar het dikgedrukte is waarom ik toch reageer. Als jij aangeeft iedere twee uur 80cc, waarom doen ze dat dan niet??
Twix drinkt nu hij ziek is geweest ook vaker kleine beetjes. Grote hoeveelheden krijgt hij simpelweg niet weggedronken. Ons kdv gaat daar gewoon in mee. Hij heeft gisteren dus 5 flessen van 90cc gedronken ipv 3 van 150cc. Iets meer werk voor hen maar daar betaal je toch ook voor?
pi_159418923
Op onze opvangdagen is er op 12/24 kindjes maar 1 ander kindje wat bv krijgt. Mijn kdv is fv gewend en denkt ook zo, maar geeft J wel de fles zoals wij dat vragen.
Zowel voor LuDann als Cassandra: ik zou het wat dringender aangeven bij de opvang. Het is jullie kind, dus jullie weten wat hij/zij nodig heeft en als dat meer werk oplevert voor de opvang, pech voor hen. J krijgt nu af en toe fv op de opvang en volgens het pak "moet" hij 180/6, maar dat laat ik hen echt niet geven, dat is veel te veel. En dat doen ze dus ook niet.

Mariposas, geen idee, sorry. Lastig is dat.
pi_159420287
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:15 schreef JantinaGr het volgende:
LuDann, meer voedingen over de dag had te maken met het aankomen stimuleren toch?

Hier zijn het tegenwoordig 9/10 voedingen op een dag, een paar weken terug waren het er nog 7.

Omdat ze nu ook vaak maar 1 borst drinkt, heb ik van het CB de tip gekregen om juist meer op de klok te kijken, dus pas na +/- 4 uur weer aanleggen. Dat zou uiteindelijk dan ook weer moeten leiden tot langer slapen in de nacht.
Huh? Minder vaak drinken overdag zorgt voor langer slapen? Over het algemeen gaan ze niet meer drinken per voeding hoor. Meestal is de tip juist om te zorgen voor meer voedingen overdag. Overigens zijn 9/10 voedingen op een dag heeeel normaal hoor, 7 aan de krappe kant. Blijf naar je kleintje kijken, ze weten vaak heel goed wat ze nodig hebben.

Mariposas, je kunt LLL bellen voor medicijnvragen, ik kan het idd ook niet vinden. Ik gok dat het wel kan, maar ik hoef de gok niet te nemen ;)

En @opvang, eens met Malteser. Toe zeg, ze zorgen voor jouw kind, daar betaal je voor, en dan doen ze het ook nog eens niet zoals je het van ze verwacht? In het slechtste geval brengen ze zo ook nog je borstvoeding in gevaar, omdat ze het maagje oprekken en de kindjes op een gegeven moment niet meer genoeg hebben aan de borst.. }:| Veel kennis over kindgeleid voedingen hebben de meeste kdv-leisters/GO niet, die zijn kv-kindjes en de gebruiksaanwijzing op de pakken volgen gewend (en die gebruiksaanwijzing is zeker niet kindgeleid)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:30:57 #265
409579 LuDann
All the way
pi_159420417
Ja, ik ga het nog maar eens wat dringender aangeven, ik denk dat ik niet genoeg op mijn strepen heb gestaan. En in het boekje schrijven is ook een goede tip. Het is geen onwil van ze, maar er zijn veel verschillende leidsters en ze zijn dit gewoon niet gewend. Ze vergeten het gewoon.

