abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 december 2015 @ 16:22:18 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158285730
Hoera! In mei heb ik mijn eigen huisje gekocht: een tussenwoning van begin jaren 80 die constructief helemaal in orde is.

Op 20 november heb ik de sleutel gekregen en is het klussen begonnen. Op 5 december ben ik verhuisd.

Foto's:


Keuken voor:


En na:


Woonkamer voor:

En na:

En de badkamer, die we alleen heel grondig gepoetst hebben en voorzien hebben van een douchegordijn:


Slaapkamer voor:

Slaapkamer na:

Studeerkamer voor:

En na:


Kleine kamertje voor:

En na:



En mijn heerlijke trapkast:


Kluslijst
Met de hulp van vriendlief, mijn fantastische schoonouders, vrienden en wat ontzettend lieve Fokkers is er al een heleboel gedaan:
• Boven en beneden alle plafonds schilderen en alle muren ontdoen van lagen behang en schilderen behalve het kleine kamertje en de keuken.
• De oude keuken verwijderen
• De muur weghalen
• Nieuw muurtje bouwen
• De verwarming weghalen
• Alle leidingen verleggen gas hebben we laten doen, daarna bleek de riolering in de kruipruimte ook opnieuw te moeten... Wat een gedoe!
• Nieuwe keuken plaatsen.
• In de studeerkamer een nieuwe vloer leggen.
• Rolgordijntjes beneden ophangen (al zijn die aan de voorkant nog tijdelijk.
• Alles heel, heel grondig poetsen. Man, wat was het vies!
• Keuken gestukt.
• Nieuw plankje boven de deur van de trapkast, rekken in de trapkast en de trapkast schilderen.


Wat er nog gaat gebeuren:
• Keuken schilderen
• Kozijn badkamer uitkrabben, opvullen en schilderen. Daar zit een rot hoekje in.
• De radiator op de badkamer herstellen, die lekt. Anders vervangen.
• Gordijnen op de slaapkamer
• Overgordijnen in de woonkamer
• Afwerklijstjes op slaapkamer en klein kamertje op het schuine plafond
• Raamfolie op de badkamer
• Kleine kamertje stuken en schilderen
• Schilderijen ophangen enzo.
• Toilet opknappen. Dat moet hangend worden en opnieuw getegeld worden
• Verlichting in de trapkast maken
• Nieuw vloertje op de overloop
• Schilderen van kozijnen binnen en buiten
• Nieuwe vloer beneden
• Schuren en schilderen beide trappen.
• De tuin verder aanpakken. De voortuin wordt ontdaan van die vreselijke kerstboom en een hoop varens. De achtertuin is al ontdaan van de boom en conifeer en er staat een nieuwe schutting aan de kant van de burenmetdeaanbouw. Aan de andere kant moet de schutting rechtgezet worden.

Helemaal aan het einde gaan we zelf een betonnen keukenblad storten. Dat wordt een toffe, maar ook wel enge klus! We bouwen ook onze eigen nieuwe houten keukendeurtjes.

Voorlopig is het in ieder geval gezellig:


[ Bericht 21% gewijzigd door Tink89 op 17-12-2015 09:05:51 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 16 december 2015 @ 16:23:04 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158285753
Morgen bouw ik een nieuwe OP met prachtige voor- en nafoto's, maar dat lukt nu even niet.

@ Thinkpinkk: ik heb ze wel gevonden, maar vind ze zo akelig duur. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand toevallig een goed adresje wist.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 17 december 2015 @ 09:06:46 #3
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158301923
Zo, we hebben een nieuwe OP :D

Vanavond komen de gordijnen voor in de woonkamer *O* . Nu nog even snel rails kopen ergens...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158302143
Wat een vage naden bij dat schuine stukje op de slaapkamer...
Verder wel mooi!
  donderdag 17 december 2015 @ 09:34:31 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158302215
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:27 schreef Angelfrouk het volgende:
Wat een vage naden bij dat schuine stukje op de slaapkamer...
Verder wel mooi!
Daar zaten afwerklijstjes en komen ook weer afwerklijstjes. In de kolom in de hoek zit de afzuigbuis van de keuken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158302474
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:34 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Daar zaten afwerklijstjes en komen ook weer afwerklijstjes. In de kolom in de hoek zit de afzuigbuis van de keuken.
Ah, vandaar. Klinkt inderdaad logisch.
pi_158302533
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:23 schreef Tink89 het volgende:
Morgen bouw ik een nieuwe OP met prachtige voor- en nafoto's, maar dat lukt nu even niet.

@ Thinkpinkk: ik heb ze wel gevonden, maar vind ze zo akelig duur. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand toevallig een goed adresje wist.
Hebben ze niets bij https://www.123apparatuur.nl/ of bijv keukenloods?
  donderdag 17 december 2015 @ 10:15:10 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158302754
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:00 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Hebben ze niets bij https://www.123apparatuur.nl/ of bijv keukenloods?
Ik heb even gezocht. In 90 cm breed en zonder glas zit ik al snel op ruim ¤ 500 (met één uitzondering die behoorlijk veel decibellen produceert: https://www.123apparatuur(...)code=MEPK9050IX&tr=0). Ik denk dat ik mijn budget gewoon moet bijstellen :) Heb dit verkeerd ingeschat, kan gebeuren.

