abonnementen ibood.com bol.com
pi_158848872
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 09:44 schreef Sejt het volgende:
Bij mij ging Tali dood, doordat ze niet loyaal was - en dat was, volgens mij, omdat ik haar verdedigde. (en haar vader dus ten schande maakte)
Waarom koos jij dan niet voor het paragon- of renegade-antwoord? :?
Je moet toch een van de twee hebben kunnen kiezen? Ik heb de andere opties ook uitgeprobeerd maar gewoon om te zien wat er zou gebeuren, daarna direct weer herladen.
Ik speelde het bijna volledig paragon, er zijn een paar uitzonderingen: Shepard geeft een kopstoot aan die krogan (het past op dat moment, de Krogans waarderen het juist :)), ze geeft een uitbrander aan die quarian-admiraal voor het niet afwachten of dat ze heelhuids terugkwamen, ze uploadde de intel (die ze vond bij het recruteren van Samara of de drell) en er nog een vierde renegade-actie die ik me niet herinner.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158848991
Grunt is geen leider, einde discussie :P

edit: WAS geen leider op dat punt. Daarna liet hij zien wat kon met z'n Aralakh company.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_158849020
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:55 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Grunt is geen leider, einde discussie :P
Hij hoeft geen leider te zijn, hij hoeft slechts de ultieme soldaat te zijn, in dat andere team zit heus wel iemand die de leiding kan nemen. :6
#NoDAPL
pi_158849092
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hij hoeft geen leider te zijn, hij hoeft slechts de ultieme soldaat te zijn, in dat andere team zit heus wel iemand die de leiding kan nemen. :6
Maar als je hem leider van het grote team maakt gaat er nou eenmaal wat fout :6
pi_158849205
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:58 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Maar als je hem leider van het grote team maakt gaat er nou eenmaal wat fout :6
Of Shepard heeft als de ultieme alliance-officier haar mannen en vrouwen zo goed gevormd dat de natuurlijke leider automatisch opstaat.
Maar ja, het is misschien niet zo handig om Grunt officieel het leiderschap te geven.
#NoDAPL
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:04:16 #56
277865 Sejt
Ondertitel
pi_158849245
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 15:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom koos jij dan niet voor het paragon- of renegade-antwoord? :?
Je moet toch een van de twee hebben kunnen kiezen? Ik heb de andere opties ook uitgeprobeerd maar gewoon om te zien wat er zou gebeuren, daarna direct weer herladen.
Ik speelde het bijna volledig paragon, er zijn een paar uitzonderingen: Shepard geeft een kopstoot aan die krogan (het past op dat moment, de Krogans waarderen het juist :)), ze geeft een uitbrander aan die quarian-admiraal voor het niet afwachten of dat ze heelhuids terugkwamen, ze uploadde de intel (die ze vond bij het recruteren van Samara of de drell) en er nog een vierde renegade-actie die ik me niet herinner.
Ik was volledig renegade, maar bij die keuze waren er geen opties. Alleen het wel of niet steunen van Tali. Heb ik niet eerder gehad bij andere play throughs.
Nu zit ik in ME3, en zal ik de geniale dronken Tali moeten missen. ;(
I love my mispoken words.
pi_158849411
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:04 schreef Sejt het volgende:

[..]

Ik was volledig renegade, maar bij die keuze waren er geen opties. Alleen het wel of niet steunen van Tali. Heb ik niet eerder gehad bij andere play throughs.
Ik neem aan dat het als volgt wordt bepaald of dat de optie wordt geactiveerd:
- aantal renegade/paragon-punten
- verhouding renegade/paragon-punten

