abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 23:50:57 #151
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_170250783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Gestopt met roken ben ik een jaar geleden, toen stapte ik over op de e-cigaret. De bedoeling was om nicotine af te bouwen, maar een jaar van smoesjes later ben ik enkel van 18 naar 12 mg nicotine gegaan.

Nu wordt ik in juni geopereerd en heeft de verpleegkundige me aangeraden om echt te stoppen omdat nicotine de genezing erg tegenwerkt dus een goede reden om ermee op te houden.

Maandag of dinsdag stop ik. Vandaag heb ik een deel van mijn vloeistof weggegeven, de rest gaat maandag de deur uit naar een vriend van mijn ouders en dan alleen het apparaatje nog onklaar maken en weggooien.

Ik hoop vooral dat ik niet al teveel stress ga hebben. Ik gebruik minder nicotine dan toen ik nog sigaretten rookte, maar ik heb geen idee hoeveel minder het is. Lastig te meten met vapen.

Zijn hier ook ex vapers die daar iets over kunnen zeggen?
Nu 2,5 jaar gestopt met roken. Ben ook over gegaan op een e-smoker. Begonnen bij 12 mg en dit binnen een paar maanden steeds afgebouwd (12 - 9 - 6 - 3 - 1,5 - 0, ook door zelf vloeistof te mixen) Toen ik bij 0 was had ik ook echt geen behoefte meer om te vapen en ook niet meer om te roken :) (op sommige moeilijke momenten na, maar niet problematisch)
pi_170250984
Ik ben al 2 weken ongeveer gestopt met roken en blowen. Het gaat best lekker, alleen heb ik wel een ongewone vreetkick eraan overgehouden... :Y
  zondag 16 april 2017 @ 02:41:06 #153
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_170252769
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:22 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Nu wordt ik in juni geopereerd en heeft de verpleegkundige me aangeraden om echt te stoppen omdat nicotine de genezing erg tegenwerkt dus een goede reden om ermee op te houden.
Ik ben benieuwd naar de onderzoeken waar deze verpleegkundige zich op baseert.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_170253779
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 02:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de onderzoeken waar deze verpleegkundige zich op baseert.
Ik eigenlijk ook wel.
  zondag 16 april 2017 @ 11:14:19 #155
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170255195
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 08:28 schreef cofi het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook wel.
Mij vertelde ze dat nicotine de botgenezing tegenwerkt. Geen idee welke onderzoeken ze gebruikt maar ik durf er wel op te vertrouwen dat het klopt.
  zondag 16 april 2017 @ 11:16:51 #156
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170255226
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:50 schreef noodgang het volgende:

[..]

Nu 2,5 jaar gestopt met roken. Ben ook over gegaan op een e-smoker. Begonnen bij 12 mg en dit binnen een paar maanden steeds afgebouwd (12 - 9 - 6 - 3 - 1,5 - 0, ook door zelf vloeistof te mixen) Toen ik bij 0 was had ik ook echt geen behoefte meer om te vapen en ook niet meer om te roken :) (op sommige moeilijke momenten na, maar niet problematisch)
Ik heb dat afbouwen in het begin wel gedaan, ik ging vrij snel van 18 naar 12 mg. Maar daarna ben ik gewoon lui geweest en heb geen stappen meer gemaakt.

Nu wil ik er zo snel mogelijk vanaf om straks als ik geopereerd ben zo min mogelijk last te hebben van de verslaving.
pi_170255287
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 02:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de onderzoeken waar deze verpleegkundige zich op baseert.
eerste google hit : http://www.volkskrant.nl/(...)en-langzaam~a630618/
Er is vast veel meer, bij mij werd ook gevraagd of ik rookte voor laatste ingreep dus lijkt mij een bekend fenomeen
  zondag 16 april 2017 @ 23:29:27 #158
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_170275000
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 11:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

eerste google hit : http://www.volkskrant.nl/(...)en-langzaam~a630618/
Er is vast veel meer, bij mij werd ook gevraagd of ik rookte voor laatste ingreep dus lijkt mij een bekend fenomeen
Het gaat hier niet om iemand die rookt.