Bij Keukenloods hebben ze btw wel twee leuke aanbiedingen: http://www.keukenloods.nl/be939x.html
http://www.keukenloods.nl/fdf9156ixs.html

Zou dat wat zijn?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 18 december 2015 @ 14:54:15 #9
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158329326
Mag ik even stoom afblazen? o|O

Een week of 10 geleden heb ik mijn verhuizing doorgegeven via PostNL. Op 1 december (de eigenlijke verhuisdatum) bleek mijn verhuizing niet doorgevoerd te zijn. De KPN-medewerker van de chat vertelde me toen dat dat per 16-12 alsnog geregeld kon worden. Prima, kan gebeuren. Niet handig, maar foutje moet kunnen.

In de tussentijd kreeg ik een smsje of ik een monteur wilde inplannen. In de chat was mij niet verteld dat dit nodig was, dus ik ging ervan uit dat dit een service betrof waar ik geen gebruik van wilde maken.

Op 16-12 had ik telefonisch contact met de klantenservice, omdat mijn internet en tv niet werkten. De medewerker vertelde me dat mijn signaal doorgemeten was en dat alles zou werken zodra ik thuis kwam. Ik heb gevraagd of er alsnog een monteur nodig was, maar dat was absoluut niet het geval volgens de medewerker. Het betrof een service voor het aansluiten van de boel binnenshuis en dat kon ik immers zelf.

Op 16-12 had ik 's avonds nogmaals telefonisch contact. Ook bij thuiskomst bleek mijn aansluiting namelijk niet te werken. De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg, vertelde me dat op 17-12 om 12:00 uur mijn signaal zou werken.

Op 17-12 had ik geen signaal en belde ik 's avonds KPN. De eerste medewerkster ging iets uitzoeken en heeft me 20 minuten in de wacht laten staan. Vervolgens heb ik de verbinding verbroken, omdat ik ervan uitging dat er iets mis gegaan was.

Direct daarna heb ik nogmaals gebeld. De medewerker die ik vervolgens aan de lijn kreeg, vertelde me dat op 18-12 om 8:00 uur mijn signaal zou werken en dat hij - omdat het inmiddels na acht uur was - niet meer kon navragen waarom de oplevering steeds werd doorgeschoven. In dit gesprek kreeg ik een coulance toegezegd van ¤ 30.

Vanochtend om 5 over 8 hing ik opnieuw aan de telefoon. De medewerker die ik aan de lijn kreeg, vertelde me dat ik toch een afspraak had moeten maken met een monteur. Na een hoop discussie werd mij een noodpakket aangeboden (digitenne voor één televisie en een dongel voor één apparaat) en een afspraak voor een monteur op 5 januari. Ik heb aangegeven daar even over te willen nadenken en terug te bellen als ik zou willen opzeggen.

Een half uur later belde ik terug en hoorde ik van een collega dat mijn abonnement stopgezet was en dat ik dus niet meer in aanmerking kwam voor de afspraak op 5 januari het zou wel eens nog een week later kunnen worden en dat ik bovendien ook geen noodpakket meer zou krijgen, omdat ik geen klant meer was. Ik had alleen helemaal niet zelf opgezegd. De medewerkster ging proberen om de opzegging ongedaan te maken.

Toen de medewerkster terugbelde, vertelde ze mij dat de opzegging die ik dus niet gedaan heb niet ongedaan gemaakt kon worden. Geen noodpakket, geen afspraak op 5 januari en geen verdere oplossing. :N

KPN heeft toegegeven dat ze fout zitten en gaan vanmiddag in het afdelingsoverleg mijn casus bespreken. Geen idee of ze dan nog iets kunnen doen. Zo niet, dan ga ik toch maar eens een andere provider zoeken. Wat een gezeik zeg -O- :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158329566
Wat heeft postnl er mee te make eigenlijk? :@

Maar wat een kut service van kpn zeg -O- wil je daar nog wel klant zijn?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158329614
-O-
Spoilers!
pi_158331025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat heeft postnl er mee te make eigenlijk? :@

Maar wat een kut service van kpn zeg -O- wil je daar nog wel klant zijn?
Postnl heeft een verhuisservice
  vrijdag 18 december 2015 @ 16:25:31 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158331636
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Postnl heeft een verhuisservice
Precies, waarbij je ook kunt aangeven dat je je verhuizing bij KPN wilt doorgeven. Dat werkt dus niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat heeft postnl er mee te make eigenlijk? :@

Maar wat een kut service van kpn zeg -O- wil je daar nog wel klant zijn?
Geen idee eigenlijk. Ik ben al acht jaar klant en was altijd tevreden. Nu niet meer, maar andere aanbieders zijn ook niet alles. Mijn moeder heeft heel lang met Ziggo geruzied en Tele2 heb ik zelf slecht ervaringen mee. Telfort is van KPN.... Iemand wel goede ervaringen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158331712
Hier prima ervaringen met KPN, heb volgens mij elke dienst die ze aanbieden (internet, tv, huistelefoon, mobiel) en nog nooit ergens last van gehad. Ik denk dat je pech hebt gehad met wat er is gebeurd, maar dat dat ook bij een andere provider had kunnen gebeuren. Is toch 1 pot nat allemaal.
pi_158332124
Heb hier internet via XS4ALL (is ook een beetje KPN) en mobiel via Telfort. Tevreden met beide.
Vaste telefoon via een combi van FreeVoipDeal, VoipBusterPro en BudgetPhone (is in te stellen in de modem die Xs4all levert).
TV abo heb ik niet ;)
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:01:28 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158332399
Ik doe niet aan vaste telefonie, dat scheelt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158332476
Mja ik had altijd goede ervaring met UPC. Nu het ziggo is eigenlijk ook geen problemen gehad. Kastje was stuk en hebben een nieuwe gekregen dat was het wel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158333516
UPC heeft bij mijn vorige woning eerst de connector vervangen, en vervolgens de backbone van de hele flat, omdat wij klaagden over een fluctuerend internetsignaal. Helemaal gratis :). Overzetten van contract (toen al Ziggo) ging ook zonder enig probleem.
pi_158334377
Hebben ze bewijs van je opzegging? lekker makkelijk, dan zou iedereen kunnen bellen om het abonnement van een ander op te zeggen.