Bij mij is typisch minstens de vierde paragonbalk helemaal vol terwijl voor de renegade een halve balk volk is wanneer ik deze missie doe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Nu zit ik in ME3, en zal ik de geniale dronken Tali moeten missen. ;(
Jij gaat nu ook moeten kiezen wie jij opoffert: de Quarians of de Geth. Een lastige keuze. De Geth zijn geavanceerde computers maar de quarians zijn degenen die de oorlog niet willen staken terwijl de geth op dat moment enkel zichzelf verdedigen. Die geavanceerde computers (andere dan de Geth) zijn er verantwoordelijk voor dat al het ontwikkelde organische leven eens in de zoveel tijd wordt uitgeroeid. Zelf koos ik de eerste keer voor de Geth (niet wetende dat de Quarians uitgeroeid zouden worden), daarna hoefde ik niet meer te kiezen.
#NoDAPL
  donderdag 7 januari 2016 @ 18:23:32 #58
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_158906540
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het als volgt wordt bepaald of dat de optie wordt geactiveerd:
- aantal renegade/paragon-punten
- verhouding renegade/paragon-punten

Bij mij is typisch minstens de vierde paragonbalk helemaal vol terwijl voor de renegade een halve balk volk is wanneer ik deze missie doe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Jij gaat nu ook moeten kiezen wie jij opoffert: de Quarians of de Geth. Een lastige keuze. De Geth zijn geavanceerde computers maar de quarians zijn degenen die de oorlog niet willen staken terwijl de geth op dat moment enkel zichzelf verdedigen. Die geavanceerde computers (andere dan de Geth) zijn er verantwoordelijk voor dat al het ontwikkelde organische leven eens in de zoveel tijd wordt uitgeroeid. Zelf koos ik de eerste keer voor de Geth (niet wetende dat de Quarians uitgeroeid zouden worden), daarna hoefde ik niet meer te kiezen.
je hoeft ook niet te kiezen.... Als je t goed speelt kan je beide partijen redden.

Mijn ideale team hangt af van wat ik tegen ga komen in me3. Cerberus of de Reapers. Meestal neem ik sowieso Ashley mee maar daarnaast of Liara voor Cerberus en Garrus voor de Reapers
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_158906686
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef numero_uno het volgende:

[..]

je hoeft ook niet te kiezen.... Als je t goed speelt kan je beide partijen redden.

Mijn ideale team hangt af van wat ik tegen ga komen in me3. Cerberus of de Reapers. Meestal neem ik sowieso Ashley mee maar daarnaast of Liara voor Cerberus en Garrus voor de Reapers
Moet je wel voldoende paragon- of renegadepunten hebben, anders gaat één ras dood.
pi_158907082
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:23 schreef numero_uno het volgende:
Ik let er nauwelijks op in ME3 hoe nuttig de squadmates zijn, ik neem meestal de squadmates die ik het leukst vind en ik varieer een beetje voor de dialoogjes. Het kan wat gemakkelijke zijn met de juiste squadmates maar dat maakt me niet uit. Ik speel altijd op insanity. Met twee stukjes van het spel heb ik nog problemen:

- de vanguard cloneShepard die die charge heeft, hij kon wel op mij chargen maar ik niet op hem aangezien je dan direct door een sniper wordt geraakt en die snipers uitschakelen is lastig wanneer hij de hele tijd op je charget. De soldaat cloneShepard is daarentegen erg gemakkelijk.

- de laatste ronde in de Armax-arena tegen alle 5 de CloneShepards (insanity), dat is me de laatste keer niet gelukt.