@Jantina: nee, dit gaat niet zozeer om het aankomen. Het gaat er vooral om dat we het idee hebben dat ze zich prettiger voelt bij kleine voedingen. Bij de oma's is ze harstikke vrolijk juist maar op het KDV schijnt ze het soms niet zo naar haar zin te hebben. Ik denk zelf dat ze misschien per ongeluk hongersignalen negeren omdat ze teveel op de klok kijken. Dan denken ze dat ze huilt om andere redenen. Daarnaast gooien ze zo vrij veel melk weg want die 160 krijgt ze niet op. En ik las op de FB van LLL een tijdje geleden dat die grote voedingen de maag oprekt zodat ze meer aanleg zou krijgen voor obesitas maar hier kan ik verder niet echt info over vinden.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:36:40 #266
409579 LuDann
All the way
pi_159420730
Jantina, ik ben het met Morretje eens, ik vind het een vreemd advies van het CB. Waarom is het een probleem dat ze 1 borst drinkt? En 9/10 voedingen is toch prima? Wolk heeft er per etmaal tussen de 9 en de 12 ongeveer. En heeft ze geen honger als je de tijd tussen de voedingen rekt?

Morretje, ik zou graag meer lezen over het effect van (te) grote voedingen, heb je daar misschien een bron voor? Dank je wel voor je informatie trouwens.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 20:51 schreef .Sparkling. het volgende:
Oh wacht, ik keek toen onder andere hier http://www.poppoli.nl/medicatie/
Daar mag het nog steeds niet. En volgens bijsluiters ook niet. Rare verschillen eigenlijk..
Nou, er staat natuurlijk niet letterlijk dat het veilig is. Er staat dat het medicijn door een klein aantal moeder gebruikt is en dat die geen negatieve effecten hebben kunnen ontdekken. Ik denk dat eenmalig gebruik ook wel anders is dan bijvoorbeeld dagelijks. Omdat het te boek staat als best een heftig medicijn kan ik me voorstellen dat het standaard af wordt geraden als er verder niks over bekend is.
pi_159420940
Ik geef donderdag weer het prematuur speentje mee. Go geeft aan dat ze kleine porties geeft en dat G blijft vragen om meer. Hopelijk heeft hij voldoende aan minder als hij meer moeite moet doen. Ik haal hem super tevreden op, op de dagen van de GO speelt hij na ophalen altijd rustig in de box en slaapt daarna tevreden bij me. Op maandag na het kdv is hij altijd mopperig. Dus ze doet wel iets goed, het is meer dat het zoveel is voor mijn gevoel.
Snap alleen niet waarom hij na live voedingen zo spuugt, dit zou je eerder verwachten na grote hoeveelheden?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:50:02 #268
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159421303
LuDann, misschien nog een sticker op Wolk's flesje plakken met daarop iets schrijven in de trant van: '80 ml per voeding!'?
Ik wil niets goedpraten, maar ik kan me zo voorstellen dat ze op de opvang nogal op de klok kijken omdat zij meestal in een vrij strak schema zitten en zo geen kindjes kunnen 'vergeten'. En om de 4 uur voeding kost natuurlijk minder tijd dan om se 2 uur. Maar dit werkt ook niet zo, en dat zullen zij ook moeten inzien.

LLL kan ik wel bellen ja, bedankt voor de suggestie, morretje. En naja, de werking ervan is niet effectief bewezen dus anders geen ramp, moet ik alleen aan de antibiotica.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159421567
Jantina: hier op het CB zeggen ze het juist andersom; beter overdag op verzoek aanleggen met max. 4 uur ertussen zodat ze het merendeel van de voedingen overdag krijgen en ze 's nachts dus langer zonder kunnen. Mij lijkt het ook niet logisch om overdag te gaan rekken want dan gaan ze juist 's nachts inhalen lijkt me.
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:59:19 #270
409579 LuDann
All the way
pi_159421737
Oh ja, een sticker is een goed idee! Bedankt, dat ga ik doen. En ik denk inderdaad dat het zo ongeveer zit, met dat schema aanhouden. Op de dag dat ze gaan is het druk en hebben ze een hoop kindjes die tegelijk moeten eten. Daarnaast hebben ze ook nog stagiaires die bijspringen.

Ben je nog steeds zo ziek Mari? Wat rot, beterschap.

