abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 maart 2016 @ 18:54:02 #226
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160445319
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 15:25 schreef Yasmin23 het volgende:

Hier is toch niks mis mee?
Absoluut prachtig. Maar hoe lang ben je nou onderweg naar zo'n eiland?

3 uur voor vertrek vanaf DMK je hotel uit, 1,5 uur vliegen naar Trang of Hat Yai, 1,5 uur na landen in een taxi van 2 uur, uurtje wachten op de pier en dan minstens 1,5 uur varen, moet je wel de Speedboat en niet de slowboat nemen. Dat is dus minstens 10,5 uur onderweg, en terug weer precies diezelfde tocht waar je dan wellicht 2 uurtjes van af kunt halen. En dat allemaal zonder vertraging he!

En nee, ik ben nooit op Koh Lipe geweest, en dat voornamelijk om de genoemde reistijd. Ik kies liever voor vliegen, hooguit uurtje in een taxi en dan op de plaats van bestemming, en ja dat is soms op een eiland, maar dan wel in Maleisië.

Overigens kun je ook een package tour naar de Siliman Islands nog overwegen, wat je dan weer aardig met Phuket kunt combineren. 3 days, 2 nights voor 2500 Bt, buitenlanders betalen dan 4000 Bt Guesthouse met aircon en ontbijt inclusive.

Succes met zoeken en veel plezier op reis.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160445405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 18:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Absoluut prachtig. Maar hoe lang ben je nou onderweg naar zo'n eiland?

3 uur voor vertrek vanaf DMK je hotel uit, 1,5 uur vliegen naar Trang of Hat Yai, 1,5 uur na landen in een taxi van 2 uur, uurtje wachten op de pier en dan minstens 1,5 uur varen, moet je wel de Speedboat en niet de slowboat nemen. Dat is dus minstens 10,5 uur onderweg, en terug weer precies diezelfde tocht waar je dan wellicht 2 uurtjes van af kunt halen. En dat allemaal zonder vertraging he!

En nee, ik ben nooit op Koh Lipe geweest, en dat voornamelijk om de genoemde reistijd. Ik kies liever voor vliegen, hooguit uurtje in een taxi en dan op de plaats van bestemming, en ja dat is soms op een eiland, maar dan wel in Maleisië.

Overigens kun je ook een package tour naar de Siliman Islands nog overwegen, wat je dan weer aardig met Phuket kunt combineren. 3 days, 2 nights voor 2500 Bt, buitenlanders betalen dan 4000 Bt Guesthouse met aircon en ontbijt inclusive.

Succes met zoeken en veel plezier op reis.
Ik geef ook voorkeur aan vliegen. Zag op de site van Air Asia idd een combi ticket met vlucht+ boot voor 55 euro. Prima prijs. Hoe lang ik daar ben weet ik niet. Vorig jaar heb ik uiteindelijk ruim 2 weken op Koh Lanta gezeten omdat het mij zeer goed beviel en ik leuke mensen had leren kennen. Als dat nu niet zo is dan gaan we weer verder :p

Phuket blijf ik uit de buurt, daar was ik vorig jaar ook en dat vond ik echt helemaal niks :P

Maar komt vast goed, bedankt :)
  One tough cookie zondag 6 maart 2016 @ 12:37:02 #228
169210 liesje1979
pi_160460487
Steeds een beetje neerbuigend doen over mensen die het standaard rondje doen en dan Pucket en Phiphi aanraden. :+
Het ziet er prachtig uit Jasmin!
  zondag 6 maart 2016 @ 13:23:19 #229
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160461288
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:37 schreef liesje1979 het volgende:
Steeds een beetje neerbuigend doen over mensen die het standaard rondje doen en dan Pucket en Phiphi aanraden. :+
Het ziet er prachtig uit Jasmin!
Lees mijn oudere posts dan eens door. Dan zie je hoe vaak ik gewoon wel kennis over de standaard toeristen route heb gegeven, zonder te oordelen.

Maar wanneer een user hier zoveel vragen heeft, nam ik ff aan dat het een eerste Thailand trip was. En om dan helemaal naar Koh Lipe te reizen wat je twee volle reisdagen kost, zou zonde zijn geweest wanneer je hetzelfde op een veel kortere reistijd ook kan vinden. En ik zei toch ook niet dat het niet mooi is, het is alleen een godvergeten eind reizen.