Nu ben ik bezig met de Adept op insanity in ME2, de laatste keer was het de infiltrator.
#NoDAPL
pi_158907181
Ik ben ook begonnen aan Crysis 2 (3 had ik wel al gespeeld): wat een gigantisch verschil in graphics terwijl het spel slechts 1 jaar later uitkwam. Twee DirectX-versies verschil en een veel modernere engine. Het meest opvallende: met Crysis 2 haal ik rond de 60 FPS met gemiddelde instellingen en rond de 50 met de beste instellingen (van de 3 standaardopties), bij ME zit ik gemiddeld rond de 120. De complexiteit van de graphics ligt veel meer dan 2 keer zo hoog (relatief simpele graphics bij ME, geen AA, hele lage resoluties van schaduws, hele simpele belichting, weinig reflectie etc.), toch scheelt de FPS maar een factor 2. Al moet ik zeggen dat ik vind dat ze het water in de Leviathan-DLC wel aardig hebben gedaan.
SPOILER
#NoDAPL
pi_158908734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben ook begonnen aan Crysis 2 (3 had ik wel al gespeeld): wat een gigantisch verschil in graphics terwijl het spel slechts 1 jaar later uitkwam. Twee DirectX-versies verschil en een veel modernere engine. Het meest opvallende: met Crysis 2 haal ik rond de 60 FPS met gemiddelde instellingen en rond de 50 met de beste instellingen (van de 3 standaardopties), bij ME zit ik gemiddeld rond de 120. De complexiteit van de graphics ligt veel meer dan 2 keer zo hoog (relatief simpele graphics bij ME, geen AA, hele lage resoluties van schaduws, hele simpele belichting, weinig reflectie etc.), toch scheelt de FPS maar een factor 2. Al moet ik zeggen dat ik vind dat ze het water in de Leviathan-DLC wel aardig hebben gedaan.
SPOILER
Tja de meeste games die nu uitkomen zien er nog steeds minder uit als de Crysis-games :D
pi_158908855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:35 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Tja de meeste games die nu uitkomen zien er nog steeds minder uit als de Crysis-games :D
Dat klopt, de Crytek-engine is heel erg goed (Frostbyte 2 mag er ook wezen en Unreal 4 lijkt me veelbelovend). Volgens mij is er een andere reden: de meeste spellen worden gemaakt met het oog op de consoles en daarna wordt in het beste geval gekeken hoe je het spel optimaal op de PC laat draaien, Crysis 2 en 3 zijn primair gemaakt voor de PC en daarna werd gekeken hoe je het op de console kon laten draaien (niet fatsoenlijk als ik het goed heb begrepen, gelukkig kunnen de XBox One en de PS4 het wel redelijk draaien).
SPOILER
Maar goed, als je eerst ME2 speelt en direct daarna Crysis dan merk je nogal wat verschillen. :)
Niet dat ik een graphicshoer ben, als de gameplay goed is dan ben ik tevreden. Het zou echter wel fijn zijn als ze bij het maken van de spellen wat meer zouden kunnen schalen bij het ontwerp zodat ook de PC-spelers spellen krijgen die profiteren van de krachtigere (en meer up to date) hardware.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-01-2016 19:44:53 ]
#NoDAPL
pi_158909055
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt, de Crytek-engine is heel erg goed (Frostbyte 2 mag er ook wezen en Unreal 4 lijkt me veelbelovend). Volgens mij is er een andere reden: de meeste spellen worden gemaakt met het oog op de consoles en daarna wordt in het beste geval gekeken hoe je het spel optimaal op de PC laat draaien, Crysis 2 en 3 zijn primair gemaakt voor de PC en daarna werd gekeken hoe je het op de console kon laten draaien (niet fatsoenlijk als ik het goed heb begrepen).

Maar goed, als je eerst ME2 speelt en direct daarna Crysis dan merk je nogal wat verschillen. :)
Ik ben nooit echt fan van de crysis serie geweest. Het kwam op mij altijd heel erg over van ''he kijk wat voor een mooie graphics wij kunnen produceren''. Vond het nooit echt heel lekker spelen
pi_158909388
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:43 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ik ben nooit echt fan van de crysis serie geweest. Het kwam op mij altijd heel erg over van ''he kijk wat voor een mooie graphics wij kunnen produceren''. Vond het nooit echt heel lekker spelen
Op welke hardware heb jij het gespeeld? Ik vermoed dat jij een lage FPS haalde, dan speelt het inderdaad niet lekker. Met 60 FPS speelt het erg lekker, ik vind het qua controle van de karakters, hoe responsief het is (lag tussen input en reactie) en hoe fel de actie is (snelheid waarmee alles gebeurt) aanzienlijk beter spelen dan ME, bij ME3 hebben ze dat trouwens wel flink verbeterd in vergelijking met ME2. Bij Crysis 3 heb je 1 stuk wat notoir slecht draait op de PC, het eerste deel waarbij je de regen hebt. De framerate dropt daar bij mijn systeem naar 20 FPS. Uit een analyse (van anderen) bleek dat het modelleren van de touwen die daar hangen veel te veel rekenwerk vergde voor niet-zichtbaar resultaat. Ik weet dankzij dat stuk hoe het spel speelt met een lage framerate, dat is inderdaad niet fijn.
Bottomline: als jij het op de consoles hebt gespeeld of op een PC die er niet geschikt voor was, geef het spel dan nog een kans op de PS4 of op een krachtigere PC. ;)