Wij hebben met de verhuizing met ziggo ook gedoe gehad (ipv verhuizing was er een opzegging in het systeem ingevoerd. toen dat was rechtgezet kregen we opeens facturen voor 2 adressen) Wat bij ons beide keren heeft geholpen is langs het kantoor gaan ipv telefonisch van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

ik weet niet of er toevallig een vestiging met klantenservice in de buurt zit?
  vrijdag 18 december 2015 @ 22:44:45 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158342595
We gaan morgen nog even langs de winkel ja. Denk niet dat het helpt, maar het is de moeite van het proberen waard.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158344784
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:25 schreef Tink89 het volgende:
Telfort is van KPN.... Iemand wel goede ervaringen?
Telfort glasvezel bij mijn moeder, prima, maar van de service desk hoef je niks te verachten. In het weekend niet eens bereikbaar, leuk als het internet uitvalt op zaterdag... Verder niks te klagen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:52 schreef Chicolade het volgende:
UPC heeft bij mijn vorige woning eerst de connector vervangen, en vervolgens de backbone van de hele flat, omdat wij klaagden over een fluctuerend internetsignaal. Helemaal gratis :). Overzetten van contract (toen al Ziggo) ging ook zonder enig probleem.
Nou, hier kwamen ze helemaal niks fiksen. 3x een monteur geweest maar ja, ze wilden het alleen oplossen als we de bouwtekeningen van het huis zouden overleggen :? . Nou is het huis van 1898, dus dat wordt een beetje lastig... Zelfde verhaal trouwens, matig tot slecht signaal op de kabel wat de monteurs ook geconstateerd hebben. Gaat nu gelukkig al een tijdje goed, hopelijk blijft dat zo :)
  zaterdag 19 december 2015 @ 13:48:45 #22
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_158354639
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 16:25 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Precies, waarbij je ook kunt aangeven dat je je verhuizing bij KPN wilt doorgeven. Dat werkt dus niet.

[..]

Geen idee eigenlijk. Ik ben al acht jaar klant en was altijd tevreden. Nu niet meer, maar andere aanbieders zijn ook niet alles. Mijn moeder heeft heel lang met Ziggo geruzied en Tele2 heb ik zelf slecht ervaringen mee. Telfort is van KPN.... Iemand wel goede ervaringen?
Met Ziggo heb ik goede ervaring, ben er al klant sinds het @home tijdperk. Tijdens de montage van de horizonbox wel wat problemen gehad, maar dat is netjes opgelost. Internet snelheid is ook stabiel. 212 Mbit, terwijl ik een 200 Mbit abbo heb. En ach, overal is wel wat.
Share your talent, move the world.
pi_158355194
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 13:48 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

Met Ziggo heb ik goede ervaring, ben er al klant sinds het @home tijdperk. Tijdens de montage van de horizonbox wel wat problemen gehad, maar dat is netjes opgelost. Internet snelheid is ook stabiel. 212 Mbit, terwijl ik een 200 Mbit abbo heb. En ach, overal is wel wat.
Hier hetzelfde. Nooit problemen gehad met Ziggo. Schoonouders hebben Telfort. Schoonmoeder wil niet overstappen, maar ze zijn bijna niet bereikbaar telefonisch. Het klapt er iedere keer uit.
  zaterdag 19 december 2015 @ 18:48:05 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158361030
Vanochtend ziggo gebeld, ze gaan de 29e leveren :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158361058
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 18:48 schreef Tink89 het volgende:
Vanochtend ziggo gebeld, ze gaan de 29e leveren :D
Nice! Dat kpn het lekker bekijkt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158361648
Goed zo ^O^
Spoilers!
  zondag 20 december 2015 @ 08:55:31 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158373861
Gisteren de frustratie mooi afgereageerd op de varens in de voortuin:



Vriendlief heeft de kapstokken opgehangen en de vaatwasser geïnstalleerd. Alleen past de waterstop niet op de kraan voor de vaatwasser. Even verloopstukje halen dus vandaag... Hebben ook meteen de greepjes die we uitgezocht hadden voor de nieuwe deurtjes even op deze deurtjes gezet om te kijken of ze bevallen. Vooralsnog vind ik ze nog steeds mooi :)




K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 december 2015 @ 08:52:35 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158402179
En toen ik vanochtend beneden kwam had vriendlief de keuken helemaal opgeruimd. We moeten nog schilderen en er komen nog nieuwe deurtjes en uiteindelijk dat betonnen aanrechtblad, maar vooralsnog is dit meer dan werkbaar O+ Ik kan een kerstdiner maken in ieder geval!


K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 21 december 2015 @ 21:48:33 #29
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158423029
Technisch vraagje:

Hoe verbind ik mijn smart TV van Philips aan de wifi? Het menu geeft alleen bedraad als optie, dus ik vermoed dat ik een adaptertje nodig heb ofzo?