En wat sillie zegt klopt hier in ieder geval: als Wolk overdag niet (vaak) genoeg drinkt haalt ze dat 'snachts in.
pi_159422177
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:36 schreef LuDann het volgende:
Jantina, ik ben het met Morretje eens, ik vind het een vreemd advies van het CB. Waarom is het een probleem dat ze 1 borst drinkt? En 9/10 voedingen is toch prima? Wolk heeft er per etmaal tussen de 9 en de 12 ongeveer. En heeft ze geen honger als je de tijd tussen de voedingen rekt?

Morretje, ik zou graag meer lezen over het effect van (te) grote voedingen, heb je daar misschien een bron voor? Dank je wel voor je informatie trouwens.

[..]

Nou, er staat natuurlijk niet letterlijk dat het veilig is. Er staat dat het medicijn door een klein aantal moeder gebruikt is en dat die geen negatieve effecten hebben kunnen ontdekken. Ik denk dat eenmalig gebruik ook wel anders is dan bijvoorbeeld dagelijks. Omdat het te boek staat als best een heftig medicijn kan ik me voorstellen dat het standaard af wordt geraden als er verder niks over bekend is.
Er staat bij de pop poli toch wel letterlijk stoppen of ander middel kiezen? Nou ja, kan het nu toch niet meer veranderen,
E.
pi_159432242
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:46 schreef Mariposas het volgende:
Broomhexine, wel of niet gebruiken?
Farmacotherapeutisch Kompas Azegt nee, borstvoeding.com niets, bijsluiter zegt overleg met arts, en andere bijsluiters zeggen weer dat het gebruik veilig is icm borstvoeding. -O-
Ik krijg het niet gevonden op Lactamed onder bromhexine en ik weet niet of het nog anders vertaald kan worden. Interessant is wel het advies in rode letters in het farmacotherapeutisch kompas over broomhexine, namelijk dat deze medicatie waarschijnlijk van geen enkel nut is in geval van een gewone hoest.
  woensdag 27 januari 2016 @ 10:54:47 #273
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159432334
Vragen over medicatie bij borstvoeding kun je het beste stellen aan je apotheker. Die is daar voor opgeleid.
pi_159433867
Echt, ik snap met terugwerkende kracht totaal niet hoe ik bij de oudste in hemelsnaam zo lang heb gekolfd met een handkolf. Wat een *&^$#%$ apparaat, dat witte ventieltje schiet er steeds in, aaaargh!
pi_159434035
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:28 schreef Morretje het volgende:
Huh? Minder vaak drinken overdag zorgt voor langer slapen? Over het algemeen gaan ze niet meer drinken per voeding hoor. Meestal is de tip juist om te zorgen voor meer voedingen overdag. Overigens zijn 9/10 voedingen op een dag heeeel normaal hoor, 7 aan de krappe kant. Blijf naar je kleintje kijken, ze weten vaak heel goed wat ze nodig hebben.
Ze drinkt nu vaak maar 1 borst (overdag en 's nachts), als er langer tijd tussen zit drinkt ze er wel 2, dan drinkt ze dus wel meer.
Het idee hierbij is dat ze gewend raakt aan minder voedingen waarbij ze grotere hoeveelheden drinkt, zodat deze trend zich 's nachts ook door kan zetten. Ze heeft dit wel een tijd lang gedaan namelijk, maar ik ben haar de afgelopen periode onbewust vaker gaan aanleggen overdag, waardoor ze, denken we, gewend is geraakt aan vaker & kleinere voedingen, en dus haar voedingspatroon veranderd is.

Ik heb begrepen dat met een leeftijd van 3 maanden je richting 6/7 (borst)voedingen per dag kan gaan. Dit zou ik zelf ook prettig vinden, zeker met het oog op werk & nachtrust straks...

