abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 december 2015 @ 09:54:51 #1
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158231827
Nu ik even alleen woon, begon het wel eenzaam te worden en aangezien ik opgevoed ben met katten, is een huisdier in de vorm van een kat erbij nemen wel de meest logische optie toch? ja he, vond ik ook.

Dus, afgelopen zaterdag naar het asiel om daar eens te kijken, uren rond gehangen, gespeeld met alle katten die wilde spelen, sommige waren wat angstig maar 1tje stak wel uit boven de rest. Zoals ze in het asiel heet: Rikja



Rikja is een anderhalf jaar oude poes, welke gevonden is, maar hoe ze is denk ik eerder dat ze vroeger wel een huisje heeft gehad.
ze laat zich makkelijk aanhalen en oppakken vind ze ook niet erg, op schoot zitten wil ze alleen nog niet, maar een pose voor het meenemen wilde ze wel even aannemen.


Eenmaal thuis aangekomen vond ze dr reis mandje nog wel erg knus, en bleef er dan ook nog lange tijd in liggen.


Maar na een paar uur was het toch tijd om te verkennen, en daar ging ze dan hoor.
Buiten heeft ze al ontdekt waar dat is.


Verder heeft ze voornamelijk achter de bank gezeten, lekker warm bij de verwarming, maar in de avond was het toch ook tijd om naar haar kamer te gaan, dit ging met wat tegenzin, maar de volgende dag wilde ze er niet meer weg.


Ze kwam eruit om geaaid te worden en alles, maar mee naar beneden kwam ze jammer genoeg niet, de hele dag heeft ze boven gehangen, soms heb ik dr even oppakt en mee naar beneden genomen zodat ze ook daar aan kan wennen.
Maar elke keer nam ze weer een pas aan en ging ze weer naar boven, tot de avond viel.


Daar was ze dan ineens, en dat was niet alles, ze nam ook nog een ander plekje in beslag


Om daarna weer lekker terug te liggen op haar deken


Ze ontwikkeld zich goed, en is al lekker aan me gewend.
Vanochtend toen ik ging werken even haar wezen aaien en knuffelen, maar ze wilde gelijk achter me aan lopen.
Eten gaat goed, drinken ook, en de bak gebruiken gaat ook prima.

Momenteel is ze nog alleen, maar een speelmaatje gaat er ook zeker bij komen want merk wel dat ze dat wel kan gebruiken al.
Maar, voor het zo ver is, even kijken hoe Noortje zich verder gaat ontwikkelen
pi_158232273
Ach wat leuk, weer een kat die haar eigen huisje krijgt. Veel plezier met elkaar
We have far more in common than that which devides us..
pi_158232351
Leuk beestje. Veel plezier met haar.

quote:
Momenteel is ze nog alleen, maar een speelmaatje gaat er ook zeker bij komen want merk wel dat ze dat wel kan gebruiken al.
Hoe merk je dat? :P Ik heb ook een kat, maar kan nou niet echt polsen of ze het wel prima vindt zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2015 10:32:06 ]
pi_158232360
Wat een knapperd O+
  maandag 14 december 2015 @ 10:34:43 #5
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158232394
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat leuk, weer een kat die haar eigen huisje krijgt. Veel plezier met elkaar
Gaat zeker lukken! :)

quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 10:31 schreef Etsu het volgende:
Leuk beestje. Veel plezier met haar.

[..]

Hoe merk je dat? :P Ik heb ook een kat, maar kan nou niet echt polsen of ze het wel prima vindt zo.
Ik merk dat ze wat onrustig is, als ik haar alleen laat dan gaat ze zitten zeuren zoals Mauwen en aan de deur krabben.
Toen ik gister even een uurtje of 2 weg was zat ze me in de vensterbank op te wachten.

Dus ik merk al wel aardig aan d'r dat ze zich eenzaam voelt als ik er niet ben.

En om het haar wat leuker te maken, de volgende 2 items besteld:
http://www.bol.com/nl/p/h(...)cm/9200000010752588/
http://www.bol.com/nl/p/p(...)ar/9200000014080922/
pi_158233058
Mooie kat! Ik krijg de mijne over 3 weken pas in huis :)
пусть всегда будет солнце
pi_158233132
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 10:34 schreef lipjes het volgende:
Ik merk dat ze wat onrustig is, als ik haar alleen laat dan gaat ze zitten zeuren zoals Mauwen en aan de deur krabben.
Toen ik gister even een uurtje of 2 weg was zat ze me in de vensterbank op te wachten.
Dat doen mijn twee katten samen ook heur :P.
  maandag 14 december 2015 @ 11:28:45 #8
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158233384
quote:
12s.gif Op maandag 14 december 2015 11:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat doen mijn twee katten samen ook heur :P.
Haha :P
Nou wie weet, ik wacht sowieso nog even tot ze helemaal gewend is en ik haar karakter helemaal ken.
Dan kan ik ook een beetje inschatten wat voor een maatje ik bij haar neer kan zetten.
En voor haar is het dan ook een stuk leuker ipv de hele dag alleen te zijn.
pi_158234498
Wat een knapperd O+ Ik snap wel waarom je haar gekozen hebt *;. Wil je der permanent binnen houden? Het kan zijn dat ze in het vorige huis waar ze heeft gezeten wel naar buiten kon. Mss dat ze daarom zo aan het mauwen is.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  maandag 14 december 2015 @ 13:03:33 #10
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158235568
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 12:15 schreef pl4kkie het volgende:
Wat een knapperd O+ Ik snap wel waarom je haar gekozen hebt *;. Wil je der permanent binnen houden? Het kan zijn dat ze in het vorige huis waar ze heeft gezeten wel naar buiten kon. Mss dat ze daarom zo aan het mauwen is.
Ze gaat op ten duur naar buiten.
Ik woon vlak bij een park/sloot/open omgeving dus ze heeft een lekker jacht terrein.
Merk al wel aan dr dat ze naar buiten wilt inderdaad, ze is ook al; een keer de garage ingeschoten en kwam onder de spinnenrag terug.
Daar jammer genoeg geen foto van :P
  † In Memoriam † maandag 14 december 2015 @ 15:25:53 #11
137949 Disana
pi_158237873
Wat een mooi beestje, ik ben gek op tuxedo's. Veel plezier met Noortje.
  maandag 14 december 2015 @ 17:13:03 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_158239927
Enige foto's O+
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:08:35 #13
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158254364
Dagje verder, en even gekeken wat ze nu wel en niet goed vind.
Met het puntje van dr staart spelen vind ze niet leuk in ieder geval, dan heb ik zo dr tandjes in mn hand staan, met gelijk daarna een likje erachter aan _O-
Ook is ze niet helemaal fan van over dr buikje geaaid te worden.

Ben nu ook begonnen met het verheffen van m'n stem als ze wat fout doet, zoals bijten. Dat wekt wel indruk bij d'r, maar ze rent er niet van weg, dus dat gaat goed.

En ze vond t gister leuk om dr tong nog even naar me uit te steken :+
pi_158255708
Wat een leukerd! En ik word altijd zo blij van berichtjes over dieren die uit het asiel zijn gehaald O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158261041
Ahh, zo n krabplank hebben die van mij ook. Groot succes. (Als ie los op de grond ligt. Niet ophangen) _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 15 december 2015 @ 18:58:14 #16
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158264600
Goed. Ze Is erachter gekomen hoe ze deuren kan open duwen die niet in het slot zitten. Heb dr dus al meerdere malen uit de garage zien komen onder de spinnenrag.

Maar het leukste van de dag. Ze komt nu echt los en Is zelfs aan het spelen!
En deze Is trouwens nog van toen ze hier net Was.
Voor beide. Sorry voor het irritante formaat en eventuele geluidjes.
pi_158268022
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:58 schreef lipjes het volgende:
Ze komt nu echt los en Is zelfs aan het spelen!
Op die foto eerder ligt ze al met de buik boven, dat is een erg duidelijk teken dat ze zich behoorlijk veilig voelt.
  vrijdag 18 december 2015 @ 23:11:30 #18
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158343667
Niet echt veel spannends te melden. T gaat goed met dr en ze Is goed gekeurd bij de huisarts.
Ook vind ze t leuk om dr pootje in de auto uit t kooitje te steken en op je arm te leggen.

Maar het leukste van alles kwam ik vandaag achter. Ze begint een beetje te denken dat ze een hond Is. Kostte me alleen wat moeite om t op film te krijgen.
pi_158345922
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 23:11 schreef lipjes het volgende:
Niet echt veel spannends te melden. T gaat goed met dr en ze Is goed gekeurd bij de huisarts.
Ook vind ze t leuk om dr pootje in de auto uit t kooitje te steken en op je arm te leggen.

Maar het leukste van alles kwam ik vandaag achter. Ze begint een beetje te denken dat ze een hond Is. Kostte me alleen wat moeite om t op film te krijgen.
Wat een leukerd O+
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 16:34:56 #20
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158960888
Noortje liep gister al een beetje onrustig door het huis, alsof ze wist wat er ging gebeuren.
En vandaag was het dan zo ver, het maatje.
Rustig de tijd genomen om wat te vinden, en het is uiteindelijk een 7 jaar oude kater geworden.
Lekker speels, maar ook heel erg aanhankelijk.
Een beer van een kat, en zo heette hij dan ook in t asiel: Beer.

Een naam heb ik nog niet voor hem, daar denk ik nog even over na.
Het grote wennen is in ieder geval begonnen, Beer zit nu in een aparte kamer, Noortje loopt vrij door het huis.
Als ik Beer heb aangehaald en daarna naar Noortje ga dan begint ze te brommen, en soms zit ze met een dikke staart op de overloop.

Op advies van het asiel wat dingen uitwisselen de komende week, dus heb het kleedje wat in het reismandje zat bij Noortje op de kamer geplaatst, en 1 van de kussens van Noortje haar kamer bij Beer geplaatst, maar zoals ik het zie gaat het Noortje meer moeite kosten dan Beer, die vind het allemaal wel prima.

Voor nu even 2 fotos:

pi_158961013
Noortjes zijn leuk O+ Jouw Noortje lijkt wel wat op die van mij zelfs :D

En logisch dat het wat moeite kost. Maar kan ook alles meevallen hoor. Het is een nieuwe geur en de kans is groot dat het ook vrij snel goed gaat :)
pi_158961043
Lief topic O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 9 januari 2016 @ 17:00:48 #23
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158961526
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:39 schreef Puala het volgende:
Noortjes zijn leuk O+ Jouw Noortje lijkt wel wat op die van mij zelfs :D

En logisch dat het wat moeite kost. Maar kan ook alles meevallen hoor. Het is een nieuwe geur en de kans is groot dat het ook vrij snel goed gaat :)
Aahh O+

Maar ben ook af en toe op en neer aan t hobbelen, want Beer heeft er echt totaal geen moeite mee, die heb ik nog geen brommetje horen doen en zelfs nog geen dikke staart zien hebben.
Noortje heeft er de meeste moeite mee, dus ga af en toe even Beer aanhalen en dan Noortje aandacht geven.
Noortje vond het alleen net leuk om dus even in mn vinger te bijten vanwege de geur :P

Ik ga in de loop van de week wel merken hoe het zal gaan, ik hoop goed, want ik zie het al gebeuren dat Beer zo bij me op bed slaapt :P

Ga Noortje vanaf vandaag ook vrij door het huis laten rondlopen, op deze manier krijgt ze ook wat meer geur mee van de kamer en hopen dat dat werkt.

Beer heeft het kussen in ieder geval al gevonden, en die wissel ik dan vanavond om met die van Noortje, en zo ga ik dat elke dag doen de komende week :P
  Moderator zaterdag 9 januari 2016 @ 19:30:17 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_158965323
Wat een gezelligheid O+

Voor eventuele koppel-stress zou je nog een Feliway stekker kunnen overwegen. Maar misschien gaat het ook wel heel goed!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 10 januari 2016 @ 13:09:10 #25
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_158981646
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een gezelligheid O+

Voor eventuele koppel-stress zou je nog een Feliway stekker kunnen overwegen. Maar misschien gaat het ook wel heel goed!
Ik ga het even aankijken, t lijkt erop dat noortje de geur al accepteerd.
Als ik nu eerst beer aanhaal en dan even later noortje valt ze m'n hand al niet meer aan.
Ben ook speeltjes aan t uitwisselen en vanavond t kussen waar beer en noortje op slapen omwisselen.

Ze hebben elkaar vanochtend al wel per ongeluk gezien, noortje was haar kamer al af en ik moest even in de kamer van Beer zijn die recht voor de deur stond.
Noortje begon te brommen en te blazen + dikke staart.
Beer deed het niet veel, die vond t allemaal wel prima.
  Moderator zondag 10 januari 2016 @ 13:21:09 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_158981931
quote:
7s.gif Op zondag 10 januari 2016 13:09 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik ga het even aankijken, t lijkt erop dat noortje de geur al accepteerd.
Als ik nu eerst beer aanhaal en dan even later noortje valt ze m'n hand al niet meer aan.
Ben ook speeltjes aan t uitwisselen en vanavond t kussen waar beer en noortje op slapen omwisselen.

Ze hebben elkaar vanochtend al wel per ongeluk gezien, noortje was haar kamer al af en ik moest even in de kamer van Beer zijn die recht voor de deur stond.
Noortje begon te brommen en te blazen + dikke staart.
Beer deed het niet veel, die vond t allemaal wel prima.
Je moet het ook wat tijd geven natuurlijk en volgens mij doe je dat ook :) gaat vast goedkomen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 11 januari 2016 @ 10:14:23 #27
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159006498
Ik hoop het.
Noortje liep in ieder geval gister met een grote boog om het kussen heen wat eerst bij Beer had gelegen.
Vanochtend nog even de brokken van Beer gecheckt, die waren al op, wat kan zo een grote kat toch veel eten :P
Het zachte voer vind die ook al heerlijk, hij gaat op zijn achterpoten zitten als ik ermee aan kom zetten.

