abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 31 december 2016 @ 22:02:40 #151
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167797251
Ik heb het inmiddels wel weer een beetje gehad met die mist.

Desalwelteplus vanmiddag toch nog even een uurtje buiten spelen met een toch wel wat oudere telezoom die ik vandaag aan de collectie wist toe te voegen, de Sigma 4.5-5.6/135-400mm met een A-mount.

Eens kijken of ie vogels lust

check *O*
Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_167797304
Mooi ^O^
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 1 januari 2017 @ 17:01:59 #153
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167810102
Nog een paar keer de Sigma 135-400mm op zijn eerste dagje buiten.

Cygnus cygnus by Ouwesok, on Flickr

Kleumen in de mist
Ciconia ciconia by Ouwesok, on Flickr

Ondanks het totaal futloze weer weet de Sigma er nog aardig fut in te brengen. Netjes voor een toch wat oudere telezoom.

Anas platyrhynchos by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 1 januari 2017 @ 20:25:00 #154
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_167814851
En toen was het voor het meest recente weer een beetje op. Hopelijk binnenkort weer vogeltjes- en beestjesweer Nee, geen beestenweer

Tot die tijd maar even terugvallen op de voorraad. Een aantal blauwe reigers met de Sigma APO Macro 5.6/400mm op de A58

Met wat afstand
Ardea Cinerea by Ouwesok, on Flickr

Jeuk
Ardea Cinerea by Ouwesok, on Flickr

Close
Ardea Cinerea by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_167986352
Wat spelen met een converter 2x met daarop een Typonar 200mm 1:4.5

#35.
pi_167986679
Is dat een mus? :D
pi_167986722
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 20:40 schreef computergirl het volgende:
Is dat een mus? :D
Yep, kwam rechtstreeks uit een natte heg.
#35.
pi_168228758
Zomaar twee vogels in de tuin:



pi_168231605
Een brutale meeuw van de zomer op vakantie


En een bonte kraai op hetzelfde strand
pi_168240687
Na heel veel geduld te hebben gehad werd het beloond.
Eindelijk de buizerd er goed op :)






[ Bericht 8% gewijzigd door Luuntje op 19-01-2017 22:30:25 ]
pi_168280151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 11:53 schreef Luuntje het volgende:
Na heel veel geduld te hebben gehad werd het beloond.
Eindelijk de buizerd er goed op :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor, wachten dus beloond
#35.
pi_168281572
Foto van een zwaan bij kasteel Hoensbroek.



Goudfazant


En mijn trouwe vriendje de houtduif


Heel veel foto's van vogels heb ik nog niet, wie weet later wel als ik wat meer tijd heb.
Vooralsnog doe ik meer portret en natuur in het algemeen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 22 januari 2017 @ 00:49:14 #163
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168333960
Eindelijk weer eens een buizerd te pakken.

Goeie camouflage trouwens
Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr

En na zonsondergang meldde zich er nog een
Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_168337510
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:49 schreef Ouwesok het volgende:
Eindelijk weer eens een buizerd te pakken.

Goeie camouflage trouwens
[ link | afbeelding ]Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr

En na zonsondergang meldde zich er nog een
[ link | afbeelding ]Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr
Mooie foto's, mooie beesten!!
pi_168337549
Hier in Amsterdam :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_168337634
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:57 schreef raptorix het volgende:
Hier in Amsterdam :)

[ afbeelding ]
slimmme beesten zijn dat he?
pi_168337664
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

slimmme beesten zijn dat he?
We hebben van die voerbusjes hangen, er zat nog klein beetje in, als je ziet wat voor toeren ze uithalen om bij het bodempje te komen :) 1 van ze kameraadjes duwde het busje schuin, en die ander ging op zijn kop eten :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_168337740
Ze zijn ook heel handig met de pootjes, ik heb hier pinda's hangen ter (poezen)vermaak
pi_168337796
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ze zijn ook heel handig met de pootjes, ik heb hier pinda's hangen ter (poezen)vermaak
Gelukkig zitten ze hier meestal alleen in ochtend, vooral in groepen maken ze enorm lawaai, s'avonds trekken ze naar het Vondelpark hier een kilometer vandaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 22 januari 2017 @ 23:12:01 #170
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168358531
Wederom twee keer buizerd vandaag. Nog niet zoals ik ze graag wil hebben maar het begin ligt er.

Bij deze kon ik niet dichterbij omdat er van alles in de weg stond of lag (vooral water)
Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr

Bij de volgende was dichterbij in theorie nog wel een optie ware het niet dat de buizerd me in de smiezen had en wist te ontsnappen.

Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 30 januari 2017 @ 23:12:27 #171
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168556996
Mussen, ik krijg er nooit genoeg van.

Passer domesticus by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_168576053
Het wemelt hier van de vinken.
Ik achter de heg zitten met een 400mm in de aanslag.




Ik krijg alleen geen betere resultaten.
AV stand , ISO 800 , F5.6

Iemand tips?
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 31 januari 2017 @ 21:22:26 #173
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168577082
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 20:55 schreef Clayton1 het volgende:
Het wemelt hier van de vinken.
Ik achter de heg zitten met een 400mm in de aanslag.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik krijg alleen geen betere resultaten.
AV stand , ISO 800 , F5.6

Iemand tips?
Opletten waar je scherptevlak ligt. Ik zie hem vooral in de bovenste ietsjes vóór de vink liggen en met een 400mm is ietsjes voor meestal al veel te veel. De toleranties zijn krap.
Verder kan het geen kwaad om de lens iets te diafragmeren zodat het contrast wat beter uit de verf komt. Zelfs het eerste stopje (naar 8 ) merk je op dit soort lenzen al.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_168577368
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:22 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Opletten waar je scherptevlak ligt. Ik zie hem vooral in de bovenste ietsjes vóór de vink liggen en met een 400mm is ietsjes voor meestal al veel te veel. De toleranties zijn krap.
Verder kan het geen kwaad om de lens iets te diafragmeren zodat het contrast wat beter uit de verf komt. Zelfs het eerste stopje (naar 8 ) merk je op dit soort lenzen al.
Oke, ik zal morgen een nieuwe poging doen, mits de vinken er zitten en er geen auto`s geparkeerd staan voor mijn zichtveld.
#35.
pi_168577542
Ik zag trouwens een mooie bijzondere vogel die ik hier nog niet eerder zag.

Een Boomkruiper.


Boomklevers zie je hier wel vaker,


Foto`s zijn van internet.
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 31 januari 2017 @ 21:37:32 #176
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168577696
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:29 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Oke, ik zal morgen een nieuwe poging doen, mits de vinken er zitten en er geen auto`s geparkeerd staan voor mijn zichtveld.
Probeer ook eens handmatig instellen en let vooral goed op de flanken van het vogeltje waaraan je over het algemeen goed kunt zien of je de scherpte helemaal goed hebt liggen.

Oh ja, en tussen de takken helemaal beter manualfocussen, je AF gaat er compleet ballistic

Passer domesticus by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_168577854
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:37 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Probeer ook eens handmatig instellen en let vooral goed op de flanken van het vogeltje waaraan je over het algemeen goed kunt zien of je de scherpte helemaal goed hebt liggen.

Oh ja, en tussen de takken helemaal beter manualfocussen, je AF gaat er compleet ballistic

Welke AF punt selectie gebruiken?
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 31 januari 2017 @ 21:49:54 #178
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168578071
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:42 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Welke AF punt selectie gebruiken?
Hangt van de lens af die ik gebruik. Met de Tamron 150-600mm gebruik ik alle AF-punten, ook handig als ik hem handmatig scherpstel zoals bij de mussen hierboven, de AF-puntjes waarschuwen me dan dat ik in de buurt zit.

Met de Sony's en lang glas gebruik ik óf 'alles' of stel ik hem handmatig scherp met wat hulp van focus-peaking en de loep.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_168578189
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:49 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Hangt van de lens af die ik gebruik. Met de Tamron 150-600mm gebruik ik alle AF-punten, ook handig als ik hem handmatig scherpstel zoals bij de mussen hierboven, de AF-puntjes waarschuwen me dan dat ik in de buurt zit.

Met de Sony's en lang glas gebruik ik óf 'alles' of stel ik hem handmatig scherp met wat hulp van focus-peaking en de loep.
Ik ga ermee aan de slag. thx
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 31 januari 2017 @ 22:47:13 #180
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168580021
Roodborstje in winterhouding waardoor ie op een half vogeltje lijkt dat zo zielig oogt dat je hem bijna geld zou geven.

Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 12 februari 2017 @ 23:01:39 #181
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168865811
Nog zo'n hongerig bolletje, deze keer in de omheining en deze keer een winterkoning.

Troglodytes troglodytes by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_168877725
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:47 schreef Ouwesok het volgende:
Roodborstje in winterhouding waardoor ie op een half vogeltje lijkt dat zo zielig oogt dat je hem bijna geld zou geven.

