abonnement Unibet Coolblue
pi_158322497
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 december 2015 01:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Nee, juist niet. Het was een heel belangrijk tentamen, maar het boeide me geen fuck. Dat maakt me nu het meest kwaad nu ik op de blaren moet zitten. Ik heb bijna alleen in bed gelegen op de momenten dat ik moest leren. Hoe kan ik van mezelf eisen dat ik om zulke dingen ga geven als het me niet eens zou boeien of ik morgen er nog ben? :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158323438
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 december 2015 01:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Nee, juist niet. Het was een heel belangrijk tentamen, maar het boeide me geen fuck. Dat maakt me nu het meest kwaad nu ik op de blaren moet zitten. Ik heb bijna alleen in bed gelegen op de momenten dat ik moest leren. Hoe kan ik van mezelf eisen dat ik om zulke dingen ga geven als het me niet eens zou boeien of ik morgen er nog ben? :{
Dat heet depressie, stop eens ff met jezelf de schuld geven en misschien ga je er dan juist makkelijker uit komen
pi_158324064
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 december 2015 01:03 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Is metafoor, hij is niet religieus. :P
Ik was ook niet volledig in mijn vorige bericht, maar ik denk dat ik het antwoord op die vraag toch al begrijp (en ik vond zijn manier van vertellen nogal omslachtig, ik zat steeds te denken "wanneer komt die conclusie nou?" _O- :P ).

Reactie op Gary's laatste spoiler: Je geeft aan dat je eenzaam en alleen bent. Heb je verder geen vrienden dan? Of doelde je puur op het hebben van een partner? Want wel of niet je eenzaam en alleen voelen is niet alleen maar afhankelijk van het hebben van een partner. Ik heb er tegenwoordig meestal ook geen, maar voel me niet eenzaam of alleen alleen maar daardoor en zo :P.
pi_158324331
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 14:40 schreef duracellkonijntje het volgende:
Mijn zusje is nu in psychotherapie gegaan sinds deze week dus dat is fijn. Ik hoop dat ze dmv de therapie dingen weer een plek kan geven, en dat het daardoor beter met haar gaat. Ze snijdt zichzelf nogsteeds, en heeft ook nog suïcidale neigingen. Soms kan ik er erg boos om worden. Mede omdat ik er zo weinig aan kan doen. Ik snap echter uit eigen ervaring hoe overweldigend de emoties kunnen zijn, en dat dit niet mijn zusje is die deze dingen doet.

Vooral mijn moeder trekt het slecht. Ze zorgt 24/7 voor haar, slaapt amper en dit terwijl ze zelf normaal al amper de dag doorkomt. Ik hoop niet dat dit haar terugwerpt in een zware burnout. Die zorgen. Getver.

Ik kan er zelf wel mee omgaan, ondanks alle zorgen en het soms aanwezige gevoel van machteloosheid. Ik probeer toch afleiding te vinden in mijn dagelijkse bezigheden. Mijn familie, m'n vriendin die ook nog erg gestresst is constant en daardoor erg kortaf, dit met de feestdagen om de hoek en intussen mijn eigen hachie. Ik vind het allemaal erg kut en wil dat het ophoudt, maar het is niet anders. Ik probeer zo goed mogelijk mijn ding te doen en voor de rest waar kan mijn grenzen te trekken.
Vergeet je niet voor jezelf te zorgen? Iedereen is verantwoorlijk voor zijn/haar eigen gezondheid. Je kan je niet blijven druk maken om hoe de ander zich voelt en je kunt er beter op vertrouwen dat ze op zichzelf zullen letten.
Heb je ook wel steun aan je vriendin of is ze meer een extra stress-punt voor je?
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:26:03 #55
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158332924
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 01:40 schreef Fripsel het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:33 schreef zomie het volgende:

[..]

Dat heet depressie, stop eens ff met jezelf de schuld geven en misschien ga je er dan juist makkelijker uit komen
Weet ik. Maar ik kan niet van de rest van de wereld verwachten dat ze op mijn tempo leven. Mijn studieschuld loopt elke dag verder op en ik hoe langer ik niks doe, hoe groter het gat op mijn cv wordt ...

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:46 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik was ook niet volledig in mijn vorige bericht, maar ik denk dat ik het antwoord op die vraag toch al begrijp (en ik vond zijn manier van vertellen nogal omslachtig, ik zat steeds te denken "wanneer komt die conclusie nou?" _O- :P ).

Reactie op Gary's laatste spoiler: Je geeft aan dat je eenzaam en alleen bent. Heb je verder geen vrienden dan? Of doelde je puur op het hebben van een partner? Want wel of niet je eenzaam en alleen voelen is niet alleen maar afhankelijk van het hebben van een partner. Ik heb er tegenwoordig meestal ook geen, maar voel me niet eenzaam of alleen alleen maar daardoor en zo :P.
Ik heb wel vrienden, maar het is extreem verwaterd. M'n beste vriendin woont nu in het buitenland, alle studievrienden zijn afgestudeerd en aan het werk en de meeste nieuwe contacten die ik maak, zijn meestal hier. :P Heb absoluut geen feeling met de studiegenoten van het huidige cohort. En ik denk dat die dingen me meer dwarszitten dan single zijn. Zit wel op Tinder, maar ik neem dat absoluut niet serieus. :')

Soms vraag ik me weleens af of ik wel beter wil worden. Op de een of andere manier ben ik wel gewend geraakt aan m'n misère.
  vrijdag 18 december 2015 @ 17:56:52 #56
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_158333610
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:26 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Weet ik. Maar ik kan niet van de rest van de wereld verwachten dat ze op mijn tempo leven. Mijn studieschuld loopt elke dag verder op en ik hoe langer ik niks doe, hoe groter het gat op mijn cv wordt ...

[..]