Het is een TV van een jaar of 3 oud.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158423363
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 21:48 schreef Tink89 het volgende:
Technisch vraagje:

Hoe verbind ik mijn smart TV van Philips aan de wifi? Het menu geeft alleen bedraad als optie, dus ik vermoed dat ik een adaptertje nodig heb ofzo?

Het is een TV van een jaar of 3 oud.
J. hier zegt dat je daar een wifi-adaptertje voor nodig hebt. Hij geeft "niet goedkoop" aan als prijsindicatie :') Heb je al op de site van Philips gekeken?
Spoilers!
pi_158423423
Kapstok O+ Nu ben je echt thuis :Y

Ben je al een beetje gewend?
Spoilers!
  maandag 21 december 2015 @ 21:56:43 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158423432
Ja, die bieden zo'n ding aan voor ¤ 50, maar ik vind ze online ook voor minder. Geen idee of het dan per se een Philips moet zijn...?

Edit:

Bijna gewend, moet nog even rust vinden. Zie op het moment vooral één grote to-do-lijst als ik om me heen kijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158423467
Moment, hij staat buiten te roken ;)
Spoilers!
pi_158423631
Ja, het moet echt van Philips zijn maar misschien zijn er ook andere winkels die een Philipsadapter verkopen?
Spoilers!
  maandag 21 december 2015 @ 22:01:33 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158423656
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Moment, hij staat buiten te roken ;)
Philips zegt dit:
http://www.p4c.philips.co(...)t=QAC&scy=nl&slg=nld

Via Conrad kost dat apparaatje ¤35. Dan kunnen we iig netflixen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158423722
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 21:56 schreef Tink89 het volgende:
Bijna gewend, moet nog even rust vinden. Zie op het moment vooral één grote to-do-lijst als ik om me heen kijk.
Dat zou ik ook hebben. Extra motivatie om op te schieten. Of om in ieder geval je woonkamer op orde te maken zodat je daar kunt relaxen.
Spoilers!
pi_158423797
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 22:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Philips zegt dit:
http://www.p4c.philips.co(...)t=QAC&scy=nl&slg=nld

Via Conrad kost dat apparaatje ¤35. Dan kunnen we iig netflixen :)
Conrad it is then ^O^
Spoilers!
  maandag 21 december 2015 @ 22:05:38 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158423901
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Conrad it is then ^O^
Ik heb nog bol-bonnen. Even zoeken of ze hem daar ook hebben :)

Txs! Ook voor J.

En m'n woonkamer is bijna rotzooivrij, alleen ligt de nieuwe vloer er nog niet. Ik denk dat die uiteindelijk heel veel verschil gaat maken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158424007
Ja, een nieuwe vloer zal heel veel schelen :Y

En geen dank natuurlijk.
Spoilers!
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:06:42 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158435959
Het tv-probleem is nog niet opgelost, de adapter die het moet zijn is niet de PTA128, maar de PTA01/00. Die verkopen ze nergens meer, maar ik heb er eentje van Marktplaats gehaald.

Vanavond dus naar Houten en niet voor half acht weer thuis, maar dan wel incl. wifi-adapter. Wilde eigenlijk ook nog boodschappen doen, maar eerst maar even bekijken hoe bekaf ik tegen die tijd ben. Ruim twee uur in de trein... :{w
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158436286
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:06 schreef Tink89 het volgende:
Het tv-probleem is nog niet opgelost, de adapter die het moet zijn is niet de PTA128, maar de PTA01/00. Die verkopen ze nergens meer, maar ik heb er eentje van Marktplaats gehaald.

Vanavond dus naar Houten en niet voor half acht weer thuis, maar dan wel incl. wifi-adapter. Wilde eigenlijk ook nog boodschappen doen, maar eerst maar even bekijken hoe bekaf ik tegen die tijd ben. Ruim twee uur in de trein... :{w
Hopen dat het lukt...
Spoilers!
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:35:23 #42
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158437523
Gordijnen O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 28 december 2015 @ 09:08:24 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158593866
Na een druk kerstweekend zijn er weer de nodige klusjes van de lijst.

Zo hebben we op de slaapkamer nu ook gordijnen. Wat een verademing na een maand met veel te veel licht in de slaapkamer om echt lekker te slapen :Z Heb dus ook meteen alle rotzooi die daar nog slingerde opgeruimd enzo. Slaapkamer is nu echt een heel fijn rustpuntje.



En m'n schoonpapa heeft het kleine kamertje gewit en de kledingkast daar opgebouwd. Daarna heb ik bijna al m'n kleding in de kasten gestopt, de studeerkamer deels opgeruimd en een heleboel troep weggedaan.

De volgende paar klussen zijn:

• een extra boekenkast kopen voor op de studeerkamer. Ik kan bij lange na niet alles kwijt.
• de afwerklijstjes langs de plafonds in de slaapkamer en het kleine kamertje maken
• de voordeur dichtmaken dat glas bevalt me niks
• het toilet opknappen en dan ook de vloer in de hal leggen
• de kozijnen en deuren binnen schilderen
• de vloer beneden leggen.
• de kozijnen en deuren buiten schilderen