De stelling was dat nicotine het genezingsproces bemoeilijkt. Ik ken geen wetenschappelijk onderzoekt dat die stelling staaft dus daar ben ik wel benieuwd naar.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 16 april 2017 @ 23:39:02 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170275363
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 15:53 schreef geitenbrei het volgende:

[..]

Thanks. Op mijn eerste stopdag (maandag vorige week) gaf ik eraan toe _O- Toen heb ik de stopdag met een dag verplaatst, en sindsdien ben ik clean as hell ^O^

[..]

Kijk, dat gaat goed. Lekker dat je loon krijgt na werken.
Ja nicotine is weg nu, en buiten de somberheid merk ik wel dat ik me wat fitter voel. Ook meer zelfvertrouwen misschien wel. Ik rookte bijna een pakje, zeg maar zestien sigaretten op een dag.
Wat ook niet helpt trouwens is om met mensen te staan die roken. Veel van mijn vrienden roken en ik ga niet meer mee naar buiten. Ik pijnig mezelf daar echt te veel mee :P Denk dat een rokerige kroeg ook niet echt helpt.
Ik ben nog steeds rookvrij. Bijna een half jaar nu. Gaat erg goed. In tegenstelling tot vorige 2 pogingen (cold turkey) heb ik nu (Champix) ook helemaal geen zin meer om te roken.

Vorige keren was ik na een jaar nog 'jaloers' op mensen die niet gestopt waren met roken omdat zij nog lekker konden paffen, terwijl ik niet 'mocht'. Toen wilde ik na 300 dagen niet-roken iedere dag nog gewoon roken!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170278392
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om iemand die rookt.

De stelling was dat nicotine het genezingsproces bemoeilijkt. Ik ken geen wetenschappelijk onderzoekt dat die stelling staaft dus daar ben ik wel benieuwd naar.
niet benieuwd genoeg blijkbaar.
Want ook dat is te googelen
  maandag 17 april 2017 @ 14:04:39 #161
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_170284039
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 05:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

niet benieuwd genoeg blijkbaar.
Want ook dat is te googelen
Ga anders gewoon ergens anders trollen, vervelende kutkneus.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  maandag 17 april 2017 @ 23:51:37 #162
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170298617
Alle vape-liquids, flavours en ander doe het zelfspul heb ik in de afgelopen dagen weggegeven. Zojuist mijn flesje liquid weggespoeld. Nog een paar trekjes en dan sloop ik de coil. Daarna tijd om te gaan slapen en het vapen voortaan te laten. :)
pi_170299945
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds rookvrij. Bijna een half jaar nu. Gaat erg goed. In tegenstelling tot vorige 2 pogingen (cold turkey) heb ik nu (Champix) ook helemaal geen zin meer om te roken.

Vorige keren was ik na een jaar nog 'jaloers' op mensen die niet gestopt waren met roken omdat zij nog lekker konden paffen, terwijl ik niet 'mocht'. Toen wilde ik na 300 dagen niet-roken iedere dag nog gewoon roken!
die champix onderdukt toch de zin? Ben je dan niet bang dat zodra je daarmee stopt die drang ook terug komt?
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:10:32 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170300117
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 07:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

die champix onderdukt toch de zin? Ben je dan niet bang dat zodra je daarmee stopt die drang ook terug komt?
Na 2,5 maanden stop je 'al' met de Champix. Ook daarna is je behoefte om te roken gewoon véél minder. Het is dus anders dan met nicotine-tabletten oid
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 18 april 2017 @ 08:26:55 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170300219
Al negen jaar rookvrij dankzij Champix.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170300598
Ik rook ook al een jaar of 25, vele pogingen om te stoppen al gehad. 2x met champix wat (voor mijn doen) erg gemakkelijk ging. Toch die 2x weer begonnen tijdens emotioneel lastige periodes en ik gewoon een reden zocht om te kunnen roken terwijl de behoefte er niet eens echt was.

Nu sinds 20 dagen aan de e-smoker. Eerst een paar dagen minder peuken en nu 15 dagen geen sigaret neer.
Hoewel ik nog steeds die vervloekte nicotine binnenkrijg, voelt het voor mezelf toch als een hele prestatie dat ik niet meer rook. (Ruim een pakje p/dag)
Slaap wel weer wat onrustiger, wat ik altijd heb als ik stop.
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:34:14 #167
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170309046
Al 16 uur vapevrij!