Dit soort dingen gebruiken als enige motivatie om je er toch toe te dwingen om aan de slag te gaan.
Ik weet dat het helaas niet zo werkt maar als mijn gevoel niet meedoet dan probeer ik het zelf altijd op die manier. Door te denken als ik het nu niet toch ga doen dan heb ik er waarschijnlijk mocht er ooit verandering komen spijt/ last van. Ik ga al maanden huilend naar vrijwilligerswerk uit angst maar ik ga omdat ik dan in m'n hoofd maar bedenk dat de problemen waarschijnlijk nog groter worden als ik niet ga.

Ik vind het erg prettig dat mijn behandelaren goed met elkaar overleggen. Dat was op mijn vorige plek anders en dat hield dingen tegen. Wel weer een nieuwe psychiater volgende maand.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158333687
Aai over je bol Lucht.
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:05:13 #58
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_158333781
Childofthestars, mocht je hier meelezen. Ik denk aan je en hoop dat je een keer komt vertellen hoe het gaat.
  vrijdag 18 december 2015 @ 18:15:00 #59
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_158333958
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 december 2015 18:00 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Aai over je bol Lucht.
'Om triggering te voorkomen alleen aanraken wanneer noodzakelijk.'
pi_158338289
Ik loop weer eens achter.
quote:
2s.gif Op zondag 13 december 2015 03:06 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Vorig weekend en dus dit weekend. Ja, ik weet het. Bedoelde meer dat ik geen zin heb in een derde diagnose. :')

[..]

Jezus, wat heb je de afgelopen twee jaar geslikt dat je er last van hebt? :o (Ik onthoud niet van iedereen wat ze slikken, sorry, want ik weet dat je het eerder hebt verteld. :@)
Ik zou het heel knap vinden als je dat wel deed.
quote:
[..]

Thanks. :) Wat doe jij tegen je slapeloosheid? Ik ben de hele dag moe en 's avonds ook, maar ik val gewoon niet in slaap, hoe moe ik ook ben. :? En welke medicijnen slik jij ook al weer? :@
Er is niet echt iets tegen te doen. Behalve een goede 'slaaphygiëne' (dat vind ik zo'n stom woord), zoals geen beeldschermen in het uur voordat je naar bed gaat. Dat doe ik niet, want ik heb echt geen idee wat ik dat uur dan moet doen. Ik heb nergens zin in of concentratie voor.
En slaappillen. Ik heb flurazepam maar dat doet voor mij niet veel. De ene keer meer dan de andere keer.
Wat ik wel doe is 's middags slapen als ik bijvoorbeeld 's ochtends vroeg eruit moest om op te passen. Dan kan ik op de een of andere manier wel slapen. En diep ook.
Dat heb ik echt nodig.
Ik was er ook vaak van overtuigd dat ik vast meteen in slaap zou vallen omdat ik zo ontzettend moe was. Maar zo werkt het dus niet.

Ik slik venlafaxine en af en toe flurazepam dus. Ben een paar weken geleden gestopt met olanzapine.
quote:
Algemene vraag: wat spoken jullie depressievelingen eigenlijk overdag uit? :o Als ik vrij heb, slaap ik, zit ik hier, op YouTube of ergens anders op het web. Heel soms game ik. Ik verveel me echt dood, maar heb ook geen energie of motivatie om iets nieuws te ondernemen. Ben zelfs weer begonnen met lezen voor m'n plezier, iets wat ik al sinds de middelbare school niet meer heb gedaan. :{
Ik heb twee oppasadressen dus pas regelmatig (nou ja, eigenlijk heel onregelmatig :P) op. Ook hele dagen van 7 tot 4 en 8 tot half 6.
Als ik thuis ben zit ik eigenlijk alleen maar achter de laptop. Zolang het maar niet te veel inspanning vergt. Lezen, schrijven, piano spelen vind ik leuk maar de drempel is te hoog om eraan te beginnen op dit moment. Iets typen op fok! kost al heel veel moeite omdat ik me moet concentreren. Mijn focus zakt steeds weg en dan ga ik voor me uit staren dus het duurt nogal lang om deze reactie te typen :') Ik moet echt mijn best doen. Reageren stel ik dus ook uit :P
Net als wassen en opruimen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als ik merk dat ik begin op te zien tegen activiteiten, dan is dat een signaal dat ik teveel dingen heb gedaan en probeer ik te "bezuinigen" op de dingen die me relatief gezien de meeste energie kosten t.o.v. het plezier of de andere voordelen die het me oplevert.

Als je slecht slaapt, dan gaat alles sowieso stroever en dan is je energie-poel kleiner. Ik heb alleen niet echt advies voor je wat je daaraan kunt doen.

Wat ik ook een beetje doe, is afspraken maken en dan zo regelen dat die mij minder energie kosten (bijvoorbeeld mensen bij mij langs laten komen ipv zelf langsgaan, dit scheelt vooral als ze verder weg wonen).

Heb je eigenlijk inzage in de dingen/activiteiten die je onderneemt, de energie die het je kost en de voordelen die ze je opleveren?

Sowieso misschien wel handig dit met je behandelaar(s) te bespreken, maar wellicht heb je dat (allang) al gedaan.
Ik heb inmiddels iets geschrapt maar er is ook alweer iets bijgekomen ;( Iets wat ik echt niet leuk vind maar ik ben nodig dus doe ik het toch maar.
Ik begin er wel meer inzicht in te krijgen, maar maak toch nog afspraken die achteraf niet zo'n goed idee waren.
quote:
[..]

Dat vinden dat ik me niet zo moet aanstellen herken ik wel. Het probleem is alleen dat het niks met aanstellen te maken kan hebben, daar hoe meer ik toch doorzet, hoe erger de klachten worden, dus dat schiet ook niet op.