Die vloer wordt nog best een flinke klus. Veel lastige hoekjes en kozijnen. Nu kan ik prima laminaat leggen, maar echt heel netjes is me dat rondom kozijnen enzo nog nooit gelukt. Best wel spannend dus. Heb al een miljoen instructies bekeken over het inzagen van kozijnen, zodat je geen plintjes nodig hebt enzo, maar heel misschien ga ik toch maar hulp inschakelen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158593931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 12:06 schreef Tink89 het volgende:
Het tv-probleem is nog niet opgelost...
Is Chromecast geen betere optie voor je tv? :@ Ik heb dat ding nu een klein jaartje en vind het echt ideaal... Ook komen er steeds betere apps voor, ik stream nu gedownloade films van mn pc naar de tv via de app 'Plex' en Spotify en Youtube op de iPad kunnen ook streamen naar dat kastje. Is gewoon een klein dingetje wat op een HDMI-poort van je tv aangesloten moet worden, een stroomkabeltje nodig heeft en dat ding is zo geïnstalleerd op je wifi-netwerk. Alles wat vervolgens op je wifi-netwerk zit kan met dat ding communiceren... (en het is nog geen 4 tientjes)

Product-infolinkje

Tenzij je al gesettled bent met allerlei adapters :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Thrilled op 28-12-2015 09:28:07 ]
  maandag 28 december 2015 @ 09:41:08 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158594206
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Is Chromecast geen betere optie voor je tv? :@ Ik heb dat ding nu een klein jaartje en vind het echt ideaal... Ook komen er steeds betere apps voor, ik stream nu gedownloade films van mn pc naar de tv via de app 'Plex' en Spotify en Youtube op de iPad kunnen ook streamen naar dat kastje. Is gewoon een klein dingetje wat op een HDMI-poort van je tv aangesloten moet worden, een stroomkabeltje nodig heeft en dat ding is zo geïnstalleerd op je wifi-netwerk. Alles wat vervolgens op je wifi-netwerk zit kan met dat ding communiceren... (en het is nog geen 4 tientjes)

Product-infolinkje

Tenzij je al gesettled bent met allerlei adapters :P
Allerlei adapters is wat overdreven ;) Ik heb een wifi-adaptertje voor m'n tv gekocht en kan nu dus met de software streamen vanaf m'n mac en telefoon zonder kabeltje. Netflixen gaat ook prima via de Wii en anders kan ik ook dat streamen.

Volgens mij dus precies hetzelfde als een chromecast?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158594244
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Allerlei adapters is wat overdreven ;) Ik heb een wifi-adaptertje voor m'n tv gekocht en kan nu dus met de software streamen vanaf m'n mac en telefoon zonder kabeltje. Netflixen gaat ook prima via de Wii en anders kan ik ook dat streamen.

Volgens mij dus precies hetzelfde als een chromecast?
Uhm ja klinkt wel als hetzelfde principe, het is eigenlijk een ontvanger voor allerlei stream-apparaten :) Blij dat het werkt, je ziet tegenwoordig steeds meer van dit soort boxjes of apparaatjes verschijnen dus een oplossing is er altijd wel :)
  maandag 28 december 2015 @ 10:40:54 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158595270
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:44 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Uhm ja klinkt wel als hetzelfde principe, het is eigenlijk een ontvanger voor allerlei stream-apparaten :) Blij dat het werkt, je ziet tegenwoordig steeds meer van dit soort boxjes of apparaatjes verschijnen dus een oplossing is er altijd wel :)
Maar met een chromecast kun je niet zelfstandig internetten via Wifi, of wel? Geen idee hoe het precies werkt, maar ik heb het nu iig opgelost. Morgen gaat Ziggo bovendien opleveren. Als PostNL mijn installatiepakket op tijd aflevert, kan ik morgenavond dus gewoon even televisie kijken.

In de tussentijd overigens wel nog steeds gedoe met KPN. MijnKPN werkt niet meer, ook niet voor mijn mobiele abonnement en ze hebben de compleet-voordelen meteen stopgezet, terwijl ik wel gewoon voor december betaald heb. Ook de coulance die ze toegezegd hebben, wordt nog een dingetje. Die zouden ze namelijk verrekenen in januari...

ik overweeg om de incasso van december gewoon te storneren. Ik heb immers ook de hele maand geen gebruikgemaakt van de diensten en dat is hun fout. Nog even een nachtje over slapen :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158595370
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:40 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Maar met een chromecast kun je niet zelfstandig internetten via Wifi, of wel? Geen idee hoe het precies werkt, maar ik heb het nu iig opgelost. Morgen gaat Ziggo bovendien opleveren. Als PostNL mijn installatiepakket op tijd aflevert, kan ik morgenavond dus gewoon even televisie kijken.

In de tussentijd overigens wel nog steeds gedoe met KPN. MijnKPN werkt niet meer, ook niet voor mijn mobiele abonnement en ze hebben de compleet-voordelen meteen stopgezet, terwijl ik wel gewoon voor december betaald heb. Ook de coulance die ze toegezegd hebben, wordt nog een dingetje. Die zouden ze namelijk verrekenen in januari...

ik overweeg om de incasso van december gewoon te storneren. Ik heb immers ook de hele maand geen gebruikgemaakt van de diensten en dat is hun fout. Nog even een nachtje over slapen :)
Wil je internetten op je tv? Als in; met je afstandsbediening naar een website surfen en dan je ding doen? Heb ik nog niet vaak gezien..

