abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 maart 2016 @ 20:54:44 #201
448289 Lizaatje
Girls On Film!
pi_160984701
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een heerlijk thriller is dit!
Is hij goed ja? 1 van de vele boeken op mijn lange wenslijstje :@
  Redactie Frontpage maandag 28 maart 2016 @ 09:02:59 #202
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_160993452


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_160993487
Net Mount Misery van Samuel Shem gelezen, vervolg op the House of God.

Dr. Basch wil psychiater worden en doet het eerste jaar van z'n opleiding.
Het is erg gefragmenteerd en vliegt zo nu en dan uit de bocht, maar heeft herkenbare en vermakelijke stukken. In ieder geval voor vakgenoten leuk om te lezen.
pi_160993506
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_160998261
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 19:15 schreef Godtje het volgende:
[ afbeelding ]
En, was 't net zo vermakelijk als het eerste deel? Ben er heel erg benieuwd naar. :)

quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2016 13:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Deel 2 is uit dit is deel 3.. vond deel 2 wel minder dan deel 1 maar ben toch benieuwd naar dit deel.
Ik vond deel 1 het best van de hele serie. 1-5-6-2-3-4 is de tofheidsvolgorde die ik in m'n hoofd heb. Maar eigenlijk wil ik alle delen nog eens achter elkaar gaan lezen, en dan kijken of ik dat nog steeds vind.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 13:07 schreef NoralyZ het volgende:

Johan Harstad - Buzz Aldrin, waar ben je gebleven?
O+ O+ O+
Goed dat ik dit tegenkom, want het herinnert me eraan dat ik meer van Harstad wil lezen. Ik las een tijdje terug Ambulance, een bundel met op zichzelfstaande korte verhalen die toch allemaal weer samenvallen. Erg gaaf. Ik ga meteen Buzz Aldrin maar even bij de bieb reserveren.

Zelf ben ik nu de Harry Potter-reeks aan het herlezen, en ter afwisseling lees ik deze bundel van _O_ Lydia Davis _O_ :

  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:06:21 #206
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_161027762
gelezen:

.


en
,


met bij het laatste boek de romantische pianomuziek van Franz Lizst als bonus.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:37:51 #207
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_161028536
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_161031910
Turn the world into your dance floor.
pi_161032899


Waargebeurd, vermakelijk feelgood boek over Tom Michell die begin jaren '70 een baan kreeg als docent op een voorname kostschool in Argentinie. Tijdens een verblijf in Uruguay stuit hij op het strand op een groep met olie besmeurde pinguins, allemaal dood, slechts 1 pinguin leeft nog en die neemt Tom onder zijn hoede.

En dat is het begin van een mooie vriendschap, een vriendschap die zijn verblijf in Argentinie voorgoed verandert O+ O+

-------------

Met enorm veel genoegen dit boek uitgelezen, het gaat niet alleen over de band die hij heeft met Juan Salvado, maar Tom Michell beschrijft ook heel goed het leven in Argentinie in de jaren 70, en op sommige momenten waan je jezelf op de Argentijnse pampa's.

Een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen, aanrader !
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:03:03 #210
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_161076798
.
.
begonnen aan:.
.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_161077158
  donderdag 31 maart 2016 @ 17:45:05 #212
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_161077604
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_161078102
pi_161079034
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 19:59:54 #215
42184 crew  DaMart
pi_161080530
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_161114149
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:39 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Goed dat ik dit tegenkom, want het herinnert me eraan dat ik meer van Harstad wil lezen. Ik las een tijdje terug Ambulance, een bundel met op zichzelfstaande korte verhalen die toch allemaal weer samenvallen. Erg gaaf. Ik ga meteen Buzz Aldrin maar even bij de bieb reserveren.
tof! ik had het boek geleend van een vriend, hij vroeg gister of ik meer van hem wilde lezen en ik denk dat hij me nu Ambulance gaat lenen :D . die smaakte ook naar meer, blijkbaar ;)

quote:
Zelf ben ik nu de Harry Potter-reeks aan het herlezen, en ter afwisseling lees ik deze bundel van _O_ Lydia Davis _O_ :