Op zich is het wel te doen. Ik merk nu pas hoe ingebakken de gewoonte om regelmatig een trekje te nemen is. Vaak het gevoel dat ik 'iets mis'. Van het afwennen van nicotine zelf merk ik vooral dat ik iets gespannener ben, en ik heb erg warme handen en voeten.

Echte cravings heb ik maar af en toe, in de zin dat iķ me dan bedenk van 'ja een paar trekjes zou ik nu wel fijn vinden' maar dat intense 'moeten' toen ik stopte met roken heb ik niet. Maargoed, t is pas dag 1.
pi_170309700
Ik ben begin dit jaar (cold turkey) gestopt met roken en ondertussen zit ik precies waar ik wil zitten met mijn (niet)-rook gedrag. Ik wilde af van de hele tijd schoorstenen met sigaretten maar af en toe wel een gezellig jointje (mee)roken. Ik overwoog nog om te vapen, ook om het stoppen eenvoudiger te maken, maar besloot maar van niet. Anders zit ik weer de hele tijd aan zo'n ding te lurken en ook dat is ongetwijfeld niet al te gezond.

Maar het gaat me dus heel goed af. Het stoppen viel me ook alles mee eerlijk gezegd. 2 dagen dat ik wat onrustig was en moeite had met slapen maar daarna ging ook dat prima. En nu rook ik dus casual af en toe een jointje. Precies goed :)
Conscience do cost.
pi_170310311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Na 2,5 maanden stop je 'al' met de Champix. Ook daarna is je behoefte om te roken gewoon véél minder. Het is dus anders dan met nicotine-tabletten oid
ooh oke dat wist ik dus niet. Fijn dat het werkt iig.
S. 2014
J. 2016
pi_170310477
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 14:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ga anders gewoon ergens anders trollen, vervelende kutkneus.
ik ben niet aan het trollen. Altijd zo'n humeur of had je nicotine tekort?
  woensdag 19 april 2017 @ 10:51:49 #171
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170326184
Pf, voelde me niet erg lekker vannacht. Ik had t bloedheet en dacht dat mn huisgenoot de verwarming aan had laten staan. Was niet zo maar ik lag er wel over na te denken.

Na een keer of 5 bijna ingeslapen te zijn heb ik een valeriaancapsule gepakt en na n half uurtje ben ik gelukkig alsnog goed ingeslapen.

Zojuist heb ik wat ontspanningsoefeningen gedaan en die helpen wel een beetje.
pi_170353034
Wat zijn jullie goed bezig :D Heb je daar vaker last van mevrouw_voor_jou of alleen sinds je gestopt bent?

Hier toch maar een cold turkey stoppoging, aangezien ik van een (halve) pleister beroerd werd en hartkloppingen kreeg.

Champix had ik nog nooit van gehoord, maar lees goede info hier!
pi_170355189
Ik zit nu al op de derde dag. Niet extreem veel problemen, geen lichamelijke klachten. Ik moet me nog wel meerdere keren per dag beheersen om niet naar de supermarkt te rennen.

Het enige waar ik moeite mee heb is de gedachte dat ik nooit meer mag roken. Een soort rouw, ik kan het me nog niet voorstellen.Terwijl ik 75% van mijn sigaretten niet eens lekker vond.

Het is vrij irrationeel om daarover teleurgesteld te zijn aangezien ik dan niet meer betaal om mezelf langzaam te laten stikken. Toch is een rookvrij leven maar moeilijk voor te stellen.

Ik zoek ook de hele dag naar uitvluchten om onder dat vooruitzicht uit te komen. 'S avonds sigaren roken of lekker electrisch gaan roken. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik er dan weer 20 per dag opsteek. Het is alles of niets bij mij een tussenweg bestaat niet :(
pi_170356620
Dag 3 al Wotte *O* Dat is helemaal niet raar zo'n proces! En goed dat je dat bewustzijn hebt. Hang on there.