Daarnaast, Phuket is echt meer dan Patong Beach en Bangla Road hoor. En Koh Phi Phi noemde ik slechts omdat het bij thuiskomst redelijk goed smoelt bij alle reisverhalen. ;) Tevens is Phuket ook heel goed bereikbaar per vliegtuig vanuit CNX en UTH dus keuze te over om het reizen op zich zoveel mogelijk te beperken en te genieten van de plaatsen van bestemming.

Maar ik kan me ook wel iets bij een backpackers budget reis voorstellen waarbij je altijd 's nachts reist om zodoende een overnachting uit te sparen hoor. Niet dat ik het ooit gdaan heb, want in 15 jaar ooit één nachttrip van Hua Hin naar Hat Yai in een VIP bus gedaan omdat ik geen zin had om eerst 250 km terug naar Bangkok te gaan. Had ik het maar wel gedaan.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 6 maart 2016 @ 13:48:36 #230
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_160461800
Snap het punt niet zo dat het zover reizen is. Ik heb een maand de tijd en als het binnen het budget past dan kunnen die 2 dagen mij weinig boeien. Ergens een hotelletje boeken en dan daar beetje rondspoken. Als 2 dagen teveel is kan je beter een pakket reis naar Phuket boeken toch?
  zondag 6 maart 2016 @ 13:49:33 #231
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_160461822
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:37 schreef liesje1979 het volgende:
Steeds een beetje neerbuigend doen over mensen die het standaard rondje doen en dan Pucket en Phiphi aanraden. :+
Het ziet er prachtig uit Jasmin!
Ja he :p Zie mezelf daar wel zitten :p

Jij hebt het ook erg naar je zin zie ik! Groeten aan die reuze salamanders :p
  maandag 7 maart 2016 @ 12:17:05 #232
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_160486147
Hoorde toevallig net ook al goede dingen over koh lipe. Wij gaan dat denk ik wel doen, thnx
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  One tough cookie maandag 7 maart 2016 @ 12:22:36 #233
169210 liesje1979
pi_160486273
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:23 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Lees mijn oudere posts dan eens door. Dan zie je hoe vaak ik gewoon wel kennis over de standaard toeristen route heb gegeven, zonder te oordelen.

Maar wanneer een user hier zoveel vragen heeft, nam ik ff aan dat het een eerste Thailand trip was. En om dan helemaal naar Koh Lipe te reizen wat je twee volle reisdagen kost, zou zonde zijn geweest wanneer je hetzelfde op een veel kortere reistijd ook kan vinden. En ik zei toch ook niet dat het niet mooi is, het is alleen een godvergeten eind reizen.

Daarnaast, Phuket is echt meer dan Patong Beach en Bangla Road hoor. En Koh Phi Phi noemde ik slechts omdat het bij thuiskomst redelijk goed smoelt bij alle reisverhalen. ;) Tevens is Phuket ook heel goed bereikbaar per vliegtuig vanuit CNX en UTH dus keuze te over om het reizen op zich zoveel mogelijk te beperken en te genieten van de plaatsen van bestemming.

Maar ik kan me ook wel iets bij een backpackers budget reis voorstellen waarbij je altijd 's nachts reist om zodoende een overnachting uit te sparen hoor. Niet dat ik het ooit gdaan heb, want in 15 jaar ooit één nachttrip van Hua Hin naar Hat Yai in een VIP bus gedaan omdat ik geen zin had om eerst 250 km terug naar Bangkok te gaan. Had ik het maar wel gedaan.....
Was geen aanval hoor, gewoon iets wat me opvalt. Ieder zijn ding en leven en laten leven. ;)
Snap dat die eilanden die je noemt meer zijn dan het standaard gebeuren.

quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja he :p Zie mezelf daar wel zitten :p

Jij hebt het ook erg naar je zin zie ik! Groeten aan die reuze salamanders :p
Vermaak me prima, maar had wel even een dip in Chiang Mai. Vandaag aangekomen in Pai en wow! Ik vind het hier heerlijk, en prachtig! O+
pi_160486302
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:22 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Was geen aanval hoor, gewoon iets wat me opvalt. Ieder zijn ding en leven en laten leven. ;)
Snap dat die eilanden die je noemt meer zijn dan het standaard gebeuren.