[ afbeelding ]
Lydia Davis O+ .
je leest ook graag korte verhalen, zie ik? heb je lievelings? ik ben groot fan van de meesters van korte verhalen, Raymond Carver, Murakami is er ook heel goed in, en natuurlijk O+ Roald Dahl O+ . heb je tips?

ik heb net uitgelezen:

leuk en wel ontroerend boekje, meermaals hardop gelachen, wel een supersnelle easy read. ik vind Jelle Brandt Corstius altijd erg leuk schrijven, een interessante en sympathieke man lijkt me :)
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:25:14 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161114239


Leuk geschreven, paar herkenbare stukjes en veel mooie verhalen. Al kan ik zijn rants tegen de wereld van tv (chefs) wel wat minder serieus nemen sinds ik hem een keer in zo'n reality kookshow in de jury langs zag komen :P.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:48:44 #218
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161114540
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:25 schreef De_Hertog het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk geschreven, paar herkenbare stukjes en veel mooie verhalen. Al kan ik zijn rants tegen de wereld van tv (chefs) wel wat minder serieus nemen sinds ik hem een keer in zo'n reality kookshow in de jury langs zag komen :P.
Ken je deze?

Biografie over hoe het allemaal met hem begon, zijn beginjaren in de keuken, de drugs, drank, wilde tijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:51:30 #219
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_161114566
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ken je deze?
[ afbeelding ]
Biografie over hoe het allemaal met hem begon, zijn beginjaren in de keuken, de drugs, drank, wilde tijden.
Nog niet, maar staat wel op mijn lijst sinds de eerste paar pagina's ja ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 2 april 2016 @ 12:09:41 #220
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_161114811
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage zaterdag 2 april 2016 @ 13:33:25 #221
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_161116395


:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_161117952
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:17 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

tof! ik had het boek geleend van een vriend, hij vroeg gister of ik meer van hem wilde lezen en ik denk dat hij me nu Ambulance gaat lenen :D . die smaakte ook naar meer, blijkbaar ;)

[..]

Lydia Davis O+ .
je leest ook graag korte verhalen, zie ik? heb je lievelings? ik ben groot fan van de meesters van korte verhalen, Raymond Carver, Murakami is er ook heel goed in, en natuurlijk O+ Roald Dahl O+ . heb je tips?
Ik heb even de overzichten van mijn gelezen boeken bekeken, en eigenlijk valt het ontzettend mee (of tegen) wat ik verder aan korte verhalen lees. Alles van Carver heb ik wel gehad (tof!) en de korte verhalen van Richard Yates ook (ik vind zijn complete oeuvre geweldig). Van Murakami vind ik z'n romans beter dan de korte werken, maar misschien moet ik me daar nog eens beter in verdiepen.

Ik heb onlangs wel De moord op Margaret Thatcher van Hilary Mantel gelezen, ken je die al? Het boek veroorzaakte vooral ophef door het titelverhaal. De hele bundel vind ik heel erg de moeite waard.