Ik heb eetbuien vandaag. Laat het maar toe en morgen maar op gaan letten weer en extra bewegen.
pi_170371064
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:47 schreef MidnightB00m het volgende:
Wat zijn jullie goed bezig :D Heb je daar vaker last van mevrouw_voor_jou of alleen sinds je gestopt bent?

Hier toch maar een cold turkey stoppoging, aangezien ik van een (halve) pleister beroerd werd en hartkloppingen kreeg.

Champix had ik nog nooit van gehoord, maar lees goede info hier!
Succes met stoppen!

Die grieperige verschijnselen heb ik door het stoppen, evenals het lastig inslapen. Voorlopig maar even met valeriaan erbij.
pi_170371312
Dat rouwproces heb ik in het verleden ook wel eens gehad. Het is toch iets dat een prettig gevoel oplevert dat je niet meer mag doen. En dat kan wel een beetje als straf voelen.

Ik heb vooral last van mijn emoties. Misschien had ik wat meer begeleiding moeten vragen. Ik vapete altijd om mijn emoties af te vlakken en te kunnen behapstukken. Nu gaat het op stand turbo en heb ik er veel last van.

Al lange tijd heb ik last van paniekaanvallen en sociale angst, hiervoor zit ik ook al in therapie. Dat ging heel redelijk maar sinds gisteren zijn ze weer op turbostand aanwezig. Best zwaar zo.

T stomme is dat hoe emotioneel instabiel ik ook ben, ik koppel het niet echt aan vapen. Ik heb echt maar een paar momenten per dag dat ik echt trek in vapen heb.
pi_170379627
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:41 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Dat rouwproces heb ik in het verleden ook wel eens gehad. Het is toch iets dat een prettig gevoel oplevert dat je niet meer mag doen. En dat kan wel een beetje als straf voelen.

Ik heb vooral last van mijn emoties. Misschien had ik wat meer begeleiding moeten vragen. Ik vapete altijd om mijn emoties af te vlakken en te kunnen behapstukken. Nu gaat het op stand turbo en heb ik er veel last van.

Al lange tijd heb ik last van paniekaanvallen en sociale angst, hiervoor zit ik ook al in therapie. Dat ging heel redelijk maar sinds gisteren zijn ze weer op turbostand aanwezig. Best zwaar zo.

T stomme is dat hoe emotioneel instabiel ik ook ben, ik koppel het niet echt aan vapen. Ik heb echt maar een paar momenten per dag dat ik echt trek in vapen heb.
Toen ik net gestopt was kreeg ik ook meer last van mn paniekklachten, Dat is puur je verslaving (geestelijk) want als jij getresst bent, zul je eerder geneigd zijn naar de peuken te grijpen want RUST!
hang in there. t komt goed!

Ik zag ergens de gedachte ik MAG niet meer roken voorbij komen, Natuurlijk MAG je best roken, er staat geen doodstraf oid op maar gezien t feit dat je gestopt bent lijkt mij dat je niet WIL roken. ;)
S. 2014
J. 2016
pi_170383092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 10:51 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Pf, voelde me niet erg lekker vannacht. Ik had t bloedheet en dacht dat mn huisgenoot de verwarming aan had laten staan. Was niet zo maar ik lag er wel over na te denken.

Na een keer of 5 bijna ingeslapen te zijn heb ik een valeriaancapsule gepakt en na n half uurtje ben ik gelukkig alsnog goed ingeslapen.

Zojuist heb ik wat ontspanningsoefeningen gedaan en die helpen wel een beetje.
Awh. Succes!
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:32 schreef Wotte het volgende:
Ik zit nu al op de derde dag. Niet extreem veel problemen, geen lichamelijke klachten. Ik moet me nog wel meerdere keren per dag beheersen om niet naar de supermarkt te rennen.

Het enige waar ik moeite mee heb is de gedachte dat ik nooit meer mag roken. Een soort rouw, ik kan het me nog niet voorstellen.Terwijl ik 75% van mijn sigaretten niet eens lekker vond.

Het is vrij irrationeel om daarover teleurgesteld te zijn aangezien ik dan niet meer betaal om mezelf langzaam te laten stikken. Toch is een rookvrij leven maar moeilijk voor te stellen.