Omdat je het over netflix had dacht ik meer aan streamen / films etc ;) Je kan ook je laptop (met Google Chrome) streamen naar je tv, dus je beeldscherm streamen naar de Chromecast

ik zal ophouden met het promoten van Chromecast lol, lijk wel een verkoper

Balen van het gezeur met KPN, altijd lastig met verhuizingen en wijzigingen :')
  maandag 28 december 2015 @ 10:48:31 #49
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158595434
Grappig wij werden gek van ziggo en hun beloftes om op te leveren en zijn net overgestapt op kpn.
De wifi van kpn is veel beter dan ziggo is onze ervaring. Wel glasvezel nu trouwens.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 28 december 2015 @ 12:32:44 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158597615
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:45 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wil je internetten op je tv? Als in; met je afstandsbediening naar een website surfen en dan je ding doen? Heb ik nog niet vaak gezien..

Omdat je het over netflix had dacht ik meer aan streamen / films etc ;) Je kan ook je laptop (met Google Chrome) streamen naar je tv, dus je beeldscherm streamen naar de Chromecast

ik zal ophouden met het promoten van Chromecast lol, lijk wel een verkoper

Balen van het gezeur met KPN, altijd lastig met verhuizingen en wijzigingen :')
Nee, maar bijvoorbeeld wel de youtube-app van mijn televisie gebruiken :Y

quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 10:48 schreef laziness het volgende:
Grappig wij werden gek van ziggo en hun beloftes om op te leveren en zijn net overgestapt op kpn.
De wifi van kpn is veel beter dan ziggo is onze ervaring. Wel glasvezel nu trouwens.
Tja, KPN heeft het hier verkloot. Glasvezel is sowieso beter, maar de oplevering daarvan duurt ruim 5 weken bij alle aanbieders en is duur. Dit is het snelste en Ziggo heeft beloofd fatsoenlijk signaal te leveren. Doen ze dat niet, dan kijk ik dan wel weer verder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 28 december 2015 @ 12:47:28 #51
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158597962
Alles voor glasvezel was al aangelegd bij ons door de bouw dus binnen 2 weken was het geregeld en het kost me niet meer dan ziggo.
Ik snap dat je niet blij was met KPN hoor trouwens ;) Dat is geen klantvriendelijkheid wat ze bij jou hebben gedaan.

Maar wij woonden in een gelijkvloerse jaren 60 2kamerappartement en wifi signaal op de slaapkamer was al dusdanig dat we zo'n wifi adapter van tp link moesten gebruiken.
Nu met de experia box van KPN heb ik ondanks gewapend beton prima wifi bereik overal.
Het modem en router in één van ziggo lijkt gewoon te zwak.
Maar wie weet hadden wij gewoon een maandagmorgen model. Ik hoop dat jij overal in huis goed signaal hebt zo meteen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 28 december 2015 @ 13:38:36 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158599302
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 12:47 schreef laziness het volgende:
Alles voor glasvezel was al aangelegd bij ons door de bouw dus binnen 2 weken was het geregeld en het kost me niet meer dan ziggo.
Ik snap dat je niet blij was met KPN hoor trouwens ;) Dat is geen klantvriendelijkheid wat ze bij jou hebben gedaan.

Maar wij woonden in een gelijkvloerse jaren 60 2kamerappartement en wifi signaal op de slaapkamer was al dusdanig dat we zo'n wifi adapter van tp link moesten gebruiken.
Nu met de experia box van KPN heb ik ondanks gewapend beton prima wifi bereik overal.
Het modem en router in één van ziggo lijkt gewoon te zwak.
Maar wie weet hadden wij gewoon een maandagmorgen model. Ik hoop dat jij overal in huis goed signaal hebt zo meteen.
Dat hoop ik ook. En hier ligt de glasvezel ook hoor, kastje hangt in de woonkamer. Toch heb ik Ziggo, KPN, Telfort, Vodafone en Fiber aan de lijn gehad en die zeiden allemaal dat het vijf weken zou duren -O-

Anyway, we zullen het zien morgen! Ben benieuwd en hou jullie natuurlijk op de hoogte.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 30 december 2015 @ 11:29:29 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158666357
Inspiratie en hulp gezocht:

In de nis vlakbij de achterdeur zit een prachtig muurtje (van de kast onder de trap) om opbergruimte te creëren voor boeken en wijnglazen.



Nu wil ik daar of een mooie buffetkast neerzetten of zelf met steigerhout aan de slag. De bedoeling is om een kast te hebben die onderin deurtjes heeft (misschien zelfs schuifdeurtjes?) voor de glazen en bovenin open planken of planken achter glazen deuren voor boeken.

Nu is er op marktplaats genoeg te vinden, maar ik vraag me af hoe moeilijk het zou zijn om zelf zo'n kast te maken.

Wat zouden jullie doen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158666752
Als je het gereedschap / de handigheid hebt zou ik het zelf maken, dan is het precies op maat en precies wat je wilt qua indeling/vakkenafmeting etc.. Iets uit de winkel/tweedehands is altijd maar hopen en zoeken of je iets passends vind voor jouw wensen (of accepteren dat het niet helemaal voldoet)..
  woensdag 30 december 2015 @ 11:53:01 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158666952
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:43 schreef Thrilled het volgende:
Als je het gereedschap / de handigheid hebt zou ik het zelf maken, dan is het precies op maat en precies wat je wilt qua indeling/vakkenafmeting etc.. Iets uit de winkel/tweedehands is altijd maar hopen en zoeken of je iets passends vind voor jouw wensen (of accepteren dat het niet helemaal voldoet)..
Dat dacht ik zelf eigenlijk ook. Vraag is dan alleen wat voor hout (de nieuwe salontafel is steigerhout, maar da's misselijk duur) en welke indeling. Schuifdeuren maken lijkt me best lastig.