Noortje lijkt het langzaamaan steeds minder te doen verder, ze is weer wat rustiger en slaapt weer lekker beneden ipv dat ze steeds op de overloop rondhangt.
pi_159038792
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:41 schreef Cat22 het volgende:
Lief topic O+
:Y
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 09:53:14 #29
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159222091
Even een update!

We zijn nu een week en een paar dagen verder, en het gaat goed.
Noor begon op dinsdag al minder te blazen en vanaf woensdag liet ik ze elkaar zien.
Dat ging zo goed dat ik ze vanaf donderdag bij elkaar liet.

Sindsdien gaat t geweldig, ze slapen nog beide op een aparte kamer, maar zodra de deuren open gaan, lopen ze naar elkaar toe om even lekker te snuffelen.
Ook kunnen ze nu beide tegelijk op de vensterbank liggen.

Dat komt dus wel prima tussen deze 2! :)

Wel 1 minpuntje, Afgelopen donderdag met beer naar de dierenarts voor zijn checkup vanuit t asiel, en ze hoorden wat aan zijn hartje.
Even een hartfilmpje gemaakt en daar was te zien dat zijn hart af en toe over slaat.
Voor maandag staat nu een echo gepland, helaas vergoed het asiel dat niet :( maar goed, boeit niet, betaal ik t zelf wel.
Nu maar hopen voor t beestje dat er niets ernstigs uit komt.

En, fotos O+

Even lekker snuffelen O+


Goh de bank ligt lekker


Maar de schoot van t baasje ook


Oke nee toch naast hem


Ja dit is de BOM!


En even lekker samen op de overloop


En nog een O+ foto van noortje


[ Bericht 36% gewijzigd door lipjes op 19-01-2016 10:03:15 ]
  Moderator dinsdag 19 januari 2016 @ 11:25:55 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_159223883
O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 19 januari 2016 @ 11:36:36 #31
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159224107
Ik volg dit. Wat een gave katten! En toffe baas. Mooi. ^O^
  † In Memoriam † dinsdag 19 januari 2016 @ 13:55:31 #32
37843 lady-wrb
kortaf
pi_159227180
wat een snoezen O+

maar wat slecht van dat asiel zeg.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 januari 2016 @ 13:58:36 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_159227268
O+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 19 januari 2016 @ 14:44:18 #34
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159228366
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:55 schreef lady-wrb het volgende:
wat een snoezen O+

maar wat slecht van dat asiel zeg.
Tja het is helaas zo.
Maar ik ga nu niet ineens Beer weg doen of wat dan ook omdat die mogelijk wat heeft.
Betaal t onderzoek zelf wel, was al ingepland voor ik uberhaupt wist of het asiel de kosten vergoedde.
Maar de Dierenarts geeft me wel 30% korting wat ik wel fijn vind, kosten zouden tussen de 160 en de 200 euro zijn :X

Maargoed, Hoort erbij.
Noortje komt ook uit hetzelfde asiel en daar gaat t prima mee gelukkig :)
  dinsdag 19 januari 2016 @ 19:28:50 #35
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159236306
Nee joh, moet je hem zien liggen, zo'n beer vind je nooit meer. Je zou nog kunnen vragen wat dat dure extra onderzoek eigenlijk precies voor nut heeft.
pi_159236464
Vriendjens *O*
Balen van het hartje en jammer dat het asiel je daar niet in tegemoet kan komen. Hadden zij eigenlijk al moeten constateren toen Beer binnen kwam. Toffe DA wel. ^O^
En hopelijk is het niks ernstigs.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  roze dinsdag 19 januari 2016 @ 19:45:19 #37
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_159236733
Aah leuk om te zien dit! O+

Stiekem wel beetje jaloers dat je kat op schoot ligt haha. Ik wil zo graag dat mijn poes van 1,5 jaar oud dat ook doet maar dat komt wel met de jaren denk ik. En dat Noortje die bal terug brengt vind ik wel echt leuk om te zien.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:01:21 #38
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159237139
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:34 schreef Cat22 het volgende:

Balen van het hartje en jammer dat het asiel je daar niet in tegemoet kan komen. Hadden zij eigenlijk al moeten constateren toen Beer binnen kwam.
Ik denk dat elke kat in het asiel een standaard intake procedure doorloopt met een klinisch onderzoek door een dierenarts. Die zal zeker het hart gecheckt hebben en de onregelmatigheid vastgesteld. Als die dierenarts een ernstige aandoening of hinder zou hebben verwacht was er vast wel vervolgonderzoek gedaan. Ik denk dat het asiel het standpunt inneemt dat er niets schokkends valt te verwachten van het dure vervolgonderzoek. Anders hadden ze ook wel aan kunnen bieden om de kat nog eens bij hun eigen dierenarts waarmee ze een contract hebben langs te sturen.

Daarom zou ik toch nog even meer doorvragen of het voorgestelde onderzoek wel echt noodzakelijk is. Vooral als de kat verder gezond oogt.

Zou toch zonde van je geld zijn als de conclusie gaat worden "is onschuldig, komt veel voor, doen we niks aan".
pi_159238225
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 20:01 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Ik denk dat elke kat in het asiel een standaard intake procedure doorloopt met een klinisch onderzoek door een dierenarts. Die zal zeker het hart gecheckt hebben en de onregelmatigheid vastgesteld. Als die dierenarts een ernstige aandoening of hinder zou hebben verwacht was er vast wel vervolgonderzoek gedaan. Ik denk dat het asiel het standpunt inneemt dat er niets schokkends valt te verwachten van het dure vervolgonderzoek. Anders hadden ze ook wel aan kunnen bieden om de kat nog eens bij hun eigen dierenarts waarmee ze een contract hebben langs te sturen.

Daarom zou ik toch nog even meer doorvragen of het voorgestelde onderzoek wel echt noodzakelijk is. Vooral als de kat verder gezond oogt.

Zou toch zonde van je geld zijn als de conclusie gaat worden "is onschuldig, komt veel voor, doen we niks aan".
Ik heb inmiddels al een paar ervaringen met afwijkingen die door de dierenarts van het asiel niet gevonden zijn. Niet alles zal te checken zijn en het is daar massaproduktie, zeker in het kitten seizoen, dus dan mis je soms wat. Maar ik blijf het jammer vinden dat er dan geen mogelijkheid is om een deel van de kosten te dragen. Zeker als het mankement duidelijk al in de asieltijd aanwezig was.
Ik snap de regels en terughoudendheid wel, want dan gaat er meer geld af van de beestjes in de opvang, en TS zal ervoor getekend hebben, maar het voelt toch dubbel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 19 januari 2016 @ 20:44:29 #40
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159238610
Als ik dit zie zou de echo HCM eventueel kunnen uitsluiten maar dat kun je ook best obv risico-ras (negatief) en klinische verschijnselen (negatief).

