Druk op i.quote:Op maandag 14 december 2015 21:46 schreef Ypmaha het volgende:
wie weet hoe ik een beetje snel door die pip-boy kan navigeren als ik hem aandoe kom ik altijd bij mijn stats terecht, terwijl ik altijd bij mijn inventory wil zijn. Nu klik ik elke keer met mijn muis handmatig op 'inv' en dat is kut
Damn ja. Dat is wel gaar.quote:Op maandag 14 december 2015 21:48 schreef leeell het volgende:
[..]
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.
+- 100 water + Food
10 defence
0 keer aangevallen.
Dat algoritme is kut
Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.quote:
Er zal vast wel een mod voor komen. Lijkt me briljant! Het is wachten op het uitkomen van GECK .quote:Op maandag 14 december 2015 21:57 schreef leeell het volgende:
[..]
Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.
Ik ben inderdaad nog niet zo ver. Klamath helemaal gedaan en de Den nu ook. Misschien dat het beter wordt zodra ik nog wat meer bekend raak met de gameplay. De combat is wel geinig maar ook traag .quote:Op maandag 14 december 2015 12:34 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ben wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik herken wat je zegt namelijk totaal niet.
Afgaande op je screenshot (mits dat je huidige progress is) ben je nog niet zo lang bezig (40hp, east-side van The Den, veelal de derde bezochte locatie).
Heb je lang vertoefd in Klamath? Het is een van de minder prominente locaties in de game maar heeft al een hele lijst aan beschikbare quests en bijbehorende personages die m.i. toch aardig wat te vertellen hebben. In ieder geval om je op weg te helpen met de MQ (Vic) maar ook sidequests met een eigen stukje verhaal (Smiley the trapper, Brahmins/Torr verdedigen, distilleerderij fiksen, de 'Rat God' pwnen , je eerste hint naar een functionerende auto, Buck & Chuck Dunton met vrij hilarische dialoogopties, de Ierse bokser (John Lawrence Sullivan) in de Golden Gecko pub die héél veel gespreksstof heeft en je unarmed skill kan leren).
Die vergelijking met een keuzemenu heb ik ook vaker gehoord.
Bedoel je daarmee dat alleen de juiste volgorde van keuzes tot het gewenste resultaat leiden?
Dat is toch in alle gamedialoog wel een beetje het geval?
Het hangt er vanaf wat je dus wil. Ik wil liever een daadwerkelijk gesprek zoals mensen dat zouden kunnen voeren in plaats van een textueel doolhof waar je elke keer teruggaat om te kijken of er in dat ene gangetje nog wat ligt. Dat doe ik in de daadwerkelijke game al genoeg.quote:Nee. Gewoon nee (agree to disagree natuurlijk)
Je krijgt soms korting bij shops als je blijft doorvragen om korting maar soms ook niet en ik heb zelfs een keer gehad dat ik dikke korting kreeg toen ik een quest voor iemand deed, maar die korting de tweede keer dat ik barter opende verdwenen was. En de game legt gewoon niet uit waarom, terwijl het gesprek exact hetzelfde blijft. En dat is schijnbaar ook geen bug.quote:"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?
Dat alle quests uit één zin bestaan... In de Pipboy onder 'quests' bedoel je?
Inderdaad. In de middeleeuwen gingen mensen voor minder op de brandstapel.quote:Op maandag 14 december 2015 17:05 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.
Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.quote:Op maandag 14 december 2015 15:46 schreef 44rdbei het volgende:
[..]
Bouw je dit in god mode?
Ik heb als ik aan het bouwen ben steeds een tekort aan resources...
Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:22 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.
Maar ik merk dat ik met dat bouwen gewoon veel wil proberen en klooien en er is geen "undo" knop dus als je iets plaatst en dan scrapt omdat je iets anders wil plaatsen dan verlies je al een deel van je resources. Dat kon ik wel accepteren de eerste twee keer maar nu vind ik het wel mooi geweest. Ik probeer liever een hoop zodat het er goed uitziet.
Ja, en wat als je het niet wil hergebruiken? ;') Ik steek veel tijd in de settlements dus vaak werk ik iets uit maar passen er dingen niet dus dan bouw ik het geheel weer net iets anders waarbij ik minder bepaalde onderdelen nodig heb en meer andere.quote:Op dinsdag 15 december 2015 00:35 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.
Helder, thanks.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval.quote:Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt . Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.quote:Op dinsdag 15 december 2015 10:56 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval.
Heb uiteindelijk deze mod geinstalleerd:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4180/?
Ben ik lekker van het gezeur af en kan ik m'n eigen ding doen.
Het ligt er ook aan op welke moeilijkheidsgraad je speelt en welk level je bent geloof ik. Je defenserating is meer een soort waarschuwing voor aanvallers maar vijanden van hogere levels hebben daar lak aan. Ben 1x aangevallen door Raiders door een te lage defensie. De rest waren voornamelijk super Mutants en bijna altijd bij mijn grootste settlement met de meeste defense.quote:Op dinsdag 15 december 2015 11:14 schreef jogy het volgende:
[..]
Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt . Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.
Mijn settlements worden ook bijna nooit aangevallen. Maar kan ook zijn dat iedereen dood is omdat ze geen voedsel en water hebben geen ideequote:Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Same here, en die keer heb ik zelfs genegeerd omdat ik lekker aan het rondsjokken was. Geen idee wat de (nadelige) consequentie daarvan was eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
!quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:39 schreef Maraca het volgende:
[..]
Mijn settlements worden ook bijna nooit aangevallen. Maar kan ook zijn dat iedereen dood is omdat ze geen voedsel en water hebben geen idee
Bij mij nu al 2 keer een settlement aangevallen waar ik alleen maar ben langs geweest, maar niets heb gebouwd. Daar zaten beide keren 2 settlers met voedsel en zonder defence.quote:Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
zijn ook alleen maar die missies van de minuteman dus totaal niet boeiendquote:Op dinsdag 15 december 2015 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
Wat wel weer jammer was dat ik een quest na een tijdje gefailed had. Blijkt er dus timed missies in de game te zitten. Dat haat ik echt in open wereld games waar ik lekker op mijn gemak keuzes wil maken.
Survival Guide inmiddels ook in huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |