abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159724061
Ik heb deze gemaakt van dimensions



Ik heb geen enkel probleem gehad met het garen of het patroon. Het patroon is wel wat aan de kleine kant, maar voor mij prima zichtbaar.

En wat Shandaly zegt, verschillende diktes, verschillende kleuren door elkaar, de ene heeft halve steken en de andere echt kruisjes. Noem maar op. Ik vond het een erg leuk patroon om te maken.

Het enige wat ik níet heb afgemaakt zijn de lijntjes in de vogel zelf. Ik was er mee begonnen maar vooral de lijnen op de vleugels waren absoluut niet mooi, dus die heb ik weer uitgehaald.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_159725140
@Shandaly: ooh die mooie luchtballonnen. maar wat jij schrijft had ik inderdaad ook al gevonden, vaak meerdere kleuren voor 1 steekje.

Was jou pakket 14ct of 18ct?

Zonde joh dat hij nog niet hangt haha!

Ik had deze op het oog
a row of love


Ik heb het patroon nu wel gevonden (slechte kwaliteit) maar er zijn inderdaad een steek of 6 met verschillende kleuren.

@essnhills: oooh nog 1: die is ook mooi! Maar ook goed bevallen? en hoe was jouw stof 14/18

daar zit ik nu vooral mee. ik zie op internet bij elk voorbeeld echt de stof erdoorheen komen en bij mijn egypte (die lelijke) is dat ook en die heb ik daardoor niet meer afgemaakt, lelijk vooral bij donkere kleuren.
pi_159725257
14ct, en deels driedraads en deels dubbeldraads, maar ook dus deels maar enkele steken ipv hele kruisjes, en je ziet nergens de stof er door komen.

Als je er goed voor zorgt dat je draadjes niet om elkaar heen draaien maar netjes naast elkaar liggen nemen ze ook meer ruimte in beslag en heb je er ook minder last van.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_159725693
Oké dankjewel.

ja dat netjes naast elkaar dat gaat bij mij nogal fout haha. Ik doe het op de "snelle" manier.
Dus naald insteken en meteen door naar het volgende gat, inplaats van insteken en onder je stof zoeken naar je naald en weer naar boven.

Daar draaien de draden erg van heb ik gemerkt.

Ik ga ff een proeflapje proberen met donkere kleuren 2 draadjes en dan netjes werken.
thanksies
pi_159730390
Nu ben ik weer gaan zoeken en ben ik deze tegengekomen van dimensions



*verliefd is*

Alleen bijzonder dat ik hem in de Nederlandse webshops alleen bij handwerk.nl kan vinden en hier is hij 14ct en bij amazon etc. is hij 18ct.. :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 17:22:56 #106
446930 crew  ESF1Gamer
pi_159730853
@Essnhills

Die vind ik ook mooi. Ik twijfel of ik ga kopen.
Vorig jaar dit pakket gekocht op de handwerkbeurs in Zwolle voor 20 euro:

It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_159731205
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 17:22 schreef F1gamer het volgende:
@Essnhills

Die vind ik ook mooi. Ik twijfel of ik ga kopen.
Vorig jaar dit pakket gekocht op de handwerkbeurs in Zwolle voor 20 euro:

[ afbeelding ]
Ik heb ruim een jaar geleden deze gemaakt

"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator zondag 7 februari 2016 @ 17:37:54 #108
446930 crew  ESF1Gamer
pi_159731218
Die is ook mooi :)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_159731250
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 17:37 schreef F1gamer het volgende:
Die is ook mooi :)
I know :P

Daar past de andere dus wel mooi bij :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_159732449
Bij de spinnerij staat hij ook, 18count
http://www.spinnerij.nl/i(...)553&product_id=35256
Alleen niet direct leverbaar.

Hij is gaaf!
pi_159735002
Ik heb hem gekocht :@

Als afwisseling voor m'n wereldkaart :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_159741649
Oeh F1gamer ik ben van die serie bezig met t welpje. Van de week maar weer wat steekjes zetten 😊
  maandag 8 februari 2016 @ 13:53:22 #113
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_159752899
Vanochtend een uurtje aan Mario geborduurd. :D



Ik moet wel opletten dat ik niet te strak borduur, anders glijdt de draad alsnog onder de stof door.
pi_159754252
Phoeee wat een gepriegel! Wel mooi gedaan al!

Ik heb net een lap aida gekocht bij de hobbywinkel. Die stijve zooi van die marktplaatsman vind ik echt niets haha.(heb nog een mega lap liggen van hem)
Een lap van 1,5x1,0 voor 12,50
In een beetje creme kleur, dus niet spierwit.

Van de week ff garen opschrijven en dan het patroon uitprinten en dan kan ik beginnen.

Nu eerst mn dreamcatcher afmaken.. Heb de halve week niets gedaan haha
pi_159754955
Moio spul allemaal!