Ik zou zelf denk ik afwachten of de kat ziekteverschijnselen krijgt en zelf in de gaten houden of het hart niet op hol gaat. Dan kun je altijd die echo nog doen.
  woensdag 20 januari 2016 @ 10:37:53 #41
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159249380
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 19:45 schreef Amarantha het volgende:
Aah leuk om te zien dit! O+

Stiekem wel beetje jaloers dat je kat op schoot ligt haha. Ik wil zo graag dat mijn poes van 1,5 jaar oud dat ook doet maar dat komt wel met de jaren denk ik. En dat Noortje die bal terug brengt vind ik wel echt leuk om te zien.
Mijn ervaring met Poezen is dat die niet veel op schoot komen liggen en wat meer op zichzelf zijn, maar wie weet, er zitten gekke katten tussen :P

Wat de rest betreft, de gratis check van t asiel was bij de dierenarts die door hun is aangewezen (1 van 2 klinieken).
Daarbij wacht ik niet graag tot een beestje eventueel ziekteverschijnselen heeft uit angst dat het dan al te laat is, dus laat ik het liever even van te voren checken.
Maar een vergoeding was wel fijn geweest inderdaad, maar het zei zo :)
  maandag 25 januari 2016 @ 18:53:33 #42
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159388420
Ben je nog voor de echo naar de dierenarts geweest vandaag?
  dinsdag 26 januari 2016 @ 09:53:37 #43
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159401671
Yep.
Kortweg gezegd, ze verwachten dat het nog een nasleep is van een ontsteking in het asiel.
Met het hart en alles is niks mis.

Wel vond beer het nodig om op de heenweg in de reisbak de poepen, terwijl we nog 20 minuten moesten, dat was dus gas geven.
Tevens heeft Noor de neiging om steeds dr waterbak om te gooien, en vanochtend kwam ik erachter dat ze de halve kattenbak had leeggehaald (gelukkig net verschoont)
  woensdag 27 januari 2016 @ 04:35:13 #44
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159429496
Haha leuk he, katten? :Y

Fijn dat alles goed is. ^O^
  † In Memoriam † woensdag 27 januari 2016 @ 07:40:23 #45
37843 lady-wrb
kortaf
pi_159429926
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 09:53 schreef lipjes het volgende:
Yep.
Kortweg gezegd, ze verwachten dat het nog een nasleep is van een ontsteking in het asiel.
Met het hart en alles is niks mis.

Wel vond beer het nodig om op de heenweg in de reisbak de poepen, terwijl we nog 20 minuten moesten, dat was dus gas geven.
Tevens heeft Noor de neiging om steeds dr waterbak om te gooien, en vanochtend kwam ik erachter dat ze de halve kattenbak had leeggehaald (gelukkig net verschoont)
dat kattenbak leeggooien herken ik ook wel. ik vraag wel eens of ze er schep en emmer bij willen }:|
  woensdag 27 januari 2016 @ 09:07:55 #46
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159430571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 04:35 schreef frietenstamp het volgende:
Haha leuk he, katten? :Y

Fijn dat alles goed is. ^O^
Het hoort erbij :)
Alleen vanochtend had beer ineens op zijn kussen gepoept.
Even schoongemaakt en kussen van zijn kamer verwijderd, even in de gaten houden.
Misschien nog wat na-weeen van de dierenarts.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 07:40 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat kattenbak leeggooien herken ik ook wel. ik vraag wel eens of ze er schep en emmer bij willen }:|
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik hem best wel erg gevuld had hoor.
Was een beetje doorgeschoten O-)
  dinsdag 2 februari 2016 @ 10:46:08 #47
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159590711
Zo ondertussen zijn we weer even verder met de rakkers.
Het gaat goed, samen gaat het ook steeds beter ook al jaagt Noortje Beer soms de kamer uit (ze zal wel willen spelen)
Vanaf vandaag mogen ze ook overdag door het huis banjeren (afgezien de garage en woonkamer).
Zal wel leuk worden, want ze slapen soms ook wel eens samen op Noor haar kamer.

Ga het vanavond zien hoe het is :)

Maar nu nog even 2 foto's van eerder :)

Beertje die lekker bij me ligt.


Beer en Noor samen op de kamer van Noor
  † In Memoriam † zondag 7 februari 2016 @ 14:09:41 #48
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 8 februari 2016 @ 22:19:08 #49
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159767807
Leuke update.

Waarom mogen ze eigenlijk overdag niet in de woonkamer?
  maandag 15 februari 2016 @ 13:46:25 #50
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159934577
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:09 schreef lady-wrb het volgende:
het gaat lekker met die twee! O+
Gaat geweldig :)
Soms wel vechten hoor, maar komt meer omdat noortje nog zo speels is.

quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:19 schreef frietenstamp het volgende:
Leuke update.

Waarom mogen ze eigenlijk overdag niet in de woonkamer?
Ben soms wat lui met opruimen, en Noortje wil nogal lomp zijn en dingen van tafels afduwen enzo.
Lijkt me niet leuk om thuis te komen straks met de TV op de grond bijvoorbeeld :P

Maar, van t weekend was wel een leuk weekend voor noortje, want ze mocht voor het eerst naar buiten.
Onder begeleiding!





Om daarna te gaan kijken hoe ik eten aan t koken ben.
Nooit gedacht dat ze een kwartier lang stil kon zitten staren :P


En moet misschien toch een groter mandje kopen voor beer :P
  maandag 15 februari 2016 @ 23:02:17 #51
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_159951896
Leuke foto's weer. Mooi stel. Ik blijf jullie volgen. ^O^
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:34:33 #52
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_159965471
Kleine update.
Noortje is niet meer bij de deur weg te slaan zowat.
Kwam gister thuis van m'n werk, deed de deur naar de woonkamer open en daar zat ze gelijk bij de achterduur.

Even later is ze toch maar naar een andere plek verhuist, maar ik denk dat dat komt omdat Beer haar mandje had ingepikt :P

Tevens wil ik gaan beginnen met 1 kamer terug te nemen voor mezelf van t weekend.
Dus ik ga een 2e hoge kattenbak halen (wegens Beer) en dan de kamer van Beer afsluiten.
Een extra mandje op de overloop samen met de kussens en fleece deken die ze al rond hebben liggen.