Als ik een punt van kritiek moet geven op het spel dan is het dat de herspeelwaarde beperkt is, als je eenmaal weet hoe je het moet spelen dan is de uitdaging weg. Dat is het leuke en briljante van ME: verschillende dialogen, verschillende reacties van karakters op basis van wat je eerder hebt gedaan en verschillende speelstijlen doordat je verschillende krachten gecombineerd kan gebruiken. En in het algemeen (laten we het niet over de journaliste in ME3 hebben die voor ING werkt ;)) hele goede voice-acting en goede muziek.
#NoDAPL
pi_158909777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op welke hardware heb jij het gespeeld? Ik vermoed dat jij een lage FPS haalde, dan speelt het inderdaad niet lekker. Met 60 FPS speelt het erg lekker, ik vind het qua controle van de karakters, hoe responsief het is (lag tussen input en reactie) en hoe fel de actie is (snelheid waarmee alles gebeurt) aanzienlijk beter spelen dan ME, bij ME3 hebben ze dat trouwens wel flink verbeterd in vergelijking met ME2. Bij Crysis 3 heb je 1 stuk wat notoir slecht draait op de PC, het eerste deel waarbij je de regen hebt. De framerate dropt daar bij mijn systeem naar 20 FPS. Uit een analyse (van anderen) bleek dat het modelleren van de touwen die daar hangen veel te veel rekenwerk vergde voor niet-zichtbaar resultaat. Ik weet dankzij dat stuk hoe het spel speelt met een lage framerate, dat is inderdaad niet fijn.
Bottomline: als jij het op de consoles hebt gespeeld of op een PC die er niet geschikt voor was, geef het spel dan nog een kans op de PS4 of op een krachtigere PC. ;)

Als ik een punt van kritiek moet geven op het spel dan is het dat de herspeelwaarde beperkt is, als je eenmaal weet hoe je het moet spelen dan is de uitdaging weg. Dat is het leuke en briljante van ME: verschillende dialogen, verschillende reacties van karakters op basis van wat je eerder hebt gedaan en verschillende speelstijlen doordat je verschillende krachten gecombineerd kan gebruiken. En in het algemeen (laten we het niet over de journaliste in ME3 hebben die voor ING werkt ;)) hele goede voice-acting en goede muziek.
Ik heb 1 en Warhead op de pc gespeeld. Ik vond 1 in het begin erg boeiend omdat het een heel mysterieus sfeertje had. Zodra de aliens echter in beeld kwamen verloor het spel al haar charme en veranderde het eigenlijk in een rechttoe rechtaan shooter met als enige verschil dat je in dit spel voor een kort aantal seconden onzichtbaar kon worden. Ik vond het hele schietsysteem gewoon niet lekker aanvoelen en kon er maar niet aan wennen. Het uitschakelen van zo een outpost voelde ook altijd zo repetitief aan. Plus het verhaal wist me gewoon nooit te boeien.

Dat is juist één van de sterke punten van Mass Effect (om weer offtopic te gaan :) ), ik zat gewoon na één missie helemaal in het verhaal en kon er bijna niet meer stoppen.
pi_158911103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:00 schreef Gruisman het volgende:

[..]