Wat het passief worden betreft, hier heb ik zelf de laatste weken meer moeite mee, maar ik probeer toch dingen te ondernemen. Wel minder, maar vraag vaker mensen of ze bij mij willen langskomen en vraag meer om "vriendendiensten", zoals een autorit met een fiets die naar de fietsenmaker moest omdat ik de banden niet kon oppompen omdat mijn fietspomp niet op dat ding paste en ik geen zin had dat ding twee kilometer te sjouwen :P

Dus dan probeer ik dingen te doen die minder energie kosten, maar wel heel leuk zijn (weet niet of je hier wat mee kan).

In de winter ben ik trouwens sowieso minder vooruit te branden :')

edit: het komt er op neer dat als ik alleen maar dingen doe of moet doen omdat ze moeten en daardoor niet meer aan mezelf toekom, dat ik dan merk dat ik daar moe van wordt omdat het voor m'n gevoel niks (positiefs) oplevert. Dus probeer ik ook geregeld dingen in te plannen die vrijwel moeiteloos zijn maar die ik wel leuk vindt (zoals even een beetje gamen en lanterfanteren met een vriend op skype of even een luchtig telefoongesprekje met het eerste gewillige slachtoffer die de telefoon durft op te nemen :P ).
Ik heb ook niet de ervaring dat het beter gaat naarmate ik meer doe, met het idee dat ik er maar aan moet wennen. Maar ik blijf toch vergelijken met anderen.

Ik weet dat het belangrijkste is dat ik dagen heb waarop ik echt niets hoef te doen. Als ik bijvoorbeeld een kort mailtje moet versturen voelt mijn dag al 'vol'. Elke vorm van sociaal contact voelt als een vervelende verplichting (ook al vind ik het daarnaast soms ook leuk) en elk klein taakje als een enorme berg. Een telefoongesprek is voor mij helemaal niet moeiteloos.
De meeste dagen heb ik vrij veel dingen te doen en wetende dat het de volgende week weer zo zal zijn en daarna weer weet ik echt niet hoe ik dit vol moet houden. Ik heb wel een planbord maar alsnog voelt het allemaal heel onoverzichtelijk, een chaos.
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:52 schreef Gary_Oak het volgende:
Had drukke week en dit topic komt altijd op de laatste plaats, omdat ik hier wel serieus wil zijn. :@

[..]

Ik moet dan altijd aan dit filmpje denken. :)


[..]

Klopt helemaal! Het is alleen dat een ander leven geen optie is en als je lang in die shit blijft, hou je dood over ... Oh, alle depressievelingen lijken op elkaar hè. :P

Ik heb gisteren de uitslag van de bloedtest gekregen. Alles is gezond en goed, zelfs vitamine D. Sterker nog, ik zit op 75 ng/ml. Precies goed dus. Ik snap er niks van: ik kom echt maar drie keer per week buiten, het is bijna winter en ik slik al een half jaar geen supplementen meer. Verder voel ik me echt een faalhaas. Heb m'n tentamen verkloot, ga uitlopen, heb geen motivatie meer ... Ik wil alleen maar in bed slapen en alle verantwoordelijkheid ontlopen. ;( Ik voel me echt dom, misschien is een master te hoog gegrepen en ben ik niet zo slim als ik dacht ...
Ik weet hoe het is :* Bij mij lukt studeren ook niet. Je hebt het in ieder geval verder geschopt dan ik. Als het echt niet lukt nu kun je misschien een pauze nemen totdat je weer wat meer energie hebt. Werkte bij mij niet maar misschien bij jou wel.
Wat fijn dat de uitslag van je bloedtest goed is :). Het is wel apart dat je vitamine D-spiegel hoog genoeg is. Misschien kun je het ook opbouwen in de zomer en een tijdje vasthouden? Geen idee hoe het werkt hoor.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_158338879
Als ik bovenstaande teruglees vind ik mezelf weer zo'n ontzettende zeikerd :@ Maar ja, dit is gewoon hoe ik het ervaar en het hoort een beetje bij depressie I guess.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_158341316
Zo, kleine update:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even op de rest reageren nu :P
pi_158343528
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:26 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Weet ik. Maar ik kan niet van de rest van de wereld verwachten dat ze op mijn tempo leven. Mijn studieschuld loopt elke dag verder op en ik hoe langer ik niks doe, hoe groter het gat op mijn cv wordt ...
Je hebt best kans dat een gat in je cv voor jou onontkoombaar is nu en ik weet dat dat met de huidige arbeidsmarkt een nadeel is, maar het niet hebben van een gat in je cv geeft je tegenwoordig ook geen baangarantie meer (en je zorgen maken over je cv-gat trouwens ook niet :P ), dus een beetje wat al eerder gezegd is + richt je niet daarop, maar op het aanpakken van de dingen waar je tegenaan loopt :).
quote:
[..]

Ik heb wel vrienden, maar het is extreem verwaterd. M'n beste vriendin woont nu in het buitenland, alle studievrienden zijn afgestudeerd en aan het werk en de meeste nieuwe contacten die ik maak, zijn meestal hier. :P Heb absoluut geen feeling met de studiegenoten van het huidige cohort. En ik denk dat die dingen me meer dwarszitten dan single zijn. Zit wel op Tinder, maar ik neem dat absoluut niet serieus. :')
Vetgedrukte had ik op de middelbare school eigenlijk al (eigenlijk bijna m'n hele school/studie "carriëre" (weet niet hoe ik dat streepje op die "e" krijg hoor :') )). Niet dat dat jou helpt verder, maar ik kan niet zo goed nadenken nu.

Anders zoek je nieuwe contacten op fok, zoals je nu al aan het doen bent?
quote:
Soms vraag ik me weleens af of ik wel beter wil worden. Op de een of andere manier ben ik wel gewend geraakt aan m'n misère.
Heb je eigenlijk een idee waarom je depressief geworden bent?

@Luchtbel:
Sterkte :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:57 schreef kuolema het volgende:
Ik loop weer eens achter.

[..]