Enige probleem wat ik zie, Beer eet zijn natvoer altijd gelijk op, Noortje eet het vaak niet helemaal op.
Maar ben nu bang dat Beer juist Noortje gaat verdringen van haar natvoer.
Dat is eigenlijk de enige reden dat ze nu nog apart zitten namelijk :P
Dit gewoon uit laten spelen of ze toch gescheiden laten eten?



pi_159965750
Dat eten zoeken ze samen wel uit hoor :Y
  vrijdag 19 februari 2016 @ 21:55:39 #54
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160054162
Ik zou ze ook bij elkaar laten als ze elkaar goed verdragen. En zoveel mogelijk ruimte geven, met ramen en vensterbank. Veel gezelliger voor ze, toch?
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:45:26 #55
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_160171213
Ze mogen nu inderdaad ook 's avonds bij elkaar.
As ik ze het eten heb gegeven even een half uurtje gescheiden, en dan de deur open.
Waarna Noortje gaat zitten kijken hoe Beer de rest van haar eten op eet :P

Tevens mag Noortje nu ook zelfstandig naar buiten, maar dat doet ze eigenlijk alleen als ik mee ga.
Laat ik haar alleen naar buiten in de achtertuin is ze binnen 5 minuten weer binnen.
Beer wil ook, maar die krijg ik niet alleen in het tuigje gehesen, dus van het weekend als m'n vriendin er is maar even proberen.

Tevens ben ik ook aan t zoeken naar een leuke krabpaal voor de beestjes zodat ze wat meer de hoogte in kunnen :)
Moet alleen ff goed rondkijken, want beer is de kleinste niet :P

En ondertussen begint beer echt een lekkere luie slaper te worden bij de verwarming.


En Noortje haar solo optreden.


[ Bericht 6% gewijzigd door lipjes op 24-02-2016 11:50:44 ]
pi_160171333
Wil je qua krabpaal nog een tip? Mijn katten vinden deze echt helemaal geweldig; http://www.zooplus.nl/sho(...)ot/vanaf180cm/502755
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:53:57 #57
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_160171388
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:50 schreef Puala het volgende:
Wil je qua krabpaal nog een tip? Mijn katten vinden deze echt helemaal geweldig; http://www.zooplus.nl/sho(...)ot/vanaf180cm/502755
Alleen jammer genoeg niet op voorraad :P
Maar past die een beetje met van die grote logge katten zoals beer?
pi_160171496
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:53 schreef lipjes het volgende:

[..]

Alleen jammer genoeg niet op voorraad :P
Maar past die een beetje met van die grote logge katten zoals beer?
Dana woog een tijd 5,8 kg en dat boeide deze krabpaal helemaal niets. Maar ik weet niet of Beer nog groter/zwaarder is :)
  woensdag 24 februari 2016 @ 12:35:01 #59
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_160172407
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:58 schreef Puala het volgende:

[..]

Dana woog een tijd 5,8 kg en dat boeide deze krabpaal helemaal niets. Maar ik weet niet of Beer nog groter/zwaarder is :)
Beer weegt nu ongeveer een kilo of 7 :p
Dus wel iets zwaarder.

Zit eraan te denken om deze te bestellen, aangezien degene die jij aangaf er pas over een maand is ongeveer.
http://www.zooplus.nl/sho(...)l_groot/180cm/467655

[ Bericht 9% gewijzigd door lipjes op 24-02-2016 13:27:32 ]
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:49:56 #60
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160181629
Kan Beer wel in het huisje?
  donderdag 25 februari 2016 @ 09:04:52 #61
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_160196169
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:49 schreef frietenstamp het volgende:
Kan Beer wel in het huisje?
Daar maak ik me inderdaad wel wat zorgen om.
Beer is natuurlijk de kleinste niet.

Tevens, gister met de rakkers beide naar buiten geweest.
Beer heb ik eindelijk in het tuigje weten te krijgen en hij mocht naar buiten.
Na wat snuffelen ging Noortje haar eigen weg (de tuin uit zelfs) en is Beer wat gaan rondsnuffelen.
Hij vond het al zo leuk dat die zelfs over de schutting aan de achterkant heen klom en er vandoor wilde gaan _O-
Dat heb ik nog maar even tegen gehouden aangezien die pas sinds 16 januari bij ons is, en ik het fijn vind om ze eerst even in de buurt uit te laten.

Buiten even snuffelen


En achterin de tuin nog een keer.


Hey, hier kan ik overheen!


Baasje ik wil naar binnen, Baasje ik wil naar buiten!


Welk dier doe ik hier na, ik geef een hint, het moet mijn avondeten zijn vanavond!
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:51:48 #62
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_160198996
Dat moet kip met stukjes aloe vera zijn. :9
  maandag 29 februari 2016 @ 10:10:22 #63
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_160307837
Rustig weekendje gehad de beestjes.
Noortje gaat tegenwoordig elke avond naar buiten, en in t weekend een stuk of 10 keer _O-
Waar ze ondertussen al het hart van de buren heeft gestolen, toen ze op de schutting liep kwam de buurvrouw naar buiten om even aandacht te geven.
Ook een 2e hoge kattenbak gehaald en gister voor het eerst de kamer van Beer afgesloten.
Vanaf heden staan er 2 kattenbakken op de kamer van Noor, 2 eet-speeltjes en 2 waterbakjes.
Ook een kussen, mandje, fleece deken en een tunnel waar geen zak mee gebeurd :P
Een krabton oid laat nog even op zich wachten helaas :P

Ondertussen had beer van t weekend ook zijn relax stand gevonden


En zonnen als een koning!
  Moderator / Miss SHO maandag 29 februari 2016 @ 10:19:07 #64
22592 crew  Ole
pi_160308030
O+
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 6 maart 2016 @ 11:01:27 #65
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_160459155
En kan Noortje het goed vinden met z'n speelmaatje? Dat was natuurlijk de reden om een tweede kat aan te schaffen? Ben benieuwd in hoeverre Noortje nu rustiger is geworden hierdoor. Zou fijn zijn toch?

Btw ik zie dat je katten buiten mogen lopen, ik vind het imho best aso dat je ze ook de mogelijkheid geeft om de tuin uit te kunnen, want niet iedereen is er van gediend dat andersmans huisdieren in hun tuin rondlopen of overlast bezorgen. Dus hou je kan in eigen tuin! (y)
Sue Me
pi_160459861
O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:49:08 #67
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_160912549
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:01 schreef Staaf het volgende:
En kan Noortje het goed vinden met z'n speelmaatje? Dat was natuurlijk de reden om een tweede kat aan te schaffen? Ben benieuwd in hoeverre Noortje nu rustiger is geworden hierdoor. Zou fijn zijn toch?

Btw ik zie dat je katten buiten mogen lopen, ik vind het imho best aso dat je ze ook de mogelijkheid geeft om de tuin uit te kunnen, want niet iedereen is er van gediend dat andersmans huisdieren in hun tuin rondlopen of overlast bezorgen. Dus hou je kan in eigen tuin! (y)
Noortje is sinds dat Beer er is inderdaad een stuk vriendelijker geworden.
Ik kan haar nu gewoon aaien terwijl ze in haar mandje ligt en aanvallen heeft ze al hele lange tijd niet gedaan.

