abonnement Unibet Coolblue
pi_158242694
https://www.aivd.nl/publi(...)/11/kerstpuzzel-2015

Jaarlijkse puzzel van de AIVD.

In dit topic geen antwoorden. Hints moeten in een spoiler, met in de tekst om welke (deel)vraag het gaat.

Veel puzzelplezier! :)


Deel 1: W&T / AIVD Kerstpuzzel 2015
pi_158243155
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:26 schreef Inaithnir het volgende:

In dit topic geen antwoorden. Hints moeten in een spoiler, met in de tekst om welke (deel)vraag het gaat.

Heel goed om dit in de OP te hebben!

Dit is typisch zo'n ding waar de puzzelmakers zich zorgen om maken. Terecht ook wel. Er zit ongetwijfeld heel veel werk in het maken van deze opgaven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158243194
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 19:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Heel goed om dit in de OP te hebben!

Dit is typisch zo'n ding waar de puzzelmakers zich zorgen om maken. Terecht ook wel.
Staat ook in de inleiding om geen antwoorden uit te wisselen. Vind het ook tricky hoor. Ik bedoel, met al die hints die hier gegeven worden, is het dan wel eerlijk tegenover die de puzzel zelf maken en inleveren?

Persoonlijk kijk ik niet naar de hints (behalve van de vragen die ik al weet), gewoon om de eer aan mezelf te houden.
  FOK!mycroftheld maandag 14 december 2015 @ 20:04:02 #4
128465 verified  bondage
niet meer aanwezig op FOK!
pi_158243574
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:48 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Staat ook in de inleiding om geen antwoorden uit te wisselen. Vind het ook tricky hoor. Ik bedoel, met al die hints die hier gegeven worden, is het dan wel eerlijk tegenover die de puzzel zelf maken en inleveren?

Persoonlijk kijk ik niet naar de hints (behalve van de vragen die ik al weet), gewoon om de eer aan mezelf te houden.
Ik doe het meer voor de lol, ik ga de antwoorden niet inleveren. Alleen voor de dingen waar ik echt niet uitkom bekijk ik eventueel hints, ff checken of ik in de juiste richting vaar. Maar je hebt een goed punt.
  maandag 14 december 2015 @ 20:22:46 #5
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_158244114
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 20:04 schreef bondage het volgende:

[..]

Ik doe het meer voor de lol, ik ga de antwoorden niet inleveren.
Idem, ik denk en puzzel een beetje voor de lol mee
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 14 december 2015 @ 20:25:50 #6
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_158244192
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:48 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Persoonlijk kijk ik niet naar de hints (behalve van de vragen die ik al weet), gewoon om de eer aan mezelf te houden.
Mocht je hints teveel vinden weggeven kun je een topic report aanmaken of mij DMen.. Het is niet de bedoeling dat de puzzel gespoilered wordt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 14 december 2015 @ 20:29:50 #7
451284 ZeGrandeMousey
Politiek incorrect, idgaf
pi_158244285
In het eerste topic is het al besproken (vraag 6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158244474
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:48 schreef Inaithnir het volgende:

[..]

Staat ook in de inleiding om geen antwoorden uit te wisselen. Vind het ook tricky hoor. Ik bedoel, met al die hints die hier gegeven worden, is het dan wel eerlijk tegenover die de puzzel zelf maken en inleveren?

Persoonlijk kijk ik niet naar de hints (behalve van de vragen die ik al weet), gewoon om de eer aan mezelf te houden.
Het blijft ook een lastig grijs gebied. Elke hint helpt natuurlijk.. maar wanneer het nu precies oneerlijk / weggeven wordt is deels een kwestie van smaak.

Laten we er ieg met z'n allen voor waken dat de hints niet te veel weggeven. :)

Het doel van een hint is om iemand die volledig vast zit op weg te helpen (en dan minimaal). Wat mij betreft ligt de grens ongeveer daar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_158244750
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 20:22 schreef Mark het volgende:

[..]