[ link | afbeelding ]Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr
O+
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 14 februari 2017 @ 20:57:36 #183
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168903013
Close combat met een oude Sigma 135-400mm tegen een klein roodborstje.

Het vogeltje bleef keurig tussen de 3 en 4 meter van me verwijderd. Zat meest op de grond en als ik iets te dichtbij kwam ging ie in een struikje zitten waar ik hem ook nog wel kon hebben.

Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr

Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr

Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr

Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr

Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr

Net zolang tot de pootjes buiten beeld vallen en ik even vergeet dat ik kan uitzoomen :')
Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr

Uiterst handig bij dit soort opnamen is de liveview van de A58 in combinatie met het beweegbare scherm waardoor je redelijk laag bij de grond kunt blijven.

Nog een keer in het struikje
Erithacus rubecula by Ouwesok, on Flickr
En ja, ze zijn wat ruizig want ik had de ISO lekker hoog staan wegens een voor mij toch wel redelijk verse lens. Nu ik hem wat in de vingers krijg gaat de ISO bij volgende sessies omlaag en vertrouw ik op steadyshot
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_168904420
Fraaie serie hoor.
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 18 februari 2017 @ 23:52:14 #185
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_168993332
Je zou ze de kost niet geven die denken dat je met een 600mm wel zo ongeveer elke vogel gedetailleerd op de plaat krijgt.

Ik zet er voor de gein eens een 1.7x converter tussen voor een trotse 1020mm en leg voor het eerst in de Oostvaardersplassen zeearenden vast en nog wel twee ook. Ze zitten op enorme afstand en helaas was ik net iets te laat. Iets eerder liet een van de arenden zich even kortstondig van redelijk dichtbij zien

Haliaeetus albicilla by Ouwesok, on Flickr
Ik ga die stek dus de komende tijd nog wel vaker proberen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 februari 2017 @ 15:15:56 #186
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_169002167
Iets groter dan een kraai maar dat valt in de lucht niet zo op.
Wat wél opvalt zijn de iets andere vlucht dan die van een kraai en vooral het totaal andere geluid dan een kraai.
Ofwel, ik heb een raaf binnen bereik. Gelukkig wist de ouwe 30D hem deze keer wél in de scherpte te fietsen. Mooie afwisseling op een middag met meer spot dan schot.

Corvus Corax by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 februari 2017 @ 20:09:29 #187
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_169009608
De handzame combi van de A58 en de Sigma 135-400 en een auto die tergend langzaam kan kruipen.

Bermtoerist waar ik vandaag best wel even blij van werd
Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_169018396
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 20:09 schreef Ouwesok het volgende:
De handzame combi van de A58 en de Sigma 135-400 en een auto die tergend langzaam kan kruipen.

Bermtoerist waar ik vandaag best wel even blij van werd
[ link | afbeelding ]Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr
Heel mooi beest!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 februari 2017 @ 21:48:55 #189
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_169143328
Het allereerste schot dat ik met mijn EOS80D deed vanmiddag. Eigenlijk geen weer, eigenlijk geen licht maar je wilt nou eenmaal zo graag :')

Buteo Buteo by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 februari 2017 @ 20:35:20 #190
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_169162653
Dan de eigenlijke vuurproef voor de 80D die ik eigenlijk voornamelijk gekocht heb omdat oude AF met nieuwe lens bij Canon niet zo'n goed idee is. Met de EOS30D verspeelde ik de helft van de vliegende vogels omdat de AF nogal haperig werkte.

Wederom. Geen licht, geen contrast maar toch proberen. ISO op volautomatisch, laat maar ruisen die handel, als de AF het maar pakt.

Verder nog nodig: Een grauwe gans in de meewerkmodus.
Daar meldt er zich al een.
Anser Anser by Ouwesok, on Flickr

En dan duurt het nooit lang voor ie vliegt. Een grauwe gans vliegt best wel snel en dus vormt ie een ideaal doel.
De 80D met grote Tammy doet exact wat ik ervan verwacht. Zonder enige hapering pakt ie de gans in de scherpte
Anser Anser by Ouwesok, on Flickr

Dan, een keer op achtergrond laten instellen en terug naar de gans en.....*O*
Anser Anser by Ouwesok, on Flickr

En dat bij het slechtst denkbare licht.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 6 maart 2017 @ 21:26:02 #191
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_169339130
Nog geen nieuwe opnamen maar dat komt wel weer.