Zo af en toe hoor je haar en Beer wel eens wat stoeien, of speelt ze haasje over met Beer of sprint ze er op af om daarna net 2 stappen van te voren af te draaien.
Ze raakt haar energie dus wel kwijt en Beer heeft er niet veel moeite mee.

Wat betreft het in andere tuinen, ik heb het er natuurlijk ook met de buren over gehad, deze vinden het geen enkel probleem en zelfs gezellig. Daarnaast heb ik achter mij een groot veld met water waar ze ruimte zat hebben zonder in een andermans tuin te zitten.
Ook hebben meerdere mensen in mijn blok (en andere blokken) katten die ook bij mij in de tuin komen, dus erg veel moeite is er niet met de beestjes hier gelukkig en ook doen ze hun behoefte nog gewoon binnen.

Tevens wat nieuwe foto's
Even de nieuwe ton uitproberen


Noortje houd Beer goed in de gaten!


Goh wat is er bij de buren te beleven?


Hey onze tuin!


Zo, baasje zijn stoel ingepikt.


[ Bericht 7% gewijzigd door lipjes op 24-03-2016 16:12:29 ]
  maandag 4 april 2016 @ 15:29:47 #68
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_161169569
oh wat zijn ze lief!

gaat het nu beter met hen samen?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 4 april 2016 @ 16:17:07 #69
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_161170573
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:29 schreef sararaats het volgende:
oh wat zijn ze lief!

gaat het nu beter met hen samen?
Het gaat perfect zelfs.
Soms wat ravotten en stoeien, maar zonder gegrom of wat dan ook.
Zat gisteren bij de buren even een biertje te drinken, en de deur stond open.
Natuurlijk kwam beer even aandacht vragen, en hij kreeg zelfs een lekker stukje vis :9

Noortje hield het allemaal in de gaten, die is niet zo van dichtbij blijven buiten, die trekt er liever op uit.
  maandag 4 april 2016 @ 17:15:59 #70
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161171810
Wat een baas die Beer haha. Mooi stel zo samen. En leuke krabton! Ze hebben het goed getroffen met jou. ^O^
  maandag 4 april 2016 @ 17:23:37 #71
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_161171933
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2016 16:17 schreef lipjes het volgende:

[..]

Het gaat perfect zelfs.
Soms wat ravotten en stoeien, maar zonder gegrom of wat dan ook.
Zat gisteren bij de buren even een biertje te drinken, en de deur stond open.
Natuurlijk kwam beer even aandacht vragen, en hij kreeg zelfs een lekker stukje vis :9

Noortje hield het allemaal in de gaten, die is niet zo van dichtbij blijven buiten, die trekt er liever op uit.
:)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  woensdag 8 juni 2016 @ 22:46:48 #72
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_162854961
Goed, had vandaag het idee dat het wat minder ging met beer, leek een beetje versufd en had het idee dat die wat lastig liep.
Kwam die net binnen, wilde het toch even checken.

- hij gaat niet op zijn achterpoten staan voor een snoepje maar blijft zitten
- hij gaat door zijn achterpoten heen als hij van het bed af springt.
- hij kon net niet in de vensterbank springen, haalde net de verwarming met zijn voorpoten.

Morgenochtend even checken, en anders maar even voor de zekerheid de dierenarts bellen
pi_162856956
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:46 schreef lipjes het volgende:
Goed, had vandaag het idee dat het wat minder ging met beer, leek een beetje versufd en had het idee dat die wat lastig liep.
Kwam die net binnen, wilde het toch even checken.

- hij gaat niet op zijn achterpoten staan voor een snoepje maar blijft zitten
- hij gaat door zijn achterpoten heen als hij van het bed af springt.
- hij kon net niet in de vensterbank springen, haalde net de verwarming met zijn voorpoten.

Morgenochtend even checken, en anders maar even voor de zekerheid de dierenarts bellen
Sterkte met beer O+ ik hoop dat het niet ernstig is
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:00:47 #74
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_162859416
Zojuist de dierenarts gebeld voor een afspraak, 2 uur kan ik terecht.
Vanochtend heb ik hem even op bed gezet (niet al te hoog) maar daar wilde die al niet vanaf.
Toen die dat eindelijk deed ging die weer door zijn achterpoten heen.

Vanmiddag maar eens kijken wat het is, hopen dat het niet al te ernstig is.
pi_162881563
Hoe gaat het nu met beer als ik vragen mag.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 09:22:44 #76
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_162883571
Ze weten niet precies wat het is.
De mogelijkheden variëren van een kleine ontsteking tot suikerziekte en artrose.

De poten zijn verder in orde, en kunnen netjes buigen zoals ze horen.
Voor nu mag die even aan de pijnstillers & ontstekingsremmers.
Als het over een weekje niet weg is, terugkomen.
  zondag 12 juni 2016 @ 19:24:58 #77
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_162952433
Ondertussen weer een paar dagen verder, en helaas nog geen verbetering.
Houd Beer nu ook even binnen aangezien ik dat wat fijner vind, hij is het er alleen niet helemaal mee eens volgens mij :P
Gisteren heeft die namelijk maar even op de vloertegels zitten poepen
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2016 @ 08:41:17 #78
137949 Disana
pi_162967959
Kan dat niet samenhangen, het poepen en de slappe poten. Dat hij last van zijn darmen heeft en daarom zo voorzichtig is.
  maandag 13 juni 2016 @ 11:21:23 #79
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_162971059
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 08:41 schreef Disana het volgende:
Kan dat niet samenhangen, het poepen en de slappe poten. Dat hij last van zijn darmen heeft en daarom zo voorzichtig is.
Misschien, hij plast wel gewoon in de bak gelukkig.
Vind het gewoon zo sneu voor het beestje, krijg ook de neiging om al eerder een afspraak te maken.
Hetgene wat eruit komt is gelukkig wel een vaste substantie, alleen het formaat........ Het is nog bijna groter als wat een mens eruit perst :P
  Moderator / Miss SHO woensdag 15 juni 2016 @ 16:32:25 #80
22592 crew  Ole
pi_163035616
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:21 schreef lipjes het volgende:

[..]

Misschien, hij plast wel gewoon in de bak gelukkig.
Vind het gewoon zo sneu voor het beestje, krijg ook de neiging om al eerder een afspraak te maken.
Hetgene wat eruit komt is gelukkig wel een vaste substantie, alleen het formaat........ Het is nog bijna groter als wat een mens eruit perst :P
En?

Als je je zorgen maakt gewoon bellen!!!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_163036234
Uit asiel Breda zo te zien. :)
  vrijdag 17 juni 2016 @ 12:09:30 #82
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_163082823
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:32 schreef Ole het volgende:

[..]

En?