[..]

Vermaak me prima, maar had wel even een dip in Chiang Mai. Vandaag aangekomen in Pai en wow! Ik vind het hier heerlijk, en prachtig! O+
Waarom had je dat dipje?
  One tough cookie maandag 7 maart 2016 @ 12:37:50 #235
169210 liesje1979
pi_160486540
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom had je dat dipje?
Zat er gewoon even doorheen, geen zin meer in reizen, warmte, dingen doen en bekijken en ik wilde gewoon een avond op mijn bank, chips eten, tv kijken. Was ook mijn 4e slaapplek in 8 dagen, vond het er niet zo leuk, etc. Maar gisteravond Ladyboy cabaret gedaan, en daar werd ik al vrolijk van, en vandaag dus helemaal, al die bloemen, vlindertjes overal, stilte. Een verademing na Chiang Mai. _O_
  One tough cookie maandag 7 maart 2016 @ 12:38:50 #236
169210 liesje1979
pi_160486569
En het koelt hier nu echt heerlijk af!
pi_160486573
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:37 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Zat er gewoon even doorheen, geen zin meer in reizen, warmte, dingen doen en bekijken en ik wilde gewoon een avond op mijn bank, chips eten, tv kijken. Was ook mijn 4e slaapplek in 8 dagen, vond het er niet zo leuk, etc. Maar gisteravond Ladyboy cabaret gedaan, en daar werd ik al vrolijk van, en vandaag dus helemaal, al die bloemen, vlindertjes overal, stilte. Een verademing na Chiang Mai. _O_
Dat klinkt wel leuk ja:)

Slaap je wel in privé kamers?

Ik zit zelf te twijfelen of ik naar het noorden moet gaan eigenlijk.
  One tough cookie maandag 7 maart 2016 @ 12:43:38 #238
169210 liesje1979
pi_160486691
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat klinkt wel leuk ja:)

Slaap je wel in privé kamers?

Ik zit zelf te twijfelen of ik naar het noorden moet gaan eigenlijk.
Yep, maar daardoor ook minder contacten, dus nu wel in een hostel maar eigen klein bungelowtje. Heb geen spijt dat ik naar het noorden ben gegaan, heb hier prachtige dingen gezien en de beleving op zich. Maar qua atmosfeer springt dit er toch wel een beetje bovenuit, echt heerlijk sfeertje hangt hier.
pi_160486710
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:43 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Yep, maar daardoor ook minder contacten, dus nu wel in een hostel maar eigen klein bungelowtje. Heb geen spijt dat ik naar het noorden ben gegaan, heb hier prachtige dingen gezien en de beleving op zich. Maar qua atmosfeer springt dit er toch wel een beetje bovenuit, echt heerlijk sfeertje hangt hier.
Hmm dan moet ik het toch maar ff googlen :p

Waar ga je hier na naar toe?
  One tough cookie maandag 7 maart 2016 @ 12:47:47 #240
169210 liesje1979
pi_160486776
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm dan moet ik het toch maar ff googlen :p

Waar ga je hier na naar toe?
Ik blijf hier 3 nachten (denk dat ik achteraf misschien zelfs liever 2 in Chiang Mai en 4 hier had willen doen) en dan terug naar Chiang Mai om naar Krabi te vliegen. En van Kabi naar Koh Lanta en daarna nog 2 of 3 nachten in Krabi en dan terugvliegen naar BKK.
Waarom twijfel je over het noorden?
pi_160486808
quote:
14s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:47 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik blijf hier 3 nachten (denk dat ik achteraf misschien zelfs liever 2 in Chiang Mai en 4 hier had willen doen) en dan terug naar Chiang Mai om naar Krabi te vliegen. En van Kabi naar Koh Lanta en daarna nog 2 of 3 nachten in Krabi en dan terugvliegen naar BKK.
Waarom twijfel je over het noorden?
Koh Lanta ben ik ook geweest. Daar heb ik echt een goede tijd gehad :D