Ik heb 1 en Warhead op de pc gespeeld. Ik vond 1 in het begin erg boeiend omdat het een heel mysterieus sfeertje had. Zodra de aliens echter in beeld kwamen verloor het spel al haar charme en veranderde het eigenlijk in een rechttoe rechtaan shooter met als enige verschil dat je in dit spel voor een kort aantal seconden onzichtbaar kon worden. Ik vond het hele schietsysteem gewoon niet lekker aanvoelen en kon er maar niet aan wennen. Het uitschakelen van zo een outpost voelde ook altijd zo repetitief aan. Plus het verhaal wist me gewoon nooit te boeien.
Ik heb 1 nooit gespeeld, in 2 en 3 komt er naar mijn mening wat meer bij kijken.
+ dat ik het stealthy aspect wel leuk vind, dat wordt zelden goed uitgevoerd. Bij ME kan je cloaken maar het voelt nooit stealthy aan voor mij.

quote:
Dat is juist één van de sterke punten van Mass Effect (om weer offtopic te gaan :) ), ik zat gewoon na één missie helemaal in het verhaal en kon er bijna niet meer stoppen.
Dat is inderdaad een heel sterk element van het spel, naar mijn overtuiging met dank aan goede schrijvers (karakters, operkingen) en vooral het goede geluid (stemmen en muziek). De graphics lopen ver achter, ik hoop dat ze voor 4 die inhaalslag maken. Het is veel gevraagd (erg duur in verband met de voice acting) maar ik zou het geweldig vinden als ze de dialogen ook nog zouden uitbreiden, bij ME2 en ME3 zijn de dialogen op een gegeven moment op als je X keer na de missie met je karakters hebt gesproken, in ieder geval heeft Mordin dan nog een aantal opmerkingen (als de dialogen al op zijn) maar de andere karakters blijven dan steed hetzelfde zeggen en doen. Crysis is veel immersie qua graphics, ME is meer immersief qua karakters en geluid.
#NoDAPL
  zondag 10 januari 2016 @ 13:06:23 #68
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_158981573
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 18:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Moet je wel voldoende paragon- of renegadepunten hebben, anders gaat één ras dood.
mocht je de eerste renegade / paragon check niet halen kan je die partij later weer loyal krijgen Door weer er mee te praten maar dan tegen een lagere puntencheck.. Weet t niet helemaal meer zeker ik haal m altijd sowieso
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_159745309
pi_159745559
quote:
Was deze mafketel helemaal vergeten... :D

anigif_optimized-16116-1430397655-20.gif

In geheel paragon style had ik z'n leven maar gespaard..."kater" was al genoeg straf vond ik :D
pi_160051481
Is het ergens mogelijk om een ME trilogy inclusief alle DLC te halen voor de pc?

Tot nu toe wat ik heb ik gezien is de trilogy met DLC voor alleen deel 1.

Ik heb gegoogeld ernaar, en het blijkt niet verkrijgbaar te zijn.
Maar ik dacht laat ik het hier ook maar vragen voor het geval ik iets gemist heb...
pi_160051584
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 01:32 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

Was deze mafketel helemaal vergeten... :D

[ afbeelding ]

In geheel paragon style had ik z'n leven maar gespaard..."kater" was al genoeg straf vond ik :D
Of ik nou Paragon of Renegade ben, ik zeg altijd "charge..." :D
pi_160051626
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:49 schreef Dragonetti het volgende:
Is het ergens mogelijk om een ME trilogy inclusief alle DLC te halen voor de pc?

Tot nu toe wat ik heb ik gezien is de trilogy met DLC voor alleen deel 1.

Ik heb gegoogeld ernaar, en het blijkt niet verkrijgbaar te zijn.
Maar ik dacht laat ik het hier ook maar vragen voor het geval ik iets gemist heb...
Hmm, niet dat ik weet, heb het ook nergens voorbij zien komen.
pi_160052212
Volgens mij moet je de DLC nog altijd met die gare bioware points kopen, die vrijwel nooit in de aanbieding zijn. En dan betaal je dus zelfs na zoveel tijd overal nog full price voor :') terwijl de basegames wel vaak in de aanbieding zijn voor een paar euro.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_160053715
Aaah shit... ik had al het gevoel dat het alleen bioware points kon... thanks anyway for the feedback!
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')