abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Games vrijdag 11 december 2015 @ 13:35:31 #1
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158170565


Achtergrond/Setting: (Alternatief)
De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen.

Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde.

Behalve in de speciaal door Vault-tec gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen.

De Nasleep:


* Incl. fallout.wikia-links

Fallout 1 en 2:
Developer: Black Isle Studios
Uitgever: Interplay Entertainment
Jaar: (respectievelijk)1997 en 1998

Fallout: Tactics:
Developer: Micro Forté
Uitgever: Interplay Entertainment
Jaar: 2001

Fallout 3 en 4:
Developer en Uitgever: Bethesda Softworks
Jaar: (respectievelijk) 2008 en 2015
Fallout 3 DLC: Operation Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout, Mothership Zeta
Fallout 4 DLC: TBA

Fallout: New Vegas:
Developer: Obsidian Entertainment
Uitgever: Bethesda Softworks
Jaar: 2010
DLC: Dead Money, Honest Hearts, Oldworld Blues, Lonesome Road

SPOILER: Aanbevolen mods Fallout3:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanbevolen mods Fallout: New Vegas:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fallout-topicreeksen:
- Fallout3
- Fallout: New Vegas


BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES!

SPOILER: Fallout 4 Trailers & Gameplay
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fallout 4 Concept Art
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:18:04 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158171445
Net Covenant gedaan. Erg leuk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:04:55 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158172417
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:31 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]

Silver Shroud al gedaan?
Ja joh. Ik heb bijna alles gedaan. Waar dan ook op de wereld op het noordoosten na heb ik op m'n compas geen onontdekte locatie. Ik hoorde dat er iets geks in Salem kan gebeuren, liep er er rond maar er gebeurde niks.Zolang het niet die deathclaw missie kan zijn, die heb ik heel vroeg in het begin gedaan.

Wat me enkel nog rest zijn wat companion quests zo te zien.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158174199
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158175921
X-01 Mark VI Power Armor met jetpack gemaakt :7
Flesje bier
pi_158177301
No amount of money ever bought a second of time.
pi_158177366
ik zag ergens op een afbeelding een witte power armor, kan nergens vinden waar die te krijgen is, of is dat een mod?

edit:

deze dus
pi_158177586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:20 schreef boik het volgende:
ik zag ergens op een afbeelding een witte power armor, kan nergens vinden waar die te krijgen is, of is dat een mod?

edit:
[ afbeelding ]
deze dus
Mod volgens mij. Een 'winterized' versie, een re-paint. Heb zo'n mod voorbij zien komen. :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158177688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:28 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Mod volgens mij. Een 'winterized' versie, een re-paint. Heb zo'n mod voorbij zien komen. :)
ah oke top, ik had zelf al beetje gekeken op nexus maar had nog niet echt paint mods voorbij zien komen dacht ik. maar niet goed genoeg gekeken blijkbaar :P
dalijk maar eens goed kijken dan, bedankt ^O^
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:40:11 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158177902
Dat is de institute variant volgens mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:41:42 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158177944
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:32 schreef boik het volgende:

[..]

ah oke top, ik had zelf al beetje gekeken op nexus maar had nog niet echt paint mods voorbij zien komen dacht ik. maar niet goed genoeg gekeken blijkbaar :P
dalijk maar eens goed kijken dan, bedankt ^O^
Institute
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:56:33 #14
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158178352
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:32 schreef boik het volgende:

[..]

ah oke top, ik had zelf al beetje gekeken op nexus maar had nog niet echt paint mods voorbij zien komen dacht ik. maar niet goed genoeg gekeken blijkbaar :P
dalijk maar eens goed kijken dan, bedankt ^O^
Niet een mod in die zin, maar gewoon in-game via de armor bench. Je hebt een aantal paintjobs per power armor soort. Misschien dat die super fel witte uit het plaatje van een nexus mod is, maar er zijn winterized versies binnen het spel.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158178453
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:40 schreef jogy het volgende:
Dat is de institute variant volgens mij.
I stand corrected, dank. :)
Dacht dat het deze mod was:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1319/?
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158180041
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:20 schreef boik het volgende:
ik zag ergens op een afbeelding een witte power armor, kan nergens vinden waar die te krijgen is, of is dat een mod?

edit:
[ afbeelding ]
deze dus
Vet gemaakt trouwens dit _O_
Flesje bier
pi_158188966
Ik word wel moe van die missies waarbij je samen met een NPC moet rondlopen. :') Paladin Danse zit nu vast bij de damestoiletten in de ArcJet building. Wil nergens meer naartoe. :') En dan praat je met 'm zegt ie: "Volg mij, er is geen tijd om te praten." Nee, maar blijkbaar wel tijd om in de damestoiletten te zitten rukken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 12 december 2015 @ 09:25:25 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158189610
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 06:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik word wel moe van die missies waarbij je samen met een NPC moet rondlopen. :') Paladin Danse zit nu vast bij de damestoiletten in de ArcJet building. Wil nergens meer naartoe. :') En dan praat je met 'm zegt ie: "Volg mij, er is geen tijd om te praten." Nee, maar blijkbaar wel tijd om in de damestoiletten te zitten rukken.
Ja. Zoiets had ik met Deacon voordat je hem als companion krijgt. Hij moest een vault openen maar hij bleef ergens in een gangetje staan koekeloeren. Pas bij meerdere reloads opende hij eindelijk die kutdeur.
pi_158189806
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:25 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja. Zoiets had ik met Deacon voordat je hem als companion krijgt. Hij moest een vault openen maar hij bleef ergens in een gangetje staan koekeloeren. Pas bij meerdere reloads opende hij eindelijk die kutdeur.
Beste manier is inderdaad om maar te hopen dat als je ergens door een deur gaat, dat ze die NPC gewoon in die nieuwe "room" laten spawnen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158190593
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158191103
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:40 schreef jogy het volgende:
Dat is de institute variant volgens mij.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:00 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

I stand corrected, dank. :)
Dacht dat het deze mod was:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/1319/?
bedankt ik heb ze allebei gedownload gister :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:56 schreef Mirel het volgende:

[..]

Niet een mod in die zin, maar gewoon in-game via de armor bench. Je hebt een aantal paintjobs per power armor soort. Misschien dat die super fel witte uit het plaatje van een nexus mod is, maar er zijn winterized versies binnen het spel.
wel? oh dat wist ik niet, nice ga ik daar ook eens naar kijken.. ik heb alleen die roze nog niet maar die vind ik ook niet zo boeiend :P de andere 3 heb ik al wel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:55 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Vet gemaakt trouwens dit _O_
ja ofnie! vind het sws knap wat sommige mensen bouwen, ik ben echt niet zo creatief gvd ;(
pi_158191157
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:34 schreef Divje het volgende:
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap hem niet? :?
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158191170
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:17 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Ik snap hem niet? :?
Da's Piper.. Vond haar vanilla zo saai, dus een mod gedownload.. Nou, die gaat direct weer weg _O-
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158191181
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:17 schreef Divje het volgende:

[..]