Eerst maar eens een schets maken van wat het ongeveer moet worden dan maar :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158669159
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat dacht ik zelf eigenlijk ook. Vraag is dan alleen wat voor hout (de nieuwe salontafel is steigerhout, maar da's misselijk duur) en welke indeling. Schuifdeuren maken lijkt me best lastig.

Eerst maar eens een schets maken van wat het ongeveer moet worden dan maar :)
Ja je hebt dan inderdaad veel meer keuzes te maken :P Ik had zelf ook de discussie in mijn topic, maar vurenhout is goedkoop, alleen zacht qua materiaal, dus kans op deukjes/beschadigingen. Als je het beits/schildert kan je er alle kanten mee op.
pi_158670497
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:08 schreef Tink89 het volgende:

• de voordeur dichtmaken dat glas bevalt me niks

Die vloer wordt nog best een flinke klus. Veel lastige hoekjes en kozijnen. Nu kan ik prima laminaat leggen, maar echt heel netjes is me dat rondom kozijnen enzo nog nooit gelukt. Best wel spannend dus. Heb al een miljoen instructies bekeken over het inzagen van kozijnen, zodat je geen plintjes nodig hebt enzo, maar heel misschien ga ik toch maar hulp inschakelen...
Is van dat statische melkglas raamfolie geen optie voor de voordeur? Dan heb je geen inkijk, maar nog wel het licht. En wij gaan morgen een drempelloze vloer leggen zonder plakplinten met moeilijke hoekjes, zal je wel laten weten hoe lastig dat is ;).

quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 21:56 schreef Tink89 het volgende:
Zie op het moment vooral één grote to-do-lijst als ik om me heen kijk.
Herkenbaar :X. Voelt het nu al een beetje meer als 'thuis', na het koken van een kerstdiner enzo? :P
  woensdag 30 december 2015 @ 14:11:29 #58
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158670644
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:06 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Is van dat statische melkglas raamfolie geen optie voor de voordeur? Dan heb je geen inkijk, maar nog wel het licht. En wij gaan morgen een drempelloze vloer leggen zonder plakplinten met moeilijke hoekjes, zal je wel laten weten hoe lastig dat is ;).

[..]

Herkenbaar :X. Voelt het nu al een beetje meer als 'thuis', na het koken van een kerstdiner enzo? :P
Nee, geen folie helaas. Het is glas met structuur, van dit soort spul:



Je ziet dus niet alles, maar wel licht en schimmen en dat vind ik heeel irritant.

En het voelt wel al wat meer als een huis. Het scheelt dat we nu gordijnen hebben enzo. Toch heb ik nog steeds het gevoel dat het vooral een klusplek is. Echt relaxen lukt nog niet.

En ben benieuwd naar de laminaatlegkunsten. Ik kan best aardig laminaat leggen, maar hier zitten echt rothoekjes in, waarbij het het mooist zou zijn om de kozijnen in te zagen en dat heb ik nog nooit geprobeerd...Succes!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158670766
Tink, ik heb deze op de voordeur: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20242282/

Ideaal _O_ Geen schaduw gedoe, geen doorheen kijken. Niet duur. En super makkelijk te bevestigen.
  woensdag 30 december 2015 @ 17:58:27 #60
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_158680310
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:06 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Is van dat statische melkglas raamfolie geen optie voor de voordeur? Dan heb je geen inkijk, maar nog wel het licht. En wij gaan morgen een drempelloze vloer leggen zonder plakplinten met moeilijke hoekjes, zal je wel laten weten hoe lastig dat is
Heb je goed gereedschap? Wij hebben de kozijnen (stalen) los gedraaid en omhoog geschoven, na het leggen weer laten zakken (eventueel randje van het kozijn slijpen) en het ziet er retestrak uit zonder plinten w/
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_158681472
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:58 schreef lipje het volgende:

[..]