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:36 schreef LuDann het volgende:
Jantina, ik ben het met Morretje eens, ik vind het een vreemd advies van het CB. Waarom is het een probleem dat ze 1 borst drinkt? En 9/10 voedingen is toch prima? Wolk heeft er per etmaal tussen de 9 en de 12 ongeveer. En heeft ze geen honger als je de tijd tussen de voedingen rekt?
Het is an sich niet een probleem, maar het is minder prettig voor mij.
Ik vind 9/10 te veel en heb liever minder voedingen en dat ze per voeding wél 2 borsten drinkt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:55 schreef silliegirl het volgende:
Jantina: hier op het CB zeggen ze het juist andersom; beter overdag op verzoek aanleggen met max. 4 uur ertussen zodat ze het merendeel van de voedingen overdag krijgen en ze 's nachts dus langer zonder kunnen. Mij lijkt het ook niet logisch om overdag te gaan rekken want dan gaan ze juist 's nachts inhalen lijkt me.
Klopt, dat zou opgaan als mijn baby ook 2 borsten zou drinken, maar ze drinkt er dus maar 1, wat dus resulteert in vaker drinken.
  woensdag 27 januari 2016 @ 12:17:06 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159434132
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 10:50 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik krijg het niet gevonden op Lactamed onder bromhexine en ik weet niet of het nog anders vertaald kan worden. Interessant is wel het advies in rode letters in het farmacotherapeutisch kompas over broomhexine, namelijk dat deze medicatie waarschijnlijk van geen enkel nut is in geval van een gewone hoest.
Ja dat had ik ook gelezen en dat weet ik ook eigenlijk wel. Net als fluimucil bijvoorbeeld. Dan maar naar de huisarts voor antibiotica.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159434931
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 12:13 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ze drinkt nu vaak maar 1 borst (overdag en 's nachts), als er langer tijd tussen zit drinkt ze er wel 2, dan drinkt ze dus wel meer.
Het idee hierbij is dat ze gewend raakt aan minder voedingen waarbij ze grotere hoeveelheden drinkt, zodat deze trend zich 's nachts ook door kan zetten. Ze heeft dit wel een tijd lang gedaan namelijk, maar ik ben haar de afgelopen periode onbewust vaker gaan aanleggen overdag, waardoor ze, denken we, gewend is geraakt aan vaker & kleinere voedingen, en dus haar voedingspatroon veranderd is.

Ik heb begrepen dat met een leeftijd van 3 maanden je richting 6/7 (borst)voedingen per dag kan gaan. Dit zou ik zelf ook prettig vinden, zeker met het oog op werk & nachtrust straks...

[..]

Het is an sich niet een probleem, maar het is minder prettig voor mij.
Ik vind 9/10 te veel en heb liever minder voedingen en dat ze per voeding wél 2 borsten drinkt.

[..]

Klopt, dat zou opgaan als mijn baby ook 2 borsten zou drinken, maar ze drinkt er dus maar 1, wat dus resulteert in vaker drinken.
Het klinkt wel logisch dat ze gewend kan zijn aan vaker kleinere beetjes drinken, maar het hoeft niet zo te zijn dat ze daadwerkelijk minder drinkt met maar 1 borst he. Je productie kan ook hoger zijn waardoor ze alsnog hetzelfde binnenkrijgt (of meer zelfs).

Hoe vaak zit er nu tussen voedingen, dat je de tijd ertussen langer wil maken? Mijne drinkt al weken (maanden?) maar een kant, ik merk niet dat hij vaker of sneller komt. Ik vraag me ook af of het lukt om haar twee borsten te gaan geven ipv een, als ze niet meer wil zal ze echt niet drinken. Wil je dan gaan rekken of zo?

Wat ik wel merk is dat als mijn zoon overdag meer drinkt hij 's nachts minder vaak komt, wat hierboven ook al gezegd wordt. Je hebt dus kans dat als je overdag minder aanbiedt je 's nachts juist ook elke paar uur aan de bak moet. En 'meer' drinken hoeft echt niet tien voedingen te zijn.

