abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 december 2015 @ 20:45:22 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_158477620
quote:
9s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:44 schreef Franny_G het volgende:
Aanleiding voor groots en meeslepend drama was vanavond het kindje Jezus. Ik was gisteren helemaal blij: had voor weinig een ouderwetse kerststal op de kop getikt bij de kringloop. Toen I de stal zag, bleek al snel dat alle onderdelen vast zaten, behalve Jezus. Die kun je van zijn kribbe aftrekken. Dus I loopt de hele dag met Jezus rond. Nu had ik een briljant idee, namelijk dat als I gaat slapen baby Jezus ook terug gaat in zijn kribbe. Dat leidde tot een totaal verscheurde I. Die het ene moment Jezus netjes in z'n kribbe neerlegde, naar de deur liep, de trap op klauterde om naar de badkamer te gaan en het volgende moment ineens bedacht dat ze Jezus toch echt niet kan achterlaten in z'n stal. Nee, baby moest mee naar haar kamer. OK, OK, als je echt niet zonder Jezus ( :') !!) kan, dan mag hij wel mee naar je kamer. Dus zij omhoog klauterend met Jezus in haar hand, was ze bijna boven, ineens weer gekrijs. Baby moet in z'n bedje! Dus weer terug. Dit is nog zo twee keer herhaald, totdat ik de knoop doorhakte en besloot dat Jezus toch echt in zijn eigen kribbe moest slapen vanavond. Ze heeft gehuild tot tijdens het tanden poetsen.
Hahahaha, tering :') (Jezus) _O- ik zit gewoon te lachen met tranen in mijn ogen :')
Hou jij het zelf wel droog op zulke momenten?
disclaimer
  woensdag 23 december 2015 @ 20:46:27 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_158477653
Inside out O+ die is zo mooi!

Ik moet ook heel vaak gewoon lachen hoor, om de dreumesdramatiek. Waar ik soms wel een beetje kriegel van word, zeker als ik moe ben, is het fysieke. Suus wil bijna continu fysiek contact als we thuis of ergens binnen zijn. Als ik sta hangt ze aan mn been, als ik zit, zit ze op me. Bijna volcontinu :')

Ik vind het heel vaak heel fijn en gezellig, en soms wil ik even ademen :P
pi_158477657
quote:
9s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:44 schreef Franny_G het volgende:
Aanleiding voor groots en meeslepend drama was vanavond het kindje Jezus. Ik was gisteren helemaal blij: had voor weinig een ouderwetse kerststal op de kop getikt bij de kringloop. Toen I de stal zag, bleek al snel dat alle onderdelen vast zaten, behalve Jezus. Die kun je van zijn kribbe aftrekken. Dus I loopt de hele dag met Jezus rond. Nu had ik een briljant idee, namelijk dat als I gaat slapen baby Jezus ook terug gaat in zijn kribbe. Dat leidde tot een totaal verscheurde I. Die het ene moment Jezus netjes in z'n kribbe neerlegde, naar de deur liep, de trap op klauterde om naar de badkamer te gaan en het volgende moment ineens bedacht dat ze Jezus toch echt niet kan achterlaten in z'n stal. Nee, baby moest mee naar haar kamer. OK, OK, als je echt niet zonder Jezus ( :') !!) kan, dan mag hij wel mee naar je kamer. Dus zij omhoog klauterend met Jezus in haar hand, was ze bijna boven, ineens weer gekrijs. Baby moet in z'n bedje! Dus weer terug. Dit is nog zo twee keer herhaald, totdat ik de knoop doorhakte en besloot dat Jezus toch echt in zijn eigen kribbe moest slapen vanavond. Ze heeft gehuild tot tijdens het tanden poetsen.
:D !
Wat aandoenlijk eigenlijk, maar ook zo hilarisch O+
  woensdag 23 december 2015 @ 20:47:28 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_158477703
Dat Jezusverhaal :D
pi_158477755
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, deze wil gewoon opgepakt worden omdat ik haar niet de gewenste aandacht geef op dat moment. En echt, ik probeer alle positieve aanpakken. Afleiding. Praten. Uitleggen. Maar ze gaat gewoon plat op de grond liggen gillen tot ze op mijn arm zit. Alleen op de arm houdt ze op. Dus ik denk toch dat ik er verstandig aan doe om dat langzaam maar zeker een beetje te minderen ;)
Als Melba andere basisbehoeften heeft, dan werkt een andere aanpak waarschijnlijk prima :Y
Oh dat snap ik zeker. Ik klink nu wel leuk maar ik was het gedrein vanmiddag na een paar uur ook wel zat :')