Er is niet echt iets tegen te doen. Behalve een goede 'slaaphygiëne' (dat vind ik zo'n stom woord), zoals geen beeldschermen in het uur voordat je naar bed gaat. Dat doe ik niet, want ik heb echt geen idee wat ik dat uur dan moet doen. Ik heb nergens zin in of concentratie voor.
En slaappillen. Ik heb flurazepam maar dat doet voor mij niet veel. De ene keer meer dan de andere keer.
Eens wat betreft het woordje 'slaaphygiëne'. Ik ga ook niet een uur voor het slapen gaan alle schermen uitzetten, want dan is het "instant verveling", dus zet ik hem pas uit zodra ik richting bed ga om te slapen.
Enige wat ik dan nog weleens wil doen is in m'n dagboek schrijven, maar meestal heb ik die dag al wat geschreven en een uur maak ik op dat moment daarmee nooit vol.
quote:
Wat ik wel doe is 's middags slapen als ik bijvoorbeeld 's ochtends vroeg eruit moest om op te passen. Dan kan ik op de een of andere manier wel slapen. En diep ook.
Dat heb ik echt nodig.
Ik was er ook vaak van overtuigd dat ik vast meteen in slaap zou vallen omdat ik zo ontzettend moe was. Maar zo werkt het dus niet.
's middags slapen doe ik af en toe ook en gewoonlijk voel ik dat ook wel aan wanneer mijn lichaam daar behoefte aan heeft.

Als ik een drukke avond heb gehad en heel erg moe ben en uiteindelijk thuis kom en meteen naar bed ga, dan lukt slapen me nooit. Ik ga dan toch even achter de pc zitten en een beetje op internet rondhangen met een muziekje op en een uurtje of twee daarna naar bed, dan lukt het al een stuk beter.

Soms maak ik het mee dat als ik echt ver over mijn grenzen gegaan ben wat vermoeidheid betreft, dat ik die nacht helemaal niet kan slapen en de hele nacht (ongewild) doorhaal..wat natuurlijk de dagen daarna een beetje in de war kan schoppen. Gelukkig maak ik dat laatste niet vaak mee, maar komt af en toe wel voor.
quote:
Ik slik venlafaxine en af en toe flurazepam dus. Ben een paar weken geleden gestopt met olanzapine.

[..]

Ik heb twee oppasadressen dus pas regelmatig (nou ja, eigenlijk heel onregelmatig :P) op. Ook hele dagen van 7 tot 4 en 8 tot half 6.
9 uur en 9 1/2 uur?? :o
damn..
Hoe hou je dit vol?? _O-
Dan moet je het wel heel erg leuk vinden! :P
quote:
Als ik thuis ben zit ik eigenlijk alleen maar achter de laptop. Zolang het maar niet te veel inspanning vergt. Lezen, schrijven, piano spelen vind ik leuk maar de drempel is te hoog om eraan te beginnen op dit moment. Iets typen op fok! kost al heel veel moeite omdat ik me moet concentreren. Mijn focus zakt steeds weg en dan ga ik voor me uit staren dus het duurt nogal lang om deze reactie te typen :') Ik moet echt mijn best doen. Reageren stel ik dus ook uit :P
Net als wassen en opruimen.
Vetgedrukte heb ik ook geregeld mee te maken. Meestal merk ik dat als ik dan toch over die drempel ga (of mezelf dwing dat te doen en te blijven doen), dat het dan wel weer gaat. Maar ik merk ook dat als ik dit vaker doe, die drempel alleen maar steeds hoger wordt waardoor het me nog meer inspanning kost om er weer overheen te gaan, waarna die drempel weer hoger wordt etc enz.

Me concentreren op het schrijven van berichten op fok is voor mij niet te doen als die bewegende balk met reclame voor de frontpage er is. Nu ik die niet meer heb (abo) en een custom css gebruik (de posts van sommige users hebben een ander kleurtje zodat ik ze meteen herken), gaat het concentreren op het fokken een stuk beter.

Onderstreepte is trouwens iets waar ik enorm veel last van had. Ik had dit "wegzakken" eigenlijk altijd wel, zelfs als ik op de fiets zat (veel bijna-ongelukken daardoor gehad) en bij gesprekken merk ik dan dat ik stukken heb gemist van het gesprek dat ik op dat moment probeer te volgen. Dit is trouwens de belangrijkste reden waarom ik ritalin blijf gebruiken want die klachten zijn daardoor voor het overgrote deel verdwenen.
Ik merk het nog wel af en toe, maar het was bijna niet te doen voor mij vroeger.
quote:
[..]

Ik heb inmiddels iets geschrapt maar er is ook alweer iets bijgekomen ;( Iets wat ik echt niet leuk vind maar ik ben nodig dus doe ik het toch maar.
Ik begin er wel meer inzicht in te krijgen, maar maak toch nog afspraken die achteraf niet zo'n goed idee waren.
Gewoon die afspraken ook weer schrappen })
quote:
[..]

Ik heb ook niet de ervaring dat het beter gaat naarmate ik meer doe, met het idee dat ik er maar aan moet wennen. Maar ik blijf toch vergelijken met anderen.
Deze neem ik even apart. Het jezelf vergelijken met anderen is denk ik iets wat iedereen wel doet. Je wilt je toch spiegelen aan de mensen in je omgeving, jezelf vergelijken. Ik denk dat dit normaal is.
quote:
Ik weet dat het belangrijkste is dat ik dagen heb waarop ik echt niets hoef te doen. Als ik bijvoorbeeld een kort mailtje moet versturen voelt mijn dag al 'vol'. Elke vorm van sociaal contact voelt als een vervelende verplichting (ook al vind ik het daarnaast soms ook leuk) en elk klein taakje als een enorme berg. Een telefoongesprek is voor mij helemaal niet moeiteloos.
De meeste dagen heb ik vrij veel dingen te doen en wetende dat het de volgende week weer zo zal zijn en daarna weer weet ik echt niet hoe ik dit vol moet houden. Ik heb wel een planbord maar alsnog voelt het allemaal heel onoverzichtelijk, een chaos.
Wel goed dat je jezelf de tijd gunt om rust te nemen.
Voor mij werkt hele dagen geen verplichtingen ook het beste heb ik gemerkt.