Ter illustratie, zo gaat het op mijn werkdagen:
Voeding voor ik 's ochtends voor ik weg ga.
3x160ml voor overdag. Dat gaat niet altijd op en wordt ook niet altijd in drie flessen gegeven, soms maar 2 en soms 4. Hangt af van slaapjes ook.
Voeding als ik weer thuis ben rond zes uur, dat is ook hoi mama en niet zo zeer honger.
Soms tussen zes en zeven nog een keertje want moe
Voeding voor hij gaat slapen rond zeven uur/half acht
Voeding als ik naar bed ga (droomvoeding)
En dan 1x 's nachts meestal.
Dat zijn dus ongeveer 7-8 voedingen per etmaal, en hij is ruim vier maanden. Toen ik net werkte waren het soms twee nachtvoedingen, maar ik merk dus dat die ene voeding als ik thuis kom ervoor zorgt dat hij 's nachts maar 1x komt.

Wanneer moet je weer werken? Ik zou het even aankijken en dan pas gaan sturen. Met flessen krijgt ze waarschijnlijk sowieso al grotere voedingen en zit er meer tijd tussen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 28-01-2016 06:39:52 ]
pi_159442510
Overdag zit er vaak 2 / 2.5 uur tussen en deze trend zet zich tegenwoordig 's nachts ook voort.
Eerder zat er 's nachts minimaal 4 uur tussen (al sinds het begin), maar al snel steeds vaker 5 of 6 uur. En 's morgens dan nog 3 uurtjes totdat we opstaan. Tegenwoordig zit er 's nachts amper 3 uur tussen en soms zelfs maar 2 uur.

Wat je zegt, kan natuurlijk ook het geval zijn, dat ze aan die ene borst inderdaad genoeg heeft. Maar dan vind ik wel dat ze weer erg snel komt.

Jouw schema vind ik ideaal klinken ^O^

Ik moet 15 feb. weer beginnen...

EDIT: vandaag en gisteren een keer een fles gegeven ipv live voeden. Ze dronk beide keren 150ml weg. En zojuist na 3 uur sinds de laatste voeding drinkt ze wel 2 borsten.

[ Bericht 3% gewijzigd door JantinaGr op 27-01-2016 17:21:41 ]
  woensdag 27 januari 2016 @ 17:51:46 #279
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159443694
Is er een reden dat ze een fles krijgt ipv een live voeding?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159444031
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 17:51 schreef Mariposas het volgende:
Is er een reden dat ze een fles krijgt ipv een live voeding?
Vandaag gingen we op visite (ik kolfde van tevoren) en gisteren had vriend haar in de ochtend mee naar beneden genomen en wat uit de vriezer gehaald, zodat ik nog wat kon slapen.
pi_159444962
Wat is een goede niet al te dure sportbh? Van t weekend ga ik weer een poging wagen met paardrijden, hopelijk kan het dan pijnloos :')
pi_159445204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat is een goede niet al te dure sportbh? Van t weekend ga ik weer een poging wagen met paardrijden, hopelijk kan het dan pijnloos :')
Supergoed maar niet goedkoop: ShockAbsorber. Ik vind het de prijs meer dan waard.
pi_159445477
quote:
1s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:48 schreef Cholula het volgende:

[..]

Supergoed maar niet goedkoop: ShockAbsorber. Ik vind het de prijs meer dan waard.
bij Perry nu met korting. Hopelijk heb ik voor zondag nog even tijd om te passen zonder G. ^O^
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:24:48 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159454448
(Op de valreep nog even jompelen)
WHO norm voor Franny *O*
KuikenGuppy
  woensdag 27 januari 2016 @ 23:41:03 #285
409579 LuDann
All the way
pi_159454908
Jantina, pas je al borstcompressie toe tijdens de voedingen? Dat zorgt ervoor dat ze net wat meer binnenkrijgt en vette melk bovendien die goed verzadigt. Verder hoop ik dat het voor je gaat werken zoals je wilt, laat je het nog even weten? Ik ben wel benieuwd.

