abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 22 juni 2016 @ 21:01:39 #126
140043 Isdatzo
Huilen dan.
pi_163225022
registreer om deze reclame te verbergen
Uiteraard.
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
pi_163235683
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan mag knorr dat wel eens vermelden dat ze dat van tarwe gemaakte maltodextrine gebruiken en als ze het niet doen, er aardappel of mais bijzetten.
Niet verplicht, want het zit onder de wettelijke 20 ppm.

Net zoals met heel veel producten... het is allemaal wel flink verbetert in de afgelopen jaren, maar nog steeds veel addertjes onder het gras helaas.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
…ťn ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
pi_163255697
Als je ťcht zo een ernstige allergie hebt he, dat je er compleet niet goed van wordt als je gluten/pinda/lactose/ wat dan ook eet... val dan andere mensen niet lastig met je ziekte. Eet gewoon niet meer in restaurants (tenzij speciale glutenvrije restaurants), en kook thuis niet meer met prefabproducten maar maak gewoon alles zelf.

Bij mijn studentenvereniging wilde er een keer iemand mee-eten met dodelijke pinda allergie. Haha alsof ik ging riskeren dat er een dooie viel op de vereniging. Die heb ik mooi weggestuurd. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat er nergens iets met sporen van pinda's in het proces zit in de keuken van de vereniging.

In feite is het net zoals joden die koosjer moeten eten, die maken ook alles zelf of eten in speciale koosjer restaurants en gaan ook niet lopen miepen zoals veel glutenmensen doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_163258299
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:55 schreef sirdanilot het volgende:
Als je ťcht zo een ernstige allergie hebt he, dat je er compleet niet goed van wordt als je gluten/pinda/lactose/ wat dan ook eet... val dan andere mensen niet lastig met je ziekte. Eet gewoon niet meer in restaurants (tenzij speciale glutenvrije restaurants), en kook thuis niet meer met prefabproducten maar maak gewoon alles zelf.

Bij mijn studentenvereniging wilde er een keer iemand mee-eten met dodelijke pinda allergie. Haha alsof ik ging riskeren dat er een dooie viel op de vereniging. Die heb ik mooi weggestuurd. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat er nergens iets met sporen van pinda's in het proces zit in de keuken van de vereniging.

In feite is het net zoals joden die koosjer moeten eten, die maken ook alles zelf of eten in speciale koosjer restaurants en gaan ook niet lopen miepen zoals veel glutenmensen doen.
je komt over als een hufter.
Je kiest niet voor een ernstige allergie en ook niet voor een autoimmuunziekte als coeliakie. Die mensen willen niet als paria opgesloten zitten op hun zolderkamer. Als je in horeca werkt moet je gewoon schoon genoeg kunnen werken en weten wat je je gasten voorzet.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 07:55:26 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163258948
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 06:34 schreef computergirl het volgende:

[..]
. Als je in horeca werkt moet je gewoon schoon genoeg kunnen werken en weten wat je je gasten voorzet.
Horecapersoneel is daar niet voor opgeleid, en "schoon werken" doet het hem niet bij bv coeliakie of een pinda allergie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_163259835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:55 schreef sirdanilot het volgende:
Als je in een rolstoel zit, blijf dan gewoon thuis en val andere mensen niet lastig met je behoefte aan rolstoeltoegankelijke wc's, hotels, OV en alles.

Zoiets?
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 09:10:07 #132
45206 Pietverdriet
pi_163260062
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als je in een rolstoel zit, blijf dan gewoon thuis en val andere mensen niet lastig met je behoefte aan rolstoeltoegankelijke wc's, hotels, OV en alles.

Zoiets?
Een rolstoelrijder raakt niet in een anafylactische shock als er een drempeltje van een milimeter voor de rolstoeltoegankelijke wc zit.
Punt is, een kok heeft in meer dan 90% geen idee van allergieen, zelfs al wil hij/zij het goed doen. Stel iemand met een ernstige allergie komt ergens, meld dit en de kok is zo een idioot dat hij denkt dat dit geen probleem is want hij gebruikt het allergeen niet. Echter de olie die hij gebruikt of het scheidingsmiddel dat er bij de rozijnen zit of de prefab die hij gebruikt bevat het. Klant raakt in anafylactische shock, ambulance rijd tegen een paaltje en persoon overlijdt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Pietverdriet op 24-06-2016 09:19:45 ]
pi_163260900
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 08:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zoiets?
Mensen die in een rolstoel zitten zijn echt invalide. Hoe durf je de vergelijking te maken met je aanstelleritus.
pi_163260927
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:51 schreef machtpen het volgende:

[..]