Over Carver gesproken: heb je wel eens iets van de Deense schrijfster Helle Helle gelezen? Zo nee, dan kan ik je al haar boeken in elk geval aanraden. Ze geeft zelf aan door Carver gefascineerd te zijn, en dat zie je in haar werk ook wel een beetje terug. Ik vind alles wat ze heeft geschreven echt vreselijk fantastisch. O+ Krijg meteen zin om alles te gaan herlezen.
pi_161122140
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:57 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik heb even de overzichten van mijn gelezen boeken bekeken, en eigenlijk valt het ontzettend mee (of tegen) wat ik verder aan korte verhalen lees. Alles van Carver heb ik wel gehad (tof!) en de korte verhalen van Richard Yates ook (ik vind zijn complete oeuvre geweldig).
Even het genie van Carver daargelaten, QFT: Richard Yates is een fenomeen. Ik had Revolutionary Road bijna niet gelezen dankzij de lauwe verfilming; die had ik jaren daarvoor een keertje gezien en het leek me de moeite niet om dan ook nog 's het boek te lezen. Wat was dat een inschattingsfout. Moest 'm uiteindelijk oppakken voor een leesclubje en vanaf pagina een dacht ik alleen maar: "Jezus, wat een schrijver." Ik kende het hele verhaal, van A tot Z, en toch zat ik op een gegeven moment met halve hartkloppingen scènes (over huwelijksproblemen _O- ) door te werken: zo goed was het geschreven. The Easter Parade (die openingszin, O+ ), Eleven Kinds of Loneliness en Disturbing the Peace zelfde laken een pak. Heb nog niet zijn hele oeuvre gehad (gelukkig), dus ik heb nog wat leesplezier in het verschiet.

In het verlengde van Carver en Yates, ik wil al een tijdje de short stories van John Cheever lezen, maar ik vind het zo vervelend dat je dan gelijk zijn Collected Stories moet aanschaffen; da's 900 pagina's korte verhalen vers aan de haak. Vind ik eigenlijk te veel. Heeft iemand hier toevallig ervaring met zijn werk?

Ben zelf bijna klaar met het eerste deel van Knausgaard. Erg knap geschreven. Ga denk ik de zomer vrijhouden om de rest van de serie (of in ieder geval zoveel mogelijk ervan) te lezen. Als deel een uit is, begin ik in onderstaand boek. Kwam het voor een habbekrats tegen en ben wel benieuwd:

  zaterdag 2 april 2016 @ 18:19:10 #224
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161122625
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:02 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Even het genie van Carver daargelaten, QFT: Richard Yates is een fenomeen. Ik had Revolutionary Road bijna niet gelezen dankzij de lauwe verfilming; die had ik jaren daarvoor een keertje gezien en het leek me de moeite niet om dan ook nog 's het boek te lezen. Wat was dat een inschattingsfout. Moest 'm uiteindelijk oppakken voor een leesclubje en vanaf pagina een dacht ik alleen maar: "Jezus, wat een schrijver." Ik kende het hele verhaal, van A tot Z, en toch zat ik op een gegeven moment met halve hartkloppingen scènes (over huwelijksproblemen _O- ) door te werken: zo goed was het geschreven. The Easter Parade (die openingszin, O+ ), Eleven Kinds of Loneliness en Disturbing the Peace zelfde laken een pak. Heb nog niet zijn hele oeuvre gehad (gelukkig), dus ik heb nog wat leesplezier in het verschiet.

In het verlengde van Carver en Yates, ik wil al een tijdje de short stories van John Cheever lezen, maar ik vind het zo vervelend dat je dan gelijk zijn Collected Stories moet aanschaffen; da's 900 pagina's korte verhalen vers aan de haak. Vind ik eigenlijk te veel. Heeft iemand hier toevallig ervaring met zijn werk?

Ben zelf bijna klaar met het eerste deel van Knausgaard. Erg knap geschreven. Ga denk ik de zomer vrijhouden om de rest van de serie (of in ieder geval zoveel mogelijk ervan) te lezen. Als deel een uit is, begin ik in onderstaand boek. Kwam het voor een habbekrats tegen en ben wel benieuwd:

[ afbeelding ]
Wist je dat Dispatches samen met Heart of Darkness de inspiratie waren voor Apocalyps Now?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161122931
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wist je dat Dispatches samen met Heart of Darkness de inspiratie waren voor Apocalyps Now?
Ja, daar kende ik de naam van. Of ja, ik kwam het boek ooit tegen in een artikel over Full Metal Jacket en daar hadden ze het inderdaad ook over Apocalypse Now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')