En WHO norm voor Franny? :o Wat goed! O+
pi_159458827
LuDann. Tijdens het voeden pas ik geen borstcompressie toe. Kan ik inderdaad eens proberen. ^O^
Met kolven deed ik dit al wel.

Ik houd je op de hoogte. :)
pi_159458966
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 18:39 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat is een goede niet al te dure sportbh? Van t weekend ga ik weer een poging wagen met paardrijden, hopelijk kan het dan pijnloos :')
Ik heb een prettige gekocht bij hunkemoller en ben daar toen zelfs van goed advies voorzien :o in elk geval zorgen voor de hoogste steunklasse. Oh, en even voeden vóór je hem aantrekt :')
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:33:37 #288
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159459080
Die ShockAbsorbers verkopen ze sinds jaar en dag bij Divoza, cassandra (toen lelijk en wit, nu zien ze er hip uit). Ook bij Divoza zijn er een aantal in de sale.
Ik heb juist altijd na het paardrijden dat ik vergeet dat ik nog een sportbh aan heb. :(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159459889
ShockAbsorbers ^O^ Had ik al prezwangerschap, moet nog even kijken of ie nu nog past (ik ga maandag weer beginnen met sporten..). Wel verstanding om zoogcompressen erin te doen denk ik? Of juist niet doen?

Advies gevraagd: Ik moet half maart weer beginnen en wil niet kolven op het werk. Wel wil ik bv blijven geven als ik thuis ben, als het lukt (avond/nacht/vroege ochtend). Kan dat, of vereist dat wel kolven om productie op gang te houden?
  donderdag 28 januari 2016 @ 10:11:34 #290
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159459942
Er is een enkeling waar het bij lukt, maar de kans is heel groot dat het niet zal werken.
Waarom wil je niet kolven?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159460969
Het is mij niet gelukt. En ik hoor om me heen meer mensen waarbij het niet gelukt is dan wel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159462478
Ik heb tot N. 7 maanden was gekolfd, het lukte me niet meer om het (zonder stress) te combineren met mijn baan voor de klas. Het liep heel rap terug daarna, nu voed ik nog 's ochtends / 's avonds / 's nachts en ik merk dat ik niet meer genoeg voor haar heb voor een hele voeding. Als je bv wilt blijven geven zou ik toch kolven.
pi_159465243
zusjevan: hoelang wil je nog geven als je werkt? Misschien, als je productie terugloopt, dat je dit goed kan combineren met je enorme vriezervoorraad? Mits die vriezervoorraad toereikend is voor de periode dat je bv geeft natuurlijk.
pi_159466897
Ik heb sowieso nooit zoogcompressen in, ook niet tijdens t paardrijden. Maar de laatste keren met normale Bh gereden en dat was niet echt comfortabel haha

Had ik weer, kolfruimte op slot (deed ik de eerste keer ook, wist ik veel) was iemand die oefeningen voor haar rug deed en privacy wilde (ja zegt ze, wat kan ik voor je doen, ik ben even bezig. :')). Ik werk bij de gemeente, aan de andere kant van t gebouw, dus ik ga niet heen en weer lopen. We hebben een gezamenlijke kolfruimte voor 2000 man (vrouw :+)
Gelukkig mocht ik toen wel gebruik maken van de kolfruimte van haar :')
pi_159467018
OK no go dus.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 10:11 schreef Moppert het volgende:
Er is een enkeling waar het bij lukt, maar de kans is heel groot dat het niet zal werken.
Waarom wil je niet kolven?
Omdat ik wel bijna zeker weet dat ik er gestresst van raak.