Die "berg" merk ik vooral met dingen als het huishouden en met formulieren invullen en met alles wat met "officiële dingen regelen" te maken heeft, inclusief instanties bellen.
Ik ben pasgeleden bezig geweest met wat regelwerk ivm de gemeente en financiën en kreeg daar ondersteuning bij. Dat was een uur in de ochtend maar de rest van de dag was ik het al helemaal zat.

Maar ik ervaar met vrienden bellen toch heel anders dan bellen met instanties, maar het is ook wel afhankelijk van wie ik bel en waarover ze willen praten. Ik moet het wel leuk vinden, anders.......voelt het idd als een verplichting!! _O-
Dan doe ik gewoon ene oor in andere oor uit btw, meestal trappen ze daar wel in.

Heb je enig idee waarom je sociaal contact als een verplichting ervaart?

Wat ikzelf trouwens wel vervelend vind, is dat ik meestal alleen wil zijn, maar soms een (soms enorme) drang heb of krijg om iemand even te spreken, al is het maar voor even. Al is het maar om iemands stem te horen en het over een gezamenlijke interesse te hebben of zo. Of gewoon om te horen dat het goed met iemand gaat.
Ik vind sociaal contact ook wel heel leuk soms (als ik de juiste mensen spreek tenminste en als de onderwerpen waarover ze willen spreken me kunnen boeien) en leer er ook weer veel van.

Grapjes uithalen is toch wel wat minder leuk als je dat in je 1tje doet :P
quote:
[..]

Ik weet hoe het is :* Bij mij lukt studeren ook niet. Je hebt het in ieder geval verder geschopt dan ik. Als het echt niet lukt nu kun je misschien een pauze nemen totdat je weer wat meer energie hebt. Werkte bij mij niet maar misschien bij jou wel.
Wat fijn dat de uitslag van je bloedtest goed is :). Het is wel apart dat je vitamine D-spiegel hoog genoeg is. Misschien kun je het ook opbouwen in de zomer en een tijdje vasthouden? Geen idee hoe het werkt hoor.
Ik dacht dat je vitamine D-spiegel enkele maanden nodig heeft om zich echt aan te passen (dus je zal in de lente gewoonlijk een lagere spiegel hebben dan in de herfst, ook al zijn de dagen dan even lang (de spiegel is in de herfst hoger omdat je dan nog het effect van de zomer hebt en in de lente het effect van de relatief zonloze winter).

Zo pfff _O-

edit: Ik denk trouwens dat ik zo weer naar bed ga. Heb 't wel gehad voor vandaag

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 18-12-2015 23:17:08 ]
pi_158349880
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:52 schreef Gary_Oak het volgende:
Had drukke week en dit topic komt altijd op de laatste plaats, omdat ik hier wel serieus wil zijn. :@

[..]

Ik moet dan altijd aan dit filmpje denken. :)


[..]

Klopt helemaal! Het is alleen dat een ander leven geen optie is en als je lang in die shit blijft, hou je dood over ... Oh, alle depressievelingen lijken op elkaar hè. :P

Ik heb gisteren de uitslag van de bloedtest gekregen. Alles is gezond en goed, zelfs vitamine D. Sterker nog, ik zit op 75 ng/ml. Precies goed dus. Ik snap er niks van: ik kom echt maar drie keer per week buiten, het is bijna winter en ik slik al een half jaar geen supplementen meer. Verder voel ik me echt een faalhaas. Heb m'n tentamen verkloot, ga uitlopen, heb geen motivatie meer ... Ik wil alleen maar in bed slapen en alle verantwoordelijkheid ontlopen. ;( Ik voel me echt dom, misschien is een master te hoog gegrepen en ben ik niet zo slim als ik dacht ...
Elliott Hulse haha. Ik heb veel van zijn Strenghtcamp videos gekeken. Zegt soms veel moois en ergens heeft hij gelijk, al is duidelijk te merken dat hij nooit een depressie heeft gehad.
Ignorance is bliss
pi_158349901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 10:05 schreef Elvi het volgende:

[..]

Vergeet je niet voor jezelf te zorgen? Iedereen is verantwoorlijk voor zijn/haar eigen gezondheid. Je kan je niet blijven druk maken om hoe de ander zich voelt en je kunt er beter op vertrouwen dat ze op zichzelf zullen letten.
Heb je ook wel steun aan je vriendin of is ze meer een extra stress-punt voor je?
Dankje voor je advies. Ik probeer zeker mezelf in de gaten te houden. Open te zijn over hoe ik me voel, en me niet te veel mee te laten slepen.

Mijn vrienden was de laatste maand meer een last. Dat heb ik haar ook gezegd. Ik heb gezegd dat ik snap waarom ze zich kut voelt, en hoe frustrerend het is als dingen niet lopen. Ik heb echter ook gezegd dat ze op een bepaald punt een keuze moet maken tussen of er iets aan doen, of het accepteren. Iedereen heeft problemen, en ik wil niet eeuwig hetzelfde verhaal horen zonder dat er iets veranderd. Dat pakte ze op en realiseert ze zich, en het lijkt nu beter te gaan.

De therapie is vooralsnog belovend voor mijn zusje. Ik hoop dat het aan slaat. Ze blijft altijd mijn kleine smurfje om het zo te zeggen, en ik doe alles binnen mijn mogelijkheden om haar zich beter te laten voelen. Ik let echter wel op mijn grenzen, en ik voel wel dat ik ondanks alle stress goed omga met de situatie. Het nieuwe huis waar ik nu woon helpt ook. Lekker alles voor mezelf. Nieuwe omgeving. Heerlijk.