Ik zoek ook de hele dag naar uitvluchten om onder dat vooruitzicht uit te komen. 'S avonds sigaren roken of lekker electrisch gaan roken. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik er dan weer 20 per dag opsteek. Het is alles of niets bij mij een tussenweg bestaat niet :(
Hou vol!
Als het maar goed klinkt.
pi_170385675
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:36 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Succes met stoppen!

Die grieperige verschijnselen heb ik door het stoppen, evenals het lastig en inslapen. Voorlopig maar even met valeriaan erbij.
Slim! Ik heb ook Valeriaan maar gebruikt t.b.v. eventuele angst- of paniekklachten.

Hebben jullie geen last van eetbuien? Ik eet maar rijstwafels met smeersels en komkommer :@
pi_170385735
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:46 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Slim! Ik heb ook Valeriaan maar gebruikt t.b.v. eventuele angst- of paniekklachten.

Hebben jullie geen last van eetbuien? Ik eet maar rijstwafels met smeersels en komkommer :@
Dat is dan nog 'gezond'.
Toen ik was gestopt vrat ik de ene zak drop na de andere op. Van die kilo zakken van de aldi :D
Nu niet meer trouwens.
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:01:56 #181
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170387120
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:46 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Slim! Ik heb ook Valeriaan maar gebruikt t.b.v. eventuele angst- of paniekklachten.

Hebben jullie geen last van eetbuien? Ik eet maar rijstwafels met smeersels en komkommer :@
Ik heb niet echt eetbuien, maar wel meer eetlust. Ik probeer het een beetje in toom te houden maar zot er ook niet echt bovenop. T afkicken is al lastig genoeg.
pi_170387772
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:51 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat is dan nog 'gezond'.
Toen ik was gestopt vrat ik de ene zak drop na de andere op. Van die kilo zakken van de aldi :D
Nu niet meer trouwens.
Jaaa, dat begrijp ik helemaal :D Maar vreet me gewoon vol aan "gezond" spul (pak rijstwijfels enzo :')). Hopelijk dat de schade in kilo's dan iets minder meevalt bij mij.

Goed bezig allemaal!
pi_170396021
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]


Ik zag ergens de gedachte ik MAG niet meer roken voorbij komen, Natuurlijk MAG je best roken, er staat geen doodstraf oid op maar gezien t feit dat je gestopt bent lijkt mij dat je niet WIL roken. ;)
Als je niet meer wil roken leg je jezelf de beperking van het niet mogen roken. Dus mag ik niet meer roken van mezelf :-)

Overigens vind ik het verbod handhaven vrij pittig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wotte op 22-04-2017 01:58:55 ]
pi_170396043
Dag 4 inmiddels begint lastiger te worden.
pi_170396075
Zo lastig, dat ik een pakje sigaretten uit de automaat getrokken heb en 'm vervolgens niet heb open gemaakt.
pi_170397435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:58 schreef Wotte het volgende:
Zo lastig, dat ik een pakje sigaretten uit de automaat getrokken heb en 'm vervolgens niet heb open gemaakt.
Sjit man, nu is de verleiding dichterbij. Woon je samen? Misschien kan je jouw partner/huisgenoot vragen of ze dat pakje voor je willen verstoppen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:30:33 #187
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170398604
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 08:40 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Sjit man, nu is de verleiding dichterbij. Woon je samen? Misschien kan je jouw partner/huisgenoot vragen of ze dat pakje voor je willen verstoppen.
Wat moet ie er later dan mee?
Hop meteen verdrinken die krengen.
  zaterdag 22 april 2017 @ 10:38:47 #188
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170398691
Ik ben nog steeds geen vaper meer maar het mentaal wel lastig. T is niet dat ik echt trek voel om te vapen, maar mijn gevoelsleven staat op standje orkaankracht. Ik heb last van paniekaanvallen en angsten en dat is best naar.

Gisteren had ik gelukkig best wat afleiding en dat maakte het gisteren wel te doen allemaal.
  zaterdag 22 april 2017 @ 12:07:21 #189
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170400337
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 01:53 schreef Wotte het volgende:

[..]