Inmiddels wel weer in staat om wat achterstallige veren te posten zoals dit pimpelmeesje

Cyanistes caeruleus by Ouwesok, on Flickr

Cyanistes caeruleus by Ouwesok, on Flickr
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 7 maart 2017 @ 00:03:48 #192
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_169344366
Hoi vogelfotograven!

Ik weet niet zeker of ik in het juiste topic zit maar ik probeer het hier maar even.

Mijn vader moet vanwege z'n gezondheid wat vaker de deur uit om aan z'n conditie te werken. Nu houdt hij erg van vogels en wilt hij graag een verrekijker om vogels te spotten.

Hij is eind deze maand jarig en daarom willen we hem een verrekijker cadeau doen. Het budget voor de verrekijker is ongeveer tussen de 100 en 150 euro. Heeft iemand een beetje een idee wat een goede (of de beste) kijker is voor dit budget?

Als ik niet in het goede topic zit is er misschien een mod die mijn vraag kan verplaatsen? Heb een beetje zitten zoeken maar kon niet gauw wat beters vinden dan dit topic.

Alvast bedankt!
Rossoneri siamo noi.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 7 maart 2017 @ 11:19:42 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169348370
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 00:03 schreef ForzaMilan het volgende:
Hoi vogelfotograven!

Ik weet niet zeker of ik in het juiste topic zit maar ik probeer het hier maar even.

Mijn vader moet vanwege z'n gezondheid wat vaker de deur uit om aan z'n conditie te werken. Nu houdt hij erg van vogels en wilt hij graag een verrekijker om vogels te spotten.

Hij is eind deze maand jarig en daarom willen we hem een verrekijker cadeau doen. Het budget voor de verrekijker is ongeveer tussen de 100 en 150 euro. Heeft iemand een beetje een idee wat een goede (of de beste) kijker is voor dit budget?

Als ik niet in het goede topic zit is er misschien een mod die mijn vraag kan verplaatsen? Heb een beetje zitten zoeken maar kon niet gauw wat beters vinden dan dit topic.

Alvast bedankt!
Zeer goed idee! Vogeltjes spotten is een leuke en gezonde hobby :)

Ik heb helaas geen concreet advies voor een bepaald type/ merk om te kopen voor ¤100-150. In mijn ervaring beginnen de mooiere verrekijkers in de buurt van de ¤300 (kijkers met HD glas).

Toen ik zelf in 2010 voor het eerst ging shoppen voor een verrekijker had ik eenzelfde budget in mijn hoofd. Toen ben ik naar een goede winkel gegaan om wat verrekijkers met elkaar te vergelijken. Ik was toen toch wel wat teleurgesteld over de kwaliteit die je voor dat geld kon kopen en verliet uiteindelijk de winkel met een kijker van £330 (ik woon in Engeland).

Op dat moment vond ik het nog een risico om zoveel geld uit te geven voor iets waarvan je niet weet of je het vaak gaat gebruiken, maar een jaar later heb ik dat ding al vervangen door een Swarovski van (toen) £1600 want inmiddels was het een grote hobby geworden! Ondanks de hoge prijs is dat achteraf één van het beste besteedde geld van mijn leven gebleken in termen van hoeveelheid beleefd plezier per uitgegeven £! Die kijker is inmiddels op 5 continenten geweest en heeft ~1750 vogelsoorten gezien.

Maar goed, het slimste is waarschijnlijk om inderdaad te beginnen met iets van ¤100-150 als je nog niet zeker weet of hij het leuk vindt en er veel mee gaat doen. Ik zou wel zelf eerst eens bij een goede winkel een paar kijkers gaan vergelijken (inclusief een hele goede die je toch niet kunt/ wilt betalen) zodat je weet wat de verschillen zijn. Het beste doe je dat op een donkere grijze dag, dan zie je pas echt goed wat de verschillen zijn. Hoe dan ook, zelfs met een relatief goedkope verrekijker zie je al zoveel meer dan zonder kijker dus ook als je een beperkt budget hebt is het de moeite waard! De kans is alleen groot dat als hij het echt leuk vindt hij een jaar later een betere kijker wil kopen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169349294
Selang,

Ongeacht de prijs, kan jij een goed Swarovski model aanbevelen (niet te zwaar om dragen, net zoals met een camera trouwens). Het genieten moet voorop staan en niet het meezeulen...
Dank vooraf!
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 7 maart 2017 @ 14:23:43 #195
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_169351335
Het lijkt me handiger om eens te kijken wat nou qua vergroting en lichtsterkte een goeie vogeltjeskijker is dan qua merk.
Met Swarovski, Leica en Zeiss kun je je kwalitatief geen buil vallen, alleen hebben ze een nogal uitgebreide range kijkers die niet allemaal voor natuurwaarneming geoptimaliseerd zijn.
Budgettechnisch moet je er rekening mee houden dat bij Swarovski de winkel pas vanaf zo'n 700 euro opengaat. Zijn geld helemaal waard maar je weet nooit of je vogeltjes kijken wel 700 euro leuk vindt.