Genoeg over mij. Hoe is het met jou?
Ignorance is bliss
pi_158350352
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 04:22 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Elliott Hulse haha. Ik heb veel van zijn Strenghtcamp videos gekeken. Zegt soms veel moois en ergens heeft hij gelijk, al is duidelijk te merken dat hij nooit een depressie heeft gehad.
Waaraan merk jij dat?
pi_158351216
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:56 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dit soort dingen gebruiken als enige motivatie om je er toch toe te dwingen om aan de slag te gaan.
Ik weet dat het helaas niet zo werkt maar als mijn gevoel niet meedoet dan probeer ik het zelf altijd op die manier. Door te denken als ik het nu niet toch ga doen dan heb ik er waarschijnlijk mocht er ooit verandering komen spijt/ last van. Ik ga al maanden huilend naar vrijwilligerswerk uit angst maar ik ga omdat ik dan in m'n hoofd maar bedenk dat de problemen waarschijnlijk nog groter worden als ik niet ga.

Ik vind het erg prettig dat mijn behandelaren goed met elkaar overleggen. Dat was op mijn vorige plek anders en dat hield dingen tegen. Wel weer een nieuwe psychiater volgende maand.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dissociatie is erg 'onhandig' (dingen doen die niet verstandig zijn en er niks over te zeggen hebben), ik hoop dat je er minder last van gaat krijgen als de behandeling vordert. Knap dat je het toch allemaal volhoudt :*

Ik dacht van de week ook nog ff aan Child, ik hoop dat t goedkomt allemaal, ze verdient dat.
pi_158351243
Ik merk dat ik op mn werk iets meer ontspannen kan zijn, Mijn probleem is dat ik altijd vind dat ik iets op moet leveren om productief te zijn en dus vaak vind dat ik niet nuttig bezig ben. Terwijl mn collega's dat ook doen en ook vrolijk nog een hoop loos geklets erbij. Ga nu mee met de lunch wandeling en probeer mn houding ook meer te ontspannen. Ik merk dat ik dan wel minder moe ben na t werk.
pi_158355682
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 06:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Waaraan merk jij dat?
Legt in zijn videos praktisch zijn hele jeugd uit. Nooit over een depressie gehad. De manier waarop hij erover spreekt, alsof het iets is 'waar je wel weer even overheen komt', spreekt voor mij ook boekdelen.

Ik kan het mis hebben. Kijk maar eens rond op zijn kanaal en oordeel zelf.
Ignorance is bliss
pi_158357478
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 04:29 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Dankje voor je advies. Ik probeer zeker mezelf in de gaten te houden. Open te zijn over hoe ik me voel, en me niet te veel mee te laten slepen.

Mijn vrienden was de laatste maand meer een last. Dat heb ik haar ook gezegd. Ik heb gezegd dat ik snap waarom ze zich kut voelt, en hoe frustrerend het is als dingen niet lopen. Ik heb echter ook gezegd dat ze op een bepaald punt een keuze moet maken tussen of er iets aan doen, of het accepteren. Iedereen heeft problemen, en ik wil niet eeuwig hetzelfde verhaal horen zonder dat er iets veranderd. Dat pakte ze op en realiseert ze zich, en het lijkt nu beter te gaan.

De therapie is vooralsnog belovend voor mijn zusje. Ik hoop dat het aan slaat. Ze blijft altijd mijn kleine smurfje om het zo te zeggen, en ik doe alles binnen mijn mogelijkheden om haar zich beter te laten voelen. Ik let echter wel op mijn grenzen, en ik voel wel dat ik ondanks alle stress goed omga met de situatie. Het nieuwe huis waar ik nu woon helpt ook. Lekker alles voor mezelf. Nieuwe omgeving. Heerlijk.

Genoeg over mij. Hoe is het met jou?
Het is denk ik nog best moeilijk om je niet mee te laten slepen in de ellende van een ander, zeker als die persoon dicht bij je staat.

Met mij gaat het goed :) Ik ben nu 3 weken aan het werk. Ik merk wel dat ik na 3 dagen (3 korte dagen I might add...) wel de overige 4 dagen nodig heb om bij te komen :@ Ik snap nu al die mensen die via een reintegratiebureau weer aan het werk gaan. Het is erg wennen.
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:53:50 #71
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158359841
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 17:56 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dit soort dingen gebruiken als enige motivatie om je er toch toe te dwingen om aan de slag te gaan.
Ik weet dat het helaas niet zo werkt maar als mijn gevoel niet meedoet dan probeer ik het zelf altijd op die manier. Door te denken als ik het nu niet toch ga doen dan heb ik er waarschijnlijk mocht er ooit verandering komen spijt/ last van. Ik ga al maanden huilend naar vrijwilligerswerk uit angst maar ik ga omdat ik dan in m'n hoofd maar bedenk dat de problemen waarschijnlijk nog groter worden als ik niet ga.

Ik vind het erg prettig dat mijn behandelaren goed met elkaar overleggen. Dat was op mijn vorige plek anders en dat hield dingen tegen. Wel weer een nieuwe psychiater volgende maand.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het. Het is belangrijk om bezig te blijven. Ik weet alleen niet of ik me moet laat leiden door angst (lees: bang voor een verklootte toekomst) of door iets positiefs (lees: iets waar ik gepassioneerd om ben). Ik heb twee jaar bestuurswerk gedaan. Dat staat supergoed op m'n cv, maar ik HAATTE het. Centimeters aan troep lezen elke week en ik flikkerde maar dieper in die depressie ... Weet nu achteraf niet of dat het waard was ... Hoe gaat het nu met jou? :o

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:57 schreef kuolema het volgende:
Ik loop weer eens achter.

[..]

Ik zou het heel knap vinden als je dat wel deed.