Omdat ik niet zoveel interesse heb in Tempels of van die trek tochten door de Jungle dus weet niet wat er nog meer te doen is.
  maandag 7 maart 2016 @ 13:00:22 #242
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_160487022
Lanta is zooo nice O+ scootertje huren en rondtuffen. Zelfs als je nooit hebt gereden prima te doen :Y

En het asiel van lanta welfare O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 7 maart 2016 @ 17:28:03 #243
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_160494107
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Koh Lanta ben ik ook geweest. Daar heb ik echt een goede tijd gehad :D

Omdat ik niet zoveel interesse heb in Tempels of van die trek tochten door de Jungle dus weet niet wat er nog meer te doen is.
Ik kan je aanbevelen om naar Chiang Mai te vliegen en dan door naar Mea Hong Son, vliegen of een Van, masr dat laatste duurt wel lang met een stop in Pai. In MHS scooter huren en door de verschillende dalen naar de mooie thee plantages aan de grens met Myanmar. Onderweg ook nog koffie plantages van andere Hilltribes. Verder is MHS gewoon een plezierig stadje om te verblijven, iedere avond een markt, maar geen toeristische. Voor avond vertier is er ook nog een soort van half open Amrikaanse Saloon bar. En alles op loopafstand.

[ Bericht 9% gewijzigd door buzz1291 op 07-03-2016 17:53:09 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_160495865
Ik kan de "Mae Hong Son Loop" aanraden.
Loop is niet als in lopen maar een ronde.
Je huurt in Chiang mai voor een aantal dagen een scooter of een semiautomatisch brommer.
Dan kan je of eerst via Pai naar MHS, Mae sariang of andersom de berg Doi Inthanon.
en je komt weer in Chiangmai uit.
Laat je grote backpack in het guesthouse in chiangmai en neem een kleinere backpack mee op de scooter.
Om je een idee te geven een linkje
https://en.wikivoyage.org/wiki/Mae_Hong_Son_Loop
PS. Een semiautomaat is beter in de heuvels want je kan beter remmen op de 1ste versnelling , remmen is wat lastig als je bergafwaarts gaat en de weg is toevallig nat.
pi_160507993
Toch nieuwschierig: wat zou volgens jullie de losse onderdelen van deze progamma's volgens jullie kosten? Wel een leuk programma lijkt me https://localherotravel.n(...)-heel-betaalbaar/272


quote:
• alle overnachtingen met ontbijt;
• nachtrein Bangkok - Chiang Mai 2e klas AC;
• binnenlandse vlucht Chiang Mai Bangkok;
• nachttrein Bangkok - Surat Thani 2e klas AC;
• ferry Ko Tao - Chumpron en lijnbusticket naar Bangkok;
• halve dag kanotocht (Khao Sok) in kleine groep met Engels sprekende gids;
Uiteraard beetje oneerlijk want het reisbureau, de localhero etc hebben ook hun marge nodig.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  One tough cookie dinsdag 8 maart 2016 @ 13:47:47 #246
169210 liesje1979
pi_160515817
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 12:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Koh Lanta ben ik ook geweest. Daar heb ik echt een goede tijd gehad :D

Omdat ik niet zoveel interesse heb in Tempels of van die trek tochten door de Jungle dus weet niet wat er nog meer te doen is.
In Chiang Mai zijn wel toffe markten. En je zou een kookcursus kunnen doen ofzo.

quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 13:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Lanta is zooo nice O+ scootertje huren en rondtuffen. Zelfs als je nooit hebt gereden prima te doen :Y

En het asiel van lanta welfare O+
Scooter huren zat ik steeds een beetje mee in mijn maag. 20 jaar geleden wel eens gereden maar daar houdt het ook wel mee op. En ook geen rijbewijs. Maar ook hier is een scooter wel handig om de omgeving te zien. Dussss heb ik vandaag een lesje gevolgd voor 120 baht. :D was maar 40 minuutjes ofzo maar voel me nu vertrouwd genoeg om er 1 te huren. *O*
  One tough cookie dinsdag 8 maart 2016 @ 13:48:40 #247
169210 liesje1979
pi_160515837
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:01 schreef tim2308 het volgende:
Toch nieuwschierig: wat zou volgens jullie de losse onderdelen van deze progamma's volgens jullie kosten? Wel een leuk programma lijkt me https://localherotravel.n(...)-heel-betaalbaar/272

[..]

Uiteraard beetje oneerlijk want het reisbureau, de localhero etc hebben ook hun marge nodig.
Lastig te beoordelen, want er komen natuurlijk nog kosten bij maar duur is het niet denk ik.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 13:53:28 #248
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_160515949
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:47 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

In Chiang Mai zijn wel toffe markten. En je zou een kookcursus kunnen doen ofzo.

[..]

Scooter huren zat ik steeds een beetje mee in mijn maag. 20 jaar geleden wel eens gereden maar daar houdt het ook wel mee op. En ook geen rijbewijs. Maar ook hier is een scooter wel handig om de omgeving te zien. Dussss heb ik vandaag een lesje gevolgd voor 120 baht. :D was maar 40 minuutjes ofzo maar voel me nu vertrouwd genoeg om er 1 te huren. *O*
Die lessen zullen wel n gat in de markt zijn :D goed idee!

Wij hebben gewoon gedaan alsof we heus ooit wel iets anders dan een auto of fiets bestuurd hadden _O- beide nooit op zo'n ding gereden, maar met n stalen gezicht die dingen gehuurd. Tis vooral n kwestie van balans (we kunnen fietsen ^O^) en gas doseren. En na n dagje is het alsof je nooit anders hebt gedaan. Het is niet voor niks dat iedere puisterige 16 jarige het kan _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  One tough cookie dinsdag 8 maart 2016 @ 14:14:28 #249
169210 liesje1979
pi_160516481
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 13:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Die lessen zullen wel n gat in de markt zijn :D goed idee!

Wij hebben gewoon gedaan alsof we heus ooit wel iets anders dan een auto of fiets bestuurd hadden _O- beide nooit op zo'n ding gereden, maar met n stalen gezicht die dingen gehuurd. Tis vooral n kwestie van balans (we kunnen fietsen ^O^) en gas doseren. En na n dagje is het alsof je nooit anders hebt gedaan. Het is niet voor niks dat iedere puisterige 16 jarige het kan _O-
Lol! Moest je hem niet voor de deur starten dan? Dat leek me zo'n faal, dat je dan weer naar binnen moest met. uhm hoe gaat ie aan?
Ik was de 5e "student" die dag en hij ging er prat op dat er nergens anders in Thailand lessen werden aangeboden. :D Maar ik denk dat het zeker geen kwaad kan, ze hebben hier niet voor niets het begrip Pai Tattoo en ik heb ook zeker handige dingen geleerd, over welke rem je moet gebruiken en stilstaan op een helling enzo. :Y

Ander vraagje, weet je of ze op Lanta zo'n tweedehands boekwinkel hebben? Want hier zit een grote en ik heb mijn dikke van huis meegenomen boek bijna uit, dus anders koop ik hier alvast nieuw leesvoer maar als dat niet nodig is scheelt het weer sjouwen.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:22:32 #250
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_160516676
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:14 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Lol! Moest je hem niet voor de deur starten dan? Dat leek me zo'n faal, dat je dan weer naar binnen moest met. uhm hoe gaat ie aan?
Ik was de 5e "student" die dag en hij ging er prat op dat er nergens anders in Thailand lessen werden aangeboden. :D Maar ik denk dat het zeker geen kwaad kan, ze hebben hier niet voor niets het begrip Pai Tattoo en ik heb ook zeker handige dingen geleerd, over welke rem je moet gebruiken en stilstaan op een helling enzo. :Y

Ander vraagje, weet je of ze op Lanta zo'n tweedehands boekwinkel hebben? Want hier zit een grote en ik heb mijn dikke van huis meegenomen boek bijna uit, dus anders koop ik hier alvast nieuw leesvoer maar als dat niet nodig is scheelt het weer sjouwen.
Geen idee, maar het is er op zich redelijk hip (als in, je kunt er vegan ontbijten etc als je wilt) en best groot dus t zal me niks verbazen. En anders mag je hem vast ook wel ruilen ergens. Vaak zijn er hele boekenkasten overgebleven boeken in hostels/guesthouses ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')