Als je je zorgen maakt gewoon bellen!!!
Vandaag weer langsgeweest, rongenfoto gepland voor dinsdag en weer nieuwe pijnstillers.
Verder weer afwachten.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 16:56 schreef HPoi het volgende:
Uit asiel Breda zo te zien. :)
Klopt :)
pi_163082905
Wij hebben net zo'n kat als Beer uit het asiel van Breda gehaald. Die van ons heet Jazz. Ze is toen gevonden bij de Ikea daar. (we hebben nog een kater, maar die komt uit een ander asiel)
  maandag 20 juni 2016 @ 09:13:54 #84
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_163156077
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:13 schreef HPoi het volgende:
Wij hebben net zo'n kat als Beer uit het asiel van Breda gehaald. Die van ons heet Jazz. Ze is toen gevonden bij de Ikea daar. (we hebben nog een kater, maar die komt uit een ander asiel)
Ik vind zelf dat het asiel in breda wel erg goed geregeld is.
Ben er ook nog eens een keer met mijn vriendin geweest om eens met ze te spelen enzo, ze was verbaasd dat ze zoveel ruimte hadden.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 09:27:03 #85
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_163181768
Nou Beer zit weer bij de dierenarts. Krijgt tegen de middag een roesje en dan de röntgenfoto's.
Hopen dat het niet al te ernstig i.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 12:57:18 #86
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_163185232
Goed, net de resultaten terug, en beetje treurig nieuws.
Beer heeft last van artrose bij zijn achterpoten, wel zou dat vaker voorkomen bij grote katten.
Echter verklaart dat niet waarom hij zo door zijn achterpoten heen zakt, dat zou nog iets neurologisch kunnen zijn, dus afgesproken is om het 4 weken aan te kijken of het verbeterd icm pijnstillers.
Zo niet, dan moeten we mogelijk naar de neuroloog, wat dat gaat kosten heb ik alleen geen enkel idee van.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:00:10 #87
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_163683819
Zucht het gaat niet goed met beer, kwam gisteren wankelend binnen.
Sinds zondag zijn ook de pijnstillers op (hij kreeg zondag al geen volle dosis meer)

Hij is ook nog eens plukken haar aan het verliezen, het hele huis ligt onder.
En elke avond liggen de waterbakjes weer om, en ik vermoed dat dat door beer komt.

Vandaag maar weer nieuwe pijnstillers halen en eens met de dierenarts praten.
pi_163684642
Ach jeetje ;( Konden ze je dan maar vertellen wat ze precies voelen he.

Sterkte ermee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163684674
Misschien iets om mee te nemen naar de DA. Mijn kat begon wat stijver te worden. Leek minder goed te kunnen buigen, stram opstaan (trok na even lopen altijd wel bij). Ik ben hem op eigen initiatief glucosamine gaan geven en sindsdien loopt hij weer soepel. Glucosamine zorgt dat de gewrichten soepel blijven.

Beer heeft duidelijk meer klachten, dus je zult het niet redden met glucosamine alleen (kun je bij de dierenwinkel kopen), maar misschien erbij geven als ondersteuning?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:12:21 #90
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163684804
Is hij niet vergiftigd?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:20:48 #91
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_163684921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:12 schreef frietenstamp het volgende:
Is hij niet vergiftigd?
Lijkt me onwaarschijnlijk, hij rent van onbekenden weg en ook van mij als die buiten is.
Wel vecht hij veel met 1 andere kat in de buurt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:02 schreef Cat22 het volgende:
Misschien iets om mee te nemen naar de DA. Mijn kat begon wat stijver te worden. Leek minder goed te kunnen buigen, stram opstaan (trok na even lopen altijd wel bij). Ik ben hem op eigen initiatief glucosamine gaan geven en sindsdien loopt hij weer soepel. Glucosamine zorgt dat de gewrichten soepel blijven.

Beer heeft duidelijk meer klachten, dus je zult het niet redden met glucosamine alleen (kun je bij de dierenwinkel kopen), maar misschien erbij geven als ondersteuning?
Ik moet sowieso vanavond even langs de dierenarts voor nieuwe pijnstillers en dan ga ik ook even het plan van aanpak bespreken.
En wellicht dat ik ook even contact opneem met het asiel erover.

Voor nu is in ieder geval bevestigd Artrose.
Verder is het dan mogelijk nog iets neurologisch en dan mogelijk iets wat de haaruitval veroorzaakt.

Ik ga ook maar eens nadenken hoe ik de tuin kan gaan afsluiten voor beer zodat hij niet meer de tuin uit kan, en dus ook niet meer kan klimmen/springen buiten mijn zicht.
pi_163685212
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:20 schreef lipjes het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk, hij rent van onbekenden weg en ook van mij als die buiten is.
Wel vecht hij veel met 1 andere kat in de buurt.

[..]

Ik moet sowieso vanavond even langs de dierenarts voor nieuwe pijnstillers en dan ga ik ook even het plan van aanpak bespreken.
En wellicht dat ik ook even contact opneem met het asiel erover.

Voor nu is in ieder geval bevestigd Artrose.
Verder is het dan mogelijk nog iets neurologisch en dan mogelijk iets wat de haaruitval veroorzaakt.

Ik ga ook maar eens nadenken hoe ik de tuin kan gaan afsluiten voor beer zodat hij niet meer de tuin uit kan, en dus ook niet meer kan klimmen/springen buiten mijn zicht.
Voor het beveiligen van je tuin is er een topic hier. Mobiel zoekt lastig maar volgens mij zoiets als: hoe je kat veilig buiten kan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:51:58 #93
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_163685463
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Voor het beveiligen van je tuin is er een topic hier. Mobiel zoekt lastig maar volgens mij zoiets als: hoe je kat veilig buiten kan.
Klopt ik ken het topic.
Nadeel is alleen dat mijn tuin nog compleet gedaan moet worden :P

Na de interne verbouwing was het geld op, en om niet met een braakliggend terrein te blijven zitten heb ik de tuin maar gelaten voor wat het was
Zit nu te wachten op de schutting zodat alles eruit kan en dan gras erin.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:26:53 #94
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163686063
Kan het ook erg verstuikt zijn? Misschien aangereden, ergens vast gezeten, zich moeten bevrijden uit opsluiting of van iets hoogs gevallen?
  maandag 1 augustus 2016 @ 16:34:23 #95
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_164157155
Vandaag weer naar de dierenarts geweest voor nog even een check up van beer.
Deze keer bloed geprikt om te kijken of het suikerziekte is.
Hij krijgt op het moment ook een kale streep over zijn rug heen waar hij het haar aan het wegplukken is, dus ze denken ook aan dat hij pijn in zijn rug heeft.