BMD: Ik heb uit pakketten ook altijd hele stijve aida maar met gebruik (of gewoon effe heel erg kreukelen voor je begint) wordt het best snel soepel vind ik. Maar mooi prijsje dus lekker voorraadje heb je nu. Succes met de laatste stukjes van je dreamcatcher. ^O^

Ik ben ook aan het borduren weer maar nu voor een nieuwe swap :D Harry Potter thema en ik heb iets bedacht met het logo van Hogwarts/Zwijnstein met de hoofden van de huizen geborduurd. Schiet lekker op maar moet effe nog een paar kleurtjes weer bestellen (waaronder goud dus dat zal wel hel worden :') )
  maandag 8 februari 2016 @ 15:36:57 #116
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_159755767
Eerst even spoelen in lauw water helpt ook om de stof soepel te krijgen.
pi_159758445
Thanks voor de tips beide, dat zij de hobbywinkelmevrouw inderdaad ook.
Alleen is die stof 18count en ik vind dat echt te priegelig voor mijn ogen.
Dan liever 14count en 3draadjes haha.

Enne lijnloos: harry potter <3 leuk leuk. Ik heb daar ook veel patroontjes van gezien van de afdelingslogos/hogwarts logo. Ben benieuwd war je er van maakt <3

Heb net ff die dimensions kleurcodes zitten omwisselen met dmc codes, wat een zooi zeg en zelfs het orginele patroon staan fouten in de kleurcodes (echt domme fouten, kleuren die vaker voorkomen en dan gewoon een heel nummer vergeten van hun zelf.)

Maar het is wel gelukt, als alles in elkaar zit vallen die kleurtinten toch niet echt op denk ik.
Je weet toch niet welke tint het had moeten wezen haha.
pi_159758611
OMG Harry Potter!

Dat moet ik ook nog borduren! :o
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_159758702
Ja het is zo leuk om HP te doen. Ik heb het patroon van alle professors van Cloudsfactory ( O+ niet googlen, gaat je geld kosten, teveel leuks!) gekocht. Ook omdat je die patronen heel goed kan gebruiken om quiltjes te maken met pixels.



[ Bericht 20% gewijzigd door Lijnloos op 08-02-2016 17:27:11 ]
pi_159759043
OMG die zijn echt tooooo cute ;(
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_159760477
aaah wat schattig! :D :D
pi_159768393
Ooohh wat een leuke dingen allemaal!! Ik moet echt 380 worden en de loterij winnen.
Ohja en niet tegen iedereen zeggen: dat doe ik wel even.. ik moet nu voordat ik weer kan borduren een knuffel naaien, een knuffel haken, een deken haken en n geboortebord maken. Allemaal superleuk maar wel n beetje boel zo tegelijkertijd. Dus even geen updates van mijn kant.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 10:26:04 #123
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_159881202
Als de geboortetegel af is wil ik het zelf inlijsten. Uiteraard ga ik op internet rondsnuffelen voor tips.
Hebben jullie nog tips?
pi_159882260
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 10:26 schreef Patapon het volgende:
Als de geboortetegel af is wil ik het zelf inlijsten. Uiteraard ga ik op internet rondsnuffelen voor tips.
Hebben jullie nog tips?
Voor zelf inlijsten?

het hangt een beetje af van hoe groot en hoe stug je werk is.

Bijvoorbeeld zo'n pakketje van de Action is vrij klein en stug dus dan kun je prima een stuk karton op maat (van de lijst) snijden, het borduurwerk even goed centreren en dan aan de achterkant met naald en draad van de ene naar de andere kant vastzetten



Je vouwt dus gewoon de flappen om het karton en zet de flappen aan elkaar vast aan de achterkant. ik heb er hier 2 getekend :P

Maar voor wat grotere werkjes heb ik het ook wel eens echt vastgenaaid op het karton.

Je snijdt je stuk karton weer op maat, zodat hij precies in de lijst past, en je tekent de grootte van je werk gecentreerd erop, maar dan nét even groter, laten we zeggen 1mm aan alle kanten, zo gaat het karton uiteindelijk een beetje bol staan en blijft je borduurwerk mooi strak. Je zet eerst de hoekjes vast, en daarna de middelpunten, en daar weer het midden van etc. Dit is afhankelijk van hoe groot je werk is en wat de afstanden tussen de punten zijn. Als je alleen de hoekjes vastzet en daarna het gewoon gaat 'naaien' trek je hoogstwaarschijnlijk je werkje scheef en kom je op het einde van die kant niet mooi uit.

Zoiets bedoel ik

En als je afstandjes tussen de vastgezetten punten klein genoeg zijn kun je het gewoon met naald en draad helemaal vastnaaien.

Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je de die steken die je maakt niet ziet als je klaar bent, ik heb dat andere keren opgelost door een paar hokjes buiten m'n werk te gaan meten en een passe partout te gebruiken in de lijst.

Is het een beetje duidelijk wat ik bedoel?

[ Bericht 12% gewijzigd door essnhills op 13-02-2016 11:55:03 ]
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 13 februari 2016 @ 12:00:20 #125
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_159882440
Thnx! ik las ook ergens dat je i.p.v. het vastzetten met draad, (dubbelzijdig) plakband kunt gebruiken.

De geboortetegel is nu nog stug maar als het klaar is was ik het eerst nog en dan wordt het wel soepel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')