Idem, ik denk en puzzel een beetje voor de lol mee
Hier ook. Ik heb sowieso niet genoeg tijd om alle vragen te kunnen doen.
pi_158245056
Bij 26 staan cijfers voor letters; dat zul je wel met elkaar moeten combineren (bij V8 staat "0", maar het moet 3 letters hebben, dus het zal wel "NUL" zijn, gok ik zo).
  maandag 14 december 2015 @ 21:17:04 #11
451284 ZeGrandeMousey
Politiek incorrect, idgaf
pi_158246130
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het blijft ook een lastig grijs gebied. Elke hint helpt natuurlijk.. maar wanneer het nu precies oneerlijk / weggeven wordt is deels een kwestie van smaak.

Laten we er ieg met z'n allen voor waken dat de hints niet te veel weggeven. :)

Het doel van een hint is om iemand die volledig vast zit op weg te helpen (en dan minimaal). Wat mij betreft ligt de grens ongeveer daar.
Heb ik geprobeerd, niemand die het snapte xD
pi_158247760
Nog even wat ideetjes over vraag 4, als iemand een hint heeft graag. Dit is wat ik geprobeerd heb tot nu toe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit ik in de goede richting?

[ Bericht 5% gewijzigd door DoubleDip op 14-12-2015 22:11:23 ]
pi_158248121
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:03 schreef DoubleDip het volgende:
Nog even wat ideetjes over vraag 4, als iemand een hint heeft graag. Dit is wat ik geprobeerd heb tot nu toe

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit ik in de goede richting?
je hebt de juiste
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
genoemd
  maandag 14 december 2015 @ 22:15:00 #14
451284 ZeGrandeMousey
Politiek incorrect, idgaf
pi_158248213
@doubledip Je hebt er één die je nodig hebt, maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158248438
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:17 schreef ZeGrandeMousey het volgende:

[..]

Heb ik geprobeerd, niemand die het snapte xD
Tja, op gegeven moment hebben ze natuurlijk gewoon pech :P
pi_158248767
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:15 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
@doubledip Je hebt er één die je nodig hebt, maar

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dan hieraan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 december 2015 @ 22:36:59 #17
451284 ZeGrandeMousey
Politiek incorrect, idgaf
pi_158248969
Helaas, maar je zit goed op het gebied
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158250620
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 16:05 schreef 2groody het volgende:
no 12 en 20 snel gedaan; begrijp eigenlijk niet waarom die zoveel punten opleveren
13a was ook wel geestig
maar bij de monsterpuzzel (26) zit ik vast: loop tegen een tegenstrijdigheid aan in het kruisgetalraadsel. V7 (som van twee priemgetallen) moet dus even zijn, maar H21 kan alleen maar op 1 eindigen en dat is NIET even!
Ik heb die puzzel nog niet af, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158251313
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:29 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
In het eerste topic is het al besproken (vraag 6)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor vraag 6b;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Beste/leukste mod 2022 dinsdag 15 december 2015 @ 00:29:00 #20
319979 Fok-it
All is well
pi_158251793
Hoort er bij vraag 10 geen plus-teken te staan ipv een gelijk aan-teken?

Of klopt het gewoon en is mijn redenatie verkeerd :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Fok-it op 15-12-2015 16:22:29 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_158252186
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:00 schreef Vinnow het volgende:

[..]

En voor vraag 6b;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158252241
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:52 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat er ook eigenlijk zo naar te kijken. Nog een tipje voor 6B?
pi_158252299
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:56 schreef Vinnow het volgende:

[..]

Zat er ook eigenlijk zo naar te kijken. Nog een tipje voor 6B?
Niet veel meer dan wat ik in het vorige topic heb gezegd... ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158252318
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 01:00 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Niet veel meer dan wat ik in het vorige topic heb gezegd... ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha oke thanks, al uren naar te kijken. Maar kom er niet uit ..
pi_158252366
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 01:02 schreef Vinnow het volgende:

[..]

Haha oke thanks, al uren naar te kijken. Maar kom er niet uit ..
A en B lukt wel, maar dan komt C....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')