Even snel uitgezocht.
Voor lekker beginnen met vogeltjes kijken zonder een klomp glas&metaal van anderhalve kilo om je nek koop je het liefst een dakkantkijker van het 8x42 type. Zoiets is vanaf zo rond de honderd euro te koop en en dergelijk kijkertje geeft al een heel aardig plaatje.
Tip: Zoek een verrekijker altijd in een winkel uit, pas dan heb je een idee van de afmetingen en het gewicht en vooral van het plaatje dat erin zit.

Blijkt nou met een dergelijk verrekijkertje vogeltjes spotten tot een feest te worden, dan is het gerechtvaardigd om je in de loop van de tijd eens op een top-klasse verrekijker te oriënteren, het is dan immers zijn geld meer dan waard.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 7 maart 2017 @ 14:23:56 #196
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169351340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 12:17 schreef christel7 het volgende:
Selang,

Ongeacht de prijs, kan jij een goed Swarovski model aanbevelen (niet te zwaar om dragen, net zoals met een camera trouwens). Het genieten moet voorop staan en niet het meezeulen...
Dank vooraf!
Ikzelf heb een Swarovski EL 8.5x42 Swarovision en ben daar zo verliefd op dat ik hem overal meesjouw, zelfs tijdens treks in de Himalaya's. Ik sta nu weer aan de vooravond van een 1260km trek door Arizona waar de grammetjes tellen (slechts één extra onderbroek mee e.d.) maar de verrekijker zit gewoon wel weer in m'n rugzak of om m'n nek (vooral het tweede). Officieel is het gewicht 795 gram maar op mijn weegschaal meet ik (inclusief draagband, lensdoppen etc) 990 gram. Best zwaar dus en voor sommige mensen is dat te zwaar.

Als het iets mag kosten en je wilt iets lichters met een exceptionele optische kwaliteit dan zou je eens naar een Swarovski EL 8x32 kunnen kijken. Dat is met 595 gram een stuk lichter en geeft een fantastisch mooi beeld. Ik zou hem niet willen ruilen met de mijne maar dit zou mijn eerste keus zijn voor een high-end verrekijker met een laag gewicht.

Voor iets meer dan de helft van de prijs daarvan heb je een CL Companion 8x30 van 500 gram. Die natuurlijk nog steeds erg goed is maar niet zoals die vorige.

Ik ben niet meer helemaal up to date met de laatste ontwikkelingen aangezien ik natuurlijk tevreden ben met wat ik heb dus geen behoefte om nog veel te vergelijken.

Birdforum heeft trouwens een goed subforum over verrekijkers
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:44:10 #197
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_169373161
Thanks allemaal voor jullie reacties. We zijn van plan om allemaal wat in te leggen en dan gaan we naar de winkel om er een uit te kiezen.
Rossoneri siamo noi.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 8 maart 2017 @ 15:57:36 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_169373463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:44 schreef ForzaMilan het volgende:
Thanks allemaal voor jullie reacties. We zijn van plan om allemaal wat in te leggen en dan gaan we naar de winkel om er een uit te kiezen.
Succes!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_169379570
Er was/is hier toch ook een topic met tips.
Is dat er nog ik kan het niet vinden?
#35.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 maart 2017 @ 22:01:10 #200
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_169381197
Van even geleden.

Heel erg ver weg, zelfs nog net buiten bereik van de 600mm-stand, maar je moet ergens beginnen.

Redelijk incognito tussen een aantal aalscholvers zit er op een takje boven het water een slechtvalk.

Falco peregrinus by Ouwesok, on Flickr

Deze was nog met de EOS30D, de enige kans die ik later kreeg toen ie redelijk dichtbij langsvloog werd door de AF van de 30D vakkundig om zeep geholpen.
Als mijn schouder het weer wat beter doet gaan we het met de 80D en de Tamazooka proberen. Ik heb er nu al zin an
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')