Het nadeel is alleen, als het geen suikerziekte is, dan blijft alleen nog de specialist over.
Maar dat gaat me veel te duur worden ben ik bang.
pi_164282156
Sterkte met Beer!
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:43:40 #97
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_164429088
Nog trouwens de resultaten van de bloedtest, hier is niks uitgekomen.
Beestje is kerngezond volgens zijn bloed (Afgezien van de artrose)

Voor nu mag die weer van de pijnstillers om aan te kijken hoe het gaat.
pi_164430904
Het klinkt misschien een beetje 'overdreven', maar zou fysiotherapie voor Beer een optie zijn?
Ik ken diverse mensen - waaronder ook dierenartsen - die er goede resultaten mee zagen.
(Goed, toegegeven, dat waren wel hondeneigenaren. Maar katten kan ook)

Nu ben ik niet zo bekend met dierenfysiotherapeuten in de omgeving van Breda, maar wellicht kent het asiel of je dierenarts wel iemand? :)
  maandag 3 oktober 2016 @ 11:43:29 #99
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_165725405
» Er is al 52 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen.

Ja dat is het zeker!

Vanaf vandaag is er een gezinsuitbreiding bijgekomen.
Graag wil ik jullie voorstellen aan Annie.

Annie is een kitten welke uit het asiel middels pleeggezinnen bij mij is geplaatst tot ze geplaatst mag worden bij een gezin.
Echter is het zo gelopen dat van het setje wat bij mij rond hangt, zij zal blijven hangen.
Ze kan goed overweg met Beer en Noor en ze geniet hier uitstekend, ook knuffelen vind ze geweldig en ze is erg speels, want ja, kitten.
Dus.... Tijd voor een TT change

pi_165725932
O+ omg, wat een schatje. Die zou ik ook niet meer laten gaan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:15:26 #101
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_165732222
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 12:10 schreef valentijn101 het volgende:
O+ omg, wat een schatje. Die zou ik ook niet meer laten gaan.
Was ook wel het idee ja na een paar weken, echter moest ze wel goed samen gaan met de rest :P
pi_165732262
De gezelligheid O+

Hoe is het met Beer?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 3 oktober 2016 @ 18:49:39 #103
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_165732862
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:17 schreef Cat22 het volgende:
De gezelligheid O+

Hoe is het met Beer?
Redelijk goed eigenlijk.
Alleen 2 weken terug met spoed naar de dierenarts op zondagmiddag omdat hij een bijtwond had.
Die is nu alweer goed genezen.

Hij blijft wel door zijn poten heenzakken bij hoge landingen, maar het lijkt verder goed te gaan.
  donderdag 3 november 2016 @ 14:06:14 #104
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_166390977
Alweer even geleden maar wel een update waard.
Beer was de afgelopen weken met de komst van de Asielkittens ineens in huis gaan sproeien.
Eerst dacht ik stress, dus feliway opgehangen.
Na een dag of 3 was dit nog niet voorbij, dus even naar de dierenarts spullen halen om urine af te nemen.

Hier kwam toen uit dat hij erg veel kristallen in zijn urine had zitten, waarschijnlijk door stress, dus hills C/D aangeschaft en dat gaan proberen.
De volgende dag lag er echter bloed in zijn mandje en dus weer een tripje naar de DA om even te laten checken.
Hills S/D nog meegekregen want blijkbaar vond Beer het een goed idee om niet meer te gaan drinken omdat het plassen pijn doet, plus daarbij metacam erbij.

Ondertussen gaat het wel wat beter, drinkfontein voor hem aangeschaft waar die volgens mij tot op heden nog steeds bang voor is, dus op het moment nog steeds water met zijn natvoer aan het mengen :P
  woensdag 22 maart 2017 @ 13:20:02 #105
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_169697939
Even een update.
Het lijkt langzaamaan slechter te gaan met beer.
Dingen die mij namelijk aan hem opvallen:

• Klimmen buiten doet hij niet meer (op/over de schutting)
• Waggelt steeds meer als hij de trap af gaat, en dit gaat ook heel traag (echt tree voor tree)
• had gisteren het idee dat hij niet meer van de bank af wilde springen, en niet omdat hij zo lekker lag

Dus denk dat ik hem binnenkort weer aan de Metacam ga doen, en dan maar even kijken hoe het verder gaat.
Maar ik zie het somber in met zijn artrose ;(
pi_169701359
;(
  Moderator / Miss SHO woensdag 22 maart 2017 @ 19:43:37 #107
22592 crew  Ole
pi_169706303
:{ sterkte.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 24 maart 2017 @ 17:59:55 #108
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  maandag 27 maart 2017 @ 09:14:17 #109
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_169807999
Beertje heeft gisterenavond zijn eten niet aangeraakt ;( en ook vanochtend stond het er nog
Gisteren heeft die ook bijna de hele dag boven op zijn kussen gelegen en is die niet beneden geweest, afgezien van even 's ochtends toen hij even naar buiten ging.

Ook heeft hij weer buiten de bak gepoept ;(
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:44:33 #110
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_174840077
Even een schop want... gister even een bom gehad
Beer is hier in huis is altijd al ene beetje een kwakkelende kat geweest en heeft de hoogste DA rekening van iedereen (heeft o.a. artrose en nierproblemen gehad)
Nu had hij een bolletje tussen beide achterpoten, en nu zijn wond op zijn dij genezen was mocht hij eindelijk zijn entingen en heb ik gelijk even het bolletje leeg laten halen.

Resultaat van het cytologisch onderzoek.
Grootste kans op een tumor in de melkklieren, waarbij ook gemeld werd dat als het bij een kater wordt geconstateerd dat het waarschijnlijk al uitgezaaid is.
Er was nog een andere optie, maar deze kan ik me even niet meer voor mij halen en de kans daarop is ook een stuk kleiner.

Dus nu gaan we maar een aantal vooronderzoeken doen om te kijken of het echt een tumor is, is dit niet het geval laten we het weghalen. Is dit wel het geval..... dan.... nog geen idee....

Beestje is 9 jaar. en ik heb hem er pas 2 ;(
pi_174840800
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:44 schreef lipjes het volgende:
Is dit wel het geval..... dan.... nog geen idee....
Dan zou ik kijken of je het beestje met een operatie/medicijnen/whatever nog een kwalitatief goed leven kan geven voor een tijdje.

Wat het kost kost het. Kan hij kwalitatief niet meer betrekkelijk goed na een eventuele behandeling/ingreep dan moet jij de keus voor hem maken. En dat is altijd kut. Sterkte ermee; hopelijk valt het mee en kan hij nog even vooruit :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 6 november 2017 @ 12:36:59 #112
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_174901620
Vandaag de afspraken gemaakt, maandag breng ik hem weg en zal er eerst een foto worden gemaakt.
Daarna wordt gekeken of er nog geopereerd gaat worden, of het nog nut heeft.

De operatie zelf is al 360 euro :X en dan nog de foto, dus hoop dat als hij dit allemaal overleefd, dat die nog 10 jaar bij ons blijft om zijn naam eer aan te doen (knuffelBeer)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')