[..]

Er is niet echt iets tegen te doen. Behalve een goede 'slaaphygiëne' (dat vind ik zo'n stom woord), zoals geen beeldschermen in het uur voordat je naar bed gaat. Dat doe ik niet, want ik heb echt geen idee wat ik dat uur dan moet doen. Ik heb nergens zin in of concentratie voor.
En slaappillen. Ik heb flurazepam maar dat doet voor mij niet veel. De ene keer meer dan de andere keer.
Wat ik wel doe is 's middags slapen als ik bijvoorbeeld 's ochtends vroeg eruit moest om op te passen. Dan kan ik op de een of andere manier wel slapen. En diep ook.
Dat heb ik echt nodig.
Ik was er ook vaak van overtuigd dat ik vast meteen in slaap zou vallen omdat ik zo ontzettend moe was. Maar zo werkt het dus niet.

Ik slik venlafaxine en af en toe flurazepam dus. Ben een paar weken geleden gestopt met olanzapine.
Hmmm, ik leef toevallig ook van dutjes. Ik slaap best veel overdag. 's Avonds is er niks te doen, dus dan ga ik ook in bed liggen en wachten tot ik in slaap ben gevallen. :') Ik slaap op zeer onregelmatige tijden. Gelukkig trekt die bijwerking van niet kunnen slapen van Wellbutrin nu langzaam weg, dus dat scheelt. :)

quote:
[..]

Ik heb twee oppasadressen dus pas regelmatig (nou ja, eigenlijk heel onregelmatig :P) op. Ook hele dagen van 7 tot 4 en 8 tot half 6.
Als ik thuis ben zit ik eigenlijk alleen maar achter de laptop. Zolang het maar niet te veel inspanning vergt. Lezen, schrijven, piano spelen vind ik leuk maar de drempel is te hoog om eraan te beginnen op dit moment. Iets typen op fok! kost al heel veel moeite omdat ik me moet concentreren. Mijn focus zakt steeds weg en dan ga ik voor me uit staren dus het duurt nogal lang om deze reactie te typen :') Ik moet echt mijn best doen. Reageren stel ik dus ook uit :P
Net als wassen en opruimen.
Oei, ik vind dit zo herkenbaar om te lezen. ;( Opruimen doe ik ook nauwelijks meer, omdat het gewoon te vermoeiend is. Zelfs het avondeten sla ik regelmatig over. :{ En ik reageer ook altijd laat in deze topicreeks. :P De reacties hier zijn best lang en serieus, en ik wil daar wel de tijd voor nemen. In KLB lul ik maar wat zonder na te denken, dat is laagdrempeliger.

quote:
[..]

Ik heb inmiddels iets geschrapt maar er is ook alweer iets bijgekomen ;( Iets wat ik echt niet leuk vind maar ik ben nodig dus doe ik het toch maar.
Ik begin er wel meer inzicht in te krijgen, maar maak toch nog afspraken die achteraf niet zo'n goed idee waren.

[..]

Ik heb ook niet de ervaring dat het beter gaat naarmate ik meer doe, met het idee dat ik er maar aan moet wennen. Maar ik blijf toch vergelijken met anderen.

Ik weet dat het belangrijkste is dat ik dagen heb waarop ik echt niets hoef te doen. Als ik bijvoorbeeld een kort mailtje moet versturen voelt mijn dag al 'vol'. Elke vorm van sociaal contact voelt als een vervelende verplichting (ook al vind ik het daarnaast soms ook leuk) en elk klein taakje als een enorme berg. Een telefoongesprek is voor mij helemaal niet moeiteloos.
De meeste dagen heb ik vrij veel dingen te doen en wetende dat het de volgende week weer zo zal zijn en daarna weer weet ik echt niet hoe ik dit vol moet houden. Ik heb wel een planbord maar alsnog voelt het allemaal heel onoverzichtelijk, een chaos.
Lol, dat mailen herken ik ook. :') Het voelt inderdaad als een dagtaak om drie e-mails te beantwoorden. Ook lange en diepe chats op Facebook ga ik nu liever uit de weg, omdat ik daar gewoon geen zin in heb.

quote:
[..]

Ik weet hoe het is :* Bij mij lukt studeren ook niet. Je hebt het in ieder geval verder geschopt dan ik. Als het echt niet lukt nu kun je misschien een pauze nemen totdat je weer wat meer energie hebt. Werkte bij mij niet maar misschien bij jou wel.
Wat fijn dat de uitslag van je bloedtest goed is :). Het is wel apart dat je vitamine D-spiegel hoog genoeg is. Misschien kun je het ook opbouwen in de zomer en een tijdje vasthouden? Geen idee hoe het werkt hoor.
Pauze is niet echt een optie. Mijn stufi loopt nog anderhalf jaar door. Moet binnen die tijd afstuderen. Kan het wel tijdelijk stopzetten, maar heb dan nog steeds huur te betalen. Zit echt vast in deze situatie. En weet niet of terugverhuizen naar m'n ouders aan de andere kant van het land wel een optie is. Moet dan ook weer wennen aan een nieuw leven. En ik kan echt niet tegen zulke veranderingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gary_Oak op 19-12-2015 18:08:09 ]
  zaterdag 19 december 2015 @ 17:59:09 #72
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_158359986
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 23:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je hebt best kans dat een gat in je cv voor jou onontkoombaar is nu en ik weet dat dat met de huidige arbeidsmarkt een nadeel is, maar het niet hebben van een gat in je cv geeft je tegenwoordig ook geen baangarantie meer (en je zorgen maken over je cv-gat trouwens ook niet :P ), dus een beetje wat al eerder gezegd is + richt je niet daarop, maar op het aanpakken van de dingen waar je tegenaan loopt :).
Ja, inderdaad. First things first: afstuderen. ;(

quote:
[..]