Heb je goed gereedschap? Wij hebben de kozijnen (stalen) los gedraaid en omhoog geschoven, na het leggen weer laten zakken (eventueel randje van het kozijn slijpen) en het ziet er retestrak uit zonder plinten w/
Ik weet niet wat voor kozijnen Tink heeft, maar ik heb houten kozijnen en daar kan je niet veel meer mee dan een zaag in zetten als je ze in wil korten :+. En ja, heb de afgelopen maanden genoeg verzameld om een halve kamer te vullen met gereedschap.
  woensdag 30 december 2015 @ 18:40:53 #62
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_158681694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor kozijnen Tink heeft, maar ik heb houten kozijnen en daar kan je niet veel meer mee dan een zaag in zetten als je ze in wil korten :+. En ja, heb de afgelopen maanden genoeg verzameld om een halve kamer te vullen met gereedschap.
klosje onder de kapzaag en gaan. Bedenk wel dat die plank daarna "vast" ligt en je m niet moet willen schuiven. Wij hadden gelukkig maar 1 kozijn aan de gevel en een meubelmaker die hielp ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 31 december 2015 @ 00:09:35 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158697536
Ik heb stalen kozijnen. Snap nog niet helemaal hoe het schuiven werkt, maar dat wijst zich vast vanzelf.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158704310
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 00:09 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb stalen kozijnen. Snap nog niet helemaal hoe het schuiven werkt, maar dat wijst zich vast vanzelf.
Ik ben benieuwd, want zo te zien heb jij ook glas boven je deuren, dus vraag ik mij af of dat überhaupt gaat lukken. Ik zie geen kans om mijn stalen kozijnen omhoog te schuiven...
  donderdag 31 december 2015 @ 10:17:07 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158704483
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:08 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, want zo te zien heb jij ook glas boven je deuren, dus vraag ik mij af of dat überhaupt gaat lukken. Ik zie geen kans om mijn stalen kozijnen omhoog te schuiven...
Boven de wc-deur en de tussendeur. Boven de deur van de gangkast niet. Daar zit een houten plaatje in, dat eenvoudig eruit kan. Bij de tussendeur komt een drempel, want het halletje krijgt dezelfde tegels als het toilet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 31 december 2015 @ 10:33:26 #66
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_158704835
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Boven de wc-deur en de tussendeur. Boven de deur van de gangkast niet. Daar zit een houten plaatje in, dat eenvoudig eruit kan. Bij de tussendeur komt een drempel, want het halletje krijgt dezelfde tegels als het toilet.
deur open doen en dopjes zoeken, ze zijn van zacht rubber, daarachter zit de klem waarmee het kozijn aan de muur zit. Deze kan je losdraaien (een stukje) met een inbussleutel en als je ze aan één zijde los hebt kan je m omhoog schuiven. Het is inderdaad wel handig eerst het ruitje eruit te halen.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 1 januari 2016 @ 12:36:30 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158732886
Is ziggo inmiddels aangesloten?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 1 januari 2016 @ 12:53:38 #68
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zaterdag 2 januari 2016 @ 08:56:19 #69
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158754150
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 12:36 schreef laziness het volgende:
Is ziggo inmiddels aangesloten?
Ja, en de wifi doet het. Alleen de TV nog niet, omdat de splitter die hier op de muur zit het retoursingaal blokkeert en we - als we die eraf halen - alleen een coaxkabel met schroefdraad overhouden. Vandaag dus even langs de bouwmarkt om te kijken of we daar een oplossing voor kunnen vinden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 4 januari 2016 @ 12:21:41 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158814236
We hebben een druk weekend gehad.

Boompjes geplant (die waren een cadeautje en moesten dit weekend verplaatst worden). Helaas kwamen we complete kluiten en wortels van de bomen van de vorige bewoners tegen.

Voor in de tuin staat nu dus een perenboompje en achter in de tuin staan een appelboom en een pruimenboompje. Was een flinke klus, maar de tuin lijkt nu veel groter. Op termijn leggen we een slingerend tuinpad en worden de bomen meer de hoogte in gesnoeid. Onderste brede takken mogen er dan af. We geven ze nu eerst even de kans om te wennen O-)

Daarna de grote blauwspar in de voortuin omgezaagd en achter in de tuin een rekje voor de kliko's geplaatst met hedera erdoor. Met een beetje geluk zijn die lelijke dingen zo binnen de kortste keren uit zicht. Ze worden sowieso vervangen door kleinere exemplaren. Hier in de gemeente mag je één keer per jaar gratis van kliko wisselen. Ideaal!



Verdere plannen voor de achtertuin zijn het maken van een veranda/afdak aan de schuur vast van de breedte van de schuur x 3 meter. Daar kunnen we dan heerlijk uit de zon en droog zitten. Daarnaast moet het gras flink aangepakt worden en is er links nog wat lapwerk op plantengebied. De framboos, braam en passievrucht kunnen wel wat liefde gebruiken. Ook moeten de tegels er opnieuw netjes ingelegd worden en willen we graag een plek voor een koppeltje konijntjes.

Dat komt allemaal wel een andere keer, eerst maar eens de noodzakelijke klussen voor de housewarming tackelen. Vloer, keuken, lampen enz... Ik zal de kluslijst vanavond even posten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 4 januari 2016 @ 16:38:45 #71
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158820724
Mocht er overigens iemand een stuk novilon/vinyl over hebben van 2 x 1 meter, houd ik me aanbevolen. We zoeken iets voor op de overloop, maar vaak gaat vinyl per 4 meter breed bij de bouwmarkt en dan betaal ik een hoop voor een stuk waarvan ik maar de helft nodig heb...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158823082
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:38 schreef Tink89 het volgende:
een stuk novilon/vinyl over hebben van 2 x 1 meter
Je zou bij de tapijtwinkel even kunnen kijken tussen de couponnetjes/reststukken. Heb ik toen ook gedaan voor een stukje in de trapkast.
pi_158823544
Wij hebben twee stukken laten maken en er een strip tussen geplaatst. Niet de mooiste oplossing maar wel goedkoper.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_158826002
ik had laatst bij de leenbakker een stuk van 2meter breed, meerdere soorten.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 08:41:46 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158839904
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben twee stukken laten maken en er een strip tussen geplaatst. Niet de mooiste oplossing maar wel goedkoper.
Twee stukken laten maken? Hoe bedoel je? Je had een lang en breed stuk en hebt dat door midden gedaan? Of een lang en smal stuk? Het klinkt - eerlijk gezegd - best heel lelijk, zo'n strip in de lengte door mijn gang.

Vriendlief heeft overigens gisteren de folie voor het badkamerraam ontworpen, gesneden en geplakt O+



En weten jullie nog dat ik vroeg of ik beter een kast kon kopen of maken? Nou, ik vond gisteren op marktplaats ineens een steigerhouten kast vlak in de buurt. Hij heeft wat tlc nodig, maar staat voorlopig even op z'n plek. De breedte is perfect, er komen alleen nog andere pootjes onder en alles moet een keer netjes opnieuw op maat gemaakt worden. De verkoper had hem zelf gemaakt en dat is te zien :')



En dan ziet het hoekje naast de achterdeur er voorlopig zo uit:
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')