We hebben al plek tekort dus ik wil geen kolfruimte opeisen (bedrijf is gigantisch aan het groeien en kantoorpand is te klein aan het worden). Daarnaast is het zo stervensdruk op het werk dat ik mezelf er wss geen tijd voor gun/niet rustig zit/onrustig wordt. En ik heb in het begin 2,5 week lang 8x per dag gekolfd, ik heb er zo'n hekel aan gekregen :').

Toen ik begon met bv had ik al in gedachten dat het voor ca. 3 maanden zou zijn, tot ik weer aan het werk zou gaan. Alles wat langer kan is mooi meegenomen, maar op fv wordt ze ook wel groot. Ik denk ook dat flesjes meer rust gaat geven, dan hoef ik niet alle (nacht)voedingen meer te doen en je ziet wat ze drinkt.. het is nu ook zo'n gek*t met dat tepelhoedje (ze snapt het echt niet zonder).
Of ik moet me over een maand bedacht hebben :X. Ik sluit nog niks uit. Hormonen enzo.

Idd Jantina ik kan haar nog een tijdje BV-uit-fles blijven geven :). Ga het denk ik mengen met FV straks en zo opbouwen naar volledige FV.. adviseerden ze in het zkh iig.

Hehe kan ik me voorstellen Cassandra, lijkt me ook niet prettig paardrijden met gewone BH :P. Maar ik heb elke dag zoogcompressen in :o anders is het instant-lek. Als ze aan de ene borst ligt, begint de andere te druppen :').
pi_159467184
Hoeveel dagen werk je, hetzusjevan? En hoe snel kun je van je werk naar huis om te voeden? En heb je genoeg tijd 's ochtends voor een ochtendvoeding?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159467659
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:20 schreef hetzusjevan het volgende:
Maar ik heb elke dag zoogcompressen in anders is het instant-lek. Als ze aan de ene borst ligt, begint de andere te druppen .
Hier ook! Ook vaak moeten verwisselen na een voeding, omdat 1 kant helemaal doorweekt was. :{
Met de etos 2 + 2 dan ook 12 pakken ingeslagen.
pi_159469878
Jantina, T krijgt bij mij ook één borst per keer. Een enkele keer (als ik bijvoorbeeld met de wandelwagen op pad ben) slaap T erg lang. Vandaag 3,5 a 4 uur tussen twee voedingen. Dan drinkt hij eerst een borst leeg en een half uur later nog een flink deel van de andere borst. Maar 2,5 uur is hier vrij standaard hoor. In de avond nog veel meer, vanaf 18:00 uur elke anderhalf uur. Dan maakt ie zich echt op voor de nacht. Hey, maar zo hebben we vannacht een nieuw record neergezet: slapie van 21:30 tot 3:30. Whoopwhoop! *O*

Ik dacht een paar weken geleden dat ik iets verkeerd deed (las ergens op internet ca 5/6 voedingen per etmaal, hou toch op joh, hoe dan?) Dacht ook dat ik dat maagje maar eens moest laten wennen aan meer. Doesn't work. (I'll save you the trouble of trying :P )

Alleen avondclusteren voor een fijne/aardige nachtrust werkt hier. Vaak.
pi_159469902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:43 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hier ook! Ook vaak moeten verwisselen na een voeding, omdat 1 kant helemaal doorweekt was. :{
Met de etos 2 + 2 dan ook 12 pakken ingeslagen.
Ik leg er tegenwoordig een bakje onder, zoogcompres zou het denk ik vijf minuten houden en daarna kan ik alsnog met doeken aan de gang. Loopt gewoon een straal uit als ook maar iets van druk op staat.
pi_159469922
Oh, het staat een beetje als "feit" hierboven. Zo bedoel ik het niet hoor, sorry. Meer als voorbeeld hoe het bij mij werkt, en dat het bij jou volgens mij ongeveer hetzelfde ritme is overdag.
pi_159469936
Vanaf wanneer kun je een beetje proberen een langere tijd tussen de nachtvoedingen te krijgen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')