Ik vind dat hele opvoeden maar moeilijk, er zijn grenzen aan wat ik kan bieden aan aandacht en vasthouden als hij erom vraagt, terwijl ik wel veel zie in de principes van onvoorwaardelijk ouderschap enzo. Maar zo'n kleintje snapt nog maar weinig maar heeft al zoveel emoties, pfff. Er valt gewoon nog weinig uit te leggen, al doe ik het wel, het komt nog niet erg binnen.

We hebben hier nu elke avond keurig kind in bed om half acht, waarna hij om half negen weer huilend wakker wordt, en pas weer stopt als hij beneden is bij ons. En dan om half tien gaat hij terug zonder problemen.

Aan de ene kant zou ik daar misschien niet in mee moeten gaan, maar aan de andere kant gaat hij nu twee keer zonder gedoe slapen en zou hij anders het tussenliggende uur volschreeuwen gok ik...
Kwak
pi_158477801
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hahahaha, tering :') (Jezus) _O- ik zit gewoon te lachen met tranen in mijn ogen :')
Hou jij het zelf wel droog op zulke momenten?
Op zo'n moment ben ik vooral druk met de emoties een beetje reguleren en wisselen mijn vriend en ik wel van die veelbetekenende blikken uit, maar vooral naderhand moeten we daar hard om grinniken. Bij een glas wijn, als drama queen in dromenland is. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158477838
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Inside out O+ die is zo mooi!

Ik moet ook heel vaak gewoon lachen hoor, om de dreumesdramatiek. Waar ik soms wel een beetje kriegel van word, zeker als ik moe ben, is het fysieke. Suus wil bijna continu fysiek contact als we thuis of ergens binnen zijn. Als ik sta hangt ze aan mn been, als ik zit, zit ze op me. Bijna volcontinu :')

Ik vind het heel vaak heel fijn en gezellig, en soms wil ik even ademen :P
Ademen is overrated.

Ik vind het geen punt als hij dicht tegen me aan zit, maar op schoot is gewoon echt niet handig meer met die toeter. Maar ja, maak hem dat maar eens duidelijk :') En Stip heeft de reteirritante gewoonte om in je mouw te willen friemelen en dan over je arm te wrijven.

Haha, die I :D
pi_158477847
Franny :D :D :D _O-

Nou ik heb geen onzekerheden.. of ja ik heb ze wel maar ik heb ze weg gestopt want het gaat er niet sneller op als ik me ga lopen focussen of ze wel of niet in lijn der ontwikkeling liggen.

Wat mij dan weer onzeker kan maken is mijn a-creativiteit en onattendheid.

Kerstkaarten? O shit.. weer vergeten dit jaar. Traktatie? Moet dat echt met hun 1e verjaardag? Cakesmash ... o shit de taart is al op en we zijn vergeten een foto te maken ... :@

Toen JM laatst fotos postte van haar nieuwe huis en het kamertje van haar kleintje (sowieso de foto's uit het kinderkamertopic) zijn jaloersmakend. Ik heb de tijd niet.. de creativiteit niet en ik zoek het gewoon niet. Dus mijn kids hebben een hele saaie simpele kamer met een bed en een klerenkast en 0 sfeer :@ ;(

Duimen jullie mee voor een kotsvrije nacht?