Da's Piper..
Tjemig de pemig. Heb je haar onder een trein laten lopen ofzo?
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158191203
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:18 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Tjemig de pemig. Heb je haar onder een trein laten lopen ofzo?
:P
Ik ben haar pimp.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158191344
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:20 schreef Divje het volgende:

[..]

:P
Ik ben haar pimp.
En je dacht: M'n b*tches moeten een botox behandeling hebben. :P
Ik wil niet weten wat je met Cait en Curie hebt gedaan. :'(
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158191367
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:29 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

En je dacht: M'n b*tches moeten een botox behandeling hebben. :P
Ik wil niet weten wat je met Cait en Curie hebt gedaan. :'(
:Y
Die zijn nog normaal, ben ze überhaupt nog niet tegen gekomen :D
Nait Soezn Moar Broezn
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:45:04 #28
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158195754
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:17 schreef Divje het volgende:

[..]

Da's Piper.. Vond haar vanilla zo saai, dus een mod gedownload.. Nou, die gaat direct weer weg _O-
Toont die dialoog mod in andere gedeeltes wel het hele stukje tekst wat je character zegt? Op de PC namelijk wel. Snap wel dat dit zo'n standaard stukje is voor iedere companion, maar toch.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:13 schreef boik het volgende:

[..]


[..]

bedankt ik heb ze allebei gedownload gister :)

[..]

wel? oh dat wist ik niet, nice ga ik daar ook eens naar kijken.. ik heb alleen die roze nog niet maar die vind ik ook niet zo boeiend :P de andere 3 heb ik al wel.

[..]

ja ofnie! vind het sws knap wat sommige mensen bouwen, ik ben echt niet zo creatief gvd ;(
De roze geeft je wel agility + 1 als je alle delen verft.
When all else fails, you always have delusion.
pi_158195797
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:45 schreef Mirel het volgende:

[..]

Toont die dialoog mod in andere gedeeltes wel het hele stukje tekst wat je character zegt? Op de PC namelijk wel. Snap wel dat dit zo'n standaard stukje is voor iedere companion, maar toch.
Dit is PC met die mod. ;) Speel met controller.
Zie overal de complete teksten dus.
Nait Soezn Moar Broezn
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:57:08 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158195976
Vaak als ik stop met spelen doe ik eerst saven en daarna ga ik even op een killing spree door een goed bevolkte settlement, erg therapeutisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 12-12-2015 17:15:02 ]
pi_158196660
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:57 schreef Twiitch het volgende:
Vaak als ik stop met spelen doe ik eerst saven en daarna ga ik even op een killing spree door een goed bevolkte settlement, erg therapeutisch.
Je bent niet alleen. :@
Herhaaldelijk gedaan tijdens het proberen 100% happiness te krijgen. Frustrerende achievement.
Niet dat ik normaal gesproken om achievements geef, maar het was de enige die nog open stond. ;(
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:08:29 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158203268
Daar ben je dan meer dan een uur mee bezig.


Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158203396
_O-

:o !


http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/5080/?

_O_

[ Bericht 72% gewijzigd door Divje op 12-12-2015 22:55:15 ]
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158205445
quote:
Dat zijn de betere mods. Heb nu alles in een safe gepropt, kun je lang zoeken. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158205522
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat zijn de betere mods. Heb nu alles in een safe gepropt, kun je lang zoeken. :P
Same here _O- Heb dan wel verschillende safes voor wapens / kleding / armor en al die andere troep maar dan scroll je je alsnog een ongeluk als je een echte hoarder bent. :P

Dit ziet er nog tof uit ook.
Nait Soezn Moar Broezn
pi_158206912
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:08 schreef jogy het volgende:
Daar ben je dan meer dan een uur mee bezig.
Ach, het brengt je boodschap in ieder geval wel over. :P
quote:
Zag die ook voorbij komen. Erg gaaf. Ik ga hem downloaden als ie niet meer in een beta zit.
Waarom kan Bethesda nou niet dat soort dingen maken?
In Skyrim kun je trouwens je zwaarden wel tentoonstellen in zo'n rek, niet? Weer een stap terug van Bethesda. :{
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  zondag 13 december 2015 @ 00:51:37 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158207084
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:57 schreef Twiitch het volgende:
Vaak als ik stop met spelen doe ik eerst saven en daarna ga ik even op een killing spree door een goed bevolkte settlement, erg therapeutisch.
Heb ik net ook gedaan, Covenant heeft kennis gemaakt met de Fat Man 8-).
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 december 2015 @ 00:53:04 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158207121
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 00:44 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Waarom kan Bethesda nou niet dat soort dingen maken?
Waarom zouden ze in hemelsnaam :')? Ik vind al dat gezeik met dat bouwen al te veel tijdverspilling, hadden ze wat mij betreft beter kunnen steken in meer game content.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158210774
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in hemelsnaam :')? Ik vind al dat gezeik met dat bouwen al te veel tijdverspilling, hadden ze wat mij betreft beter kunnen steken in meer game content.
Als een of andere modder zoiets in no time kan maken dan kan een team van 100 dat ook. Zou geen tijd moeten kosten. De art asset zit zelfs al in het spel.
En het is niets nieuws voor ze, mensen vragen om dergelijke dingen, daarom hadden we in Skyrim ook mannequins en weapon racks.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158211535
Heb de MQ plus factie uitgespeeld

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het spel zelf leuk en speel het met veel plezier, vind het wel jammer dat een aantal zaken vanuit Skyrim (zoals de mannequins en wapenrekken) weg zijn. Die bobbleheads interesseren mij dan weer niks. Maar het sfeertje vind ik tof en toch veel verbeteringen t.o.v. Fallout 3. Zelf bijna geen last van bugs *afkloppen*.
pi_158230197
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?
  maandag 14 december 2015 @ 02:14:56 #42
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158230319
Fallout 2. Ik heb een virtual machine die XP draait, anders werkt het simpelweg niet bij mij :'). Als ik met de trein ga speel ik verder op m'n telefoon.



Ik heb een guide op moeten zoeken op internet want anders kom je er simpelweg niet uit. Bagger interface, geen enkele feedback vanuit de game (een pistool op de grond is bijvoorbeeld nagenoeg onzichtbaar) en de gesprekken zijn enorme lappen tekst waar meestal totaal niets in gezegd wordt.

Maar het sfeertje is top O+.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158230766
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
Fallout 2. Ik heb een virtual machine die XP draait, anders werkt het simpelweg niet bij mij :'). Als ik met de trein ga speel ik verder op m'n telefoon.

[ afbeelding ]

Ik heb een guide op moeten zoeken op internet want anders kom je er simpelweg niet uit. Bagger interface, geen enkele feedback vanuit de game (een pistool op de grond is bijvoorbeeld nagenoeg onzichtbaar) en de gesprekken zijn enorme lappen tekst waar meestal totaal niets in gezegd wordt.

Maar het sfeertje is top O+.
Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Fallout :D




Maar de combo van een compleet waardeloze interface en het feit dat je binnen 5 minuten na start al kan worden uitgemoord maakt het nog best pittig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 december 2015 @ 10:49:23 #44
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158232656
quote:
14s.gif Op zondag 13 december 2015 00:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in hemelsnaam :')? Ik vind al dat gezeik met dat bouwen al te veel tijdverspilling, hadden ze wat mij betreft beter kunnen steken in meer game content.
Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik. Ze hebben namelijk wel kasten voor bobbleheads en magazines, en ze weten dat de meeste mensen (zoals in élke RPG) niet alle wapens met zich meedragen. Dan zou je toch vanzelf moeten realiseren dat een wapenkast ook handig zou zijn. Toen ik door het buildmenu scrollde verwachtte ik onbewust toch ook enkele soorten wapenkasten te vinden. En zo te lezen hier heb je in Skyrim wel mannequins voor je apparel. Dat hebben ze dus ook niet erin zitten :')

Niet dat ik dat bouwen interessant vindt, maar het is alweer zo'n dingetje die Bethesda vergeet of half implenteert. Ben benieuwd hoe het zou zijn als Bungie een RPG zoals Fallout zou maken.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 december 2015 @ 10:56:17 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158232769
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:47 schreef Vault-Boy het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?
SPOILER: covenant
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 10:59:33 #46
319877 BzP
Devildriver_
pi_158232817
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik..... of half implenteert.
_O- _O- _O-
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
  Eindredactie Games maandag 14 december 2015 @ 11:09:41 #47
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158233000
quote:
6s.gif Op maandag 14 december 2015 02:14 schreef Fir3fly het volgende:
Fallout 2. Ik heb een virtual machine die XP draait, anders werkt het simpelweg niet bij mij :'). Als ik met de trein ga speel ik verder op m'n telefoon.
Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.
quote:
Ik heb een guide op moeten zoeken op internet want anders kom je er simpelweg niet uit. Bagger interface, geen enkele feedback vanuit de game (een pistool op de grond is bijvoorbeeld nagenoeg onzichtbaar) en de gesprekken zijn enorme lappen tekst waar meestal totaal niets in gezegd wordt.

Maar het sfeertje is top O+.
Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.

Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 14 december 2015 @ 11:14:31 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158233074
Nu ik het uitgespeeld heb en gewoon hartstikke hard vals speel heb ik op elke vestiging (ook nadat ik het arbitraire bouwlimiet van de settlement uit heb gezet) een soort van half nucleaire defensie opgezet met missile turrets.

Gister even getest door het spawnen van random raiders achter de brug en ze daarna op afstand vijandig te maken _O-. kijken of ik er vanavond een filmpje van kan maken :').
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158233281
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:
Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam. ;( De dialogen in Fallout 1 en 2 zijn simpelweg geweldig. :)
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:47 schreef Vault-Boy het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarja wel een goed en veilige nieuwe settlement. Ik denk dat ik iedereen van Sanctuary hierheen stuur. Dat kan toch gewoon?
Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.

Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Eindredactie Games maandag 14 december 2015 @ 11:26:18 #50
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158233328
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 11:14 schreef jogy het volgende:
Nu ik het uitgespeeld heb en gewoon hartstikke hard vals speel heb ik op elke vestiging (ook nadat ik het arbitraire bouwlimiet van de settlement uit heb gezet) een soort van half nucleaire defensie opgezet met missile turrets.

Gister even getest door het spawnen van random raiders achter de brug en ze daarna op afstand vijandig te maken _O-. kijken of ik er vanavond een filmpje van kan maken :').
Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stil :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  maandag 14 december 2015 @ 11:31:11 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158233462
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 11:26 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hhad dat laatst al bij The Castle. Daar had ik voor de fuck of it een extreem uit de kluiten gewassen verdedigingslinie neergzet, bestaande uit een stuk of 20 turrets bij iedere muur. Toen kwamen er opeens pak 'm beet 10 raiders op visite, enkelen in Power Armor, maar dat was een oorverdovend (en framerate-verdovend) gekletter van een seconde of 6 en toen was het stil :')
_O-. Dat effect had ik al met 4 turrets :'). Alles dichtgemetseld met die betonnen vloeren en enkel de poort open gelaten. Het was snel voorbij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 11:32:07 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158233476
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 11:09 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waarop werkt het niet bij je? W7, 8 en 8.1 zou gewoon moeten werken, mits gepatched en compat. modus geactiveerd.

Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.

quote:
Er is juist voortdurend feedback vanuit de game in de pipboy. Iedere scheet wordt ongeveer gelogd in dat schermpje linksonder. Die voorwerp-models zijn soms wel lastig te herkennen ja, moet je een beetje rondscannen met je aanwijzer. Dan worden 'opraapbare' items ge-highlight met een enorme gele omranding.

Je opmerking over gesprekken is nogal opmerkelijk. Fallout 2 wordt geprezen / staat bekend om de ijzersterke/diepgaande dialogen m.b.t. game-lore en de (zwarte) humor. Kun je niets vinden, maar dat er niets gezegd wordt in gesprekken is Brahmin shit natuurlijk.
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.

De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Eindredactie Games maandag 14 december 2015 @ 12:34:57 #53
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_158235002
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:
Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer.
Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ben wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik herken wat je zegt namelijk totaal niet.

Afgaande op je screenshot (mits dat je huidige progress is) ben je nog niet zo lang bezig (40hp, east-side van The Den, veelal de derde bezochte locatie).

Heb je lang vertoefd in Klamath? Het is een van de minder prominente locaties in de game maar heeft al een hele lijst aan beschikbare quests en bijbehorende personages die m.i. toch aardig wat te vertellen hebben. In ieder geval om je op weg te helpen met de MQ (Vic) maar ook sidequests met een eigen stukje verhaal (Smiley the trapper, Brahmins/Torr verdedigen, distilleerderij fiksen, de 'Rat God' pwnen _O_ , je eerste hint naar een functionerende auto, Buck & Chuck Dunton met vrij hilarische dialoogopties, de Ierse bokser (John Lawrence Sullivan) in de Golden Gecko pub die héél veel gespreksstof heeft en je unarmed skill kan leren).

Die vergelijking met een keuzemenu heb ik ook vaker gehoord.
Bedoel je daarmee dat alleen de juiste volgorde van keuzes tot het gewenste resultaat leiden?
Dat is toch in alle gamedialoog wel een beetje het geval?
quote:
Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk.
Nee. Gewoon nee :7 (agree to disagree natuurlijk)
quote:
En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.
"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?
Dat alle quests uit één zin bestaan... In de Pipboy onder 'quests' bedoel je?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_158235670
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.







Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas. :'(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 14 december 2015 @ 13:46:04 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236255
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Hoezo 'in hemelsnaam'? Sterk taalgebruik.
Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:47:57 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236296
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 07:48 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Zo had ik me nog eens gewaagd aan Burntime... nog een graadje ouder dan Fallout :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar de combo van een compleet waardeloze interface en het feit dat je binnen 5 minuten na start al kan worden uitgemoord maakt het nog best pittig.
Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail :').

Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:49:10 #57
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158236324
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten. Dus magazines en bobbleheads wel maar niet voor wapens en apparel.

En dat is de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.

Dezelfde klacht heb ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.

Als ze dat nou een beetje zoals de onderzeeboot hebben aangepakt, dan was het beter geweest. Al kon die ook wel beter.

Maar zie dus ook de Minutemen. Het lijkt erop dat ze daar ook niet genoeg aandacht aan hebben besteed. Ik kan ze in ieder geval niet serieus nemen als grote factie of belangrijke speler.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mirel op 14-12-2015 13:54:15 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_158236394
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Damn! Ik heb ook eens gekeken naar Wasteland, waar Fallout op gebaseerd is. Nog veel erger en voor zover ik weet alleen maar grote lappen tekst a la Oregon Trail :').

Oh en ik hoorde zoveel goede dingen over Planescape Torment maar daar stopte ik na een half uurtje ook mee. De interface is gewoon totaal onwerkbaar. En het ziet er gewoon te kut uit, dan vind ik Fallout 1 en 2 nog net kunnen.
Wasteland 2 is wel een aanrader btw.

Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 14 december 2015 @ 13:53:27 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236402
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:49 schreef Mirel het volgende:

[..]

Het punt is dat het er wél in zit. Maar dan is het half geimplenteerd door meubels te bieden om bepaalde hoard items weg te zetten maar niet voor alle soorten.En dat is het de grotere klacht rondom Bethesda, dat ze dingen halfslachtig implenteren.

Dezelfde klacht be ik rondom die Noorse boot. Een interessante locatie en leuk voor de geinteresseerden dat het erin zit, maar dan zijn er geen terminals of memo's of mensen aan boord waarmee je kan praten om wat verhaal mee te krijgen. Het was gewoon de zoveelste locatie met enemies om af te knallen. Half werk weer.
Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 13:54:36 #60
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158236419
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Meh, zo kun je eeuwig doorgaan met kleine dingetjes die er volgens jou in zouden moeten zitten. Onbegonnen werk. De een wil meer van dit, de ander wil meer van dit etcetera etcetera.
Dan hadden ze bobblehead stands en magazine racks eruit moeten halen.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 december 2015 @ 13:55:33 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236442
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wasteland 2 is wel een aanrader btw.

Planescape Torment is ge-ni-aal. Er zijn patches voor HD weergave e.d., doe daar je voordeel mee :)
Heb ik geprobeerd, de gameplay en interface is gewoon te irritant. Kan de game niets aan doen verder maar ik ga niet spelen als ik me alleen maar erger.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 14:00:59 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158236543
Vanmiddag maar eens verder met 4. Ik ga denk ik nu gewoon eindelijk eens de main quest afmaken. Of in ieder geval zo goed als. Op naar de Glowing Sea.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 14:20:43 #63
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158236810
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:24 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

QFT. Ik wou dat Bethesda er eens een voorbeeld aan nam. ;( De dialogen in Fallout 1 en 2 zijn simpelweg geweldig. :)

[..]

Volgens mij wel, maar ik vind het een waardeloze settlement.
De turrets die daar staan switchen niet naar de speler wanneer je de boel overneemt. En als je ze sloopt dan blijven hun brandende wrakken er voor eeuwig staan.
De lijken worden ook al niet opgeruimd, en verder zijn items in het kamp nog steeds gemarkeerd alszijnde niet van jou.

Jammer, want het is verder een erg makkelijk verdedigbare plek.
Die je eerst kapot moet schieten voordat je zelf een turret plaatst. Anders gaan de turrets elkaar te lijf :')
  Redactie Frontpage maandag 14 december 2015 @ 14:58:24 #64
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_158237440
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:49 schreef Mirel het volgende:
Ben benieuwd hoe het zou zijn als Bungie een RPG zoals Fallout zou maken.
Waarschijnlijk al 6 dlc's voordat je ook maar in Diamond City bent :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_158238198
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dat settlement builden blijft verslavend. Nu net de Jamaican Plains locatie ontdekt en opgeruimd. De te bebouwen ruimte is vrij gering en er staan kapotte huizen in de weg maar tussen de huizen is een stuk goed plat te maken. Heb er nu een soort Chinese courtyard van gemaakt met tuintje in het midden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heb heel lang zonder power armor gespeeld maar laatst vond ik de X-01 variant en die ziet er wel tof uit, dus ben het nu toch een tijdje aan het proberen. Kan alleen nog geen jetpack inbouwen helaas. :'(
Bouw je dit in god mode?

Ik heb als ik aan het bouwen ben steeds een tekort aan resources...
pi_158238672
Ik ben een week niet thuis en kijk nu elke keer jaloers naar dit topic. ;(
  maandag 14 december 2015 @ 16:27:54 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158238944
Feit blijft wel dat het potentieel van dit spel door de build-options gigantisch zijn geworden. Zelfs nog pre-G.E.C.K. donderen de mods het internet op. Nu moet je nog een beetje aanklootviolen voor je krijgt wat je wil krijgen maar straks is dat helemaal klaar. Ik denk dat een week na het releasen van G.E.C.K. Je volledig in te stellen nieuwe settlements neer kan gooien die je een naam kan geven en volledig in het spel kan weven met trading routes en alles. Nu is het wel grappig om een workbench neer te plempen en te kijken wat je kan doen maar het is wel nog een beetje behelpen.

En vergeleken met Fallout new vegas en nu fallout 4 zie ik ondanks alle nadelen (gemis aan diepte van het verhaal onder anderen) dat ik zelfs nu ik het verhaal helemaal uitgespeeld heb dat ik nog steeds 's avonds jeuk krijgt dat ik verder wil spelen want dan heb ik weer een goed idee of zo ;(.

Nu nog even de mod downloaden dat je 400 extra items kan gebruiken en dan testen of ik mijn pc dusdanig over de zeik kan krijgen dat het begint te roken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 17:04:53 #68
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158239771
Wanneer wordt de eerste DLC verwacht? Ik heb iets van 3 quests over om te doen zo te zien :P
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 december 2015 @ 17:05:46 #69
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_158239793
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 11:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb de GoG versie gekocht en die werken altijd wel. Maar ik wil de save games overzetten naar mijn telefoon en dat werkt alleen als ik opsla in Win XP. Ach, die virtuele machine had ik toch al.

[..]

Nee als je goed kijkt is er alleen wat diepgang in de gesprekken met belangrijke karakters. Voor de rest begin je met een lange lijst opties die eigenlijk allemaal of hetzelfde vragen of nutteloos zijn omdat iemand gewoon antwoordt met 'geen idee'. Er zijn eigenlijk altijd maar een of twee opties die daadwerkelijk informatie geven. Dat bedoel ik met diepgang. En zoals ik al eerder gezegd heb, het is geen gesprek maar een keuzemenu van een 0900 nummer. Op zich niets mis mee maar dan is het systeem van F4 veel beter natuurlijk. En dan heb ik het nog niet eens over de belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven of quests afsluiten zonder dat dat vantevoren duidelijk is. Dat wapens die op de grond liggen vrijwel onzichtbaar zijn, vooruit. Maar dat alle quests simpelweg uit een zin bestaan die alleen het einddoel aangeven vind ik wel erg karig.

De daadwerkelijke teksten zijn wel beter, dat ben ik met je eens. Ik heb al regelmatig hardop gelachen. Dat is ook de reden dat ik het speel, de makers hebben hun best gedaan met de beperkte middelen destijds en de sfeer hebben ze uitstekend neergezet.
Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.
pi_158240963
Game valt gewoon super tegen :( Bagger bah :r
pi_158240998
Ik vond planescape echt geweldig, maar als ik die nu voor het eerst zou spelen zou ik me ook kapot ergeren. Tand des tijd enzo.

Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
-nee-
  maandag 14 december 2015 @ 18:17:24 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158241024
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef Marsenal het volgende:

Sanctuary, tot ik mn vuurtoren af heb is mijn vaste uitvalsbasis, maar wordt nooit aangevallen. Sowieso is het retelang geleden dat er een settlement uberhaupt is aangevallen.. Is daar een reden voor?
Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 19:13:52 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_158242378
Obsidian maakte de interactie met NPCs toch een stuk humoristischer in New Vegas dan Bethesda in Fallout 4.
  maandag 14 december 2015 @ 21:46:23 #74
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_158247244
wie weet hoe ik een beetje snel door die pip-boy kan navigeren als ik hem aandoe kom ik altijd bij mijn stats terecht, terwijl ik altijd bij mijn inventory wil zijn. Nu klik ik elke keer met mijn muis handmatig op 'inv' en dat is kut
  maandag 14 december 2015 @ 21:48:35 #75
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158247314
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.

+- 100 water + Food
10 defence

0 keer aangevallen.

Dat algoritme is kut
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 14 december 2015 @ 21:53:51 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158247439
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 21:46 schreef Ypmaha het volgende:
wie weet hoe ik een beetje snel door die pip-boy kan navigeren als ik hem aandoe kom ik altijd bij mijn stats terecht, terwijl ik altijd bij mijn inventory wil zijn. Nu klik ik elke keer met mijn muis handmatig op 'inv' en dat is kut
Druk op i.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 december 2015 @ 21:53:58 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158247442
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 21:48 schreef leeell het volgende:

[..]

Heb godverdomme al 44 uur playtime op m'n 2de playthrough en hier rekening mee gehouden.

+- 100 water + Food
10 defence

0 keer aangevallen.

Dat algoritme is kut
Damn ja. Dat is wel gaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 21:57:18 #78
256666 leeell
I know you're lonely
pi_158247548
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 21:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Damn ja. Dat is wel gaar.
Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 14 december 2015 @ 21:59:25 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158247613
quote:
2s.gif Op maandag 14 december 2015 21:57 schreef leeell het volgende:

[..]

Had liever gezien dat je een fortress kon maken en aan de hand van je relatie met factions door ze aangevallen kan worden (binnen een soort van tijdslimiet die je kan "accepteren" of weigeren (met gevolgen natuurlijk). Zodat je steeds grotere / sterkere waves af moet slaan naarmate je ze afslacht in de commonwealth.
Er zal vast wel een mod voor komen. Lijkt me briljant! Het is wachten op het uitkomen van GECK :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 14 december 2015 @ 22:34:10 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158248881
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 12:34 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hoeveel diepgang verwacht je van onbelangrijke personages en wat is de voorwaarde voor een belangrijk personage?
Ik weet niet hoe ver je bent, maar ben wel benieuwd naar wat voorbeelden. Ik herken wat je zegt namelijk totaal niet.

Afgaande op je screenshot (mits dat je huidige progress is) ben je nog niet zo lang bezig (40hp, east-side van The Den, veelal de derde bezochte locatie).

Heb je lang vertoefd in Klamath? Het is een van de minder prominente locaties in de game maar heeft al een hele lijst aan beschikbare quests en bijbehorende personages die m.i. toch aardig wat te vertellen hebben. In ieder geval om je op weg te helpen met de MQ (Vic) maar ook sidequests met een eigen stukje verhaal (Smiley the trapper, Brahmins/Torr verdedigen, distilleerderij fiksen, de 'Rat God' pwnen _O_ , je eerste hint naar een functionerende auto, Buck & Chuck Dunton met vrij hilarische dialoogopties, de Ierse bokser (John Lawrence Sullivan) in de Golden Gecko pub die héél veel gespreksstof heeft en je unarmed skill kan leren).

Die vergelijking met een keuzemenu heb ik ook vaker gehoord.
Bedoel je daarmee dat alleen de juiste volgorde van keuzes tot het gewenste resultaat leiden?
Dat is toch in alle gamedialoog wel een beetje het geval?

Ik ben inderdaad nog niet zo ver. Klamath helemaal gedaan en de Den nu ook. Misschien dat het beter wordt zodra ik nog wat meer bekend raak met de gameplay. De combat is wel geinig maar ook traag :P.

Mijn punt is dat de lui waar je mee praat een hoop lullen maar weinig zeggen. De opties voor een 'gesprek' zijn altijd hetzelfde. Het begint met een lijst vragen die altijd 1 antwoord hebben, dan kun je of terug naar het beginmenu of uit het gesprek. De meeste van die vragen worden simpelweg beantwoordt met 'geen idee' of een lang verhaal dat leuk is voor de sfeer maar verder geen invloed heeft op de game. Dus terug naar het hoofdmenu. Dan is er 1 functionele optie die nodig is voor de quest of de bonus of wat je ook van dat karakter wil. Dat doet daadwerkelijk iets en dat kan soms ook fout gaan als je de verkeerde optie kiest of een speech-check faalt enzovoort. De rest is inconsequentieel (behalve de optie om een klootzak te zijn die er soms is maar dan ga je gewoon naar combat) omdat je dus altijd terug kunt naar dat hoofdmenu. Dat is geen gesprek, want je moet eigenlijk altijd elke optie aanklikken om te kijken of er wat te halen valt. Zo werkt een gesprek in de echte wereld natuurlijk niet.

Die hele waslijst aan keuzes bij het begin van het gesprek lijkt dus leuk maar het is voornamelijk fluff. Niets mis mee, maar van een gesprek is geen sprake.

quote:
Nee. Gewoon nee :7 (agree to disagree natuurlijk)

Het hangt er vanaf wat je dus wil. Ik wil liever een daadwerkelijk gesprek zoals mensen dat zouden kunnen voeren in plaats van een textueel doolhof waar je elke keer teruggaat om te kijken of er in dat ene gangetje nog wat ligt. Dat doe ik in de daadwerkelijke game al genoeg.

quote:
"belachelijke willekeurige paden die willekeurige bonussen geven". Kun je dat toelichten?
Dat alle quests uit één zin bestaan... In de Pipboy onder 'quests' bedoel je?
Je krijgt soms korting bij shops als je blijft doorvragen om korting maar soms ook niet en ik heb zelfs een keer gehad dat ik dikke korting kreeg toen ik een quest voor iemand deed, maar die korting de tweede keer dat ik barter opende verdwenen was. En de game legt gewoon niet uit waarom, terwijl het gesprek exact hetzelfde blijft. En dat is schijnbaar ook geen bug.

En ja de Pipboy is bijna volledig zinloos. Als je vergeet wat een willekeurig karakter de vorige speelsessie tegen je heeft gezegd moet je eigenlijk de facto de quest opnieuw beginnen omdat er gewoon geen informatie is.

Dus daarom zeg ik. Qua sfeer en verhaal en tekstschrijven is de kwaliteit ongekend hoog. Maar het daadwerkelijke systeem van de gesprekken is toch echt tamelijk primitief en het is goed om dat in het verleden te laten rusten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158250066
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 17:05 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Wel supergrof deze generatie mensen. Het dialoog(systeem) beter vinden in fallout 4. Pure desecratie dit.
Inderdaad. In de middeleeuwen gingen mensen voor minder op de brandstapel. :(
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158251706
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:46 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Bouw je dit in god mode?

Ik heb als ik aan het bouwen ben steeds een tekort aan resources...
Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.

Maar ik merk dat ik met dat bouwen gewoon veel wil proberen en klooien en er is geen "undo" knop dus als je iets plaatst en dan scrapt omdat je iets anders wil plaatsen dan verlies je al een deel van je resources. Dat kon ik wel accepteren de eerste twee keer maar nu vind ik het wel mooi geweest. ;) Ik probeer liever een hoop zodat het er goed uitziet. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_158251897
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Deze met god mode gedaan inderdaad. Vorige allemaal gewoon met shipments en sloop vanuit andere locaties. Heb nu eigenlijk maar drie serieuze settlements. Castle, Starlight en dit is de volgende.

Maar ik merk dat ik met dat bouwen gewoon veel wil proberen en klooien en er is geen "undo" knop dus als je iets plaatst en dan scrapt omdat je iets anders wil plaatsen dan verlies je al een deel van je resources. Dat kon ik wel accepteren de eerste twee keer maar nu vind ik het wel mooi geweest. ;) Ik probeer liever een hoop zodat het er goed uitziet. :P
Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_158252243
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 00:35 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Dan moet je -als je iets weghaalt- 't ook niet scrappen maar storen he... dan kun je het later hergebruiken.
Ja, en wat als je het niet wil hergebruiken? ;') Ik steek veel tijd in de settlements dus vaak werk ik iets uit maar passen er dingen niet dus dan bouw ik het geheel weer net iets anders waarbij ik minder bepaalde onderdelen nodig heb en meer andere.

Laat ik het zo zeggen, als ik daar ook nog de resources voor bij elkaar moet zoeken dan had ik uren moeten spenderen om alles tot de laatste cap mee te nemen en te verkopen en daarna de vendors te bezoeken die shipments verkopen. Dat kost ook weer extra tijd want je moet dan tussen verschillende locaties gaat travelen. En als ze geen shipments meer hebben moet je wachten tot hun stock weer hernieuwd is. Ik piel nu gewoon lekker. Als de mod tools uit zijn en de settlement mods stable zijn, gaat het helemaal los. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:08:35 #85
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_158253912
Afgezien van faction quests waar ik niet bij kan heb ik nu nog 1 quest te gaan, en dat is de companion quest van Valentine. Een paar dagen terug vroeg ik nog naar een quest want ik kon niks vinden. Heb sindsdien welgeteld 2 quests gedaan en al die radio distress calls zoeken. Best leuk dat laatste :)

Wat trouwens tof is, pak stukken armor met een Endurance multiplier. Dat heb ik voor m'n hoed, torso en volgens mij ook een handstuk, en voor voeten elk +10% walking speed. Endurance staat op 10, maar met de armor erbij op 17. Had geteld hoe lang ik onafgebroken kan sprinten: 1 minuut en 24 seconden :D Ik zoek nu nog een onderliggend kledingstuk die me ook agility kan geven. Iemand tips?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirel op 15-12-2015 20:18:27 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_158253934
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Helder, thanks.
-nee-
pi_158255813
quote:
5s.gif Op maandag 14 december 2015 18:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Is je defense rating hoger dan je voedsel/water/population rating? Dan word je amper aangevallen.
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval. :?

Heb uiteindelijk deze mod geinstalleerd:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4180/?
Ben ik lekker van het gezeur af en kan ik m'n eigen ding doen. :)
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:14:52 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158256098
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 10:56 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik werd continu aangevallen, op de meest "NU! EVEN! NIET!" momenten, terwijl m'n defense in die settlements ruim het dubbele is van het aantal voedsel/water. Dus dat amper aangevallen worden is bij mij niet het geval. :?

Heb uiteindelijk deze mod geinstalleerd:
http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/4180/?
Ben ik lekker van het gezeur af en kan ik m'n eigen ding doen. :)
Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt _O-. Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158256334
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:14 schreef jogy het volgende:

[..]

Hm, gezien alle gekkigheid in dit topic heeft het misschien toch een andere oorzaak of je wel of niet aangevallen wordt _O-. Bij mij leek het op zich wel te kloppen iig. Het is niet zo dat ik geen aanvallen krijg bij settlements met een hoge defenserating maar wel een stuk minder. Ah ja.
Het ligt er ook aan op welke moeilijkheidsgraad je speelt en welk level je bent geloof ik. Je defenserating is meer een soort waarschuwing voor aanvallers maar vijanden van hogere levels hebben daar lak aan. Ben 1x aangevallen door Raiders door een te lage defensie. De rest waren voornamelijk super Mutants en bijna altijd bij mijn grootste settlement met de meeste defense.
  dinsdag 15 december 2015 @ 11:44:01 #90
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_158256614
Ik zou wel wat vaker aangevallen willen worden :')
pi_158258430
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. -O- Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Flesje bier
  dinsdag 15 december 2015 @ 13:39:00 #92
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_158258497
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. -O- Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Mijn settlements worden ook bijna nooit aangevallen. Maar kan ook zijn dat iedereen dood is omdat ze geen voedsel en water hebben :') geen idee
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_158258963
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. -O- Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Same here, en die keer heb ik zelfs genegeerd omdat ik lekker aan het rondsjokken was. Geen idee wat de (nadelige) consequentie daarvan was eigenlijk.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:10:13 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158259068
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Mijn settlements worden ook bijna nooit aangevallen. Maar kan ook zijn dat iedereen dood is omdat ze geen voedsel en water hebben :') geen idee
_O-!

Kan je trouwens trading routes ook weer opheffen? Ik heb er echt een janboel van gemaakt :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:11:36 #95
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158259094
Niet echt dus :'). https://steamcommunity.co(...)/496881136904457060/

"Find the provisioner at one of the settlements (this may be problematic, no way of knowing where which one they are at). Talk to it in workshop mode, choose supply lines, change it. This must be done at one of the settlements, so if you catch them in between you'll have to follow them. This seems to be the only way, it is horrible and bad, and I predict it will be fixed by a merciful modder."
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158259124
Wat wel weer jammer was dat ik een quest na een tijdje gefailed had. Blijkt er dus timed missies in de game te zitten. Dat haat ik echt in open wereld games waar ik lekker op mijn gemak keuzes wil maken.

Survival Guide inmiddels ook in huis.
pi_158259153
Mocht iemand interesse hebben in een gesealde pip-boy edition voor de xbox one.. PM :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:22:39 #98
85962 ioko
I Appear Missing
pi_158259258
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:35 schreef Gezicht het volgende:
Ik ben in ~70 uur één keer aangevallen. -O- Of heeft dat ermee te maken dat Sanctuary de enige settlement is waar ik iets mee doe?
Bij mij nu al 2 keer een settlement aangevallen waar ik alleen maar ben langs geweest, maar niets heb gebouwd. Daar zaten beide keren 2 settlers met voedsel en zonder defence.

Sanctuary is nog niet aangevallen (na 30 uur). Maar daar is de defence ook hoger.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_158260117
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:13 schreef Vault-Boy het volgende:
Wat wel weer jammer was dat ik een quest na een tijdje gefailed had. Blijkt er dus timed missies in de game te zitten. Dat haat ik echt in open wereld games waar ik lekker op mijn gemak keuzes wil maken.

Survival Guide inmiddels ook in huis.
zijn ook alleen maar die missies van de minuteman dus totaal niet boeiend :)
  dinsdag 15 december 2015 @ 15:29:34 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158260368
Gelukkig voor mijn settlers heb ik een hekel aan nulletjes en rode aanduidingen in mijn settlement bar dus krijgen ze altijd iets te vreten en drinken, een supply route en genoeg bedden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158260928
Is eigenlijk iemand al čcht klaar met 't spel... in de zin van dat er niets meer te doen viel ?
(afgezien van de minuteman-missies natuurlijk die blijven altijd opduiken)

Ik bedoel, ik hem m'n eindfilmpje al wel gehad maar heb nog genoeg onontdekte gebieden, companion sidequests (om de perks te behalen) en de radiobeacons nog om te ontdekken...

Ben inmiddels level 90, dus ben ook benieuwd hoelang ik nog zal kunnen blijven doorlevellen.
Trouwens best grappig hoe ook de vijanden steeds belachelijkere hoge level-benamingen krijgen... dat houdt 't wel spannend.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:00:39 #102
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_158260991
Geen levelcap dus je zou onbeperkt moeten doorlevellen?
Bij mij is het nu aardig leeg in m'n pipboy qua quests. Moet nog 3 Bobbleheads en dan ga ik denk ik aan m'n 2de playthrough beginnen voor de Nuc. Fam. Trophy..
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:00:45 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158260996
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 15:57 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Is eigenlijk iemand al čcht klaar met 't spel... in de zin van dat er niets meer te doen viel ?
(afgezien van de minuteman-missies natuurlijk die blijven altijd opduiken)

Ik bedoel, ik hem m'n eindfilmpje al wel gehad maar heb nog genoeg onontdekte gebieden, companion sidequests (om de perks te behalen) en de radiobeacons nog om te ontdekken...

Ben inmiddels level 90, dus ben ook benieuwd hoelang ik nog zal kunnen blijven doorlevellen.
Trouwens best grappig hoe ook de vijanden steeds belachelijkere hoge level-benamingen krijgen... dat houdt 't wel spannend.
Ik begin er nu wel klaar mee te zijn eigenlijk. de laatste paar minuteman missies ingeleverd en snel weggerend voor hij over een nieuwe kon beginnen met bazelen dus die zijn allemaal pleite. Nu heb ik alleen nog een quest dat ik met iemand moet lullen (geen zin in) en dat was hem wel eigenlijk. Ben nog wel met settlements bezig en dat bevalt me nog steeds goed maar voel de drang al een stuk minder en begin me wel een beetje te ergeren aan de bugged quests en de lompe manier van bouwen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158261074
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik begin er nu wel klaar mee te zijn eigenlijk. de laatste paar minuteman missies ingeleverd en snel weggerend voor hij over een nieuwe kon beginnen met bazelen dus die zijn allemaal pleite. Nu heb ik alleen nog een quest dat ik met iemand moet lullen (geen zin in) en dat was hem wel eigenlijk. Ben nog wel met settlements bezig en dat bevalt me nog steeds goed maar voel de drang al een stuk minder en begin me wel een beetje te ergeren aan de bugged quests en de lompe manier van bouwen.
Hoe weet je eigenlijk dat je alle quests gehad hebt ? Er is toch geen overzicht van (tenzij je die van het internet plukt, maar dan ben ik bang dat ik teveel spoilers lees....)
Ik heb ook een aantal quests waar ik niet in verder kom omdat... de quests bugged zijn, maar gelukkig maar een stuk of 3 tot nu toe...

quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 13:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is gewoon dom om boos te worden om zulke details die volgens jou in de game zouden moeten zitten. Voorbeeld: ik vind dat hele bouwen vrij nutteloos en maak er nauwelijks gebruik. Had wat mij betreft weggelaten mogen worden en de resources aan iets anders besteed, terugbrengen van Repair bijvoorbeeld. Maar daar ga ik verder niet verontwaardigd over doen. Punt is, verschillende mensen vinden verschillende details belangrijk en Bethesda kan nooit iedereen tevreden stellen.
In het begin vond ik al dat bouwen ook niets, maar eenmaal eraan gewend ben ik 't toch wel leuk gaan vinden en steeds exotischere gebouwen gaan bouwen. Ik mis ook het repairen van wapens, wat ze best hadden kunnen behouden, want je krijgt nu shitloads van wapens die je voor het merendeel toch niet zult gebruiken.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_158261112
Dat bouwen interesseert me nog steeds geen fuck :P In de kern heb je er eigenlijk gewoon niets aan, en dat is jammer.
Conscience do cost.
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:06:08 #106
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158261124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:03 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Hoe weet je eigenlijk dat je alle quests gehad hebt ? Er is toch geen overzicht van (tenzij je die van het internet plukt, maar dan ben ik bang dat ik teveel spoilers lees....)
Ik heb ook een aantal quests waar ik niet in verder kom omdat... de quest bugged zijn, maar gelukkig maar een stuk of 3 tot nu toe...
Ik kom hier en daar nog wel iets tegen hoor maar dat zijn nu halve niet te starten quests omdat ik blijkbaar het spel heb uitgespeeld. Nogal karig. Het zijn wel sidequests maar verder is er niets meer mee te doen. Meh. Denk dat ik de meeste toffe en zelfs wat matige quests nu wel gehad heb.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:13:47 #107
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_158261262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:05 schreef ems. het volgende:
Dat bouwen interesseert me nog steeds geen fuck :P In de kern heb je er eigenlijk gewoon niets aan, en dat is jammer.
Ik heb in Sanctuary een garage gemaakt even snel waar ik alle crafting desks heb geplaatst en om de zoveel tijd dump ik daar alle junk. En dan lekker een halfuurtje craften :9. Dus daar was het wel handig voor. Dat die settlers allemaal afgemaakt zijn door raiders boeit me geen fuck :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_158261389
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb in Sanctuary een garage gemaakt even snel waar ik alle crafting desks heb geplaatst en om de zoveel tijd dump ik daar alle junk. En dan lekker een halfuurtje craften :9. Dus daar was het wel handig voor. Dat die settlers allemaal afgemaakt zijn door raiders boeit me geen fuck :').
Ik heb ook wat dingen in sanctuary gezet. Kistje voor overbodige items, armor/weapon workshop ding en wat turrets zodat ze me niet lastig vallen. Voor de rest wordt ik daar nooit aangevallen. Andere dorpjes wel maar die laat ik branden en ga ik nu ook niet meer liberaten.

Alleen wat ik puur nodig heb dus. Leuk zo'n heel kasteel bouwen maar als ik er toch alleen maar kom om items en junk te stashen gebruik liever die tijd om te exploren :P
Conscience do cost.
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:24:02 #109
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158261465
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:05 schreef ems. het volgende:
Dat bouwen interesseert me nog steeds geen fuck :P In de kern heb je er eigenlijk gewoon niets aan, en dat is jammer.
je hebt er zeker wel een paar fuckjes aan. Hoe meer vestigingen hoe verder je bereik met artillerie (vet cool :@ ) en hoe meer minutemen je in kan zetten om je te steunen.

Qua verhaal heb je er geen vliegende neuk aan, dat dan weer niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158261529
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:24 schreef jogy het volgende:

[..]

je hebt er zeker wel een paar fuckjes aan. Hoe meer vestigingen hoe verder je bereik met artillerie (vet cool :@ )
Mijn silenced 10mm doet het werk van artillerie beter en sneller.
quote:
en hoe meer minutemen je in kan zetten om je te steunen.
Companions en allies doe ik sowieso niet aan. Ik vind het leuk om dingen te schieten. Waarom zou ik dat plezier weggeven aan een bot? :P
Conscience do cost.
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:29:12 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158261603
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Mijn silenced 10mm doet het werk van artillerie beter en sneller.

[..]

Companions en allies doe ik sowieso niet aan. Ik vind het leuk om dingen te schieten. Waarom zou ik dat plezier weggeven aan een bot? :P
Fair enough, ik doe het ook alleen maar een beetje omdat het kan, niet omdat ik het nodig heb. (nou, oké, een paar keer dan maar niet vaak) Artillerie ziet er gewoon tof uit en de minuteman zijn ook een keertje handig gebleken :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:06:17 #112
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158262428
Geen K Tooth , slechts 2 mini-nukes

godver de godver kutbugs
RED ONS HENNIEGOD
pi_158262564
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:06 schreef PowerLoungen het volgende:
Geen K Tooth , slechts 2 mini-nukes

godver de godver kutbugs
Probeer in de buurt van dat mes je savegame op te slaan en weer te laden. Kijken of dat ding er opeens ligt.
Anders: "player.additem 22576d 1" :)
Ben het uiteraard wel met je eens. De dag dat Bethesda het eens een keer leert... en straks de modding community alles weer laten opknappen.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:25:33 #114
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158262709
Ik moet zeggen dat ik op de Xbox nog nooit last van bugs heb gehad. Hij is 1x vastgelopen.

De framerate is soms wel kut :P
  dinsdag 15 december 2015 @ 17:28:28 #115
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_158262748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:14 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Probeer in de buurt van dat mes je savegame op te slaan en weer te laden. Kijken of dat ding er opeens ligt.
Anders: "player.additem 22576d 1" :)
Ben het uiteraard wel met je eens. De dag dat Bethesda het eens een keer leert... en straks de modding community alles weer laten opknappen.
Eerste al geprobeerd .
2de kan volgens mij niet op een ps4 :P
RED ONS HENNIEGOD
pi_158263303
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:28 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Eerste al geprobeerd .
2de kan volgens mij niet op een ps4 :P
Whoops, inderdaad. :@
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_158263332
Vergeleken met Fallout 3 en New Vegas loopt Fallout 4 echt uitstekend hier. Ik heb ook nog geen ene crash gehad terwijl dat bij Fallout 3 en New Vegas een heel ander verhaal was. Sommige bugs zijn wel vervelend, maar ik ben allang blij dat het spel niet meer zo vaak crasht.
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:44:39 #118
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_158274184
Help! Ik heb op PS4 die Memory Den main-story quest gedaan, nu zitten de graphics vast op blurry blauw/roze kleuren!

Iemand een idee wat voor actie je kunt ondernemen om andere render instellingen te triggeren? Heb al Jet geprobeerd, slapen, maar kan niks anders verzinnen....
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 16 december 2015 @ 00:25:16 #119
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_158275181
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:44 schreef Tyr80 het volgende:
Help! Ik heb op PS4 die Memory Den main-story quest gedaan, nu zitten de graphics vast op blurry blauw/roze kleuren!

Iemand een idee wat voor actie je kunt ondernemen om andere render instellingen te triggeren? Heb al Jet geprobeerd, slapen, maar kan niks anders verzinnen....
Savegame van ervoor laden?
  woensdag 16 december 2015 @ 00:43:06 #120
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_158275412
Kan, maar heb teveel vertrouwen ontwikkeld in auto / quick save....dus mijn laatste echte save is van een dag of wat geleden :(
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')