Vetgedrukte had ik op de middelbare school eigenlijk al (eigenlijk bijna m'n hele school/studie "carriëre" (weet niet hoe ik dat streepje op die "e" krijg hoor :') )). Niet dat dat jou helpt verder, maar ik kan niet zo goed nadenken nu.

Anders zoek je nieuwe contacten op fok, zoals je nu al aan het doen bent?

[..]

Heb je eigenlijk een idee waarom je depressief geworden bent?
Ik had in de eerste twee jaar van m'n bachelor hele leuke vrienden. Maar vanaf toen liep ik vertraging op en begon het langzaam te verwateren. En op de middelbare school was ik een buitenbeentje. :') Werd niet echt gepest, maar meer door niemand serieus genomen en vaak genegeerd. Hmmm, nadeel van contacten hier is dat de meeste mensen ver van je af kunnen wonen. Ik heb meestal wel behoefte aan persoonlijk contact (drankje doen of zoiets). En geen idee waarom ik depressief ben. :') Combinatie van meerdere factoren: perfectionistisch, instabiel thuissituatie, aanleg ...?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 04:22 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Elliott Hulse haha. Ik heb veel van zijn Strenghtcamp videos gekeken. Zegt soms veel moois en ergens heeft hij gelijk, al is duidelijk te merken dat hij nooit een depressie heeft gehad.
Hij zegt inderdaad veel moois en ik kan er ook wel inspiratie uit halen tot een bepaalde hoogte. Maar hij heeft inderdaad nog nooit een depressie meegemaakt. :')
pi_158361093
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2015 17:59 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. First things first: afstuderen. ;(
Ik vind dat je je eigen keuzes moet maken, maar houd dan in elk geval wel de mogelijke gevolgen in je achterhoofd (even als tip zodat je jezelf niet verrast ergens "down the road").
quote:
[..]

Ik had in de eerste twee jaar van m'n bachelor hele leuke vrienden. Maar vanaf toen liep ik vertraging op en begon het langzaam te verwateren. En op de middelbare school was ik een buitenbeentje. :') Werd niet echt gepest, maar meer door niemand serieus genomen en vaak genegeerd. Hmmm, nadeel van contacten hier is dat de meeste mensen ver van je af kunnen wonen. Ik heb meestal wel behoefte aan persoonlijk contact (drankje doen of zoiets). En geen idee waarom ik depressief ben. :') Combinatie van meerdere factoren: perfectionistisch, instabiel thuissituatie, aanleg ...?
Is een stamkroeg misschien iets voor jou? Liefst ééntje waar het bier wat goedkoper is want daar komt toch wel een bepaald volk (en nee, niet alleen maar tokkies :P ) en dat heeft mij toen wel goed gedaan.
quote:
[..]

Hij zegt inderdaad veel moois en ik kan er ook wel inspiratie uit halen tot een bepaalde hoogte. Maar hij heeft inderdaad nog nooit een depressie meegemaakt. :')
Maf...

Vinden jullie (jij en Duracell) dat ie wel in de buurt zit? Dat ie het wel goed uitlegt?
Zelf heb ik niet zoveel met dat soort mensen, omdat die me gewoonlijk niet echt iets kunnen vertellen wat ik toch al niet wist :P

edit:
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:48 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Legt in zijn videos praktisch zijn hele jeugd uit. Nooit over een depressie gehad. De manier waarop hij erover spreekt, alsof het iets is 'waar je wel weer even overheen komt', spreekt voor mij ook boekdelen.

Ik kan het mis hebben. Kijk maar eens rond op zijn kanaal en oordeel zelf.
Over het hoofd gezien, mijn excuus :@. Ik denk niet dat je het mis hebt, want wat je vertelt en hoe je het vertelt klinkt erg als iemand die weet hoe het is en iemand ziet die het niet weet (waar weten wij zo'n beetje alles wel van hier denk ik) en het patroon herkent.
Ik heb zijn filmpje niet gezien, maar heb al uitgelegd waarom ik er niet dieper naar gekeken heb :P.

[ Bericht 20% gewijzigd door magnetronkoffie op 19-12-2015 19:37:39 ]
pi_158362152
Ik heb trouwens op mn 34e nog een HBO diploma gehaald met een deeltijdstudie. Er hoeft dus nog niks compleet verloren te zijn als je het nu even niet trekt :) (behalve die kl*teschuld...)
pi_158363316
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:56 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan :).

Ik ga vanaf vandaag stoppen met de flurazepam. Slik het al een half jaar ongeveer maar wel met korte tussenpozen. Waarschijnlijk heeft het zijn werking al verloren dus hopelijk merk ik geen verschil. En als ik het ben ontwend kan ik het zo nu en dan nemen zodat het wel werkt.

Er is iets fout gegaan met het recept dus ik heb toch niets meer :P Wat een gedoe bij de apotheek net. Olanzapine hadden ze niet op voorraad, venlafaxine en flurazepam hadden ze geen recept van gekregen. Medewerkster zei dat die naar een andere apotheek (die bij de kliniek) was gestuurd. Dus ik heb mijn stiefvader daar langs laten gaan (anders moest ik helemaal daarheen met de trein), blijkt dat ze het daar ook niet hebben ontvangen ... dat ging om het vorige recept. Pff ... Morgen even de psychiater bellen. (ai, bellen ... :{ ) Gelukkig heb in om Zyprexa vragen aangezien je toch ergens mee naar huis moet? Als je het dagelijks slikt.k venlafaxine nog op voorraad en een paar olanzapine meegekregen, anders had ik wel een probleempje gehad.

Welke apotheek heeft er nou weer geen olanzapine op voorraad :P
Ontopic : Ik zou dan gewoon om Zyprexa vragen je moet toch iets nemen als je het dagelijks slikt. Maak van hun lege voorraad niet jouw probleem. Tenzij het niet kan natuurlijk. Niet willen is het soms ook..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')