abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Games vrijdag 11 december 2015 @ 13:35:31 #1
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158170565


Achtergrond/Setting: (Alternatief)
De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.

Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde.

Behalve in de speciaal door Vault-tec gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen.

De Nasleep:


* Incl. fallout.wikia-links

Fallout 1 en 2:
Developer: Black Isle Studios
Uitgever: Interplay Entertainment
Jaar: (respectievelijk)1997 en 1998

Fallout: Tactics:
Developer: Micro Forté
Uitgever: Interplay Entertainment
Jaar: 2001

Fallout 3 en 4:
Developer en Uitgever: Bethesda Softworks
Jaar: (respectievelijk) 2008 en 2015
Fallout 3 DLC: Operation Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout, Mothership Zeta
Fallout 4 DLC: TBA

Fallout: New Vegas:
Developer: Obsidian Entertainment
Uitgever: Bethesda Softworks
Jaar: 2010
DLC: Dead Money, Honest Hearts, Oldworld Blues, Lonesome Road

SPOILER: Aanbevolen mods Fallout3:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanbevolen mods Fallout: New Vegas:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fallout-topicreeksen:
- Fallout3
- Fallout: New Vegas


BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES!

SPOILER: Fallout 4 Trailers & Gameplay
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fallout 4 Concept Art
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:18:04 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158171445
Net Covenant gedaan. Erg leuk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:04:55 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158172417
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:31 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

Silver Shroud al gedaan?
Ja joh. Ik heb bijna alles gedaan. Waar dan ook op de wereld op het noordoosten na heb ik op m'n compas geen onontdekte locatie. Ik hoorde dat er iets geks in Salem kan gebeuren, liep er er rond maar er gebeurde niks.Zolang het niet die deathclaw missie kan zijn, die heb ik heel vroeg in het begin gedaan.

Wat me enkel nog rest zijn wat companion quests zo te zien.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158174199
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158175921
X-01 Mark VI Power Armor met jetpack gemaakt :7
Flesje bier
pi_158177301
No amount of money ever bought a second of time.
pi_158177366
ik zag ergens op een afbeelding een witte power armor, kan nergens vinden waar die te krijgen is, of is dat een mod?

edit:

deze dus
pi_158177586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:20 schreef boik het volgende:
ik zag ergens op een afbeelding een witte power armor, kan nergens vinden waar die te krijgen is, of is dat een mod?

edit:
[ afbeelding ]
deze dus
Mod volgens mij. Een 'winterized' versie, een re-paint. Heb zo'n mod voorbij zien komen. :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158177688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:28 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Mod volgens mij. Een 'winterized' versie, een re-paint. Heb zo'n mod voorbij zien komen. :)
ah oke top, ik had zelf al beetje gekeken op nexus maar had nog niet echt paint mods voorbij zien komen dacht ik. maar niet goed genoeg gekeken blijkbaar :P
dalijk maar eens goed kijken dan, bedankt ^O^
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:40:11 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158177902
Dat is de institute variant volgens mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:41:42 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158177944
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:32 schreef boik het volgende:

[..]

ah oke top, ik had zelf al beetje gekeken op nexus maar had nog niet echt paint mods voorbij zien komen dacht ik. maar niet goed genoeg gekeken blijkbaar :P
dalijk maar eens goed kijken dan, bedankt ^O^
Institute
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:56:33 #14
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158178352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:32 schreef boik het volgende:

[..]

ah oke top, ik had zelf al beetje gekeken op nexus maar had nog niet echt paint mods voorbij zien komen dacht ik. maar niet goed genoeg gekeken blijkbaar :P
dalijk maar eens goed kijken dan, bedankt ^O^
Niet een mod in die zin, maar gewoon in-game via de armor bench. Je hebt een aantal paintjobs per power armor soort. Misschien dat die super fel witte uit het plaatje van een nexus mod is, maar er zijn winterized versies binnen het spel.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158178453
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:40 schreef jogy het volgende:
Dat is de institute variant volgens mij.
I stand corrected, dank. :)
Dacht dat het deze mod was:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1319/?
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158180041
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:20 schreef boik het volgende:
ik zag ergens op een afbeelding een witte power armor, kan nergens vinden waar die te krijgen is, of is dat een mod?

edit:
[ afbeelding ]
deze dus
Vet gemaakt trouwens dit _O_
Flesje bier
pi_158188966
Ik word wel moe van die missies waarbij je samen met een NPC moet rondlopen. :') Paladin Danse zit nu vast bij de damestoiletten in de ArcJet building. Wil nergens meer naartoe. :') En dan praat je met 'm zegt ie: "Volg mij, er is geen tijd om te praten." Nee, maar blijkbaar wel tijd om in de damestoiletten te zitten rukken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 12 december 2015 @ 09:25:25 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158189610
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 06:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik word wel moe van die missies waarbij je samen met een NPC moet rondlopen. :') Paladin Danse zit nu vast bij de damestoiletten in de ArcJet building. Wil nergens meer naartoe. :') En dan praat je met 'm zegt ie: "Volg mij, er is geen tijd om te praten." Nee, maar blijkbaar wel tijd om in de damestoiletten te zitten rukken.
Ja. Zoiets had ik met Deacon voordat je hem als companion krijgt. Hij moest een vault openen maar hij bleef ergens in een gangetje staan koekeloeren. Pas bij meerdere reloads opende hij eindelijk die kutdeur.
pi_158189806
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja. Zoiets had ik met Deacon voordat je hem als companion krijgt. Hij moest een vault openen maar hij bleef ergens in een gangetje staan koekeloeren. Pas bij meerdere reloads opende hij eindelijk die kutdeur.
Beste manier is inderdaad om maar te hopen dat als je ergens door een deur gaat, dat ze die NPC gewoon in die nieuwe "room" laten spawnen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158190593
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158191103
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:40 schreef jogy het volgende:
Dat is de institute variant volgens mij.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:00 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

I stand corrected, dank. :)
Dacht dat het deze mod was:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1319/?
bedankt ik heb ze allebei gedownload gister :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:56 schreef Mirel het volgende:

[..]

Niet een mod in die zin, maar gewoon in-game via de armor bench. Je hebt een aantal paintjobs per power armor soort. Misschien dat die super fel witte uit het plaatje van een nexus mod is, maar er zijn winterized versies binnen het spel.
wel? oh dat wist ik niet, nice ga ik daar ook eens naar kijken.. ik heb alleen die roze nog niet maar die vind ik ook niet zo boeiend :P de andere 3 heb ik al wel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:55 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Vet gemaakt trouwens dit _O_
ja ofnie! vind het sws knap wat sommige mensen bouwen, ik ben echt niet zo creatief gvd ;(
pi_158191157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:34 schreef Divje het volgende:
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap hem niet? :?
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158191170
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:17 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Ik snap hem niet? :?
Da's Piper.. Vond haar vanilla zo saai, dus een mod gedownload.. Nou, die gaat direct weer weg _O-
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158191181
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:17 schreef Divje het volgende:

[..]

Da's Piper..
Tjemig de pemig. Heb je haar onder een trein laten lopen ofzo?
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158191203
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:18 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Tjemig de pemig. Heb je haar onder een trein laten lopen ofzo?
:P
Ik ben haar pimp.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158191344
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:20 schreef Divje het volgende:

[..]

:P
Ik ben haar pimp.
En je dacht: M'n b*tches moeten een botox behandeling hebben. :P
Ik wil niet weten wat je met Cait en Curie hebt gedaan. :'(
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158191367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:29 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

En je dacht: M'n b*tches moeten een botox behandeling hebben. :P
Ik wil niet weten wat je met Cait en Curie hebt gedaan. :'(
:Y
Die zijn nog normaal, ben ze überhaupt nog niet tegen gekomen :D
Nait Soezn Moar Broezn
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:45:04 #28
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158195754
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:17 schreef Divje het volgende:

[..]

Da's Piper.. Vond haar vanilla zo saai, dus een mod gedownload.. Nou, die gaat direct weer weg _O-
Toont die dialoog mod in andere gedeeltes wel het hele stukje tekst wat je character zegt? Op de PC namelijk wel. Snap wel dat dit zo'n standaard stukje is voor iedere companion, maar toch.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:13 schreef boik het volgende:

[..]


[..]

bedankt ik heb ze allebei gedownload gister :)

[..]

wel? oh dat wist ik niet, nice ga ik daar ook eens naar kijken.. ik heb alleen die roze nog niet maar die vind ik ook niet zo boeiend :P de andere 3 heb ik al wel.

[..]

ja ofnie! vind het sws knap wat sommige mensen bouwen, ik ben echt niet zo creatief gvd ;(
De roze geeft je wel agility + 1 als je alle delen verft.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158195797
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:45 schreef Mirel het volgende:

[..]

Toont die dialoog mod in andere gedeeltes wel het hele stukje tekst wat je character zegt? Op de PC namelijk wel. Snap wel dat dit zo'n standaard stukje is voor iedere companion, maar toch.
Dit is PC met die mod. ;) Speel met controller.
Zie overal de complete teksten dus.
Nait Soezn Moar Broezn
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:57:08 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158195976
Vaak als ik stop met spelen doe ik eerst saven en daarna ga ik even op een killing spree door een goed bevolkte settlement, erg therapeutisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 12-12-2015 17:15:02 ]
pi_158196660
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:57 schreef Twiitch het volgende:
Vaak als ik stop met spelen doe ik eerst saven en daarna ga ik even op een killing spree door een goed bevolkte settlement, erg therapeutisch.
Je bent niet alleen. :@
Herhaaldelijk gedaan tijdens het proberen 100% happiness te krijgen. Frustrerende achievement.
Niet dat ik normaal gesproken om achievements geef, maar het was de enige die nog open stond. ;(
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:08:29 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158203268
Daar ben je dan meer dan een uur mee bezig.


Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158203396
_O-

:o !


http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/5080/?

_O_

[ Bericht 72% gewijzigd door Divje op 12-12-2015 22:55:15 ]
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158205445
quote:
Dat zijn de betere mods. Heb nu alles in een safe gepropt, kun je lang zoeken. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158205522
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat zijn de betere mods. Heb nu alles in een safe gepropt, kun je lang zoeken. :P
Same here _O- Heb dan wel verschillende safes voor wapens / kleding / armor en al die andere troep maar dan scroll je je alsnog een ongeluk als je een echte hoarder bent. :P

Dit ziet er nog tof uit ook.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158206912
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:08 schreef jogy het volgende:
Daar ben je dan meer dan een uur mee bezig.
Ach, het brengt je boodschap in ieder geval wel over. :P
quote:
Zag die ook voorbij komen. Erg gaaf. Ik ga hem downloaden als ie niet meer in een beta zit.
Waarom kan Bethesda nou niet dat soort dingen maken?
In Skyrim kun je trouwens je zwaarden wel tentoonstellen in zo'n rek, niet? Weer een stap terug van Bethesda. :{
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  zondag 13 december 2015 @ 00:51:37 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158207084
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:57 schreef Twiitch het volgende:
Vaak als ik stop met spelen doe ik eerst saven en daarna ga ik even op een killing spree door een goed bevolkte settlement, erg therapeutisch.
Heb ik net ook gedaan, Covenant heeft kennis gemaakt met de Fat Man 8-).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 december 2015 @ 00:53:04 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158207121
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 00:44 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Waarom kan Bethesda nou niet dat soort dingen maken?
Waarom zouden ze in hemelsnaam :')? Ik vind al dat gezeik met dat bouwen al te veel tijdverspilling, hadden ze wat mij betreft beter kunnen steken in meer game content.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158210774
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in hemelsnaam :')? Ik vind al dat gezeik met dat bouwen al te veel tijdverspilling, hadden ze wat mij betreft beter kunnen steken in meer game content.
Als een of andere modder zoiets in no time kan maken dan kan een team van 100 dat ook. Zou geen tijd moeten kosten. De art asset zit zelfs al in het spel.
En het is niets nieuws voor ze, mensen vragen om dergelijke dingen, daarom hadden we in Skyrim ook mannequins en weapon racks.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158211535
Heb de MQ plus factie uitgespeeld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het spel zelf leuk en speel het met veel plezier, vind het wel jammer dat een aantal zaken vanuit Skyrim (zoals de mannequins en wapenrekken) weg zijn. Die bobbleheads interesseren mij dan weer niks. Maar het sfeertje vind ik tof en toch veel verbeteringen t.o.v. Fallout 3. Zelf bijna geen last van bugs *afkloppen*.
pi_158230197
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?
  maandag 14 december 2015 @ 02:14:56 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158230319
Fallout 2. Ik heb een virtual machine die XP draait, anders werkt het simpelweg niet bij mij :'). Als ik met de trein ga speel ik verder op m'n telefoon.



Ik heb een guide op moeten zoeken op internet want anders kom je er simpelweg niet uit. Bagger interface, geen enkele feedback vanuit de game (een pistool op de grond is bijvoorbeeld nagenoeg onzichtbaar) en de gesprekken zijn enorme lappen tekst waar meestal totaal niets in gezegd wordt.

Maar het sfeertje is top O+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158230766
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
Fallout 2. Ik heb een virtual machine die XP draait, anders werkt het simpelweg niet bij mij :'). Als ik met de trein ga speel ik verder op m'n telefoon.

[ afbeelding ]

Ik heb een guide op moeten zoeken op internet want anders kom je er simpelweg niet uit. Bagger interface, geen enkele feedback vanuit de game (een pistool op de grond is bijvoorbeeld nagenoeg onzichtbaar) en de gesprekken zijn enorme lappen tekst waar meestal totaal niets in gezegd wordt.

Maar het sfeertje is top O+.
Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Fallout :D




Maar de combo van een compleet waardeloze interface en het feit dat je binnen 5 minuten na start al kan worden uitgemoord maakt het nog best pittig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 december 2015 @ 10:49:23 #44
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158232656
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in hemelsnaam :')? Ik vind al dat gezeik met dat bouwen al te veel tijdverspilling, hadden ze wat mij betreft beter kunnen steken in meer game content.
Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik. Ze hebben namelijk wel kasten voor bobbleheads en magazines, en ze weten dat de meeste mensen (zoals in élke RPG) niet alle wapens met zich meedragen. Dan zou je toch vanzelf moeten realiseren dat een wapenkast ook handig zou zijn. Toen ik door het buildmenu scrollde verwachtte ik onbewust toch ook enkele soorten wapenkasten te vinden. En zo te lezen hier heb je in Skyrim wel mannequins voor je apparel. Dat hebben ze dus ook niet erin zitten :')

Niet dat ik dat bouwen interessant vindt, maar het is alweer zo'n dingetje die Bethesda vergeet of half implenteert. Ben benieuwd hoe het zou zijn als Bungie een RPG zoals Fallout zou maken.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 december 2015 @ 10:56:17 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158232769
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:47 schreef Vault-Boy het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?
SPOILER: covenant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 10:59:33 #46
319877 BzP
Devildriver_
pi_158232817
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik..... of half implenteert.
_O- _O- _O-
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
  Eindredactie Games maandag 14 december 2015 @ 11:09:41 #47
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158233000
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
Fallout 2. Ik heb een virtual machine die XP draait, anders werkt het simpelweg niet bij mij :'). Als ik met de trein ga speel ik verder op m'n telefoon.
Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.
quote:
Ik heb een guide op moeten zoeken op internet want anders kom je er simpelweg niet uit. Bagger interface, geen enkele feedback vanuit de game (een pistool op de grond is bijvoorbeeld nagenoeg onzichtbaar) en de gesprekken zijn enorme lappen tekst waar meestal totaal niets in gezegd wordt.

Maar het sfeertje is top O+.
Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.

Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 14 december 2015 @ 11:14:31 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158233074
Nu ik het uitgespeeld heb en gewoon hartstikke hard vals speel heb ik op elke vestiging (ook nadat ik het arbitraire bouwlimiet van de settlement uit heb gezet) een soort van half nucleaire defensie opgezet met missile turrets.

Gister even getest door het spawnen van random raiders achter de brug en ze daarna op afstand vijandig te maken _O-. kijken of ik er vanavond een filmpje van kan maken :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158233281
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:
Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam. ;( De dialogen in Fallout 1 en 2 zijn simpelweg geweldig. :)
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:47 schreef Vault-Boy het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?
Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.

Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Eindredactie Games maandag 14 december 2015 @ 11:26:18 #50
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158233328
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 11:14 schreef jogy het volgende:
Nu ik het uitgespeeld heb en gewoon hartstikke hard vals speel heb ik op elke vestiging (ook nadat ik het arbitraire bouwlimiet van de settlement uit heb gezet) een soort van half nucleaire defensie opgezet met missile turrets.

Gister even getest door het spawnen van random raiders achter de brug en ze daarna op afstand vijandig te maken _O-. kijken of ik er vanavond een filmpje van kan maken :').
Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stil :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 14 december 2015 @ 11:31:11 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158233462
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 11:26 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stil :')
_O-. Dat effect had ik al met 4 turrets :'). Alles dichtgemetseld met die betonnen vloeren en enkel de poort open gelaten. Het was snel voorbij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 11:32:07 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158233476
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.

Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.

quote:
Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.

Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.

De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eindredactie Games maandag 14 december 2015 @ 12:34:57 #53
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158235002
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer.
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ben wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik herken wat je zegt namelijk totaal niet.

Afgaande op je screenshot (mits dat je huidige progress is) ben je nog niet zo lang bezig (40hp, east-side van The Den, veelal de derde bezochte locatie).

Heb je lang vertoefd in Klamath? Het is een van de minder prominente locaties in de game maar heeft al een hele lijst aan beschikbare quests en bijbehorende personages die m.i. toch aardig wat te vertellen hebben. In ieder geval om je op weg te helpen met de MQ (Vic) maar ook sidequests met een eigen stukje verhaal (Smiley the trapper, Brahmins/Torr verdedigen, distilleerderij fiksen, de 'Rat God' pwnen _O_ , je eerste hint naar een functionerende auto, Buck & Chuck Dunton met vrij hilarische dialoogopties, de Ierse bokser (John Lawrence Sullivan) in de Golden Gecko pub die héél veel gespreksstof heeft en je unarmed skill kan leren).

Die vergelijking met een keuzemenu heb ik ook vaker gehoord.
Bedoel je daarmee dat alleen de juiste volgorde van keuzes tot het gewenste resultaat leiden?
Dat is toch in alle gamedialoog wel een beetje het geval?
quote:
Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk.
Nee. Gewoon nee :7 (agree to disagree natuurlijk)
quote:
En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?
Dat alle quests uit één zin bestaan... In de Pipboy onder 'quests' bedoel je?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_158235670
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.







Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas. :'(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 14 december 2015 @ 13:46:04 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236255
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik.
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:47:57 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236296
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 07:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Fallout :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar de combo van een compleet waardeloze interface en het feit dat je binnen 5 minuten na start al kan worden uitgemoord maakt het nog best pittig.
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail :').

Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:49:10 #57
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158236324
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten. Dus magazines en bobbleheads wel maar niet voor wapens en apparel.

En dat is de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.

Dezelfde klacht heb ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.

Als ze dat nou een beetje zoals de onderzeeboot hebben aangepakt, dan was het beter geweest. Al kon die ook wel beter.

Maar zie dus ook de Minutemen. Het lijkt erop dat ze daar ook niet genoeg aandacht aan hebben besteed. Ik kan ze in ieder geval niet serieus nemen als grote factie of belangrijke speler.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mirel op 14-12-2015 13:54:15 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_158236394
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail :').

Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.

Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 december 2015 @ 13:53:27 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236402
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten.En dat is het de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.

Dezelfde klacht be ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:54:36 #60
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158236419
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
Dan hadden ze bobblehead stands en magazine racks eruit moeten halen.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 december 2015 @ 13:55:33 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236442
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wasteland 2 is wel een aanrader btw.

Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee :)
Heb ik geprobeerd, de gameplay en interface is gewoon te irritant. Kan de game niets aan doen verder maar ik ga niet spelen als ik me alleen maar erger.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 14:00:59 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236543
Vanmiddag maar eens verder met 4. Ik ga denk ik nu gewoon eindelijk eens de main quest afmaken. Of in ieder geval zo goed als. Op naar de Glowing Sea.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 14:20:43 #63
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158236810
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam. ;( De dialogen in Fallout 1 en 2 zijn simpelweg geweldig. :)

[..]

Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.

Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.
Die je eerst kapot moet schieten voordat je zelf een turret plaatst. Anders gaan de turrets elkaar te lijf :')
  Redactie Frontpage maandag 14 december 2015 @ 14:58:24 #64
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_158237440
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
Ben benieuwd hoe het zou zijn als Bungie een RPG zoals Fallout zou maken.
Waarschijnlijk al 6 dlc's voordat je ook maar in Diamond City bent :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_158238198
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas. :'(
Bouw je dit in god mode?

Ik heb als ik aan het bouwen ben steeds een tekort aan resources...
pi_158238672
Ik ben een week niet thuis en kijk nu elke keer jaloers naar dit topic. ;(
  maandag 14 december 2015 @ 16:27:54 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158238944
Feit blijft wel dat het potentieel van dit spel door de build-options gigantisch zijn geworden. Zelfs nog pre-G.E.C.K. donderen de mods het internet op. Nu moet je nog een beetje aanklootviolen voor je krijgt wat je wil krijgen maar straks is dat helemaal klaar. Ik denk dat een week na het releasen van G.E.C.K. Je volledig in te stellen nieuwe settlements neer kan gooien die je een naam kan geven en volledig in het spel kan weven met trading routes en alles. Nu is het wel grappig om een workbench neer te plempen en te kijken wat je kan doen maar het is wel nog een beetje behelpen.

En vergeleken met Fallout new vegas en nu fallout 4 zie ik ondanks alle nadelen (gemis aan diepte van het verhaal onder anderen) dat ik zelfs nu ik het verhaal helemaal uitgespeeld heb dat ik nog steeds 's avonds jeuk krijgt dat ik verder wil spelen want dan heb ik weer een goed idee of zo ;(.

Nu nog even de mod downloaden dat je 400 extra items kan gebruiken en dan testen of ik mijn pc dusdanig over de zeik kan krijgen dat het begint te roken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 17:04:53 #68
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158239771
Wanneer wordt de eerste DLC verwacht? Ik heb iets van 3 quests over om te doen zo te zien :P
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 december 2015 @ 17:05:46 #69
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_158239793
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.

[..]

Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.

De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.
pi_158240963
Game valt gewoon super tegen :( Bagger bah :r
pi_158240998
Ik vond planescape echt geweldig, maar als ik die nu voor het eerst zou spelen zou ik me ook kapot ergeren. Tand des tijd enzo.

Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
-nee-
  maandag 14 december 2015 @ 18:17:24 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158241024
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef Marsenal het volgende:

Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 19:13:52 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158242378
Obsidian maakte de interactie met NPCs toch een stuk humoristischer in New Vegas dan Bethesda in Fallout 4.
  maandag 14 december 2015 @ 21:46:23 #74
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_158247244
wie weet hoe ik een beetje snel door die pip-boy kan navigeren als ik hem aandoe kom ik altijd bij mijn stats terecht, terwijl ik altijd bij mijn inventory wil zijn. Nu klik ik elke keer met mijn muis handmatig op 'inv' en dat is kut
  maandag 14 december 2015 @ 21:48:35 #75
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158247314
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.

+- 100 water + Food
10 defence

0 keer aangevallen.

Dat algoritme is kut
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 14 december 2015 @ 21:53:51 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158247439
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:46 schreef Ypmaha het volgende:
wie weet hoe ik een beetje snel door die pip-boy kan navigeren als ik hem aandoe kom ik altijd bij mijn stats terecht, terwijl ik altijd bij mijn inventory wil zijn. Nu klik ik elke keer met mijn muis handmatig op 'inv' en dat is kut
Druk op i.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 21:53:58 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158247442
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 21:48 schreef leeell het volgende:

[..]

Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.

+- 100 water + Food
10 defence

0 keer aangevallen.

Dat algoritme is kut
Damn ja. Dat is wel gaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 21:57:18 #78
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158247548
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 21:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Damn ja. Dat is wel gaar.
Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 14 december 2015 @ 21:59:25 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158247613
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 21:57 schreef leeell het volgende:

[..]

Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.
Er zal vast wel een mod voor komen. Lijkt me briljant! Het is wachten op het uitkomen van GECK :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 22:34:10 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158248881
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 12:34 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ben wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik herken wat je zegt namelijk totaal niet.

Afgaande op je screenshot (mits dat je huidige progress is) ben je nog niet zo lang bezig (40hp, east-side van The Den, veelal de derde bezochte locatie).

Heb je lang vertoefd in Klamath? Het is een van de minder prominente locaties in de game maar heeft al een hele lijst aan beschikbare quests en bijbehorende personages die m.i. toch aardig wat te vertellen hebben. In ieder geval om je op weg te helpen met de MQ (Vic) maar ook sidequests met een eigen stukje verhaal (Smiley the trapper, Brahmins/Torr verdedigen, distilleerderij fiksen, de 'Rat God' pwnen _O_ , je eerste hint naar een functionerende auto, Buck & Chuck Dunton met vrij hilarische dialoogopties, de Ierse bokser (John Lawrence Sullivan) in de Golden Gecko pub die héél veel gespreksstof heeft en je unarmed skill kan leren).

Die vergelijking met een keuzemenu heb ik ook vaker gehoord.
Bedoel je daarmee dat alleen de juiste volgorde van keuzes tot het gewenste resultaat leiden?
Dat is toch in alle gamedialoog wel een beetje het geval?

Ik ben inderdaad nog niet zo ver. Klamath helemaal gedaan en de Den nu ook. Misschien dat het beter wordt zodra ik nog wat meer bekend raak met de gameplay. De combat is wel geinig maar ook traag :P.

Mijn punt is dat de lui waar je mee praat een hoop lullen maar weinig zeggen. De opties voor een 'gesprek' zijn altijd hetzelfde. Het begint met een lijst vragen die altijd 1 antwoord hebben, dan kun je of terug naar het beginmenu of uit het gesprek. De meeste van die vragen worden simpelweg beantwoordt met 'geen idee' of een lang verhaal dat leuk is voor de sfeer maar verder geen invloed heeft op de game. Dus terug naar het hoofdmenu. Dan is er 1 functionele optie die nodig is voor de quest of de bonus of wat je ook van dat karakter wil. Dat doet daadwerkelijk iets en dat kan soms ook fout gaan als je de verkeerde optie kiest of een speech-check faalt enzovoort. De rest is inconsequentieel (behalve de optie om een klootzak te zijn die er soms is maar dan ga je gewoon naar combat) omdat je dus altijd terug kunt naar dat hoofdmenu. Dat is geen gesprek, want je moet eigenlijk altijd elke optie aanklikken om te kijken of er wat te halen valt. Zo werkt een gesprek in de echte wereld natuurlijk niet.

Die hele waslijst aan keuzes bij het begin van het gesprek lijkt dus leuk maar het is voornamelijk fluff. Niets mis mee, maar van een gesprek is geen sprake.

quote:
Nee. Gewoon nee :7 (agree to disagree natuurlijk)

Het hangt er vanaf wat je dus wil. Ik wil liever een daadwerkelijk gesprek zoals mensen dat zouden kunnen voeren in plaats van een textueel doolhof waar je elke keer teruggaat om te kijken of er in dat ene gangetje nog wat ligt. Dat doe ik in de daadwerkelijke game al genoeg.

quote:
"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?
Dat alle quests uit één zin bestaan... In de Pipboy onder 'quests' bedoel je?
Je krijgt soms korting bij shops als je blijft doorvragen om korting maar soms ook niet en ik heb zelfs een keer gehad dat ik dikke korting kreeg toen ik een quest voor iemand deed, maar die korting de tweede keer dat ik barter opende verdwenen was. En de game legt gewoon niet uit waarom, terwijl het gesprek exact hetzelfde blijft. En dat is schijnbaar ook geen bug.

En ja de Pipboy is bijna volledig zinloos. Als je vergeet wat een willekeurig karakter de vorige speelsessie tegen je heeft gezegd moet je eigenlijk de facto de quest opnieuw beginnen omdat er gewoon geen informatie is.

Dus daarom zeg ik. Qua sfeer en verhaal en tekstschrijven is de kwaliteit ongekend hoog. Maar het daadwerkelijke systeem van de gesprekken is toch echt tamelijk primitief en het is goed om dat in het verleden te laten rusten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158250066
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 17:05 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.
Inderdaad. In de middeleeuwen gingen mensen voor minder op de brandstapel. :(
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158251706
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:46 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Bouw je dit in god mode?

Ik heb als ik aan het bouwen ben steeds een tekort aan resources...
Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.

Maar ik merk dat ik met dat bouwen gewoon veel wil proberen en klooien en er is geen "undo" knop dus als je iets plaatst en dan scrapt omdat je iets anders wil plaatsen dan verlies je al een deel van je resources. Dat kon ik wel accepteren de eerste twee keer maar nu vind ik het wel mooi geweest. ;) Ik probeer liever een hoop zodat het er goed uitziet. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158251897
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.

Maar ik merk dat ik met dat bouwen gewoon veel wil proberen en klooien en er is geen "undo" knop dus als je iets plaatst en dan scrapt omdat je iets anders wil plaatsen dan verlies je al een deel van je resources. Dat kon ik wel accepteren de eerste twee keer maar nu vind ik het wel mooi geweest. ;) Ik probeer liever een hoop zodat het er goed uitziet. :P
Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_158252243
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:35 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.
Ja, en wat als je het niet wil hergebruiken? ;') Ik steek veel tijd in de settlements dus vaak werk ik iets uit maar passen er dingen niet dus dan bouw ik het geheel weer net iets anders waarbij ik minder bepaalde onderdelen nodig heb en meer andere.

Laat ik het zo zeggen, als ik daar ook nog de resources voor bij elkaar moet zoeken dan had ik uren moeten spenderen om alles tot de laatste cap mee te nemen en te verkopen en daarna de vendors te bezoeken die shipments verkopen. Dat kost ook weer extra tijd want je moet dan tussen verschillende locaties gaat travelen. En als ze geen shipments meer hebben moet je wachten tot hun stock weer hernieuwd is. Ik piel nu gewoon lekker. Als de mod tools uit zijn en de settlement mods stable zijn, gaat het helemaal los. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:08:35 #85
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158253912
Afgezien van faction quests waar ik niet bij kan heb ik nu nog 1 quest te gaan, en dat is de companion quest van Valentine. Een paar dagen terug vroeg ik nog naar een quest want ik kon niks vinden. Heb sindsdien welgeteld 2 quests gedaan en al die radio distress calls zoeken. Best leuk dat laatste :)

Wat trouwens tof is, pak stukken armor met een Endurance multiplier. Dat heb ik voor m'n hoed, torso en volgens mij ook een handstuk, en voor voeten elk +10% walking speed. Endurance staat op 10, maar met de armor erbij op 17. Had geteld hoe lang ik onafgebroken kan sprinten: 1 minuut en 24 seconden :D Ik zoek nu nog een onderliggend kledingstuk die me ook agility kan geven. Iemand tips?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirel op 15-12-2015 20:18:27 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_158253934
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Helder, thanks.
-nee-
pi_158255813
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval. :?

Heb uiteindelijk deze mod geinstalleerd:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4180/?
Ben ik lekker van het gezeur af en kan ik m'n eigen ding doen. :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:14:52 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158256098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:56 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval. :?

Heb uiteindelijk deze mod geinstalleerd:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4180/?
Ben ik lekker van het gezeur af en kan ik m'n eigen ding doen. :)
Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt _O-. Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158256334
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt _O-. Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.
Het ligt er ook aan op welke moeilijkheidsgraad je speelt en welk level je bent geloof ik. Je defenserating is meer een soort waarschuwing voor aanvallers maar vijanden van hogere levels hebben daar lak aan. Ben 1x aangevallen door Raiders door een te lage defensie. De rest waren voornamelijk super Mutants en bijna altijd bij mijn grootste settlement met de meeste defense.
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:44:01 #90
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_158256614
Ik zou wel wat vaker aangevallen willen worden :')
pi_158258430
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. -O- Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Flesje bier
  dinsdag 15 december 2015 @ 13:39:00 #92
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158258497
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. -O- Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Mijn settlements worden ook bijna nooit aangevallen. Maar kan ook zijn dat iedereen dood is omdat ze geen voedsel en water hebben :') geen idee
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158258963
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. -O- Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Same here, en die keer heb ik zelfs genegeerd omdat ik lekker aan het rondsjokken was. Geen idee wat de (nadelige) consequentie daarvan was eigenlijk.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:10:13 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158259068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mijn settlements worden ook bijna nooit aangevallen. Maar kan ook zijn dat iedereen dood is omdat ze geen voedsel en water hebben :') geen idee
_O-!

Kan je trouwens trading routes ook weer opheffen? Ik heb er echt een janboel van gemaakt :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:11:36 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158259094
Niet echt dus :'). https://steamcommunity.co(...)/496881136904457060/

"Find the provisioner at one of the settlements (this may be problematic, no way of knowing where which one they are at). Talk to it in workshop mode, choose supply lines, change it. This must be done at one of the settlements, so if you catch them in between you'll have to follow them. This seems to be the only way, it is horrible and bad, and I predict it will be fixed by a merciful modder."
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158259124
Wat wel weer jammer was dat ik een quest na een tijdje gefailed had. Blijkt er dus timed missies in de game te zitten. Dat haat ik echt in open wereld games waar ik lekker op mijn gemak keuzes wil maken.

Survival Guide inmiddels ook in huis.
pi_158259153
Mocht iemand interesse hebben in een gesealde pip-boy edition voor de xbox one.. PM :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:22:39 #98
85962 ioko
I Appear Missing
pi_158259258
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. -O- Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Bij mij nu al 2 keer een settlement aangevallen waar ik alleen maar ben langs geweest, maar niets heb gebouwd. Daar zaten beide keren 2 settlers met voedsel en zonder defence.

Sanctuary is nog niet aangevallen (na 30 uur). Maar daar is de defence ook hoger.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_158260117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
Wat wel weer jammer was dat ik een quest na een tijdje gefailed had. Blijkt er dus timed missies in de game te zitten. Dat haat ik echt in open wereld games waar ik lekker op mijn gemak keuzes wil maken.

Survival Guide inmiddels ook in huis.
zijn ook alleen maar die missies van de minuteman dus totaal niet boeiend :)
  dinsdag 15 december 2015 @ 15:29:34 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158260368
Gelukkig voor mijn settlers heb ik een hekel aan nulletjes en rode aanduidingen in mijn settlement bar dus krijgen ze altijd iets te vreten en drinken, een supply route en genoeg bedden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158260928
Is eigenlijk iemand al ècht klaar met 't spel... in de zin van dat er niets meer te doen viel ?
(afgezien van de minuteman-missies natuurlijk die blijven altijd opduiken)

Ik bedoel, ik hem m'n eindfilmpje al wel gehad maar heb nog genoeg onontdekte gebieden, companion sidequests (om de perks te behalen) en de radiobeacons nog om te ontdekken...

Ben inmiddels level 90, dus ben ook benieuwd hoelang ik nog zal kunnen blijven doorlevellen.
Trouwens best grappig hoe ook de vijanden steeds belachelijkere hoge level-benamingen krijgen... dat houdt 't wel spannend.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:00:39 #102
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158260991
Geen levelcap dus je zou onbeperkt moeten doorlevellen?
Bij mij is het nu aardig leeg in m'n pipboy qua quests. Moet nog 3 Bobbleheads en dan ga ik denk ik aan m'n 2de playthrough beginnen voor de Nuc. Fam. Trophy..
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:00:45 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158260996
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 15:57 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Is eigenlijk iemand al ècht klaar met 't spel... in de zin van dat er niets meer te doen viel ?
(afgezien van de minuteman-missies natuurlijk die blijven altijd opduiken)

Ik bedoel, ik hem m'n eindfilmpje al wel gehad maar heb nog genoeg onontdekte gebieden, companion sidequests (om de perks te behalen) en de radiobeacons nog om te ontdekken...

Ben inmiddels level 90, dus ben ook benieuwd hoelang ik nog zal kunnen blijven doorlevellen.
Trouwens best grappig hoe ook de vijanden steeds belachelijkere hoge level-benamingen krijgen... dat houdt 't wel spannend.
Ik begin er nu wel klaar mee te zijn eigenlijk. de laatste paar minuteman missies ingeleverd en snel weggerend voor hij over een nieuwe kon beginnen met bazelen dus die zijn allemaal pleite. Nu heb ik alleen nog een quest dat ik met iemand moet lullen (geen zin in) en dat was hem wel eigenlijk. Ben nog wel met settlements bezig en dat bevalt me nog steeds goed maar voel de drang al een stuk minder en begin me wel een beetje te ergeren aan de bugged quests en de lompe manier van bouwen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158261074
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik begin er nu wel klaar mee te zijn eigenlijk. de laatste paar minuteman missies ingeleverd en snel weggerend voor hij over een nieuwe kon beginnen met bazelen dus die zijn allemaal pleite. Nu heb ik alleen nog een quest dat ik met iemand moet lullen (geen zin in) en dat was hem wel eigenlijk. Ben nog wel met settlements bezig en dat bevalt me nog steeds goed maar voel de drang al een stuk minder en begin me wel een beetje te ergeren aan de bugged quests en de lompe manier van bouwen.
Hoe weet je eigenlijk dat je alle quests gehad hebt ? Er is toch geen overzicht van (tenzij je die van het internet plukt, maar dan ben ik bang dat ik teveel spoilers lees....)
Ik heb ook een aantal quests waar ik niet in verder kom omdat... de quests bugged zijn, maar gelukkig maar een stuk of 3 tot nu toe...

quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
In het begin vond ik al dat bouwen ook niets, maar eenmaal eraan gewend ben ik 't toch wel leuk gaan vinden en steeds exotischere gebouwen gaan bouwen. Ik mis ook het repairen van wapens, wat ze best hadden kunnen behouden, want je krijgt nu shitloads van wapens die je voor het merendeel toch niet zult gebruiken.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_158261112
Dat bouwen interesseert me nog steeds geen fuck :P In de kern heb je er eigenlijk gewoon niets aan, en dat is jammer.
Conscience do cost.
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:06:08 #106
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158261124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:03 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Hoe weet je eigenlijk dat je alle quests gehad hebt ? Er is toch geen overzicht van (tenzij je die van het internet plukt, maar dan ben ik bang dat ik teveel spoilers lees....)
Ik heb ook een aantal quests waar ik niet in verder kom omdat... de quest bugged zijn, maar gelukkig maar een stuk of 3 tot nu toe...
Ik kom hier en daar nog wel iets tegen hoor maar dat zijn nu halve niet te starten quests omdat ik blijkbaar het spel heb uitgespeeld. Nogal karig. Het zijn wel sidequests maar verder is er niets meer mee te doen. Meh. Denk dat ik de meeste toffe en zelfs wat matige quests nu wel gehad heb.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:13:47 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158261262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:05 schreef ems. het volgende:
Dat bouwen interesseert me nog steeds geen fuck :P In de kern heb je er eigenlijk gewoon niets aan, en dat is jammer.
Ik heb in Sanctuary een garage gemaakt even snel waar ik alle crafting desks heb geplaatst en om de zoveel tijd dump ik daar alle junk. En dan lekker een halfuurtje craften :9. Dus daar was het wel handig voor. Dat die settlers allemaal afgemaakt zijn door raiders boeit me geen fuck :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158261389
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb in Sanctuary een garage gemaakt even snel waar ik alle crafting desks heb geplaatst en om de zoveel tijd dump ik daar alle junk. En dan lekker een halfuurtje craften :9. Dus daar was het wel handig voor. Dat die settlers allemaal afgemaakt zijn door raiders boeit me geen fuck :').
Ik heb ook wat dingen in sanctuary gezet. Kistje voor overbodige items, armor/weapon workshop ding en wat turrets zodat ze me niet lastig vallen. Voor de rest wordt ik daar nooit aangevallen. Andere dorpjes wel maar die laat ik branden en ga ik nu ook niet meer liberaten.

Alleen wat ik puur nodig heb dus. Leuk zo'n heel kasteel bouwen maar als ik er toch alleen maar kom om items en junk te stashen gebruik liever die tijd om te exploren :P
Conscience do cost.
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:24:02 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158261465
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:05 schreef ems. het volgende:
Dat bouwen interesseert me nog steeds geen fuck :P In de kern heb je er eigenlijk gewoon niets aan, en dat is jammer.
je hebt er zeker wel een paar fuckjes aan. Hoe meer vestigingen hoe verder je bereik met artillerie (vet cool :@ ) en hoe meer minutemen je in kan zetten om je te steunen.

Qua verhaal heb je er geen vliegende neuk aan, dat dan weer niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158261529
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:24 schreef jogy het volgende:

[..]

je hebt er zeker wel een paar fuckjes aan. Hoe meer vestigingen hoe verder je bereik met artillerie (vet cool :@ )
Mijn silenced 10mm doet het werk van artillerie beter en sneller.
quote:
en hoe meer minutemen je in kan zetten om je te steunen.
Companions en allies doe ik sowieso niet aan. Ik vind het leuk om dingen te schieten. Waarom zou ik dat plezier weggeven aan een bot? :P
Conscience do cost.
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:29:12 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158261603
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Mijn silenced 10mm doet het werk van artillerie beter en sneller.

[..]

Companions en allies doe ik sowieso niet aan. Ik vind het leuk om dingen te schieten. Waarom zou ik dat plezier weggeven aan een bot? :P
Fair enough, ik doe het ook alleen maar een beetje omdat het kan, niet omdat ik het nodig heb. (nou, oké, een paar keer dan maar niet vaak) Artillerie ziet er gewoon tof uit en de minuteman zijn ook een keertje handig gebleken :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:06:17 #112
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158262428
Geen K Tooth , slechts 2 mini-nukes

godver de godver kutbugs
RED ONS HENNIEGOD
pi_158262564
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:06 schreef PowerLoungen het volgende:
Geen K Tooth , slechts 2 mini-nukes

godver de godver kutbugs
Probeer in de buurt van dat mes je savegame op te slaan en weer te laden. Kijken of dat ding er opeens ligt.
Anders: "player.additem 22576d 1" :)
Ben het uiteraard wel met je eens. De dag dat Bethesda het eens een keer leert... en straks de modding community alles weer laten opknappen.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:25:33 #114
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158262709
Ik moet zeggen dat ik op de Xbox nog nooit last van bugs heb gehad. Hij is 1x vastgelopen.

De framerate is soms wel kut :P
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:28:28 #115
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158262748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:14 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Probeer in de buurt van dat mes je savegame op te slaan en weer te laden. Kijken of dat ding er opeens ligt.
Anders: "player.additem 22576d 1" :)
Ben het uiteraard wel met je eens. De dag dat Bethesda het eens een keer leert... en straks de modding community alles weer laten opknappen.
Eerste al geprobeerd .
2de kan volgens mij niet op een ps4 :P
RED ONS HENNIEGOD
pi_158263303
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:28 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Eerste al geprobeerd .
2de kan volgens mij niet op een ps4 :P
Whoops, inderdaad. :@
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158263332
Vergeleken met Fallout 3 en New Vegas loopt Fallout 4 echt uitstekend hier. Ik heb ook nog geen ene crash gehad terwijl dat bij Fallout 3 en New Vegas een heel ander verhaal was. Sommige bugs zijn wel vervelend, maar ik ben allang blij dat het spel niet meer zo vaak crasht.
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:44:39 #118
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_158274184
Help! Ik heb op PS4 die Memory Den main-story quest gedaan, nu zitten de graphics vast op blurry blauw/roze kleuren!

Iemand een idee wat voor actie je kunt ondernemen om andere render instellingen te triggeren? Heb al Jet geprobeerd, slapen, maar kan niks anders verzinnen....
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 16 december 2015 @ 00:25:16 #119
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158275181
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:44 schreef Tyr80 het volgende:
Help! Ik heb op PS4 die Memory Den main-story quest gedaan, nu zitten de graphics vast op blurry blauw/roze kleuren!

Iemand een idee wat voor actie je kunt ondernemen om andere render instellingen te triggeren? Heb al Jet geprobeerd, slapen, maar kan niks anders verzinnen....
Savegame van ervoor laden?
  woensdag 16 december 2015 @ 00:43:06 #120
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_158275412
Kan, maar heb teveel vertrouwen ontwikkeld in auto / quick save....dus mijn laatste echte save is van een dag of wat geleden :(
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 16 december 2015 @ 01:07:40 #121
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158275603
Fuck. Mijn Fallout 4 high is over. Vandaag nog even een dingetje gedaan maar daarna geen zin meer om een settlement te pimpen of rond te lopen. Het was een leuke trip. Nu wachten op de gekke mods en uitbreidingen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158275941
Nou ik zit er echt nog volop in hoor :D Pas zone 1 gehad en nu bezig met zone 2.

:o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 16 december 2015 @ 02:14:07 #123
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158276114
http://www.gamefaqs.com/boards/164594-fallout-4/72844668

Dat is dan wel weer cool. Synths kunnen je settlements infiltreren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158276229
quote:
9s.gif Op woensdag 16 december 2015 01:07 schreef jogy het volgende:
Fuck. Mijn Fallout 4 high is over. Vandaag nog even een dingetje gedaan maar daarna geen zin meer om een settlement te pimpen of rond te lopen. Het was een leuke trip. Nu wachten op de gekke mods en uitbreidingen.
Same, eerste playtrough best snel uitgespeeld (~40 uur, lvl 37).

Was bezig met een 2e playtrough, had er weer zo'n 50-60 uur inzitten maar ineens dacht ik 'yo fuck dit' en kon het me allemaal maar weinig schelen.

Sindsdien speel ik weer volop Witcher 3 en ben ik Fallout al een beetje vergeten. ;(
  woensdag 16 december 2015 @ 03:21:33 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158276369
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 02:46 schreef Drankster het volgende:

[..]

Same, eerste playtrough best snel uitgespeeld (~40 uur, lvl 37).

Was bezig met een 2e playtrough, had er weer zo'n 50-60 uur inzitten maar ineens dacht ik 'yo fuck dit' en kon het me allemaal maar weinig schelen.

Sindsdien speel ik weer volop Witcher 3 en ben ik Fallout al een beetje vergeten. ;(
200 uur erin gehannest dus ik ben kosten/uur gewijs volledig verzadigd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158276846
Ps4-gebruikers (en wellicht Xbox?):
Ook last van flashes sinds de patch? Soms komt er ineens een witte flash in m'n beeld, alsof er een flashback gaat opstarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar dit niet helemaal lukt. Hondsirritant.
Weet niet of PC dit ook heeft, maar een console command is dus geen oplossing (voor mij). ;)
  woensdag 16 december 2015 @ 08:07:41 #127
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158276880
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158277105
Misschien domme vraag want ben inmiddels level 36 oid, maar waar kan ik zien hoeveel tijd ik al gespeeld heb? Ik zie hetniet in mijn pipboy en ook bij mijn saves zie ik het niet staan. Kan misschien zijn omdat ik eigenlijk alleen gebruik maak van quicksave?
  woensdag 16 december 2015 @ 08:54:51 #129
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_158277168
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:45 schreef Spaulding het volgende:
Misschien domme vraag want ben inmiddels level 36 oid, maar waar kan ik zien hoeveel tijd ik al gespeeld heb? Ik zie hetniet in mijn pipboy en ook bij mijn saves zie ik het niet staan. Kan misschien zijn omdat ik eigenlijk alleen gebruik maak van quicksave?
Dat staat aangegeven als je een save game laadt in het menu.
pi_158277273
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 08:54 schreef kwaitnait het volgende:

[..]

Dat staat aangegeven als je een save game laadt in het menu.
Dan moet ik vanavond maar even beter kijken denk ik, de vorige keren zag ik dat dus niet staan, enkel de tijd en datum wanneer ie gesaved had.
pi_158277577
quote:
17s.gif Op woensdag 16 december 2015 03:21 schreef jogy het volgende:

[..]

200 uur erin gehannest dus ik ben kosten/uur gewijs volledig verzadigd.
200 uur en nu al klaar ?!?... Ik zit op 321 uur nu en nog steeds niet klaar...



Maar goed, jij hield niet van settlement building he.. dat scheelt.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  woensdag 16 december 2015 @ 09:33:29 #132
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_158277609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:31 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

200 uur en nu al klaar ?!?... Ik zit op 312 uur nu en nog steeds niet klaar...

Maar goed, jij hield niet van settlement building he.. dat scheelt.
Volgens mij had jogy aardig wat gebouwd?
Heb na morgen heerlijk vakantie van mijn werk dus dan zal ik even flink aan de bak.
  woensdag 16 december 2015 @ 09:51:33 #133
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158277840
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:31 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

200 uur en nu al klaar ?!?... Ik zit op 321 uur nu en nog steeds niet klaar...

[ afbeelding ]

Maar goed, jij hield niet van settlement building he.. dat scheelt.

Zeker wel, ik heb toch best wat creaties in elkaar geflanst hoor maar op een gegeven moment was het gewoon over. Wie weet over een tijdje weer, of met een beetje pech overmorgen :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158278102
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:31 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

200 uur en nu al klaar ?!?... Ik zit op 321 uur nu en nog steeds niet klaar...

[ afbeelding ]

Maar goed, jij hield niet van settlement building he.. dat scheelt.

Jezus, ik zit op 87 uur en voor mijn gevoel speel ik bijna elke dag al sinds de launch. :o

Overigens net de Silver Shroud quest gedaan. _O_ Beste quest so far.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158278136
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Zeker wel, ik heb toch best wat creaties in elkaar geflanst hoor maar op een gegeven moment was het gewoon over. Wie weet over een tijdje weer, of met een beetje pech overmorgen :').
Ja, als je je aan de quests houdt gaat 't misschien sneller, bij mij gaat 't nogal van hot naar her in FO4... en ik heb veel aandacht besteed aan m'n settlements en settlers, allemaal volbewapend en vol armour gehangen en dan zijn er nog settlements zoals The Slog die ik maar niet veilig krijg... heb er gister 220 defense op gezet... waarvan de helft van de defense naar binnen in het settlement gericht is omdat de solide afbakening steeds doorbroken wordt... lijkt wel of ze (ook mutants) naar binnen teleporteren of zo... Van synths zou je zoiets verwachten, maar ik moet ook regelmatig de andere vijanden binnen de settlementmuren van me afslaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Jezus, ik zit op 87 uur en voor mijn gevoel speel ik bijna elke dag al sinds de launch. :o

Overigens net de Silver Shroud quest gedaan. _O_ Beste quest so far.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lol.. die quest heb ik volgens mij niet eens gehad... heb wel silver shroud kleding... heb ik 'm dan wel gedaan ? Ik herriner me iets van een filmstudio.. maar dat was wel erg kort.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_158278250
Mijn Fallout 4 high is ook een beetje over inmiddels. Ik wil nu eigenlijk nog even door pushen richting het einde van het verhaal, maar ik merk aan mezelf dat ik er eigenlijk helemaal geen zin in heb :') In het begin 12 uur per dag aan het spelen en nu niet eens zin meer om het einde vol te maken. Gek hoe dat werkt :P
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 16 december 2015 @ 10:23:13 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158278267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:13 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ja, als je je aan de quests houdt gaat 't misschien sneller, bij mij gaat 't nogal van hot naar her in FO4... en ik heb veel aandacht besteed aan m'n settlements en settlers, allemaal volbewapend en vol armour gehangen en dan zijn er nog settlements zoals The Slog die ik maar niet veilig krijg... heb er gister 220 defense op gezet... waarvan de helft van de defense naar binnen in het settlement gericht is omdat de solide afbakening steeds doorbroken wordt... lijkt wel of ze (ook mutants) naar binnen teleporteren of zo... Van synths zou je zoiets verwachten, maar ik moet ook regelmatig de andere vijanden binnen de settlementmuren van me afslaan.
Ah ja, ik heb de bewakers die ik assign wel volgepropt met armor en redelijk tot goede wapens maar de rest laat ik gewoon lopen zoals ze zijn of geef ik een jurk. Een paar settlements heb ik goed beveiligd en de rest gewoon 'goed genoeg'.

Ben/was vooral bezig om te kijken hoe creatief ik kan zijn met de gebouwen. Bij grey garden heb ik het bijvoorbeeld voor elkaar gekregen om op het viaduct te kunnen bouwen op een manier dat de settlers er ook naar toe kunnen lopen (ze zijn nogal dom als het complex wordt) en dat soort dingen, de Castle heb ik dichtgemetseld en sanctuary volledig afgebakerd met laser en missile turrets aan de buitenkant en gun turrets binnen de settlement. En een grote lichtgevende middelvinger in elkaar geflanst in één van de settlements (nutteloos maar leuk :') )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 16 december 2015 @ 10:30:14 #138
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158278380
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:13 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

lol.. die quest heb ik volgens mij niet eens gehad... heb wel silver shroud kleding... heb ik 'm dan wel gedaan ? Ik herriner me iets van een filmstudio.. maar dat was wel erg kort.
Waarschijnlijk ben je eens bij Hubris Comics naar binnen geweest en heb je het daar geloot (had ik ook gedaan haha). Je kunt het ook niet wegdoen als het goed is, omdat je de quest nog niet hebt gedaan (maar dat pak neemt wel 7 in je inventory in..).

Je moet ff naar Goodneigbor gaan, en dan naar de Memory Den. Dan praten met zo'n dude in het eerste kamertje rechts :P

Leuke quest!
  woensdag 16 december 2015 @ 10:39:08 #139
69994 seto
-|||--------|||-
pi_158278483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 09:31 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

200 uur en nu al klaar ?!?... Ik zit op 321 uur nu en nog steeds niet klaar...

[ afbeelding ]

Maar goed, jij hield niet van settlement building he.. dat scheelt.

je speelt gemiddeld al 9 uur per dag sinds launch? :')
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_158278947
quote:
9s.gif Op woensdag 16 december 2015 01:07 schreef jogy het volgende:
Fuck. Mijn Fallout 4 high is over. Vandaag nog even een dingetje gedaan maar daarna geen zin meer om een settlement te pimpen of rond te lopen. Het was een leuke trip. Nu wachten op de gekke mods en uitbreidingen.
Hetzelfde hier. :{
Oblivion, Fallout 3 en Skyrim bleef ik maar opnieuw spelen.
Fallout 4 voelt qua map veel kleiner aan en er is naar mijn idee maar 1 manier om er doorheen te lopen: Als een of andere goedzak die geen quests kan weigeren omdat npc's ze door je strot heen duwen.
Haal daarbij rpg elementen weg, zoals geen skills meer, een karakter met een vastgestelde achtergrond (ex-militair, huisje/boompje/beestje) en een irritante stem (naar mijn mening) en geen andere optie om een quest te doorkomen dan de optie die een npc aan je geeft, met name bij de laatste faction missies... Fallout 4 is geen rpg meer maar een shooter met frutsels.

Ik heb veel plezier gehad in het scouten van alle locaties en een aantal specifieke quests, maar ben over het algemeen erg teleurgesteld. Jammer. ;(
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158280190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:10 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Hetzelfde hier. :{
Oblivion, Fallout 3 en Skyrim bleef ik maar opnieuw spelen.
Fallout 4 voelt qua map veel kleiner aan en er is naar mijn idee maar 1 manier om er doorheen te lopen: Als een of andere goedzak die geen quests kan weigeren omdat npc's ze door je strot heen duwen.
Haal daarbij rpg elementen weg, zoals geen skills meer, een karakter met een vastgestelde achtergrond (ex-militair, huisje/boompje/beestje) en een irritante stem (naar mijn mening) en geen andere optie om een quest te doorkomen dan de optie die een npc aan je geeft, met name bij de laatste faction missies... Fallout 4 is geen rpg meer maar een shooter met frutsels.

Ik heb veel plezier gehad in het scouten van alle locaties en een aantal specifieke quests, maar ben over het algemeen erg teleurgesteld. Jammer. ;(
De vrouwelijke voice over is veel beter dande mannelijke VO.
pi_158280324
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 12:18 schreef Drankster het volgende:

[..]

De vrouwelijke voice over is veel beter dande mannelijke VO.
Mee eens, ik kwam daar later ook achter. Maar had geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen.
Ik speel het ongetwijfeld nog wel een keer in de toekomst, wanneer de GECK uit is en de modding community ons verdrinkt in briljante mods. :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158281646
Tock ook maar weer eens melden in deze topicreeks. Volgens mij klopt er iets niet met mijn game. Ondertussen over de 100 uur erin zitten en ben momenteel level 56. Speel op very hard, maar wat ik ook doe, er spawned geen x-01 power armor.

Weet iemand of er nog meer vereisten zijn behalve difficulty level en level an sich? Dit omdat ik geen idee heb wat ik nog meer kan doen. De game is volledig vanilla, geen console commands gebruikt etc.

MQ niet doorgespeeld, zit nog in act 1 bij het punt dat ik een brein moet laten checken (lijkt me spoilervrij genoeg zo).

Iemand enig idee?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_158281665
Ik weet het ook nog niet helemaal met Fallout 4. Fallout 3 maakte echt indruk op mij en dat spel speelde ik tot vorig jaar nog bijna elke week (ook mede door de mods), maar bij Fallout 4 zie ik het niet echt gebeuren om eerlijk te zijn. Ik geniet er nog wel van, maar ik merk toch dat ik bepaalde dingen mis uit de vorige delen en dit deel toch best wel leeg voelt. Weet niet precies waarom.
pi_158282148
Ik worstel zelf een beetje met de dichtheid van de locaties op de map. Als ik in New Vegas naar Nipton wandelde, bezocht ik iedere locatie die ik tegenkwam. Als ik dat bij Fallout 4 deed, had ik the Glowing Sea never nooit bereikt. :P Ik heb nu zoveel locaties op mijn map die ik nog moeten bezoeken/scavengen. :') Beetje schadelijk voor de immersion, eigenlijk.
-nee-
  woensdag 16 december 2015 @ 13:59:02 #146
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158282194
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:33 schreef Vault-Boy het volgende:
Ik weet het ook nog niet helemaal met Fallout 4. Fallout 3 maakte echt indruk op mij en dat spel speelde ik tot vorig jaar nog bijna elke week (ook mede door de mods), maar bij Fallout 4 zie ik het niet echt gebeuren om eerlijk te zijn. Ik geniet er nog wel van, maar ik merk toch dat ik bepaalde dingen mis uit de vorige delen en dit deel toch best wel leeg voelt. Weet niet precies waarom.
Met Fallout 3 was het ook een beetje het nieuwe wat het glans gaf. Dat spel kwam zo hard bij mij binnen dat ik praktisch blind was voor de vele, veeeele bugs en fouten in dat spel. New Vegas was beter maar minder shiney want ik was er al aan gewend door 3, wel helemaal grijs gespeeld. Fallout 4 heeft alles, een beetje en is qua leukigheid veel uitgebreider (bouwen) maar nu de roze bril van mijn neus gedonderd is zie ik wel dat die radiant quests, het bouwen en de rest gewoon een afleiding is van het ontbreken van de diepgang van 3 en NV (en de Fallout 1 en 2 fans zagen dit al bij 3 en NV). Meer oppervlakkigheid ter behoeve van het grotere publiek en een gimmick erin gepropt om je af te leiden, wat in mijn geval heel goed gelukt is overigens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158282326
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:57 schreef Marsenal het volgende:
Ik worstel zelf een beetje met de dichtheid van de locaties op de map. Als ik in New Vegas naar Nipton wandelde, bezocht ik iedere locatie die ik tegenkwam. Als ik dat bij Fallout 4 deed, had ik the Glowing Sea never nooit bereikt. :P Ik heb nu zoveel locaties op mijn map die ik nog moeten bezoeken/scavengen. :') Beetje schadelijk voor de immersion, eigenlijk.
Daarom doe ik het per zone. Met behulp van de map die ik bij de guide kreeg. Zo kom ik echt op alle plekken waar ik bij de vorige delen lang niet overal kwam. Het breekt misschien compleet de immersion, maar het werkt wel zo voor mij. Heb zone 1 nu gehad en ben nu bezig met zone 2.

In dit deel lijken er wel veel meer locaties te zijn. Volgens mij hadden de vorige games iets van 100 locaties, maar hier zit je al gauw op 200 als het niet meer is.
pi_158282443
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:59 schreef jogy het volgende:

[..]

Met Fallout 3 was het ook een beetje het nieuwe wat het glans gaf. Dat spel kwam zo hard bij mij binnen dat ik praktisch blind was voor de vele, veeeele bugs en fouten in dat spel. New Vegas was beter maar minder shiney want ik was er al aan gewend door 3, wel helemaal grijs gespeeld. Fallout 4 heeft alles, een beetje en is qua leukigheid veel uitgebreider (bouwen) maar nu de roze bril van mijn neus gedonderd is zie ik wel dat die radiant quests, het bouwen en de rest gewoon een afleiding is van het ontbreken van de diepgang van 3 en NV (en de Fallout 1 en 2 fans zagen dit al bij 3 en NV). Meer oppervlakkigheid ter behoeve van het grotere publiek en een gimmick erin gepropt om je af te leiden, wat in mijn geval heel goed gelukt is overigens.
Wat Fallout 3 betreft heb je zeker gelijk ja. Voor mij was dat de eerste Fallout game en was er na een tijdje echt verliefd op. Kon en wilde niets anders meer spelen.

Moet toch wel eerlijk zeggen dat ik het echt een gemiste kans vind van Covenant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de pc kan je wel het een en ander voor elkaar krijgen maar toch is het jammer.
pi_158283066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:32 schreef DeeCruise het volgende:
Tock ook maar weer eens melden in deze topicreeks. Volgens mij klopt er iets niet met mijn game. Ondertussen over de 100 uur erin zitten en ben momenteel level 56. Speel op very hard, maar wat ik ook doe, er spawned geen x-01 power armor.

Weet iemand of er nog meer vereisten zijn behalve difficulty level en level an sich? Dit omdat ik geen idee heb wat ik nog meer kan doen. De game is volledig vanilla, geen console commands gebruikt etc.

MQ niet doorgespeeld, zit nog in act 1 bij het punt dat ik een brein moet laten checken (lijkt me spoilervrij genoeg zo).

Iemand enig idee?
het is zo dat als je binnen een bepaalde straal bent geweest van een power armor dat die dan unlocked als je toevallig in de buurt bent geweest op een laag level dan unlocked die dus al.
ook al heb je hem zelf nog niet gezien ofzo
pi_158283357
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:34 schreef boik het volgende:

[..]

het is zo dat als je binnen een bepaalde straal bent geweest van een power armor dat die dan unlocked als je toevallig in de buurt bent geweest op een laag level dan unlocked die dus al.
ook al heb je hem zelf nog niet gezien ofzo
Bedankt voor de reactie. Helaas is dat niet de enige factor. Kwam gisteren in een gebied waar ik nog niet eerder was geweest, had deze online gevonden als zijnde een mogelijke x-01. Toen ik daar aankwam was het gewoon een leeg armor, alleen het frame dus.

Ergens gaat er gewoon iets grandioos mis, ik weet alleen niet wat. Ik ben bijv. in die blimp wel die helm tegen gekomen, dus de componenten zitten er wel degelijk in. Ze spawnen alleen fucking nergens.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  Eindredactie Games woensdag 16 december 2015 @ 15:03:08 #151
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158283776
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:45 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie. Helaas is dat niet de enige factor. Kwam gisteren in een gebied waar ik nog niet eerder was geweest, had deze online gevonden als zijnde een mogelijke x-01. Toen ik daar aankwam was het gewoon een leeg armor, alleen het frame dus.

Ergens gaat er gewoon iets grandioos mis, ik weet alleen niet wat. Ik ben bijv. in die blimp wel die helm tegen gekomen, dus de componenten zitten er wel degelijk in. Ze spawnen alleen fucking nergens.
Op een zeker moment had ik denk ik een stuk of 5 power armor suits rondslingeren op verschillende locaties. Ik heb mijn X-01 suit op den duur tot de max geupgradet en had vanaf toen schijt aan die andere suits. Die zijn nu nergens meer terug te vinden; ik wilde op den duur een ouder pak strippen voor onderdelen maar ner-gens meer te bekennen. Die helmet-blimp zie ik alleen nog maar bij m'n X-01 als ik eruit ga, terwijl ik 100% zeker weet dat die andere vier suits nog ergens staan.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_158284874
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:45 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie. Helaas is dat niet de enige factor. Kwam gisteren in een gebied waar ik nog niet eerder was geweest, had deze online gevonden als zijnde een mogelijke x-01. Toen ik daar aankwam was het gewoon een leeg armor, alleen het frame dus.

Ergens gaat er gewoon iets grandioos mis, ik weet alleen niet wat. Ik ben bijv. in die blimp wel die helm tegen gekomen, dus de componenten zitten er wel degelijk in. Ze spawnen alleen fucking nergens.
hm oke vreemd, dan zou ik ook niet weten wat er is.
ikzelf heb ook maar 1 complete x-01 set gevonden, die bekendste bij de 2 robots verder ook nog geen gezien met 100+ uur.
maar mij maakt niet zoveel uit, ik heb die mod dat ik alle armor en wapens kan maken dus ik maak het gewoon als ik iets nodig heb :P
pi_158284902
quote:
2s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:03 schreef 2dope het volgende:

[..]

Op een zeker moment had ik denk ik een stuk of 5 power armor suits rondslingeren op verschillende locaties. Ik heb mijn X-01 suit op den duur tot de max geupgradet en had vanaf toen schijt aan die andere suits. Die zijn nu nergens meer terug te vinden; ik wilde op den duur een ouder pak strippen voor onderdelen maar ner-gens meer te bekennen. Die helmet-blimp zie ik alleen nog maar bij m'n X-01 als ik eruit ga, terwijl ik 100% zeker weet dat die andere vier suits nog ergens staan.
die blip krijg je alleen te zien bij je laatse armor waar je uit bent gestapt, maar dat wist je wss al wel.
  Eindredactie Games woensdag 16 december 2015 @ 15:52:57 #154
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158285021
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:49 schreef boik het volgende:

[..]

die blip krijg je alleen te zien bij je laatse armor waar je uit bent gestapt, maar dat wist je wss al wel.
Nope! Had geen idee :D Thanks.

Heb t/m level 40ish sowieso nauwelijks power armor gebruikt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_158285069
quote:
2s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:52 schreef 2dope het volgende:

[..]

Nope! Had geen idee :D Thanks.

Heb t/m level 40ish sowieso nauwelijks power armor gebruikt.
oh haha oke, had het al een paar keer gezien hier maar mooi dat ik je toch heb kunnen helpen :P

ik gebruik ze zelf eigenlijk ook alleen maar om te showen hoor, heb er een tot het maximale geupgrade voor het geval dat maar de rest staat in alle kleuren gewoon stof te happen :)
pi_158286137
Ik denk dat het niet helemaal eerlijk is om 3 met NV of 4 te vergelijken. Deel drie zal voor mij altijd het mooiste blijven. Is een van de weinige single player spelen waar ik uren in gestopt heb zonder cheats. Is ook een van de laatste spellen waarbij ik meerdere keren vergeten ben te gaan slapen en pas de console uitdeed toen ik vogels hoorde tjirpen. Had honderden podcasts en andere zooi op de achtergrond, gewoon compleet van de wereld die tijd.

Met NV was het wel leuk om te spelen maar was ik in eerste instantie al teleurgesteld omdat je niet in een vault begon. Dat nam voor mij iets van het FO-gevoel weg. De wereld was een stuk levendiger maar daardoor was ik altijd bang dat ik iets verkeerd zou doen of dat ik iets belangrijks zou missen. Dat heeft het voor mij een beetje verziekt. Niet dat het slecht was, qua verschillende facties ook prima materiaal om over na te denken.

FO4 zit qua wereld dichterbij FO3, er gebeurt minder buiten jou om. Dus ik voel me minder opgejaagd en neem langer de tijd om rond te kijken. Helaas betekent dat dus ook dat een hoop niet zo belangrijk lijkt. De Minutemen bijvoorbeeld. Dacht dat dat best tof zou zijn maar in principe door je alles gewoon zelf zoals in 3, alleen gaan de credits naar de Minutemen.

Verder eens met wat iemand hier eerder zei, de locaties zitten te dicht op elkaar. Vaak kun je vanuit elke positie wel een andere locatie zien. Vanuit Sanctuary kun je RR zien, vanuit Starlight kun je de Drumlin Diner zien, etc. Lijkt allemaal op een steenworp afstand van elkaar te liggen. Ook met settlements en vijandelijke bases, dat je denkt, het zijn praktisch buren, hoe leven jullie überhaupt naast elkaar?

Verhaal doe ik vrij rustig maar vandaag toch even wat progressie gemaakt en dat gaat wel eng snel eigenlijk. Aan de andere kant wil ik 'm ook wel uitspelen en dan in tweede playthrough met veel mods.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158286467
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 14:34 schreef boik het volgende:

[..]

het is zo dat als je binnen een bepaalde straal bent geweest van een power armor dat die dan unlocked als je toevallig in de buurt bent geweest op een laag level dan unlocked die dus al.
ook al heb je hem zelf nog niet gezien ofzo
Ik heb een andere ervaring. De X01 power armour had ik al compleet op een vrij laag level. Ik weet niet meer waar ik hem vond, iets van een kampje met een paar APC's, zonder waypoint. Complete set stond daar te wachten.
Ik heb uiteindelijk van alle power armours een set gevonden, en 2 sets van de X01.
Heb het gevoel dat elk powerarmour frame vaste onderdelen hier aan vast heeft zitten, ofwel niet random.
Maar ja, da's mijn ervaring.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158287236
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:30 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ben je eens bij Hubris Comics naar binnen geweest en heb je het daar geloot (had ik ook gedaan haha). Je kunt het ook niet wegdoen als het goed is, omdat je de quest nog niet hebt gedaan (maar dat pak neemt wel 7 in je inventory in..).

Je moet ff naar Goodneigbor gaan, en dan naar de Memory Den. Dan praten met zo'n dude in het eerste kamertje rechts :P

Leuke quest!
Volgens mij ben ik al compleet klaar daar... moet alleen daar de perk van Curie nog scoren.

Heb er uberhaupt vrij lang over gedaan al de companions te vinden...

En qua gewicht heb ik geen zorgen, dat is de enige serieuze aanpassing aan 't spel die ik gedaan heb om je draagvermogen naar 10.000 te zetten ipv 200 of zo... en dan nog moet ik regelmatig lossen. Dat kan ik iedereen aanraden. Dat heen en weer zeulen word je snel beu.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:39 schreef seto het volgende:

[..]

je speelt gemiddeld al 9 uur per dag sinds launch? :')
Ja hallo... ik moet nog werken ook he... gimme a break !
quote:
10s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Ah ja, ik heb de bewakers die ik assign wel volgepropt met armor en redelijk tot goede wapens maar de rest laat ik gewoon lopen zoals ze zijn of geef ik een jurk. Een paar settlements heb ik goed beveiligd en de rest gewoon 'goed genoeg'.

Ben/was vooral bezig om te kijken hoe creatief ik kan zijn met de gebouwen. Bij grey garden heb ik het bijvoorbeeld voor elkaar gekregen om op het viaduct te kunnen bouwen op een manier dat de settlers er ook naar toe kunnen lopen (ze zijn nogal dom als het complex wordt) en dat soort dingen, de Castle heb ik dichtgemetseld en sanctuary volledig afgebakerd met laser en missile turrets aan de buitenkant en gun turrets binnen de settlement. En een grote lichtgevende middelvinger in elkaar geflanst in één van de settlements (nutteloos maar leuk :') )
Als je hoger doorlevelt merk je dat de aanvallen op settlements wel serieus zwaar worden en de gemiddelde settler het niet overleeft tenzij je die zwaar bewapent/bekleedt met armorkleding...(alle settlers hebben een complete uitrusting bij mij die ook geupgraded moest worden toen ik hoger levelde) en dat is dan nog afgezien van een goed sluitende omheining en heavy laser en missiles verdediging... 5.56 gun turrets zijn veel te licht om iets tegen te houden, die vreten ze op.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  woensdag 16 december 2015 @ 17:46:35 #159
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158287465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:33 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik al compleet klaar daar... moet alleen daar de perk van Curie nog scoren.

Heb er uberhaupt vrij lang over gedaan al de companions te vinden...

En qua gewicht heb ik geen zorgen, dat is de enige serieuze aanpassing aan 't spel die ik gedaan heb om je draagvermogen naar 10.000 te zetten ipv 200 of zo... en dan nog moet ik regelmatig lossen. Dat kan ik iedereen aanraden. Dat heen en weer zeulen word je snel beu.

[..]

Ja hallo... ik moet nog werken ook he... gimme a break !

[..]

Als je hoger doorlevelt merk je dat de aanvallen op settlements wel serieus zwaar worden en de gemiddelde settler het niet overleeft tenzij je die zwaar bewapent/bekleedt met armorkleding...(alle settlers hebben een complete uitrusting bij mij die ook geupgraded moest worden toen ik hoger levelde) en dat is dan nog afgezien van een goed sluitende omheining en heavy laser en missiles verdediging... 5.56 gun turrets zijn veel te licht om iets tegen te houden, die vreten ze op.
Ik speel op normal maar zit nu op level 62. Lijkt me hoog genoeg denk ik. Misschien toch een nieuwe playtrough doen op survival misschien.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158295062
Godverdomme staat er ineens een Deathclaw achter me _O-

:o :'( :o
pi_158298057
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:48 schreef boik het volgende:

[..]

hm oke vreemd, dan zou ik ook niet weten wat er is.
ikzelf heb ook maar 1 complete x-01 set gevonden, die bekendste bij de 2 robots verder ook nog geen gezien met 100+ uur.
maar mij maakt niet zoveel uit, ik heb die mod dat ik alle armor en wapens kan maken dus ik maak het gewoon als ik iets nodig heb :P
Ik vind het gewoon vreemd dat sommige lui deze op level 30 op normal al vinden en ik niks tegenkom. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat ik verder moet met de MQ...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  woensdag 16 december 2015 @ 23:53:31 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158299188
Een raid mod O+. Krijg je gewoon een heel leger op je hoofd.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2995

Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 17 december 2015 @ 08:38:17 #163
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158301669
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:20 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon vreemd dat sommige lui deze op level 30 op normal al vinden en ik niks tegenkom. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat ik verder moet met de MQ...
Google anders de locaties en loop er zelf heen. Zover ik weet kom je niet zomaar alle parts tegen bij de MQ. Ik in ieder geval niet.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158303195
Heb zelf op twee locaties de X-01 aangetroffen. Op eentje een complete set en op de andere een chest en head.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158303267
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:20 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon vreemd dat sommige lui deze op level 30 op normal al vinden en ik niks tegenkom. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat ik verder moet met de MQ...
Ik heb er twee gevonden toen ik volgens mij level 35 op very easy was in m'n vorige Playthrough. Dus je zou wel iets moeten kunnen vinden denk ik ;)
  donderdag 17 december 2015 @ 10:56:00 #166
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158303310
Ik ben nu een beetje de mods aan het nakijken voor wat settlement uitbreidingen.

Je hebt er ééntje die institute, covenant en BoS spullen vrijgeeft en eentje die door het vernachelen van je charisma (staat dan op 99) een veel grotere populatie erin kan proppen, die dan gecombineerd met die gekke settlement raid mod en maar met samengeknepen billetjes hopen dat mijn pc niet in de fik vliegt als ik klaar ben _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158304377
Wat zijn die flamethrowers toch kut om je tegen te weren zeg. ;(
  donderdag 17 december 2015 @ 11:51:05 #168
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158304398
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:49 schreef Lange_Lans het volgende:
Wat zijn die flamethrowers toch kut om je tegen te weren zeg. ;(
Eens, om te janken. Enige oplossing is VATS of van grote afstand die pisnichten door hun hoofd te schieten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158308038
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:49 schreef Lange_Lans het volgende:
Wat zijn die flamethrowers toch kut om je tegen te weren zeg. ;(
Brandwerende laag op je kleding aanbrengen.
pi_158308597
quote:
11s.gif Op woensdag 16 december 2015 23:53 schreef jogy het volgende:
Een raid mod O+. Krijg je gewoon een heel leger op je hoofd.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2995

Mama Murphy _O- _O-
  donderdag 17 december 2015 @ 16:12:10 #171
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158309327
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:33 schreef Drankster het volgende:

[..]

Mama Murphy _O- _O-
Ja _O-, die was wel hilarisch.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 17 december 2015 @ 16:53:53 #172
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158310097
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 16:12 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja _O-, die was wel hilarisch.
[Preston dislikes that]

;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158313099
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:38 schreef Mirel het volgende:

[..]

Google anders de locaties en loop er zelf heen. Zover ik weet kom je niet zomaar alle parts tegen bij de MQ. Ik in ieder geval niet.
Ja, de bekende locaties heb ik gehad,op level 40 bijv bij court 35. Helaas, niks dus.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_158313122
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 10:53 schreef Eerin het volgende:

[..]

Ik heb er twee gevonden toen ik volgens mij level 35 op very easy was in m'n vorige Playthrough. Dus je zou wel iets moeten kunnen vinden denk ik ;)
Jup, ik snap er ook niks van. Heb 4 t60, 3 t52, 4 t45 en 2 raider mk2. Geen x01 te vinden
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  donderdag 17 december 2015 @ 19:42:19 #175
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158313539
Ik vond mijn eerste X-01 helemaal beneden in de moerassen bij een gecrashte Vertibird. Miste wel 2 onderdelen. Kan het niet op Google vinden though :|

Maar check dit:

quote:
X-01 power armor is the most sought after piece of equipment and also the most elusive. Only high level adventurers will be able to gain access to it and strut around the Commonwealth proudly. There are two locations I know of that contain this armor. Do not attempt getting to them before you are around level 40 level 28 (haven't confirmed the exact level, sometimes level 30 was too low at some of the locations). If you go there while at a low level (and survive) you will just find the T-60 armor instead, which is a shame. X-01 is more of a prestige item, because you have more than likely finished the game by that point, but it never hurts to own the best of the best.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158313708
Ik vond een X-01 in een gebouwtje vlak voor de poort van Fort Strong met m'n level 38-39 character. Mist wel de armor voor de benen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_158315933
Ik heb de complete X-01 set gevonden doordat ik een filmpje zag met daarin de locatie waar je hem zeer waarschijnlijk compleet kunt vinden :@
Flesje bier
  donderdag 17 december 2015 @ 22:08:24 #178
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158317396
Ik heb twee volledige x-01 power armor pakken gevonden maar pas gister kwam ik erachter dat je de companion erin kon proppen :'). Nu is curie een geweldige pak ezel en melee speler. O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 17 december 2015 @ 22:54:16 #179
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158318955
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:08 schreef jogy het volgende:
Ik heb twee volledige x-01 power armor pakken gevonden maar pas gister kwam ik erachter dat je de companion erin kon proppen :'). Nu is curie een geweldige pak ezel en melee speler. O+.
Hoe doe je dat? -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158321495
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? -O-
Je kan een follower aanspreken en vervolgens hem/haar iets op laten pakken/deur laten open doen/op een stoel laten zitten/in armour laten stappen door te richten op het item/de deur/de stoel/het armour en op E te drukken (of wat de knop ook mogen zijn op consoles). :)
Even achteruit lopen als je een follower aan spreekt en alleen maar dialoog opties ziet. Dan zie je dat je gebruikelijke cursor veranderd is.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158323483
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:42 schreef Mirel het volgende:
Ik vond mijn eerste X-01 helemaal beneden in de moerassen bij een gecrashte Vertibird. Miste wel 2 onderdelen. Kan het niet op Google vinden though :|

Maar check dit:

[..]

Jup, dat was ook al bekend, en klopte bij mij dus niet. Maar ik heb er gisteren eindelijk 1 gevonden (133 uur, level 60 op very hard). Ben maar verder gegaan met de MQ en was op het punt waar ik richting de glowing sea moest. Daar vond ik onderin een bunker een X-01. Eindelijk de collectie compleet! Waarschijnlijk werd de spawn pas getriggerd op het moment dat ik verder ging met de MQ.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties :)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_158323493
quote:
9s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:08 schreef jogy het volgende:
Ik heb twee volledige x-01 power armor pakken gevonden maar pas gister kwam ik erachter dat je de companion erin kon proppen :'). Nu is curie een geweldige pak ezel en melee speler. O+.
Wat ik mij afvraag: kun je ze ook commanden om eruit te gaan of ben je het armor dan definitief kwijt? Ik speel standaard als lone wanderer, maar lijkt me voor de volgende playthrough wel handig, vooral in het begin van de game.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_158323506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:41 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag: kun je ze ook commanden om eruit te gaan of ben je het armor dan definitief kwijt? Ik speel standaard als lone wanderer, maar lijkt me voor de volgende playthrough wel handig, vooral in het begin van de game.
Volgens mij is daar geen specifieke command voor maar je krijgt ze eruit door ze bijv. te vragen een terminal te hacken. Ik denk dat het ook werkt als je ze bevel geeft te gaan slapen etc., alle zaken die je niet in een power armor kunt doen.
Flesje bier
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:51:46 #184
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158323564
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 00:30 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Je kan een follower aanspreken en vervolgens hem/haar iets op laten pakken/deur laten open doen/op een stoel laten zitten/in armour laten stappen door te richten op het item/de deur/de stoel/het armour en op E te drukken (of wat de knop ook mogen zijn op consoles). :)
Even achteruit lopen als je een follower aan spreekt en alleen maar dialoog opties ziet. Dan zie je dat je gebruikelijke cursor veranderd is.
Ah, ik dacht dat ik dat al eens had geprobeerd. Zal het nog eens proberen. Bedankt! :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:02:25 #185
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158323645
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:41 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag: kun je ze ook commanden om eruit te gaan of ben je het armor dan definitief kwijt? Ik speel standaard als lone wanderer, maar lijkt me voor de volgende playthrough wel handig, vooral in het begin van de game.
Misschien 'transfer' en dan hun fusion core afnemen :P?
pi_158323648
Ik vond de mijne trouwens al ergens rond level 32 ofzo. Dus het is niet onmogelijk op lagere levels. Tweede keer kwam ik 'm tegen toen ik level 40 was. Die eerste keer was het trouwens in een afgesloten gebouw. Je moet eerst in het aangrenzende gebouw naar binnen waar een terminal is waar je de deur van het andere gebouw mee kunt openen. Ik wist niet eens waar die terminal voor was maar unlock altijd alle deuren. Eenmaal buiten probeerde ik nogmaals alle deuren omdat ik m'n quest target niet kon vinden, en toen ging 'ie wel open. Achteraf gecheckt via wiki omdat ik m'n quest target nog steeds niet had gevonden en is blijkbaar een van de beste locaties om X-01 te vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158323820
Goede tips m.b.t het terugpakken van power armor van companions. Zal het vanavond eens proberen voor de fun. Thanks!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_158323867
Kwam gisteren een vreemd soort nieuwe vijand tegen....

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:47:07 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158324076
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:54 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hoe doe je dat? -O-
Companion selecteren en (best belangrijk want ze zijn dom) ze eerst naar de achterkant van het powerarmor sturen en er dan pas in, anders wordt het te moeilijk voor ze. Je kan ze er trouwens uit halen door ze aan te spreken, talk te selecteren en daar krijg je een optie om ze eruit te laten.

Een paar dagen geleden miste trouwens één van mijn X-01 armors zijn helm en ik kon het nergens meer terug vinden. Toen heb ik met een cheat die helm weer terug getoverd. Gisteren heb ik iedereen armored clothing gegeven en kwam ik mijn helm tegen in de inventory van Sturges :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:57:11 #190
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158324198
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Companion selecteren en (best belangrijk want ze zijn dom) ze eerst naar de achterkant van het powerarmor sturen en er dan pas in, anders wordt het te moeilijk voor ze. Je kan ze er trouwens uit halen door ze aan te spreken, talk te selecteren en daar krijg je een optie om ze eruit te laten.

Een paar dagen geleden miste trouwens één van mijn X-01 armors zijn helm en ik kon het nergens meer terug vinden. Toen heb ik met een cheat die helm weer terug getoverd. Gisteren heb ik iedereen armored clothing gegeven en kwam ik mijn helm tegen in de inventory van Sturges :{.
Thnx!

En Sturges }:| Vuile dief :r
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158324729
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:41 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag: kun je ze ook commanden om eruit te gaan of ben je het armor dan definitief kwijt? Ik speel standaard als lone wanderer, maar lijkt me voor de volgende playthrough wel handig, vooral in het begin van de game.
Ze aanspreken, bovenste optie, dan kun je ze vragen hun powerarmour te verlaten.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158325861
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 10:36 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Ze aanspreken, bovenste optie, dan kun je ze vragen hun powerarmour te verlaten.
^O^
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  Moderator vrijdag 18 december 2015 @ 14:41:31 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158329109
Fallout 1 bijna uitgespeeld (denk ik) ik ben bij die master maar krijg em nog niet kapot... dus of allerlei skills erbij krijgen, of nog wat levelen en het moet te halen zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158329360
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:
Fallout 1 bijna uitgespeeld (denk ik) ik ben bij die master maar krijg em nog niet kapot... dus of allerlei skills erbij krijgen, of nog wat levelen en het moet te halen zijn.
Poging doen hem onder de tafel te lullen. :P
Da's 1 van de dingen die zo tof zijn aan Fallout 1/2 (en NV),
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Moderator vrijdag 18 december 2015 @ 15:49:42 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158330578
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 14:55 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Poging doen hem onder de tafel te lullen. :P
Da's 1 van de dingen die zo tof zijn aan Fallout 1/2 (en NV),
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof dat dat moet lukken maar daar heb ik wat meer speech voor nodig :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158331155

:D
  vrijdag 18 december 2015 @ 16:33:30 #197
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158331797
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 december 2015 15:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik geloof dat dat moet lukken maar daar heb ik wat meer speech voor nodig :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
  zaterdag 19 december 2015 @ 01:21:08 #198
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158347812
Even een snel 'wist je datje' tussendoor

Een fusion core is bij een store altijd hetzelfde aantal caps waard, ongeacht hoe vol hij nog is.

Dus als je fusion core bijna leeg is, haal hem dan nog even snel uit je power armor zodat je hem nog kunt verkopen ^O^
pi_158351300
Heb nu een shitload aan mods geïnstalleerd. Darker nights, brighter lights en True Storms zijn echt must-haves nu ik ze een tijd geprobeerd heb. Verschil is echt gigantisch. Verder nog een paar settlement mods maar die zijn niet echt essentieel als je niet van settlement builden houdt (al is het wel leuk om een kerstboom in je settlements te zetten nu). Verder nog "More Where That Came From" voor 100+ extra nummers op de radio.

Maar vooral True Storms is echt super. Originele weer lijkt ineens nergens meer op. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158351727
Ik ga die true storms proberen dan, net met mn power armor door een storm in the glowing sea gegaan, alsof je op mars loopt, dat smaakt naar meer.

Wachten is vooral op een soort hardcore mod, die straling mag daar wel omhoog.
-nee-
pi_158352188
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 10:22 schreef Marsenal het volgende:
Ik ga die true storms proberen dan, net met mn power armor door een storm in the glowing sea gegaan, alsof je op mars loopt, dat smaakt naar meer.

Wachten is vooral op een soort hardcore mod, die straling mag daar wel omhoog.
Ik dacht ook dat het daar erger zou zijn. Heb toen quicksave gemaakt aan de rand omdat ik dacht dat ik toch wel dood zou gaan. Toen op goed geluk begonnen met lopen. Uiteindelijk met drie vingers in de neus doorheen gegaan. Was dus wel met X-01 armor. Moest wel paar keer stims poppen maar je kunt de vijanden op zich wel redelijk goed ontwijken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 19 december 2015 @ 14:10:17 #202
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158354999
Ik loop nu door de glowing sea zonder armor, met een hoog level en juiste perks is very hard nog goed te doen :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_158355077
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 14:10 schreef Mirel het volgende:
Ik loop nu door de glowing sea zonder armor, met een hoog level en juiste perks is very hard nog goed te doen :P
Meeste vijanden in de Glowing Sea hebben geen ranged attack he, als je dan weinig DR hebt maar wel sterk genoeg bent om je vijanden te killen voordat ze dichtbij genoeg komen kan het niet zo moeilijk zijn idd.
Flesje bier
pi_158355733
En de straling is gewoon laag, pockets van 40 r/sec zouden wel cool geweest zijn, gebieden waar je zonder hazmat of power armor niet in wil. Nu kan je met een bescheiden voorraadje rad-x en radaway daar fluitend doorheen. Het is mij echt wel te makkelijk allemaal, maar goed, iemand gaat dit vast gauw modden zodat mijn tweede playthrough een stuk spannender wordt >:)
-nee-
pi_158365327
Tja welkom bij Bethesda games. Zit totaal geen uitdaging in hun games. Echt jammer om te lezen dat het dus tegenvalt daar.

Dan maar wachten op mods die het spel een stuk meer uitdagend en moeilijker maakt. Project Nevada (New Vegas) en Wanderers Edition (Fallout 3) maakte het spel veel uitdagender.

Kan nu al niet wachten op bepaalde mods die Fallout 3 en New Vegas zo tof maakte. Mods die ik hierboven al zei, A World Of Pain en DC/NV Interiors om maar wat te noemen.
  zaterdag 19 december 2015 @ 21:55:27 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158366055
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 21:37 schreef Vault-Boy het volgende:
Tja welkom bij Bethesda games. Zit totaal geen uitdaging in hun games.
Alsof dat er wel is in welke game dan ook :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158370827
Soms is dit spel zo nep man qua immersion. Gisteren een locatie leeg gehaald en er staat ook cleared als tag. Kom ik er nu toevallig weer langs, is en staat alles er gewoon weer. WTF man :')
pi_158372995
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 00:37 schreef Vault-Boy het volgende:
Soms is dit spel zo nep man qua immersion. Gisteren een locatie leeg gehaald en er staat ook cleared als tag. Kom ik er nu toevallig weer langs, is en staat alles er gewoon weer. WTF man :')
Als je een bepaalde tijd niet op een locaties bent geweest, respawned alles weer inderdaad. Is ook gedaan omdat je anders niet meer door kunt levellen.

Ik verklaar het altijd maar zo; na een tijdje zijn er weer andere raiders/gunners etc. die daar hun basis van maken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 20 december 2015 @ 05:08:03 #209
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158373429
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 03:10 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als je een bepaalde tijd niet op een locaties bent geweest, respawned alles weer inderdaad. Is ook gedaan omdat je anders niet meer door kunt levellen.

Ik verklaar het altijd maar zo; na een tijdje zijn er weer andere raiders/gunners etc. die daar hun basis van maken.
Best logisch ook gewoon.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158373615
quote:
14s.gif Op zondag 20 december 2015 05:08 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Best logisch ook gewoon.
Is het ook wel op zich, alleen is het jammer dat alle loot ook respawned. En niet alleen hierbij, ook bij random encounters gebeurt dat. Ik heb bijvoorbeeld bepaalde notes gewoon dubbel. Identieke notes. Bijvoorbeeld die van zo'n raider die addicted is aan iets. Weet ik veel wat precies, boeit niet zoveel. :P Ben die random encounter nu dus al twee keer tegengekomen. Identiek gewoon. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 20 december 2015 @ 08:54:35 #211
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158373857
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 07:15 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Is het ook wel op zich, alleen is het jammer dat alle loot ook respawned. En niet alleen hierbij, ook bij random encounters gebeurt dat. Ik heb bijvoorbeeld bepaalde notes gewoon dubbel. Identieke notes. Bijvoorbeeld die van zo'n raider die addicted is aan iets. Weet ik veel wat precies, boeit niet zoveel. :P Ben die random encounter nu dus al twee keer tegengekomen. Identiek gewoon. :')
Ik kan me voorstellen dat de makers die ook meerdere keren in de game stoppen. Het is een vrij groot gebied en er gebeurt van alles zonder dat je dat misschien meemaakt. Dan kan het zijn dat je een bepaalde note twee keer vindt terwijl iemand anders die misschien niet vindt.

Wat wel tof zou zijn is de mogelijkheid om je favoriete groep een gebouw te laten overnemen op het moment dat je 'm cleared hebt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158374041
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 08:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat de makers die ook meerdere keren in de game stoppen. Het is een vrij groot gebied en er gebeurt van alles zonder dat je dat misschien meemaakt. Dan kan het zijn dat je een bepaalde note twee keer vindt terwijl iemand anders die misschien niet vindt.

Wat wel tof zou zijn is de mogelijkheid om je favoriete groep een gebouw te laten overnemen op het moment dat je 'm cleared hebt.
Dat ook ja. Al moet je 'm dan wel op kunnen ruimen. Ziet er niet uit als ze tussen de "meat bags" van super mutants moeten leven.


Moet natuurlijk als Feyenoordert. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 20 december 2015 @ 11:04:10 #213
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158375025
Weet iemand hoe ik Nick Valentine's companion quest kan forceren om te starten? Die moest ik nog doen en had toen z'n affinity gecheckt in de console. Stond vrij laag dus had het handmatig omhoog gezet maar er gebeurde niks. Nu is het kapot. ;( Als ik op de gewone manier z'n affinity boost dan blijft het op 999.0 staan
When all else fails, you always have delusion.
pi_158375536
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 11:04 schreef Mirel het volgende:
Weet iemand hoe ik Nick Valentine's companion quest kan forceren om te starten? Die moest ik nog doen en had toen z'n affinity gecheckt in de console. Stond vrij laag dus had het handmatig omhoog gezet maar er gebeurde niks. Nu is het kapot. ;( Als ik op de gewone manier z'n affinity boost dan blijft het op 999.0 staan
Heb je 'forceav' gebruikt?
Zo ja, open de console, klik op Nick en type dit:
"forceav ca_affinity 0"
Hopelijk zet dat z'n affinity weer terug naar 0 of iig naar wat het was.
Ik zou forceav nooit gebruiken, behalve voor carryweight. Modav trouwens ook niet gebruiken.
Daarna:

"setav ca_affinity 249"
Vervolgens moet je iets doen wat hij leuk vindt, of gewoon even rond reizen. Wanneer zijn affiniteit de 250 bereikt krijg je een dialoogje. Daarna:

"setav ca_affinity 499"
Zelfde verhaal, weer wat doen wat hij leuk vindt (terminal hacken), affiniteit gaat naar/over de 500. Dialoogje.

"setav ca_affinity 749"
Zelfde verhaal, weer wat doen wat hij leuk vindt, affiniteit gaat naar/over de 750. Dialoogje.
Volgens mij krijg je hier z'n quest. Daarna:

"setav ca_affinity 999"
Wanneer deze naar/over de duizend schiet krijg je weer een dialoogje en krijg je z'n perk.

250/500/750 en 1000 zijn de triggers om het maar zo te zeggen.

Kan zijn dat je niet bij elke trigger een dialoog krijgt, niet elke companion heeft bij elke mijlpaal een gesprekje voor je.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  zondag 20 december 2015 @ 11:40:12 #215
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158375620
Ah chill, ga dat eens uitproberen.

Ik wist trouwens niet dat er in het museum in het begin een stukje tekst is over een oorlog die de VS had op de maan :o

http://fallout.wikia.com/wiki/Museum_of_Freedom

edit: forceav gebruikt en op 0 gezet, na wat raiders doodgemaakt te hebben en een synth bevrijd is m'n affinity -1250 en scheldt hij me telkens uit enzo }:|

[ Bericht 31% gewijzigd door Mirel op 20-12-2015 19:07:09 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_158387847
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 11:40 schreef Mirel het volgende:
Ah chill, ga dat eens uitproberen.

Ik wist trouwens niet dat er in het museum in het begin een stukje tekst is over een oorlog die de VS had op de maan :o

http://fallout.wikia.com/wiki/Museum_of_Freedom

edit: forceav gebruikt en op 0 gezet, na wat raiders doodgemaakt te hebben en een synth bevrijd is m'n affinity -1250 en scheldt hij me telkens uit enzo }:|
Had je eerder forceav gebruikt? Zo nee, dan was het verstandig forceav nu ook niet te gebruiken. Misschien was ik te onduidelijk.
Nou ja, met forceav 1250 zou ie op 0 moeten staan, en van daaruit voortaan setav gebruiken.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158401675
Spoiler voor wie nog niet in the Institute is geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of dit verder nog consequenties gaat hebben.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158402997
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 08:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
Spoiler voor wie nog niet in the Institute is geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd of dit verder nog consequenties gaat hebben.
Geen idee hoe je verhaallijn nu gaat lopen.

Maar Dr Li speelt in de BOS verhaallijn wel een belangrijke rol.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_158405472
Ik heb sinds een paar dagen trouwens plotseling ontzettend veel zin om Skyrim weer te spelen, denk dat ik dat vanavond ook ga doen. :@
Flesje bier
pi_158407322
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 09:58 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Geen idee hoe je verhaallijn nu gaat lopen.

Maar Dr Li speelt in de BOS verhaallijn wel een belangrijke rol.
Bij terugkeer bij de Elder zei hij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben nu wel even een beetje Fallout moe. Geen idee waarom eigenlijk. Misschien dat ik nu te snel ga door te focussen op de main quest. Ben nu vrij snel door drie of vier main quests gevlogen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat ik paar dagen even van Fallout afblijf. Dan komt het gevoel vanzelf weer terug.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 21 december 2015 @ 13:31:04 #221
69994 seto
-|||--------|||-
pi_158408214
Heb hem dit weekend ook uitgespeeld met BoS.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  Redactie Frontpage maandag 21 december 2015 @ 13:47:58 #222
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_158408722
The Battle for Bunker Hill:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 21 december 2015 @ 15:45:36 #224
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158411742
quote:
Inderdaad ja. En die enge baby was ik ook liever kwijt dan rijk.
Dat deden ze in The Last of Us toch een stukkie effectiever. :')
pi_158416451
Ook wel erg makkelijk eigenlijk van Bethesda. In Fallout 3 gaat je moeder dood en moet je op zoek naar je vader en nu in Fallout 4 gaat je man/vrouw dood en moet je op zoek naar je kind. Je kan toch echt wel zien waar hun prioriteiten liggen bij hun games.

Tja en nog steeds geniet ik er nog van hoor :D
  maandag 21 december 2015 @ 20:18:36 #226
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158419022
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 15:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Inderdaad ja. En die enge baby was ik ook liever kwijt dan rijk.
Dat deden ze in The Last of Us toch een stukkie effectiever. :')
Dat kun je ook niet echt vergelijken natuurlijk. De een is een lineaire game van 12 uur, de ander een sandbox waar je 100 uur kunt aankloten. Fallout moet ergens iets van een kapstok hebben, net als dat GTA ook altijd iets van een verhaal heeft. Uiteindelijk draait het daar niet om.

Er zitten in Fallout 4 genoeg echt gave missies en dat doet me meer dan het vage verhaal over de zoektocht naar je zoontje of het feit dat je zoontje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blijkt te zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158426228
Godverdomme waarom lees ik die spoilers nou toch

Hoewel ik het al een beetje kon raden, maar toch. |:(
-nee-
pi_158426589
Zojuist voor het eerst aangekomen in Diamond city... Ja ik heb dat spel al sinds de release :') (goed toegegeven ik speel nooit uren achter elkaar... maar toch.... )
  maandag 21 december 2015 @ 23:11:10 #229
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158426597
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:01 schreef Vault-Boy het volgende:
Ook wel erg makkelijk eigenlijk van Bethesda.
Kun je eens een keer iets posten zonder te zeiken op de developer?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158427158
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 23:10 schreef zatoichi het volgende:
Zojuist voor het eerst aangekomen in Diamond city... Ja ik heb dat spel al sinds de release :') (goed toegegeven ik speel nooit uren achter elkaar... maar toch.... )
Ik ook nog niet hoor. Ben lekker op mijn gemak alle locaties per zone aan het afstruinen.

quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 23:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kun je eens een keer iets posten zonder te zeiken op de developer?
Nee maar het is wel zo. Ze lijken nu het verhaal een beetje omgedraaid te hebben met wat extra dingen.

Fallout 3 is voor mij nog steeds een geweldige game en toen vond ik Bethesda echt geweldig, maar ik vind Fallout 4 stiekem toch best tegenvallen. Vanaf Skyrim zijn ze hun games steeds makkelijker en simpeler gaan maken.

Fallout 4 voelt voor mij nu een shooter met RPG elementen in plaats van een RPG met shooter elementen.
pi_158428385
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158429400
Ik ben een beetje Fallout-moe. ;(
pi_158429705
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 23:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kun je eens een keer iets posten zonder te zeiken op de developer?
Bwoah, hij heeft toch gelijk? Het is toch wel duidelijk dat het verhaal in dit spel harder zuigt dan een industriële stofzuiger. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:00 schreef 44rdbei het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe krijg je dat voor elkaar? :o
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 22 december 2015 @ 00:57:14 #234
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_158430317
Er wordt geklaagd over Bethesda en ik ben niet eens aanwezig? Omgekeerde wereld.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_158430318
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:38 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Bwoah, hij heeft toch gelijk? Het is toch wel duidelijk dat het verhaal in dit spel harder zuigt dan een industriële stofzuiger. :)

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? :o
Hoe kom je erop :+ _O-
pi_158430635
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:38 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Bwoah, hij heeft toch gelijk? Het is toch wel duidelijk dat het verhaal in dit spel harder zuigt dan een industriële stofzuiger. :)

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158430663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:29 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik ben een beetje Fallout-moe. ;(
Ken dat, gewoon een paar weekjes laten liggen en dan weer oppakken :)
pi_158430768
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 december 2015 00:57 schreef The_Substitute het volgende:
Er wordt geklaagd over Bethesda en ik ben niet eens aanwezig? Omgekeerde wereld.
Mehh, valt wel mee. Het heeft beperkingen maar het is lang geleden dat ik zoveel tijd in een game heb gestopt. Het enige irritante is dat het spel op sommige locaties begint te haperen en ik dus op sommige plaatsen niet kan komen of ik moet de settings lager zetten.
pi_158432948
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 01:11 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flesje bier
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:29:44 #240
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158434319
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 20:18 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat kun je ook niet echt vergelijken natuurlijk. De een is een lineaire game van 12 uur, de ander een sandbox waar je 100 uur kunt aankloten.
Irrelevant, aangezien beide gebeurtenissen na ongeveer 5/10 minuten spelen gebeuren.
pi_158434447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 01:11 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh, da's jammer, dat heb ik gemist.
Ik heb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:41:47 #242
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158434508
Het "eindfilmpje" komt, indien je voor het Institute gaat, wel heel abrupt moet ik zeggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn de laatste quests van BoS/Railroad beter? Ik miste toch wel een grande finale.
pi_158434570
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:41 schreef Twiitch het volgende:
Het "eindfilmpje" komt, indien je voor het Institute gaat, wel heel abrupt moet ik zeggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn de laatste quests van BoS/Railroad beter? Ik miste toch wel een grande finale.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 22 december 2015 @ 10:48:35 #244
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158434603
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:46 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158434639
Onverwacht dagje vrij.
-nee-
pi_158434752
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:48 schreef Twiitch het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, vandaar. Als je met de institute de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158435156
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 08:23 schreef Gezicht het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik dan weer gemist.
pi_158438759
Nieuwe outfit gevonden voor piper, kleed niet echt af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:39:52 #249
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158438840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:35 schreef 44rdbei het volgende:
Nieuwe outfit gevonden voor piper, kleed niet echt af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kapsel is erger _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158438944
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat kapsel is erger _O-
Ohja in dezelfde kist vond ik een wig dus die moest ze ook passen. :P
  dinsdag 22 december 2015 @ 19:33:53 #251
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158445569
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 14:35 schreef 44rdbei het volgende:
Nieuwe outfit gevonden voor piper, kleed niet echt af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahahaha _O- :D :D

Wat heb je er mee gedaan joh :D

Ik heb haar netjes een elegante rode jurk gegeven (zoals die zangeres in Goodneighbour) en jij maakt er een holbewoonster van :') _O-
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158445793
quote:
19s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:33 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Hahahaha _O- :D :D

Wat heb je er mee gedaan joh :D

Ik heb haar netjes een elegante rode jurk gegeven (zoals die zangeres in Goodneighbour) en jij maakt er een holbewoonster van :') _O-
:D

Dat pakje is van die stripheld Roznak heet die volgens mij. normaal laat ik haar rondlopen in die rode jas maar moest dit even proberen.
  dinsdag 22 december 2015 @ 21:27:58 #253
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158449264
Het ligt meer aan de pruik die je haar gaf ipv dat pakje. Dat pakje stond haar anders wel cool als ze gewoon normaal haar heeft + eventuele hoedje
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 22 december 2015 @ 23:42:03 #254
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158455539
Ik pleurde ergens naar beneden en kwam ergens terecht wat volgens mij niet helemaal de bedoeling was :')

pi_158460734
Je hebt ook op heel veel plekken gewoon meshes die door elkaar gaan waardoor ze flikkeren. :')
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158461134
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:41 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

:D

Dat pakje is van die stripheld Roznak heet die volgens mij. normaal laat ik haar rondlopen in die rode jas maar moest dit even proberen.
Grognak the Barbarian niet kennen :N
Flesje bier
pi_158461506
Een bug die mij nogal eens overkomt is dat auto's niet helemaal vast aan de grond zitten. Dan loop ik ertegenaan en wordt ik gebitchslapt en ga ik dood :P
-nee-
pi_158461890
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 09:58 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Geen idee hoe je verhaallijn nu gaat lopen.

Maar Dr Li speelt in de BOS verhaallijn wel een belangrijke rol.
Beetje teleurstellend wel maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wel een van de dingen waarom ik wat lastig in het verhaal kom. Het is allemaal zo meh qua keuzes die uiteindelijk niet echt uitmaken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158462073
Waarschijnlijk bij iedereen al bekend, maar het viel me echt gisteren pas op dus wil het toch even delen. Het viel me spontaan op dat mijn build limit in sanctuary helemaal vrij was, ondanks een mega settlement.

Het is dus een bug (of bijkomstigheid) dat alles wat je scrapt in een settlement afgaat van je build limit. Gisteren geprobeerd in die drive-in settlement, daar een hoop loot gescrapped en ja hoor: build limit dropt. Je kunt op deze manier je settlement dus eindeloos blijven uitbreiden.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_158462192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:25 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Beetje teleurstellend wel maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is wel een van de dingen waarom ik wat lastig in het verhaal kom. Het is allemaal zo meh qua keuzes die uiteindelijk niet echt uitmaken.
Ja. 't hele opties en verschillende keuzes maken lijkt wel enorm dumbed down... da's inderdaad wel jammer.... alles gaat gewoon een van de drie of vier verschillende richtingen op en wat je ook kiest de uiteindelijke reacties en gevolgen blijven toch hetzelfde. Echt heel erg vind ik dat niet, maar ik weet dat heel veel hardcore gamers daar wel over vallen.. en hard ook. Het open wereld karakter is voor mij belangrijker dan de verhaallijn. Het bouwen vind ik uiteindelijk ook een leuke verrijking. (moest er wel aan wennen)
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  woensdag 23 december 2015 @ 09:50:32 #261
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158462312
Volgens mij is dat met die televisies die aan kunnen gaan en de studio's die je her en der op de map vindt een onafgemaakte feature in fallout trouwens. Ik heb nu 3 studio's gevonden, allemaal met camera's en met stroom krijg je een testbeeld op je televisie en studio's staan apart op je map weergegeven. Ik vind het verdacht/jammer
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158463455
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 09:50 schreef jogy het volgende:
Volgens mij is dat met die televisies die aan kunnen gaan en de studio's die je her en der op de map vindt een onafgemaakte feature in fallout trouwens. Ik heb nu 3 studio's gevonden, allemaal met camera's en met stroom krijg je een testbeeld op je televisie en studio's staan apart op je map weergegeven. Ik vind het verdacht/jammer
Wie weet is dat iets voor een DLC.
Flesje bier
pi_158464856
Dat wordt Fallout spelen op ultra high :)

http://frontpage.fok.nl/s(...)g-4g-videokaart.html
pi_158466337
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:04 schreef 44rdbei het volgende:
Dat wordt Fallout spelen op ultra high :)

http://frontpage.fok.nl/s(...)g-4g-videokaart.html
Geluksvogel ben je. Veel plezier ermee ;)
Flesje bier
  woensdag 23 december 2015 @ 13:18:31 #265
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158466518
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:04 schreef 44rdbei het volgende:
Dat wordt Fallout spelen op ultra high :)

http://frontpage.fok.nl/s(...)g-4g-videokaart.html
Feli, leuke paint.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158467904
quote:
10s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:09 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Geluksvogel ben je. Veel plezier ermee ;)
quote:
14s.gif Op woensdag 23 december 2015 13:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Feli, leuke paint.
Thanks :)
pi_158468414
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:04 schreef 44rdbei het volgende:
Dat wordt Fallout spelen op ultra high :)

http://frontpage.fok.nl/s(...)g-4g-videokaart.html
Mazzelaar. Gefeliciteerd. :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158474856
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:36 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Mazzelaar. Gefeliciteerd. :)
Dankje :)


Ik heb nu eindelijk Piper kunnen inwisselen, ze was door haar teksten heen en viel alleen nog maar in herhaling. Heb nu curie meegenomen
pi_158487373
Toch zitten er best mooie nummers in de game. Soms sta ik gewoon even stil om te luisteren. In het begin moest ik er nog aan wennen, maar nu kan er echt wel van genieten. Dan heb ik het over de score en niet de radio :)
  donderdag 24 december 2015 @ 01:31:41 #270
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158487700
Dat bouwen is toch wel een erg toffe toevoeging aan de game hoor. Net ff lopen klooien met een soort power armor garage, ineens is het half 2 _O-
  donderdag 24 december 2015 @ 01:38:21 #271
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158487797
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:14 schreef Vault-Boy het volgende:
Toch zitten er best mooie nummers in de game. Soms sta ik gewoon even stil om te luisteren. In het begin moest ik er nog aan wennen, maar nu kan er echt wel van genieten. Dan heb ik het over de score en niet de radio :)
Helemaal mee eens. Echt meeslepend soms. Inon Zur heet die gast, heeft ook Dragon Age gedaan.
pi_158487918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:31 schreef Joran-Joran het volgende:
Dat bouwen is toch wel een erg toffe toevoeging aan de game hoor. Net ff lopen klooien met een soort power armor garage, ineens is het half 2 _O-
Dat heb ik sowieso al met de game. Dan speel ik even en zit ik er weer helemaal in. En dan gaat het snel ja :+

quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 01:38 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Echt meeslepend soms. Inon Zur heet die gast, heeft ook Dragon Age gedaan.
Ah ok. Echt prachtige nummers.

Voorbeeld:

pi_158489044
Eerste Fall-Out dit. Vermaak me nu al kostelijk :P

Hoop wel dat er nog meer NPC's komen. De dialoogopties maken allemaal totaal geen verschil tot nu toe. Ben net bij Walden Pond geweest om de Raiders te doden, maar heb wel een urenlange detour naar een dichtbijgelegen stad gemaakt en heb daar alle Ghouls en Raiders uitgeroeid, inclusief een of andere power plant. Met moeite (speel op hard). :')

Ik moet dat ijzeren pak maar eens vaker meenemen, het staat nu nog steeds te rotten bij Concord, waar ik dat ding vond.
The show must go on
pi_158489247
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 05:31 schreef Kokoswater het volgende:
Eerste Fall-Out dit. Vermaak me nu al kostelijk :P

Hoop wel dat er nog meer NPC's komen. De dialoogopties maken allemaal totaal geen verschil tot nu toe. Ben net bij Walden Pond geweest om de Raiders te doden, maar heb wel een urenlange detour naar een dichtbijgelegen stad gemaakt en heb daar alle Ghouls en Raiders uitgeroeid, inclusief een of andere power plant. Met moeite (speel op hard). :')

Ik moet dat ijzeren pak maar eens vaker meenemen, het staat nu nog steeds te rotten bij Concord, waar ik dat ding vond.
Ik liet het eerst ook staan omdat ik de hud echt lelijk vind als je in de power armor zit. Maar je kunt die armor ratings gewoon niet laten...zoveel beter dan normale armor.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 24 december 2015 @ 07:21:22 #275
28033 Pek
je moet wat
pi_158489309
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2015 23:42 schreef Joran-Joran het volgende:
Ik pleurde ergens naar beneden en kwam ergens terecht wat volgens mij niet helemaal de bedoeling was :')

[ afbeelding ]
Hier staat Bethesda al sinds Morrowind om bekend :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 24 december 2015 @ 07:46:45 #276
319877 BzP
Devildriver_
pi_158489442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 07:07 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik liet het eerst ook staan omdat ik de hud echt lelijk vind als je in de power armor zit. Maar je kunt die armor ratings gewoon niet laten...zoveel beter dan normale armor.
Ik vind dit spel veel te easy met power armor.
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_158489677
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 07:46 schreef BzP het volgende:

[..]

Ik vind dit spel veel te easy met power armor.
Zonder power armor is het al te easy maar dat is inherent aan dit soort spellen. En al helemaal met de fantastische AI van Bethesda.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 24 december 2015 @ 08:38:24 #278
319877 BzP
Devildriver_
pi_158489732
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zonder power armor is het al te easy maar dat is inherent aan dit soort spellen. En al helemaal met de fantastische AI van Bethesda.
Eens, vind het zonder power armor al te easy.
Ben nu met de railroad quests bezig voor de ballistic weave optie, dan ga ik een tuxedo pimpen en dat al armor gebruiken.
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_158489741
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:38 schreef BzP het volgende:

[..]

Eens, vind het zonder power armor al te easy.
Ben nu met de railroad quests bezig voor de ballistic weave optie, dan ga ik een tuxedo pimpen en dat al armor gebruiken.
Mjeh, ik probeerde het net weer even te spelen maar het is nog te vroeg, moet echt even weekje wachten want verlies steeds na half uurtje interesse. Misschien komt dat ook wel door het ontbreken van moeilijkheid.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 24 december 2015 @ 08:41:00 #280
319877 BzP
Devildriver_
pi_158489761
Iemand een tip om iets leukks of effectiefs toe doen met caps?
Heb bijna 30k en weet niet waar ik het aan uit moet geven want de meeste goede dingen loot ik toch.
Heb al store emporiums staan, overseers guardian gekocht etc.
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_158489913
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:41 schreef BzP het volgende:
Iemand een tip om iets leukks of effectiefs toe doen met caps?
Heb bijna 30k en weet niet waar ik het aan uit moet geven want de meeste goede dingen loot ik toch.
Heb al store emporiums staan, overseers guardian gekocht etc.
Bottle cap mijnvelden maken ?...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  donderdag 24 december 2015 @ 09:53:30 #282
319877 BzP
Devildriver_
pi_158490622
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:01 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Bottle cap mijnvelden maken ?...
die lunchboxes zijn schaars
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_158491441
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 08:11 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Grognak the Barbarian niet kennen :N
:@ en dan al spelen via Fallout 3.
Nee, ik was de naam gewoon even kwijt.
  donderdag 24 december 2015 @ 10:46:31 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158491510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 12:04 schreef 44rdbei het volgende:
Dat wordt Fallout spelen op ultra high :)

http://frontpage.fok.nl/s(...)g-4g-videokaart.html
Prepare to be disappointed.

In ieder geval even wachten tot het a la Skyrim gepimpt wordt door de gemeenschap :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158491523
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:53 schreef BzP het volgende:

[..]

die lunchboxes zijn schaars
Dan moet je wat meer scholen bezoeken.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_158495295
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:38 schreef BzP het volgende:

[..]

Eens, vind het zonder power armor al te easy.
Ben nu met de railroad quests bezig voor de ballistic weave optie, dan ga ik een tuxedo pimpen en dat al armor gebruiken.
Ik speel op hard en als het niet om de quicksave functie was, zou dit het moeilijkste spel zijn dat ik sinds tijden heb gedaan. :P
The show must go on
pi_158496482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:41 schreef BzP het volgende:
Iemand een tip om iets leukks of effectiefs toe doen met caps?
Heb bijna 30k en weet niet waar ik het aan uit moet geven want de meeste goede dingen loot ik toch.
Heb al store emporiums staan, overseers guardian gekocht etc.
Hoe kom je aan zoveel caps? Ik speel al een tijd en als ik ergens iets wil kopen kom ik onderhand altijd caps tekort.
  donderdag 24 december 2015 @ 15:08:47 #288
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158496598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:41 schreef BzP het volgende:
Iemand een tip om iets leukks of effectiefs toe doen met caps?
Heb bijna 30k en weet niet waar ik het aan uit moet geven want de meeste goede dingen loot ik toch.
Heb al store emporiums staan, overseers guardian gekocht etc.
Jammer dat het geen pre-war money is :P

Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158496987
quote:
En nu weer 1 voor 1 oprapen :D
  donderdag 24 december 2015 @ 15:44:16 #290
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158497234
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:03 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hoe kom je aan zoveel caps? Ik speel al een tijd en als ik ergens iets wil kopen kom ik onderhand altijd caps tekort.
Je zooi verkopen :P gouden horloges, sloffen sigaretten/sigarendozen, bepaalde medicijnen. Zijn allemaal best wat caps waard. En uiteraard wapens/armor die je zelf niet gebruikt.
pi_158499458
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:30 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

En nu weer 1 voor 1 oprapen :D
Of F9 indrukken.
Conscience do cost.
pi_158499664
  donderdag 24 december 2015 @ 19:28:37 #293
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158501959
quote:
2s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:03 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hoe kom je aan zoveel caps? Ik speel al een tijd en als ik ergens iets wil kopen kom ik onderhand altijd caps tekort.
Ik heb ook altijd rond de 30K caps. Ik snap juist niet hoe mensen zo weinig caps hebben. Maar als ik zo bij m'n broer kijk in de pipboy of in screenshots hier en op reddit zie ik dat mensen teveel wapens gebruiken of zomaar meezuilen. Hier wat tips:

• 2 or 3 wapens is al voldoende. Eentje voor ver weg, andere voor middel en dichtbij (ik heb Gauss Rifle longscoped, Overseer's Guardian lasersight en Double Railway Rifle normal sight allemaal fully modded)
• De rest van je wapens verkopen. Ook als het speciale weapons zijn die je kreeg bij een missie. Als je er niks mee doet dan verkoop je het gewoon. Je kan het later altijd terugkopen als je wil want de vendors blijven het houden
• Omdat je weinig verschillende wapens gebruikt, gebruik je weinig verschillende soorten ammo. Alle ammo die je vindt die je niet gebruikt kan je verkopen. Hier verdien je het beste caps mee
• Radaway en Stimpaks zijn de enige health aids die je nodig hebt
• Jet en Psycho zijn de enige aids die je nodig hebt bij het aanvallen. Medx en Buffout etc heb je niet nodig. Verkopen die handel.
• De Aid die ik noemde op Jet na kan je meestal overal gemakkelijk vinden, dus koop het nooit. In mijn geval heb ik zeldzame ammo (.308, 2mm EC pack ofzo en railway spikes) dus die koop ik altijd erbij

Met iedere verkensessie naar een gebouw of 2 vind ik genoeg om ammo om van alle vendors in Diamond City m'n ammo bij te kopen en dan alle andere ammo te verkopen en die vendors leeg te halen qua caps.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158506723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 19:28 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik heb ook altijd rond de 30K caps. Ik snap juist niet hoe mensen zo weinig caps hebben. Maar als ik zo bij m'n broer kijk in de pipboy of in screenshots hier en op reddit zie ik dat mensen teveel wapens gebruiken of zomaar meezuilen. Hier wat tips:

• 2 or 3 wapens is al voldoende. Eentje voor ver weg, andere voor middel en dichtbij (ik heb Gauss Rifle longscoped, Overseer's Guardian lasersight en Double Railway Rifle normal sight allemaal fully modded)
• De rest van je wapens verkopen. Ook als het speciale weapons zijn die je kreeg bij een missie. Als je er niks mee doet dan verkoop je het gewoon. Je kan het later altijd terugkopen als je wil want de vendors blijven het houden
• Omdat je weinig verschillende wapens gebruikt, gebruik je weinig verschillende soorten ammo. Alle ammo die je vindt die je niet gebruikt kan je verkopen. Hier verdien je het beste caps mee
• Radaway en Stimpaks zijn de enige health aids die je nodig hebt
• Jet en Psycho zijn de enige aids die je nodig hebt bij het aanvallen. Medx en Buffout etc heb je niet nodig. Verkopen die handel.
• De Aid die ik noemde op Jet na kan je meestal overal gemakkelijk vinden, dus koop het nooit. In mijn geval heb ik zeldzame ammo (.308, 2mm EC pack ofzo en railway spikes) dus die koop ik altijd erbij

Met iedere verkensessie naar een gebouw of 2 vind ik genoeg om ammo om van alle vendors in Diamond City m'n ammo bij te kopen en dan alle andere ammo te verkopen en die vendors leeg te halen qua caps.
Ik heb mezelf één modificatie toegestaan... en dat is het standaard gewicht dat je kunt meezeulen naar veel hoger te zetten... sindsdien zijn caps geen enkel probleem meer.

Mijn ervaring is ook dat 2 (of 3) wapens eigenlijk meer dan genoeg is... de rest is toch altijd minder. Het enige verschil dat ik wapens en ammo die ik niet gebruik aan m'n setlers geef.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_158506931
Ik heb al dat geld helemaal niet nodig en draag liever 9 wapens om lekker af te wisselen. Sowieso koop ik eigenlijk zelden wat, alleen van die shipments of ** om wapens en armor te upgraden. En ik heb die 9 wapens eigenlijk allemaal al gemod voor zover mogelijk.
Conscience do cost.
  donderdag 24 december 2015 @ 22:57:27 #296
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158508434
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 21:59 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik heb mezelf één modificatie toegestaan... en dat is het standaard gewicht dat je kunt meezeulen naar veel hoger te zetten... sindsdien zijn caps geen enkel probleem meer.

Mijn ervaring is ook dat 2 (of 3) wapens eigenlijk meer dan genoeg is... de rest is toch altijd minder. Het enige verschil dat ik wapens en ammo die ik niet gebruik aan m'n setlers geef.
Mod je je wapens niet?

Is het trouwens zo dat als je weinig shit draagt en hoge endurance of agility hebt dat je dan sneller loopt? Dat was namelijk wel zo in 3 en NV maar hier merk ik het niet zó erg. Toch heb ik een endurance van 15 en agility van 11 ofzo, met lichtgewicht mods van m'n apparel. Sprinten kan ik 1 minuut en 24 seconden doen en het AP balkje laadt zich binnen 5 seconden op ofzo :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_158509222
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:57 schreef Mirel het volgende:

[..]

Mod je je wapens niet?

Is het trouwens zo dat als je weinig shit draagt en hoge endurance of agility hebt dat je dan sneller loopt? Dat was namelijk wel zo in 3 en NV maar hier merk ik het niet zó erg. Toch heb ik een endurance van 15 en agility van 11 ofzo, met lichtgewicht mods van m'n apparel. Sprinten kan ik 1 minuut en 24 seconden doen en het AP balkje laadt zich binnen 5 seconden op ofzo :P
Tuurlijk, ik mod al m'n gear... modden is erg handig... en zeker in 't begin is modden (ook un-modden) een goede manier alle coole perks voor je favoriete wapens te verzamelen. (ik bedoelde eerder dat ik maar één modificatie van 't spel zoals 't uitkwam uitgevoerd heb, verder speelde ik op standaard/normale moeilijkheidssetting... affijn, ben er nu ver klaar mee)

Ik zet niet zo in op agility en endurance... ik heb charisma zo hoog mogelijk staan zodat m'n settlements zo groot mogelijk worden... vind ik leuk, geen tactische reden.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  vrijdag 25 december 2015 @ 00:50:39 #298
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158511218
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:21 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik mod al m'n gear... modden is erg handig... en zeker in 't begin is modden (ook un-modden) een goede manier alle coole perks voor je favoriete wapens te verzamelen. (ik bedoelde eerder dat ik maar één modificatie van 't spel zoals 't uitkwam uitgevoerd heb, verder speelde ik op standaard/normale moeilijkheidssetting... affijn, ben er nu ver klaar mee)

Ik zet niet zo in op agility en endurance... ik heb charisma zo hoog mogelijk staan zodat m'n settlements zo groot mogelijk worden... vind ik leuk, geen tactische reden.
Wat bedoel je met modden om perks te verzamelen?
When all else fails, you always have delusion.
pi_158513262
Met een beetje sidequesten begin ik nu toch problemen te krijgen. Ik ben level 16 en kom zo nu en dan beesten zoals Super Mutants en Glowing Feral Ghouls tegen.

Hoe kun je het beste levelen en upgraden zodat je die beesten later kunt doden? Ik loop nu rond met automatics: en 10mm pistol, pipe rifle en een wapen met .45 kogels. Mijn kogels gaan enorm snel op, dus tegen die beesten ga ik niet eens meer beginnen.

Het spel legt zo weinig uit dat ik me soms afvraag of ik goed bezig ben. Ik zie mezelf wel op level 40 komen, en dat ik dan nog niks kan :')
The show must go on
pi_158514544
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 00:50 schreef Mirel het volgende:

[..]

Wat bedoel je met modden om perks te verzamelen?
In het begin.. als je nog niet alle coole upgrade mods van je wapens/armor hebt gevonden maar al wel wapens/amor hebt gevonden die die nieuwe mods hebben, kun je door die wapens/armor te un-modden (standaard wapens/armor ervan te maken) de mods beschikbaar maken om die mods op alle andere wapens/armor van toepassing te zijn... dan hoef je dus niet die specifieke mod meer te vinden.

bijv door een leaded raider armor te unmodden naar een basic raider armor, wordt de leaded (+energy resistance) mod beschikbaar voor alle andere armor, of een night-vision mod op een (low accurasy) pistool heeft weinig zin, maar als je die unmod van dat pistool en op een sniper rifle mod is die mod ineens wel van nut.

Geldt niet voor legendary mods.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 03:48 schreef Kokoswater het volgende:
Met een beetje sidequesten begin ik nu toch problemen te krijgen. Ik ben level 16 en kom zo nu en dan beesten zoals Super Mutants en Glowing Feral Ghouls tegen.

Hoe kun je het beste levelen en upgraden zodat je die beesten later kunt doden? Ik loop nu rond met automatics: en 10mm pistol, pipe rifle en een wapen met .45 kogels. Mijn kogels gaan enorm snel op, dus tegen die beesten ga ik niet eens meer beginnen.

Het spel legt zo weinig uit dat ik me soms afvraag of ik goed bezig ben. Ik zie mezelf wel op level 40 komen, en dat ik dan nog niks kan :')
Je moet investeren in de wapen damage perks (automatic en non automatic.. ben de precieze namen even kwijt) en naast 't modden zijn 5.56 wapens voor mij favoriet. Zeker in 't begin wil je nog niet wapens gebruiken die snel schieten want dan verlies je veel ammo.
Dus wapens kiezen met een zware impact damage en lage fire rate... en dan heb je natuurlijk nog je VATS ontwikkeling... In het begin had ik daar ook weinig aan (schoot steeds mis met m'n VATS) maar later wordt die essentiëler... (ben nu level 102) En dan is er ook nog een perk waardoor je meer ammo vindt tijdens het rondstruinen, ook handig.
Kortom, weg met die automatic weapons !

.38 ammo en wapens vind ik de slechtste.. ik verkoop ze standaard, ik geef ze niet eens weg en pak ze zelfs af van m'n settlers.. zo slecht vind ik ze.

Okay, wie rond 't draadje af ? :D

[ Bericht 23% gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op 25-12-2015 09:42:39 ]
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  vrijdag 25 december 2015 @ 09:43:38 #301
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158514678
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 09:36 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

In het begin.. als je nog niet alle coole upgrade mods van je wapens/armor hebt gevonden maar al wel wapens/amor hebt gevonden die die nieuwe mods hebben, kun je door die wapens/armor te un-modden (standaard wapens/armor ervan te maken) de mods beschikbaar maken om die mods op alle andere wapens/armor van toepassing te zijn... dan hoef je dus niet die specifieke mod meer te vinden.

bijv door een leaded raider armor te unmodden naar een basic raider armor, wordt de leaded (+energy resistance) mod beschikbaar voor alle andere armor, of een night-vision mod op een (low accurasy) pistool heeft weinig zin, maar als je die unmod van dat pistool en op een sniper rifle mod is die mod ineens wel van nut.

Geldt niet voor legendary mods.

Ok duidelijk, maar dat heeft dus niks met de gameplay mechanic 'perks' te maken. :P
When all else fails, you always have delusion.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')