Mensen die in een rolstoel zitten zijn echt invalide. Hoe durf je de vergelijking te maken met je aanstelleritus.
_O- _O- _O-
Mensen die in een rolstoel zitten overlijden niet aan hun handicap.
Heb je Piets post hierboven gelezen? Dat is geen grapje, dat gebeurt echt.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
pi_163262437
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 06:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

je komt over als een hufter.
Je kiest niet voor een ernstige allergie en ook niet voor een autoimmuunziekte als coeliakie. Die mensen willen niet als paria opgesloten zitten op hun zolderkamer. Als je in horeca werkt moet je gewoon schoon genoeg kunnen werken en weten wat je je gasten voorzet.
:') :')

Wat Piet al zei. Tenzij je een speciale opleiding hebt tot ziekenhuis kok is het gewoon niet te doen om bij zeer ernstige allergieŽn al het allergeen uit te sluiten.

Wat wil jij, bij een restaurant eten waar je dus in een anafylactische schok kan raken en dood kan gaan, of gewoon je eigen eten eten?

Zelfs als je op vakantie gaat zijn er opties om niet buiten de deur te hoeven eten , b.v. in een hostel of airbnb appartement heb je je eigen keukentje. Je hoeft echt geen paria te zijn. In een restaurant eten is een gunst, geen basisrecht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:18:48 #136
45206 Pietverdriet
pi_163264622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat Piet al zei. Tenzij je een speciale opleiding hebt tot ziekenhuis kok is het gewoon niet te doen om bij zeer ernstige allergieŽn al het allergeen uit te sluiten.

Wat wil jij, bij een restaurant eten waar je dus in een anafylactische schok kan raken en dood kan gaan, of gewoon je eigen eten eten?

Zelfs als je op vakantie gaat zijn er opties om niet buiten de deur te hoeven eten , b.v. in een hostel of airbnb appartement heb je je eigen keukentje. Je hoeft echt geen paria te zijn. In een restaurant eten is een gunst, geen basisrecht.
Veel koks in restaurants tegenwoordig hebben nauwelijks of geen koksopleiding, laat staan dat ze wat van allergieen weten. Ze zijn goedkoop en kunnen prefab opwarmen.
pi_163265988
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

.
Triest ventje zeg
pi_163266227
Jammer van al die trolls hier :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
pi_163268362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:40 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jammer van al die trolls hier :{
Vind ik ook, zoals computermeisje hierboven :(
  vrijdag 24 juni 2016 @ 15:51:30 #140
45206 Pietverdriet
pi_163269373
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 13:31 schreef computergirl het volgende:

[..]

Triest ventje zeg
Het zou je sieren als je inhoudelijk op het antwoord op de posts inging, waarbij ik als disclaimer wil melden dat deze post gluten bevat en niet geschikt is als trollenvoer.
pi_163272812
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 09:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een rolstoelrijder raakt niet in een anafylactische shock als er een drempeltje van een milimeter voor de rolstoeltoegankelijke wc zit.
Punt is, een kok heeft in meer dan 90% geen idee van allergieen, zelfs al wil hij/zij het goed doen. Stel iemand met een ernstige allergie komt ergens, meld dit en de kok is zo een idioot dat hij denkt dat dit geen probleem is want hij gebruikt het allergeen niet. Echter de olie die hij gebruikt of het scheidingsmiddel dat er bij de rozijnen zit of de prefab die hij gebruikt bevat het. Klant raakt in anafylactische shock, ambulance rijd tegen een paaltje en persoon overlijdt.

Bepaalde allergieŽn kunnen heel naar en lastig zijn. Allergie voor peper bijvoorbeeld. In bijna alle prefab zit peper , die dat maar eens te regelen.

Pinda, levensgevaarlijk en zo ernstig dat de pindasaus drie tafels verderop en anafylactische shock kunnen opleveren.

Schelpdieren is ook zoiets...

De meeste koks hebben geen idee van gluten, laat staan glutenvrij.

Inderdaad zijn veel koks slecht opgeleid. Dat zie je en proef je dan b ook regelmatig.
Whatever...
pi_163272868
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 07:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Horecapersoneel is daar niet voor opgeleid, en "schoon werken" doet het hem niet bij bv coeliakie of een pinda allergie.
De meeste keukens zijn er dan ook niet geschikt voor. Gewoon fysiek vrijwel onmogelijk zaken echt te scheiden.

Alles moet apart, dat kan niet altijd.

Een echte vakman al zijn gast altijd iets goeds voorzetten of in ieder geval weten of iets echt niet kan en waarom.
Whatever...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 19:12:28 #143
45206 Pietverdriet
pi_163272922
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Bepaalde allergieŽn kunnen heel naar en lastig zijn. Allergie voor peper bijvoorbeeld. In bijna alle prefab zit peper , die dat maar eens te regelen.

Pinda, levensgevaarlijk en zo ernstig dat de pindasaus drie tafels verderop en anafylactische shock kunnen opleveren.

Schelpdieren is ook zoiets...

De meeste koks hebben geen idee van gluten, laat staan glutenvrij.

Inderdaad zijn veel koks slecht opgeleid. Dat zie je en proef je dan b ook regelmatig.
Sterker nog, als ik een paar pindas eet en de klant geeft mij een hand voor het eerlijke advies kan het pindarest op mijn huid op zijn huid een shock veroorzaken.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 19:13:44 #144
45206 Pietverdriet
pi_163272956
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De meeste keukens zijn er dan ook niet geschikt voor. Gewoon fysiek vrijwel onmogelijk zaken echt te scheiden.

Alles moet apart, dat kan niet altijd.

Een echte vakman al zijn gast altijd iets goeds voorzetten of in ieder geval weten of iets echt niet kan en waarom.
Niet alleen zou je de keukens moeten scheiden, maar ook de staf, geen verbinding tussen de twee.
pi_163273309
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet alleen zou je de keukens moeten scheiden, maar ook de staf, geen verbinding tussen de twee.
Glutenvrij kan vaak wel iets makkelijker. Een restaurant dat pindasaus in huis heeft kan niet pindavrij werken.
Whatever...
  vrijdag 24 juni 2016 @ 19:32:22 #146
45206 Pietverdriet
pi_163273334
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Glutenvrij kan vaak wel iets makkelijker. Een restaurant dat pindasaus in huis heeft kan niet pindavrij werken.
Succes met een glutenvrij gerecht te maken in een keuken van een italiaans restaurant waar ook pizza's worden gemaakt.
pi_163273753
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:06 schreef Spanky78 het volgende:
Ook dat is natuurlijk heel persoonsafhankelijk. Bij welke dosis de shockdrempel gehaald wordt verschilt.
Maar het kŠn inderdaad wel.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 20:00:25 #148
45206 Pietverdriet
pi_163273853
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:54 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ook dat is natuurlijk heel persoonsafhankelijk. Bij welke dosis de shockdrempel gehaald wordt verschilt.
Maar het kŠn inderdaad wel.
Het punt was, dat als je een ernstige pinda allergie (bijvoorbeeld) hebt je er zeer verstandig aan doet niet uit eten te gaan, computermeisje vond dat hufterig, maar zoals gewoonlijk komen dat soort mensen nooit met argumenten anders dan roepen dat het niet eeuwlijk is, of dat ze hun best maar moeten doen in de keuken. Geheel niet gehinderd door enige kennis van zaken.
pi_163274009
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het punt was, dat als je een ernstige pinda allergie (bijvoorbeeld) hebt je er zeer verstandig aan doet niet uit eten te gaan, computermeisje vond dat hufterig, maar zoals gewoonlijk komen dat soort mensen nooit met argumenten anders dan roepen dat het niet eeuwlijk is, of dat ze hun best maar moeten doen in de keuken. Geheel niet gehinderd door enige kennis van zaken.
ik vind sirdanilot een hufter, gebaseerd op hoe hij zich uit.
Hij doelde niet op mensen met dodelijke pinda allergie maar ook mensen met coeliakie die maar binnen moesten blijven, wat gewoon bullshit is. Ik ken genoeg zaken die wel moeite doen voor mensen die niet alles kunnen eten en waar mensen met coeliakie gewoon een leuke avond kunnen hebben.
pi_163274016
Ik snap dat punt. Wij zijn daarom ook een paar jaar niet uiteten geweest. Gewoon omdat je nooit zeker weet of ze het snappen.

Mijn punt is dat je bijvoorbeeld ook bij een ernstige allergie wb gevolgen toch een relatief hoge drempel kunt hebben. Dan kun je dus wel uiteten als ze in de keuken een beetje hun best willen doen, maar niet als ze zo raar gaan doen als die debielen in het hamburgertentverhaal.

Of in de korte versie: het is niet zo zwartwit.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')