Droger is gelukkig wel aangesloten dus qua wasjes trekken we het nu beter. Hoop hem alleen zo min mogelijk nodig te hebben.. dat zou een goed teken zijn.
  woensdag 23 december 2015 @ 20:52:15 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_158477862
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh dat snap ik zeker. Ik klink nu wel leuk maar ik was het gedrein vanmiddag na een paar uur ook wel zat :')

Ik vind dat hele opvoeden maar moeilijk, er zijn grenzen aan wat ik kan bieden aan aandacht en vasthouden als hij erom vraagt, terwijl ik wel veel zie in de principes van onvoorwaardelijk ouderschap enzo. Maar zo'n kleintje snapt nog maar weinig maar heeft al zoveel emoties, pfff. Er valt gewoon nog weinig uit te leggen, al doe ik het wel, het komt nog niet erg binnen.

We hebben hier nu elke avond keurig kind in bed om half acht, waarna hij om half negen weer huilend wakker wordt, en pas weer stopt als hij beneden is bij ons. En dan om half tien gaat hij terug zonder problemen.

Aan de ene kant zou ik daar misschien niet in mee moeten gaan, maar aan de andere kant gaat hij nu twee keer zonder gedoe slapen en zou hij anders het tussenliggende uur volschreeuwen gok ik...
Is dat al lang zo?
Mauwtje heeft dt namelijk ook met vlagen, dat ze ineens de hele avond beneden wil spelen. Krijsen in bed tot ze weer in de woonkamer zit in d'r slaapzak, dan zijn het weer hartjes en schaters all over :') Dat duurt dan 1-2 weken en dan slaapt ze ineens weer normaal. En dan drie weken later weer hetzelfde :')
disclaimer
pi_158477866
I met Jezus _O- :')
En heeeel herkenbare dreumes-omg-ikmagooknoooooitwat-hoofd-op-de-grond-verhalen :+ En de pruillip O+ Ik moet soms echt mijn lachen inhouden als hij duidelijk om niks zit te pruilen en mokken :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 23 december 2015 @ 20:53:39 #236
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_158477897
Ik vind het soms ook best lastig hoor. Ik ben dit van broer ook helemaal niet gewend, die was tot zijn bijnatweede echt een volgzame maar onafhankelijke labrador :+. Dus wanneer Suus met dikke tranen huilt omdat ze haar eigen rijst niet wil maar wel exact dezelfde rijst van haar broer per korreltje wil neerleggen en opeten, dan weet ik ook niet altijd waar ik goed aan doe :'). Ik laat haar meestal maar omdat ik het niet zo erg vind en ik geen zin heb in strijd om zoiets stoms met iemand die nog totaal niet voor rede vatbaar is.

Als ze enorm plakkerig is en ik heb er echt even genoeg van dan loop ik ook weg hoor. Dan zeg ik dat ze maar even moet gaan spelen en doe de speelgoedkast voor haar open ofzo.
  woensdag 23 december 2015 @ 20:56:12 #237
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158477962
Ohh jullie verhalen O+ _O- met het Jezus verhaal met stip op 1 :D

Wat een herkenning. Suzeltje kan er ook wat van! Die stond vanmiddag zo te dramaqueenen als ik naar haar keek:



Keek ik de andere kant op ging ze spelen _O-
pi_158477988
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:51 schreef Twinkle20 het volgende:

Toen JM laatst fotos postte van haar nieuwe huis en het kamertje van haar kleintje (sowieso de foto's uit het kinderkamertopic) zijn jaloersmakend. Ik heb de tijd niet.. de creativiteit niet en ik zoek het gewoon niet. Dus mijn kids hebben een hele saaie simpele kamer met een bed en een klerenkast en 0 sfeer :@ ;(

Ik haal de creativiteit van Pinterest hoor! En tijd, pfff... Daarom gaat-ie nou precies af en toe uit logeren.. En daar komt bij: ik ben in de huidige woon-werksituatie ongeveer 7 dagen thuis, en word enorm ongelukkig van een niet-fijne omgeving (ik zat vandaag 3u in mijn werkkamer, herstel: tijdelijke hok met bureau en verhuisdozen. :) -> :X -> :( :'( Daar moet dus nódig iets aan gebeuren..)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158477994
I O+

Ik zet bij extreme plakkerij nog wel eens de deur naar buiten open.
Even uitrazen in de tuin, ookal regent het.
Hij blij aan het rondstappen en al is het 5 of 10 minuten hij is weer gezellig (en afgekoeld :+ )
  woensdag 23 december 2015 @ 20:57:09 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_158477996
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Franny :D :D :D _O-

Nou ik heb geen onzekerheden.. of ja ik heb ze wel maar ik heb ze weg gestopt want het gaat er niet sneller op als ik me ga lopen focussen of ze wel of niet in lijn der ontwikkeling liggen.

Wat mij dan weer onzeker kan maken is mijn a-creativiteit en onattendheid.

Kerstkaarten? O shit.. weer vergeten dit jaar. Traktatie? Moet dat echt met hun 1e verjaardag? Cakesmash ... o shit de taart is al op en we zijn vergeten een foto te maken ... :@

Toen JM laatst fotos postte van haar nieuwe huis en het kamertje van haar kleintje (sowieso de foto's uit het kinderkamertopic) zijn jaloersmakend. Ik heb de tijd niet.. de creativiteit niet en ik zoek het gewoon niet. Dus mijn kids hebben een hele saaie simpele kamer met een bed en een klerenkast en 0 sfeer :@ ;(

Duimen jullie mee voor een kotsvrije nacht?

Droger is gelukkig wel aangesloten dus qua wasjes trekken we het nu beter. Hoop hem alleen zo min mogelijk nodig te hebben.. dat zou een goed teken zijn.
Nou, volgens mij hebben traktaties, cakesmashes en kerstkaarten niks met attent zijn te maken, want daar doe ik ook allemaal niet aan. Ik vind jou altijd een hele liefdevolle moeder eigenlijk, volgens mij doe je alles voor ze. En ik heb nog nooit iemand in therapie gezien omdat ze niet getrakteerd hebben op hun eerste verjaardag ;) :*

Ik zal duimen voor kotsvrij!
disclaimer
  woensdag 23 december 2015 @ 20:57:57 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_158478022
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohh jullie verhalen O+ _O- met het Jezus verhaal met stip op 1 :D

Wat een herkenning. Suzeltje kan er ook wat van! Die stond vanmiddag zo te dramaqueenen als ik naar haar keek:

[ link | afbeelding ]

Keek ik de andere kant op ging ze spelen _O-
Ooh ja. Heel Groot Verdriet ;( O+
disclaimer
pi_158478045
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohh jullie verhalen O+ _O- met het Jezus verhaal met stip op 1 :D

Wat een herkenning. Suzeltje kan er ook wat van! Die stond vanmiddag zo te dramaqueenen als ik naar haar keek:

[ link | afbeelding ]

Keek ik de andere kant op ging ze spelen _O-
Hardop gelachen. _O- .

En I en Jezus, briljant. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_158478091
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:57 schreef BlueEyes het volgende:
I O+

Ik zet bij extreme plakkerij nog wel eens de deur naar buiten open.
Even uitrazen in de tuin, ookal regent het.
Hij blij aan het rondstappen en al is het 5 of 10 minuten hij is weer gezellig (en afgekoeld :+ )
Ik heb dan een jankend kind, omdat de schuur niet open gaat of de poes langs loopt of de wind waait oid :') Maar naar buiten gaan is altijd wel heel leuk en fijn volgens meneer.