Als je niet meer wil roken leg je jezelf de beperking van het niet mogen roken. Dus mag ik niet meer roken van mezelf :-)

Overigens vind ik het verbod handhaven vrij pittig.
het idee is dat je jezelf overtuigt om het niet te doen omdat je het niet wil, anders blijf je zitten met de drang om het wel te doen omdat je het nog zo graag wilt. Dan heb je de volgende dingetjes ook niet, want je wil niet roken: 'heb er wel eentje verdiend' en 'echt eentje maar, morgen rook ik weer niks' en zo
  maandag 24 april 2017 @ 10:55:15 #190
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170449526
Bijna een week gestopt. Emotioneel gaat t niet echt lekker maar grappig genoeg heb ik amper nog trek in nicotine.

@Wotte @midnightb00m: hoe gaat t daar?
  maandag 24 april 2017 @ 12:04:58 #191
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_170450827
Hey, ik meld me ook even. Nu een week gestopt, emotioneel gaat het met ups en downs, maar wel goed te doen.

Alleen mijn concentratie en energie zijn echt heel erg laag. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik slaap nu bijna 15 uur per dag en voel me nog steeds moe :P
  maandag 24 april 2017 @ 12:42:38 #192
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170451714
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 12:04 schreef zzzzud het volgende:
Hey, ik meld me ook even. Nu een week gestopt, emotioneel gaat het met ups en downs, maar wel goed te doen.

Alleen mijn concentratie en energie zijn echt heel erg laag. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik slaap nu bijna 15 uur per dag en voel me nog steeds moe :P
Goed bezig!

Ik denk dat het deels komt omdat ritme nu helemaal verstoord is. Je dag was natuurlijk ingedeeld in x aantal vaste blokjes tussen 2 sigaretten. Daarnaast heb je een giga dopaminetekort omdat je nicotinereceptoren niks meer krijgen. Dat zorgt voor moeheid en concentratieproblemen.

Wat zou helpen is dingen doen waarvan je meer dopamine aanmaakt. Bepaald eten helpt daarbij en sporten ook. Seksen is nog beter.
  maandag 24 april 2017 @ 19:39:39 #193
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_170460956
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 12:42 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Goed bezig!

Ik denk dat het deels komt omdat ritme nu helemaal verstoord is. Je dag was natuurlijk ingedeeld in x aantal vaste blokjes tussen 2 sigaretten. Daarnaast heb je een giga dopaminetekort omdat je nicotinereceptoren niks meer krijgen. Dat zorgt voor moeheid en concentratieproblemen.

Wat zou helpen is dingen doen waarvan je meer dopamine aanmaakt. Bepaald eten helpt daarbij en sporten ook. Seksen is nog beter.
Als student rookte ik eigenlijk altijd wanneer het me uitkwam dus soms een halve dag niet en een andere keer de hele dag door. Ik denk dat ik vooral verslaafd ben aan de nicotine, want ik heb ook een paar weken pruimtabak gebruikt ipv roken. Ik zet nog even door, alleen is het wel frustrerend dat ik weinig klaar krijg op een dag.

Mijn vriendin zit momenteel in Spanje, dus seksen wordt voorlopig niet wat. Wel gewoon naar de sportschool geweest (Y).

Bedankt! Hoe gaat het bij jou?
  maandag 24 april 2017 @ 19:53:37 #194
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170461272
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 19:39 schreef zzzzud het volgende:

[..]

Als student rookte ik eigenlijk altijd wanneer het me uitkwam dus soms een halve dag niet en een andere keer de hele dag door. Ik denk dat ik vooral verslaafd ben aan de nicotine, want ik heb ook een paar weken pruimtabak gebruikt ipv roken. Ik zet nog even door, alleen is het wel frustrerend dat ik weinig klaar krijg op een dag.

Mijn vriendin zit momenteel in Spanje, dus seksen wordt voorlopig niet wat. Wel gewoon naar de sportschool geweest (Y).

Bedankt! Hoe gaat het bij jou?
Dat lijkt me inderdaad wel frustrerend zo. Zelf heb ik dat eigenlijk helemaal niet.

Ik heb flink last gehad van lichamelijke afkickverschijnselen maar ik heb weinig momenten nog echt trek om te vapen. Nu had ik geen echte gewoontemomenten want vapen kun je vrijwel overal en ipv om de zoveel tijd echt een moment maken om het te doen neem je gewoon met regelmaat een trekje.

Wel heb ik dat mijn emoties erg veel sterker zijn. Echt op een heftigheid die naar is. Nou hoort dat er wel bij, ook het angstig en depressief zijn maar ik heb al een angststoornis en dit triggert dat erg vaak. Ik heb therapie en ga t ook asap met mijn therapeut bespreken.
pi_170462974
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2017 10:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Wat moet ie er later dan mee?
Hop meteen verdrinken die krengen.
Dat is misschien wel het meest verstandige ;)

Goed bezig allemaal! We can do this :)

Helpt de Valeriaan iets tegen je paniek-&angstklachten @mevrouw? Goed dat je alles met je therapeut gaat bespreken. Misschien heeft het roken een dempend effect op je emoties gehad?

Hier gaat het goed. Ben ook cafeïnvrij gegaan en goed op voeding gaan letten. Voel me lichter, beter en rustiger. Af en toe cravings; na het avondeten en 's ochtends. Ga ook weer sportschool induiken.
  maandag 24 april 2017 @ 22:57:36 #196
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170466546
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 20:55 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dat is misschien wel het meest verstandige ;)

Goed bezig allemaal! We can do this :)

Helpt de Valeriaan iets tegen je paniek-&angstklachten @mevrouw? Goed dat je alles met je therapeut gaat bespreken. Misschien heeft het roken een dempend effect op je emoties gehad?

Hier gaat het goed. Ben ook cafeïnvrij gegaan en goed op voeding gaan letten. Voel me lichter, beter en rustiger. Af en toe cravings; na het avondeten en 's ochtends. Ga ook weer sportschool induiken.
De valeriaan helpt om genoeg te kalmeren om te kunnen slapen.

Mijn reden om nicotine te blijven gebruiken was om stress te vermijden. Ojee iets naars, extra paar trekjes van mn vaporizer, klaar. Het dempt inderdaad.

En ik zit inmiddels anderhalf jaar in therapie om emoties toe te laten en met die emoties op een gezonde manier om te gaan.
pi_170466923
Gewoon stoppen en niet allemaal rotzooi gaan gebruiken. Dikke vette onzin :)
Het zit allemaal tussen de oortjes. 8-)
  maandag 24 april 2017 @ 23:40:47 #198
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_170467646
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 23:11 schreef aloa het volgende:
Gewoon stoppen en niet allemaal rotzooi gaan gebruiken. Dikke vette onzin :)
Het zit allemaal tussen de oortjes. 8-)
Ja want jij kent mij beter en bent er beter in om in te schatten wat goed en niet goed voor mij is dan mijn therapeut. Die heeft er natuurlijk maar tig jaar ervaring mee, ervoor gestudeerd, en behandelt mij pas anderhalf jaar.

Maar nee... het is allemaal rotzooi en onzin en zit maar tussen de oren. :')
pi_170472304
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 23:40 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ja want jij kent mij beter en bent er beter in om in te schatten wat goed en niet goed voor mij is dan mijn therapeut. Die heeft er natuurlijk maar tig jaar ervaring mee, ervoor gestudeerd, en behandelt mij pas anderhalf jaar.

Maar nee... het is allemaal rotzooi en onzin en zit maar tussen de oren. :')
Ik heb het niet persoonlijk tegen jou ;)

De meeste spullen die je zogenaamd helpen bij het stoppen is gewoon rotzooi en een manier om geld te verdienen. Stoppen met roken is vooral een kwestie van doorzetten en zit dus tussen de oortjes.
Voordat ik definitief er vanaf was ben ik ook meerdere malen gestopt en weer begonnen. En heb ook nicotinekauwgom e.d. gebruikt, maar hielp niks.

Maar dat zal voor iedereen wel weer anders zijn...
pi_170630032
Gewoon door blijven roken, want niet-rokers zijn beesten. Kijk maar eens wat de niet-rokers allemaal uit boosheid stuk hebben gemaakt. Niets is heilig voor de inmiddels vele niet-rokers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')