Ik ben hem nu aan het leren om Kom te zeggen als we moeten komen, want hij komt nu naar je toe, pakt je hand en gaat er al piepend aan trekken. Ja, ook een manier, maar ik word er niet heel vrolijk van...
pi_158478112
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ohh jullie verhalen O+ _O- met het Jezus verhaal met stip op 1 :D

Wat een herkenning. Suzeltje kan er ook wat van! Die stond vanmiddag zo te dramaqueenen als ik naar haar keek:

[ link | afbeelding ]

Keek ik de andere kant op ging ze spelen _O-
Och O+ O+ O+
pi_158478133
Soeze :D O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_158478144
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 19:52 schreef Skittles het volgende:

[..]

Vergelijken is volgens mij redelijk normaal. Lou is toevallig een snelle, maar als zij me nu nog heel apathisch aan zou staren en niks zou ondernemen terwijl andere kindjes rondrennen en kletsen, zou ik me daar echt heel slecht en onzeker over voelen. Totaal geen gevoel van "omg dat kan mijn kindje straks ook O+ " maar meer een "ik hoop dat ze dat ook kan.."
Nu noem je wel een ander uiterste hè :+ Misschien is het als hier veel kindjes uit dezelfde maand zitten wel anders. Volgens mij is F de enige uit mei en vergelijken met bijv Stip of Kuiken maakt me niet onzeker omdat die maanden ouder zijn. Toch??? :')

Spees, herkenbaar dat geplak en de behoefte aan ruimte. Heel irritant ook dat als kind naar bed is, de kat z'n plek wil overnemen }:|
pi_158478231
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:02 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Nu noem je wel een ander uiterste hè :+ Misschien is het als hier veel kindjes uit dezelfde maand zitten wel anders. Volgens mij is F de enige uit mei en vergelijken met bijv Stip of Kuiken maakt me niet onzeker omdat die maanden ouder zijn. Toch??? :')

Spees, herkenbaar dat geplak en de behoefte aan ruimte. Heel irritant ook dat als kind naar bed is, de kat z'n plek wil overnemen }:|
Maart kindjes idd :)

Maar F is toch ook al een vlotte babbelaar?
pi_158478275
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 20:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Is dat al lang zo?
Mauwtje heeft dt namelijk ook met vlagen, dat ze ineens de hele avond beneden wil spelen. Krijsen in bed tot ze weer in de woonkamer zit in d'r slaapzak, dan zijn het weer hartjes en schaters all over :') Dat duurt dan 1-2 weken en dan slaapt ze ineens weer normaal. En dan drie weken later weer hetzelfde :')
Ja het gaat inderdaad in vlagen, maar nu sinds een week of wat weer.

J is as we speak boven bezig met brullend kind. Hij vindt altijd eerder dan ik dat hij weer in bed moet.
Kwak
pi_158478337
I en Jezus _O- O+

Lou en kikker :D leuk speelgoed zo te horen ook.

SQ, 40 min is lang zeg! Ze is iig wel standvastig :+

Twinkle, hopelijk vannacht geen drama :*

Haha soesa :D

En nu ben ik vast alsnog van alles vergeten :')
pi_158478410
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:02 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Nu noem je wel een ander uiterste hè :+ Misschien is het als hier veel kindjes uit dezelfde maand zitten wel anders. Volgens mij is F de enige uit mei en vergelijken met bijv Stip of Kuiken maakt me niet onzeker omdat die maanden ouder zijn. Toch??? :')

Spees, herkenbaar dat geplak en de behoefte aan ruimte. Heel irritant ook dat als kind naar bed is, de kat z'n plek wil overnemen }:|
Ik dikte het ff aan :+
Maar ik ken wel iemand met een dochter 2 weken jonger dan Lou. Haar dochter begint nu net sinds een week met proberen op te trekken aan tafel. Ik zou in haar plaats ook vreselijk onzeker zijn of ik wel goed bezig ben
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')